abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 januari 2009 @ 00:34:52 #101
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_64796415
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 00:26 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Iran heeft net zoveel (para)militairen als Israel aan inwoners heeft.
Israel heeft in het verleden wel vaker tegenover een overwelmende meerderheid gestaan, met succes.
pi_64796460
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 00:32 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Deze hele reeks is vervallen in non-discussie; constant dezelfde argumenten, lulkoek en ruzies.
Van mij mag die discussie gerust voeren. Ik geef alleen mijn mening.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_64796461
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 00:24 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik bedoel dat het totaal niet constructief is om een discussie over proportionaliteit en disproportionaliteit te willen voeren. Alsof de doden aan een bepaalde kant minder erg zijn; dus het onderwerp is wat ongelukkig.

Ik vind het echt ongelofelijk dat de Holocaust misbruikt wordt in de argumentatie over dit conflict. Totaal respectloos en ordinair.
Een discussie over proportionaliteit is wel degelijk zinvol en constructief. Als jij mij op de bek slaat, mag ik geen mes trekken. En als jij mijn gazon vernielt, mag ik niet je hele huis platbulldozeren.
Kennelijk vindt Israel de 600 doden aan Palestijnse kant minder erg dan de 6 doden aan eigen kant. Dat is inderdaad wat ongelukkig. Yad Vashem, toch? En mijn bloed is net zo dik als het jouwe. Toch?

OK: het zit me een beetje dwars dat Gretta Duisenberg afgebrand werd toen ze, na het ophalen van 6 duizend handtekeningen, zei dat ze ging voor de 6 miljoen. Haar werd verweten dat ze de 6 miljoen Holocaust-slachtoffers belachelijk maakte. Wat beslist niet zo was. De stap van 6 duizend handtekeningen neer 6 miljoen handtekeningen is niet zo vreemd. Die van handtekeningen naar doden wel.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  donderdag 8 januari 2009 @ 00:39:11 #104
798 voyeur
bemoeit zich
pi_64796508
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 00:16 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ah, ik wilde je al aanspreken.
De discussie gaat zo snel, dat ik de links over het verschuilen tussen de burgerbevolking al niet meer kon vinden. Die bewaren we maar voor rustiger tijden, lijkt me.

<knip>
Qua discussie over het schuilen tussen burgers waren we hier gebleven:
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 19:25 schreef damian5700 het volgende:

[..]

[..]

Artikel 51 van het Handvest van de VN voorziet dat staten geweld mogen gebruiken ter zelfverdediging en ik stel dat niet gelijk aan zelfmoordaanslagen en het gebruik van human shields.
quote:
Ze (Donatella Rovera van Amnesty International) wijst er op dat de Israëlische soldaten huizen van Palestijnse burgers in beslag nemen, de inwoners naar de benedenverdieping verbannen terwijl ze de ramen van de bovenverdieping als schietgat gebruiken. 'De Israëli's gebruiken de burgers als menselijke schilden', zegt Rovera. 'Dat heb ik de laatste dagen nog niet bij de Palestijnse strijders gemerkt. Ik heb geen weet van Palestijnse strijders die woningen van burgers inpalmen om van daaruit te vechten.'
Begreep ik je net verkeerd en bedoel je dus te zeggen dat Israel juist in strijd handelt met het VN handvest?
Here we are now, entertain us.
pi_64796518
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 22:55 schreef poemojn het volgende:
Ze hebben ook een petitie, zie www.cidi.nl

[ afbeelding ]
Cidi
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_64796524
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 00:16 schreef RAVW het volgende:

[..]

Denk dat het nu niet gaat om gewin maar meer om de eer .. en om de wraak.

zelf hoop ik het niet want er gaan dan weer veel onschuldige mensen gedood worden . maar we zullen wel zien wat er gaat komen .
Okay.
Nee, dan gaan ze hun gang maar .

Capital (and largest city): Tehran
Official language: Persian

Population
- 2007: 70,472,846
  donderdag 8 januari 2009 @ 00:39:46 #107
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_64796529
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 00:34 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Israel heeft in het verleden wel vaker tegenover een overwelmende meerderheid gestaan, met succes.
Tegen een aantal Arabische landen die in die tijd geen flikker voorstelden. Bovendien heeft Iran in het verleden ook laten zien dat het tegen een meerderheid stand kan houden: de Iran-Irak oorlog.
pi_64796538
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 00:36 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Een discussie over proportionaliteit is wel degelijk zinvol en constructief. Als jij mij op de bek slaat, mag ik geen mes trekken. En als jij mijn gazon vernielt, mag ik niet je hele huis platbulldozeren.
Kennelijk vindt Israel de 600 doden aan Palestijnse kant minder erg dan de 6 doden aan eigen kant. Dat is inderdaad wat ongelukkig. Yad Vashem, toch? En mijn bloed is net zo dik als het jouwe. Toch?

Als Hamas de kans kreeg zouden ze iedere Israelier doden... Israel is er daarentegen niet op uit om burgerslachtoffers te maken. Helaas verschuilt Hamas zich tussen de burgerbevolking
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_64796546
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 00:39 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Cidi
Ik doe jou even na: Palestina
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  donderdag 8 januari 2009 @ 00:40:24 #110
135430 Sargon
Canes latrantes non mordent
pi_64796554
Aah mooi om te zien hoe pauw en witteman een knurft uitnodigen om Israel te verdedigen en daar vervolgens met de gehele tafel en publiek op inhakken. Evenwichtig en neutrale journalistiek
pi_64796579
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 23:33 schreef sunmoonstar het volgende:
Net bij Pauw en Witteman een discussie tussen een CDA'er en een mevrouw van Palestijnse komaf.

Erg interessant, maar de CDA-meneer kon het woord 'disproportioneel geweld' niet over z'n lippen krijgen. Hij kwam erg slecht uit de verf.
Was een leuke discussie inderdaad .
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  donderdag 8 januari 2009 @ 00:41:33 #112
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_64796586
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 00:39 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Tegen een aantal Arabische landen die in die tijd geen flikker voorstelden. Bovendien heeft Iran in het verleden ook laten zien dat het een meerderheid stand kan houden: de Iran-Irak oorlog.
Ik zal het ze ook niet aanraden, maar schrijf ze niet bij voorbaat af. Maar over een ding waren we het in ieder geval eens: het gaat toch niet gebeuren.
pi_64796595
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 00:40 schreef Sargon het volgende:
Aah mooi om te zien hoe pauw en witteman een knurft uitnodigen om Israel te verdedigen en daar vervolgens met de gehele tafel en publiek op inhakken. Evenwichtig en neutrale journalistiek
Ze hadden jou moeten utnodigen om Israel te verdedigen?
Hoeren TNT.. Graaierige overheid..
Ik heb nergens zoveel last van Marokkanen als in het nieuws :
pi_64796667
quote:
Dat is even andere koek dan Hamas en die zelfgemaakte prut raketten.
pi_64796668
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 00:39 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Als Hamas de kans kreeg zouden ze iedere Israelier doden... Israel is er daarentegen niet op uit om burgerslachtoffers te maken. Helaas verschuilt Hamas zich tussen de burgerbevolking
Tja.
Ik ben zo onschuldig als een pasgeboren lammetje. Bè, bè.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  donderdag 8 januari 2009 @ 00:45:34 #117
798 voyeur
bemoeit zich
pi_64796677
quote:

[..]

Ik bedoel dat het totaal niet constructief is om een discussie over proportionaliteit en disproportionaliteit te willen voeren. Alsof de doden aan een bepaalde kant minder erg zijn; dus het onderwerp is wat ongelukkig.
Als Israel disproportioneel geweld gebruikt handelt ze in strijd met het VN handvest en is het daarmee een oorlogsmisdaad. Dat hoef jij niet belangrijk te vinden vanuit jouw persoonlijke moraal, maar daarmee blijft het wel relevant. Jouw opinie is ondergeschikt aan veel breder gedragen waarden.

Oog om oog, tand om tand is oud-testamentisch christelijk c.q. des joodse Tenach, maar dat is niet de basis waarop het internationaal rechtsstelsel is gebaseerd.

edit: oog om 10 ogen, tand om een heel gebit staat zelfs niet in het oude testament.
  donderdag 8 januari 2009 @ 00:45:59 #118
135430 Sargon
pi_64796691
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 00:42 schreef Man-E-Faces het volgende:

[..]

Ze hadden jou moeten utnodigen om Israel te verdedigen?
Ik kan wel mensen opnoemen die wel hun mannetje kunnen staan ja.
  Donald Duck held donderdag 8 januari 2009 @ 00:46:42 #119
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_64796705
quote:

Bij het verdedigen van het volk is proportionaliteit volledig irrelevant. De Israëlische regering heeft de middelen om hard terug te slaan en zal die dan gebruiken ook. Prik Israël met een speld en ze slaan met een moker terug. Hamas wist dat hen dit te wachten stond. Bovendien, proportioneel reageren is onmogelijk. Hoe had je je dat dan voorgesteld in dit geval? Hamas is een laffe organisatie die zich overal verschuilt. Alleen met massaal geweld is dat te bestrijden.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_64796706
quote:

[..]

Het is een beetje onzin wat je nu zegt. De discussie gaat over en wordt gevoerd langs de lijnen dat disproportioneel op het conto van de partij Israël wordt geschreven en de acties van Hamas proportioneel zijn. Blijkbaar vindt men het nodig om het geweld van Israël te veroordelen door het te labelen disproprtioneel, terwijl daarbij het beeld is dat de Israëlische slachtoffers wel acceptabel zijn; proportioneel.
Ongeacht je dit probeert om te draaien is de discussie gevoerd hoe die is gevoerd.
quote:
OK: het zit me een beetje dwars dat Gretta Duisenberg afgebrand werd toen ze, na het ophalen van 6 duizend handtekeningen, zei dat ze ging voor de 6 miljoen. Haar werd verweten dat ze de 6 miljoen Holocaust-slachtoffers belachelijk maakte. Wat beslist niet zo was. De stap van 6 duizend handtekeningen neer 6 miljoen handtekeningen is niet zo vreemd. Die van handtekeningen naar doden wel.
Dat jij de focus nu verschuift met jouw uitleg maakt de analogie niet minder flauw noch vind ik het minder verwerpelijk dat mensen het nodig achten de misdaden die de nazi's de Joden hebben aangedaan te misbruiken in de argumentatie over dit conflict.
  donderdag 8 januari 2009 @ 00:47:50 #121
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_64796735
quote:
Schieten ze nou rond 4:30 een torpedo vanuit een helikopter op hun eigen schip?
pi_64796755
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 00:41 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Was een leuke discussie inderdaad .
De stream staat nog niet online. Ik moet wachten..
  Donald Duck held donderdag 8 januari 2009 @ 00:48:45 #123
46149 __Saviour__
pi_64796757
quote:
Nounou. Als het echt op oorlog aankomt zal de VS zich er ook in mengen, daarbij stelt Iran echt niks voor.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_64796787

http://www.aftenbladet.no(...)vi_dette_bildet.html

Vertaling:
quote:
This picture of the dead child in the ruins of her home which until Tuesday was her home is repulsive, and will provoke a lot of readers. It is a conscious provocation - and we have two reasons for it: Israel keep all western journalists away from the war in Gaza. The country's government claim 'the wellbeing of the journalists' as the reason, but this is an obvious lie. In modern wars, the 'strong side' does everything in its power to stop the press from documenting abuse of the civilian population, because this can weaken the support of the war.

BUT THERE ARE cameras in the war zone, and there are local photographers who are willing to go past everything that might stop them to get photos of a war in a tightly populated city out to the outside world. Pictures like this one.

There is no such thing as a 'surgical strike' in one of the most heavily populated areas in the world. This little girl died along with at least 11 other members of the Daya family when their 4-story house was bombed by Israeli planes yesterday morning. This - not the camo-painted israeli soldier, or the covered Hamas warrior, is the true face of the war.

Today we show the picture 'The Others' see, so as to better understand how they feel, Sven Egil Omdal (multimedia and cultural editor) writes.

THE MOST IMPORTANT reason for us to show this face, is that the Arab world sees pictures like these from Gaza every day. Not a single still, but hours and hours of TV-images of hospital floors full of small, dead bodies

Four year olds, two year olds, seven year olds, newly borns - THese pictures represent the war in Gaza for millions of muslims - and we wonder why the hatred against Israel and the west grows?
Sorry hoor maar dit gaat echt te ver
  donderdag 8 januari 2009 @ 00:50:19 #125
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_64796793
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 00:48 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Nounou. Als het echt op oorlog aankomt zal de VS zich er ook in mengen, daarbij stelt Iran echt niks voor.
Want waar zou Israel zijn zonder hun grote vriend Amerika.
  donderdag 8 januari 2009 @ 00:50:45 #126
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_64796806
quote:
Ach zulke filmpjes waren er ook van een ander land in het Midden-Oosten, toegegeven het is iets minder gelikt dan dat filmpje van Iran en het ziet er een tikje minder modern uit maar toch

---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  Donald Duck held donderdag 8 januari 2009 @ 00:52:15 #127
46149 __Saviour__
pi_64796830
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 00:50 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Want waar zou Israel zijn zonder hun grote vriend Amerika.
Israël krijgt uiteraard enorme steun. Hard nodig ook, anders zouden ze al lang van alle kanten aangevallen worden.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  donderdag 8 januari 2009 @ 00:52:37 #128
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_64796841
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 00:50 schreef 43 het volgende:
[ afbeelding ]

http://www.aftenbladet.no(...)vi_dette_bildet.html

Vertaling:
[..]

Sorry hoor maar dit gaat echt te ver
Kom zeg, er is wel meer ellende in de wereld, wordt het pas echt erg als je er een foto van ziet?
  donderdag 8 januari 2009 @ 00:53:11 #129
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_64796856
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 00:52 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Israël krijgt uiteraard enorme steun. Hard nodig ook, anders zouden ze al lang van alle kanten aangevallen worden.
Dat is al een keer of 3 gebeurd...
  donderdag 8 januari 2009 @ 00:53:37 #130
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_64796868
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 00:50 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

Ach zulke filmpjes waren er ook van een ander land in het Midden-Oosten, toegegeven het is iets minder gelikt dan dat filmpje van Iran en het ziet er een tikje minder modern uit maar toch

Met het grote verschil dat de Irakezen massal Saddam verraden hadden.
pi_64796899
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 00:46 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Bij het verdedigen van het volk is proportionaliteit volledig irrelevant. De Israëlische regering heeft de middelen om hard terug te slaan en zal die dan gebruiken ook. Prik Israël met een speld en ze slaan met een moker terug. Hamas wist dat hen dit te wachten stond. Bovendien, proportioneel reageren is onmogelijk. Hoe had je je dat dan voorgesteld in dit geval? Hamas is een laffe organisatie die zich overal verschuilt. Alleen met massaal geweld is dat te bestrijden.
Onzin. Hamas is niet te bestrijden met massaal geweld. Ook na deze oorlog zullen ze vrolijk verder gaan met waar ze mee bezig waren. Je moet de redenen waarom de Palestijnen massaal op Hamas hebben gestemd wegnemen, alleen zo kun je Hamas bestrijden.
  donderdag 8 januari 2009 @ 00:57:18 #132
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_64796941
quote:

[..]

Ik vind het echt ongelofelijk dat de Holocaust misbruikt wordt in de argumentatie over dit conflict. Totaal respectloos en ordinair.
De Holocaust heeft ons geleerd dat de Joden zich moeten verdedigen. Dat is één keer gebeurd tijdens de opstand in Warschau en dat had veel vaker moeten gebeuren. Verdediging is de enige kans om te kunnen overleven.
Non possumus non loqui
pi_64796946
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 00:50 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

Verschil is dat het Irakeze leger sinds de 1e Golfoorlog niets meer voorstelde, gezien constante bombardementen etc.
Hoeveel burgerdoden zitten we nu trouwens in Irak? 2.5 miljoen??
  donderdag 8 januari 2009 @ 00:58:15 #134
135430 Sargon
pi_64796965
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 00:57 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Verschil is dat het Irakeze leger sinds de 1e Golfoorlog niets meer voorstelde, gezien constante bombardementen etc.
Meeste door mede moslims, hoor ik nooit een marokkaan over klagen
  donderdag 8 januari 2009 @ 00:58:27 #135
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_64796972
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 00:57 schreef Knip het volgende:

[..]

De Holocaust heeft ons geleerd dat de Joden zich moeten verdedigen.
Je kan de Israeliers inderdaad niet verwijten dat ze niets geleerd hebben van de Holocaust.
pi_64796974
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 00:50 schreef 43 het volgende:
There is no such thing as a 'surgical strike' in one of the most heavily populated areas in the world
Dat dus!
pi_64796981
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 00:45 schreef voyeur het volgende:

[..]

Als Israel disproportioneel geweld gebruikt handelt ze in strijd met het VN handvest en is het daarmee een oorlogsmisdaad. Dat hoef jij niet belangrijk te vinden vanuit jouw persoonlijke moraal, maar daarmee blijft het wel relevant. Jouw opinie is ondergeschikt aan veel breder gedragen waarden.

Oog om oog, tand om tand is oud-testamentisch c.q. des Talmoed, maar dat is niet de basis waarop het internationaal rechtsstelsel is gebaseerd.
Over het geweld van Hamas daarentegen hoeft men niet te speculeren, dat zijn misdaden tegen de menselijkheid en oorlogsmisdaden.

Als je dan toch wilt schermen met internationaal gedragen waarden dan hoort de discussie ook op het internationale platform thuis. Elk oordeel op een lager niveau is simpelweg niets waard.
Dan blijft het hier een non-discussie. Echter heeft het de schijn dat er een algemeen beeld gevormd moet worden dat de Israëlische doden tamelijk acceptabel zijn.
Ik heb daar inderdaad een andere mening over vanuit mijn persoonlijke moraal.
pi_64796985
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 00:52 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Is dat zo, zou Israel mischien Amerika's excuus zijn om het gehele MO aantevallen?
  Donald Duck held donderdag 8 januari 2009 @ 00:59:05 #139
46149 __Saviour__
pi_64796986
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 00:55 schreef DrPhilipAgoistante het volgende:
Onzin. Hamas is niet te bestrijden met massaal geweld. Ook na deze oorlog zullen ze vrolijk verder gaan met waar ze mee bezig waren. Je moet de redenen waarom de Palestijnen massaal op Hamas hebben gestemd wegnemen, alleen zo kun je Hamas bestrijden.
Hamas is niet voor rede vatbaar. Israël zette de eerste stappen naar vrede met het terugtrekken uit Gaza en toch bleven de beschietingen doorgaan.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_64797009
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 00:59 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Hamas is niet voor rede vatbaar. Israël zette de eerste stappen naar vrede met het terugtrekken uit Gaza en toch bleven de beschietingen doorgaan.
Tja het het maakt niet meer uit wie is begonnen, het conflict is al zo lang gaande. Die twee haten mekaar klaar.
  donderdag 8 januari 2009 @ 01:01:07 #141
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_64797027
quote:

[..]

Israel isoleerde de Gazastrook, en bleef liquidaties uitvoeren op Hamas kopstukken, en dan verwacht je dat Hamas niet reageert en het bestand goedkeurt?
pi_64797030
quote:

[..]

Enzo niet, dan toch.
  donderdag 8 januari 2009 @ 01:01:47 #143
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_64797047
Tja die luchtmacht van Iran stelt helemaal geen bal voor met zo'n 200 toestellen, Nederland heeft er zelf al bijna 100.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  donderdag 8 januari 2009 @ 01:02:24 #144
135430 Sargon
pi_64797060
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 00:59 schreef Man-E-Faces het volgende:

[..]

Is dat zo, zou Israel mischien Amerika's excuus zijn om het gehele MO aantevallen?
Een groot deel van het MO is bondgenoot van de VS, alleen Iran en Syrie zijn geen bondgenoten.
  donderdag 8 januari 2009 @ 01:02:38 #145
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_64797069
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 00:57 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Het was ook niet bedoeld als een hele serieuze vergelijking. Dat promofilmpje van Saddam is meer 'grappig' op dit moment omdat je de geschiedenis nu kent. Maar ik wil maar zeggen dat promotiefilmpjes van legers niet echt betrouwbaar zijn. Plak wat mooie beelden achter elkaar van alle wapens die Nederland heeft, mooi muziekje, vlaggetje erbij en Nederland lijkt een onverslaanbare grootmacht.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_64797081
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 01:01 schreef popolon het volgende:
Tja die luchtmacht van Iran stelt helemaal geen bal voor met zo'n 200 toestellen, Nederland heeft er zelf al bijna 100.
Bron?
pi_64797112
  donderdag 8 januari 2009 @ 01:05:39 #148
165802 Reki
no comment.
pi_64797130
02:00 Iran`s Larijani meets Hamas political leader Meshaal in Damascus
00:39 Barak: If cease-fire doesn`t meet our demands, Gaza operation will continue

tvp
zie ondertitel :)
  donderdag 8 januari 2009 @ 01:06:02 #149
798 voyeur
bemoeit zich
pi_64797136
quote:
With Israel barring foreign journalists from reaching Gaza, it is impossible to verify the account of what happened to the Samouni family emerging from eyewitness testimony provided by survivors.
But different survivors all gave near identical accounts of how the Israeli army arrived at dawn on Sunday in the area of Zeitoun where the Samouni family have lived for generations.
In what the United Nations fears could be the bloodiest single attack of the Israeli assault, as many as 60 members of the extended Samouni family were killed near their homes in the Gazan town of Zeitoun while nine more died in hospital.
Dozens of bodies are believed to remain under the rubble of a large house hit repeatedly by Israeli shelling in the incident.
The International Committee of the Red Cross has formally requested permission from the Israeli army to visit the scene of the attack to establish the exact scale of the slaughter.
Israel has so far not granted permission to the ICRC due to ongoing fighting.
Palestinian ambulances have also tried to reach the scene but it remains too dangerous. Several ambulances have been hit by Israeli shelling and at least seven paramedics killed.
"There are many houses where we live and they ordered us into the house of my brother, Wael,'' Nael said.
Wael, 39, another survivor, said as many as 100 members of the clan crowded into his single-storey home with strict orders from the Israeli soldiers not to move.
Three teenage members of the family – Walid, Moussa and Imad – were taken away for questioning by the Israeli army while the remainder waited anxiously without adequate food or water until night fell and fighting intensified outside.
They thought they had survived the night when at 6.35am on Monday the house was suddenly hit by a shell that brought the roof down. It was then hit again and again.
"I saw my father and mother, and three of my children killed,'' Wael said. "There was blood and bodies everywhere but some people were lost under the rubble.
"My wife survived and we had no choice but to run as the shelling continued.
Proportioneel? Zinvol? Militair doel? Bron hier
pi_64797154
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 01:02 schreef Sargon het volgende:

[..]

Een groot deel van het MO is bondgenoot van de VS, alleen Iran en Syrie zijn geen bondgenoten.
Ach dat was Irak in het verleden ook onder leiding dictatuur van Sadam. Of zie ik dat verkeerd?
pi_64797166
quote:
Smerig he. Eerst leaflets droppen dat iedereen zn huizen moet ontvluchten en dan de hulpcentra bombarderen.
En dan ook nog achteraf proberen informatie te spinnen dat het "een paar tankshells" waren.
  donderdag 8 januari 2009 @ 01:07:57 #152
135430 Sargon
pi_64797171
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 01:07 schreef Man-E-Faces het volgende:

[..]

Ach dat was Irak in het verleden ook onder leiding dictatuur van Sadam. Of zie ik dat verkeerd?
Klopt, die hadden ze eigenlijk ook te vriend moeten houden.
  donderdag 8 januari 2009 @ 01:08:27 #153
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_64797182
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 01:03 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Bron?
Popolon heeft gelijk.

Maar het lijkt erop dat Iran flink aan het shoppen is geslagen.
quote:
It was reported by Jerusalem Post that Iran has signed an arms deal with the Russian Rosoboronexport arms group to buy 250 Su-30 MKM warplanes and 20 Il-78 MKI aerial tankers.
pi_64797201
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 01:01 schreef popolon het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Iranian_Air_Force_aircraft

Hier tel ik er een stuk of 600. In service.
  Donald Duck held donderdag 8 januari 2009 @ 01:10:31 #155
46149 __Saviour__
pi_64797208
Iran kan uitbreiden wat het wil. Die toestellen zijn pas iets waard als ze in de lucht zijn. Maar ze worden met gemak weggevaagd door ongrijpbare en onzichtbare bommenwerpers.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  donderdag 8 januari 2009 @ 01:11:16 #156
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_64797213
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 01:10 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

quote:
IRIAF

Fighter aircraft
20 F-14A (quantity:20)[10]
40 Mig29/UB (35+5)[11]
47 F-4D/E Phantom [12]
11 Dassault Mirage F1 [13]
50 F-5A/B/E/F [14]
24 Sukhoi Su-24 [15]
13 Sukhoi Su-25[16]
pi_64797222
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 01:07 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Smerig he. Eerst leaflets droppen dat iedereen zn huizen moet ontvluchten en dan de hulpcentra bombarderen.
En dan ook nog achteraf proberen informatie te spinnen dat het "een paar tankshells" waren.
Er gebeurd daar zoveel waar we nog helemaal niets van afweten. Pas na het conflict wordt enigzins duidelijk hoeveel misdaden er zijn begaan. Net als toen in Libanon. Je zag bij Nova net ook hoe er gewoon op hulpverleners werd geschoten door Israel, dieptriest natuurlijk. En uiteraard mogen er geen journalisten Gaza in, want stel je voor dat dat allemaal op film komt te staan. Dan wordt de druk op Israel natuurlijk veel te groot.
  donderdag 8 januari 2009 @ 01:12:53 #158
798 voyeur
bemoeit zich
pi_64797230
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 00:58 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Over het geweld van Hamas daarentegen hoeft men niet te speculeren, dat zijn misdaden tegen de menselijkheid en oorlogsmisdaden.

Als je dan toch wilt schermen met internationaal gedragen waarden dan hoort de discussie ook op het internationale platform thuis. Elk oordeel op een lager niveau is simpelweg niets waard.
Dan blijft het hier een non-discussie. Echter heeft het de schijn dat er een algemeen beeld gevormd moet worden dat de Israëlische doden tamelijk acceptabel zijn.
Ik heb daar inderdaad een andere mening over vanuit mijn persoonlijke moraal.
Er is geen twijfel aan dat Hamas terroristische daden pleegt, maar misdaden tegen de mensheid zijn het echt niet. Oorlogsmisdaden is een lastiger kwestie, maar dat is meer een technisch jurische kwestie dan een morele.

Ga jij nu erkennen dat Israel dus oorlogsmisdaden pleegt? Je zin over andere platformen is heel ontwijkend, maar je zegt dat jouw mening afwijkt dus je bent het met me eens dat vanuit meer algemene waarden dan de jouwe dit oorlogsmisdaden zijn?
pi_64797257
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 01:11 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

[..]
Mja ik zie. Nouja, boeiend ook. Iran is iig geen Hamas of Irak.
pi_64797262
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 01:10 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Ik kom ongeveer op 360 uit. Waarschijnlijk tel jij ook de vliegtuigen uit 1940 mee .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  donderdag 8 januari 2009 @ 01:20:09 #161
135430 Sargon
pi_64797334
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 01:12 schreef voyeur het volgende:

[..]

Er is geen twijfel aan dat Hamas terroristische daden pleegt, maar misdaden tegen de mensheid zijn het echt niet. Oorlogsmisdaden is een lastiger kwestie, maar dat is meer een technisch jurische kwestie dan een morele.

Ga jij nu erkennen dat Israel dus oorlogsmisdaden pleegt? Je zin over andere platformen is heel ontwijkend, maar je zegt dat jouw mening afwijkt dus je bent het met me eens dat vanuit meer algemene waarden dan de jouwe dit oorlogsmisdaden zijn?
Oorlogsmisdaden zoals? Als het niet bewezen is dat ISrael bewust schiet op burgers dan kan je niet spreken over oorlogsmisdaden.
pi_64797419
pi_64797453
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 01:20 schreef Sargon het volgende:

[..]

Oorlogsmisdaden zoals? Als het niet bewezen is dat ISrael bewust schiet op burgers dan kan je niet spreken over oorlogsmisdaden.
Israel strike kills up to 60 members of one family

http://www.telegraph.co.u(...)s-of-one-family.html

"There are many houses where we live and they ordered us into the house of my brother, Wael,'' Nael said.

Wael, 39, another survivor, said as many as 100 members of the clan crowded into his single-storey home with strict orders from the Israeli soldiers not to move.

At 6.35am on Monday the house was suddenly hit by a shell that brought the roof down. It was then hit again and again.

"I saw my father and mother, and three of my children killed,'' Wael said. "There was blood and bodies everywhere but some people were lost under the rubble.
  donderdag 8 januari 2009 @ 01:27:55 #164
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_64797459
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 01:14 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Maakt ook niet uit, die 200 was natte vingerwerk. Het kunnen er ook 400 zijn als je de luchtballonnen en dubbeldekkers meetelt.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  donderdag 8 januari 2009 @ 01:28:12 #165
165802 Reki
no comment.
pi_64797465
quote:

[..]

quote:
Samouni family

Palestinian medics quoted in The UK Telegraph stated that in Zeitoun, massive civilian casualties were sustained after the Israeli army entered Gaza. Acoording to their statemets, About 100 members of the Samouni, an extended family clan, were ordered to gather in a single house early in the morning on January 4, 2009. The next day at 6:35am, the house was repeatedly shelled. Between 60 and 70 family members were killed by shrapnel and falling masonry. A few survivors, some wounded, others carrying some of the dead or dying, managed to reach Gaza's main north-south road where they were able to get lifts to the hospital. The site of the killings could not be reached until January 7, 2009. Mohammed Shaheen, a volunteer with Palestinian Red Crescent, confirmed accounts from survivors of the extended Samouni clan who said they feared between 60 and 70 family members had been killed. He said that paramedics also found fifteen people still alive but injured that they took to the hospital, but that eight injured people were left behind because "we could not get to them and it was no longer safe for us to stay."[132]
The New York Times reported different number of casualties quoting hospital official saying that Eleven members of the extended Samouni family were killed and 26 wounded.[133]
http://en.wikipedia.org/w(...)2%80%93Gaza_conflict
pi_64797500
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 01:12 schreef voyeur het volgende:

[..]

Zelfmoordaanslagen zijn misdaden tegen de menselijkheid (aldus HRW). Het posteren van burgers op daken om militaire actie te verhinderen is in strijd met de Vierde Geneefse Conventie; is een oorlogsmisdaad.

Als er langs internationale maatstaven gemeten moet worden of Israël oorlogsmisdaden pleegt wie ben jij dan om dit nu even te bepalen?
Jij en ik weten natuurlijk dat er een beeld gevormd moet worden dat Israëlische slachtoffers minder erg zijn dan Palestijnse slachtoffers, immers dát is disproportioneel.
  donderdag 8 januari 2009 @ 01:34:14 #167
135430 Sargon
pi_64797530
70 of 11 doden? Alleen daaruit blijkt al de vaagheid van dit soort berichten
pi_64797537
Maarja, dat er in één tactische shelling een hele bloedlijn wordt uitgeroeid valt natuurlijk in het niet bij het gevaar wat 800 000 joden elke dag lopen om een fucking ongeleidde thuis gemaakte raket op hun aars te krijgen.
  donderdag 8 januari 2009 @ 01:34:46 #169
798 voyeur
bemoeit zich
pi_64797539
quote:

[..]

Huh? De bevolking van Gaza collectief straffen: oorlogsmisdaad. Disproportioneel geweld: oorlogsmisdaad. Etc. Dat de IDF de huizen van burgers binnenvalt en de mensen gijzelt terwijl men de woning gebruikt als scherpschutters locatie, dat men clusterbommen inzet in dicht-bevolkt gebied zijn, schiet op VN scholen vol met vluchtelingen etc. zijn dan maar ondergeschikte incidenten.
pi_64797556
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 01:34 schreef Sargon het volgende:
Wat ijl je nou, waar zie jij 11 staan?
  donderdag 8 januari 2009 @ 01:38:47 #171
135430 Sargon
pi_64797585
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 01:36 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Wat ijl je nou, waar zie jij 11 staan?
The New York Times reported different number of casualties quoting hospital official saying that Eleven members of the extended Samouni family were killed and 26 wounded.[133]

gebruik meerdere bronnen aap
pi_64797593
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 01:34 schreef voyeur het volgende:

[..]

Huh? De bevolking van Gaza collectief straffen: oorlogsmisdaad. Disproportioneel geweld: oorlogsmisdaad. Etc. Dat de IDF de huizen van burgers binnenvalt en de mensen gijzelt terwijl men de woning gebruikt als scherpschutters locatie, dat men clusterbommen inzet in dicht-bevolkt gebied zijn, schiet op VN scholen vol met vluchtelingen etc. zijn dan maar ondergeschikte incidenten.
Israëlische oorlogsmisdaden:

donderdag 8 januari 2009 @ 01:39:59 #173
135430 Sargon
pi_64797602
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 01:34 schreef voyeur het volgende:

[..]

Wat is disproportioneel? Kennelijk heb jij informatie waar de gehele wereld om lloopt t springen, ik zie graag bewijs van je beschuldigingen over gijzeling.
pi_64797608
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 01:38 schreef Sargon het volgende:

[..]

gebruik meerdere bronnen aap
404 error: File not found
The URL you requested was not found.

Anders ben je gewoon stil.
  donderdag 8 januari 2009 @ 01:41:40 #175
135430 Sargon
pi_64797623
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 01:40 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

404 error: File not found
The URL you requested was not found.

Anders ben je gewoon stil.
Ik quote het bericht van reki, kan ik er wat aandoen dat de haatlobby zichzelf tegenspreekt.
  donderdag 8 januari 2009 @ 01:44:10 #176
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64797653
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 01:14 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

wat jij stiekem hoopt is de vernietiging van israel door iran. en als dat nou verkeerd uitpakt? jank je dan om de vele iraanse doden? zal wel.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  donderdag 8 januari 2009 @ 01:45:03 #177
135430 Sargon
pi_64797663
Even nog terug komen op disproportioneel en hoe dat in de discussie bij P&W werd gebruikt als 6 doden tegenover 700 doden. Dan mag nederland ook wel naar zichzelf kijken in Afghanistan waar een soortgelijk "ratio" hoog wordt gehouden. Kan me nog een offensief van NAVO voor de geest halen waar ook 200 burgers om het leven kwamen, is nu Nederland een kutland met een Nazi bevolking?
  donderdag 8 januari 2009 @ 01:48:04 #178
798 voyeur
bemoeit zich
pi_64797690
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 01:31 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Zelfmoordaanslagen zijn misdaden tegen de menselijkheid (aldus HRW). Het posteren van burgers op daken om militaire actie te verhinderen is in strijd met de Vierde Geneefse Conventie; is een oorlogsmisdaad.

Als er langs internationale maatstaven gemeten moet worden of Israël oorlogsmisdaden pleegt wie ben jij dan om dit nu even te bepalen?
Jij en ik weten natuurlijk dat er een beeld gevormd moet worden dat Israëlische slachtoffers minder erg zijn dan Palestijnse slachtoffers, immers dát is disproportioneel.
Ik ken dat oude HRW rapport, maar het zou juridisch geen stand houden. Wederom een vrij technisch juridische kwestie die niet zinvol uitgevochten kan worden op Fok.

Op je tweede vraag waarom ik dat zou moeten bepalen: dat is niet aan mij. Ik leg slechts de internationale rechtsbeginselen uit en ik verzeker je dat ik dat niet op mijn persoonlijke gronden. Het is toevallig mijn expertise.

Je opmerking over Israëlische slachtoffers minder erg zijn dan Palestijnse slachtoffers kan ik niet plaatsen. Volgens iedere maatstaf en telling zijn er veel meer Palestijnse slachtooffers. Zoals ik eerder zei is het kennelijk oog om 10 ogen, tand om een heel gebit. Disproportioneel zonder twijfel.

[ Bericht 0% gewijzigd door voyeur op 08-01-2009 02:16:12 ]
  Donald Duck held donderdag 8 januari 2009 @ 01:49:53 #179
46149 __Saviour__
pi_64797710
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 01:48 schreef voyeur het volgende:
[..]
Volgens iedere maatstaf en telling zijn er veel meer Palestijnse slachtooffers. Zoals ik eerder zei is het kennelijk om oog om 10 ogen, tand om een heel gebit. Disproportioneel zonder twijfel.
Hoe stel jij je proportioneel geweld dan voor tegen zo'n ongrijpbare groepering die zich overal en nergens verschuilt?
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  donderdag 8 januari 2009 @ 01:52:12 #180
165802 Reki
no comment.
pi_64797733
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 01:34 schreef Sargon het volgende:
Het aantal doden doet er niet toe. Het gaat erom dat Israel (weer) een oorlogsmisdaad heeft begaan. Onschuldige mensen opsluiten in een huis en de volgende dag bombarderen.

http://www.telegraph.co.u(...)s-of-one-family.html

[ Bericht 0% gewijzigd door Reki op 08-01-2009 02:01:07 ]
pi_64797737
Wat me bevreemd is de schijnbare apathie van de rest van de wat te zeggen hebben wereld. Niemand die categorisch of de palestijnen, of de israeliers veroordeeld. Utopisch gezien zou ik zeggen.... je hebt een vn, maak een afspraak met de islamitische wereld dat er overleg is over Israel/Palestijnen en kom dan eventuele afsrpaken na. Zou dan een afspraak geschonden worden door welke partij ook dan kan daar maatregelen tegen worden genomen door de internationale gemeenschap.

Als Hamas niet schiet maar Israel houdt zich niet aan de afspraken door de grens te blokkeren of nederzettingen te bouwen dan kan hamas dit aankaarten. Mocht Hamas zonder aanleiding beginnen met schieten dan kan Israel aankloppen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_64797746
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 01:44 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

wat jij stiekem hoopt is de vernietiging van israel door iran. en als dat nou verkeerd uitpakt? jank je dan om de vele iraanse doden? zal wel.
Welnee. Dat geouwehoer over wie er nou vernietigd moet worden en waarom, hoeveel jaar is dat nu bezig?
Israel bouwt muren om Palestijnse gebieden waar het voormalig Oostblok een stijve van zou krijgen.
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 01:41 schreef Sargon het volgende:

[..]

Ik quote het bericht van reki, kan ik er wat aandoen dat de haatlobby zichzelf tegenspreekt.
Eitherway.

Het zijn Israelische soldaten die die familie dwingen om samen in 1 huis te gaan zitten, onder "STRIKTE ORDERS" om niet weg te gaan, en vervolgens shellen ze de coördinaten van die plek.
-edit- Die hou je maar voor thuis

[ Bericht 3% gewijzigd door paddy op 08-01-2009 08:48:05 ]
  donderdag 8 januari 2009 @ 01:59:12 #183
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64797803
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 01:53 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Welnee. Dat geouwehoer over wie er nou vernietigd moet worden en waarom, hoeveel jaar is dat nu bezig?
Israel bouwt muren om Palestijnse gebieden waar het voormalig Oostblok een stijve van zou krijgen.

[..]

Eitherway.

Het zijn Israelische soldaten die die familie dwingen om samen in 1 huis te gaan zitten, onder "STRIKTE ORDERS" om niet weg te gaan, en vervolgens shellen ze de coördinaten van die plek.

Als jij zegt dat het een groot verschil is, 11 of 70, dan ben je gewoon een vieze verwerpelijke individu die het in een humanitair kader niet waard is om zuurstof te ademen.
sorry hoor. maar jij bent blijkbaar blij als iran zijn spierballetjes laat zien, aan je posts te zien.
ik vraag me gewoon af of je gaat huilen als iran een keiharde punt terug gaat krijgen als ze na hun aanval op een land waar ze niks mee te maken, zoals israel, een vernietiging terug mogen verwachten?

janken? en roepen dat het een genocide is?
  donderdag 8 januari 2009 @ 02:00:51 #184
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64797830
ik ben zo ontzettend blij dat iran geen kernwapens heeft. heel erg blij. want dat zou het einde van het hele midden-oosten inhouden.
pi_64797839
Vatican deplores Gaza situation

The Pope's justice minister, Cardinal Renato Martino, has sharply criticised Israel's actions and likened the Gaza Strip to a "big concentration camp".

Correspondents say his words mark the Vatican's toughest comments since Israel began its offensive with intensive air attacks 12 days ago.

http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/europe/7817019.stm
pi_64797852
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 01:48 schreef voyeur het volgende:

[..]

Ik ken dat oude HRW rapport, maar het zou juridisch geen stand houden. Wederom een vrij technisch juridische kwestie die niet zinvol uitgevochten kan worden op Fok.

Op je tweede vraag waarom ik dat zou moeten bepalen: dat is niet aan mij. Ik leg slechts de internationale rechtsbeginselen uit en ik verzeker je dat ik dat niet op mijn persoonlijke gronden. Het is toevallig mijn expertise.

Je opmerking over Israëlische slachtoffers minder erg zijn dan Palestijnse slachtoffers kan ik niet plaatsen. Volgens iedere maatstaf en telling zijn er veel meer Palestijnse slachtooffers. Zoals ik eerder zei is het kennelijk om oog om 10 ogen, tand om een heel gebit. Disproportioneel zonder twijfel.
Je gaat niet in op de human shields, dus ik veronderstel dat er daar overeenstemming is; een oorlogsmisdaad door Hamas.
En ik zou je geld er niet op zetten, als ik jouw was, of zelfmoordaanslagen oorlogsmisdaden of in strijd zijn met het humanitair recht, blijkens dit artikel: http://www.guardian.co.uk/world/2003/apr/01/iraq.warcrimes

Natuurlijk zijn zelfmoordaanslagen strijdig met het humanitair recht.
  donderdag 8 januari 2009 @ 02:05:42 #187
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64797864
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 02:02 schreef SalmanPack het volgende:

The Pope's justice minister, Cardinal Renato Martino, has sharply criticised Israel's actions and likened the Gaza Strip to a "big concentration camp".

Correspondents say his words mark the Vatican's toughest comments since Israel began its offensive with intensive air attacks 12 days ago.

de katholieken gaan zich er mee bemoeien? nadat die jezuïten zich altijd minimaal afzijdig en maximaal partijdig getoond hebben tot de vernietiging van de joden? dikke lol. klote instituut.
  Donald Duck held donderdag 8 januari 2009 @ 02:05:49 #188
46149 __Saviour__
pi_64797865
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 02:02 schreef SalmanPack het volgende:

Oei dat wordt oppassen. Het powerlevel van paus is meer dan 9000.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  donderdag 8 januari 2009 @ 02:11:46 #189
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64797912
de stinkpaus gaat zich bemoeien met de kwestie terwijl zijn humanisme tot een dieptepunt is gedaald na homo's een ziekte te noemen die opgelost moet worden? geeft wel weer aan welke mensen zich pro=palestina noemen. inhumane geloofsovertuigden, die in een ander tijdperk leven.
  donderdag 8 januari 2009 @ 02:13:01 #190
798 voyeur
bemoeit zich
pi_64797920
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 02:03 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Je gaat niet in op de human shields, dus ik veronderstel dat er daar overeenstemming is; een oorlogsmisdaad door Hamas.
En ik zou je geld er niet op zetten, als ik jouw was, of zelfmoordaanslagen oorlogsmisdaden of in strijd zijn met het humanitair recht, blijkens dit artikel: http://www.guardian.co.uk/world/2003/apr/01/iraq.warcrimes

Natuurlijk zijn zelfmoordaanslagen strijdig met het humanitair recht.
Je had het niet over human shields in de posts waar ik op inging. Je bedoelt het gijzelen van families in Gaza om hun bovenverdieping te gebruiken voor de scherpschutters van de IDF?

Ik wil best een wedje doen over de vraag of zelfmoordaanslagen door Palestijnen oorlogsmisdaden zijn. Zelfs de Nëderlandse regering was het indertijd met me eens, dus het lijkt me stug dat er een Internationaal hof anders zou oordelen. Het artikel over Irak dat je citeert. is totaal niet relevant.

Ik dacht overigens dat we het over het huidige conflict hadden en niet over de Intifadah's
  donderdag 8 januari 2009 @ 02:15:48 #191
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64797955
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 02:13 schreef voyeur het volgende:

Ik dacht overigens dat we het over het huidige conflict hadden en niet over de Intifadah's
dit hele conflict is al heel lang een intifada. zie hamas, iran, hezballah. en de paus nu ook
pi_64798159
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 01:59 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

sorry hoor. maar jij bent blijkbaar blij als iran zijn spierballetjes laat zien, aan je posts te zien.
ik vraag me gewoon af of je gaat huilen als iran een keiharde punt terug gaat krijgen als ze na hun aanval op een land waar ze niks mee te maken, zoals israel, een vernietiging terug mogen verwachten?

janken? en roepen dat het een genocide is?
Het kan me geen ene moer interesseren wat Iran krijgt of wat Israel krijgt.

Israel begaat de grofste daden na elkaar en het enige wat jij doet is alles op een zodanig kortzichtige manier rationaliseren dat het gewoon kenkertriest wordt.
  donderdag 8 januari 2009 @ 03:01:28 #193
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64798204
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 02:49 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Het kan me geen ene moer interesseren wat Iran krijgt of wat Israel krijgt.

Israel begaat de grofste daden na elkaar en het enige wat jij doet is alles op een zodanig kortzichtige manier rationaliseren dat het gewoon kenkertriest wordt.
dat is jouw mening. ik vroeg je iets. wil je graag dat iran meedoet? want dat wil je blijkbaar wel gezien je posts.
pi_64798236
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 03:01 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dat is jouw mening. ik vroeg je iets. wil je graag dat iran meedoet? want dat wil je blijkbaar wel gezien je posts.
De enigen die beginnen over Iran zijn pro-zionisme figuren die beweren dat het wel weer een zooi burgerslachtoffers gaat maken etc en dat Iran een logische volgende stap is na Hamas.
Hoezo zou ik graag willen dat Iran meedoet, siriusly...?!! Het enige wat ik doe is een youtubefilmpje posten van de capaciteiten van dat land.
Iran weet wel beter dan zich te bemoeien met de volkerenmoord die Israel begaat op haar eigen inwoners.

Ik ben juist tegen de agressieve manier van leven die jij aanhangt. Vandaar dat je uitlatingen ridiculer worden bij elke agressievere actie van Israel.

Het is echt zwakjes om te zien hoe slecht sommige mensen om kunnen gaan met een standpunt wat niet pro-Israel is, maar ook niet voor hun "vijand" .
pi_64798242
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 02:05 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

de katholieken gaan zich er mee bemoeien? nadat die jezuïten zich altijd minimaal afzijdig en maximaal partijdig getoond hebben tot de vernietiging van de joden? dikke lol. klote instituut.
Tuurlijk. Want als men Israel niet steunt, dan staan ze gelijk aan de Palestijnen die momenteel in Gaza gebombardeerd worden.
==-edit- probeer het op een andere manier

[ Bericht 6% gewijzigd door paddy op 08-01-2009 08:51:06 ]
  donderdag 8 januari 2009 @ 03:17:50 #196
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64798246
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 03:12 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

De enigen die beginnen over Iran zijn pro-zionisme figuren die beweren dat het wel weer een zooi burgerslachtoffers gaat maken etc en dat Iran een logische volgende stap is na Hamas.
Hoezo zou ik graag willen dat Iran meedoet, siriusly...?!! Het enige wat ik doe is een youtubefilmpje posten van de capaciteiten van dat land.
Iran weet wel beter dan zich te bemoeien met de volkerenmoord die Israel begaat op haar eigen inwoners.

Ik ben juist tegen de agressieve manier van leven die jij aanhangt. Vandaar dat je uitlatingen ridiculer worden bij elke agressievere actie van Israel.

Het is echt zwakjes om te zien hoe slecht sommige mensen om kunnen gaan met een standpunt wat niet pro-Israel is, maar ook niet voor hun "vijand" .
jij begon toch echt over iran net. en je vond het maar wat spannend en gaaf om dat te noemen. wat denk je nogmaals zelf als iran openlijk, dus zonder alle 'stiekeme' steun aan hamas en hezballah, zou vertellen dat de joden moeten of vernietigd gaan worden, zoals ze al jaren doen?

jij denkt dat dat zou betekenen dat iran nog zou bestaan in de toekomst?

pi_64798256
-edit- Dan helemaal maar weg

[ Bericht 49% gewijzigd door paddy op 08-01-2009 08:51:59 ]
  donderdag 8 januari 2009 @ 04:52:44 #199
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_64798444
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 03:17 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

jij begon toch echt over iran net. en je vond het maar wat spannend en gaaf om dat te noemen. wat denk je nogmaals zelf als iran openlijk, dus zonder alle 'stiekeme' steun aan hamas en hezballah, zou vertellen dat de joden moeten of vernietigd gaan worden, zoals ze al jaren doen?

jij denkt dat dat zou betekenen dat iran nog zou bestaan in de toekomst?

-edit-
. Israel vernietigd Iran niet, want zo dom zijn ze niet. En alsof Israel het in haar eentje het tegen Iran kan opnemen. Een paar grote raketten op Israel en alles is weg.

[ Bericht 5% gewijzigd door paddy op 08-01-2009 08:53:14 ]
pi_64798549
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 04:52 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

. Israel vernietigd Iran niet, want zo dom zijn ze niet. En alsof Israel het in haar eentje het tegen Iran kan opnemen. Een paar grote raketten op Israel en alles is weg.
En andersom.
Het is gewoon apart dat mensen elkaar liever van de kaart vegen dan zuurstof te delen, op grond van inzichten die ze zijn aangeleerd.

[ Bericht 8% gewijzigd door paddy op 08-01-2009 08:53:47 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')