Israel heeft in het verleden wel vaker tegenover een overwelmende meerderheid gestaan, met succes.quote:Op donderdag 8 januari 2009 00:26 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Iran heeft net zoveel (para)militairen als Israel aan inwoners heeft.
Van mij mag die discussie gerust voeren. Ik geef alleen mijn mening.quote:Op donderdag 8 januari 2009 00:32 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Deze hele reeks is vervallen in non-discussie; constant dezelfde argumenten, lulkoek en ruzies.
Een discussie over proportionaliteit is wel degelijk zinvol en constructief. Als jij mij op de bek slaat, mag ik geen mes trekken. En als jij mijn gazon vernielt, mag ik niet je hele huis platbulldozeren.quote:Op donderdag 8 januari 2009 00:24 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik bedoel dat het totaal niet constructief is om een discussie over proportionaliteit en disproportionaliteit te willen voeren. Alsof de doden aan een bepaalde kant minder erg zijn; dus het onderwerp is wat ongelukkig.
Ik vind het echt ongelofelijk dat de Holocaust misbruikt wordt in de argumentatie over dit conflict. Totaal respectloos en ordinair.
Qua discussie over het schuilen tussen burgers waren we hier gebleven:quote:Op donderdag 8 januari 2009 00:16 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ah, ik wilde je al aanspreken.
De discussie gaat zo snel, dat ik de links over het verschuilen tussen de burgerbevolking al niet meer kon vinden. Die bewaren we maar voor rustiger tijden, lijkt me.
<knip>
quote:Op woensdag 7 januari 2009 19:25 schreef damian5700 het volgende:
[..]
[..]
Artikel 51 van het Handvest van de VN voorziet dat staten geweld mogen gebruiken ter zelfverdediging en ik stel dat niet gelijk aan zelfmoordaanslagen en het gebruik van human shields.
Begreep ik je net verkeerd en bedoel je dus te zeggen dat Israel juist in strijd handelt met het VN handvest?quote:Ze (Donatella Rovera van Amnesty International) wijst er op dat de Israëlische soldaten huizen van Palestijnse burgers in beslag nemen, de inwoners naar de benedenverdieping verbannen terwijl ze de ramen van de bovenverdieping als schietgat gebruiken. 'De Israëli's gebruiken de burgers als menselijke schilden', zegt Rovera. 'Dat heb ik de laatste dagen nog niet bij de Palestijnse strijders gemerkt. Ik heb geen weet van Palestijnse strijders die woningen van burgers inpalmen om van daaruit te vechten.'
Cidiquote:Op woensdag 7 januari 2009 22:55 schreef poemojn het volgende:
Ze hebben ook een petitie, zie www.cidi.nl
[ afbeelding ]
Okay.quote:Op donderdag 8 januari 2009 00:16 schreef RAVW het volgende:
[..]
Denk dat het nu niet gaat om gewin maar meer om de eer .. en om de wraak.
zelf hoop ik het niet want er gaan dan weer veel onschuldige mensen gedood worden . maar we zullen wel zien wat er gaat komen .
Tegen een aantal Arabische landen die in die tijd geen flikker voorstelden. Bovendien heeft Iran in het verleden ook laten zien dat het tegen een meerderheid stand kan houden: de Iran-Irak oorlog.quote:Op donderdag 8 januari 2009 00:34 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Israel heeft in het verleden wel vaker tegenover een overwelmende meerderheid gestaan, met succes.
Als Hamas de kans kreeg zouden ze iedere Israelier doden... Israel is er daarentegen niet op uit om burgerslachtoffers te maken. Helaas verschuilt Hamas zich tussen de burgerbevolkingquote:Op donderdag 8 januari 2009 00:36 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Een discussie over proportionaliteit is wel degelijk zinvol en constructief. Als jij mij op de bek slaat, mag ik geen mes trekken. En als jij mijn gazon vernielt, mag ik niet je hele huis platbulldozeren.
Kennelijk vindt Israel de 600 doden aan Palestijnse kant minder erg dan de 6 doden aan eigen kant. Dat is inderdaad wat ongelukkig. Yad Vashem, toch? En mijn bloed is net zo dik als het jouwe. Toch?
Ik doe jou even na: Palestinaquote:
Was een leuke discussie inderdaadquote:Op woensdag 7 januari 2009 23:33 schreef sunmoonstar het volgende:
Net bij Pauw en Witteman een discussie tussen een CDA'er en een mevrouw van Palestijnse komaf.
Erg interessant, maar de CDA-meneer kon het woord 'disproportioneel geweld' niet over z'n lippen krijgen. Hij kwam erg slecht uit de verf.
Ik zal het ze ook niet aanraden, maar schrijf ze niet bij voorbaat af. Maar over een ding waren we het in ieder geval eens: het gaat toch niet gebeuren.quote:Op donderdag 8 januari 2009 00:39 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Tegen een aantal Arabische landen die in die tijd geen flikker voorstelden. Bovendien heeft Iran in het verleden ook laten zien dat het een meerderheid stand kan houden: de Iran-Irak oorlog.
Ze hadden jou moeten utnodigen om Israel te verdedigen?quote:Op donderdag 8 januari 2009 00:40 schreef Sargon het volgende:
Aah mooi om te zien hoe pauw en witteman een knurft uitnodigen om Israel te verdedigen en daar vervolgens met de gehele tafel en publiek op inhakken. Evenwichtig en neutrale journalistiek
Dat is even andere koek dan Hamas en die zelfgemaakte prut raketten.quote:Op donderdag 8 januari 2009 00:42 schreef Salvad0R het volgende:
Tja.quote:Op donderdag 8 januari 2009 00:39 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Als Hamas de kans kreeg zouden ze iedere Israelier doden... Israel is er daarentegen niet op uit om burgerslachtoffers te maken. Helaas verschuilt Hamas zich tussen de burgerbevolking
Als Israel disproportioneel geweld gebruikt handelt ze in strijd met het VN handvest en is het daarmee een oorlogsmisdaad. Dat hoef jij niet belangrijk te vinden vanuit jouw persoonlijke moraal, maar daarmee blijft het wel relevant. Jouw opinie is ondergeschikt aan veel breder gedragen waarden.quote:Op donderdag 8 januari 2009 00:24 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik bedoel dat het totaal niet constructief is om een discussie over proportionaliteit en disproportionaliteit te willen voeren. Alsof de doden aan een bepaalde kant minder erg zijn; dus het onderwerp is wat ongelukkig.
Ik kan wel mensen opnoemen die wel hun mannetje kunnen staan ja.quote:Op donderdag 8 januari 2009 00:42 schreef Man-E-Faces het volgende:
[..]
Ze hadden jou moeten utnodigen om Israel te verdedigen?
Bij het verdedigen van het volk is proportionaliteit volledig irrelevant. De Israëlische regering heeft de middelen om hard terug te slaan en zal die dan gebruiken ook. Prik Israël met een speld en ze slaan met een moker terug. Hamas wist dat hen dit te wachten stond. Bovendien, proportioneel reageren is onmogelijk. Hoe had je je dat dan voorgesteld in dit geval? Hamas is een laffe organisatie die zich overal verschuilt. Alleen met massaal geweld is dat te bestrijden.quote:Op donderdag 8 januari 2009 00:36 schreef Kees22 het volgende:
Een discussie over proportionaliteit is wel degelijk zinvol en constructief. Als jij mij op de bek slaat, mag ik geen mes trekken. En als jij mijn gazon vernielt, mag ik niet je hele huis platbulldozeren.
Kennelijk vindt Israel de 600 doden aan Palestijnse kant minder erg dan de 6 doden aan eigen kant. Dat is inderdaad wat ongelukkig. Yad Vashem, toch? En mijn bloed is net zo dik als het jouwe. Toch?
Het is een beetje onzin wat je nu zegt. De discussie gaat over en wordt gevoerd langs de lijnen dat disproportioneel op het conto van de partij Israël wordt geschreven en de acties van Hamas proportioneel zijn. Blijkbaar vindt men het nodig om het geweld van Israël te veroordelen door het te labelen disproprtioneel, terwijl daarbij het beeld is dat de Israëlische slachtoffers wel acceptabel zijn; proportioneel.quote:Op donderdag 8 januari 2009 00:36 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat jij de focus nu verschuift met jouw uitleg maakt de analogie niet minder flauw noch vind ik het minder verwerpelijk dat mensen het nodig achten de misdaden die de nazi's de Joden hebben aangedaan te misbruiken in de argumentatie over dit conflict.quote:OK: het zit me een beetje dwars dat Gretta Duisenberg afgebrand werd toen ze, na het ophalen van 6 duizend handtekeningen, zei dat ze ging voor de 6 miljoen. Haar werd verweten dat ze de 6 miljoen Holocaust-slachtoffers belachelijk maakte. Wat beslist niet zo was. De stap van 6 duizend handtekeningen neer 6 miljoen handtekeningen is niet zo vreemd. Die van handtekeningen naar doden wel.
Schieten ze nou rond 4:30 een torpedo vanuit een helikopter op hun eigen schip?quote:Op donderdag 8 januari 2009 00:42 schreef Salvad0R het volgende:
De stream staat nog niet online. Ik moet wachten..quote:Op donderdag 8 januari 2009 00:41 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Was een leuke discussie inderdaad.
Nounou. Als het echt op oorlog aankomt zal de VS zich er ook in mengen, daarbij stelt Iran echt niks voor.quote:
Sorry hoor maar dit gaat echt te verquote:This picture of the dead child in the ruins of her home which until Tuesday was her home is repulsive, and will provoke a lot of readers. It is a conscious provocation - and we have two reasons for it: Israel keep all western journalists away from the war in Gaza. The country's government claim 'the wellbeing of the journalists' as the reason, but this is an obvious lie. In modern wars, the 'strong side' does everything in its power to stop the press from documenting abuse of the civilian population, because this can weaken the support of the war.
BUT THERE ARE cameras in the war zone, and there are local photographers who are willing to go past everything that might stop them to get photos of a war in a tightly populated city out to the outside world. Pictures like this one.
There is no such thing as a 'surgical strike' in one of the most heavily populated areas in the world. This little girl died along with at least 11 other members of the Daya family when their 4-story house was bombed by Israeli planes yesterday morning. This - not the camo-painted israeli soldier, or the covered Hamas warrior, is the true face of the war.
Today we show the picture 'The Others' see, so as to better understand how they feel, Sven Egil Omdal (multimedia and cultural editor) writes.
THE MOST IMPORTANT reason for us to show this face, is that the Arab world sees pictures like these from Gaza every day. Not a single still, but hours and hours of TV-images of hospital floors full of small, dead bodies
Four year olds, two year olds, seven year olds, newly borns - THese pictures represent the war in Gaza for millions of muslims - and we wonder why the hatred against Israel and the west grows?
Want waar zou Israel zijn zonder hun grote vriend Amerika.quote:Op donderdag 8 januari 2009 00:48 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Nounou. Als het echt op oorlog aankomt zal de VS zich er ook in mengen, daarbij stelt Iran echt niks voor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |