Smerig he. Eerst leaflets droppen dat iedereen zn huizen moet ontvluchten en dan de hulpcentra bombarderen.quote:Op donderdag 8 januari 2009 01:05 schreef venomsnake het volgende:
Klopt, die hadden ze eigenlijk ook te vriend moeten houden.quote:Op donderdag 8 januari 2009 01:07 schreef Man-E-Faces het volgende:
[..]
Ach dat was Irak in het verleden ook onder leiding dictatuur van Sadam. Of zie ik dat verkeerd?
Popolon heeft gelijk.quote:
quote:It was reported by Jerusalem Post that Iran has signed an arms deal with the Russian Rosoboronexport arms group to buy 250 Su-30 MKM warplanes and 20 Il-78 MKI aerial tankers.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Iranian_Air_Force_aircraftquote:Op donderdag 8 januari 2009 01:01 schreef popolon het volgende:
Tja die luchtmacht van Iran stelt helemaal geen bal voor met zo'n 200 toestellen, Nederland heeft er zelf al bijna 100.
quote:Op donderdag 8 januari 2009 01:10 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Iranian_Air_Force_aircraft
Hier tel ik er een stuk of 600. In service.
quote:IRIAF
Fighter aircraft
20 F-14A (quantity:20)[10]
40 Mig29/UB (35+5)[11]
47 F-4D/E Phantom [12]
11 Dassault Mirage F1 [13]
50 F-5A/B/E/F [14]
24 Sukhoi Su-24 [15]
13 Sukhoi Su-25[16]
Er gebeurd daar zoveel waar we nog helemaal niets van afweten. Pas na het conflict wordt enigzins duidelijk hoeveel misdaden er zijn begaan. Net als toen in Libanon. Je zag bij Nova net ook hoe er gewoon op hulpverleners werd geschoten door Israel, dieptriest natuurlijk. En uiteraard mogen er geen journalisten Gaza in, want stel je voor dat dat allemaal op film komt te staan. Dan wordt de druk op Israel natuurlijk veel te groot.quote:Op donderdag 8 januari 2009 01:07 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Smerig he. Eerst leaflets droppen dat iedereen zn huizen moet ontvluchten en dan de hulpcentra bombarderen.
En dan ook nog achteraf proberen informatie te spinnen dat het "een paar tankshells" waren.
Er is geen twijfel aan dat Hamas terroristische daden pleegt, maar misdaden tegen de mensheid zijn het echt niet. Oorlogsmisdaden is een lastiger kwestie, maar dat is meer een technisch jurische kwestie dan een morele.quote:Op donderdag 8 januari 2009 00:58 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Over het geweld van Hamas daarentegen hoeft men niet te speculeren, dat zijn misdaden tegen de menselijkheid en oorlogsmisdaden.
Als je dan toch wilt schermen met internationaal gedragen waarden dan hoort de discussie ook op het internationale platform thuis. Elk oordeel op een lager niveau is simpelweg niets waard.
Dan blijft het hier een non-discussie. Echter heeft het de schijn dat er een algemeen beeld gevormd moet worden dat de Israëlische doden tamelijk acceptabel zijn.
Ik heb daar inderdaad een andere mening over vanuit mijn persoonlijke moraal.
Ik kom ongeveer op 360 uit. Waarschijnlijk tel jij ook de vliegtuigen uit 1940 meequote:Op donderdag 8 januari 2009 01:10 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Iranian_Air_Force_aircraft
Hier tel ik er een stuk of 600. In service.
Oorlogsmisdaden zoals? Als het niet bewezen is dat ISrael bewust schiet op burgers dan kan je niet spreken over oorlogsmisdaden.quote:Op donderdag 8 januari 2009 01:12 schreef voyeur het volgende:
[..]
Er is geen twijfel aan dat Hamas terroristische daden pleegt, maar misdaden tegen de mensheid zijn het echt niet. Oorlogsmisdaden is een lastiger kwestie, maar dat is meer een technisch jurische kwestie dan een morele.
Ga jij nu erkennen dat Israel dus oorlogsmisdaden pleegt? Je zin over andere platformen is heel ontwijkend, maar je zegt dat jouw mening afwijkt dus je bent het met me eens dat vanuit meer algemene waarden dan de jouwe dit oorlogsmisdaden zijn?
Israel strike kills up to 60 members of one familyquote:Op donderdag 8 januari 2009 01:20 schreef Sargon het volgende:
[..]
Oorlogsmisdaden zoals? Als het niet bewezen is dat ISrael bewust schiet op burgers dan kan je niet spreken over oorlogsmisdaden.
Maakt ook niet uit, die 200 was natte vingerwerk. Het kunnen er ook 400 zijn als je de luchtballonnen en dubbeldekkers meetelt.quote:Op donderdag 8 januari 2009 01:14 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Mja ik zie. Nouja, boeiend ook. Iran is iig geen Hamas of Irak.
quote:Op donderdag 8 januari 2009 01:20 schreef Sargon het volgende:
[..]
Oorlogsmisdaden zoals? Als het niet bewezen is dat ISrael bewust schiet op burgers dan kan je niet spreken over oorlogsmisdaden.
quote:Samouni family
Palestinian medics quoted in The UK Telegraph stated that in Zeitoun, massive civilian casualties were sustained after the Israeli army entered Gaza. Acoording to their statemets, About 100 members of the Samouni, an extended family clan, were ordered to gather in a single house early in the morning on January 4, 2009. The next day at 6:35am, the house was repeatedly shelled. Between 60 and 70 family members were killed by shrapnel and falling masonry. A few survivors, some wounded, others carrying some of the dead or dying, managed to reach Gaza's main north-south road where they were able to get lifts to the hospital. The site of the killings could not be reached until January 7, 2009. Mohammed Shaheen, a volunteer with Palestinian Red Crescent, confirmed accounts from survivors of the extended Samouni clan who said they feared between 60 and 70 family members had been killed. He said that paramedics also found fifteen people still alive but injured that they took to the hospital, but that eight injured people were left behind because "we could not get to them and it was no longer safe for us to stay."[132]
The New York Times reported different number of casualties quoting hospital official saying that Eleven members of the extended Samouni family were killed and 26 wounded.[133]
http://en.wikipedia.org/w(...)2%80%93Gaza_conflict
Zelfmoordaanslagen zijn misdaden tegen de menselijkheid (aldus HRW). Het posteren van burgers op daken om militaire actie te verhinderen is in strijd met de Vierde Geneefse Conventie; is een oorlogsmisdaad.quote:Op donderdag 8 januari 2009 01:12 schreef voyeur het volgende:
[..]
Er is geen twijfel aan dat Hamas terroristische daden pleegt, maar misdaden tegen de mensheid zijn het echt niet. Oorlogsmisdaden is een lastiger kwestie, maar dat is meer een technisch jurische kwestie dan een morele.
Ga jij nu erkennen dat Israel dus oorlogsmisdaden pleegt? Je zin over andere platformen is heel ontwijkend, maar je zegt dat jouw mening afwijkt dus je bent het met me eens dat vanuit meer algemene waarden dan de jouwe dit oorlogsmisdaden zijn?
Huh? De bevolking van Gaza collectief straffen: oorlogsmisdaad. Disproportioneel geweld: oorlogsmisdaad. Etc. Dat de IDF de huizen van burgers binnenvalt en de mensen gijzelt terwijl men de woning gebruikt als scherpschutters locatie, dat men clusterbommen inzet in dicht-bevolkt gebied zijn, schiet op VN scholen vol met vluchtelingen etc. zijn dan maar ondergeschikte incidenten.quote:Op donderdag 8 januari 2009 01:20 schreef Sargon het volgende:
[..]
Wat ijl je nou, waar zie jij 11 staan?quote:Op donderdag 8 januari 2009 01:34 schreef Sargon het volgende:
70 of 11 doden? Alleen daaruit blijkt al de vaagheid van dit soort berichten
The New York Times reported different number of casualties quoting hospital official saying that Eleven members of the extended Samouni family were killed and 26 wounded.[133]quote:Op donderdag 8 januari 2009 01:36 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Wat ijl je nou, waar zie jij 11 staan?
Israëlische oorlogsmisdaden:quote:Op donderdag 8 januari 2009 01:34 schreef voyeur het volgende:
[..]
Huh? De bevolking van Gaza collectief straffen: oorlogsmisdaad. Disproportioneel geweld: oorlogsmisdaad. Etc. Dat de IDF de huizen van burgers binnenvalt en de mensen gijzelt terwijl men de woning gebruikt als scherpschutters locatie, dat men clusterbommen inzet in dicht-bevolkt gebied zijn, schiet op VN scholen vol met vluchtelingen etc. zijn dan maar ondergeschikte incidenten.
Wat is disproportioneel? Kennelijk heb jij informatie waar de gehele wereld om lloopt t springen, ik zie graag bewijs van je beschuldigingen over gijzeling.quote:Op donderdag 8 januari 2009 01:34 schreef voyeur het volgende:
[..]
Huh? De bevolking van Gaza collectief straffen: oorlogsmisdaad. Disproportioneel geweld: oorlogsmisdaad. Etc. Dat de IDF de huizen van burgers binnenvalt en de mensen gijzelt terwijl men de woning gebruikt als scherpschutters locatie, dat men clusterbommen inzet in dicht-bevolkt gebied zijn, schiet op VN scholen vol met vluchtelingen etc. zijn dan maar ondergeschikte incidenten.
404 error: File not foundquote:Op donderdag 8 januari 2009 01:38 schreef Sargon het volgende:
[..]
The New York Times reported different number of casualties quoting hospital official saying that Eleven members of the extended Samouni family were killed and 26 wounded.[133]
http://en.wikipedia.org/w(...)2%80%93Gaza_conflict
gebruik meerdere bronnen aap
Ik quote het bericht van reki, kan ik er wat aandoen dat de haatlobby zichzelf tegenspreekt.quote:Op donderdag 8 januari 2009 01:40 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
404 error: File not found
The URL you requested was not found.
Anders ben je gewoon stil.
wat jij stiekem hoopt is de vernietiging van israel door iran. en als dat nou verkeerd uitpakt? jank je dan om de vele iraanse doden? zal wel.quote:Op donderdag 8 januari 2009 01:14 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Mja ik zie. Nouja, boeiend ook. Iran is iig geen Hamas of Irak.
Ik ken dat oude HRW rapport, maar het zou juridisch geen stand houden. Wederom een vrij technisch juridische kwestie die niet zinvol uitgevochten kan worden op Fok.quote:Op donderdag 8 januari 2009 01:31 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Zelfmoordaanslagen zijn misdaden tegen de menselijkheid (aldus HRW). Het posteren van burgers op daken om militaire actie te verhinderen is in strijd met de Vierde Geneefse Conventie; is een oorlogsmisdaad.
Als er langs internationale maatstaven gemeten moet worden of Israël oorlogsmisdaden pleegt wie ben jij dan om dit nu even te bepalen?
Jij en ik weten natuurlijk dat er een beeld gevormd moet worden dat Israëlische slachtoffers minder erg zijn dan Palestijnse slachtoffers, immers dát is disproportioneel.
Hoe stel jij je proportioneel geweld dan voor tegen zo'n ongrijpbare groepering die zich overal en nergens verschuilt?quote:Op donderdag 8 januari 2009 01:48 schreef voyeur het volgende:
[..]
Volgens iedere maatstaf en telling zijn er veel meer Palestijnse slachtooffers. Zoals ik eerder zei is het kennelijk om oog om 10 ogen, tand om een heel gebit. Disproportioneel zonder twijfel.
Het aantal doden doet er niet toe. Het gaat erom dat Israel (weer) een oorlogsmisdaad heeft begaan. Onschuldige mensen opsluiten in een huis en de volgende dag bombarderen.quote:Op donderdag 8 januari 2009 01:34 schreef Sargon het volgende:
70 of 11 doden? Alleen daaruit blijkt al de vaagheid van dit soort berichten
Welnee. Dat geouwehoer over wie er nou vernietigd moet worden en waarom, hoeveel jaar is dat nu bezig?quote:Op donderdag 8 januari 2009 01:44 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
wat jij stiekem hoopt is de vernietiging van israel door iran. en als dat nou verkeerd uitpakt? jank je dan om de vele iraanse doden? zal wel.
Eitherway.quote:Op donderdag 8 januari 2009 01:41 schreef Sargon het volgende:
[..]
Ik quote het bericht van reki, kan ik er wat aandoen dat de haatlobby zichzelf tegenspreekt.
sorry hoor. maar jij bent blijkbaar blij als iran zijn spierballetjes laat zien, aan je posts te zien.quote:Op donderdag 8 januari 2009 01:53 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Welnee. Dat geouwehoer over wie er nou vernietigd moet worden en waarom, hoeveel jaar is dat nu bezig?
Israel bouwt muren om Palestijnse gebieden waar het voormalig Oostblok een stijve van zou krijgen.
[..]
Eitherway.
Het zijn Israelische soldaten die die familie dwingen om samen in 1 huis te gaan zitten, onder "STRIKTE ORDERS" om niet weg te gaan, en vervolgens shellen ze de coördinaten van die plek.
Als jij zegt dat het een groot verschil is, 11 of 70, dan ben je gewoon een vieze verwerpelijke individu die het in een humanitair kader niet waard is om zuurstof te ademen.
Je gaat niet in op de human shields, dus ik veronderstel dat er daar overeenstemming is; een oorlogsmisdaad door Hamas.quote:Op donderdag 8 januari 2009 01:48 schreef voyeur het volgende:
[..]
Ik ken dat oude HRW rapport, maar het zou juridisch geen stand houden. Wederom een vrij technisch juridische kwestie die niet zinvol uitgevochten kan worden op Fok.
Op je tweede vraag waarom ik dat zou moeten bepalen: dat is niet aan mij. Ik leg slechts de internationale rechtsbeginselen uit en ik verzeker je dat ik dat niet op mijn persoonlijke gronden. Het is toevallig mijn expertise.
Je opmerking over Israëlische slachtoffers minder erg zijn dan Palestijnse slachtoffers kan ik niet plaatsen. Volgens iedere maatstaf en telling zijn er veel meer Palestijnse slachtooffers. Zoals ik eerder zei is het kennelijk om oog om 10 ogen, tand om een heel gebit. Disproportioneel zonder twijfel.
de katholieken gaan zich er mee bemoeien? nadat die jezuïten zich altijd minimaal afzijdig en maximaal partijdig getoond hebben tot de vernietiging van de joden? dikke lol. klote instituut.quote:Op donderdag 8 januari 2009 02:02 schreef SalmanPack het volgende:
Vatican deplores Gaza situation
The Pope's justice minister, Cardinal Renato Martino, has sharply criticised Israel's actions and likened the Gaza Strip to a "big concentration camp".
Correspondents say his words mark the Vatican's toughest comments since Israel began its offensive with intensive air attacks 12 days ago.
http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/europe/7817019.stm
Oei dat wordt oppassen. Het powerlevel van paus is meer dan 9000.quote:Op donderdag 8 januari 2009 02:02 schreef SalmanPack het volgende:
Vatican deplores Gaza situation
The Pope's justice minister, Cardinal Renato Martino, has sharply criticised Israel's actions and likened the Gaza Strip to a "big concentration camp".
Correspondents say his words mark the Vatican's toughest comments since Israel began its offensive with intensive air attacks 12 days ago.
http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/europe/7817019.stm
Je had het niet over human shields in de posts waar ik op inging. Je bedoelt het gijzelen van families in Gaza om hun bovenverdieping te gebruiken voor de scherpschutters van de IDF?quote:Op donderdag 8 januari 2009 02:03 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Je gaat niet in op de human shields, dus ik veronderstel dat er daar overeenstemming is; een oorlogsmisdaad door Hamas.
En ik zou je geld er niet op zetten, als ik jouw was, of zelfmoordaanslagen oorlogsmisdaden of in strijd zijn met het humanitair recht, blijkens dit artikel: http://www.guardian.co.uk/world/2003/apr/01/iraq.warcrimes
Natuurlijk zijn zelfmoordaanslagen strijdig met het humanitair recht.
dit hele conflict is al heel lang een intifada. zie hamas, iran, hezballah. en de paus nu ookquote:Op donderdag 8 januari 2009 02:13 schreef voyeur het volgende:
Ik dacht overigens dat we het over het huidige conflict hadden en niet over de Intifadah's
Het kan me geen ene moer interesseren wat Iran krijgt of wat Israel krijgt.quote:Op donderdag 8 januari 2009 01:59 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
sorry hoor. maar jij bent blijkbaar blij als iran zijn spierballetjes laat zien, aan je posts te zien.
ik vraag me gewoon af of je gaat huilen als iran een keiharde punt terug gaat krijgen als ze na hun aanval op een land waar ze niks mee te maken, zoals israel, een vernietiging terug mogen verwachten?
janken? en roepen dat het een genocide is?
dat is jouw mening. ik vroeg je iets. wil je graag dat iran meedoet? want dat wil je blijkbaar wel gezien je posts.quote:Op donderdag 8 januari 2009 02:49 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Het kan me geen ene moer interesseren wat Iran krijgt of wat Israel krijgt.
Israel begaat de grofste daden na elkaar en het enige wat jij doet is alles op een zodanig kortzichtige manier rationaliseren dat het gewoon kenkertriest wordt.
De enigen die beginnen over Iran zijn pro-zionisme figuren die beweren dat het wel weer een zooi burgerslachtoffers gaat maken etc en dat Iran een logische volgende stap is na Hamas.quote:Op donderdag 8 januari 2009 03:01 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dat is jouw mening. ik vroeg je iets. wil je graag dat iran meedoet? want dat wil je blijkbaar wel gezien je posts.
Tuurlijk. Want als men Israel niet steunt, dan staan ze gelijk aan de Palestijnen die momenteel in Gaza gebombardeerd worden.quote:Op donderdag 8 januari 2009 02:05 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
de katholieken gaan zich er mee bemoeien? nadat die jezuïten zich altijd minimaal afzijdig en maximaal partijdig getoond hebben tot de vernietiging van de joden? dikke lol. klote instituut.
jij begon toch echt over iran net. en je vond het maar wat spannend en gaaf om dat te noemen. wat denk je nogmaals zelf als iran openlijk, dus zonder alle 'stiekeme' steun aan hamas en hezballah, zou vertellen dat de joden moeten of vernietigd gaan worden, zoals ze al jaren doen?quote:Op donderdag 8 januari 2009 03:12 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
De enigen die beginnen over Iran zijn pro-zionisme figuren die beweren dat het wel weer een zooi burgerslachtoffers gaat maken etc en dat Iran een logische volgende stap is na Hamas.
Hoezo zou ik graag willen dat Iran meedoet, siriusly...?!! Het enige wat ik doe is een youtubefilmpje posten van de capaciteiten van dat land.
Iran weet wel beter dan zich te bemoeien met de volkerenmoord die Israel begaat op haar eigen inwoners.
Ik ben juist tegen de agressieve manier van leven die jij aanhangt. Vandaar dat je uitlatingen ridiculer worden bij elke agressievere actie van Israel.
Het is echt zwakjes om te zien hoe slecht sommige mensen om kunnen gaan met een standpunt wat niet pro-Israel is, maar ook niet voor hun "vijand".
-edit-quote:Op donderdag 8 januari 2009 03:17 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
jij begon toch echt over iran net. en je vond het maar wat spannend en gaaf om dat te noemen. wat denk je nogmaals zelf als iran openlijk, dus zonder alle 'stiekeme' steun aan hamas en hezballah, zou vertellen dat de joden moeten of vernietigd gaan worden, zoals ze al jaren doen?
jij denkt dat dat zou betekenen dat iran nog zou bestaan in de toekomst?
![]()
![]()
En andersom.quote:Op donderdag 8 januari 2009 04:52 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
. Israel vernietigd Iran niet, want zo dom zijn ze niet. En alsof Israel het in haar eentje het tegen Iran kan opnemen. Een paar grote raketten op Israel en alles is weg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |