Die stagnatie in de huizenmarkt staat vooral in Nederland nog maar aan het begin. De huizenprijzen kunnen makkelijk 10% omlaag hier in 2009.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 15:49 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik werk bij een (niet beursgenoteerd) milieutechnisch bedrijf en hier denkt men nog altijd positief over de toekomst van Heijmans. Overigens gaat men er vanuit dat het ergste in de sector nog moet komen. Ik zie met name Fugro nog wel flink dalen in het tweede kwartaal.
En olieeeeeeeeeequote:Op dinsdag 6 januari 2009 16:28 schreef M.Melandri het volgende:
Forse stijgingen van AEX komen natuurlijk vooral door sterkere dollar
Even Apeldoorn BELlenquote:
De milieusector is niet bepaald compleet afhankelijk van de huizenmarkt. Bedrijven, overheidsgebouwen, infrastructuur, natuurontwikkeling en allerlei graafwerkzaamheden in de binnensteden zijn veel belangrijker.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 16:25 schreef pberends het volgende:
[..]
Die stagnatie in de huizenmarkt staat vooral in Nederland nog maar aan het begin. De huizenprijzen kunnen makkelijk 10% omlaag hier in 2009.
juistquote:Op dinsdag 6 januari 2009 16:35 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
De milieusector is niet bepaald compleet afhankelijk van de huizenmarkt. Bedrijven, overheidsgebouwen, infrastructuur, natuurontwikkeling en allerlei graafwerkzaamheden in de binnensteden zijn veel belangrijker.
Komende dagen verwacht ik toch weer een daling (hij begint cliché te worden), van zowel van de beurzen, olie als de dollar. Echter zit er wel wat meer kruid in het vat de komende weken.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 16:35 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe lang die stijgingen stand houden van Olie en Dollar
Zit Heijmans in de milieusector?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 16:35 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
De milieusector is niet bepaald compleet afhankelijk van de huizenmarkt. Bedrijven, overheidsgebouwen, infrastructuur, natuurontwikkeling en allerlei graafwerkzaamheden in de binnensteden zijn veel belangrijker.
Goh, de eerste daling van de nieuwsjaarsrally is hopelijk een feit. Zou wel gezond zijn. iig koersdoel 260 de komende dagen, dat moet te doen zijn.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 17:06 schreef Lemans24 het volgende:
Het gaat trouwens weer hard naar beneden.
Gezonde correctie? 10% stijging in 3 dagen is ook vrij absurd.quote:
Zit je alweer short?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 17:09 schreef pberends het volgende:
[..]
Goh, de eerste daling van de nieuwsjaarsrally is hopelijk een feit. Zou wel gezond zijn. iig koersdoel 260 de komende dagen, dat moet te doen zijn.
grmbl ik had dequote:Op dinsdag 6 januari 2009 17:10 schreef pberends het volgende:
[..]
Gezonde correctie? 10% stijging in 3 dagen is ook vrij absurd.
Goed zo want het is nog kantje boord nu of de FOK!Index de AEX gaat verslaan maar met het olifantje moet het zeker lukken.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 17:30 schreef M.Melandri het volgende:
Aegon ook weer hoger zo... olifantje weer
Nee, ik ga wel goedkoper longs inkopen eind deze week. Althans, das de verwachting.quote:
quote:Op dinsdag 6 januari 2009 20:41 schreef TeringHenkie het volgende:
We gaan morgen denk ik gewoon lekker verder met de nieuwjaarsrally 2.0
Ik verzilverde vandaag m'n longs al toen het op +2% stond. Dat kon nog op 3,7%.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 20:56 schreef SjonLok het volgende:
Ik moet zeggen dat ik toch wel baal dat ik te vroeg ben uitgestapt. Ben toch heel wat extra winst misgelopen.
Dow 9,015.10 +62.21 (0.69%)quote:Op dinsdag 6 januari 2009 21:40 schreef FutureStock het volgende:
Dow 8,979.42 +26.53 (0.30%)
S&P 500 931.16 +3.71 (0.40%)
Nasdaq 1,645.56 +17.53 (1.08%)
Op dit moment. Niet sterk overtuigend.
Geen belangrijke agendapunten morgen. Om 10 á 11 uur bekijk ik het koersverloop van AEX, en dan ga ik long.
quote:Olieprijs sluit lager; economische realiteit blijft slecht
06-01-2009 21:58:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--De prijs voor een vat ruwe olie is dinsdag lager gesloten. Hiermee is de aanhoudende stijging van de afgelopen dagen onderbroken. De markt evalueert of de olie wel zo sterk kan blijven oplopen temidden van de economische neergang.
De februarifuture voor een vat ruwe olie sloot op de New York Mercantile Exchange $0,23 lager op $48,58.
De olieprijs steeg de afgelopen drie sessies met 25%, doordat sommige investeerders geloofden dat het ergste van de wereldwijde economische neergang al was ingeprijsd. Dinsdag publiceerde de Federal Reserve (Fed) echter notulen van een Open Market Committee vergadering dat hier korte metten mee maakte. Het comité voorspelt dat de Amerikaanse economie in 2009 krimpt en dat de werkloosheid sterk zal toenemen tot in 2010.
"We worstelen nog steeds met de wereldwijde recessie, dus vraagt men zich af hoever er nog stijging mogelijk is", zei Andy Lebow van MF Global in New York.
Handelaren letten volgens Lebow op tekenen van politieke risico's die eerder misschien over het hoofd zijn gezien, wat aan zou geven dat de markt nog de potentie heeft op te klimmen op korte termijn.
De futures liepen op door het conflict tussen Rusland en Oekraine over de gasprijs, waardoor sommige landen in Oost en Zuid-Europa zonder gaslevering zitten. Enkele landen denken er over om over te stappen op olie voor hun energievoorziening.
Ook let de markt op het offensief van Israel in de Gazastrook, al heeft dat geen direct grote impact op de olieproductie in de regio.
Waarschijnlijk zullen de olievoorraden een bepalende factor zijn, of de recente rally zal aanhouden.
Geweldig filmpje! Faber die een lesje kapitalisme geeftquote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:06 schreef pberends het volgende:
http://www.bloomberg.com/news/av/
Faber Says He'd Favor Industrial Commodities Over Gold January 6 (Bloomberg) -- Marc Faber, managing director of Marc Faber Ltd. and publisher of the "Gloom, Boom & Doom Report," talks with Bloomberg's Carol Massar, Erik Schatzker and Ellen Braitman about the outlook for industrial commodities and gold prices
Marc Faber weer.
quote:AEX-fondsen op Wall Street, slot
06-01-2009 22:19:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--Van de AEX-fondsen met een notering in de VS, staan er na het slot van Wall Street 4 op winst in vergelijking met hun slotkoers op de AEX, en 3 op verlies. Omgerekend boekt de AEX op Wall Street een winst van 0,37 punt (0,14%).
De fondsen op een rij, met achter hun naam de koers op Wall Street (omgerekend in euro's) en het verschil tussen de koers in New York en de slotkoers in Amsterdam (in percentage):
Aegon 5,381 (-0,55); ArcelorMittal 21,78 (+1,92); ASML 13,73 (+0,59); ING 8,119 (-0,25); Shell 20,49 (-0,39); Philips 15,12 (+0,13); Unilever 18,08 (+0,33)
ik durf nu (deze dagen) niet short te gaan, omdat we volgens mij in een up-trend zitten. Wat zijn jouw gedachten achter short gaan op dit moment?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:35 schreef M.Melandri het volgende:
Ben bang dat ik een dag te vroeg short zat.
Kleine correctie op forse stijging afgelopen dagen daarna weer up tot circa 290quote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:12 schreef SjonLok het volgende:
[..]
ik durf nu (deze dagen) niet short te gaan, omdat we volgens mij in een up-trend zitten. Wat zijn jouw gedachten achter short gaan op dit moment?
Die daling is niet voor niks hè.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:33 schreef LXIV het volgende:
Nogmaals: we zitten niet op een top! We zitten nog altijd op een bodem! Die 10, 20% koerswinst stelt niks voor.
[ afbeelding ]
Dat was toen AEX bijna de 700 naderde. Van een bubble had men nog nooit gehoord, in de newconomy was alles anders. K/W verhoudingen waren iets van oude tijd.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:49 schreef LXIV het volgende:
Dat weet ik uiteraard niet. Net zomin als wie dan ook. Ik denk het niet, maar ga rond de 300 wel 80 tot 100% long (nu 120) om cash te hebben als dat mocht gebeuren. Dan heb ik weer oorlogskas om op het juiste moment te kopen. Nu ben ik gemiddeld toch te hoog ingestapt.
In ieder geval: waar dacht je dat men geloofde in 2001? Toen dachten ze dat de AEX naar de 1000 zou gaan! Ik herinner me dat nog. (Binnen 2 jaar dus!) Nu staan we op 1/3 van de stand van toen, dat is toch wel veel minder dan iedereen dacht. Om te beweren dat we nu een slechte periode of slecht decennium ingaan, dat hebben we net achter de rug! We hebben het wel over 1994 toen de AEX ook zo laag stond. En dan is inflatie niet eens meegerekend! Inclusief inflatie staan we op het niveua van 1988 af ofzo!
Hoezo niet? Zo redeneer jij toch de hele dag?quote:Op woensdag 7 januari 2009 00:28 schreef FutureStock het volgende:
Dat we laag zitten, betekent niet dat we hoger moeten eindigen.
's avonds heb ik geen internetquote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:48 schreef FutureStock het volgende:
Pberends, Lemans24, Melandri:
Gaan jullie morgen long of short?
Als het meezit, ga ik morgen dik long.
We komen vast wel weer even in het groen, over een uurtje ofzo.quote:Op woensdag 7 januari 2009 10:00 schreef shilizous_88 het volgende:
Ik heb zo'n vermoeden dat de opwaardse trend vandaag niet doorgezet gaat worden.
Maar, staan er nog mensen in de plus vandaag?quote:Op woensdag 7 januari 2009 10:14 schreef ItaloDancer het volgende:
Hmmm dit is niet echt best.
Als we zakken doet de FOK!Index het wel óók beter dan de AEX
Toen ik dat postte stond er slechts één in de plus, maar nu staat bv pberends ook alweer in de plusquote:Op woensdag 7 januari 2009 10:34 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Maar, staan er nog mensen in de plus vandaag?
Inmiddels toch maar voor een hogere prijs aangeschaft?quote:Op woensdag 7 januari 2009 10:50 schreef SjonLok het volgende:
Zojuist een kooporder gezet voor een SL op 1,75. Dus hopen dat de AEX nog wat zakt.
Nee. Ik wacht geduldig af tot ik het een goed moment vind.quote:Op woensdag 7 januari 2009 11:25 schreef Lemans24 het volgende:
Inmiddels toch maar voor een hogere prijs aangeschaft?
quote:Op woensdag 7 januari 2009 11:52 schreef SjonLok het volgende:
Nee. Ik wacht geduldig af tot ik het een goed moment vind.
Exact.quote:Op woensdag 7 januari 2009 12:01 schreef Lemans24 het volgende:
En het was groen.
Het shorten van Mittal gaat nog leuk worden over een paar weken.
Op voorwaarde dat de banken nu echt alle lijken uit de kast hebben gehaald.quote:Op woensdag 7 januari 2009 12:56 schreef shilizous_88 het volgende:
De markt heeft nu inderdaad een korte opleving, maar de onderliggende economische cijfers blijven beroerd.
'Het kan gaan vriezen of gaan dooien', maar in mijn gedachte krijg de midkap de zwaarste klappen dit jaar en gaan de financials het beter krijgen.
Jaaaaaja, ze verzinnen ook elke keer een andere reden.quote:MARKET COMMENT: AEX -0,3%, 'relatief veel flitsgeld actief'
07-01-2009 13:35:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--De AEX noteert woensdag rond 13.30 uur licht lager met een opvallend sterk herstel van component en zwaargewicht ArcelorMittal. "Er is relatief veel zogeheten flitsgeld in de markt actief en dat verklaart wellicht de belangstelling voor ArcelorMittal, waarvan de koers in 2008 ontstellend scherp onder druk stond. Mogelijk dat de diverse hulpprogramma's voor de industrie wereldwijd een steun in de rug vormen", aldus handelaar Rob Koenders van Harmony Vermogensbeheer. Hij omschrijft de markt als voorzichtig, waarin de angst langzaam wegvloeit", aldus Koenders. De handelaar ziet ook 'snel' geld in het aandeel Aegon. KPN, dat woensdag onder druk staat, "komt eraan", aldus Koenders "op grond van het goede dividendrendement." De markten zijn volgens Koenders wel nog steeds lastig in de schatten, ofschoon de Amerikaanse volatiliteitsindex VIX dinsdag sloot op 38, het laagste slot sinds 26 september 2008. De omzetten zijn relatief laag, "maar het lijkt de laatste handelsdagen zo, dat het tot de opening van Wall Street rustig blijft, waarna er meer beweging ontstaat", aldus Koenders. De AEX noteert woensdag rond 13.30 uur 0,3% lager op 268,35 punten. (ANS)
.quote:Datum Omschrijving
07-01-2009 14:15:00 VS aantal banen private sector dec -693.000 - ADP
07-01-2009 14:15:00 VS aantal banen private sector dec verwachting was -515.000
wat een timing!quote:Op woensdag 7 januari 2009 14:15 schreef TeringHenkie het volgende:
Sprinters Mittal van de hand gedaan
Tuurlijk. Vrijdag komen de 'officiële' cijfers. Ze staan niet op de agenda omdat ze zooooooooo slecht zijn. Zitten er zo nu en dan vele honderdduizenden banen naast. Maar ja. Het is iets dat richting geeft!quote:Op woensdag 7 januari 2009 14:25 schreef pberends het volgende:
Wtf... 700k.
Hoe komt het trouwens dat deze cijfers helemaal niet op de agenda stondenWas het banengedoe niet voor vrijdag?
Hoe weet je dat zo zeker?quote:Op woensdag 7 januari 2009 14:22 schreef ItaloDancer het volgende:
Oh sh--------![]()
Maar ja ADP zit wel altijd fout. (te hoog)
Nedfield sluit aanvullende licentieovereenkomst met CICquote:
quote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:35 schreef M.Melandri het volgende:
Ben bang dat ik een dag te vroeg short zat.
quote:Op woensdag 7 januari 2009 11:25 schreef Lemans24 het volgende:
Inmiddels toch maar voor een hogere prijs aangeschaft?
Update:quote:Op woensdag 7 januari 2009 11:52 schreef SjonLok het volgende:
Nee. Ik wacht geduldig af tot ik het een goed moment vind.
Laatste Koersquote:
Lekker bagger van Binck dat ze het ook even melden, maar niet heus.quote:Op woensdag 7 januari 2009 14:27 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Tuurlijk. Vrijdag komen de 'officiële' cijfers. Ze staan niet op de agenda omdat ze zooooooooo slecht zijn. Zitten er zo nu en dan vele honderdduizenden banen naast. Maar ja. Het is iets dat richting geeft!
Dit aandeel is zo afgestraft, dat bij elke minimale aankoop de koers explodeertquote:Op woensdag 7 januari 2009 14:46 schreef shilizous_88 het volgende:
[..]
Laatste Koers
Laatste ¤ Volume Verandering
0.98 119,723 81.48%
Laatste update: 07/01/2009 (14:42:00)
gefeliciteerd! Want alweer flink gestegen. Ik ben iig blij dat ik niet uit paniek verkocht heb net.quote:Op woensdag 7 januari 2009 14:44 schreef SjonLok het volgende:
[..]
[..]
Update:
Zojuist is de koopoorder uitgevoerd. Longs aangeschaft tegen een koers van 1,75.
Ja, daar gaat onze edgequote:Op woensdag 7 januari 2009 14:47 schreef pberends het volgende:
[..]
Lekker bagger van Binck dat ze het ook even melden, maar niet heus.
Jij durft.quote:Op woensdag 7 januari 2009 14:56 schreef FutureStock het volgende:
Aangezien SjonLonk wel vaker aan het langste eind trok: SL255 op 1,95 ingekocht..
Dat zijn we alquote:Op woensdag 7 januari 2009 15:01 schreef M.Melandri het volgende:
We gaan vandaag nog wel onder de 265
Het geven van orders in de toekomst werkt overigens wel aardig om rationeel te blijven.quote:Op woensdag 7 januari 2009 14:52 schreef Lemans24 het volgende:
gefeliciteerd! Want alweer flink gestegen. Ik ben iig blij dat ik niet uit paniek verkocht heb net.
Neem Binckie. Ligt om haverklap eruit, naait je waar je bij staat, maar is tenminste wel compleet.quote:Op woensdag 7 januari 2009 15:02 schreef Mortaxx het volgende:
Dat zijn we al
Ik zie bij Alex geen SL 255 staan?
Nog maar 7000 dagen te gaan om een alltime high neer te zettenquote:Op woensdag 7 januari 2009 14:59 schreef pberends het volgende:
Nikkei is 7 dagen op rij hoger gesloten overigens. Gekke Jappen.
Nikkei zat in de jaren 80 op 37.000 punten.quote:Op woensdag 7 januari 2009 14:59 schreef pberends het volgende:
Nikkei is 7 dagen op rij hoger gesloten overigens. Gekke Jappen.
Wees stil, je maakt m'n longs kapot zo.quote:Op woensdag 7 januari 2009 15:36 schreef pberends het volgende:
AEX blijft er zeker bullish uitzien, zulk slecht nieuws, en toch redelijk staande te houden. Maar ik ga alsnoguit van 255-260 punten komende handelsdagen, dus daar mag nog een paar procent vanaf.
quote:Op woensdag 7 januari 2009 15:49 schreef FutureStock het volgende:
[..]
Wees stil, je maakt m'n longs kapot zo.
Het is net zo hard gokken als dat het afgelopen maandag of vrijdag was!quote:Op woensdag 7 januari 2009 15:52 schreef pberends het volgende:
[..].
Nu al longs kopen is puur gokken. Zo'n correctie kan wel een paar dagen gaan duren.
Na die stijging van 5% was longs kopen sowieso niet verstandig, ook al zijn we alweer 4% extra gestegen. Longs moet je pas kopen na een paar dagen van dalingen, tenminste, als we in een uptrend zitten.quote:Op woensdag 7 januari 2009 15:57 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Het is net zo hard gokken als dat het afgelopen maandag of vrijdag was!
Maar ik ga ze wel verkopen straks. Desnoods met verlies.
zodra de AEX een paar dagen daalt, roept iedereen dat we in een downtrend zitten, dus zo is er nooit een goed moment.quote:Op woensdag 7 januari 2009 16:08 schreef pberends het volgende:
[..]
Na die stijging van 5% was longs kopen sowieso niet verstandig, ook al zijn we alweer 4% extra gestegen. Longs moet je pas kopen na een paar dagen van dalingen, tenminste, als we in een uptrend zitten.
Het blijft allemaal koffiedik kijken. Ook de afgelopen dagen had je goede zaken kunnen doen als je na een stijging van 5% nog longs had gekocht.quote:Op woensdag 7 januari 2009 16:08 schreef pberends het volgende:
Na die stijging van 5% was longs kopen sowieso niet verstandig, ook al zijn we alweer 4% extra gestegen. Longs moet je pas kopen na een paar dagen van dalingen, tenminste, als we in een uptrend zitten.
Zeker niet. Het is maar afwachten met m'n laatste longs. Kan morgen wel een stijging van 8 punten gebruikenquote:Op woensdag 7 januari 2009 16:58 schreef jpjedi het volgende:
Zo ik heb ook een beperkt aantal SL`s ingekocht.. nu maar eens zien waar dit schip strand. Ik ga er niet voor de volle mep in want daar is het de tijd nog niet naar.
Ik ken 1 van de directeuren van Commodore, ik zal eens vragen wat er aan de hand is.quote:Op woensdag 7 januari 2009 17:44 schreef M.Melandri het volgende:
Nedfield 'vertrouwensvol' merknamen dit jaar te verkopen
Nedfield heeft merknamen Tulip en Commodore in etalage
Nedfield: interesse voor beide merknamen
Nedfield: nog geen eindgesprekken over verkoop merknamen
Nedfield: nog altijd voornemens 100% in CIBV te verwerve
Dan hoop ik dat het AFM niet meeleest op Fok!.quote:Op woensdag 7 januari 2009 18:07 schreef shilizous_88 het volgende:
[..]
Ik ken 1 van de directeuren van Commodore, ik zal eens vragen wat er aan de hand is.
[AFM]quote:Op woensdag 7 januari 2009 18:22 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Dan hoop ik dat het AFM niet meeleest op Fok!.
quote:Op woensdag 7 januari 2009 18:33 schreef SjonLok het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zal zeker geen beursgevoelige informatie uit hem los weten te weken al ik dat zou proberen.
Net zoals hij die niet van mij krijgt.
quote:Op woensdag 7 januari 2009 18:33 schreef SjonLok het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zal zeker geen beursgevoelige informatie uit hem los weten te weken al ik dat zou proberen.
Net zoals hij die niet van mij krijgt.
Ach ja, met de huidige kennis was het natuurlijk gister shorts inslaan, maarja.quote:Op woensdag 7 januari 2009 21:11 schreef M.Melandri het volgende:
Dat wel, alleen jammer dat de shorts gister geklapt zijn
De eerste beginnen nu te springenquote:Man van Empire State Building gesprongen
Een onbekende man is zojuist van de 69e verdieping van het Empire State Building gesprongen. Hij overleed nadat hij in contact kwam met de 25e verdieping.
ROFLquote:Op woensdag 7 januari 2009 21:18 schreef henkway het volgende:
ben vandaag helemaal uitgestapt op een paar geschreven puts jan na.
dom geluk
http://www.spitsnieuws.nl(...)_state_building.html
[..]
De eerste beginnen nu te springen
65,10 miljoenquote:Op woensdag 7 januari 2009 22:40 schreef LXIV het volgende:
Hoeveel uitstaande aandelen? Met andere woorden: Als er 1 Mld geboden wordt, wat is dat dan per aandeel?
Nee, info is nu bekend, dus profiteren gaat niet op. Maar zet gewoon een koopordertje van 10K bestens in. Dan krijg je er vast wel een paar!quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:43 schreef M.Melandri het volgende:
Zal het nog nut hebben morgenvroeg 9uur iets te doen?
Hehe, maar misschien kun je nog wel meeliften op verdere stijging...quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:44 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, info is nu bekend, dus profiteren gaat niet op. Maar zet gewoon een koopordertje van 10K bestens in. Dan krijg je er vast wel een paar!
huh vertel. wat is er gebeurd?quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:40 schreef ItaloDancer het volgende:
999 dollar hahahahahahaha
bestens ordertje gepwned![]()
Dat kan, maar je hebt geen edge tov andere beleggers.quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:48 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Hehe, maar misschien kun je nog wel meeliften op verdere stijging...
Hmmm slim.quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:49 schreef LXIV het volgende:
De vraag is of BB de eindveilig als een deal beschouwt of alle losse deals in die veiling.
In de eindveiling worden alle openstaande biedingen en latingen tegen elkaar uitgespeeld.quote:
Google Finance meldt een high van 999 dollar vandaag bij de Amerikaanse notering van Crucell op de NASDAQ. (slot is 20,50 dollar)quote:
Vgs FD zou dat 32% premie bovenop koers afgelopen woensdag zijn.quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:40 schreef LXIV het volgende:
Hoeveel uitstaande aandelen? Met andere woorden: Als er 1 Mld geboden wordt, wat is dat dan per aandeel?
Niet meer naar omkijken, je hebt je slag geslagen, c'est la vie. Had misschien 5 of 10% meer kunnen zijn, maar who cares.quote:
Het kan alle kanten opgaan vandaag, ik heb geen idee.quote:Op donderdag 8 januari 2009 09:37 schreef jpjedi het volgende:
Damn... longs houden het nog wel even maar moet niet te gek worden vandaag.
Dow, nikkei, nasdaq?quote:Op donderdag 8 januari 2009 10:01 schreef jpjedi het volgende:
Jemig..-3% zal toch weer geen bloedrode dag worden? Elke keer weer die paniek zeg.
Ik denk dat het een foutje is bij Google Finance.quote:Op donderdag 8 januari 2009 10:36 schreef PietjePuk007 het volgende:
Is er geen nieuwsbericht over dat hele Crucell gebeuren? Ze gaan dus samen met een ander bedrijf, daarom wordt 't aandeel niet meer verhandeld op de beurs en dus is de slotveiling definitief en dus kunnen er mensen genaaid zijn voor 999 omdat bepaalde mensen 'm voor dat bedrag verkopen. Zoiets?
Dat wordt onderhand een short kandidaat.quote:Op donderdag 8 januari 2009 11:16 schreef M.Melandri het volgende:
Heijmans ontploft weer
Voor Heijmans zijn alleen speeders, met een volume van niks. Opties kan natuurlijk ook.quote:Op donderdag 8 januari 2009 11:33 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Dat wordt onderhand een short kandidaat.
Ja kwam er ook net achter.quote:Op donderdag 8 januari 2009 11:37 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Voor Heijmans zijn alleen speeders, met een volume van niks. Opties kan natuurlijk ook.
Same here. Serieus geld staat op dit moment nog op een spaarrekening met een serieus te lage rente overigens. Toch maar weer eens zo'n cowboy bank proberen...quote:Op donderdag 8 januari 2009 11:48 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Ja kwam er ook net achter.![]()
Opties zijn voor mij iets te serieus.. turbo`s en sprinters doe ik met mijn fun-fonds.Serieus beleggen doe ik met serieus geld en daar is geen ruimte voor opties.
Dumpen? Traden, bedoel je. Even je winst nemen en weer bijkopen op de dip. Nix mis mee. Die uptrend valt niet snel te stuiten, hoor.quote:Op donderdag 8 januari 2009 09:16 schreef pberends het volgende:
Crucell zijn toch weer zat partijen die het aandeel dumpen, niet zo gek natuulijk. Die hele overname lijkt me vrij voorbarig.
En ik maar naïef bestens kopen altijd!quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:59 schreef LXIV het volgende:
Het kan echt gebeuren hoor! Die aandelen Volkswagen @1000 euro tijdens de shortsqueeze waren ook geen fout! Daarom nooit bestens gaan, bestens=slechtstens. Wanneer je max 8,20 biedt krijg je ze ook voor 7,10 als dat kan!
Bestens kopen doe ik ook nooit meer. Ben ik al een paar keer door genaaidquote:Op donderdag 8 januari 2009 12:18 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
En ik maar naïef bestens kopen altijd!
Helemaal met fondsen met laag volume wordt je hard genaaid als je dan bestens gaat want dan koop je op de laatprijs die altijd veel hoger ligtquote:Op donderdag 8 januari 2009 12:24 schreef pberends het volgende:
[..]
Bestens kopen doe ik ook nooit meer. Ben ik al een paar keer door genaaid. Dan ontstaan er altijd rare momenten, die soms zelfs technisch van aard zijn.
Ik ook. Het volume is alleen wel erg magertjes op dit moment met 5200 stuks. Ik heb al 4% van dat volume voor m'n rekening genomenquote:Op donderdag 8 januari 2009 10:42 schreef TeringHenkie het volgende:
Ik begin een beetje in de herhaling te vallen met m'n Mittal, maar ze zijn goed bezig. Ik ben er iig lekker SL 19,00 in gegaan.
quote:Bank of England verlaagt rente naar 1,5%; historisch laag
08-01-2009 13:09:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--De Bank of England (BoE), de Britse centrale bank, heeft donderdag besloten de rente te verlagen met 50 basispunten tot 1,5%. Daarmee komt het belangrijkste rentetarief in Groot-Brittannie op het laagste niveau sinds de oprichting van de BoE in 1694.
De verlaging, de vierde op rij, was algemeen verwacht.
In december verlaagde de BoE de rente met 100 basispunten, in november met een historische stap van 150 punten en in oktober met 50 basispunten.
Op donderdag 15 januari volgt het rentebesluit van de Europese Centrale Bank.
Rienk Kamer verkocht zijn laatste aandelen.quote:
Ik ken iemand die daar voor de rest van zijn leven mee aan de grond is geraakt.quote:Op donderdag 8 januari 2009 13:53 schreef slap het volgende:
Die Kamer toch... boefje:
Kamer kwam in de jaren '80 van de 20ste eeuw in het nieuws, doordat hij wegens belastingfraude werd opgepakt en in de gevangenis belandde, reden was het door hem bedachte 'American Land Program'. Dit plan bedacht hij in 1979, investeerders konden via Kamer stukken grond in Amerika kopen. Hierbij maakte Kamer gebruik van een door hem gevonden maas in de Wet op de loonbelasting 1964: de superaftrek van rente. Particuliere beleggers konden hierdoor alle rente op hun investering opvoeren, terwijl de latere onbelaste opbrengst nog allerminst zeker was. Met de 'superaftrek' verdienden investeerders aan belastingvoordeel al meer dan het geld dat ze in Amerikaanse grond staken, aldus Kamer. Het ministerie van Financiën veranderde hierop snel de wet. Kamer belandde in Nederlandse- en Amerikaanse gevangenissen op verdenking van oplichting. Kamer werd uiteindelijk vrijgesproken bij gebrek aan bewijs. Bij terugkomst op Schiphol zei Kamer dat hij 'op een miljoen na straatarm' was.
Maarre...
Analisten vinden bod op Crucell te laag
Ik ook, ik ook!:P:P![]()
1,5 miljard, dat zou dan 23 euro per aandeel moeten zijn.quote:Op donderdag 8 januari 2009 13:53 schreef slap het volgende:
Analisten vinden bod op Crucell te laag
Ik ook, ik ook!:P:P![]()
quote:Op donderdag 8 januari 2009 13:52 schreef M.Melandri het volgende:
lol dan zou de goudprijs straks fors omhoog moeten gaan
Zoals?quote:Op donderdag 8 januari 2009 15:38 schreef pberends het volgende:
Lijkt meer dan het is.
Marc Faber vindt goud trouwens helemaal niet zo interessant meer, hij kiest liever voor ondergewaarde industriële metalen.
Nickel zei hij iig.quote:
drama? paar tiende procent eraf is toch niet zo schokkend? Je merkt gewoon dat de beurs eigenlijk omhoog wil, maar nog een beetje wordt tegengehouden door het slechte nieuws.quote:Op donderdag 8 januari 2009 15:42 schreef pberends het volgende:
Ohoh, wat een drama die opening van de Amerikaanse beurs.
Ik bedoelde het ook ironisch.quote:Op donderdag 8 januari 2009 15:48 schreef SjonLok het volgende:
[..]
drama? paar tiende procent eraf is toch niet zo schokkend? Je merkt gewoon dat de beurs eigenlijk omhoog wil, maar nog een beetje wordt tegengehouden door het slechte nieuws.
Als het sentiment slechter zou zijn, dan had het nieuws zo voor een daling van een paar procent gezorgd.
Zegt niet zoveel, die 900 is zo zacht als boter.quote:
En nu weer op 2,45, wat een bodemvisser ben ik toch!quote:Op donderdag 8 januari 2009 15:44 schreef pberends het volgende:
Nyrstar op 2,40, het wordt bijna aantrekkelijk om wat bij de kopen.
Zou me idd niets verbazen.quote:Op donderdag 8 januari 2009 16:17 schreef M.Melandri het volgende:
Denk dat we nog wle onder die 260 gaan hoor
Het aandeel lokt inderdaad maar ik wacht eigenlijk tot Nyrstar 1.50 à 1.60 staat genoteerd.quote:Op donderdag 8 januari 2009 16:09 schreef pberends het volgende:
[..]
En nu weer op 2,45, wat een bodemvisser ben ik toch!
Tegen die tijd heb ik het hopelijk allang verkocht, maar idd, als de AEX op 200 punten of nog lager staat zal Nyrstar wel op 1 euro staan ofzo. Oei oei oei, dan wordt het kopen.quote:Op donderdag 8 januari 2009 16:20 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Het aandeel lokt inderdaad maar ik wacht eigenlijk tot Nyrstar 1.50 à 1.60 staat genoteerd.
Hey, hij is ook 2,361 geweest vandaag...quote:Op donderdag 8 januari 2009 16:09 schreef pberends het volgende:
[..]
En nu weer op 2,45, wat een bodemvisser ben ik toch!
Daar moet meer aan de hand zijn als enkel sentiment. Dat kan haast niet anders.quote:Op donderdag 8 januari 2009 16:29 schreef M.Melandri het volgende:
Heijmans bijna 40% ongelofelijk zeg
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |