Tof is uit de tijd dat in en uit nog niet bestondenquote:
Beide in de zin van gaaf, cool, tof, vet.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 19:45 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Die ken ik niet, hoe werden die gebruikt?
quote:Op vrijdag 2 januari 2009 19:49 schreef zwitsalbaby00 het volgende:
Lekker belangrijk
Pik omhoog
Balharen
Bosje wol.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 19:49 schreef zwitsalbaby00 het volgende:
Balharen
Vet hoor ik ook nog geregeld langskomen, dat woord is aan een revival bezig ofzo.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 19:53 schreef Daniel1976 het volgende:
Vet cool zijn een hoop dingen volgens mijn dochter nog wel. Iedergeval VET
Jaaa!quote:Op vrijdag 2 januari 2009 19:53 schreef Knuffelzacht het volgende:
waus (als in ben je niet helemaal waus man)
Als ze kampioen worden in Amsterdam wel weerquote:Op vrijdag 2 januari 2009 19:52 schreef Pappie_Culo het volgende:
kutkankerjoden hoor je ook niet vaak meer
je vraagt er omquote:Op vrijdag 2 januari 2009 19:59 schreef Knuffelzacht het volgende:
mensen die nu nog steeds kanker gebruiken zijn te triest voor woorden...
ja want kanker bestaat nu niet meer.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 19:59 schreef Knuffelzacht het volgende:
mensen die nu nog steeds kanker gebruiken zijn te triest voor woorden...
You know what i mean.. *zucht*quote:Op vrijdag 2 januari 2009 20:00 schreef koemleit het volgende:
[..]
ja want kanker bestaat nu niet meer.
Die heb ik inderdaad lang niet meer gehoord. Net als koekwaus.quote:
koekwaus - die is inderdaad ook lang geleden. Mijn gitaarleraarnoemde slash van GnR altijd zo. Vast en zeker uit jaloezie.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 20:43 schreef Copycat het volgende:
[..]
Die heb ik inderdaad lang niet meer gehoord. Net als koekwaus.
quote:
Ik moest meteen denken aan: Oud-Hollandse scheldwoordenquote:Op zaterdag 3 januari 2009 17:05 schreef mirved het volgende:
Zeeschuimer
Hondsvot
Judas
Truwant
Schobbejak
Spitsboef
Morsebel
Duivelsjong
Addergebroed
'Tof' gebruik ik ook altijd. Dat vind ik ook niet echt een modewoord eigenlijk.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 20:53 schreef Caspian het volgende:
Vooral tof gebruik ik de laatste tijd steeds vaker, ik weet niet waarom.
Net als vet, dat wordt in mijn omgeving nog veel gebruikt.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 20:57 schreef krioro het volgende:
[..]
'Tof' gebruik ik ook altijd. Dat vind ik ook niet echt een modewoord eigenlijk.
En je omgeving?quote:Op zaterdag 3 januari 2009 21:05 schreef Natalie het volgende:
Ik zei vanmiddag 'flex'. Schrok er zelf van.
quote:Op zaterdag 3 januari 2009 21:05 schreef Natalie het volgende:
Ik zei vanmiddag 'flex'. Schrok er zelf van.
quote:Op zondag 4 januari 2009 10:01 schreef Natalie het volgende:
[..]
Steenz keek me aan met zo'n spottende glimlach
Is vast een regio-ding. Ik zeg echt geen friet.quote:Op maandag 5 januari 2009 01:16 schreef TjetMaster het volgende:
Patat
Tof is tijdloosquote:Op zaterdag 3 januari 2009 20:57 schreef krioro het volgende:
[..]
'Tof' gebruik ik ook altijd. Dat vind ik ook niet echt een modewoord eigenlijk.
nooit gebruikt, friet klinkt veel lekkerderquote:Op maandag 5 januari 2009 11:08 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Is vast een regio-ding. Ik zeg echt geen friet.
Zeg je dan Frietje-mayo? Want Friet-Met klinkt echt niet. Patat-Met daarentegenquote:Op maandag 5 januari 2009 12:49 schreef rubbereend het volgende:
[..]
nooit gebruikt, friet klinkt veel lekkerder
quote:Op maandag 5 januari 2009 12:49 schreef rubbereend het volgende:
[..]
nooit gebruikt, friet klinkt veel lekkerder
Friet met mayoquote:Op maandag 5 januari 2009 12:55 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Zeg je dan Frietje-mayo? Want Friet-Met klinkt echt niet. Patat-Met daarentegen
quote:
quote:Op maandag 5 januari 2009 15:21 schreef Knuffelzacht het volgende:
je weet toch!
en flessen/fleshen (ik laat me toch echt niet fleshen door hem.. je weet toch)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.want die ben je kwijt!![]()
quote:Op dinsdag 6 januari 2009 13:54 schreef knnth het volgende:
[..]
gebokt, gesikt, uitgeluld ... omg, op een gegeven moment ging het alleen nog maar om het 'bokken' van mensen, normale gespreken waren gewoon NIET meer mogelijk
vergeet "ik heb je gedissed" niet!quote:Op dinsdag 6 januari 2009 13:54 schreef knnth het volgende:
[..]
gebokt, gesikt, uitgeluld ... omg, op een gegeven moment ging het alleen nog maar om het 'bokken' van mensen, normale gespreken waren gewoon NIET meer mogelijk
Ik leerde gesikt door een vriend van me.quote:Op maandag 12 januari 2009 14:15 schreef Ash_Ketchum het volgende:
[..]
Waar kwam die shit eigenlijk vandaan?
quote:
quote:Op dinsdag 6 januari 2009 13:48 schreef RSie het volgende:
gesikt
Wreed
dissen (en alle werkwoorden hiervan)
Waus jaquote:Op dinsdag 13 januari 2009 00:07 schreef verleiding het volgende:
Waus.
Bosaap. (tenminste, bij ons in het dorp)
jeetjequote:Op dinsdag 13 januari 2009 03:16 schreef lubje25 het volgende:
[..]
die gebruik ik nog regelmatig, mooi woord
officieel wel in het bargoens maar daar maakte wij dan nog eens een verbastering vanquote:
quote:Op dinsdag 13 januari 2009 03:47 schreef Morwen het volgende:
Volgens mij heb ik een virus op mijn stembanden, komt steeds het woord "Allemachtig" uitMijn dochter noemde me laatst Bassie
![]()
![]()
dat doet me denken aan "Kilo Utrecht Tango"quote:
Ja, Utreg is zeker K.U.T!quote:Op dinsdag 13 januari 2009 18:31 schreef rubbereend het volgende:
[..]
dat doet me denken aan "Kilo Utrecht Tango"
Tuig hoor ik nog wel eens.quote:Op woensdag 14 januari 2009 13:39 schreef Apache4U het volgende:
Vroegah had je het als je het over bepaalde types had over "Tuig" .. of "Tuig van de richel"..
Nu nooit meer.
Dan denk ik eerder aan Henkie, in de zin van gekke Henkie. Kan per dorp verschillen denk ikquote:Op donderdag 15 januari 2009 04:20 schreef bikkeltje2 het volgende:
Willempie (als synoniem van de dorpsgek)
Kijk maar uit, straks krijgen we nog gnaffelen (opvolger in 2009 van het woord van het jaar(swaffelen))quote:
Oeps.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 01:04 schreef bikkeltje2 het volgende:
[..]
Kijk maar uit, straks krijgen we nog gnaffelen (opvolger in 2009 van het woord van het jaar(swaffelen))
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 15:44 schreef jefjef het volgende:
"dank je wel" of "sorry" of "mag ik even?"
Spuit elf!quote:Op maandag 26 januari 2009 12:19 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Alsof je een emmer leeggooit!
Ja, en dan met die duimen omhoog.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 21:37 schreef Caspian het volgende:
toi toi toi, of hoe je dat ook schrijft. Zo van 'succes!'
Zei m'n moeder vroeger nog wel eens.
Of ouderwets politiek correct: lellebelquote:Op woensdag 11 februari 2009 23:19 schreef rubbereend het volgende:
Del, tegenwoordig zegt iedereen sletje o.i.d.
Ik zeg meestal: ik heb mijn brood graag vers. Waarop alle mannen (want: hersens) moeten lachen, en de sletjes in kwestie onbegrijpend erbij staan.quote:Op woensdag 11 februari 2009 23:26 schreef bikkeltje2 het volgende:
[..]
Of ouderwets politiek correct: lellebel
Daarna werd het al snel: afgelikte boterham
Jos Brink Stijlquote:Op woensdag 11 februari 2009 22:10 schreef bikkeltje2 het volgende:
[..]
Ja, en dan met die duimen omhoog.
Sinds Ninja Brink heb ik dat nooit meer gezien.![]()
Leip
quote:Op woensdag 11 februari 2009 23:59 schreef knnth het volgende:
[..]
Ik zeg meestal: ik heb mijn brood graag vers. Waarop alle mannen (want: hersens) moeten lachen, en de sletjes in kwestie onbegrijpend erbij staan.
ik een tijdje geleden nogquote:Op dinsdag 10 februari 2009 16:31 schreef rubbereend het volgende:
stuutje
wordt dat überhaupt nog gebruikt?
Doe niet zo Popie Jopiequote:
tientje en dubbeltje gebruik ik nog steeds welquote:Op zondag 15 februari 2009 09:59 schreef jefjef het volgende:
cent
stuiver
dubbeltje of duppie
kwartje
gulden
rijksdaalder
5 je
10 tje
geeltje
snip
meijer
enzz..
idd, woorden als kicken, wreed, turkenbakquote:Op zondag 15 februari 2009 10:56 schreef patatmetfriet het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kannieleze? klik! en klik2!
Uit het geniale boek "Turbotaal" uit 1987.
Want moar?
mufquote:Op donderdag 8 januari 2009 10:19 schreef ruud.nl het volgende:
Nee, dat was vooral behoorlijk muf eigenlijk.
quote:
Oh, het woord wordt nog wel gebruikt hoor.quote:
Mooie.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 12:59 schreef Love Mae King het volgende:
haartje betoeterd
Kop-van-Noord-Holland style? Skraal?quote:Op woensdag 4 maart 2009 15:36 schreef KudFokker het volgende:
'Schraal'hahaha wat heb ik dat woord vaak gebruikt zegt
Alles was 'schraal'
Ja, in dit topic staan nog wel meer woorden die ik vandaag nog steeds gebruikquote:
Het gehele uitgaanscircuit in Leiden bestaat vandaag de dag nog steeds uit kroegen en 'bar-dancings'.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 12:56 schreef Love Mae King het volgende:
verdonkeremaand
parefernalia (sp?)
pop-combo
nozems
bar-dancing
Dat zei m'n vader vaak "ben je nou helemaal belatafeld"quote:
Da's nog heel hip hier in Den Haag hoorquote:Op maandag 20 april 2009 10:58 schreef WheeleE het volgende:
Droplul...of Penis Jujubes in het visserslatijn
Boerenlul...of Penis Agrarius in het visserslatijn
Wauskadet, mafkees, ook lekker retro...
"kkkkk,kkkkk, koud hè"quote:
geniaal woord! ook veel gebruikt, nog steedsquote:Op woensdag 4 maart 2009 15:36 schreef KudFokker het volgende:
'Schraal'hahaha wat heb ik dat woord vaak gebruikt zegt
Alles was 'schraal'
quote:Op zondag 24 juli 2011 22:35 schreef CafeRoker het volgende:
Geinig. Dat was al uit toen ik nog een klein caferokertje was.
Arnhem?quote:Op donderdag 21 juli 2011 23:58 schreef Straatcommando. het volgende:
Dallevert
Koekert
Jung
Knoepert.
Piem
Nozem.
Wie raadt uit welke stad ik kom
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |