Volgens internationale bullshit statistieken is SA 100% moslim. Waarom in Allahsnaam zou Het Vaticaan daar een katholieke kerk willen openen? om de al christelijke Amerikaanse arbeiders te bekeren?quote:Op maandag 29 december 2008 22:20 schreef cultheld het volgende:
[..]
Dat de Evangelicals een noeste lobby bedrijven om en masse Saudi's te bekeren tot het christendom.
Het is een belangen alliantie, daar waar je meeste baat en belangen bij hebt daar sluit je je bij aan en belangen veranderen zo snel.quote:Op maandag 29 december 2008 22:22 schreef Halcon het volgende:
[..]
Turkije en Israel zijn in principe bondgenoten. Mij lijkt het logisch dat Turkije zich of afzijdig houdt of de kant van Israel kiest.
Inderdaad.quote:Op maandag 29 december 2008 22:22 schreef deedeetee het volgende:
[..]proberen een moslim te bekeren staat toch de doodstraf op in sommige landen ?
Als het toch gaat gebeuren kan dat ook maar beter snel zijn toch? Hoe ouder je wordt, hoe lastiger het vechten gaat...quote:Op maandag 29 december 2008 22:24 schreef IHVK het volgende:
Zoalshetis, fijne man zoals hij is, heeft natuurlijk liever een vreedzame samenleving.
Maar hij gaf net aan dat hij, aangezien het volgens hem toch gaat gebeuren, beter nu snel gebeurt.
Dat bedoelde ik.
Dat geeft me geen fijn gevoel, maar aangezien ik er zelf niet in geloof dat het gaat gebeuren, maakt het ook niet zoveel indruk.
groetjes, IHVK
Volgens mij beweerde jij dat de Evangelicals in S-A willen blijven uit bekeerdrang.quote:Op maandag 29 december 2008 22:24 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Volgens internationale bullshit statistieken is SA 100% moslim. Waarom in Allahsnaam zou Het Vaticaan daar een katholieke kerk willen openen? om de al christelijke Amerikaanse arbeiders te bekeren?
waar?quote:Op maandag 29 december 2008 22:26 schreef cultheld het volgende:
[..]
Volgens mij beweerde jij dat de Evangelicals in S-A willen blijven uit bekeerdrang.
niet zo bitter. ik heb idd liever open vizieren en snelle acties. niet wachten tot het westen arabisch wordt zeg maar.quote:Op maandag 29 december 2008 22:24 schreef IHVK het volgende:
Zoalshetis, fijne man zoals hij is, heeft natuurlijk liever een vreedzame samenleving.
Maar hij gaf net aan dat hij, aangezien het volgens hem toch gaat gebeuren, beter nu snel gebeurt.
Dat bedoelde ik.
Dat geeft me geen fijn gevoel, maar aangezien ik er zelf niet in geloof dat het gaat gebeuren, maakt het ook niet zoveel indruk.
Verder weet ik: dat ook hij het liever niet heeft.
Bij deze mijn verduidelijking.
groetjes, IHVK
"zendelingen in het Midden-Oosten" als antwoord op mijn vraag waarom volgens jou die evangelisten graag in S-A willen blijven.quote:
Ja, er zijn 10tallen missionarissen in MO en dus is het handig voor de Amerikaanse Evangelische lobby om een invloedssfeer in SA te hebben weetje wel. Midden Oosten zit vol met zendelingen, het Vaticaan probeert voor het eerst in 1400 jaar een kerk te openen in SA. Paar jaar terug zijn er nog zendelingen in Turkije doodgeschoten uit moslimfrustratie.quote:Op maandag 29 december 2008 22:29 schreef cultheld het volgende:
[..]
"zendelingen in het Midden-Oosten" als antwoord op mijn vraag waarom volgens jou die evangelisten graag in S-A willen blijven.
Ik wil ook niet dat het Westen arabisch wordt.quote:Op maandag 29 december 2008 22:27 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
niet zo bitter. ik heb idd liever open vizieren en snelle acties. niet wachten tot het westen arabisch wordt zeg maar.
als dat niet zo is, zoals jij zegt, dan wil ik vrede met moslims. maar ik wil wel graag hun agenda begrijpen. anders, nogmaals, is het snel over.
is dat zo gek? hit me.
Dat zegt degene die contant kwijlt over een totale vernieting van Israel.quote:Op maandag 29 december 2008 22:33 schreef Ghazi het volgende:
Wat een een hoop oorloghitsers hier zeg! Of spelen jullie allemaal C& en starcraft?
Turkije heeft woedend gereageerd, volgens de berichten.quote:Op maandag 29 december 2008 22:22 schreef Halcon het volgende:
[..]
Turkije en Israel zijn in principe bondgenoten. Mij lijkt het logisch dat Turkije zich of afzijdig houdt of de kant van Israel kiest.
Ah, het was een grapje, hihiquote:Op maandag 29 december 2008 22:32 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja, er zijn 10tallen missionarissen in MO en dus is het handig voor de Amerikaanse Evangelische lobby om een invloedssfeer in SA te hebben weetje wel. Midden Oosten zit vol met zendelingen, het Vaticaan probeert voor het eerst in 1400 jaar een kerk te openen in SA. Paar jaar terug zijn er nog zendelingen in Turkije doodgeschoten uit moslimfrustratie.
http://www.trouw.nl/nieuw(...)Israel_en_Syrie.htmlquote:Turkije bemiddelt niet meer tussen Israël en Syrië
(Novum/AP) - Turkije trekt zich voorlopig terug als bemiddelaar tussen Israël en Syrië. Dat heeft de Turkse minister van buitenlandse zaken Ali Babacan maandag gezegd naar aanleiding van de Israëlische luchtaanvallen op de Gazastrook.
* stuur artikel door
"Onder deze omstandigheden kunnen we de gesprekken niet voortzetten", zei Babacan tijdens een gezamenlijke persconferentie met zijn Egyptische ambtgenoot Ahmed Aboul Gheit. "Het heeft ons erg teleurgesteld dat Israël een oorlog begint tegen de Palestijnen terwijl het met Syrië onderhandelt over vrede".
Syrië verklaarde zondag al dat het de besprekingen voorlopig staakt vanwege de aanvallen op Gaza, waarbij tot zover meer dan driehonderd Palestijnse slachtoffers vielen. De leiding van Hamas, dat sinds juni 2007 in Gaza aan de macht is, verblijft in ballingschap in Syrië. Hamas is volgens Israël het doelwit van de aanvallen van de afgelopen dagen.
De Turkse premier Recep Tayyip Erdogan noemde de Israëlische aanvallen eerder dit weekend een 'misdaad tegen de menselijkheid'. Turkije was boos omdat Israël het offensief begon terwijl de Israëlische premier Ehud Olmert nog maar nauwelijks van vredesoverleg in Ankara was teruggekeerd.
Aartsvijanden Israël en Syrië onderhandelden rond de eeuwwisseling al over vrede, maar die gesprekken liepen spaak. De twee partijen konden het niet eens worden over Israëls teruggave van de Golan-hoogvlakte. Israël, dat de strategische grensstrook in 1967 bezette, wil een deel van het bezette gebied behouden.
Babacan en Aboul Gheit riepen Hamas en Israël op het staakt-het-vuren dat vorige week afliep te vernieuwen. Ze riepen Israël op humanitaire hulp toe te laten in Gaza. Aboul Gheit suggereerde dat Egypte en Turkije hun krachten zouden kunnen bundelen om de vijandelijkheden tussen Israël en Hamas te beëindigen. "Turkije en Egypte, twee regionale machten, kunnen wat voor elkaar krijgen", zei de Egyptische minster van buitenlandse zaken.
De premier wel ja.quote:Op maandag 29 december 2008 22:35 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Turkije heeft woedend gereageerd, volgens de berichten.
quote:Turkije, Israëls naaste bondgenoot in de islamitische wereld, is woedend over de Israëlische luchtaanvallen op Hamas-doelwitten in de Gazastrook. Premier Recep Tayyip Erdogan noemde het Israëlische optreden zondag een 'blijk van respectloosheid' tegenover Turkije, dat tussen Israël en Syrië probeert te bemiddelen. Ook sprak Erdogan op een bijeenkomst van zijn AK-partij van een 'misdaad tegen de menselijkheid'.
Premier Erdogan. Dat moet hij wel om alle primitievelingen in de bergen en de rest van de Islamitische wereld tevreden te houden.quote:Op maandag 29 december 2008 22:35 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Turkije heeft woedend gereageerd, volgens de berichten.
http://www.telegraaf.nl/b(...)_neer___.html?p=19,1quote:De EU-ministers van Buitenlandse Zaken komen dinsdagavond in Parijs bijeen om de situatie in het Midden-Oosten te bespreken.
De ontmoeting heeft plaats in Parijs. Fungerend EU-voorzitter Frankrijk heeft dat maandag laten weten.
De ministers zullen bezien hoe ze kunnen bijdragen aan een oplossing van de crisis in het gebied, in samenwerking met de Internationale gemeenschap en in het bijzonder de secretaris-generaal van de Verenigde Naties, aldus het Frans voorzitterschap in een verklaring.
Bombardementen
Het EU-beraad volgt op de Israëlisch bombardementen op de Gazastrook die drie dagen geleden begonnen.
De Franse president Nicolas Sarkozy en de Britse premier Gordon Brown hebben eerder verklaard dat Hamas de aanvallen heeft geprovoceerd, maar zijn ook van mening dat Israël te hard terugslaat.
hihiquote:"Onder deze omstandigheden kunnen we de gesprekken niet voortzetten", zei Babacan tijdens een gezamenlijke persconferentie met zijn Egyptische ambtgenoot Ahmed Aboul Gheit. "Het heeft ons erg teleurgesteld dat Israël een oorlog begint tegen de Palestijnen terwijl het met Syrië onderhandelt over vrede".
wordt tijd dat die mafkees vervangen wordt door een niet islamitische leider. turkije was zoveel beter af met een niet-moslim. dat gezegd hebbende ben ik een groot fan van turkije en haar mensen. ik mag turken heel graag.quote:Op maandag 29 december 2008 22:37 schreef Halcon het volgende:
[..]
Premier Erdogan. Dat moet hij wel om alle primitievelingen in de bergen en de rest van de Islamitische wereld tevreden te houden.
Op welk gebied was Turkije precies beter af? De Turkse republiek heeft na Ataturk haar hoogtepunt bereikt met Erdogan.quote:Op maandag 29 december 2008 22:40 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
wordt tijd dat die mafkees vervangen wordt door een niet islamitische leider. turkije was zoveel beter af met een niet-moslim. dat gezegd hebbende ben ik een groot fan van turkije en haar mensen. ik mag turken heel graag.
Ah, ze gaan weer praten.quote:Op maandag 29 december 2008 22:38 schreef Triggershot het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)_neer___.html?p=19,1
De echte macht heeft natuurlijk het Turkse leger en die moeten weinig hebben van Islamfascisme. Ik mag Turken ook graag. Prima volk!quote:Op maandag 29 december 2008 22:40 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
wordt tijd dat die mafkees vervangen wordt door een niet islamitische leider. turkije was zoveel beter af met een niet-moslim. dat gezegd hebbende ben ik een groot fan van turkije en haar mensen. ik mag turken heel graag.
is dat wel zo?quote:Op maandag 29 december 2008 22:41 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Op welk gebied was Turkije precies beter af? De Turkse republiek heeft na Ataturk haar hoogtepunt bereikt met Erdogan.
Daarom is Israel ook een modern en bijna Westers land en Palestina een ongeorganiseerde, chaotische, plunderende, moordende en corrupte meute primitieve zandhappers?quote:Op maandag 29 december 2008 22:43 schreef Kees22 het volgende:
Het IQ van Calimero overstijgen ze niet.
Ga de periodes maar na, de Koerden, de Alevieten, de Armenen mogen nu veel meer dan onder welke leider hiervoor dan ook, de economie heeft een boost gehad en de situaties in gevangenissen etc is sterk verbeterd.quote:Op maandag 29 december 2008 22:44 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
is dat wel zo?
ik heb liever een meer seculiere man/vrouw. niet een man die met de moslims meeheult.
Ja hé was Inonu even een goeie moslim.quote:Op maandag 29 december 2008 22:45 schreef IHVK het volgende:
Uh, Turkije heeft ook na Atatürk alleen maar moslimleiders gekend hoor.
De een wat vromer dan de ander.
TRT Sesj (koerdisch voor zes) wordt zelfs binnenkort gelanceerd. Een TV-kanaal geheel in het Koerdisch.quote:Op maandag 29 december 2008 22:45 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ga de periodes maar na, de Koerden, de Alevieten, de Armenen mogen nu veel meer dan onder welke leider hiervoor dan ook, de economie heeft een boost gehad en de situaties in gevangenissen etc is sterk verbeterd.
Op een enkele uitzondering na.quote:Op maandag 29 december 2008 22:46 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja hé was Inonu even een goeie moslim.
Precies.quote:Op maandag 29 december 2008 22:48 schreef Elfletterig het volgende:
Wat mij dan zo verbaast is dat die politieke leiders dan in crisisberaad bijeenkomen, terwijl de kaarten al 60 jaar geschud zijn. Tja, Hamas zou het hebben uitgelokt, maar ja... Israël slaat ook wel erg hard terug. En dan gaan ze weer roepen om vrede, om een bestand, dat vervolgens geen stand houdt omdat beide partijen het schenden, waarop er weer een aanval plaatsvindt, waarop politieke leiders weer in crisisberaad bijeenkomen en pleiten voor vrede en voor een bestand, dat vervolgens geen stand houdt omdat beide partijen het schenden, waarop er weer een aanval plaatsvindt, waarop politieke leiders weer in crisisberaad bijeenkomen en pleiten voor vrede en voor een bestand, dat vervolgens geen stand houdt omdat beide partijen het schenden, waarop er weer een aanval plaatsvindt, waarop politieke leiders weer in crisisberaad bijeenkomen en pleiten voor vrede en voor een bestand, dat vervolgens geen stand houdt omdat beide partijen het schenden, waarop er weer een aanval plaatsvindt, waarop politieke leiders weer in crisisberaad bijeenkomen en pleiten voor vrede en voor een bestand.... enzovoort.
Kenan Evren.quote:Op maandag 29 december 2008 22:49 schreef IHVK het volgende:
[..]
Op een enkele uitzondering na.![]()
Officieel was zelfs inonu trouwens islamitisch.![]()
Maar wel een beetje offtopic.
Het tekent de machteloosheid en de besluiteloosheid van de EU. Men wil niemand voor de voeten lopen, maar met alleen praten en het veroordelen van beide partijen los je het niet op.quote:Op maandag 29 december 2008 22:48 schreef Elfletterig het volgende:
Wat mij dan zo verbaast is dat die politieke leiders dan in crisisberaad bijeenkomen, terwijl de kaarten al 60 jaar geschud zijn. Tja, Hamas zou het hebben uitgelokt, maar ja... Israël slaat ook wel erg hard terug. En dan gaan ze weer roepen om vrede, om een bestand, dat vervolgens geen stand houdt omdat beide partijen het schenden, waarop er weer een aanval plaatsvindt, waarop politieke leider weer in crisisberaad bijeenkomen en pleiten voor vrede en voor een bestand, dat vervolgens geen stand houdt omdat beide partijen het schenden, waarop er weer een aanval plaatsvindt, waarop politieke leider weer in crisisberaad bijeenkomen en pleiten voor vrede en voor een bestand, dat vervolgens geen stand houdt omdat beide partijen het schenden, waarop er weer een aanval plaatsvindt, waarop politieke leider weer in crisisberaad bijeenkomen en pleiten voor vrede en voor een bestand, dat vervolgens geen stand houdt omdat beide partijen het schenden, waarop er weer een aanval plaatsvindt, waarop politieke leider weer in crisisberaad bijeenkomen en pleiten voor vrede en voor een bestand.... enzovoort.
4 dodenquote:Op maandag 29 december 2008 22:45 schreef Kees22 het volgende:
Stand tot nu toe (volgens Clairie Polak vanavond): 3 hele dode Israeli's en 300 gedode Palestijnen.
Dat heet verdediging in het Ivriet.
Nee.quote:Op maandag 29 december 2008 22:53 schreef zoalshetis het volgende:
alsof het aantal doden de intentie toont.
zo doen moslims en linkse snorneuzen het hier wel overkomen. té triest.quote:
Tja, wie zou toch die man met die tulband zijn.quote:Robert Fisk: Leaders lie, civilians die, and lessons of history are ignored
Monday, 29 December 2008
We've got so used to the carnage of the Middle East that we don't care any more – providing we don't offend the Israelis. It's not clear how many of the Gaza dead are civilians, but the response of the Bush administration, not to mention the pusillanimous reaction of Gordon Brown, reaffirm for Arabs what they have known for decades: however they struggle against their antagonists, the West will take Israel's side. As usual, the bloodbath was the fault of the Arabs – who, as we all know, only understand force.
Ever since 1948, we've been hearing this balderdash from the Israelis – just as Arab nationalists and then Arab Islamists have been peddling their own lies: that the Zionist "death wagon" will be overthrown, that all Jerusalem will be "liberated". And always Mr Bush Snr or Mr Clinton or Mr Bush Jnr or Mr Blair or Mr Brown have called upon both sides to exercise "restraint" – as if the Palestinians and the Israelis both have F-18s and Merkava tanks and field artillery. Hamas's home-made rockets have killed just 20 Israelis in eight years, but a day-long blitz by Israeli aircraft that kills almost 300 Palestinians is just par for the course.
The blood-splattering has its own routine. Yes, Hamas provoked Israel's anger, just as Israel provoked Hamas's anger, which was provoked by Israel, which was provoked by Hamas, which ... See what I mean? Hamas fires rockets at Israel, Israel bombs Hamas, Hamas fires more rockets and Israel bombs again and ... Got it? And we demand security for Israel – rightly – but overlook this massive and utterly disproportionate slaughter by Israel. It was Madeleine Albright who once said that Israel was "under siege" – as if Palestinian tanks were in the streets of Tel Aviv.
By last night, the exchange rate stood at 296 Palestinians dead for one dead Israeli. Back in 2006, it was 10 Lebanese dead for one Israeli dead. This weekend was the most inflationary exchange rate in a single day since – the 1973 Middle East War? The 1967 Six Day War? The 1956 Suez War? The 1948 Independence/Nakba War? It's obscene, a gruesome game – which Ehud Barak, the Israeli Defence Minister, unconsciously admitted when he spoke this weekend to Fox TV. "Our intention is to totally change the rules of the game," Barak said.
Exactly. Only the "rules" of the game don't change. This is a further slippage on the Arab-Israeli exchanges, a percentage slide more awesome than Wall Street's crashing shares, though of not much interest in the US which – let us remember – made the F-18s and the Hellfire missiles which the Bush administration pleads with Israel to use sparingly.
Quite a lot of the dead this weekend appear to have been Hamas members, but what is it supposed to solve? Is Hamas going to say: "Wow, this blitz is awesome – we'd better recognise the state of Israel, fall in line with the Palestinian Authority, lay down our weapons and pray we are taken prisoner and locked up indefinitely and support a new American 'peace process' in the Middle East!" Is that what the Israelis and the Americans and Gordon Brown think Hamas is going to do?
Yes, let's remember Hamas's cynicism, the cynicism of all armed Islamist groups. Their need for Muslim martyrs is as crucial to them as Israel's need to create them. The lesson Israel thinks it is teaching – come to heel or we will crush you – is not the lesson Hamas is learning. Hamas needs violence to emphasise the oppression of the Palestinians – and relies on Israel to provide it. A few rockets into Israel and Israel obliges.
Not a whimper from Tony Blair, the peace envoy to the Middle East who's never been to Gaza in his current incarnation. Not a bloody word.
We hear the usual Israeli line. General Yaakov Amidror, the former head of the Israeli army's "research and assessment division" announced that "no country in the world would allow its citizens to be made the target of rocket attacks without taking vigorous steps to defend them". Quite so. But when the IRA were firing mortars over the border into Northern Ireland, when their guerrillas were crossing from the Republic to attack police stations and Protestants, did Britain unleash the RAF on the Irish Republic? Did the RAF bomb churches and tankers and police stations and zap 300 civilians to teach the Irish a lesson? No, it did not. Because the world would have seen it as criminal behaviour. We didn't want to lower ourselves to the IRA's level.
Yes, Israel deserves security. But these bloodbaths will not bring it. Not since 1948 have air raids protected Israel. Israel has bombed Lebanon thousands of times since 1975 and not one has eliminated "terrorism". So what was the reaction last night? The Israelis threaten ground attacks. Hamas waits for another battle. Our Western politicians crouch in their funk holes. And somewhere to the east – in a cave? a basement? on a mountainside? – a well-known man in a turban smiles.
Dat is meestal zo ja.quote:Op maandag 29 december 2008 22:59 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
zo doen moslims en linkse snorneuzen het hier wel overkomen. té triest.
Bron: Elsevierquote:Logisch dat Israël eindelijk ingrijpt in Gaza
Door Oene van der Wal, Elsevier commentaar, 29 december 2008.
Israël heeft lang genoeg geduld gehad met types als 'premier' Ismail Haniya In de berichtgeving over Gaza lijkt de strook zand westelijk van Israël soms net een echte staat.
Hamas-leider Ismail Haniya wordt 'premier' genoemd en vandaag is een 'ministerie' door Israël gebombardeerd.
In werkelijkheid gaat het om een door een islamistische terreurgroepering gecontroleerde entiteit van waaruit met grote regelmaat raketten worden afgevuurd op Israelische steden.
Bedelstaf
Sinds het door Iran gesteunde Hamas na verkiezingen op bloedige wijze in 2007 de totale macht overnam in de Gazastrook, is het gebied niet alleen vergaand geïslamiseerd, maar ook vrijwel volledig aan de bedelstaf geraakt.
De meeste Palestijnen hebben geen werk en zijn afhankelijk van voedselhulp door de Verenigde Naties.
Blokkade
Dat komt door de blokkade van Israël, weten de Arabische buurlanden en de als altijd met de Palestijnen meehuilende westerse vredesactivisten, die gisteren luidkeels tegen de Israelische aanval demonstreerden. Israël moet volgens hen niet zo zeuren over die paar raketten die af en toe neerdalen op de hoofden van haar burgers en zich, als superieure militaire macht, juist de verstandigste tonen.
Terughoudendheid
Vergeten wordt dat de Israeliers niet anders gedaan hebben. De regering-Olmert heeft in weerwil van de Hamas-aanvallen lange tijd gekozen voor een politiek van terughoudendheid.
Ook is steeds humanitaire hulp aan de bevolking van de Gazastrook toegestaan. Netto-resultaat: de raketbeschietingen door Hamas zijn slechts toegenomen.
Andere wang
De Europese reflex om altijd maar te deescaleren en de andere wang toe te keren als je in het gezicht wordt geslagen, heeft in het geval van Hamas geen enkele zin.
De islamisten zijn uit op de vernietiging van de joodse staat en uitsluitend gevoelig voor grootschalige intimidatie. Praat met ze, en ze minachten je nog meer. Houd je in en ze gaan zich sterker voelen. Een staakt-het-vuren? Dat is bedoeld om tijd te winnen.
Hamas heeft alleen respect voor Allah.
Geduld
Zo bezien heeft het geduld van Israël heel erg lang stand gehouden en is het niet meer dan logisch dat het land een beroep doet op het recht op zelfbeschikking en dat er eindelijk wordt ingegrepen in Gaza, de vele betreurenswaardige slachtoffers ten spijt.
vuig stukje.quote:Op maandag 29 december 2008 23:00 schreef oxydoki het volgende:
[..]
Tja, wie zou toch die man met die tulband zijn.
prima stukje. en geeft precies weer waarom de sp mort, klaagt en jankt.quote:
quote:Palestinians training kids to be suicide bombers
By Harold Evans, US News and World Report, December 29, 2008.
Even when times are very bad, we take solace, irrespective of creed, in the hope symbolized by the Christmas story of birth and renewal. We indulge children and proclaim a season of peace and goodwill. Alas, this Christmas is darkened by a Bethlehem story that is not about peace, but about killing; not about how children may fulfill their promise, but about how they should glory in their own extinction. There are no wise men on this horizon.
The Bethlehem that the New Testament tells us is the birthplace of Jesus is also the center of Palestinian culture and the headquarters of the Governorate of the Palestinian Authority. The Bush administration believed and hoped that the PA chairman, Mahmoud Abbas, cared enough about his people to make a decent peace with Israel, leading to a new, independent state of Palestine.
Abbas has shattered those hopes. Worse, he and his associates are ensuring that the next generation of Palestinians will be incapable of making peace. They will be paralyzed by the hate and fear that they have been taught in their schoolrooms and by the national television controlled by the PA.
The extent of this corruption of children's minds was vividly exposed last week by the investigative journalist Gerald Posner, who produced a Web documentary (hosted by thedailybeast.com) based on videos culled from television by Palestinian Media Watch. It is deeply shocking to observe children being programmed for terrorism through the exaltation of suicide bombers as heroes.
"Martyrdom is bliss," a child hostess says, referring to a 14-year-old suicide killer. The clips show incessant indoctrination that Islam wants the death of adults and children for Allah and will reward those who achieve Shahada, which Palestinian Media Watch equates with death for Allah. "I have let my land drink my blood, and I have loved the way of Shahada," intones a young boy.
False history.
Children being taught murder by rote is child abuse, a mental deformation more damaging than physical injury. Equally disgusting is the demonization of Jews based on a phony history of the Holocaust. Remember the Holocaust, in which the Nazis killed 6 million Jews?
Well, take a look at the scene from a PA Fatah "educational video" in which children acting and singing about history recite: "They [Israel] are the ones who did the Holocaust, their knife cuts to the length and width of our flesh. They opened the ovens for us to bake human beings. ... When an oven stops burning, they light 100 [more]."
A body called the National Committee for Defense of Children from the Holocaust organized an exhibit, one feature of which, according to al-Ayyam, one of the largest Palestinian newspapers, is "an oven and inside it small [Palestinian] children are being burned. The picture speaks for itself."
This endlessly fraudulent education has had devastating effects on the prospects for peace. The world may have been appalled this year when students studying in a Jerusalem library were shot to death by a Palestinian terrorist, but the Palestinian Center for Policy and Survey Research reports that 84 percent of Palestinians approved.
Wars routinely produce competitive ecstasies of hate. Is Israel any better? The answer is yes. In the early days of the state, the historical narrative of a nation under siege did prejudice the teaching. There were omissions, bias, and distorted stereotypes of Arabs--but not outright incitements to murder. And all that was cleaned up in three successive periods of revision, according to a major study by Prof. Elie Podeh that tracked the evolution of enlightened education in an Israel impelled by democratic values.
Israeli schoolbooks no longer seek to impose a single narrative. Podeh concludes: "In historical and national terms, the Palestinians are currently in the same position that Israel was in 50 years ago. If Palestinian textbooks must go through the long, exhausting process undergone by Israeli textbooks, the prospects of a genuine and lasting Israeli-Palestinian conciliation may lie far in the future."
Incoming Secretary of State Hillary Clinton is well aware of the PA's insidious lies. Last year, she called for them to stop: "These children deserve an education that instills a respect for life and peace instead of glorifying death and violence. It is disturbing to me as a mother, it is disturbing to me as a United States senator, because it basically, profoundly poisons the minds of these children."
Now, she is in a position to do more. She can tell Abbas that the U.S. government will no longer give millions of dollars to a Palestinian Authority that actively pollutes the minds of the innocents. And the Europeans should follow suit.
Zal me niks verbazen maargoed kan net zo goed door vuurwerk komen rond deze tijd van het jaar.quote:Op maandag 29 december 2008 23:08 schreef buachaille het volgende:
Shit, volgens mij zijn die palestijnen hier ook bezig met acties tegen alles wat joods is:
1500523 23:05:50 29-12-08 Prio 1 RW Shalomschool Henri Dunantlaan 90 thv Buitenbrand 0942 Basisonderwijs BRW Rijswijk lichtkrant
Terecht dat hij zichzelf een oen noemt. Geen enkel verstand van de verhoudingen daar; een wonder dat Elsevier zo'n man een stukje laat schrijven.quote:
Waarschijnlijker zijn ouders, maar zet even uiteen wat er precies aan schort.quote:Op maandag 29 december 2008 23:13 schreef voyeur het volgende:
[..]
Terecht dat hij zichzelf een oen noemt. Geen enkel verstand van de verhoudingen daar; een wonder dat Elsevier zo'n man een stukje laat schrijven.
Anyway aanschouw David:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 29 december 2008 23:00 schreef oxydoki het volgende:
[..]
Tja, wie zou toch die man met die tulband zijn.
bron: the independent
Dit sprak me nog het meeste aan.quote:We didn't want to lower ourselves to the IRA's level.
Kun je even een toelichting geven?quote:Op maandag 29 december 2008 23:13 schreef voyeur het volgende:
[..]
Terecht dat hij zichzelf een oen noemt. Geen enkel verstand van de verhoudingen daar; een wonder dat Elsevier zo'n man een stukje laat schrijven.
Anyway aanschouw David:
[ afbeelding ]
Ik zal de domste delen toelichten en de rest laten zitten. Zijn opinie is hem gegund; het is zijn idee van de feiten dat me stoort:quote:Op maandag 29 december 2008 23:17 schreef Halcon het volgende:
[..]
Kun je even een toelichting geven?
De Palestijnen hebben democratische verkiezingen georganiseerd zowel op de Westbank als in de Gaza strook en de uitkomst is dat de Hamas partij deze ruim gewonnen heeft. Haniya noemt zich dus geen premier; hij is het. Zo ook de bombardementen op het ministerie van binnenlandse zaken; dat is idd het ministerie. Geen twijfel aan.quote:Logisch dat Israël eindelijk ingrijpt in Gaza
Door Oene van der Wal, Elsevier commentaar, 29 december 2008.
Israël heeft lang genoeg geduld gehad met types als 'premier' Ismail Haniya In de berichtgeving over Gaza lijkt de strook zand westelijk van Israël soms net een echte staat.
Hamas-leider Ismail Haniya wordt 'premier' genoemd en vandaag is een 'ministerie' door Israël gebombardeerd.
In werkelijkheid gaat het om een door een islamistische terreurgroepering gecontroleerde entiteit van waaruit met grote regelmaat raketten worden afgevuurd op Israelische steden.
quote:Bedelstaf
Sinds het door Iran gesteunde Hamas na verkiezingen op bloedige wijze in 2007 de totale macht overnam in de Gazastrook, is het gebied niet alleen vergaand geïslamiseerd, maar ook vrijwel volledig aan de bedelstaf geraakt.
De meeste Palestijnen hebben geen werk en zijn afhankelijk van voedselhulp door de Verenigde Naties.
Ik zie niemand juichen om de doden. Wel dat bepaalde mensen blij zijn dat Israel eindelijk die ellendige Hamas probeert aan te pakken.quote:Op maandag 29 december 2008 23:23 schreef Kees22 het volgende:
[..]
OK, ik zou dat zeggen.
Ik mag er voor de volledigheid op wijzen, dat ik nog niet één keer een Palestijnse actie waarbij doden vielen goedgekeurd heb, terwijl er hier mensen luidkeels zitten te kwijlen bij elke Palestijnse dode die er valt.
Over moraliteit gesproken.
Dan moet je wat topics 1 t/m 8 doorlezen! De bloeddorst druipt van de posts af als van de tanden van een vampier.quote:Op maandag 29 december 2008 23:33 schreef nikk het volgende:
[..]
Ik zie niemand juichen om de doden. Wel dat bepaalde mensen blij zijn dat Israel eindelijk die ellendige Hamas probeert aan te pakken.
quote:Op maandag 29 december 2008 23:33 schreef voyeur het volgende:
[..]
Ik zal de domste delen toelichten en de rest laten zitten. Zijn opinie is hem gegund; het is zijn idee van de feiten dat me stoort:
[..]
De Palestijnen hebben democratische verkiezingen georganiseerd zowel op de Westbank als in de Gaza strook en de uitkomst is dat de Hamas partij deze ruim gewonnen heeft. Haniya noemt zich dus geen premier; hij is het. Zo ook de bombardementen op het ministerie van binnenlandse zaken; dat is idd het ministerie. Geen twijfel aan.
Is Gaza dan een echte staat? Nee, natuurlijk niet, maar dat is niet de schuld van Hamas,. maar van de Israeliers. Die hebben totale controle over luchtruim, zeevaart en economie van Gaza willen behouden toen ze zich fysiek terugtrokken.
[..]
Gaza was al aan de bedelstaf toen het ook fysiek nog bezet werd. Iedere poging om zich economisch te ontwikkelen is door de Israeliers geblokkeerd. De haven is gebombardeerd, de energiecentrale vele malen, de grenzen zijn afgesloten voor het vrij verkeer van goederen. Ieder 'land' zou onder die omstandigheden afhankelijk zijn van hulp. Dat heeft niets met Hamas te maken.
etc, etc.
Geen enkele Palestijnse factie wilde na de parlementsverkiezingen met Hamas samenwerken en een regering vormen, waarna Hamas de politieke macht volledig naar zich toe trok. En nu zijn de Palestijnen hopeloos verdeeld, niet in de minste plaats door de gewelddadige machtsovername in Gaza door Hamas.quote:Op maandag 29 december 2008 23:33 schreef voyeur het volgende:
[..]
Ik zal de domste delen toelichten en de rest laten zitten. Zijn opinie is hem gegund; het is zijn idee van de feiten dat me stoort:
[..]
De Palestijnen hebben democratische verkiezingen georganiseerd zowel op de Westbank als in de Gaza strook en de uitkomst is dat de Hamas partij deze ruim gewonnen heeft. Haniya noemt zich dus geen premier; hij is het. Zo ook de bombardementen op het ministerie van binnenlandse zaken; dat is idd het ministerie. Geen twijfel aan.
Is Gaza dan een echte staat? Nee, natuurlijk niet, maar dat is niet de schuld van Hamas,. maar van de Israeliers. Die hebben totale controle over luchtruim, zeevaart en economie van Gaza willen behouden toen ze zich fysiek terugtrokken.
[..]
Gaza was al aan de bedelstaf toen het ook fysiek nog bezet werd. Iedere poging om zich economisch te ontwikkelen is door de Israeliers geblokkeerd. De haven is gebombardeerd, de energiecentrale vele malen, de grenzen zijn afgesloten voor het vrij verkeer van goederen. Ieder 'land' zou onder die omstandigheden afhankelijk zijn van hulp. Dat heeft niets met Hamas te maken.
etc, etc.
ook vuile leugens en het gaat maar door.quote:Op maandag 29 december 2008 23:36 schreef zoalshetis het volgende:
etc, etc.
Ze waren al verdeeld voor de verkiezingen, maar uiteindelijk won Hamas de verkiezingen en was twee keer zo groot als de PLO. Er is overigens een regering van nationale eenheid tot stand gekomen met Haniyeh als premier, dus uiteindelijk wilde men wel samenwerken.quote:Op maandag 29 december 2008 23:45 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Geen enkele Palestijnse factie wilde na de parlementsverkiezingen met Hamas samenwerken en een regering vormen, waarna Hamas de politieke macht volledig naar zich toe trok. En nu zijn de Palestijnen hopeloos verdeeld, niet in de minste plaats door de gewelddadige machtsovername in Gaza door Hamas.
En er wordt toch vaak vergeten, dat de crisis tussen Hamas en Fatah ertoe heeft geleid, dat er een regering van nationale eenheid is gevormd met onder andere deze twee facties.
Maar deze verdeeldheid stelde in vergelijking met verdeeldheid na de machtsovername in Gaza van Hamas natuurlijk niet zo veel voor.quote:Op maandag 29 december 2008 23:53 schreef voyeur het volgende:
[..]
Ze waren al verdeeld voor de verkiezingen, maar uiteindelijk won Hamas de verkiezingen en was twee keer zo groot als de PLO. Er is overigens een regering van nationale eenheid tot stand gekomen met Haniyeh als premier, dus uiteindelijk wilde men wel samenwerken.
Gelukkig is het geen gebruik om vrije verkiezingen te promoten en dan de winnaar níet te accepteren. Het kwam gewoon als een volslagen verrassing dat Hamas zo'n enorme overwinning haalde. De internationale gemeenschap heeft zich gewoon blind gestaard op de corrupte PLO en gehoopt dat Abbas wel zou winnen.quote:Op maandag 29 december 2008 23:54 schreef damian5700 het volgende:
Het belangrijkste evenwel was, dat Hamas niet voldeed aan de eisen van de internationale gemeenschap (de V.N, de V.S, de E.U en Rusland).
Zou Hamas daaraan niet voldoen, dan waren de consequenties (met of zonder verkiezingszege) duidelijk.
Het woord verdeeldheid is waarschijnlijk niet eens juist. Er was een tweederde meerderheid bij de eerste vrije verkiezingen voor de Palestijnse Nationale Authoriteit. Dat is veel meer dan er bij de meeste verkiezingen in andere landen bereikt wordt. Op die schaal zou Nederland dan extreem verdeeld genoemd moeten worden. Daar dit de eerste vrije verkiezingen ooit waren neem ik aan dat de PLO al heel lang niet populair was en men dus zeker niet verdeeld was, maar al lange tijd gekant was tegen Arafat's machtsclubje.quote:Op maandag 29 december 2008 23:58 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Maar deze verdeeldheid stelde in vergelijking met verdeeldheid na de machtsovername in Gaza van Hamas natuurlijk niet zo veel voor.
De eisen van de internationale gemeenschap stonden voor de verkiezingen al vast. Hamas wilde ook na de verkiezingen daar geen gehoor aan geven.quote:Op dinsdag 30 december 2008 00:03 schreef voyeur het volgende:
[..]
Gelukkig is het geen gebruik om vrije verkiezingen te promoten en dan de winnaar níet te accepteren. Het kwam gewoon als een volslagen verrassing dat Hamas zo'n enorme overwinning haalde. De internationale gemeenschap heeft zich gewoon blind gestaard op de corrupte PLO en gehoopt dat Abbas wel zou winnen.
Omdat de meeste winnaars van verkiezingen ook geen terroristische organisaties zijn. Prima dat Hamas de verkiezingen heeft gewonnen. Maar het is een ieders goed recht om geen zaken te willen doen met een dergelijke "regering".quote:Op dinsdag 30 december 2008 00:03 schreef voyeur het volgende:
[..]
Gelukkig is het geen gebruik om vrije verkiezingen te promoten en dan de winnaar níet te accepteren.
500 Miljoen? Dat lijkt me heel sterk.quote:Op dinsdag 30 december 2008 00:21 schreef damian5700 het volgende:
Precies. Alleen al de EU sponsorde de Palestijnse Autoriteit voor ¤ 500.000.000 per jaar.
Als geldschieter is het volstrekt normaal bepaalde eisen neer te leggen, te meer het bij Hamas niet ondenkbaar is, dat zij donorgeld zal gebruiken voor terreuracties.
Hamas wijst de eisen af?! Prima, maar dan ook geen geld.
En het alternatief, de PLO, was geen "terroristische" organisatie? Israël wil alleen zaken doen met partijen die aardig en vreedzaam niets doen terwijl Israël nog meer land inpikt voor nederzettingen.quote:Op dinsdag 30 december 2008 00:12 schreef nikk het volgende:
[..]
Omdat de meeste winnaars van verkiezingen ook geen terroristische organisaties zijn. Prima dat Hamas de verkiezingen heeft gewonnen. Maar het is een ieders goed recht om geen zaken te willen doen met een dergelijke "regering".
Maar ben je nou democratisch of niet? Hamas is democratisch gekozen in de Gaza. Punt.quote:Op dinsdag 30 december 2008 00:12 schreef nikk het volgende:
[..]
Omdat de meeste winnaars van verkiezingen ook geen terroristische organisaties zijn. Prima dat Hamas de verkiezingen heeft gewonnen. Maar het is een ieders goed recht om geen zaken te willen doen met een dergelijke "regering".
Hoezo niet? Gaza is, op wat leden na die gevangen zitten, al-Fatah vrij. Hamas heeft geen enkele machtsbasis in de Westelijke Jordaanoever.quote:Op dinsdag 30 december 2008 00:08 schreef voyeur het volgende:
[..]
Het woord verdeeldheid is waarschijnlijk niet eens juist. .
Dat ze terroristen kiezen zegt veel over de Palestijnen.quote:Op dinsdag 30 december 2008 00:25 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Maar ben je nou democratisch of niet? Hamas is democratisch gekozen in de Gaza. Punt.
¤ 250.000.000 directe EU financiering en het overige van de diverse EU-landen bilateraal.quote:Op dinsdag 30 december 2008 00:23 schreef nikk het volgende:
[..]
500 Miljoen? Dat lijkt me heel sterk.
De Palestijnen hebben het grootste recht om voor Hamas te kiezen tijdens de verkiezingen. Maar dat wil nog niet zeggen dat de rest van de wereld met hun leiders moet samenwerken. Ook dat is democratie.quote:Op dinsdag 30 december 2008 00:25 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Maar ben je nou democratisch of niet? Hamas is democratisch gekozen in de Gaza. Punt.
Het kan wel zijn dat je de regering van Rusland, Argentinië of China niet leuk vindt, maar het is wel de rechtmatige regering. Die heb je maar te accepteren en dus doe je er zaken mee.
Het gaat om de steun onder de bevolking. Hamas was ook op de Westbank zeer populair bij de laatste verkieziingen. Abbas vreest niet voor niets nieuwe verkiezingen.quote:Op dinsdag 30 december 2008 00:27 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Hoezo niet? Gaza is, op wat leden na die gevangen zitten, al-Fatah vrij. Hamas heeft geen enkele machtsbasis in de Westelijke Jordaanoever.
Hoe groot moet het schisma zijn om überhaupt over verdeeldheid te spreken?
Het tekent niet alleen de machteloosheid van de EU, maar het tekent ook de onwil van Israël en Hamas. En niet dat ik het nou voor die dubieuze Hamas wil opnemen, maar Israël heeft toch regelmatig VN-verdragen geschonden zonder dat iemand daar echt sancties op durft te zetten.quote:Op maandag 29 december 2008 22:50 schreef Halcon het volgende:
Het tekent de machteloosheid en de besluiteloosheid van de EU. Men wil niemand voor de voeten lopen, maar met alleen praten en het veroordelen van beide partijen los je het niet op.
Een bestand is al vaker geprobeerd en heeft geen effect gehad.
Al snap ik wel dat men uit politiek correct oogpunt niet als EU kan zeggen dat het nu maar uitgevochten moet worden. Dan heb je in Parijs weer wekenlang rellende uitkeringstrekkers op straat.
De oorzaak is wel Hamas,quote:Op maandag 29 december 2008 23:33 schreef voyeur het volgende:
etc, etc.
quote:Op maandag 29 december 2008 15:38 schreef AryaMehr het volgende:
Basiji-leden hebben inmiddels de Iraanse regering laten weten klaar te zijn om Israel binnen te vallen. Bovendien hebben ook een aantal extreem fundamentalistische politici in Iran bij Khamanei aangedrongen om Israel binnen te vallen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Basij
FM spokesman in Tehran: Iran begins preparing operations against Israelquote:Op maandag 29 december 2008 15:58 schreef moussie het volgende:
[..]
leuk wiki-artikel .. maar wat is de bron van de rest van wat je schrijft ?
Wanneer zet je nou es een bron neer ipv kwakkeloos kopie / plakkenquote:Op dinsdag 30 december 2008 06:04 schreef tong80 het volgende:
Israël is vannacht doorgegaan met het
bestoken van doelen in de Gazastrook.
Palestijnse bronnen melden dat daarbij
zeker 10 mensen zijn omgekomen en 40
gewond geraakt.
De Israëlische aanvallen waren gericht
op overheidsgebouwen en gebouwen van de
Veiligheidsdienst.Ook zou een pand van
de Fatah-beweging van de Palestijnse
president Abbas doelwit zijn.
In Parijs komen vandaag de EU-ministers
van Buitenlandse Zaken bij elkaar om te
praten over het geweld tussen Israël en
Hamas.Bekeken wordt welke rol de
ministers kunnen spelen bij het
oplossen van de crisis
Aan de opmaak zullen de meesten wel herkennen dat het een teletekst bericht is. Daar kun je niet naar linken en zou ook weinig zin hebben omdat het telkens verandert. Hij had er misschien TT bij kunnen zetten.quote:Op dinsdag 30 december 2008 07:40 schreef B4CO het volgende:
[..]
Wanneer zet je nou es een bron neer ipv kwakkeloos kopie / plakken
Je weet zelf toch ook wel dat je artillerie niet constant schiet-paraat kan houden.quote:Op maandag 29 december 2008 20:58 schreef sp3c het volgende:
en waarom maakt Israel eigenlijk geen gebruik van artillerie
howitzers zat, gewoon om de 20 kilometers 1 M109 (ofzelfs gebruik maken van getrokken stukken, hoeft toch niet te rijden) en mortier opsporingsradars langs de muur neerzetten en elke lanceerpositie tracteren op een 155mm granaat, kost ff wat (al die radartjes) maar dat is een stuk effectiever
gaan de Palestijnen na een maand wat anders zoeken om Israel mee te pesten
quote:Op maandag 29 december 2008 20:13 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Toch wel vreemd dat de joden zij zelf het dan de joodse gouden eeuw noemen.
De schurken ook :
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bedoel je soms 'eens' en 'klakkeloos' ?quote:Op dinsdag 30 december 2008 07:40 schreef B4CO het volgende:
[..]
Wanneer zet je nou es een bron neer ipv kwakkeloos kopie / plakken
Ruim acht posts per slachtoffer. Als Darfur zoveel aandacht kreeg was het forum allang gecrashed.quote:Op dinsdag 30 december 2008 07:54 schreef Karrs het volgende:
Wat gaan die topics ontzettend hard trouwens
mits je genoeg geoefend personeel hebt zou niet weten waarom nietquote:Op dinsdag 30 december 2008 07:54 schreef Karrs het volgende:
[..]
Je weet zelf toch ook wel dat je artillerie niet constant schiet-paraat kan houden.
dat onderscheid is vanuit een vliegtuig net zo moeilijk te maken, weet je nogquote:Bovendien is het onderscheid tussen raket-lanceerinstallaties en bruiloften ontzettend klein, weet je nog
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |