abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64480493
quote:
Op maandag 29 december 2008 22:13 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

wel wat het westen betreft.
ja en wat Al-qaida betreft zij, maar de VS heeft daar allang niet meer de resources voor.
  maandag 29 december 2008 @ 22:14:45 #177
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64480503
quote:
Op maandag 29 december 2008 22:13 schreef NewsVan het volgende:
Op dit moment voor Israel echt zwaar aangevallen door Hamas...
Op veel verschillende plekken komen raketten terecht.
En ook worden op sommige plekken auto/bussen van Israel aangevallen.
maakt israel alleen maar sterker. eigenlijkis israel de plek waar we als westerlingen van kunnen leren wat moslims betreft.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_64480510
quote:
Op maandag 29 december 2008 22:12 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik zie dat anders. maar noem me maar gek, of zo.
Ik zie dat ook anders, er hoeven maar een paar kleine dingen te gebeuren...
Het zal zeer waarschijnlijk niet binnen nu en 2 jaar gebeuren maar het zou ook maar zo kunnen van wel.
  Moderator maandag 29 december 2008 @ 22:15:02 #179
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_64480515
quote:
Op maandag 29 december 2008 22:12 schreef Monidique het volgende:

[..]

Volgens mij worden ze én verticaler afgeschoten én zijn ze gemakkelijker vanuit ietwat open ruimtes te gebruiken. Maar volgens mij staan de meeste op open veldjes.
lijkt me wat geavanceerd

maar als ze vanuit burgerhuizen gaan schieten en daar komt een reactie op dan zijn ze hun steun thuis snel kwijt hoor
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 29 december 2008 @ 22:15:04 #180
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64480516
quote:
Op maandag 29 december 2008 22:13 schreef IHVK het volgende:

[..]

Gek.
prima.
pi_64480523
quote:
Op maandag 29 december 2008 22:12 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dan gaat geen van beide winnen
Ik denk dat het Westen op termijn wel wint. Als men grof geschut inzet worden de meeste moslimlanden terug naar het stenen tijdperk gebombardeerd.

Wat wel een probleem kan zijn voor het Westen en dan met name de EU bij een eventuele oorlog is de hoeveelheid Moslims die in de EU wonen. Die zullen zich niet rustig gaan houden.
pi_64480543
quote:
Op maandag 29 december 2008 22:13 schreef cultheld het volgende:

[..]

Wat hebben zij specifiek aan S-A als daar de olie op is? Egypte en Turkije zijn veel belangrijker met het oog op bescherming van Israël.
Zendelingen, christelijke populatie in het midden oosten? + is het weer geen 1 front, maar dan weer steunen op steun van andere moslimlanden.
  maandag 29 december 2008 @ 22:17:23 #183
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64480614
quote:
Op maandag 29 december 2008 22:15 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik denk dat het Westen op termijn wel wint. Als men grof geschut inzet worden de meeste moslimlanden terug naar het stenen tijdperk gebombardeerd.

Wat wel een probleem kan zijn voor het Westen en dan met name de EU bij een eventuele oorlog is de hoeveelheid Moslims die in de EU wonen. Die zullen zich niet rustig gaan houden.
nee die laatste groep zal gewoon weer terug mogen gaan naar hun landen waar hun islamitische broeders wonen.

[ Bericht 1% gewijzigd door paddy op 29-12-2008 23:53:07 ]
pi_64480637
quote:
Op maandag 29 december 2008 22:15 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ze bombarderen Afghanistan naar de klote? Wat heeft het opgeleverd? 0, 0. Constant lees je berichten over de Taliban die oprukt.
quote:
Met name de groeiende hoeveelheid moslims.
pi_64480640
quote:
Op maandag 29 december 2008 22:15 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Zendelingen, christelijke populatie in het midden oosten? + is het weer geen 1 front, maar dan weer steunen op steun van andere moslimlanden.
Bron ?
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_64480651
quote:
Op maandag 29 december 2008 22:10 schreef Ghazi het volgende:
Het Westen versus de 60 + plus Moslimlanden?

De Moslimwereld zal binnen enkele dagen op de knieën gedwongen worden. Alleen Turkije, Iran en Pakistan zullen de eerste dagen overleven.

Maar zoals het altijd in de geschiedenis rijzen er rijken en gaan ze ten onder. Met de Islamwereld zal het steeds slechter gaan. Een aardse hel wordt het zogezegd. Volgens het historische cyclus echter zal uit deze duisternis een Islamitische superstaat verrijzen, die alleen maar sterker zal worden.
Het lijkt me niet dat Turkije voor/met 'de Islamieten' zal vechten, eerder er tegen.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_64480695
quote:
Op maandag 29 december 2008 22:17 schreef cultheld het volgende:

[..]

Bron ?
Van wat dat er zendelingen zijn in het midden oosten of dat er christenen wonen?
pi_64480737
quote:
Op maandag 29 december 2008 22:17 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ze bombarderen Afghanistan naar de klote? Wat heeft het opgeleverd? 0, 0. Constant lees je berichten over de Taliban die oprukt.
[..]

Met name de groeiende hoeveelheid moslims.
De Taliban heeft nauwelijks nog slagkracht, maar zijn lastig te pakken. Men zet ook niet echt grof geschut in. Als men echt wil is de infrastructuur zo vernietigd, alsmede belangrijke objecten. Dan is de slagkracht van de meeste Moslimladen nihil geworden en kan men alleen nog maar overgaan tot zogenaamde guerrilla, zoals de Taliban dat doet. Dat laatste kun je best een tijdje volhouden en daarin schuilt ook het gevaar van Moslims in de EU.

Ik denk ook wel dat het klimaat ten opzichte van Moslims in de EU gaat veranderen als Moslimlanden zich agressief gaan opstellen tegen het Westen.
pi_64480739
quote:
Op maandag 29 december 2008 22:02 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ben ik het absoluut en helemaal met je eens, het probleem is dan ook niet Israel of zwakte van Israel, maar de geografische ligging van Israel. De VS kan nooit zonder medewerking van de Arabische landen voet leggen aan Arabisch grond in het Midden Oosten zonder net zoals Israel dan geïsoleerd te raken. [ afbeelding ]

Zoals Churchill al zei je hebt verdomd weinig aan chemische wapens en vliegtuigen in het woestijn en bergen.
Ze liggen er om het maar even plat te zeggen inderdaad ronduit (edit: kut dus) bij daarzo

Ik persoonlijk acht Israël nog steeds in staat zichzelf in de hier geschetste omstandigheden te handhaven, tenminste de komende jaren nog. Op de langere duur kan natuurlijk alles veranderen.

Maargoed ik heb de hoop dat de wereld inziet dat daar ter plekke een oplossing moet komen.
Het probleem is dat verschrikkelijke over en weer gezeik.
Mijn idee (het is maar een hersenkronkel) is dat de VN daar Hamas komt opruimen. Op die manier kunnen de Palestijnen daar niet Israël (en zoals gebruikelijk Amerika) op aankijken. Zo krijgen ze misschien weer een heel klein beetje krediet bij elkaar. Misschien zelfs iets van een kleine gezamenlijke vijandigheid jegens de VN, als dat nodig is om ze bij elkaar te brengen. Als Hamas weg is en er geen mensen meer dingen roepen als Israël de zee in en vernietigen die staat, zal bij Israël het kat in het nauw gevoel en het gevoel dat het om lijfsbehoud gaat verdwijnen. Waardoor ze niet altijd zo spijkerhard op hoeven te reageren. Komt er daar eens wat meer redelijkheid, dat is wat nodig is.

Edit: Als ik zeg dat ik het ronduit ga zeggen moet ik het ook doen ook natuurlijk.
pi_64480742
quote:
Op maandag 29 december 2008 22:17 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

nee die laatste groep zal gewoon weer terug mogen gaan naar hun landen waar hun islamitische broeders wonen. levend of dood.
Ik vind het wel eng dat jij hoopt dat dit gebeurt.

Noem me maar gek ofzo.
pi_64480751
quote:
Op maandag 29 december 2008 22:18 schreef Roi het volgende:

[..]

Het lijkt me niet dat Turkije voor/met 'de Islamieten' zal vechten, eerder er tegen.
Lastig, je weet niet waar de loyaliteit van de meerderheid van het leger zit. Het leger bestaat nog altijd uit de 'normale' turk.
pi_64480762
quote:
Op maandag 29 december 2008 22:19 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Van wat dat er zendelingen zijn in het midden oosten of dat er christenen wonen?
Dat de Evangelicals een noeste lobby bedrijven om en masse Saudi's te bekeren tot het christendom .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_64480782
quote:
Op maandag 29 december 2008 22:20 schreef IHVK het volgende:

[..]

Noem me maar gek ofzo.
Waar zegt hij dat hij dat hoopt?
pi_64480850
quote:
Op maandag 29 december 2008 22:20 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Lastig, je weet niet waar de loyaliteit van de meerderheid van het leger zit. Het leger bestaat nog altijd uit de 'normale' turk.
Turkije en Israel zijn in principe bondgenoten. Mij lijkt het logisch dat Turkije zich of afzijdig houdt of de kant van Israel kiest.
  maandag 29 december 2008 @ 22:22:24 #195
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_64480851
quote:
Op maandag 29 december 2008 22:20 schreef cultheld het volgende:

[..]

Dat de Evangelicals een noeste lobby bedrijven om en masse Saudi's te bekeren tot het christendom .
proberen een moslim te bekeren staat toch de doodstraf op in sommige landen ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_64480854
quote:
Op maandag 29 december 2008 22:20 schreef Westerling het volgende:

[..]

Ze liggen er om het maar even plat te zeggen inderdaad ronduit bij daarzo

Ik persoonlijk acht Israël nog steeds in staat zichzelf in de hier geschetste omstandigheden te handhaven, tenminste de komende jaren nog. Op de langere duur kan natuurlijk alles veranderen.

Maargoed ik heb de hoop dat de wereld inziet dat daar ter plekke een oplossing moet komen.
Het probleem is dat verschrikkelijke over en weer gezeik.
Mijn idee (het is maar een hersenkronkel) is dat de VN daar Hamas komt opruimen. Op die manier kunnen de Palestijnen daar niet Israël (en zoals gebruikelijk Amerika) op aankijken. Zo krijgen ze misschien weer een heel klein beetje krediet bij elkaar. Misschien zelfs iets van een kleine gezamenlijke vijandigheid jegens de VN, als dat nodig is om ze bij elkaar te brengen. Als Hamas weg is en er geen mensen meer dingen roepen als Israël de zee in en vernietigen die staat, zal bij Israël het kat in het nauw gevoel en het gevoel dat het om lijfsbehoud gaat verdwijnen. Waardoor ze niet altijd zo spijkerhard op hoeven te reageren. Komt er daar eens wat meer redelijkheid, dat is wat nodig is.
Zie het zo, Als de VS geen voet kan leggen op Arabisch grond en Israel moet het doen zonder de VS. Hoelang blijft dan Israel nog succes boeken. Dan is het begin van het einde als je het mij vraagt met de huidige grenzen en staten van het midden oosten.
pi_64480867
quote:

[..]

Noem me maar gek ofzo.
Waar staat precies dat hij dat hoopt?
  maandag 29 december 2008 @ 22:23:38 #198
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64480899
quote:

[..]

Noem me maar gek ofzo.
ik hoop niks. ik wil vrede. shalom.
  maandag 29 december 2008 @ 22:24:07 #199
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_64480914
Waar blijven de actie-foto's?
pi_64480924
Zoalshetis, fijne man zoals hij is, heeft natuurlijk liever een vreedzame samenleving.

Maar hij gaf net aan dat hij, aangezien het volgens hem toch gaat gebeuren, beter nu snel gebeurt.

Dat bedoelde ik.

Dat geeft me geen fijn gevoel, maar aangezien ik er zelf niet in geloof dat het gaat gebeuren, maakt het ook niet zoveel indruk.

Verder weet ik: dat ook hij het liever niet heeft.

Bij deze mijn verduidelijking.

groetjes, IHVK
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')