De vijand worden is het werkelijk geheim. Een terrorist bestrijden doe je door er zelf een te worden. Dat is wat eens een generaal als Alexander de Grote begreep en hij wist derhalve Afghanistan te veroveren. Ik kan Israël niet veel verwijten als ze dezelfde strategie toepassen.quote:Op zondag 28 december 2008 14:47 schreef Meki het volgende:
[..]
Alleen in hun ogen geziende vijand gaat het nooit opgeven.
en toen was er vrede ...quote:Op zondag 28 december 2008 15:06 schreef Lkw het volgende:
[..]
Zo moeilijk is dat niet, de grenzen zoals vastgelegd in de VN-resolutie van 1948:
[ afbeelding ]
Wat ik wil zeggen is dat deze resolutie meestal wordt uitgelegd als een in eerste instantie verplichte concessie van Israël als voorwaarde voor vrede, maar dat dit niet de strekking van resolutie 242 is.quote:Op zondag 28 december 2008 15:05 schreef Yildiz het volgende:
[..]
En Israël mag dus uitbreiden als Israël dat wil? Wanneer is het Israël aan de Maas?
Meki is niet in staat tot discussie. Alles wat niet in zijn straatje past wordt genegeerd of weggewuifd. Hij is net zo blind en bevooroordeeld als sommige Israël-voorstanders die hij veroordeeld. Met andere woorden; hij is niet voor rede vatbaar en discussie voeren is derhalve onmogelijk.quote:Op zondag 28 december 2008 14:50 schreef Lange_Lex het volgende:
[..]
Ben je in staat tot een discussie , of probeer je ons alleen maar je mening op te dringen ?
Je hoeft de waarheid niet in pacht te hebben om de ogen van iemand anders te kunnen openen. Het enige wat je hoeft te doen is iemand aanleren kritischer te zijn en aangeven waar de onzekerheden zitten.quote:Op zondag 28 december 2008 14:59 schreef Lange_Lex het volgende:
[..]
Uiteindelijk maakt het ook niet uit wat Meki vind, het blijft alleen altijd zo lastig om met iemand te praten die echt met oogkleppen op loopt.
Maakt niet , hoe hij over het conflict denkt..
Maar dat is mijn makke denk ik. Toch de drang om iemand zijn ogen een beetje te kunnen open...
Misschien is het ietwat arrogant om te denken dat ik wel die waarheid bezit..
Ah, weer wat geleerd.quote:Op zondag 28 december 2008 15:13 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Wat ik wil zeggen is dat deze resolutie meestal wordt uitgelegd als een in eerste instantie verplichte concessie van Israël als voorwaarde voor vrede, maar dat dit niet de strekking van resolutie 242 is.
Het is geenszins zo, dat de resolutie Israël opdraagt een eerste stap te ondernemen.
quote:THE DECLARATION OF THE ESTABLISHMENT OF THE STATE OF ISRAEL
May 14, 1948
On May 14, 1948, on the day in which the British Mandate over a Palestine expired, the Jewish People's Council gathered at the Tel Aviv Museum, and approved the following proclamation, declaring the establishment of the State of Israel. The new state was recognized that night by the United States and three days later by the USSR.
quote:Eliahu Epstein of The Jewish Agency sent a letter to President Truman, dated May 14, 1948 announcing the event. Truman responded with recognition of Israel by the United States only 11 minutes after the declaration in Tel Aviv.
Dankje wel..quote:Op zondag 28 december 2008 15:13 schreef waht het volgende:
[..]
Meki is niet in staat tot discussie. Alles wat niet in zijn straatje past wordt genegeerd of weggewuifd. Hij is net zo blind en bevooroordeeld als sommige Israël-voorstanders die hij veroordeeld. Met andere woorden; hij is niet voor rede vatbaar en discussie voeren is derhalve onmogelijk.
[..]
Je hoeft de waarheid niet in pacht te hebben om de ogen van iemand anders te kunnen openen. Het enige wat je hoeft te doen is iemand aanleren kritischer te zijn en aangeven waar de onzekerheden zitten.
Dit is al tot in den treure met Meki (en anderen) geprobeerd. Hij is hopeloos vastgeroest in z'n denkbeelden.
Ontopic:
En wat doe je dan met een kleine 300.000 kolonisten op de west bank?quote:Op zondag 28 december 2008 15:06 schreef Lkw het volgende:
[..]
Zo moeilijk is dat niet, de grenzen zoals vastgelegd in de VN-resolutie van 1948:
[ afbeelding ]
Hamas weigerde na de verkiezingsoverwinning het geweld af te zweren. Reden voor Israël, VS en de EU om Hamas niet te erkennen. De Britse regering ging ook pas praten met Sinn Fein toen de IRA beredi was om te ontwapenen.quote:Op zondag 28 december 2008 15:10 schreef Tizitl het volgende:
[..]
Tja dat doet Israël dus ook, eerst willen ze Palestijnse verkiezingen maar als die niet goed uitkomen wordt de uitslag niet geaccepteerd als onderhandelingspartner.
En je onderhandelt met Hamas omdat je uiteindelijk vrede wilt, vrede sluit je niet met vrienden maar met vijanden,. Kijk naar de situatie in Noord-Ierland, daar zijn de extremen er ook samen uitgekomen (waaronder de politieke tak van de IRA en die keken ook niet op een bommetje meer of minder...) omdat er de wens tot vrede was.
En vrede gaat hier concessies aan beide kanten vragen, dus ook van Israël.
ok. Ook goed. Niemand verdient het. We laten het dan maar voor altijd een oorlogszone. Leuk voor over een paar honderd jaar. We kunnen sneller dan het licht vliegen, we ontmoeten nieuwe buitenaardse volken, en dan kunnen we ze een rondleiding geven door een authentiek oorlogsgebied. Oorlog zonder einde.quote:Op zondag 28 december 2008 14:59 schreef Tizitl het volgende:
[..]
Tja en dit verhaaltje kun je dan ook op Israël plakken, die zijn immers ook verre van brandschoon.
Volgens mij zijn het er niet zoveel. Maar los daarvan: terughalen en die nederzettingen sluiten.quote:Op zondag 28 december 2008 15:19 schreef Tizitl het volgende:
[..]
En wat doe je dan met een kleine 300.000 kolonisten op de west bank?
DE IRA ontwapende ook pas nadat er onderhandeld was.quote:Op zondag 28 december 2008 15:20 schreef Klummie het volgende:
[..]
Hamas weigerde na de verkiezingsoverwinning het geweld af te zweren. Reden voor Israël, VS en de EU om Hamas niet te erkennen. De Britse regering ging ook pas praten met Sinn Fein toen de IRA beredi was om te ontwapenen.
Hamas wil geen vrede, Abbas wel.
Nee ze moeten elkaar erkennen, maar niet de een wel en de ander niet want dat werkt niet.quote:Op zondag 28 december 2008 15:20 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
ok. Ook goed. Niemand verdient het. We laten het dan maar voor altijd een oorlogszone. Leuk voor over een paar honderd jaar. We kunnen sneller dan het licht vliegen, we ontmoeten nieuwe buitenaardse volken, en dan kunnen we ze een rondleiding geven door een authentiek oorlogsgebied. Oorlog zonder einde.
Wie steunt Hamas? De bevolking zelve, want die heeft ze macht gegeven. In dat geval krijgt het volk de leiders die het verdient. Als je een stel halsafsnijders met bivakmutsen op in het zadel helpt, moet je niet gek opkijken als je zelf af en toe ook klappen krijgt.quote:Op zondag 28 december 2008 15:24 schreef Tizitl het volgende:
En zonder dat je Hamas meekrijgt kan Abbas willen wat hij wil maar dan komt die vrede er niet.
Als de IRA in haar handvest had staan dat Engeland, Wales en Schotland ook moeten worden veroverd en dat besprekingen tijdverspilling was had je nooit onderhandelingen gehad.quote:Op zondag 28 december 2008 15:24 schreef Tizitl het volgende:
[..]
DE IRA ontwapende ook pas nadat er onderhandeld was.
Wat een onzin.quote:Op zondag 28 december 2008 14:26 schreef Meki het volgende:
[..]
Oplossing is simpel
dat is vrede. Alleen Israel wilt geen vrede
dus oplossing maakt israel onmogelijk
Ja maar daar was de bereidheid ook aanwezig, dat is bij Hamas dus absoluut niet het geval. Die hebben als hoogste doel het vernietigen van de staat Israël. De IRA was bepaald niet uit op de vernietiging van het VK,quote:Op zondag 28 december 2008 15:24 schreef Tizitl het volgende:
[..]
DE IRA ontwapende ook pas nadat er onderhandeld was.
En zonder dat je Hamas meekrijgt kan Abbas willen wat hij wil maar dan komt die vrede er niet.
een gebaar van hulp wordt gezien als de schoen in het gezicht. machocultuur. alhoewel ze het wel fijn vinden om heel erg veel subsidie van anderen te krijgen, wat ze met dat geld doen is dan weer kwalijk.quote:Op zondag 28 december 2008 15:53 schreef jimmyrodgers het volgende:
Palestijnen en vrede gaat niet samen, naak jij een gebaar van hulp krijg je raketten terug.
ik heb helemaal niks met bush, hij is de hamas van amerika.quote:Op zondag 28 december 2008 15:55 schreef jimmyrodgers het volgende:
ff offtopic: Die schoenen op Bush was echt het trieste van 08
Ik snap dan ook niet dat de Joden altijd zo huillie doen als er een bus wordt opgeblazen.quote:Op zondag 28 december 2008 15:27 schreef Lkw het volgende:
Wie steunt Hamas? De bevolking zelve, want die heeft ze macht gegeven. In dat geval krijgt het volk de leiders die het verdient. Als je een stel halsafsnijders met bivakmutsen op in het zadel helpt, moet je niet gek opkijken als je zelf af en toe ook klappen krijgt.
De omliggende landen vinden dat gedonderjaag maar wát leuk, dat weet ik ook wel.En diie zitten natuurlijk ook niet op die lastposten te wachten.quote:Op zondag 28 december 2008 11:24 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dat zullen de omliggende islamitische landen nooit dulden. die hebben het niet zo op palestijnen, dat heeft de geschiedenis keer op keer aangetoond.
zodra er een bomaanslag is in israel zul je niet het gejank zien wanneer er palestijnen omkomen. sterker nog. de volgende dag is er in israel van het hele voorval niks meer te zien. ellende wordt daar privé beleeft en niet zo groot uitgemeten als bij de palestijnen. noem het beschaving.quote:Op zondag 28 december 2008 15:59 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik snap dan ook niet dat de Joden altijd zo huillie doen als er een bus wordt opgeblazen.
ze hebben in israel 1 miljoen niet terroristische palestijnen. die vinden het daar prima, en israel vindt hen ook prima. daarnaast is er al zovaak ruimte geboden, door de hele wereld, om een palestijnse staat te maken, maar arafat wilde daar niks van weten, die spekte liever met ellende van het volk zijn vrouw in parijs.quote:Op zondag 28 december 2008 16:03 schreef deedeetee het volgende:
[..]
De omliggende landen vinden dat gedonderjaag maar wát leuk, dat weet ik ook wel.En diie zitten natuurlijk ook niet op die lastposten te wachten.
Ik bedoel dat ze Israël anders moeten in delen, niet dat ze die mensen in een ander land moeten zetten.
Palestijnen op een andere plek in Israël aan de grens met een ander land neerzetten om Israël en Palestijnen op die manier uit elkaar te houden in de hoop iets aan de moorden te doen.
Ik zou er een Palestijnse staat van maken, en ze veel plezier wensen en dat ze maar lekker zich zelf verder het leven gaan zuur maken.
Maak er 2 gescheiden landen van en dan kan Israël eindelijk eens orde op zaken in eigen land stellen.
Lijkt me een redelijk oplossing, wie wil er nu een stelletje geschifte zelfmoordenaars in zijn land hebben ? Dat gaan ze maar lekker thuis doen
Dan zou dit al topic aanslag op israel gepleegd # 35 zijn, en in een grote moslimbash orgie verworden zijn.quote:Op zondag 28 december 2008 16:03 schreef zoalshetis het volgende:
zodra er een bomaanslag is in israel zul je niet het gejank zien wanneer er palestijnen omkomen.
lolquote:Op zondag 28 december 2008 16:03 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
zodra er een bomaanslag is in israel zul je niet het gejank zien
Ik zal het onthouden, en tegelijk vaststellen dat die 'beschaving' van heel erg recent is.quote:Op zondag 28 december 2008 16:03 schreef zoalshetis het volgende:
zodra er een bomaanslag is in israel zul je niet het gejank zien wanneer er palestijnen omkomen. sterker nog. de volgende dag is er in israel van het hele voorval niks meer te zien. ellende wordt daar privé beleefd en niet zo groot uitgemeten als bij de palestijnen. noem het beschaving.
gaaf! ik ben benieuwd of ie reageert nadat hij gretta heeft uitgelikt.quote:Op zondag 28 december 2008 16:05 schreef NorthernStar het volgende:
*heeft een bedankmail naar Van Agt gestuurd
aantallen zijn niet zo interessant. het gaat meer om de intenties. maar ik val in herhalingen.quote:Op zondag 28 december 2008 16:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik zal het onthouden, en tegelijk vaststellen dat die 'beschaving' van heel erg recent is.
Maar het moet sowieso nog voor het eerst gebeuren dat er 200 Joodse slachtoffers vallen in een weekend. Meestal beginnen ze WOII er al bij te halen als er een Palestijn doordraait en iemand doodsteekt naar aanleiding van weer een Israelische gestapo-actie.
dat is niet reageren vanuit emotie, maar van een kunstenaar die er over nadenkt. groot verschil.quote:Op zondag 28 december 2008 16:11 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
lol
Ze maken er zelfs een wereldtournee van.
Bombed Israeli bus to be exhibit in New York
Ah, jij bent van het wat gemakkelijke, luie omkeren van andermans stelling? Okee. Toch zijn het de Israeli's geweest die de afgelopen jaren diverse toenaderingspogingen hebben gedaan. Maar misschien ben je dat alweer vergeten.quote:Op zondag 28 december 2008 15:59 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik snap dan ook niet dat de Joden altijd zo huillie doen als er een bus wordt opgeblazen.
Dat is onderhand ieder weldenkend mens wel duidelijk, maar daarom hoeven ze nog hun zin niet te krijgen ?quote:Op zondag 28 december 2008 16:06 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ze hebben in israel 1 miljoen niet terroristische palestijnen. die vinden het daar prima, en israel vindt hen ook prima. daarnaast is er al zovaak ruimte geboden, door de hele wereld, om een palestijnse staat te maken, maar arafat wilde daar niks van weten, die spekte liever met ellende van het volk zijn vrouw in parijs.
ze willen niet, ze willen liever bloedvergieten en het slachtoffer spelen. ha-ten!
oh dus van agt is geen weldenkend mensch...quote:Op zondag 28 december 2008 16:18 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat is onderhand ieder weldenkend mens wel duidelijk, maar daarom hoeven ze nog hun zin niet te krijgen ?
Gewoon de hele handel oppakken en verplaatsen.![]()
Desnoods beetje bij beetje want het zal me wel een hele heisa geven.
"near the booths of charities"quote:Op zondag 28 december 2008 16:13 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dat is niet reageren vanuit emotie, maar van een kunstenaar die er over nadenkt. groot verschil.
joh.quote:Op zondag 28 december 2008 16:21 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
"near the booths of charities"
Ja hoor, kun$$t.
Maar goed, ik zal je verder niet storen in je monoloog van hoe verschrikkelijk de Palestijnen hun lot wel niet verdienen.
omdat ze eerst willen koketteren met de ellende van hun volk. en omdat dan het echte cijfer naar buiten komt en er waarschijnlijk een boel islamitische strijders, die internationaal gezocht worden, onder de gewonden zitten. iets anders kan ik ook niet bedenken.quote:Op zondag 28 december 2008 16:28 schreef more het volgende:
Waarom houdt Hamas de gewonden tegen die naar Egypte willen, voor medische behandeling?
Normaal negeer ik je Meki achitge posts, maar deze is het iig nog wel waard om op te reageren. De steun voor Israel zal vrijwel zeker afbrokkelen de komende tijd. De afgelopen acht jaar waren het hoogtepunt dankzij de collectieve Westerse angst voor Al-Qaida en de kracht van de VS. Beiden zullen afnemen en de opkomende machten zullen Israel niet zo blind steunen.quote:Op zondag 28 december 2008 15:49 schreef zoalshetis het volgende:
ik hoop dat ooit de palestijnen en israel net zoveel economische voorspoed hebben als in ierland het geval is. dat zal een boel schelen. helaas vrees ik dat metname de palestijnen nooit de eerste stap tot vrede zullen zetten aangezien dat door de meeste moslims gezien wordt als gezichtsverlies. iets ergers dan dat, en een schoen in je gezicht, bestaat er niet.
het is allemaal erg tribaal en israel, als intellectueel, zit daar intussen met de gebakken peren. ik verwacht dan ook veel meer steun voor israel in de komende decennia.
Nee, ik ben van meten met dezelfde maat. Het gros van de Israeli's heeft gekozen om daar te wonen, en dan ook nog voor dat roofzuchtige en moorddadige regime. Wat Israel nu doet zijn gewoon represailles en een bomaanslag is dat in wezen ook.quote:Op zondag 28 december 2008 16:15 schreef Lkw het volgende:
Ah, jij bent van het wat gemakkelijke, luie omkeren van andermans stelling?
Toenaderingspoging? " We geven wat geroofd land terug als jullie...." Zoiets?quote:Okee. Toch zijn het de Israeli's geweest die de afgelopen jaren diverse toenaderingspogingen hebben gedaan. Maar misschien ben je dat alweer vergeten.
Vooral omdat dit zelf ook dictaturen zijn, maar met die macht valt het allemaal nog wel mee. De VS zullen altijd superieur blijven omdat ze echte vrijheid en democratie hebben, iets wat die "opkomende machten" totaal niet hebben.quote:Op zondag 28 december 2008 16:33 schreef voyeur het volgende:
[..]
en de opkomende machten zullen Israel niet zo blind steunen.
gewonnen land is geen geroofd land. elke oorlog kenmerkt zich door gebiedsverlies van de verslagen rover.quote:Op zondag 28 december 2008 16:35 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, ik ben van meten met dezelfde maat. Het gros van de Israeli's heeft gekozen om daar te wonen, en dan ook nog voor dat roofzuchtige en moorddadige regime. Wat Israel nu doet zijn gewoon represailles en een bomaanslag is dat in wezen ook.
[..]
Toenaderingspoging? " We geven wat geroofd land terug als jullie...." Zoiets?
Deel van het probleem hier is dat er sinds het einde van de oorlog nog steeds land wordt bijgewonnen.quote:Op zondag 28 december 2008 16:38 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
gewonnen land is geen geroofd land. elke oorlog kenmerkt zich door gebiedsverlies van de verslagen rover.
Toen de Oslo-akkoorden er lagen en Rabin uit de weg was geruimd besloot het Joodse Herrenvolk dat ze recht hadden op meer Lebensraum.quote:Op zondag 28 december 2008 16:38 schreef zoalshetis het volgende:
gewonnen land is geen geroofd land. elke oorlog kenmerkt zich door gebiedsverlies van de verslagen rover.
deel van het probleem is dat de oorlog nog steeds doorsluimert. palestijnen worden gegijzeld door moslims die van geen stoppen weten en denken zo de oorlog alsnog te winnen. veel laffer is niet vertoont in de geschiedenis van de mensheid.quote:Op zondag 28 december 2008 16:42 schreef Tizitl het volgende:
[..]
Deel van het probleem hier is dat er sinds het einde van de oorlog nog steeds land wordt bijgewonnen.
Volgens mij heeft wel of geen steun voor Israël bar weinig te maken met Al Qaida. Ik zie het verband niet of nauwelijks. Verder zie ik de VS niet zomaar wegvallen als macht van betekenis. Ik weet dat veel mensen dit betogen, maar ben nog nooit overtuigd geraakt. Eerst zien, dan geloven. Aan wishful thinking van veel lieden hecht ik geen waarde.quote:Op zondag 28 december 2008 16:33 schreef voyeur het volgende:
[..]
Normaal negeer ik je Meki achitge posts, maar deze is het iig nog wel waard om op te reageren. De steun voor Israel zal vrijwel zeker afbrokkelen de komende tijd. De afgelopen acht jaar waren het hoogtepunt dankzij de collectieve Westerse angst voor Al-Qaida en de kracht van de VS. Beiden zullen afnemen en de opkomende machten zullen Israel niet zo blind steunen.
Israël moet zich terugtrekken binnen de grenzen van 1948. Dan wonen ze niet op geroofd land. Dat kun je niet leuk vinden, maar dat is een andere zaak. Ik hecht meer waarde aan wat de VN heeft besloten dan aan wat jij vindt.quote:Op zondag 28 december 2008 16:35 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, ik ben van meten met dezelfde maat. Het gros van de Israeli's heeft gekozen om daar te wonen, en dan ook nog voor dat roofzuchtige en moorddadige regime. Wat Israel nu doet zijn gewoon represailles en een bomaanslag is dat in wezen ook.
[..]
Toenaderingspoging? " We geven wat geroofd land terug als jullie...." Zoiets?
De VS is ontzettend verzwakt in 8 jaar Bush. Tegen de tijd dat ze uit het dal geklauterd zijn, zijn ze niet meer de grootste economie ter wereld, en moeten ze nog beginnen met het aflossen van hun schulden. Dan is dat hetzelfde als met de Sovjet-Unie, het is de ecnomie die de militaire kracht geeft.quote:Op zondag 28 december 2008 16:36 schreef more het volgende:
Vooral omdat dit zelf ook dictaturen zijn, maar met die macht valt het allemaal nog wel mee. De VS zullen altijd superieur blijven omdat ze echte vrijheid en democratie hebben, iets wat die "opkomende machten" totaal niet hebben.
Dat valt wel mee hoor. Met Egypte, Jordanië en de wettige leiders van Libanon zijn er geen problemen. Deze landen zijn blijkbaar minder kip-zonder-kop-koppig dan bijvoorbeeld de Palestijntjes en Syrië.quote:Op zondag 28 december 2008 16:50 schreef Weltschmerz het volgende:
Dan is het midden-oosten strategisch weer een stukje minder belangrijk, en als er in Saudi-Arabie eens een ander regime komt wordt het een heel ander verhaal. Dan krijgt Israel nog spijt dat ze zoveel vijanden en zo weinig vrienden hebben gemaakt.
48, toe maar. Ik vind de grenzen van 94 al heel wat en de Palestijnen ook. Als Israel dat nou eens aanbiedt....quote:Op zondag 28 december 2008 16:49 schreef Lkw het volgende:
Israël moet zich terugtrekken binnen de grenzen van 1948. Dan wonen ze niet op geroofd land. Dat kun je niet leuk vinden, maar dat is een andere zaak. Ik hecht meer waarde aan wat de VN heeft besloten dan aan wat jij vindt.
Als Israel zich terugtrekt tot de grenzen van 48 is er geen Hamas meer, zeker niet in deze vorm. Er is geen draagvlak voor de vernietiging van Israel wanneer de Palestijnen een fatsoenlijk deel van het land krijgen om een eigen staat te stichten.quote:Het is daarbij de enige oplossing. Hamas kan wel willen dat alle Israëli's vertrekken, maar ze kunnen zelf ook wel bedenken dat dat onhaalbaar is. Als ze dat eens zouden beseffen en ondersteunen (ipv de vernietiging van de staat Israël), staat vrede al om de hoek te wachten.
De grenzen van 1948 zou wel mooi zijn, maar ik vrees dat dat nog onhaalbaarder is dan de grenzen van 1968.quote:Op zondag 28 december 2008 16:49 schreef Lkw het volgende:
[..]
Israël moet zich terugtrekken binnen de grenzen van 1948. Dan wonen ze niet op geroofd land. Dat kun je niet leuk vinden, maar dat is een andere zaak. Ik hecht meer waarde aan wat de VN heeft besloten dan aan wat jij vindt.
Het is daarbij de enige oplossing. Hamas kan wel willen dat alle Israëli's vertrekken, maar ze kunnen zelf ook wel bedenken dat dat onhaalbaar is. Als ze dat eens zouden beseffen en ondersteunen (ipv de vernietiging van de staat Israël), staat vrede al om de hoek te wachten.
Bijgewonnen? Wat een eufemisme, zeg maar gerust gestolen en geroofd.quote:Op zondag 28 december 2008 16:42 schreef Tizitl het volgende:
[..]
Deel van het probleem hier is dat er sinds het einde van de oorlog nog steeds land wordt bijgewonnen.
Ik denk dat er heel aardig te praten valt wanneer Hamas de vernietiging van de staat Israël als belangrijkste punt schrapt. Dat is de grootste sta-in-de-weg in de huidige tijd, waardoor men ook in internationale isolatie is geraakt. En ja, ik had ook veel liever gehad dat Rabin niet vermoord was en dat Sharon niet op het pluche was gaan zitten, maar we moeten verder, niet terug.quote:Op zondag 28 december 2008 16:57 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
48, toe maar. Ik vind de grenzen van 94 al heel wat en de Palestijnen ook. Als Israel dat nou eens aanbiedt....
[..]
Als Israel zich terugtrekt tot de grenzen van 48 is er geen Hamas meer, zeker niet in deze vorm. Er is geen draagvlak voor de vernietiging van Israel wanneer de Palestijnen een fatsoenlijk deel van het land krijgen om een eigen staat te stichten.
Ik weet niet hoe oud jij bent, maar als je 93 en 94 bewust hebt meegemaakt dan weet je hoe snel het kan gaan met gematigdheid. Dan weet je ook dat Israel zijn woord niet gehouden heeft, en dat de militairen en exmilitairen (waaronder massamoordenaar Sharon) de politieke vrede om zeep hebben geholpen door land te roven.
(Religieuze) Gekken heb je aan beide kanten. Lui die geen centimeter willen toegeven en liever tot de dood willen vechten... tsja... dan is vrede onmogelijk.quote:Op zondag 28 december 2008 16:57 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik weet niet hoe oud jij bent, maar als je 93 en 94 bewust hebt meegemaakt dan weet je hoe snel het kan gaan met gematigdheid. Dan weet je ook dat Israel zijn woord niet gehouden heeft, en dat de militairen en exmilitairen (waaronder massamoordenaar Sharon) de politieke vrede om zeep hebben geholpen door land te roven.
quote:
lik mijn aorta ongelovige!quote:
Als Israel ruimte schept voor de Palestijnse staat dan is er ook geen reden tot vernietiging van Israel.quote:Op zondag 28 december 2008 17:03 schreef Lkw het volgende:
Ik denk dat er heel aardig te praten valt wanneer Hamas de vernietiging van de staat Israël als belangrijkste punt schrapt.
Al Fatah was met afstand de grootste partij in Israel, die hadden het voor het zeggen en erkenden Israel. Maar die zijn beschoten, gebombardeerd, verbannen en dusdanig genaaid dat ze de steun van de bevolking kwijtraakten.quote:Dat is de grootste sta-in-de-weg in de huidige tijd, waardoor men ook in internationale isolatie is geraakt. En ja, ik had ook veel liever gehad dat Rabin niet vermoord was en dat Sharon niet op het pluche was gaan zitten, maar we moeten verder, niet terug.
Ik wil dat nog wel eens zien. Verder lijkt me vooral het feit dat je de ander dood en verdreven wil de belangrijkste sta-in-de-weg voor vrede of zelfs maar onderhandelingen. Ik ga ook niet praten en onderhandelen met iemand die als hoofddoel heeft mij te vernietigen. Pas als dat van tafel is, kan er gepraat worden over gebiedsuitwisseling, niet eerder.quote:Op zondag 28 december 2008 17:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als Israel ruimte schept voor de Palestijnse staat dan is er ook geen reden tot vernietiging van Israel.
Als er geen Palestijnse aanvallen, zelfmoordaanslagen of raketten meer zijn, is er te praten. Maar ook Fatah hield het niet in de hand.quote:Al Fatah was met afstand de grootste partij in Israel, die hadden het voor het zeggen en erkenden Israel. Maar die zijn beschoten, gebombardeerd, verbannen en dusdanig genaaid dat ze de steun van de bevolking kwijtraakten.
De erkenning van Israel is in het verleden geen onoverkomelijk probleem gebleken als de Palestijnen hun land werd gegund. Maar het Israel erkennen dat zich het goddelijke recht op Palestijns land toekent zal neit gebeuren.
Ja, maar laten we dan niet vergeten dat dit Israel is gebaseerd op religieuze gekte: Het door god gegeven recht van de Joden op dat land.quote:Op zondag 28 december 2008 17:03 schreef waht het volgende:
(Religieuze) Gekken heb je aan beide kanten. Lui die geen centimeter willen toegeven en liever tot de dood willen vechten... tsja... dan is vrede onmogelijk.
Je moet gewoon de hoofdlijnen in de gaten houden. Dat NOS-correspondent altijd het perspraatje van Israel opdreunt is genant, maar geen reden om geen oordeel aan te meten. Beide partijen proberen de media te gebruiken, Israel is daar in ieder geval erg goed in, in Israel zijn meer camera's, de Palestijnse gebieden zijn moeilijker toegankelijk (door Israel) en daardoor wordt het Israelische leed altijd uitvergroot en het Palestijnse leed verkleind.quote:Maar wat meer aandacht moet krijgen (van onze kant als buitenstaanders) is de berichtgeving die waardeloos is. Conclusies trekken uit nieuwsberichten vanuit het Midden Oosten getuigd van onwetendheid en/of goedgelovigheid. We weten helemaal niks en zullen dat ook niet doen tenzij we er midden in zitten.
In hoeverre vertegenwoordigen die leiders hun volk? Het regime in Egypte wordt met Amerikaanse steekpenningen zoet gehouden bijvoorbeeld, soms amper in staat hun eigen bevolking eronder te houden.quote:Op zondag 28 december 2008 16:55 schreef Lkw het volgende:
[..]
Dat valt wel mee hoor. Met Egypte, Jordanië en de wettige leiders van Libanon zijn er geen problemen. Deze landen zijn blijkbaar minder kip-zonder-kop-koppig dan bijvoorbeeld de Palestijntjes en Syrië.
Ik heb het gezien en jij had het ook kunnen zien. Het is gebeurd.quote:
Je kunt ook niet praten met iemand die je aan het vernietigen is. Als je vrede wilt moet je een stap durven zetten, zeker als de militair sterkste. Als je geen vrede wil is er altijd wel een reden te vinden, of alsnog te creeeren. Dat is wat Israel heeft gedaan en doet.quote:Verder lijkt me vooral het feit dat je de ander dood en verdreven wil de belangrijkste sta-in-de-weg voor vrede of zelfs maar onderhandelingen. Ik ga ook niet praten en onderhandelen met iemand die als hoofddoel heeft mij te vernietigen. Pas als dat van tafel is, kan er gepraat worden over gebiedsuitwisseling, niet eerder.
Fatah is daar ook niet bij geholpen, maar op alle fronten tegengewerkt. Als Fatah tegen de bevolking zegt vreedzaam te zijn omdat Israel land voor vrede geeft, en Israel gaat dan weer land afpikken, staat Fatah natuurlijk voor lul. En als dan ook Fatah nog wordt verzwakt door het leger er tegenin te zetten, dan maak je ruimte voor Hamas. Bewust en met opzet, met dit als het gewenste gevolg. Want als er geen vrede is, kan het land pikken doorgaan.quote:Als er geen Palestijnse aanvallen, zelfmoordaanslagen of raketten meer zijn, is er te praten. Maar ook Fatah hield het niet in de hand.
Met die invloed en middelen zouden ze de Palestijnen met harde hand kunnen onderwerpen, maar dat doen ze niet. Die Gazastrook stelt niks voor, een klein reepje land, je kunt iedereen zo de zee injagen.quote:Op zondag 28 december 2008 17:18 schreef NorthernStar het volgende:
Het is daarom ook onbegrijpelijk voor mij. Israel is rijk, is ontwikkeld, heeft middelen, een grote militaire macht en onevenredig veel invloed in de wereld. En kijk wat ze ermee doet. Alles gericht op nog wat meer lapjes land veroveren en behouden, in plaats van een stabiele situatie voor zichzelf scheppen.
israel wil niets liever dan vrede, helaas wordt hen dit niet mogelijk gemaakt sinds balfour.quote:Op zondag 28 december 2008 17:24 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik heb het gezien en jij had het ook kunnen zien. Het is gebeurd.
[..]
Je kunt ook niet praten met iemand die je aan het vernietigen is. Als je vrede wilt moet je een stap durven zetten, zeker als de militair sterkste. Als je geen vrede wil is er altijd wel een reden te vinden, of alsnog te creeeren. Dat is wat Israel heeft gedaan en doet.
[..]
Fatah is daar ook niet bij geholpen, maar op alle fronten tegengewerkt. Als Fatah tegen de bevolking zegt vreedzaam te zijn omdat Israel land voor vrede geeft, en Israel gaat dan weer land afpikken, staat Fatah natuurlijk voor lul. En als dan ook Fatah nog wordt verzwakt door het leger er tegenin te zetten, dan maak je ruimte voor Hamas. Bewust en met opzet, met dit als het gewenste gevolg. Want als er geen vrede is, kan het land pikken doorgaan.
bronquote:Israël bombardeert tunnels Gazastrook-Egypte
RAFAH - Israëlische gevechtsvliegtuigen hebben zondag een aantal tunnels gebombardeerd tussen de Gazastrook en Egypte. De Israëlische bombardementen op de Gazastrook die zaterdag begonnen, richten een waar bloedbad aan. Ruim 280 mensen kwamen al om
De ondergrondse gangen worden gebruikt voor het smokkelen van goederen, wapentuig en mensen. Volgens het Israëlische leger zijn veertig tunnels geraakt. Israël heeft de Gazastrook zo goed als afgesloten van de buitenwereld sinds de radicale Hamasbeweging in 2007 met geweld de macht greep.
Rondom de Gazastrook staan bij enkele grensposten tientallen Israëlische tanks opgesteld, terwijl de bombardementen op Hamasdoelen voortduren.
Als de Palestijnen geen aanslagen meer plegen, geen raketten meer afschieten - en daarmee een bestand breken - en de vernietiging van de staat Israël afzweren, komt het daar goed. Landje schuiven zonder geweld resulteert vroeg of laat dan in een voor beide partijen acceptabele situatie.quote:Op zondag 28 december 2008 17:24 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik heb het gezien en jij had het ook kunnen zien. Het is gebeurd.
[..]
Je kunt ook niet praten met iemand die je aan het vernietigen is. Als je vrede wilt moet je een stap durven zetten, zeker als de militair sterkste. Als je geen vrede wil is er altijd wel een reden te vinden, of alsnog te creeeren. Dat is wat Israel heeft gedaan en doet.
[..]
Fatah is daar ook niet bij geholpen, maar op alle fronten tegengewerkt. Als Fatah tegen de bevolking zegt vreedzaam te zijn omdat Israel land voor vrede geeft, en Israel gaat dan weer land afpikken, staat Fatah natuurlijk voor lul. En als dan ook Fatah nog wordt verzwakt door het leger er tegenin te zetten, dan maak je ruimte voor Hamas. Bewust en met opzet, met dit als het gewenste gevolg. Want als er geen vrede is, kan het land pikken doorgaan.
Inderdaad, vandaar ook dat daar de nederzettingen zijn ontruimd, een beejte goede sier maken met vertrek uit een zandbak.quote:Op zondag 28 december 2008 17:25 schreef Lkw het volgende:
Met die invloed en middelen zouden ze de Palestijnen met harde hand kunnen onderwerpen, maar dat doen ze niet. Die Gazastrook stelt niks voor, een klein reepje land, je kunt iedereen zo de zee injagen.
Ik zeg dus dat die verhoudingen heel anders lagen toen Israel deed alsof ze Palestijnen een eigen staat gunden.quote:Tweederde van de Palestijnen is tegen de erkenning van Israël. zoals ik al eerder zei: een volk dat mag stemmen krijgt de leiders die het verdient.
Dat idee wordt ook heel zorgvuldig in stand gehouden.quote:Als je soms denkt dat ik Israël onvoorwaardelijk steun, dat is niet zo. Er valt genoeg aan te merken op het gevolgde beleid. Maar ik heb altijd het idee dat er met Israël redelijker te praten valt dan met de Palestijnen.
Ik heb daar ook niet zoveel mee. En dan is het natuurlijk ook nog een ongeorganiseerd zooitje.quote:Die ontploffen bij alles wat maar een millimeter afwijkt van hun standpunt.
Ja Israel kan gemakkelijk alle Palestijnen uitroeien. En nu? Het onderstreept alleen maar wat ik probeer te zeggen. Ze hebben de macht en de invloed en kijk wat ze ermee doen.quote:Op zondag 28 december 2008 17:25 schreef Lkw het volgende:
[..]
Met die invloed en middelen zouden ze de Palestijnen met harde hand kunnen onderwerpen, maar dat doen ze niet. Die Gazastrook stelt niks voor, een klein reepje land, je kunt iedereen zo de zee injagen.
Tweederde van de Palestijnen is tegen de erkenning van Israël. zoals ik al eerder zei: een volk dat mag stemmen krijgt de leiders die het verdient.
Als je soms denkt dat ik Israël onvoorwaardelijk steun, dat is niet zo. Er valt genoeg aan te merken op het gevolgde beleid. Maar ik heb altijd het idee dat er met Israël redelijker te praten valt dan met de Palestijnen. Die ontploffen bij alles wat maar een millimeter afwijkt van hun standpunt.
Waarom nu wel dan?quote:Op zondag 28 december 2008 17:30 schreef Lkw het volgende:
Als de Palestijnen geen aanslagen meer plegen, geen raketten meer afschieten - en daarmee een bestand breken - en de vernietiging van de staat Israël afzweren, komt het daar goed.
Die obstructionistische houding van de Palestijnen is inderdaad een van de redenen dat er nog geen vrede en stabiliteit is. Alles van vóór 1967 of zelfs 1948 terughebben, en als dat niet gebeurt, nou ja, dan moet de hele Palestijnse samenleving maar lijden.quote:Op zondag 28 december 2008 17:44 schreef NorthernStar het volgende: Annexatie van land heeft hier al zestig jaar prioriteit boven vrede en stabiliteit.
en het ergste is dat ze gegijzeld worden door islamitische terroristen...quote:Op zondag 28 december 2008 17:48 schreef Monidique het volgende:
[..]
Die obstructionistische houding van de Palestijnen is inderdaad een van de redenen dat er nog geen vrede en stabiliteit is. Alles van vóór 1967 of zelfs 1948 terughebben, en als dat niet gebeurt, nou ja, dan moet de hele Palestijnse samenleving maar lijden.
En de Israelische samenleving hoeft nauwelijks te lijden, want Israel heeft de mooiste militaire speeltjes. Waarom zou Israel eigenlijk al die grond die ze hebben geroofd mogen houden? Omdat het toch de Palestijnen maar zijn die lijden?quote:Op zondag 28 december 2008 17:48 schreef Monidique het volgende:
Die obstructionistische houding van de Palestijnen is inderdaad een van de redenen dat er nog geen vrede en stabiliteit is. Alles van vóór 1967 of zelfs 1948 terughebben, en als dat niet gebeurt, nou ja, dan moet de hele Palestijnse samenleving maar lijden.
geroofd? ga je weer?quote:Op zondag 28 december 2008 17:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En de Israelische samenleving hoeft nauwelijks te lijden, want Israel heeft de mooiste militaire speeltjes. Waarom zou Israel eigenlijk al die grond die ze hebben geroofd mogen houden? Omdat het toch de Palestijnen maar zijn die lijden?
Wat vond jij van de Oslo-akkoorden?quote:
Goh, zo zie je ineens de ware kleuren van mensen.quote:Op zondag 28 december 2008 17:48 schreef Monidique het volgende:
[..]
wat vond jij van het afwijzen van een staat voor palestina door arafat?quote:Op zondag 28 december 2008 17:57 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wat vond jij van de Oslo-akkoorden?
ja, dat doet het conflict.quote:Op zondag 28 december 2008 18:01 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Goh, zo zie je ineens de ware kleuren van mensen.
nog meer mensen die gegijzeld worden door moslims. ook dat zal tegen moslims werken.quote:Op zondag 28 december 2008 18:06 schreef Devrim_ het volgende:
Hopelijk zet Israël door.
In Turkije, Irak, Iran, Egypte, Jemen etc. honderdduizenden mensen die protesteren tegen Israël.
Erdogan noemde de aanvallen in Gaza onrespectvol en is gezien zijn scherpe kritiek tegen Israël not-amused..
[ afbeelding ]
"Je zal verdrinken in het bloed dat je vergiet"
Je kunt toch wel gewoon antwoord geven. Wat vond jij van de Oslo-akkoorden?quote:Op zondag 28 december 2008 18:07 schreef zoalshetis het volgende:
wat vond jij van het afwijzen van een staat voor palestina door arafat?
Geen veroordeling waarschijnlijke van de raketten die Hamas op Israël schiet.quote:Op zondag 28 december 2008 18:06 schreef Devrim_ het volgende:
In Turkije, Irak, Iran, Egypte, Jemen etc. honderdduizenden mensen die protesteren tegen Israël.
Erdogan noemde de aanvallen in Gaza onrespectvol en is gezien zijn scherpe kritiek tegen Israël not-amused..
Israël wil heel veel teruggeven. Perfect. Moet ook wel, want er leven miljoenen Palestijnen op. Maar dan willen de Palestijnen per se terug tot, bijvoorbeeld, de '67-grenzen, zodat ze een handjevol hectaren meer hebben. Ze kunnen ook slikken en accepteren dat alles ten westen van die muur Israël en Israëlisch wordt.quote:Op zondag 28 december 2008 17:53 schreef Weltschmerz het volgende:
Waarom zou Israel eigenlijk al die grond die ze hebben geroofd mogen houden?
Ja, ik weet niet, maar daarvoor moet je toch ook bij Hamas en de andere Palestijnse facties zijn, die blijven vasthouden aan onmogelijke wensen en het zo voor hun eigen bevolking verpesten.quote:Omdat het toch de Palestijnen maar zijn die lijden?
In Londen ook:quote:Op zondag 28 december 2008 18:06 schreef Devrim_ het volgende:
[ afbeelding ]
"Je zal verdrinken in het bloed dat je vergiet"
die vond ik niet in het voordeel van israel pleitten. eerder een soort van hautaine, wij linksen weten het beter houding, terwijl de oorzaak en het geweld niet van israel kwam.quote:Op zondag 28 december 2008 18:15 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je kunt toch wel gewoon antwoord geven. Wat vond jij van de Oslo-akkoorden?
Over 3 dagen schiet iedereen in Nederland dezelfde soort "raketten" af als door Hamas.quote:Op zondag 28 december 2008 18:17 schreef rja het volgende:
[..]
Geen veroordeling waarschijnlijke van de raketten die Hamas op Israël schiet.
Doodnormaal toch ? Terrorisme in het Midden Oosten, een grondrecht van moslims ?
Voor Darfur zul je niet zo´n demonstratie zien.
wat flauw zeg.quote:Op zondag 28 december 2008 18:21 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Over 3 dagen schiet iedereen in Nederland dezelfde soort "raketten" af als door Hamas.
Als ze betere hadden gehad hadden ze die gebruikt dus dat maakt niet uit.quote:Op zondag 28 december 2008 18:21 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Over 3 dagen schiet iedereen in Nederland dezelfde soort "raketten" af als door Hamas.
Die dingen worden hoogstwaarschijnlijk zelfs aangeleverd door Israël zelf anders gingen er echt wel meer mensen dood..
quote:
Overdrijven is ook een vak. Zelfs als je alleen Palestijnen als people telt is het nog niks vergeleken met wat bijvoorbeeld Jordanie deed.quote:A new world record in massacring people in one day.
Je gaat me niet wijs maken dat als je in een dag 200 "raketten" afschiet dat ze er in Israël er niks van merkenquote:
En hoe zouden ze die raketten aangeleverd moeten krijgen?quote:Op zondag 28 december 2008 18:24 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Als ze betere hadden gehad hadden ze die gebruikt dus dat maakt niet uit.
elke week 57 gemiddeld dit jaar. dat ze niet aankomen maakt niet uit, dat er geen israeliërs doodgaan ook niet, de intentie telt.quote:Op zondag 28 december 2008 18:24 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Je gaat me niet wijs maken dat als je in een dag 200 "raketten" afschiet dat ze er in Israël er niks van merken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |