abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 28 december 2008 @ 15:10:31 #101
198904 Tizitl
Militant pacifist
pi_64430737
quote:
Op zondag 28 december 2008 15:05 schreef Klummie het volgende:

[..]

Dat was een grapje

Hamas past democratie slechts toe als de uitkomst gunstig is voor henzelf. Zie de verdrijving van Fatah en waarom zou je een regering erkennen die jouw vernietiging als hoogste doel heeft?
Tja dat doet Israël dus ook, eerst willen ze Palestijnse verkiezingen maar als die niet goed uitkomen wordt de uitslag niet geaccepteerd als onderhandelingspartner.

En je onderhandelt met Hamas omdat je uiteindelijk vrede wilt, vrede sluit je niet met vrienden maar met vijanden,. Kijk naar de situatie in Noord-Ierland, daar zijn de extremen er ook samen uitgekomen (waaronder de politieke tak van de IRA en die keken ook niet op een bommetje meer of minder...) omdat er de wens tot vrede was.

En vrede gaat hier concessies aan beide kanten vragen, dus ook van Israël.
  zondag 28 december 2008 @ 15:10:37 #102
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_64430741
quote:
Op zondag 28 december 2008 14:47 schreef Meki het volgende:

[..]

Alleen in hun ogen geziende vijand gaat het nooit opgeven.
De vijand worden is het werkelijk geheim. Een terrorist bestrijden doe je door er zelf een te worden. Dat is wat eens een generaal als Alexander de Grote begreep en hij wist derhalve Afghanistan te veroveren. Ik kan Israël niet veel verwijten als ze dezelfde strategie toepassen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Megumi op 28-12-2008 15:26:41 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zondag 28 december 2008 @ 15:11:34 #103
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_64430771
quote:
Op zondag 28 december 2008 15:06 schreef Lkw het volgende:

[..]

Zo moeilijk is dat niet, de grenzen zoals vastgelegd in de VN-resolutie van 1948:

[ afbeelding ]
en toen was er vrede ...
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_64430817
quote:
Op zondag 28 december 2008 15:05 schreef Yildiz het volgende:

[..]

En Israël mag dus uitbreiden als Israël dat wil? Wanneer is het Israël aan de Maas?
Wat ik wil zeggen is dat deze resolutie meestal wordt uitgelegd als een in eerste instantie verplichte concessie van Israël als voorwaarde voor vrede, maar dat dit niet de strekking van resolutie 242 is.
Het is geenszins zo, dat de resolutie Israël opdraagt een eerste stap te ondernemen.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_64430843
quote:
Op zondag 28 december 2008 14:50 schreef Lange_Lex het volgende:

[..]

Ben je in staat tot een discussie , of probeer je ons alleen maar je mening op te dringen ?
Meki is niet in staat tot discussie. Alles wat niet in zijn straatje past wordt genegeerd of weggewuifd. Hij is net zo blind en bevooroordeeld als sommige Israël-voorstanders die hij veroordeeld. Met andere woorden; hij is niet voor rede vatbaar en discussie voeren is derhalve onmogelijk.
quote:
Op zondag 28 december 2008 14:59 schreef Lange_Lex het volgende:

[..]

Uiteindelijk maakt het ook niet uit wat Meki vind, het blijft alleen altijd zo lastig om met iemand te praten die echt met oogkleppen op loopt.
Maakt niet , hoe hij over het conflict denkt..

Maar dat is mijn makke denk ik. Toch de drang om iemand zijn ogen een beetje te kunnen open...
Misschien is het ietwat arrogant om te denken dat ik wel die waarheid bezit..
Je hoeft de waarheid niet in pacht te hebben om de ogen van iemand anders te kunnen openen. Het enige wat je hoeft te doen is iemand aanleren kritischer te zijn en aangeven waar de onzekerheden zitten.

Dit is al tot in den treure met Meki (en anderen) geprobeerd. Hij is hopeloos vastgeroest in z'n denkbeelden.

Ontopic:
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zondag 28 december 2008 @ 15:15:09 #106
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_64430883
quote:
Op zondag 28 december 2008 15:13 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Wat ik wil zeggen is dat deze resolutie meestal wordt uitgelegd als een in eerste instantie verplichte concessie van Israël als voorwaarde voor vrede, maar dat dit niet de strekking van resolutie 242 is.
Het is geenszins zo, dat de resolutie Israël opdraagt een eerste stap te ondernemen.
Ah, weer wat geleerd.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_64430987
quote:
THE DECLARATION OF THE ESTABLISHMENT OF THE STATE OF ISRAEL
May 14, 1948

On May 14, 1948, on the day in which the British Mandate over a Palestine expired, the Jewish People's Council gathered at the Tel Aviv Museum, and approved the following proclamation, declaring the establishment of the State of Israel. The new state was recognized that night by the United States and three days later by the USSR.
quote:
Eliahu Epstein of The Jewish Agency sent a letter to President Truman, dated May 14, 1948 announcing the event. Truman responded with recognition of Israel by the United States only 11 minutes after the declaration in Tel Aviv.
pi_64431028
quote:
Op zondag 28 december 2008 15:13 schreef waht het volgende:

[..]

Meki is niet in staat tot discussie. Alles wat niet in zijn straatje past wordt genegeerd of weggewuifd. Hij is net zo blind en bevooroordeeld als sommige Israël-voorstanders die hij veroordeeld. Met andere woorden; hij is niet voor rede vatbaar en discussie voeren is derhalve onmogelijk.
[..]

Je hoeft de waarheid niet in pacht te hebben om de ogen van iemand anders te kunnen openen. Het enige wat je hoeft te doen is iemand aanleren kritischer te zijn en aangeven waar de onzekerheden zitten.

Dit is al tot in den treure met Meki (en anderen) geprobeerd. Hij is hopeloos vastgeroest in z'n denkbeelden.

Ontopic:
Dankje wel..

Nu moet ik alleen nog leren het op te geven het te blijven proberen...
Those who forget their past , are condemned to re-live it...
  zondag 28 december 2008 @ 15:19:36 #109
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_64431046
quote:
Op zondag 28 december 2008 15:11 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

en toen was er vrede ...
Waar beweer ik dat?
Stop the world, I want to get out.
  zondag 28 december 2008 @ 15:19:47 #110
198904 Tizitl
Militant pacifist
pi_64431050
quote:
Op zondag 28 december 2008 15:06 schreef Lkw het volgende:

[..]

Zo moeilijk is dat niet, de grenzen zoals vastgelegd in de VN-resolutie van 1948:

[ afbeelding ]
En wat doe je dan met een kleine 300.000 kolonisten op de west bank?
  zondag 28 december 2008 @ 15:20:00 #111
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_64431054
quote:
Op zondag 28 december 2008 15:10 schreef Tizitl het volgende:

[..]

Tja dat doet Israël dus ook, eerst willen ze Palestijnse verkiezingen maar als die niet goed uitkomen wordt de uitslag niet geaccepteerd als onderhandelingspartner.

En je onderhandelt met Hamas omdat je uiteindelijk vrede wilt, vrede sluit je niet met vrienden maar met vijanden,. Kijk naar de situatie in Noord-Ierland, daar zijn de extremen er ook samen uitgekomen (waaronder de politieke tak van de IRA en die keken ook niet op een bommetje meer of minder...) omdat er de wens tot vrede was.

En vrede gaat hier concessies aan beide kanten vragen, dus ook van Israël.
Hamas weigerde na de verkiezingsoverwinning het geweld af te zweren. Reden voor Israël, VS en de EU om Hamas niet te erkennen. De Britse regering ging ook pas praten met Sinn Fein toen de IRA beredi was om te ontwapenen.
Hamas wil geen vrede, Abbas wel.
  zondag 28 december 2008 @ 15:20:58 #112
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_64431081
quote:
Op zondag 28 december 2008 14:59 schreef Tizitl het volgende:

[..]

Tja en dit verhaaltje kun je dan ook op Israël plakken, die zijn immers ook verre van brandschoon.
ok. Ook goed. Niemand verdient het. We laten het dan maar voor altijd een oorlogszone. Leuk voor over een paar honderd jaar. We kunnen sneller dan het licht vliegen, we ontmoeten nieuwe buitenaardse volken, en dan kunnen we ze een rondleiding geven door een authentiek oorlogsgebied. Oorlog zonder einde.
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
  zondag 28 december 2008 @ 15:22:02 #113
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_64431117
quote:
Op zondag 28 december 2008 15:19 schreef Tizitl het volgende:

[..]

En wat doe je dan met een kleine 300.000 kolonisten op de west bank?
Volgens mij zijn het er niet zoveel. Maar los daarvan: terughalen en die nederzettingen sluiten.
  zondag 28 december 2008 @ 15:24:52 #114
198904 Tizitl
Militant pacifist
pi_64431188
quote:
Op zondag 28 december 2008 15:20 schreef Klummie het volgende:

[..]

Hamas weigerde na de verkiezingsoverwinning het geweld af te zweren. Reden voor Israël, VS en de EU om Hamas niet te erkennen. De Britse regering ging ook pas praten met Sinn Fein toen de IRA beredi was om te ontwapenen.
Hamas wil geen vrede, Abbas wel.
DE IRA ontwapende ook pas nadat er onderhandeld was.

En zonder dat je Hamas meekrijgt kan Abbas willen wat hij wil maar dan komt die vrede er niet.
  zondag 28 december 2008 @ 15:25:59 #115
198904 Tizitl
Militant pacifist
pi_64431226
quote:
Op zondag 28 december 2008 15:20 schreef GasTurbine het volgende:

[..]

ok. Ook goed. Niemand verdient het. We laten het dan maar voor altijd een oorlogszone. Leuk voor over een paar honderd jaar. We kunnen sneller dan het licht vliegen, we ontmoeten nieuwe buitenaardse volken, en dan kunnen we ze een rondleiding geven door een authentiek oorlogsgebied. Oorlog zonder einde.
Nee ze moeten elkaar erkennen, maar niet de een wel en de ander niet want dat werkt niet.
  zondag 28 december 2008 @ 15:27:21 #116
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_64431267
quote:
Op zondag 28 december 2008 15:24 schreef Tizitl het volgende:

En zonder dat je Hamas meekrijgt kan Abbas willen wat hij wil maar dan komt die vrede er niet.
Wie steunt Hamas? De bevolking zelve, want die heeft ze macht gegeven. In dat geval krijgt het volk de leiders die het verdient. Als je een stel halsafsnijders met bivakmutsen op in het zadel helpt, moet je niet gek opkijken als je zelf af en toe ook klappen krijgt.
pi_64431297
quote:

[..]

Als de IRA in haar handvest had staan dat Engeland, Wales en Schotland ook moeten worden veroverd en dat besprekingen tijdverspilling was had je nooit onderhandelingen gehad.
pi_64431451
quote:
Op zondag 28 december 2008 14:26 schreef Meki het volgende:

[..]

Oplossing is simpel
dat is vrede. Alleen Israel wilt geen vrede
dus oplossing maakt israel onmogelijk
Wat een onzin.

De meeste moslims in deze wereld willen geen vrede, die willen maar een ding de vernietiging van Isreal.

Hamas wil zeker geen vrede, die hebben eigenhandig heel wat vredes initiatieven de nek omgedraait met aanslagen en of zelfmoord aanslagen.

Aan de Arabische landen heb je ook niks, die bewapenen die terroristen in bezette gebieden en Libanon.

Zodat die hun oorlog uitvechten, die ze zelf niet aandurven met Israël, de lafaards !
  zondag 28 december 2008 @ 15:35:21 #119
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_64431501
quote:

[..]

Ja maar daar was de bereidheid ook aanwezig, dat is bij Hamas dus absoluut niet het geval. Die hebben als hoogste doel het vernietigen van de staat Israël. De IRA was bepaald niet uit op de vernietiging van het VK,
Je gelooft toch zeker zelf niet dat wanneer het VK niet zeker wist dat de IRA de wapens ging inleveren dat er dan onderhandeld was? Stille diplomatie tussen Adams en Hume had daar al voor gezorgd.
Als Hamas Israël erkent en de wapend afzweert ben je al een heel eind maar zover komt het helaas nooit.
  zondag 28 december 2008 @ 15:49:44 #120
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64431967
ik hoop dat ooit de palestijnen en israel net zoveel economische voorspoed hebben als in ierland het geval is. dat zal een boel schelen. helaas vrees ik dat metname de palestijnen nooit de eerste stap tot vrede zullen zetten aangezien dat door de meeste moslims gezien wordt als gezichtsverlies. iets ergers dan dat, en een schoen in je gezicht, bestaat er niet.

het is allemaal erg tribaal en israel, als intellectueel, zit daar intussen met de gebakken peren. ik verwacht dan ook veel meer steun voor israel in de komende decennia.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_64432086
Palestijnen en vrede gaat niet samen, naak jij een gebaar van hulp krijg je raketten terug.
Paul is mijn papa, Tong80 mijn Opa.
  zondag 28 december 2008 @ 15:54:51 #122
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64432133
quote:
Op zondag 28 december 2008 15:53 schreef jimmyrodgers het volgende:
Palestijnen en vrede gaat niet samen, naak jij een gebaar van hulp krijg je raketten terug.
een gebaar van hulp wordt gezien als de schoen in het gezicht. machocultuur. alhoewel ze het wel fijn vinden om heel erg veel subsidie van anderen te krijgen, wat ze met dat geld doen is dan weer kwalijk.
pi_64432167
ff offtopic: Die schoenen op Bush was echt het trieste van 08
Paul is mijn papa, Tong80 mijn Opa.
  zondag 28 december 2008 @ 15:57:01 #124
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64432213
quote:
Op zondag 28 december 2008 15:55 schreef jimmyrodgers het volgende:
ff offtopic: Die schoenen op Bush was echt het trieste van 08
ik heb helemaal niks met bush, hij is de hamas van amerika.
pi_64432291
quote:
Op zondag 28 december 2008 15:27 schreef Lkw het volgende:
Wie steunt Hamas? De bevolking zelve, want die heeft ze macht gegeven. In dat geval krijgt het volk de leiders die het verdient. Als je een stel halsafsnijders met bivakmutsen op in het zadel helpt, moet je niet gek opkijken als je zelf af en toe ook klappen krijgt.
Ik snap dan ook niet dat de Joden altijd zo huillie doen als er een bus wordt opgeblazen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')