omdat ze eerst willen koketteren met de ellende van hun volk. en omdat dan het echte cijfer naar buiten komt en er waarschijnlijk een boel islamitische strijders, die internationaal gezocht worden, onder de gewonden zitten. iets anders kan ik ook niet bedenken.quote:Op zondag 28 december 2008 16:28 schreef more het volgende:
Waarom houdt Hamas de gewonden tegen die naar Egypte willen, voor medische behandeling?
Normaal negeer ik je Meki achitge posts, maar deze is het iig nog wel waard om op te reageren. De steun voor Israel zal vrijwel zeker afbrokkelen de komende tijd. De afgelopen acht jaar waren het hoogtepunt dankzij de collectieve Westerse angst voor Al-Qaida en de kracht van de VS. Beiden zullen afnemen en de opkomende machten zullen Israel niet zo blind steunen.quote:Op zondag 28 december 2008 15:49 schreef zoalshetis het volgende:
ik hoop dat ooit de palestijnen en israel net zoveel economische voorspoed hebben als in ierland het geval is. dat zal een boel schelen. helaas vrees ik dat metname de palestijnen nooit de eerste stap tot vrede zullen zetten aangezien dat door de meeste moslims gezien wordt als gezichtsverlies. iets ergers dan dat, en een schoen in je gezicht, bestaat er niet.
het is allemaal erg tribaal en israel, als intellectueel, zit daar intussen met de gebakken peren. ik verwacht dan ook veel meer steun voor israel in de komende decennia.
Nee, ik ben van meten met dezelfde maat. Het gros van de Israeli's heeft gekozen om daar te wonen, en dan ook nog voor dat roofzuchtige en moorddadige regime. Wat Israel nu doet zijn gewoon represailles en een bomaanslag is dat in wezen ook.quote:Op zondag 28 december 2008 16:15 schreef Lkw het volgende:
Ah, jij bent van het wat gemakkelijke, luie omkeren van andermans stelling?
Toenaderingspoging? " We geven wat geroofd land terug als jullie...." Zoiets?quote:Okee. Toch zijn het de Israeli's geweest die de afgelopen jaren diverse toenaderingspogingen hebben gedaan. Maar misschien ben je dat alweer vergeten.
Vooral omdat dit zelf ook dictaturen zijn, maar met die macht valt het allemaal nog wel mee. De VS zullen altijd superieur blijven omdat ze echte vrijheid en democratie hebben, iets wat die "opkomende machten" totaal niet hebben.quote:Op zondag 28 december 2008 16:33 schreef voyeur het volgende:
[..]
en de opkomende machten zullen Israel niet zo blind steunen.
gewonnen land is geen geroofd land. elke oorlog kenmerkt zich door gebiedsverlies van de verslagen rover.quote:Op zondag 28 december 2008 16:35 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, ik ben van meten met dezelfde maat. Het gros van de Israeli's heeft gekozen om daar te wonen, en dan ook nog voor dat roofzuchtige en moorddadige regime. Wat Israel nu doet zijn gewoon represailles en een bomaanslag is dat in wezen ook.
[..]
Toenaderingspoging? " We geven wat geroofd land terug als jullie...." Zoiets?
Deel van het probleem hier is dat er sinds het einde van de oorlog nog steeds land wordt bijgewonnen.quote:Op zondag 28 december 2008 16:38 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
gewonnen land is geen geroofd land. elke oorlog kenmerkt zich door gebiedsverlies van de verslagen rover.
Toen de Oslo-akkoorden er lagen en Rabin uit de weg was geruimd besloot het Joodse Herrenvolk dat ze recht hadden op meer Lebensraum.quote:Op zondag 28 december 2008 16:38 schreef zoalshetis het volgende:
gewonnen land is geen geroofd land. elke oorlog kenmerkt zich door gebiedsverlies van de verslagen rover.
deel van het probleem is dat de oorlog nog steeds doorsluimert. palestijnen worden gegijzeld door moslims die van geen stoppen weten en denken zo de oorlog alsnog te winnen. veel laffer is niet vertoont in de geschiedenis van de mensheid.quote:Op zondag 28 december 2008 16:42 schreef Tizitl het volgende:
[..]
Deel van het probleem hier is dat er sinds het einde van de oorlog nog steeds land wordt bijgewonnen.
Volgens mij heeft wel of geen steun voor Israël bar weinig te maken met Al Qaida. Ik zie het verband niet of nauwelijks. Verder zie ik de VS niet zomaar wegvallen als macht van betekenis. Ik weet dat veel mensen dit betogen, maar ben nog nooit overtuigd geraakt. Eerst zien, dan geloven. Aan wishful thinking van veel lieden hecht ik geen waarde.quote:Op zondag 28 december 2008 16:33 schreef voyeur het volgende:
[..]
Normaal negeer ik je Meki achitge posts, maar deze is het iig nog wel waard om op te reageren. De steun voor Israel zal vrijwel zeker afbrokkelen de komende tijd. De afgelopen acht jaar waren het hoogtepunt dankzij de collectieve Westerse angst voor Al-Qaida en de kracht van de VS. Beiden zullen afnemen en de opkomende machten zullen Israel niet zo blind steunen.
Israël moet zich terugtrekken binnen de grenzen van 1948. Dan wonen ze niet op geroofd land. Dat kun je niet leuk vinden, maar dat is een andere zaak. Ik hecht meer waarde aan wat de VN heeft besloten dan aan wat jij vindt.quote:Op zondag 28 december 2008 16:35 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, ik ben van meten met dezelfde maat. Het gros van de Israeli's heeft gekozen om daar te wonen, en dan ook nog voor dat roofzuchtige en moorddadige regime. Wat Israel nu doet zijn gewoon represailles en een bomaanslag is dat in wezen ook.
[..]
Toenaderingspoging? " We geven wat geroofd land terug als jullie...." Zoiets?
De VS is ontzettend verzwakt in 8 jaar Bush. Tegen de tijd dat ze uit het dal geklauterd zijn, zijn ze niet meer de grootste economie ter wereld, en moeten ze nog beginnen met het aflossen van hun schulden. Dan is dat hetzelfde als met de Sovjet-Unie, het is de ecnomie die de militaire kracht geeft.quote:Op zondag 28 december 2008 16:36 schreef more het volgende:
Vooral omdat dit zelf ook dictaturen zijn, maar met die macht valt het allemaal nog wel mee. De VS zullen altijd superieur blijven omdat ze echte vrijheid en democratie hebben, iets wat die "opkomende machten" totaal niet hebben.
Dat valt wel mee hoor. Met Egypte, Jordanië en de wettige leiders van Libanon zijn er geen problemen. Deze landen zijn blijkbaar minder kip-zonder-kop-koppig dan bijvoorbeeld de Palestijntjes en Syrië.quote:Op zondag 28 december 2008 16:50 schreef Weltschmerz het volgende:
Dan is het midden-oosten strategisch weer een stukje minder belangrijk, en als er in Saudi-Arabie eens een ander regime komt wordt het een heel ander verhaal. Dan krijgt Israel nog spijt dat ze zoveel vijanden en zo weinig vrienden hebben gemaakt.
48, toe maar. Ik vind de grenzen van 94 al heel wat en de Palestijnen ook. Als Israel dat nou eens aanbiedt....quote:Op zondag 28 december 2008 16:49 schreef Lkw het volgende:
Israël moet zich terugtrekken binnen de grenzen van 1948. Dan wonen ze niet op geroofd land. Dat kun je niet leuk vinden, maar dat is een andere zaak. Ik hecht meer waarde aan wat de VN heeft besloten dan aan wat jij vindt.
Als Israel zich terugtrekt tot de grenzen van 48 is er geen Hamas meer, zeker niet in deze vorm. Er is geen draagvlak voor de vernietiging van Israel wanneer de Palestijnen een fatsoenlijk deel van het land krijgen om een eigen staat te stichten.quote:Het is daarbij de enige oplossing. Hamas kan wel willen dat alle Israëli's vertrekken, maar ze kunnen zelf ook wel bedenken dat dat onhaalbaar is. Als ze dat eens zouden beseffen en ondersteunen (ipv de vernietiging van de staat Israël), staat vrede al om de hoek te wachten.
De grenzen van 1948 zou wel mooi zijn, maar ik vrees dat dat nog onhaalbaarder is dan de grenzen van 1968.quote:Op zondag 28 december 2008 16:49 schreef Lkw het volgende:
[..]
Israël moet zich terugtrekken binnen de grenzen van 1948. Dan wonen ze niet op geroofd land. Dat kun je niet leuk vinden, maar dat is een andere zaak. Ik hecht meer waarde aan wat de VN heeft besloten dan aan wat jij vindt.
Het is daarbij de enige oplossing. Hamas kan wel willen dat alle Israëli's vertrekken, maar ze kunnen zelf ook wel bedenken dat dat onhaalbaar is. Als ze dat eens zouden beseffen en ondersteunen (ipv de vernietiging van de staat Israël), staat vrede al om de hoek te wachten.
Bijgewonnen? Wat een eufemisme, zeg maar gerust gestolen en geroofd.quote:Op zondag 28 december 2008 16:42 schreef Tizitl het volgende:
[..]
Deel van het probleem hier is dat er sinds het einde van de oorlog nog steeds land wordt bijgewonnen.
Ik denk dat er heel aardig te praten valt wanneer Hamas de vernietiging van de staat Israël als belangrijkste punt schrapt. Dat is de grootste sta-in-de-weg in de huidige tijd, waardoor men ook in internationale isolatie is geraakt. En ja, ik had ook veel liever gehad dat Rabin niet vermoord was en dat Sharon niet op het pluche was gaan zitten, maar we moeten verder, niet terug.quote:Op zondag 28 december 2008 16:57 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
48, toe maar. Ik vind de grenzen van 94 al heel wat en de Palestijnen ook. Als Israel dat nou eens aanbiedt....
[..]
Als Israel zich terugtrekt tot de grenzen van 48 is er geen Hamas meer, zeker niet in deze vorm. Er is geen draagvlak voor de vernietiging van Israel wanneer de Palestijnen een fatsoenlijk deel van het land krijgen om een eigen staat te stichten.
Ik weet niet hoe oud jij bent, maar als je 93 en 94 bewust hebt meegemaakt dan weet je hoe snel het kan gaan met gematigdheid. Dan weet je ook dat Israel zijn woord niet gehouden heeft, en dat de militairen en exmilitairen (waaronder massamoordenaar Sharon) de politieke vrede om zeep hebben geholpen door land te roven.
(Religieuze) Gekken heb je aan beide kanten. Lui die geen centimeter willen toegeven en liever tot de dood willen vechten... tsja... dan is vrede onmogelijk.quote:Op zondag 28 december 2008 16:57 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik weet niet hoe oud jij bent, maar als je 93 en 94 bewust hebt meegemaakt dan weet je hoe snel het kan gaan met gematigdheid. Dan weet je ook dat Israel zijn woord niet gehouden heeft, en dat de militairen en exmilitairen (waaronder massamoordenaar Sharon) de politieke vrede om zeep hebben geholpen door land te roven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |