Goed om te horen, ik zit er vanaf komende zaterdag een week. Hoe was het met de drukte? Als ik op de webcams keek viel het reuze mee qua drukte.quote:Op maandag 29 december 2008 13:13 schreef tomtomaat het volgende:
Ben ook net weer terug van St. Anton am Arlberg. Geweldige sneeuwcondities.
Er was afgelopen week erg weinig te doen. Nergens langer wachten dan een minuutje.quote:Op maandag 29 december 2008 14:49 schreef Luni het volgende:
[..]
Goed om te horen, ik zit er vanaf komende zaterdag een week. Hoe was het met de drukte? Als ik op de webcams keek viel het reuze mee qua drukte.
Dan zit een vriendin van me er ook.quote:Op maandag 29 december 2008 22:51 schreef maok het volgende:
Mag ik ook in de OP?
Les Sybellesmaok 2-2 t/m 9-2 (Saint-Sorlin-d'Arves)
Vanmiddag geschaatst, telt dat ook als wintersport?(wel met skipak aan want dat is lekker warm
)
Meestal heb je een appartement (daar kan je zelf koken), maar wij weten jou accommodatie natuurlijk nog niet. Dus; wat heb je geboekt?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 15:49 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Ga binnenkort naar Le Corbier.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Nog nooit op wintersport geweest. Ik weet nog niet of we uit eten gaan of zelf moeten koken. Is uit eten op wintersport een kleffe Friet-van-Piet-bende?Of erg de moeite waard?
Wie weet?
We kunnen zelf koken.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:10 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Meestal heb je een appartement (daar kan je zelf koken), maar wij weten jou accommodatie natuurlijk nog niet. Dus; wat heb je geboekt?
Was het wat?quote:
quote:
quote:De natuur heeft weer sneeuw in de maak
9 januari 2009 - 6:53
Waarom is de bovenstaande weerkaart voor de nacht op donderdag 22 januari om je vingers bij af te likken? Voor de mensen die de details en de achtergronden niet interesseren: sneeuw! Kleine toelichting. Al dagen zitten we het aan te kijken en nu lijkt het er steeds meer op dat IJsland weer een stabiele bakermat van sneeuwdepressies zou kunnen gaan worden. Op bovenstaande kaart zie je het eerste kindje duidelijk in beeld (de T in Noord-Duitsland).
Speler 1
Het is een weerbeeld dat we kennen van de periode van eind oktober tot in de eerste helft van december met de grote depressiekern rondom IJsland. Speler 1 uit het bericht De Russische winter gaat beginnen. Eind oktober viel er al eens een bak sneeuw in Zwitserland en in Vorarlberg terwijl het toen in Oostenrijk te warm was en regende. Nog vele andere dumps volgden. Als die weersituatie opnieuw gaat ontstaan, kan er vanaf 18 januari een mooie sneeuwrijke periode aanbreken.
Kindje richting Alpen
Maar leidt zo'n depressie dan niet tot westenwind en de aanvoer van zachte oceaanlucht? Nee, dat hoeft niet. Als het zo is dat de 'moederdepressie' min of meer stabiel in de omgeving van IJsland blijft liggen, stroomt er in combinatie met het hogedrukgebied boven Groenland steeds koude poollucht over de Atlantische oceaan uit. Die zuigt zich natuurlijk vol met waterdamp. Vervolgens drijft de moederdepressie die kou naar het westen. Als mama dan ook nog eens besluit een kindje richting Alpen te sturen. Ja, dan krijg je natuurlijk sneeuw.
Ruim binnen de voorwaarden
Op de huidige weerkaarten zien we dat het zelfs in Nederland flink zou kunnen gaan sneeuwen terwijl het aan de grond licht dooit (nacht op 18 januari volgens kaarten laatste nacht met vorst in Nederland). We zien diktes van 116 hectometer op het 850hPa vlak en 508 hectometer op het 500hPa vlak. Allebei zeer ruim binnen de voorwaarden voor sneeuw in Nederland. Mocht het aan de grond toch iets kouder uitvallen in combinatie met de dalende temperatuur tijdens de buien, kan die sneeuw eventueel blijven liggen. Toch is het eerder een scenario voor sneeuw in de Ardennen en in Sauerland en vervolgens natuurlijk in de Alpen.
Eerste en tweede golf
Het is nog te vroeg om te zeggen waar precies hoeveel gaat vallen. We hebben het gevoel dat Nederland de eerste winterse buien krijgt in de nacht op maandag 19 januari. Dat het vanaf die dag ook begint te sneeuwen in de Alpen, met in het begin een zwaartepunt in het westen. En dat dan bij de tweede golf op 22 en 23 januari veel sneeuw in het oosten van Zwitserland en in Oostenrijk zal vallen. Dit is natuurlijk zeer gewaagd om te roepen, maar we doen het toch maar.
Veel ophef
Op hoeveelheden laten we ons nu nog niet vastpinnen. We praten toch wel over minimaal 20cm anders zouden we er niet zoveel ophef over maken. Maar er zit nog wat kleine hogedrukinvloed ten zuidoosten van de Alpen die eerst uit de weg moet worden geruimd. Het allermooiste scenario is dat die babydepressies na hun tocht over de Alpen zich in het oostelijk Middellands Zeegebied nestelen (speler 3) om zo de weg vrij te houden voor nieuwe kindjes die hun broertjes en zusjes vanuit IJsland achterna gaan.
Helemaal terug
Als speler 3 inderdaad ook weer op de kaarten verschijnt, dan zijn we echt helemaal terug bij het spelletje van de 4 spelers uit het artikel De Russische winter gaat beginnen. Zie bijvoorbeeld het zeer krachtige Russische hogedrukgebied (speler 4) rechtsboven. Hoewel de vochtige kou in dit scenario uit het westen komt van speler 1, zorgt speler 4 er toch voor dat de jet stream, de grens tussen arctische en subtropische lucht, permanent wat zuidelijker blijft verlopen en zo helpt speler 4 speler 1 toch (ook al omdat beide systemen het beste samen kunnen uitdiepen). Ook speler 2 zien we terug: het Azoren-hoog dat gedwongen door speler 3 een beetje tegen wil en dank toch de vom van een glijbaantje moet aannemen.
Genoeg gepraat
Nu maar eens zo'n mooie neerslagkaart voor die mogelijk op handen zijnde sneeuwrijke periode (kans dat de grote lijn van dit scenario gaat gebeuren 75%).
Bron: http://www.sneeuwverwachting.nl/weerkaarten/?id=94
Haha, daar kom ik net van terug. Superdevoluy is best lachen, maar er is niet heel veel te doen. Het dorpje ernaast (Joue de Loup) heeft m.i. net wat meer (marginaal, maar toch), daar zaten wij ook van 26 dec. tot 4 januari.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 18:00 schreef MB88 het volgende:
Vandaag toch maar wat low-budget geboekt.
Op 24 januari met z'n 5en naar Superdevoluy.
Sweet, ik ga 7 maart naar Belle Plagne. Ben al iets van 5x naar Les Coches geweest en is altijd zeer goed bevallen.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 11:20 schreef _Arthur het volgende:
[ afbeelding ]
La Plagne Bellecôte op 2 januari. Zaten in Les Arcs. Mooi gebied. Op 1 dag na blauwe hemel. Met oud&nieuw 15cm verse sneeuw gevallen. Was een prima weekje :-)
Zijn vandaag terug gekomen van een week St Anton am Arlberg.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 12:30 schreef Svyatagor het volgende:
Dat is goed nieuws.
Ik heb daarnet sneeuwkettingen gekocht en die om te oefenen geprobeerd op mijn wielen te zetten, maar jezus wat een kutdingen.
Na een half uur kloten heb ik het maar opgegeven, ik heb winterbanden en ga ervan uit dat die kettingen niet nodig zijn.
hehe daarom altijd thuis binnen nog ff oefenen een sneeuwketting om een reservewiel te doen, en bij de sneeuwkettingen ook altijd zorgen dat je een paar handschoenen hebt liggen dan zitten ze er binnen 5-10 minuten om en scheelt weer irritatie voor de volgende keerquote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:01 schreef Luni het volgende:
[..]
Als klap op de vuurpijl redde we het met winterbanden net niet tot ons appartement, de weg was te glad. Wij weer terug naar beneden, sneeuwkettingen om gedaan, daar zijn we denk ik een half uur mee bezig geweest, als het niet langer was, bij -8. Onze handenlagen er bijna af van de kou2e pogig omhoog, maar halverwege verloren we 1 sneeuwketting, grrrrrrrrr, die zat helemaal klem, met pijn en moeite los gekregen. Poging 3 met een sneeuwketting, maar weer haalden we het niet. Uiteindelijk hebben we de auto onder aan de berg neerget, en de spullen overgeladen in de auto van de eigenaar van het appartement.
Vorig jaar zaten we in hetzelfde appartent en konden we wel naar boven rijden, en nee we hadden niet geoefend.quote:Op zondag 11 januari 2009 13:21 schreef Fyodor het volgende:
Gisteren terug gekomen van een weekje Sölden!
Heenreis: 's ochtends vroeg vertrokken, Duitse autobahn ging perfect, alleen vanaf de grens bij Oostenrijk een paar uur vertraging gehad, was een tunnel maar voor een deel open. Daardoor ruim 5 uurtjes later op de bestemming aangekomen, maar dat was de volgende dag alweer vergeten. Lekker kunnen skiën, al is het gebied wel wat klein. Er zijn praktisch alleen maar Duitsers en Russen, slechts een handjevol Nederlanders gezien. De weg ernaar toe was prima begaanbaar, ook natuurlijk omdat het al een paar dagen niet gesneeuwd had. De sneeuwkwaliteit vond ik prima, soms wat ijzig in de loop van de middag. Verder stonden er regelmatig sneeuwkanonnen te blazen. Praktisch de hele week heeft de zon geschenen, al was het soms wel koud. Vrijdag was echt perfect, zonnetje, windstil en minder koud en minder druk dan de rest van de week!![]()
De terugweg verliep voorspoedig en de Duitse autobahn was lekker rustig. Mede omdat we zaterdagochtend heel vroeg zijn vertrokken.
@ Luni: heb je thuis niet geoefend? Doe ik elk jaar eventjes, scheelt je een hoop ellende!
Bij de Weissensee, net voor het stadje Füssen...quote:Op zondag 11 januari 2009 17:31 schreef Luni het volgende:
[..]
Waar ben jij de grens over gegaan, bij Bregenz?
Ah ok, wij stonden in de file voor de tunnel bij Bregenz, dus ik dacht misschien hebben we in dezelfde file gestaan.quote:Op zondag 11 januari 2009 21:12 schreef Fyodor het volgende:
[..]
Bij de Weissensee, net voor het stadje Füssen...
Is dat makkelijk aan te rijden, of moet je ver binnendoor over provinciale wegen?quote:Op zondag 11 januari 2009 13:21 schreef Fyodor het volgende:
Gisteren terug gekomen van een weekje Sölden!
Volgend jaar zoeken we wel wat anders op, aangezien het toch een vrij klein skigebied is
T/m Oostenrijk uiteraard autobahn, zeer eenvoudig (duhquote:Op donderdag 15 januari 2009 09:29 schreef Luni het volgende:
[..]
Is dat makkelijk aan te rijden, of moet je ver binnendoor over provinciale wegen?
Ok, goeie provinciale weg waar je wel 80 kan rijden dus?quote:Op donderdag 15 januari 2009 10:19 schreef Fyodor het volgende:
[..]
T/m Oostenrijk uiteraard autobahn, zeer eenvoudig (duh).
Volgens mij moesten we vanaf de grens nog zo'n 1,5 uur rijden. Ik vond het redelijk eenvoudig, goede wegen en slechts enkele keren echt 'berg' rijden, dus ff goed in de lage versnelling en afremmen op de motor etc. Ik rij veel liever op de autobahn, maar echt moeilijk was het dus niet.
Ja hoor, volgens mij best vaak 100 en 80, al zijn er ook stukken in de bergen waar ik dat niet zou aanradenquote:Op donderdag 15 januari 2009 11:01 schreef Luni het volgende:
[..]
Ok, goeie provinciale weg waar je wel 80 kan rijden dus?
Vette fotoquote:Op dinsdag 13 januari 2009 16:07 schreef Houniet het volgende:
[ afbeelding ]
Vorig jaar gemaakt met mijn N73.
Als het goed is komt er vanaf zondag/ maandag behoorlijk wat sneeuw. Weet niet precies of dat in Gerlos ook komt. Maar het is voor de Alpen...quote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:17 schreef Komakie het volgende:
In Gerlos gaat het nog steeds lekker.
Hoewel er wel wat sneeuw mag gaan vallen
Hmmm bekende problemen. Zo heb ik vorige week ook ongeveer ervaren.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 16:48 schreef Berto het volgende:
Zo ondertussen ook weer teruggekomen uit Gerlos.
Zaterdag 3 januari om 02:30 vertrokken. Reis ging lekker vlotjes totdat we bij Munchen (rond 10.30u) aankwamen. Was net een ongeluk gebeurt, dus stond het compleet vast . Op een gegeven moment besloten om maar dwars door Munchen te rijden. Dit ging redelijk vlot, maar uit Munchen kwamen we weer in een andere file terecht. Rond 14.00 uur kwamen we bij de afslag Zillertal aan, hier stonden de auto's op de vluchtstrook om de afslag te pakken, het stond hier compleet stil na in anderhalf uur 300 meter afgelegd te hebben, ben ik maar weer de snelweg op gegaan om de volgende afslag bij Schwarz te nemen, daar om te draaien en dan weer de snelweg te nemen en dan de afslag Zillertal, hier kon ik zo de afslag nemen om zo het Zillertal in te rijden (TIP). Maar ook hier stond het weer stil. Eindelijk hebben we toch om 17.30 Gerlos bereikt, doodop kan ik je vertellen.
Maar goed we gingen voor het skiën en dat hebben we ook heerlijk gedaan. Het was wel aan de drukke kant, bij sommige liften stonden best lange rijen, wat bleek een aantal Duitse regio's hadden nog vakantie, dus heel veel Duitsers. Op een gegeven moment besloten om maar naar Koenigsleiten te skien, hier was het een stuk rustiger en de pistes waren dus ook beter.
Sneeuw was op het begin van de dag prima, maar in de middag werd het toch snel minder. De nodige mensen gezien met botbreuken e.d.. Vooral de afdaling richting Gerlos was 's middags een grote ijsplaat. Veel mensen namen dan ook de lift 's middags naar beneden. Ik heb dat alleen donderdags gedaan, werd natuurlijk gelijk weer afgestraft voor dit. Stap in de lift, lift gaat in beweging, valt daarna stil, storing. Hebben we bijna een uur met acht man in zo'n cabine gezeten. We gingen tergend langzaam naar beneden.
Maar goed voor de rest een werkelijk schitterende vakantie gehad, 2 dagen half bewolkt, 4 dagen volop zon. Wel koud (tussen de -10 en -15), maar bijna geen wind en in de zon was het heerlijk.
Terugreis verliep vlot in 10.5 uur naar huis gereden.
Helaas zit het er weer op, moeten we weer een jaar wachten.
Dinsdag en woensdag moet het komen. centimetertje of 20/30quote:Op vrijdag 16 januari 2009 18:31 schreef Klapdeur het volgende:
[..]
Als het goed is komt er vanaf zondag/ maandag behoorlijk wat sneeuw. Weet niet precies of dat in Gerlos ook komt. Maar het is voor de Alpen...
Duitsland en Oostenrijk gaat volgens mij pas na 3 koningen (= 6 januari) pas weer naar school.. Ik ben in dezelfde week als jou geweest, en t/m dinsdag waren er vrij veel kinderen op epistes, daarna niet meer zoveel.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 16:48 schreef Berto het volgende:
wat bleek een aantal Duitse regio's hadden nog vakantie, dus heel veel Duitsers.
Vorige week ook naar Val Thorens geweest met Husk. Was top!quote:Op donderdag 15 januari 2009 19:47 schreef ThomXs het volgende:
13-02 naar Val Thorens met Husk, welke tenten zijn daar aan te raden om toch ook in Frankrijk een beetje leuk te kunnen Apres-Skiën?
Gasthof Zillertal, Saiko.comquote:Op woensdag 21 januari 2009 01:15 schreef Topmaat het volgende:
[..]
Beter! Welk hotel/appartement zit je?
Omdat niemand nog geantwoord heeft of heeft niemand een idee?quote:Op donderdag 22 januari 2009 17:33 schreef poiuytr het volgende:
Wat ik me afvroeg heeft er iemand ergens een lijst van Dj's/ artiesten die ook over 3 weken ergens optreden in Oostenrijk
Ik heb 1 keer geboard en het viel me op dat als je loopt met je board aan 1 voet omdat je een stukje omhoog moet (naar een lift bijvoorbeeld) je knie een een beetje onnatuurlijke houding draait (voet naar binnen). Dat lijkt me dus niet zo goed voor je knie. Maar als je juist je andere voet op dat moment los klikt (dus je slechte knie van het board af) lijkt met dat geen probleem. Verder denk ik inderdaad dat je je knie minder makkelijk op een rare manier kunt verdraaien wat met skiën wel vrij makkelijk gebeurt als je valt en skies ergens blijven steken tijdens de val. Maar ik heb het idee dat je wel meer kracht op je knieen moet zetten als je wilt sturen (ik weet niet of kracht op zich ook een probleem voor je knie is?), maar dat kan ook wel komen omdat ik al wel kan skieën en boarden voor mij dus veel lastiger is. Heb je al eerder geboard of geskieëd?quote:Op zondag 1 februari 2009 19:01 schreef InnocentFR het volgende:
Afgelopen jaar had ik met voetballen mijn knie uit de kom. Echter ga ik komende week wel weer op wintersport. Boarden lijkt mij beter voor mijn knie dan skiën, zijn er mensen die dit kunnen bevestigen of ontkrachten?
Jeroen Post on Tourquote:Op donderdag 22 januari 2009 17:33 schreef poiuytr het volgende:
Mooi om al die verhalen hier te horen.. krijg er nu al veel te veel zin in
Zelf ga ik dit jaar voor de 3e keer op rij met kameraden richting Kirchberg..
Wat ik me afvroeg heeft er iemand ergens een lijst van Dj's/ artiesten die ook over 3 weken ergens optreden in Oostenrijk
Chicolate is er onlangs geweest volgens mij.quote:Op zondag 1 februari 2009 23:51 schreef ericajax het volgende:
Iemand weleens naar Saint Sorlin geweest?
quote:Skilift sleurt man ondersteboven berg op
Een Oostenrijkse man is in het Tiroler skioord Imst ondersteboven met een stoeltjeslift ongeveer 250 meter de berg opgesleurd. Dat berichtte de Oostenrijkse televisiezender ORF vandaag.
De man wilde een sleetje in de skilift zetten, maar kwam met zijn been vast te zitten in een stoeltje. Met zijn hoofd naar beneden werd hij vervolgens mee omhoog gesleept.
Skiërs zagen de man voorbij komen en alarmeerden de exploitant van de lift, die de man ongeschonden wist te redden uit zijn benarde positie. Als de man uit de lift zou zijn gevallen, had het veel slechter kunnen aflopen, aldus de eigenaar van de lift.
Skilift sleurt man ondersteboven berg op
Heb ook geen helm op, maar je ziet het steeds vaker, denk dat in St Anton zo'n beetje de heft een helm op had. En de eigenaar van ons appartement, die ook skiles gafwas verbaasd dat wij er geen 1 droegen. Een fietshelm is open toch, lijkt me wel koud, of je moet er nog een muts onder dragen, denk wel dat hij voeldoende beschermd.quote:Op maandag 2 februari 2009 16:16 schreef maok het volgende:
Ik zat vlak voor ik weer ga skiën even na te denken over bescherming voor als je een val maakt. Andere jaren heb ik nog nooits iets van bescherming gebruikt maar als ik ga skaten, heb ik een helm, kniebeschermers en polsbeschermers en als ik buiten ga klimmen heb ik ook een helm (en een gordel uiteraard). Dus eigenlijk best raar dat ik bij het skieën geen enkele bescherming draag, dat gaat tenslotte nog veel harder dan skaten.
Wat is nou nuttige bescherming om te dragen bij het skiën? Snowboarders zie je regelmatig met een helm (en skiërs zo nu en dan ook) maar is er verder ook nog nuttige bescherming voor wintersport? Ik heb zelf wel een fietshelm, is die ook geschikt voor skiën of moet je daar echt een speciale 'snowboard' helm voor hebben?
Het wordt toch verplicht in Oostenrijk?quote:Op maandag 2 februari 2009 17:08 schreef Luni het volgende:
[..]
Heb ook geen helm op, maar je ziet het steeds vaker, denk dat in St Anton zo'n beetje de heft een helm op had. En de eigenaar van ons appartement, die ook skiles gafwas verbaasd dat wij er geen 1 droegen. Een fietshelm is open toch, lijkt me wel koud, of je moet er nog een muts onder dragen, denk wel dat hij voeldoende beschermd.
Ik denk er ook hard over na om er volgend seizoen 1 te nemen, Sinner heeft ze geloof ik al voor rond de ¤ 60.
Fietshelm is inderdaad open. Maar ik heb een muts voor onder mijn bouwhelm (een van de redenen om niet direct een nieuwe helm te kopen, ik heb echt te veel helmen, het zou dus mooi zijn als er eentje geschikt is), die past volgens mij ook wel onder mijn fietshelm, die kan er ook met bandjes aanvalst gemaakt worden. Maar een fiets helm is vooral een valhelm. ZIjn helmen voor skieën ook alleen voor als je valt of beschermen ze ook nog op een andere manier?quote:Op maandag 2 februari 2009 17:08 schreef Luni het volgende:
[..]
Heb ook geen helm op, maar je ziet het steeds vaker, denk dat in St Anton zo'n beetje de heft een helm op had. En de eigenaar van ons appartement, die ook skiles gafwas verbaasd dat wij er geen 1 droegen. Een fietshelm is open toch, lijkt me wel koud, of je moet er nog een muts onder dragen, denk wel dat hij voeldoende beschermd.
Ik denk er ook hard over na om er volgend seizoen 1 te nemen, Sinner heeft ze geloof ik al voor rond de ¤ 60.
Ja ik, maandje geleden. Wat wil je weten?quote:Op zondag 1 februari 2009 23:51 schreef ericajax het volgende:
Iemand weleens naar Saint Sorlin geweest?
Hoe het skieen is, het apres-skien/stappenquote:Op maandag 2 februari 2009 18:05 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Ja ik, maandje geleden. Wat wil je weten?
Uitgaan: geen idee, ik was na een dag boarden behoorlijk moe en vond een filmpje kijken dan wel genoeg inspannend. Skieeen: het gebied is groot, groot genoeg om elke dag naar een ander stuk te gaan. Pistes zelf ben ik minder enthousiast over, op sommige lagen veel stenen en de dalafdaling was eind van de middag te druk om vooruit te komen. Op veel plaatsen staan sneeuwkanonnen, die als het vriest bijna altijd wel aanstaan, dus ook als er weinig sneeuw ligt, geen gras erdoor.quote:Op maandag 2 februari 2009 18:18 schreef ericajax het volgende:
[..]
Hoe het skieen is, het apres-skien/stappenOf het de moeite is
Ow dan kan ik je tegenkomen, ik ben er vr/za/zoquote:Op dinsdag 3 februari 2009 17:39 schreef ericajax het volgende:
Ok dankje, hoor net dat ik er vrijdag waarschijnlijk heenga. Ben benieuwd
Thank you, alleen jammer dat er niemand aanwezig is als wij er zijnquote:Op zondag 1 februari 2009 23:59 schreef ericajax het volgende:
[..]
Jeroen Post on Tour
Jeroen Post will rock the pub on Sundays 18.01., 25.01., 01.02, 01.03. and 08.03.2009 and take the party to the next level.
Radio Veronica DJ Tour in the London Pub
Join us for 80's & 90's hits with world class Radio Veronica DJ's in the London Pub on 31.12.2008 with Colin Banks, on 07.01.2009 with Jan Willem van E and on 25.02.2009 with Rick van Velthuizen.
Het Feestteam
"De allerleukste feestact van Nederland" will shake the pub this upcoming winter season. Keep checking our website for dates and times!
@ London Pub in Kirchberg
Je gaat toch om te skien/snowboarden?quote:Op dinsdag 3 februari 2009 19:09 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Thank you, alleen jammer dat er niemand aanwezig is als wij er zijn
Snap ook niet waarom ze niet zoveel mogelijk bekende sterren er na toe laten als het super druk is en dan heb ik het over de Krokusvakantie.
Op de site van de Bolle olifant staat helaas ook niks, en voor de rest ken ik niet echt alle kroegen/ discotheken in Kirchberg.
Kirchberg is ook wel gezellig zonder bekende sterren hoor, geloof mijquote:Op dinsdag 3 februari 2009 19:09 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Thank you, alleen jammer dat er niemand aanwezig is als wij er zijn
Snap ook niet waarom ze niet zoveel mogelijk bekende sterren er na toe laten als het super druk is en dan heb ik het over de Krokusvakantie.
Op de site van de Bolle olifant staat helaas ook niks, en voor de rest ken ik niet echt alle kroegen/ discotheken in Kirchberg.
Voor 50% ja, andere 50% voor apre-ski en alles eromheen.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 19:13 schreef Luni het volgende:
[..]
Je gaat toch om te skien/snowboarden?
Ga je voor 50% voor de apres-ski joh? Bij mij staat het boarden op 1 en dan komt er héél lang niks.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 19:30 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Voor 50% ja, andere 50% voor apre-ski en alles eromheen.
Gewoon reuze gezellig daar, nog paar nachtjes en dan is het alweer zover
Ze draaien en inderdaad van allesquote:Op dinsdag 3 februari 2009 19:36 schreef Luni het volgende:
[..]
Ga je voor 50% voor de apres-ski joh? Bij mij staat het boarden op 1 en dan komt er héél lang niks.
Weet het ben 1 avond in de Londoner geweest toen we met m'n werk zijn wezen wintersporten, was zeker gezellig, draaien daar gelukkig niet alleen hoempapa, want daar kan ik echt niet tegen, moet niks van dat gehos hebben.
Hoeveel betaal je ongeveer zon vliegticket dan richting Oostenrijk? of ga je ergens anders heen?quote:Op zondag 8 februari 2009 18:20 schreef Houniet het volgende:
Bij gaan alleen met de trein naar schiphol.
Op hoop van zegen mag je je bagage kwijt zien te raken op de daarvoor bestemde plekken, als die niet al vol zijn.quote:Op zondag 8 februari 2009 17:58 schreef poiuytr het volgende:
Iemand hier ooit eerder met de trein richting een ski oord gereisd?
Hoe gaat dat met de bagage? moet je dat zelf bij je houden of gaat het net zo als in een vliegtuig dat je het af moet geven en dat het voor jou word bewaard?
Hoe bedoel je dat precies?quote:Op zondag 8 februari 2009 20:21 schreef TradeMarkie het volgende:
[..]
Op hoop van zegen mag je je bagage kwijt zien te raken op de daarvoor bestemde plekken, als die niet al vol zijn.
2 jaar geleden, met een trein naar oostenrijk geweest. Was leuk met een discocoupe erbij, en ook nog redelijk kunnen slapen in een chouchette.quote:Op zondag 8 februari 2009 17:58 schreef poiuytr het volgende:
Iemand hier ooit eerder met de trein richting een ski oord gereisd?
Hoe gaat dat met de bagage? moet je dat zelf bij je houden of gaat het net zo als in een vliegtuig dat je het af moet geven en dat het voor jou word bewaard?
-skiepak of skibroek en -jas met veel zakkenquote:Op maandag 9 februari 2009 16:12 schreef fathank het volgende:
Ik ga vrijdag dus voor het eerst op wintersport. Nog tips voor wat ik mee moet nemen..?
Dit jaar ben ik weer met de thalys geweest en ik was blij dat ik heen op het eerst en terug op het 2e station in kon stappen, want dan kun je je spullen nog wel gewoon kwijt, de laatsten die instappen moeten echt zoeken waar ze nog een tasje kwijtkunnen.quote:Op zondag 8 februari 2009 21:53 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat precies?
Dat er wel aangewezen plekken zijn maar andere mensen er ook bij kunnen komen?
Tip: zet je spullen in je appartement. Niet in een berging. Bij ons is er zo op miraculeuze wijze een snowboard verdwenen....quote:Op maandag 9 februari 2009 17:47 schreef maok het volgende:
(sowieso wel handig als je schoenen in een algemene skieberging laat staan)
Met een beetje geluk zijn er skiekluisjes of lever je je skies in bij de verhuur (ik ga er vanuit dat hij nog geen eigen materiaal heeft). En wie wil er nou (expres) van dat materiaal van de skieschool jatten? (Als het mijn eigen spullen waren was ik ook voorzichtiger)quote:Op maandag 9 februari 2009 20:19 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Tip: zet je spullen in je appartement. Niet in een berging. Bij ons is er zo op miraculeuze wijze een snowboard verdwenen....
Er waren ' kluisjes.' Beetje jammer alleen dat die open waren aan de bovenkant.quote:Op maandag 9 februari 2009 20:24 schreef maok het volgende:
[..]
Met een beetje geluk zijn er skiekluisjes of lever je je skies in bij de verhuur (ik ga er vanuit dat hij nog geen eigen materiaal heeft). En wie wil er nou (expres) van dat materiaal van de skieschool jatten? (Als het mijn eigen spullen waren was ik ook voorzichtiger)
Dat is minderquote:Op maandag 9 februari 2009 20:28 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Er waren ' kluisjes.' Beetje jammer alleen dat die open waren aan de bovenkant.
Kun je mij misschien precies vertellen hoe dat met de trein reizen gaat?quote:Op maandag 9 februari 2009 19:02 schreef TradeMarkie het volgende:
[..]
Dit jaar ben ik weer met de thalys geweest en ik was blij dat ik heen op het eerst en terug op het 2e station in kon stappen, want dan kun je je spullen nog wel gewoon kwijt, de laatsten die instappen moeten echt zoeken waar ze nog een tasje kwijtkunnen.
Zeker als je dan nog een board of ski's lijkt me dat heel irritant.
In de Citynightline of hoe dat ding naar Oostenrijk ook heet hadden we daar wel minder problemen mee, maar dan moet je weer een aantal keren overstappen en die reis vind ik een stuk minder relaxed.
Lees het topics eens door manquote:Op dinsdag 10 februari 2009 14:36 schreef ThomXs het volgende:
Vrijdag naar Val ThorensIemand daar al geweest dit seizoen? Hoe was het?
Als je geluk heb wat nieuwe sneeuw erbij. Maar afgelopen week lag er niet al te veel in val thorens, in de overige 2 dalen lag beduidend meer sneeuw. Volgens de locals kwam het doordat het heel hard gewaaid had en de wind veel sneeuw weer weggeblazen had in valthorens. De pistes waren wel ok, maar veel rotsen buiten de pistes zichtbaar. Ik heb er nog nooit zo veel rotsen gezien in ieder geval.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 14:36 schreef ThomXs het volgende:
Vrijdag naar Val ThorensIemand daar al geweest dit seizoen? Hoe was het?
Naar welk land ga je?quote:Op maandag 9 februari 2009 23:16 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Kun je mij misschien precies vertellen hoe dat met de trein reizen gaat?
Waar word mijn koffer opgeslagen en kunnen andere mensen daar ook bij komen, en moet je vaak overstappen?
Niet al te duur.quote:
Oostenrijk..quote:
Iemand anders nog een mening hierover?quote:Op donderdag 12 februari 2009 16:40 schreef razor123 het volgende:
Is dit wat?
Duur of niet?
Résidence Dôme de Polset
http://winter.husk.nl/accommodation.aspx?acc=17949&view=prices
¤ 367,50 p.p. (accomodatie, skipas 7 dagen, busreis)
Reisduur 10 dagen
Vertrek 24-04-2009
Terugkomst 03-05-2009
Kamertype Studio 4 Pers.
Komt nog ongeveer 50 euro p.p. bij voor de annulerings- en reisverzekering, en verder nog eet, drink, bier en uitgaanskosten.
En voor mij nog huurkosten voor snowboard en spul
...ik heb zo'n vier jaar terug alles afgescheurd in de knie en heb een voorste kruisband plastiek reconstructie ondergaan. Zeker 1,5 jaar gerevalideerd. Nu ben ik bang dat het niet slim is om te gaan skiën.. plan was om deze week te gaan skiën maar nu het dichterbij komt denk ik steeds meer na of het wel zo slim is..quote:Op zondag 1 februari 2009 19:01 schreef InnocentFR het volgende:
Afgelopen jaar had ik met voetballen mijn knie uit de kom. Echter ga ik komende week wel weer op wintersport. Boarden lijkt mij beter voor mijn knie dan skiën, zijn er mensen die dit kunnen bevestigen of ontkrachten?
Bronquote:Nederlands meisje verongelukt in Frankrijk
AP
gepubliceerd op 16 februari 2009 09:20, bijgewerkt op 09:33
GRENOBLE - Een 17-jarig meisje is zondagmiddag omgekomen bij een skiongeluk in Frankrijk. De tiener knalde naast de piste met hoge snelheid tegen een boom. Hulpdiensten waren snel ter plaatse, maar het slachtoffer was al overleden. Dat hebben hulpdiensten maandag laten weten.
Het ongeluk gebeurde bij Chatel, vlakbij de Zwitserse grens. De identiteit van het slachtoffer is nog niet bekendgemaakt.
Vriend van me heeft ook problemen met zijn knie (slaat elke keer op slot door een kraakbeen balletje) maar met boarden heeft hij geen last, ik denk wel dat boarden beter is dan skieën, maar ik zou dan niet gaat slepen/steppen om je knie toch niet echt te belasten....quote:Op zondag 15 februari 2009 19:27 schreef Smeich het volgende:
Ik heb jammer genoeg nog nooit geskied/gesnowboard en wil zooooooo verdomd graag, maar....
[..]
...ik heb zo'n vier jaar terug alles afgescheurd in de knie en heb een voorste kruisband plastiek reconstructie ondergaan. Zeker 1,5 jaar gerevalideerd. Nu ben ik bang dat het niet slim is om te gaan skiën.. plan was om deze week te gaan skiën maar nu het dichterbij komt denk ik steeds meer na of het wel zo slim is..
Ok, die ga ik maar neit aan mijn meisje laten lezen :pquote:Op maandag 16 februari 2009 11:21 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Bron
Auw. *helm klaarlegt voor volgende vakantie.
Ik ben wel benieuwd naar de drankprijzen in zweden.quote:Op maandag 16 februari 2009 12:55 schreef esther12345 het volgende:
Ik begreep ook dat je er goed kan apresskien, niet onbelangrijk dacht ik zo.
ben meerdere malen in Östersund geweest alleen nog nooit in de winter. geen apresski ervaringen daar maar wel dat alcohol heel erg duur is in zweden. het is zwaar belast en wordt alleen in staatswinkels (systembolaget) verkocht. in barretjes en kroegen kan je uiteraard ook wel alcohol krijgen maar je betaalt er echt de hoofdprijs voor.quote:Op maandag 16 februari 2009 12:55 schreef esther12345 het volgende:
Hee allemaal,
Ik ga volgende week naar Are en Ostersund in Zweden, ik zag net op sneeuwhoogte dat er 80cm ligt. Dat belooft wat! Ik ga normaal ieder jaar snowboarden in Oostenrijk, maar mijn vader had van vrienden gehoord dat je in Zweden ook fantastische slopes hebt. Ik begreep ook dat je er goed kan apresskien, niet onbelangrijk dacht ik zo.
Ik zag op youtube ook super grappige filmpjes die daar zijn op genomen, zag ook mooie pistes voorbij komen. Moet je eens zoeken op fitforthewintergames.
Zijn er op dit forum ook mensen die naar Are en Ostersund gaan? Lijkt me leuk om het er alvast over te hebben.
Groetjes Esther
Het is zo een 700 km rijden voor je, reken dus maar uit. uurtje of 7 met pauze (aangezien je in Duitsland wel door kan rijden)quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:38 schreef Hare het volgende:
Ik ga aanstaande zaterdag voor het eerst op skivakantie. Alles goed voorbereid en we kunnen dus bepakt en bezakt op weg.
Nu wil ik graag om een uurtje of 3 's middags in Mayrhofen zijn. Hoe laat zouden jullie dan vertrekken uit Nederland? Ik neem namelijk aan dat er wel wat drukte op de weg zal zijn, maar ik heb geen flauw idee wat ik moet verwachten...iemand tips?
Bedankt!
Ja, dat had ik zelf ook al wel berekendquote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:05 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Het is zo een 700 km rijden voor je, reken dus maar uit. uurtje of 7 met pauze (aangezien je in Duitsland wel door kan rijden)
Wij rijden hier vrijdag waarschijnlijk rond middernacht weg, maar wij moeten ook wat verder (1150 km)
Met het hoogseizoen maakt het bijna niet uit hoe laat je aankomt, er staan toch altijd files.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:40 schreef Hare het volgende:
[..]
Ja, dat had ik zelf ook al wel berekend![]()
Maar hoeveel uur moet je rekenen voor de files? En voorkom je files als je eerder vertrekt?
Daar zaten wij ookquote:Op zondag 22 februari 2009 21:40 schreef ThomXs het volgende:
Zat in residence Les 3 Vallees boven de Veronica bar, daar dus bijna iedere dag geweest. Wel triest eigenlijk dat er op 'Oostenrijkse apresski tijden' geen hond te vinden is daar, maar de avonden maakten veel goed. Al vonden wij le Monde nog leuker. Verder vond ik de Fransen een stuk minder gastvrij dan de Oostenrijkers.
Volgend jaar toch maar weer naar Oostenrijk
ik zal dus ook maar een doosje of 2 in mijn koffer gooienquote:Op maandag 23 februari 2009 21:47 schreef fathank het volgende:
Afgelopen zaterdag teruggekomen van m'n eerste wintersport ever. Naar Tsjechië geweest. Meer dan genoeg sneeuw, wel helaas de hele week continu sneeuwval gehad. Achja, das nog altijd beter dan dat het dooit zullen we maar zeggen.
Voor de eerste keer op een snowboard gestaan en het viel me niks tegen. Heb wel behoorlijk wat ervaring met skateboarden en wakeboarden en surfen maar toch. Geen les nodig gehad. Wel uiteraard een paar flinke klappers gemaakt en uiteindeiljk 3 dagen met pijnstillers moeten boarden (lange leve Ibuprofen) vanwege een pijnlijke lies. Heb er nu nog steeds last van, als het eind van de week niet beter is dan maar eens langs de huisarts.
Hoi wij zijn net vandaag terug van een lang weekend val thorens, was groep van 30 man, maar ik weet dat het ook mogelijk is om met kleinere groepen te gaan, ze regelen hele arrangement en de prijzen zijn erg laag, hou wel rekening met de over algemeen matige verblijfsruimten, op zich niet zo heel erg, want over algemeen slaap je er alleen. Dit is nu 3e jaar dat we dit doen, en is elke keer nog bevallen. Als je niet al te groot budget hebt kan ik dit echt adviseren, reizen zijn over algemeen per bus, dus hou daar rekening mee! Als je jong bent kan ik je zeker Kirchberg adviseren, goede pistes en gezellig uitgansleven (ook goed betaalbaar).quote:Op zaterdag 7 maart 2009 17:20 schreef uithangbord het volgende:
Een vraagje, aankomend jaar is het plan om met een groep (zeg 6-10 mensen) naar Oostenrijk te gaan. Het liefst een busreis waardoor je met ongeveer 30 jongeren bij elkaar in een pension terechtkomt. Leer je ook nog nieuwe mensen kennen! Weet iemand een goede operator die een reis als deze organiseert? Leeftijd van de groep is 17 - 22.
Gebied maakt niet heel veel uit, maar leuke gebieden waar we goede ervaring mee hebben zijn de volgende:
Gerlos
Kirchberg / Kitzbuhel
Kaprun
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |