quote:
Op maandag 9 februari 2009 16:12 schreef fathank het volgende:Ik ga vrijdag dus voor het eerst op wintersport. Nog tips voor wat ik mee moet nemen..?

-skiepak of skibroek en -jas met veel zakken
-skisokken (voor elke dag of elke 2 dagen als je er niet gelijk zoveel wilt aanschaffen)
-skipuli (voor elke paar dagen eentje) (als je een erg warme jas hebt en het is niet zou koud is dit niet persee nodig)
-shirtjes, liefst shirtjes die niet te veel vocht opnemen, dat wordt zo koud als je stil staat/ in lift zit (voor elke paar dagen eentje)
-handschoenen
-muts (niet al te lomp ding, als het warm is, is het wel lekker om hem in je zak te kunnen stoppen)
-sjaal
-grote (oranje) skibril (voor tegen de sneeuw, kou, zon en om beter te kunnen zien als het mistig is)
-eventueel een zonnebril
- lange ondebroek/ panty/ legging voor als het erg koud is
-spul voor je lippen en zonnebrandcreme
Wat ik verder handig vind:
- klein portomneetje, zo'n dik ding zit niet lekker in je jaszak, zeker niet als je er op valt
- Ik weet niet hoe de lift systeemen in Tjechië tegenwoordig zijn, maar toen ik er was een jaar of 7 geleden, moest je je skiepas nog door een gleufje halen. Als je die dan steeds uit je zak moet vissen met je grote handschoenen is dat onhandig. Dan is een skipashouder ook wel makkelijk, maar je kun je daar ook overal kopen.
- Schoenen met goed profiel, als je 's avonds nog ergens heen wilt wil je onderweg ook je been niet breken (hoe leg je dat thuis uit

). Als je wat verder van de pistes zit en er heen moet lopen voor je je skie/snowboard schoenen aan wilt trekken, neem dan oude schoenen mee die je onder aan de piste durft te laten staan. (sowieso wel handig als je schoenen in een algemene skieberging laat staan)
- Zakdoekjes, anders zijn je handschoenen aan het einde van de vakantie zo vies.
- als je gaat skiën: skicarrier (waarmee je je skies en stokken makkelijk over je schouder kunt meenemen), scheelt een hoop geklooi.
- Dit jaar had ik gewilt dat ik van die handwarmertjes (van die zakjes met vloeistof en zo'n breek dingetje dat dan automatisch steeds kan opwarmen) mee had genomen als ik mijn handaschoenen buiten even had uitgedaan, maar meestal is het niet zo koud.
- Ik had dit jaar voor het eerst een helm mee, dat voelt wel veilig maar is niet noodzakelijk als je niet te hard gaat.
Als je op de pistes gaat eten heb je verder geen rugzakje nodig voor eten en drinken. Wat erg lekker is op de pistes in Tjechië: Knoedels, dat zijn een soort deegplakken waar je een soor goulash bij krijgt