Ook voor het eerst op wintersport geweest. Van te voren 1 keer op een sneeuwbaan in Nederland geweest zonder echte les van een leraar maar wel met een vriend die wel veel ski-ervaring heeft. In Oostenrijk ook een ochtendje les genomen en toen had ik de basis wel redelijk onder de knie, bochten, remmen en de parallel begon ook aardig te komen. De rest van de week enorm veel geskied en het ging telkens beter. Eerst vooral op de blauwe pistes maar later ook de rode en af en toe een zwarte (enorme spierpijn na een zwarte piste omdat ik blijkbaar toch nog niet helemaal goed op mijn ski's sta

) en aan het einde van de week twee keer een ski-route gedaan (een piste die niet geprepareerd was maar wel open gegooid), wat nog zwaarder was dan alle andere pistes. Enorm veel ijs, heel erg steil en ook veel stukken aan het eind van de afdaling met gewoon modder/gras waar je doorheen moest skiën. Gecombineerd met enorme steile stukken met puur was dat echt enorm zwaar maar wel erg vet. Bij de pistes kwam je ook vaak langs kleine stukken buiten de piste wat ook gaaf was om even snel tussendoor te schieten, geeft ook een leuk gevoel als je de piste afschiet, tussen een paar bomen doorgaat en vervolgens met een kleine schans weer de piste opspringt (al kwam ik niet zo hoog boven de grond uit

).
Al met al een superweek gehad en voor de eerste keer wintersport ooit vond ik het echt supergoed gaan. Ik kon snel de bergen af en ook al is mijn techniek niet super, ik heb het echt super naar mijn zin gehad. Veel mensen om mij heen vonden het wat minder, omdat het 7 dagen lang gesneeuwd heeft en ook enorm mistig is geweest. Voor hun vervelend, ik wist niet beter dus ik vond het wel lekker zo met veel sneeuw. Het zorgde er wel voor dat de piste steeds slechter werd met veel hobbels, waar lastig tussendoor te skiën is.
Ook op een gegeven moment mist gehad waar je hooguit 10 meter voor je kon kijken, terwijl we met een paar gasten boven op een onbekende berg stonden om 8 uur 'smorgen terwijl het heel de nacht gesneeuwd had. Wel een leuke ervaring om in zulke enorme mist -voorzichtig- door een enorme berg sneeuw te gaan terwijl je geen flauw idee hebt waar je eigen bent en naartoe gaat.
Al met al één mooie zonnige dag gehad met blauwe lucht, en voor de rest veel mist en alleen maar sneeuw. Maar voor de eerste keer wintersport vond ik het al geweldig en nu kan het volgend jaar alleen maar leuker worden lijkt me!

Volgend jaar wel proberen te snowboarden, dat lijkt me toch ook nóg leuker dan skiën.
Nog een paar mistige plaatjes om een idee te geven:
![]()
![]()
![]()