abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 februari 2009 @ 21:47:37 #201
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_66388903
Afgelopen zaterdag teruggekomen van m'n eerste wintersport ever. Naar Tsjechië geweest. Meer dan genoeg sneeuw, wel helaas de hele week continu sneeuwval gehad. Achja, das nog altijd beter dan dat het dooit zullen we maar zeggen.

Voor de eerste keer op een snowboard gestaan en het viel me niks tegen. Heb wel behoorlijk wat ervaring met skateboarden en wakeboarden en surfen maar toch. Geen les nodig gehad. Wel uiteraard een paar flinke klappers gemaakt en uiteindeiljk 3 dagen met pijnstillers moeten boarden (lange leve Ibuprofen ) vanwege een pijnlijke lies. Heb er nu nog steeds last van, als het eind van de week niet beter is dan maar eens langs de huisarts.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_66389086
quote:
Op zondag 22 februari 2009 21:40 schreef ThomXs het volgende:
Zat in residence Les 3 Vallees boven de Veronica bar, daar dus bijna iedere dag geweest. Wel triest eigenlijk dat er op 'Oostenrijkse apresski tijden' geen hond te vinden is daar, maar de avonden maakten veel goed. Al vonden wij le Monde nog leuker. Verder vond ik de Fransen een stuk minder gastvrij dan de Oostenrijkers.
Volgend jaar toch maar weer naar Oostenrijk
Daar zaten wij ook Qua locatie perfect, alleen appartement was niet veel. O.a. slaapbank kapot en dag voor vertrek gefixt, maar verder goed te doen
Nog bij dat Deens restaurant geweest bij de ingang? Goed eten en leuke bediening..
pi_66418885
Nog drie dagen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_66420156
quote:
Op maandag 23 februari 2009 21:47 schreef fathank het volgende:
Afgelopen zaterdag teruggekomen van m'n eerste wintersport ever. Naar Tsjechië geweest. Meer dan genoeg sneeuw, wel helaas de hele week continu sneeuwval gehad. Achja, das nog altijd beter dan dat het dooit zullen we maar zeggen.

Voor de eerste keer op een snowboard gestaan en het viel me niks tegen. Heb wel behoorlijk wat ervaring met skateboarden en wakeboarden en surfen maar toch. Geen les nodig gehad. Wel uiteraard een paar flinke klappers gemaakt en uiteindeiljk 3 dagen met pijnstillers moeten boarden (lange leve Ibuprofen ) vanwege een pijnlijke lies. Heb er nu nog steeds last van, als het eind van de week niet beter is dan maar eens langs de huisarts.
ik zal dus ook maar een doosje of 2 in mijn koffer gooien
  dinsdag 24 februari 2009 @ 23:15:48 #205
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_66427228
Er ligt bij ons gewoon zoveel sneeuw dat off piste geen optie is. Niet eens om het lawine gevaar, maar je komt er gewoon niet doorheen. Het funpark was 2 of 3 dagen niet geprepareerd en ik stond tot halverwege me bovenbenen in de poeder

Ook niet off piste vanwege lawinegevaar natuurlijk, maar praktisch gezien was het wel grappig
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  zondag 1 maart 2009 @ 10:06:10 #206
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_66574047
Davos was goed te doen in de voorjaarsvakantie (zeker ook de reis, alleen Zurich blijft een ramp), vooral omdat de Zwitsers dan geen vakantie hebben. Supersneeuw, alleen wat weinig zon.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_66584554
Ook voor het eerst op wintersport geweest. Van te voren 1 keer op een sneeuwbaan in Nederland geweest zonder echte les van een leraar maar wel met een vriend die wel veel ski-ervaring heeft. In Oostenrijk ook een ochtendje les genomen en toen had ik de basis wel redelijk onder de knie, bochten, remmen en de parallel begon ook aardig te komen. De rest van de week enorm veel geskied en het ging telkens beter. Eerst vooral op de blauwe pistes maar later ook de rode en af en toe een zwarte (enorme spierpijn na een zwarte piste omdat ik blijkbaar toch nog niet helemaal goed op mijn ski's sta ) en aan het einde van de week twee keer een ski-route gedaan (een piste die niet geprepareerd was maar wel open gegooid), wat nog zwaarder was dan alle andere pistes. Enorm veel ijs, heel erg steil en ook veel stukken aan het eind van de afdaling met gewoon modder/gras waar je doorheen moest skiën. Gecombineerd met enorme steile stukken met puur was dat echt enorm zwaar maar wel erg vet. Bij de pistes kwam je ook vaak langs kleine stukken buiten de piste wat ook gaaf was om even snel tussendoor te schieten, geeft ook een leuk gevoel als je de piste afschiet, tussen een paar bomen doorgaat en vervolgens met een kleine schans weer de piste opspringt (al kwam ik niet zo hoog boven de grond uit ).

Al met al een superweek gehad en voor de eerste keer wintersport ooit vond ik het echt supergoed gaan. Ik kon snel de bergen af en ook al is mijn techniek niet super, ik heb het echt super naar mijn zin gehad. Veel mensen om mij heen vonden het wat minder, omdat het 7 dagen lang gesneeuwd heeft en ook enorm mistig is geweest. Voor hun vervelend, ik wist niet beter dus ik vond het wel lekker zo met veel sneeuw. Het zorgde er wel voor dat de piste steeds slechter werd met veel hobbels, waar lastig tussendoor te skiën is.

Ook op een gegeven moment mist gehad waar je hooguit 10 meter voor je kon kijken, terwijl we met een paar gasten boven op een onbekende berg stonden om 8 uur 'smorgen terwijl het heel de nacht gesneeuwd had. Wel een leuke ervaring om in zulke enorme mist -voorzichtig- door een enorme berg sneeuw te gaan terwijl je geen flauw idee hebt waar je eigen bent en naartoe gaat.

Al met al één mooie zonnige dag gehad met blauwe lucht, en voor de rest veel mist en alleen maar sneeuw. Maar voor de eerste keer wintersport vond ik het al geweldig en nu kan het volgend jaar alleen maar leuker worden lijkt me! Volgend jaar wel proberen te snowboarden, dat lijkt me toch ook nóg leuker dan skiën.

Nog een paar mistige plaatjes om een idee te geven:

pi_66587811
Ook weer terug uit Les Sybelles (Le Corbier)

Het weer viel tegen, de eerste dagen nog mistig en een cmtje of 5 sneeuw, maar daarna ging de zon schijnen, waardoor we zelfs tot 2 keer toe in korte broek zaten te lunchen op het balkon. En de sneeuw werd ook minder, vrijdag was het zelfs meer omploegen van de piste dan boarden....

Verder wel een top weekje gehad, maar volgend jaar gaan we toch Oostenrijk proberen.

Nu wachten tot eind april dan weer naar Valtho! kijken of ik de techniek verbetering van deze vakantie ook meer in snelheid kan omzetten. (was deze week voornamelijk met mijn vriendin aan het boarden wiens het de eerste keer was, en dat ging ook wel goed)
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_66623906
Zit sinds zaterdag in Verbier t/m 8-03. Het weer valt een beetje tegen (veel bewolking) maar het is nog goed te doen.
Hopelijk wordt het in de loop van de week beter.
  maandag 2 maart 2009 @ 23:17:36 #210
155616 Proximo
For god, king & country
pi_66636813
Topweek gehad in Val Gardena, 1 dagje "slecht" weer gehad (wat lichte sneeuw en mist) en verder de hele week zon en blauwe hemel

Sneeuw was niks over te klagen, hoogstens op de laatste dag (vrijdag) dat het laatste half uurtje voor de liftsluiting zo nu en dan een beetje ijzig werd

Zin-in-volgende-ski-vakantie
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_66799555
Net terug van een weekje Fügen/Hochfügen/Kaltenbach. Hij was weer fijn. Eerste dagen lekker zonnetje, en goede condities/ruim voldoende sneeuw. Daarna werd het kouder, meer mist en verse sneeuw e.d.

Wat verder opviel: een hoop ongelukken. Meerdere malen helikopters, bananen, warmhoudfolie e.d. op de piste gezien gezien...

Volgend jaar zelf ook maar een helmpje aanschaffen: je ziet het de laatste jaren steeds meer, ik denk zelf dat het merendeel nu een helm draagt, en ben zelf ook de afgelopen week twee keer nogal hard op mn hoofd gevallen (zonder erg)...

[ Bericht 39% gewijzigd door marcodej op 07-03-2009 15:51:34 ]
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_66802087
Een vraagje, aankomend jaar is het plan om met een groep (zeg 6-10 mensen) naar Oostenrijk te gaan. Het liefst een busreis waardoor je met ongeveer 30 jongeren bij elkaar in een pension terechtkomt. Leer je ook nog nieuwe mensen kennen! Weet iemand een goede operator die een reis als deze organiseert? Leeftijd van de groep is 17 - 22.

Gebied maakt niet heel veel uit, maar leuke gebieden waar we goede ervaring mee hebben zijn de volgende:

Gerlos
Kirchberg / Kitzbuhel
Kaprun
pi_66859663
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 17:20 schreef uithangbord het volgende:
Een vraagje, aankomend jaar is het plan om met een groep (zeg 6-10 mensen) naar Oostenrijk te gaan. Het liefst een busreis waardoor je met ongeveer 30 jongeren bij elkaar in een pension terechtkomt. Leer je ook nog nieuwe mensen kennen! Weet iemand een goede operator die een reis als deze organiseert? Leeftijd van de groep is 17 - 22.

Gebied maakt niet heel veel uit, maar leuke gebieden waar we goede ervaring mee hebben zijn de volgende:

Gerlos
Kirchberg / Kitzbuhel
Kaprun
Hoi wij zijn net vandaag terug van een lang weekend val thorens, was groep van 30 man, maar ik weet dat het ook mogelijk is om met kleinere groepen te gaan, ze regelen hele arrangement en de prijzen zijn erg laag, hou wel rekening met de over algemeen matige verblijfsruimten, op zich niet zo heel erg, want over algemeen slaap je er alleen. Dit is nu 3e jaar dat we dit doen, en is elke keer nog bevallen. Als je niet al te groot budget hebt kan ik dit echt adviseren, reizen zijn over algemeen per bus, dus hou daar rekening mee! Als je jong bent kan ik je zeker Kirchberg adviseren, goede pistes en gezellig uitgansleven (ook goed betaalbaar).

Kortom net terug van lang weekend Val Thorens, 3 dagen geskied, eerste dag veel sneeuw en bewolking, op sommige momenten hooguit 10 meter zicht op de piste. Dag 2 en 3 zo goed als onbewolkt en perfecte pistes, heerlijk geknalt. Het dorp zelf stelt niet superveel voor, je hebt daar 2 beruchte tenten, Le Monde en The Malaysian. De eerste is een typische snowhut die erg vol is, waar men de gebruikelijk muziek draait met wat jonger publiek. The Malaysian komt wat later op gang (na twaalven) en is redelijk groot, kennelijk hebben ze een eigen huisband die live muziek speelt, en dan met name covers. Hoewel ze erg goed zijn voor een coverband is het wel jammer dat ze kennelijk altijd zelfde repertoire spelen. Conclusie: Goed weer, Goede pistes, aardig uitgaansleven, cijfer: 8
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 20 maart 2009 @ 15:21:13 #214
131526 ericajax
LACHEN HOOR.
pi_67240893
Ik vertrek zo naar Saalbach-Hinterglemm
10. Jari Litmanen
Ajacied ben je niet voor even, Ajacied ben je voor het leven
Biblis le Grosse Pedal Slakmoncul!!!
  dinsdag 24 maart 2009 @ 09:52:47 #215
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_67348582
Ik ga komend weekend nog voor een weekje naar Zwitserland. Tweede keer dit jaar, moet wel een beetje in vorm blijven natuurlijk.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_67445331
Ik ga morgen naar Briancon!!!! Ik heb er echt mega zin in!!! Hopen dat het een beetje mooi weer wordt!
It's never too late to be, what you might have been...
pi_69155475
Iemand wel eens in Servaus - Fiss - Ladis geweest? Ik wil daar waarschijnlijk komend seizoen heen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')