abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 26 december 2008 @ 20:36:24 #201
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_64383972
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 19:55 schreef mgerben het volgende:

[..]

Stohalmen...
Het steeds verder voortschrijdende rookverbod zorgt ervoor dat verslaafde mensen gaan nadenken over hun verslaving,
Gelukkig zijn er ook mensen (zoals ik) die uit protest juist gaan roken. Omdat steeds meer vrijheden worden ingeperkt. Omdat er veel verboden helemaal niet nodig zijn, maar slecht ontstaan als bijverschijnsel van iets wat sommige mensen democratie noemen, maar wat in feite niet meer is dan pesten. Omdat steeds meer mensen weigeren hun eigen weg te gaan maar claimen recht te hebben op geluk (ik heb er recht op om naar de kroeg te gaan en ik weiger daarvoor de consequenties te aanvaarden) en dat via de overheid proberen af te dwingen. Desnoods ten koste van de rest van de mensheid.

Het landelijke protest gaat niet alleen over roken. Maar de anti-rokers snappen dat pas als hun hobby's worden verboden. Rokers zijn nou eenmaal zo intelligent om het nu al te snappen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 26 december 2008 @ 21:18:38 #202
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_64384931
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 20:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Gelukkig zijn er ook mensen (zoals ik) die uit protest juist gaan roken. Omdat steeds meer vrijheden worden ingeperkt. Omdat er veel verboden helemaal niet nodig zijn, maar slecht ontstaan als bijverschijnsel van iets wat sommige mensen democratie noemen, maar wat in feite niet meer is dan pesten. Omdat steeds meer mensen weigeren hun eigen weg te gaan maar claimen recht te hebben op geluk (ik heb er recht op om naar de kroeg te gaan en ik weiger daarvoor de consequenties te aanvaarden) en dat via de overheid proberen af te dwingen. Desnoods ten koste van de rest van de mensheid.

Het landelijke protest gaat niet alleen over roken. Maar de anti-rokers snappen dat pas als hun hobby's worden verboden. Rokers zijn nou eenmaal zo intelligent om het nu al te snappen.
roken wordt helemaal niet verboden. Zelfs niet in de kroeg, daar zijn rookhokken voor. Het is slechts ingeperkt zodat de werknemers van de kroeg niet veelvoudig blootgesteld worden aan de schadelijke effecten van andermans rook. Je kunt het dus ook omdraaien. Er is nu juist meer vrijheid bijgekomen aangezien mensen niet meer verplicht zijn te werken in een ongezonde, rokerige omgeving.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  vrijdag 26 december 2008 @ 22:01:30 #203
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_64385795
quote:

[..]

Gelukkig zijn er ook mensen (zoals ik) die uit protest juist gaan roken.
Hou je dat nou nog steeds vol? Je hebt ook al een paar keer toegegeven dat je al veel langer rookt
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  vrijdag 26 december 2008 @ 22:13:05 #204
pi_64386042
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 22:01 schreef Qwea het volgende:

[..]

Hou je dat nou nog steeds vol? Je hebt ook al een paar keer toegegeven dat je al veel langer rookt
Ik rook sinds 1 juli.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_64390752
quote:
Gelukkig zijn er ook mensen (zoals ik) die uit protest juist gaan roken.
Gelukkig?
Haal je even in je eentje het IQ van Nederland 7 punten omlaag. Uit protest gaan roken - proest.
quote:
Omdat er veel verboden helemaal niet nodig zijn, maar [...] maar wat in feite niet meer is dan pesten.
Typische zienswijze.
Echt to-taal geen vermogen tot inleven in anderen, of zelfs anderen maar iets gunnen.
Zelfs wanneer iets plaatselijk verboden wordt dat jouw 'pleziertje' was, is de enige reden die bij je op komt, dat 'ze' het doen om jou te pesten.
De hele wereld draait om jou.
quote:
Omdat steeds meer mensen weigeren hun eigen weg te gaan maar claimen recht te hebben op geluk [... ] Desnoods ten koste van de rest van de mensheid.
Interessant. Klinkt als een roker die ik van het internet ken. Claimt ook vooral zijn eigen rechten. Alleen dat laatste stukje klopt niet zo; die rest van de mensheid, daar heeft ie geen oog voor. De hele wereld draait om hem en zijn plezier en zijn geluk en zijn rechten.
quote:
Hier zit wat in... alleen is roken niet het onschuldige privé-pleziertje dat jij zo graag fantaseert.
Het heeft grote gevolgen voor veel mensen, ook voor mensen die niet roken.
Dat jij dat bewust niet wilt zien zegt vooral veel over jouzelf, en over de noodzaak van een verbod.
Die zogenaamd onschuldige rokers die hun verslaving pleziertje afgepakt zien en niet willen snappen waarom hebben het rookverbod aan zichzelf te danken.
  zaterdag 27 december 2008 @ 06:08:12 #206
pi_64394004
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 01:09 schreef mgerben het volgende:

[..]

Gelukkig?
Haal je even in je eentje het IQ van Nederland 7 punten omlaag. Uit protest gaan roken - proest.
[..]
Dat is geen argument voor het verbod.
quote:
Typische zienswijze.
Echt to-taal geen vermogen tot inleven in anderen, of zelfs anderen maar iets gunnen.
Jazeker wel. Ik gun anderen net zo veel vrijheid als mezelf, iets wat ik bij de anti-rokers mis.
quote:
Zelfs wanneer iets plaatselijk verboden wordt dat jouw 'pleziertje' was, is de enige reden die bij je op komt, dat 'ze' het doen om jou te pesten.
Ik trek het duidelijk breder, iets dat je ontgaat of (waarschijnlijker) negeert. Iedereen kan zijn kroeg kiezen, dus een algemeen verbod is niet nodig. Het verbod is kinderachtig perstgedrag.
quote:
De hele wereld draait om jou.
Nee, ik gun iedereen net zo veel vrijheid als mezelf, iets dat ik bij de anti-rokers mis.
quote:
[..]

Interessant. Klinkt als een roker die ik van het internet ken. Claimt ook vooral zijn eigen rechten.
Ik gubn iedreen dezelfde vrijheid als mezelf, je hoeft alleen maar de juiste keuze te maken.
quote:
Alleen dat laatste stukje klopt niet zo; die rest van de mensheid, daar heeft ie geen oog voor.
Juist wel. Daarom trek ik het verhaal ook breder dan roken alleen.
quote:
De hele wereld draait om hem en zijn plezier en zijn geluk en zijn rechten.
Ik gun iedereen dezelfde vrijheid als mezelf, iets dat ik bij de anti-rokers mis.
quote:
Hier zit wat in... alleen is roken niet het onschuldige privé-pleziertje dat jij zo graag fantaseert.
Dat is het wel. De schadelijkheid van mee-roken is niet bewezen. Iedereen kan er voor kiezen om naar een andere kroeg te gaan. Heel simpel.
quote:
Het heeft grote gevolgen voor veel mensen, ook voor mensen die niet roken.
Iedereen kan zijn eigen verantwoordelijkheid nemen.
quote:
Dat jij dat bewust niet wilt zien zegt vooral veel over jouzelf, en over de noodzaak van een verbod.
Ieesdreen kan kiezen. Een totaalverbod is niet nodig.
quote:
Die zogenaamd onschuldige rokers die hun verslaving pleziertje afgepakt zien en niet willen snappen waarom hebben het rookverbod aan zichzelf te danken.
De rokers hebben meer dan genoeg ingeleverd, maar de anti-rokers krijgen nooit genoeg. De landelijke weigering om het rookverbod na te leven hebben de anti-rokers aan hun eigen kinderlijke pestgedrag te danken.
pi_64394698
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 06:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Jazeker wel. Ik gun anderen net zo veel vrijheid als mezelf, iets wat ik bij de anti-rokers mis.
Nee, ik gun iedereen net zo veel vrijheid als mezelf, iets dat ik bij de anti-rokers mis.
Ik gun iedereen dezelfde vrijheid als mezelf, iets dat ik bij de anti-rokers mis.
Ik gubn iedreen dezelfde vrijheid als mezelf, je hoeft alleen maar de juiste keuze te maken.
Wat je bedoelt is: Iedereen mag alle vrijheid hebben, zolang ze die van jou maar niet in de weg zitten.
Als er iemand in de kroeg wil werken waar jij wilt roken, moeten zij een andere keus maken, zodat jij ongestoord kunt roken.
Dat is vrijheid op jouw voorwaarden.
Dat soort vrijheid krijg je nu zelf opgelegd.
Bevalt het?
  zaterdag 27 december 2008 @ 10:18:54 #208
pi_64394926
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 09:50 schreef mgerben het volgende:

[..]

Wat je bedoelt is: Iedereen mag alle vrijheid hebben, zolang ze die van jou maar niet in de weg zitten.
Ze hoeven elkaar ook niet in de weg te zitten. Mensen moeten gewoon de juiste keuzes maken.
quote:
Als er iemand in de kroeg wil werken waar jij wilt roken, moeten zij een andere keus maken, zodat jij ongestoord kunt roken.
Als een eetverslaafde in een restaurant wil werken moet je het eten verbieden omdat hij zich anders dood eet tijdens z'n werk? Of moet de eetverslaafde zijn leven aanpassen aan zijn beperkingen en niet in een restaurant solliciteren?
quote:
Dat is vrijheid op jouw voorwaarden.
Dat soort vrijheid krijg je nu zelf opgelegd.
Bevalt het?
Ik maak nog steeds mijn eigen keuze. Ik kan gewoon roken met uitgaan. De anti-rokers weten niet waar ze aan toe zijn, ze krijgen hun zin niet. En straks word er iets anders verboden waar jij problemen mee hebt, want dat is blijkbaar de manier waarop we met elkaar om willen gaan. Bevalt het?
pi_64396632
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 10:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik maak nog steeds mijn eigen keuze. Ik kan gewoon roken met uitgaan. De anti-rokers weten niet waar ze aan toe zijn, ze krijgen hun zin niet. En straks word er iets anders verboden waar jij problemen mee hebt, want dat is blijkbaar de manier waarop we met elkaar om willen gaan. Bevalt het?
Volgens mij voeren mensen hier twee discussies door elkaar heen.
Ik las onlangs een artikel (kan het niet meer vinden) waarin gesteld werd dat de - overwacht hevige - weerstand tegen het rookverbod een oorzaak vindt in het feit dat een grote groep mensen zich onbegrepen voelt. Veel aandacht en knuffelbeleid voor illegalen en buitenlanders, maar ondertussen wel lastenverzwaringen, identificatieplicht, registratieplicht, aversie tegen 'Brussel', inperkingen van vrijheden enzo.
Allemaal met kleine stapjes, maar het rookverbod hakt daar natuurlijk wel ineens zo hard mogelijk op in. Het rookverbod maakt het mogelijk om eens heel duidelijk aan te wijzen hoe de persoonlijke vrijheid wordt beperkt.
Daar kan ik het niet eens mee oneens zijn; maar dat neemt niet weg dat ik het rookverbod an sich een fantastische vooruitgang vindt.
  zaterdag 27 december 2008 @ 12:22:38 #210
pi_64396732
Maar het is het niet. Het feit dat mensen (in de horeca) roken is geen probleem. Het probleem is dat mensen die zonder rook uit willen vinden dat ze te weinig mogelijkheden hebben. Het verbod is daar niet de juiste oplossing voor. Het verzet maakt dat goed duidelijk. Juist in de horeca kan je kiezen voor iets dat je leuk vind. Om de anti-rokers tegemoet te komen moet je die keuzevrijheid groter maken. Met het verbod word de keuzevrijheid beperkt met als logisch gevolg dat iedereen ontevreden is.
pi_64397274
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 12:17 schreef mgerben het volgende:
Volgens mij voeren mensen hier twee discussies door elkaar heen.
Klopt, enerzijds heb je figuren die aan het discussieren zijn over hoe hun ideale uitgaansleven eruit moet zien en hoe zij vinden hoe anderen moeten leven. Om vervolgens het afdwingen daarvan door de overheid voor vanzelfsprekend aan te nemen want het is immers in hun kneuterige eigenbelangetje. De andere kant heeft het over waar de overheid zich mee moet bemoeien en vooral waar die zich niet mee moet bemoeien.
quote:
Ik las onlangs een artikel (kan het niet meer vinden) waarin gesteld werd dat de - overwacht hevige - weerstand tegen het rookverbod een oorzaak vindt in het feit dat een grote groep mensen zich onbegrepen voelt. Veel aandacht en knuffelbeleid voor illegalen en buitenlanders, maar ondertussen wel lastenverzwaringen, identificatieplicht, registratieplicht, aversie tegen 'Brussel', inperkingen van vrijheden enzo.
Allemaal met kleine stapjes, maar het rookverbod hakt daar natuurlijk wel ineens zo hard mogelijk op in. Het rookverbod maakt het mogelijk om eens heel duidelijk aan te wijzen hoe de persoonlijke vrijheid wordt beperkt.
Ik voel mij niet onbegrepen, ik moet vaststellen dat de overheid met een autistisch egocentrisme zijn eigen egoistische belangetjes nastreeft in een web van leugens en bedrog en niet bezig is met het oplossen van maatschappelijke problemen maar met problemen of vermeende problemen van die overheid zelf.

En het beperken van persoonlijke vrijheid is waar het bij overheden om gaat. Dat is waar het in de relatie overheid burger al duizenden jaren om gaat, dat is het centrale punt. Dat is ook wat communistische regimes onderscheidt van vrije staten, vrije staten van religieus fundamentalistische regimes. Nou zijn er grotere en ingrijpender inperkingen op de persoonlijke vrijheid dan het rookverbod. Het is wel hetzelfde punt.
quote:
Daar kan ik het niet eens mee oneens zijn; maar dat neemt niet weg dat ik het rookverbod an sich een fantastische vooruitgang vindt.
Dan kun je kennelijk dus niet over je eigenbelangetje heen kijken, en moet je je afvragen of je wel aan het discussieren bent. Je hebt het dus niet over het verbod, je hebt het over je eigen wensenpakket.

Je kunt ook over het belastingstelsel en de inkomensverdeling gaan discussieren, en dan bepleiten alles goed als je er zelf maar 10 mille per jaar of meer op vooruit gaat. Maar dan heb je het niet over de inkomensverdeling, dan heb je het uitstluitend over je eigenbelang. Dan loper er geen twee discussies langs elkaar heen, dan loop je langs de discussie heen terwijl je je er wel mee bemoeit.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_64404102
quote:

[..]

Uit protest smeer jij jezelf op termijn een enge ziekte aan?
  zaterdag 27 december 2008 @ 17:56:44 #213
pi_64405407
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 17:11 schreef Halcon het volgende:

[..]

Uit protest smeer jij jezelf op termijn een enge ziekte aan?
De risico's van roken zijn veel kleiner dan jezelf in brand steken.

En een stuk prettiger
pi_64405513
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 17:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De risico's van roken zijn veel kleiner dan jezelf in brand steken.

[ afbeelding ]

En een stuk prettiger
Weer zo´n fantastische vergelijking van je.
pi_64405963
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 18:00 schreef Halcon het volgende:
[..]
Weer zo´n fantastische vergelijking van je.
Ik denk dat ze zich aan de topic titel proberen te houden.
  zondag 28 december 2008 @ 12:26:52 #216
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_64425446
quote:
Minder stappen sinds het rookverbod
Uitgegeven: 28 december 2008 11:41
Laatst gewijzigd: 28 december 2008 11:59
AMSTERDAM - Nederlanders gaan minder vaak en minder lang op stap sinds de invoering van het rookverbod. Dat geldt zowel voor rokers als niet-rokers, zo blijkt uit onderzoek van Club Judge, een onafhankelijk keurmerk voor uitgaansgelegenheden.

10.000 Stappers in de leeftijd van 18 tot 35 jaar werden over hun uitgaansgedrag ondervraagd.

Uit het onderzoek blijkt dat 70 procent van de niet-rokers terug wil naar de oude situatie, voor het rookverbod. Het is niet verrassend dat vrijwel alle rokers (94 procent) terugverlangen naar de periode voor 1 juli, de invoering van het rookverbod in de horeca.

Rokers gaan gemiddeld één keer in de maand minder uit door het verbod en voor zowel rokers als niet-rokers geldt dat ze gemiddeld 20 minuten korter op stap gaan.
© ANP
nu.nl
  zondag 28 december 2008 @ 12:31:39 #217
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_64425589
Gemiddeld 20 minuten... zozo
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  zondag 28 december 2008 @ 12:36:43 #218
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 28 december 2008 @ 12:37:32 #219
pi_64425786
quote:
Op zondag 28 december 2008 12:31 schreef MikeyMo het volgende:
Gemiddeld 20 minuten... zozo
Slechts 70% van de niet-rokers wil terug naar de oude situatie. Gelukkig maar dat de meerderheid van Nederland dat beslist en niet de meerderheid van de mensen die gaan stappen.
pi_64426689
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 18:20 schreef mgerben het volgende:
Ik denk dat ze zich aan de topic titel proberen te houden.
Moet jij zeggen.
  zondag 28 december 2008 @ 13:25:15 #221
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_64427260
quote:
Op zondag 28 december 2008 12:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Slechts 70% van de niet-rokers wil terug naar de oude situatie. Gelukkig maar dat de meerderheid van Nederland dat beslist en niet de meerderheid van de mensen die gaan stappen.
Maask een politiek statement maar... niemand die je tegenhoudt
[..]
  zondag 28 december 2008 @ 13:39:17 #222
pi_64427685
quote:
Op zondag 28 december 2008 13:25 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Maask een politiek statement maar... niemand die je tegenhoudt
Dat doen we toch? Er word in veel zaken gewoon gerookt.
pi_64428125
quote:
Op zondag 28 december 2008 13:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat doen we toch? Er word in veel zaken gewoon gerookt.
Tot de eerste boetes komen
Aahh no Sir, I am the first Ploppy to rise to be jailer. My father Daddy Ploppy was known as Ploppy The Slopper, it was from him that I inherited my fascinating skin diseases.
  zondag 28 december 2008 @ 13:51:24 #224
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_64428152
quote:
Op woensdag 24 december 2008 20:48 schreef Hukkie het volgende:
Neh, volgens mij is een kroeg nog nooit een afspiegeling van de samenleving geweest. Dat 70% van nederland niet rookt is niet relevant, de vraag is hoeveel kroeggangers er niet roken cq bezwaar hebben tegen roken.
quote:
Op donderdag 25 december 2008 06:14 schreef Hukkie het volgende:
Denk dat het punt is dat veel niet rokende stappers geen punt maken van rook, in tegenstelling tot de rest van niet rokend nederland.
Uit het onderzoekje wat AchJa postte blijkt dus dat er totaal geen draagvlak is onder de mensen om wie het gaat, namelijk het uitgaanspubliek. Dus dan moet het rookverbod er maar doorheen geramd worden.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  zondag 28 december 2008 @ 13:55:25 #225
pi_64428315
quote:
Op zondag 28 december 2008 13:50 schreef Provinciaaltje het volgende:

[..]

Tot de eerste boetes komen
Die zijn al geweest en er word nog steeds gerookt. Vooral in kraakpanden, zuipketen en illegale horeca gaat dat uitstekend.
  zondag 28 december 2008 @ 14:36:30 #226
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_64429674
quote:
Op zondag 28 december 2008 13:51 schreef Hukkie het volgende:

[..]

[..]

Uit het onderzoekje wat AchJa postte blijkt dus dat er totaal geen draagvlak is onder de mensen om wie het gaat, namelijk het uitgaanspubliek. Dus dan moet het rookverbod er maar doorheen geramd worden.
onder de mensen die uitgaan zitten niet de mensen die niet uit kunnen gaan maar dat wel zouden willen. Hun stem wordt niet gehoord.

Overigens presenteert die partij zichzelf wel als een autoriteit, maar het is niet meer dan een groepje wat clubs recenseert zeg maar. Een poll op Fok heeft dezelfde autoriteit als hun onderzoek...
[..]
pi_64429727
quote:
Op zondag 28 december 2008 14:36 schreef MikeyMo het volgende:
onder de mensen die uitgaan zitten niet de mensen die niet uit kunnen gaan maar dat wel zouden willen. Hun stem wordt niet gehoord.
Dan moeten ze eerst maar wat vrienden maken en hun dvd-speler uitzetten, dan kunnen ze wel uitgaan en worden ze wel gehoord.
pi_64430185
quote:

[..]

Overigens presenteert die partij zichzelf wel als een autoriteit, maar het is niet meer dan een groepje wat clubs recenseert zeg maar. Een poll op Fok heeft dezelfde autoriteit als hun onderzoek...
Jij hebt echt enorme oogkleppen voor. Dergelijke steekproeven kloppen volgens jou weer eens niet. Maar als Stivoro weer eens met een onderzoekje op de proppen komt dan moeten wij er met zn allen achteraan hollen.

En wat ik ook zo gek vind is dat jij erop blijft hameren dat veel niet-rokers niet uit kunnen gaan omdat het rookverbod niet wordt nageleefd. Wat een gelul. Loop maar eens door een drukke kroegstraat in Utrecht, daar zie je iedereen buiten staan omdat het rookverbod gewoon wordt gehandhaafd. De kroegen die het verbod negeren zijn enkel de kleine ondernemingen.

Face nou eens de facts. Die groep die zogenaamd altijd al uit wilde gaan die komt gewoon niet. En niet doordat het rookverbod niet wordt nageleefd maar omdat het gewoon geen uitgaanspubliek is. Want als je nu niet je kans pakt om te gaan stappen, dan wil je het blijkbaar ook gewoon niet. Dan kun je eeuwig excuses blijven bedenken om maar niet te gaan.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 28 december 2008 @ 14:55:40 #229
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_64430293
quote:
Waarom niet, er ook een hele hoop kroegen waar niet gerookt wordt, die mensen kunnen daar toch uitgaan?
Maar dat doen ze niet.
quote:
Ja vast wel, maar dat geldt voor een hele berg gepostte onderzoekjes in deze reeks.
Bovendien vind ik het wel leuk dat er eindelijk eens een onderzoek gedaan is onder de mensen om wie het werkelijk gaat, en dat de uitkomst daarvan een tikje anders is dan '70% van Nederland rookt niet, en staat dus achter het rookverbod'.
DeviantArt
pi_64430388
quote:

[..]

Hieruit blijkt trouwens wel dat jij helemaal geen weet hebt van de situatie zoals die is. Jij denkt dat het verbod nergens wordt gehandhaafd. Met andere woorden: jij behoort tot die groep niet-rokers die zich blijft opsluiten in hun zolderkamertje.

Oftewel, MM, jij hebt eigenlijk niets te zoeken in deze discussie
  zondag 28 december 2008 @ 15:00:18 #231
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_64430437
Als jij vanaf je puvertijd nooit hebt uit kunnen gaan dan komt dat niet 1-2-3 in je systeem door een rookverbod. Maar vanaf nu groeien mensen op met het besef dat er niet gerookt wordt in de horeca en over een jaar of 2 weten we allemaal niet beter meer. Mensen die voorheen toen ze uit gevraagd werden nee moesten verkopen kunnen nu wel. In de toekomst zullen de bezoekersaantallen heus wel weer hoger komen te liggen...

Ik snap niet zo waar iedereen zich druk over maakt. In 2000 riepen mensen ook dingen als "men gaat zich massaal ziek melden op het werk" toen bekend werd dat er niet meer op de werkplek gerookt mocht worden... en wat is er gebeurt na 1 januari 2004 toen dat daadwerkelijk een wet werd. Niets, ik ken maar 1 verhaal van iemand die gestopt is met werken vanwege dat verbod, maar voor de rest hoor ik er niemand over klagen
[..]
pi_64430567
quote:
Op zondag 28 december 2008 15:00 schreef MikeyMo het volgende:
Als jij vanaf je puvertijd nooit hebt uit kunnen gaan dan komt dat niet 1-2-3 in je systeem door een rookverbod. Maar vanaf nu groeien mensen op met het besef dat er niet gerookt wordt in de horeca en over een jaar of 2 weten we allemaal niet beter meer. Mensen die voorheen toen ze uit gevraagd werden nee moesten verkopen kunnen nu wel. In de toekomst zullen de bezoekersaantallen heus wel weer hoger komen te liggen...
Boehoe, ik speel een treurig melodietje op de kleinste viool te wereld
quote:
Ik snap niet zo waar iedereen zich druk over maakt. In 2000 riepen mensen ook dingen als "men gaat zich massaal ziek melden op het werk" toen bekend werd dat er niet meer op de werkplek gerookt mocht worden... en wat is er gebeurt na 1 januari 2004 toen dat daadwerkelijk een wet werd. Niets, ik ken maar 1 verhaal van iemand die gestopt is met werken vanwege dat verbod, maar voor de rest hoor ik er niemand over klagen
Echt een topvergelijking: roken op werk of in de kroeg. Op mn werk kom ik niet voor de gezelligheid. Voor een praatje, een drankje en een peukje. Daar kom ik om te werken en hoewel ik plezier heb in mn werk kom ik alsnog niet voor mn lol op kantoor.
pi_64430753
quote:
Op zondag 28 december 2008 15:00 schreef MikeyMo het volgende:
Als jij vanaf je puvertijd nooit hebt uit kunnen gaan dan komt dat niet 1-2-3 in je systeem door een rookverbod.
Waarom niet? Je wilt toch zo graag? Als het je eens in de zoveel maanden wel eens leuk lijkt om te gaan kijken of uitgaan al wat voor je is, dan is het een ander verhaal natuurlijk. Maar ja, daar zijn cafes ook niet voor en kunnen ze niet van bestaan.
quote:
Ik snap niet zo waar iedereen zich druk over maakt. In 2000 riepen mensen ook dingen als "men gaat zich massaal ziek melden op het werk" toen bekend werd dat er niet meer op de werkplek gerookt mocht worden... en wat is er gebeurt na 1 januari 2004 toen dat daadwerkelijk een wet werd.
Nee hoor. Er hebben zich wel mensen ziek gemeld maar dat was omdat ze ziek werden omdat hun werkgever de meest tochtige rookplek had uitgezocht, meestal de overheid.
quote:
Niets, ik ken maar 1 verhaal van iemand die gestopt is met werken vanwege dat verbod, maar voor de rest hoor ik er niemand over klagen
Het is ook geen punt. Roken doe je maar als je aan het ontspannen bent. In de pauze, of in je vrije tijd, die je kunt doorbrengen in de kroeg.
  zondag 28 december 2008 @ 15:33:36 #234
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_64431457
quote:
Op zondag 28 december 2008 15:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Boehoe, ik speel een treurig melodietje op de kleinste viool te wereld
[..]

Echt een topvergelijking: roken op werk of in de kroeg. Op mn werk kom ik niet voor de gezelligheid. Voor een praatje, een drankje en een peukje. Daar kom ik om te werken en hoewel ik plezier heb in mn werk kom ik alsnog niet voor mn lol op kantoor.
de horeca is ook een werkplek, niet voor jou wellicht, wel voor anderen. Je mocht al langere tijd niet roken in bijvoorbeeld de bioscoop. Weerhield dat je er van om naar de film te gaan?

Als dat zo is zou ik hulp zoeken, want dan beheerst je verslaving je leven. Dat is dan best treurig eigenlijk. Die mensen die niet uit konden gaan hadden last van hun gezondheid. Daar doe je niets aan. Jij hebt wel die keuze, om je aan het sociale gebeuren te onttrekken omdat je sigaretje zo belangrijk voor je is...

Het is toch in en in triest eigenlijk, maar ergens ook wel weer wrang komisch om mensen met dit weer op balkonnetjes van flats, of in de auto op de parkeerplaats van het werk te zien zitten paffen omdat ze dat binnen niet meer mogen doen. Dan denk ik; waar ben je mee bezig, wat voor lol heb je er nou nog aan? Vroeger was roken stoer, gezellig. Nu zit men als junks shots toe te dienen op gure verlaten plekken achter bijvoorbeeld het winkelcentrum ongeacht het weer...

Afgezien van de maatschappelijke acceptatie verschilt een nicotine verslaafde bar weinig van een heroinejunk
[..]
  zondag 28 december 2008 @ 15:47:41 #235
pi_64431892
quote:
Op zondag 28 december 2008 15:33 schreef MikeyMo het volgende:

Afgezien van de maatschappelijke acceptatie verschilt een nicotine verslaafde bar weinig van een heroinejunk
Dat geeft duidelijk aan hoe hypocriet we omgaan met het begrip drugs. (nicotine, sex, suiker, werken, alcohol, topsport, geld, tv kijken, eten, adrenaline, religie, coke, videogames, bungee jumpen, lezen, roddelen, macht, shoppen, schoonmaken, THC, LSD, TLC, muziek, mediteren, cafeine, ...)
pi_64431986
quote:

[..]

de horeca is ook een werkplek, niet voor jou wellicht, wel voor anderen. Je mocht al langere tijd niet roken in bijvoorbeeld de bioscoop. Weerhield dat je er van om naar de film te gaan?
Het lag niet aan het roken en ook niet aan de dure consumpties. Ik kom gewoon niet in de bios omdat ik het geen flikker aan vind. Liever huur ik een dvd en kijk ik thuis. Bovendien weet je dat er gerookt wordt wanneer je kiest voor de horeca. Ik ga toch niet ook niet in de gehandicapten zorg werken als ik dat soort mensen niet kan uitstaan.
quote:
Als dat zo is zou ik hulp zoeken, want dan beheerst je verslaving je leven. Dat is dan best treurig eigenlijk. Die mensen die niet uit konden gaan hadden last van hun gezondheid. Daar doe je niets aan. Jij hebt wel die keuze, om je aan het sociale gebeuren te onttrekken omdat je sigaretje zo belangrijk voor je is...
Hoe vaak moet ik (of wij) het nog benadrukken. Ik ben voorstander van rookvrije kroegen. Als die behoefte er is dan heeft zo'n onderneming zeker bestaansrecht. Bovendien is het voor die gezonheid-groep makkerlijker om naar zo'n kroeg te gaan. Ze worden dan omgeven door lotgenoten ipv uitgaanspubliek dat al sinds jaar en dag in de kroeg komt. De drempel lijkt mij voor deze niet-rokende groep vele malen kleiner. Oftewel: laat twee typen uitgaansgelegenheden naast elkaar bestaan
quote:
Het is toch in en in triest eigenlijk, maar ergens ook wel weer wrang komisch om mensen met dit weer op balkonnetjes van flats, of in de auto op de parkeerplaats van het werk te zien zitten paffen omdat ze dat binnen niet meer mogen doen. Dan denk ik; waar ben je mee bezig, wat voor lol heb je er nou nog aan? Vroeger was roken stoer, gezellig. Nu zit men als junks shots toe te dienen op gure verlaten plekken achter bijvoorbeeld het winkelcentrum ongeacht het weer...
Mijn collega's en ik stappen altijd even naar buiten, dan staan we voor ons kantoor. Vaak worden we ook nog vergezeld door de niet-rokers. We staan ook niet alleen buiten om te roken maar ook em even een frisse neus te halen. Ik vind het heerlijk om even naar buiten te stappen, weer of geen weer.
pi_64432198
Dat onderzoek is ergens ook wel logisch. In het uitgaansleven kom je levensgenieters tegen. Veel daarvan roken en/of doen wel meer dat god verboden heeft. De gemiddelde anti-roker is over het algemeen geen levensgenieter, op z'n zachtst gezegd... De niet-roker die uitgaan leuk vindt ging al uit vóór het rookverbod.
pi_64433604
quote:
...
Niet echt.
De meeste heroïnejunks zien dat ze verslaafd zijn en ze zien dat als een probleem.

[ Bericht 1% gewijzigd door mgerben op 28-12-2008 16:44:02 ]
  zondag 28 december 2008 @ 16:41:14 #239
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_64433816
Nou ja, de rokers, hoe stoer sommigen hier ook doen, zien hun rookgedrag ook als een probleem/obstakel. Genoeg potentiele partners die op je afknappen omdat ze geen zin hebben om een asbak te tongen, op steeds meer plekken wordt je verdreven naar buiten ondanks het weer. Niet voor niets is het zo dat je bijna geen roker hebt die minstens 1 stoppoging heeft ondernomen want uiteindelijk willen ze vrijwel allemaal niet afhankelijk zijn van nicotine.
[..]
pi_64434649
quote:
Op zondag 28 december 2008 16:41 schreef MikeyMo het volgende:
Nou ja, de rokers, hoe stoer sommigen hier ook doen, zien hun rookgedrag ook als een probleem/obstakel. Genoeg potentiele partners die op je afknappen omdat ze geen zin hebben om een asbak te tongen, op steeds meer plekken wordt je verdreven naar buiten ondanks het weer.
Gelukkig zijn vrouwen niet dol op van de glibberige slijmballen die alles doen om het haar naar de zin te maken. Een paar maand geleden nog wat met een astmapatiente en fel antirookster gehad, sportvrouwtje ook nog. Het begon met een gesprek over rook. Pakje brunes leeggerookt die avond, de grootste stinksigaretten die er zijn. Behaagziekte is niet aantrekkelijk hoor, bemoeiziekte trouwens ook niet.
quote:
Niet voor niets is het zo dat je bijna geen roker hebt die minstens 1 stoppoging heeft ondernomen want uiteindelijk willen ze vrijwel allemaal niet afhankelijk zijn van nicotine.
Ik niet hoor.
pi_64435388
Mijn stamkroeg in Breda is sinds gisteren gestopt met het "roken-wordt-door-ons-gedoogd".. De tweede boete is ontvangen, en de eigenaar heeft besloten om nu dus maar te stoppen met het roken binnen. Het was meteen merkbaar rustig gisterenavond aangezien er op de deur ook groot stond aangegeven: "Verboden te roken!" .
En aangezien de twee andere directe concurrenten (zelfde biermerken & inrichten & doelgroep) nog wel roken toelaten zijn veel mensen meteen die kant op gegaan..

Het is zo jammer dat het zo moet gaan.. Ruimte voor een rookruimte is er niet, en buiten vriest het met -2 . Er zou gewoon een gulden middenweg moeten komen voor de kleinere kroegen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Barend_ op 28-12-2008 17:50:13 ]
pi_64436192
Niet-rokers willen geen gulden middenweg. Dan zitten ze namelijk enkel met gelijkgestemden in een tent. En dat is natuurlijk geen flikker aan. Veel liever gaan ze naar een kroeg waar de rokers rondhangen. Onzin? Ten dele, want ik ken zat gezellige niet-rokers. Maar dat zijn dan ook degenen die roepen dat het rookverbod dikke onzin is, ook zij noemen het betutteling.

Als de eerste zin onzin zou zijn dan waren er nu zat rookvrije kroegen en liep de kroeg van Barend niet leeg wanneer het verbod werd gehandhaafd.
pi_64436375
quote:
Op zondag 28 december 2008 17:48 schreef KoosVogels het volgende:
Niet-rokers willen geen gulden middenweg. Dan zitten ze namelijk enkel met gelijkgestemden in een tent. En dat is natuurlijk geen flikker aan. Veel liever gaan ze naar een kroeg waar de rokers rondhangen. Onzin? Ten dele, want ik ken zat gezellige niet-rokers. Maar dat zijn dan ook degenen die roepen dat het rookverbod dikke onzin is, ook zij noemen het betutteling.

Als de eerste zin onzin zou zijn dan waren er nu zat rookvrije kroegen en liep de kroeg van Barend niet leeg wanneer het verbod werd gehandhaafd.
Ik heb de eerste zin even beter geformuleerd..

Ik denk overigens niet dat dit een wedstrijdje is van rokers tegen niet-rokers.. Het meest opvallende is dat de niet-rokers gisteren gewoon met de rokers mee naar de kroegen gingen waar wel gerookt mag worden.. En ik weet wel waarom, maar als ik dat hier zeg, dan krijg ik commentaar van iedere niet-roker die hier post over me heen..
  zondag 28 december 2008 @ 19:01:26 #244
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_64438407
Misschien is het rookverbod uiteindelijk wel de gulden middenweg. Nu zijn er rookkroegen en niet-rookkroegen. Voor ieder wat wils, gedogen dus.
DeviantArt
  zondag 28 december 2008 @ 19:07:12 #245
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_64438578
quote:
Op zondag 28 december 2008 16:41 schreef MikeyMo het volgende:
Nou ja, de rokers, hoe stoer sommigen hier ook doen, zien hun rookgedrag ook als een probleem/obstakel. Genoeg potentiele partners die op je afknappen omdat ze geen zin hebben om een asbak te tongen, op steeds meer plekken wordt je verdreven naar buiten ondanks het weer. Niet voor niets is het zo dat je bijna geen roker hebt die minstens 1 stoppoging heeft ondernomen want uiteindelijk willen ze vrijwel allemaal niet afhankelijk zijn van nicotine.
Weet je wie pas de stoere bikkels zijn?

Die stoere bikkels die niets durven te zeggen tegen hun vrienden, die niets durven te vragen aan andere bezoekers of een kroegbaas, die stoere bikkels die amper een rook-vrij café durfden op te zetten (wat een rookcafé was toch wel zo'n beproefd recept). Die stoere bikkels. Die stoere bikkels die niks in het gezicht durven te zeggen maar ondertussen wel de rokers als paria bestempelen. Die stoere bikkels die niks zeiden en bij de overheid gingen huilen. Die overheid met al zijn macht. Met al zijn boetes en claims. Met zijn dreiging van geweld als niet betaald wordt. Met zijn inzet van geweld als niet betaald wordt.

Die bikkels. Die zijn pas stoer.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zondag 28 december 2008 @ 19:26:10 #246
pi_64439168
quote:
Op zondag 28 december 2008 17:54 schreef Barend_ het volgende:

[..]

Ik heb de eerste zin even beter geformuleerd..

Ik denk overigens niet dat dit een wedstrijdje is van rokers tegen niet-rokers.. Het meest opvallende is dat de niet-rokers gisteren gewoon met de rokers mee naar de kroegen gingen waar wel gerookt mag worden.. En ik weet wel waarom, maar als ik dat hier zeg, dan krijg ik commentaar van iedere niet-roker die hier post over me heen..
De niet-rokers zijn verslaafd aan rokers
pi_64440830
quote:
Op zondag 28 december 2008 17:27 schreef Barend_ het volgende:
Mijn stamkroeg in Breda is sinds gisteren gestopt met het "roken-wordt-door-ons-gedoogd".. De tweede boete is ontvangen, en de eigenaar heeft besloten om nu dus maar te stoppen met het roken binnen. Het was meteen merkbaar rustig gisterenavond aangezien er op de deur ook groot stond aangegeven: "Verboden te roken!" .
En aangezien de twee andere directe concurrenten (zelfde biermerken & inrichten & doelgroep) nog wel roken toelaten zijn veel mensen meteen die kant op gegaan..

Het is zo jammer dat het zo moet gaan.. Ruimte voor een rookruimte is er niet, en buiten vriest het met -2 . Er zou gewoon een gulden middenweg moeten komen voor de kleinere kroegen.
Klopt, ik ken namelijk die gulden middenweg, Rookverbod aanpassen door rookruimtes binnen ook te verbieden.
Kunnen die kleine horeca ondernemingen ook niet meer zeiken
Aahh no Sir, I am the first Ploppy to rise to be jailer. My father Daddy Ploppy was known as Ploppy The Slopper, it was from him that I inherited my fascinating skin diseases.
pi_64440868
quote:
Op zondag 28 december 2008 17:27 schreef Barend_ het volgende:

Zo zal het met veel kroegen gaan die nu nog economische delicten plegen.
pi_64440921
quote:
Op zondag 28 december 2008 19:01 schreef Hukkie het volgende:
Misschien is het rookverbod uiteindelijk wel de gulden middenweg. Nu zijn er rookkroegen en niet-rookkroegen. Voor ieder wat wils, gedogen dus.
Nee, niet met twee maten meten, dat doet men al teveel in Nederland.

Gewoon het verbod handhaven en uitvoeren. Overigens kan men rookverenigingen ook wel verbieden. Een vereniging dient de stoffelijke belangen van de leden te behartigen. Voor de oprichting van een NV moet een verklaring van geen bezwaar worden afgegeven door het Min. van Justitie. Wellicht kan men dit voor verenigingen ook invoeren.
pi_64448435
quote:
Op zondag 28 december 2008 20:15 schreef Halcon het volgende:

[..]

Zo zal het met veel kroegen gaan die nu nog economische delicten plegen.
Alleen jammer dat jij (als klant) er helemaal niet van merkt dat er een economisch delict wordt geplaagd, behalve dan dat de gezelligheid verhuist naar plaatsen waar nog niet gecontroleerd is en die dus "de wet overtreden"..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')