abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 26 december 2008 @ 20:36:24 #201
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_64383972
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 19:55 schreef mgerben het volgende:

[..]

Stohalmen...
Het steeds verder voortschrijdende rookverbod zorgt ervoor dat verslaafde mensen gaan nadenken over hun verslaving,
Gelukkig zijn er ook mensen (zoals ik) die uit protest juist gaan roken. Omdat steeds meer vrijheden worden ingeperkt. Omdat er veel verboden helemaal niet nodig zijn, maar slecht ontstaan als bijverschijnsel van iets wat sommige mensen democratie noemen, maar wat in feite niet meer is dan pesten. Omdat steeds meer mensen weigeren hun eigen weg te gaan maar claimen recht te hebben op geluk (ik heb er recht op om naar de kroeg te gaan en ik weiger daarvoor de consequenties te aanvaarden) en dat via de overheid proberen af te dwingen. Desnoods ten koste van de rest van de mensheid.

Het landelijke protest gaat niet alleen over roken. Maar de anti-rokers snappen dat pas als hun hobby's worden verboden. Rokers zijn nou eenmaal zo intelligent om het nu al te snappen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 26 december 2008 @ 21:18:38 #202
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_64384931
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 20:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Gelukkig zijn er ook mensen (zoals ik) die uit protest juist gaan roken. Omdat steeds meer vrijheden worden ingeperkt. Omdat er veel verboden helemaal niet nodig zijn, maar slecht ontstaan als bijverschijnsel van iets wat sommige mensen democratie noemen, maar wat in feite niet meer is dan pesten. Omdat steeds meer mensen weigeren hun eigen weg te gaan maar claimen recht te hebben op geluk (ik heb er recht op om naar de kroeg te gaan en ik weiger daarvoor de consequenties te aanvaarden) en dat via de overheid proberen af te dwingen. Desnoods ten koste van de rest van de mensheid.

Het landelijke protest gaat niet alleen over roken. Maar de anti-rokers snappen dat pas als hun hobby's worden verboden. Rokers zijn nou eenmaal zo intelligent om het nu al te snappen.
roken wordt helemaal niet verboden. Zelfs niet in de kroeg, daar zijn rookhokken voor. Het is slechts ingeperkt zodat de werknemers van de kroeg niet veelvoudig blootgesteld worden aan de schadelijke effecten van andermans rook. Je kunt het dus ook omdraaien. Er is nu juist meer vrijheid bijgekomen aangezien mensen niet meer verplicht zijn te werken in een ongezonde, rokerige omgeving.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  vrijdag 26 december 2008 @ 22:01:30 #203
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_64385795
quote:

[..]

Gelukkig zijn er ook mensen (zoals ik) die uit protest juist gaan roken.
Hou je dat nou nog steeds vol? Je hebt ook al een paar keer toegegeven dat je al veel langer rookt
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  vrijdag 26 december 2008 @ 22:13:05 #204
pi_64386042
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 22:01 schreef Qwea het volgende:

[..]

Hou je dat nou nog steeds vol? Je hebt ook al een paar keer toegegeven dat je al veel langer rookt
Ik rook sinds 1 juli.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_64390752
quote:
Gelukkig zijn er ook mensen (zoals ik) die uit protest juist gaan roken.
Gelukkig?
Haal je even in je eentje het IQ van Nederland 7 punten omlaag. Uit protest gaan roken - proest.
quote:
Omdat er veel verboden helemaal niet nodig zijn, maar [...] maar wat in feite niet meer is dan pesten.
Typische zienswijze.
Echt to-taal geen vermogen tot inleven in anderen, of zelfs anderen maar iets gunnen.
Zelfs wanneer iets plaatselijk verboden wordt dat jouw 'pleziertje' was, is de enige reden die bij je op komt, dat 'ze' het doen om jou te pesten.
De hele wereld draait om jou.
quote:
Omdat steeds meer mensen weigeren hun eigen weg te gaan maar claimen recht te hebben op geluk [... ] Desnoods ten koste van de rest van de mensheid.
Interessant. Klinkt als een roker die ik van het internet ken. Claimt ook vooral zijn eigen rechten. Alleen dat laatste stukje klopt niet zo; die rest van de mensheid, daar heeft ie geen oog voor. De hele wereld draait om hem en zijn plezier en zijn geluk en zijn rechten.
quote:
Hier zit wat in... alleen is roken niet het onschuldige privé-pleziertje dat jij zo graag fantaseert.
Het heeft grote gevolgen voor veel mensen, ook voor mensen die niet roken.
Dat jij dat bewust niet wilt zien zegt vooral veel over jouzelf, en over de noodzaak van een verbod.
Die zogenaamd onschuldige rokers die hun verslaving pleziertje afgepakt zien en niet willen snappen waarom hebben het rookverbod aan zichzelf te danken.
  zaterdag 27 december 2008 @ 06:08:12 #206
pi_64394004
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 01:09 schreef mgerben het volgende:

[..]

Gelukkig?
Haal je even in je eentje het IQ van Nederland 7 punten omlaag. Uit protest gaan roken - proest.
[..]
Dat is geen argument voor het verbod.
quote:
Typische zienswijze.
Echt to-taal geen vermogen tot inleven in anderen, of zelfs anderen maar iets gunnen.
Jazeker wel. Ik gun anderen net zo veel vrijheid als mezelf, iets wat ik bij de anti-rokers mis.
quote:
Zelfs wanneer iets plaatselijk verboden wordt dat jouw 'pleziertje' was, is de enige reden die bij je op komt, dat 'ze' het doen om jou te pesten.
Ik trek het duidelijk breder, iets dat je ontgaat of (waarschijnlijker) negeert. Iedereen kan zijn kroeg kiezen, dus een algemeen verbod is niet nodig. Het verbod is kinderachtig perstgedrag.
quote:
De hele wereld draait om jou.
Nee, ik gun iedereen net zo veel vrijheid als mezelf, iets dat ik bij de anti-rokers mis.
quote:
[..]

Interessant. Klinkt als een roker die ik van het internet ken. Claimt ook vooral zijn eigen rechten.
Ik gubn iedreen dezelfde vrijheid als mezelf, je hoeft alleen maar de juiste keuze te maken.
quote:
Alleen dat laatste stukje klopt niet zo; die rest van de mensheid, daar heeft ie geen oog voor.
Juist wel. Daarom trek ik het verhaal ook breder dan roken alleen.
quote:
De hele wereld draait om hem en zijn plezier en zijn geluk en zijn rechten.
Ik gun iedereen dezelfde vrijheid als mezelf, iets dat ik bij de anti-rokers mis.
quote:
Hier zit wat in... alleen is roken niet het onschuldige privé-pleziertje dat jij zo graag fantaseert.
Dat is het wel. De schadelijkheid van mee-roken is niet bewezen. Iedereen kan er voor kiezen om naar een andere kroeg te gaan. Heel simpel.
quote:
Het heeft grote gevolgen voor veel mensen, ook voor mensen die niet roken.
Iedereen kan zijn eigen verantwoordelijkheid nemen.
quote:
Dat jij dat bewust niet wilt zien zegt vooral veel over jouzelf, en over de noodzaak van een verbod.
Ieesdreen kan kiezen. Een totaalverbod is niet nodig.
quote:
Die zogenaamd onschuldige rokers die hun verslaving pleziertje afgepakt zien en niet willen snappen waarom hebben het rookverbod aan zichzelf te danken.
De rokers hebben meer dan genoeg ingeleverd, maar de anti-rokers krijgen nooit genoeg. De landelijke weigering om het rookverbod na te leven hebben de anti-rokers aan hun eigen kinderlijke pestgedrag te danken.
pi_64394698
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 06:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Jazeker wel. Ik gun anderen net zo veel vrijheid als mezelf, iets wat ik bij de anti-rokers mis.
Nee, ik gun iedereen net zo veel vrijheid als mezelf, iets dat ik bij de anti-rokers mis.
Ik gun iedereen dezelfde vrijheid als mezelf, iets dat ik bij de anti-rokers mis.
Ik gubn iedreen dezelfde vrijheid als mezelf, je hoeft alleen maar de juiste keuze te maken.
Wat je bedoelt is: Iedereen mag alle vrijheid hebben, zolang ze die van jou maar niet in de weg zitten.
Als er iemand in de kroeg wil werken waar jij wilt roken, moeten zij een andere keus maken, zodat jij ongestoord kunt roken.
Dat is vrijheid op jouw voorwaarden.
Dat soort vrijheid krijg je nu zelf opgelegd.
Bevalt het?
  zaterdag 27 december 2008 @ 10:18:54 #208
pi_64394926
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 09:50 schreef mgerben het volgende:

[..]

Wat je bedoelt is: Iedereen mag alle vrijheid hebben, zolang ze die van jou maar niet in de weg zitten.
Ze hoeven elkaar ook niet in de weg te zitten. Mensen moeten gewoon de juiste keuzes maken.
quote:
Als er iemand in de kroeg wil werken waar jij wilt roken, moeten zij een andere keus maken, zodat jij ongestoord kunt roken.
Als een eetverslaafde in een restaurant wil werken moet je het eten verbieden omdat hij zich anders dood eet tijdens z'n werk? Of moet de eetverslaafde zijn leven aanpassen aan zijn beperkingen en niet in een restaurant solliciteren?
quote:
Dat is vrijheid op jouw voorwaarden.
Dat soort vrijheid krijg je nu zelf opgelegd.
Bevalt het?
Ik maak nog steeds mijn eigen keuze. Ik kan gewoon roken met uitgaan. De anti-rokers weten niet waar ze aan toe zijn, ze krijgen hun zin niet. En straks word er iets anders verboden waar jij problemen mee hebt, want dat is blijkbaar de manier waarop we met elkaar om willen gaan. Bevalt het?
pi_64396632
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 10:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik maak nog steeds mijn eigen keuze. Ik kan gewoon roken met uitgaan. De anti-rokers weten niet waar ze aan toe zijn, ze krijgen hun zin niet. En straks word er iets anders verboden waar jij problemen mee hebt, want dat is blijkbaar de manier waarop we met elkaar om willen gaan. Bevalt het?
Volgens mij voeren mensen hier twee discussies door elkaar heen.
Ik las onlangs een artikel (kan het niet meer vinden) waarin gesteld werd dat de - overwacht hevige - weerstand tegen het rookverbod een oorzaak vindt in het feit dat een grote groep mensen zich onbegrepen voelt. Veel aandacht en knuffelbeleid voor illegalen en buitenlanders, maar ondertussen wel lastenverzwaringen, identificatieplicht, registratieplicht, aversie tegen 'Brussel', inperkingen van vrijheden enzo.
Allemaal met kleine stapjes, maar het rookverbod hakt daar natuurlijk wel ineens zo hard mogelijk op in. Het rookverbod maakt het mogelijk om eens heel duidelijk aan te wijzen hoe de persoonlijke vrijheid wordt beperkt.
Daar kan ik het niet eens mee oneens zijn; maar dat neemt niet weg dat ik het rookverbod an sich een fantastische vooruitgang vindt.
  zaterdag 27 december 2008 @ 12:22:38 #210
pi_64396732
Maar het is het niet. Het feit dat mensen (in de horeca) roken is geen probleem. Het probleem is dat mensen die zonder rook uit willen vinden dat ze te weinig mogelijkheden hebben. Het verbod is daar niet de juiste oplossing voor. Het verzet maakt dat goed duidelijk. Juist in de horeca kan je kiezen voor iets dat je leuk vind. Om de anti-rokers tegemoet te komen moet je die keuzevrijheid groter maken. Met het verbod word de keuzevrijheid beperkt met als logisch gevolg dat iedereen ontevreden is.
pi_64397274
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 12:17 schreef mgerben het volgende:
Volgens mij voeren mensen hier twee discussies door elkaar heen.
Klopt, enerzijds heb je figuren die aan het discussieren zijn over hoe hun ideale uitgaansleven eruit moet zien en hoe zij vinden hoe anderen moeten leven. Om vervolgens het afdwingen daarvan door de overheid voor vanzelfsprekend aan te nemen want het is immers in hun kneuterige eigenbelangetje. De andere kant heeft het over waar de overheid zich mee moet bemoeien en vooral waar die zich niet mee moet bemoeien.
quote:
Ik las onlangs een artikel (kan het niet meer vinden) waarin gesteld werd dat de - overwacht hevige - weerstand tegen het rookverbod een oorzaak vindt in het feit dat een grote groep mensen zich onbegrepen voelt. Veel aandacht en knuffelbeleid voor illegalen en buitenlanders, maar ondertussen wel lastenverzwaringen, identificatieplicht, registratieplicht, aversie tegen 'Brussel', inperkingen van vrijheden enzo.
Allemaal met kleine stapjes, maar het rookverbod hakt daar natuurlijk wel ineens zo hard mogelijk op in. Het rookverbod maakt het mogelijk om eens heel duidelijk aan te wijzen hoe de persoonlijke vrijheid wordt beperkt.
Ik voel mij niet onbegrepen, ik moet vaststellen dat de overheid met een autistisch egocentrisme zijn eigen egoistische belangetjes nastreeft in een web van leugens en bedrog en niet bezig is met het oplossen van maatschappelijke problemen maar met problemen of vermeende problemen van die overheid zelf.

En het beperken van persoonlijke vrijheid is waar het bij overheden om gaat. Dat is waar het in de relatie overheid burger al duizenden jaren om gaat, dat is het centrale punt. Dat is ook wat communistische regimes onderscheidt van vrije staten, vrije staten van religieus fundamentalistische regimes. Nou zijn er grotere en ingrijpender inperkingen op de persoonlijke vrijheid dan het rookverbod. Het is wel hetzelfde punt.
quote:
Daar kan ik het niet eens mee oneens zijn; maar dat neemt niet weg dat ik het rookverbod an sich een fantastische vooruitgang vindt.
Dan kun je kennelijk dus niet over je eigenbelangetje heen kijken, en moet je je afvragen of je wel aan het discussieren bent. Je hebt het dus niet over het verbod, je hebt het over je eigen wensenpakket.

Je kunt ook over het belastingstelsel en de inkomensverdeling gaan discussieren, en dan bepleiten alles goed als je er zelf maar 10 mille per jaar of meer op vooruit gaat. Maar dan heb je het niet over de inkomensverdeling, dan heb je het uitstluitend over je eigenbelang. Dan loper er geen twee discussies langs elkaar heen, dan loop je langs de discussie heen terwijl je je er wel mee bemoeit.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_64404102
quote:

[..]

Uit protest smeer jij jezelf op termijn een enge ziekte aan?
  zaterdag 27 december 2008 @ 17:56:44 #213
pi_64405407
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 17:11 schreef Halcon het volgende:

[..]

Uit protest smeer jij jezelf op termijn een enge ziekte aan?
De risico's van roken zijn veel kleiner dan jezelf in brand steken.

En een stuk prettiger
pi_64405513
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 17:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De risico's van roken zijn veel kleiner dan jezelf in brand steken.

[ afbeelding ]

En een stuk prettiger
Weer zo´n fantastische vergelijking van je.
pi_64405963
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 18:00 schreef Halcon het volgende:
[..]
Weer zo´n fantastische vergelijking van je.
Ik denk dat ze zich aan de topic titel proberen te houden.
  zondag 28 december 2008 @ 12:26:52 #216
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_64425446
quote:
Minder stappen sinds het rookverbod
Uitgegeven: 28 december 2008 11:41
Laatst gewijzigd: 28 december 2008 11:59
AMSTERDAM - Nederlanders gaan minder vaak en minder lang op stap sinds de invoering van het rookverbod. Dat geldt zowel voor rokers als niet-rokers, zo blijkt uit onderzoek van Club Judge, een onafhankelijk keurmerk voor uitgaansgelegenheden.

10.000 Stappers in de leeftijd van 18 tot 35 jaar werden over hun uitgaansgedrag ondervraagd.

Uit het onderzoek blijkt dat 70 procent van de niet-rokers terug wil naar de oude situatie, voor het rookverbod. Het is niet verrassend dat vrijwel alle rokers (94 procent) terugverlangen naar de periode voor 1 juli, de invoering van het rookverbod in de horeca.

Rokers gaan gemiddeld één keer in de maand minder uit door het verbod en voor zowel rokers als niet-rokers geldt dat ze gemiddeld 20 minuten korter op stap gaan.
© ANP
nu.nl
  zondag 28 december 2008 @ 12:31:39 #217
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_64425589
Gemiddeld 20 minuten... zozo
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  zondag 28 december 2008 @ 12:36:43 #218
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 28 december 2008 @ 12:37:32 #219
pi_64425786
quote:
Op zondag 28 december 2008 12:31 schreef MikeyMo het volgende:
Gemiddeld 20 minuten... zozo
Slechts 70% van de niet-rokers wil terug naar de oude situatie. Gelukkig maar dat de meerderheid van Nederland dat beslist en niet de meerderheid van de mensen die gaan stappen.
pi_64426689
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 18:20 schreef mgerben het volgende:
Ik denk dat ze zich aan de topic titel proberen te houden.
Moet jij zeggen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 28 december 2008 @ 13:25:15 #221
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_64427260
quote:
Op zondag 28 december 2008 12:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Slechts 70% van de niet-rokers wil terug naar de oude situatie. Gelukkig maar dat de meerderheid van Nederland dat beslist en niet de meerderheid van de mensen die gaan stappen.
Maask een politiek statement maar... niemand die je tegenhoudt
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  zondag 28 december 2008 @ 13:39:17 #222
pi_64427685
quote:
Op zondag 28 december 2008 13:25 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Maask een politiek statement maar... niemand die je tegenhoudt
Dat doen we toch? Er word in veel zaken gewoon gerookt.
pi_64428125
quote:
Op zondag 28 december 2008 13:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat doen we toch? Er word in veel zaken gewoon gerookt.
Tot de eerste boetes komen
Aahh no Sir, I am the first Ploppy to rise to be jailer. My father Daddy Ploppy was known as Ploppy The Slopper, it was from him that I inherited my fascinating skin diseases.
  zondag 28 december 2008 @ 13:51:24 #224
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_64428152
quote:
Op woensdag 24 december 2008 20:48 schreef Hukkie het volgende:
Neh, volgens mij is een kroeg nog nooit een afspiegeling van de samenleving geweest. Dat 70% van nederland niet rookt is niet relevant, de vraag is hoeveel kroeggangers er niet roken cq bezwaar hebben tegen roken.
quote:
Op donderdag 25 december 2008 06:14 schreef Hukkie het volgende:
Denk dat het punt is dat veel niet rokende stappers geen punt maken van rook, in tegenstelling tot de rest van niet rokend nederland.
Uit het onderzoekje wat AchJa postte blijkt dus dat er totaal geen draagvlak is onder de mensen om wie het gaat, namelijk het uitgaanspubliek. Dus dan moet het rookverbod er maar doorheen geramd worden.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  zondag 28 december 2008 @ 13:55:25 #225
pi_64428315
quote:
Op zondag 28 december 2008 13:50 schreef Provinciaaltje het volgende:

[..]

Tot de eerste boetes komen
Die zijn al geweest en er word nog steeds gerookt. Vooral in kraakpanden, zuipketen en illegale horeca gaat dat uitstekend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')