Flamen, bashen en baggeren wordt standaard niet getolereerd.quote:Het wordt niet getolereerd als er handleidingen of iets dergelijks worden uitgewisseld om zelf vuurwerk in elkaar te freubelen of zgn vuurwerkbommen te maken.
Ik voor 130, en dat doe ik normaal ook nooit zit meestal rond de 80.quote:Op donderdag 18 december 2008 15:11 schreef ShaoliN het volgende:
Ik heb me zo gruwelijk misdragen dit jaar. Voor 180 euro aan Belgische rotzooi en nog een aardig pakketje in NL. Ben benieuwd.
Jah dat deed ik ook altijd, en dan leek het me wel gaaf, enigste wat me nog steeds blijft verbazen zijn die grotere shells. Dat is wel mooi spul.quote:Op donderdag 18 december 2008 15:21 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Beter onderzoek doen naar je aankopen voordat je ze doet.
Och, Vlinderbommen zijn best leuk... vorig jaar een stel pompoenen opgeblazen.quote:Op donderdag 18 december 2008 15:20 schreef HzHertz het volgende:
Heb dit jaar niet eens sier vuurwerk, alleen knal.
Elke keer als ik sier vuurwerk koop valt het me tegen, dus heb ik besloten het niet meer te kopen...
Wat vinden jullie?
Dat zijn verdomd leuke pijltjes voor 10 euro. Klein effect, maar mooi ronde break.quote:Op donderdag 18 december 2008 15:03 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Voor mij is dit de verrassing van het jaar: http://www.shogun.com.hk/2008mov/SR683.mov
Te krijgen voor 9,50 euro per 5 stuks bij BEKO dealers.
Dit jaar helemaal niks bijzonders, alleen gewoon normaal belgisch vuurwerk.quote:Op donderdag 18 december 2008 16:13 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Och, Vlinderbommen zijn best leuk... vorig jaar een stel pompoenen opgeblazen.
dit jaar kon ik er niet aan komen
Das erg zuurquote:Op donderdag 18 december 2008 16:22 schreef HzHertz het volgende:
[..]
Dit jaar helemaal niks bijzonders, alleen gewoon normaal belgisch vuurwerk.![]()
Explod's en lawinepijlen zijn voor me neus weggegaan omdat die vent zun pa alles in het water heeft gegooit toen de politie langs kwam voor controle...
Wat ik niet snap hoe hun daar aan komen, die vader had dat geregeld en hij weet het zelf ook niet...quote:
Vorig jaar van iemand van fokquote:Op donderdag 18 december 2008 16:31 schreef HzHertz het volgende:
[..]
Wat ik niet snap hoe hun daar aan komen, die vader had dat geregeld en hij weet het zelf ook niet...
Hoe kom jij aan het zwaardere vuurwerk?
Ik moet het echt hebben van me vrienden...
Flikkersquote:Vanaf morgen is het voor de meeste Nederlanders niet meer mogelijk om zwaar vuurwerk in België te kopen. Uitzondering zijn professionele importeurs met een opslagvergunning.
Tot nu toe was het voor iedereen die in het bezit is van een nummer van de Kamer van Koophandel mogelijk om in België vuurwerk te kopen dat in Nederland illegaal is.
Elk jaar komt er zo duizend ton illegaal vuurwerk Nederland binnen. Dit jaar nam de Inlichtingen en Opsporingsdienst ruim driehonderd ton in beslag.
whehehe, wat heb je tegen beefcake gezegd"ach, max 75 euro schatje"quote:Op donderdag 18 december 2008 15:11 schreef ShaoliN het volgende:
Ik heb me zo gruwelijk misdragen dit jaar. Voor 180 euro aan Belgische rotzooi en nog een aardig pakketje in NL. Ben benieuwd.
Nou dat wordt uitwijken naar Polen, Tsjechie, Duitsland, Oostenrijk, Italie, Malta, Spanje, Griekenland, Zweden, Engeland, Kroatie, Finland or whatever.quote:
Vanwaar zoveel?quote:Op donderdag 18 december 2008 22:35 schreef Qunix het volgende:
Inmiddels ±30 folders van dit jaar ontvangen...
Gewoon rond vragen schreeuwen om folders.... Komt online op vuurwerk-folders.nlquote:
Dat is zo handigquote:Op donderdag 18 december 2008 22:56 schreef Qunix het volgende:
[..]
Gewoon rond vragen schreeuwen om folders.... Komt online op vuurwerk-folders.nl
Ben nog de site aan het ontwikkelen en komt volgend jaar online.
Ik mag dan alles gaan scannen enzo
(zoekt nog steeds buitenlandse folders)
Mortieren zijn wel zo simpel aan te komen, vooral de wat grote formaten.quote:Op vrijdag 19 december 2008 00:48 schreef blup het volgende:
kheb alleen een paar dozen lawinenpijlen en vlinders kunnen scoren nog..
Mortieren en bloembedden zijn echt lastig te krijgen!!!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
AVP ? Die van mij is niet zo moeilijk, al post ik er niet zo heel veelquote:Op vrijdag 19 december 2008 02:03 schreef Mascleta het volgende:
Ben wel benieuwd naar de nickname's van FOK!ers op APV, FPM en VWC enzo, want er zitten hier volgens mij nog heel wat freaks
TerugVindPijl tevens.
Ik raad je aan geen pijpbommen te maken, gevaarlijk spul..quote:Op vrijdag 19 december 2008 13:40 schreef Rexonium het volgende:
Ik wou dat ik iemand kende die naar België ging...Naja dan maar weer klooien met zelfgemaakte 'pipebombs' en proberen om wat rookbommen te maken. Misschien dat ik iemand nog wel zover kan krijgen dat we wat carbidschieten gaan doen, zou de eerste keer zijn in dit suffe dorpje.
Heb wel veel meer uitgegeven dan ik eigenlijk wilde, maar die Diamond Professional series beviel me vorig jaar best goed. Ik zal waarschijnlijk ook nog wel wat geld uitgeven als ik het ga ophalen, vuurwerk maakt van mij weer echt een puber, gebeurd elk jaar.
In een PVC buis douwe is nog dommer, PVC scherven zie je niet op een scan in het ziekenhuis.quote:Op vrijdag 19 december 2008 16:57 schreef Rexonium het volgende:
Mascleta: Hier nog een Zeeuw, niet uit Goes helaas
Met pijp'bom' bedoel ik alles wat in een PVC buisje past, maar meestal zijn het sterretjes ofzo.25 per keer geeft wel een mooie steekvlam en een hoop rook trouwens.
voordeel is dat sterretjes in een PVC buis niet ontploffen maar rokenquote:Op vrijdag 19 december 2008 19:52 schreef Wunny het volgende:
[..]
In een PVC buis douwe is nog dommer, PVC scherven zie je niet op een scan in het ziekenhuis.
Belgiequote:Op vrijdag 19 december 2008 16:32 schreef drumstickNL het volgende:
Bah, ik moet nog steeds vlinders en nitraten vinden..
je kan ze WEL uit de buis laten springen door de drukquote:Op vrijdag 19 december 2008 20:03 schreef Mascleta het volgende:
[..]
voordeel is dat sterretjes in een PVC buis niet ontploffen maar roken
Waar woon je (omgeving)?quote:Op donderdag 18 december 2008 23:55 schreef yosander het volgende:
[..]
Dat is zo handig.
Als je nog een dealer/folder zoekt roep je me maar.
Zit aan de grens met Duitsland..quote:
Zwolle.quote:Op zaterdag 20 december 2008 00:36 schreef Qunix het volgende:
[..]
Waar woon je (omgeving)?
Ik zoek o.a. Zena en XXL-Fireworks uit Nederland (Lesly moet ik ook nog)
En alles qua buitenlands!
Heb je iets?
Kennissen ?quote:Op zaterdag 20 december 2008 00:44 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Zit aan de grens met Duitsland..![]()
Oja, wie weet er nog goeie pijlenpakketten?
Moet ik eerst in het archief kijken of ik die misschien al heb...quote:Op zaterdag 20 december 2008 00:57 schreef yosander het volgende:
[..]
Zwolle.![]()
Heb misschien nog wel een folder van Lesli van 2006 of 2007 liggen, jammer genoeg niet dit jaar gekregen.
Nee, 29/30/31 december, net als bij ons.quote:Op zaterdag 20 december 2008 11:11 schreef drumstickNL het volgende:
spoedvraag: Kun je bij de Aldi en de Grenzlandmarkt nu al vuurwerk halen? En tot hoelaat zijn ze open? (Staat niet op de site)
Volgens mij is alleen voorverkoop toegestaan momenteel, echte verkoop overal pas vanaf 29/12.quote:Op zaterdag 20 december 2008 11:11 schreef drumstickNL het volgende:
spoedvraag: Kun je bij de Aldi en de Grenzlandmarkt nu al vuurwerk halen? En tot hoelaat zijn ze open? (Staat niet op de site)
Ben ik het totaal met je eens.quote:Op vrijdag 19 december 2008 16:23 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ik haaaaaaaaaaat nieuwjaarsdag
wat een sfeerloze kutdag is dat. Dé dag waar verveling voorop staat met katers en saaiheid
Scans of echte folders?quote:Op zaterdag 20 december 2008 13:46 schreef Mascleta het volgende:
Qunix, je mag wel veel scans hebben van mij, heb denk ik een collectie van ongeveer 100 folder van 1989-2008, heb vandaag even een Lidll en een Aldi folder gescoord hier in Passau
Wat zocht je dan, siervuurwerk?quote:Op zaterdag 20 december 2008 21:15 schreef drumstickNL het volgende:
Hier nog helemaal niks. Ben trouwens inderdaad voor niks naar Duitsland gegaan..
29e pasquote:Op zaterdag 20 december 2008 21:15 schreef drumstickNL het volgende:
Hier nog helemaal niks. Ben trouwens inderdaad voor niks naar Duitsland gegaan..
Lekkerquote:
125 euroquote:Op zaterdag 20 december 2008 23:21 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Lekker
Hoeveel betaal je daarvoor? (Illegaal neem ik aan eh?)
Oei, ik heb een illegale van 65 euro. Is dat iets denk je?quote:
Stukken veiliger dan in baarlequote:Op zaterdag 20 december 2008 23:21 schreef MOD het volgende:
Ik ga ws van de week nog eff naar Zena in Olen.
Iemand tips voor een paar toffe potten en pijlen? Mn budget is iets van 100 euro ofzo.
En hoe zit het daar met controlle in verhouding met Baarle?
kan zeker wel wat tofs zijnquote:Op zaterdag 20 december 2008 23:44 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Oei, ik heb een illegale van 65 euro. Is dat iets denk je?
Ik kan hem niet vinden op internet en er staat geen hele duidelijke naam op
edit: 49 schoten
Lol, dat wel, uno momento, foto komt eraanquote:Op zaterdag 20 december 2008 23:47 schreef Frutsel het volgende:
[..]
kan zeker wel wat tofs zijn
staat er helemaal niets op?
Nee, schiet er zo doorheenquote:Op zondag 21 december 2008 01:25 schreef Neo-Mullen het volgende:
Owja, misschien een fucking stomme vraag, maar moet je dat folie eraf halen?
Vorig jaar had ik Nederlandse potten waar geen folie overheen zat, dus hoefde ik niks eraf te halen, moet dat met deze wel?
Waar heb je die gehaald als ik vragen mag?quote:Op zaterdag 20 december 2008 23:49 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Lol, dat wel, uno momento, foto komt eraan
EDIT:
(Vijfje is voor de verhoudingen)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Klik voor groot
ik trek t er altijd afquote:Op zondag 21 december 2008 01:32 schreef yosander het volgende:
[..]
Nee, schiet er zo doorheen.
Tenminste, bij Nederlandse potten, zal hier dus ook wel zo bij zijn.
quote:Op zondag 21 december 2008 22:47 schreef Neo-Mullen het volgende:
Verdomme kijk eens wat ik binnen heb geladen
(20 ct is voor verhouding)
[ afbeelding ]
De welbekende Big Spanish Cracker
quote:Op zondag 21 december 2008 23:32 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ik ook![]()
of beter mijn connectie moet beter aan zijn connecties werken..
quote:Op maandag 22 december 2008 01:53 schreef Qunix het volgende:
http://www.lidl.de/cps/rde/xchg/lidl_de/hs.xsl/index_59148.htm
folder van de lidl je moet even een duitse postcode invoerenquote:Op maandag 22 december 2008 03:01 schreef DonPerignon het volgende:
Uh, link werkt niet? Wat moet ik zien?
Ligt eraan, die van de LIDL waren vorig jaar best aardig, vergeleken prijs/kwaliteit danquote:Op maandag 22 december 2008 03:44 schreef Ou-Tannu het volgende:
duitsepijlen moet je toch NIET hebben?
Krijg hem ook net in m'n mailboxquote:Op maandag 22 december 2008 01:53 schreef Qunix het volgende:
Volgens mij niet, net zoals die grote kanonslagen van dynamietstaaf-formaatquote:Op maandag 22 december 2008 10:16 schreef drumstickNL het volgende:
[ afbeelding ]
Knalt dit een beetje?
Ik zie niks, iemand een postcode voor me?quote:Op maandag 22 december 2008 01:53 schreef Qunix het volgende:
12345 werktquote:Op maandag 22 december 2008 11:04 schreef Wunny het volgende:
[..]
Ik zie niks, iemand een postcode voor me?
47533 werkt niet.
Ik heb er wisselende ervaringen mee.quote:Op maandag 22 december 2008 10:16 schreef drumstickNL het volgende:
[ afbeelding ]
Knalt dit een beetje?
quote:Op maandag 22 december 2008 10:17 schreef DaFrenk het volgende:
[..]
Volgens mij niet, net zoals die grote kanonslagen van dynamietstaaf-formaatDie heb ik eens meegenomen, maar de knal is lachwekkend zacht vergeleken met het formaat.
Kauflandquote:Op maandag 22 december 2008 11:47 schreef Frutsel het volgende:
Is er ook al een Aldi folder?
Wat was die 3e groothandel ook alweer? Kaufhaus?
Overduidelijkquote:Op maandag 22 december 2008 12:04 schreef DaFrenk het volgende:
[..]
KauflandOok al eens wat gekocht, zat toen ook wel wat leuks tussen.
quote:Op maandag 22 december 2008 12:07 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Overduidelijk
De 29e... wederom de beruchte "Deutschland tour"
Met zes man een lidl leegekocht...![]()
We hadden 2 winkelwagentjes ingeladen en toen we de 2e keer naar binnengingen keken die 2 kassadames ons aan en zeiden:"Oh man, da sind die blöde hollander schön wieder?? "
Ligt eraan welke je hebt ja.quote:Op maandag 22 december 2008 11:46 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik heb er wisselende ervaringen mee.
De ene knalt onwijs hard...de ander is slof...
Officieel mag 't meestal niet (geen Nederlandse handleiding).quote:Op maandag 22 december 2008 12:20 schreef Damzkieee het volgende:
En wordt je nou gepakt of niet met dat Duitse Aldi spul?
quote:Op maandag 22 december 2008 12:07 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Overduidelijk
De 29e... wederom de beruchte "Deutschland tour"
Met zes man een lidl leegekocht...![]()
We hadden 2 winkelwagentjes ingeladen en toen we de 2e keer naar binnengingen keken die 2 kassadames ons aan en zeiden:"Oh man, da sind die blöde hollander schön wieder?? "
En kan je dat aan de buitenkant zien?quote:Op maandag 22 december 2008 12:17 schreef yosander het volgende:
[..]
Ligt eraan welke je hebt ja.
Er zijn namelijk twee versies, een met zilverkruit en de andere gewoon met zwartkruit.
Vorig jaar stond er geen politie op de grensovergang A1 bij de lutte, wel in Glanerbrug op de doorgaande weg naar Enschede. Daar kwam men met een waarschuwing er vanaf...quote:Op maandag 22 december 2008 12:20 schreef Damzkieee het volgende:
En wordt je nou gepakt of niet met dat Duitse Aldi spul?
Verschil zit 'm in waar je het haalt: Belgie (flashkruit) - Duitsland (buskruit).quote:Op maandag 22 december 2008 13:25 schreef Frutsel het volgende:
[..]
En kan je dat aan de buitenkant zien?
Supervlinders, niet zo heel moeilijk aan te komen (als je aan illegaal spul kan komen).quote:Op maandag 22 december 2008 13:52 schreef Fredo55 het volgende:
Ik vraag me af hoe dit kon gebeuren. (Lees: met wat voor soort vuurwerk)
quote:Op zondag 21 december 2008 22:47 schreef Neo-Mullen het volgende:
Verdomme kijk eens wat ik binnen heb geladen
(20 ct is voor verhouding)
De welbekende Big Spanish Cracker
Als ze vervelend willen doen, staan ze helaas wel in hun recht.quote:Op maandag 22 december 2008 14:15 schreef Damzkieee het volgende:
Zomg
Dus als ik met mijn pa 2 van die Aldi/Lidl pijlenpakketjes ophaal in DEUTSCHLAND! dan is er niks aan de hand?Hij werkt wel bij de Marechaussee, en aangehouden worden door je collega's is nooit leuk
eentje verkopen?quote:Op maandag 22 december 2008 14:20 schreef drumstickNL het volgende:
lol, was allang 12 uur geweest vorig jaar toen keek ik even in m'n tasje. Nog twee doosjes super vlinders..
Ziet er vet uitquote:Op maandag 22 december 2008 15:10 schreef RijstNatie het volgende:
Nieuwe collectie nitraten met vlam bij alpeco gehaald
Volgens mij wel een goeie knallert
42 euro per 60
heeft volgens mij de dikte van de ouwe rukker JWTC
[ afbeelding ]
Vlam valt blijkbaar tegen:quote:Op maandag 22 december 2008 15:10 schreef RijstNatie het volgende:
Nieuwe collectie nitraten met vlam bij alpeco gehaald
Volgens mij wel een goeie knallert
42 euro per 60
heeft volgens mij de dikte van de ouwe rukker JWTC
[ afbeelding ]
http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?t=8888&page=2quote:Kwam in de winkel, en vroeg gelijk wat hun ervaringen ermee waren.
Zeggen ze allemaal van het personeel gelijk, knal valt tegen ongeveer net zo hard als colour salute nitraat.
Was eerst van plan wat meer te kopen, maar toen ik dat hoorde heb ik gelijk maar 1 pakje gekocht.
12x5 stuks zitten er in een doos.
Per pakje 42¤
Vanaf 2 pakjes 40 ¤
Hij is wel een stukje dikker als de colour salute nitrate.
Heb zelf nog niet kunnen testen, Misschien binnen kort!
iets later
Hmmm net 1 afgestoken, knal was inderdaad ongeveer zelfde als colour salute..
De vlam was echt triest... heel klein, zag niet eens goed welke kleur het was... hij lag wel een beetje in het water, maar dan nog...
de een zegt vergelijkbaar, de ander zegt iets harder.quote:Op maandag 22 december 2008 15:33 schreef DaFrenk het volgende:
[..]
Vlam valt blijkbaar tegen:
[..]
http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?t=8888&page=2
Nederlandse strijkers?quote:Op maandag 22 december 2008 15:33 schreef jovink het volgende:
hoe zit dat nou met strijkers? ik zie e in verscheidene krantjes?
quote:Op maandag 22 december 2008 15:34 schreef Adelante het volgende:
kernbommen voor 42 euro?
Gratis voorzien van parashu... euh paddestoelwolkquote:Op maandag 22 december 2008 16:56 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
kernbom? dan heb je wel een uh.. knallend stukje vuurwerk:p
ik zou het NIET in de keuken doen.. maar in bv de schuur op een electrisch plaatje..quote:Op maandag 22 december 2008 17:19 schreef Daywalk3r het volgende:
Ik wil zo'n rookbom maken he met salpeter. Dat moet je dan op een LAAG vuurtje koken.
Is dit aan te raden om binnen te doen? En is die pan daarna nog bruikbaar voor kookwerk of moet ik even een pan halen hiervoor?
das duurquote:Op maandag 22 december 2008 17:42 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Wel duur, 20 euro voor 10 stuks
Betaalde vorig jaar 18 euro voor de 405A, dit jaar als het goed is 15 euro.quote:Op maandag 22 december 2008 17:42 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Ja, gewoon graaien doe net alsof je een minuut gratis winkelen hebt gekregen..quote:Op maandag 22 december 2008 17:54 schreef gers het volgende:
Weet hier iemand nog aanraders van de aldi/lidl of moet ik gewoon gaan graaien ?
Even over je ondertitel. Niet naar Thunderdome geweest?quote:Op maandag 22 december 2008 17:42 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
quote:Man verliest hand door vuurwerkbom
Gepubliceerd: vandaag 18:32
Update: vandaag 18:34
Een 20-jarige man uit het Gelderse Nijkerk is maandagmiddag zijn hand kwijtgeraakt bij het afsteken van een mortierbom. Dat meldde de politie.
De man hield het vuurwerk in zijn hand toen hij de lont wilde aansteken. Vrijwel direct daarna ontplofte het projectiel, aldus de politie. De man is overgebracht naar het Universitair Medisch Centrum in Utrecht. De politie onderzoekt de herkomst van het verboden vuurwerk.
tsja das domquote:
Doe eens NIET spammenquote:Op maandag 22 december 2008 17:21 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]
Hallo vuurwerkvrienden,
hebben jullie je stem al uitgebracht voor de user met mooiste kerst avatar?
Takk!
(zie signature voor het stemtopic en de deelnemers)
Nope, helaas...quote:Op maandag 22 december 2008 18:18 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Even over je ondertitel. Niet naar Thunderdome geweest?
Stond ook op AVP. Mijn reactie daaropquote:
quote:En weer lijkt vuurwerk de schuld te krijgen, een betere titel zou zijn:
Hand kwijt door onnozelheid.
quote:Op maandag 22 december 2008 16:50 schreef yosander het volgende:
[..]
Nederlandse strijkers?
Zijn gewoon rotjes met een nep strijkkop.
Plaatje (van die Nederlandse)?quote:Op maandag 22 december 2008 20:47 schreef jovink het volgende:
[..]
ze zitten wel in zon zelfde doosje van de duitse met zon schip erop
Sommige mensen zijn ook zo eigenwijs, er staat duidelijk op dat bord, "uitlaadroute 1.5m breed" je moet dus veel meer afstand houden met je .........quote:Op maandag 22 december 2008 13:52 schreef Fredo55 het volgende:
Ik vraag me af hoe dit kon gebeuren. (Lees: met wat voor soort vuurwerk)
Ik ook.quote:Op maandag 22 december 2008 19:11 schreef SEMTEX het volgende:
Ik heb dit jaar weer een flinke rotjesmat aangeschaft
Heb Aldi Nord nodig.quote:Op dinsdag 23 december 2008 09:19 schreef DaFrenk het volgende:
En de aanbiedingen van de Aldi zijn ook bekend:
http://www.aldi-sued.de/d(...)_id=2008-12-22-16-16
En wederom met filmpjes![]()
Rond de 1100 totaal.quote:
Best aardig spul.quote:Op dinsdag 23 december 2008 13:56 schreef DaFrenk het volgende:
[..]
Astenblaf:
http://www.aldi-essen.de/FEUERWERK_D/index.shtml
Ik heb thuis nog strijkers liggen.quote:Op dinsdag 23 december 2008 01:14 schreef DJ_ het volgende:
waarom verkoopt niemand tegenwoordig meer strijkers , ik kon alleen aan nitraten en vlinders komen veder helemaal niks
Waarom zou je persé strijkers willen?quote:Op dinsdag 23 december 2008 01:14 schreef DJ_ het volgende:
waarom verkoopt niemand tegenwoordig meer strijkers , ik kon alleen aan nitraten en vlinders komen veder helemaal niks
daar heb ik vrij weinig aanquote:Op dinsdag 23 december 2008 14:12 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Ik heb thuis nog strijkers liggen.
niet persee , maar die dingen kosten vrijwel niks .quote:Op dinsdag 23 december 2008 15:05 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Waarom zou je persé strijkers willen?
verlengen met visco ?quote:Op dinsdag 23 december 2008 15:26 schreef RacerDKB het volgende:
Die Spanish Thunders 408, hoeveel tijd heb je nou na het aansteken?
Want het schijnt écht heel kort te zijn? Zoiets moet je haast wel aansteken met een lont/sigaret wil je nog tijd hebben om weg te rennen toch?
100 van die dingen verlengen met visco?quote:
Schilderstape en je kan viscolont in belgie halenquote:Op dinsdag 23 december 2008 15:39 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
100 van die dingen verlengen met visco?En hoe moet dat dan?
Aan elkaar smelten soms?Of met een plakbandje ofzo..
En waar koop je dat spul?
kanonslagen kan ik voor je aankomenquote:Op dinsdag 23 december 2008 15:51 schreef Hagelkaas het volgende:
Heeft iemand hier iets in de buurt van Amsterdam voor mij?
Vraag even rond in je vriendenkring. Via via, lukt dat makkelijk.quote:Op dinsdag 23 december 2008 15:51 schreef Hagelkaas het volgende:
Heeft iemand hier iets in de buurt van Amsterdam voor mij?
kanonslagen zijn gewoon lokkertjesquote:Op dinsdag 23 december 2008 19:48 schreef Qunix het volgende:
Zojuist reclame gezien van vuurwerkverkoop in Beverwijk... Ze melden dingen te verkopen tot 90% korting... Zo kosten 200st kanonslagen 25 cent...
Is dit nou waar?
Geen originele lawinepijlen maar wel zink 901 pijlen.quote:Op dinsdag 23 december 2008 20:43 schreef Bootje84 het volgende:
kan je in belgië aan lawinepijlen komen..? een maat van me gaat naar poppen, maar beweerd dat ze ze daar niet verkopen..?
lolquote:Op dinsdag 23 december 2008 20:48 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Geen originele lawinepijlen maar wel zink 901 pijlen.
Ik heb ze ook in België gehaald
Kan je viscolont alleen in Belgie halen? Ik woon namelijk alles behalve dichtbij Belgiequote:Op dinsdag 23 december 2008 15:49 schreef gers het volgende:
[..]
Schilderstape en je kan viscolont in belgie halen
quote:Op dinsdag 23 december 2008 21:01 schreef RijstNatie het volgende:
[..]
lol
wat denk je dat een zink 901 is?
zink 901 en zink 902 zijn 1 van de beste orginele lawinepijlen die er bestaan !
Bedenk me net, kan ik niet gewoon een slof rotjes kopen (voor 1 euro (quote:Op dinsdag 23 december 2008 21:22 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Kan je viscolont alleen in Belgie halen? Ik woon namelijk alles behalve dichtbij Belgie
tuurlijk kan datquote:Op dinsdag 23 december 2008 21:35 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Bedenk me net, kan ik niet gewoon een slof rotjes kopen (voor 1 euro () ), daar alle lonten uit halen, en dan die rotjes wegmikken? Heb ik 200 rotjes en 100 spanish thunders, kan ik de lonten van die thunders aardig verlengen.
netjesquote:Op dinsdag 23 december 2008 21:45 schreef BOYS1985 het volgende:
Mn 8 x cobra 6 liggen al een half jaar te wachten.
quote:Vuurwerk (kop)
Vuurwerk
Wat er dit jaar wordt aangetroffen aan illegaal vuurwerk overtreft alles. Handelaren hierin omschrijven het zelf als handgranaten met een lontje.
Levensgevaarlijk dus! Als er al geen slachtoffers bij vallen, dan veroorzaakt het wel gigantische schade. En dat kost ons allemaal geld.
Vuurwerk (supersnelrecht)
Supersnelrecht
Vandaar dat de overheid dit soort illegaal vuurwerk absoluut niet langer tolereert. Daarom wordt er dit jaar voor het eerst supersnelrecht toegepast. Naast het in het bezit hebben van illegaal vuurwerk worden nu ook de vernielers veroordeeld. De kosten van alle veroorzaakte schade wordt verhaald op de daders en als die minderjarig zijn, op hun ouders.
Vuurwerk (waarschuwing)
Waarschuwing
In het algemeen geldt natuurlijk: als u vuurwerk via internet bestelt, weet u niet hoe gevaarlijk dit is en mag u maar hopen dat de gebruiksaanwijzing klopt. Ga dus niet zomaar ergens op internet vuurwerk bestellen, maar doe dit gewoon bij die zaken die dit mogen verkopen, zoals de reguliere vuurwerkhandelaren. Controleer dan of op het vuurwerk een Nederlandstalige gebruiksaanwijzing vermeld staat. En ziet u, of 1 van uw kinderen, iemand die in het bezit is van het getoonde gevaarlijke vuurwerk, maak dat u binnenkomt en waarschuw de politie! Want het gaat in sommige gevallen echt om dodelijk vuurwerk!
Vuurwerk (vergelijk)
Vergelijk
Een normaal, legaal, zwaar rotje met lont bevat zo'n 2 ½ gram zwart buskruit. En we weten allemaal wat dat al voor een knal veroorzaakt. Het illegale zware materiaal wordt vaak in het buitenland besteld. Het gemiddelde illegale spul bevat zo'n 15 gram kruit, zo'n 6 keer zoveel dus als een kanonslag. Tevens zit daar vaak ook nog veel gevaarlijker andere kruit in, ook wel bekend als flitspoeder. Bij dit soort vuurwerk vallen veel gewonden, vaak kinderen. De zogenaamde "cobra's" en "eXplod's" zijn zelfs nog veel zwaarder en bevatten al tussen de 30 en de 40 gram flitspoeder. Maar het kan zelfs nog erger.
Vuurwerk (shell bom)
12" shell bom
Van deze vuurwerkbommen zijn er nog minstens 9 ergens in Nederland, en dat is letterlijk levensgevaarlijk. Het is extreem zwaar professioneel vuurwerk. Het is een uit China afkomstige 12" Shell bom en deze worden beroepsmatig door deskundigen gebruikt bij de zeer grote vuurwerkspektakels. Deze shells moeten door deskundigen met behulp van mortierpijpen en elektronische ontsteking worden afgestoken. Van dit soort enorme vuurwerkbommen zijn er diversen illegaal in omloop geweest. Nu zijn er door de speciale Milieuteams die Milieucriminaliteit opsporen gelukkig al een aantal aanhoudingen verricht, maar er worden er nog minstens 9 vermist. In handen van consumenten zijn deze bommen levensgevaarlijk.
Vuurwerk (shell bom)
Vragen politie
- Wie weet wie zich bezighoudt met dit soort zwaar illegaal vuurwerk?
- Wie weet waar dit gevaarlijke vuurwerk wordt opgeslagen?
- Wie heeft in het algemeen informatie over de handel in dit soort vuurwerk?Reacties
KLPD, dienst IPOL: 0800-6070 (gratis)
Kun je beter romeinse kaarsen gebruiken, denk ikquote:Op dinsdag 23 december 2008 21:35 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Bedenk me net, kan ik niet gewoon een slof rotjes kopen (voor 1 euro () ), daar alle lonten uit halen, en dan die rotjes wegmikken? Heb ik 200 rotjes en 100 spanish thunders, kan ik de lonten van die thunders aardig verlengen.
Grappenmaker.quote:Op dinsdag 23 december 2008 20:48 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Geen originele lawinepijlen maar wel zink 901 pijlen.
Ik heb ze ook in België gehaald
quote:Op dinsdag 23 december 2008 23:17 schreef BroodjePindakaas het volgende:
Met twee rotjes lukt het zeker niet?
dat geeft niet , als het maar hard gaatquote:Op dinsdag 23 december 2008 21:26 schreef Adelante het volgende:
Die flyer straalt wel legaliteit uit zeg
Kloptquote:Op woensdag 24 december 2008 10:22 schreef Wunny het volgende:
[..]
Zink 901 en 902 zijn toch ook verboden in België?
Ook in Duitsland dacht ik...
http://www.plaats.nl/geme(...)hunder-in-nieuwveen/quote:Op woensdag 24 december 2008 10:39 schreef Bootje84 het volgende:
maar goed. ik heb nog geen antwoord.. Wat kan ik in belgië krijgen en geeft een leuke tiefusklap? qua pijl that is.
Als je je vingers kwijt wil raken vooral doen.quote:Op dinsdag 23 december 2008 23:17 schreef BroodjePindakaas het volgende:
Naar aanleiding van wat filmpjes op Youtube ben ik ook wel geinteresseerd () in het maken van een deodorant/haarlakspray bom
. Ik kan alleen niet aan illegaal vuurwerk komen. Met twee rotjes lukt het zeker niet?
quote:Op dinsdag 23 december 2008 23:17 schreef BroodjePindakaas het volgende:
Naar aanleiding van wat filmpjes op Youtube ben ik ook wel geinteresseerd () in het maken van een deodorant/haarlakspray bom
. Ik kan alleen niet aan illegaal vuurwerk komen. Met twee rotjes lukt het zeker niet?
je kan 75 gram sierpijlen halen, dat is een maximaal gevulde pijl in belgie.quote:Op woensdag 24 december 2008 10:39 schreef Bootje84 het volgende:
maar goed. ik heb nog geen antwoord.. Wat kan ik in belgië krijgen en geeft een leuke tiefusklap? qua pijl that is.
Ik ken de naam niet, maar het zin van die vage dikke pijlen... heb ze maar 2 keer gezienquote:Op woensdag 24 december 2008 14:00 schreef RijstNatie het volgende:
[..]
ok wat dan?
xtreme blitz knal?
horror raket?
http://financieel.infonu.nl/diversen/12496-vuurwerk-boetes.htmlquote:Op woensdag 24 december 2008 15:21 schreef motherflocker het volgende:
Wat voor boete krijg je als je gepakt bent met vuurwerk?
quote:Op woensdag 24 december 2008 15:27 schreef Specularium het volgende:
[..]
http://financieel.infonu.nl/diversen/12496-vuurwerk-boetes.html
gaat me 520 euro kostenquote:Vuurwerk afsteken buiten 31 december tussen 10.00 uur en 1 januari 02.00 uur: ¤ 60
Illegaal vuurwerk in bezit (101 - 300 stuks):¤ 150
Vuurwerk bij je voor/na de toegestane periode: ¤ 60
Meer dan 10 kilo vuurwerk in bezit: ¤ 250
Ik heb nu dus 160 lonten van rotjes (ik had heul geen zin meer in de rest), maar het lukt niet echt?quote:
Mag je als je onder de 18 bent niet ook gewoon een boete betalen? Klote bureau HALTquote:Op woensdag 24 december 2008 15:27 schreef Specularium het volgende:
[..]
http://financieel.infonu.nl/diversen/12496-vuurwerk-boetes.html
breek gewoon een rotje door midden , leg het lontje van je nitraat was het ? in het kruid van je rotje , en steek dan je rotje aan .quote:Op woensdag 24 december 2008 15:43 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Ik heb nu dus 160 lonten van rotjes (ik had heul geen zin meer in de rest), maar het lukt niet echt?
Ik heb even om het te proberen 2 lontjes aan elkaar gedaan met afplaktape, maar dan steek ik hem aan en stopt hij met branden bij het tapeje. Wat doe ik verkeerd?
[..]
Mag je als je onder de 18 bent niet ook gewoon een boete betalen? Klote bureau HALT
Lontjes verlengen vind ik wat handiger dus, maar dat lukte dus niet.quote:Op woensdag 24 december 2008 16:44 schreef DJ_ het volgende:
[..]
breek gewoon een rotje door midden , leg het lontje van je nitraat was het ? in het kruid van je rotje , en steek dan je rotje aan .
is wel omslagtig maar zo heb je tijd zat
Jammer. Wilde gewoon een tyfusknal. Ideeen?quote:Op dinsdag 23 december 2008 23:19 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Een Thunder King zou je kunnen proberen, op zijn kop dan, met een zooitje tape.
quote:
Toffe filmpjes heb jequote:Op donderdag 25 december 2008 00:55 schreef Qunix het volgende:
http://www.youtube.com/profile?user=Qunix&view=videos
druppel kaarsvet ?quote:Op donderdag 25 december 2008 16:16 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Toffe filmpjes heb je
Verbazinwekkend lange tijd voordat die supervlinder ontploft, als je het lontje ziet denk je een paar seconden maar in jouw filmpje heb je wel aardig wat tijd.
En heeft er iemand al een idee om lonten aan elkaar te maken?Met afplaktape lukte het dus niet.
Ja dat deed ik dus ookquote:Op donderdag 25 december 2008 18:56 schreef Ou-Tannu het volgende:
ik deed altijd kruid uit astronouten + lontjes er van in schilderstape gevouwen, en dat aan je betreffende klapper binden
lonten van een meter maken
Koud.quote:Op donderdag 25 december 2008 21:55 schreef Dakada het volgende:
Weet iemand het weer al van oudejaarsavond?
1 tot 4 graden, half bewolkt, windkracht 2 Oost, in Zeeland..quote:Op donderdag 25 december 2008 21:55 schreef Dakada het volgende:
Weet iemand het weer al van oudejaarsavond?
Wtfquote:Op donderdag 25 december 2008 22:19 schreef MOD het volgende:
[..]
Die kleine ken ik wel, maar die grote wtf
[ afbeelding ]
En zo had je ook nog grondbloemen:
[ afbeelding ]
hm nee.quote:Op vrijdag 26 december 2008 00:49 schreef RacerDKB het volgende:
Wie gaat er volgende week maandag nog meer naar Beverwijk om voor 25 cent grondbloemen te halen?
Ik was geïnteresseerd maar uiteindelijk wijs gekozen om niet te gaan.quote:Op vrijdag 26 december 2008 00:49 schreef RacerDKB het volgende:
Wie gaat er volgende week maandag nog meer naar Beverwijk om voor 25 cent grondbloemen te halen?
Ach, ik woon er een kwartiertje vanaf dus ik ga wel even langs.quote:Op vrijdag 26 december 2008 01:22 schreef Qunix het volgende:
[..]
Ik was geïnteresseerd maar uiteindelijk wijs gekozen om niet te gaan.
Net ff wat geprobeerd, lukt gewoon:quote:Op donderdag 25 december 2008 19:52 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Ja dat deed ik dus ookMaar toen was de lont bij het stukje afplaktape en stopte het met branden. Kruit erbij zeg je?
Ik ga morgen nog wel wat verder kloten
moauwquote:Op vrijdag 26 december 2008 01:47 schreef yosander het volgende:
[..]
Net ff wat geprobeerd, lukt gewoon:Draai de twee lontjes om elkaar heen voor een klein gedeelte Rol hier een stukje afplakband omheen (~2cm breed) Niet te strak dichtplakken en aansteken maar !
Zonder kruit en gewoon met afplakband, 't smeulde gewoon weg. Kwam wel stinkende rook vanaf.
Zit daar verschil tussen dan?quote:Op vrijdag 26 december 2008 01:50 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
moauwals je een langere sliert wil is schilderstape handiger
Ja klopt, werkt dus uitstekendquote:
lol, maak een papje van water en kruit mét maizena, rijstmeel of maltodextrine en haal er een stukje katoendraad doorheen... laat het een dag drogen en je hebt lont... Stop het in een papieren buisje van ong 5mm en je hebt schietlont (ong 30m/sec)quote:Op vrijdag 26 december 2008 01:50 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
moauwals je een langere sliert wil is schilderstape handiger
ongeteste methode:
lijmspray op een katoendraad spuiten en daarna overstrooien met kruit
quote:Op vrijdag 26 december 2008 13:15 schreef Neo-Mullen het volgende:
Mensen dit geloven jullie nooit! (LEZEN)
Vanochtend wilden ik en mn ouders net gaan kerstontbijten toen ineens de bel ging: de politie
Of ze even het illegale vuurwerk in beslag mochten nemen.
In het vorige topic heb ik foto's gepost van mijn vuurwerk en ze hebben me getraceerd en alles ingevorderd.
Ze namen het mee naar het bureau, inclusief mijzelf.
Daar werd ik verhoord en heb een verklaring af moeten leggen.
230 euro aan vuurwerk kwijt met waarschijnlijk een forse boete en als het tegenzit nog meer onzin
Dus mensen, POST GEEN FOTO'S VAN JE VUURWERK!!!
Zeer kut voor je. De Gestapo leest mee.quote:Op vrijdag 26 december 2008 13:15 schreef Neo-Mullen het volgende:
Vanochtend wilden ik en mn ouders net gaan kerstontbijten toen ineens de bel ging: de politie
In het vorige topic heb ik foto's gepost van mijn vuurwerk en ze hebben me getraceerd en alles ingevorderd.
230 euro aan vuurwerk kwijt met waarschijnlijk een forse boete en als het tegenzit nog meer onzin
Meewerken heeft me in het verleden alleen maar geholpen.quote:Op vrijdag 26 december 2008 13:30 schreef dddour het volgende:
[..]
Zeer kut voor je. De Gestapo leest mee.
Even voor je eigen info: je MOET geen verklaring afleggen. Jij hebt nu zelf gekozen om mee te werken aan je eigen veroordeling. Vragen beantwoorden van de politie KAN niet in je eigen voordeel werken, per definitie niet. Hadden ze een bevel bij zich? Zoja, scan even in.
quote:Op vrijdag 26 december 2008 13:15 schreef Neo-Mullen het volgende:
Mag dat zomaar?quote:Op vrijdag 26 december 2008 13:15 schreef Neo-Mullen het volgende:
Maar mogen ze dan ook je adres achterhalen? En hoe dan?quote:Op vrijdag 26 december 2008 17:31 schreef Phaelanx_NL het volgende:
@RacerDKB: Ook voor situaties waar een directe dreiging voor de omgeving geldt is het afgeven van een huiszoekingsbevel toegestaan. Vuurwerk wordt daartoe gerekend.
Danny is een gestapoquote:Op vrijdag 26 december 2008 17:34 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Maar mogen ze dan ook je adres achterhalen? En hoe dan?
Heeft FOK! het IP van neo mullen gegeven ofzo
quote:Op vrijdag 26 december 2008 18:52 schreef Qunix het volgende:
Privacy statement
FOK! zal geen mailadressen, telefoonnummers of andere niet door jezelf publiekelijk gemaakte informatie doorgeven aan derden, tenzij dit door een rechter wordt geëist. Wel kunnen we besluiten je provider op de hoogte te stellen als je je grof misdraagt. Lees ook de disclaimer met betrekking tot statistieken en advertising.
quote:Bij misbruik van dit forum kunnen we je provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verlenen wij volledige medewerking aan justitie.
Krijg je dan geen ruzie om wie het mag afsteken?quote:Op vrijdag 26 december 2008 22:34 schreef Renesite het volgende:
http://www.halfords.nl/NL(...)htm?productId=565107
en
http://www.500gram.nl/Ferro_Style.htm
De onderste.
Delen door 3 gezinnen. Tenminste eens mooi vuurwerk in de straat ipv. iedereen van die zielige potjes.
Neeh, men is altijd te druk met het nieuwjaar wensen. Daarbij, 1 doet de pot en die pijlen verdelen tussen de gezinnenquote:Op vrijdag 26 december 2008 22:38 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Krijg je dan geen ruzie om wie het mag afsteken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |