Legaal of illegaal spul?quote:Op zaterdag 6 december 2008 20:49 schreef drumstickNL het volgende:
Ben elk jaar nog een dag van te voren over de snelweg naar duitsland geweest om vuurwerk te halen.
Dat is gewoon achterlijk, in België betaal je 20 - 30 euro voor een mooie pot en die kost hier dik 75 euro.quote:Op zaterdag 6 december 2008 22:13 schreef student_van_het_leven het volgende:
Het enige voordeel van DLD is dat ze stukken goedkoper zijn. ZOlang er nederlandse gebruiksaanwijzing op staat heb je totaal geen problemen.
Het vuurwerk in NL is met de 500grams regeling veel mooier, maarja die prijzen he
Cool, dan heb ik met mijn belgische pot voor 65 euro echt een goeie in huisquote:Op zaterdag 6 december 2008 22:42 schreef Wunny het volgende:
[..]
Dat is gewoon achterlijk, in België betaal je 20 - 30 euro voor een mooie pot en die kost hier dik 75 euro.
Achterlijk gewoon.
Dan wel ja.quote:Op zaterdag 6 december 2008 22:52 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Cool, dan heb ik met mijn belgische pot voor 65 euro echt een goeie in huis?
Die snap ik niet helemaal? in Nl is het maximale gram kruit in 1 tube 15 gram. Dit is altijd al zo geweest en zal ook altijd zo blijven. daarbij imag er gewoon niet meer dan 500 gram totaal per cake in.quote:Op zaterdag 6 december 2008 23:05 schreef Wopper1 het volgende:
[..]
Dan wel ja.
Werd hier onderlaatst een pot gepost met een prijs van dacht ik zo rond de 100 euro. Te schandalig gewoon, tempo zuigt zwaar van de potten en ook de uitwerkingen zijn gewoon minder aangezien het meer gaat over het aantal gram per tube.
500 Grams potten zijn heel erg leuk, maar als je 150 schoten hebt, dan valt het nog tegen.
dat heeft te maken met het feit dat er in Nl vuurwerk zwart buskruit wordt gebruikt en in Belgie grijs flashpowder toegestaan is.quote:Op zaterdag 6 december 2008 23:02 schreef Qunix het volgende:
Zelfs rotjes wat ook hier te krijgen is, is vanuit Belgie illegaal.
Lees nog eens wat ik zei.quote:Op zaterdag 6 december 2008 23:10 schreef student_van_het_leven het volgende:
[..]
dat heeft te maken met het feit dat er in Nl vuurwerk zwart buskruit wordt gebruikt en in Belgie grijs flashpowder toegestaan is.
Die laatste is vele malen zwaarder (en in mijn ogen beter) dan buskruit
je bedoelt dat als jij dezelfde rotjes die je in NL hebt, die in Belgie koopt ze illegaal zijn?quote:Op zaterdag 6 december 2008 23:02 schreef Qunix het volgende:
Zelfs rotjes wat ook hier te krijgen is, is vanuit Belgie illegaal.
Zelfde product hier is vanuit Belgie illegaal, ja...quote:Op zaterdag 6 december 2008 23:20 schreef student_van_het_leven het volgende:
[..]
je bedoelt dat als jij dezelfde rotjes die je in NL hebt, die in Belgie koopt ze illegaal zijn?
dan zou ik zeggen NEE, zolang er een Nederlandse waarschuwing op staat.
of bedoel je nog iets anders...
Een kennerquote:Op zaterdag 6 december 2008 23:09 schreef student_van_het_leven het volgende:
[..]
Die snap ik niet helemaal? in Nl is het maximale gram kruit in 1 tube 15 gram. Dit is altijd al zo geweest en zal ook altijd zo blijven. daarbij imag er gewoon niet meer dan 500 gram totaal per cake in.
Met de nieuwe regeling is alleen het aantal schots verandert. Dus hoe meer schoten een sierpot heeft, hoe saaier de uitwerkingen.
In principe ben je het beste uit met een 500 grams cake van maximaal 36 schoten.
weet ik veelquote:Op zondag 7 december 2008 12:47 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Als ze daarvoor al gaan kijken.
Die nitraten gaan wel aardig lekker dacht ik, vooral tussen een beetje bebouwing is het een goede dreun, op de open vlakte wat meer een knal.
Drie Zinks en twee stokken, wat ben jij van plan?quote:Op zondag 7 december 2008 10:59 schreef Neo-Mullen het volgende:
Net een tweede black bermuda afgestoken en die was wel zoals ie hoorde te zijn
Hieronder 2 fotootjes van wat ik in huis heb. (Niet heul erg veel, maar wel voldoende voor mijmisschien dat ik nog een potje of 2 uit NL haal (klein maar krachtige)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
1 pot, 49 shots (65,-)
1 chin rol met dikke knallers eraan (weet niet hoeveel)
2 chin rollen met 5000 knallen
2 doosjes nitraten met 20 stuks per pakje (maar nog 39 over)
1 doosje black bermuda's waar er 20 in zitten (maar nog 18 over)
3 zink 901 pijltjes
Post hier jullie foto's van jullie vuurwerk
Ja, enkele jaren terug de Bex festival balls 2inch gehad.quote:Op zondag 7 december 2008 13:02 schreef gers het volgende:
[..]
weet ik veel![]()
Iemand trouwens ervaring met shell kitjes ?
Scherp +1quote:Op zondag 7 december 2008 13:17 schreef yosander het volgende:
[..]
Drie Zinks en twee stokken, wat ben jij van plan?
Staan gewoon 3 stokken blindequote:Op zondag 7 december 2008 13:17 schreef yosander het volgende:
[..]
Drie Zinks en twee stokken, wat ben jij van plan?
Eerste foto op klikken, je ziet dat de middelste stok de linker op een gegeven moment overlaptquote:
Nu je 't zegt, ja.quote:Op zondag 7 december 2008 18:24 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Eerste foto op klikken, je ziet dat de middelste stok de linker op een gegeven moment overlapt
Dude waar gaat dit over
er worden veel kleine dealers gepakt..quote:Op zondag 7 december 2008 19:32 schreef Hagelkaas het volgende:
Ik zoek nog steeds naar wat illegaal vuurwerk hier in A'dam.. Lijkt wel alsof niemand meer naar België gaat tegenwoordig?
Gewoon zelf gaan. Probleem opgelost. Alleen wel wat eerder in het jaar doen.quote:Op zondag 7 december 2008 19:32 schreef Hagelkaas het volgende:
Ik zoek nog steeds naar wat illegaal vuurwerk hier in A'dam.. Lijkt wel alsof niemand meer naar België gaat tegenwoordig?
Kaufland, Marktkauf, Real, Pennymarkt, Toom Markt, Edeka, Plus Supermarkt, Pfennigpfeifer, Hornbach?quote:Op donderdag 4 december 2008 16:29 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Diverse zaken, idd de ALDI, de LIDL, Karstadt/K&K en diverse kleinere winkels
en ik vergeet een grote, maar kom ff niet op de namen
Aangezien de Trueno 03 en 04 niet meer te koop zijn.. Original heeft onlangs de L01T Toffee vlinder op de markt gebracht (met een knipoog naar de welbekende toffee van vroeger). Hij lijkt erg op een Trueno. Schijnt op dit moment wel zo'n beetje de hardste vlinder te zijn die je legaal in België kunt kopen. Prijs 9 euro per doosje.quote:Op maandag 8 december 2008 16:21 schreef drumstickNL het volgende:
Nice, wat voor gaaf vuurwerk is er trouwens dit jaar nieuw gekomen?
Waar kan je die toffee krijgen ? Olen?quote:Op maandag 8 december 2008 19:11 schreef Mr_Rammstein het volgende:
[..]
Kaufland, Marktkauf, Real, Pennymarkt, Toom Markt, Edeka, Plus Supermarkt, Pfennigpfeifer, Hornbach?
[..]
Aangezien de Trueno 03 en 04 niet meer te koop zijn.. Original heeft onlangs de L01T Toffee vlinder op de markt gebracht (met een knipoog naar de welbekende toffee van vroeger). Hij lijkt erg op een Trueno. Schijnt op dit moment wel zo'n beetje de hardste vlinder te zijn die je legaal in België kunt kopen. Prijs 9 euro per doosje.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Alpeco komt dit jaar met de Klikbare Chainthunder met maar liefst 2000 schots voor 85 (ook bij Harry Loots te koop voor 90 euro). Eigenlijk dus 4x Chainthunder 500 maar je kunt ze makkelijk aan elkaar koppelen door een speciaal systeempje.
[ afbeelding ]
Zo zijn er nog wel veel meer produkten te vinden die nieuw zijn. Over het algemeen nieuwe pijlen en potten. Vooral Original brengt vaak nieuwe dingen uit. Laten we het over Alpeco maar niet hebben![]()
Owja ik ben trouwens moderator Afcajax van AVP en eigenaar van www.vuurwerkfan.nl en dus op fok te vinden als Mr_Rammstein![]()
Kon ook bijna bij een vuurwerkzaak werken, ben alleen anderhalf maand te jong.quote:Op maandag 8 december 2008 21:19 schreef versteegrob het volgende:
Yes ga bij een vuurwerk shop werken. In 3 dagen 40 uur maken en mag dan voor 400 euro vuurwerk uitzoeken, wel redelijk.
Framesquote:Op maandag 8 december 2008 19:11 schreef Mr_Rammstein het volgende:
Owja ik ben trouwens moderator Afcajax van AVP en eigenaar van www.vuurwerkfan.nl en dus op fok te vinden als Mr_Rammstein![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |