abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64120431

Wat
Een vuurwerk topic!!

Waarom dan
Omdat het weer bijna oud en nieuw is en iedereen dan traditioneel gezien vuurwerk afsteekt!

Wat kan ik hier doen dan?
Praten over alle soorten vuurwerk! Van kippenscheten tot professioneel siervuurwerk!
Wat je gekocht heb of gaat kopen, verkooppunten, veiligheid.
Maar deel vooral je foto's en video's!

Wat mag niet
Ik quote:
quote:
Het wordt niet getolereerd als er handleidingen of iets dergelijks worden uitgewisseld om zelf vuurwerk in elkaar te freubelen of zgn vuurwerkbommen te maken.
Flamen, bashen en baggeren wordt standaard niet getolereerd.

En nu
Posten! Houd het gezellig en pas op je vingers!

Vorig topic:

[Centraal] Vuurwerk!!!
[Centraal] Vuurwerk!!! - 2
[Centraal] Vuurwerk!!! - 3
Centraal Vuurwerk *2008* - #1
Centraal Vuurwerk *2008* - #2

Het is weer bijna december, dus dan kan er weer lekker gestookt worden
Neem hier alvast een voorproefje

donderdag 18 december 2008 @ 14:57:26 #2
3185 Adelante
To let it go now
pi_64120445
deel 3 al
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_64120545
Binnenkort maar eens wat bestellen.
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_64120655
Voor mij is dit de verrassing van het jaar: http://www.shogun.com.hk/2008mov/SR683.mov

Te krijgen voor 9,50 euro per 5 stuks bij BEKO dealers.
Geen referral hier.
pi_64120742
Misschien iets voor de OP?

http://forum.arjanuitman.com/forum/index.php

'HET' vuurwerkforum van Nederland? of valt dat dan onder spam ?
pi_64120785
Aah deze zocht ik, vuurwerk topic!
TVP
Gouwe tande zijn toch geen echte tande!
*Tot onze grooste spijt is de cursus omgaan met teleurstellingen afgelast.*
pi_64120865
AVP forum ftW!
pi_64120902
Ik heb me zo gruwelijk misdragen dit jaar. Voor 180 euro aan Belgische rotzooi en nog een aardig pakketje in NL. Ben benieuwd.
pi_64120959
quote:
Op donderdag 18 december 2008 15:11 schreef ShaoliN het volgende:
Ik heb me zo gruwelijk misdragen dit jaar. Voor 180 euro aan Belgische rotzooi en nog een aardig pakketje in NL. Ben benieuwd.
Ik voor 130, en dat doe ik normaal ook nooit zit meestal rond de 80.

Wil nog wat nederlandse zooi maar niet veel bijzonders voor 15 euro ofzo.

Heb der wel zin in zeg
pi_64121136
TVuurwerkPrachtig
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_64121197
Heb dit jaar niet eens sier vuurwerk, alleen knal.
Elke keer als ik sier vuurwerk koop valt het me tegen, dus heb ik besloten het niet meer te kopen...
Wat vinden jullie?
pi_64121241
Beter onderzoek doen naar je aankopen voordat je ze doet.
Geen referral hier.
pi_64121515
quote:
Op donderdag 18 december 2008 15:21 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Beter onderzoek doen naar je aankopen voordat je ze doet.
Jah dat deed ik ook altijd, en dan leek het me wel gaaf, enigste wat me nog steeds blijft verbazen zijn die grotere shells. Dat is wel mooi spul.
pi_64122639
13 dagen nog maar. Over twee weken zitten we al in 2009!
Zonder wrijving geen glans
pi_64123192
quote:
Op donderdag 18 december 2008 15:20 schreef HzHertz het volgende:
Heb dit jaar niet eens sier vuurwerk, alleen knal.
Elke keer als ik sier vuurwerk koop valt het me tegen, dus heb ik besloten het niet meer te kopen...
Wat vinden jullie?
Och, Vlinderbommen zijn best leuk... vorig jaar een stel pompoenen opgeblazen.
dit jaar kon ik er niet aan komen
  donderdag 18 december 2008 @ 16:13:18 #16
25878 MOD
Hee!! Bob is aan het kotsen!!
pi_64123196
quote:
Op donderdag 18 december 2008 15:03 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Voor mij is dit de verrassing van het jaar: http://www.shogun.com.hk/2008mov/SR683.mov

Te krijgen voor 9,50 euro per 5 stuks bij BEKO dealers.
Dat zijn verdomd leuke pijltjes voor 10 euro. Klein effect, maar mooi ronde break.
Met het zelfde gemak, woon je in de afvalbak!
pi_64123533
quote:
Op donderdag 18 december 2008 16:13 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Och, Vlinderbommen zijn best leuk... vorig jaar een stel pompoenen opgeblazen.
dit jaar kon ik er niet aan komen
Dit jaar helemaal niks bijzonders, alleen gewoon normaal belgisch vuurwerk.
Explod's en lawinepijlen zijn voor me neus weggegaan omdat die vent zun pa alles in het water heeft gegooit toen de politie langs kwam voor controle...
pi_64123766
quote:
Op donderdag 18 december 2008 16:22 schreef HzHertz het volgende:

[..]

Dit jaar helemaal niks bijzonders, alleen gewoon normaal belgisch vuurwerk.
Explod's en lawinepijlen zijn voor me neus weggegaan omdat die vent zun pa alles in het water heeft gegooit toen de politie langs kwam voor controle...
Das erg zuur
pi_64123830
quote:
Op donderdag 18 december 2008 16:29 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Das erg zuur
Wat ik niet snap hoe hun daar aan komen, die vader had dat geregeld en hij weet het zelf ook niet...
Hoe kom jij aan het zwaardere vuurwerk?
Ik moet het echt hebben van me vrienden...
pi_64124094
quote:
Op donderdag 18 december 2008 16:31 schreef HzHertz het volgende:

[..]

Wat ik niet snap hoe hun daar aan komen, die vader had dat geregeld en hij weet het zelf ook niet...
Hoe kom jij aan het zwaardere vuurwerk?
Ik moet het echt hebben van me vrienden...
Vorig jaar van iemand van fok
dit jaar via kennissen
pi_64129796
Volgend jaar ga ik maar in zomer
kutcontroles
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_64129909
quote:
Vanaf morgen is het voor de meeste Nederlanders niet meer mogelijk om zwaar vuurwerk in België te kopen. Uitzondering zijn professionele importeurs met een opslagvergunning.

Tot nu toe was het voor iedereen die in het bezit is van een nummer van de Kamer van Koophandel mogelijk om in België vuurwerk te kopen dat in Nederland illegaal is.

Elk jaar komt er zo duizend ton illegaal vuurwerk Nederland binnen. Dit jaar nam de Inlichtingen en Opsporingsdienst ruim driehonderd ton in beslag.
Flikkers
pi_64130816
Wtf, ik ga zondag in belgie naar een vriend van me, kan ik dan niet naar een vuurwerk shop gaan om een doosje vlinders te halen?
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_64131539
Jawel, alleen de winkel Alpeco zal er echt last van krijgen.

De vlinder etc. zijn bijna allemaal gewoon nog te krijgen, Zena heeft er nul last van.
Geen referral hier.
  donderdag 18 december 2008 @ 22:06:55 #25
3185 Adelante
To let it go now
pi_64132712
quote:
Op donderdag 18 december 2008 15:11 schreef ShaoliN het volgende:
whehehe, wat heb je tegen beefcake gezegd"ach, max 75 euro schatje"
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_64133803
Inmiddels ±30 folders van dit jaar ontvangen...
  donderdag 18 december 2008 @ 22:41:24 #27
25878 MOD
Hee!! Bob is aan het kotsen!!
pi_64134026
quote:
Op donderdag 18 december 2008 20:26 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Flikkers
Nou dat wordt uitwijken naar Polen, Tsjechie, Duitsland, Oostenrijk, Italie, Malta, Spanje, Griekenland, Zweden, Engeland, Kroatie, Finland or whatever.
Ik denk dat als Nederland Europa gelijk wilt trekken dat Nederland zich zelf maar eens mag aanpassen.
Maar wat hebben wij als brave burgers nou te vertellen.
Goddamn

Waarom zou een land als Belgie nou rekening houden met Nederland. Ze hebben het al moeilijk zat met hun eigen regering

Wat ik trouwens niet begrijp is... Hoe kunnen ze die regeling in krap een week door drukken?? Ik weet het niet eens meer maar het is niet lang geleden dat dit aan de orde kwam. Om ff dat gedoe in B aan te pakken met KVK enzo.. En jahoor, het zit er door. Net als met die paddo's, daar hoefden we ook niet langer op te wachten dan een maand. Maar als het echt moet, dan is het zo gepiept....

Er is overigens niet veel mis met het Nederlandsche vuurwerk hoor. Er zit best goed spul tussen.
Het is alleen verrekte duur, en handelaren verkopen sommige troep als ware prachtstukken.
Reinste kartelvorming zeg ik je. Mislijdende advertenties. Dikke vette bullshit. Daar zou eens onderzoek naar gedaan moeten worden.

Ik woon nog thuis. Ik sta echter te springen om mn heil ergens anders te zoeken. Geen regels meer etc weettoch. Kan ik lekker zelf doen wat ik wil. Nederland is ook mijn thuis. Jammer alleen is dat als ik ga verhuizen, ik nog steeds gebonden zit aan die kut regels hiero. (ik kan emigreren, maar wtf?) (geldt trouwens niet alleen voor de vuurwerkregels)

Ach joh. Ik ben dan nog lang geen ouwe sok. Maar wel kan ik zeggen dat het vroeger beter was. Vroeger kon je nog vette shit kopen bij de buren. Alle mensen met gezond verstand kunnen veilig met vuurwerk omgaan. En de gene die dat niet kunnen, worden gewoon gewist uit de genepoel. Natuurlijke selectie noemen we dat. Maar dat is zeker inhumaan ofzo

Ach wat bazel ik nou. De echte freak komt er toch wel aan. Handelaren zat. En het is net als drugs. Het zal altijd een oorlog blijven. Mensen die willen vuurwerk. De overheid versoepelt de regels. Goeie zet. Maar blijkbaar niet goed genoeg. Want je ziet hoeveel illegaal vuurwerk er in omloop is. Als mensen het ZO graag willen. Dan toch verbieden he. Maar daar zijn we goed in.

En mochten ze als nog de overhand hebben, dan gaan we het toch gewoon zelf maken. Informatie genoeg op internet. En dan heb ik het natuurlijk niet over pijpbommetjes eh. Ik ga geen namen noeme, maar deze ambacht wint terrein in Nederland,

Tja. Fucked up shit. Dadelijk mogen we met zn allen gezamelijk naar sterrenregen kijken, afgestoken door de gemeente. Sorry voor de mindfuck hiero hoor. Maar dit soort berichten maken me gek. Ik ben een vuurwerkfreak in hart en nieren. Maar het zijn zoals altijd weer de allochtonen vandalen die het voor ons verzieken.

Groeten
Met het zelfde gemak, woon je in de afvalbak!
pi_64134355
quote:
Op donderdag 18 december 2008 22:35 schreef Qunix het volgende:
Inmiddels ±30 folders van dit jaar ontvangen...
Vanwaar zoveel?
pi_64134515
quote:
Op donderdag 18 december 2008 22:51 schreef yosander het volgende:

[..]

Vanwaar zoveel?
Gewoon rond vragen schreeuwen om folders.... Komt online op vuurwerk-folders.nl
Ben nog de site aan het ontwikkelen en komt volgend jaar online.

Ik mag dan alles gaan scannen enzo

(zoekt nog steeds buitenlandse folders)
pi_64136258
quote:
Op donderdag 18 december 2008 22:56 schreef Qunix het volgende:

[..]

Gewoon rond vragen schreeuwen om folders.... Komt online op vuurwerk-folders.nl
Ben nog de site aan het ontwikkelen en komt volgend jaar online.

Ik mag dan alles gaan scannen enzo

(zoekt nog steeds buitenlandse folders)
Dat is zo handig .
Als je nog een dealer/folder zoekt roep je me maar.
  vrijdag 19 december 2008 @ 00:48:10 #31
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_64137445
kheb alleen een paar dozen lawinenpijlen en vlinders kunnen scoren nog..
Mortieren en bloembedden zijn echt lastig te krijgen!!!
pi_64137475
Beter toch dat je geen zwaar vuurwerk meer kunt kopen, van die mannen dieer dan heel stoer mee gaan doen
pi_64137623
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 00:48 schreef blup het volgende:
kheb alleen een paar dozen lawinenpijlen en vlinders kunnen scoren nog..
Mortieren en bloembedden zijn echt lastig te krijgen!!!
Mortieren zijn wel zo simpel aan te komen, vooral de wat grote formaten.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  FOK!fotograaf vrijdag 19 december 2008 @ 02:03:19 #34
200114 Mascleta
Non me ne frega un cazzo!
pi_64138565
Ben wel benieuwd naar de nickname's van FOK!ers op APV, FPM en VWC enzo, want er zitten hier volgens mij nog heel wat freaks

TerugVindPijl tevens.
Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----
pi_64139327
tvpijl
Nothing to see here, carry on
pi_64139365
Ah, hier is het topic.
  Moderator vrijdag 19 december 2008 @ 09:04:10 #37
8781 crew  Frutsel
pi_64140832
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 02:03 schreef Mascleta het volgende:
Ben wel benieuwd naar de nickname's van FOK!ers op APV, FPM en VWC enzo, want er zitten hier volgens mij nog heel wat freaks

TerugVindPijl tevens.
AVP ? Die van mij is niet zo moeilijk, al post ik er niet zo heel veel
Ik lees, kijk, vergelijk en bestel
pi_64145476
Ik ben Centurion op AVP .
Geen referral hier.
pi_64146191
Ik denk dat men volgend jaar gewoon nog genoeg illegaal vuurwerk gaat importeren. Toendertijd maakte iedereen zich er ook druk om, omdat ze toen de regel hadden ingevoerd dat alleen maar mensen die lid waren van de KvK aan vuurwerk konden komen in Belgie. Dat heeft ook nooit echt gewerkt!
Zonder wrijving geen glans
pi_64148863
Ik wou dat ik iemand kende die naar België ging... Naja dan maar weer klooien met zelfgemaakte 'pipebombs' en proberen om wat rookbommen te maken. Misschien dat ik iemand nog wel zover kan krijgen dat we wat carbidschieten gaan doen, zou de eerste keer zijn in dit suffe dorpje.

Heb wel veel meer uitgegeven dan ik eigenlijk wilde, maar die Diamond Professional series beviel me vorig jaar best goed. Ik zal waarschijnlijk ook nog wel wat geld uitgeven als ik het ga ophalen, vuurwerk maakt van mij weer echt een puber, gebeurd elk jaar.
The reason grandparents and grandchildren get along so well is that they have a common enemy. | Bluelight.RU | Echte vrijheid? - Vrijmetselarij.NL
  FOK!fotograaf vrijdag 19 december 2008 @ 15:45:15 #41
200114 Mascleta
pi_64152710
Ik ben bij Oud&nieuw ook echt een kind ik zie er uit als een tokkie, loop op mijn tandvlees, en stink naar rook en kruitdampen, maar die ene dag maakt het mij helemaal niks uit!

7 uur uit bed. en richting omgeving rotterdam, naar wat andere vuurwerkfreaks, voor bekenden: Stino, Pieter, Greenyway, Baqwa, Kruit_freak en nog een hele zooi. lekker heel de dag stoken en rond een uurtje of 8 a 9 weer richting Zeeland, 's nachts nog even de boel in Zeeland op stelten zetten.

Anyway. Mooie collectie,Mooie plannen, Geweldig vooruitzicht.
foto's en video's volgens 1 januari wel.

Oudjaarsdag = het Feest.
Nieuwjaarsdag = de Kater.
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----
pi_64153016
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 13:40 schreef Rexonium het volgende:
Ik wou dat ik iemand kende die naar België ging... Naja dan maar weer klooien met zelfgemaakte 'pipebombs' en proberen om wat rookbommen te maken. Misschien dat ik iemand nog wel zover kan krijgen dat we wat carbidschieten gaan doen, zou de eerste keer zijn in dit suffe dorpje.

Heb wel veel meer uitgegeven dan ik eigenlijk wilde, maar die Diamond Professional series beviel me vorig jaar best goed. Ik zal waarschijnlijk ook nog wel wat geld uitgeven als ik het ga ophalen, vuurwerk maakt van mij weer echt een puber, gebeurd elk jaar.
Ik raad je aan geen pijpbommen te maken, gevaarlijk spul..
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_64153847
Ik haaaaaaaaaaat nieuwjaarsdag
wat een sfeerloze kutdag is dat. Dé dag waar verveling voorop staat met katers en saaiheid
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_64154082
Bah, ik moet nog steeds vlinders en nitraten vinden..
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_64154745
Mascleta: Hier nog een Zeeuw, niet uit Goes helaas

Met pijp'bom' bedoel ik alles wat in een PVC buisje past, maar meestal zijn het sterretjes ofzo. 25 per keer geeft wel een mooie steekvlam en een hoop rook trouwens.
The reason grandparents and grandchildren get along so well is that they have a common enemy. | Bluelight.RU | Echte vrijheid? - Vrijmetselarij.NL
pi_64159242
Ah lol, dacht een ijzeren pijp gevuld met zwart kruid.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_64159334
pi_64159377
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 16:57 schreef Rexonium het volgende:
Mascleta: Hier nog een Zeeuw, niet uit Goes helaas

Met pijp'bom' bedoel ik alles wat in een PVC buisje past, maar meestal zijn het sterretjes ofzo. 25 per keer geeft wel een mooie steekvlam en een hoop rook trouwens.
In een PVC buis douwe is nog dommer, PVC scherven zie je niet op een scan in het ziekenhuis.
  FOK!fotograaf vrijdag 19 december 2008 @ 20:03:06 #49
200114 Mascleta
pi_64159688
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 19:52 schreef Wunny het volgende:

[..]

In een PVC buis douwe is nog dommer, PVC scherven zie je niet op een scan in het ziekenhuis.
voordeel is dat sterretjes in een PVC buis niet ontploffen maar roken
-----
-----
pi_64159815
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 16:32 schreef drumstickNL het volgende:
Bah, ik moet nog steeds vlinders en nitraten vinden..
Belgie
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')