Dan moet je ook niet alleen een hoofdgerecht bestellen!quote:Op woensdag 17 december 2008 17:42 schreef leolinedance het volgende:
Oke, je wilt natuurlijk lekker eten als je naar een restaurant gaat. Maar ook wil je een beetje voldaan naar huis toch? Ik bedoel, als ik er thuis nog een zak chips achteraan moet gooien klopt er iets niet.
Klacht: Te dure restaurants die te weinig voedsel serveren.
van döner word je dikker ghehehehquote:Op woensdag 17 december 2008 17:48 schreef Snorf het volgende:
ga je toch gewoon ff op de terugweg een broodje döner halen?
het is wel heerlijk!quote:Op woensdag 17 december 2008 17:49 schreef Agorias het volgende:
[..]
van döner word je dikker gheheheh.
Dat je de eerste 2uur na het bezoek aan het restaurant geen honger hebt kun je toch wel verwachten als je iets van 50 euro pp betaald.quote:Op woensdag 17 december 2008 17:47 schreef Stienn het volgende:
een restaurant is ook pas goed als je onbeperkt kan opscheppen! luxe doet ons niks! Zolang je de eerste 2 uur na het eten maar geen honger hebt
We willen geen culinaire hoogstandjes, we willen gewoon onze behoefte aan voedsel bevredigen.quote:Op woensdag 17 december 2008 18:00 schreef NiTiN het volgende:
je snapt niks, als het een restaurant is waar je voor een onmogelijk bedrag van die kleine liflaf gerechtjes krijgt, is het:
1) niet eten om het vol raken, maar eten om smaken te proeven en combinaties te ontdekken
2) vaak duurdere, exclusievere ingredienten.
Als je er vol van raakt is het mooi meegenomen, maar het gaat meer om het proeven van culinaire hoogstandjes.
Kun je even uitleggen hoe ik die eerste zin moet lezen (je snapt niks, ....krijgt)? Maar het is natuurlijk belachelijk om na het uit eten gaan nog te gaan snacken, vind je zelf niet? En met een knorrende maag gaan slapen is ook niks.quote:Op woensdag 17 december 2008 18:00 schreef NiTiN het volgende:
je snapt niks, als het een restaurant is waar je voor een onmogelijk bedrag van die kleine liflaf gerechtjes krijgt, is het:
1) niet eten om het vol raken, maar eten om smaken te proeven en combinaties te ontdekken
2) vaak duurdere, exclusievere ingredienten.
Als je er vol van raakt is het mooi meegenomen, maar het gaat meer om het proeven van culinaire hoogstandjes.
Dat is wel toevalligquote:Op woensdag 17 december 2008 18:06 schreef lennartb.nl het volgende:
Mensen die de kwaliteit van een Restaurant...
Je bedoelt Hoot Kwiesien.quote:Op woensdag 17 december 2008 20:18 schreef Mr-Coffee het volgende:
Het was zeker van die hote quisine meuk.
Haute cuisine.quote:
Je kent me niet dus hou je oordeel even voor je jaquote:Op woensdag 17 december 2008 22:35 schreef Rubber_Johnny het volgende:
TS is een boer die hoog opgeeft van Restaurant De Wiener Schnitzel omdat je daar veel krijgt.
Na het eten bij de mac ben ik wel een paar uur vol hoor.quote:Op woensdag 17 december 2008 22:15 schreef gebrokenglas het volgende:
Zelfs bij de McDonalds vult 't niet. een half uur na de big mac heb je alweer een hol gevoel.
Je betaald gewoon bijna 200 piek voor een armoedig maaltje, das gewoon ziek!!!quote:
Dat is typisch Nederlands. In Texas gaat dat er wel anders aan toe. Krijg je je eten voor niets als je je bord leeg eet en reken maar dat het een flinke portie is.quote:Op woensdag 17 december 2008 17:42 schreef leolinedance het volgende:
Oke, je wilt natuurlijk lekker eten als je naar een restaurant gaat. Maar ook wil je een beetje voldaan naar huis toch? Ik bedoel, als ik er thuis nog een zak chips achteraan moet gooien klopt er iets niet.
Klacht: Te dure restaurants die te weinig voedsel serveren.
Meteen nadat ik alles heb opgepeuzeld zit ik ramvol, maar na een uur heb ik weer honger.quote:Op woensdag 17 december 2008 23:50 schreef Chuck_Norris het volgende:
[..]
Na het eten bij de mac ben ik wel een paar uur vol hoor.
Vaak is het ook zoutloos, laf voedsel wat uberhaupt niet vult.quote:
Dat is wat anders dan de klacht in de OP.quote:Op maandag 12 januari 2009 02:28 schreef LikeRedRum het volgende:
[..]
Vaak is het ook zoutloos, laf voedsel wat uberhaupt niet vult.
Een vismousse bijvoorbeeld. Wtf?
Wat mij betreft zit het ertussenin; goed voedsel zonder er elitair over te doen. Reerug ok, kaviaar nee.
Het gaat niet altijd om de hoeveelheid ... maar ook om de sfeer, de smaak, de gezelligheid, enz.quote:Op maandag 12 januari 2009 09:57 schreef de_boswachter het volgende:
Mensen die na van die aftanse restaurants met een aantal sterren gaan omdat ze een aantal sterren hebben
Terwijl je bij de frituur voor 10x minder geld 10x zoveel krijgt
Zal ik eens proberenquote:Op maandag 12 januari 2009 10:12 schreef motherflocker het volgende:
Ik zie dat je Reker als profielplaatje hebt , als in Eindhoven woont ga naar de Griek 'Athene' die zit op de kruisstraat. Je betaalt 15 euro voor hoofdgerecht en dan krijg je vlees, veel vlees!
Ik kan gerust met mijn vriendin in de frituur eten en alsnog een romantisch avondje hebben. Hoef ik geen 100 euro voor te spenderen en een Entrecote of hoe heet die dure rommel in mijn nek te hebben gehad. Frikadelletje is net zo lekkerquote:Op maandag 12 januari 2009 09:58 schreef SuperwormJim het volgende:
Het gaat niet altijd om de hoeveelheid ... maar ook om de sfeer, de smaak, de gezelligheid, enz.
Ja is een zeer goede Griek! Ik ga altijd voor menuutje Paros en dan een ijsje halen bij de zaak ertegenover, dat is namelijk een italiaanse ijszaakquote:
Dat is wel heel boersquote:Op maandag 12 januari 2009 13:02 schreef Tuvai.net het volgende:
Eensch met TS.Ben zelf ook een keer (onder protest, dat dan wel) naar een duur restaurant geweest met familie. 70 euro per persoon, de helft lustte het veel te aparte eten niet en iedereen had na de 6 uren die we daar gezeten hadden nog honger.
Nou, bij het reserveren werd er netjes gevraagd hoe veel mensen vlees en vis als hoofdgerecht wilden hebben. We waren met z'n twintigen, waarvan er maar 2 vis hadden (waar ik er weer één van was). Kregen we daar als aperitiefje vis en als voorgerecht vis.quote:
quote:Op maandag 12 januari 2009 13:15 schreef Tuvai.net het volgende:
Het was kasteel Limbricht, btw.
Rouwkostquote:
Mij niet gezien in dat soort elitaire tenten. Noem mij dan maar een pauper, maar ik zorg wel dat ik met een voldaan gevoel naar huis ga.quote:Op maandag 12 januari 2009 13:18 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
![]()
Ik ben eens gaan eten bij Da Vinci (nu 2 Michelinsterren).
Ben erna nog in Maasbracht op de rotonde een frietje gaan scoren. Was ¤100 euro p.p. kwijt aan "lif-lafjes" en andere kleine meuk. 1 hap en het was weg
Aan dat soort mensen heb ik zo'n hekel Ga dan gewoon niet mee uiteten als je zo bent. Bij mij in de vriendengroep zitten ze ook mensen die geen voorgerecht bestellen hun hoofdgerecht niet opeten en ook geen nagerecht nemen.quote:Op woensdag 17 december 2008 17:44 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
Dan moet je ook niet alleen een hoofdgerecht bestellen!
Je zou eens naar Sadewa in Terneuzen moeten gaanquote:Op maandag 12 januari 2009 15:00 schreef Chuck_Norris het volgende:
Aziatisch etenLekker en niet duur.
mwah,,.. ik bestel bij de argentijn(o.i.d.) ook vaak geen voor- of nagerecht. dan zit je al gauw 1.5 uur langer terwijl ik gewoon trek heb in een goede lap vlees en geen zin heb om zelf achter het fornuis te gaan staan.quote:Op maandag 12 januari 2009 14:58 schreef vipergts het volgende:
[..]
Aan dat soort mensen heb ik zo'n hekel Ga dan gewoon niet mee uiteten als je zo bent. Bij mij in de vriendengroep zitten ze ook mensen die geen voorgerecht bestellen hun hoofdgerecht niet opeten en ook geen nagerecht nemen.
idd.quote:Op maandag 12 januari 2009 15:00 schreef Chuck_Norris het volgende:
Aziatisch etenLekker en niet duur.
Die kipkerrie-saus bij de Wok, en dan nog met extra stukjes spaanse peper d'r bij.quote:Op maandag 12 januari 2009 15:08 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
idd.
alleen mijn gaatje brand dan altijd 3 dagen
50 euro in een haute quisine restaurant is niet zo veel, ik denk dat je gewoon te weinig besteld hebt. De restaurants die kleine porties serveren hebben wel menu's met heel veel gangen; als er 5, 7 of zelfs 10 gangen menu's op de kaart staan, dan moet je ook niet verwachten met alleen een voor- hoofd- & na-gerecht vol te zitten (tenzij je een kleine eter bent). Volgende keer meer gangen bestellen, of als je veel kleine/verschillende hapjes niet lekker of te duur vind, dan moet je een ander soort restaurant uitkiezen.quote:Dat je de eerste 2uur na het bezoek aan het restaurant geen honger hebt kun je toch wel verwachten als je iets van 50 euro pp betaald.
Misschien zijn het geen grote eters?quote:Op maandag 12 januari 2009 14:58 schreef vipergts het volgende:
[..]
Aan dat soort mensen heb ik zo'n hekel Ga dan gewoon niet mee uiteten als je zo bent. Bij mij in de vriendengroep zitten ze ook mensen die geen voorgerecht bestellen hun hoofdgerecht niet opeten en ook geen nagerecht nemen.
Ieder z'n eigen voorkeurquote:Op maandag 12 januari 2009 11:25 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ik kan gerust met mijn vriendin in de frituur eten en alsnog een romantisch avondje hebben. Hoef ik geen 100 euro voor te spenderen en een Entrecote of hoe heet die dure rommel in mijn nek te hebben gehad. Frikadelletje is net zo lekker
als je dat speeltje uit je happy meal op vreet, heb je een tijd geen honger meerquote:Op maandag 12 januari 2009 09:39 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Vult ook niet. Na een half uur al weer honger.
quote:Op maandag 12 januari 2009 09:57 schreef de_boswachter het volgende:
Mensen die na van die aftanse restaurants met een aantal sterren gaan omdat ze een aantal sterren hebben
Terwijl je bij de frituur voor 10x minder geld 10x zoveel krijgt
Hork.quote:Op maandag 12 januari 2009 11:25 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ik kan gerust met mijn vriendin in de frituur eten en alsnog een romantisch avondje hebben. Hoef ik geen 100 euro voor te spenderen en een Entrecote of hoe heet die dure rommel in mijn nek te hebben gehad. Frikadelletje is net zo lekker
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Met deze argumentatie zou je iedere dag droog brood en water kunnen eten.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 08:12 schreef Yildiz het volgende:
Het is inderdaad een belachelijke trend dat mensen een maaltijd menen te kunnen serveren / consumeren terwijl het niet is wat een maaltijd in essentie hoort te zijn, namelijk: een maaltijd, welke op de eerste plaats de honger stilt.
Dan moet je gewoon niet voor zo'n restaurant kiezen, niet het restaurant de schuld geven dat 't jouw smaak niet is. Als ik niet van pizza's hou, ga ik toch ook niet naar Domino's om vervolgens over het eten te klagen?quote:Op dinsdag 13 januari 2009 08:02 schreef Tuvai.net het volgende:
Veel gangen vind ik dan ook weer geen optie. dan wacht je elke keer verdomde lang tussen elke gang en dan zit je, zoals mij al enkele keren overkomen is, zo'n 6 á 7 uren in die toko. Mij niet gezien. Omdat je ook nog eens zo'n verdomde honger van dat lange wachten krijgt schrok je die minieme hapjes ook varkensachtig naar achteren zodra je ze krijgt.
Dit vind ik een beetje een gek verhaal. Het primaire doel van eten is en blijft energie binnen krijgen. Het is toch vreemd als je met honger een restaurant verlaat?quote:Op dinsdag 13 januari 2009 09:38 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Met deze argumentatie zou je iedere dag droog brood en water kunnen eten.
Voor mij is eten meer dan alleen eten. Ik vind het fijn om lekker te kunnen eten. Als ik naar een restaurant ga, dan wil ik bijzondere dingen kunnen proeven die ik niet zelf snel zou kunnen/willen maken, met een lekkere wijn erbij.
Als een restaurant dat goed weet te doen, vind ik het helemaal niet erg om wat meer te betalen.
En grote porties hoef ik sowieso niet, want ik ben geen grote eter. Bovendien met jouw argumentatie kun je ook zeggen dat in essentie een maaltijd je hoort te voeden zodat je weer een paar uur verder kan en niet te vullen. Vol zitten is sowieso een trend van de huidige consumptiemaatschappij getuige het feit dat de Nederlander dikker en dikker wordt...
Ik hoorde vanochtend een plausibelere verklaring.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 11:21 schreef ErikT het volgende:
Dit mag idd wel eens gezegd worden. Vaak zat ga ik met honger weg uit een restaurant. Wie verzint dat...
Beetje off-topic, maar gisteren was er nog een item op het journaal. Restaurants in Nederland zouden duur zijn omdat de klanten dat willen.Dat zeiden de restauranthouders, die bv allerlei hippe koffie-apparaten hadden geīnstalleerd.
Echt te bizar:
"Nee, dit wil ik niet, ik wil iets duurders."
"Okee klant, dat gaan we voor u regelen, kom volgende week maar terug"
Dat zal toch wel niet.
Mwah, dat geloof ik gedeeltelijk. Hier in Nederland kun je iedere tafel ook wel 2x bezet krijgen op een avond. Wel eet men in andere landen ook wel 's middags, dat scheelt inderdaad.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 11:31 schreef RSie het volgende:
[..]
Ik hoorde vanochtend een plausibelere verklaring.
Namelijk dat de Nederlanders allemaal gewend zijn om op een vaste tijd te eten.
alleen binnen dat tijdsbestek gaan de mensen naar de restaurants waardoor de restaurants maar 1 serie gasten kan ontvangen.
In het buitenland zijn de etenstijden gevarieerder waardoor 1 tafel op een avond 2-3 verschillende groepen kan herbergen.
Hierdoor worden kosten als huur van het pand, onderhoud aan het pand etc. verdeeld over meerdere gasten.
ook de inkomsten per tafel stijgen waardoor je dus lagere tarieven kan doorberekenen.
Ik probeer dan wel altijd alles, dat lijkt me dan wel zo logisch. Of weet jij van elk restaurant precies van tevoren wat je te eten krijgt, hoe veel tijd tussen de gangen zit en hoe dat geserveerd wordt?quote:Op dinsdag 13 januari 2009 11:14 schreef Sheriam het volgende:
Dan moet je gewoon niet voor zo'n restaurant kiezen, niet het restaurant de schuld geven dat 't jouw smaak niet is. Als ik niet van pizza's hou, ga ik toch ook niet naar Domino's om vervolgens over het eten te klagen?
Niet tot in de details, maar ik heb meestal wel een goede indruk van wat voor restaurant ik opzoek, zeker bij de duurdere, die ik 'van huis uit' iets uitzoek. Dan kijk ik zorgvuldig wat ik wil en waar en wat ze serveren enzo. Er is genoeg informatie, en voor ik zoveel geld uit geef als je in een toprestaurant inderdaad kwijt bent, zal ik me goed orienteren.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 11:44 schreef Tuvai.net het volgende:
Ik probeer dan wel altijd alles, dat lijkt me dan wel zo logisch. Of weet jij van elk restaurant precies van tevoren wat je te eten krijgt, hoe veel tijd tussen de gangen zit en hoe dat geserveerd wordt?
Okay, dat is logischquote:Overigens waren de keren dat ik in zulke baggertenten te vinden was, doordat nepkakker ooms en tantes per sé iets wilden doen dat 'chique' was. Of voor zakelijke diners. Ik zou uit mezelf (of met mijn vriendin) nooit dergelijke tenten uit kiezen om eens lekker en gezellig te gaan uit eten.
dat is dan het restaurant dat de term tapas niet helemaal heeft begrepen.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 13:10 schreef koen_pijl het volgende:
Laatst in Leiden uit eten geweest met vrienden. Dacht ik neem tapas zal wel niet zo veel zijn, maar neem het toch
Kreeg echt een bak met brood Aoli en kruidenboter en een bak vol salade en dan nog zes bakjes met gerechten
Olo Roso toevallig?quote:Op dinsdag 13 januari 2009 13:10 schreef koen_pijl het volgende:
Laatst in Leiden uit eten geweest met vrienden. Dacht ik neem tapas zal wel niet zo veel zijn, maar neem het toch
Kreeg echt een bak met brood Aoli en kruidenboter en een bak vol salade en dan nog zes bakjes met gerechten
idd tot wel 20% duurder dan in Duitsland of Belgie.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 11:21 schreef ErikT het volgende:
Dit mag idd wel eens gezegd worden. Vaak zat ga ik met honger weg uit een restaurant. Wie verzint dat...
Beetje off-topic, maar gisteren was er nog een item op het journaal. Restaurants in Nederland zouden duur zijn omdat de klanten dat willen.Dat zeiden de restauranthouders, die bv allerlei hippe koffie-apparaten hadden geīnstalleerd.
Echt te bizar:
"Nee, dit wil ik niet, ik wil iets duurders."
"Okee klant, dat gaan we voor u regelen, kom volgende week maar terug"
Dat zal toch wel niet.
In Frankrijk hoef je ook niet voor 21.00 een restaurant binnen te lopen.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 11:31 schreef RSie het volgende:
[..]
Ik hoorde vanochtend een plausibelere verklaring.
Namelijk dat de Nederlanders allemaal gewend zijn om op een vaste tijd te eten.
alleen binnen dat tijdsbestek gaan de mensen naar de restaurants waardoor de restaurants maar 1 serie gasten kan ontvangen.
In het buitenland zijn de etenstijden gevarieerder waardoor 1 tafel op een avond 2-3 verschillende groepen kan herbergen.
Hierdoor worden kosten als huur van het pand, onderhoud aan het pand etc. verdeeld over meerdere gasten.
ook de inkomsten per tafel stijgen waardoor je dus lagere tarieven kan doorberekenen.
Ik zei dat eten in de eerste plaats ervoor bedoeld is om de honger te stillen.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 09:38 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Met deze argumentatie zou je iedere dag droog brood en water kunnen eten.
Voor mij is eten meer dan alleen eten. Ik vind het fijn om lekker te kunnen eten. Als ik naar een restaurant ga, dan wil ik bijzondere dingen kunnen proeven die ik niet zelf snel zou kunnen/willen maken, met een lekkere wijn erbij.
Als een restaurant dat goed weet te doen, vind ik het helemaal niet erg om wat meer te betalen.
En grote porties hoef ik sowieso niet, want ik ben geen grote eter. Bovendien met jouw argumentatie kun je ook zeggen dat in essentie een maaltijd je hoort te voeden zodat je weer een paar uur verder kan en niet te vullen. Vol zitten is sowieso een trend van de huidige consumptiemaatschappij getuige het feit dat de Nederlander dikker en dikker wordt...
Ik zou zeggen: Laat eens een ballonnetje opquote:Op dinsdag 13 januari 2009 20:51 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ik zei dat eten in de eerste plaats ervoor bedoeld is om de honger te stillen.
Ik zei niet dat elke maaltijd een gelegenheid zou moeten zijn om je helemaal vol te stouwen, dat is namelijk heel wat anders.
Ik zeg eenvoudigweg dat eten in de eerste plaats dient te vullen, in de tweede plaats dient het inderdaad lekker te zijn, waarbij lekker een combinatie van smaak en geur is, en uiteraard hoe het eten er zelf uit ziet. Sfeer en het sociale eromheen telt natuurlijk ook, maar daar is een restaurant niet erg onderscheidend in, dus dat tel ik niet mee.
Als een kok een biefstukje bereid, zit er niet veel verschil tussen 40 gram of 100 gram, op misschien de 2 euro bij de inkoopprijs na.
Een restaurant waar je halve picasso's opgeserveerd krijgt, maar waar je bij het verlaten van het restaurant toch nog wel erg graag een whopper wilt halen, is niet echt functioneel.
Ok in dat geval ben ik het me je eens; al moet ik zeggen dat ik nog nooit met honger een restaurant heb verlaten, ook in de restaurants waar je halve picasso's krijgt opgediend.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 20:51 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Een restaurant waar je halve picasso's opgeserveerd krijgt, maar waar je bij het verlaten van het restaurant toch nog wel erg graag een whopper wilt halen, is niet echt functioneel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |