abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64979492
quote:
Op maandag 12 januari 2009 21:24 schreef zovty het volgende:
Hork.
Omdat ?
U MAD?
pi_64980005
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 08:12 schreef Yildiz het volgende:
Het is inderdaad een belachelijke trend dat mensen een maaltijd menen te kunnen serveren / consumeren terwijl het niet is wat een maaltijd in essentie hoort te zijn, namelijk: een maaltijd, welke op de eerste plaats de honger stilt.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Met deze argumentatie zou je iedere dag droog brood en water kunnen eten.

Voor mij is eten meer dan alleen eten. Ik vind het fijn om lekker te kunnen eten. Als ik naar een restaurant ga, dan wil ik bijzondere dingen kunnen proeven die ik niet zelf snel zou kunnen/willen maken, met een lekkere wijn erbij.

Als een restaurant dat goed weet te doen, vind ik het helemaal niet erg om wat meer te betalen.

En grote porties hoef ik sowieso niet, want ik ben geen grote eter. Bovendien met jouw argumentatie kun je ook zeggen dat in essentie een maaltijd je hoort te voeden zodat je weer een paar uur verder kan en niet te vullen. Vol zitten is sowieso een trend van de huidige consumptiemaatschappij getuige het feit dat de Nederlander dikker en dikker wordt...
  dinsdag 13 januari 2009 @ 10:45:38 #78
167022 RSie
Nomen Nescio
pi_64981745
aanraders voor mensen die een keer goed willen eten:

www.restaurantdekas.nl
http://www.lezinc.nl/
www.okura.nl

Hier kan je een keer echte smaak ervaren!
maar ga hier niet heen als je gewoon jezelf ff lekker wil vullen en niet al teveel geld kwijt wil zijn.
pi_64981759
Vreetzak
No Guts, No Glory
pi_64982702
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 08:02 schreef Tuvai.net het volgende:
Veel gangen vind ik dan ook weer geen optie. dan wacht je elke keer verdomde lang tussen elke gang en dan zit je, zoals mij al enkele keren overkomen is, zo'n 6 á 7 uren in die toko. Mij niet gezien. Omdat je ook nog eens zo'n verdomde honger van dat lange wachten krijgt schrok je die minieme hapjes ook varkensachtig naar achteren zodra je ze krijgt.
Dan moet je gewoon niet voor zo'n restaurant kiezen, niet het restaurant de schuld geven dat 't jouw smaak niet is. Als ik niet van pizza's hou, ga ik toch ook niet naar Domino's om vervolgens over het eten te klagen?
  dinsdag 13 januari 2009 @ 11:21:01 #81
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_64982986
Dit mag idd wel eens gezegd worden. Vaak zat ga ik met honger weg uit een restaurant. Wie verzint dat...

Beetje off-topic, maar gisteren was er nog een item op het journaal. Restaurants in Nederland zouden duur zijn omdat de klanten dat willen. Dat zeiden de restauranthouders, die bv allerlei hippe koffie-apparaten hadden geïnstalleerd.
Echt te bizar:
"Nee, dit wil ik niet, ik wil iets duurders."
"Okee klant, dat gaan we voor u regelen, kom volgende week maar terug"
Dat zal toch wel niet.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  dinsdag 13 januari 2009 @ 11:24:04 #82
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_64983130
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 09:38 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Met deze argumentatie zou je iedere dag droog brood en water kunnen eten.

Voor mij is eten meer dan alleen eten. Ik vind het fijn om lekker te kunnen eten. Als ik naar een restaurant ga, dan wil ik bijzondere dingen kunnen proeven die ik niet zelf snel zou kunnen/willen maken, met een lekkere wijn erbij.

Als een restaurant dat goed weet te doen, vind ik het helemaal niet erg om wat meer te betalen.

En grote porties hoef ik sowieso niet, want ik ben geen grote eter. Bovendien met jouw argumentatie kun je ook zeggen dat in essentie een maaltijd je hoort te voeden zodat je weer een paar uur verder kan en niet te vullen. Vol zitten is sowieso een trend van de huidige consumptiemaatschappij getuige het feit dat de Nederlander dikker en dikker wordt...
Dit vind ik een beetje een gek verhaal. Het primaire doel van eten is en blijft energie binnen krijgen. Het is toch vreemd als je met honger een restaurant verlaat?
Ik vind vol zitten niet echt een trend. Misschien 24/7 vol zitten. Maar ik denk dat een leeuw ook pas stopt met eten als hij/zij vol zit.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  dinsdag 13 januari 2009 @ 11:31:51 #83
167022 RSie
Nomen Nescio
pi_64983449
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 11:21 schreef ErikT het volgende:
Dit mag idd wel eens gezegd worden. Vaak zat ga ik met honger weg uit een restaurant. Wie verzint dat...

Beetje off-topic, maar gisteren was er nog een item op het journaal. Restaurants in Nederland zouden duur zijn omdat de klanten dat willen. Dat zeiden de restauranthouders, die bv allerlei hippe koffie-apparaten hadden geïnstalleerd.
Echt te bizar:
Dat zal toch wel niet.
Ik hoorde vanochtend een plausibelere verklaring.
Namelijk dat de Nederlanders allemaal gewend zijn om op een vaste tijd te eten.
alleen binnen dat tijdsbestek gaan de mensen naar de restaurants waardoor de restaurants maar 1 serie gasten kan ontvangen.
In het buitenland zijn de etenstijden gevarieerder waardoor 1 tafel op een avond 2-3 verschillende groepen kan herbergen.
Hierdoor worden kosten als huur van het pand, onderhoud aan het pand etc. verdeeld over meerdere gasten.
ook de inkomsten per tafel stijgen waardoor je dus lagere tarieven kan doorberekenen.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 11:36:40 #84
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_64983659
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 11:31 schreef RSie het volgende:

[..]

alleen binnen dat tijdsbestek gaan de mensen naar de restaurants waardoor de restaurants maar 1 serie gasten kan ontvangen.
In het buitenland zijn de etenstijden gevarieerder waardoor 1 tafel op een avond 2-3 verschillende groepen kan herbergen.
Hierdoor worden kosten als huur van het pand, onderhoud aan het pand etc. verdeeld over meerdere gasten.
ook de inkomsten per tafel stijgen waardoor je dus lagere tarieven kan doorberekenen.
Mwah, dat geloof ik gedeeltelijk. Hier in Nederland kun je iedere tafel ook wel 2x bezet krijgen op een avond. Wel eet men in andere landen ook wel 's middags, dat scheelt inderdaad.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 11:37:13 #85
125061 Koenholio
*O* Adenine, Thymine,..
pi_64983686
Zoooo herkenbaar dit. Wel grappig om een keer naar zo'n chique restaurant te gaan, maar ik zou er echt niet vaker dan 1 keer in mijn leven willen komen. Hier in Oldenzaal zit er ook eentjehet raeduys, voor de kenners, daar ben ik een keer heen gegaan (speciale gelegenheid).

Op de menukaart stond een gerecht met als omschrijving "Biefstuk met raviolie, overgoten met [naam vreemd sausje]". Dat dus besteld, kregen we eerst allemaal vreemde voorafjes die nergens naar smaken en ook al niet vullen (een shotglaasje met een raar drapje erin). En toen kwam het hoofdgerecht: een stukje vlees (3x3x3 cm hooguit) met daarop 1 raviolie
En verder niets! !!! Daar moest ik het mee doen! En daar betaal je dan 23 euro voor.

Dus na afloop maar een bamibal gehaald.
Guanine en Cytosine! *O*
pi_64983973
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 11:14 schreef Sheriam het volgende:
Dan moet je gewoon niet voor zo'n restaurant kiezen, niet het restaurant de schuld geven dat 't jouw smaak niet is. Als ik niet van pizza's hou, ga ik toch ook niet naar Domino's om vervolgens over het eten te klagen?
Ik probeer dan wel altijd alles, dat lijkt me dan wel zo logisch. Of weet jij van elk restaurant precies van tevoren wat je te eten krijgt, hoe veel tijd tussen de gangen zit en hoe dat geserveerd wordt?

Overigens waren de keren dat ik in zulke baggertenten te vinden was, doordat nepkakker ooms en tantes per sé iets wilden doen dat 'chique' was. Of voor zakelijke diners. Ik zou uit mezelf (of met mijn vriendin) nooit dergelijke tenten uit kiezen om eens lekker en gezellig te gaan uit eten.
pi_64986573
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 11:44 schreef Tuvai.net het volgende:

Ik probeer dan wel altijd alles, dat lijkt me dan wel zo logisch. Of weet jij van elk restaurant precies van tevoren wat je te eten krijgt, hoe veel tijd tussen de gangen zit en hoe dat geserveerd wordt?
Niet tot in de details, maar ik heb meestal wel een goede indruk van wat voor restaurant ik opzoek, zeker bij de duurdere, die ik 'van huis uit' iets uitzoek. Dan kijk ik zorgvuldig wat ik wil en waar en wat ze serveren enzo. Er is genoeg informatie, en voor ik zoveel geld uit geef als je in een toprestaurant inderdaad kwijt bent, zal ik me goed orienteren.

Als ik onderweg ben en pas om me heen ga kijken naar een eetgelegenheid als ik trek krijg, dan heb ik daar natuurlijk geen gelegenheid voor, maar dan zal ik ook niet zo snel iets heel duurs uitkiezen. Dan ga ik ook voor de gewonere -en hopelijk toch ook lekkere- 'vulling', bijvoorbeeld een Griek of Chinees of een eenvoudige bistro ofzo, dat zit meestal wel goed.

Heb maar 1x echt mis gezeten met de verwachting, en dat was juist andersom: veel te veel. Ik was nog met m'n ouders mee op vakantie in Frankrijk, zal een jaar of 12-14 geweest zijn, en we stopten onderweg voor de lunch. We dachten een gewoon hoofdgerecht te bestellen met vooraf een vissoepje -bleek de vissoep een enorme schaal te zijn, vol met kreeftjes die nog gepeld moesten worden, andere schaaldiertjes nog in schaal, enzovoort, enzovoort, echt een maaltijdsoep ipv een voorafje! Wel heeeeeel lekker maar ook een langdurig gepruts en gepeuter (ook best leuk maar we waren dus onderweg & moesten nog ver rijden naar de eindbestemming) en na de soep zaten we al vol, kwam er nog een hoofdgerecht! Maar da's de enige keer dat ik me herinner dat het eten in een restaurant echt heel anders uitviel dan verwacht. Moet ik ook bijzeggen dat ik alles wel lust, Nederlands of buitenlands, van 'duur eten voor de lekker' tot een frietje, ik vind 't eigenlijk allemaal heerlijk op z'n tijd.
quote:
Overigens waren de keren dat ik in zulke baggertenten te vinden was, doordat nepkakker ooms en tantes per sé iets wilden doen dat 'chique' was. Of voor zakelijke diners. Ik zou uit mezelf (of met mijn vriendin) nooit dergelijke tenten uit kiezen om eens lekker en gezellig te gaan uit eten.
Okay, dat is logisch
pi_64986953
Laatst in Leiden uit eten geweest met vrienden. Dacht ik neem tapas zal wel niet zo veel zijn, maar neem het toch
Kreeg echt een bak met brood Aoli en kruidenboter en een bak vol salade en dan nog zes bakjes met gerechten
Xbox Live: koenpijl
pi_64994549
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 13:10 schreef koen_pijl het volgende:
Laatst in Leiden uit eten geweest met vrienden. Dacht ik neem tapas zal wel niet zo veel zijn, maar neem het toch
Kreeg echt een bak met brood Aoli en kruidenboter en een bak vol salade en dan nog zes bakjes met gerechten
dat is dan het restaurant dat de term tapas niet helemaal heeft begrepen.

En eten is niet alleen jezelf van energie voorzien, maar voor een groot deel een sociale gelegenheid. Vooral wanneer je uit eten gaat. Dan ga je er gezamenlijk voor zitten om met zn allen te genieten van wat je voorgeschoteld krijgt. Zo gaat het al eeuwen.
De romeinen gaven hun gasten zo halverwege het diner een veertje en een schaal om hun maag weer leeg te kotsen, zodat ze nog meer smaken konden proeven. Gelukkig zijn de rituelen tegenwoordig iets anders.
Come on, abuse me more, I like it
  dinsdag 13 januari 2009 @ 16:23:32 #90
167022 RSie
Nomen Nescio
pi_64994642
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 13:10 schreef koen_pijl het volgende:
Olo Roso toevallig?
  dinsdag 13 januari 2009 @ 16:26:27 #91
166265 Acinonyx
Deutschland über alles ~ !
pi_64994785
Ga dan naar de lopend-buffet-chinees, lekker wokken en jezelf volproppen voor 11 euro hier
Drive few cars and far more unicorns.
.
Mr.Cooper schreef ooit het volgende:
ik kan teminste headbangen, lekker met me lange haar lopen chille en zo, kan ik van jou niet zeggen naar je chemokuur-kop
pi_64996826
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 11:21 schreef ErikT het volgende:

Echt te bizar:
Dat zal toch wel niet.
idd tot wel 20% duurder dan in Duitsland of Belgie.

En maar klagen dat er minder mensen komen het zelfde met de cafes
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 13 januari 2009 @ 20:46:17 #93
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_65004841
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 11:31 schreef RSie het volgende:

[..]

In Frankrijk hoef je ook niet voor 21.00 een restaurant binnen te lopen.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 20:51:39 #94
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_65005052
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 09:38 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Ik zei dat eten in de eerste plaats ervoor bedoeld is om de honger te stillen.
Ik zei niet dat elke maaltijd een gelegenheid zou moeten zijn om je helemaal vol te stouwen, dat is namelijk heel wat anders.

Ik zeg eenvoudigweg dat eten in de eerste plaats dient te vullen, in de tweede plaats dient het inderdaad lekker te zijn, waarbij lekker een combinatie van smaak en geur is, en uiteraard hoe het eten er zelf uit ziet. Sfeer en het sociale eromheen telt natuurlijk ook, maar daar is een restaurant niet erg onderscheidend in, dus dat tel ik niet mee.

Als een kok een biefstukje bereid, zit er niet veel verschil tussen 40 gram of 100 gram, op misschien de 2 euro bij de inkoopprijs na.

Een restaurant waar je halve picasso's opgeserveerd krijgt, maar waar je bij het verlaten van het restaurant toch nog wel erg graag een whopper wilt halen, is niet echt functioneel.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_65005056
haha dikzak
  dinsdag 13 januari 2009 @ 20:53:13 #96
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_65005109
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 20:51 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ik zei dat eten in de eerste plaats ervoor bedoeld is om de honger te stillen.
Ik zei niet dat elke maaltijd een gelegenheid zou moeten zijn om je helemaal vol te stouwen, dat is namelijk heel wat anders.

Ik zeg eenvoudigweg dat eten in de eerste plaats dient te vullen, in de tweede plaats dient het inderdaad lekker te zijn, waarbij lekker een combinatie van smaak en geur is, en uiteraard hoe het eten er zelf uit ziet. Sfeer en het sociale eromheen telt natuurlijk ook, maar daar is een restaurant niet erg onderscheidend in, dus dat tel ik niet mee.

Als een kok een biefstukje bereid, zit er niet veel verschil tussen 40 gram of 100 gram, op misschien de 2 euro bij de inkoopprijs na.

Een restaurant waar je halve picasso's opgeserveerd krijgt, maar waar je bij het verlaten van het restaurant toch nog wel erg graag een whopper wilt halen, is niet echt functioneel.
Ik zou zeggen: Laat eens een ballonnetje op
If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
pi_65018071
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 20:51 schreef Yildiz het volgende:

[..]
Ok in dat geval ben ik het me je eens; al moet ik zeggen dat ik nog nooit met honger een restaurant heb verlaten, ook in de restaurants waar je halve picasso's krijgt opgediend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')