abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64457820
quote:
Nope helaas, als ik klik op de link om te downloaden geeft 'ie aan dat de webpagina het niet meer doet...
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_64457829
quote:
Op maandag 29 december 2008 00:40 schreef teigan het volgende:
Gaat dan lekker zeg freecell, maar dat kan ook niet anders, volgens mij sjouw jij de hele dag met vanalles rond, moet wel goed zijn voor de conditie...
Nou, mijn buik is op het moment een hopeloze hangtoestand en dat lijkt echt per weke erger te worden terwijl mijn gewicht gelijk blijft maar mijn armen gaan inderdaad erg goed Bijna mijn kipfiletjes kwijt Ze zijn normaal nogal duidelijk aanwezig bij mij, maar het wordt daar echt steviger
pi_64457852
Zo, vanaf vandaag ga ik ook opletten. Ben mezelf echt zat. En zodra de gladheid weg is lopen met Evy idd.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_64457879
Ik ben net zo zwaar als vorige week end e week er voor, maar ik voel me vandaag toch Dik, niet normaal meer
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 29 december 2008 @ 10:57:10 #205
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64458241
Hier is de ' schade van de kerst' beperkt gebleven tot een halve kilo. Best netjes vond ik zo.

Maar ik ken het wel hoor Isa, dat je je de ene dag veel groter en zwaarder en voller kan voelen dan de andere dag.
pi_64458397
Goh wat maf freecell, je zou toch juist verwachten dat hij nu weer helemaal strak zou trekken...

Fuente, ik heb ze nog wel op de computer staan, maar zou niet weten hoe ik ze makkelijk zou kunnen versturen/uploaden, anders had ik dat nog wel willen doen.. Van 0-5 km is al 561 Mb.
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_64458449
quote:
Op maandag 29 december 2008 11:04 schreef teigan het volgende:
Goh wat maf freecell, je zou toch juist verwachten dat hij nu weer helemaal strak zou trekken...

Fuente, ik heb ze nog wel op de computer staan, maar zou niet weten hoe ik ze makkelijk zou kunnen versturen/uploaden, anders had ik dat nog wel willen doen.. Van 0-5 km is al 561 Mb.
Geeft niets! Ik speur nog wel even verder
Dank je wel!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  maandag 29 december 2008 @ 11:14:20 #208
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64458698
Deze doet het volgens mij nog Fuente:

http://jo0lz.ath.cx/start_2_run.zip
pi_64459101
Mocht het niet lukken, ik heb misschien nog een optie, maar dat kan ik dan wel even uitzoeken..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_64459182
quote:
Op maandag 29 december 2008 10:40 schreef Fuente het volgende:

[..]

Nope helaas, als ik klik op de link om te downloaden geeft 'ie aan dat de webpagina het niet meer doet...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
succes ermee
Ja doei.
pi_64460217
quote:
Op maandag 29 december 2008 11:30 schreef motorbloempje het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
succes ermee
Dank je wel
Sara
Merel
Ukje
pi_64461246
graag gedaan
Ja doei.
pi_64461338

Ik kom me hier ook melden. Ik kan wel een steuntje in de rug gebruiken.
Ik heb me vanmorgen gewogen en weeg op dit moment 81.9 kg bij een lengte van 1.64 en wil rond de 70 kg gaan wegen.

Ik wil 2 januari echt gaan starten met wat meer sporten en wat gezonder eten.
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_64461399
welkom, _aurum_, en succes.

hoeveel wil je gaan sporten, en wat wil je gaan aanpassen aan je eetpatroon?
pi_64461638
Mijn grote valkuil is structuur of eerder gebrek ervan. Dus ik doe of alles 100% of niet....

Ik ga eerst het cardio werk opbouwen. Ik heb een hometrainer thuis, dus ik wil 's ochtends voor werk gaan fietsen. En 's avonds een paar keer in de week gaan fitnessen (dit doe ik nu al maar niet altijd even regelmatig).

En netter eten, dus minder sausjes. En misschien de hoeveelheden aanpassen. Hoewel ik beetje bij beetje dingen aan wil passen. Dus eerst de sausjes eruit en dan verder kijken.
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_64462106
quote:
Op woensdag 24 december 2008 12:28 schreef Deceit het volgende:
Helloo! ik wil me ook aanmelden!
Heb namelijk de Wii Fit gehaald + me eetpatroon aanpassen na de kerstdagen!

Wil ook bewijzen of de Wii Fit afval-waardig is!!

Weeg nu 98 kilo en ben 1.91 m lang.. en 21 jaar!

Op me 19e was ik op stage in Wenen en heb me zo verveeld dat ik in 5 maandag van 84 naar 96 kilo ben gegaan!
Er strond trouwens een artikel in de consumentengids over afvallen met de Wii. De conclusie was dat de meeste oefeningen eigenlijk niet zo heel veel helpen afvallen. Alleen bij boxen en joggen scheen je genoeg te bewegen om echt te kunnen afvallen. En laat nou dat joggen juist weer zonder die plank zijn.

Samenvatting: naast de Wii kun je het beste ook nog andere sport zoeken.
pi_64462184
Het is weer maandag, en met 5 kerstdiners achter de kiezen vreesde ik de weegschaal toch best wel.
Maar het valt mee. 99kg en 99cm middelomtrek. Dat is ongeveer hetzelfde als 2 weken geleden, dus deze dagen hebben we goed overleefd.

Vanavond weer Tai-bo doen. Mijn doel is trouwens nog steeds onveranderd, namelijk 85 kg per 1 mei.

En BE.... gefeliciteerd.
Je schrijft trouwens dat je daarom stopt met afvallen, maar je kan toch wel gewoon gezond blijven eten? Beetje oppassen met vette dingen enzo?

[ Bericht 17% gewijzigd door dyna18 op 29-12-2008 13:21:37 ]
pi_64462201
quote:
Op maandag 29 december 2008 12:58 schreef _aurum_ het volgende:
Mijn grote valkuil is structuur of eerder gebrek ervan. Dus ik doe of alles 100% of niet....

Ik ga eerst het cardio werk opbouwen. Ik heb een hometrainer thuis, dus ik wil 's ochtends voor werk gaan fietsen. En 's avonds een paar keer in de week gaan fitnessen (dit doe ik nu al maar niet altijd even regelmatig).

En netter eten, dus minder sausjes. En misschien de hoeveelheden aanpassen. Hoewel ik beetje bij beetje dingen aan wil passen. Dus eerst de sausjes eruit en dan verder kijken.
structuur is inderdaad wel belangrijk, ook met het eten. Als je onregelmatig eet heb je veel meer de neiging om te gaan snoepen...
pi_64470958
quote:
Vrouwen met maatje 42 het gelukkigst

Vrouwen die maatje 42 hebben zitten het lekkerste in hun vel en zijn het gelukkigst met hun leven en uiterlijk. Een kwart van deze dames beweert zelfs zeer tevreden te zijn.

Dit blijkt uit een recentelijk uitgevoerd onderzoek onder 3000 vrouwen van Special K in Engeland.

Bijna de helft van de vrouwen met maatje 42 zegt dat het niet beter had kunnen gaan met hun carrière. En een derde is zeer tevreden over haar seksleven.

Vriendschappen

Als tweede komen de dames met afmeting 40. Zij zijn het allergelukkigst met de vriendschappen in hun leven. Ook gaat bij 45 % de carrière zeer naar wens.

Respondenten met maatje 36 komen op de derde plek. Gevolgd door de afmetingen 44 en 38.

Groter

Gewicht heeft dus wel degelijk een grote invloed op hoe gelukkig een vrouw in het leven staat. Vrouwen met een maatje die groter is dan 50 staan het ongelukkigst in het leven.

Uit het onderzoek bleek ook dat in totaal 48 % van alle vrouwen sowieso ontevreden is met haar gewicht.

Afvallen

Misschien is het recept tot een simple happy life wel heel simpel. Gewoon afvallen tot je maat 42 hebt en dan komt de rest vanzelf...?
pi_64471701
Welk BMI hoort bij maat 42?
Is dat gewoon gemiddeld?
pi_64473183
Dat verschilt denk ik per persoon dyna18..

Ik pas sommige kleding maat 42, en mijn bmi ligt rond de 30, maar ik denk dat hier ook wel mensen rondlopen met een lagere BMI, die ook maat 42 passen..
pi_64474852
quote:
Op maandag 29 december 2008 17:48 schreef teigan het volgende:

[..]

als dat zo is dan moet ik nog maar een paar kg afvallen
pi_64491226
quote:
Op maandag 29 december 2008 18:56 schreef teigan het volgende:
Dat verschilt denk ik per persoon dyna18..

Ik pas sommige kleding maat 42, en mijn bmi ligt rond de 30, maar ik denk dat hier ook wel mensen rondlopen met een lagere BMI, die ook maat 42 passen..
BMI van 24 hier en ik pas als ik geluk heb in maat 42.
pi_64492798
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 10:00 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

BMI van 24 hier en ik pas als ik geluk heb in maat 42.
ben je dan een peertje qua figuur?

Want met een bmi van 24 hoor je toch in kleinere maten te zitten?
pi_64492955
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:06 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

Volgens mij gaan jullie in deze discussie volledig voorbij aan de factor lengte.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_64492991
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:06 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

Ik heb een typisch zandloperfiguur. Brede heupen, smalle taille, flinke borsten.

Ik hoop bij een BMI van 22,5 in maat 40 te passen ofzo.
pi_64495469
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:11 schreef Levitation het volgende:

[..]

Volgens mij gaan jullie in deze discussie volledig voorbij aan de factor lengte.
En dat je van maten niets op aan kan
Ik heb een bmi van 25 en soms maat 42/44 en andere keer weer een kindermaatje
pi_64495487
En dat de maat 42 van Miss Etam bij andere winkels gewoon 44 heet of soms zelfs 46.
***Levi was here***
pi_64495649
Miss etam geeft een feel good moment

Maar inderdaad je moet gewoon kleding kopen die je past en lekker belangrijk welke maat erin staat.Duurde wel even voor ik dat doorhad
pi_64495704
Ik heb net een rokje gekocht, en ik begon met passen met maat 44, en ik heb hem uiteindelijk meegenomen in maat 38....

hij zit perfect in mijn taille, en omdat hij daar zit, is hij ook precies op lengte, dus dat komt heel mooi uit...
pi_64495758
Dit was trouwens bij Not the Same...
pi_64496590
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 12:41 schreef teigan het volgende:
Ik heb net een rokje gekocht, en ik begon met passen met maat 44, en ik heb hem uiteindelijk meegenomen in maat 38....

hij zit perfect in mijn taille, en omdat hij daar zit, is hij ook precies op lengte, dus dat komt heel mooi uit...
Oeh, dat is gaaf! Ben je huppelend naar huis gegaan?
***Levi was here***
pi_64496738
Ik heb pas ook een jurkje gekocht in maat 38. Ik kon een grote grijns niet onderdrukken.
Heb hezelfde jurkje overigens ook in maat 40 gekocht (andere kleur) en die valt een stuk langer. Heel typisch allemaal.
Ik weet trouwens niet waar ik nu blijer van werd; maat 38 of 1,20 voor een jurkje.
pi_64496890
Een artikel vandaag in de Metro (goh is het al weer bijna 1 januari? )
quote:
Gewicht verliezen in het nieuwe jaar
door Karine Hoenderdos
Geplaatst op dinsdag 30 december 2008 om 09:44
Stoppen met roken en wat kilo’s eraf: dat zijn de twee meest gemaakte goede voornemens voor het nieuwe jaar. Start jij ieder jaar opnieuw met een heel streng dieet, om zo snel mogelijk die kilo’s kwijt te raken? Pak het nu eens anders aan!

Strenge afslankkuren werken niet, daar zijn de geleerden het zo langzamerhand wel over eens. Hongeren geeft je stofwisseling een flinke oplawaai, zodat je kans loopt op het beruchte jojo-effect. Bovendien zorgt streng lijnen ervoor dat er ook spierweefsel wordt afgebroken en dat is nou net niet de bedoeling. En: een dieet is gewoon niet leuk en niet lang vol te houden. Voor je het weet, kruipen de kilo’s er weer aan en ben je net zo zwaar of misschien wel zwaarder dan toen je zo optimistisch begon met lijnen.
Neem in 2009 daarom eens rustig de tijd om af te slanken. Zet jezelf niet op dieet, maar verander wat kleine dingen in je gewoontes. Juist die veranderingen zetten op de lange duur echt zoden aan de dijk!

--------------------------------------------------------------------------------
6 tips voor slank succes

Les je dorst zonder calorieën
Weinig mensen staan er bij stil dat een ‘gezond’ glas vruchtensap je aardig wat calorieën levert. En dat ook een blikje frisdrank of een latte macchiato behoorlijk aantikt. Daarbij komt dat je van de calorieën uit dranken niet snel een vol gevoel krijgt. Goed voornemen numero uno: les in 2009 je dorst uitsluitend met dranken die calorie-arm zijn. Denk aan water, thee, kruidenthee, koffie, bouillon of light frisdrank.

Stil je honger met eiwit
Eiwitten zijn de voedingsstoffen die je lichaam de hoogste verzadiging geven. Zet daarom regelmatig mager vlees, vis, eieren en zuivel op het menu. Een
schaaltje magere kwark tussendoor geeft meer verzadiging dan een plak ontbijtkoek!

Activeer je lunch
Beweging is cruciaal in de strijd tegen kilo’s. Zoek in 2009 elke dag een moment waarop je je lijf extra in beweging zet. Een korte, stevige wandeling in de lunchpauze is daarvoor uitstekend geschikt. Of fiets voortaan naar je werk, of doe tien keer de Zonnegroet in de ochtend… als het maar iets is dat je echt elke dag kunt doen en dat je leuk en gemakkelijk genoeg vindt om vol te houden.

Stel een alcoholbudget in
Alcohol is funest voor een goed figuur. Niet alleen levert het ongemerkt flink wat calorieën, je krijgt er ook nog eens lekkere trek van. Voor je het weet is dat schaaltje met nootjes leeg of haal je na het stappen nog een ‘vette bek’. Bezuinig in 2009 daarom op alcohol. Stel minstens vier alcoholvrije dagen per week in en drink matig op de dagen dat je wel mag drinken.

Herken je gevoelens
Veel mensen gebruiken eten als emotionele Haarlemmer olie. Ze snoepen tegen boosheid. Start in 2009 een eetdagboek en wees compleet eerlijk tegen-over jezelf. Noteer elk hapje en beschrijf ook je gevoelens. Blijkt uit je dagboek dat ook jij een emotionele eter bent? Zoek andere manieren om je emoties te bedwingen, zoals sporten of mediteren. Of zoek hulp bij een therapeut.

Eet vaker
Regelmatig eten is een van de succesfactoren voor een slanke lijn. Zorg dat je minstens zes keer per dag iets eet: drie maaltijden (sla het ontbijt niet over) en drie gezonde tussendoortjes. Zo voorkom je lekkere trek en snoepbuien.
Op zich wel een goed artikel met tips die inderdaad werken voor afvallen.
pi_64531602
Zo, vandaag eet ik waar ik zin in heb, morgen heb ik waarschijnlijk nergens zin in en overmorgen even op de weegschaal om te zien wat het startgewicht is bij de nieuwe start
pi_64533997
Fijne jaarwisseling allemaal!
***Levi was here***
pi_64540118
Jij ook Levitation

wij hebben de oliebollenskate gehad.... De tent die bij de AD test een nul scoorde had ook de vieste oliebollen.. Domper was dat iemand bij de after skate onderuit ging en haar pols brak...
pi_64547803
Dat vind ik leuk van je Levi.
Jij ook een gezond 2009!
  donderdag 1 januari 2009 @ 01:36:59 #239
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_64548103
Iedereen hier ook een heel goed/blij/leuk 2009, nu ik toch bezig ben!!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  donderdag 1 januari 2009 @ 11:40:01 #240
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_64551568
Meld.

Er mogen wel wat pondjes af.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_64552602
Hoi Sanne, welkom dan..

heb je hier niet ook al eens eerder meegepost, of heb ik nou de verkeerde voor ogen?

Ik had vanmorgen een mooi gewicht staan, ik was eindelijkj weer eens wat lichter... Maarja, ik heb gisteren bij het skaten een oliebol gehad van de kraam die in de AD test een nul scoorde, ik had dus ook flink last van mijn darmen vanmorgen..
pi_64552698
Gelukkig nieuwjaar!

En waarom eet je dan ook een oliebol die een 0 scoort? Dan heb je toch al een beetje het idee dat het niet zo'n heel erg goede oliebol is?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_64552772
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 13:14 schreef Isabeau het volgende:
Gelukkig nieuwjaar!

En waarom eet je dan ook een oliebol die een 0 scoort? Dan heb je toch al een beetje het idee dat het niet zo'n heel erg goede oliebol is?
die vent beweerde op tvnoord dat hij via een andere test van het bakkersgilde ofzo wel een 7 scoorde. Dus toen ik besloot een oliebol te delen met maok leek mij dat wel ok... Totdat ik hem doormidden moest scheuren, en bij het knijpen al het vet eruit kwam....

btw, weet jij dat je nog een paar skates bij ons hebt liggen?
pi_64552876
Ik was mijn skates helemaal vergeten

En ik hoorde maok al een prachtig verslag van de smerige bol geven ja Iets met oranje en vet.
pi_64553008
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 13:25 schreef Isabeau het volgende:
Ik was mijn skates helemaal vergeten

En ik hoorde maok al een prachtig verslag van de smerige bol geven ja Iets met oranje en vet.
Er waren ook mensen die hun appelflap gewoon terug hebben gelegd op de balie, zo goor vonden ze hem...
  vrijdag 2 januari 2009 @ 10:18:58 #246
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_64575394
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 13:09 schreef teigan het volgende:
Hoi Sanne, welkom dan..

heb je hier niet ook al eens eerder meegepost, of heb ik nou de verkeerde voor ogen?

Vier jaar geleden was ik hier ook!
Na mijn borstverkleining ben ik steeds minder gaan sporten, dus er kwamen gestaag wat kilo's bij. Gelukkig niet zoveel als het was, ik ben nog halverwege.

Ga ook niet drastisch diëten, wil alleen gezonder eten en meer sporten. Streefgewicht heb ik niet echt, met één maatje minder ben ik alweer helemaal blij!

Succes allemaal, ik begin maandag echt. Er liggen hier nog teveel bonbons in huis die ik toch ook niet kan weggooien.
Ow, en de weegschaal begaf het er gisteren mee. Wegen deed ie nog wel, maar toen ik de vetmeter indrukte stopte het hele ding ermee, en het is niet het batterijtje want dat had ik net vervangen.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_64575422
Hoe is iedereen de feestdagen doorgekomen?
Ik ben volgens mij de gebruikelijke paar kilo aangekomen, maar heb wel besloten dit jaar echt onder de 70 te gaan
  Licht Ontvlambaar vrijdag 2 januari 2009 @ 13:14:51 #248
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_64575758
*toch een beetje jojo...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 2 januari 2009 @ 13:34:23 #249
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64576325
Ik had er 1 kilo aanzitten na de kerstdagen, maar die was 2 dagen later al weer weg!
Ik mag natuurlijk helemaal niet meer lijnen nu, maar ik let nog steeds wel zo veel mogelijk op wat ik eet.
Ik wil deze keer toch echt proberen het aankomen zo veel mogelijk te beperken.
pi_64576606
Ik geloof dat ik eerder afgevallen ben, op zich niet zo raar, ik heb eindelijk weer eens tijd om te skaten, dus dat ook al drie keer gedaan afgelopen week..

Vanavond ga ik weer eens klimmen, hopen dat dat nog een beetje wil..
pi_64577162
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 13:14 schreef Sjeen het volgende:
*toch een beetje jojo...
vertel
  Licht Ontvlambaar vrijdag 2 januari 2009 @ 15:01:56 #252
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_64579294
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 14:02 schreef Miss_S het volgende:

[..]

vertel
De laatste tijd (zeg ongeveer het laatste jaar) erg laks geweest en met name te weinig gesport, met als slappe excuus een gebroken pink. En daarnaast gewoon te vaak naar de chocola, koekjes en de wijn gegrepen...

Tijd voor een schop dus
pi_64580673
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 15:01 schreef Sjeen het volgende:

[..]

De laatste tijd (zeg ongeveer het laatste jaar) erg laks geweest en met name te weinig gesport, met als slappe excuus een gebroken pink. En daarnaast gewoon te vaak naar de chocola, koekjes en de wijn gegrepen...

Tijd voor een schop dus
Succes wat is je nieuwe plan?
Ik wil gewoon weer helemaal stoppen met snoepen, is voor mij makkelijker dan afentoe iets nemen
  Licht Ontvlambaar vrijdag 2 januari 2009 @ 15:44:07 #254
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_64580778
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 15:41 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Succes wat is je nieuwe plan?
Ik wil gewoon weer helemaal stoppen met snoepen, is voor mij makkelijker dan afentoe iets nemen
Thanks! Jij ook natuurlijk...

Nieuwe plan is eigenlijk oude plan... Weer een tijdje exact opschrijven wat ik op een dag eet, bijgehouden in excelsheet. En verder vrij strak aan de 3 eetmomenten, 3 tussendoormomenten, veel thee en water, geen tweede keer opscheppen bij avondeten. Genieten met mate en vooral kiezen! Is iets lekker genoeg om op te eten
pi_64581279
Iedereen een vrolijk, DUN en gezond 2009 toegewenst !

Ik ben het nieuwe jaar kut begonnen. De dietiste bleek op 31 december
helemaal niet te werken (had een afspraak via de huisartscentrale) en kan
pas de 9e Dus weet nog steeds niet HOE en/of WAT ik moet gaan eten.

Ben wel sinds vandaag begonnen aan dagelijkse sport. Heb net een half uur
'heerlijk' (not, ik haat sport) gerend.....
  Licht Ontvlambaar vrijdag 2 januari 2009 @ 16:03:53 #256
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_64581488
Neem voorlopig gewoon het schema van het voedingscentrum als uitgangspunt (Hoeveelheden per dag), niet om af te vallen maar om in elk geval gezond te eten
pi_64581640
Inderdaad wat Sjeen zei, je kan natuurlijk wel al beginnen met normaal te eten

En bedankt Sjeen ik heb er een goed gevoel over, vorig jaar was ik wel tevreden met hoe ik was/ben maar nu toch wel echt gemotiveerd om verder af te vallen
Morgen de eerste proef bij de ouders van mijn vriendje, normaal pak ik dan altijd wel japanse mix
pi_64581869
Ik heb vanochtend hard gelopen en ben niet dood neergevallen halverwege.
Ben ik ook best trots op.
pi_64581939
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 16:16 schreef Liejannuh het volgende:
Ik heb vanochtend hard gelopen en ben niet dood neergevallen halverwege.
Ben ik ook best trots op.
Ik ben jaloers, ik ga zometeen maar gewoon iets van fitness doen want heb het nu al zo benauwd dat ik maar niet ga hardlopen
Maandag ga ik wel ookal val ik dan dood neer
pi_64582324
Hai! Ik ben Reinhilde en ik wil binnenkort verder gaan met afvallen. Heb net dit topic gelezen, en misschien motiveert het me wel om hier mee te lezen en te posten.

Ik ben net bevallen van mijn eerste kindje, en heb aan de zwangerschap 11 kilo extra overgehouden, op de extra kilo's die er al te veel waren... voordat ik zwanger werd was ik serieus aan het dieten, en was ik in 6 weken 8 kilo kwijt geraakt.
Dat was gelukt via een afslankkliniek. Maar daar ga ik voorlopig niet naar terug, aangezien ik nu borstvoeding geef.
Ik kan dus ook niet keihard gaan dieten, maar eetgewoonten aanpassen en als ik hersteld ben van de keizersnede ook weer lekker gaan bewegen. Daar hoop ik toch een heel aantal kilo's mee kwijt te raken!
Mijn streefdatum om te beginnen is 21 januari, 6 weken na de bevalling, dan mag ik als het goed is weer meer doen.
pi_64585122
Welkom Reinhilde, nog gefeliciteerd met je kindje
pi_64585123
Hee welkom Reinhilde!
Sara
Merel
Ukje
pi_64585248
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 16:18 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ik ga zometeen maar gewoon iets van fitness doen
Dat is dus Wii Fit geworden
pi_64592238
Ik heb ook meer dan genoeg beweging de afgelopen dagen, ik kan letterlijk voor mijn huis schaatsen
pi_64597321
Ik ben net wezen klimmen, ik heb morgen dus echt wel spierpijn...
Schaatsen durf ik ergens niet zo goed, ik vind het wel mooi, dat natuurijs, maar ik heb het idee dat grote stukken nog onbetrouwbaar zijn, helemaal nu het een paar dagen overdag boven nul was..

Maarja, ik heb dit weekend toch geen tijd meer, moet zorgen dat ik maandag weer goed voorbereid voor de klas sta, met zo min mogelijkj dingen nog te doen voor de komende week... Dus daar gaat een deel van mijn weekend nog aan op...
pi_64599448
Welkom Reinhilde! En gefeliciteerd met je moederschap

Sanne, ik moet ook een nieuwe weegschaal Zijn er ook mensen die een bepaalde weegschaal heel erg kunnen aanbevelen? (lees: goed werkend, niet te duur)

Liejannuh wat fijn dat je niet bent neergevallen na het hardlopen
pi_64607060
weegschalen van inventum komen wel goed uit de test van de consumentenbond, en ik geloof dat ze bij een euro of 30 beginnen..

En hij komt wel redelijk overeen met andere weegschalen die ik tegenkom...
pi_64607114
Van de site van het AD
quote:
Dieetloos afvallen populair in 2009
Door NATASCHA KAYSER

ROTTERDAM - Mensen die voor 2009 het voornemen hebben af te vallen, gebruiken daarvoor geen dieet. De helft van hen wil dat bereiken door simpelweg gezonder te eten en te leven.

FOTO ANP/KOEN SUYK
Uit een grote enquête (ruim 1600 mensen vulden de vragenlijsten in) onder de bezoekers van de websites Gezondheidsnet.nl en Valtaf.nl blijkt dat nog maar 12 procent van de mensen die willen afvallen daarbij een dieet gebruiken. In deze groep blijft het Sonja Bakker-dieet het populairst, gevolgd door Weight Watchers.

,,Wat diëtisten al lang roepen, blijkt nu ook uit het onderzoek: een dieet is te moeilijk vol te houden,'' stelt voedingsdeskundige Freya Zuidervaart van Valtaf.nl, dat ook de AD Afslankservice verzorgt. ,,Leefstijl en eetgewoonten aanpassen geven minder snel resultaat dan een crashdieet, maar bieden wel een grotere kans op een blijvend resultaat. Het kost wat meer geduld, maar is beter haalbaar en op den duur aanmerkelijk gezonder.''

Een gezonder gewicht bereiken is volgens Zuidervaart niet zo moeilijk als het lijkt. ,,Als je per dag drie kopjes thee met suiker drinkt en je laat de suiker weg, scheelt dat op jaarbasis al meer dan twee kilo. En je bent heel snel gewend aan minder suiker.'' Minder snoepen en snacken is voor 42 procent van de geënquêteerden het voornemen dat moet leiden tot gewichtsverlies.

Dat het voornemen af te vallen zin heeft, blijkt uit het feit dat van de mensen die vorig jaar begonnen bijna 60 procent dat nog steeds volhoudt. Maar liefst 70 procent van de mensen die een jaar geleden het voornemen hadden af te vallen, viel in 2008 tot tien kilo af.

,,Meer is vaak ook niet nodig,'' zegt voedingsdeskundige Zuidervaart van Valtaf.nl. ,,Voor de meeste mensen is 10 procent gewichtsverlies al meer dan genoeg om een gezonder leven te krijgen. Veel mensen, vooral vrouwen, leggen de lat te hoog, waardoor het veel te moeilijk is het streefgewicht te bereiken en te behouden.''

Afvallen is ook voor 2009 het belangrijkste voornemen.
pi_64607231
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 09:52 schreef teigan het volgende:
weegschalen van inventum komen wel goed uit de test van de consumentenbond, en ik geloof dat ze bij een euro of 30 beginnen..

En hij komt wel redelijk overeen met andere weegschalen die ik tegenkom...
Ik zal vanmiddag eens kijken, bedankt! Ik weeg nu of 188.8 kg of 000.0 (misschien moet ik het gemiddelde nemen )
pi_64607243
Dat is wel een goede ontwikkeling

Ik ben gestopt met roken!
SPOILER
En we gaan hier weer wat gezonder eten, maar dat is niet een goed voornemen, maar meer logisch na deze hectische maand

En hier heeft mijn lijf besloten dat 70 KG een prima gewicht is, ik kan extreem veel eten of bijna niets, het blijft 70
pi_64607288
En ben jij het met je lijf eens freecell? Of ga je het op andere gedachten proberen te brengen?
  zaterdag 3 januari 2009 @ 10:17:51 #272
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_64607323
Isabeau, ik had een Inventum die per 100 gram woog en een BMI teller erop had maar die is dus mooi stuk.

deze is dus stuk, ik had hem een jaar of drie a vier.

Ik heb dit keer een Tefal gekocht. Tefal klinkt zo vertrouwd in de oren dat ik dat maar een keer gok.

De Tefal Evolis glass. 39,99 bij Dixons (en ongetwijfeld vast elders goedkoper te vinden).
Voor 10 euro minder heb je een versie zonder kleurindicator.

Eigenlijk had ik stiekem die weegschaal wel willen hebben die zijn standen op internet bijhoudt. http://www.youw8.com
Maar voor dat bedrag (129) kan ik zeker nog twee keer een andere nieuwe gewone kopen dus dat laat ik maar zitten.

[ Bericht 18% gewijzigd door Sanne op 03-01-2009 10:25:35 ]
pi_64607597
Die met kleurindicator, geeft die overgewicht aan? Want ik heb geen zin om de komende jaren naar een ROOD ROOD ROOD dingetje te kijken

Ik ben de laatste tijd een beetje verkikkerd op de website www.ted.com en kwam vannacht langs een filmpje over eten, misschien dat iemand anders het hier ook wil zien: http://www.ted.com/index.(...)ith_what_we_eat.html
Zie het als een leuk college met als titel 'What's wrong with what we eat".
quote:
In this fiery and funny talk, New York Times food writer Mark Bittman weighs in on what's wrong with the way we eat now (too much meat, too few plants; too much fast food, too little home cooking), and why it's putting the entire planet at risk.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 10:37:33 #274
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_64607617
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 10:36 schreef Isabeau het volgende:
Die met kleurindicator, geeft die overgewicht aan? Want ik heb geen zin om de komende jaren naar een ROOD ROOD ROOD dingetje te kijken

Hij geeft geen overgewicht aan maar wel of er bij is gekomen of eraf is gegaan. Dat denk ik tenminste.
Damn, nu wil ik hem ruilen voor een gewone.
pi_64607691
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 10:37 schreef Sanne het volgende:

Hij geeft geen overgewicht aan maar wel of er bij is gekomen of eraf is gegaan. Dat denk ik tenminste.
Damn, nu wil ik hem ruilen voor een gewone.
Ik heb het ook even nagekeken op de website en het is idd of je afgevallen of aangekomen bent. Phew!
pi_64607947
Dit is die van mij.

pi_64608660
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 10:15 schreef teigan het volgende:
En ben jij het met je lijf eens freecell? Of ga je het op andere gedachten proberen te brengen?
Ik ben het niet geheel met mijn lijf eens : Ik vind alles tussen de 65 en 70 prima, maar 70 is wel aan de hoge kant.

Mijn weegschaal reageert geloof ik wel een beetje op kou Normaal een redelijk constante temperatuur in de keuken, nu even niet en opeens schommelt mijn gewicht ook meer
  zaterdag 3 januari 2009 @ 12:05:56 #278
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_64609145
Whehe ik ben de weegschaal aan het uittesten. Het is wel lachen. Ik weeg. Oranje knippert drie keer, ook goed zichtbaar in het pikdonker trouwens. Hij geeft aan dat het gewicht stabiel is. Ik drink een glas water, ga weer wegen. Hij knippert rood, hij is boos. Ik ga naar het toilet, weeg weer. Knippert groen. Ik weeg me samen met de kat, hij knippert rood.
pi_64609278
ik ben per vandaag begonnen met mijn gezondere leefstijl

Gister er nog lekker van genoten en uit eten geweest. Met het lekkerste toetje in tijden: witte chocolade mousse met een bolletje caramelijs erin en anijslikeur eroverheen.

Vanmorgen 20 minuutjes op de hometrainer gezeten; ik heb de conditie van een vaatdoek en wil 't langzaam opbouwen. Straks nog wat boodschapjes doen en danheb ik alles in huis.

ik heb trouwens een weegschaal van soehne, gewoon bij de blokker gehaald. Doet 't prima en is iets van 20 euro volgens mij.
pi_64609315
Leuk nieuw spelletje dus Sanne?
En daar zeg je iets _aurum_ witte chocolade dat kon ik niet meer wegkrijgen toen ik serieus bezig was met afvallen, dat is wel weer een goed doel mezelf zo laten wennen aan gezond eten dat witte choco echt slecht valt
pi_64609487
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 12:05 schreef Sanne het volgende:
Whehe ik ben de weegschaal aan het uittesten. Het is wel lachen. Ik weeg. Oranje knippert drie keer, ook goed zichtbaar in het pikdonker trouwens. Hij geeft aan dat het gewicht stabiel is. Ik drink een glas water, ga weer wegen. Hij knippert rood, hij is boos. Ik ga naar het toilet, weeg weer. Knippert groen. Ik weeg me samen met de kat, hij knippert rood.
Ik haat je aangeraden weegschaal nu al
  zaterdag 3 januari 2009 @ 12:23:13 #282
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_64609525
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 12:21 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik haat je aangeraden weegschaal nu al
Ik raadde hem niet aan!!! Ik vertelde alleen waar ik in ben gestonken.

Nu heb ik zin in witte chocolade.
Omdat ik daar net over lees hier. Damn, ik krijg er trek van.
pi_64609569
Ik eet de komende -10 kilo geen hap chocolade meer
  zaterdag 3 januari 2009 @ 12:28:41 #284
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_64609662
Jamaar Isa, het is net kerst geweest! Dan is bijna iedereen zwaarder dan gepland! (Zei zij die zich nog niet heeft durven wegen )

*kusje op*
pi_64609689
Nee, ik heb de oude die het soms nog doet ook nog, en ik heb op beiden achter elkaar gestaan. Die oude was duidelijk dus stuk. Ik ben namelijk niet maar 1 of 2 kilo zwaarder op de nieuwe...
pi_64609792
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 12:29 schreef Isabeau het volgende:
Nee, ik heb de oude die het soms nog doet ook nog, en ik heb op beiden achter elkaar gestaan. Die oude was duidelijk dus stuk. Ik ben namelijk niet maar 1 of 2 kilo zwaarder op de nieuwe...

Ik kwam er gisteren ook weer achter dat mijn weegschaal wel een onderdeel van de Axis of Evil moet zijn. Anyway, wat ik eerder deze maand er netjes af had gelijnd, zit er weer aan, plus een beetje extra.
***Levi was here***
  zaterdag 3 januari 2009 @ 12:34:26 #287
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_64609815
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 12:29 schreef Isabeau het volgende:
Oh op die fiets! Da's idd stom, heb da ook es gehad. Mijn moeder's weegschaal geeft ongeveer 5 (!!) kilo minder aan dan mijn Wii of de weegschaal bij Maarten thuis En mijn moeder doet dan aan zelfdeceptie maar ik kan dat niet Af en toe sta ik nog wel op die van mn mams, gewoon voor de leuk, om te kijken hoe groot het verschil nu is

*knuffelt Isa* Maar nu met frisse moed beginnen met een gezonde, blije Isa!
pi_64609873
Dit scheelt iets meer dan 5 kilo

Ja, zit niets anders op dan nu met frisse moed verder te gaan. Het klopt denk ik wel, want op de sportschool was ik ook altijd veel zwaarder. Ik maakte mezelf dan wijs dat dat kwam omdat het geen ochtend was en omdat ik sportkleren aan had. Maar een klein stemmetje riep altijd al dat dat het verschil niet goed kon verklaren (op de weegschaal van een vriendin was ik overigens altijd significant lichter )
  zaterdag 3 januari 2009 @ 12:42:08 #289
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_64609986
Weegschalen zijn echt rare dingen! Nooit zullen ze hetzelfde aangeven en probeer er dan maar achter te komen welke van de twee het bij het rechte eind heeft Er is dus niet echt een kans dat deze weegschaal gewoon kaduuk is? Als je bij een vriendin weer lichter bent
En anders: meetlint gebruiken en weegschaal uit het raam! (al begin ik daar zelf ook niet aan - teveel gedoe ) Of iig een tijd gezond aan doen en er dan pas weer op staan!
pi_64610058
als het helpt; witte chocolade is eigenlijk geen chocolade.

Het is melkpoeder en heeeeel veeeeel suiker. Bij iedere hap die je neemt weet je zeker dat je kont groeit

Ik weeg en ik meet; en dan iedere week ofzo. Met iedere dag wegen maak je jezelf alleen maar gek
pi_64610086
De weegschaal die ik had was overigens de allergoedkoopste die ik destijds kon vinden en hij vertoont nu al ongeveer 2 maanden kuren. En je hebt gelijk: hoe moet je nou zeker weten hoeveel je weegt als de weegschalen uit de winkel domweg niet betrouwbaar zijn
pi_64612005
Isa, dat is lullig... Ik had het ook trouwens, en dat voelt ook best stom... Het duurde ook weer even voordat ik weer durfde te zeggen dat ik toch echt 20 kilo kwijt ben... Dat was toch het verschil toen tussen het hoogste en het laagste gewicht op de oude..

Maar je hebt weer een startpunt, en hopelijk gaat het alleen maar omlaag...
pi_64612144
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 12:45 schreef Isabeau het volgende:
hoe moet je nou zeker weten hoeveel je weegt als de weegschalen uit de winkel domweg niet betrouwbaar zijn
Een lege emmer eropzetten en dan aanzetten? Dan geeft 'ie 00.00kg aan.

Dan steeds precies met een maatbeker 1 liter water in de emmer gooien.
Als 'ie dan keurig 1.00, 2.00, 3.00, 4.00 tm 10.00kg aangeeft is 'ie in orde!

(Als een weegschaal de eerste 10kg goed weergeeft doet 'ie dat ook boven de
10kg hebben ze mij ooit wijsgemaakt)
pi_64612396
in de nationale wetenschapsquiz hadden ze ook nog de vraag waarom een weegschaal op een zachte ondergrond een lager gewicht aangeeft...
pi_64612433
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 14:07 schreef kevin2008 het volgende:

[..]

Een lege emmer eropzetten en dan aanzetten? Dan geeft 'ie 00.00kg aan.

Dan steeds precies met een maatbeker 1 liter water in de emmer gooien.
Als 'ie dan keurig 1.00, 2.00, 3.00, 4.00 tm 10.00kg aangeeft is 'ie in orde!

(Als een weegschaal de eerste 10kg goed weergeeft doet 'ie dat ook boven de
10kg hebben ze mij ooit wijsgemaakt)

Ik kan ook eerst ongeveer 4 kilo afmeten met mijn keukenweegschaal en er dan steeds een liter bij doen
pi_64612551
Isa, staat je weegschaal wel op een harde vlakke ondergrond?
Op zachte grond geven dit soort weegschalen minder aan, omdat de ze dan deels op de grond liggen en dus niet het hele gewicht goed gemeten wordt door de weegschaal. Het is mij zo gelukt om de weegschaal tot 20(!!)kg minder aan te laten geven.
***Levi was here***
pi_64612947
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 14:24 schreef Levitation het volgende:
Isa, staat je weegschaal wel op een harde vlakke ondergrond?
Op zachte grond geven dit soort weegschalen minder aan, omdat de ze dan deels op de grond liggen en dus niet het hele gewicht goed gemeten wordt door de weegschaal. Het is mij zo gelukt om de weegschaal tot 20(!!)kg minder aan te laten geven.
20 kilo!! Doe mijn zo'n weegschaal....
pi_64613197
Of doe mij zo'n hoogpolig tapijt (maar hij staat op een harde ondergrond hoor )
pi_64613364
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 12:36 schreef Isabeau het volgende:
(op de weegschaal van een vriendin was ik overigens altijd significant lichter )
Das de mijne
Maar ik ben bij mijn ouders (goede ouderwetse doktersweegschaal) net zo zwaar! En dat was ik bij de verloskundige ook!
pi_64613391
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 14:52 schreef freecell het volgende:

Das de mijne
Maar ik ben bij mijn ouders (goede ouderwetse doktersweegschaal) net zo zwaar! En dat was ik bij de verloskundige ook!
Ik ga de emmertest maar doen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')