Gesnopen.quote:
Zo, VÉT stoer!quote:Op maandag 15 december 2008 20:49 schreef gebrokenglas het volgende:
Begrijp me niet verkeerd, een lekker wit wijntje is prima hoor, daar tik ik zo een fles (of twee) van weg.
de beoefende tong kan veel meer proeven dan de slobberaar die dit topic is gestart.quote:Op maandag 15 december 2008 20:54 schreef BasEnAad het volgende:
Iedereen die kan proeven en praten kan wijn proeven, het is zo simpel..
ditquote:Op maandag 15 december 2008 20:54 schreef BasEnAad het volgende:
Iedereen die kan proeven en praten kan wijn proeven, het is zo simpel..
Dat is waar, maar de basis beheerst iedereen.quote:Op maandag 15 december 2008 20:55 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
de beoefende tong kan veel meer proeven dan de slobberaar die dit topic is gestart.
Dat is gewoon om echte wijn te onderscheiden van de "wijn" die breezahs drinkenquote:Op maandag 15 december 2008 20:49 schreef gebrokenglas het volgende:
En hoezo "droge wijn", dat snap ik ook nooit?
die basis beheerst ts zelfs niet, gezien zijn vraag over droog of zoet...quote:Op maandag 15 december 2008 20:56 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Dat is waar, maar de basis beheerst iedereen.
kon ik ook van genieten toen ik nog in een slijterij werktequote:Op maandag 15 december 2008 20:51 schreef Adelante het volgende:
altijd leuk om die termen er ook gewoon tegenaan te gooien als je er de ballen verstand van hebt
Sorry, ik had de dramatische OP niet helemaal uit gelezenquote:Op maandag 15 december 2008 21:00 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
die basis beheerst ts zelfs niet, gezien zijn vraag over droog of zoet...
Ook eens! vooral die nepfransozen die er bij gaan gorgelen moeten worden afgeschotenquote:Op maandag 15 december 2008 20:52 schreef Specularium het volgende:
Eens met TS! En heb je ook die gore kenners die gaan zitten ruiken en slurpen.![]()
je bent een ordinair wiefke. biertje?quote:Op maandag 15 december 2008 21:06 schreef -AnneX- het volgende:
[..]
Ook eens! vooral die nepfransozen die er bij gaan gorgelen moeten worden afgeschoten
*subklacht: wijn
*pluspunt: bier
wat ben ik?quote:Op maandag 15 december 2008 21:07 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
je bent een ordinair wiefke. biertje?
sorry. ik zal het in jouw taal schrijven. een ordinaire stoephoer. pils?quote:
Wat zie ik jou ineens vaak, Frenna.quote:Op maandag 15 december 2008 21:10 schreef FictionalFenna het volgende:
Ik kan er wel van genieten als iemand het over een 'mooie, levendige wijn' heeft.
Ik ben blijkbaar te snel op mijn toetsenbord vandaag.quote:
Ik ga zo een wijntje drinken.quote:Op maandag 15 december 2008 21:16 schreef Quir het volgende:
[..]
Ik ben blijkbaar te snel op mijn toetsenbord vandaag.
volgens mij wil jij volgend jaar de prijs voor de meest behulpzame user 2009 in de wacht slepen.quote:Op maandag 15 december 2008 21:30 schreef tijger74 het volgende:
Voor de mensen die zich afvragen wat droge wijn inhoud? het is het tegenovergestelde van zoet.(zuur)
moeilijk he, eens niet op de username af gaan maar eerst eens kijken of het om een mannelijk of vrouwelijk persoon gaat...quote:Op maandag 15 december 2008 21:11 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
sorry. ik zal het in jouw taal schrijven. een ordinaire stoephoer. pils?
ja sorry hoor, maar ik ga niet bij elk persoon checken of ie mannelijk, dan wel vrouwelijk is. ik ga van de naam uit die je gebruikt. lijkt me wel zo handig en volgens mij is dat ook de ongeschreven bedoeling.quote:Op maandag 15 december 2008 21:51 schreef -AnneX- het volgende:
[..]
moeilijk he, eens niet op de username af gaan maar eerst eens kijken of het om een mannelijk of vrouwelijk persoon gaat...
maar om terug te komen op je vraag: Bier, pils, pint, whatever... lekker
gewoon rustig doorgaan met drinken, je proeft het op een gegeven moment wel.quote:Op maandag 15 december 2008 21:58 schreef __Saviour__ het volgende:
Zo af en toe drink ik wel eens een rode wijn. Best lekker, maar ik weet geen zak van al die verschillende types die je blijkbaar hebt
quote:Op maandag 15 december 2008 22:04 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
gewoon rustig doorgaan met drinken, je proeft het op een gegeven moment wel.
Hoe wilt u uw biefstuk? Medium?quote:Op maandag 15 december 2008 21:15 schreef Aardappelbeertje het volgende:
''Meneer, kan ik u een wijn aanbieden?''
''Jazeker ober''
''Droog, meneer?''
''Nee, nat graag.''
Maar die discussies over bier zijn dan in mijn ogen meer regiogebonden dan smaakgebonden.quote:Op dinsdag 16 december 2008 00:13 schreef Croupouque het volgende:
Dan drink je het niet vaak genoeg, simpel! Zo proef ik bijvoorbeeld het verschil niet tussen diverse biermerken of -soorten, terwijl anderen regelmatig hele discussies hebben omdat dít of dát bier "niet te zuipen" is.
Ik vraag me uberhaupt af in hoeverre zogenaamde 'kenners' in staat zijn om die smaken blind te onderscheiden. Ik heb een aantal keer bijvoorbeeld blinde biertests gedaan en daarbij had je dan mensen die bijvoorbeeld zworen bij Heineken en Grolsch bocht vonden bij zo'n blinde test de Grolsch als lekkerste biertje aanwezen en de Heineken als bocht. Of een collega die zweert dat bronwater toch echt veel beter is dan kraanwater nadat hij een slok heeft genomen uit een fles bronwater die ik net daarvoor gevuld had met kraanwater.quote:Op dinsdag 16 december 2008 00:13 schreef Croupouque het volgende:
Dan drink je het niet vaak genoeg, simpel! Zo proef ik bijvoorbeeld het verschil niet tussen diverse biermerken of -soorten, terwijl anderen regelmatig hele discussies hebben omdat dít of dát bier "niet te zuipen" is.
De gemiddelde huis-tuin-en-keuken-wijndrinker zal inderdaad niet in staat zijn om een wijn blind precies te benoemen. Sterker nog, voor de gemiddelde wijndrinker zou ik het al knap vinden als ze het juiste land en in sommige gevallen zelfs de druifsoort(en) weten te noemen.quote:Op dinsdag 16 december 2008 00:22 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik vraag me uberhaupt af in hoeverre zogenaamde 'kenners' in staat zijn om die smaken blind te onderscheiden. Ik heb een aantal keer bijvoorbeeld blinde biertests gedaan en daarbij had je dan mensen die bijvoorbeeld zworen bij Heineken en Grolsch bocht vonden bij zo'n blinde test de Grolsch als lekkerste biertje aanwezen en de Heineken als bocht. Of een collega die zweert dat bronwater toch echt veel beter is dan kraanwater nadat hij een slok heeft genomen uit een fles bronwater die ik net daarvoor gevuld had met kraanwater.![]()
Ik denk dat het bij wijn niet veel anders is wanneer je mensen blind laat proeven.
Dat geldt net zo goed voor de geoefende biedrinker met enigszins gevoel voor smaak. Of het nou wijnen, bieren, whiskeys of wat dan ook betreft, als je een ontwikkelde smaak hebt en enigzins geoefend bent dan kun je het verschil wel maken. Er is alleen een hele grote groep mensen die meent dat ze dit wel kunnen, maar wanneer ze daadwerkelijk een blinde test doen toch pijnlijk door de mand vallen.quote:Op dinsdag 16 december 2008 00:44 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
De gemiddelde huis-tuin-en-keuken-wijndrinker zal inderdaad niet in staat zijn om een wijn blind precies te benoemen. Sterker nog, voor de gemiddelde wijndrinker zou ik het al knap vinden als ze het juiste land en in sommige gevallen zelfs de druifsoort(en) weten te noemen.
Maar de échte kenners die zullen veel meer in de richting komen. Bij Franse wijnen zegt de druifsoort bijvoorbeeld al vrij veel omdat Frankrijk heel strenge regels heeft over welke druif waar verbouwd mag worden. Tel daar dan terroir er klimaat bij op (en dat is écht te proeven) en je komt nog meer in de richting.
Maar het blijft leuk om ieder jaar tegen de jaarwisseling de uitslagen van de blinde proeverijen van bubbels te zien. Steevast steekt daar tegenwoordig een cava met kop en schouders boven de champagnes uit terwijl de experts zeker weten dat ze de Chateau Veelteduur verkozen hebben tot winnaar. Want die is natuurlijk veel beter dan die meuk uit Spanje.
Leuk hè?quote:Op dinsdag 16 december 2008 00:52 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat geldt net zo goed voor de geoefende biedrinker met enigszins gevoel voor smaak. Of het nou wijnen, bieren, whiskeys of wat dan ook betreft, als je een ontwikkelde smaak hebt en enigzins geoefend bent dan kun je het verschil wel maken. Er is alleen een hele grote groep mensen die meent dat ze dit wel kunnen, maar wanneer ze daadwerkelijk een blinde test doen toch pijnlijk door de mand vallen.
Het etiket lezen helpt ook wel. Maar die wijnboeren zijn ook niet gek, die kalken het helemaal vol met dat zeikerige gebrabbel van ze. Fransquote:Op dinsdag 16 december 2008 01:41 schreef hmmmz het volgende:
Prachtig zijn die types die met hun neus boven de wijn hangen en dan na lang nadenken zeggen: "Dit komt duidelijk van een zuid-helling".![]()
Italiaanse wijn kopen, dan ben je af van dat franse gebrabbelquote:Op dinsdag 16 december 2008 01:56 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Het etiket lezen helpt ook wel. Maar die wijnboeren zijn ook niet gek, die kalken het helemaal vol met dat zeikerige gebrabbel van ze. Frans![]()
Een zuid amerikaans wit wijntje binootje, zoals Aliwen, gaat er wel in.quote:Op dinsdag 16 december 2008 02:11 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Italiaanse wijn kopen, dan ben je af van dat franse gebrabbel
Volgens mij gaan de grapjes vooral over de mensen die pretenderen verstand van zaken te hebben (en dat is NL al gauw).quote:Op dinsdag 16 december 2008 11:07 schreef Beauregard het volgende:
Topic voor boerse provincialen en simpele zielen die elke wijn zouden uitspugen maar zich wel geroepen voelen er 'grapjes' over te maken. Hoe zielig.
Prima. Geniet vooral in stilte.quote:Wijn is genieten
Kunnen we het niet over lekkere wietjes hebben?quote:Ik begrijp dat het niet voor iedereen is weggelegd. Een discussie over welk bier het lekkerst is - Heineken, Amstel, Grolsch, of Euroshopper - mag ook best hoor, stel proleten.
Dat zijn geen bieren, dat zijn pilsen.quote:Op dinsdag 16 december 2008 11:07 schreef Beauregard het volgende:
Topic voor boerse provincialen en simpele zielen die elke wijn zouden uitspugen maar zich wel geroepen voelen er 'grapjes' over te maken. Hoe zielig.
Wijn is genieten en kan zelfs interessant zijn als je je er een beetje in verdiept. Ik begrijp dat het niet voor iedereen is weggelegd. Een discussie over welk bier het lekkerst is - Heineken, Amstel, Grolsch, of Euroshopper - mag ook best hoor, stel proleten.
Ok, ik ben homo dus.quote:Op maandag 15 december 2008 20:57 schreef DuTank het volgende:
Wijn is voor vrouwen en mannen boven de 45 of homo's.
Het zijn wel bieren, ongelofelijke nerd.quote:Op dinsdag 16 december 2008 11:34 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat zijn geen bieren, dat zijn pilsen.
Ik ook, volgens die regel.quote:
Je noemt standaard pilsmerken in je poging bier af te schilderen als iets voor 'boeren met een gebrek aan smaak', terwijl er een veel grotere verscheidenheid aan smaken onder de bieren in het algemeen te vinden is dan onder de pilsen.quote:Op dinsdag 16 december 2008 11:49 schreef Beauregard het volgende:
[..]
Het zijn wel bieren, ongelofelijke nerd.
Als ik het specifiek over pils had willen hebben had ik dat wel neergezet. Bijdehand doen... wat een verspilde moeite.
Wat versta jij onder 'hetzelfde doen'?quote:Op dinsdag 16 december 2008 13:28 schreef NielsTriple het volgende:
Haha ik ben het er wel mee eens...
Ik heb altijd het vermoeden gehad dat zo'n proefavond een 'reden' was voor de Nouveau Riche om het een avond op een zuipen te zetten, zonder dat ze het verwijt konden krijgen dat ze tokkies waren
Ik ga binnenkort maar eens in een kroeg zitten, en hetzelfde doen met bier... kijken wat de reacties zijn
slap lullen over hoe het biertje zal smaken, smaakt, en heeft gesmaaktquote:Op dinsdag 16 december 2008 13:35 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Wat versta jij onder 'hetzelfde doen'?
slap lullen over hoe een wijntje zal smaken, smaakt, en heeft gesmaaktquote:Wat denk jij dat er gebeurt bij zo'n proeverij dan?
quote:Ik kan je nu al wel vertellen dat als jij bier gaat proeven zoals wijn bij een proeverij geproefd wordt dat je dan niet dronken gaat worden.
Bovendien is het helemaal niet de nouveau riche die op proeverijen afkomt. Dat zijn grotendeels gewoon normale mensen die van wijn houden en er meer over willen leren.
Ja dat wel natuurlijk. En spugen! En gorgelen en smakken en slurpen!quote:Op dinsdag 16 december 2008 13:39 schreef NielsTriple het volgende:
[..]
slap lullen over hoe het biertje zal smaken, smaakt, en heeft gesmaakt
[..]
slap lullen over hoe een wijntje zal smaken, smaakt, en heeft gesmaakt
[..]
quote:
je vermoeden had niet fouter kunnen zijn. weet je wel wat nouveau riche is? dat zijn de rijk geworden paupers die in salou een huis met zwembad hebben, of met hun porsche langs de havens van nice en cannes rijden. die drinken zoete witte wijn van een bedenkelijk allooi, maar wel duur natuurlijk. mensen zonder enige vorm van smaak die bij alles wat ze hebben meteen zeggen hoe duur het was.quote:Op dinsdag 16 december 2008 13:28 schreef NielsTriple het volgende:
Ik heb altijd het vermoeden gehad dat zo'n proefavond een 'reden' was voor de Nouveau Riche om het een
So you mean... there are rules???quote:Op dinsdag 16 december 2008 13:45 schreef MinderMutsig het volgende:
Ja dat wel natuurlijk. En spugen! En gorgelen en smakken en slurpen!![]()
quote:
Regels smegels.quote:Op dinsdag 16 december 2008 13:47 schreef NielsTriple het volgende:
[..]
So you mean... there are rules???
[..]
Heh, no shitquote:Op dinsdag 16 december 2008 01:41 schreef hmmmz het volgende:
Prachtig zijn die types die met hun neus boven de wijn hangen en dan na lang nadenken zeggen: "Dit komt duidelijk van een zuid-helling".![]()
Ik heb nog nooit iemand in een kroeg zo horen praten over wijn. Of bier. Of Whisky. Ik heb ook een beetje een broertje dood aan overduidelijke kutpaupers die graag doen alsof ze verstand hebben en de meest onzinnige termen uitkramen, maar je kunt de smaak (of eigenlijk; de geur) van wijn prima omschrijven met diverse fruit, hout en andere smaken. Iedereen die regelmatig wijn drinkt herkent in ieder geval een eikengerijpte wijn (hoewel sommige aldiwijnen nog wel eens eikenschaafsel mee ligt te broeden om dat effect te krijgen) en kan die houtsmaak zeker ontdekken.quote:Op dinsdag 16 december 2008 13:28 schreef NielsTriple het volgende:
Haha ik ben het er wel mee eens...
Ik heb altijd het vermoeden gehad dat zo'n proefavond een 'reden' was voor de Nouveau Riche om het een avond op een zuipen te zetten, zonder dat ze het verwijt konden krijgen dat ze tokkies waren
Ik ga binnenkort maar eens in een kroeg zitten, en hetzelfde doen met bier... kijken wat de reacties zijn
Bij bier, en dan niet alleen de namen die je hier opnoemt maar vooral ook de speciaalbieren, zijn er ook ontzettend veel smaken te onderscheiden hoor.quote:Op dinsdag 16 december 2008 11:07 schreef Beauregard het volgende:
Wijn is genieten en kan zelfs interessant zijn als je je er een beetje in verdiept. Ik begrijp dat het niet voor iedereen is weggelegd. Een discussie over welk bier het lekkerst is - Heineken, Amstel, Grolsch, of Euroshopper - mag ook best hoor, stel proleten.
Echt waar, joh?quote:Op dinsdag 16 december 2008 16:52 schreef maartenducrot het volgende:
[..]
Bij bier, en dan niet alleen de namen die je hier opnoemt maar vooral ook de speciaalbieren, zijn er ook ontzettend veel smaken te onderscheiden hoor.
Jij klaagt over (gebrek) aan smaak bij anderen terwijl jij dus niet het verschil tussen Heineken en Amstel proeft?quote:Op dinsdag 16 december 2008 17:25 schreef Beauregard het volgende:
[..]
Echt waar, joh?
Dat snap ik ook wel.
Maar ik noem die merken bewust om een 'proletarische discussie' te illustreren. Hoe vaak hoor je niet dat gejank van 'Dommelsch is niet te zuipen', of 'Heineken is geen bier maar pis', terwijl het geen ene donder uitmaakt in de meeste gevallen. Dat dus.
Uhuh.quote:Op dinsdag 16 december 2008 19:57 schreef gunk77 het volgende:
Eensch
Interessant gelul is het
Daarom drink ik geen wijn, uit principe![]()
quote:Op dinsdag 16 december 2008 19:27 schreef RickoKun het volgende:
Wijn is echt om zum kotsen hé!?
Echte mannen drinken Baron uit halve liter blik Het Kanon, lauw uit de fles.
Hier worden die ook gegeven. Vriendin vond hem wel leuk -->quote:Op woensdag 17 december 2008 09:13 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
Het lijkt me nou juist wel leuk om er wat meer over te weten. Is zo'n wijncursusje bij je lokale slijter aan te raden ?
Biertje?quote:Op woensdag 17 december 2008 09:21 schreef FictionalFenna het volgende:
Tjezus, wat een gelul weer. Het gaat geeneens over de verschillende wijnen, maar over hoe elitair wijn drinken is en hoe boers je moet zijn als je bier drinkt.
Nou, het liefst gewoon een voorgedraaide mixjoint..quote:Op dinsdag 16 december 2008 11:12 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Kunnen we het niet over lekkere wietjes hebben?
Is een beetje afhankelijk van de slijter maar over het algemeen zou ik zeggen van wel.quote:Op woensdag 17 december 2008 09:13 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
Het lijkt me nou juist wel leuk om er wat meer over te weten. Is zo'n wijncursusje bij je lokale slijter aan te raden ?
Dat dus. Sinds ik ooit een review las met termen als 'kwispelende aardbeien' kan ik dat volk echt niet meer serieus nemenquote:Op woensdag 17 december 2008 09:57 schreef Homdeck het volgende:
Wat een geneuzel idd. Zuip gewoon je wijn en kap met die interessantdoenerij
quote:Op woensdag 17 december 2008 13:44 schreef Taurus het volgende:Wat een klacht zeg. Dan zuip je het toch gewoon, wat kan jou het nou schelen dat er mensen zijn die er wel interesse in hebben? Moeilijk leven heb je hoor.
Ctrl-c & ctrl-v je dat even in 90% van de topics in KLB?quote:Op woensdag 17 december 2008 13:44 schreef Taurus het volgende:Wat een klacht zeg. Dan zuip je het toch gewoon, wat kan jou het nou schelen dat er mensen zijn die er wel interesse in hebben? Moeilijk leven heb je hoor.
Blijkbaar bij Captain_Fabulous een gevoelig snaartje geraakt.quote:Op woensdag 17 december 2008 16:14 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Als TS zo over wijn denkt, moet hij in het vervolg gewoon de hond een fles wodka voeren, en dan met z'n bek onder fikkie gaan liggen totdat hij een plasje doet, zodat de alcohol wat verdund is...dat sommige mensen meer gradaties kunnen zien dan lekker, koppijn, en geef me effe een teiltje wijn, zou hen moeten inspireren om ook eens een smakenpalet te ontwikkelen.
Als je elitair wilt doen, dan kun je beter niet gelijk je eerste moeilijke woordje in zo'n OP verkeerd spellen.quote:Op woensdag 17 december 2008 13:53 schreef Ouzooo het volgende:
"Trots" zijn op lage ontwikkeling. MET PAINT!
Wel de OP lezen hè... Wat een bekrompen gedoe hier.
Ik laat de mogelijkheid voor een leuke rant and rave niet liggen, natuurlijk. Ik drink zelden wijn van meer dan 4 euro per fles, maar weet wel wat ik drink, en kan het een beetje benoemen waarom ik iets lekker vind...quote:Op woensdag 17 december 2008 17:23 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Blijkbaar bij Captain_Fabulous een gevoelig snaartje geraakt.
Inderdaad, echt te grappig als mensen je dan nog geloven ookquote:Op maandag 15 december 2008 20:51 schreef Adelante het volgende:
altijd leuk om die termen er ook gewoon tegenaan te gooien als je er de ballen verstand van hebt
Zeg Ouzooo... Even een correctie: ik zeg niets over het smaakkennend vermogen van de wijnkenner - toevallig proef ik niks dus dat is even een vervelend detail in deze - het gaat mij om de belachelijke beschrijvingen die aan wijnen gegeven worden.quote:Op woensdag 17 december 2008 13:53 schreef Ouzooo het volgende:
"Trots" zijn op lage ontwikkeling. MET PAINT!
Wel de OP lezen hè... Wat een bekrompen gedoe hier.
Houttonen : als wijn in een bepaald soort vat zit, gaat het smaken naar het hout waar het vat van gemaakt is. Eiken vaten ' smaken' zwaarder...zeg maar. En combineren dus goed met sterk smakend eten, vlees ed.quote:Op woensdag 17 december 2008 17:54 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Zeg Ouzooo... Even een correctie: ik zeg niets over het smaakkennend vermogen van de wijnkenner - toevallig proef ik niks dus dat is even een vervelend detail in deze - het gaat mij om de belachelijke beschrijvingen die aan wijnen gegeven worden.
Bij Fruitig kan ik me nog iets voorstellen, dat er een smaak van aarbeien of abrikozen in zit. Dus nouja.
Maar wat zegt 'houttonen' nou? Of 'frisse smaak', is de wijn dan te koud ofzo dat hij te fris is? Of 'breed van smaak'. Wat is breed dan, hoe moet men dat zien?
Hetzelfde als zeggen dat een snoepje 'metalig' smaakt. Weet iemand hoe metaal smaakt dan?
Dus omdat jij het niet kan..zijn de mensen die het wel kunnen erg ?quote:Op woensdag 17 december 2008 17:54 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Zeg Ouzooo... Even een correctie: ik zeg niets over het smaakkennend vermogen van de wijnkenner - toevallig proef ik niks dus dat is even een vervelend detail in deze - het gaat mij om de belachelijke beschrijvingen die aan wijnen gegeven worden.
Bij Fruitig kan ik me nog iets voorstellen, dat er een smaak van aarbeien of abrikozen in zit. Dus nouja.
Maar wat zegt 'houttonen' nou? Of 'frisse smaak', is de wijn dan te koud ofzo dat hij te fris is? Of 'breed van smaak'. Wat is breed dan, hoe moet men dat zien?
Hetzelfde als zeggen dat een snoepje 'metalig' smaakt. Weet iemand hoe metaal smaakt dan?
Zolang de wijn maar een lange zoetige nadronk heeft en breed van smaak is vind ik alles best. Wit graag.quote:Op woensdag 17 december 2008 21:34 schreef helldeskr het volgende:
[..]
Dus omdat jij het niet kan..zijn de mensen die het wel kunnen erg ?
Beetje als een blinde die loopt te schelden op mensen die een bepaald schilderij mooi vinden.
Of een dove die het niet trekt dat mensen genieten van een mooi concert....
Ga lekker ergens anders miepen over je handicap..vraag een uitkering aan ofzo...
Jezus, kom jij uit de puberteit ofzo? Een beetje genuanceerde dingen zeggenquote:Op woensdag 17 december 2008 21:56 schreef Maikuuul het volgende:
Heeft gewoon met je smaakpapillen te maken.
Net als een echte chef kan proeven of een vis uit de diepvries komt of dat hij gewoon vers is ( Gordan Ramsay o.a ).
Als die mensen dat als hobby hebben laat ze hun pleziertje toch hebben, ik houd niet zo van wijn, alhoewel een tijdje geleden nadat ik veel bier op had een rode wijn gehad smaakte best lekker zoet maar verder kon ik de smaak niet beschrijven.
Dadoetie wel vaker de laatste tijd.quote:Op woensdag 17 december 2008 22:02 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Jezus, kom jij uit de puberteit ofzo? Een beetje genuanceerde dingen zeggen
Ja, en kopieer jij dan even overal dat je niet mag zeggen dat 't een kutklacht is?quote:Op woensdag 17 december 2008 13:51 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ctrl-c & ctrl-v je dat even in 90% van de topics in KLB?
Niks mis met een goede chateau de migrainequote:En sommige vallen in de categorie VMH: Volgende Morgen Hoofdpijn.
quote:Op woensdag 17 december 2008 22:02 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Jezus, kom jij uit de puberteit ofzo? Een beetje genuanceerde dingen zeggen
waar is hendig gebleven?quote:Op donderdag 18 december 2008 12:32 schreef Maikuuul het volgende:
[..]sorry ik bedoelde natuurlijk:
Ja man die gasten zijn kk gaar met hun gare fruitsoorten ofsow ...
Samen met die gore 10 euro dure Rosé van appie door de gootsteen gespoeld.quote:
Vooral als ik Canei drinkquote:Op dinsdag 16 december 2008 20:04 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Uhuh.![]()
Want stiekem vind je wijn heel erg lekker en proef jij alle verschillende smaaknuances.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |