abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64081933
Yes, mijn allereerste topic.

Er zijn enkele dingen in klaagbaak en in de echte grote mensen wereld waar ik me aan kan ergeren. Omdat ik ook de sociaal apatische mens in mijn discussie wil betrekken (immers, die vertonen het ergerlijke gedrag), zal ik voorbeelden uit topics halen.

Allereerst het topic dat de emmer deed overlopen:

dat gelul van wijnkenners over fruitig met houttonen

TS, en vele met hem, zijn hier enkel en alleen bezig zichzelf neer te zetten als lompe boeren die niet kunnen begrijpen dat er mensen zijn die _wel_ ergens meer van af weten dan van paupertractors. De simpelheid van het plebs, "JO, BIER IS GOET VOORAL HEINEKEN ICE COLD", en "BIER IS VOOR BOAZEN" terwijl ze waarschijnlijk niet eens weten hoe een Rochefort 10 smaakt.

Het gaat me nog niet zozeer om het bier aspect, maar meer om het feit dat mensen blijkbaar echt niet kunnen bevatten dat er connaisseurs zijn die wel meer kennen dan "vies" en "lekker". Dit klagende volk gaat waarschijnlijk ook "lekker naar de wok" en schrijft iedereen die wat extra overheeft voor een kalfszwezerik af als pretentieus. Als ze het woord al kennen. Ik geniet er van om 's avonds een glas whiskey voor me neer te zetten en er echt van te genieten, te bedenken wat ik allemaal proef en waarom deze anders smaakt dat die ik gister had. Daarmee wil ik niet zeggen dat iedereen dat moet doen, maar feit is dat je gewoon op hoger niveau met iets bezig bent en daardoor autoriteit hebt die gegronder is dan "WOAH, ZUIPEUH".

Hierbij verwijs ik graag naar Jaap Lengkeeks bewerking van Erik Cohen (1979): Rethinking Cohen's Modes of Tourist Experience. http://iss.sagepub.com/cgi/content/abstract/16/2/173

Samenvattend, men kan in verschillende maten ergens in geďnteresseerd zijn, gewoon als kortstondig amusement, met enkele tussenstappen naar volledige toewijding, diepe interesse en de drang je een bepaald gebruik echt eigen te maken. Mensen die niet kunnen/willen snappen dat er verschil in wijnen is kijken misschien graag de halve dag TV terwijl ze "zow'n heellijke Lambroesjkoww" wegtikken. Mensen die graag zich verdiepen in meer dan alleen het zuipen van wijn kunnen zich volledig toeleggen op het verzamelen van lectuur, het aan laten leggen van een wijnkelder (waarschijnlijk door zo'n wijnzuiper) en het bijwonen van wijnproeverijen. Of een van de vele middenwegen, kijken welke wijn het beste bij je eten past, decanteren en dan genieten.

Hetzelfde treft mij elke keer weer bij topics die beginnen met een iPod, oordopjes of cd-spelers. Ja, helaas plebs, er bestaat verschil tussen versterkers, verschil in speakers, en er zijn mensen die daar graag voor betalen. Dat jouw oren helaas naar de tyfus zijn door je Rooie Rinus hard-style remix, moet je maar geen "2000 Watt x-plosion" versterker in je pauper GTI inbouwen. Helaas weg, verloren en voor altijd kwijt dus mocht je ooit nog wat intellectuelers ambiëren, ook te laat. En ja, er zijn mensen die geven 300 euro uit voor in-ears, laat ze lekker, die zullen er heus wel goed over hebben nagedacht. Doorgaans zijn die types er toegewijder mee bezig dan jij met je Vivanco's.

Tuurlijk komen er zo weer mensen die slechts reageren met "audiofielen ", maar bedenk gewoon dat het grotendeels aan eigen gebrek ligt, aan het feit dat je er nooit aandacht voor hebt gehad dat jij niet subtiele klanken kan waarderen. Sowieso is het geval dat iemand die zich in de materie heeft verdiept er meer verstand van heeft dan het klootjesvolk, maar het stemt me triest dat laatstgenoemde denken dat ze ook maar enige vorm van inbreng hebben in een discussie. Ik ga hun toch ook niet adviseren over welke gierput het meest efficiënt is? Stiekem is dat bij iPods ook vaak het geval, veel mensen die zich er niet echt in verdiepen zijn er gelijk van overtuigd dat ze daarmee de beste koop doen. Er zijn ook mensen die er na veel wikken en wegen nog steeds voor kiezen, maar ga als breezah van 14 niet beweren dat jouw roze Nano toch echt wel in alle opzichten beter is dan die lelijke D2.

Zo zou ik waarschijnlijk nog even door kunnen gaan, maar het is klaagbaak, denk dat het al iets te lang is.

Samenvatting: Plebs dat pretendeert er meer verstand van te hebben dan/superieur te zijn aan mensen die ergens serieus en met toewijding mee bezig zijn.

Oh hier een rustgevende paint zodat de woede van mensen die zich in negatieve zin aan voelen gesproken wat af kan koelen (of neem anders een Heineken Ice Cold).

Met authentieke paint jpeg artefacts.

Subklacht: te lang topic.

TL;DR
Oh Lord, please help me to keep my big mouth shut until I know what I am talking about.
  woensdag 17 december 2008 @ 11:11:43 #2
131603 Afwazig
Serious business
pi_64082069
quote:
Op woensdag 17 december 2008 11:06 schreef Ouzooo het volgende:
-knip-

TL;DR
Grapje ik heb je topic wel gelezen en geef je deels gelijk, anderzijds kom je namelijk best over als een arrogante pretentieuze zak hooi.

[ Bericht 9% gewijzigd door Adelante op 17-12-2008 11:18:20 (niet die mega smilies) ]
pi_64082116
dus iedereen die geen wijn drinkt is een boer Als we zo redeneren ben jij een flikker, met je kutwijn
Sowieso is dit een kutopic, veel te lang en niet boeiend
When I was a child I had a fever.
My hands felt just like two balloons.
pi_64082133
- Dit topic is te lang.
- Paint opzich oké, vooral omdat het je eerste topic is, maar die tractorbanden kunnen echt niet, die zijn te klein.
- De zon in je paint lacht, terwijl er niet echt een vrolijke straling vanaf komt.

Voor de rest is het eigenlijk te lang, te kleine tractorbanden en een sip zonnetje.

Even een smiley ter opleuking:
  woensdag 17 december 2008 @ 11:14:30 #5
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_64082153
Ik moest glimlachen om je OP.

Daarnaas had je best iets meer moeite kunnen doen op je paint.
Lang leve mij! *O*
  woensdag 17 december 2008 @ 11:14:46 #6
3185 Adelante
To let it go now
pi_64082165
kon dit niet wat beknopter?
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  woensdag 17 december 2008 @ 11:15:21 #7
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_64082182
quote:
Op woensdag 17 december 2008 11:13 schreef Bilky het volgende:
- Dit topic is te lang.
- Paint opzich oké, vooral omdat het je eerste topic is, maar die tractorbanden kunnen echt niet, die zijn te klein.
- De zon in je paint lacht, terwijl er niet echt een vrolijke straling vanaf komt.

Voor de rest is het eigenlijk te lang, te kleine tractorbanden en een sip zonnetje.

Even een smiley ter opleuking:
Lang leve mij! *O*
  woensdag 17 december 2008 @ 11:15:22 #8
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_64082183
samengevat:

ts is dikke flikker?
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGEˇ
pi_64082197
zegt ie "samenvattend", komen er nog 4 fucking alinea's
When I was a child I had a fever.
My hands felt just like two balloons.
pi_64082215
Ja dat lag in de lijn van verwachting, daar was ik me ook wel bewust van.

De klacht gaat voor mij vooral om het feit dat mensen die ergens geen verstand van hebben zich denigrerend gedragen over mensen die er juist actief mee bezig zijn en waarschijnlijk veel beter doorhebben hoe de vork in de steel zit.

Die lucht is echt niet heel slecht hoor, van die paint.

En @Homdeck, nergens zeg ik dat ik wijn drink.
Oh Lord, please help me to keep my big mouth shut until I know what I am talking about.
pi_64082243
Wijn .
TS voelt zich verheven boven het plebs
Showen dat hij 300 euro kostende oordopjes heeft
Die paint is al helemaal
Heb je wel eens verdiept in bier?
pi_64082254
Eens met je punt over de wijn.

Oneens met je punt over de rukkers die 300 euro aan oordopjes uitgeven
pi_64082283
Hoe durf jij te zeggen dat het een rustgevende paint is?
Verdiep je eens in kunst zeg, dit is echt niet rustgevend
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_64082325
Ik begrijp je frustraties, maar jij vertoont hier precies hetzeflde gedrag. Dus de pot verwijt de ketel....
pi_64082328
quote:
Die lucht is echt niet heel slecht hoor, van die paint.
Ik hoopte toch echt op wat meer verloop in de kleuren. En ik mis de regenboog aangezien het bij jou regent (dat moet wel met een dusdanig donkere lucht) en verderop de zon schijnt...
pi_64082397
Dubbele samenvatting.

Overigens ken ik nog een filmpje van iemand die een lege wijnfles in zijn reet duwt.
pi_64082441
@Hardrebel

Ik heb geen dure oordopjes, nergens gezegd ook. Shit, begrijpend lezen is wel moeilijk voor de meeste. Zelfde geldt voor de wijn, ik gaf slechts voorbeelden. In bier heb ik me wel verdiept ja, maar dat kon je misschien wel terugzien in mijn keiharde OP.

En nou, die paint, hey ik ben ook maar een beginner .
pi_64082442
quote:
Overigens ken ik nog een filmpje van iemand die een lege wijnfles in zijn reet duwt.
Canei?
pi_64082470
raar topic maar ik voel me opeens een boer
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_64082476
quote:
En nou, die paint, hey ik ben ook maar een beginner .
Geeft niet, aldoende leert men.
pi_64082509
En er is een verschil tussen samenvattend (dat artikel samenvattend) en samenvatting onderaan.
pi_64082611
Een topic waarin de samenvatting groter is dan de klacht

Goeie paint trouwens ! Alleen maar omdat er een tractor in zit, dat dan weer wel. John Deere FTW
U MAD?
pi_64082624
Je hebt gelijk op een paar punten, maar

Die roze nano pimpt zo'n mongole D2 eruit, rent rondjes om een d2.

Bier en ja ik weet hoe een Rochefort 10 smaakt, "WOAH, ZUIPEUH" dat is gewoon leuk om soms te doen...........

Nee, jij bent gewoon een elitare prutser die niet beseft dat de wegen van 't plebs vaak ook bijzonder leuk zijn
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_64082668
Ik ben helemaal tot rust gekomen van die paint.

Maar oordopjes blijven sowieso niet in mijn oren zitten, dan is 5 euro al teveel.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_64082709
Wat is je lievelings wijn?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')