Je noemt standaard pilsmerken in je poging bier af te schilderen als iets voor 'boeren met een gebrek aan smaak', terwijl er een veel grotere verscheidenheid aan smaken onder de bieren in het algemeen te vinden is dan onder de pilsen.quote:Op dinsdag 16 december 2008 11:49 schreef Beauregard het volgende:
[..]
Het zijn wel bieren, ongelofelijke nerd.
Als ik het specifiek over pils had willen hebben had ik dat wel neergezet. Bijdehand doen... wat een verspilde moeite.
Wat versta jij onder 'hetzelfde doen'?quote:Op dinsdag 16 december 2008 13:28 schreef NielsTriple het volgende:
Haha ik ben het er wel mee eens...
Ik heb altijd het vermoeden gehad dat zo'n proefavond een 'reden' was voor de Nouveau Riche om het een avond op een zuipen te zetten, zonder dat ze het verwijt konden krijgen dat ze tokkies waren
Ik ga binnenkort maar eens in een kroeg zitten, en hetzelfde doen met bier... kijken wat de reacties zijn
slap lullen over hoe het biertje zal smaken, smaakt, en heeft gesmaaktquote:Op dinsdag 16 december 2008 13:35 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Wat versta jij onder 'hetzelfde doen'?
slap lullen over hoe een wijntje zal smaken, smaakt, en heeft gesmaaktquote:Wat denk jij dat er gebeurt bij zo'n proeverij dan?
quote:Ik kan je nu al wel vertellen dat als jij bier gaat proeven zoals wijn bij een proeverij geproefd wordt dat je dan niet dronken gaat worden.
Bovendien is het helemaal niet de nouveau riche die op proeverijen afkomt. Dat zijn grotendeels gewoon normale mensen die van wijn houden en er meer over willen leren.
Ja dat wel natuurlijk. En spugen! En gorgelen en smakken en slurpen!quote:Op dinsdag 16 december 2008 13:39 schreef NielsTriple het volgende:
[..]
slap lullen over hoe het biertje zal smaken, smaakt, en heeft gesmaakt
[..]
slap lullen over hoe een wijntje zal smaken, smaakt, en heeft gesmaakt
[..]
quote:
je vermoeden had niet fouter kunnen zijn. weet je wel wat nouveau riche is? dat zijn de rijk geworden paupers die in salou een huis met zwembad hebben, of met hun porsche langs de havens van nice en cannes rijden. die drinken zoete witte wijn van een bedenkelijk allooi, maar wel duur natuurlijk. mensen zonder enige vorm van smaak die bij alles wat ze hebben meteen zeggen hoe duur het was.quote:Op dinsdag 16 december 2008 13:28 schreef NielsTriple het volgende:
Ik heb altijd het vermoeden gehad dat zo'n proefavond een 'reden' was voor de Nouveau Riche om het een
So you mean... there are rules???quote:Op dinsdag 16 december 2008 13:45 schreef MinderMutsig het volgende:
Ja dat wel natuurlijk. En spugen! En gorgelen en smakken en slurpen!![]()
quote:
Regels smegels.quote:Op dinsdag 16 december 2008 13:47 schreef NielsTriple het volgende:
[..]
So you mean... there are rules???
[..]
Heh, no shitquote:Op dinsdag 16 december 2008 01:41 schreef hmmmz het volgende:
Prachtig zijn die types die met hun neus boven de wijn hangen en dan na lang nadenken zeggen: "Dit komt duidelijk van een zuid-helling".![]()
Ik heb nog nooit iemand in een kroeg zo horen praten over wijn. Of bier. Of Whisky. Ik heb ook een beetje een broertje dood aan overduidelijke kutpaupers die graag doen alsof ze verstand hebben en de meest onzinnige termen uitkramen, maar je kunt de smaak (of eigenlijk; de geur) van wijn prima omschrijven met diverse fruit, hout en andere smaken. Iedereen die regelmatig wijn drinkt herkent in ieder geval een eikengerijpte wijn (hoewel sommige aldiwijnen nog wel eens eikenschaafsel mee ligt te broeden om dat effect te krijgen) en kan die houtsmaak zeker ontdekken.quote:Op dinsdag 16 december 2008 13:28 schreef NielsTriple het volgende:
Haha ik ben het er wel mee eens...
Ik heb altijd het vermoeden gehad dat zo'n proefavond een 'reden' was voor de Nouveau Riche om het een avond op een zuipen te zetten, zonder dat ze het verwijt konden krijgen dat ze tokkies waren
Ik ga binnenkort maar eens in een kroeg zitten, en hetzelfde doen met bier... kijken wat de reacties zijn
Bij bier, en dan niet alleen de namen die je hier opnoemt maar vooral ook de speciaalbieren, zijn er ook ontzettend veel smaken te onderscheiden hoor.quote:Op dinsdag 16 december 2008 11:07 schreef Beauregard het volgende:
Topic voor boerse provincialen en simpele zielen die elke wijn zouden uitspugen maar zich wel geroepen voelen er 'grapjes' over te maken. Hoe zielig.
Wijn is genieten en kan zelfs interessant zijn als je je er een beetje in verdiept. Ik begrijp dat het niet voor iedereen is weggelegd. Een discussie over welk bier het lekkerst is - Heineken, Amstel, Grolsch, of Euroshopper - mag ook best hoor, stel proleten.
Echt waar, joh?quote:Op dinsdag 16 december 2008 16:52 schreef maartenducrot het volgende:
[..]
Bij bier, en dan niet alleen de namen die je hier opnoemt maar vooral ook de speciaalbieren, zijn er ook ontzettend veel smaken te onderscheiden hoor.
Jij klaagt over (gebrek) aan smaak bij anderen terwijl jij dus niet het verschil tussen Heineken en Amstel proeft?quote:Op dinsdag 16 december 2008 17:25 schreef Beauregard het volgende:
[..]
Echt waar, joh?
Dat snap ik ook wel.
Maar ik noem die merken bewust om een 'proletarische discussie' te illustreren. Hoe vaak hoor je niet dat gejank van 'Dommelsch is niet te zuipen', of 'Heineken is geen bier maar pis', terwijl het geen ene donder uitmaakt in de meeste gevallen. Dat dus.
Uhuh.quote:Op dinsdag 16 december 2008 19:57 schreef gunk77 het volgende:
Eensch
Interessant gelul is het
Daarom drink ik geen wijn, uit principe![]()
quote:Op dinsdag 16 december 2008 19:27 schreef RickoKun het volgende:
Wijn is echt om zum kotsen hé!?
Echte mannen drinken Baron uit halve liter blik Het Kanon, lauw uit de fles.
Hier worden die ook gegeven. Vriendin vond hem wel leuk -->quote:Op woensdag 17 december 2008 09:13 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
Het lijkt me nou juist wel leuk om er wat meer over te weten. Is zo'n wijncursusje bij je lokale slijter aan te raden ?
Biertje?quote:Op woensdag 17 december 2008 09:21 schreef FictionalFenna het volgende:
Tjezus, wat een gelul weer. Het gaat geeneens over de verschillende wijnen, maar over hoe elitair wijn drinken is en hoe boers je moet zijn als je bier drinkt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |