abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 december 2008 @ 18:16:29 #91
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_64064405
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 17:25 schreef Beauregard het volgende:

[..]

Echt waar, joh?

Dat snap ik ook wel.

Maar ik noem die merken bewust om een 'proletarische discussie' te illustreren. Hoe vaak hoor je niet dat gejank van 'Dommelsch is niet te zuipen', of 'Heineken is geen bier maar pis', terwijl het geen ene donder uitmaakt in de meeste gevallen. Dat dus.
Jij klaagt over (gebrek) aan smaak bij anderen terwijl jij dus niet het verschil tussen Heineken en Amstel proeft?
Omdat iemand bier boven wijn verkiest is hij boer of proleet? Ik drink ook liever koffie dan thee. Maakt mij dat dan ook nog een simpele ziel? Jij bent precies waar TS in zijn OP op doelt: een echte wannabee wijnkenner.
Je bent nog triester dan ik al dacht

Op zijn tijd drink ik best een glas wijn maar in 99 van de 100 gevallen ben ik een provinciale boer die een fles bier (met een aansteker) opentrekt en lekker aan het flesje lurkt
Heerlijk
als jij het wilt dan vraag ik je ook nog naar de kleur van je trekker
pi_64065432
Crimineel wat een barbaar is hier aan het woord.

Maar dan wel bij hoog en bij laag beweren dat Heineken niet te zuipen is en Grolsch een godendrank (willekeurig voorbeeld)
Wie dit leest is gek
  dinsdag 16 december 2008 @ 19:27:13 #93
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_64066221
Wijn is echt om zum kotsen hé!?

Echte mannen drinken Baron uit halve liter blik.
  dinsdag 16 december 2008 @ 19:57:32 #94
96925 gunk77
Zo ik iets ben, ben ik ADO fan
pi_64067075
Eensch

Interessant gelul is het

Daarom drink ik geen wijn, uit principe
pi_64067233
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 19:57 schreef gunk77 het volgende:
Eensch

Interessant gelul is het

Daarom drink ik geen wijn, uit principe
Uhuh.
Want stiekem vind je wijn heel erg lekker en proef jij alle verschillende smaaknuances.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_64072484
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 19:27 schreef RickoKun het volgende:
Wijn is echt om zum kotsen hé!?

Echte mannen drinken Baron uit halve liter blik Het Kanon, lauw uit de fles.
"Ow, en betreffende PP: Iedereen weet toch dat dat een verbitterde piemel is, die alleen maar op anderen kan kankeren? Daarom is hij ook zo leuk. Zonder PP zou het leven maar saai zijn "
pi_64079461
Het lijkt me nou juist wel leuk om er wat meer over te weten. Is zo'n wijncursusje bij je lokale slijter aan te raden ?
pi_64079495
quote:
Op woensdag 17 december 2008 09:13 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
Het lijkt me nou juist wel leuk om er wat meer over te weten. Is zo'n wijncursusje bij je lokale slijter aan te raden ?
Hier worden die ook gegeven. Vriendin vond hem wel leuk -->
Ben niet meegeweest. Ik moet die troep niet.
Als ik zou gaan dan was het alleen voor de franse kaasjes die je erbij kon proeven
U MAD?
pi_64079572
Tjezus, wat een gelul weer. Het gaat geeneens over de verschillende wijnen, maar over hoe elitair wijn drinken is en hoe boers je moet zijn als je bier drinkt.
I HATE MUSIC
pi_64079933
quote:
Op woensdag 17 december 2008 09:21 schreef FictionalFenna het volgende:
Tjezus, wat een gelul weer. Het gaat geeneens over de verschillende wijnen, maar over hoe elitair wijn drinken is en hoe boers je moet zijn als je bier drinkt.
Biertje?
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_64080185
Eens met klacht ja.
pi_64080217
Wat een geneuzel idd. Zuip gewoon je wijn en kap met die interessantdoenerij
When I was a child I had a fever.
My hands felt just like two balloons.
  woensdag 17 december 2008 @ 11:21:22 #103
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_64082363
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 11:12 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]

Kunnen we het niet over lekkere wietjes hebben?
Nou, het liefst gewoon een voorgedraaide mixjoint..
Maar op z'n tijd kan ik van een Cristal ook erg genieten, White Widow en Triple Widow vind ik minder... Dan liever een Moonflower.

woensdag 17 december 2008 @ 11:29:12 #104
223686 Jenglejack
Het recht is krom
pi_64082620
Eens met veel mensen + TS !
Opkankeren met je "exquisite" smaak papillen, en drink je wijn gewoon.
Probeer niet interessant te doen.
Je weet..
  woensdag 17 december 2008 @ 11:57:13 #105
188728 Lyzio
why do we fall
pi_64083485
Wijn Kattepis is het.
live as if you'll die today
dream as if you'll live forever
- james 'jimmy' dean
pi_64084048
quote:
Op woensdag 17 december 2008 09:13 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
Is een beetje afhankelijk van de slijter maar over het algemeen zou ik zeggen van wel.
pi_64085650
quote:
Op woensdag 17 december 2008 09:57 schreef Homdeck het volgende:
Wat een geneuzel idd. Zuip gewoon je wijn en kap met die interessantdoenerij
Dat dus. Sinds ik ooit een review las met termen als 'kwispelende aardbeien' kan ik dat volk echt niet meer serieus nemen Come on, het zijn maar platgestampte druiven!
pi_64086683
Kwispelende aardbeien?
!
pi_64086931
Wat een klacht zeg. Dan zuip je het toch gewoon, wat kan jou het nou schelen dat er mensen zijn die er wel interesse in hebben? Moeilijk leven heb je hoor.
  woensdag 17 december 2008 @ 13:50:28 #110
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64087115
quote:
Op woensdag 17 december 2008 13:44 schreef Taurus het volgende:
Wat een klacht zeg. Dan zuip je het toch gewoon, wat kan jou het nou schelen dat er mensen zijn die er wel interesse in hebben? Moeilijk leven heb je hoor.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_64087149
quote:
Op woensdag 17 december 2008 13:44 schreef Taurus het volgende:
Ctrl-c & ctrl-v je dat even in 90% van de topics in KLB?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_64087228
"Trots" zijn op lage ontwikkeling. MET PAINT!

Wel de OP lezen hè... Wat een bekrompen gedoe hier .
Oh Lord, please help me to keep my big mouth shut until I know what I am talking about.
  woensdag 17 december 2008 @ 16:14:26 #113
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_64091774
Als TS zo over wijn denkt, moet hij in het vervolg gewoon de hond een fles wodka voeren, en dan met z'n bek onder fikkie gaan liggen totdat hij een plasje doet, zodat de alcohol wat verdund is...dat sommige mensen meer gradaties kunnen zien dan lekker, koppijn, en geef me effe een teiltje wijn, zou hen moeten inspireren om ook eens een smakenpalet te ontwikkelen.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  woensdag 17 december 2008 @ 17:23:39 #114
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_64093709
quote:
Op woensdag 17 december 2008 16:14 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Als TS zo over wijn denkt, moet hij in het vervolg gewoon de hond een fles wodka voeren, en dan met z'n bek onder fikkie gaan liggen totdat hij een plasje doet, zodat de alcohol wat verdund is...dat sommige mensen meer gradaties kunnen zien dan lekker, koppijn, en geef me effe een teiltje wijn, zou hen moeten inspireren om ook eens een smakenpalet te ontwikkelen.
Blijkbaar bij Captain_Fabulous een gevoelig snaartje geraakt.
pi_64093785
quote:
Op woensdag 17 december 2008 13:53 schreef Ouzooo het volgende:

Als je elitair wilt doen, dan kun je beter niet gelijk je eerste moeilijke woordje in zo'n OP verkeerd spellen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 17 december 2008 @ 17:26:34 #116
153506 Captain_Fabulous
pi_64093792
quote:
Op woensdag 17 december 2008 17:23 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Blijkbaar bij Captain_Fabulous een gevoelig snaartje geraakt.
Ik laat de mogelijkheid voor een leuke rant and rave niet liggen, natuurlijk. Ik drink zelden wijn van meer dan 4 euro per fles, maar weet wel wat ik drink, en kan het een beetje benoemen waarom ik iets lekker vind...
  woensdag 17 december 2008 @ 17:32:59 #117
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_64093939
quote:
Op maandag 15 december 2008 20:51 schreef Adelante het volgende:
altijd leuk om die termen er ook gewoon tegenaan te gooien als je er de ballen verstand van hebt
Inderdaad, echt te grappig als mensen je dan nog geloven ook .
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
  woensdag 17 december 2008 @ 17:54:39 #118
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_64094533
quote:
Op woensdag 17 december 2008 13:53 schreef Ouzooo het volgende:

Zeg Ouzooo... Even een correctie: ik zeg niets over het smaakkennend vermogen van de wijnkenner - toevallig proef ik niks dus dat is even een vervelend detail in deze - het gaat mij om de belachelijke beschrijvingen die aan wijnen gegeven worden.
Bij Fruitig kan ik me nog iets voorstellen, dat er een smaak van aarbeien of abrikozen in zit. Dus nouja.
Maar wat zegt 'houttonen' nou? Of 'frisse smaak', is de wijn dan te koud ofzo dat hij te fris is? Of 'breed van smaak'. Wat is breed dan, hoe moet men dat zien?
Hetzelfde als zeggen dat een snoepje 'metalig' smaakt. Weet iemand hoe metaal smaakt dan?
  woensdag 17 december 2008 @ 20:40:46 #119
153506 Captain_Fabulous
pi_64099696
quote:
Op woensdag 17 december 2008 17:54 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Zeg Ouzooo... Even een correctie: ik zeg niets over het smaakkennend vermogen van de wijnkenner - toevallig proef ik niks dus dat is even een vervelend detail in deze - het gaat mij om de belachelijke beschrijvingen die aan wijnen gegeven worden.
Bij Fruitig kan ik me nog iets voorstellen, dat er een smaak van aarbeien of abrikozen in zit. Dus nouja.
Maar wat zegt 'houttonen' nou? Of 'frisse smaak', is de wijn dan te koud ofzo dat hij te fris is? Of 'breed van smaak'. Wat is breed dan, hoe moet men dat zien?
Hetzelfde als zeggen dat een snoepje 'metalig' smaakt. Weet iemand hoe metaal smaakt dan?
Houttonen : als wijn in een bepaald soort vat zit, gaat het smaken naar het hout waar het vat van gemaakt is. Eiken vaten ' smaken' zwaarder...zeg maar. En combineren dus goed met sterk smakend eten, vlees ed.
Frisse wijn...is wat mij betreft als hij net niet te zuur is om te drinken. Maar als je vis eet, is een hap vis en dan een slok wat zurige wijn, juist lekker.
Breed van smaak: pretentieus geneuzel van would be wijnkenners
Metalig : stop een lepel in je mond en sabbel eens...

Wijn hoeft niet ingewikkeld te zijn om toch een beetje te weten wat je naar binnen giet.
pi_64101750
quote:
Op woensdag 17 december 2008 17:54 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Dus omdat jij het niet kan..zijn de mensen die het wel kunnen erg ?
Beetje als een blinde die loopt te schelden op mensen die een bepaald schilderij mooi vinden.
Of een dove die het niet trekt dat mensen genieten van een mooi concert....
Ga lekker ergens anders miepen over je handicap..vraag een uitkering aan ofzo...
Op woensdag 21 januari 2009 01:53 schreef helldeskr de waarheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')