abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64040978
quote:
Op maandag 15 december 2008 21:07 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

je bent een ordinair wiefke. biertje?
wat ben ik?
Gewoon, omdat het kan.
  maandag 15 december 2008 @ 21:11:51 #32
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64040991
quote:
Op maandag 15 december 2008 21:11 schreef -AnneX- het volgende:

[..]

wat ben ik?
sorry. ik zal het in jouw taal schrijven. een ordinaire stoephoer. pils?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_64041009
quote:
Op maandag 15 december 2008 21:10 schreef FictionalFenna het volgende:
Ik kan er wel van genieten als iemand het over een 'mooie, levendige wijn' heeft.
Wat zie ik jou ineens vaak, Frenna.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_64041063
3e alinea is de bom
"Ow, en betreffende PP: Iedereen weet toch dat dat een verbitterde piemel is, die alleen maar op anderen kan kankeren? Daarom is hij ook zo leuk. Zonder PP zou het leven maar saai zijn "
pi_64041101
''Meneer, kan ik u een wijn aanbieden?''
''Jazeker ober''
''Droog, meneer?''
''Nee, nat graag.''

Liever 5 in de hand, dan schijten op een natte krant.
pi_64041117
quote:
Op maandag 15 december 2008 21:12 schreef Quir het volgende:

[..]

Wat zie ik jou ineens vaak, Frenna.
I HATE MUSIC
pi_64041165
quote:
Op maandag 15 december 2008 21:15 schreef FictionalFenna het volgende:

[..]

Ik ben blijkbaar te snel op mijn toetsenbord vandaag.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_64041207
quote:
Op maandag 15 december 2008 21:16 schreef Quir het volgende:

[..]

Ik ben blijkbaar te snel op mijn toetsenbord vandaag.
Ik ga zo een wijntje drinken.
I HATE MUSIC
pi_64041255
Dat is dan ook voor 50Plussers mijn Pa is ook zo . Komt met de tijd zeun zegt ie dan als ik de klacht van de TS vertel.
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_64041657
Voor de mensen die zich afvragen wat droge wijn inhoud? het is het tegenovergestelde van zoet.(zuur)
pi_64041689
quote:
Op maandag 15 december 2008 20:56 schreef Hyman het volgende:
Wijn is gewoon niet te drinken.
Ja, wijn, nooit smakelijk gevonden.
  maandag 15 december 2008 @ 21:38:42 #42
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64041965
quote:
Op maandag 15 december 2008 21:30 schreef tijger74 het volgende:
Voor de mensen die zich afvragen wat droge wijn inhoud? het is het tegenovergestelde van zoet.(zuur)
volgens mij wil jij volgend jaar de prijs voor de meest behulpzame user 2009 in de wacht slepen.
pi_64042397
quote:
Op maandag 15 december 2008 21:11 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

sorry. ik zal het in jouw taal schrijven. een ordinaire stoephoer. pils?
moeilijk he, eens niet op de username af gaan maar eerst eens kijken of het om een mannelijk of vrouwelijk persoon gaat...
maar om terug te komen op je vraag: Bier, pils, pint, whatever... lekker
Gewoon, omdat het kan.
  maandag 15 december 2008 @ 21:54:43 #44
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_64042540
Welke pauper drinkt dan ook wijn

Een echte man drinkt bier!
Tics van je petten.
  maandag 15 december 2008 @ 21:56:39 #45
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_64042627
Ts drinkt aldiwijn uit pakken.
  maandag 15 december 2008 @ 21:57:24 #46
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64042651
quote:
Op maandag 15 december 2008 21:51 schreef -AnneX- het volgende:

[..]

moeilijk he, eens niet op de username af gaan maar eerst eens kijken of het om een mannelijk of vrouwelijk persoon gaat...
maar om terug te komen op je vraag: Bier, pils, pint, whatever... lekker
ja sorry hoor, maar ik ga niet bij elk persoon checken of ie mannelijk, dan wel vrouwelijk is. ik ga van de naam uit die je gebruikt. lijkt me wel zo handig en volgens mij is dat ook de ongeschreven bedoeling.

maar even goede ehhh... vrienden.
  Donald Duck held maandag 15 december 2008 @ 21:58:34 #47
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_64042696
Zo af en toe drink ik wel eens een rode wijn. Best lekker, maar ik weet geen zak van al die verschillende types die je blijkbaar hebt
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  maandag 15 december 2008 @ 22:04:46 #48
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64042935
quote:
Op maandag 15 december 2008 21:58 schreef __Saviour__ het volgende:
Zo af en toe drink ik wel eens een rode wijn. Best lekker, maar ik weet geen zak van al die verschillende types die je blijkbaar hebt
gewoon rustig doorgaan met drinken, je proeft het op een gegeven moment wel.
pi_64043442
quote:
Op maandag 15 december 2008 22:04 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

gewoon rustig doorgaan met drinken, je proeft het op een gegeven moment wel.
I HATE MUSIC
  dinsdag 16 december 2008 @ 00:04:27 #50
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_64046420
quote:
Op maandag 15 december 2008 21:15 schreef Aardappelbeertje het volgende:
''Meneer, kan ik u een wijn aanbieden?''
''Jazeker ober''
''Droog, meneer?''
''Nee, nat graag.''

Hoe wilt u uw biefstuk? Medium?
Nee, XXL graag.

pi_64046539
Prikkelend karakter, verrassend kil op de tong, softe afdronk, nattig maar breed van smaak, vol en bitter toch ook zoet, de smaak zet ruig en vlot in en eindigt karaktervol. De afdronk is ranzig en onevenwichtig, met lichte bliktonen....

biertjuh???????
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_64046599
Dan drink je het niet vaak genoeg, simpel! Zo proef ik bijvoorbeeld het verschil niet tussen diverse biermerken of -soorten, terwijl anderen regelmatig hele discussies hebben omdat dít of dát bier "niet te zuipen" is.
  dinsdag 16 december 2008 @ 00:19:00 #53
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_64046724
WEHEHEHE, TS is chronisch verkouden
Ok stelletje hokboeren
pi_64046785
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 00:13 schreef Croupouque het volgende:
Dan drink je het niet vaak genoeg, simpel! Zo proef ik bijvoorbeeld het verschil niet tussen diverse biermerken of -soorten, terwijl anderen regelmatig hele discussies hebben omdat dít of dát bier "niet te zuipen" is.
Maar die discussies over bier zijn dan in mijn ogen meer regiogebonden dan smaakgebonden.
pi_64046809
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 00:13 schreef Croupouque het volgende:
Ik vraag me uberhaupt af in hoeverre zogenaamde 'kenners' in staat zijn om die smaken blind te onderscheiden. Ik heb een aantal keer bijvoorbeeld blinde biertests gedaan en daarbij had je dan mensen die bijvoorbeeld zworen bij Heineken en Grolsch bocht vonden bij zo'n blinde test de Grolsch als lekkerste biertje aanwezen en de Heineken als bocht. Of een collega die zweert dat bronwater toch echt veel beter is dan kraanwater nadat hij een slok heeft genomen uit een fles bronwater die ik net daarvoor gevuld had met kraanwater.
Ik denk dat het bij wijn niet veel anders is wanneer je mensen blind laat proeven.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_64047097
Goed topic.
Ik ben het wel met TS eens dat sommige mensen wel heel erg hoogdravende nietszeggende termen gebruiken om wijn te omschrijven maar termen als houttonen, droog, lange afdronk, soepel, rood fruit, chocolade, tabak e.d. zijn gewoon wel nodig als je de smaak een wijn wilt omschrijven en onder goede begeleiding en met behulp van vergelijkingsmateriaal weet ik zeker dat je in ieder geval een deel van die termen ook echt zult kunnen thuisbrengen in een wijn. En het is natuurlijk wel zo dat je smaak zich ontwikkeld en hoe meer wijnen je proeft en hoe meer je er over praat hoe beter je de subtiele smaaknuances proeft en kunt omschrijven.

Als je ook maar een beetje interesse hebt in wijn dan is het echt de moeite waard om eens naar een proeverij bij je lokale slijter te gaan. Of houdt thuis eens een klein proeverijtje en begin dan met de basis. Van een merk een sauvignon blanc en een chardonnay vergelijken of merlot, een cabertnet sauvignon en een syrah. Dan leer je de verschillende druifsoorten kennen en de verschillen proeven.
Of neem eens een Franse, een Zuid-Afrikaanse, een Chileense en een Californische wijn van dezelfde druifsoort en proef wat terroir (grondsoort) en klimaat doet met een druif. Of het verschil tussen een wijn die op houten vaten gerijpt is en een die dat niet is. Dat is echt een wereld van verschil.
Als je dan ook nog opschrijft wat je proeft (daar zijn overigens waarschijnlijk ook wel formulieren voor te vinden online met diverse omschrijvingen) zal je zien dat je steeds meer smaken herkent.
There is no love sincerer than the love of food.
  dinsdag 16 december 2008 @ 00:43:40 #57
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_64047203
Bij bier proef ik het verschil doorgaans wel. Tenminste van de grote namen wel.

Bij wijn heb ik er een hard hoofd in dat mensen de wijnen echt zo precies weten te onderscheiden.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_64047217
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 00:22 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik vraag me uberhaupt af in hoeverre zogenaamde 'kenners' in staat zijn om die smaken blind te onderscheiden. Ik heb een aantal keer bijvoorbeeld blinde biertests gedaan en daarbij had je dan mensen die bijvoorbeeld zworen bij Heineken en Grolsch bocht vonden bij zo'n blinde test de Grolsch als lekkerste biertje aanwezen en de Heineken als bocht. Of een collega die zweert dat bronwater toch echt veel beter is dan kraanwater nadat hij een slok heeft genomen uit een fles bronwater die ik net daarvoor gevuld had met kraanwater.
Ik denk dat het bij wijn niet veel anders is wanneer je mensen blind laat proeven.
De gemiddelde huis-tuin-en-keuken-wijndrinker zal inderdaad niet in staat zijn om een wijn blind precies te benoemen. Sterker nog, voor de gemiddelde wijndrinker zou ik het al knap vinden als ze het juiste land en in sommige gevallen zelfs de druifsoort(en) weten te noemen.
Maar de échte kenners die zullen veel meer in de richting komen. Bij Franse wijnen zegt de druifsoort bijvoorbeeld al vrij veel omdat Frankrijk heel strenge regels heeft over welke druif waar verbouwd mag worden. Tel daar dan terroir er klimaat bij op (en dat is écht te proeven) en je komt nog meer in de richting.

Maar het blijft leuk om ieder jaar tegen de jaarwisseling de uitslagen van de blinde proeverijen van bubbels te zien. Steevast steekt daar tegenwoordig een cava met kop en schouders boven de champagnes uit terwijl de experts zeker weten dat ze de Chateau Veelteduur verkozen hebben tot winnaar. Want die is natuurlijk veel beter dan die meuk uit Spanje.
pi_64047350
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 00:44 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

De gemiddelde huis-tuin-en-keuken-wijndrinker zal inderdaad niet in staat zijn om een wijn blind precies te benoemen. Sterker nog, voor de gemiddelde wijndrinker zou ik het al knap vinden als ze het juiste land en in sommige gevallen zelfs de druifsoort(en) weten te noemen.
Maar de échte kenners die zullen veel meer in de richting komen. Bij Franse wijnen zegt de druifsoort bijvoorbeeld al vrij veel omdat Frankrijk heel strenge regels heeft over welke druif waar verbouwd mag worden. Tel daar dan terroir er klimaat bij op (en dat is écht te proeven) en je komt nog meer in de richting.

Maar het blijft leuk om ieder jaar tegen de jaarwisseling de uitslagen van de blinde proeverijen van bubbels te zien. Steevast steekt daar tegenwoordig een cava met kop en schouders boven de champagnes uit terwijl de experts zeker weten dat ze de Chateau Veelteduur verkozen hebben tot winnaar. Want die is natuurlijk veel beter dan die meuk uit Spanje.
Dat geldt net zo goed voor de geoefende biedrinker met enigszins gevoel voor smaak. Of het nou wijnen, bieren, whiskeys of wat dan ook betreft, als je een ontwikkelde smaak hebt en enigzins geoefend bent dan kun je het verschil wel maken. Er is alleen een hele grote groep mensen die meent dat ze dit wel kunnen, maar wanneer ze daadwerkelijk een blinde test doen toch pijnlijk door de mand vallen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_64047455
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 00:52 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat geldt net zo goed voor de geoefende biedrinker met enigszins gevoel voor smaak. Of het nou wijnen, bieren, whiskeys of wat dan ook betreft, als je een ontwikkelde smaak hebt en enigzins geoefend bent dan kun je het verschil wel maken. Er is alleen een hele grote groep mensen die meent dat ze dit wel kunnen, maar wanneer ze daadwerkelijk een blinde test doen toch pijnlijk door de mand vallen.
Leuk hč?

Van die mensen die helemaal beginnen te gloeien en de meest onzinnige termen uit de kast trekken om een wijn te beschrijven die ze herkennen want ze drinken die dure fles natuurlijk vaker of ze hebben de boekjeskennis om hem als dure fles te herkennen.
En dan niet doorhebben dat je voor hun komst een lege fles gevuld hebt met goedkope prutwijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')