quote:Even een korte situatie-analyse.
Het geld is zogenaamd overgemaakt, waardoor Edwinuss gelooft dat het tijd is om de inloggegevens te geven zodat Elixabete haar rechtmatige spullen kan claimen. Dit is een vetrouwenskwestie, en Edwinuss heeft dus geloofd dat de geldoverdracht gunstig is verlopen, ondanks dat hij het daadwerkelijke geld nog niet binnen had. 'An sich' admirabel, hoewel zeker met internetverkopen, niet de slimste optie.
Vervolgens wordt er door Elixabete ingelogd en de spullen van een account naar een andere overgeheveld. Dit ondanks dat het geld nog niet feitelijk binnen is bij Edwinuss. Nu is het inloggen vooral een persoonlijke zaak voor Edwinuss, of hij dit acceptabel acht, maar het lijkt mij sterk dat het overhevelen van goederen voordat de daadwerkelijke betaling binnen is ook als 'OK' gezien wordt.
Dit is dus het punt waar Elixabete de fout in gaat. Zij had nooit deze spullen mogen 'manipuleren', of liever gezegd, voor haarzelf gebruiken, voordat Edwinuss een bevestiging had gegeven dat hij het geld daadwerkelijk binnen had. Het is het verschil tussen de spullen 'bekijken' en ook daadwerkelijk toe-eigenen.
Nu komt Elixabete met het punt dat zij het geld niet heeft kunnen overmaken omdat IBAN/BIC niet gegeven was door Edwinuss. Prima, maar de spullen moeten dan uiteraard worden teruggegeven. Niet een deel, niet de helft, gewoon alles. Het al overnemen van deze 'waren' was al incorrect, maar kan in principe nog worden gerectificeerd door gewoon alles netjes terug te geven. Dit wordt echter niet gedaan.
Edwinuss geeft niet zijn IBAN/BIC gegevens, maar er wordt wel een link gepost naar een site waar dat makkelijk te genereren is. Elixabete weigert, omdat zij vindt dat Edwinuss haar direct zijn IBAN/BIC gegevens moet geven. Edwinuss zegt nu dat hij het voor hem niet meer de moeite waard is. Op zich was dit het punt waar Edwinuss de zaak tot een einde had kunnen brengen, mits Elixabete daadwerkelijk had betaald. Desondanks is het geen argument dat Elixabete daardoor de goederen kan houden. Ze moeten teruggegeven worden totdat Edwinuss zijn geld binnen heeft.
Over de kwestie van 'blackmail', er zijn van Edwinuss' kant geen prive-gegevens over Elixabete gepost die hiervan zouden kunnen spreken. Ja, wel chatlogs, maar het was duidelijk dat deze relevant waren voor het onderwerp en geen schadelijke informatie bevatten. Inderdaad is er wel 'schade' toegebracht aan de persoon en/of reputatie van Elixabete, maar gezien de bovenstaande kwestie is dat niet meer dan terecht. Er kan dus niet worden gesproken van 'blackmail', gezien Elixabete op geen enkele wijze ergens mee wordt gechanteerd. Hierbij heb ik nog niet eens genoemd dat Edwinuss' gegevens wel worden gepost door Elixabete, wat dus wel gezien zou kunnen worden als 'blackmail'.
De oplossingen voor dit probleem zijn dus simpel (en ook al vele malen eerder genoemd) :
- Elixabete geeft het geld terug, door zelf een IBAN/BIC te genereren.
- Edwinuss stuurt alsnog zijn IBAN/BIC gegevens om deels 'over de brug te komen', en Elixabete betaalt alsnog.
- Er wordt niet betaald, en alle goederen (dus niet een deel, of de helft) worden onmiddelijk teruggegeven. Dit is de makkelijkste optie (als in, minst tijdrovende).
De situatie zoals hij nu is, dat Elixabete niet betaald omdat er geen IBAN/BIC is gegeven, is pure onzin. Als koper, zeker na een situatie zoals hierboven beschreven waarbij Elixabete al (tenminste een deel) van de goederen overneemt zonder dat het geld daadwerkelijk binnen is, zou Elixabete degene moeten zijn die het initiatief neemt en de moeite neemt om IBAN/BIC op te zoeken en te betalen. Nogmaals, het is niet de slimste zet van Edwinuss om voortijdig zijn inloggegevens te geven, maar als Elixabete hier misbruik van maakt moet zij dit rectificeren, niet Edwinuss.
BaronPils.
quote:Op zaterdag 13 december 2008 21:49 schreef Dennehy het volgende:
Mijn god, wat is die Elixabete een achterlijk kutwijf.
Ik dacht, ik zeg het nog maar even.quote:Op zaterdag 13 december 2008 21:50 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Die conclusies hadden we al getrokken. Zo'n 600 posts geleden.
Bedankt, misschien dat mensen het vergeten waren..quote:Op zaterdag 13 december 2008 21:51 schreef Dennehy het volgende:
[..]
Ik dacht, ik zeg het nog maar even.
Jwt.quote:Op zaterdag 13 december 2008 21:57 schreef Krazy_Kripples het volgende:
[..]
Bedankt, misschien dat mensen het vergeten waren..
Uutraard, net zoals James Bond altijd met z'n vijanden gaatquote:Op zaterdag 13 december 2008 21:59 schreef Krazy_Kripples het volgende:
Poll: Zou jij Elixabete willen volblaffen?JAH!! Never nooit niet
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
En jij gelooft dat ze een vrouw is? Ze liegt alles bij elkaar, het is gewoon een kerel.quote:Op zaterdag 13 december 2008 22:05 schreef remlof het volgende:
Het is een leuke meid om te zien, maar ze moet nog wel wat manieren leren
Dat ook nog eens.quote:Op zaterdag 13 december 2008 22:06 schreef Dennehy het volgende:
[..]
En jij gelooft dat ze een vrouw is? Ze liegt alles bij elkaar, het is gewoon een kerel.
Mwah, ik vind haar niet echt knap hoor..quote:Op zaterdag 13 december 2008 22:05 schreef remlof het volgende:
Het is een leuke meid om te zien, maar ze moet nog wel wat manieren leren
quote:Op zaterdag 13 december 2008 21:59 schreef Krazy_Kripples het volgende:
[ afbeelding ]
Poll: Zou jij Elixabete willen volblaffen?JAH!! Never nooit niet
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Neen want dat mag nietquote:Op zaterdag 13 december 2008 22:24 schreef admiraal_anaal het volgende:
Gaan we nu allemaal persoonlijke gegevens achterhalen en posten hier
idd zoveel mensen die voor dierensex in zijnquote:Op zaterdag 13 december 2008 22:27 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]tis net broer konijn met een varkensneus.
Moet dit poezie voorstellen? Euhm..quote:Op zaterdag 13 december 2008 22:50 schreef JaZekerZ het volgende:
[ afbeelding ]
Niemand die weet dat ik hier ben mm
Hoewel ik de kasteelheer ben
Ik ben geen mens
maar ook geen echt beest
Ik ben het ...
Het is ook een vent met de naamquote:Op zaterdag 13 december 2008 22:06 schreef Dennehy het volgende:
[..]
En jij gelooft dat ze een vrouw is? Ze liegt alles bij elkaar, het is gewoon een kerel.
quote:Op zaterdag 13 december 2008 22:52 schreef Krazy_Kripples het volgende:
[..]
Moet dit poezie voorstellen? Euhm..
quote:Op zaterdag 13 december 2008 22:52 schreef yvonne het volgende:
[..]
Het is ook een vent met de naam
Rocky Balboa,
oh nee Bilboa
Nee, die Spaansequote:Op zaterdag 13 december 2008 23:12 schreef Krazy_Kripples het volgende:
Edwinussdude, waar ben je? HIERKOMEN!
Ze moeten allebei hierkomen, dan 'ken' er weer gereld wordenquote:Op zaterdag 13 december 2008 23:33 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
Nee, die Spaanse
zou ze ook zo gruwelijk nat zijn? (of ken je die ook niet? )
Niemand neemt jou serieus... dus who cares...quote:Op zaterdag 13 december 2008 23:35 schreef Breathtaking het volgende:
Dat comunistisch op het plaatje maakt het helemaal af. Als je wil dat mensen je topic serieus nemen spel dan ook fatsoenlijk.
Die heeft ie niet eens zelf gemaaktquote:Op zaterdag 13 december 2008 23:35 schreef Breathtaking het volgende:
Dat comunistisch op het plaatje maakt het helemaal af. Als je wil dat mensen je topic serieus nemen spel dan ook fatsoenlijk.
't Is ook echt ineens omgeslagen hè?quote:Op zaterdag 13 december 2008 23:44 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Niemand neemt jou serieus... dus who cares...
Vertel eens?quote:Op zaterdag 13 december 2008 23:50 schreef Quir het volgende:
[..]
't Is ook echt ineens omgeslagen hè?
Clithoodpiercing die leidde tot een vrije val in de kaste. Behoorlijk dramatisch al zeg ik het zelfquote:
Ze beweert ook connecties met de ETA te hebbenquote:Op zondag 14 december 2008 00:31 schreef Painted_Horse het volgende:
Ben al een keer bijna door haar genaaid, en dat is zonder zoenen geen prettige ervaring.
Dus nee, tnx
leeft in een eigen wereldjequote:Op zondag 14 december 2008 00:42 schreef jslavenburg het volgende:
[..]
Ze beweert ook connecties met de ETA te hebben
Dan is ze wel zeer amateuristisch bezig. Ik had van Elixabete verwacht dat ze een DDoS kon uitvoeren op verschillende sites.quote:Op zondag 14 december 2008 00:42 schreef jslavenburg het volgende:
[..]
Ze beweert ook connecties met de ETA te hebben
't Is hier blauw. En stop daar eens mee.quote:Op zondag 14 december 2008 00:10 schreef Anthony92 het volgende:
[..]
Clithoodpiercing die leidde tot een vrije val in de kaste. Behoorlijk dramatisch al zeg ik het zelf
Ja natuurlijk. Dat ze verder een communistische kuthoer is doet niks af aan haar eventuele neukgeluidjes.quote:Op zondag 14 december 2008 00:56 schreef Quir het volgende:
Laten we realistisch blijven, jullie zouden haar toch volblaffen.
quote:Op zaterdag 13 december 2008 23:44 schreef jslavenburg het volgende:
Ooh Elixabete, ja dat is die lelijke kankersnolZelfs Mr.Ed kan zijn bek niet zo ver open trekken en heeft niet zulke grote tanden
quote:Op zondag 14 december 2008 01:00 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ja natuurlijk. Dat ze verder een communistische kuthoer is doet niks af aan haar eventuele neukgeluidjes.
hoe kan het blauw zijn, ik dacht dat ghotics de wereld als zwart zagenquote:Op zondag 14 december 2008 00:57 schreef Quir het volgende:
[..]
't Is hier blauw. En stop daar eens mee.
nee over je vettige haren ahahaha wat ben ik toch grappigquote:Op zondag 14 december 2008 02:09 schreef Quir het volgende:
Even uitkijken dat ik niet over mijn gitaar heenrol.
Dadelijk ga je degraderen. Tussendoor even mijn pasgewassen haartjes terug in model schuiven.quote:Op zondag 14 december 2008 02:11 schreef Anthony92 het volgende:
[..]
nee over je vettige haren ahahaha wat ben ik toch grappig
ja aziaat ben je zeker met je tekenfilmpjesquote:Op zondag 14 december 2008 02:15 schreef Quir het volgende:
[..]
Dadelijk ga je degraderen. Tussendoor even mijn pasgewassen haartjes terug in model schuiven.
Jij gelooft zerker niet in de holocaust danquote:Op zondag 14 december 2008 02:30 schreef Quir het volgende:
Blijf eens van de drugs af Klau. We waren toch homies?
quote:Op zondag 14 december 2008 00:55 schreef Specularium het volgende:
Hey godverdomme, toen ik stemde stond bij de poll ja nog voor.
quote:Op zondag 14 december 2008 00:56 schreef Quir het volgende:
Laten we realistisch blijven, jullie zouden haar toch volblaffen.
Ga eerst de OP eens lezen danquote:Op zondag 14 december 2008 08:02 schreef Halcon het volgende:
Waar gaat dit over? Blauwtje gelopen ofzo?
quote:NIEUWE POLL, ALLEMAALl EVEN STEMMEN!![]()
![]()
Ik zie een hele hoop geneuzel en de hoofdrolspelers lijken nerds te zijn....quote:Op zondag 14 december 2008 08:14 schreef Krazy_Kripples het volgende:
[..]
Ga eerst de OP eens lezen dan
Elixabete is een notoir oplichter en dief, zusje of broertje van Rocky Bilbao, en een hoop fappers hier trappen nog steeds in de vrouwenact en willen haar wel volblaffen.quote:Op zondag 14 december 2008 08:44 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik zie een hele hoop geneuzel en de hoofdrolspelers lijken nerds te zijn....
Heeft iemand een samenvatting?
Zo ook de TS dus. Gewoon het blauwtje dus, hij wilde haar volblaffen, maar dat vond zij niet zo´n goed plan.quote:Op zondag 14 december 2008 08:51 schreef yvonne het volgende:
[..]
Elixabete is een notoir oplichter en dief, zusje of broertje van Rocky Bilbao, en een hoop fappers hier trappen nog steeds in de vrouwenact en willen haar wel volblaffen.
quote:Op zaterdag 13 december 2008 21:50 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Die conclusies hadden we al getrokken. Zo'n 60000 posts geleden.
Ben het wel met onze rode leider eensquote:Op zondag 14 december 2008 09:02 schreef iamredleader het volgende:
Het blijf een-topic, met een
-verhaal.
En, kindertjes, wat hebben we vandaag geleerd?quote:Op zondag 14 december 2008 09:16 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Ben het wel met onze rode leider eensHet wordt wel opgezet als een huuuuuuuuuuge drama!
In de ghetto's van Brabantquote:Op zondag 14 december 2008 09:21 schreef Halcon het volgende:
In het leven van een internetnerd heeft dit waarschijnlijk net zoveel impact als dat jij morgen wat kogels naar je toegeslingerd krijgt.
quote:Op zondag 14 december 2008 09:21 schreef Halcon het volgende:
In het leven van een internetnerd heeft dit waarschijnlijk net zoveel impact als dat jij morgen wat kogels naar je toegeslingerd krijgt.
Elixabete is niet goed in haar hoofd. Had ik je wel eerder kunnen vertellen.quote:Op zondag 14 december 2008 08:51 schreef yvonne het volgende:
[..]
Elixabete is een notoir oplichter en dief, zusje of broertje van Rocky Bilbao, en een hoop fappers hier trappen nog steeds in de vrouwenact en willen haar wel volblaffen.
Doet maar even in pm dan.quote:Op zondag 14 december 2008 10:06 schreef IQM het volgende:
[..]
Elixabete is niet goed in haar hoofd. Had ik je wel eerder kunnen vertellen.
Vrije val in de kastequote:Op zondag 14 december 2008 00:10 schreef Anthony92 het volgende:
[..]
Clithoodpiercing die leidde tot een vrije val in de kaste. Behoorlijk dramatisch al zeg ik het zelf
Je blijft een attention whore...quote:Op zondag 14 december 2008 13:40 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Vrije val in de kastehahaha geweldig. Je mag mijn plek in kaste 2 hebben hoor als het je zo veel uitmaakt allemaal
!
Zie jij eruit alsof je van enige importantie of relevantie bent?quote:Op zondag 14 december 2008 14:11 schreef Krazy_Kripples het volgende:
[..]
Zou je mij dat ook eens kunnen sturen?
Ja en dat je daar aan twijfelt stelt me teleur.quote:Op zondag 14 december 2008 14:16 schreef IQM het volgende:
[..]
Zie jij eruit alsof je van enige importantie of relevantie bent?
Ik twijfel niet.quote:Op zondag 14 december 2008 14:18 schreef Krazy_Kripples het volgende:
[..]
Ja en dat je daar aan twijfelt stelt me teleur.
Jij blijft een beetje gefrustreerd.quote:Op zondag 14 december 2008 14:13 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Je blijft een attention whore...
Welkom in de wondere wereld die 'retorische vraag' heet. Zijn er nog vragen?quote:Op zondag 14 december 2008 14:21 schreef Krazy_Kripples het volgende:
[..]
Waarom vraag je me dan om bevestiging?
OT: Nog nieuws? Edje? Sloerie?
Dooddoener eerste klas, gefeliciflopstaartquote:Op zondag 14 december 2008 14:23 schreef IQM het volgende:
[..]
Welkom in de wondere wereld die 'retorische vraag' heet. Zijn er nog vragen?
Wie in KLB is niet gefrustreerdquote:Op zondag 14 december 2008 14:20 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Jij blijft een beetje gefrustreerd.
* JaZekerZ meldtquote:Op zondag 14 december 2008 14:30 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Wie in KLB is niet gefrustreerd
Goede vraag.quote:Op zondag 14 december 2008 14:30 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Wie in KLB is niet gefrustreerd
Behaalde resultaten uit het verleden, bieden geen garanties voor de toekomstquote:Op zondag 14 december 2008 14:38 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Goede vraag.
Maar alle andere gefrustreerde jongetjes reageren het tenminste niet af op mij, daar ligt het verschil denk ik!
Sorry?quote:Op zondag 14 december 2008 14:40 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
Behaalde resultaten uit het verleden, bieden geen garanties voor de toekomst
Is het dan erg als iemand een keer niet je reet zit te likken?quote:Op zondag 14 december 2008 14:38 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Goede vraag.
Maar alle andere gefrustreerde jongetjes reageren het tenminste niet af op mij, daar ligt het verschil denk ik!
Haar reet likken? Nice! Waar, wanneer?quote:Op zondag 14 december 2008 15:17 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Is het dan erg als iemand een keer niet je reet zit te likken?
Afschuwelijk. Vooral als het op internet isquote:Op zondag 14 december 2008 15:17 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Is het dan erg als iemand een keer niet je reet zit te likken?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |