maar de bolognaise chips van AH is dan weer wel lekkerder dan die van Lay'squote:Op zaterdag 13 december 2008 12:57 schreef Aventura het volgende:
Mijn laatste ergernis (gister nog) was dat ik Lay's Sensations chips zocht en het nergens meer kon vinden. Hebben ze dit ervoor in de plaats gelegd: [ afbeelding ]. 'Temptations'. Het is nog niet niet schandalig. En denken ze dat ik achterlijk ben ofzo; deze chipjes smaken heel anders dan die van Lays.
En smérigquote:Op zaterdag 13 december 2008 12:57 schreef Aventura het volgende:
Mijn laatste ergernis (gister nog) was dat ik Lay's Sensations chips zocht en het nergens meer kon vinden. Hebben ze dit ervoor in de plaats gelegd: [ afbeelding ]. 'Temptations'. Het is nog niet niet schandalig. En denken ze dat ik achterlijk ben ofzo; deze chipjes smaken heel anders dan die van Lays.
Dit is idd een relatief kleine AH helemaal achteraan op de gracht.quote:Op zaterdag 13 december 2008 12:53 schreef Aventura het volgende:
Dat doen ze vooral bij de kleinere filialen. A-merken worden vervangen door de AH-variant. Op de verpakking na lijkt het product van geen kanten op het origineel
Niet, als we massaal ergens anders gaan kopen....quote:Op zaterdag 13 december 2008 13:00 schreef SHE het volgende:
Hoe komen ze hiermee weg, in vredesnaam?
En dan is het nog de beste AH van NL?quote:Op zaterdag 13 december 2008 13:13 schreef SHE het volgende:
Nah! Precies hetzelfde hier!
Ik heb er verdomme bijna een uur!! over gedaan vandaag. Er stonden rijen tot aan de vlees afdeling
En ook niet even wat extra kassa's opgooien hoor, want neeeee je zou maar op zaterdag extra personeel inzetten.
Nieuwmarkt?quote:Op zaterdag 13 december 2008 13:10 schreef SHE het volgende:
Overigens vertelde de bedrijfsleider van mijn kleine AH mij vandaag dat zijn toko de best lopende AH in NL is
Het is klein, maar draait belachelijk veel omzet.
Ik vraag me af hoe dat kan? Blijven die grachten snobs dan toch die meuk kopen? Slikken ze die opdringerige eigen merk voor zoete koek?
Het moet haast wel, want verse, normale producten zijn dus niet te krijgen bij ons!
we liepen laatst een Jumbo in in Hoogeveenquote:Op zaterdag 13 december 2008 13:06 schreef Aventura het volgende:
Het is de keerzijde van het leven in een grote stad. Toen ik een keer met zuslief, die in een buitenwijk van Den Haag woont, in een Jumbo XL kwam keek ik mijn ogen uit. Van sommige producten kende ik het bestaan niet eens. En een keuze...
Helemaal mee eens. Wat een deceptie! Ik ben gek op de Lay's variant maar die heeft mijn AH dus niet meer.quote:Op zaterdag 13 december 2008 13:50 schreef schatje het volgende:
Ik ben zo gek geweest om deze te proberen:
[ afbeelding ]
Vieze chemische paprikasmaak en lang niet krokant en dik als die van Lay's.
En daar durven ze dan ook nog een euro voor te vragen.
Ik vind het momenteel de lekkerste chips die er te krijgen is. Smaken verschillen he. Hij is idd wel wat prijzig voor een huismerk.quote:Op zaterdag 13 december 2008 13:50 schreef schatje het volgende:
[ afbeelding ]
Misschien omdat jij de droom van elke supermarkt bent?quote:Op zaterdag 13 december 2008 13:10 schreef SHE het volgende:
Overigens vertelde de bedrijfsleider van mijn kleine AH mij vandaag dat zijn toko de best lopende AH in NL is
Het is klein, maar draait belachelijk veel omzet.
Ja! Dat hebben ze bij de onze ook gedaan! En dan 2 vieze varianten op de Thai Chiliquote:Op zaterdag 13 december 2008 12:57 schreef Aventura het volgende:
Mijn laatste ergernis (gister nog) was dat ik Lay's Sensations chips zocht en het nergens meer kon vinden. Hebben ze dit ervoor in de plaats gelegd:
[ afbeelding ]. 'Temptations'.
Ter vergelijking: [ afbeelding ]
Het is nog net niet schandalig. En denken ze dat ik achterlijk ben ofzo; deze chipjes smaken heel anders dan die van Lays.
Als ik mijn bonnetjes zo bekijk, dan verdien ik een lintjequote:Op zaterdag 13 december 2008 18:34 schreef BertusG het volgende:
[..]
Misschien omdat jij de droom van elke supermarkt bent?
Inderdaad, en het ergste is nog, het gros van de 'dikke' mensen ziet puur het reclamepraatje voor op de verpakking en koopt het blind, waardoor het product ook niet zal verdwijnen uit de supermarkt.quote:Op zaterdag 13 december 2008 18:54 schreef SHE het volgende:
En idd, die light invasie is hier ook al maanden aan de gang. En ze zijn allemaal kut, want als er geen vet in zit, dan barst het van de suiker
Word je niet linksom lelijk, dan wel rechtsom
Lidl heeft idd fantastische groenten, die echt heel vers zijn en niet zo snel wegrotten.quote:Op zaterdag 13 december 2008 18:57 schreef jack4ya het volgende:
Wij zijn ook van de AH overgegaan naar de Lidl... naah, eigenlijk een combi. Alle (mooie en lekkere!) groenten, fruit, verse kruiden en vlees halen we bij de Lidl. En als we echt iets niet kunnen halen bij de Lidl dan gaan we naar de AH ernaast. (Briljante combi, die naast elkaar!) Eigenlijk halen we daar alleen beetje conimex, en amoy noedels. En evt. koffiepadjes... Dat is het wel geloof ik.
Scheelt dus écht veel geld.![]()
Dat we dat niet eerder gedaan hebben![]()
(Die verse groentes bij de Lidl zijn imho ongeëvenaard)
Doe ik al iedere 4 uur.quote:Op zaterdag 13 december 2008 19:31 schreef SHE het volgende:
Gast, neem je meds.
Idd. Hoe herkenbaar.quote:Op zaterdag 13 december 2008 18:58 schreef DancingPhoebe het volgende:
Bij mijn AH is al het fruit juist altijd nog kneiterhard. En die mythe van "het rijpt verder op de fruitschaal" zouden ze een keer moeten behandelen bij myth busters, want het gaat van oneetbaar hard direct in vieze rotte plekken over.
Zoals hier al gezegd is, ze willen van het dure imago af, en daarom nemen ze de klanten de keus af. Niet heel slim imo. Ze zouden wat minder spotjes moeten uitzenden (rond 20.30 kan je over alle zenders Harry Piekema niet van je beeldbuis af slaan) en al die onzinnige kul als Wuppy's, Tarzanpunten en andere kul ook gelijk afschaffen.quote:Op zaterdag 13 december 2008 19:27 schreef Dubbeldrank het volgende:
Het is overigens niet alleen bij de kleinere filialen aan de gang, ik doe boodschappen bij de grootste (1 maat kleiner dan een AH XL) van de drie in mijn woonplaats. Het viel me al eerder op dat bepaalde producten die ik doorgaans koop al vervangen waren door een huismerk variant.
Het zal er wel op neer komen dat met een jaartje of 5 alle A-merken verdwenen zijn, en men alleen nog huismerk en Euroschopper verkoopt. Het AH huismerk is prima spul, zolang je niet verder dan hagelslag gaat!
Ja idd, ik was nog brood nog vergeten, dat haal ik er ook niet meerquote:Op zaterdag 13 december 2008 19:42 schreef Ronaldsen het volgende:
In Enschede vind ik de Albert Heijn ook waardeloos, vooral het brood en broodbeleg is nooit datgene wat ik zoek.
Geef mij maar de Plus
En zo verliezen ze wederom goodwill, en als je meerdere supermarkten binnen loop of fietsafstand hebt dan is de keus makkelijk gemaakt. De eerste keer dat ze het verprutsten was toen ze zichzelf dat imago opspelden dat ze 'te duur' waren, dat waren ze ook, maar dat was hun eigen schuld.quote:Op zaterdag 13 december 2008 19:51 schreef SeLang het volgende:
Die huismerk dingen daar zit voor AH veel meer marge op. Zakelijk gezien is het dus best slim wat AH doet. Ze hebben toch een hele sterke marktpositie en ze hebben de mogelijkheid om een breed assortiment huismerk spul aan te bieden, wat lang niet iedereen kan. De A-merken kunnen dus kiezen: of AH mag meer marge verdienen of de producten komen niet meer in de schappen van de grootste foodretailer van Nederland. Een hele comfortabele positie voor AH dus.
Ik denk dat ze uiteindelijk niet gek veel omzet mislopen van mensen die ergens anders heen gaan omdat de meeste mensen daar geen tijd voor hebben en gewoon kopen bij de supermarkt die het dichtst in de buurt zit, en dat is vaak AH omdat die domweg de meeste winkels hebben.
Overigens kunnen ze zo ook beter concurreren met de prijsvechters. Als het moet kunnen ze prijzen verlagen en toch genoeg marge houden.
Toen ik nog aandeelhouder was hoopte ik altijd al dat ze hun sterke positie precies op deze manier zouden gaan uitspelen. Dat gebeurt nu dus inderdaad. Maar voor de klanten is dit waarschijnlijk minder fijn.
Er zal een simpele rekensom achter zitten. Stel je verliest 1% van je omzet maar je marges worden wel veel beter. Dan kan het zakelijk gezien toch een stuk gunstiger zijn. Goodwill boeit niet zolang je winst maar op peil blijft. Reken maar dat ze goed in de gaten houden wat de negatieve effecten zijn van de gewijzigde strategie. En voor zover ik weet doet AH het uitstekend tegenwoordig kwa winst.quote:Op zaterdag 13 december 2008 20:00 schreef Marmex het volgende:
[..]
En zo verliezen ze wederom goodwill,
Inderdaad verstrooidquote:Op zaterdag 13 december 2008 20:11 schreef DumDaDum het volgende:
-edit-
ik werk vaak met een booodschappenlijstje, want verstrooid... en als ik meer dan twee dingen niet kan krijgen -wegens assortiment of vakkenvulachterstand- geef ik mijn boodschappen af met een klacht / opmerking erbij en ga ik naar een andere winkel.
Of helemaal uit het assortiment!quote:Op zaterdag 13 december 2008 19:27 schreef Dubbeldrank het volgende:
Het is overigens niet alleen bij de kleinere filialen aan de gang, ik doe boodschappen bij de grootste (1 maat kleiner dan een AH XL) van de drie in mijn woonplaats. Het viel me al eerder op dat bepaalde producten die ik doorgaans koop al vervangen waren door een huismerk variant.
Klopt. Vlees is sowieso erg beroerd bij AH.quote:Op zondag 14 december 2008 13:48 schreef Insania het volgende:
[..]
Of helemaal uit het assortiment!
Boursin peper? Weg.
Pomelo regular? Vervangen door Pomelo light. (?)
En de kwaliteit van het vlees bij de AH is zo achteruit gegaan![]()
Ik durf daar dus echt geen stukje kipfilet meer te halen. Vreemde kleur, en het zwemt altijd in zo'n dikke vetlaag.
Ik ben dus overgeleverd aan die van de Twijnstraat.quote:Op zondag 14 december 2008 14:34 schreef Hyperdude het volgende:
AH is op sommige plaatsen monopolist, bv. in Utreg. Mijn halve studententijd heb ik verprutst in rijen van de AH op de Burg. Reigerstraat en Twijnstraat en later op de Johannes Verhulststraat in Amsterdam. Goede plaats om chickies te scoren; als winkel hopeloos.
Gelukkig doet mijn vriendin nu de inkopen.![]()
Die in Utrecht ( bij een of ander plein net buiten centrum ) is echt heel fijn. Altijd schoon en de groenten liggen er supergezellig bij.quote:Op zondag 14 december 2008 14:56 schreef MariaEtcetera het volgende:
Da's idd niet tof van de AH. Ik ga meestal naar de AH of de Jumbo.
Waarschuwing voor SHE ivm Lidl: niet overal houden ze de hygiëne hoog in het vaandel betr. vers groente en fruit, (daarom heb ik het destijds 1.5 dag volgehouden om daar te werken als bijbaantje) en toen ik er was zag het 'verse' fruit en groente (wat net binnen kwam) er soms slechter uit dan dat wat er al lag
Plus ik tilde eens een kratje op omdat ik aan het opruimen was en wat ooit tomaten waren was toen een soort witte pluizenbaal
![]()
(niet te zeggen dat dat niet bij andere supermarkten zo is, uiteraard, maar spreek enkel uit eigen ervaring, dus ik ga nooit meer naar Lidl)
Bij mijn ouders idd de C1000quote:Op zondag 14 december 2008 16:55 schreef McGilles het volgende:
Voor mensen die zeer ontevreden zijn over de vleeskwaliteit van de AH, hier bij de C-1000 is het vlees echt goed, regelmatig neem ik vlees mee wat zelfs beter smaakt dan van de echte keurslager (varkenshaas, beenham, steak)
Ik vind die Jumbo in Hoogeveen vreselijk, de AH vind ik veel prettiger winkelen.quote:Op zaterdag 13 december 2008 13:36 schreef Re het volgende:
we liepen laatst een Jumbo in in Hoogeveen, idd wat een oase, een diversiteit en is er iets niet in het assortiment dan bestellen ze het gewoon voor je
nou dan lag dat misschien aan jullie zelf of aan de fifo (of bestelkwaliteiten) van je filiaalmanager. Ik heb namelijk op de DC's gewerkt en daar was de kwaliteit altijd op een goed niveau. Natuurlijk was het aan het einde van het seizoen wat midner dan als je midden in een seizoen zit, maar in ieder geval nog ruimschoots voldoende om het te verkopen. Ze zijn niet voor niets al 2 jaar de beste in groente en fruit volgens kassa en dat soort programma'squote:Op zondag 14 december 2008 14:56 schreef MariaEtcetera het volgende:
Da's idd niet tof van de AH. Ik ga meestal naar de AH of de Jumbo.
Waarschuwing voor SHE ivm Lidl: niet overal houden ze de hygiëne hoog in het vaandel betr. vers groente en fruit, (daarom heb ik het destijds 1.5 dag volgehouden om daar te werken als bijbaantje) en toen ik er was zag het 'verse' fruit en groente (wat net binnen kwam) er soms slechter uit dan dat wat er al lag
Plus ik tilde eens een kratje op omdat ik aan het opruimen was en wat ooit tomaten waren was toen een soort witte pluizenbaal
![]()
(niet te zeggen dat dat niet bij andere supermarkten zo is, uiteraard, maar spreek enkel uit eigen ervaring, dus ik ga nooit meer naar Lidl)
pink ladyquote:Op zaterdag 20 december 2008 22:47 schreef SHE het volgende:
Ik heb donderdag letterlijk karren afgeladen bij de Lidl. Fantastische groenten, en de mooiste pink lady appels die ik ooit heb gezien.
Fijn
Die heb ik ook gehaald hoorquote:Op zaterdag 20 december 2008 22:54 schreef henkway het volgende:
[..]
pink lady![]()
wat is er mis met verse hollandse elstar??
[ afbeelding ]
australische of franse appels hebben geen controle op de gifconcentraties in de ziekte bestrijdingquote:Op zaterdag 20 december 2008 22:56 schreef SHE het volgende:
[..]
Die heb ik ook gehaald hoor
Maar ik vind de pink ladies er zo mooi uit zien![]()
Appels zijn nu sowieso heerlijk.
Dat klinkt bekendquote:Op zaterdag 20 december 2008 22:47 schreef SHE het volgende:
Waarom ik die beslissing niet eerder heb genomen is mij een raadsel. Enige wat jammer is, is dat ik voor mijn kattenvoer nog steeds naar AH moet ( ze eten alleen brokjes en zakjes van Purina One ) .
Goed punt hoor, en sowieso ben ik wel van het eten van de producten uit het land waar je woont ( gewoon omdat ik geloof dat dat beter voor je is )quote:Op zaterdag 20 december 2008 23:04 schreef henkway het volgende:
[..]
australische of franse appels hebben geen controle op de gifconcentraties in de ziekte bestrijding
in Nederland wel
Temptations!quote:Op zaterdag 13 december 2008 12:57 schreef Aventura het volgende:
Mijn laatste ergernis (gister nog) was dat ik Lay's Sensations chips zocht en het nergens meer kon vinden. Hebben ze dit ervoor in de plaats gelegd:
[ afbeelding ]. 'Temptations'.
Ter vergelijking: [ afbeelding ]
Het is nog net niet schandalig. En denken ze dat ik achterlijk ben ofzo; deze chipjes smaken heel anders dan die van Lays.
elstar, 99 cent per kg, nettomarktquote:Op zaterdag 20 december 2008 23:09 schreef SHE het volgende:
[..]En de hollandse appel blijft de lekkerste!
Volgens mij best getest ook Purina ( qua voedingswaarden )quote:Op zaterdag 20 december 2008 23:10 schreef borisz het volgende:
Bellefleur krijgt smorgens de brokjes van Purina, de enige die ze lekker vindt. S'avonds krijgt ze blikvoer van Felix
Koop een senseoquote:Op zondag 21 december 2008 00:15 schreef Mr.Noodle het volgende:
Het zal me benieuwen, die AH bij ons miste vandaag al de doodnormale DE roodfilter koffie. Ik dacht wat zullen we nou krijgen... Geen DE koffie?
Ik ga noodgedwongen ook altijd naar de Twijnstraat. Vorige week hadden ze idd. niet eens meer gewone melk. Ik wil wel naar de Jumbo ofzo, en ik neem het me ook altijd voor maar uiteindelijk heb ik gewoon nooit zin om naar Kanaleneiland te fietsen.quote:Op zondag 14 december 2008 14:58 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik ben dus overgeleverd aan die van de Twijnstraat.
word.quote:Op zaterdag 20 december 2008 23:31 schreef DrPwn het volgende:
supermarkten zijn klote en voor stadsvolk koop gewoon gezonde kost bij de alternatieve winkel (check dichtstbijzijnde gerestaureerde windmolen)
Winkelcentrum muntplein zit een plus en een lidl. Ik fiets er 10 minuutjes over.quote:Op zondag 21 december 2008 21:03 schreef BettyR het volgende:
[..]
Ik ga noodgedwongen ook altijd naar de Twijnstraat. Vorige week hadden ze idd. niet eens meer gewone melk. Ik wil wel naar de Jumbo ofzo, en ik neem het me ook altijd voor maar uiteindelijk heb ik gewoon nooit zin om naar Kanaleneiland te fietsen.
Pomelo regular wordt niet meer gemaakt/verkocht in NL.quote:Op zondag 14 december 2008 13:48 schreef Insania het volgende:
[..]
Of helemaal uit het assortiment!
Boursin peper? Weg.
Pomelo regular? Vervangen door Pomelo light. (?)
En de kwaliteit van het vlees bij de AH is zo achteruit gegaan![]()
Ik durf daar dus echt geen stukje kipfilet meer te halen. Vreemde kleur, en het zwemt altijd in zo'n dikke vetlaag.
quote:Op zondag 21 december 2008 21:32 schreef SHE het volgende:
[..]
Winkelcentrum muntplein zit een plus en een lidl. Ik fiets er 10 minuutjes over.
Er zijn niet zoveel fabrikanten die een zelf ook huismerken produceren... Dit zijn vaak fabrikanten met minder bekende merken.quote:Op zondag 21 december 2008 21:37 schreef Catgirl het volgende:
AH wil geen A-merken meer verkopen omdat ze dan veel beperktere marges hebben, ze hebben liever zelf meer macht bij het inkopen. Dus was doen ze, ze laten de A-merken door fabrikanten kopiëren en zetten die onder eigen merk in de winkel en kiepen de A-merken de deur uit. De fabrikanten die dus nu het A-merk niet meer mogen verkopen bij de AH leveren nu vaak het eigen merk, liever AH eigen merk leveren en minder verdienen als niets.
Dus fabrieken worden uitgewrongen door AH, zodat de fabrikant minder verdient, AH meer verdient en de consument een minder goed product heeft en minder te kiezen heeft..
Oftwel ik weiger eigen merk AH te kopen vanwege dit soort praktijken, A-merk en dan liever bij een andere winkel en niet AH..
Smaragdplein bedoel je? Fijne Lidl daar.quote:Op zondag 21 december 2008 21:32 schreef SHE het volgende:
[..]
Winkelcentrum muntplein zit een plus en een lidl. Ik fiets er 10 minuutjes over.
Ik woon in de binnenstad, wat natuurlijk een hoop voordelen heeft, maar qua keuze in supermarkten is het niks. Alleen maar AH en een verdwaalde plus. En volgens mij bedoelt SHE het Smaragdplein ja.quote:Op zondag 21 december 2008 21:58 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Smaragdplein bedoel je? Fijne Lidl daar.
Ik heb hier in Overvecht gelukkig veel keuze in supermarkten, de AH vermijd ik zoveel mogelijk. Meeste dingen haal ik bij de Aldi en Lidl.
muntplein das nieuwegein, nou die lidl, daar wil je niet wezen hoorquote:Op zondag 21 december 2008 22:05 schreef SHE het volgende:
Ja sorry, ik weet niet hoe ik bij muntplein kom
Laat ik die nou in een zuinige bui laatst gekocht hebben... en nog twee zakken ook, want in de bonusquote:Op zaterdag 13 december 2008 13:50 schreef schatje het volgende:
[ afbeelding ]
jij houdt dus niet van koffie?quote:
Zo stond ik weken geleden dus ook te vloekenquote:Op maandag 22 december 2008 20:31 schreef Dipkip het volgende:
Onze albert heijn heeft halfvolle yoghurt uit het assortiment gemietert. Ze verkopen voortaan alleen nog volle yoghurt (2 soorten) en magere (4 soorten).
WTF welke supermarkt heeft nou geen halfvolle yogurt
ze hebben de ruimte vast nodig om laffe tapas en pyama's en voorgekauwde quiche te verkopen
I knowquote:Op maandag 22 december 2008 14:29 schreef anoukilu het volgende:
Ik vind albert heijn wel een goede supermarkt. Althans de supermarkt bij mij in de buurt.
Als je binnen komt met je booschappen mandje scoor je eerst even een kopje koffie om vervolgens rustig je lijstje af te gaan.
Ik vind het assortiment wel goed maar dat kan natuurlijk liggen aan het feit dat ik wel tevreden ben met euroshopper. Bovendien is het personeel in de AH waar ik kom ook nog eens heel vriendelijk. Alles is altijd aanwezig. Het kan alleen zijn dat als je laat op de dag bent de hoeveelheid en keuze in brood niet meer echt optimaal is, wat in mijn ogen volkomen logisch is.
@SHE:
Je loopt volgensmij al vet lang rond met het idee dat de AH kut is. Waarom ben je niet eerder ergens anders boodschappen doen? 10 minuutjes fietsen naar een andere supermarkt, das toch helemaal niks?
het probleem is dat wij niet dezelfde toffe AH manager hebben als uit de reclame maar incompetente mavo dropoutsquote:Op zaterdag 13 december 2008 12:48 schreef SHE het volgende:
Het is al maaaanden aan de gang. Het verdwijnen van mijn geliefde A-merken uit de schappen van mijn lokale Albert Hein.
Eerst werdt de yoghurt onder handen genomen, de suikervrije/vetvrije yoghurt verdween en het eigen merk AH yoghurt kwam er voor in de plaats. Let wel, barstensvol suikers
Toen was de aziatische en spaanse hoek aan de beurt. Alles eruit wat A-merk was, eigen merk (en niet lekker ) ervoor in de plaats.
Vandaag heb ik een half uur staan drentelen in de supermarkt, naarstig op zoek naar *iets* wat nog niet vervangen was.
Ik vind het prima als een eigen merk meer aandacht krijgt, maar het is ronduit gestoord om mensen geen keuze meer te geven![]()
Ik ga die bakken met geld denk ik maar eens bij de Lidl uitgeven ofzo.
Wat een kut supermarkt![]()
Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is met AH?
Dat komt, omdat half Nederland geilt op de AH en daar graag veel te veel geld uitgeeft voor een bagger assortiment, slechte versafdeling, en veel te dure huismerk én merkproducten.quote:Op zaterdag 13 december 2008 13:00 schreef SHE het volgende:
Hoe komen ze hiermee weg, in vredesnaam?
Nog zoiets ja, een AH XLquote:Op zaterdag 13 december 2008 19:27 schreef Dubbeldrank het volgende:
Het zal er wel op neer komen dat met een jaartje of 5 alle A-merken verdwenen zijn, en men alleen nog huismerk en Euroschopper verkoopt. Het AH huismerk is prima spul, zolang je niet verder dan hagelslag gaat!
quote:Op dinsdag 23 december 2008 15:53 schreef Adelante het volgende:
Wij zijn ook voor het eerst ofzo naar een Jumbo geweest voor de kerstboodschappen, die hebben écht alles zeg
Eens, maar kijk naar de prijzenquote:Op zaterdag 13 december 2008 19:51 schreef SeLang het volgende:
Die huismerk dingen daar zit voor AH veel meer marge op. Zakelijk gezien is het dus best slim wat AH doet. Ze hebben toch een hele sterke marktpositie en ze hebben de mogelijkheid om een breed assortiment huismerk spul aan te bieden, wat lang niet iedereen kan. De A-merken kunnen dus kiezen: of AH mag meer marge verdienen of de producten komen niet meer in de schappen van de grootste foodretailer van Nederland. Een hele comfortabele positie voor AH dus.
Ik denk dat ze uiteindelijk niet gek veel omzet mislopen van mensen die ergens anders heen gaan omdat de meeste mensen daar geen tijd voor hebben en gewoon kopen bij de supermarkt die het dichtst in de buurt zit, en dat is vaak AH omdat die domweg de meeste winkels hebben.
Overigens kunnen ze zo ook beter concurreren met de prijsvechters. Als het moet kunnen ze prijzen verlagen en toch genoeg marge houden.
Toen ik nog aandeelhouder was hoopte ik altijd al dat ze hun sterke positie precies op deze manier zouden gaan uitspelen. Dat gebeurt nu dus inderdaad. Maar voor de klanten is dit waarschijnlijk minder fijn.
Beste AHquote:Op zondag 21 december 2008 19:35 schreef LorreVeermans het volgende:
En dan is het nog de beste AH van NL?Die van mij (straatweg) won afgelopen jaar ook een of andere eerste prijs van beste AH dacht ik. Daar gooien ze iig alle kassa's open als het te druk wordt en ben je binnen 5 min weer buiten
Erg fijn
De NMA doet er alleen geen fuck meequote:Op vrijdag 23 januari 2009 12:31 schreef littledrummergirl het volgende:
Irritatie over dominantie winkels Albert Heijn.
quote:Op dinsdag 23 december 2008 16:29 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Nog zoiets ja, een AH XL![]()
Heb je op Rotterdam Allexander een middelgrote Plus, die gaat weg, komt een AH in, en dan is het ineens een AH XL![]()
Ja, voor een AH issie extra large, maar hij is nogsteeds net zo groot als die middelformaat plus die er eerst inzat hoor
Nee, ik bedoel de oude plus in Allexandrium, de tegenwoordige AH XL.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:44 schreef E.T. het volgende:
[..]
of bedoel je de oude Konmar in de oosterhof?
Dat was een konmar en Alexandrium I is hetzelfde als Oosterhofquote:Op vrijdag 23 januari 2009 15:10 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel de oude plus in Allexandrium, de tegenwoordige AH XL.
ah ijsthee komt maar 0,49 cent oid die is echt goedkoopquote:Op dinsdag 23 december 2008 16:33 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Eens, maar kijk naar de prijzen![]()
Lipton Ice, Jumbo: 1,59
Eigenmerk soortgelijke ijsthee, AH: 1,30
Eigenmerk soortgelijke ijsthee, Jumbo: 95 cent.
Keuze is snel gemaakt.
De liptonlike ijsthee van AH niet. Dus met koolzuur, citroensmaak, in een fles.quote:Op maandag 26 januari 2009 11:38 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
ah ijsthee komt maar 0,49 cent oid die is echt goedkoop
Ah superdeboer dus ipv plus. Die twee verwar ik altijd.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 15:12 schreef E.T. het volgende:
[..]
Dat was een konmar en Alexandrium I is hetzelfde als Oosterhof
Mn favoriete hooligan is ook weer in tha house!quote:Op zondag 25 januari 2009 23:18 schreef TJDoornbos het volgende:
Afbranden alles met zo'n AH-logo op het dak!
Is dat niet onderdeel van Bas, Dirk, Digros?quote:
Volgens mij is het een zelfstandige supermarkt?quote:Op woensdag 28 januari 2009 10:47 schreef Adelante het volgende:
[..]
Is dat niet onderdeel van Bas, Dirk, Digros?
bas, jan, dirk, digros, hoort allemaal bij elkaarquote:Op woensdag 28 januari 2009 10:54 schreef Anne het volgende:
[..]
Volgens mij is het een zelfstandige supermarkt?
Dhr. Jan Linders is in zijn jonge jaren begonnen als melkboer in Gennep en omgeving. Hij opende zijn eerste supermarkt in december 1963 te Gennep.
Nu zijn er meer dan 50 vestigingen door Limburg, Brabant en Gelderland. In november 2007 is bij het servicekantoor in Nieuw Bergen een compleet nieuw distributiecentrum met meer dan 30.000m2 opslagruimte geopend. Vanuit dit distributiecentrum wordt er dagelijks gezorgd dat u alle producten in de supermarkten kunt vinden.
oh, jan hoort er niet meer bij zie ik, sorryquote:Op woensdag 28 januari 2009 11:32 schreef Mirjam het volgende:
[..]
bas, jan, dirk, digros, hoort allemaal bij elkaar
Ja, dat gebeurt mij ook steeds vaker. Bij de AHXL nog wel, waar ze een stuk of 25 kassa's hebbenquote:Op woensdag 28 januari 2009 11:31 schreef Rens_Wilders het volgende:
Ik heb gisteren ook maar een klachtenbrief via de AH-site verstuurd, ik word helemaal gek van de rijen voor de kassa's. Er stonden voor de zoveelste keer 8 mensen voor meEen nee geen andere supermarkt in de buurt...
Als ik tussen 5 en 7 's avonds boodschappen deed zou ik de lange rijen nog begrijpen...quote:Op zondag 8 februari 2009 23:18 schreef ArtemisQ het volgende:
Volgens mij hebben de lange rijen ook te maken met een enorm personeelstekort in de grote steden. En op een ander tijdstip dan tussen 5-7 'savonds gaan helpt ook.
Meer dan 30 cent betalen voor komkommerquote:Op zondag 8 februari 2009 21:56 schreef ferrari_rood het volgende:
Bij de plus was de komkommer ook 1,69
Nog steeds raar, dat een middelformaat supermarkt weg gaat, AH in dat pand trekt, en het dan ineens een AH XL is, terwijl het pand echt niet gegroeit is.quote:Op zondag 8 februari 2009 22:09 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Ja, dat gebeurt mij ook steeds vaker. Bij de AHXL nog wel, waar ze een stuk of 25 kassa's hebben
De Konmar die er zat was al niet middelgroot, maar één van de grotere die er was en de AH heeft een heel stuk efficiënter gebruik gemaakt van de beschikbare ruimte. De bakkerij en banketafdeling (en de loze ruimte erachter) vervangen voor een kleine bakkerij en verder veel schappen (de complete zuivelafdeling, wijnafdeling en de frisdrankafdeling (de rest van de frisdrankafdeling komt van het kleiner maken van de kantine)). Aan de zijkant van de winkel is veel ruimte gewonnen door het bovenmagazijn kleiner te maken en de slagerij die verdwenen is. Verder zijn de kassa's een stukje opgeschoven en is de ingang verplaatst richting het looppad van het Alexandrium.quote:Op maandag 9 februari 2009 09:11 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Nog steeds raar, dat een middelformaat supermarkt weg gaat, AH in dat pand trekt, en het dan ineens een AH XL is, terwijl het pand echt niet gegroeit is.
quote:Op maandag 9 februari 2009 09:41 schreef NJ het volgende:
[..]
De Konmar die er zat was al niet middelgroot, maar één van de grotere die er was en de AH heeft een heel stuk efficiënter gebruik gemaakt van de beschikbare ruimte. De bakkerij en banketafdeling (en de loze ruimte erachter) vervangen voor een kleine bakkerij en verder veel schappen (de complete zuivelafdeling, wijnafdeling en de frisdrankafdeling (de rest van de frisdrankafdeling komt van het kleiner maken van de kantine)). Aan de zijkant van de winkel is veel ruimte gewonnen door het bovenmagazijn kleiner te maken en de slagerij die verdwenen is. Verder zijn de kassa's een stukje opgeschoven en is de ingang verplaatst richting het looppad van het Alexandrium.
En dan kom je in totaal op 4000 vierkante meter waarmee het de grootste supermarkt van Rotterdam is.
Als ik mij niet vergis is dat net zo groot als de jumbo (die toch echt een ruimer assortiment heeft)quote:Rotterdam maakt voor het eerst kennis met de XL. "Onze winkel is enorm groot, bijna 3.600 vierkante meter," legt Peter Reis uit. "Je kunt er met meer gemak en voordeel weekboodschappen doen."
Dan is die 4000 waarschijnlijk inc bovenmagazijn / kantoor / kantine.quote:Op maandag 9 februari 2009 09:48 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
[..]
Als ik mij niet vergis is dat net zo groot als de jumbo (die toch echt een ruimer assortiment heeft)
Dat kan alleen als die konmar kleiner was dan dat de Jumbo nu isquote:Op maandag 9 februari 2009 09:59 schreef NJ het volgende:
[..]
Dan is die 4000 waarschijnlijk inc bovenmagazijn / kantoor / kantine.
Maar toch kan ik je uit ervaring vertellen dat hij door efficiënter gebruik van de ruimte substantieel groter is geworden dan de Konmar. En die was al groter dan de Konmar op Zuid (waar nu de Jumbo zit).
Ik heb in allebei gewerkt. In de Konmar / AH een jaar of tien en in de Konmar ( / Jumbo) een aantal keer om te helpen. De Konmar op de Oosterhof was groter.quote:Op maandag 9 februari 2009 10:11 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dat kan alleen als die konmar kleiner was dan dat de Jumbo nu isBeide winkels toch wel een aantal keren bezocht (Jumbo regelmatig, oude Konmar is inmiddels wat langer geleden maar daar kwam ik toch wel 3 a 4 keer per jaar), en die supermarkt is ongeveer half zo diep als de jumbo..
(En erg onlogisch, die keren dat ik er kwam was het voor dingen als frisdrank, drank en chips, en je was dan een kwartier aan het zoeken...
)
Hebben we het nogsteeds over dezelfde supermarkt dan?quote:Op maandag 9 februari 2009 10:21 schreef NJ het volgende:
[..]
Ik heb in allebei gewerkt. In de Konmar / AH een jaar of tien en in de Konmar ( / Jumbo) een aantal keer om te helpen. De Konmar op de Oosterhof was groter.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |