abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 13 december 2008 @ 19:47:47 #51
236733 Marmex
Currently travelling
pi_63991443
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 19:42 schreef Ronaldsen het volgende:
In Enschede vind ik de Albert Heijn ook waardeloos, vooral het brood en broodbeleg is nooit datgene wat ik zoek.

Geef mij maar de Plus
Ja idd, ik was nog brood nog vergeten, dat haal ik er ook niet meer . En vleeswaren, en vlees.
Hier heb ik bij boodschap al geen voorbaat aan.
  zaterdag 13 december 2008 @ 19:51:06 #52
78918 SeLang
Black swans matter
pi_63991519
Die huismerk dingen daar zit voor AH veel meer marge op. Zakelijk gezien is het dus best slim wat AH doet. Ze hebben toch een hele sterke marktpositie en ze hebben de mogelijkheid om een breed assortiment huismerk spul aan te bieden, wat lang niet iedereen kan. De A-merken kunnen dus kiezen: of AH mag meer marge verdienen of de producten komen niet meer in de schappen van de grootste foodretailer van Nederland. Een hele comfortabele positie voor AH dus.

Ik denk dat ze uiteindelijk niet gek veel omzet mislopen van mensen die ergens anders heen gaan omdat de meeste mensen daar geen tijd voor hebben en gewoon kopen bij de supermarkt die het dichtst in de buurt zit, en dat is vaak AH omdat die domweg de meeste winkels hebben.

Overigens kunnen ze zo ook beter concurreren met de prijsvechters. Als het moet kunnen ze prijzen verlagen en toch genoeg marge houden.

Toen ik nog aandeelhouder was hoopte ik altijd al dat ze hun sterke positie precies op deze manier zouden gaan uitspelen. Dat gebeurt nu dus inderdaad. Maar voor de klanten is dit waarschijnlijk minder fijn.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 13 december 2008 @ 20:00:50 #53
236733 Marmex
Currently travelling
pi_63991728
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 19:51 schreef SeLang het volgende:
Die huismerk dingen daar zit voor AH veel meer marge op. Zakelijk gezien is het dus best slim wat AH doet. Ze hebben toch een hele sterke marktpositie en ze hebben de mogelijkheid om een breed assortiment huismerk spul aan te bieden, wat lang niet iedereen kan. De A-merken kunnen dus kiezen: of AH mag meer marge verdienen of de producten komen niet meer in de schappen van de grootste foodretailer van Nederland. Een hele comfortabele positie voor AH dus.

Ik denk dat ze uiteindelijk niet gek veel omzet mislopen van mensen die ergens anders heen gaan omdat de meeste mensen daar geen tijd voor hebben en gewoon kopen bij de supermarkt die het dichtst in de buurt zit, en dat is vaak AH omdat die domweg de meeste winkels hebben.

Overigens kunnen ze zo ook beter concurreren met de prijsvechters. Als het moet kunnen ze prijzen verlagen en toch genoeg marge houden.

Toen ik nog aandeelhouder was hoopte ik altijd al dat ze hun sterke positie precies op deze manier zouden gaan uitspelen. Dat gebeurt nu dus inderdaad. Maar voor de klanten is dit waarschijnlijk minder fijn.
En zo verliezen ze wederom goodwill, en als je meerdere supermarkten binnen loop of fietsafstand hebt dan is de keus makkelijk gemaakt. De eerste keer dat ze het verprutsten was toen ze zichzelf dat imago opspelden dat ze 'te duur' waren, dat waren ze ook, maar dat was hun eigen schuld.
Alles word eindeloos onderzocht met marketingkunstjes en bezoekersgegevens, dan dat Allerhande blaadje nog, en allemaal dat soort kul.

Een supermarkt moet gewoon goed spul voor een goede prijs verkopen.
Hier heb ik bij boodschap al geen voorbaat aan.
  zaterdag 13 december 2008 @ 20:09:05 #54
78918 SeLang
Black swans matter
pi_63991906
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 20:00 schreef Marmex het volgende:

[..]

En zo verliezen ze wederom goodwill,
Er zal een simpele rekensom achter zitten. Stel je verliest 1% van je omzet maar je marges worden wel veel beter. Dan kan het zakelijk gezien toch een stuk gunstiger zijn. Goodwill boeit niet zolang je winst maar op peil blijft. Reken maar dat ze goed in de gaten houden wat de negatieve effecten zijn van de gewijzigde strategie. En voor zover ik weet doet AH het uitstekend tegenwoordig kwa winst.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 13 december 2008 @ 20:11:41 #55
93643 DumDaDum
We Have Unfinished Business
pi_63991963
Ik ga altijd naar een grote AH (Museumplein, met parkeergarage ) als ik mijn oude vertrouwde merken wil idd... en steeds vaker ga ik naar de Vomar; daar hebben ze ook de meeste goeie / vertrouwde merken.

Voor groente, fruit, kaas en vlees doe ik meestal de (Ten Cate-) markt. Goedkoper en veel beter ook nog. Brood ook op de markt of bij de bakker.

-edit-
ik werk vaak met een booodschappenlijstje, want verstrooid... en als ik meer dan twee dingen niet kan krijgen -wegens assortiment of vakkenvulachterstand- geef ik mijn boodschappen af met een klacht / opmerking erbij en ga ik naar een andere winkel.

[ Bericht 13% gewijzigd door DumDaDum op 13-12-2008 20:17:48 ]
“I'm not touched but I'm aching to be”
— Heather Nova
| myHiFi | myMusic | Chuck Norris
pi_63992982
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 20:11 schreef DumDaDum het volgende:

-edit-
ik werk vaak met een booodschappenlijstje, want verstrooid... en als ik meer dan twee dingen niet kan krijgen -wegens assortiment of vakkenvulachterstand- geef ik mijn boodschappen af met een klacht / opmerking erbij en ga ik naar een andere winkel.
Inderdaad verstrooid
pi_64004081
Bij de AH hier hebben ze geen meer mix voor appeltaart meer . Koopmans en Dr oetker worden vervangen door een of ander prutsmerk voor kinderen waarbij je alleen water hoeft toe te voegen .

De AH XL vind ik dan weer wel geweldig, vooral het zelf scannen systeem en er dan thuis achterkomen dat je weet ik veel hoeveel bent vergeten te scannen .

Overigens valt het hier wel weer mee met fruit, vergeleken bij de Emté (die er praktisch naast zit), want daar heb ik regelmatig rotte kiwi's in m'n handen gehad en zijn de perssinaasappels niet te zuipen .
Tap tap tap
  zondag 14 december 2008 @ 13:15:44 #58
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_64004325
Ik heb er toch zo'n schijthekel aan dat supers regelmatig van assortiment wisselen. Het is heus vast nodig en bedrijfseconomisch verantwoord of zo, maar ik baal er standaard van!

A-merken omwisselen voor huismerken? Ja, m'n kont
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  zondag 14 december 2008 @ 13:48:25 #59
133755 Insania
Wederom kritisch
pi_64005064
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 19:27 schreef Dubbeldrank het volgende:
Het is overigens niet alleen bij de kleinere filialen aan de gang, ik doe boodschappen bij de grootste (1 maat kleiner dan een AH XL) van de drie in mijn woonplaats. Het viel me al eerder op dat bepaalde producten die ik doorgaans koop al vervangen waren door een huismerk variant.
Of helemaal uit het assortiment!
Boursin peper? Weg.
Pomelo regular? Vervangen door Pomelo light. (?)

En de kwaliteit van het vlees bij de AH is zo achteruit gegaan
Ik durf daar dus echt geen stukje kipfilet meer te halen. Vreemde kleur, en het zwemt altijd in zo'n dikke vetlaag.
Dunkelheit
pi_64005114
Jumbo groet SHE
  zondag 14 december 2008 @ 14:00:54 #61
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64005408
Ik wou dat ik een Jumbo in de buurt had!

In een straal van 2 km zit er alleen AH, AH en nog meer AH. Lang leve het centrum

Lidl zit 10 minuutjes fietsen verderop en daar ga ik dus maar heen morgen.
  zondag 14 december 2008 @ 14:02:14 #62
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64005433
quote:
Op zondag 14 december 2008 13:48 schreef Insania het volgende:

[..]

Of helemaal uit het assortiment!
Boursin peper? Weg.
Pomelo regular? Vervangen door Pomelo light. (?)

En de kwaliteit van het vlees bij de AH is zo achteruit gegaan
Ik durf daar dus echt geen stukje kipfilet meer te halen. Vreemde kleur, en het zwemt altijd in zo'n dikke vetlaag.
Klopt. Vlees is sowieso erg beroerd bij AH.
Kip is ingespoten, Kalf is zelfs rood van kleur. Dat kan echt niet
  zondag 14 december 2008 @ 14:05:33 #63
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_64005519
Ik ga binnenkort ook maar eens verder kijken. Eigenlijk is die toko veel te duur, te weinig keus en vaak matige kwaliteit. Probleem is alleen dat op de tijden dat ik boodschappen wil doen, de AH als enige open is
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_64005551
Je hebt helemaal gelijk SHE. Bagger is het. Hier hebben ze de winkel godsonmogelijk volgeplempt met inderdaad die rare oneetbare tapas, nog net niet ook maar vast voorgekauwde maaltijden, stellingen vol met kaarsen, tafelkleden, kandelaars, bloemenvazen, kinderspeelgoed, pyama's....

En dan achterin de winkel vind je als je je langs de prefab sectie weet te worstelen nog een klein vak met een gele broccoli, uien en een verlepte paprika. Serieus, 4 soorten groenten gemiddeld en qua fruit alleen appels, sinaasappels en nog één soort.

En dan nog staat die winkel zo volgestampt dat als er een bejaarde op zoek gaat naar dat ene oneindig houdbare pak melk helemaal achterin het schap, er een rij ontstaat, want je kan elkaar niet passeren met een karretje.

KUTWINKEL.
pi_64005769
Sinds ik van de AH ben overgestapt naar de Lidl snap ik pas hoe het mensen lukt om 1x per week boodschappen te doen! Ik eet veel verse produkten en die kon ik toch echt niet langer dan 2 dagen bewaren. Nu bij de Lidl blijft het moeiteloos goed! En stukken goedkoper dan de AH! Ik ben altijd een grote AH-fan geweest, maar de AH heeft voor mij nu echt afgedaan! Lang leve de lidl!!
  zondag 14 december 2008 @ 14:34:58 #66
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_64006237
AH is op sommige plaatsen monopolist, bv. in Utreg. Mijn halve studententijd heb ik verprutst in rijen van de AH op de Burg. Reigerstraat en Twijnstraat en later op de Johannes Verhulststraat in Amsterdam. Goede plaats om chickies te scoren; als winkel hopeloos.
Gelukkig doet mijn vriendin nu de inkopen.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_64006558
ik vind de groente en het vlees er altijd bedroevend slecht. Je kunt qua groenten bijna niks zelf afwegen.. en nee, ik hoef geen gezinszak spinazie voor 6 man Kipfilet was laatst ook een drama... vol met botsplinters en pezen.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zondag 14 december 2008 @ 14:56:30 #68
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_64006745
Da's idd niet tof van de AH. Ik ga meestal naar de AH of de Jumbo.

Waarschuwing voor SHE ivm Lidl: niet overal houden ze de hygiëne hoog in het vaandel betr. vers groente en fruit, (daarom heb ik het destijds 1.5 dag volgehouden om daar te werken als bijbaantje ) en toen ik er was zag het 'verse' fruit en groente (wat net binnen kwam) er soms slechter uit dan dat wat er al lag Plus ik tilde eens een kratje op omdat ik aan het opruimen was en wat ooit tomaten waren was toen een soort witte pluizenbaal
(niet te zeggen dat dat niet bij andere supermarkten zo is, uiteraard, maar spreek enkel uit eigen ervaring, dus ik ga nooit meer naar Lidl )
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  zondag 14 december 2008 @ 14:58:59 #69
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64006807
quote:
Op zondag 14 december 2008 14:34 schreef Hyperdude het volgende:
AH is op sommige plaatsen monopolist, bv. in Utreg. Mijn halve studententijd heb ik verprutst in rijen van de AH op de Burg. Reigerstraat en Twijnstraat en later op de Johannes Verhulststraat in Amsterdam. Goede plaats om chickies te scoren; als winkel hopeloos.
Gelukkig doet mijn vriendin nu de inkopen.
Ik ben dus overgeleverd aan die van de Twijnstraat.

Mijn vriend zegt ook al dat het er barst van de lekkere wijven
  zondag 14 december 2008 @ 15:00:43 #70
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64006843
quote:
Op zondag 14 december 2008 14:56 schreef MariaEtcetera het volgende:
Da's idd niet tof van de AH. Ik ga meestal naar de AH of de Jumbo.

Waarschuwing voor SHE ivm Lidl: niet overal houden ze de hygiëne hoog in het vaandel betr. vers groente en fruit, (daarom heb ik het destijds 1.5 dag volgehouden om daar te werken als bijbaantje ) en toen ik er was zag het 'verse' fruit en groente (wat net binnen kwam) er soms slechter uit dan dat wat er al lag Plus ik tilde eens een kratje op omdat ik aan het opruimen was en wat ooit tomaten waren was toen een soort witte pluizenbaal
(niet te zeggen dat dat niet bij andere supermarkten zo is, uiteraard, maar spreek enkel uit eigen ervaring, dus ik ga nooit meer naar Lidl )
Die in Utrecht ( bij een of ander plein net buiten centrum ) is echt heel fijn. Altijd schoon en de groenten liggen er supergezellig bij.
Ze hebben ook altijd zooooveel keus!
pi_64007133
Mkay. Ik dacht al dat ik langzaam aan gek aan het worden was. Bij elk wekelijks bezoekje leken er wel steeds meer produkten verdwenen. .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  zondag 14 december 2008 @ 15:16:57 #72
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_64007202
Hetzelfde gebeurt met de plus. Daarom moet ik nu steeds naar de super de boer .
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
pi_64007576
Ik moet zeggen dat het bij de AH in mijn dorp mee valt. Maar goed, we hebben hier qua supermarkten keus genoeg en een dorp verderop zit een Aldi.
En voor de meeste mensen is de keus snel gemaakt als AH alleen huismerk-shit verkoopt, dan gaan ze naar de Aldi.
pi_64009242
Voor mensen die zeer ontevreden zijn over de vleeskwaliteit van de AH, hier bij de C-1000 is het vlees echt goed, regelmatig neem ik vlees mee wat zelfs beter smaakt dan van de echte keurslager (varkenshaas, beenham, steak)
  zondag 14 december 2008 @ 17:28:50 #75
93643 DumDaDum
We Have Unfinished Business
pi_64009870
quote:
Op zondag 14 december 2008 16:55 schreef McGilles het volgende:
Voor mensen die zeer ontevreden zijn over de vleeskwaliteit van de AH, hier bij de C-1000 is het vlees echt goed, regelmatig neem ik vlees mee wat zelfs beter smaakt dan van de echte keurslager (varkenshaas, beenham, steak)
Bij mijn ouders idd de C1000
Brood, vlees en al het overige waar je bij een super issues mee kunt hebben; de (/die) C1000 doet het goed

-edit- beetje kromme zin
“I'm not touched but I'm aching to be”
— Heather Nova
| myHiFi | myMusic | Chuck Norris
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')