2cv | zaterdag 13 december 2008 @ 01:02 |
De meesten weten het al, maar ik ben geen BX fan. Ik ben meer een Eend fan. En ik heb dan ook een Eend. Een Echte. Alleen heb ik die ook in een medeweggebruiker geboord waardoor het chassis niet meer zijn oorspronkelijke vorm heeft. Oplossing: chassis vervangen. En de rest ... Ik heb reeds een nieuw RDW gekeurd gegalvaniseerd chassis wat ik lekker dik in de anti-steenslag gezet heb. Daar hangen weer RVS veerpotten aan die ook dik in de anti-steenslag zitten en op het chassis zitten 2 volledig gereviseerde assen geschroefd. Natuurlijk zitten deze assen ook in de anti-steenslag. De tank die in het chassis hangt is voorzien van een nieuwe vlotter en alle leidingen zijn vervangen door nieuw spul. De remleidingen zijn van RVS en de brandstofleiding is van brandstofbestendig plastic (duh!). De motor ligt in Duitsland. Die wordt volledig verbouwd. Cilinders van een porsche, aangepaste smering, aangepaste koeling, aangepaste krukas, aangepaste nokkenas, uiteraard andere zuigers, her en der een sensortje en natuurlijk meer cc's (710 in plaats van 602) en meer vermogen (gaat als 'ie af is op de testbank). Mijn koets heb ik weg gedaan. Die hing van plakband, plamuur, popnagels, kit en oude kranten in elkaar. En de stukjes die wel gelast waren ter reparatie waren slecht gelast (Eendenplaatwerk kan je NIET met een electrode lassen!). Het leek wel mooi, maar onder de verf was het en drama. Daarom heb ik dus ook een koets gekocht die wat beter is. Alleen de bodemplaten en voetenbak moeten vervangen worden, de gedemonteerde kofferbak kan ik er weer in lassen. En daar ben ik deze week mee begonnen: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 13 december 2008 @ 02:29 |
FiPo ![]() hoeveel vermogen heeft een eendje orgineel? En wat denk jij dat je zal hebben met je gereviseerde/getunde blokkie..? ![]() | |
blup | zaterdag 13 december 2008 @ 02:36 |
Orgineel 602cc 29pk | |
Turquaz52 | zaterdag 13 december 2008 @ 02:40 |
quote:En nou rond de 40? hooguit 50..?? ![]() Waarom niet meteen een Hyundai Pony blokje? 1.5 Carburateurtje dus geen techniek niks.. en dan 75 of 85 PK en met kleine aanpassingen hier endaar zeker weten 100!!?? ![]() Turqie weer met zijn tjoening en sjwaps ![]() ![]() | |
Myster_E | zaterdag 13 december 2008 @ 02:46 |
Gaaf project, en leuk om te volgen. ![]() Hoop zelf binnenkort een Kever te kunnen behoeden van een dergelijk lot. | |
68Chevelle | zaterdag 13 december 2008 @ 06:26 |
Succes.......... ik doe exact hetzelfde met mijn Chevelle op dit moment ![]() | |
Anthraxx | zaterdag 13 december 2008 @ 07:05 |
Cool. Deze even volgen. Ik moet hetzelfde binnenkort doen met een Kever (een bodemplaat swap, dat wel). | |
2cv | zaterdag 13 december 2008 @ 07:50 |
quote:Omdat mijn getunede blokje er standaard in past en nieuw is in plaats van gaar. quote:Oh, dat moet ook nog even bij deze ja. | |
Anthraxx | zaterdag 13 december 2008 @ 07:52 |
Hoe lang denk je er mee bezig te zijn trouwens? ![]() | |
2cv | zaterdag 13 december 2008 @ 07:54 |
quote:Al sla je be dood. Maar ik wil het ding uiterlijk met St. Juttemis af hebben ![]() | |
Anthraxx | zaterdag 13 december 2008 @ 07:55 |
Ha, cool. Doen we dan een meet met opgeknapte oldtimers. Rond die tijd is die Kever ook weer heel. | |
Alexxxxx | zaterdag 13 december 2008 @ 11:18 |
En mijn Visa. | |
blup | zaterdag 13 december 2008 @ 12:42 |
quote:Ja of een 1.4 Turbo blokje uit een Renault 5.. ![]() 't moet wel passen.. ![]() | |
JohnnyKnoxville | zaterdag 13 december 2008 @ 12:48 |
Past die kofferbakplaat van de Eend nou precies in je BX? Prachtig mooi modulair design van Citroën, me dunkt. ![]() ![]() ![]() | |
2cv | zaterdag 13 december 2008 @ 15:30 |
quote:Met nog wat andere zooi er bij zelfs ! En nu ga ik daar aan verder. * 2cv is op z'n werk. | |
Quint24 | zaterdag 13 december 2008 @ 16:04 |
Een collega op het werk heeft ook een eend. Het chassis van zijn eend was ook erg gaar. Alleen hij heeft een compleet nieuw chassis bij een kennis van hem gekocht die het weer in Italië heeft laten maken dacht ik. Dat chassis was al gegalvaniseerd. | |
Erasmo | zaterdag 13 december 2008 @ 16:05 |
Terugvindeend, ben benieuwd wat een mede-eigenaar met zijn eendje gaat doen ![]() Heb je trouwens meer specs?(jaar, uitvoering) | |
TheFreshPrince | zaterdag 13 december 2008 @ 16:17 |
Zou je er niet gelijk een lichtgewicht veiligheidskooi oid inlassen? Je kan je met zo'n ding al doodrijden op een brommer. | |
T42 | zaterdag 13 december 2008 @ 18:35 |
pas nog een eendje naar de sloop gedaan ![]() | |
2cv | zaterdag 13 december 2008 @ 21:14 |
quote:Ik heb ook een gegalvaniseerd chassis, maar dan uit Duitsland, TuV gekeurd. En toegestaan door de RDW. quote:Bouwjaar: 1987. Type: Special. OOrspronkelijk met ene S6 motor (oftewel daar kan euro 95 in). quote:Dat overweeg ik zeker ! quote: ![]() ![]() | |
2cv | zaterdag 13 december 2008 @ 22:43 |
Vandaag weer wat gelast, een randje aan de kofferbakplaat:![]() ![]() Maar wat zal ik doen met de bodemplaat zelf van de kofferbak ? In zijn geheel vervangen ? Gedeeltelijk vervangen waardoor er geen ribbels meer in zitten ? Of zijn er wellicht goede halve kofferbakbodemplaten te krijgen ? ![]() Ook heb ik nog wat kit/plamuur/lak weggebrand om te kijken wat er onder zit: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Trouwens, de puntjes van de plaat waar de achterbank op staat heb ik ook vervangen: ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | zaterdag 13 december 2008 @ 23:01 |
Eendjes! ![]() | |
T42 | zaterdag 13 december 2008 @ 23:24 |
quote:nope kon makkelijk maar hij was pas uit 88 mij te jong en nu blijkt ook nog eens nooit oldtimer zou kunne worden en kreeg meer geld van de sloop dan dat ik er ooit voor had betaald ![]() staat nu in belgië ergens (denk dat hij allang gestript is) | |
sander89 | zondag 14 december 2008 @ 00:07 |
![]() | |
TheFreshPrince | zondag 14 december 2008 @ 02:31 |
En toch, als ik dan moet kiezen: Ongeschikt: Geschikt: | |
T42 | zondag 14 december 2008 @ 12:53 |
quote:http://www.2cv.nl/publicaties/v8/index2.html | |
TheFreshPrince | zondag 14 december 2008 @ 13:11 |
quote:Grap is natuurlijk wel: Kevers worden ook veel getuned, maar dan wel met een "originele" luchtgekoelde boxermotor aan boord. | |
T42 | zondag 14 december 2008 @ 13:36 |
quote:neej hoor vinden ze te duur. veel subaru/golf en alfa blokken zitten er in kevers | |
TheFreshPrince | zondag 14 december 2008 @ 13:39 |
quote:Ga je wel 's naar de Keversprint in Budel? 90% is gewoon een getuned luchtgekoeld VW blok ![]() Heb wel 's een buggy gezien met een motorfietsmotor... Wat een toeren ![]() | |
HPoi | zondag 14 december 2008 @ 13:46 |
TerugvindEend. | |
Turquaz52 | zondag 14 december 2008 @ 15:41 |
Dit is Powerrrrr ![]() | |
T42 | zondag 14 december 2008 @ 16:05 |
quote:ik adem kever. die kevers daar zijn van mensen met geld die rijden alleen daar en dan weer de garage in. want een emorm opgefokte keverblok vraagt na elke rit bijne aan grote beurd. http://www.groenekever.nl/fotos/budel03/IMG_0063_800x600.jpg ik wil elk jaar mee doen maar dan is er weer wat niet goed en ben ik bang alles stuk te rijden. en ik heb dus een 1600 met iets grotere carb tot 1600 is meetal keverblok klopt. maar een 2,7 remmele blok (15/20'000 euro) zie ik niet zo snel in een normale kever. (nog wel zie je opgeboorde blokjes 1700/1800 en type 4 blokken uit porsche/bus en 411, 1700 tot 2100cc dat zijn water en lucht gekoelde blokken) laaste tijd is dus subaru blokjes een rage zie ik op meetings geregeld 1800tje waar je een kever van koopt: (2000 tot 2500 euro minimaal) ![]() of een 1800 subaru boxerblok van 200 tot 500 euro ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door T42 op 14-12-2008 16:15:50 ] | |
T42 | zondag 14 december 2008 @ 16:11 |
quote:vraag de prijs eens van dat blokkie ![]() en dan rij je zo rond: ![]() ![]() remelle blokje in een 48er bril: http://www.groenekever.nl/fotos/spa2006/IMG_1313_800x600.jpg | |
Alexxxxx | zondag 14 december 2008 @ 16:38 |
Het is hier geen kevertopic jongens... | |
T42 | zondag 14 december 2008 @ 16:43 |
ok weer ontopic als hij maar niet zo word: ![]() | |
Erasmo | zondag 14 december 2008 @ 17:23 |
Ewl | |
2cv | zondag 14 december 2008 @ 20:52 |
quote:Nah. De mijne wordt blauw. | |
Ou-Tannu | zondag 14 december 2008 @ 20:59 |
quote: ![]() blauw blauw? | |
2cv | zondag 14 december 2008 @ 21:11 |
Jupz, toevallig net die kleur ja ![]() | |
Ou-Tannu | zondag 14 december 2008 @ 21:15 |
en waneer is de geplande rijvaardigheids datum dan? | |
2cv | zondag 14 december 2008 @ 21:41 |
Zo ergens tussen nu en St. Juttemis. | |
Turquaz52 | zondag 14 december 2008 @ 23:56 |
quote:Kwel ![]() Een 2 cilinder eendje ![]() | |
T42 | maandag 15 december 2008 @ 18:48 |
quote:met eend die we thuis hadden kon ik toch wel eens een petje in een gti/gsi eruit rijden das pas ![]() enne in de zomer dakje open paar meiden mee hup naar het strand en je bent de man. ![]() | |
Erasmo | maandag 15 december 2008 @ 19:01 |
quote:Nice ![]() | |
Ted_de_Braak | maandag 15 december 2008 @ 19:21 |
Geweldig zo'n 2cv, blijf dit topic zeker volgen! | |
2cv | maandag 15 december 2008 @ 23:45 |
quote:Lasapparaat op de laagste stand zetten en geen rupsen leggen maar 10.000 hechtjes naast elkaar die in elkaar over lopen tot 1 lasrups, dan maak je een kans ... | |
2cv | maandag 15 december 2008 @ 23:45 |
Vandaag nog wat gekrabt en geprikt. Heeft iemand een zakdoekje voor mij ? Het is om te huilen. Dus maar vrij geregeld en morgen gaat het hele zooitje op transport naar Duckservice om advies te vragen en vervangend plaatwerk te kopen. Of om de koets om te ruilen voor eentje die beter is. | |
maok | dinsdag 16 december 2008 @ 11:34 |
* maok geeft zakdoekje in ruil voor de belofte om een keer mee te mogen rijden als ie helemaal klaar is | |
2cv | dinsdag 16 december 2008 @ 11:42 |
* 2cv belooft | |
T42 | dinsdag 16 december 2008 @ 12:09 |
quote:was die sloop eend van ons toch wel wat voor je geweest. jammer die was verder helemaal hard op de bodem na. is toen compleet met half jaar apk ![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 16 december 2008 @ 13:12 |
quote:sukkel ![]() | |
2cv | dinsdag 16 december 2008 @ 15:19 |
quote:Welke sloop ? En een 2cv sloop is niet zo heel erg, die trekken het ding uit elkaar om andere 2cv's te redden. Al is en blijft het natuurlijk minder slim/leuk/aardig/enzovoorts dan er even ene nieuw chassis onder schuiven. | |
Erasmo | dinsdag 16 december 2008 @ 15:27 |
Ik heb hier nog wel een 2cv staan die uitgebrand is, voorkant is niet zo super(hoe zou dat toch komen? ![]() ![]() | |
2cv | dinsdag 16 december 2008 @ 16:00 |
Ik heb nog maar eens goed gekeken hoe goed/slecht die koets is. Mijn oorspronkelijke plan was om de achterkant er in te lassen, het spul in het verzinkbad te laten donderen, spuiten en rijden. Maar die vlieger gaat niet op, er moet eerst gelast worden. Meer dan ik had gedacht. Hier de foto's van de schade + het eerdere laswerk:![]() ![]() Rechts voor. Hier is al wat gelast en heel veel geplamuurd. De plamuur heb ik er af gehaald waardoor de gaten weer goed zichtbaar zijn. ![]() Links voor. Hier ziet het er vergelijkbaar uit. De regengoot ontbreekt ook. Gelukkig niet over de hele lengte. ![]() Rechts achter. Dat hoort dus dicht te zijn. Er zat al extra kitzooi op. Ook hier is dus een restauratiepoging geweest. ![]() Een stukje verder naar achter. Met tape kan je geen Eendenkoets repareren. De schroevendraaier ging er mooi doorheen. ![]() Het andere eind van de schroevendraaier. ![]() Van buiten lijkt het, zonder schroevendraaier, wel vrij goed overigens. ![]() Maar als je weer een stukje naar voren gaat zie je daar weer een gat (moeilijk te zien op de foto). Dahoortniezo ... ![]() Rechts achter lijkt het iets beter te zijn. Het zit in elk geval dicht. ![]() Het is ook gelast. Mooie kleine lasjes met tussenruimten van +/- 5cm. Niet goed dus. ![]() Stukje naar achter. Zit dat los ? ![]() Ja, dat zit los. ![]() De buitenkant rechts achter ziet er redelijk uit. ![]() Wel een reparatiepoging. ![]() ![]() Slechte reparatiepoging, er zaten nog fraaie gaten in (moeilijk te zien op de foto). ![]() Nog steeds rechts achter. Achter de plaat van de gordelbevestiging zit ook een gaatje. Om het hele spul weer in orde te krijgen heb ik het volgende besteld: - Voetenbak - Bodemplaten links + rechts - Kofferbakbodem (loopt door tot onder de achterbank) - Binnenschermen links + rechts - Vlakke plaat bij de scharnieren van de voordeuren links + rechts - Stukje stijl links achter ('kozijn' van de deur links achter zeg maar) - Stukje regengoot - Staartstukjes links + rechts - Voorste hoekjes van de wielkassen achter Een deel van het plaatwerk heb ik al mee, de rest is in bestelling. | |
2cv | dinsdag 16 december 2008 @ 16:04 |
quote:Gevoel zegt: ja. Verstand zegt: nee. Ik ga maar even af op mijn verstand nu. | |
Erasmo | dinsdag 16 december 2008 @ 16:28 |
Ok ![]() Wat een laswerk trouwens, heeft je eend soms op de bodem van een meer gelegen ofzo? ![]() | |
2cv | dinsdag 16 december 2008 @ 16:30 |
quote:Nou, dit is voor een Eend niet echt vreemd hoor. Die krengen roesten zo hard dat je ze kan horen knisperen. | |
Erasmo | dinsdag 16 december 2008 @ 16:33 |
quote:Ook voor zo'n jonge eend? En hoe is je chassis dan? | |
Dimitri_ | dinsdag 16 december 2008 @ 16:54 |
Dat laswerk. ![]() | |
2cv | dinsdag 16 december 2008 @ 16:56 |
quote:Nieuw. Heb ik al gekocht en gemonteerd. Zie ook OP ![]() quote:Ik ben constructiewerker, daar zit lassen ook bij. Lassen kan ik dus wel ![]() | |
Erasmo | dinsdag 16 december 2008 @ 17:15 |
quote:Beter lezen in het vervolg ![]() Je bent wel lekker bezig met je project, dat wel ![]() ![]() | |
j0rrit | dinsdag 16 december 2008 @ 22:40 |
quote:Waarom zien we dat dan niet terug op de foto's dan? ![]() Maar leuk project. Dat je nog zoveel energie in zo'n oude auto steekt. ![]() | |
Erasmo | dinsdag 16 december 2008 @ 22:46 |
Eendjes zijn dat waard ![]() Btw 2cv zet de iso-waarde van je camera eens wat lager ![]() [ Bericht 41% gewijzigd door Erasmo op 16-12-2008 23:19:46 ] | |
JK1982 | dinsdag 16 december 2008 @ 22:48 |
tvp ![]() | |
2cv | donderdag 18 december 2008 @ 20:52 |
quote:Jij hebt niet alle foto's bekeken of de text er bij niet gelezen. quote:De watte ? | |
Erasmo | donderdag 18 december 2008 @ 21:08 |
De gevoeligheid van je sensor, je foto's zijn nu een tikje ruizig ![]() | |
Dimitri_ | donderdag 18 december 2008 @ 21:11 |
Ik had het ook over de oude lassen.. NOFI ![]() | |
2cv | donderdag 18 december 2008 @ 21:12 |
quote:Ja, was zonder flits uit de losse hand. Met flits werd 'ie overbelicht. Misschien dat het daar aan ligt ? Maar ik zal er even mee prutsen. | |
Erasmo | donderdag 18 december 2008 @ 21:31 |
Ik weet niet of je toevallig je belichting kunt compenseren? *zucht* Ik hang te veel in FOT rond ![]() Ik volg btw ook je werk op 2cv.nl ![]() | |
2cv | donderdag 18 december 2008 @ 21:39 |
quote:FujiFilm S5700, die kan alles behalve koffiezetten. Ik weet ook hoe ik alles in moet stellen maar ik weet niet hoe de instellingen in bepaalde situaties moeten zijn. En onder welke naam ben jij lid op 2cv.nl ? | |
Erasmo | donderdag 18 december 2008 @ 21:41 |
quote:Experimenteren ![]() Ook Erasmo, maar voorlopig ben ik het subforum "Startproblemen'' nog niet uit ![]() | |
2cv | donderdag 18 december 2008 @ 21:50 |
Gister heb ik een poging gedaan 1 plaatdeel te vervangen. Dit is een stuk van de holle ruimte onder de achterbank. Stuk er uit geslepen en ... roest. De achterkant van de dorpel was opgelost en het stuk van de zijkant vna de holle doos wat direct achter die dorpel zit. Ook is er een stuk van het 'kozijn' aangetast. Ik ga niet voor een andere koets want je weet nooit hoe goed/slecht die is. Die is dan waarschijnlijk al deels aangetast en dat vind je alleen uit door het spul open te slijpen waardoor je automatisch weer moet lassen. Waarschijnlijk zie je dan een beginnend roestproces met wel erg dun plaatwerk wat ik dan toch nog wil lassen. Daarbij komt ook nog dat deze koets dan waarschijnlijk richting oud ijzer gaat en aangezien Eendenkoetsen steeds zeldzamer worden is dat wel erg zonde. Conclusie: er gaan, naast het reeds bestelde plaatwerk, 2 nieuwe dorpels in + (een deel van) een nieuwe doos. Ik denk/vermoed/vrees dat ik dus de complete onderkant ga vernieuwen. Mijn humeur aangaande de koets: AAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHRRRRRRRRGGGGGGGGGG ! ! ! Anderzijds ben ik ook wel blij, nu weet ik gewoon dat alles 100% goed gaat worden. Overigens, wegens gedonder met mijn camera dit keer geen foto's. | |
2cv | donderdag 18 december 2008 @ 21:52 |
quote:AV ? Moet ik even kijken. Maar daarover moeten we maar in een ander topic verder babbelen. Experimeteren tijdens het klussen doe ik in elk geval niet, dan wil ik foto's van de klus maken en is de kwaliteit van de foto's an sich van ondergeschikt belang. quote:Wat mankeert er aan ? | |
Ou-Tannu | donderdag 18 december 2008 @ 21:57 |
je kan bijna beter een compleet nieuwe koets bouwen ![]() | |
Erasmo | donderdag 18 december 2008 @ 22:22 |
quote:Ik vind het wel goed van je dat je ondanks alles doorgaat met de originele koets ![]() quote:http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=7351 De accu ligt nu ruim 2 uur aan de prik, ik hoop echt dat ze het nu wil doen anders moet er wrs toch een andere 123 in ![]() | |
2cv | donderdag 18 december 2008 @ 23:10 |
quote:Geloof het of niet, mar dat is misschien wel 1 van de mogelijkheden bedenk ik mij nu. Nog maar eens goed overleggen met Duckservice. quote:Zie bericht hier boven ![]() quote:Nieuwe. Helaas. | |
Erasmo | donderdag 18 december 2008 @ 23:13 |
quote:Je oude koets zal vast nog wel voor iets eendigs gebruikt worden als je hem aan de juiste persoon verkoopt ![]() Jup. Moet ook nog een doppenset en een momentsleutel halen, alsof december nog niet duur genoeg is ![]() Aanstaande vrijdag ga ik lekker op vakantie dus ik stel het maar even uit tot ik weer thuis ben ![]() | |
2cv | donderdag 18 december 2008 @ 23:52 |
Als ik niet door ga met deze koets op deze manier dan denk ik dat het een caravan wordt. | |
Erasmo | vrijdag 19 december 2008 @ 00:38 |
![]() ![]() | |
Ou-Tannu | vrijdag 19 december 2008 @ 14:55 |
quote:ik heb wel eens goede ideeen! nieuwe koets van RVS ofzo ![]() | |
Erasmo | vrijdag 19 december 2008 @ 15:07 |
quote:Is denk ik te zwaar ![]() | |
Ou-Tannu | vrijdag 19 december 2008 @ 15:24 |
quote:aluminium dan maar? | |
Erasmo | vrijdag 19 december 2008 @ 15:34 |
quote:Misschien. Maar zie het maar eens te maken dan ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 19 december 2008 @ 15:35 |
Hoeveel kost een gare 2cv blokje? ![]() Ik wil er eentje kopen, maar meer dan 50 euro geef ik er niet voor.. incl inruil van mijn grasmaaierblok ![]() 18 PK op een skeltert ![]() | |
Alexxxxx | vrijdag 19 december 2008 @ 15:41 |
kun je beter een Visa blok kopen, iets meer vermogen nog. Jammer voor jou verkoop ik mijn Visa blok enkel als iemand hem in een Visa wil lepelen ![]() | |
Erasmo | vrijdag 19 december 2008 @ 15:47 |
quote:Ik heb laatst per ongeluk een Visa bobine in mijn eend gezet, vond ze niet zo leuk ![]() Wil je echt leuke praktijken zet er dan een BMW motorfiets blok in ![]() ![]() | |
TheFreshPrince | vrijdag 19 december 2008 @ 18:25 |
![]() Dus daarom is er naast DuctTape ook DuckTape ![]() | |
Alexxxxx | vrijdag 19 december 2008 @ 18:42 |
Nee Duck Tape bestaat niet meer ![]() ![]() En mijn Visa vond een eendenbobine kut. | |
Erasmo | vrijdag 19 december 2008 @ 18:45 |
quote:Ook een kapotte ontsteking? | |
Turquaz52 | zaterdag 20 december 2008 @ 10:55 |
quote:Te duur ![]() quote:Te veel vermogen!! En hoeveel kosten zo'n blokjes danne..?? ![]() 'T is toch gewoon een simpel carburateurtje zonder kabelboom enzo neem ik aan? ![]() | |
2cv | zaterdag 20 december 2008 @ 23:22 |
Hier wat foto's (camera heb ik weer aan de praat gekregen):![]() ![]() Deze foto's geven weer welke gedeelte ik wou lassen. ![]() ![]() Gedeelte van de vervangen plaat weg geslepen. Omdat deze plaat een holle ruimte afdekt en ik niet wist hoe alles daar binnen in elkaar zit heb ik de plaat eerst maar vrij krap uitgeslepen, dus dat er veel van de oude plaat bleef zitten. Alles lijkt nog redelijk goed, toch blijkt dat niet zo te zijn ... ![]() Toch niet dus. ![]() Dat gat had dorpel moeten zijn. Van staal, niet van lucht ... ![]() Dat is echt weg. Zelfs geen roest meer. Dat is er al uit gedonderd. ![]() Ook er naast/onder (het is maar hoe je het kijkt) zit een gaatje. Omdat ik een stuk van de stijl ('kozijn') er al uit geslepen had en ik dat (nog) niet terug wou lassen heb ik er maar even een stripje overheen gelast: ![]() ![]() Dus de complete onderkant moet vernieuwd worden, inclusief het gedeelte waar de bank op staat. Nouja ... Misschien kan ik daar nog 1 of 2 stukjes redden ... Ik weet wel dat ik, voor ik ga slijpen, er eerst overal stangen en kruizen in ga lassen om de vorm enzo te behouden. Anders zit ik zometeen met een koets waar geen deuren meer in passen. | |
Ou-Tannu | zaterdag 20 december 2008 @ 23:24 |
ik zeg nog steeds.. bouw een nieuwe koets ![]() | |
2cv | zaterdag 20 december 2008 @ 23:28 |
quote:Misschien is dat een optie. Maar dan moeten er wel complete zijkanten verkrijgbaar zijn. Ik ga in elk geval niet zelf een koets uit plaat kloppen. | |
Ou-Tannu | zaterdag 20 december 2008 @ 23:38 |
quote: tuurlijk wel ![]() | |
2cv | zondag 21 december 2008 @ 00:40 |
quote:[insert middelvinger-smilie] | |
Ou-Tannu | zondag 21 december 2008 @ 00:40 |
quote: ![]() ![]() | |
2cv | maandag 22 december 2008 @ 00:23 |
Koetswerk in de takel | |
Erasmo | donderdag 26 februari 2009 @ 21:38 |
En, komt ie nog af voor de volgende wereldmeet? | |
invine | donderdag 26 februari 2009 @ 22:03 |
tvp ![]() | |
2cv | donderdag 26 februari 2009 @ 22:04 |
Geen idee. Wanneer is die ? | |
Erasmo | donderdag 26 februari 2009 @ 22:07 |
28 juli - 2 aug | |
2cv | donderdag 26 februari 2009 @ 22:29 |
Als dat dit jaar is (ik neem aan van wel) dan ga ik dat niet halen. | |
Erasmo | donderdag 26 februari 2009 @ 22:33 |
quote:Jammer, dit is wel te doen qua afstand ![]() Die van mij doet het trouwens weer ![]() | |
Erasmo | donderdag 26 februari 2009 @ 22:34 |
Trouwens, ik ga morgen een testritje doen om mijn nieuwe ontsteking te testen, is het nodig om mijn winterslabbetje voor te hangen voor pakweg 20 km? | |
2cv | donderdag 26 februari 2009 @ 23:33 |
Ja, dan komt de motor tenminste op temperatuur. Een temperatuurmeter is erg mooi. Slabbetje er voor en rijden tot de motor de juiste temperatuur heeft. Dan slabbetje er af en verder rijden. Nog mooier is een zelfregulerend systeem (en dat krijg ik op mijn monster ![]() | |
Erasmo | donderdag 26 februari 2009 @ 23:38 |
Hmm kut die van mij past niet lekker... Dan maar een vuilniszakkie ![]() | |
2cv | donderdag 26 februari 2009 @ 23:47 |
Niet helemaal dichtplakken ! | |
Erasmo | vrijdag 27 februari 2009 @ 00:10 |
Nee alleen over de bovenste sleuven. | |
2cv | vrijdag 27 februari 2009 @ 00:30 |
Prima ![]() | |
Erasmo | vrijdag 27 februari 2009 @ 00:34 |
Als ik morgen panne krijg dan meld ik het wel even via fokmobiel ![]() | |
Erasmo | vrijdag 27 februari 2009 @ 17:07 |
Hij loopt prima! ![]() | |
2cv | vrijdag 27 februari 2009 @ 18:00 |
Hoe kan jij in 2 berichten verschillende avatars hebben op hetzelfde moment ? | |
Erasmo | vrijdag 27 februari 2009 @ 19:07 |
Mijn avatars worden vanuit een scriptje random geladen. | |
2cv | vrijdag 27 februari 2009 @ 19:44 |
Vandaar ![]() | |
Erasmo | vrijdag 27 februari 2009 @ 20:44 |
Maar ben je al iets verder of ligt het nu even stil? | |
2cv | vrijdag 27 februari 2009 @ 22:51 |
Ligt stil. Gezondheidsgedoe. | |
Ou-Tannu | maandag 2 maart 2009 @ 21:42 |
2CV is ook stuq net als zn eend ![]() | |
2cv | maandag 2 maart 2009 @ 23:10 |
![]() ![]() | |
HPoi | dinsdag 3 maart 2009 @ 21:13 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Erasmo | dinsdag 3 maart 2009 @ 21:15 |
quote:Verneuckte C3 ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 3 maart 2009 @ 21:28 |
quote: ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 3 maart 2009 @ 21:38 |
quote:Heeft wel iets, maar ja de ouderwetsche is mooier | |
Turquaz52 | dinsdag 3 maart 2009 @ 21:42 |
quote:Een mooie lelijk eendje ![]() | |
Erasmo | zaterdag 14 maart 2009 @ 22:45 |
Dak is opgerold, winterslabbetje is er af, nu nog hopen dat de weergoden goed gestemd zijn morgen ![]() | |
Turquaz52 | maandag 16 maart 2009 @ 22:04 |
quote:Ik hoop dat het gaat stormen en sneeuwen en onweren en gewoon ontiegelijk veel wind is zodat je eendje doodgaat en wegrot en niet meer te herstellen is zodat er een eendje minder op aarde is ![]() ![]() ![]() | |
2cv | maandag 16 maart 2009 @ 22:07 |
quote:Dan zijn de rest van alle auto's op deze aardkloot ook al weggevaagd. Een Eend is niet veel meer dan een tent die 'toevallig' van plaatstaal is, maar ze zijn ontzettend taai. | |
Erasmo | vrijdag 20 maart 2009 @ 18:26 |
Ruik ik daar jaloezie? ![]() Zit te denken om er een open luchtfilter op te zetten ![]() ![]() | |
Erasmo | zaterdag 11 april 2009 @ 13:36 |
![]() ![]() Iemand enig idee waar dat rode draadje van is? | |
2cv | zondag 12 april 2009 @ 18:31 |
'Verdwijnt' dat draadje in de vloer ofzo ? | |
Erasmo | zondag 12 april 2009 @ 19:40 |
Hij gaat het richting motercompartiment. Ik heb het vermoeden dat er vroeger een radio zat. De bodem is best wel erg trouwens ![]() | |
2cv | zondag 12 april 2009 @ 19:52 |
Bodem is beter dan de bodem van de koets die ik gekocht heb ![]() Maarreh, draadje volgen is geen optie ? Zo onoverzichtelijk is de kabelboom van een Eend ook weer niet. | |
Erasmo | zondag 12 april 2009 @ 20:09 |
quote:Gelukkig is het alleen oppervlakkig en aan de rand wat erger... Nu alleen nog leren lassen ![]() Ik zal het straks eens nakijken ![]() | |
2cv | woensdag 29 april 2009 @ 15:58 |
Gister heeft Siemen, een jongen die meer ervaring heeft met plaatwerk lassen dan ik, naar mijn koets gekeken. Hij kan het wel lassen allemaal. Het plan is om wanneer hij ruimte heeft de koets naar hem te brengen. Dan ben ik er van af en is de koets klaar als ik ook weer in orde ben. | |
JohnnyKnoxville | woensdag 29 april 2009 @ 16:11 |
Siemen is in het dagelijks leven zeker niet toevallig postbode? | |
2cv | woensdag 29 april 2009 @ 16:17 |
Nee, hij doet iets met lasapparaten ![]() | |
2cv | donderdag 7 mei 2009 @ 18:24 |
Achter de motor van mijn Eend wil ik een 5-bak hebben. Mijn idee is om de eerste 4 versnellingen orgineel te houden en de 5e versnelling wordt dan een extra overdrive (de 4e versnellingsbak is van orgine al een overdrive). Echter op de site van Jeroen Cats (iemand die ontzettend veel omklooide met A-types en andere Citroëns en in mijn ogen absoluut verstand van zaken heeft) staat het volgende:quote:Met andere woorden: mijn 710cc motor verpulvert dat standaard Eendenversnellingsbakje en dat is iets waar ik nou net weer even geen zin in had. Ik moet dus op zoek naar een andere bak die het vermogen/koppel aan kan en die de juiste verhoudingen heeft. Is er ieman die tips en/of ideeën heeft ? Ik heb er geen bezwaar tegen als een goede oplossing betekent dat dat een berg poen kost (bijvoorbeeld omdat er een versnellingsbak gemodificeerd moet worden) maar het resultaat moet wel goed zijn (dus de juiste versnellingsbakverhoudingen) en het zou het leukste zou zijn als de basis een Citroën versnellingsbak is. Overigens, ik ben nog maar in de orientatiefase. Eerst ga ik even rond rijden met mijn oude versnellingsbak. Dan kan ik ook het vermogen (laten) testen en met die gegevens kan ik dan verder. | |
Erasmo | donderdag 7 mei 2009 @ 20:54 |
Visa? Motorfiets? | |
2cv | donderdag 7 mei 2009 @ 21:17 |
Misschien ![]() Als mijn motor af is overweeg ik hem op een testbank te zetten. Als iemand tips heeft hier voor dan zou ik het graag horen. | |
Erasmo | donderdag 7 mei 2009 @ 21:25 |
Testdag bij Burton in Zutphen ![]() | |
2cv | donderdag 7 mei 2009 @ 21:26 |
Zat ik ook aan te denken. Maar dan moet eerst de motor + bak er in enzo. Anderzijds is het ook niet zo razend veel werk om dat in en uit te bouwen. | |
2cv | donderdag 28 mei 2009 @ 20:06 |
Gister is het koetswerk naar de lasser getransporteerd. 2 leden van het bestuur van Sleutelclub Sleuteltje 11 hebben mij daarbij geholpen. De dag daarvoor zijn we al bezig geweest om alles transportklaar te maken. Iedereen die geholpen heeft, bedankt ! Overigens heb ik een voorbeeld gezien van het laswerk van de lasser. Ik wist dat die jongen goed was, maar ZO goed :shock: Hij had een stuk plaatwerk wat oorspronkelijk in een ACADiane hoort ingekort door haaks op de ribbels er een strook metaal uit te slijpen en de 2 overgebleven delen weer aan elkaar te lassen. Dat stuk plaatwerk was reeds op de juiste plek vast gelast maar er zat nog geen verf overheen. Echter, ik kon niet zien waar nou precies de las liep. Natuurlijk waren de lassen wel bewerkt (gladgeschuurd en dergelijke, doet hij ook zelf) maar het is wel ontzettend knap als je dat zo kan. ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 28 mei 2009 @ 21:40 |
nog even en hij scheurt alweer! ![]() | |
2cv | donderdag 28 mei 2009 @ 21:55 |
Ik of die Eend ? ![]() Kom je zaterdag ook langs ? ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 28 mei 2009 @ 22:13 |
quote:en bijde d0h ![]() zaterdag? nee? wat is er dan? B) | |
2cv | donderdag 28 mei 2009 @ 22:25 |
Linkje | |
error_404 | vrijdag 29 mei 2009 @ 11:29 |
tvp-tje, cool project! | |
Ou-Tannu | vrijdag 29 mei 2009 @ 13:32 |
quote:nee dan kan ik helaas niet :p dan hang ik op een sportcomplex rond ![]() | |
blackbeartje | vrijdag 29 mei 2009 @ 23:16 |
Nimik Citroen 2CV/Ferrari F355 one-off Een Frans-Italiaans liefdeskind? De auto is gemaakt op basis van een legendarische Citroen 2CV, gemixed met een Ferrari F355. Het resultaat is uniek en tevens erg duur. De makers, het Nimik rally team, zouden er maar liefst 180.000,- Euro aan hebben versleuteld! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() vond ik op internet .... | |
2cv | vrijdag 29 mei 2009 @ 23:24 |
Heb ik gezien. Tof ding ! | |
Ou-Tannu | zaterdag 30 mei 2009 @ 23:58 |
![]() | |
Erasmo | zondag 31 mei 2009 @ 00:05 |
quote:Een Pontiac in een 2cv topic posten, ben je wel helemaal lekker?! ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 2 juni 2009 @ 23:39 |
quote: ja ![]() | |
2cv | woensdag 7 oktober 2009 @ 22:51 |
De koets van mijn Eend is ook gelast ![]() | |
invine | donderdag 8 oktober 2009 @ 08:52 |
quote:Wat een beest ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 8 oktober 2009 @ 15:37 |
quote:hehe ![]() de 1ne 2CV is weer opgelapt.. en nu moet de 2de nog ![]() | |
Erasmo | donderdag 8 oktober 2009 @ 18:53 |
quote:Heeft Siem goed werk verricht? ![]() | |
2cv | donderdag 8 oktober 2009 @ 19:45 |
quote:Ja, absoluut. En dat zeg ik zonder zijn werk gezien te hebben ![]() | |
#ANONIEM | zondag 28 februari 2010 @ 01:37 |
Hoe staat het nu met den deachavaux?(of zo?) | |
2cv | zondag 28 februari 2010 @ 01:59 |
Deux chevaux ![]() | |
Erasmo | zondag 28 februari 2010 @ 10:01 |
Wat voor stijl zoek je? | |
2cv | zondag 28 februari 2010 @ 17:02 |
Dit is wat ik heb:![]() ![]() ![]() ![]() ![]() En daar wil ik nog een amperemeter en oliedrukmeter bij. maar helaas is de productie daarvan gestaakt ![]() | |
DrDarwin | woensdag 15 september 2010 @ 07:13 |
quote:http://web2.cylex.de/firm(...)mmb.com-1755128.html | |
Ou-Tannu | woensdag 15 september 2010 @ 08:55 |
tis dat er geen peug 205 blok in past ![]() ![]() | |
2cv | woensdag 15 september 2010 @ 18:23 |
quote:Dankje ! | |
Erasmo | woensdag 15 september 2010 @ 18:32 |
quote:Ik zie niet in waarom zoiets niet zou passen... ![]() Ik zie ook niet in waarom je dat zou willen... Als je meer power wilt dan meubel je er beter een GS blokje in. | |
2cv | woensdag 15 september 2010 @ 18:43 |
Dat Subaru-blok heeft iets meer vermogen dan een GS blok ![]() | |
Erasmo | woensdag 15 september 2010 @ 18:53 |
Uiteraard, maar met een GS blok heb je zat power in je eend. | |
2cv | woensdag 15 september 2010 @ 19:25 |
Dat is waar. | |
Ou-Tannu | woensdag 15 september 2010 @ 23:09 |
met piepende bandjes weg trekken ![]() | |
2cv | woensdag 15 september 2010 @ 23:13 |
Piepen ? Roken ! | |
Ou-Tannu | woensdag 15 september 2010 @ 23:28 |
quote:mag ook ![]() dat vereist wel filmpjes eh ![]() | |
zeeeend | vrijdag 22 oktober 2010 @ 22:52 |
quote:Die ribbels kan je er toch zelf inkloppen,zo diep zijn ze niet. Mal in harthout ,bolkophamertje | |
2cv | vrijdag 22 oktober 2010 @ 22:54 |
Er hoeft niets meer geklopt te worden, de hele koets is al gelast ![]() | |
Ou-Tannu | vrijdag 22 oktober 2010 @ 22:58 |
quote:waneer rijd dat wrak dan weer es? ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 22 oktober 2010 @ 23:00 |
Wilde het net vragen | |
2cv | vrijdag 22 oktober 2010 @ 23:03 |
Tussen nu en St. Juttemis ... ![]() | |
Ou-Tannu | vrijdag 22 oktober 2010 @ 23:15 |
quote:je moet ook minder tijd in Criezel steken :w | |
2cv | vrijdag 22 oktober 2010 @ 23:18 |
Dat rotding gaat steeds stuk ![]() | |
Ou-Tannu | vrijdag 22 oktober 2010 @ 23:21 |
quote:k wil er wel de fik in steken voor je ? mischein issie nog 500 euro waard ![]() | |
2cv | vrijdag 22 oktober 2010 @ 23:22 |
quote:¤1500,- volgens de taxateur. Maar jij mag hem in de fik steken op voorwaarde dat je tijdens die fik er in gaat zitten en er ook in blijft zitten. | |
Ou-Tannu | vrijdag 22 oktober 2010 @ 23:23 |
quote:nee ![]() 1500 krijg je toch nooit meer voor dat hork ![]() | |
2cv | vrijdag 22 oktober 2010 @ 23:27 |
Ik zeg dus ook: volgens de taxateur ![]() | |
2cv | woensdag 15 december 2010 @ 04:40 |
![]() ![]() ![]() ![]() Het demonteren van de veerpotten ging niet zonder slag of stoot. | |
zeeeend | woensdag 15 december 2010 @ 10:27 |
Wat ben je nu van plan met die bodemplaat? | |
Erasmo | woensdag 15 december 2010 @ 11:11 |
Jup zijn krengen om los te halen. Veel roest, is het oppervlakkig of zijn er dingen doorgeroest? | |
Ou-Tannu | woensdag 15 december 2010 @ 13:31 |
tegen de tijd dattie klaar is.. issie weer verrot ![]() | |
2cv | woensdag 15 december 2010 @ 17:41 |
Iets met een chassisnummer ![]() Dat chassis is rot, er zaten zelfs gaten in de veerpotten !
![]() | |
Peterselieman | woensdag 15 december 2010 @ 17:45 |
Die bodemplaat misschien niet, maar de koets denk ik wel | |
Erasmo | woensdag 15 december 2010 @ 17:49 |
Staat het niet ook op je stuurboordvoorpoot dan? | |
2cv | woensdag 15 december 2010 @ 18:02 |
Bodemplaat = onderdeel van de koets. Op de foto's staat het chassis. Jawel, maar dat is niet erg ![]() | |
Erasmo | woensdag 15 december 2010 @ 19:04 |
Wat ga je doen, chassis fixen of een galva eronder gooien? | |
2cv | woensdag 15 december 2010 @ 20:18 |
Galva uiteraard ! Dit chassis is erg krokant. | |
Ou-Tannu | donderdag 16 december 2010 @ 00:10 |
van het roesten of het bakken? ![]() | |
BrinkydeBMW | zondag 19 december 2010 @ 15:58 |
Leuke TT en project ![]() Succes ermee ![]() | |
2cv | zondag 19 december 2010 @ 20:20 |
Dat ding is zo verroest dat er niet veel aan te bakken valt ![]() Maar als mijn 2cv project af is heb ik er MISSCHIEN wel een doel voor ... Misschien dus he ... Merci ! | |
Opa_vertelt | vrijdag 20 mei 2011 @ 02:05 |
Tof project! ![]() Hoe staat het er inmiddels mee? | |
T42 | vrijdag 20 mei 2011 @ 11:07 |
deze auto is niet op basis van een eend gemaakt ![]() ![]() | |
2cv | vrijdag 20 mei 2011 @ 15:54 |
Rustig ![]() | |
Ou-Tannu | vrijdag 20 mei 2011 @ 20:07 |
duurt lang ![]() | |
Resistor | vrijdag 20 mei 2011 @ 20:28 |
Als je niet oppast wordt het weer 'roestig' ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 20 mei 2011 @ 20:30 |
Kun jij hem niet helpen? | |
2cv | vrijdag 20 mei 2011 @ 20:32 |
Dat mag, dan hecht de zink beter. Hij heeft zelfs geen tijd om een pompje op te halen ... | |
Peterselieman | vrijdag 20 mei 2011 @ 20:32 |
Wat een luilak zeg ... | |
FkTwkGs2012 | maandag 13 juni 2011 @ 15:17 |
Updates!!! En rap wat ![]() | |
2cv | maandag 13 juni 2011 @ 20:33 |
Het spul staat nog steeds in de schuur ![]() Tot zover deze update. | |
Erasmo | maandag 13 juni 2011 @ 20:52 |
Ik zou zeker even checken of hij nog leeft ja ![]() | |
Snuitebolletje | maandag 8 augustus 2011 @ 11:36 |
Hoe staat het nu met je eend? Ben zelf een Mehari aan het restaureren en verwacht over 2 weken een rondje om de kerk te kunnen rijden ![]() ![]() ![]() | |
Erasmo | maandag 8 augustus 2011 @ 14:46 |
Een Mehari ![]() | |
Snuitebolletje | maandag 8 augustus 2011 @ 15:15 |
'73 er 2 zits oranje ![]() | |
Prowl | maandag 8 augustus 2011 @ 17:41 |
Toevallig in limburg gekocht? | |
Snuitebolletje | maandag 8 augustus 2011 @ 18:12 |
Doe het project samen met een vriend, hij heeft hem ahum... 20! jaar geleden!! over genomen voor een kratje bier met het oog hem toen te restaureren, heeft 16 jaar bij de spuiter gestaan en zijn er nu anderhalf jaar weer mee bezig en voor de 27e moet hij af zijn. | |
2cv | maandag 8 augustus 2011 @ 22:50 |
Het staat nogal stil ![]() | |
Dagoduck | woensdag 24 augustus 2011 @ 23:15 |
Hoeveel auto's heb je nu? | |
2cv | vrijdag 26 augustus 2011 @ 21:47 |
4 waarvan 3 op mijn naam. | |
Erasmo | vrijdag 26 augustus 2011 @ 22:21 |
Ga eens aan het werk met die eend van je ![]() | |
siekman | vrijdag 26 augustus 2011 @ 22:44 |
Een tvptje met een foto 2cv6 charleston![]() | |
2cv | vrijdag 26 augustus 2011 @ 23:51 |
Wie heeft die zo toegetakeld ? ![]() | |
siekman | zaterdag 27 augustus 2011 @ 00:12 |
Die staat al enkele jaren op 1 en de zelfde locatie binnen samen met een BMW 528 met weinig kilometers. en het pand wordt regelmatig door lokale jeugd bezocht in belgie Best zonde als je een liefhebber bent | |
2cv | zaterdag 27 augustus 2011 @ 00:17 |
Het mooiste zou zijn als de lokale jeugd er af blijft en er gewoon een fijne laag stof op komt van een centimeter dik. | |
Dagoduck | zaterdag 27 augustus 2011 @ 00:18 |
Deze foto maakte ik twee jaar terug ergens op Corsica, is ook een Citroën ![]() ![]() | |
2cv | zaterdag 27 augustus 2011 @ 00:22 |
![]() | |
Dagoduck | zaterdag 27 augustus 2011 @ 00:25 |
CX 25 ik denk rond 1985 | |
siekman | zaterdag 27 augustus 2011 @ 00:25 |
Ja sorry ik vind dit wel erg mooi . Daarvoor rij ik soms ergens speciaal voor naartoe ( enkele honderden kilometers ) | |
2cv | zaterdag 27 augustus 2011 @ 00:58 |
Ik ben zo bang dat er heel snel helemal niks meer van overblijft ... | |
siekman | zaterdag 27 augustus 2011 @ 23:02 |
Die staan er nog wel 5 jaar hoor | |
Ou-Tannu | maandag 29 augustus 2011 @ 00:42 |
nah.. eenden moeten rijden ![]() | |
2cv | maandag 29 augustus 2011 @ 23:07 |
Beter stof verzamelen dan gesloopt worden ![]() | |
FkTwkGs2012 | maandag 29 augustus 2011 @ 23:08 |
| |
Dagoduck | maandag 5 september 2011 @ 16:08 |
Over oude auto's gesproken: Schuurvondst Staan ook Citroëns bij! edit: hier nog een leuke Citroën te koop, heb je nog wat spaargeld? http://www.topoldtimers.c(...)ro%C3%ABn-DS-19/2207 [ Bericht 48% gewijzigd door Dagoduck op 05-09-2011 20:56:57 ] | |
2cv | zaterdag 5 november 2011 @ 15:45 |
Een micro-update: ik heb ein-de-lijk de revisie/tuningsboer een mail gestuurd waar mijn motor blijft. Overigens heeft die man (ook) een matige gezondheid en het laatste wat ik gehoord heb van hem is dat hij onder het mes moest voor z'n hart. Die man is overigens een geval apart want hij zet rustig dit op z'n website. Ik concludeer daaruit dat hij bezig is met techniek en niet met klanten naar de mond praten. "Zo werkt het en niet anders". Eerlijk gezegd kan ik dat wel waarderen, al denk ik dat ik zelf tussen de type 2 en 3 zit. | |
Erasmo | zaterdag 5 november 2011 @ 18:42 |
Maar wat is de etbol nou? In de tijd die het nou duurt had je ook wel een chimpansee kunnen trainen om je motor te tunen. | |
2cv | zaterdag 5 november 2011 @ 18:54 |
Etbol ? | |
FkTwkGs2012 | zaterdag 5 november 2011 @ 18:59 |
haha geniaal artikeltje. | |
Erasmo | zaterdag 5 november 2011 @ 19:07 |
Estimated time back online. | |
2cv | zaterdag 5 november 2011 @ 19:34 |
Geen idee wanneer het ding weer rijdt. En er is in de tijd tussen het moment dat ik de motor wegbracht en nu ook het 1 en ander gebeurd he. Maar toegegeven: ik had m'n Eend al lang en breed rijdend kunnen hebben. | |
CafeRoker | zaterdag 5 november 2011 @ 20:23 |
Zeg 2cv, ik zeg niet dat alle karakteristieken op je van toepassing zijn, maar je hangt toch wel tussen type 1 en type 3 in. En dat maakt je dan een .. ehm.. nouja, jeweetwel ![]() edit: Ik zie het nu trouwens pas. Hij is gewoon onderdeel van een ![]() ![]() Hoe 1996 | |
FkTwkGs2012 | zaterdag 5 november 2011 @ 20:26 |
wat is een webring? en hoe zie je dat? | |
CafeRoker | zaterdag 5 november 2011 @ 20:35 |
De URL van het verhaal van die kerel waar het blokje nu ligt is http://www.citroentuning.de/ . Rechtonder zie je een webring icoon. Vroegah, toen internet nog in zwartwit was, vormden sites met ongeveer dezelfde content een ring om door in een bepaalde volgorde aan elkaar door te linken. Ik had het al zeker 10 jaar niet meer gezien ![]() | |
FkTwkGs2012 | zaterdag 5 november 2011 @ 20:48 |
lol | |
FkTwkGs2012 | zaterdag 5 november 2011 @ 20:49 |
wel heerlijk zo'n eenvoudige website. geen irritante banners enzo ![]() | |
Erasmo | zaterdag 5 november 2011 @ 21:30 |
Ik heb het nu puur over de motor. Wanneer geeft ie aan dat ie klaar is? | |
2cv | zaterdag 5 november 2011 @ 21:38 |
Ik heb vandaag het mailtje verstuurd, nog geen antwoord ontvangen. | |
powerflux | vrijdag 6 januari 2012 @ 21:14 |
en nu? | |
2cv | vrijdag 6 januari 2012 @ 21:29 |
Nog steeds niet, ik ga binnenkort eens bellen. Moet ik vantevoren wel even mijn Deutz oppoetsen. | |
Ou-Tannu | vrijdag 6 januari 2012 @ 23:37 |
nog ff en we hebben er gewoon een autohandelaar bij hier ![]() | |
2cv | dinsdag 29 mei 2012 @ 21:47 |
Ik heb goed-achtig nieuws omtrent de bestelde motor: het bedrijf wat die motor voor mij bouwt is niet failliet en de eigenaar (en tevens enige werknemer voor zover ik weet) is ook niet dood. Hij is wel erg ziek en over ±4 weken mag ik een antwoord op mijn berichten ontvangen. Dat heb ik tenminste geconcludeerd uit de Duitse mail die zijn vrouw mij toestuurde. | |
CafeRoker | dinsdag 29 mei 2012 @ 23:10 |
Hmm ![]() weet je misschien nog een trekhaak voor een eend te liggen? | |
2cv | dinsdag 29 mei 2012 @ 23:12 |
Uh, ik heb er niet 1 die ik kwijt wil. Ik zou even Marktplaatsen of wat 2cv-bedrijven googelen. | |
CafeRoker | woensdag 30 mei 2012 @ 21:56 |
Zal ik doen.. marktplaats had tot nu toe weinig effect, alleen maar nieuwe en die zijn wel erg prijzig om een fietsje op te zetten. Denk dat het ook een kwestie van volhouden is, ik hoef hem ook niet nu ter plekke te hebben. Zou je je ogen/oren open willen houden? | |
Erasmo | woensdag 30 mei 2012 @ 22:04 |
Op de markt van 2CV.nl komen ze wel eens voorbij.Hoelang ligt dat ding er al onderhand, een jaar of 3? | |
2cv | woensdag 30 mei 2012 @ 22:08 |
Laten we het daar maar op houden ja ![]() | |
Erasmo | woensdag 30 mei 2012 @ 22:09 |
No offense maar een blinde slak met lepra had de klus sneller geklaard, ik had hem er al lang een ander blokje in gelepeld. | |
2cv | woensdag 30 mei 2012 @ 22:13 |
710cc blokjes zijn er niet zoveel ![]() | |
piepkuiken21 | woensdag 30 mei 2012 @ 22:28 |
is dat blok nog steeds niet retour ![]() | |
densmee | woensdag 30 mei 2012 @ 22:35 |
weet je heel zeker dat je dezelfde 2cv voor je hebt? | |
Erasmo | woensdag 30 mei 2012 @ 23:22 |
Dan hang je er een opgeboorde Visa of een GS in. | |
2cv | woensdag 30 mei 2012 @ 23:44 |
![]() Regel jij dan even dat ik het opgestuurde blok + aanbetaling terug krijg ? | |
Erasmo | woensdag 30 mei 2012 @ 23:58 |
Als je hem terugkrijgt lepel je gewoon dat Visa blok er weer uit. Niet echt raketwetenschap bij een eend ![]() | |
2cv | donderdag 31 mei 2012 @ 00:01 |
Dat kan, maar ik heb het liever in 1 keer goed ![]() | |
2cv | dinsdag 19 maart 2013 @ 22:36 |
Gloejendegloejendegloejende ... ! ! ! De man die die fijne 710cc motor voor me zou bouwen is de pijp uit. Uit de mail die ik ontvangen heb blijkt wel dat het de bedoeling is om alles netjes af te ronden. Zoals ik het begrijp is het plan niet geld terug te geven, maar op één of andere manier de motor toch te bouwen en te leveren. Ik ga maar eens in de papieren graven om uit te vinden wat er ook alweer afgesproken is. | |
Erasmo | dinsdag 19 maart 2013 @ 22:37 |
Zonde van die man
| |
2cv | dinsdag 19 maart 2013 @ 23:10 |
Sorry trouwens dat ik de ellende van die man en familie lijk te vergeten. Zijn overlijden is erger dan een motorblok. Heb vrij veel op m'n dak gekregen de laatste tijd. | |
2cv | woensdag 20 maart 2013 @ 01:17 |
Hoe vangt een koe een haas ? Nou, dat weet ik niet, maar op één of andere manier heeft mijn moeder (die maar middelmatige computerkennis heeft) mailtjes uit 2007 (!) weten te achterhalen. Niet zomaar mailtjes, maar de correspondentie met wijlen mr. Maurice, de Duitse motorenbouwer. Of het compleet is weet ik niet, mar dat is ook niet erg. Dit helpt me wel met achterhalen wat er afgesproken is en krijg ik (hopelijk) toch de juiste motor opgestuurd. Grinnik, ik ben oprecht verbaasd en ook blij dat ze dit voor elkaar gekregen heeft ! Super ! | |
Ou-Tannu | woensdag 20 maart 2013 @ 07:29 |
Das wel even een domper zo ![]() | |
trommelkoek | vrijdag 18 april 2014 @ 19:51 |
Hoe gaat 't met da Eend? | |
2cv | vrijdag 18 april 2014 @ 20:00 |
Eh, ik wacht nog steeds op de motor en heb het druk met andere dingen ![]() | |
Alexxxxx | vrijdag 18 april 2014 @ 20:27 |
staat er nu al 7 jaar? dat is 1 cc per 4 dagen of zo? ![]() | |
2cv | vrijdag 18 april 2014 @ 20:30 |
Te lang in elk geval ![]() | |
Ou-Tannu | zondag 20 april 2014 @ 11:48 |
ja BXen kosten nou 1 maal meer tijd ![]() | |
Dagoduck | woensdag 13 augustus 2014 @ 23:11 |
Én? Heb je hem al? ![]() | |
2cv | donderdag 14 augustus 2014 @ 02:13 |
Nope ... Wel mailcontact gehad. Men vroeg of ik de motor zelf kwam halen of dat ze hem op moesten sturen. Ik heb gevraagd wanneer ze dat willen weten. Ik wacht nog steeds op antwoord. Overigens was dit in januari ... | |
Erasmo | donderdag 14 augustus 2014 @ 20:57 |
Misschien moet je er maar eens wat actiever achter aan gaan. | |
2cv | donderdag 14 augustus 2014 @ 22:59 |
Het komt me financieel en logistiek wel goed uit eigenlijk ... ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 14 augustus 2014 @ 23:13 |
logistiek hoeft t probleem niet te zijn natuurlijk ![]() financieel kan ik inkomen ![]() | |
2cv | donderdag 14 augustus 2014 @ 23:33 |
Met logistiek bedoel ik dat die motor ergens heen moet zeg maar ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 14 augustus 2014 @ 23:51 |
al leg je hem op een pallet en laat je hem door DHL/UPS verschepen.. logistiek is het probleem niet ![]() | |
2cv | donderdag 14 augustus 2014 @ 23:53 |
Ik bedoel dat ik geen ruimte heb om de motor te stallen. | |
Ou-Tannu | donderdag 14 augustus 2014 @ 23:54 |
heddie een eigen hok.. nog ruimte gebrek ![]() | |
2cv | vrijdag 15 augustus 2014 @ 00:00 |
Ik mag in de kelder van m'n huis geen auto-onderdelen opslaan ![]() | |
Ou-Tannu | vrijdag 15 augustus 2014 @ 23:57 |
is het een zwemkelder dan? B) | |
2cv | zaterdag 16 augustus 2014 @ 04:45 |
Het mag gewoon niet. | |
Erasmo | zaterdag 16 augustus 2014 @ 08:57 |
Zonder koelbeplating krijg je hem wel in een verhuisdoos, geen haan die er naar kraait. | |
Ou-Tannu | zaterdag 16 augustus 2014 @ 11:23 |
tis toch een koophok? dan mag je toch zelluf weten wat je in je kelder stampt? ![]() |