FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / [PROJECT] De 2cv van 2cv
2cvzaterdag 13 december 2008 @ 01:02
De meesten weten het al, maar ik ben geen BX fan. Ik ben meer een Eend fan. En ik heb dan ook een Eend. Een Echte. Alleen heb ik die ook in een medeweggebruiker geboord waardoor het chassis niet meer zijn oorspronkelijke vorm heeft. Oplossing: chassis vervangen. En de rest ...

Ik heb reeds een nieuw RDW gekeurd gegalvaniseerd chassis wat ik lekker dik in de anti-steenslag gezet heb. Daar hangen weer RVS veerpotten aan die ook dik in de anti-steenslag zitten en op het chassis zitten 2 volledig gereviseerde assen geschroefd. Natuurlijk zitten deze assen ook in de anti-steenslag. De tank die in het chassis hangt is voorzien van een nieuwe vlotter en alle leidingen zijn vervangen door nieuw spul. De remleidingen zijn van RVS en de brandstofleiding is van brandstofbestendig plastic (duh!).


De motor ligt in Duitsland. Die wordt volledig verbouwd. Cilinders van een porsche, aangepaste smering, aangepaste koeling, aangepaste krukas, aangepaste nokkenas, uiteraard andere zuigers, her en der een sensortje en natuurlijk meer cc's (710 in plaats van 602) en meer vermogen (gaat als 'ie af is op de testbank).

Mijn koets heb ik weg gedaan. Die hing van plakband, plamuur, popnagels, kit en oude kranten in elkaar. En de stukjes die wel gelast waren ter reparatie waren slecht gelast (Eendenplaatwerk kan je NIET met een electrode lassen!). Het leek wel mooi, maar onder de verf was het en drama. Daarom heb ik dus ook een koets gekocht die wat beter is. Alleen de bodemplaten en voetenbak moeten vervangen worden, de gedemonteerde kofferbak kan ik er weer in lassen. En daar ben ik deze week mee begonnen:



















Turquaz52zaterdag 13 december 2008 @ 02:29
FiPo

hoeveel vermogen heeft een eendje orgineel? En wat denk jij dat je zal hebben met je gereviseerde/getunde blokkie..?
blupzaterdag 13 december 2008 @ 02:36
Orgineel 602cc 29pk
Turquaz52zaterdag 13 december 2008 @ 02:40
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 02:36 schreef blup het volgende:
Orgineel 602cc 29pk
En nou rond de 40? hooguit 50..??

Waarom niet meteen een Hyundai Pony blokje? 1.5 Carburateurtje dus geen techniek niks.. en dan 75 of 85 PK en met kleine aanpassingen hier endaar zeker weten 100!!??

Turqie weer met zijn tjoening en sjwaps
Myster_Ezaterdag 13 december 2008 @ 02:46
Gaaf project, en leuk om te volgen.

Hoop zelf binnenkort een Kever te kunnen behoeden van een dergelijk lot.
68Chevellezaterdag 13 december 2008 @ 06:26
Succes.......... ik doe exact hetzelfde met mijn Chevelle op dit moment
Anthraxxzaterdag 13 december 2008 @ 07:05
Cool. Deze even volgen. Ik moet hetzelfde binnenkort doen met een Kever (een bodemplaat swap, dat wel).
2cvzaterdag 13 december 2008 @ 07:50
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 02:40 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

En nou rond de 40? hooguit 50..??

Waarom niet meteen een Hyundai Pony blokje? 1.5 Carburateurtje dus geen techniek niks.. en dan 75 of 85 PK en met kleine aanpassingen hier endaar zeker weten 100!!??

Turqie weer met zijn tjoening en sjwaps

Omdat mijn getunede blokje er standaard in past en nieuw is in plaats van gaar.
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 07:05 schreef Anthraxx het volgende:
Cool. Deze even volgen. Ik moet hetzelfde binnenkort doen met een Kever (een bodemplaat swap, dat wel).
Oh, dat moet ook nog even bij deze ja.
Anthraxxzaterdag 13 december 2008 @ 07:52
Hoe lang denk je er mee bezig te zijn trouwens?
2cvzaterdag 13 december 2008 @ 07:54
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 07:52 schreef Anthraxx het volgende:
Hoe lang denk je er mee bezig te zijn trouwens?
Al sla je be dood. Maar ik wil het ding uiterlijk met St. Juttemis af hebben
Anthraxxzaterdag 13 december 2008 @ 07:55
Ha, cool. Doen we dan een meet met opgeknapte oldtimers. Rond die tijd is die Kever ook weer heel.
Alexxxxxzaterdag 13 december 2008 @ 11:18
En mijn Visa.
blupzaterdag 13 december 2008 @ 12:42
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 02:40 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

En nou rond de 40? hooguit 50..??

Waarom niet meteen een Hyundai Pony blokje? 1.5 Carburateurtje dus geen techniek niks.. en dan 75 of 85 PK en met kleine aanpassingen hier endaar zeker weten 100!!??

Turqie weer met zijn tjoening en sjwaps

Ja of een 1.4 Turbo blokje uit een Renault 5..

't moet wel passen..
JohnnyKnoxvillezaterdag 13 december 2008 @ 12:48
Past die kofferbakplaat van de Eend nou precies in je BX?
Prachtig mooi modulair design van Citroën, me dunkt. .

! Ik moet trouwens vandaag nog even klussen aan mijn BiX, gele koplamplensjes installeren. .
2cvzaterdag 13 december 2008 @ 15:30
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 12:48 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Past die kofferbakplaat van de Eend nou precies in je BX?
Prachtig mooi modulair design van Citroën, me dunkt. .

! Ik moet trouwens vandaag nog even klussen aan mijn BiX, gele koplamplensjes installeren. .
Met nog wat andere zooi er bij zelfs ! En nu ga ik daar aan verder.

* 2cv is op z'n werk.
Quint24zaterdag 13 december 2008 @ 16:04
Een collega op het werk heeft ook een eend.
Het chassis van zijn eend was ook erg gaar.
Alleen hij heeft een compleet nieuw chassis bij een kennis van hem gekocht die het weer in Italië heeft laten maken dacht ik.
Dat chassis was al gegalvaniseerd.
Erasmozaterdag 13 december 2008 @ 16:05
Terugvindeend, ben benieuwd wat een mede-eigenaar met zijn eendje gaat doen

Heb je trouwens meer specs?(jaar, uitvoering)
TheFreshPrincezaterdag 13 december 2008 @ 16:17
Zou je er niet gelijk een lichtgewicht veiligheidskooi oid inlassen? Je kan je met zo'n ding al doodrijden op een brommer.
T42zaterdag 13 december 2008 @ 18:35
pas nog een eendje naar de sloop gedaan was doormidden gebroken
2cvzaterdag 13 december 2008 @ 21:14
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 16:04 schreef Quint24 het volgende:
Een collega op het werk heeft ook een eend.
Het chassis van zijn eend was ook erg gaar.
Alleen hij heeft een compleet nieuw chassis bij een kennis van hem gekocht die het weer in Italië heeft laten maken dacht ik.
Dat chassis was al gegalvaniseerd.
Ik heb ook een gegalvaniseerd chassis, maar dan uit Duitsland, TuV gekeurd. En toegestaan door de RDW.
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 16:05 schreef Erasmo het volgende:
Terugvindeend, ben benieuwd wat een mede-eigenaar met zijn eendje gaat doen

Heb je trouwens meer specs?(jaar, uitvoering)
Bouwjaar: 1987. Type: Special. OOrspronkelijk met ene S6 motor (oftewel daar kan euro 95 in).
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 16:17 schreef MaGNeT het volgende:
Zou je er niet gelijk een lichtgewicht veiligheidskooi oid inlassen? Je kan je met zo'n ding al doodrijden op een brommer.
Dat overweeg ik zeker !
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 18:35 schreef T42 het volgende:
pas nog een eendje naar de sloop gedaan was doormidden gebroken
En je kon er niet even een nieuw chasis onder schuiven ?
2cvzaterdag 13 december 2008 @ 22:43
Vandaag weer wat gelast, een randje aan de kofferbakplaat:





Maar wat zal ik doen met de bodemplaat zelf van de kofferbak ? In zijn geheel vervangen ? Gedeeltelijk vervangen waardoor er geen ribbels meer in zitten ? Of zijn er wellicht goede halve kofferbakbodemplaten te krijgen ?



Ook heb ik nog wat kit/plamuur/lak weggebrand om te kijken wat er onder zit:











Trouwens, de puntjes van de plaat waar de achterbank op staat heb ik ook vervangen:



Ou-Tannuzaterdag 13 december 2008 @ 23:01
Eendjes!
T42zaterdag 13 december 2008 @ 23:24
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 21:14 schreef 2cv het volgende:

[..]

En je kon er niet even een nieuw chasis onder schuiven ?
nope kon makkelijk
maar hij was pas uit 88 mij te jong en nu blijkt ook nog eens nooit oldtimer zou kunne worden
en kreeg meer geld van de sloop dan dat ik er ooit voor had betaald
staat nu in belgië ergens (denk dat hij allang gestript is)
sander89zondag 14 december 2008 @ 00:07
TheFreshPrincezondag 14 december 2008 @ 02:31
En toch, als ik dan moet kiezen:

Ongeschikt:


Geschikt:
T42zondag 14 december 2008 @ 12:53
quote:
Op zondag 14 december 2008 02:31 schreef MaGNeT het volgende:
En toch, als ik dan moet kiezen:

Ongeschikt:


Geschikt:

http://www.2cv.nl/publicaties/v8/index2.html
TheFreshPrincezondag 14 december 2008 @ 13:11
quote:
Grap is natuurlijk wel:
Kevers worden ook veel getuned, maar dan wel met een "originele" luchtgekoelde boxermotor aan boord.
T42zondag 14 december 2008 @ 13:36
quote:
Op zondag 14 december 2008 13:11 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Grap is natuurlijk wel:
Kevers worden ook veel getuned, maar dan wel met een "originele" luchtgekoelde boxermotor aan boord.
neej hoor vinden ze te duur. veel subaru/golf en alfa blokken zitten er in kevers
TheFreshPrincezondag 14 december 2008 @ 13:39
quote:
Op zondag 14 december 2008 13:36 schreef T42 het volgende:

[..]

neej hoor vinden ze te duur. veel subaru/golf en alfa blokken zitten er in kevers
Ga je wel 's naar de Keversprint in Budel?
90% is gewoon een getuned luchtgekoeld VW blok

Heb wel 's een buggy gezien met een motorfietsmotor... Wat een toeren
HPoizondag 14 december 2008 @ 13:46
TerugvindEend.
Turquaz52zondag 14 december 2008 @ 15:41

Dit is Powerrrrr
T42zondag 14 december 2008 @ 16:05
quote:
Op zondag 14 december 2008 13:39 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ga je wel 's naar de Keversprint in Budel?
90% is gewoon een getuned luchtgekoeld VW blok

Heb wel 's een buggy gezien met een motorfietsmotor... Wat een toeren
ik adem kever. die kevers daar zijn van mensen met geld die rijden alleen daar en dan weer de garage in.
want een emorm opgefokte keverblok vraagt na elke rit bijne aan grote beurd.
http://www.groenekever.nl/fotos/budel03/IMG_0063_800x600.jpg

ik wil elk jaar mee doen maar dan is er weer wat niet goed en ben ik bang alles stuk te rijden.
en ik heb dus een 1600 met iets grotere carb

tot 1600 is meetal keverblok klopt. maar een 2,7 remmele blok (15/20'000 euro) zie ik niet zo snel in een normale kever. (nog wel zie je opgeboorde blokjes 1700/1800 en type 4 blokken uit porsche/bus en 411, 1700 tot 2100cc dat zijn water en lucht gekoelde blokken)

laaste tijd is dus subaru blokjes een rage zie ik op meetings geregeld

1800tje waar je een kever van koopt: (2000 tot 2500 euro minimaal)


of een 1800 subaru boxerblok van 200 tot 500 euro


[ Bericht 4% gewijzigd door T42 op 14-12-2008 16:15:50 ]
T42zondag 14 december 2008 @ 16:11
quote:
Op zondag 14 december 2008 15:41 schreef Turquaz52 het volgende:

Dit is Powerrrrr
vraag de prijs eens van dat blokkie

en dan rij je zo rond:




remelle blokje in een 48er bril:
http://www.groenekever.nl/fotos/spa2006/IMG_1313_800x600.jpg
Alexxxxxzondag 14 december 2008 @ 16:38
Het is hier geen kevertopic jongens...
T42zondag 14 december 2008 @ 16:43
ok weer ontopic
als hij maar niet zo word:
Erasmozondag 14 december 2008 @ 17:23
Ewl
2cvzondag 14 december 2008 @ 20:52
quote:
Op zondag 14 december 2008 16:43 schreef T42 het volgende:
ok weer ontopic
als hij maar niet zo word:
[ afbeelding ]
Nah. De mijne wordt blauw.
Ou-Tannuzondag 14 december 2008 @ 20:59
quote:
Op zondag 14 december 2008 20:52 schreef 2cv het volgende:

[..]

Nah. De mijne wordt blauw.

blauw blauw?
2cvzondag 14 december 2008 @ 21:11
Jupz, toevallig net die kleur ja
Ou-Tannuzondag 14 december 2008 @ 21:15
en waneer is de geplande rijvaardigheids datum dan?
2cvzondag 14 december 2008 @ 21:41
Zo ergens tussen nu en St. Juttemis.
Turquaz52zondag 14 december 2008 @ 23:56
quote:
Op zondag 14 december 2008 16:43 schreef T42 het volgende:
ok weer ontopic
als hij maar niet zo word:
[ afbeelding ]
Kwel


Een 2 cilinder eendje
T42maandag 15 december 2008 @ 18:48
quote:
Op zondag 14 december 2008 23:56 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Kwel


Een 2 cilinder eendje
met eend die we thuis hadden kon ik toch wel eens een petje in een gti/gsi eruit rijden das pas
enne in de zomer dakje open paar meiden mee hup naar het strand en je bent de man.
Erasmomaandag 15 december 2008 @ 19:01
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 21:14 schreef 2cv het volgende:

[..]

Ik heb ook een gegalvaniseerd chassis, maar dan uit Duitsland, TuV gekeurd. En toegestaan door de RDW.
[..]

Bouwjaar: 1987. Type: Special. OOrspronkelijk met ene S6 motor (oftewel daar kan euro 95 in).
[..]

Dat overweeg ik zeker !
[..]

En je kon er niet even een nieuw chasis onder schuiven ?
Nice Lassen aan de koets, is dat nog een beetje te doen?
Ted_de_Braakmaandag 15 december 2008 @ 19:21
Geweldig zo'n 2cv, blijf dit topic zeker volgen!
2cvmaandag 15 december 2008 @ 23:45
quote:
Op maandag 15 december 2008 19:01 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Nice Lassen aan de koets, is dat nog een beetje te doen?
Lasapparaat op de laagste stand zetten en geen rupsen leggen maar 10.000 hechtjes naast elkaar die in elkaar over lopen tot 1 lasrups, dan maak je een kans ...
2cvmaandag 15 december 2008 @ 23:45
Vandaag nog wat gekrabt en geprikt. Heeft iemand een zakdoekje voor mij ? Het is om te huilen. Dus maar vrij geregeld en morgen gaat het hele zooitje op transport naar Duckservice om advies te vragen en vervangend plaatwerk te kopen. Of om de koets om te ruilen voor eentje die beter is.
maokdinsdag 16 december 2008 @ 11:34
* maok geeft zakdoekje in ruil voor de belofte om een keer mee te mogen rijden als ie helemaal klaar is
2cvdinsdag 16 december 2008 @ 11:42
* 2cv belooft
T42dinsdag 16 december 2008 @ 12:09
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 11:42 schreef 2cv het volgende:
* 2cv belooft
was die sloop eend van ons toch wel wat voor je geweest. jammer die was verder helemaal hard op de bodem na.
is toen compleet met half jaar apk verkocht voor 350 euro aan 2cv sloop
Alexxxxxdinsdag 16 december 2008 @ 13:12
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 12:09 schreef T42 het volgende:

[..]

was die sloop eend van ons toch wel wat voor je geweest. jammer die was verder helemaal hard op de bodem na.
is toen compleet met half jaar apk verkocht voor 350 euro aan 2cv sloop
sukkel had je makkelijk meer dan 1000 voor kunnen krijgen op een citrofapperssite.
2cvdinsdag 16 december 2008 @ 15:19
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 12:09 schreef T42 het volgende:

[..]

was die sloop eend van ons toch wel wat voor je geweest. jammer die was verder helemaal hard op de bodem na.
is toen compleet met half jaar apk verkocht voor 350 euro aan 2cv sloop
Welke sloop ? En een 2cv sloop is niet zo heel erg, die trekken het ding uit elkaar om andere 2cv's te redden.

Al is en blijft het natuurlijk minder slim/leuk/aardig/enzovoorts dan er even ene nieuw chassis onder schuiven.
Erasmodinsdag 16 december 2008 @ 15:27
Ik heb hier nog wel een 2cv staan die uitgebrand is, voorkant is niet zo super(hoe zou dat toch komen? ) maar de achterkant is nog best goed net zoals het chassis, interesse?
2cvdinsdag 16 december 2008 @ 16:00
Ik heb nog maar eens goed gekeken hoe goed/slecht die koets is. Mijn oorspronkelijke plan was om de achterkant er in te lassen, het spul in het verzinkbad te laten donderen, spuiten en rijden. Maar die vlieger gaat niet op, er moet eerst gelast worden. Meer dan ik had gedacht. Hier de foto's van de schade + het eerdere laswerk:




Rechts voor. Hier is al wat gelast en heel veel geplamuurd. De plamuur heb ik er af gehaald waardoor de gaten weer goed zichtbaar zijn.


Links voor. Hier ziet het er vergelijkbaar uit. De regengoot ontbreekt ook. Gelukkig niet over de hele lengte.


Rechts achter. Dat hoort dus dicht te zijn. Er zat al extra kitzooi op. Ook hier is dus een restauratiepoging geweest.


Een stukje verder naar achter. Met tape kan je geen Eendenkoets repareren. De schroevendraaier ging er mooi doorheen.


Het andere eind van de schroevendraaier.


Van buiten lijkt het, zonder schroevendraaier, wel vrij goed overigens.


Maar als je weer een stukje naar voren gaat zie je daar weer een gat (moeilijk te zien op de foto). Dahoortniezo ...


Rechts achter lijkt het iets beter te zijn. Het zit in elk geval dicht.


Het is ook gelast. Mooie kleine lasjes met tussenruimten van +/- 5cm. Niet goed dus.


Stukje naar achter. Zit dat los ?


Ja, dat zit los.


De buitenkant rechts achter ziet er redelijk uit.


Wel een reparatiepoging.




Slechte reparatiepoging, er zaten nog fraaie gaten in (moeilijk te zien op de foto).


Nog steeds rechts achter. Achter de plaat van de gordelbevestiging zit ook een gaatje.

Om het hele spul weer in orde te krijgen heb ik het volgende besteld:
- Voetenbak
- Bodemplaten links + rechts
- Kofferbakbodem (loopt door tot onder de achterbank)
- Binnenschermen links + rechts
- Vlakke plaat bij de scharnieren van de voordeuren links + rechts
- Stukje stijl links achter ('kozijn' van de deur links achter zeg maar)
- Stukje regengoot
- Staartstukjes links + rechts
- Voorste hoekjes van de wielkassen achter

Een deel van het plaatwerk heb ik al mee, de rest is in bestelling.
2cvdinsdag 16 december 2008 @ 16:04
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 15:27 schreef Erasmo het volgende:
Ik heb hier nog wel een 2cv staan die uitgebrand is, voorkant is niet zo super(hoe zou dat toch komen? ) maar de achterkant is nog best goed net zoals het chassis, interesse?
Gevoel zegt: ja. Verstand zegt: nee. Ik ga maar even af op mijn verstand nu.
Erasmodinsdag 16 december 2008 @ 16:28
Ok

Wat een laswerk trouwens, heeft je eend soms op de bodem van een meer gelegen ofzo?
2cvdinsdag 16 december 2008 @ 16:30
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 16:28 schreef Erasmo het volgende:
Ok

Wat een laswerk trouwens, heeft je eend soms op de bodem van een meer gelegen ofzo?
Nou, dit is voor een Eend niet echt vreemd hoor. Die krengen roesten zo hard dat je ze kan horen knisperen.
Erasmodinsdag 16 december 2008 @ 16:33
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 16:30 schreef 2cv het volgende:

[..]

Nou, dit is voor een Eend niet echt vreemd hoor. Die krengen roesten zo hard dat je ze kan horen knisperen.
Ook voor zo'n jonge eend? En hoe is je chassis dan?
Dimitri_dinsdag 16 december 2008 @ 16:54
Dat laswerk.
2cvdinsdag 16 december 2008 @ 16:56
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 16:33 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Ook voor zo'n jonge eend? En hoe is je chassis dan?
Nieuw. Heb ik al gekocht en gemonteerd. Zie ook OP
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 16:54 schreef Dimitri_ het volgende:
Dat laswerk.
Ik ben constructiewerker, daar zit lassen ook bij. Lassen kan ik dus wel
Erasmodinsdag 16 december 2008 @ 17:15
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 16:56 schreef 2cv het volgende:

[..]

Nieuw. Heb ik al gekocht en gemonteerd. Zie ook OP
[..]

Ik ben constructiewerker, daar zit lassen ook bij. Lassen kan ik dus wel
Beter lezen in het vervolg

Je bent wel lekker bezig met je project, dat wel Ik wou dat ik aan mijn eendje kon lassen
j0rritdinsdag 16 december 2008 @ 22:40
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 16:56 schreef 2cv het volgende:
Ik ben constructiewerker, daar zit lassen ook bij. Lassen kan ik dus wel
Waarom zien we dat dan niet terug op de foto's dan?

Maar leuk project. Dat je nog zoveel energie in zo'n oude auto steekt.
Erasmodinsdag 16 december 2008 @ 22:46
Eendjes zijn dat waard


Btw 2cv zet de iso-waarde van je camera eens wat lager

[ Bericht 41% gewijzigd door Erasmo op 16-12-2008 23:19:46 ]
JK1982dinsdag 16 december 2008 @ 22:48
tvp
2cvdonderdag 18 december 2008 @ 20:52
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 22:40 schreef j0rrit het volgende:

[..]

Waarom zien we dat dan niet terug op de foto's dan?
Jij hebt niet alle foto's bekeken of de text er bij niet gelezen.
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 22:46 schreef Erasmo het volgende:
Eendjes zijn dat waard


Btw 2cv zet de iso-waarde van je camera eens wat lager
De watte ?
Erasmodonderdag 18 december 2008 @ 21:08
De gevoeligheid van je sensor, je foto's zijn nu een tikje ruizig
Dimitri_donderdag 18 december 2008 @ 21:11
Ik had het ook over de oude lassen.. NOFI
2cvdonderdag 18 december 2008 @ 21:12
quote:
Op donderdag 18 december 2008 21:08 schreef Erasmo het volgende:
De gevoeligheid van je sensor, je foto's zijn nu een tikje ruizig
Ja, was zonder flits uit de losse hand. Met flits werd 'ie overbelicht. Misschien dat het daar aan ligt ? Maar ik zal er even mee prutsen.
Erasmodonderdag 18 december 2008 @ 21:31
Ik weet niet of je toevallig je belichting kunt compenseren? *zucht* Ik hang te veel in FOT rond

Ik volg btw ook je werk op 2cv.nl
2cvdonderdag 18 december 2008 @ 21:39
quote:
Op donderdag 18 december 2008 21:31 schreef Erasmo het volgende:
Ik weet niet of je toevallig je belichting kunt compenseren? *zucht* Ik hang te veel in FOT rond

Ik volg btw ook je werk op 2cv.nl
FujiFilm S5700, die kan alles behalve koffiezetten. Ik weet ook hoe ik alles in moet stellen maar ik weet niet hoe de instellingen in bepaalde situaties moeten zijn.

En onder welke naam ben jij lid op 2cv.nl ?
Erasmodonderdag 18 december 2008 @ 21:41
quote:
Op donderdag 18 december 2008 21:39 schreef 2cv het volgende:

[..]

FujiFilm S5700, die kan alles behalve koffiezetten. Ik weet ook hoe ik alles in moet stellen maar ik weet niet hoe de instellingen in bepaalde situaties moeten zijn.

En onder welke naam ben jij lid op 2cv.nl ?
Experimenteren Zit er een AV mode op?

Ook Erasmo, maar voorlopig ben ik het subforum "Startproblemen'' nog niet uit
2cvdonderdag 18 december 2008 @ 21:50
Gister heb ik een poging gedaan 1 plaatdeel te vervangen. Dit is een stuk van de holle ruimte onder de achterbank. Stuk er uit geslepen en ... roest. De achterkant van de dorpel was opgelost en het stuk van de zijkant vna de holle doos wat direct achter die dorpel zit. Ook is er een stuk van het 'kozijn' aangetast. Ik ga niet voor een andere koets want je weet nooit hoe goed/slecht die is. Die is dan waarschijnlijk al deels aangetast en dat vind je alleen uit door het spul open te slijpen waardoor je automatisch weer moet lassen. Waarschijnlijk zie je dan een beginnend roestproces met wel erg dun plaatwerk wat ik dan toch nog wil lassen. Daarbij komt ook nog dat deze koets dan waarschijnlijk richting oud ijzer gaat en aangezien Eendenkoetsen steeds zeldzamer worden is dat wel erg zonde.

Conclusie: er gaan, naast het reeds bestelde plaatwerk, 2 nieuwe dorpels in + (een deel van) een nieuwe doos. Ik denk/vermoed/vrees dat ik dus de complete onderkant ga vernieuwen.

Mijn humeur aangaande de koets: AAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHRRRRRRRRGGGGGGGGGG ! ! ! Anderzijds ben ik ook wel blij, nu weet ik gewoon dat alles 100% goed gaat worden.

Overigens, wegens gedonder met mijn camera dit keer geen foto's.
2cvdonderdag 18 december 2008 @ 21:52
quote:
Op donderdag 18 december 2008 21:41 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Experimenteren Zit er een AV mode op?
AV ? Moet ik even kijken. Maar daarover moeten we maar in een ander topic verder babbelen. Experimeteren tijdens het klussen doe ik in elk geval niet, dan wil ik foto's van de klus maken en is de kwaliteit van de foto's an sich van ondergeschikt belang.
quote:
Ook Erasmo, maar voorlopig ben ik het subforum "Startproblemen'' nog niet uit
Wat mankeert er aan ?
Ou-Tannudonderdag 18 december 2008 @ 21:57
je kan bijna beter een compleet nieuwe koets bouwen
Erasmodonderdag 18 december 2008 @ 22:22
quote:
Op donderdag 18 december 2008 21:50 schreef 2cv het volgende:
Gister heb ik een poging gedaan 1 plaatdeel te vervangen. Dit is een stuk van de holle ruimte onder de achterbank. Stuk er uit geslepen en ... roest. De achterkant van de dorpel was opgelost en het stuk van de zijkant vna de holle doos wat direct achter die dorpel zit. Ook is er een stuk van het 'kozijn' aangetast. Ik ga niet voor een andere koets want je weet nooit hoe goed/slecht die is. Die is dan waarschijnlijk al deels aangetast en dat vind je alleen uit door het spul open te slijpen waardoor je automatisch weer moet lassen. Waarschijnlijk zie je dan een beginnend roestproces met wel erg dun plaatwerk wat ik dan toch nog wil lassen. Daarbij komt ook nog dat deze koets dan waarschijnlijk richting oud ijzer gaat en aangezien Eendenkoetsen steeds zeldzamer worden is dat wel erg zonde.

Conclusie: er gaan, naast het reeds bestelde plaatwerk, 2 nieuwe dorpels in + (een deel van) een nieuwe doos. Ik denk/vermoed/vrees dat ik dus de complete onderkant ga vernieuwen.

Mijn humeur aangaande de koets: AAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHRRRRRRRRGGGGGGGGGG ! ! ! Anderzijds ben ik ook wel blij, nu weet ik gewoon dat alles 100% goed gaat worden.

Overigens, wegens gedonder met mijn camera dit keer geen foto's.
Ik vind het wel goed van je dat je ondanks alles doorgaat met de originele koets
quote:
Op donderdag 18 december 2008 21:52 schreef 2cv het volgende:

[..]

AV ? Moet ik even kijken. Maar daarover moeten we maar in een ander topic verder babbelen. Experimeteren tijdens het klussen doe ik in elk geval niet, dan wil ik foto's van de klus maken en is de kwaliteit van de foto's an sich van ondergeschikt belang.
[..]

Wat mankeert er aan ?
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=7351

De accu ligt nu ruim 2 uur aan de prik, ik hoop echt dat ze het nu wil doen anders moet er wrs toch een andere 123 in
2cvdonderdag 18 december 2008 @ 23:10
quote:
Op donderdag 18 december 2008 21:57 schreef Ou-Tannu het volgende:
je kan bijna beter een compleet nieuwe koets bouwen
Geloof het of niet, mar dat is misschien wel 1 van de mogelijkheden bedenk ik mij nu. Nog maar eens goed overleggen met Duckservice.
quote:
Op donderdag 18 december 2008 22:22 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Ik vind het wel goed van je dat je ondanks alles doorgaat met de originele koets
Zie bericht hier boven
quote:
[..]

http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=7351

De accu ligt nu ruim 2 uur aan de prik, ik hoop echt dat ze het nu wil doen anders moet er wrs toch een andere 123 in
Nieuwe. Helaas.
Erasmodonderdag 18 december 2008 @ 23:13
quote:
Op donderdag 18 december 2008 23:10 schreef 2cv het volgende:

[..]

Geloof het of niet, mar dat is misschien wel 1 van de mogelijkheden bedenk ik mij nu. Nog maar eens goed overleggen met Duckservice.
[..]

Zie bericht hier boven
[..]

Nieuwe. Helaas.
Je oude koets zal vast nog wel voor iets eendigs gebruikt worden als je hem aan de juiste persoon verkoopt Ik denk dat een nieuwe koets niet alleen tijd maar ook geld zal besparen.

Jup. Moet ook nog een doppenset en een momentsleutel halen, alsof december nog niet duur genoeg is

Aanstaande vrijdag ga ik lekker op vakantie dus ik stel het maar even uit tot ik weer thuis ben
2cvdonderdag 18 december 2008 @ 23:52
Als ik niet door ga met deze koets op deze manier dan denk ik dat het een caravan wordt.
Erasmovrijdag 19 december 2008 @ 00:38


Ou-Tannuvrijdag 19 december 2008 @ 14:55
quote:
Op donderdag 18 december 2008 23:10 schreef 2cv het volgende:

[..]

Geloof het of niet, mar dat is misschien wel 1 van de mogelijkheden bedenk ik mij nu. Nog maar eens goed overleggen met Duckservice.
[..]

Zie bericht hier boven
[..]

Nieuwe. Helaas.
ik heb wel eens goede ideeen!

nieuwe koets van RVS ofzo
Erasmovrijdag 19 december 2008 @ 15:07
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 14:55 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ik heb wel eens goede ideeen!

nieuwe koets van RVS ofzo
Is denk ik te zwaar
Ou-Tannuvrijdag 19 december 2008 @ 15:24
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 15:07 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Is denk ik te zwaar
aluminium dan maar?
Erasmovrijdag 19 december 2008 @ 15:34
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 15:24 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

aluminium dan maar?
Misschien. Maar zie het maar eens te maken dan
Turquaz52vrijdag 19 december 2008 @ 15:35
Hoeveel kost een gare 2cv blokje?
Ik wil er eentje kopen, maar meer dan 50 euro geef ik er niet voor.. incl inruil van mijn grasmaaierblok
18 PK op een skeltert
Alexxxxxvrijdag 19 december 2008 @ 15:41
kun je beter een Visa blok kopen, iets meer vermogen nog.

Jammer voor jou verkoop ik mijn Visa blok enkel als iemand hem in een Visa wil lepelen ook al meerdere eend en burton eigenaren gehad die dat blok van me wilden kopen...
Erasmovrijdag 19 december 2008 @ 15:47
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 15:41 schreef Alexxxxx het volgende:
kun je beter een Visa blok kopen, iets meer vermogen nog.

Jammer voor jou verkoop ik mijn Visa blok enkel als iemand hem in een Visa wil lepelen ook al meerdere eend en burton eigenaren gehad die dat blok van me wilden kopen...
Ik heb laatst per ongeluk een Visa bobine in mijn eend gezet, vond ze niet zo leuk

Wil je echt leuke praktijken zet er dan een BMW motorfiets blok in

TheFreshPrincevrijdag 19 december 2008 @ 18:25


Dus daarom is er naast DuctTape ook DuckTape

Alexxxxxvrijdag 19 december 2008 @ 18:42
Nee Duck Tape bestaat niet meer Is ovrgenomen door Pattex

En mijn Visa vond een eendenbobine kut.
Erasmovrijdag 19 december 2008 @ 18:45
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 18:42 schreef Alexxxxx het volgende:
Nee Duck Tape bestaat niet meer Is ovrgenomen door Pattex

En mijn Visa vond een eendenbobine kut.
Ook een kapotte ontsteking?
Turquaz52zaterdag 20 december 2008 @ 10:55
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 15:47 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Ik heb laatst per ongeluk een Visa bobine in mijn eend gezet, vond ze niet zo leuk

Wil je echt leuke praktijken zet er dan een BMW motorfiets blok in

[ afbeelding ]
Te duur
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 15:41 schreef Alexxxxx het volgende:
kun je beter een Visa blok kopen, iets meer vermogen nog.

Jammer voor jou verkoop ik mijn Visa blok enkel als iemand hem in een Visa wil lepelen ook al meerdere eend en burton eigenaren gehad die dat blok van me wilden kopen...
Te veel vermogen!!
En hoeveel kosten zo'n blokjes danne..??
'T is toch gewoon een simpel carburateurtje zonder kabelboom enzo neem ik aan?


2cvzaterdag 20 december 2008 @ 23:22
Hier wat foto's (camera heb ik weer aan de praat gekregen):





Deze foto's geven weer welke gedeelte ik wou lassen.





Gedeelte van de vervangen plaat weg geslepen. Omdat deze plaat een holle ruimte afdekt en ik niet wist hoe alles daar binnen in elkaar zit heb ik de plaat eerst maar vrij krap uitgeslepen, dus dat er veel van de oude plaat bleef zitten. Alles lijkt nog redelijk goed, toch blijkt dat niet zo te zijn ...


Toch niet dus.


Dat gat had dorpel moeten zijn. Van staal, niet van lucht ...



Dat is echt weg. Zelfs geen roest meer. Dat is er al uit gedonderd.



Ook er naast/onder (het is maar hoe je het kijkt) zit een gaatje.

Omdat ik een stuk van de stijl ('kozijn') er al uit geslepen had en ik dat (nog) niet terug wou lassen heb ik er maar even een stripje overheen gelast:




Dus de complete onderkant moet vernieuwd worden, inclusief het gedeelte waar de bank op staat. Nouja ... Misschien kan ik daar nog 1 of 2 stukjes redden ... Ik weet wel dat ik, voor ik ga slijpen, er eerst overal stangen en kruizen in ga lassen om de vorm enzo te behouden. Anders zit ik zometeen met een koets waar geen deuren meer in passen.
Ou-Tannuzaterdag 20 december 2008 @ 23:24
ik zeg nog steeds.. bouw een nieuwe koets want je moet wel zoveel vervangen :x
2cvzaterdag 20 december 2008 @ 23:28
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 23:24 schreef Ou-Tannu het volgende:
ik zeg nog steeds.. bouw een nieuwe koets want je moet wel zoveel vervangen :x
Misschien is dat een optie. Maar dan moeten er wel complete zijkanten verkrijgbaar zijn. Ik ga in elk geval niet zelf een koets uit plaat kloppen.
Ou-Tannuzaterdag 20 december 2008 @ 23:38
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 23:28 schreef 2cv het volgende:

[..]

Misschien is dat een optie. Maar dan moeten er wel complete zijkanten verkrijgbaar zijn. Ik ga in elk geval niet zelf een koets uit plaat kloppen.

tuurlijk wel
2cvzondag 21 december 2008 @ 00:40
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 23:38 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

tuurlijk wel
[insert middelvinger-smilie]
Ou-Tannuzondag 21 december 2008 @ 00:40
quote:
Op zondag 21 december 2008 00:40 schreef 2cv het volgende:

[..]

[insert middelvinger-smilie]
! nee dank je
2cvmaandag 22 december 2008 @ 00:23
Koetswerk in de takel
Erasmodonderdag 26 februari 2009 @ 21:38
En, komt ie nog af voor de volgende wereldmeet?
invinedonderdag 26 februari 2009 @ 22:03
tvp
2cvdonderdag 26 februari 2009 @ 22:04
Geen idee. Wanneer is die ?
Erasmodonderdag 26 februari 2009 @ 22:07
28 juli - 2 aug
2cvdonderdag 26 februari 2009 @ 22:29
Als dat dit jaar is (ik neem aan van wel) dan ga ik dat niet halen.
Erasmodonderdag 26 februari 2009 @ 22:33
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 22:29 schreef 2cv het volgende:
Als dat dit jaar is (ik neem aan van wel) dan ga ik dat niet halen.
Jammer, dit is wel te doen qua afstand

Die van mij doet het trouwens weer
Erasmodonderdag 26 februari 2009 @ 22:34
Trouwens, ik ga morgen een testritje doen om mijn nieuwe ontsteking te testen, is het nodig om mijn winterslabbetje voor te hangen voor pakweg 20 km?
2cvdonderdag 26 februari 2009 @ 23:33
Ja, dan komt de motor tenminste op temperatuur. Een temperatuurmeter is erg mooi. Slabbetje er voor en rijden tot de motor de juiste temperatuur heeft. Dan slabbetje er af en verder rijden. Nog mooier is een zelfregulerend systeem (en dat krijg ik op mijn monster ).
Erasmodonderdag 26 februari 2009 @ 23:38
Hmm kut die van mij past niet lekker...

Dan maar een vuilniszakkie
2cvdonderdag 26 februari 2009 @ 23:47
Niet helemaal dichtplakken !
Erasmovrijdag 27 februari 2009 @ 00:10
Nee alleen over de bovenste sleuven.
2cvvrijdag 27 februari 2009 @ 00:30
Prima
Erasmovrijdag 27 februari 2009 @ 00:34
Als ik morgen panne krijg dan meld ik het wel even via fokmobiel
Erasmovrijdag 27 februari 2009 @ 17:07
Hij loopt prima!
2cvvrijdag 27 februari 2009 @ 18:00
Hoe kan jij in 2 berichten verschillende avatars hebben op hetzelfde moment ?
Erasmovrijdag 27 februari 2009 @ 19:07
Mijn avatars worden vanuit een scriptje random geladen.
2cvvrijdag 27 februari 2009 @ 19:44
Vandaar
Erasmovrijdag 27 februari 2009 @ 20:44
Maar ben je al iets verder of ligt het nu even stil?
2cvvrijdag 27 februari 2009 @ 22:51
Ligt stil. Gezondheidsgedoe.
Ou-Tannumaandag 2 maart 2009 @ 21:42
2CV is ook stuq net als zn eend
2cvmaandag 2 maart 2009 @ 23:10
HPoidinsdag 3 maart 2009 @ 21:13





Erasmodinsdag 3 maart 2009 @ 21:15
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 21:13 schreef HPoi het volgende:
[ afbeelding ]





Verneuckte C3
Ou-Tannudinsdag 3 maart 2009 @ 21:28
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 21:13 schreef HPoi het volgende:
[ afbeelding ]





Peterseliemandinsdag 3 maart 2009 @ 21:38
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 21:13 schreef HPoi het volgende:
[ afbeelding ]




Heeft wel iets, maar ja de ouderwetsche is mooier
Turquaz52dinsdag 3 maart 2009 @ 21:42
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 21:38 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Heeft wel iets, maar ja de ouderwetsche is mooier
Een mooie lelijk eendje
Erasmozaterdag 14 maart 2009 @ 22:45
Dak is opgerold, winterslabbetje is er af, nu nog hopen dat de weergoden goed gestemd zijn morgen
Turquaz52maandag 16 maart 2009 @ 22:04
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 22:45 schreef Erasmo het volgende:
Dak is opgerold, winterslabbetje is er af, nu nog hopen dat de weergoden goed gestemd zijn morgen
Ik hoop dat het gaat stormen en sneeuwen en onweren en gewoon ontiegelijk veel wind is zodat je eendje doodgaat en wegrot en niet meer te herstellen is zodat er een eendje minder op aarde is


2cvmaandag 16 maart 2009 @ 22:07
quote:
Op maandag 16 maart 2009 22:04 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Ik hoop dat het gaat stormen en sneeuwen en onweren en gewoon ontiegelijk veel wind is zodat je eendje doodgaat en wegrot en niet meer te herstellen is zodat er een eendje minder op aarde is


Dan zijn de rest van alle auto's op deze aardkloot ook al weggevaagd. Een Eend is niet veel meer dan een tent die 'toevallig' van plaatstaal is, maar ze zijn ontzettend taai.
Erasmovrijdag 20 maart 2009 @ 18:26
Ruik ik daar jaloezie?

Zit te denken om er een open luchtfilter op te zetten

Erasmozaterdag 11 april 2009 @ 13:36




Iemand enig idee waar dat rode draadje van is?
2cvzondag 12 april 2009 @ 18:31
'Verdwijnt' dat draadje in de vloer ofzo ?
Erasmozondag 12 april 2009 @ 19:40
Hij gaat het richting motercompartiment. Ik heb het vermoeden dat er vroeger een radio zat.

De bodem is best wel erg trouwens
2cvzondag 12 april 2009 @ 19:52
Bodem is beter dan de bodem van de koets die ik gekocht heb

Maarreh, draadje volgen is geen optie ? Zo onoverzichtelijk is de kabelboom van een Eend ook weer niet.
Erasmozondag 12 april 2009 @ 20:09
quote:
Op zondag 12 april 2009 19:52 schreef 2cv het volgende:
Bodem is beter dan de bodem van de koets die ik gekocht heb

Maarreh, draadje volgen is geen optie ? Zo onoverzichtelijk is de kabelboom van een Eend ook weer niet.
Gelukkig is het alleen oppervlakkig en aan de rand wat erger... Nu alleen nog leren lassen

Ik zal het straks eens nakijken
2cvwoensdag 29 april 2009 @ 15:58
Gister heeft Siemen, een jongen die meer ervaring heeft met plaatwerk lassen dan ik, naar mijn koets gekeken. Hij kan het wel lassen allemaal. Het plan is om wanneer hij ruimte heeft de koets naar hem te brengen. Dan ben ik er van af en is de koets klaar als ik ook weer in orde ben.
JohnnyKnoxvillewoensdag 29 april 2009 @ 16:11
Siemen is in het dagelijks leven zeker niet toevallig postbode?
2cvwoensdag 29 april 2009 @ 16:17
Nee, hij doet iets met lasapparaten
2cvdonderdag 7 mei 2009 @ 18:24
Achter de motor van mijn Eend wil ik een 5-bak hebben. Mijn idee is om de eerste 4 versnellingen orgineel te houden en de 5e versnelling wordt dan een extra overdrive (de 4e versnellingsbak is van orgine al een overdrive). Echter op de site van Jeroen Cats (iemand die ontzettend veel omklooide met A-types en andere Citroëns en in mijn ogen absoluut verstand van zaken heeft) staat het volgende:
quote:
General gearbox caution.
Apart from the previous points, there is another point you have to consider. Will the gearbox you'd like to fit withstand your engine? The normal A-type gearbox will just about cope with a 652 engine. A tuned 652 engine is asking for troubles, the gearbox and clutch simply aren't strong enough. As soon as you start driving hard the gearbox will break.
Met andere woorden: mijn 710cc motor verpulvert dat standaard Eendenversnellingsbakje en dat is iets waar ik nou net weer even geen zin in had. Ik moet dus op zoek naar een andere bak die het vermogen/koppel aan kan en die de juiste verhoudingen heeft. Is er ieman die tips en/of ideeën heeft ? Ik heb er geen bezwaar tegen als een goede oplossing betekent dat dat een berg poen kost (bijvoorbeeld omdat er een versnellingsbak gemodificeerd moet worden) maar het resultaat moet wel goed zijn (dus de juiste versnellingsbakverhoudingen) en het zou het leukste zou zijn als de basis een Citroën versnellingsbak is.

Overigens, ik ben nog maar in de orientatiefase. Eerst ga ik even rond rijden met mijn oude versnellingsbak. Dan kan ik ook het vermogen (laten) testen en met die gegevens kan ik dan verder.
Erasmodonderdag 7 mei 2009 @ 20:54
Visa? Motorfiets?
2cvdonderdag 7 mei 2009 @ 21:17
Misschien Ik ben er in elk geval achter dat als ik een bestaande Citroën-versnellingsbak wil gebruiken, ik dan meer gegevens over de motor moet hebben. Denk aan vermogen, koppel en bijbehorende toerentallen. Op dit moment heb ik dat nog niet dus maar even afwachten.

Als mijn motor af is overweeg ik hem op een testbank te zetten. Als iemand tips heeft hier voor dan zou ik het graag horen.
Erasmodonderdag 7 mei 2009 @ 21:25
Testdag bij Burton in Zutphen
2cvdonderdag 7 mei 2009 @ 21:26
Zat ik ook aan te denken. Maar dan moet eerst de motor + bak er in enzo. Anderzijds is het ook niet zo razend veel werk om dat in en uit te bouwen.
2cvdonderdag 28 mei 2009 @ 20:06
Gister is het koetswerk naar de lasser getransporteerd. 2 leden van het bestuur van Sleutelclub Sleuteltje 11 hebben mij daarbij geholpen. De dag daarvoor zijn we al bezig geweest om alles transportklaar te maken. Iedereen die geholpen heeft, bedankt !

Overigens heb ik een voorbeeld gezien van het laswerk van de lasser. Ik wist dat die jongen goed was, maar ZO goed :shock: Hij had een stuk plaatwerk wat oorspronkelijk in een ACADiane hoort ingekort door haaks op de ribbels er een strook metaal uit te slijpen en de 2 overgebleven delen weer aan elkaar te lassen. Dat stuk plaatwerk was reeds op de juiste plek vast gelast maar er zat nog geen verf overheen. Echter, ik kon niet zien waar nou precies de las liep. Natuurlijk waren de lassen wel bewerkt (gladgeschuurd en dergelijke, doet hij ook zelf) maar het is wel ontzettend knap als je dat zo kan.

Ou-Tannudonderdag 28 mei 2009 @ 21:40
nog even en hij scheurt alweer!
2cvdonderdag 28 mei 2009 @ 21:55
Ik of die Eend ?

Kom je zaterdag ook langs ?
Ou-Tannudonderdag 28 mei 2009 @ 22:13
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 21:55 schreef 2cv het volgende:
Ik of die Eend ?

Kom je zaterdag ook langs ?
en bijde d0h


zaterdag? nee? wat is er dan? B)
2cvdonderdag 28 mei 2009 @ 22:25
Linkje
error_404vrijdag 29 mei 2009 @ 11:29
tvp-tje, cool project!
Ou-Tannuvrijdag 29 mei 2009 @ 13:32
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 22:25 schreef 2cv het volgende:
Linkje
nee dan kan ik helaas niet :p

dan hang ik op een sportcomplex rond
blackbeartjevrijdag 29 mei 2009 @ 23:16
Nimik Citroen 2CV/Ferrari F355 one-off

Een Frans-Italiaans liefdeskind?

De auto is gemaakt op basis van een legendarische Citroen 2CV, gemixed met een Ferrari F355. Het resultaat is uniek en tevens erg duur. De makers, het Nimik rally team, zouden er maar liefst 180.000,- Euro aan hebben versleuteld!










vond ik op internet ....
2cvvrijdag 29 mei 2009 @ 23:24
Heb ik gezien. Tof ding !
Ou-Tannuzaterdag 30 mei 2009 @ 23:58
ook tov :p
Erasmozondag 31 mei 2009 @ 00:05
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 23:58 schreef Ou-Tannu het volgende:
[ afbeelding ] ook tov :p
Een Pontiac in een 2cv topic posten, ben je wel helemaal lekker?!
Ou-Tannudinsdag 2 juni 2009 @ 23:39
quote:
Op zondag 31 mei 2009 00:05 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Een Pontiac in een 2cv topic posten, ben je wel helemaal lekker?!

ja
2cvwoensdag 7 oktober 2009 @ 22:51
De koets van mijn Eend is ook gelast Die kan ik dus binnenkort ophalen.
invinedonderdag 8 oktober 2009 @ 08:52
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 23:16 schreef blackbeartje het volgende:
Nimik Citroen 2CV/Ferrari F355 one-off

Een Frans-Italiaans liefdeskind?

De auto is gemaakt op basis van een legendarische Citroen 2CV, gemixed met een Ferrari F355. Het resultaat is uniek en tevens erg duur. De makers, het Nimik rally team, zouden er maar liefst 180.000,- Euro aan hebben versleuteld!



[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

vond ik op internet ....
Wat een beest die wil ik wel!
Ou-Tannudonderdag 8 oktober 2009 @ 15:37
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 22:51 schreef 2cv het volgende:
De koets van mijn Eend is ook gelast Die kan ik dus binnenkort ophalen.
hehe

de 1ne 2CV is weer opgelapt.. en nu moet de 2de nog
Erasmodonderdag 8 oktober 2009 @ 18:53
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 22:51 schreef 2cv het volgende:
De koets van mijn Eend is ook gelast Die kan ik dus binnenkort ophalen.
Heeft Siem goed werk verricht?
2cvdonderdag 8 oktober 2009 @ 19:45
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 18:53 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Heeft Siem goed werk verricht?
Ja, absoluut. En dat zeg ik zonder zijn werk gezien te hebben
#ANONIEMzondag 28 februari 2010 @ 01:37
Hoe staat het nu met den deachavaux?(of zo?)
2cvzondag 28 februari 2010 @ 01:59
Deux chevaux Rustig. Ik wacht op de motor en ben op zoek naar leuke klokjes: oliedrukmeter en amperemeter, andere meters heb ik al. Alleen wil ik dat het niet alleen goed spul is, het moet ook bij de meters passen die ik al heb.
Erasmozondag 28 februari 2010 @ 10:01
Wat voor stijl zoek je?
2cvzondag 28 februari 2010 @ 17:02
Dit is wat ik heb:











En daar wil ik nog een amperemeter en oliedrukmeter bij. maar helaas is de productie daarvan gestaakt
DrDarwinwoensdag 15 september 2010 @ 07:13
quote:
Op zondag 28 februari 2010 17:02 schreef 2cv het volgende:
Dit is wat ik heb:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

En daar wil ik nog een amperemeter en oliedrukmeter bij. maar helaas is de productie daarvan gestaakt -O-
http://web2.cylex.de/firm(...)mmb.com-1755128.html
Ou-Tannuwoensdag 15 september 2010 @ 08:55
tis dat er geen peug 205 blok in past :D anders had ik nog wel een 1.8 diesel over :P
2cvwoensdag 15 september 2010 @ 18:23
quote:
Dankje !
Erasmowoensdag 15 september 2010 @ 18:32
quote:
Op woensdag 15 september 2010 08:55 schreef Ou-Tannu het volgende:
tis dat er geen peug 205 blok in past :D anders had ik nog wel een 1.8 diesel over :P
Ik zie niet in waarom zoiets niet zou passen...



Ik zie ook niet in waarom je dat zou willen... Als je meer power wilt dan meubel je er beter een GS blokje in.
2cvwoensdag 15 september 2010 @ 18:43
Dat Subaru-blok heeft iets meer vermogen dan een GS blok ;)
Erasmowoensdag 15 september 2010 @ 18:53
Uiteraard, maar met een GS blok heb je zat power in je eend.
2cvwoensdag 15 september 2010 @ 19:25
Dat is waar.
Ou-Tannuwoensdag 15 september 2010 @ 23:09
met piepende bandjes weg trekken :9
2cvwoensdag 15 september 2010 @ 23:13
Piepen ? Roken !
Ou-Tannuwoensdag 15 september 2010 @ 23:28
quote:
Op woensdag 15 september 2010 23:13 schreef 2cv het volgende:
Piepen ? Roken !
mag ook :7

dat vereist wel filmpjes eh :P
zeeeendvrijdag 22 oktober 2010 @ 22:52
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 22:43 schreef 2cv het volgende:
Maar wat zal ik doen met de bodemplaat zelf van de kofferbak ? In zijn geheel vervangen ? Gedeeltelijk vervangen waardoor er geen ribbels meer in zitten ? Of zijn er wellicht goede halve kofferbakbodemplaten te krijgen ?

Die ribbels kan je er toch zelf inkloppen,zo diep zijn ze niet.
Mal in harthout ,bolkophamertje
2cvvrijdag 22 oktober 2010 @ 22:54
Er hoeft niets meer geklopt te worden, de hele koets is al gelast :P
Ou-Tannuvrijdag 22 oktober 2010 @ 22:58
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 22:54 schreef 2cv het volgende:
Er hoeft niets meer geklopt te worden, de hele koets is al gelast :P
waneer rijd dat wrak dan weer es? :P
Peterseliemanvrijdag 22 oktober 2010 @ 23:00
Wilde het net vragen
2cvvrijdag 22 oktober 2010 @ 23:03
Tussen nu en St. Juttemis ... :@
Ou-Tannuvrijdag 22 oktober 2010 @ 23:15
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 23:03 schreef 2cv het volgende:
Tussen nu en St. Juttemis ... :@
je moet ook minder tijd in Criezel steken :w
2cvvrijdag 22 oktober 2010 @ 23:18
Dat rotding gaat steeds stuk ;(
Ou-Tannuvrijdag 22 oktober 2010 @ 23:21
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 23:18 schreef 2cv het volgende:
Dat rotding gaat steeds stuk ;(
k wil er wel de fik in steken voor je ?

mischein issie nog 500 euro waard :P
2cvvrijdag 22 oktober 2010 @ 23:22
quote:
1.gif Op vrijdag 22 oktober 2010 23:21 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

k wil er wel de fik in steken voor je ?

mischein issie nog 500 euro waard :P
¤1500,- volgens de taxateur.

Maar jij mag hem in de fik steken op voorwaarde dat je tijdens die fik er in gaat zitten en er ook in blijft zitten.
Ou-Tannuvrijdag 22 oktober 2010 @ 23:23
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 23:22 schreef 2cv het volgende:

[..]

¤1500,- volgens de taxateur.

Maar jij mag hem in de fik steken op voorwaarde dat je tijdens die fik er in gaat zitten en er ook in blijft zitten.
nee :D

1500 krijg je toch nooit meer voor dat hork :')
2cvvrijdag 22 oktober 2010 @ 23:27
Ik zeg dus ook: volgens de taxateur :P
2cvwoensdag 15 december 2010 @ 04:40
DSCF7522.jpg

DSCF7523.jpg

DSCF7524.jpg

DSCF7528.jpg

Het demonteren van de veerpotten ging niet zonder slag of stoot.
zeeeendwoensdag 15 december 2010 @ 10:27
Wat ben je nu van plan met die bodemplaat?
Erasmowoensdag 15 december 2010 @ 11:11
Jup zijn krengen om los te halen. Veel roest, is het oppervlakkig of zijn er dingen doorgeroest?
Ou-Tannuwoensdag 15 december 2010 @ 13:31
tegen de tijd dattie klaar is.. issie weer verrot :+
2cvwoensdag 15 december 2010 @ 17:41
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 10:27 schreef zeeeend het volgende:
Wat ben je nu van plan met die bodemplaat?
Iets met een chassisnummer ;)

quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 11:11 schreef Erasmo het volgende:
Jup zijn krengen om los te halen. Veel roest, is het oppervlakkig of zijn er dingen doorgeroest?
Dat chassis is rot, er zaten zelfs gaten in de veerpotten !

quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 13:31 schreef Ou-Tannu het volgende:
tegen de tijd dattie klaar is.. issie weer verrot :+
:6
Peterseliemanwoensdag 15 december 2010 @ 17:45
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 13:31 schreef Ou-Tannu het volgende:
tegen de tijd dattie klaar is.. issie weer verrot :+
Die bodemplaat misschien niet, maar de koets denk ik wel
Erasmowoensdag 15 december 2010 @ 17:49
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 17:41 schreef 2cv het volgende:

[..]

Iets met een chassisnummer ;)

[..]

Dat chassis is rot, er zaten zelfs gaten in de veerpotten !

[..]

:6
Staat het niet ook op je stuurboordvoorpoot dan?
2cvwoensdag 15 december 2010 @ 18:02
quote:
12s.gif Op woensdag 15 december 2010 17:45 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Die bodemplaat misschien niet, maar de koets denk ik wel
Bodemplaat = onderdeel van de koets. Op de foto's staat het chassis.

quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 17:49 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Staat het niet ook op je stuurboordvoorpoot dan?
Jawel, maar dat is niet erg ;)
Erasmowoensdag 15 december 2010 @ 19:04
Wat ga je doen, chassis fixen of een galva eronder gooien?
2cvwoensdag 15 december 2010 @ 20:18
Galva uiteraard ! Dit chassis is erg krokant.
Ou-Tannudonderdag 16 december 2010 @ 00:10
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 20:18 schreef 2cv het volgende:
Galva uiteraard ! Dit chassis is erg krokant.
van het roesten of het bakken? :P
BrinkydeBMWzondag 19 december 2010 @ 15:58
Leuke TT en project :P
Succes ermee ;)
2cvzondag 19 december 2010 @ 20:20
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 00:10 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

van het roesten of het bakken? :P
Dat ding is zo verroest dat er niet veel aan te bakken valt ;)

Maar als mijn 2cv project af is heb ik er MISSCHIEN wel een doel voor ...

Misschien dus he ...

quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 15:58 schreef BrinkydeBMW het volgende:
Leuke TT en project :P
Succes ermee ;)
Merci !
Opa_verteltvrijdag 20 mei 2011 @ 02:05
Tof project! ^O^ Leuk beschreven ook.
Hoe staat het er inmiddels mee?
T42vrijdag 20 mei 2011 @ 11:07
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2009 23:16 schreef blackbeartje het volgende:
Nimik Citroen 2CV/Ferrari F355 one-off

Een Frans-Italiaans liefdeskind?

De auto is gemaakt op basis van een legendarische Citroen 2CV, gemixed met een Ferrari F355. Het resultaat is uniek en tevens erg duur. De makers, het Nimik rally team, zouden er maar liefst 180.000,- Euro aan hebben versleuteld!

Bekijk deze YouTube-video

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

vond ik op internet ....
deze auto is niet op basis van een eend gemaakt :') maar op een basis van een ferrari met daarop een kap die op een eend lijkt :') niks eend meer aan vind ik.
2cvvrijdag 20 mei 2011 @ 15:54
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 02:05 schreef Opa_vertelt het volgende:
Tof project! ^O^ Leuk beschreven ook.
Hoe staat het er inmiddels mee?
Rustig :@
Ou-Tannuvrijdag 20 mei 2011 @ 20:07
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 15:54 schreef 2cv het volgende:

[..]

Rustig :@
duurt lang :+
Resistorvrijdag 20 mei 2011 @ 20:28
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 15:54 schreef 2cv het volgende:

[..]

Rustig :@
Als je niet oppast wordt het weer 'roestig' ;)
Peterseliemanvrijdag 20 mei 2011 @ 20:30
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 20:07 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

duurt lang :+
Kun jij hem niet helpen?
2cvvrijdag 20 mei 2011 @ 20:32
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 20:28 schreef Resistor het volgende:

[..]

Als je niet oppast wordt het weer 'roestig' ;)
Dat mag, dan hecht de zink beter.

quote:
10s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 20:30 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Kun jij hem niet helpen?
Hij heeft zelfs geen tijd om een pompje op te halen ...
Peterseliemanvrijdag 20 mei 2011 @ 20:32
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 20:32 schreef 2cv het volgende:
Hij heeft zelfs geen tijd om een pompje op te halen ...
Wat een luilak zeg ...
FkTwkGs2012maandag 13 juni 2011 @ 15:17
Updates!!! En rap wat O+
2cvmaandag 13 juni 2011 @ 20:33
Het spul staat nog steeds in de schuur ^O^ Moet deze week de motorenbouwert maar eens bellen.

Tot zover deze update.
Erasmomaandag 13 juni 2011 @ 20:52
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 20:33 schreef 2cv het volgende:
Het spul staat nog steeds in de schuur ^O^ Moet deze week de motorenbouwert maar eens bellen.

Tot zover deze update.
Ik zou zeker even checken of hij nog leeft ja :P
Snuitebolletjemaandag 8 augustus 2011 @ 11:36
Hoe staat het nu met je eend?

Ben zelf een Mehari aan het restaureren en verwacht over 2 weken een rondje om de kerk te kunnen rijden O+ O+ O+
Erasmomaandag 8 augustus 2011 @ 14:46
quote:
17s.gif Op maandag 8 augustus 2011 11:36 schreef Snuitebolletje het volgende:
Hoe staat het nu met je eend?

Ben zelf een Mehari aan het restaureren en verwacht over 2 weken een rondje om de kerk te kunnen rijden O+ O+ O+
Een Mehari O+ Wat voor een?
Snuitebolletjemaandag 8 augustus 2011 @ 15:15
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 14:46 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Een Mehari O+ Wat voor een?
'73 er 2 zits oranje O+
Prowlmaandag 8 augustus 2011 @ 17:41
quote:
17s.gif Op maandag 8 augustus 2011 15:15 schreef Snuitebolletje het volgende:

[..]

'73 er 2 zits oranje O+
Toevallig in limburg gekocht?
Snuitebolletjemaandag 8 augustus 2011 @ 18:12
quote:
15s.gif Op maandag 8 augustus 2011 17:41 schreef Prowl het volgende:

[..]

Toevallig in limburg gekocht?
Doe het project samen met een vriend, hij heeft hem ahum... 20! jaar geleden!! over genomen voor een kratje bier met het oog hem toen te restaureren, heeft 16 jaar bij de spuiter gestaan en zijn er nu anderhalf jaar weer mee bezig en voor de 27e moet hij af zijn.
2cvmaandag 8 augustus 2011 @ 22:50
quote:
17s.gif Op maandag 8 augustus 2011 11:36 schreef Snuitebolletje het volgende:
Hoe staat het nu met je eend?

Ben zelf een Mehari aan het restaureren en verwacht over 2 weken een rondje om de kerk te kunnen rijden O+ O+ O+
Het staat nogal stil :@ Eigenlijk moet ik een garage voor/naast de deur hebben waar dat ding in staat in plaats van een loods tig kilometer verderop.
Dagoduckwoensdag 24 augustus 2011 @ 23:15
Hoeveel auto's heb je nu?
2cvvrijdag 26 augustus 2011 @ 21:47
4 waarvan 3 op mijn naam.
Erasmovrijdag 26 augustus 2011 @ 22:21
Ga eens aan het werk met die eend van je :P
siekmanvrijdag 26 augustus 2011 @ 22:44
Een tvptje met een foto 2cv6 charleston

2cv.jpg
2cvvrijdag 26 augustus 2011 @ 23:51
Wie heeft die zo toegetakeld ? ;(
siekmanzaterdag 27 augustus 2011 @ 00:12
Die staat al enkele jaren op 1 en de zelfde locatie binnen samen met een BMW 528 met weinig kilometers.

en het pand wordt regelmatig door lokale jeugd bezocht in belgie

Best zonde als je een liefhebber bent
2cvzaterdag 27 augustus 2011 @ 00:17
Het mooiste zou zijn als de lokale jeugd er af blijft en er gewoon een fijne laag stof op komt van een centimeter dik.
Dagoduckzaterdag 27 augustus 2011 @ 00:18
Deze foto maakte ik twee jaar terug ergens op Corsica, is ook een Citroën :P

qr0ql0.jpg
2cvzaterdag 27 augustus 2011 @ 00:22
:9~
Dagoduckzaterdag 27 augustus 2011 @ 00:25
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 00:22 schreef 2cv het volgende:
:9~
CX 25 ik denk rond 1985
siekmanzaterdag 27 augustus 2011 @ 00:25
Ja sorry ik vind dit wel erg mooi . Daarvoor rij ik soms ergens speciaal voor naartoe ( enkele honderden kilometers )
2cvzaterdag 27 augustus 2011 @ 00:58
Ik ben zo bang dat er heel snel helemal niks meer van overblijft ...
siekmanzaterdag 27 augustus 2011 @ 23:02
Die staan er nog wel 5 jaar hoor
Ou-Tannumaandag 29 augustus 2011 @ 00:42
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 00:17 schreef 2cv het volgende:
Het mooiste zou zijn als de lokale jeugd er af blijft en er gewoon een fijne laag stof op komt van een centimeter dik.
nah.. eenden moeten rijden :W niet stof verzamelen
2cvmaandag 29 augustus 2011 @ 23:07
Beter stof verzamelen dan gesloopt worden ;) Verder heb je gelijk.
FkTwkGs2012maandag 29 augustus 2011 @ 23:08
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 00:42 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

nah.. eenden moeten rijden :W niet stofroest verzamelen
Dagoduckmaandag 5 september 2011 @ 16:08
Over oude auto's gesproken:
Schuurvondst

Staan ook Citroëns bij!

edit: hier nog een leuke Citroën te koop, heb je nog wat spaargeld?
http://www.topoldtimers.c(...)ro%C3%ABn-DS-19/2207

[ Bericht 48% gewijzigd door Dagoduck op 05-09-2011 20:56:57 ]
2cvzaterdag 5 november 2011 @ 15:45
Een micro-update: ik heb ein-de-lijk de revisie/tuningsboer een mail gestuurd waar mijn motor blijft. Overigens heeft die man (ook) een matige gezondheid en het laatste wat ik gehoord heb van hem is dat hij onder het mes moest voor z'n hart.

Die man is overigens een geval apart want hij zet rustig dit op z'n website. Ik concludeer daaruit dat hij bezig is met techniek en niet met klanten naar de mond praten. "Zo werkt het en niet anders". Eerlijk gezegd kan ik dat wel waarderen, al denk ik dat ik zelf tussen de type 2 en 3 zit.
Erasmozaterdag 5 november 2011 @ 18:42
Maar wat is de etbol nou? In de tijd die het nou duurt had je ook wel een chimpansee kunnen trainen om je motor te tunen.
2cvzaterdag 5 november 2011 @ 18:54
Etbol ?
FkTwkGs2012zaterdag 5 november 2011 @ 18:59
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 15:45 schreef 2cv het volgende:
Een micro-update: ik heb ein-de-lijk de revisie/tuningsboer een mail gestuurd waar mijn motor blijft. Overigens heeft die man (ook) een matige gezondheid en het laatste wat ik gehoord heb van hem is dat hij onder het mes moest voor z'n hart.

Die man is overigens een geval apart want hij zet rustig dit op z'n website. Ik concludeer daaruit dat hij bezig is met techniek en niet met klanten naar de mond praten. "Zo werkt het en niet anders". Eerlijk gezegd kan ik dat wel waarderen, al denk ik dat ik zelf tussen de type 2 en 3 zit.
haha geniaal artikeltje.
Erasmozaterdag 5 november 2011 @ 19:07
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 18:54 schreef 2cv het volgende:
Etbol ?
Estimated time back online.
2cvzaterdag 5 november 2011 @ 19:34
Geen idee wanneer het ding weer rijdt. En er is in de tijd tussen het moment dat ik de motor wegbracht en nu ook het 1 en ander gebeurd he. Maar toegegeven: ik had m'n Eend al lang en breed rijdend kunnen hebben.
CafeRokerzaterdag 5 november 2011 @ 20:23
Zeg 2cv, ik zeg niet dat alle karakteristieken op je van toepassing zijn, maar je hangt toch wel tussen type 1 en type 3 in. En dat maakt je dan een .. ehm.. nouja, jeweetwel :P


edit: Ik zie het nu trouwens pas. Hij is gewoon onderdeel van een O+ webring O+

Hoe 1996
FkTwkGs2012zaterdag 5 november 2011 @ 20:26
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 20:23 schreef CafeRoker het volgende:
Zeg 2cv, ik zeg niet dat alle karakteristieken op je van toepassing zijn, maar je hangt toch wel tussen type 1 en type 3 in. En dat maakt je dan een .. ehm.. nouja, jeweetwel :P

edit: Ik zie het nu trouwens pas. Hij is gewoon onderdeel van een O+ webring O+

Hoe 1996
wat is een webring? en hoe zie je dat?
CafeRokerzaterdag 5 november 2011 @ 20:35
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 20:26 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

wat is een webring? en hoe zie je dat?
De URL van het verhaal van die kerel waar het blokje nu ligt is http://www.citroentuning.de/ . Rechtonder zie je een webring icoon. Vroegah, toen internet nog in zwartwit was, vormden sites met ongeveer dezelfde content een ring om door in een bepaalde volgorde aan elkaar door te linken.

Ik had het al zeker 10 jaar niet meer gezien :D
FkTwkGs2012zaterdag 5 november 2011 @ 20:48
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 20:35 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

De URL van het verhaal van die kerel waar het blokje nu ligt is http://www.citroentuning.de/ . Rechtonder zie je een webring icoon. Vroegah, toen internet nog in zwartwit was, vormden sites met ongeveer dezelfde content een ring om door in een bepaalde volgorde aan elkaar door te linken.

Ik had het al zeker 10 jaar niet meer gezien :D
lol
FkTwkGs2012zaterdag 5 november 2011 @ 20:49
wel heerlijk zo'n eenvoudige website. geen irritante banners enzo :7
Erasmozaterdag 5 november 2011 @ 21:30
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 19:34 schreef 2cv het volgende:
Geen idee wanneer het ding weer rijdt. En er is in de tijd tussen het moment dat ik de motor wegbracht en nu ook het 1 en ander gebeurd he. Maar toegegeven: ik had m'n Eend al lang en breed rijdend kunnen hebben.
Ik heb het nu puur over de motor. Wanneer geeft ie aan dat ie klaar is?
2cvzaterdag 5 november 2011 @ 21:38
Ik heb vandaag het mailtje verstuurd, nog geen antwoord ontvangen.
powerfluxvrijdag 6 januari 2012 @ 21:14
en nu?
2cvvrijdag 6 januari 2012 @ 21:29
Nog steeds niet, ik ga binnenkort eens bellen. Moet ik vantevoren wel even mijn Deutz oppoetsen.
Ou-Tannuvrijdag 6 januari 2012 @ 23:37
nog ff en we hebben er gewoon een autohandelaar bij hier ;)
2cvdinsdag 29 mei 2012 @ 21:47
Ik heb goed-achtig nieuws omtrent de bestelde motor: het bedrijf wat die motor voor mij bouwt is niet failliet en de eigenaar (en tevens enige werknemer voor zover ik weet) is ook niet dood. Hij is wel erg ziek en over ±4 weken mag ik een antwoord op mijn berichten ontvangen. Dat heb ik tenminste geconcludeerd uit de Duitse mail die zijn vrouw mij toestuurde.
CafeRokerdinsdag 29 mei 2012 @ 23:10
Hmm :{

weet je misschien nog een trekhaak voor een eend te liggen?
2cvdinsdag 29 mei 2012 @ 23:12
Uh, ik heb er niet 1 die ik kwijt wil. Ik zou even Marktplaatsen of wat 2cv-bedrijven googelen.
CafeRokerwoensdag 30 mei 2012 @ 21:56
Zal ik doen.. marktplaats had tot nu toe weinig effect, alleen maar nieuwe en die zijn wel erg prijzig om een fietsje op te zetten. Denk dat het ook een kwestie van volhouden is, ik hoef hem ook niet nu ter plekke te hebben.

Zou je je ogen/oren open willen houden?
Erasmowoensdag 30 mei 2012 @ 22:04
Op de markt van 2CV.nl komen ze wel eens voorbij.

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 21:47 schreef 2cv het volgende:
Ik heb goed-achtig nieuws omtrent de bestelde motor: het bedrijf wat die motor voor mij bouwt is niet failliet en de eigenaar (en tevens enige werknemer voor zover ik weet) is ook niet dood. Hij is wel erg ziek en over ±4 weken mag ik een antwoord op mijn berichten ontvangen. Dat heb ik tenminste geconcludeerd uit de Duitse mail die zijn vrouw mij toestuurde.
Hoelang ligt dat ding er al onderhand, een jaar of 3?
2cvwoensdag 30 mei 2012 @ 22:08
Laten we het daar maar op houden ja :')
Erasmowoensdag 30 mei 2012 @ 22:09
No offense maar een blinde slak met lepra had de klus sneller geklaard, ik had hem er al lang een ander blokje in gelepeld.
2cvwoensdag 30 mei 2012 @ 22:13
710cc blokjes zijn er niet zoveel ;)
piepkuiken21woensdag 30 mei 2012 @ 22:28
is dat blok nog steeds niet retour :O, wohw toen ik bij jou op date was was hij al een jaar terug weg :-P
densmeewoensdag 30 mei 2012 @ 22:35
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 22:28 schreef piepkuiken21 het volgende:
is dat blok nog steeds niet retour :O, wohw toen ik bij jou op date was was hij al een jaar terug weg :-P
weet je heel zeker dat je dezelfde 2cv voor je hebt?
Erasmowoensdag 30 mei 2012 @ 23:22
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 22:13 schreef 2cv het volgende:
710cc blokjes zijn er niet zoveel ;)
Dan hang je er een opgeboorde Visa of een GS in.
2cvwoensdag 30 mei 2012 @ 23:44
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 22:35 schreef densmee het volgende:

[..]

weet je heel zeker dat je dezelfde 2cv voor je hebt?
:D

quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 23:22 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Dan hang je er een opgeboorde Visa of een GS in.
Regel jij dan even dat ik het opgestuurde blok + aanbetaling terug krijg ?
Erasmowoensdag 30 mei 2012 @ 23:58
Als je hem terugkrijgt lepel je gewoon dat Visa blok er weer uit. Niet echt raketwetenschap bij een eend :P
2cvdonderdag 31 mei 2012 @ 00:01
Dat kan, maar ik heb het liever in 1 keer goed ;)
2cvdinsdag 19 maart 2013 @ 22:36
Gloejendegloejendegloejende ... ! ! !

De man die die fijne 710cc motor voor me zou bouwen is de pijp uit. Uit de mail die ik ontvangen heb blijkt wel dat het de bedoeling is om alles netjes af te ronden. Zoals ik het begrijp is het plan niet geld terug te geven, maar op één of andere manier de motor toch te bouwen en te leveren.

Ik ga maar eens in de papieren graven om uit te vinden wat er ook alweer afgesproken is.
Erasmodinsdag 19 maart 2013 @ 22:37
Zonde van die man

SPOILER
Told you so :P
2cvdinsdag 19 maart 2013 @ 23:10
Sorry trouwens dat ik de ellende van die man en familie lijk te vergeten. Zijn overlijden is erger dan een motorblok. Heb vrij veel op m'n dak gekregen de laatste tijd.
2cvwoensdag 20 maart 2013 @ 01:17
Hoe vangt een koe een haas ? Nou, dat weet ik niet, maar op één of andere manier heeft mijn moeder (die maar middelmatige computerkennis heeft) mailtjes uit 2007 (!) weten te achterhalen. Niet zomaar mailtjes, maar de correspondentie met wijlen mr. Maurice, de Duitse motorenbouwer. Of het compleet is weet ik niet, mar dat is ook niet erg. Dit helpt me wel met achterhalen wat er afgesproken is en krijg ik (hopelijk) toch de juiste motor opgestuurd.

Grinnik, ik ben oprecht verbaasd en ook blij dat ze dit voor elkaar gekregen heeft ! Super !
Ou-Tannuwoensdag 20 maart 2013 @ 07:29
Das wel even een domper zo :(
trommelkoekvrijdag 18 april 2014 @ 19:51
Hoe gaat 't met da Eend?
2cvvrijdag 18 april 2014 @ 20:00
Eh, ik wacht nog steeds op de motor en heb het druk met andere dingen :')
Alexxxxxvrijdag 18 april 2014 @ 20:27
staat er nu al 7 jaar? dat is 1 cc per 4 dagen of zo? :P
2cvvrijdag 18 april 2014 @ 20:30
Te lang in elk geval :')
Ou-Tannuzondag 20 april 2014 @ 11:48
ja BXen kosten nou 1 maal meer tijd :P
Dagoduckwoensdag 13 augustus 2014 @ 23:11
Én? Heb je hem al? :D
2cvdonderdag 14 augustus 2014 @ 02:13
Nope ...

Wel mailcontact gehad. Men vroeg of ik de motor zelf kwam halen of dat ze hem op moesten sturen. Ik heb gevraagd wanneer ze dat willen weten. Ik wacht nog steeds op antwoord.

Overigens was dit in januari ...
Erasmodonderdag 14 augustus 2014 @ 20:57
Misschien moet je er maar eens wat actiever achter aan gaan.
2cvdonderdag 14 augustus 2014 @ 22:59
Het komt me financieel en logistiek wel goed uit eigenlijk ... :@
Ou-Tannudonderdag 14 augustus 2014 @ 23:13
logistiek hoeft t probleem niet te zijn natuurlijk :+

financieel kan ik inkomen :P
2cvdonderdag 14 augustus 2014 @ 23:33
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 23:13 schreef Ou-Tannu het volgende:
logistiek hoeft t probleem niet te zijn natuurlijk :+

financieel kan ik inkomen :P
Met logistiek bedoel ik dat die motor ergens heen moet zeg maar ;)
Ou-Tannudonderdag 14 augustus 2014 @ 23:51
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 23:33 schreef 2cv het volgende:

[..]

Met logistiek bedoel ik dat die motor ergens heen moet zeg maar ;)
al leg je hem op een pallet en laat je hem door DHL/UPS verschepen.. logistiek is het probleem niet :+
2cvdonderdag 14 augustus 2014 @ 23:53
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 23:51 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

al leg je hem op een pallet en laat je hem door DHL/UPS verschepen.. logistiek is het probleem niet :+
Ik bedoel dat ik geen ruimte heb om de motor te stallen.
Ou-Tannudonderdag 14 augustus 2014 @ 23:54
heddie een eigen hok.. nog ruimte gebrek 8)7
2cvvrijdag 15 augustus 2014 @ 00:00
Ik mag in de kelder van m'n huis geen auto-onderdelen opslaan ;(
Ou-Tannuvrijdag 15 augustus 2014 @ 23:57
is het een zwemkelder dan? B)
2cvzaterdag 16 augustus 2014 @ 04:45
Het mag gewoon niet.
Erasmozaterdag 16 augustus 2014 @ 08:57
Zonder koelbeplating krijg je hem wel in een verhuisdoos, geen haan die er naar kraait.
Ou-Tannuzaterdag 16 augustus 2014 @ 11:23
tis toch een koophok? dan mag je toch zelluf weten wat je in je kelder stampt? :+