En wat voor bedrag mag dat dan zijn?quote:Op vrijdag 12 december 2008 13:56 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ik verwacht elke dag een krant, ongeacht wat de bezorger allemaal overkomt. Daar betaal ik flink voor.
284 euro per jaar.quote:Op vrijdag 12 december 2008 13:59 schreef julian6 het volgende:
[..]
En wat voor bedrag mag dat dan zijn?
het zal niet de eerste keer zijn dat ik een mailtje waag aan het niet of nauwelijks bezorgen van weekbladen en/of foldersquote:Op vrijdag 12 december 2008 13:54 schreef julian6 het volgende:
[..]
Kans dat ze jou bellen om te vragen of de krant wel is bezorgd is nihil. En jullie gaan vast niet zelf naar de telefoon grijpen..
Doet dat ertoe dan, wat ik exact betaal? Kranten zijn niet goedkoop.quote:Op vrijdag 12 december 2008 13:59 schreef julian6 het volgende:
[..]
En wat voor bedrag mag dat dan zijn?
Ja ik heb het over die gratis dingen hequote:Op vrijdag 12 december 2008 14:05 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Doet dat ertoe dan, wat ik exact betaal? Kranten zijn niet goedkoop.
Je kunt natuurlijk aannemen dat ik het niet over gratis dingen heb als ik er flink voor betaal.quote:Op vrijdag 12 december 2008 14:06 schreef julian6 het volgende:
[..]
Ja ik heb het over die gratis dingen he
Doe nou niet zo stoerquote:Op vrijdag 12 december 2008 13:56 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik verwacht elke dag een krant, ongeacht wat de bezorger allemaal overkomt. Daar betaal ik flink voor.
Stoer? Wat is er stoer aan? Ik heb gewoon een overeenkomst, zolang ik netjes betaal wil ik dus ook krijgen waarvoor ik betaald heb.quote:
Ongeacht wat ik geef, die bezorger heeft mijn krant gewoon te bezorgen.quote:Op vrijdag 12 december 2008 14:14 schreef julian6 het volgende:
Ik dacht misschien ben jij wel zo barmhartig met kerst dat je een flinke fooi geeft ook al heb je die knakker nog nooit gezien
Sinds wanneer bellen TPG bezorgers aan met kerst?quote:Op donderdag 11 december 2008 13:38 schreef Casos het volgende:
Haha, leuke tijd was dat altijd. Liep NRC Handelsblad, 80 krantjes en meer dan 400 gulden ophalen. Lijstje bijhouden wie we al gehad hadden en wat ze gegeven hadden.
Ojah, tegenwoordig krijgt alleen de bezorger van de Donald Duck een fooi, meestal een euro of vijf, dat is het enige blaadje waar ik om vraag. En deze wordt ook altijd keurig bezorgd, geen vouwen of kreuken.
Voor die 2 gulden-cent per bezorgadres? Ja.quote:Op donderdag 11 december 2008 22:50 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Alsof het zo bijzonder is dat je je werk gewoon doet.
Ik heb zo mensen gehad in duurdere wijken die de kaartjes door de brievenbus lieten doenquote:Op donderdag 11 december 2008 23:17 schreef nostra het volgende:
De villawijk was het ergste, van 1 iemand een stuiver gekregen (ram dan gewoon de deur dicht zeg!).
Het betaalt in veel gevallen prima voor die scholieren. Vakkenvullers hebben omgerekend naar uurlonen vaak minder bijvoorbeeld. Ik heb vakken gevuld voor 7,50 (Guldens) per uur terwijl klasgenoten die kranten liepen vaak wel rond de 10 Gulden per uur zaten.quote:Op vrijdag 12 december 2008 14:35 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Voor die 2 gulden-cent per bezorgadres? Ja.
Ik deed over mijn week ca. 4 uur, als het mee zat, en dat leverde 17,55 op (guldens).quote:Op vrijdag 12 december 2008 14:37 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Het betaalt in veel gevallen prima voor die scholieren. Vakkenvullers hebben omgerekend naar uurlonen vaak minder bijvoorbeeld. Ik heb vakken gevuld voor 7,50 (Guldens) per uur terwijl klasgenoten die kranten liepen vaak wel rond de 10 Gulden per uur zaten.
Had ik dan als vakkenvuller ook met kaartjes bij de ingang van de winkel moeten gaan staan?
Dan had je een kutwijk, ofzo? De mensen die ik er destijds over sprak hadden helemaal niks te klagen. Ik ben ook wel eens met iemand meegelopen, binnen een uur waren we toen klaar. En daar komt bij, als het zo slecht is, dan moeten ze iets anders gaan doen. Dan moeten uitgevers wel beter gaan betalen om nog mensen te vinden.quote:Op vrijdag 12 december 2008 14:38 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik deed over mijn week ca. 4 uur, als het mee zat, en dat leverde 17,55 op (guldens).
ca. 360 woningen.quote:Op vrijdag 12 december 2008 14:45 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Dan had je een kutwijk, ofzo? De mensen die ik er destijds over sprak hadden helemaal niks te klagen. Ik ben ook wel eens met iemand meegelopen, binnen een uur waren we toen klaar. En daar komt bij, als het zo slecht is, dan moeten ze iets anders gaan doen. Dan moeten uitgevers wel beter gaan betalen om nog mensen te vinden.
Veel opties houd je dan niet over he:quote:Op vrijdag 12 december 2008 13:45 schreef julian6 het volgende:
Nou als ik 10 bezorgers aan de deur kreeg die allemaal hun hand ophouden dan kan ik jouw handelswijze wel begrijpen. Zoveel anders is het dus niet, maar ik vind het wel bot van je dat je zegt 'Ja ik doe de deur gewoon niet open of ik zeg dankjewel en gooi de deur dicht.'
quote:Op vrijdag 12 december 2008 13:51 schreef julian6 het volgende:
Tsja als je een dikke fooi geeft kun je zelfs bij ziekte een krant verwachtenDat deed ik tenminste, ik kreeg 6 euro van 1 kerel uit de buurt en hij heeft de rest van het jaar elke week een krant gehad ook al was ik doodziek.
Of je neemt netjes het kaartje aan en zegt dat je nu geen geld hebt.. maar toch bedankt voor de bezorging. Iedereen blij.quote:Op vrijdag 12 december 2008 18:03 schreef r_one het volgende:
[..]
Veel opties houd je dan niet over he:ik doe de deur gewoon niet open >> bot ik zeg dankjewel en gooi de deur dicht >> bot ik betaal voor jouw "geweldige en alom gewaardeerde wekelijkse service" >> julian6 tevreden
Ik zie 't als meer als een wederdienst.quote:Op vrijdag 12 december 2008 18:09 schreef r_one het volgende:
[..]
chapeau (
)
Je doet het voorkomen alsof je een luxe-artikel komt bezorgen waar de mensen elke week weer hunkerend naar uitkijken![]()
En het meest trieste: je gelooft er zelf kennelijk heilig in![]()
Iemand afschepen met een rotsmoes (en nog wel een heul slechtequote:Op vrijdag 12 december 2008 18:18 schreef julian6 het volgende:
Of je neemt netjes het kaartje aan en zegt dat je nu geen geld hebt.. maar toch bedankt voor de bezorging. Iedereen blij.
Wederdienstquote:[..]
Ik zie 't als meer als een wederdienst.
Hij gaf me anders wel 6 euro voor dat lousy pauperkrantjequote:Op vrijdag 12 december 2008 18:24 schreef r_one het volgende:
Wederdienst![]()
Gast, je bezorgt maar een lousy pauperkrantje, niet een hoogdravend literair kunstwerk![]()
Misschien verwachtte hij stilletjes andere diensten van jequote:Op vrijdag 12 december 2008 20:10 schreef julian6 het volgende:
Hij gaf me anders wel 6 euro voor dat lousy pauperkrantje
Dan doe je je werk niet goed.quote:Op vrijdag 12 december 2008 17:31 schreef Ravage het volgende:
Dan stond je voor het dilemma: wie krijgt er vandaag geen krant? En dan koos je natuurlijk niet voor de mensen die je met de kerst een fooi hebben gegeven.
quote:Op vrijdag 12 december 2008 22:58 schreef r_one het volgende:
[..]
Misschien verwachtte hij stilletjes andere diensten van je![]()
quote:Op donderdag 11 december 2008 23:40 schreef miss_dynastie het volgende:Oh ja, dat zijn de betere argumenten, als je het op feiten niet kan winnen, dan maar de ander belachelijk maken he
Mis!quote:
Wat fijn dat jij weet wat ik kan missen... Kun je misschien ook even in je glazen bol kijken wat het winnende lotnummer van de Oudejaarslotterij is? Kan ik daarna alle folderbezorgers een leuk fooi geven...quote:Op zaterdag 13 december 2008 00:50 schreef Rens_Wilders het volgende:
Wat een gierige kankerlijers allemaal in dit topic. Ik mag aan nemen dat jullie een baan hebben die meer dan 5 euro per uur verdient? Dan kan je toch makkelijk een euro geven aan de krantenjongen. Hoeveel mensen krijg je nou aan de deur, 3 ofzo? Nou poe, 3 euro dat valt niet te missen. O nee, uit principe niet geven heet dat hier![]()
![]()
3? minimaal ja!quote:Op zaterdag 13 december 2008 00:50 schreef Rens_Wilders het volgende:
Wat een gierige kankerlijers allemaal in dit topic. Ik mag aan nemen dat jullie een baan hebben die meer dan 5 euro per uur verdient? Dan kan je toch makkelijk een euro geven aan de krantenjongen. Hoeveel mensen krijg je nou aan de deur, 3 ofzo? Nou poe, 3 euro dat valt niet te missen. O nee, uit principe niet geven heet dat hier![]()
![]()
Rens is vergeten de rest van het topic door te lezen denk ik.quote:Op zaterdag 13 december 2008 09:38 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Wat fijn dat jij weet wat ik kan missen... Kun je misschien ook even in je glazen bol kijken wat het winnende lotnummer van de Oudejaarslotterij is? Kan ik daarna alle folderbezorgers een leuk fooi geven...
Dus jij kunt geen drie euro msisen?quote:Op zaterdag 13 december 2008 09:38 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Wat fijn dat jij weet wat ik kan missen... Kun je misschien ook even in je glazen bol kijken wat het winnende lotnummer van de Oudejaarslotterij is? Kan ik daarna alle folderbezorgers een leuk fooi geven...
Lees het topic en kom dan nog eens terugquote:Op zaterdag 13 december 2008 10:52 schreef Rens_Wilders het volgende:
[..]
Dus jij kunt geen drie euro msisen?
wel 2 ook.quote:Op zaterdag 13 december 2008 11:08 schreef Rens_Wilders het volgende:
Ik heb het gelezen.
Je kunt geen euro per krantenbezorger missen?
Nu nog een keer maar dan begrijpend lezenquote:Op zaterdag 13 december 2008 11:08 schreef Rens_Wilders het volgende:
Ik heb het gelezen.
Je kunt geen euro per krantenbezorger missen?
En deze post is de definitieve nekslag voor alle bezorgers van folders die bij mij om een fooi komen vragen....quote:Op zaterdag 13 december 2008 15:55 schreef guapo het volgende:
Ik liep vroeger een huis aan huis folder. Volgens mij was het van C1000. Hier kreeg ik geen kaartjes om mee langs de deuren te lopen. Ik heb ze zelf maar gemaakt en zo een leuk zakcentje mee binnen geharkt.
Tip voor de postbodes, medewerkers energieleverancier, telecomprovider, kabelboer, etc: ga eens langs bij deze persoon. 2 euro voor ongevraagde troep is kennelijk gangbaar, dus voor jullie gewenste diensten moet er toch zeker een euro of 5 inzitten!quote:Op donderdag 11 december 2008 22:26 schreef julian6 het volgende:
Mensen die denken stoer te zijn door geen geld te geven en daarna de deur dicht te gooien om zich daarna de grote held te voelen en het iedereen gaan vertellen op fok
Serieus, wat is 2 euro 'fooi' nou voor een jaar lang een gratis krantje? Ik heb het een jaar lang door weer en wind gedaan, ook al had ik echt geen zin (hele dag school, regenachtig) ik ging toch altijd. En dan komt er aan het einde van 't jaar zo'n autist de deur opendoen die zegt 'Dankjewel, doeg' en de deur dichtgooit![]()
quote:Op zaterdag 13 december 2008 17:58 schreef Roy_T het volgende:
[..]
Tip voor de postbodes, medewerkers energieleverancier, telecomprovider, kabelboer, etc: ga eens langs bij deze persoon. 2 euro voor ongevraagde troep is kennelijk gangbaar, dus voor jullie gewenste diensten moet er toch zeker een euro of 5 inzitten!
Nou deed je subtitel ook wel mee, maar Nadieh is iemand die je nooit vergeet op één of andere manier.quote:Op zaterdag 13 december 2008 18:49 schreef N.icka het volgende:
[..]
Je bent de eerste die haar her(kent )
Toen was er zelfs geen internetquote:Op zaterdag 13 december 2008 18:55 schreef maedel het volgende:
[..]
Nou deed je subtitel ook wel mee, maar Nadieh is iemand die je nooit vergeet op één of andere manier.
Tenminste, dat heb ik dan. Maar goed, ik ben ook van haar tijd.
De tijd dat er nog niet eens nee/nee stickers bestond omdat je zelden foldermateriaal kreeg. De tijd waarin folderbezorgers niet eens verzonnen kregen dat ze wel eens fooien op konden gaan halen
Hier ook nog niets gezien, maar vrees met grote vrezen. De folders e.d. die normaal door onze buurman werden bezorgd worden nu door drie verschillende personen die nu al kijken alsof ze er schoon genoeg van hebben op de mat gemikt.quote:Op zaterdag 13 december 2008 18:37 schreef Bartaz het volgende:
Overigens moet ik tot mijn grote verbazing mededelen dat er hier nog niemand aan de deur is geweest... Misschien houden ze ook een administratie bij van mensen die toch niets geven en komen ze daar niet meer. Da's mooi, ben ik makkelijk vanaf dan
Niks niet gierig. Als zo'n ventje meer geld wilt, gaat hij of er maar een baantje bijzoeken, of meer geld aan zn werkgever vragen.quote:Op zaterdag 13 december 2008 00:50 schreef Rens_Wilders het volgende:
![]()
quote:Op zaterdag 13 december 2008 23:34 schreef Ml-etje het volgende:
Kleine telling gehouden:
-2x p week kompas woensdag, vrijdag
- 2x per week ander plaatselijk krantje
- plaatselijk tijdschrift 1x per week (kan wisselen)
- weekendkrant (betaalde)
- volkskrant banen (werkgerelateerd)
- intermediair (werkgerelateerd) TNT post
- 2 of 3x per week folders (minimaal 2x soms zelfs 4 x)
- neckerman, otto enz (doe er nooit iets mee, blijven sturen) TNT post
- en dan heb ik het nog niet om de ongevraagde bedelbrieven en lottorommel TNT post
- met de post komen dan nog de ah,gamma, karwei TNT post
Ik zie bijna iedereen hier zeggen dat de bezorger van de krant wel wat krijgt maar de bezorgers van al die flutkrantjes (lees: huis-aan-huisbladen) en folders niet.quote:Op zondag 14 december 2008 20:46 schreef Agiath het volgende:
Leuk topic.
Vroeger liep ik de regionale dagkrant, die itt tot de foldertjes wel gewaardeerd werd
Ik had zo'n 350 adressen. En haalde altijd wel 400+ euro op per jaar![]()
En al die gierige zuurpruimen in het topic hier komen totaal niet overeen met mijn ervaring. Van alle 250 mensen die thuis waren gaven er hoogstens 5 mensen niks. En ik heb wel eens een tientje gekregen, voor een gratis krant.
Dan moet ik zeggen dat ik altijd netjes bezorgde en zelden klachten had.
In aanvulling op MinderMutsig:quote:Op zondag 14 december 2008 20:46 schreef Agiath het volgende:
Leuk topic.
Vroeger liep ik de regionale dagkrant, die itt tot de foldertjes wel gewaardeerd werd
Ik had zo'n 350 adressen. En haalde altijd wel 400+ euro op per jaar![]()
En al die gierige zuurpruimen in het topic hier komen totaal niet overeen met mijn ervaring. Van alle 250 mensen die thuis waren gaven er hoogstens 5 mensen niks. En ik heb wel eens een tientje gekregen, voor een gratis krant.
Dan moet ik zeggen dat ik altijd netjes bezorgde en zelden klachten had.
foutje van mij, het was geen dagkrant maar 2maal weeks. Het is wel een gratis weekkrantje dus.quote:Op maandag 15 december 2008 00:33 schreef r_one het volgende:
[..]
In aanvulling op MinderMutsig:
Regionale dagkrant, dat is toch wat anders dan een gratis (week)krantje.
Als je snel bent, kun je hier nog meedoen: Reclamebezorger komt langs voor geldquote:Op vrijdag 12 december 2008 16:56 schreef 700MB het volgende:
Ach, ik ben alweer veel te laat voor deze jaarlijkse discussie zie ik
Ach trek daar alles wat je niet gekocht zou hebben zonder die folders van af en ik denk dat veel mensen zonder de folders minder geld kwijt geweest zouden zijn....quote:Op zondag 14 december 2008 16:39 schreef Topspin het volgende:
Overigens vind ik reclame-folders soms ook wel makkelijk als er ergens een product in de aanbieding is, zo bespaar ik per jaar toch best een bedrag omdat ik weet welke producten goedkoper zijn, informatie die ik niet zou weten wanneer de reclame niet gelezen zou worden.
Volgens mij gaat het hier in 9 van de 10 posts over geld voor folderbezorgers.quote:Op maandag 15 december 2008 01:23 schreef Agiath het volgende:
Maar goed ik bezorgde een gratis krantje en kreeg van 98% van de mensen die open deden gewoon fooi.
Hier op fok zit iedereen lekker de internetheld uit te hangen met "IK SMEET DE DEUR DICHT IN HET GEZICHT VAN DIE PAUPER HAHAHA!!!"
Kortom: op fok zitten allemaal vrekken![]()
We hebben het hier in bijna alle gevallen over kinderen hequote:Op zondag 14 december 2008 16:20 schreef Qwea het volgende:
Niks niet gierig. Als zo'n ventje meer geld wilt, gaat hij of er maar een baantje bijzoeken, of meer geld aan zn werkgever vragen.
Folders bezorgen mag pas vanaf 14 jaar volgens mij.quote:Op maandag 15 december 2008 09:17 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
We hebben het hier in bijna alle gevallen over kinderen heVan hoogstens 15 jaar. Die vinden niet zo makkelijk een ander baantje, of gaan even in onderhandeling met de baas over de arbeidsvoorwaarden
Wat heb je zoal opgebracht?quote:Op maandag 15 december 2008 10:49 schreef JeffreyADO het volgende:
Alleen ben al sinds vrijdag geveild door een griep.
Dus als je niet de moeite neemt om een nee/nee sticker te plakken, dan vraag je om huis-aan-huis bladen en folders? Ik zal de volgende keer maar niet pissig zijn als een junk mijn fiets steelt, er zit immers geen sticker op dat ik dat niet wil.quote:Op dinsdag 16 december 2008 01:39 schreef revange2008 het volgende:
Ze lopen door weer en wind voor met iets wat je zelf wilt(anders plak je wel een nee/nee sticker op je bus)
Hoezo? Ga je die uitdelen bij mensen die geen krant hebben in de hoop dat ze het niet door hebben?quote:Op dinsdag 16 december 2008 11:16 schreef JeffreyADO het volgende:
Ik heb zoiets van of je geeft het niet of wel, maak er niet zo'n drama van. Trouwens als ze niet geven wil ik wel me kaartje terug
o.a.quote:Op dinsdag 16 december 2008 11:39 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Hoezo? Ga je die uitdelen bij mensen die geen krant hebben in de hoop dat ze het niet door hebben?
quote:Op dinsdag 16 december 2008 11:16 schreef JeffreyADO het volgende:
Ik heb zoiets van of je geeft het niet of wel, maak er niet zo'n drama van. Trouwens als ze niet geven wil ik wel me kaartje terug![]()
Eh, ja?quote:Op dinsdag 16 december 2008 13:49 schreef Roy_T het volgende:
[..]Dus eigenlijk "de bezorger van XXX wenst u prettige feestdagen, mits u de portemonnee trekt"
Heb al jaren een nee stikker op mijn fiets, tot nu toe nog niet gestolen, dus het helpt wel.quote:Op dinsdag 16 december 2008 01:53 schreef Roy_T het volgende:
[..]
Dus als je niet de moeite neemt om een nee/nee sticker te plakken, dan vraag je om huis-aan-huis bladen en folders? Ik zal de volgende keer maar niet pissig zijn als een junk mijn fiets steelt, er zit immers geen sticker op dat ik dat niet wil.
Ik weet het, extreem voorbeeld, maar het niet expliciet "nee" zeggen tegen iets wil nog niet zeggen dat je er dus wel behoefte aan hebt. In dat geval kun je de hele dag "nee" roepen.
Dat is waar, maar er is een verschil tussen geen folders willen ontvangen en vinden dat de folderbezorger een fooi verdient.quote:Op woensdag 17 december 2008 00:47 schreef revange2008 het volgende:
[..]
Weet wel dat je al langer bezig bent om dit topic te lezen dan dat je een stikker plakt!!
Ik heb al eeuwen een nee/nee sticker op de bus zitten hoor, wees niet bang.quote:Op woensdag 17 december 2008 00:47 schreef revange2008 het volgende:
Heb al jaren een nee stikker op mijn fiets, tot nu toe nog niet gestolen, dus het helpt wel.
Weet wel dat je al langer bezig bent om dit topic te lezen dan dat je een stikker plakt!!
Nou, ik lees dat je collega's hele registers bijhouden van 'wanbetalers', dus een nee/nee sticker moet ook wel lukken, me dunkt.quote:Op woensdag 17 december 2008 11:16 schreef JeffreyADO het volgende:
Weetje wat het probleem is, bij de 1e in een flatgebouw van 8 verdiepingen bel je aan zonder dat ie een sticker heeft. Maar als je eenmaal binnen bent ga je niet elke keer helemaal naar beneden om te kijken wie wel of niet een sticker heeft. En het opschrijven is ook zoiets, duurt veel te lang..
Nee, maar ik heb ook nog geen foldertjes gezien deze week, dus heb de indruk dat het voor vanmiddag bewaard wordtquote:Op woensdag 17 december 2008 11:23 schreef maok het volgende:
Heeft iemand ze trouwens al aan de deur gehad? Ik heb nog niemand gezien.
Nee.quote:Op vrijdag 19 december 2008 23:12 schreef First het volgende:
Ik heb nog een paar eindejaarskaarten over van mijn krantenwijk is het gangbaar om bij de huizen langs te gaan waar je wel bezorgt heb maar ze het abbonoment hebben opgezecht?
Van de week een avond niet thuis geweest misschien?quote:Op zaterdag 20 december 2008 23:03 schreef maedel het volgende:
Bij ons zat het kaartje tussen de krant vanmorgen.
En da's maar goed ook, want hij lag compleet aan flarden op de mat...
Pfff, hoe dat nog mis kan gaan na een jaar lang goed bezorgen zeg
Pff dat zou te erg zijn als dat de reden is..quote:Op zaterdag 20 december 2008 23:09 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Van de week een avond niet thuis geweest misschien?
Het enige wat de folderbezorger verwacht is dat ie betaald krijgt van zijn werkgever, het zal de bezorger werkelijk aan zijn reet roesten of de folder gelezen wordt.quote:Op vrijdag 12 december 2008 10:05 schreef julian6 het volgende:
Als je geen folders/krantjes wilt moet je een sticker op je brievenbus plakken. Zoniet dan gaan de bezorgers er van uit dat jij het leest...
Maria 2.0 heeft groot gelijk.quote:Op maandag 22 december 2008 14:02 schreef crohntje het volgende:
Maria 2.0 wat een kutstukje van jou. Oh wat ben je stoer...kots kots. Ga lekker een nee-nee sticker op je bus plakken. Zo werkt het hier. jij bent het ergste hier...nee, nu stoer doen en niets geven en dán pas je sticker plakken, looser...
Inderdaad. Maar het heeft ook helemaal niets met het bedrag te maken. Het argument blijft hetzelfde of het nu gaat om 10 cent of 10 euro. Zij moeten gewoon hun werk doen, en meer niet. Beter dan afgesproken mag, maar hoeft niet. Moeten ze zelf weten. En als het stom werk vinden dan zeggen ze hun folderbezorgbaantje op en kunnen ze in hun bed blijven liggen. Ook prima.quote:Op maandag 22 december 2008 14:00 schreef crohntje het volgende:
De rest van het jaar lopen ze elke week door weer en wind langs zo'n 300 brievenbussen...en er kan geen 1 euro af bij jullie.
Het is geen rechtquote:Op maandag 22 december 2008 14:32 schreef 700MB het volgende:
[..]
Hetzelfde gaat overigens ook op voor de pizzakoeriers, kappers, obers en serveersters en overige beroepsgroepen die menen recht te hebben op een fooi. Daar doe ik net zo goed niet aan een fooi.
Het is ook geen recht, en dat beweerde ik ook niet. Maar probeer dat een gemiddelde medewerker uit een van de groepen maar eens duidelijk te maken. De meesten (inderdaad niet allemaal) zijn er van overtuigd dat het hun recht is om een fooi te krijgen. En zo niet, dan gaan ze dreigen met maatregelen of ze daadwerkelijk nemen (expres natte post, pizza te laat bezorgen zodat hij koud is, etcetc).quote:Op maandag 22 december 2008 14:40 schreef _Ophelia_ het volgende:
Het is geen rechthet is een (vrijwillig) teken van waardering.
Whehe. Nou dan ben ik de ergste hier. Ik werk gewoon voor mijn geld en loop met kerst niet extra poen te bedelen.quote:Op maandag 22 december 2008 14:02 schreef crohntje het volgende:
Maria 2.0 wat een kutstukje van jou. Oh wat ben je stoer...kots kots. Ga lekker een nee-nee sticker op je bus plakken. Zo werkt het hier. jij bent het ergste hier...nee, nu stoer doen en niets geven en dán pas je sticker plakken, looser...
Kom maar langs om het hem even af te leren. Je bent welkom.quote:Op maandag 22 december 2008 14:08 schreef TerroRobbie het volgende:
Inderdaad, en ga je hond eens africhten
Dat de krantenbezorgers mij een dagelijkse dienst leveren waar ik om gevraagd heb. De folderbezorgers leveren de adverteerders een dienst door hun reclame in mijn bus te stoppen, of ik daar blij mee ben is een tweede. En een nee-nee sticker helpt daar lang niet altijd tegen.quote:Op maandag 22 december 2008 15:59 schreef crohntje het volgende:
En wat is dan het verschil tussen de krantenjongen en de folderjongen? Of de tijdschriftenbezorger? Die krijgen van jou wel en die zijn nog ouder. De jochies vanaf 14 krijgen dus niks...ze doen toch echt hetzelfde.
En da's dus voor mij de reden om geen van allen iets te geven.quote:Op maandag 22 december 2008 15:59 schreef crohntje het volgende:
En wat is dan het verschil tussen de krantenjongen en de folderjongen? Of de tijdschriftenbezorger? Die krijgen van jou wel en die zijn nog ouder. De jochies vanaf 14 krijgen dus niks...ze doen toch echt hetzelfde.
quote:Op maandag 22 december 2008 14:02 schreef crohntje het volgende:
En terecht hoor.cquote:Op maandag 23 november 2009 16:10 schreef _Flash_ het volgende:Dan zeg ik weer netjes dankjewel voordat ik de deur weer dicht doe.
2 huizen nu dus dubbele aanloopquote:Op maandag 23 november 2009 15:23 schreef miss_dynastie het volgende:
Ach ja, die tijd begint er ook weer aan te komen. Pffffff....
Hoeveel krantenwijken had je toen in godsnaam?quote:Op dinsdag 24 november 2009 09:07 schreef motorbloempje het volgende:
' vroeger ' haalde ik zo 1000 gulden op met mijn krantenwijkjesdat waren nog eens tijden
Ik vind dat echt heel aardig, maar ik vind het dagblad zo duur, dat ik wel snap dat ze hier de bezorgers niet meer langs de deuren sturen maar ze gewoon een kerstpakket geven... als ik ze wel aan de deur zou krijgen, ben ik echt in staat om het in mindering te brengen op m'n abonnementsgeld, geloof ikquote:Op maandag 23 november 2009 22:36 schreef nostra het volgende:
Oh-oh, gaat deze discussie weer beginnen.Folders krijgen niets, huis-aan-huis same thing, dagbladen (mits goed bezorgd) krijgen een goede fee (5 als goed, 10 als prima, 20 als ze dingen voor me doen zoals de route omgooien).
quote:Op dinsdag 24 november 2009 10:14 schreef Kaza het volgende:
Dat de krantjes gratis zijn ben ik het niet mee eens, die worden volledig betaald door de adverteerders. Als jullie vinden dat je te weinig verdient, ga dan bij je baas of de adverteerders om meer geld schooien.
Ik zie nooit wie die dingen in de bus gooit, en heb het idee dat er meerdere mensen voor hetzelfde krantje aan de deur komen. Ik geef dus ook standaard niets, en wens jullie hetzelfde wat je mij toewenst.
quote:Op woensdag 16 december 2009 19:56 schreef Projectiel het volgende:
Ik ben nu een klein jaartje geleden gestopt met het leger. Ik heb 4 maanden de AMO gevolgd, en ben meteen daarna gestart met de ochtendwijk. Ik wou zo snel mogelijk weer even mijn studie oppakken en vind het nu momenteel heel goed gaan. Ik vind het niet erg om elke ochtend 4:45 uur op te staan. Ik ben het wel gewend. Daarvoor heb ik gesoliciteerdNouja, gecoliciteerd.. Even een belletje en ik kon meteen beginnen
Omdat ik voor de AMO ook nog 2,5 jaar een ochtendkrantenwijk had, en ze me nog wel konnen, en wisten dat ik het altijd wel goed kon
Nouja... Waar het nu om gaat is, het maakt mij niks uit of mensen nou wel of niet een eindejaarsfooi geven. Ik ga toch langs de deuren, en ik zie wel wat er van komt. Ik heb inmiddels een weekje of twee geleden iets leuk meegemaakt, want ik had een huis aangetroffen waarbij de deur nog openstond. Ik had de krant er nog wel in gedaan. Ik dacht, "Wat zal ik nu doen? Weggaan?". En toen ben ik maar weg gegaan. Maar het voelde niet goed toen ik een paar straten verder was... Ik had heel toevallig nog een pen bij me en mijn wijklijst, waar ik vervolgens een klein sukje van af heb gescheurd. Daarop heb ik geschreven; "Deur goed sluiten en op slot doen". Dat papiertje heb ik vervolgens in de brievenbus gedaan, en de deur dicht getrokken. Volgende ochtend kwam ik er weer en zag een witte chocoladeletter half in de brievenbus zitten. Eerst dacht ik "Is hij wel van mij?". Dus toen heb ik hem eruit gehaald en even gekeken of er ook iets op stond. En ja hoor! Het volgende stond er op; "Bedankt voor het melden van de deur. Deze is voor jou". Dat vond ik heel mooi. Ik had er een goed gevoel van. Mijn ouders waren ook erg trots op mij. En de chocoladeletter was heel lekker! Dat gaf me echt een mooi kerst gevoel... Dus het maakt mij alemaal niks uit, ik ben al tevreden
Bij ons is het andersom, ik verwacht een bijdrage in de kosten die wij hebben moeten maken voor een nieuwe brievenbus, die hield het slechts 3 maanden vol onder de wat enthousiaste bezorg methode van onze krantenjongen..quote:Op vrijdag 12 december 2008 14:14 schreef julian6 het volgende:
Ik dacht misschien ben jij wel zo barmhartig met kerst dat je een flinke fooi geeft ook al heb je die knakker nog nooit gezien
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |