Nee.quote:Op vrijdag 19 december 2008 23:12 schreef First het volgende:
Ik heb nog een paar eindejaarskaarten over van mijn krantenwijk is het gangbaar om bij de huizen langs te gaan waar je wel bezorgt heb maar ze het abbonoment hebben opgezecht?
Van de week een avond niet thuis geweest misschien?quote:Op zaterdag 20 december 2008 23:03 schreef maedel het volgende:
Bij ons zat het kaartje tussen de krant vanmorgen.
En da's maar goed ook, want hij lag compleet aan flarden op de mat...
Pfff, hoe dat nog mis kan gaan na een jaar lang goed bezorgen zeg
Pff dat zou te erg zijn als dat de reden is..quote:Op zaterdag 20 december 2008 23:09 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Van de week een avond niet thuis geweest misschien?
Het enige wat de folderbezorger verwacht is dat ie betaald krijgt van zijn werkgever, het zal de bezorger werkelijk aan zijn reet roesten of de folder gelezen wordt.quote:Op vrijdag 12 december 2008 10:05 schreef julian6 het volgende:
Als je geen folders/krantjes wilt moet je een sticker op je brievenbus plakken. Zoniet dan gaan de bezorgers er van uit dat jij het leest...
Maria 2.0 heeft groot gelijk.quote:Op maandag 22 december 2008 14:02 schreef crohntje het volgende:
Maria 2.0 wat een kutstukje van jou. Oh wat ben je stoer...kots kots. Ga lekker een nee-nee sticker op je bus plakken. Zo werkt het hier. jij bent het ergste hier...nee, nu stoer doen en niets geven en dán pas je sticker plakken, looser...
Inderdaad. Maar het heeft ook helemaal niets met het bedrag te maken. Het argument blijft hetzelfde of het nu gaat om 10 cent of 10 euro. Zij moeten gewoon hun werk doen, en meer niet. Beter dan afgesproken mag, maar hoeft niet. Moeten ze zelf weten. En als het stom werk vinden dan zeggen ze hun folderbezorgbaantje op en kunnen ze in hun bed blijven liggen. Ook prima.quote:Op maandag 22 december 2008 14:00 schreef crohntje het volgende:
De rest van het jaar lopen ze elke week door weer en wind langs zo'n 300 brievenbussen...en er kan geen 1 euro af bij jullie.
Het is geen rechtquote:Op maandag 22 december 2008 14:32 schreef 700MB het volgende:
[..]
Hetzelfde gaat overigens ook op voor de pizzakoeriers, kappers, obers en serveersters en overige beroepsgroepen die menen recht te hebben op een fooi. Daar doe ik net zo goed niet aan een fooi.
Het is ook geen recht, en dat beweerde ik ook niet. Maar probeer dat een gemiddelde medewerker uit een van de groepen maar eens duidelijk te maken. De meesten (inderdaad niet allemaal) zijn er van overtuigd dat het hun recht is om een fooi te krijgen. En zo niet, dan gaan ze dreigen met maatregelen of ze daadwerkelijk nemen (expres natte post, pizza te laat bezorgen zodat hij koud is, etcetc).quote:Op maandag 22 december 2008 14:40 schreef _Ophelia_ het volgende:
Het is geen rechthet is een (vrijwillig) teken van waardering.
Whehe. Nou dan ben ik de ergste hier. Ik werk gewoon voor mijn geld en loop met kerst niet extra poen te bedelen.quote:Op maandag 22 december 2008 14:02 schreef crohntje het volgende:
Maria 2.0 wat een kutstukje van jou. Oh wat ben je stoer...kots kots. Ga lekker een nee-nee sticker op je bus plakken. Zo werkt het hier. jij bent het ergste hier...nee, nu stoer doen en niets geven en dán pas je sticker plakken, looser...
Kom maar langs om het hem even af te leren. Je bent welkom.quote:Op maandag 22 december 2008 14:08 schreef TerroRobbie het volgende:
Inderdaad, en ga je hond eens africhten
Dat de krantenbezorgers mij een dagelijkse dienst leveren waar ik om gevraagd heb. De folderbezorgers leveren de adverteerders een dienst door hun reclame in mijn bus te stoppen, of ik daar blij mee ben is een tweede. En een nee-nee sticker helpt daar lang niet altijd tegen.quote:Op maandag 22 december 2008 15:59 schreef crohntje het volgende:
En wat is dan het verschil tussen de krantenjongen en de folderjongen? Of de tijdschriftenbezorger? Die krijgen van jou wel en die zijn nog ouder. De jochies vanaf 14 krijgen dus niks...ze doen toch echt hetzelfde.
En da's dus voor mij de reden om geen van allen iets te geven.quote:Op maandag 22 december 2008 15:59 schreef crohntje het volgende:
En wat is dan het verschil tussen de krantenjongen en de folderjongen? Of de tijdschriftenbezorger? Die krijgen van jou wel en die zijn nog ouder. De jochies vanaf 14 krijgen dus niks...ze doen toch echt hetzelfde.
quote:Op maandag 22 december 2008 14:02 schreef crohntje het volgende:
En terecht hoor.cquote:Op maandag 23 november 2009 16:10 schreef _Flash_ het volgende:Dan zeg ik weer netjes dankjewel voordat ik de deur weer dicht doe.
2 huizen nu dus dubbele aanloopquote:Op maandag 23 november 2009 15:23 schreef miss_dynastie het volgende:
Ach ja, die tijd begint er ook weer aan te komen. Pffffff....
Hoeveel krantenwijken had je toen in godsnaam?quote:Op dinsdag 24 november 2009 09:07 schreef motorbloempje het volgende:
' vroeger ' haalde ik zo 1000 gulden op met mijn krantenwijkjesdat waren nog eens tijden
Ik vind dat echt heel aardig, maar ik vind het dagblad zo duur, dat ik wel snap dat ze hier de bezorgers niet meer langs de deuren sturen maar ze gewoon een kerstpakket geven... als ik ze wel aan de deur zou krijgen, ben ik echt in staat om het in mindering te brengen op m'n abonnementsgeld, geloof ikquote:Op maandag 23 november 2009 22:36 schreef nostra het volgende:
Oh-oh, gaat deze discussie weer beginnen.Folders krijgen niets, huis-aan-huis same thing, dagbladen (mits goed bezorgd) krijgen een goede fee (5 als goed, 10 als prima, 20 als ze dingen voor me doen zoals de route omgooien).
quote:Op dinsdag 24 november 2009 10:14 schreef Kaza het volgende:
Dat de krantjes gratis zijn ben ik het niet mee eens, die worden volledig betaald door de adverteerders. Als jullie vinden dat je te weinig verdient, ga dan bij je baas of de adverteerders om meer geld schooien.
Ik zie nooit wie die dingen in de bus gooit, en heb het idee dat er meerdere mensen voor hetzelfde krantje aan de deur komen. Ik geef dus ook standaard niets, en wens jullie hetzelfde wat je mij toewenst.
quote:Op woensdag 16 december 2009 19:56 schreef Projectiel het volgende:
Ik ben nu een klein jaartje geleden gestopt met het leger. Ik heb 4 maanden de AMO gevolgd, en ben meteen daarna gestart met de ochtendwijk. Ik wou zo snel mogelijk weer even mijn studie oppakken en vind het nu momenteel heel goed gaan. Ik vind het niet erg om elke ochtend 4:45 uur op te staan. Ik ben het wel gewend. Daarvoor heb ik gesoliciteerdNouja, gecoliciteerd.. Even een belletje en ik kon meteen beginnen
Omdat ik voor de AMO ook nog 2,5 jaar een ochtendkrantenwijk had, en ze me nog wel konnen, en wisten dat ik het altijd wel goed kon
Nouja... Waar het nu om gaat is, het maakt mij niks uit of mensen nou wel of niet een eindejaarsfooi geven. Ik ga toch langs de deuren, en ik zie wel wat er van komt. Ik heb inmiddels een weekje of twee geleden iets leuk meegemaakt, want ik had een huis aangetroffen waarbij de deur nog openstond. Ik had de krant er nog wel in gedaan. Ik dacht, "Wat zal ik nu doen? Weggaan?". En toen ben ik maar weg gegaan. Maar het voelde niet goed toen ik een paar straten verder was... Ik had heel toevallig nog een pen bij me en mijn wijklijst, waar ik vervolgens een klein sukje van af heb gescheurd. Daarop heb ik geschreven; "Deur goed sluiten en op slot doen". Dat papiertje heb ik vervolgens in de brievenbus gedaan, en de deur dicht getrokken. Volgende ochtend kwam ik er weer en zag een witte chocoladeletter half in de brievenbus zitten. Eerst dacht ik "Is hij wel van mij?". Dus toen heb ik hem eruit gehaald en even gekeken of er ook iets op stond. En ja hoor! Het volgende stond er op; "Bedankt voor het melden van de deur. Deze is voor jou". Dat vond ik heel mooi. Ik had er een goed gevoel van. Mijn ouders waren ook erg trots op mij. En de chocoladeletter was heel lekker! Dat gaf me echt een mooi kerst gevoel... Dus het maakt mij alemaal niks uit, ik ben al tevreden
Bij ons is het andersom, ik verwacht een bijdrage in de kosten die wij hebben moeten maken voor een nieuwe brievenbus, die hield het slechts 3 maanden vol onder de wat enthousiaste bezorg methode van onze krantenjongen..quote:Op vrijdag 12 december 2008 14:14 schreef julian6 het volgende:
Ik dacht misschien ben jij wel zo barmhartig met kerst dat je een flinke fooi geeft ook al heb je die knakker nog nooit gezien
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |