En wat voor bedrag mag dat dan zijn?quote:Op vrijdag 12 december 2008 13:56 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ik verwacht elke dag een krant, ongeacht wat de bezorger allemaal overkomt. Daar betaal ik flink voor.
284 euro per jaar.quote:Op vrijdag 12 december 2008 13:59 schreef julian6 het volgende:
[..]
En wat voor bedrag mag dat dan zijn?
het zal niet de eerste keer zijn dat ik een mailtje waag aan het niet of nauwelijks bezorgen van weekbladen en/of foldersquote:Op vrijdag 12 december 2008 13:54 schreef julian6 het volgende:
[..]
Kans dat ze jou bellen om te vragen of de krant wel is bezorgd is nihil. En jullie gaan vast niet zelf naar de telefoon grijpen..
Doet dat ertoe dan, wat ik exact betaal? Kranten zijn niet goedkoop.quote:Op vrijdag 12 december 2008 13:59 schreef julian6 het volgende:
[..]
En wat voor bedrag mag dat dan zijn?
Ja ik heb het over die gratis dingen hequote:Op vrijdag 12 december 2008 14:05 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Doet dat ertoe dan, wat ik exact betaal? Kranten zijn niet goedkoop.
Je kunt natuurlijk aannemen dat ik het niet over gratis dingen heb als ik er flink voor betaal.quote:Op vrijdag 12 december 2008 14:06 schreef julian6 het volgende:
[..]
Ja ik heb het over die gratis dingen he
Doe nou niet zo stoerquote:Op vrijdag 12 december 2008 13:56 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik verwacht elke dag een krant, ongeacht wat de bezorger allemaal overkomt. Daar betaal ik flink voor.
Stoer? Wat is er stoer aan? Ik heb gewoon een overeenkomst, zolang ik netjes betaal wil ik dus ook krijgen waarvoor ik betaald heb.quote:
Ongeacht wat ik geef, die bezorger heeft mijn krant gewoon te bezorgen.quote:Op vrijdag 12 december 2008 14:14 schreef julian6 het volgende:
Ik dacht misschien ben jij wel zo barmhartig met kerst dat je een flinke fooi geeft ook al heb je die knakker nog nooit gezien
Sinds wanneer bellen TPG bezorgers aan met kerst?quote:Op donderdag 11 december 2008 13:38 schreef Casos het volgende:
Haha, leuke tijd was dat altijd. Liep NRC Handelsblad, 80 krantjes en meer dan 400 gulden ophalen. Lijstje bijhouden wie we al gehad hadden en wat ze gegeven hadden.
Ojah, tegenwoordig krijgt alleen de bezorger van de Donald Duck een fooi, meestal een euro of vijf, dat is het enige blaadje waar ik om vraag. En deze wordt ook altijd keurig bezorgd, geen vouwen of kreuken.
Voor die 2 gulden-cent per bezorgadres? Ja.quote:Op donderdag 11 december 2008 22:50 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Alsof het zo bijzonder is dat je je werk gewoon doet.
Ik heb zo mensen gehad in duurdere wijken die de kaartjes door de brievenbus lieten doenquote:Op donderdag 11 december 2008 23:17 schreef nostra het volgende:
De villawijk was het ergste, van 1 iemand een stuiver gekregen (ram dan gewoon de deur dicht zeg!).
Het betaalt in veel gevallen prima voor die scholieren. Vakkenvullers hebben omgerekend naar uurlonen vaak minder bijvoorbeeld. Ik heb vakken gevuld voor 7,50 (Guldens) per uur terwijl klasgenoten die kranten liepen vaak wel rond de 10 Gulden per uur zaten.quote:Op vrijdag 12 december 2008 14:35 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Voor die 2 gulden-cent per bezorgadres? Ja.
Ik deed over mijn week ca. 4 uur, als het mee zat, en dat leverde 17,55 op (guldens).quote:Op vrijdag 12 december 2008 14:37 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Het betaalt in veel gevallen prima voor die scholieren. Vakkenvullers hebben omgerekend naar uurlonen vaak minder bijvoorbeeld. Ik heb vakken gevuld voor 7,50 (Guldens) per uur terwijl klasgenoten die kranten liepen vaak wel rond de 10 Gulden per uur zaten.
Had ik dan als vakkenvuller ook met kaartjes bij de ingang van de winkel moeten gaan staan?
Dan had je een kutwijk, ofzo? De mensen die ik er destijds over sprak hadden helemaal niks te klagen. Ik ben ook wel eens met iemand meegelopen, binnen een uur waren we toen klaar. En daar komt bij, als het zo slecht is, dan moeten ze iets anders gaan doen. Dan moeten uitgevers wel beter gaan betalen om nog mensen te vinden.quote:Op vrijdag 12 december 2008 14:38 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik deed over mijn week ca. 4 uur, als het mee zat, en dat leverde 17,55 op (guldens).
ca. 360 woningen.quote:Op vrijdag 12 december 2008 14:45 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Dan had je een kutwijk, ofzo? De mensen die ik er destijds over sprak hadden helemaal niks te klagen. Ik ben ook wel eens met iemand meegelopen, binnen een uur waren we toen klaar. En daar komt bij, als het zo slecht is, dan moeten ze iets anders gaan doen. Dan moeten uitgevers wel beter gaan betalen om nog mensen te vinden.
Veel opties houd je dan niet over he:quote:Op vrijdag 12 december 2008 13:45 schreef julian6 het volgende:
Nou als ik 10 bezorgers aan de deur kreeg die allemaal hun hand ophouden dan kan ik jouw handelswijze wel begrijpen. Zoveel anders is het dus niet, maar ik vind het wel bot van je dat je zegt 'Ja ik doe de deur gewoon niet open of ik zeg dankjewel en gooi de deur dicht.'
quote:Op vrijdag 12 december 2008 13:51 schreef julian6 het volgende:
Tsja als je een dikke fooi geeft kun je zelfs bij ziekte een krant verwachtenDat deed ik tenminste, ik kreeg 6 euro van 1 kerel uit de buurt en hij heeft de rest van het jaar elke week een krant gehad ook al was ik doodziek.
Of je neemt netjes het kaartje aan en zegt dat je nu geen geld hebt.. maar toch bedankt voor de bezorging. Iedereen blij.quote:Op vrijdag 12 december 2008 18:03 schreef r_one het volgende:
[..]
Veel opties houd je dan niet over he:ik doe de deur gewoon niet open >> bot ik zeg dankjewel en gooi de deur dicht >> bot ik betaal voor jouw "geweldige en alom gewaardeerde wekelijkse service" >> julian6 tevreden
Ik zie 't als meer als een wederdienst.quote:Op vrijdag 12 december 2008 18:09 schreef r_one het volgende:
[..]
chapeau (
)
Je doet het voorkomen alsof je een luxe-artikel komt bezorgen waar de mensen elke week weer hunkerend naar uitkijken![]()
En het meest trieste: je gelooft er zelf kennelijk heilig in![]()
Iemand afschepen met een rotsmoes (en nog wel een heul slechtequote:Op vrijdag 12 december 2008 18:18 schreef julian6 het volgende:
Of je neemt netjes het kaartje aan en zegt dat je nu geen geld hebt.. maar toch bedankt voor de bezorging. Iedereen blij.
Wederdienstquote:[..]
Ik zie 't als meer als een wederdienst.
Hij gaf me anders wel 6 euro voor dat lousy pauperkrantjequote:Op vrijdag 12 december 2008 18:24 schreef r_one het volgende:
Wederdienst![]()
Gast, je bezorgt maar een lousy pauperkrantje, niet een hoogdravend literair kunstwerk![]()
Misschien verwachtte hij stilletjes andere diensten van jequote:Op vrijdag 12 december 2008 20:10 schreef julian6 het volgende:
Hij gaf me anders wel 6 euro voor dat lousy pauperkrantje
Dan doe je je werk niet goed.quote:Op vrijdag 12 december 2008 17:31 schreef Ravage het volgende:
Dan stond je voor het dilemma: wie krijgt er vandaag geen krant? En dan koos je natuurlijk niet voor de mensen die je met de kerst een fooi hebben gegeven.
quote:Op vrijdag 12 december 2008 22:58 schreef r_one het volgende:
[..]
Misschien verwachtte hij stilletjes andere diensten van je![]()
quote:Op donderdag 11 december 2008 23:40 schreef miss_dynastie het volgende:Oh ja, dat zijn de betere argumenten, als je het op feiten niet kan winnen, dan maar de ander belachelijk maken he
Mis!quote:
Wat fijn dat jij weet wat ik kan missen... Kun je misschien ook even in je glazen bol kijken wat het winnende lotnummer van de Oudejaarslotterij is? Kan ik daarna alle folderbezorgers een leuk fooi geven...quote:Op zaterdag 13 december 2008 00:50 schreef Rens_Wilders het volgende:
Wat een gierige kankerlijers allemaal in dit topic. Ik mag aan nemen dat jullie een baan hebben die meer dan 5 euro per uur verdient? Dan kan je toch makkelijk een euro geven aan de krantenjongen. Hoeveel mensen krijg je nou aan de deur, 3 ofzo? Nou poe, 3 euro dat valt niet te missen. O nee, uit principe niet geven heet dat hier![]()
![]()
3? minimaal ja!quote:Op zaterdag 13 december 2008 00:50 schreef Rens_Wilders het volgende:
Wat een gierige kankerlijers allemaal in dit topic. Ik mag aan nemen dat jullie een baan hebben die meer dan 5 euro per uur verdient? Dan kan je toch makkelijk een euro geven aan de krantenjongen. Hoeveel mensen krijg je nou aan de deur, 3 ofzo? Nou poe, 3 euro dat valt niet te missen. O nee, uit principe niet geven heet dat hier![]()
![]()
Rens is vergeten de rest van het topic door te lezen denk ik.quote:Op zaterdag 13 december 2008 09:38 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Wat fijn dat jij weet wat ik kan missen... Kun je misschien ook even in je glazen bol kijken wat het winnende lotnummer van de Oudejaarslotterij is? Kan ik daarna alle folderbezorgers een leuk fooi geven...
Dus jij kunt geen drie euro msisen?quote:Op zaterdag 13 december 2008 09:38 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Wat fijn dat jij weet wat ik kan missen... Kun je misschien ook even in je glazen bol kijken wat het winnende lotnummer van de Oudejaarslotterij is? Kan ik daarna alle folderbezorgers een leuk fooi geven...
Lees het topic en kom dan nog eens terugquote:Op zaterdag 13 december 2008 10:52 schreef Rens_Wilders het volgende:
[..]
Dus jij kunt geen drie euro msisen?
wel 2 ook.quote:Op zaterdag 13 december 2008 11:08 schreef Rens_Wilders het volgende:
Ik heb het gelezen.
Je kunt geen euro per krantenbezorger missen?
Nu nog een keer maar dan begrijpend lezenquote:Op zaterdag 13 december 2008 11:08 schreef Rens_Wilders het volgende:
Ik heb het gelezen.
Je kunt geen euro per krantenbezorger missen?
En deze post is de definitieve nekslag voor alle bezorgers van folders die bij mij om een fooi komen vragen....quote:Op zaterdag 13 december 2008 15:55 schreef guapo het volgende:
Ik liep vroeger een huis aan huis folder. Volgens mij was het van C1000. Hier kreeg ik geen kaartjes om mee langs de deuren te lopen. Ik heb ze zelf maar gemaakt en zo een leuk zakcentje mee binnen geharkt.
Tip voor de postbodes, medewerkers energieleverancier, telecomprovider, kabelboer, etc: ga eens langs bij deze persoon. 2 euro voor ongevraagde troep is kennelijk gangbaar, dus voor jullie gewenste diensten moet er toch zeker een euro of 5 inzitten!quote:Op donderdag 11 december 2008 22:26 schreef julian6 het volgende:
Mensen die denken stoer te zijn door geen geld te geven en daarna de deur dicht te gooien om zich daarna de grote held te voelen en het iedereen gaan vertellen op fok
Serieus, wat is 2 euro 'fooi' nou voor een jaar lang een gratis krantje? Ik heb het een jaar lang door weer en wind gedaan, ook al had ik echt geen zin (hele dag school, regenachtig) ik ging toch altijd. En dan komt er aan het einde van 't jaar zo'n autist de deur opendoen die zegt 'Dankjewel, doeg' en de deur dichtgooit![]()
quote:Op zaterdag 13 december 2008 17:58 schreef Roy_T het volgende:
[..]
Tip voor de postbodes, medewerkers energieleverancier, telecomprovider, kabelboer, etc: ga eens langs bij deze persoon. 2 euro voor ongevraagde troep is kennelijk gangbaar, dus voor jullie gewenste diensten moet er toch zeker een euro of 5 inzitten!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |