Zelfs na 19:00 deden sommige mensen de deur al niet meer open, sta je danquote:Op donderdag 11 december 2008 13:01 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Toen ik nog 'klein' was had ik geen idee dat het raar was om om 22:00 mensen uit bed te bellen voor me kaartjes. Na 3x iemand wakker te hebben gebeld toch maar naar huis gegaan.
Inderdaad. Maar niet te veel, want ik heb dit jaar al een aantal kranten niet of veel te laat gekregen.quote:Op donderdag 11 december 2008 13:36 schreef Sorella het volgende:
shit maar ff wat euro,s apart leggen voor de bedelaars
Investeer hetgeen je bespaart door ze niks te geven in een nee/nee sticker. Scheelt weer wat troep op de deurmat.quote:Op donderdag 11 december 2008 13:49 schreef Cothen het volgende:
Tja, kaartjes.
Voor je ochtend/avonddagbladbezorger, maand/weekblad-bezorger kan ik me het wel voorstellen. Zij staan toch in weer en wind klaar om je blaadje te bezorgen.
Nu komen ook de reclameblaadjesbezorgers langs... komen ze het hele daar mijn deurmat vervuilen en nu kost het me nog geld ook.
Als je 't zo'n probleem vind, plak dan een NEE/NEE sticker op of jammer niet zo.quote:Op donderdag 11 december 2008 13:49 schreef Cothen het volgende:
Nu komen ook de reclameblaadjesbezorgers langs... komen ze het hele daar mijn deurmat vervuilen en nu kost het me nog geld ook.
Jammer genoeg houden ze zich niet altijd aan zo'n NEE/NEE sticker.. bij mij, met zo'n sticker, wordt nog regelmatig die shit naar binnen geduwd.quote:Op donderdag 11 december 2008 13:53 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Investeer hetgeen je bespaart door ze niks te geven in een nee/nee sticker. Scheelt weer wat troep op de deurmat.
Da's niet zo mooi.. Want ik geef niks meer.. Er komen er nu zoveel aan de deur.quote:Op donderdag 11 december 2008 19:48 schreef _Flash_ het volgende:
Van m'n vrouw krijgen ze volgens mij wel wat, dus ons karma is weer in evenwicht
Ik heb een nee/nee sticker op m'n brievenbus en ik heb geen abonnementen op kranten, tijdschriften of welke andere meuk dan ook. Als er dan toch iemand voor de deur staat te bedelen omdat ie zo goed z'n best heeft gedaan met het rondbrengen ervan, dan kan ie de tering krijgen en gooi ik de deur voor z'n neus dicht. Als ie al niet eens weet op welke huisnummers hij wat aflevert en waar hij dus moet zijn om zijn geld te halen...quote:Op donderdag 11 december 2008 22:26 schreef julian6 het volgende:
Mensen die denken stoer te zijn door geen geld te geven en daarna de deur dicht te gooien om zich daarna de grote held te voelen en het iedereen gaan vertellen op fok
Serieus, wat is 2 euro 'fooi' nou voor een jaar lang een gratis krantje? Ik heb het een jaar lang door weer en wind gedaan, ook al had ik echt geen zin (hele dag school, regenachtig) ik ging toch altijd. En dan komt er aan het einde van 't jaar zo'n autist de deur opendoen die zegt 'Dankjewel, doeg' en de deur dichtgooit
Mag je mij toch eens uitleggen waarom ik zo iemand geld zou moeten geven? Ik vraag er niet om, van mij mag de bezorger lekker in bed gaan liggen als het regent. Je baas is te gierig dus ga je maar bij mensen langs de deur die er niet om gevraagd hebben?quote:Op donderdag 11 december 2008 22:26 schreef julian6 het volgende:
Mensen die denken stoer te zijn door geen geld te geven en daarna de deur dicht te gooien om zich daarna de grote held te voelen en het iedereen gaan vertellen op fok
Serieus, wat is 2 euro 'fooi' nou voor een jaar lang een gratis krantje? Ik heb het een jaar lang door weer en wind gedaan, ook al had ik echt geen zin (hele dag school, regenachtig) ik ging toch altijd. En dan komt er aan het einde van 't jaar zo'n autist de deur opendoen die zegt 'Dankjewel, doeg' en de deur dichtgooit
Alsof het zo bijzonder is dat je je werk gewoon doet.quote:Op donderdag 11 december 2008 22:26 schreef julian6 het volgende:
Hoezo gratis? Dan heb je iets niet goed gedaan, normaalgesproken krijg je namelijk betaald van je baas en that's it. Dat die baas van jou dat zonder betaling bij mij in de bus laat droppen sta jij verder buiten. Je kerstpakket bedel je maar bij elkaar bij je baas, niet bij mij. Zo werkt dat volgens mij in elke andere sector, waarom daar voor dit werk een uitzondering voor is gemaakt is mij een raadsel, maar ik doe er niet aan mee.quote:Op donderdag 11 december 2008 22:26 schreef julian6 het volgende:
Jij bent zeker dat kereltje waar vroeger iedereen zo'n hekel aan had omdat je zo gierig was?quote:Op donderdag 11 december 2008 22:41 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik heb een nee/nee sticker op m'n brievenbus en ik heb geen abonnementen op kranten, tijdschriften of welke andere meuk dan ook. Als er dan toch iemand voor de deur staat te bedelen omdat ie zo goed z'n best heeft gedaan met het rondbrengen ervan, dan kan ie de tering krijgen en gooi ik de deur voor z'n neus dicht. Als ie al niet eens weet op welke huisnummers hij wat aflevert en waar hij dus moet zijn om zijn geld te halen...
Je krijgt het krantje gratis in de bus waar jij verder niks voor hoeft te doen. Dat kereltje vraagt alleen maar een kleinigheidje voor het rondbrengen het hele jaar. 50 cent is al genoeg, en je krijgt weer een heel jaar een krantje.quote:Op donderdag 11 december 2008 22:53 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Hoezo gratis? Dan heb je iets niet goed gedaan, normaalgesproken krijg je namelijk betaald van je baas en that's it. Dat die baas van jou dat zonder betaling bij mij in de bus laat droppen sta jij verder buiten. Je kerstpakket bedel je maar bij elkaar bij je baas, niet bij mij. Zo werkt dat volgens mij in elke andere sector, waarom daar voor dit werk een uitzondering voor is gemaakt is mij een raadsel, maar ik doe er niet aan mee.
Zo'n lelijke sticker past niet bij m'n brievenbus.quote:Op donderdag 11 december 2008 13:53 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Investeer hetgeen je bespaart door ze niks te geven in een nee/nee sticker. Scheelt weer wat troep op de deurmat.
Dan regelen ze dat maar mooi met hun baas, zou ik zo zeggen. Moet ik ook als ik vind dat ik niet genoeg betaald krijg.quote:Op donderdag 11 december 2008 23:12 schreef julian6 het volgende:
Die gasten krijgen echt een hongerloontje maar het werk dat ze doen is wel heel zwaar.
Er is niemand die ze dwingt om dat baantje te doen, ze kiezen er zelf voor. En als je zo'n nee/nee sticker op je deur hebt en ze komen alsnog om geld schooien, dan is het wel helemaal belachelijk.quote:Op donderdag 11 december 2008 23:12 schreef julian6 het volgende:
[..]
Jij bent zeker dat kereltje waar vroeger iedereen zo'n hekel aan had omdat je zo gierig was?
Die gasten krijgen echt een hongerloontje maar het werk dat ze doen is wel heel zwaar. Ze doen het het hele jaar dus ook in de winter als 't 5 graden vriest. Als jij dan te beroerd bent om hem/haar aan het einde van het jaar een kleinigheidje te geven -ook al heb je 't krantje nooit gelezen- sorry hoor maar dan ben je gewoon een enorme eikel.
Je kan het vragen maar je krijgt echt geen loonsverhoging. Voor jou 10 anderen krijg je dan te horen.quote:Op donderdag 11 december 2008 23:14 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dan regelen ze dat maar mooi met hun baas, zou ik zo zeggen. Moet ik ook als ik vind dat ik niet genoeg betaald krijg.
Dan is de beloning dus blijkbaar prima, als daar zoveel anderen voor te vinden zijn. Geen reden om bij mij je kerstpakket bij elkaar te schooien. En ja, daar ben ik hardnekkig in. Je krijgt betaald voor het werk dat je doet, punt.quote:Op donderdag 11 december 2008 23:19 schreef julian6 het volgende:
Je kan het vragen maar je krijgt echt geen loonsverhoging. Voor jou 10 anderen krijg je dan te horen.
Als je een Nee/Nee sticker hebt dan snap ik dat je geen fooitje geeft. Ik sloeg die huizen ook altijd over, maar als je 52 weken lang elke woensdag een krant hebt gekregen dan vind ik het niet meer dan normaal om een euro te geven.quote:Op donderdag 11 december 2008 23:18 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Er is niemand die ze dwingt om dat baantje te doen, ze kiezen er zelf voor. En als je zo'n nee/nee sticker op je deur hebt en ze komen alsnog om geld schooien, dan is het wel helemaal belachelijk.
Op zich eens, een ander verhaal vind ik het wel (vanuit dan mijn krantenbezorg-verledenquote:Op donderdag 11 december 2008 23:22 schreef miss_dynastie het volgende:
Dan is de beloning dus blijkbaar prima, als daar zoveel anderen voor te vinden zijn. Geen reden om bij mij je kerstpakket bij elkaar te schooien. En ja, daar ben ik hardnekkig in. Je krijgt betaald voor het werk dat je doet, punt.
Dan verleen je een stuk extra service, dan vind ik een fooi ook wel op zijn plaats, die bezorger hoeft dat niet te doen natuurlijk, daar mag wel een extraatje tegenover staan.quote:Op donderdag 11 december 2008 23:25 schreef nostra het volgende:
[..]
Op zich eens, een ander verhaal vind ik het wel (vanuit dan mijn krantenbezorg-verleden) als je je route omgooit omdat een abonnee bijvoorbeeld om 6.00 uur naar zijn werk gaat en zijn krantje dan wil hebben. Dan vind ik een goede fooi wel op zijn plaats.
In andere topics lees ik toch vaak dat het echt om het bedrag gaat hoor. Als het om het gebaar ging was een welgemeend 'dankjewel' ook wel goed geweest, vind je ook niet?quote:Op donderdag 11 december 2008 23:26 schreef julian6 het volgende:
Gelukkig zijn er maar weinig mensen zoals jullie. Ik kreeg vroeger altijd van iedereen in de wijk wel wat. soms maar 20 cent maar dat vond ik nooit erg, 't gaat om het gebaar.
Precies. Al geloof ik wel dat de gemiddelde horecamedewerker een stuk beter zijn best zou doen als hij niet per uur maar per goede service betaald werd, want het is vaak om te janken zo slecht.quote:Op donderdag 11 december 2008 23:29 schreef julian6 het volgende:
Jullie geven de pizza bezorgen zeker ook geen fooi? En de serveerster in een restaurant ook niet als je de rekening betaalt? 'want ze krijgen immers als loon'
Heb je opzich gelijk in, maarja we zeggen de hele dag al dankjewel en ik vind een klein bedrag wel op zn plaats voor zo'n dienst. Als is 't maar 20 cent.quote:Op donderdag 11 december 2008 23:27 schreef miss_dynastie het volgende:
In andere topics lees ik toch vaak dat het echt om het bedrag gaat hoor. Als het om het gebaar ging was een welgemeend 'dankjewel' ook wel goed geweest, vind je ook niet?
En wat is het verschil met andere diensten voor jou? Bijv. de vuilnisman die elke week langskomt?quote:Op donderdag 11 december 2008 23:32 schreef julian6 het volgende:
[..]
Heb je opzich gelijk in, maarja we zeggen de hele dag al dankjewel en ik vind een klein bedrag wel op zn plaats voor zo'n dienst.
Nee, ik doe gewoon niet open, net zo makkelijkquote:Maar over een paar dagen komen ze weer bij je aan de deur. Zeg je dan wel dankjewel tegen ze?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |