abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63477779

Welkom op De Beursvloer! Dit is het [AEX]-topic waarin je live met mede-FOK!kers alle wereldwijde beurzen kunt volgen en over de laatste economische nieuwtjes kunt discussiëren. Op De Beursvloer is een beetje slowchat best toegestaan. Heb je trouwens een link die kan worden toegevoegd aan de OP? Super! Post 'm alsjeblieft in het Feedback-topic van AEX of stuur 'm naar italodancer -at- fok.nl. De OP voor het openen van een nieuw topic staat hier. Voeg alsjeblieft helemaal onderaan in de Wiki het zojuist gesloten topic toe, sla de pagina op en copy-paste het dan naar je nieuwe topic op FOK!
Veel plezier op De Beursvloer

Het Financieele Dagblad
De Financiële Telegraaf
BNR Nieuwsradio
Bloomberg
CNBC
MarketWatch (Dow Jones)
Briefing.com (incl. economische kalenders)
RTL Z (streaming TV)
CNBC Europe TV (streaming TV, alleen 's ochtends)
Bloomberg TV [2] (streaming TV)

AEX-fondsen
Beurs.nl - Delayed
De Financiële Telegraaf - Delayed

Intraday AEX-index

Europese Indices
Yahoo - Streaming / Delayed (zie tijd)
US Markets - Real-time
ProFinance - Streaming indices
IG Index - Streaming FTSE 100 (spread betting)
RTS (Moskou)

Intraday DAX (Duitsland)

Intraday CAC-40 (Frankrijk)

Intraday BEL-20 (België)

Intraday FTSE-100 (Verenigd Koninkrijk)

Intraday RTS-index (Rusland)

Amerikaanse Indices
Yahoo! Dow Jones Indices - Streaming
Yahoo! S&P Indices - Streaming
Yahoo! Nasdaq Indices - Streaming
Google Finance - Real-time
MarketWatch - Real-time
IG-Index - Dow Jones-index (fair value) streaming (spread betting)

Amerikaanse Futures
ProFinance - Streaming S&P-, Dow- en Nasdaq-futures
CNN Money - Delayed S&P-, Dow- en Nasdaq-futures
US Markets - S&P- en Nasdaq-futures Semi-real-time

Federal Funds Futures (indicatie van aankomende rentebesluiten, info)
CBOT - Federal Funds Futures - Semi-real-time

Amerikaanse fondsen
Google Finance - Streaming
Google Finance (belangrijkste bankaandelen) - Streaming / Real-time
MarketWatch - Delayed

Intraday Dow Jones-index

Intraday S&P 500-index

Intraday Nasdaq Composite

Intraday Dow, S&P, Nasdaq (dagverschil in percentage)

Wereldwijde Indices
Yahoo! Azië - Streaming / Delayed
Yahoo! Brazilië, Mexico, Argentinië - Streaming / Delayed
AME Info (Midden-Oosten) - Delayed

Intraday Nikkei (Japan)

Intraday Hang Seng (Hong Kong, China)

Intraday SSE Composite (Shanghai, China)

Intraday Bovespa (Brazilië)

Koersen
FXStreet - Streaming valuta
ProFinance - Streaming valuta en commodities
ProFinance - Streaming grafieken valuta, commodities, indices
Rohstoff Tool - Streaming commodities
US Markets - Semi-real-time goud, zilver en olie

Intraday Euro-Dollar

Intraday Olieprijs

Intraday Goud en Zilver

Ask - Vraagprijs of laatprijs. De prijs die door de ‘markt’ wordt gevraagd -‘gelaten’- voor de verkoop van een bepaald effect.

Bestens order - Een order om effecten te kopen of te verkopen zonder limiet, dus zonder maximumprijs voor een kooporder of zonder minimumprijs voor een verkooporder. Een bestens order wordt ook wel marktorder genoemd. Een bestens order kan altijd worden uitgevoerd.

Bid - Biedprijs. De prijs die door de ‘markt’ wordt geboden voor de aankoop van een bepaald effect.

Calloptie - Een verhandelbaar recht om op een bepaald moment in de toekomst een afgesproken hoeveelheid onderliggende waarde te kopen tegen een vooraf afgesproken prijs.

Commodities - Engelse term voor (bulk)goederen. Termijncontracten en opties op commodities worden onder andere verhandeld op de optiebeurs van Euronext.

Dagorder - Een gelimiteerde order die uitsluitend gedurende de dag van opgave kan worden uitgehandeld. Niet uitgevoerde orders vervallen automatisch bij het sluiten van de handel.

Delayed - Koersen worden vertraagd doorgegeven. Meestal is de vertraging 15 of 20 minuten.

Dividend - Een winstuitkering in de vorm van geld (cashdividend) of aandelen (stockdividend) aan de houder van een aandeel. De hoogte van de dividenduitkering is doorgaans gerelateerd aan de hoogte van de behaalde winst.

Expiratie - Het ophouden te bestaan,‘expireren’, van een optie of een future. Een optie heeft altijd een beperkte looptijd, na het bereiken van de einddatum (expiratiedatum) bestaat de optie niet meer.

FTI - De future op de AEX-index.

Future - Termijncontract. Er zijn futures op o.a. indices, aandelen, valuta en commodities. Anders dan bij opties hebben bij futures zowel de koper als de verkoper een verplichting en er is geen premiebetaling.

Hedgen - Engelse term voor afdekken. Hedging is het afdekken van risico’s door het aangaan van een andere positie. Een belegger die callopties schrijft, kan deze shortpositie afdekken door het kopen van de onderliggende waarde.

In-the-money optie - Een optie is in-the-money als deze intrinsieke waarde heeft. Callopties zijn in-the-money als de uitoefenprijs lager is dan de koers van de onderliggende waarde. Putopties zijn in-the-money als de uitoefenprijs hoger is dan de koers van de onderliggende waarde.

Koers - De waarde van een effect op een bepaald moment. Koersen van effecten zijn variabel.

Koers-winstverhouding - Een cijfer waarmee de verhouding tussen de koers van een aandeel en de nettowinst per aandeel wordt uitgedrukt. Als de koers van een aandeel ¤ 100 bedraagt en de winst per aandeel bedraagt ¤ 5, dan is de koers-winstverhouding 20.

Limit order - Het bij een beursorder opgeven tegen welke maximale koers men wenst te kopen of tegen welke minimale koers men wenst te verkopen.

Liquideren - Het (gedwongen) afbouwen van een effectenpositie. Dit kan door een clearingorganisatie, bank of commissionair worden afgedwongen als een belegger bijvoorbeeld niet aan zijn margin-verplichtingen kan voldoen.

Longpositie - Een ander woord voor een kooppositie. Men krijgt een longpositie door het kopen van een effect.

Looptijd - Opties en futures hebben een beperkte levensduur, de zogeheten looptijd. De meeste optieklassen hebben een maximale looptijd van negen maanden, een aantal maximaal vijf jaar. Futures hebben een maximale looptijd van twaalf maanden.

Mandje - Pakket van verschillende aandelen die gezamenlijk worden verhandeld. Een mandje kan bijvoorbeeld het pakket aandelen zijn waaruit een index is samengesteld.

Margin - De margin is een vereist geldbedrag dat als onderpand fungeert voor eventuele verliezen op de termijn- en optiemarkten.

Onderliggende waarde - Een product waarop een optie of een future wordt verhandeld, bijvoorbeeld aandelen, een index, valuta, (edel)metaal of een bulkgoed (commodity) zoals aardappelen, graan of goud.

Openingsveiling - Alle orders die 's morgens voor de opening zijn binnengekomen worden verzameld in het orderboek. Bij de opening is dus een verhoudingsgewijs grote liquiditeit voorhanden. Direct bij de opening vindt een veiling plaats waarbij orders daar waar mogelijk worden gekoppeld aan de in het orderboek aanwezige tegenorders en zo mogelijk uitgevoerd. Dit gebeurt in het NSC-systeem, het verloopt volgens vaste regels en is volledig geautomatiseerd.

Optiepremie - De prijs van een optie. De optiepremie bestaat uit de intrinsieke waarde plus de tijd- en verwachtingswaarde. De optiepremie is uiteraard variabel.

Out-of-the-money optie - Een optie zonder intrinsieke waarde wordt out-of-the-money genoemd. Een calloptie is out-of-the-money wanneer de uitoefenprijs hoger is dan de koers van de onderliggende waarde. Een putoptie is out-of-the-money als de uitoefenprijs lager is dan de koers van de onderliggende waarde. De premie van een out-of-the-money optie bestaat alleen uit tijd- en verwachtingswaarde. Door een sterke koersbeweging kan een out-of-the-money optie intrinsieke waarde ontwikkelen en dus at-the-money of zelfs in-the-money worden.

Putoptie - Een verhandelbaar recht om op een bepaald moment in de toekomst een afgesproken hoeveelheid onderliggende waarde te verkopen tegen een vooraf afgesproken prijs.

Real-time - Koersen zijn (zo goed als) actueel. Je zult alleen moeten F5-en voor een nieuwe stand.

Scheefzitten - Een belegger zit ‘scheef’ als zijn effectenpositie op (een nog ongerealiseerd) verlies staat.

Schrijven - Het verkrijgen van een shortpositie in een optie door een openingsverkoop.

Shortpositie - Effectenbeurs: indien een belegger effecten heeft verkocht die hij op dat moment niet in bezit heeft. Optiebeurs: een positie aangegaan door een openingsverkoop waarbij schrijver de verplichting neemt de onderliggende waarde te leveren of af te nemen.

Slotveiling - Om de slotkoersen niet af te laten hangen van orders die toevallig de laatste zijn is er voor het slot een korte handelsonderbreking van 5 minuten. Gedurende deze tijd worden de orders verzameld waarna er een slotveiling plaats vindt die een breed gedragen slotkoers oplevert.

Spread - Het verschil tussen de bied- en laatprijs. Als de markt ¤ 22,50 biedt en ¤ 23 laat, dan is de spread dus ¤ 0,50.

Streaming - Koersen zijn actueel. Ze worden live op je scherm geüpdate.

Technische analyse - Een methode waarbij met behulp van koersgrafieken en rekenmodellen wordt getracht een trend op de beurs te voorspellen. Er wordt vooral gekeken naar de verhouding tussen kopers en verkopers. In feiten tracht men met technische analyse het (massa)gedrag van de beleggers te doorgronden om daaruit de mogelijke richting van de markt te voorspellen.

Tracker - Een tracker is feitelijk een aandeel op een index. Een tracker volgt nauwkeurig de koersontwikkeling van de index, inclusief de dividenduitkering.

Turbo - Een turbo (ook bekend als speeder) is een beleggingsproduct dat beleggers de mogelijkheid geeft met een hefboom te beleggen in verschillende onderliggende waarden zoals aandelen, beursindices of valuta.

Volatility - Engels voor beweeglijkheid of volatiliteit. Met het begrip volatility wordt de beweeglijkheid van de koers van een effect aangeduid. Een hoge volatility betekent dat de koers van een fonds sterk stijgt en daalt binnen een relatief korte periode. Volatility is mede een indicator voor het risico dat een belegger loopt met een bepaald fonds. Volatility is een belangrijke factor bij de waardebepaling van een optie.

De Beursvloer #1: Beurzen duiken weer in het rood
De Beursvloer #2: Wall Street weer in achtbaan
De Beursvloer #3: Beurzen kelderen tot 10%
De Beursvloer #4: Could've been worse
De Beursvloer #5: Bloedbad Azië; trekt Europa mee
De Beursvloer #6: Wall Street maakt duikvlucht in laatste kwartier
De Beursvloer #7: Wall Street sluit 11% hoger
De Beursvloer #8: 5e grootste dagwinst ooit voor AEX
De Beursvloer #9: Waar de AEX weer omhoog gaat
De Beursvloer #10: Wall Street onderuit op recessienieuws
De Beursvloer #11: Beurzen onrustig na renteverlagingen
De Beursvloer #12: Stemming slaat om
De Beursvloer #13: Wall Street terug in achtbaan
De Beursvloer #14: Wall Street levert deel winst weer in
De Beursvloer #15: Mijn Aegon, wat doe je!
De beursvloer #16: Wall Street bloedrood, nieuwe lows
De Beursvloer #17: Ook Europa zoekt nieuwe lows
De Beursvloer #18: Wall Street in vrije val
De Beursvloer #19: Europa begint week goed
pi_63477924
na ja, stabiel... Dat moeten we nog maar eens zien aan t eind van de dag

tevens tvp
pi_63477928
Zit op het moment maar weinig beweging in de AEX. Ben benieuwe wat Wallstreet weer in petto heeft.

Iemand al vermoedens?
  maandag 24 november 2008 @ 14:25:03 #4
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_63477953
Pberends, ik hoop met je mee dat we door herstellen, maar turbo's short zijn zoveel beter voor je nachtrust in deze tijden...
De twee keer dat ik de afgelopen maand HARD onderuit ben gegaan met turbo's was beide met longs op het verkeerde moment. Verkoop ze direct weer als je b.v. 20% in de min staat!

Overigens denk ik dat de AEX weer paniekerig gaat doen zodra Wall Street opent. Eerst flink meer in de plus, daarna mee naar beneden. Ik kan me niet voorstellen dat zowel Shell, Fugro, SBM, Mittal, als Randstad op +10% eindigen, daar moet nog wat vanaf.

[ Bericht 15% gewijzigd door Lemans24 op 24-11-2008 14:30:44 ]
pi_63477980
quote:
Op maandag 24 november 2008 14:24 schreef rvlaak_werk het volgende:
na ja, stabiel... Dat moeten we nog maar eens zien aan t eind van de dag

tevens tvp
tis nu toch stabiel

16:00 maar afwachten
pi_63478023
quote:
Op maandag 24 november 2008 14:26 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

tis nu toch stabiel

16:00 maar afwachten
Ik hoop dat t net zo hard zakt als dat het vrijdag gestegen is
pi_63478059
quote:
Op maandag 24 november 2008 14:28 schreef rvlaak_werk het volgende:

[..]

Ik hoop dat t net zo hard zakt als dat het vrijdag gestegen is
word je daar rijker van? dan mag het, anders niet
pi_63478146
quote:
Op maandag 24 november 2008 14:29 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

word je daar rijker van? dan mag het, anders niet
Ik wordt daar als mens rijker van De ervaring alleen al

Maar ff serieus, ik hoop op een totale ineenstorting van het huidige systeem en dat moet nu eenmaal ergens beginnen.
pi_63478246
quote:
Op maandag 24 november 2008 14:34 schreef rvlaak_werk het volgende:

[..]

Ik wordt daar als mens rijker van De ervaring alleen al

Maar ff serieus, ik hoop op een totale ineenstorting van het huidige systeem en dat moet nu eenmaal ergens beginnen.
Want je bent overtuigd dat er dan een beter systeem zal komen, en nog in korte tijd ook?

Be careful what you wish for
pi_63478327
quote:
Op maandag 24 november 2008 14:38 schreef Hertog_Martin het volgende:

[..]

Want je bent overtuigd dat er dan een beter systeem zal komen, en nog in korte tijd ook?

Be careful what you wish for
Tja, het kapitalisme heeft een aantal eeuwen gewerkt, maar werkt nu niet meer. Dus moeten we naar een ander systeem. Dat zal zeker gepaard gaan met een behoorlijke tijd van onrust en (relatieve) chaos, maar uiteindelijk komt hier een systeem uit dat goed zal werken.

Maar niet binnen een korte tijd. Ik denk dat het enkele decennia nodig heeft om te evolueren naar een fatsoenlijk systeem.
  maandag 24 november 2008 @ 15:01:21 #12
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_63478819
quote:
Op maandag 24 november 2008 14:41 schreef rvlaak_werk het volgende:

[..]

Tja, het kapitalisme heeft een aantal eeuwen gewerkt, maar werkt nu niet meer. Dus moeten we naar een ander systeem. Dat zal zeker gepaard gaan met een behoorlijke tijd van onrust en (relatieve) chaos, maar uiteindelijk komt hier een systeem uit dat goed zal werken.

Maar niet binnen een korte tijd. Ik denk dat het enkele decennia nodig heeft om te evolueren naar een fatsoenlijk systeem.
sorry ?? omdat de beurs inzakt trekt jij meteen de conclusie dat het kapitalisme niet meer werkt? En dat het daardoor maar moet instorten, want meer dan een chaos zal veroorzaken.

En wat voor een fatsoenlijk systeem had jij dan in ogen?
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_63479019
quote:
Op maandag 24 november 2008 15:01 schreef appelsientje het volgende:

[..]

sorry ?? omdat de beurs inzakt trekt jij meteen de conclusie dat het kapitalisme niet meer werkt? En dat het daardoor maar moet instorten, want meer dan een chaos zal veroorzaken.

ruilhandel natuurlijk, gewoon mijn brood tegen jouw auto enzo
pi_63479085
quote:
Op maandag 24 november 2008 14:25 schreef Lemans24 het volgende:
Pberends, ik hoop met je mee dat we door herstellen, maar turbo's short zijn zoveel beter voor je nachtrust in deze tijden...
De twee keer dat ik de afgelopen maand HARD onderuit ben gegaan met turbo's was beide met longs op het verkeerde moment. Verkoop ze direct weer als je b.v. 20% in de min staat!

Overigens denk ik dat de AEX weer paniekerig gaat doen zodra Wall Street opent. Eerst flink meer in de plus, daarna mee naar beneden. Ik kan me niet voorstellen dat zowel Shell, Fugro, SBM, Mittal, als Randstad op +10% eindigen, daar moet nog wat vanaf.
turbo's short lijken mij linker op dit moment, we kunnen best weer een rally omhoog krijgen nu. Maar ik ga na de bearrally wel weer flink short .
  maandag 24 november 2008 @ 15:13:25 #15
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_63479103
quote:
Op maandag 24 november 2008 15:09 schreef henkway het volgende:

[..]

ruilhandel natuurlijk, gewoon mijn brood tegen jouw auto enzo
Hmm opzich geen slechte deal want tegen dat tijdstip is er geen benzine meer...;)
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_63479135
quote:
Op maandag 24 november 2008 15:01 schreef appelsientje het volgende:

[..]

Nee hoor, niet omdat de beurzen iets terugvallen. Meer vanwege de onderliggende problemen. Vooral de oorzaken van de kredietcrisis zijn nauw verwant aan het kapitalisme.

Een beter systeem... Tja, da's een hele moeilijke. Sowieso moet er een ander monetair systeem komen. Het huidige systeem (dat landen geld moeten lenen bij commerciële instellingen om geld te hebben) is volledig krom. Mij lijkt het dat we naar een systeem moeten waar regeringen de enige instellingen zijn die geld mogen en kunnen drukken. Ook zou de waarde van dat geld door iets gewaarborgd moeten worden. Goud is geopperd, maar door diverse economen als onmogelijk beschouwd. Wat de onderliggende waarde zou moeten zijn, weet ik niet.

Ook moet het principe van leverage volledig afgeschaft worden. Banken zou verboden moeten worden om meer geld uit te lenen dan dat ze hebben. Rente vragen voor uitgeleend geld is natuurlijk geen probleem. Betaald worden voor een dienst is de normaalste zaak van de wereld

Zodra die 2 zaken zijn doorgevoerd, zal het financiële systeem vanzelf door evolueren naar een gezond systeem. Hoop en denk ik.
  maandag 24 november 2008 @ 15:16:37 #17
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_63479183
quote:
AMSTERDAM (Dow Jones)--De AEX moet maandag sluiten boven 232 punten wil de index zicht houden op de mogelijkheid zijn winst van circa 4% dinsdag verder uit te breiden.
het zal wel...
  maandag 24 november 2008 @ 15:18:14 #18
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_63479221
dit kan niet lang duren
  maandag 24 november 2008 @ 15:20:44 #19
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_63479291
En daar gaan we, de Wall Street rally is begonnen.!
pi_63479294
quote:
Op maandag 24 november 2008 15:16 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

het zal wel...
232 is zeker een weeeeeerstand .
pi_63479333
quote:
Op maandag 24 november 2008 15:20 schreef pberends het volgende:

[..]

232 is zeker een weeeeeerstand .
Of alweer gewoon een stand
  maandag 24 november 2008 @ 15:22:24 #22
210050 Magpie
Ja, dat mag dus niet!
pi_63479346
Richting de 234!
pi_63479400
+5%
pi_63479483
quote:
Op maandag 24 november 2008 15:22 schreef pberends het volgende:
AEX gaat als een raket nu .
Tot de huizenverkopen (16:00) in de VS tegenvallen en we net zo hard terugvallen
pi_63479498
By Greg Morcroft, MarketWatch NEW YORK (MarketWatch) - Citigroup shares jumped by more than 50% Monday morning after the US government agreed to rescue the nation's once largest bank and the pioneer of the one-stop-shop for business and consumer
  maandag 24 november 2008 @ 15:27:28 #27
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_63479508
Nu wordt het spannend om te bepalen wanneer de shorts ingeslagen moeten worden.
Vooral die 240's zijn straks spotgoedkoop.
pi_63479510
Zelfs tomtom nog groen
  maandag 24 november 2008 @ 15:31:13 #29
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_63479622
Valt dat effe tegen op Wall Straat
pi_63479649
2% ff wachten tot 16:00
  maandag 24 november 2008 @ 15:36:08 #31
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_63479767
AEX klappert ook gelijk weer omlaag
pi_63479810
Overdrijven is ook een vak... opening is gewoon ongeveer gelijk aan de premarket cijfers hoor
pi_63479863
Iemand nog fortis gok?
pi_63479901
DJ <1% nu...

Citigroup wel +50%
damn... Men heeft wel heel veel vertrouwen in een overheid dat maar met geld blijft smijten...
pi_63479909
Down....
  maandag 24 november 2008 @ 15:44:19 #36
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_63480010
Waarom zijn op Wall Street van de achterlijke stijgingen mogelijk? Of gebeurt dat in Amsterdam ook wel eens met een financial o.i.d.? En dan niet 20% maar echt hoog.
pi_63480052
quote:
Op maandag 24 november 2008 15:44 schreef Lemans24 het volgende:
Waarom zijn op Wall Street van de achterlijke stijgingen mogelijk? Of gebeurt dat in Amsterdam ook wel eens met een financial o.i.d.? En dan niet 20% maar echt hoog.
Moolen Holding 3.02 15.7%
pi_63480054
Ah eindelijk actie
pi_63480081
Valt me op dat aex iets daalt maar financials daarentegen iets stijgen. Zal wel met enorme koersstijging van citigroup te maken hebben....
pi_63480263
nog 8 minuutjes tot de cijfers over de huizenverkoop.... spannend hoor
pi_63480600
Wordt alleen maar groener
pi_63480620
VS bestaande woningverkopen okt -3,1% tot 4,98 mln 24-11-2008 16:00:00
VS bestaande woningverkopen okt verwachting was 5,03 mln 24-11-2008 16:00:00
pi_63480628
En wat waren de huizencijfers ?

Ik denk dat het nieuws wel genegeerd wordt.
pi_63480636
pi_63480645
VS bestaande woningverkopen okt -3,1% tot 4,98 mln 16:00:00
VS bestaande woningverkopen okt verwachting was 5,03 mln 16:00:00
pi_63480658
-3,1% op jaarbasis vind ik nog meevallen. Of is dat de maand op maand verandering ?
pi_63480670
Ik heb ze al gepost joh let 's op
pi_63480685
Idd hoe moet ik ze intepreteren?
pi_63480721
Dus ehm, het nieuws is nog slechter dan al verwacht werd en prompt schieten we collectief 2% omhoog?
"One man looks at a dying bird and thinks there's nothing but unanswered pain. That death's got the final word, it's laughing at him. Another man sees that same bird, feels the glory, feels something smiling through it."
pi_63480730
quote:
Op maandag 24 november 2008 16:02 schreef pberends het volgende:
En wat waren de huizencijfers ?

Ik denk dat het nieuws wel genegeerd wordt.
Zo te zien wel ja...
pi_63480737
quote:
Op maandag 24 november 2008 16:04 schreef M.Melandri het volgende:
Idd hoe moet ik ze intepreteren?
Tja, de Dow is al zo ver gedaald natuurlijk. Ik denk dat Obama's presentatie een grotere rol gaat spelen.
pi_63480797
quote:
Op maandag 24 november 2008 15:40 schreef rvlaak_werk het volgende:
DJ <1% nu...

Citigroup wel +50%
damn... Men heeft wel heel veel vertrouwen in een overheid dat maar met geld blijft smijten...
Of in de woorden van Kees de Kort: "We gaan er weer geld tegenaan zwiepen like there's no tomorrow..."
"One man looks at a dying bird and thinks there's nothing but unanswered pain. That death's got the final word, it's laughing at him. Another man sees that same bird, feels the glory, feels something smiling through it."
  maandag 24 november 2008 @ 16:11:08 #53
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_63480870
Ondanks de nogal grote stijging van de AEX, heb ik toch een beetje het gevoel dat er totaal geen vertrouwen is, zelfs niet in een Bear-rally. Het kabbelt een beetje vooruit, maar eigenlijk wil iedereen heel graag verkopen, omdat het toch niet hoger meer kán...
pi_63480886
quote:
Op maandag 24 november 2008 16:08 schreef Llotyhy het volgende:

[..]

Of in de woorden van Kees de Kort: "We gaan er weer geld tegenaan zwiepen like there's no tomorrow..."
LOL, kees is al net zo positief over de situatie als Willem
pi_63480899
quote:
Op maandag 24 november 2008 16:05 schreef Llotyhy het volgende:
Dus ehm, het nieuws is nog slechter dan al verwacht werd en prompt schieten we collectief 2% omhoog?
Klopt
pi_63480920
quote:
Op maandag 24 november 2008 16:11 schreef rvlaak_werk het volgende:

[..]

LOL, kees is al net zo positief over de situatie als Willem
Mhaow, Middelkoop was vrijdag erg positief over de mogelijkheden van een flinke bearrally van 20-30 procent erbij.
pi_63480923
quote:
Op maandag 24 november 2008 16:04 schreef pberends het volgende:
-3,1% op jaarbasis vind ik nog meevallen. Of is dat de maand op maand verandering ?
Op maandbasis. Net gezegd op RTLZ. Ook dalen de huisprijzen in de VS. 11%.

maw: DJ doet weer precies het tegenovergestelde dan logica aangeeft.
pi_63480935
wordt dit een top10 groene dag? +6.2% al
pi_63480938
quote:
Op maandag 24 november 2008 16:13 schreef pberends het volgende:

[..]

Mhaow, Middelkoop was vrijdag erg positief over de mogelijkheden van een flinke bearrally van 20-30 procent erbij.
kwam op mij over als een boer en kiespijn enzo....
pi_63480970
quote:
Op maandag 24 november 2008 16:13 schreef Hertog_Martin het volgende:
wordt dit een top10 groene dag? +6.2% al
AEX Index (sinds 1983)
1. 11 november 1987 +11,8%
2. 13 oktober 2008 +10,6%
3. 13 maart 2003 +10,0%
4. 21 oktober 1987 +9,2%
5. 29 oktober 2008 +9,1%
6. 12 november 1987 +8,7%
7. 19 september 2008 +8,6%
8. 15 oktober 2002 +7,7%
9. 29 juli 2002 +7,7%
10. 14 maart 2003 +7,1%

Zitten we wel in de buurt inderdaad.
pi_63481034
+7%, volgens RTLZ....

Een echte Bear Rally, of herstel?
  maandag 24 november 2008 @ 16:21:03 #62
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_63481118
quote:
Op maandag 24 november 2008 16:17 schreef rvlaak_werk het volgende:
+7%, volgens RTLZ....

Een echte Bear Rally, of herstel?
Sucker Rally, zoals het ook wel wordt genoemd. Je bent de Sjaak als je nu long gaat.

Zo'n sucker rally gebeurde in oktober ook al. Bracht niet veel goeds.
pi_63481193
quote:
Op maandag 24 november 2008 16:21 schreef SjonLok het volgende:

[..]

Sucker Rally, zoals het ook wel wordt genoemd. Je bent de Sjaak als je nu long gaat.

Zo'n sucker rally gebeurde in November ook al. Bracht niet veel goeds.
2 keer oktober & 1 keer september... Maar goed, blijft elke keer weer spannend om te zien wat de markt verder gaat doen
pi_63481200
quote:

[..]

Zo'n sucker rally gebeurde in November ook al. Bracht niet veel goeds.
Ja, maar die rally van november duurde 5 dagen, en dit is pas dag 1.

Ik denk dat er wel meer inzit, maar dit keer met een veel lagere toppunt, 250-270 punten ofzo, maar niet de 290 van begin november.
pi_63481241
6% in de plus .
pi_63481246
Hm, wel opvallend dat de volatiliteit 6% daalt op een dag als deze...
  maandag 24 november 2008 @ 16:28:32 #68
210050 Magpie
Ja, dat mag dus niet!
pi_63481346
+7%
  maandag 24 november 2008 @ 16:29:08 #70
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_63481363
Even een maandje terugkijken:

Vanaf 27 oktober t/m 4 november ging de Dow Jones van 8175,77 naar 9625,68
pi_63481389
quote:
Op maandag 24 november 2008 16:25 schreef Hertog_Martin het volgende:
Hm, wel opvallend dat de volatiliteit 6% daalt op een dag als deze...
Meestal als de volatiliteit daalt dan stijgt de beurs juist. Je ziet dat de spread ook vrij gering is van +2% tot +7%.

Das was anders dan dat je -4 begint en +7 sluit.
pi_63481395
quote:
Op maandag 24 november 2008 16:15 schreef Llotyhy het volgende:

[..]

AEX Index (sinds 1983)
1. 11 november 1987 +11,8%
2. 13 oktober 2008 +10,6%
3. 13 maart 2003 +10,0%
4. 21 oktober 1987 +9,2%
5. 29 oktober 2008 +9,1%
6. 12 november 1987 +8,7%
7. 19 september 2008 +8,6%
8. 15 oktober 2002 +7,7%
9. 29 juli 2002 +7,7%
10. 14 maart 2003 +7,1%

Zitten we wel in de buurt inderdaad.
Nou op dit moment is 14 maart 2003 er al aan
  maandag 24 november 2008 @ 16:30:23 #73
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_63481403
quote:

[..]

Zo'n sucker rally gebeurde in oktober ook al. Bracht niet veel goeds.
Naja, dan moeten we door tot 265, om het vergelijkbaar te maken met die rally. Kan best, maar ik denk wel dat er al een hele harde klap op woensdag en donderdag aankomt.
pi_63481422
quote:
Op maandag 24 november 2008 16:29 schreef pberends het volgende:

[..]

Meestal als de volatiliteit daalt dan stijgt de beurs juist. Je ziet dat de spread ook vrij gering is van +2% tot +7%.

Das was anders dan dat je -4 begint en +7 sluit.
zoals vrijdag met de DJ....
pi_63481511
weet iemand trouwens waarom Google in de min staat?
pi_63481561
quote:
Op maandag 24 november 2008 16:33 schreef rvlaak_werk het volgende:
weet iemand trouwens waarom Google in de min staat?
het Yahoo effect he

Google is overpriced, en MS heeft dat laten weten
pi_63481644
put op de AEX gekocht

+15% MT en +11% RDS vind ik wat overdreven, en daar draait de hele AEX op

Dow +4% zie ik ze niet vasthouden.
pi_63481649
quote:
Op maandag 24 november 2008 16:35 schreef henkway het volgende:

[..]

het Yahoo effect he

[ afbeelding ]
Google is overpriced, en MS heeft dat laten weten
Tja, Google is dan ook 10 keer Microsoft. Per aandeel Logisch dat zij dan zeggen dat Google overpriced zou zijn
pi_63481650
met name ING en Aegon doen het erg goed laatste uur...
pi_63481653
Zelfs TomTom +1 procent, dit is zeker het nieuws waarop de S&P zo stijgt.
  maandag 24 november 2008 @ 16:38:40 #81
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_63481662
high is 239,99...
je kan nog short
pi_63481669
quote:
Op maandag 24 november 2008 16:38 schreef ItaloDancer het volgende:
put op de AEX gekocht

Je denk dat dat nog voor 17:30 gebeurt?
pi_63481672
+ 7,35% .
En morgen weer net zo hard naar beneden zeker .
pi_63481710
quote:
Op maandag 24 november 2008 16:39 schreef rvlaak_werk het volgende:

[..]

Je denk dat dat nog voor 17:30 gebeurt?
Niet per se... maar als het voor 17:30 al ineen stort doe ik 'm wel weg.
Zo niet dan doe ik 'm morgen om 9:00 weg
pi_63481751
Knal dan gelijk door naar 8%
pi_63481768
quote:
Op maandag 24 november 2008 16:38 schreef M.Melandri het volgende:
met name ING en Aegon doen het erg goed laatste uur...
Yep maar wel logisch
de hele financiële sector in de VS staat 10 - 20% hoger door het Citinieuws (zelf +65%).
pi_63481860
quote:
Op maandag 24 november 2008 16:42 schreef M.Melandri het volgende:
Knal dan gelijk door naar 8%
wat doe je !
pi_63481869
Koers: ¤ 240,22
  maandag 24 november 2008 @ 16:47:31 #89
210050 Magpie
Ja, dat mag dus niet!
pi_63481923
Ja ja ja 8%!!!!
pi_63482160
Wall Street kakt in, wij niet
pi_63482215
Jahoor 8%
pi_63482219
quote:
Op maandag 24 november 2008 16:56 schreef henkway het volgende:
wat zal het doel zijn op 1 januari??
307
pi_63482232
+8,14%
pi_63482254
Mensen die nú op >+7% nog kopen, waarom? Weer bang om iets te missen Iets dat ik niet zie...
  maandag 24 november 2008 @ 17:00:46 #96
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_63482344
die verwachten morgen weer + 8%
pi_63482351
Als ene raket, +8.71%
  maandag 24 november 2008 @ 17:02:22 #98
210050 Magpie
Ja, dat mag dus niet!
pi_63482391
Mensen die een eindejaarsrally verwachten denk ik...
pi_63482454
quote:
Op maandag 24 november 2008 17:03 schreef pberends het volgende:
WILLEM MIDDELKOOP .
wat zegt ie? of heb je het over zn voorspelling?
pi_63482467
Wat is jullie ervaring eigenlijk met turbo's op het einde van de dag? Massale sell-off of valt dat mee?
pi_63482487
Wie kan mij uitleggen waarom Aegon nu op MKT staat met +15%?
pi_63482492
BBC:

The UK government is cutting VAT from 17.5% to 15% until the end of next year.
pi_63482560
yes, vorige week vrijdag aegon tegen 2,9 gekocht, vandaag 3,1 verkocht
kleine winst weer gepakt

Yay aex (vandaag dan toch...)
  maandag 24 november 2008 @ 17:09:33 #107
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_63482573
quote:
Op maandag 24 november 2008 17:05 schreef pberends het volgende:
Wat is jullie ervaring eigenlijk met turbo's op het einde van de dag? Massale sell-off of valt dat mee?
Maakt niet uit, die dalen / stijgen toch aan de hand van de onderliggende waarde.
pi_63482604
quote:
Op maandag 24 november 2008 17:06 schreef pberends het volgende:
BEL20 +2,6%... Plopperdeplop!
geh ja, viel mij ook al op
door het bier
pi_63482693
Gok dat een aantal daytraders zo weer gaan dumpen
pi_63482725
Bijna 9% wat een dag
  maandag 24 november 2008 @ 17:16:11 #112
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_63482738
waanzin
pi_63482788
quote:
Op maandag 24 november 2008 17:04 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

wat zegt ie? of heb je het over zn voorspelling?
Over zijn bearrally-voorspelling.

Wat ik niet snap ik de term eindjaarsrally. Begint die al in november ofzo ?
  maandag 24 november 2008 @ 17:20:59 #114
174150 slap
slappy happer
pi_63482844
Misschien eindigt ie ook eerder...
  maandag 24 november 2008 @ 17:21:11 #115
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_63482850
ArcelorMittal waarschuwt voor ontslagen in VS

Wat doet U met dat nieuws?
Mwa, procentje of 18 19 in de plus...

Zijn er geen shorts voor Arcelor Mittal?

[ Bericht 2% gewijzigd door Lemans24 op 24-11-2008 17:31:55 ]
pi_63482934
wtf?
pi_63482957
10:P
pi_63482987
aegon verslaat AM nog
pi_63482993
4e plaats moet minimaal kunnen, maar wellicht zit er nog meer in...
pi_63483016
9.66%
  maandag 24 november 2008 @ 17:27:12 #121
174150 slap
slappy happer
pi_63483029
Rien ne va plus

Aegon had nog wat in te halen, geloof ik. AMG begint ook aan z'n eindspurt.
pi_63483041
namaste
pi_63483043
RDS +14%
  maandag 24 november 2008 @ 17:29:46 #124
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_63483118
OMG
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  maandag 24 november 2008 @ 17:31:15 #125
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_63483160
quote:
Op maandag 24 november 2008 17:27 schreef ItaloDancer het volgende:
RDS +14%
Dat was theoretisch bezien toch niet mogelijk voor 2008...?
pi_63483227
Bammetjes doen het lekker
pi_63483243
quote:
Op maandag 24 november 2008 16:38 schreef ItaloDancer het volgende:
put op de AEX gekocht

En toch zeg ik je dat ik denk dat je er winst op gaat maken.
“Snowboarding is an activity that is very popular with people who do not feel that regular skiing is lethal enough.”
  maandag 24 november 2008 @ 17:34:31 #129
77130 star_gazer
pi_63483253
Hmm.. Mooi instapmoment aegon... 3 euro
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_63483278

Maar niet te vroeg juichen uiteraard, morgen kan wel weer vele procenten naar beneden.
pi_63483296
ik dacht dat ie ging sluiten op 9.48
pi_63483299
10,3% .
pi_63483300
quote:
Op maandag 24 november 2008 17:34 schreef star_gazer het volgende:
Hmm.. Mooi instapmoment aegon... 3 euro
Ik ga me er niet meer aan wagen. Aegon gaat nog tientallen miljarden afschrijven op beleggingen en hypotheken.
pi_63483307
Whahaha, 10,3 procent... niet te geloven.
pi_63483346
Bah! Net thuis, rally gemist. Gelukkig had ik nog wat turbo's long op de olie.
pi_63483371

Weer het olifantje... waarom koopt de olifant aandelen als het al +20% staat .
pi_63483377
quote:
Op maandag 24 november 2008 17:31 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Dat was theoretisch bezien toch niet mogelijk voor 2008...?
volgens mij is dat vóór dit jaar (of misschien wel vóór vandaag, not sure) nog nooit gebeurd idd.
pi_63483390
quote:
Op maandag 24 november 2008 17:34 schreef shilizous_88 het volgende:

[..]

En toch zeg ik je dat ik denk dat je er winst op gaat maken.
ik heb lopen middelen
pi_63483401
Agon wint toch van AM
pi_63483409
quote:
Flink teruggevallen al, het was +70%
pi_63483449
quote:
Op maandag 24 november 2008 17:39 schreef pberends het volgende:
[ afbeelding ]

Weer het olifantje... waarom koopt de olifant aandelen als het al +20% staat .
Ik snap hier idd ook niks van,afgelopen vrijdag 3,5miljoen verkoop... nu staan ze vol ni de plus en koopt iemand ze weer ?:S
pi_63483494
quote:
Op maandag 24 november 2008 17:40 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Flink teruggevallen al, het was +70%
Zag 't idd .
pi_63483523
quote:
Op maandag 24 november 2008 17:42 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Ik snap hier idd ook niks van,afgelopen vrijdag 3,5miljoen verkoop... nu staan ze vol ni de plus en koopt iemand ze weer ?:S
Een hele onzekere miljardair is het.
pi_63483561
quote:
Op maandag 24 november 2008 17:42 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Op de hoogste koers van de dag . Of moet ik die 4 miljoen anders zien?
pi_63483566
Grootste winsten AEX op een handelsdag:

1. 11 november 1987 (11,83%)
2. 13 oktober 2008 (10,55%)
3. 23 november 2008 (10,29%)
4. 13 maart 2003 (9,98%)
5. 21 oktober 1987 (9,21%)
6. 12 november 1987 (8,7%)
7. 19 september 2008 (8,58%)
8. 15 oktober 2002 (7,74%)
9. 29 juli 2002 (7,68%)
10. 14 maart 2003 (7,11%)

Deja vu. Morgen weer +6% ofzo?
Anders lijkt het wel heel erg op 2003.
pi_63483586
quote:
Op maandag 24 november 2008 17:44 schreef pberends het volgende:

[..]

Een hele onzekere miljardair is het.
Gebeurt iedere dag zowat bij Aegon...
pi_63483663
Duitsland ook +10%, terwijl ze eerst uiterst somber deden over die Duitse vertrouwencijfers .
pi_63483693
Vandaag had Binck een nieuwe short geintroduceerd van AEX 240,00

Die is nu al pleitos .
pi_63483720
Waarom zijn de tijden van Turbo's niet 17:30 of later? Allemaal zijn ze 17:29 of eerder.
pi_63483739
Nu es kijken wat Amerika doet, mss morgen ook nog wel leuke stijging.
pi_63483772
Cijfers morgen:

25-11-2008 CBS - Conjunctuurtest - 09:30
25-11-2008 CBS - Producentenvertrouwen - 09:30
25-11-2008 EuroStat - Kapitalisatie aandelenmarkt - 11:00
25-11-2008 AGENDAUSA - Prijsverandering in BNP voorlopig - 14:30
25-11-2008 Bureau of Economic Analysis, US Department of Commerce - Bruto nationaal product voorlopig - 14:30
25-11-2008 NYSE D.R. Horton Inc. Kwartaalcijfers, voorbeurs, verwachte wpa $ -1.84
25-11-2008 The Conference Board - Consumentenvertrouwen - 16:00
pi_63483831
Hoeveel stond de S&P toen de AEX sloot op 10,3%?

Uiteraard zou het kunnen dat de Amerikaanse beurzen op zijn beurt ook weer blij worden van wat er in Europa gebeurd.
pi_63483857
Duitsland ook +10.3% na-aperts
pi_63483879
quote:
Op maandag 24 november 2008 17:51 schreef pberends het volgende:
Waarom zijn de tijden van Turbo's niet 17:30 of later? Allemaal zijn ze 17:29 of eerder.
Kijk nog eens? ws 20 min vertraagd
pi_63483945
Pff dat citigroup.....
  maandag 24 november 2008 @ 18:04:38 #157
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_63484073
tvp, saaie dag voor mij als beursramp-toerist.
pi_63484141
quote:
Op maandag 24 november 2008 17:57 schreef Hertog_Martin het volgende:

[..]

Kijk nog eens? ws 20 min vertraagd
Nog steeds hetzelfde.
pi_63484288
Donderdag is toch Thanksgiving? Aardige kans dat de rally daarna voorbij is?
pi_63484377
quote:
Op maandag 24 november 2008 18:13 schreef pberends het volgende:
Donderdag is toch Thanksgiving? Aardige kans dat de rally daarna voorbij is?
nee denk het niet we hebben afgelopen weken zoveel ellende geconsumeerd, nu is het ff op, en iedereen is nu constructief aan de slag.
volgend jaar gaan we verder down
pi_63484678
fucking hell ik heb op aegon gewoon 20.4% rendement in 1 dag ! niet normaal.....2/3 dagen dan is het weer over met de achtbaan omhoog.
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
pi_63485041
Wat is dit dan? Ik log nu net even in. 10.3%. Gekkenwerk.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
  maandag 24 november 2008 @ 18:50:21 #164
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_63485167
10,3%! Zijn ze gek geworden ofzo
pi_63485186
Citigroup +53.18%

Ik voel het maagzuur al borrelen

Intraday max 72%
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_63486194
dow jones zakt wel iets zie ik
pi_63486281
Was dit nou de echte ommekeer of een suckers rally?
  maandag 24 november 2008 @ 19:33:43 #168
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_63486464
Ik gok mensen die op korte termijn winsten hopen, de meeste zullen er binnen een week of twee ook weer uitstappen om winst te nemen.
pi_63486889
quote:
Op maandag 24 november 2008 19:33 schreef Wheelgunner het volgende:
Ik gok mensen die op korte termijn winsten hopen, de meeste zullen er binnen een week of twee ook weer uitstappen om winst te nemen.
juist.
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
pi_63487428
Leuk die hosanna sfeer, grootste stijgingen hebben vaker laten zien dat het geen herstel toont, en dat is er in wezen ook nog niet, al blijft er genoeg ruimte voor herstel tot 280.

Het is ook leuk om te zien welke aandelen quite obvious aanspreken bij de gemiddelde belegger, de aandelen die boven de 10% eindigden vandaag waren voor mij zelf ook de aandelen die voor lange termijn interesse hebben. Fortis had bijv. maar een waardeloze stijging vandaag.

Overigens deden de olie turbo's het vandaag ook niet verkeerd ..73,40%
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_63487474
quote:
Op maandag 24 november 2008 20:04 schreef sitting_elfling het volgende:
Leuk die hosanna sfeer, grootste stijgingen hebben vaker laten zien dat het geen herstel toont, en dat is er in wezen ook nog niet, al blijft er genoeg ruimte voor herstel tot 280.

Het is ook leuk om te zien welke aandelen quite obvious aanspreken bij de gemiddelde belegger, de aandelen die boven de 10% eindigden vandaag waren voor mij zelf ook de aandelen die voor lange termijn interesse hebben. Fortis had bijv. maar een waardeloze stijging vandaag.
Fortis lag stil vanaf 2 uur - 3 uur ergens vanmiddag he toen begon het grote feest pas -- zeker voor de financials

Wie wat lekkers wil shorten, dit is een leuk hapje
Goldman Sachs Group, Inc. GS 67.27 +13.96 (26.19%)
  maandag 24 november 2008 @ 20:08:23 #172
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63487537
Het is allemaal hosanna, inderdaad. Maar niet minder irrationeel dan dalingen van 10%. En wanneer je voorbij de termijn van één dag kijkt dan staan we nog steeds helemaal onderaan.

Maar goed, het is ondertussen wél duidelijk dat overheden de boel niet zomaar laten klappen. Moet er 30 miljard bij, dan doen we er 30 miljard bij. Moet er nóg 20 miljard bij? Dan doen we er nóg 20 miljard bij. Moet er nóg 23 miljard bij? Dan doen we er nóg 23 miljard bij.

Heel, heel slecht voor de kredietwaardigheid van staten, en op die manier voor de belastingbetaler. Maar op die manier wordt je tóch genaaid, of je nu long zit of short. En wanneer de overheid - klaarblijkelijk- bereid is om oneindig lang door te gaan met het pompen van geld in banken en het financiele systeem, dan zit er weinig anders op dan te kopen, niet?
The End Times are wild
pi_63487588
Toch wel want van die bailouts gaat de Walmart heus niet beter draaien.
  maandag 24 november 2008 @ 20:12:14 #174
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63487640
Het gaat er om wie de prijs betaald. En dat zal dus de belastingbetaler zijn. In ieder geval: niet alleen maar de aandeelhouder! En daarop zijn de prijzen van nu wel gebaseerd (van sommige aandelen dan).
The End Times are wild
pi_63487701
is het overal dat de koersen van de aex 15 minuten vertraging hebben? Waarschijnlijk alleen maar de gratis sites.
Maar voor betaalde, hoeveel, hoe snel en waar?
  maandag 24 november 2008 @ 20:15:14 #176
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63487741
Als je een rekening bij Alex of Binck opent dan heb je toegang tot gratis RT koersinfo.
The End Times are wild
pi_63488134
quote:
Op maandag 24 november 2008 20:12 schreef LXIV het volgende:
Het gaat er om wie de prijs betaald. En dat zal dus de belastingbetaler zijn. In ieder geval: niet alleen maar de aandeelhouder! En daarop zijn de prijzen van nu wel gebaseerd (van sommige aandelen dan).
Mahh dat geloof -- ik niet.

En als er een bailout komt voor GS, JPM, BAC, weetikhetwat... dan weet ik toch dat je als aandeelhouder nooit beter af bent dan nu te verkopen.
  maandag 24 november 2008 @ 20:42:07 #178
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63488606
Die bailout van CG is toch ook gunstig geweest voor de aandeelhouders? Die lieten vandaag nog zien dat ze er blij mee waren!! Natuurlijk is de aandeelhouder ook altijd de sigaar wanneer er problemen zijn. Maar hij hoeft het klaarblijkelijk dus niet helemaal alleen te gaan betalen. En dat is dan weer goed nieuws in slechte tijden!

Als je een glazen bol hebt mbt die bailouts, ja dan kun je nu misschien beter verkopen. Maar ja, dan kun je ook wel ff kijken of wat de koersen sowieso doen.

Het gaat erom: Overheden hebben laten zien vastberaden te zijn het systeem niet te laten klappen. En dat is dan goed nieuws.
The End Times are wild
  maandag 24 november 2008 @ 20:45:40 #179
61781 michello22
je leeft maar 1 keer
pi_63488729
Aegon wat doe je nu!!!
pi_63489032
DJ redelijk stabiel of krijgen we nog bizar kwartiertje
pi_63489166
quote:
Op maandag 24 november 2008 20:54 schreef M.Melandri het volgende:
DJ redelijk stabiel of krijgen we nog bizar kwartiertje
een rollercoasteruurtje, mwah, kan best toch
pi_63489333
quote:
Op maandag 24 november 2008 20:42 schreef LXIV het volgende:
Die bailout van CG is toch ook gunstig geweest voor de aandeelhouders? Die lieten vandaag nog zien dat ze er blij mee waren!! Natuurlijk is de aandeelhouder ook altijd de sigaar wanneer er problemen zijn. Maar hij hoeft het klaarblijkelijk dus niet helemaal alleen te gaan betalen. En dat is dan weer goed nieuws in slechte tijden!
Deze constructie wel ja. Alhoewel, C stond afgelopen woensdag nog hoger dan nu dus dat is ook maar relatief...
quote:
Als je een glazen bol hebt mbt die bailouts, ja dan kun je nu misschien beter verkopen. Maar ja, dan kun je ook wel ff kijken of wat de koersen sowieso doen.

Het gaat erom: Overheden hebben laten zien vastberaden te zijn het systeem niet te laten klappen. En dat is dan goed nieuws.
Dat is goed nieuws, maar geen nieuw nieuws.
pi_63489577
Ga ik naar huis, log ik ff in... De gehele toko omhoog geknald.... Damn, had graag het commentaar op RTLZ gehoord... Na ja, terugkijken is ook niet mijn ding

Anyway, aan de mogelijke (negatieve) uitkomst van de cijfers van morgen te zien en de negatieve huizenverkoopcijfers van vandaag, denk ik dat morgen weer netjes rood wordt
pi_63489773
Lijkt mij ook.

Dow nu wat omhoog maar ja maakt niet uit. Dat wordt morgen toch niet meegenomen. Futures kunnen omlaag
pi_63490011
quote:
Op maandag 24 november 2008 20:42 schreef LXIV het volgende:
Voor de belegger enkel...
pi_63490202
Opvallend dat Google in dit enthousiasme achterblijft: http://finance.google.com/finance?q=NASDAQ:GOOG

Ze hebben het kerstfeestje iig wat verkleind: http://www.eweek.com/c/a/(...)rims-Chistmas-Party/ .
pi_63490369
Waar gaan we heen, waar gaan we heen?
  maandag 24 november 2008 @ 21:39:32 #188
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_63490468
Omhoog, omhoog!
  maandag 24 november 2008 @ 21:40:26 #189
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63490500
quote:
Op maandag 24 november 2008 21:25 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Voor de belegger enkel...
Precies. Jij snapt het! Want het gelag wordt altijd betaald. En nu mogen de belastingbetalers hun deel inleveren.
The End Times are wild
  maandag 24 november 2008 @ 21:40:48 #190
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63490511
quote:
Op maandag 24 november 2008 21:10 schreef RvLaak het volgende:
Ga ik naar huis, log ik ff in... De gehele toko omhoog geknald.... Damn, had graag het commentaar op RTLZ gehoord... Na ja, terugkijken is ook niet mijn ding

Anyway, aan de mogelijke (negatieve) uitkomst van de cijfers van morgen te zien en de negatieve huizenverkoopcijfers van vandaag, denk ik dat morgen weer netjes rood wordt
Laat me raden, jij zit short?
The End Times are wild
pi_63490592
+6,5%
pi_63490823
Ook nu de vraag: waarom gaat iemand kopen als de beurs al bijna 8% in de plus staat Weer een trein die alleen maar omhoog kan ofzo
pi_63490837
http://finance.google.com/finance?q=NYSE:C

> 700 miljoen stuks verhandeld .
pi_63490876
Valt weer snel terug . Daytraders stappen weer uit...
  maandag 24 november 2008 @ 21:53:16 #195
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63490922
quote:
Op maandag 24 november 2008 21:50 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ook nu de vraag: waarom gaat iemand kopen als de beurs al bijna 8% in de plus staat Weer een trein die alleen maar omhoog kan ofzo
De beurs staat niet 8% in de plus. De beurs staat 50% in de min. Het is maar net hoe je het bekijkt. Mensen die dit als "de Grote Ommekeer" zien, als het signaal of de bodem, kopen nu voor absolute spotprijzen. Ook met 8% erbij!

Over een jaar kunnen (want ik pretendeer niet de toekomst te kunnen voorspellen) mensen 100% meer betalen voor een fonds. Of 200%.
The End Times are wild
pi_63490948
quote:
Op maandag 24 november 2008 21:52 schreef Roel_Jewel het volgende:
Valt weer snel terug . Daytraders stappen weer uit...
Geh, das op zich wel logisch, alleen normaal rammen ze nog even door
pi_63491018
En net zo hard weer terug
pi_63491031
quote:
Op maandag 24 november 2008 21:53 schreef LXIV het volgende:

[..]

De beurs staat niet 8% in de plus. De beurs staat 50% in de min. Het is maar net hoe je het bekijkt. Mensen die dit als "de Grote Ommekeer" zien, als het signaal of de bodem, kopen nu voor absolute spotprijzen. Ook met 8% erbij!
True, maar 't blijft frappant. Als die mensen nu voor een koopje gaan, zou je denken dat ze het voor wat langere termijn willen aanhouden... Je vraagt je dan af waarom ze niet bij eerder op de dag kochten... Natuurlijk is het achteraf en veel psychologie die lastig te verklaren is, maar toch...
quote:
Over een jaar kunnen (want ik pretendeer niet de toekomst te kunnen voorspellen) mensen 100% meer betalen voor een fonds. Of 200%.
Yup. Dan kan/zal de markt er wel weer heel anders uitzien .
  maandag 24 november 2008 @ 21:59:02 #200
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63491130
Dat daytraden dat hier gebeurt, dat is echt maar een heel beperkt deel van de handel hoor. Het gros koopt toch strategisch, omdat ze door schade en schande wijs zijn geworden en weten dat ze als particuliere daytrader geen schijn van kans maken.

Buy and Hold. Buy and Hold.

En dan is een geringe 20% meer in een volatiele beurs als deze helemaal niet relevant. Juist een klein beetje meer zekerheid over het koopsignaal. Die mensen hebben waarschijnlijk al maanden staan popelen om in te stappen, en denken nu dat hun kans gekomen is.
The End Times are wild
pi_63491205
Deze volatiliteit is mooi voor de nervositeit morgen.
pi_63491284
Toch weer een nette score. Stukje hoger dan toen de AEX sloot iig.
pi_63491333
S&P net boven de 850. Vorige keer net boven de 800 .
pi_63491846
quote:
Op maandag 24 november 2008 22:04 schreef pberends het volgende:
http://www.iex.nl/stocks/NLinNY.asp

Aegon toch weer plusje.

edit: dikke plus zelfs
o?
AEGON 3,25 3,19 -0,06 -1,75%

Ziet er uit als een min...

Enige voorspellingen voor morgen? Gaan we nog meer suckers krijgen die gaan rally'en? Of gaan mensen het slechte nieuws weer lezen en verkopen?
pi_63491925
quote:
Op maandag 24 november 2008 22:20 schreef RvLaak het volgende:

[..]

o?
AEGON 3,25 3,19 -0,06 -1,75%

Ziet er uit als een min...

Enige voorspellingen voor morgen? Gaan we nog meer suckers krijgen die gaan rally'en? Of gaan mensen het slechte nieuws weer lezen en verkopen?
Oh... stond even 5,24% in de plus .
pi_63491946
Maar de kans op een renteverlaging op korte termijn is nu wel verkeken lijkt me...
pi_63492001
quote:
Op maandag 24 november 2008 22:23 schreef pberends het volgende:
Maar de kans op een renteverlaging op korte termijn is nu wel verkeken lijkt me...
Denken ze toch echt anders over
pi_63492031
http://www.iex.nl/columns/columns_artikel.asp?colid=39419
http://www.cnbc.com/id/27834889
quote:
Doemgoeroe luidt bodembel

Peter van Kleef - 21 november 2008, 11:45

Marc Faber, de man die bijna altijd aan zijn grijze paardenstaart het toneel op wordt getrokken, als hij weer een doemscenario voorziet, heeft gesproken. En, houdt u vast, hij ziet zomaar een kans voor een stevig herstel in de komende drie maanden.

De enorme hoeveelheid geld die door overheden in het systeem worden gepompt, zouden een stevige rally moeten veroorzaken in aandelen die hard zijn afgestraft. Maar Faber houdt ook de keerzijde van de medaille voor.

Als de geldpomp vergeefs blijft draaien en de enorme injecties geen resultaat opleveren, dan moeten we ons opmaken voor een periode die erger wordt dan de Grote Depressie (vanaf 1929). Voorlopig houdt Faber het er op dat de markten ondertussen 'terribly oversold' zijn.

"De rally op de aandelenmarkten kan leiden tot een sell off van obligaties en de dollar", denkt Faber. "Die aandelenrally kan wel eens sterker uitpakken, dan nu rekening mee wordt gehouden." Fabers track record is imposant genoeg om zijn uitspraken serieus te nemen.

Overigens liet hij een dikke maand geleden ook al optekenen dat de dalingen dermate overdreven zijn dat een herstel niet onlogisch was. Zijn bodembel klonk toen in elk geval een tikkeltje te vroeg. Lees gerust verder op CNBC.com.
pi_63493360
Komt nog een keer bij dat als je afgelopen vrijdag of vandaag aandelen had gekocht, je ze niet eens zo heel duur hebt ingekocht mits je een spreiding hebt toegepast van een tig tal sectoren.

Overigens staan er ook veel grote automatische orders die domweg worden aangetikt als de beurs een bepaalde waarde bereikt.
Trotse mensen verdwalen liever dan de weg te vragen
Winston Churchill
  maandag 24 november 2008 @ 23:30:59 #212
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_63494077
quote:
Op maandag 24 november 2008 22:25 schreef pberends het volgende:
Voorlopig houdt Faber het er op dat de markten ondertussen 'terribly oversold' zijn.
Als ik alle berichten op dit forum in ogenschouw neem, dan valt de daling nog best mee. Bedrijfswinsten lopen zeer sterk terug, talloze bedrijven maken zelfs dik verlies, er komt een recessie aan in 2009 die zijn weerga niet kent etc.

Wat mij betreft is er geen sprake van dat aandelen spotgoedkoop zijn.
pi_63494317
quote:
Op maandag 24 november 2008 23:30 schreef SjonLok het volgende:

[..]

Als ik alle berichten op dit forum in ogenschouw neem, dan valt de daling nog best mee. Bedrijfswinsten lopen zeer sterk terug, talloze bedrijven maken zelfs dik verlies, er komt een recessie aan in 2009 die zijn weerga niet kent etc.

Wat mij betreft is er geen sprake van dat aandelen spotgoedkoop zijn.
wel als je er van uit gaat dat ze over drie jaar 100% hoger staan, dat is 30% per jaar
Als je nu op de top staat en ze staan over vier jaar even hoog heb je geen rendement
  maandag 24 november 2008 @ 23:47:20 #214
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_63494481
quote:
Op maandag 24 november 2008 23:41 schreef henkway het volgende:

wel als je er van uit gaat dat ze over drie jaar 100% hoger staan, dat is 30% per jaar
Als je nu op de top staat en ze staan over vier jaar even hoog heb je geen rendement
Wat bedoel je?
pi_63494678
quote:
Op maandag 24 november 2008 23:41 schreef henkway het volgende:

[..]

Of een aandeel goedkoop is of duur heeft niks te maken met het feit of hij nu over een jaar 100% hoger staat. Dan kan hij in wezen nog spotgoedkoop zijn.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_63497073
quote:
Op maandag 24 november 2008 23:47 schreef SjonLok het volgende:

[..]

Wat bedoel je?
Ik bedoel je kunt beter in een slechte conuctuur goede aandelen kopen voor 30% van de oorspronkelijke waarde, dan aandelen in een hoogconjunctuur die tegen 100% worden aangeboden.

Voorbeeld: Phillips
Die kocht men vorig jaar omdat het toekomstmuziek had wegens een transformatie naar een producent van hoogwaardige medische equipment, dat zou pas naar voren komen in de komende tien jaar. (vergrijzing e.d.)

waarom is het dan nu niet koopwardig als je het nu voor 30% van de waarde kan kopen?? (idem DSM)
pi_63497099
Ik hoor de hele tijd het liedje in mijn hoofd. "in een groen groen groen groen knollen land, daar za......" enfin jullie snappen hem wel.
pi_63497554
We gaan lekker lager openen

Even een verkooporder voor m'n putjes ingezet (moet wel verder zakken willen ze gaan)
want ik ben zo weg.

Veel plezier
pi_63497601
Best opmerkelijk. Azië dik groen, Amerika steeg nog een beetje door na de sluiting in Europa, dus ik had verwacht dat er nog wel wat ruimte naar boven zou liggen... geeft maar weer aan hoe dramatisch het allemaal is.
pi_63498318
Toch vrij flinke min meteen...
  dinsdag 25 november 2008 @ 09:14:52 #222
61781 michello22
je leeft maar 1 keer
pi_63498383
Dat komt omdat ik in ben gestapt, zal jullie in het het vervolg waarschuwen
pi_63498423
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 08:16 schreef Llotyhy het volgende:
Best opmerkelijk. Azië dik groen, Amerika steeg nog een beetje door na de sluiting in Europa, dus ik had verwacht dat er nog wel wat ruimte naar boven zou liggen... geeft maar weer aan hoe dramatisch het allemaal is.
Der wordt meteen naar de futures op Wall street gekeken he, die staan 0,7% in de min. Ik denk dat het een rustig dagje wordt met een klein plusje of minnetje.
pi_63499015
de grafiek gaat behoorlijk op en neer...
pi_63499116
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 09:17 schreef pberends het volgende:
TomTom in de plus!
Van korte duur .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_63499192
25-11-2008 - Ondernemers industrie buitengewoon somber
25-11-2008 - Vertrouwen consument licht gedaald

Wederom geen goed nieuws. Dus zullen we wel weer flink in de plus eindigen
pi_63499497
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 09:50 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

Van korte duur .
Eventjes min 4%... wat een drama dit aandeel.
pi_63500039
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 10:07 schreef pberends het volgende:

[..]

Eventjes min 4%... wat een drama dit aandeel.
Hoeveel heb je ervan?
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
pi_63500621
waarom gaan we nu weer omhoog? Heb nog geen goed nieuws langs zien komen...
pi_63502071
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 09:53 schreef rvlaak_werk het volgende:
25-11-2008 - Ondernemers industrie buitengewoon somber
25-11-2008 - Vertrouwen consument licht gedaald

Wederom geen goed nieuws. Dus zullen we wel weer flink in de plus eindigen
En het lijkt waarheid te worden... Staan in de plus nu.
  dinsdag 25 november 2008 @ 11:48:45 #232
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_63502102
Arcelor Mittal zorgt vrijwel eigenhandig voor de stijging. Alweer +9% en alweer 33% boven het minimum van 20 november.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lemans24 op 25-11-2008 11:54:33 ]
  dinsdag 25 november 2008 @ 11:55:20 #234
174150 slap
slappy happer
pi_63502289
AMG lijkt nu ook in te zien dat het voorzichtig kan stijgen. Hehe.
Mittal en AMG... is daar verder nog een connectie te leggen behalve dan dezelfde sector die ze delen?
pi_63502428
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 11:55 schreef slap het volgende:
AMG lijkt nu ook in te zien dat het voorzichtig kan stijgen. Hehe.
Mittal en AMG... is daar verder nog een connectie te leggen behalve dan dezelfde sector die ze delen?
Mittal is meer ordinaire staalverkoper, terwijl AMG hoge kwaliteit metalen producten maakt geloof ik.
pi_63502440
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 11:48 schreef Lemans24 het volgende:
Arcelor Mittal zorgt vrijwel eigenhandig voor de stijging. Alweer +9% en alweer 33% boven het minimum van 20 november.
Hoeveel procent van de AEX bestond eigenlijk uit Mittal?
  dinsdag 25 november 2008 @ 12:00:09 #237
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_63502462
Wat een absurde daling van Anheuser Busch-InBev: geopend op -60% en nu nog -35% !
En dat was tot voor kort zowat het enige aandeel dat het nog goed deed op Wall Street... Is ook meteen terug in het land der goedkope aandelen.
pi_63502487
Tering jantje... je vraagt je af waarom de BEL20 niet in het rood staat.
pi_63502567
BRUSSEL (AFN) - Bierbrouwer Inbev geeft ruim 986 miljoen nieuwe aandelen uit om een deel van de overname van de Amerikaanse brouwer Anheuser Busch te financieren. Dat maakte de brouwer, onder de nieuwe naam Anheuser Busch-Inbev, maandag bekend.
Uitstaande aandelen 610,00 miljoen

OMG, gewoon even 150% extra aandelen uitgeven... echt een stel gestoorde mafkezen zijn het.

Zit dus niet in aandelen van een bedrijf dat op het moment overnames doet. TomTom next met een aandelenemissie?
  dinsdag 25 november 2008 @ 12:04:38 #240
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_63502588
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 11:59 schreef pberends het volgende:

[..]

Hoeveel procent van de AEX bestond eigenlijk uit Mittal?
8,76 procent, volgens mijn snelle berekening.
pi_63503136
heeft iemand enig idee waarom we stijgen, of is het weer dezelfde irrationele reactie op het nieuws als dat we eerder hebben gezien?
pi_63503218
iedereen wil nog snel winst pakken en zo lang arcelor stijgt hou ik em er ook even nog in
pi_63503264
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 10:29 schreef Gremen het volgende:

[..]

Hoeveel heb je ervan?
0

heb geen aandelen meer, alleen Turbo long AEX.

In aandelen ga ik pas weer als de AEX op 150-180 punten staat.
pi_63503344
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 12:22 schreef rvlaak_werk het volgende:
heeft iemand enig idee waarom we stijgen, of is het weer dezelfde irrationele reactie op het nieuws als dat we eerder hebben gezien?
Omdat er best rally omhoog kan komen, we zijn nog steeds oversold op het moment. Ik wacht dat de AEX binnen 1 week op 255-275 punten staat.
  dinsdag 25 november 2008 @ 12:30:36 #245
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_63503390
Turbootje short op Arcelor Mittal (staat op de Franse beurs) wordt nu wel heel aantrekkelijk. En ik sta ook te popelen TS250 aan te schaffen...
pi_63503392
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 12:04 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

8,76 procent, volgens mijn snelle berekening.
Danke schon.
pi_63503431
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 12:30 schreef Lemans24 het volgende:
Turbootje short op Arcelor Mittal (staat op de Franse beurs) wordt nu wel heel aantrekkelijk. En ik sta ook te popelen TS250 aan te schaffen...
Ja, een TS250 als de AEX op 247 staat. Ik zou het er niet op wagen.

edit: 248

Short zou ik sowieso voorlopig niet gaan. Wacht eerst de eerstvolgende bearrally maar af.

[ Bericht 11% gewijzigd door pberends op 25-11-2008 12:38:17 ]
pi_63503442

Ook niet te geloven dit aandeel. Stond 's ochtends even op 9 euro, nu op 11.
pi_63503520
07:24 Fugro; koersdoel verlaagd naar EUR28 van EUR74,50. Het advies blijft buy - ING Wholesale Banking.

Ook niet te geloven die adviezen .
pi_63503832
en toen waren alle beurzen weer groen...
pi_63503843
Wow, mittal op 2 dagen tijd enorm gestegen. Mooi zeg.
pi_63503896
veel stijgers en toch blijft ING dalen
  dinsdag 25 november 2008 @ 12:58:06 #253
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_63504126
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 12:32 schreef pberends het volgende:

[..]

Ja, een TS250 als de AEX op 247 staat. Ik zou het er niet op wagen.

edit: 248

Short zou ik sowieso voorlopig niet gaan. Wacht eerst de eerstvolgende bearrally maar af.
en 249,75...
Niet gekocht natuurlijk
pi_63504164
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 12:30 schreef Lemans24 het volgende:
Hoog 249,7500

Sta je nog steeds te popelen?
pi_63504200
Hehehe.

TS is alleen veilig vanaf 290 op het moment denk ik.

Maar het heeft geen zin om die te kopen, want die TS290 is nu nog veel te duur.
  dinsdag 25 november 2008 @ 13:02:30 #257
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_63504248
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 12:59 schreef pberends het volgende:

[..]

Hoog 249,7500

Sta je nog steeds te popelen?
Morgen een 270 misschien
pi_63504345
SNS is wel lekker bezig vandaag
pi_63504404
SNS is ook wel een relatief veilige belegging omdat ze niet in Amerikaanse hypotheken zitten.
pi_63504557
De OESO beweerd dat NL relatief goed door de recessie gaat komen. Vraag ik me af hoe NL het deed in de jaren 30. Iemand hier gegevens over?
pi_63504587
Analist van Iris op RTLZ (13:00): Bodem nog lang niet in zicht... Klinkt "goed".
pi_63504616
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 13:15 schreef rvlaak_werk het volgende:
Analist van Iris op RTLZ (13:00): Bodem nog lang niet in zicht... Klinkt "goed".
Maar aan die realiteit hebben speculanten niets.
  dinsdag 25 november 2008 @ 13:47:19 #263
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_63505495
en rood
pi_63505537
Gewoon wachten tot half 4 gebeurt tot nu toe geen 1ne flikker...gaap
  dinsdag 25 november 2008 @ 13:52:44 #265
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_63505650
tien punten stijgen en vervolgens 5 dalen is toch vrij fors. Stukje volatieler weer, vinden die analisten niet goed meestal...
  dinsdag 25 november 2008 @ 13:53:16 #266
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_63505671
Volgens mij zitten veel van die instappers van gisteren met de hand boven de knop om winst te nemen, als het eenmaal een beetje omlaag gaat, zal het rap gaan gok ik.
pi_63505739
We hangen gewoon aan de ketting bij DJ
pi_63505880
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 13:52 schreef Lemans24 het volgende:
tien punten stijgen en vervolgens 5 dalen is toch vrij fors. Stukje volatieler weer, vinden die analisten niet goed meestal...
Van -2,5% naar +2% is niet erg boeiend hoor, dezer dagen.
  dinsdag 25 november 2008 @ 14:11:37 #269
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_63506195
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 13:59 schreef pberends het volgende:

[..]

Van -2,5% naar +2% is niet erg boeiend hoor, dezer dagen.
Klopt, maar toch een euro op je turbo's
  dinsdag 25 november 2008 @ 14:13:58 #270
146230 Liewec
70's movies rule
pi_63506253
Volgens is het het beste als we heel de beurs automatiseren, dus dat alle koop- en verkoopacties door de PC bestuurd worden. Gewoon de mens 'out of the loop' halen, dat lijkt me het beste.
People come up to me and say, "What's wrong?" "Nothing." "Well, it takes more energy to frown than it does to smile." "Yeah, you know it takes more energy to point that out than it does to leave me alone?"
pi_63506504
Dat wordt toch algemeen aangenomen als een van de oorzaken van de beurskrach van de jaren '80? Computers die automatisch begonnen te verkopen overal...
pi_63506528
Enorme streep naar boven ineens trouwens, is er ergens nieuws?
pi_63506556
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 14:22 schreef Llotyhy het volgende:
Ja, BNP van Amerika is 60% gedaald.
pi_63506561
wtf, we gaan opeens weer recht omhoog
pi_63506585
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 14:22 schreef Llotyhy het volgende:
Gezien de reacties van beleggers de laatste tijd op het nieuws, kan het best zijn dat citigroup eindelijk helemaal kapot is... Of dat ze nog gewoon doorademen en daar blij om zijn...
  dinsdag 25 november 2008 @ 14:24:33 #276
174150 slap
slappy happer
pi_63506596
REUTERS FED-NY FED WILL LEND FUNDS TO SPECIAL PURPOSE VEHICLE TO FINANCE ASSET PURCHASES ABOVE $20 BLN
  dinsdag 25 november 2008 @ 14:31:17 #277
77130 star_gazer
pi_63506801
Olie -5%-6%

[ Bericht 66% gewijzigd door star_gazer op 25-11-2008 14:41:10 ]
-
  dinsdag 25 november 2008 @ 14:33:39 #278
146230 Liewec
70's movies rule
pi_63506861
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 14:21 schreef Llotyhy het volgende:
Dat wordt toch algemeen aangenomen als een van de oorzaken van de beurskrach van de jaren '80? Computers die automatisch begonnen te verkopen overal...
Hmmm dan moeten we de hele beurs afschaffen
People come up to me and say, "What's wrong?" "Nothing." "Well, it takes more energy to frown than it does to smile." "Yeah, you know it takes more energy to point that out than it does to leave me alone?"
pi_63507011
VS economische groei KW3 gewijzigd naar -0,5% van -0,3% 14:30:00
VS economische groei KW3 verwachting was -0,6% 14:30:00
pi_63507070
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 14:39 schreef pberends het volgende:
VS economische groei KW3 gewijzigd naar -0,5% van -0,3% 14:30:00
VS economische groei KW3 verwachting was -0,6% 14:30:00
A, duidelijk. Dat valt nog mee... Ben benieuwd wanneer de echte klap komt voor de VS, of worden de huizenverkopen hier niet in mee genomen?
  dinsdag 25 november 2008 @ 14:42:44 #281
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_63507114
De 250 lijkt leek een groot obstakel

Hij blijft gewoon rond de 250 hangen...

[ Bericht 33% gewijzigd door Lemans24 op 25-11-2008 14:58:41 ]
pi_63507139
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 13:48 schreef M.Melandri het volgende:
Gewoon wachten tot half 4 gebeurt tot nu toe geen 1ne flikker...gaap
En wat is er om half 4 dan?
Lama, denk niet na...
pi_63507692
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 14:40 schreef rvlaak_werk het volgende:

[..]

A, duidelijk. Dat valt nog mee... Ben benieuwd wanneer de echte klap komt voor de VS, of worden de huizenverkopen hier niet in mee genomen?
Dat vind jij meevallen? Dat is heel erg flink hoor... 0,5% is dramatisch slecht en het schokkende is, dit is pas het derde kwartaal, de kwartaalcijfers in januari/februari van het vierde kwartaal gaan helemaal schokkend zijn.
  dinsdag 25 november 2008 @ 15:03:41 #284
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63507724
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 12:03 schreef pberends het volgende:
BRUSSEL (AFN) - Bierbrouwer Inbev geeft ruim 986 miljoen nieuwe aandelen uit om een deel van de overname van de Amerikaanse brouwer Anheuser Busch te financieren. Dat maakte de brouwer, onder de nieuwe naam Anheuser Busch-Inbev, maandag bekend.
Uitstaande aandelen 610,00 miljoen

OMG, gewoon even 150% extra aandelen uitgeven... echt een stel gestoorde mafkezen zijn het.

Zit dus niet in aandelen van een bedrijf dat op het moment overnames doet. TomTom next met een aandelenemissie?
Daarom durf ik geen TT te nemen . Voor een aandelenuitgifte of een claimemissie.
The End Times are wild
pi_63507758
http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601087&sid=a.IQxmdJnJMc&refer=home

De reden dat we ineens zo omhoog gingen...
Ja hoor, nog een keer 800 miljard er tegenaan zwiepen. Waarom niet... het einde is nu toch allang zoek.
pi_63507808
Tja ik wil weer eens wat met turbo`s proberen maar op het moment is het zo`n disco dat ik geen idee heb wat wijsheid is nu.

Dat terwijl mijn order van dit weekend voor de TL220`s is misgelopen. Toen was ik er aardig van overtuigd maar nu zou ik het niet weten. Ik wacht wel even af tot we weten welke kant het op gaat schommelen.
  dinsdag 25 november 2008 @ 15:06:42 #287
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63507818
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 12:35 schreef pberends het volgende:
07:24 Fugro; koersdoel verlaagd naar EUR28 van EUR74,50. Het advies blijft buy - ING Wholesale Banking.

Ook niet te geloven die adviezen .
Net zo goed als die van jou!
The End Times are wild
pi_63507823
Goeiemiddag allemaal.
pi_63507855
Middag.
pi_63507948
MT?! en RDS... Komt er nu in ene geen diepe recessie meer.
pi_63508146
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 15:02 schreef Llotyhy het volgende:

[..]

Dat vind jij meevallen? Dat is heel erg flink hoor... 0,5% is dramatisch slecht en het schokkende is, dit is pas het derde kwartaal, de kwartaalcijfers in januari/februari van het vierde kwartaal gaan helemaal schokkend zijn.
Ik las t verkeerd om
  dinsdag 25 november 2008 @ 15:27:53 #292
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_63508337
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 15:06 schreef jpjedi het volgende:
Tja ik wil weer eens wat met turbo`s proberen maar op het moment is het zo`n disco dat ik geen idee heb wat wijsheid is nu.

Dat terwijl mijn order van dit weekend voor de TL220`s is misgelopen. Toen was ik er aardig van overtuigd maar nu zou ik het niet weten. Ik wacht wel even af tot we weten welke kant het op gaat schommelen.
Als het niet om echt geld zou gaan, maar puur voor de lol, zou ik TS260's kopen, de AEX staat op knappen door de veel te sterke stijging van Arcelor Mittal.
Maar iets zegt me dat de beleggers het volledig normaal gaan vinden als straks Mittal twee keer achter 19% wint.
pi_63508578
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 15:06 schreef jpjedi het volgende:

Ik zou op dit punt geen turbo's meer nemen, geen longs en geen shorts. Daarvoor zit de AEX nu veels te veel in een situatie waar het beide kanten op kan.

Ik denk zelf dat we de komende anderhalve week nog wel even doorstijgen tot 260-280.
pi_63508620
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 15:27 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Als het niet om echt geld zou gaan, maar puur voor de lol, zou ik TS260's kopen, de AEX staat op knappen door de veel te sterke stijging van Arcelor Mittal.
Maar iets zegt me dat de beleggers het volledig normaal gaan vinden als straks Mittal twee keer achter 19% wint.
Zat ik ook aan te denken maar als de US nu ineens opveert door die FED aankondiging kan het zo maar ineens de andere kant op donderen.
pi_63508628
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 15:27 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Mittal stond 2 weken geleden nog op 24 euro. Die 18,5 euro van dit moment is echt niet absurd. Alhoewel ik Mittal op lange termijn nog wel naar de 9 euro zie gaan.
pi_63508683
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 15:37 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Zat ik ook aan te denken maar als de US nu ineens opveert door die FED aankondiging kan het zo maar ineens de andere kant op donderen.
quote:
Faber ziet dollar onderuit gaan

25/11/2008 06:50

De kolossale bedragen die de overheden in het financieel systeem pompen kunnen eventueel leiden tot een sterke rally op de financiële markten, zo merkt Marc Faber op.

Faber waarschuwt echter dat het uitblijven van zo'n rally zou kunnen resulteren in een depressie erger dan die van 1929. De meeste activaklassen zijn zwaar oververkocht, terwijl de beleggers vluchten in dollars en staatsobligaties.

Faber, uitgever van The Gloom, Boom & Doom Report, verwacht in de komende drie maanden niettemin een sterk herstel van de beurskoersen, gekoppeld aan een koersdaling bij staatsobligaties. De dollar zou op een later tijdstip eveneens zwaar onderuit gaan.
http://www.cash.be/articles/index.jsp?siteID=73§ionID=1087&articleID=124019

En dit zei Marc "Dr Doom" Faber op vrijdag 21 november.

Interview met Faber:
http://www.cnbc.com/id/15840232/?video=935450306&play=1
pi_63509230
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 15:49 schreef pberends het volgende:

[..]

Die stem van Faber blijft .
Een beetje zo'n evil-German-scientist stem. Hij denkt dus dat het misschien nog erger kan worden dan 1929-1932, interessant, dat had ik nog niet eerder gehoord.
  dinsdag 25 november 2008 @ 15:58:05 #299
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_63509268
Vooralsnog 12,5% winst op de TS260 in de schaduwportefeuille, maar meer zal dat waarschijnlijk niet worden. Het wil niet meer inkakken!
pi_63509622
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 15:57 schreef Llotyhy het volgende:

[..]

Een beetje zo'n evil-German-scientist stem.
.
pi_63510747
Rood Amsterdam...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')