tis nu toch stabielquote:Op maandag 24 november 2008 14:24 schreef rvlaak_werk het volgende:
na ja, stabiel... Dat moeten we nog maar eens zien aan t eind van de dag
tevens tvp
Ik hoop dat t net zo hard zakt als dat het vrijdag gestegen isquote:Op maandag 24 november 2008 14:26 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
tis nu toch stabiel![]()
16:00 maar afwachten
word je daar rijker van? dan mag het, anders nietquote:Op maandag 24 november 2008 14:28 schreef rvlaak_werk het volgende:
[..]
Ik hoop dat t net zo hard zakt als dat het vrijdag gestegen is
Ik wordt daar als mens rijker vanquote:Op maandag 24 november 2008 14:29 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
word je daar rijker van? dan mag het, anders niet
Want je bent overtuigd dat er dan een beter systeem zal komen, en nog in korte tijd ook?quote:Op maandag 24 november 2008 14:34 schreef rvlaak_werk het volgende:
[..]
Ik wordt daar als mens rijker vanDe ervaring alleen al
Maar ff serieus, ik hoop op een totale ineenstorting van het huidige systeem en dat moet nu eenmaal ergens beginnen.
Tja, het kapitalisme heeft een aantal eeuwen gewerkt, maar werkt nu niet meer. Dus moeten we naar een ander systeem. Dat zal zeker gepaard gaan met een behoorlijke tijd van onrust en (relatieve) chaos, maar uiteindelijk komt hier een systeem uit dat goed zal werken.quote:Op maandag 24 november 2008 14:38 schreef Hertog_Martin het volgende:
[..]
Want je bent overtuigd dat er dan een beter systeem zal komen, en nog in korte tijd ook?
Be careful what you wish for
quote:Op maandag 24 november 2008 14:41 schreef rvlaak_werk het volgende:
[..]
Tja, het kapitalisme heeft een aantal eeuwen gewerkt, maar werkt nu niet meer. Dus moeten we naar een ander systeem. Dat zal zeker gepaard gaan met een behoorlijke tijd van onrust en (relatieve) chaos, maar uiteindelijk komt hier een systeem uit dat goed zal werken.
Maar niet binnen een korte tijd. Ik denk dat het enkele decennia nodig heeft om te evolueren naar een fatsoenlijk systeem.
ruilhandel natuurlijk, gewoon mijn brood tegen jouw auto enzoquote:Op maandag 24 november 2008 15:01 schreef appelsientje het volgende:
[..]sorry ?? omdat de beurs inzakt trekt jij meteen de conclusie dat het kapitalisme niet meer werkt? En dat het daardoor maar moet instorten, want meer dan een chaos zal veroorzaken.
En wat voor een fatsoenlijk systeem had jij dan in ogen?
turbo's short lijken mij linker op dit moment, we kunnen best weer een rally omhoog krijgen nu. Maar ik ga na de bearrally wel weer flink shortquote:Op maandag 24 november 2008 14:25 schreef Lemans24 het volgende:
Pberends, ik hoop met je mee dat we door herstellen, maar turbo's short zijn zoveel beter voor je nachtrust in deze tijden...
De twee keer dat ik de afgelopen maand HARD onderuit ben gegaan met turbo's was beide met longs op het verkeerde moment. Verkoop ze direct weer als je b.v. 20% in de min staat!
Overigens denk ik dat de AEX weer paniekerig gaat doen zodra Wall Street opent. Eerst flink meer in de plus, daarna mee naar beneden. Ik kan me niet voorstellen dat zowel Shell, Fugro, SBM, Mittal, als Randstad op +10% eindigen, daar moet nog wat vanaf.
Hmm opzich geen slechte deal want tegen dat tijdstip is er geen benzine meer...;)quote:Op maandag 24 november 2008 15:09 schreef henkway het volgende:
[..]
ruilhandel natuurlijk, gewoon mijn brood tegen jouw auto enzo
Nee hoor, niet omdat de beurzen iets terugvallen. Meer vanwege de onderliggende problemen. Vooral de oorzaken van de kredietcrisis zijn nauw verwant aan het kapitalisme.quote:Op maandag 24 november 2008 15:01 schreef appelsientje het volgende:
[..]sorry ?? omdat de beurs inzakt trekt jij meteen de conclusie dat het kapitalisme niet meer werkt? En dat het daardoor maar moet instorten, want meer dan een chaos zal veroorzaken.
En wat voor een fatsoenlijk systeem had jij dan in ogen?
het zal wel...quote:AMSTERDAM (Dow Jones)--De AEX moet maandag sluiten boven 232 punten wil de index zicht houden op de mogelijkheid zijn winst van circa 4% dinsdag verder uit te breiden.
232 is zeker een weeeeeerstandquote:
Of alweer gewoon een standquote:Op maandag 24 november 2008 15:20 schreef pberends het volgende:
[..]
232 is zeker een weeeeeerstand.
Moolen Holding 3.02 15.7%quote:Op maandag 24 november 2008 15:44 schreef Lemans24 het volgende:
Waarom zijn op Wall Street van de achterlijke stijgingen mogelijk? Of gebeurt dat in Amsterdam ook wel eens met een financial o.i.d.? En dan niet 20% maar echt hoog.
Zo te zien wel ja...quote:Op maandag 24 november 2008 16:02 schreef pberends het volgende:
En wat waren de huizencijfers?
Ik denk dat het nieuws wel genegeerd wordt.
Tja, de Dow is al zo ver gedaald natuurlijk. Ik denk dat Obama's presentatie een grotere rol gaat spelen.quote:
Of in de woorden van Kees de Kort: "We gaan er weer geld tegenaan zwiepen like there's no tomorrow..."quote:Op maandag 24 november 2008 15:40 schreef rvlaak_werk het volgende:
DJ <1% nu...
Citigroup wel +50%damn... Men heeft wel heel veel vertrouwen in een overheid dat maar met geld blijft smijten...
LOL, kees is al net zo positief over de situatie als Willemquote:Op maandag 24 november 2008 16:08 schreef Llotyhy het volgende:
[..]
Of in de woorden van Kees de Kort: "We gaan er weer geld tegenaan zwiepen like there's no tomorrow..."
Kloptquote:Op maandag 24 november 2008 16:05 schreef Llotyhy het volgende:
Dus ehm, het nieuws is nog slechter dan al verwacht werd en prompt schieten we collectief 2% omhoog?
Mhaow, Middelkoop was vrijdag erg positief over de mogelijkheden van een flinke bearrally van 20-30 procent erbij.quote:Op maandag 24 november 2008 16:11 schreef rvlaak_werk het volgende:
[..]
LOL, kees is al net zo positief over de situatie als Willem
Op maandbasis. Net gezegd op RTLZ. Ook dalen de huisprijzen in de VS. 11%.quote:Op maandag 24 november 2008 16:04 schreef pberends het volgende:
-3,1% op jaarbasisvind ik nog meevallen. Of is dat de maand op maand verandering
?
kwam op mij over als een boer en kiespijn enzo....quote:Op maandag 24 november 2008 16:13 schreef pberends het volgende:
[..]
Mhaow, Middelkoop was vrijdag erg positief over de mogelijkheden van een flinke bearrally van 20-30 procent erbij.
AEX Index (sinds 1983)quote:Op maandag 24 november 2008 16:13 schreef Hertog_Martin het volgende:
wordt dit een top10 groene dag? +6.2% al
Sucker Rally, zoals het ook wel wordt genoemd. Je bent de Sjaak als je nu long gaat.quote:Op maandag 24 november 2008 16:17 schreef rvlaak_werk het volgende:
+7%, volgens RTLZ....
Een echte Bear Rally, of herstel?
2 keer oktober & 1 keer september... Maar goed, blijft elke keer weer spannend om te zien wat de markt verder gaat doenquote:Op maandag 24 november 2008 16:21 schreef SjonLok het volgende:
[..]
Sucker Rally, zoals het ook wel wordt genoemd. Je bent de Sjaak als je nu long gaat.
Zo'n sucker rally gebeurde in November ook al. Bracht niet veel goeds.
Ja, maar die rally van november duurde 5 dagen, en dit is pas dag 1.quote:Op maandag 24 november 2008 16:21 schreef SjonLok het volgende:
[..]
Sucker Rally, zoals het ook wel wordt genoemd. Je bent de Sjaak als je nu long gaat.
Zo'n sucker rally gebeurde in November ook al. Bracht niet veel goeds.
Meestal als de volatiliteit daalt dan stijgt de beurs juist. Je ziet dat de spread ook vrij gering is van +2% tot +7%.quote:Op maandag 24 november 2008 16:25 schreef Hertog_Martin het volgende:
Hm, wel opvallend dat de volatiliteit 6% daalt op een dag als deze...
Nou op dit moment is 14 maart 2003 er al aanquote:Op maandag 24 november 2008 16:15 schreef Llotyhy het volgende:
[..]
AEX Index (sinds 1983)
1. 11 november 1987 +11,8%
2. 13 oktober 2008 +10,6%
3. 13 maart 2003 +10,0%
4. 21 oktober 1987 +9,2%
5. 29 oktober 2008 +9,1%
6. 12 november 1987 +8,7%
7. 19 september 2008 +8,6%
8. 15 oktober 2002 +7,7%
9. 29 juli 2002 +7,7%
10. 14 maart 2003 +7,1%
Zitten we wel in de buurt inderdaad.
Naja, dan moeten we door tot 265, om het vergelijkbaar te maken met die rally. Kan best, maar ik denk wel dat er al een hele harde klap op woensdag en donderdag aankomt.quote:Op maandag 24 november 2008 16:21 schreef SjonLok het volgende:
[..]
Zo'n sucker rally gebeurde in oktober ook al. Bracht niet veel goeds.
zoals vrijdag met de DJ....quote:Op maandag 24 november 2008 16:29 schreef pberends het volgende:
[..]
Meestal als de volatiliteit daalt dan stijgt de beurs juist. Je ziet dat de spread ook vrij gering is van +2% tot +7%.
Das was anders dan dat je -4 begint en +7 sluit.
het Yahoo effect hequote:Op maandag 24 november 2008 16:33 schreef rvlaak_werk het volgende:
weet iemand trouwens waarom Google in de min staat?
Tja, Google is dan ook 10 keer Microsoft. Per aandeelquote:Op maandag 24 november 2008 16:35 schreef henkway het volgende:
[..]
het Yahoo effect he
[ afbeelding ]
Google is overpriced, en MS heeft dat laten weten
Je denk dat dat nog voor 17:30 gebeurt?quote:Op maandag 24 november 2008 16:38 schreef ItaloDancer het volgende:
put op de AEX gekocht
+15% MT en +11% RDS vind ik wat overdreven, en daar draait de hele AEX op![]()
Dow +4% zie ik ze niet vasthouden.
Niet per se... maar als het voor 17:30 al ineen stort doe ik 'm wel weg.quote:Op maandag 24 november 2008 16:39 schreef rvlaak_werk het volgende:
[..]
Je denk dat dat nog voor 17:30 gebeurt?
Yep maar wel logischquote:Op maandag 24 november 2008 16:38 schreef M.Melandri het volgende:
met name ING en Aegon doen het erg goed laatste uur...
Maakt niet uit, die dalen / stijgen toch aan de hand van de onderliggende waarde.quote:Op maandag 24 november 2008 17:05 schreef pberends het volgende:
Wat is jullie ervaring eigenlijk met turbo's op het einde van de dag? Massale sell-off of valt dat mee?
Over zijn bearrally-voorspelling.quote:Op maandag 24 november 2008 17:04 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
wat zegt ie?of heb je het over zn voorspelling?
En toch zeg ik je dat ik denk dat je er winst op gaat maken.quote:Op maandag 24 november 2008 16:38 schreef ItaloDancer het volgende:
put op de AEX gekocht
+15% MT en +11% RDS vind ik wat overdreven, en daar draait de hele AEX op![]()
Dow +4% zie ik ze niet vasthouden.
Ik ga me er niet meer aan wagen. Aegon gaat nog tientallen miljarden afschrijven op beleggingen en hypotheken.quote:Op maandag 24 november 2008 17:34 schreef star_gazer het volgende:
Hmm.. Mooi instapmoment aegon... 3 euro
volgens mij is dat vóór dit jaar (of misschien wel vóór vandaag, not sure) nog nooit gebeurd idd.quote:Op maandag 24 november 2008 17:31 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Dat was theoretisch bezien toch niet mogelijk voor 2008...?
ik heb lopen middelenquote:Op maandag 24 november 2008 17:34 schreef shilizous_88 het volgende:
[..]
En toch zeg ik je dat ik denk dat je er winst op gaat maken.
Flink teruggevallen al, het was +70%quote:Op maandag 24 november 2008 17:38 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://finance.google.com/finance?q=NYSE:C
+58%
Ik snap hier idd ook niks van,afgelopen vrijdag 3,5miljoen verkoop... nu staan ze vol ni de plus en koopt iemand ze weer ?:Squote:Op maandag 24 november 2008 17:39 schreef pberends het volgende:
[ afbeelding ]
Weer het olifantje... waarom koopt de olifant aandelen als het al +20% staat.
Zag 't iddquote:Op maandag 24 november 2008 17:40 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Flink teruggevallen al, het was +70%
Een hele onzekere miljardair is het.quote:Op maandag 24 november 2008 17:42 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Ik snap hier idd ook niks van,afgelopen vrijdag 3,5miljoen verkoop... nu staan ze vol ni de plus en koopt iemand ze weer ?:S
Op de hoogste koers van de dagquote:Op maandag 24 november 2008 17:42 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Ik snap hier idd ook niks van,afgelopen vrijdag 3,5miljoen verkoop... nu staan ze vol ni de plus en koopt iemand ze weer ?:S
Gebeurt iedere dag zowat bij Aegon...quote:Op maandag 24 november 2008 17:44 schreef pberends het volgende:
[..]
Een hele onzekere miljardair is het.
Kijk nog eens? ws 20 min vertraagdquote:Op maandag 24 november 2008 17:51 schreef pberends het volgende:
Waarom zijn de tijden van Turbo's niet 17:30 of later? Allemaal zijn ze 17:29 of eerder.
Nog steeds hetzelfde.quote:Op maandag 24 november 2008 17:57 schreef Hertog_Martin het volgende:
[..]
Kijk nog eens? ws 20 min vertraagd
nee denk het niet we hebben afgelopen weken zoveel ellende geconsumeerd, nu is het ff op, en iedereen is nu constructief aan de slag.quote:Op maandag 24 november 2008 18:13 schreef pberends het volgende:
Donderdag is toch Thanksgiving? Aardige kans dat de rally daarna voorbij is?
juist.quote:Op maandag 24 november 2008 19:33 schreef Wheelgunner het volgende:
Ik gok mensen die op korte termijn winsten hopen, de meeste zullen er binnen een week of twee ook weer uitstappen om winst te nemen.
Fortis lag stil vanaf 2 uur - 3 uur ergens vanmiddag hequote:Op maandag 24 november 2008 20:04 schreef sitting_elfling het volgende:
Leuk die hosanna sfeer, grootste stijgingen hebben vaker laten zien dat het geen herstel toont, en dat is er in wezen ook nog niet, al blijft er genoeg ruimte voor herstel tot 280.
Het is ook leuk om te zien welke aandelen quite obvious aanspreken bij de gemiddelde belegger, de aandelen die boven de 10% eindigden vandaag waren voor mij zelf ook de aandelen die voor lange termijn interesse hebben. Fortis had bijv. maar een waardeloze stijging vandaag.
Mahh dat geloof -- ik niet.quote:Op maandag 24 november 2008 20:12 schreef LXIV het volgende:
Het gaat er om wie de prijs betaald. En dat zal dus de belastingbetaler zijn. In ieder geval: niet alleen maar de aandeelhouder! En daarop zijn de prijzen van nu wel gebaseerd (van sommige aandelen dan).
een rollercoasteruurtje, mwah, kan best tochquote:Op maandag 24 november 2008 20:54 schreef M.Melandri het volgende:
DJ redelijk stabiel of krijgen we nog bizar kwartiertje
Deze constructie wel ja. Alhoewel, C stond afgelopen woensdag nog hoger dan nu dus dat is ook maar relatief...quote:Op maandag 24 november 2008 20:42 schreef LXIV het volgende:
Die bailout van CG is toch ook gunstig geweest voor de aandeelhouders? Die lieten vandaag nog zien dat ze er blij mee waren!! Natuurlijk is de aandeelhouder ook altijd de sigaar wanneer er problemen zijn. Maar hij hoeft het klaarblijkelijk dus niet helemaal alleen te gaan betalen. En dat is dan weer goed nieuws in slechte tijden!
Dat is goed nieuws, maar geen nieuw nieuws.quote:Als je een glazen bol hebt mbt die bailouts, ja dan kun je nu misschien beter verkopen. Maar ja, dan kun je ook wel ff kijken of wat de koersen sowieso doen.
Het gaat erom: Overheden hebben laten zien vastberaden te zijn het systeem niet te laten klappen. En dat is dan goed nieuws.
Voor de belegger enkel...quote:Op maandag 24 november 2008 20:42 schreef LXIV het volgende:
Het gaat erom: Overheden hebben laten zien vastberaden te zijn het systeem niet te laten klappen. En dat is dan goed nieuws.
Precies. Jij snapt het! Want het gelag wordt altijd betaald. En nu mogen de belastingbetalers hun deel inleveren.quote:
Laat me raden, jij zit short?quote:Op maandag 24 november 2008 21:10 schreef RvLaak het volgende:
Ga ik naar huis, log ik ff in... De gehele toko omhoog geknald.... Damn, had graag het commentaar op RTLZ gehoord... Na ja, terugkijken is ook niet mijn ding
Anyway, aan de mogelijke (negatieve) uitkomst van de cijfers van morgen te zien en de negatieve huizenverkoopcijfers van vandaag, denk ik dat morgen weer netjes rood wordt
De beurs staat niet 8% in de plus. De beurs staat 50% in de min. Het is maar net hoe je het bekijkt. Mensen die dit als "de Grote Ommekeer" zien, als het signaal of de bodem, kopen nu voor absolute spotprijzen. Ook met 8% erbij!quote:Op maandag 24 november 2008 21:50 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ook nu de vraag: waarom gaat iemand kopen als de beurs al bijna 8% in de plus staatWeer een trein die alleen maar omhoog kan ofzo
Geh, das op zich wel logisch, alleen normaal rammen ze nog even doorquote:Op maandag 24 november 2008 21:52 schreef Roel_Jewel het volgende:
Valt weer snel terug. Daytraders stappen weer uit...
True, maar 't blijft frappant. Als die mensen nu voor een koopje gaan, zou je denken dat ze het voor wat langere termijn willen aanhouden... Je vraagt je dan af waarom ze niet bij eerder op de dag kochten... Natuurlijk is het achteraf en veel psychologie die lastig te verklaren is, maar toch...quote:Op maandag 24 november 2008 21:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
De beurs staat niet 8% in de plus. De beurs staat 50% in de min. Het is maar net hoe je het bekijkt. Mensen die dit als "de Grote Ommekeer" zien, als het signaal of de bodem, kopen nu voor absolute spotprijzen. Ook met 8% erbij!
Yup. Dan kan/zal de markt er wel weer heel anders uitzienquote:Over een jaar kunnen (want ik pretendeer niet de toekomst te kunnen voorspellen) mensen 100% meer betalen voor een fonds. Of 200%.
o?quote:Op maandag 24 november 2008 22:04 schreef pberends het volgende:
http://www.iex.nl/stocks/NLinNY.asp
Aegon toch weer plusje.
edit: dikke plus zelfs
Oh... stond even 5,24% in de plusquote:Op maandag 24 november 2008 22:20 schreef RvLaak het volgende:
[..]
o?
AEGON 3,25 3,19 -0,06 -1,75%
Ziet er uit als een min...
Enige voorspellingen voor morgen? Gaan we nog meer suckers krijgen die gaan rally'en? Of gaan mensen het slechte nieuws weer lezen en verkopen?
Denken ze toch echt anders overquote:Op maandag 24 november 2008 22:23 schreef pberends het volgende:
Maar de kans op een renteverlaging op korte termijn is nu wel verkeken lijkt me...
quote:Doemgoeroe luidt bodembel
Peter van Kleef - 21 november 2008, 11:45
Marc Faber, de man die bijna altijd aan zijn grijze paardenstaart het toneel op wordt getrokken, als hij weer een doemscenario voorziet, heeft gesproken. En, houdt u vast, hij ziet zomaar een kans voor een stevig herstel in de komende drie maanden.
De enorme hoeveelheid geld die door overheden in het systeem worden gepompt, zouden een stevige rally moeten veroorzaken in aandelen die hard zijn afgestraft. Maar Faber houdt ook de keerzijde van de medaille voor.
Als de geldpomp vergeefs blijft draaien en de enorme injecties geen resultaat opleveren, dan moeten we ons opmaken voor een periode die erger wordt dan de Grote Depressie (vanaf 1929). Voorlopig houdt Faber het er op dat de markten ondertussen 'terribly oversold' zijn.
"De rally op de aandelenmarkten kan leiden tot een sell off van obligaties en de dollar", denkt Faber. "Die aandelenrally kan wel eens sterker uitpakken, dan nu rekening mee wordt gehouden." Fabers track record is imposant genoeg om zijn uitspraken serieus te nemen.
Overigens liet hij een dikke maand geleden ook al optekenen dat de dalingen dermate overdreven zijn dat een herstel niet onlogisch was. Zijn bodembel klonk toen in elk geval een tikkeltje te vroeg. Lees gerust verder op CNBC.com.
Als ik alle berichten op dit forum in ogenschouw neem, dan valt de daling nog best mee. Bedrijfswinsten lopen zeer sterk terug, talloze bedrijven maken zelfs dik verlies, er komt een recessie aan in 2009 die zijn weerga niet kent etc.quote:Op maandag 24 november 2008 22:25 schreef pberends het volgende:
Voorlopig houdt Faber het er op dat de markten ondertussen 'terribly oversold' zijn.
wel als je er van uit gaat dat ze over drie jaar 100% hoger staan, dat is 30% per jaarquote:Op maandag 24 november 2008 23:30 schreef SjonLok het volgende:
[..]
Als ik alle berichten op dit forum in ogenschouw neem, dan valt de daling nog best mee. Bedrijfswinsten lopen zeer sterk terug, talloze bedrijven maken zelfs dik verlies, er komt een recessie aan in 2009 die zijn weerga niet kent etc.
Wat mij betreft is er geen sprake van dat aandelen spotgoedkoop zijn.
Wat bedoel je?quote:Op maandag 24 november 2008 23:41 schreef henkway het volgende:
wel als je er van uit gaat dat ze over drie jaar 100% hoger staan, dat is 30% per jaar
Als je nu op de top staat en ze staan over vier jaar even hoog heb je geen rendement
Of een aandeel goedkoop is of duur heeft niks te maken met het feit of hij nu over een jaar 100% hoger staat. Dan kan hij in wezen nog spotgoedkoop zijn.quote:Op maandag 24 november 2008 23:41 schreef henkway het volgende:
[..]
wel als je er van uit gaat dat ze over drie jaar 100% hoger staan, dat is 30% per jaar
Als je nu op de top staat en ze staan over vier jaar even hoog heb je geen rendement
Ik bedoel je kunt beter in een slechte conuctuur goede aandelen kopen voor 30% van de oorspronkelijke waarde, dan aandelen in een hoogconjunctuur die tegen 100% worden aangeboden.quote:
Der wordt meteen naar de futures op Wall street gekeken he, die staan 0,7% in de min. Ik denk dat het een rustig dagje wordt met een klein plusje of minnetje.quote:Op dinsdag 25 november 2008 08:16 schreef Llotyhy het volgende:
Best opmerkelijk. Azië dik groen, Amerika steeg nog een beetje door na de sluiting in Europa, dus ik had verwacht dat er nog wel wat ruimte naar boven zou liggen... geeft maar weer aan hoe dramatisch het allemaal is.
Van korte duurquote:
Eventjes min 4%... wat een drama dit aandeel.quote:
Hoeveel heb je ervan?quote:Op dinsdag 25 november 2008 10:07 schreef pberends het volgende:
[..]
Eventjes min 4%... wat een drama dit aandeel.
En het lijkt waarheid te worden... Staan in de plus nu.quote:Op dinsdag 25 november 2008 09:53 schreef rvlaak_werk het volgende:
25-11-2008 - Ondernemers industrie buitengewoon somber
25-11-2008 - Vertrouwen consument licht gedaald
Wederom geen goed nieuws. Dus zullen we wel weer flink in de plus eindigen
Mittal is meer ordinaire staalverkoper, terwijl AMG hoge kwaliteit metalen producten maakt geloof ik.quote:Op dinsdag 25 november 2008 11:55 schreef slap het volgende:
AMG lijkt nu ook in te zien dat het voorzichtig kan stijgen. Hehe.
Mittal en AMG... is daar verder nog een connectie te leggen behalve dan dezelfde sector die ze delen?
Hoeveel procent van de AEX bestond eigenlijk uit Mittal?quote:Op dinsdag 25 november 2008 11:48 schreef Lemans24 het volgende:
Arcelor Mittal zorgt vrijwel eigenhandig voor de stijging. Alweer +9% en alweer 33% boven het minimum van 20 november.
8,76 procent, volgens mijn snelle berekening.quote:Op dinsdag 25 november 2008 11:59 schreef pberends het volgende:
[..]
Hoeveel procent van de AEX bestond eigenlijk uit Mittal?
0quote:
Omdat er best rally omhoog kan komen, we zijn nog steeds oversold op het moment. Ik wacht dat de AEX binnen 1 week op 255-275 punten staat.quote:Op dinsdag 25 november 2008 12:22 schreef rvlaak_werk het volgende:
heeft iemand enig idee waarom we stijgen, of is het weer dezelfde irrationele reactie op het nieuws als dat we eerder hebben gezien?
Danke schon.quote:Op dinsdag 25 november 2008 12:04 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
8,76 procent, volgens mijn snelle berekening.
Ja, een TS250 als de AEX op 247 staat. Ik zou het er niet op wagen.quote:Op dinsdag 25 november 2008 12:30 schreef Lemans24 het volgende:
Turbootje short op Arcelor Mittal (staat op de Franse beurs) wordt nu wel heel aantrekkelijk. En ik sta ook te popelen TS250 aan te schaffen...
en 249,75...quote:Op dinsdag 25 november 2008 12:32 schreef pberends het volgende:
[..]
Ja, een TS250 als de AEX op 247 staat. Ik zou het er niet op wagen.
edit: 248
Short zou ik sowieso voorlopig niet gaan. Wacht eerst de eerstvolgende bearrally maar af.
Hoog 249,7500quote:Op dinsdag 25 november 2008 12:30 schreef Lemans24 het volgende:
Turbootje short op Arcelor Mittal (staat op de Franse beurs) wordt nu wel heel aantrekkelijk. En ik sta ook te popelen TS250 aan te schaffen...
Morgen een 270 misschienquote:Op dinsdag 25 november 2008 12:59 schreef pberends het volgende:
[..]
Hoog 249,7500
Sta je nog steeds te popelen?
Maar aan die realiteit hebben speculanten niets.quote:Op dinsdag 25 november 2008 13:15 schreef rvlaak_werk het volgende:
Analist van Iris op RTLZ (13:00): Bodem nog lang niet in zicht... Klinkt "goed".
Van -2,5% naar +2% is niet erg boeiend hoor, dezer dagen.quote:Op dinsdag 25 november 2008 13:52 schreef Lemans24 het volgende:
tien punten stijgen en vervolgens 5 dalen is toch vrij fors. Stukje volatieler weer, vinden die analisten niet goed meestal...
Klopt, maar toch een euro op je turbo'squote:Op dinsdag 25 november 2008 13:59 schreef pberends het volgende:
[..]
Van -2,5% naar +2% is niet erg boeiend hoor, dezer dagen.
Ja, BNP van Amerika is 60% gedaald.quote:Op dinsdag 25 november 2008 14:22 schreef Llotyhy het volgende:
Enorme streep naar boven ineens trouwens, is er ergens nieuws?
Gezien de reacties van beleggers de laatste tijd op het nieuws, kan het best zijn dat citigroup eindelijk helemaal kapot is... Of dat ze nog gewoon doorademen en daar blij om zijn...quote:Op dinsdag 25 november 2008 14:22 schreef Llotyhy het volgende:
Enorme streep naar boven ineens trouwens, is er ergens nieuws?
Hmmm dan moeten we de hele beurs afschaffenquote:Op dinsdag 25 november 2008 14:21 schreef Llotyhy het volgende:
Dat wordt toch algemeen aangenomen als een van de oorzaken van de beurskrach van de jaren '80? Computers die automatisch begonnen te verkopen overal...
A, duidelijk. Dat valt nog mee... Ben benieuwd wanneer de echte klap komt voor de VS, of worden de huizenverkopen hier niet in mee genomen?quote:Op dinsdag 25 november 2008 14:39 schreef pberends het volgende:
VS economische groei KW3 gewijzigd naar -0,5% van -0,3% 14:30:00
VS economische groei KW3 verwachting was -0,6% 14:30:00
En wat is er om half 4 dan?quote:Op dinsdag 25 november 2008 13:48 schreef M.Melandri het volgende:
Gewoon wachten tot half 4 gebeurt tot nu toe geen 1ne flikker...gaap
Dat vind jij meevallen?quote:Op dinsdag 25 november 2008 14:40 schreef rvlaak_werk het volgende:
[..]
A, duidelijk. Dat valt nog mee... Ben benieuwd wanneer de echte klap komt voor de VS, of worden de huizenverkopen hier niet in mee genomen?
Daarom durf ik geen TT te nemen . Voor een aandelenuitgifte of een claimemissie.quote:Op dinsdag 25 november 2008 12:03 schreef pberends het volgende:
BRUSSEL (AFN) - Bierbrouwer Inbev geeft ruim 986 miljoen nieuwe aandelen uit om een deel van de overname van de Amerikaanse brouwer Anheuser Busch te financieren. Dat maakte de brouwer, onder de nieuwe naam Anheuser Busch-Inbev, maandag bekend.
Uitstaande aandelen 610,00 miljoen
OMG, gewoon even 150% extra aandelen uitgeven... echt een stel gestoorde mafkezen zijn het.
Zit dus niet in aandelen van een bedrijf dat op het moment overnames doet. TomTom next met een aandelenemissie?
Net zo goed als die van jou!quote:Op dinsdag 25 november 2008 12:35 schreef pberends het volgende:
07:24 Fugro; koersdoel verlaagd naar EUR28 van EUR74,50. Het advies blijft buy - ING Wholesale Banking.
Ook niet te geloven die adviezen.
Ik las t verkeerd omquote:Op dinsdag 25 november 2008 15:02 schreef Llotyhy het volgende:
[..]
Dat vind jij meevallen?Dat is heel erg flink hoor... 0,5% is dramatisch slecht en het schokkende is, dit is pas het derde kwartaal, de kwartaalcijfers in januari/februari van het vierde kwartaal gaan helemaal schokkend zijn.
Als het niet om echt geld zou gaan, maar puur voor de lol, zou ik TS260's kopen, de AEX staat op knappen door de veel te sterke stijging van Arcelor Mittal.quote:Op dinsdag 25 november 2008 15:06 schreef jpjedi het volgende:
Tja ik wil weer eens wat met turbo`s proberen maar op het moment is het zo`n disco dat ik geen idee heb wat wijsheid is nu.![]()
Dat terwijl mijn order van dit weekend voor de TL220`s is misgelopen.Toen was ik er aardig van overtuigd maar nu zou ik het niet weten. Ik wacht wel even af tot we weten welke kant het op gaat schommelen.
Ik zou op dit punt geen turbo's meer nemen, geen longs en geen shorts. Daarvoor zit de AEX nu veels te veel in een situatie waar het beide kanten op kan.quote:Op dinsdag 25 november 2008 15:06 schreef jpjedi het volgende:
Tja ik wil weer eens wat met turbo`s proberen maar op het moment is het zo`n disco dat ik geen idee heb wat wijsheid is nu.![]()
Dat terwijl mijn order van dit weekend voor de TL220`s is misgelopen.Toen was ik er aardig van overtuigd maar nu zou ik het niet weten. Ik wacht wel even af tot we weten welke kant het op gaat schommelen.
Zat ik ook aan te denken maar als de US nu ineens opveert door die FED aankondiging kan het zo maar ineens de andere kant op donderen.quote:Op dinsdag 25 november 2008 15:27 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Als het niet om echt geld zou gaan, maar puur voor de lol, zou ik TS260's kopen, de AEX staat op knappen door de veel te sterke stijging van Arcelor Mittal.
Maar iets zegt me dat de beleggers het volledig normaal gaan vinden als straks Mittal twee keer achter 19% wint.
Mittal stond 2 weken geleden nog op 24 euro. Die 18,5 euro van dit moment is echt niet absurd. Alhoewel ik Mittal op lange termijn nog wel naar de 9 euro zie gaan.quote:Op dinsdag 25 november 2008 15:27 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Als het niet om echt geld zou gaan, maar puur voor de lol, zou ik TS260's kopen, de AEX staat op knappen door de veel te sterke stijging van Arcelor Mittal.
Maar iets zegt me dat de beleggers het volledig normaal gaan vinden als straks Mittal twee keer achter 19% wint.
quote:Op dinsdag 25 november 2008 15:37 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Zat ik ook aan te denken maar als de US nu ineens opveert door die FED aankondiging kan het zo maar ineens de andere kant op donderen.
http://www.cash.be/articles/index.jsp?siteID=73§ionID=1087&articleID=124019quote:Faber ziet dollar onderuit gaan
25/11/2008 06:50
De kolossale bedragen die de overheden in het financieel systeem pompen kunnen eventueel leiden tot een sterke rally op de financiële markten, zo merkt Marc Faber op.
Faber waarschuwt echter dat het uitblijven van zo'n rally zou kunnen resulteren in een depressie erger dan die van 1929. De meeste activaklassen zijn zwaar oververkocht, terwijl de beleggers vluchten in dollars en staatsobligaties.
Faber, uitgever van The Gloom, Boom & Doom Report, verwacht in de komende drie maanden niettemin een sterk herstel van de beurskoersen, gekoppeld aan een koersdaling bij staatsobligaties. De dollar zou op een later tijdstip eveneens zwaar onderuit gaan.
Die stem van Faber blijftquote:Op dinsdag 25 november 2008 15:40 schreef pberends het volgende:
[..]
[..]
Interview met Faber:
http://www.cnbc.com/id/15840232/?video=935450306&play=1
Een beetje zo'n evil-German-scientist stem. Hij denkt dus dat het misschien nog erger kan worden dan 1929-1932, interessant, dat had ik nog niet eerder gehoord.quote:
quote:Op dinsdag 25 november 2008 15:57 schreef Llotyhy het volgende:
[..]
Een beetje zo'n evil-German-scientist stem.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |