Ja, er is zeker hoop, volgend jaar vanaf juni gaan wij proberen zwanger te worden. Ik zou het liefst gister al zwanger zijn, maar dat is werktechnisch niet handig. Ben net aan een nieuwe baan begonnen en dat kost veel energie.quote:Op zondag 23 november 2008 16:51 schreef Rabsadani het volgende:
Dankjewel Poezebeest! Ik volg het niet altijd even goed, wat is jouw situatie? Is er hoop?
Ik herken het helemaal BE, ik wil zo graag nu zwanger wordenquote:Op dinsdag 25 november 2008 08:45 schreef Brighteyes het volgende:
Ik rammel.
Ik klapper.
Ik stuiter.![]()
Mijn verstand zegt dat even wachten beter is, maar mijn hart...![]()
![]()
Ohh, wat leuk en spannend!quote:Op dinsdag 25 november 2008 09:51 schreef becky27 het volgende:
hee pssst tvp.....enne een klein nieuwtje (hopelijk leest collega niet hier mee) maandag mijn laatste pil en dan gaan we ervoor!
quote:Op dinsdag 25 november 2008 10:17 schreef Poppedein het volgende:
oh wat spannend becky!! Dus toch nog een stuk eerder dan jullie van te voren gedacht hadden hè... good for you!! Als het goed voelt moet je er gewoon voor gaan!!
Oe BE.. waarom zegt je verstand wachten dan? Al zou je direct zwanger raken, dan is het toch al weer 9 maanden verder als de 2e er is.quote:Op dinsdag 25 november 2008 08:45 schreef Brighteyes het volgende:
Ik rammel.
Ik klapper.
Ik stuiter.![]()
![]()
Wat leukquote:Op dinsdag 25 november 2008 09:51 schreef becky27 het volgende:
hee pssst tvp.....enne een klein nieuwtje (hopelijk leest collega niet hier mee) maandag mijn laatste pil en dan gaan we ervoor!
Dat dachten mijn ouders ook. Ze hebben er twee jaar over gedaan voor mij... En nu scheel ik dus nog geen jaar met mijn zus.quote:Op dinsdag 25 november 2008 20:43 schreef Brighteyes het volgende:
Maandjes wachten omdat het dan beter uit komt of fijner is doen wij iig niet aan. Bij Sasha duurde het 16 maanden, elke maand is een kans.
Om F. kun je niet heen natuurlijk, maar ik heb het er met de dietiste over gehad en zij zegt dat het natuurlijk beter is om eerst af te vallen, vooral voor jezelf, maar begeleid en met beleid kun je best beperkt aankomen of zelfs gelijk blijven zonder dat je kindje te kort komt en dan ben je zo 10 kg kwijt na je bevallingquote:Op dinsdag 25 november 2008 20:08 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, dat heeft wel nut natuurlijk. Er komen hoe dan ook zwsch kilo's bij, maar het is voor mijn lichaam natuurlijk alleen maar prettiger als het start-gewicht minder hoog is. Is toch minder zwaar. Staat leuker met kleren en is gewoon voor alles wel beter, minder kans op een suiker-kindje, mss dat dan een ruggeprik wel wil lukken bij de bevalling. En mss wel zelfs gewoon makkelijker zwanger.
En na de zwangerschap scheelt het gewoon. Er moeten er nog veel meer dan die 10 vanaf, en alles wat ik er nu af krijg is gewoon mooi.
Ach weet je? De grootste rem is F. hoor, als het aan mij ligt...
quote:Op dinsdag 25 november 2008 21:01 schreef Brighteyes het volgende:
Happy, dat was ook mijn doel, en de eerste maanden ging dat ook prima, kwam ik keurig heel weinig aan, maar de laatste 3 maanden ben ik echt los gegaan!
Jij loopt al bij een dietiste en je bent sowieso al zo goed bezig, het gaat je vast lukken!
En dan word je gewoon mijn grote voorbeeld.![]()
Wachten op een bepaalde maand om te willen bevallen, hebben wij nooit gedaan. Zou ik ook nooit gedaan hebben (ook al kwam de hele hormonenrommel er niet bij)quote:Op dinsdag 25 november 2008 20:42 schreef Poezebeest het volgende:
Ja, mannen die overgehaald moeten worden eerder te beginnen dan in de planning staat. Ik heb er hier ook eentje zitten. Ik rammel en op los en we hebben het wel over kinderen, maar hij wil wachten tot we getrouwd zijn. Ik vind het een stomme reden, want ik rammel en wil NU een kindje.
Verder zijn er weinig redenen om te wachten, het duurt immers 9 maanden voor het zo ver is. Stiekem zou ik wel in het voorjaar willen bevallen, maar dan moeten we idd wachten tot juni/juli volgend jaar. En of ik daar op wil wachten... Als ik me schik naar vriendlief wel, want in juni trouwen we.
Controle? Dat wil ik helemaal nietquote:Op dinsdag 25 november 2008 21:21 schreef Poezebeest het volgende:
Ik heb graag alles onder controle, dus ook wanneer ik zwanger word. Maar ik weet ook dat ik daar geen controle op kan hebben en de natuur zijn werk zal doen...
ik denk dat ik dan eerst even een ander nick moet aanmaken en ik weet niet hoe dat het beste gaat. maar wie weet.......quote:Op dinsdag 25 november 2008 18:45 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Oe BE.. waarom zegt je verstand wachten dan? Al zou je direct zwanger raken, dan is het toch al weer 9 maanden verder als de 2e er is.
Becky, spannend! Kom je gezellig mee kletsen in het 2e streepjes topic?
Oh zo herkenbaar... het is best een poos weggeweest, maar nu in mijn omgeving een babietje geboren, er wordt er nog een verwacht, shoppen naar kraamcadeautjes en dan die vreselijke site die pas in Z&G werd gepost... hellupquote:Op dinsdag 25 november 2008 08:45 schreef Brighteyes het volgende:
Ik rammel.
Ik klapper.
Ik stuiter.![]()
![]()
Nee, studie is geen reden om te wachten meer, die zit in de laatste fase, maar er zijn wel wat andere dingetjes waarom ik liever nog een paar jaar wacht, zo wil ik eerst nog een poosje werken en afvallen tot een gezond gewicht vind ik ook wel belangrijk. Ik sta er ook met mijn hoofd én hart helemaal achter, behalve dan nu, evenquote:Op woensdag 26 november 2008 22:34 schreef bixister het volgende:
miss_d, jullie zijn er misschien ook inmiddels wel gewoon echt aan toe? hoe ver ben je met je studie inmiddels, of was er nog iets anders waar je op wachtte (ik weet 't niet meer zo goed)?
Hier net zo. (zo raar hoe ik zo vaak zoveel herken in jouw woorden!!)quote:Op zondag 30 november 2008 19:33 schreef Brighteyes het volgende:
Ik geloof dat ik het gerammel weer een klein beetje tot bedaren heb kunnen brengen.
Ik zou dolgraag zwanger willen zijn en wil ook echt nog wel een tweede kindje.
Maar het is op dit moment eigenlijk ook gewoon zo ontzettend leuk met Sasha en met z'n drietjes dat het ook gewoon even goed is zo.
Dit zou zo een post van mij kunnen zijn!!quote:Op maandag 8 december 2008 19:57 schreef Poezebeest het volgende:
Hier rammel ik heel hard en iser nog niet zo mee bezig op dit moment. Kaart het regelmatig aan in de hoop dat hij zegt, "okee, we kunnen". Tot nu toe lopen die pogingen op niks uit.
Hij wil nog graag genieten met mij, is bang dat hij straks aan huis gebonden is en niets meer kan doen. Vind ik onzin want ik ben heel makkelijk en denk dat ons leven wel zal veranderen, maar dat we nog net zo kunnen genieten. Maar heb hem helaas nog niet kunnen overtuigen. Daarnaast vindt hij het stiekem ook heel erg eng om papa te worden. Maar ik denk dat hij de leukste papa van de wereld wordt
Misschien kunnen we tips uitwisselen om zo snel mogelijk naar het volgende topic door te stromen...quote:Op maandag 8 december 2008 20:47 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Dit zou zo een post van mij kunnen zijn!!
Als ik goede tips had, was ik niet meer in dit topic geweestquote:Op maandag 8 december 2008 21:00 schreef Poezebeest het volgende:
[..]
Misschien kunnen we tips uitwisselen om zo snel mogelijk naar het volgende topic door te stromen...
Oeps, beetje late reactie, had je vraag niet gezienquote:Op zondag 30 november 2008 23:53 schreef bixister het volgende:
Yoni, waarom wil je eigenlijk niet rammelen, als ik vragen mag?
(misschien heb je 't al eens verteld, en sorry als de vraag te persoonlijk is!)
Je hebt een punt... Lekker mutsig van mij, hahaquote:Op dinsdag 9 december 2008 07:17 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Als ik goede tips had, was ik niet meer in dit topic geweest
je hebt je PM box niet aan staan
Kan me heel goed voorstellen dat je om bovenstaande redenen geen biologisch kindje wil. Adopteren en pleegkinderen zijn dan een goed "alternatief" vindt dit een raar woord in deze contextquote:Op woensdag 10 december 2008 16:51 schreef Yoni het volgende:
[..]
Oeps, beetje late reactie, had je vraag niet gezien![]()
Tja, beetje verschillende redenen eigenlijk. Ik heb sowieso al nooit zo heel erg de behoefte gehad aan een 'eigen' kindje, ik wilde altijd graag adopteren. Daar ben ik ook serieus mee begonnen, maar vlak voordat ik de voorlichtingscursus had, gingen vrijwel alle kanalen voor alleenstaanden dicht. Ik heb toen besloten er mee te stoppen, omdat het financieel een hele opgave zou zijn om het allemaal voor elkaar te krijgen, met inmiddels een hele grote kans dat het niet eens meer zou lukken.
Ik heb zelf ADHD en wil daar éigenlijk een eventueel natuurlijk kindje niet ook mee opzadelen (is erfelijk en zowel mijn vader als halfbroertje hebben het ook), dus daar komt een deel van mijn dillemma voor een eigen kindje vandaan (plus dat ik de wereld om ons heen helemaal niet zo positief vind veranderen en ik dus niet weet of ik daar uberhaupt nog een kindje in geboren wil laten worden).
Laatste, niet bepaald onbelangrijke punt, mijn vriend wil niet. Gewoon pertinent niet. Niet zelf (hij is gesteriliseerd), geen adoptie, geen pleeg.
Maar ja...ik rammel dus inmiddels wel weer.
Dankjewel en ik hoop het ook! Ik wacht rustig af en ondertussen post ik gewoon hier tot ik uiterlijk in juni verhuis naar het volgende topic! Eigenlijk mag ik ook niet 'zeuren', juni is al bijna. Maar ik wil helemaal niet wachten tot juni, ik wil NU een baby...quote:Op woensdag 10 december 2008 21:33 schreef Brighteyes het volgende:
Oh Poezebeest, ik vraag wel eens aan mijn man of hij ooit had gedacht dat het zo leuk zou zijn, en zijn antwoord is steevast nee.![]()
Maar ja, wrsch kunnen 100 kerels dat tegen de jouwe zeggen, dat zal zijn angst er niet minder om maken.
Ik hoop dat hij snel een beetje bijdraait.
Wat is het toch verdomde lastig wanneer je gevoel en verstand niet op één lijn zitten! Stomme biologische klok en rammelende eierstokken ook! Knuffel voor jou!quote:Op maandag 15 december 2008 20:21 schreef Yoni het volgende:
Ik kreeg net een mailtje van mijn mamma, met daarin foto's van haar en mijn stiefvader met de één maand oude baby van een vriendinnetje van mijn mams...
Zo lief! Zowel de baby als mijn mams en stiefpaps met zo'n frummelig hoopje op schoot. En ze keken zo trots...
Ik moest (en moet) er helemaal van huilen omdat ik gewoon echt niet meer weet wat ik nou wil. En omdat ik vind dat ze zo naar mijn baby moeten kijken. Daar zit ik dan met al mijn rationele redenen om niet aan kinderen te gaan.
Verdomde biologische klok en eierstokken die kunnen rammelen!!
Ik heb nog 10,5 jaar tot mijn 40equote:Op maandag 15 december 2008 22:58 schreef Zigeunermeisje het volgende:
Hoeveel tijd heb je nog tot je 40e?
Ik vind het een moeilijk iets, je leeft maar 1 keer en gelijk ook zonder of met kinderen. Ook later, als we groot zijn en weer kleiner worden, bedoel ik.
Ik heb afgelopen week óók gedroomd dat jij zwanger wasquote:Op woensdag 17 december 2008 @ 14:26 schreef Burdie het volgende:
Sja, ik ben een 'kindermagneet'... waar ik ook ben, als er kinderen zijn, ben ik binnen no-time met ze aan het spelen, stoeien, geinen, etc.
Ik rammel gelukkig niet altijd even hard, maar afgelopen week had ik gedroomd dat ik zwanger was. Voor mij tijd om even iets minder in OUD te lurken (maar het is zo leuheuheuheuheuk!).
als het niet lukt, lijkt het rammelen me nog veel moeilijker
![]()
.
Nietus, ik ben hartstikke ongesteldquote:Op woensdag 17 december 2008 17:09 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Ik heb afgelopen week óók gedroomd dat jij zwanger was
Het is vast een voorspellende droom dan
quote:Op woensdag 17 december 2008 @ 17:21 schreef Burdie het volgende:
[..]
Nietus, ik ben hartstikke ongesteld.
Dat heeft die van mij ook een keer gezegd..quote:Op woensdag 17 december 2008 14:58 schreef leonieke het volgende:
Ter zelfbescherming kijk ik ook bijna nooit in bepaalde topics, hoor, Burdie.
Soms moet ik ook gewoon minder posten of lurken in OUD omdat ik me er soms slechter door voel. Onlangs zat ik te snotteren aan mijn pc toen ik hier aan het posten was (waarschijnlijk na minder goed nieuws van de gyn). Reactie van mijn man: als dit door FOK! komt, kan je daar wat mij betreft direct mee stoppen. Hard, maar het helpt wel voor mij![]()
Ik wil oohook!!quote:Op donderdag 18 december 2008 13:54 schreef Zigeunermeisje het volgende:
Wij hebben deze week goed gepraat en afwegingen gemaakt en gaan er weer 100% voor.
Mja, op zijn zachtst uitgedrukt, mijn man is geen fan van FOKquote:Op donderdag 18 december 2008 14:22 schreef Vicky het volgende:
[..]
Dat heeft die van mij ook een keer gezegd..
"Je bent er veel te veel mee bezig en leest veel te veel op dat stomme FOK.. kap daar nou eens mee"
Bij mij ging het een beetje andersom. In eerste instantie had ik zoiets van "dan maar alleen mét kind" en ben die adoptieprocedure begonnen. Rond die tijd leerde ik mijn huidige vriend ook kennen en toen het adoptieverhaal zo uitzichtloos werd had ik dus zoiets van "Dan maar een relatie en geen kinderen".quote:Op dinsdag 16 december 2008 10:45 schreef RockabeIIa het volgende:
Yoni, moeilijk... Rond de 30 is echt zo' n leeftijdsomslagpunt. Ik heb destijds de keus gemaakt om zelf die keus en kans te maken ipv voor eeuwig op mijn ex-partner te wachten en mijn relatie toen beeindigd. Dan maar alleen en zonder kinderen, dacht ik...
2 mnd later had ik een nieuwe vriend, juist wat ik helemaaaaal niet wilde. Ik wilde graag een tijdje single zijn.
En 12 maand later was ik uitgerekend... En ik heb nooit spijt gehad.
Hiermee verklap je het eigenlijk al he... je weet heel goed wat je wilt, maar durft die beslissing niet te nemen... of zit ik er ver naast?quote:Op donderdag 18 december 2008 15:24 schreef Yoni het volgende:
Zoals ik al zei: ik weet niet wat ik wil(of nou ja, misschien ook eigenlijk wel).
Bedankt! En sterkte of succes met het rammelen allemaal!quote:Op donderdag 18 december 2008 14:06 schreef Brighteyes het volgende:
Oeh wat leuk Zigeunermeisje!
Dan mag je gelijk weer over naar het topic 'Wachten op een tweede streepje'!
Ik hoop voor je dat het snel raak is!
zie reactie aldaarquote:Op donderdag 18 december 2008 21:18 schreef Brighteyes het volgende:
Zooo, er staat een filmpje in het filmpjes topic hoor.
Het grote ouder(s) filmpjestopic, deel 8
Teleurstelling is niet veel groter. De kans dat het raak was, was ook echt heel klein en dat wist ik natuurlijk ook wel. Hoop dat 2009 wel twee streepjes gaat brengen!quote:Op maandag 22 december 2008 15:21 schreef innepin het volgende:
Ahh poezebeest, dubbel gevoel he? Teleurstelling en opluchting tegelijk, waarbij de teleurstelling ws toch net iets groter is..
Sterkte en ik hoop dat je binnenkort gewoon wél een mooi kadootje krijgt
quote:Op zaterdag 3 januari 2009 15:04 schreef leonieke het volgende:
Hoi Rammelaars![]()
Eerst en vooral: een gelukkig en niet al te veel rammelend nieuwjaar!
En hoe gaat het met jullie? Hier wordt er nog steeds flink gerammeld. Een aantal mensen zijn al komen zien naar ons huis en als we ze even het huis tonen krijgen we steevast de vraag wat nu precies de kinderkamer zal worden. "Ah ja, je hebt 4 slaapkamers, dat is zo goed als bekennen dat jullie kinderen willen"
Euh.. willen?![]()
![]()
Vrienden van mij hebben 5 slaapkamers (en 2 badkamers) in hun huis en die willen helemaal geen kinderenquote:Op zaterdag 3 januari 2009 15:04 schreef leonieke het volgende:
Hoi Rammelaars![]()
Eerst en vooral: een gelukkig en niet al te veel rammelend nieuwjaar!
En hoe gaat het met jullie? Hier wordt er nog steeds flink gerammeld. Een aantal mensen zijn al komen zien naar ons huis en als we ze even het huis tonen krijgen we steevast de vraag wat nu precies de kinderkamer zal worden. "Ah ja, je hebt 4 slaapkamers, dat is zo goed als bekennen dat jullie kinderen willen"
Euh.. willen?![]()
![]()
Oh maar als je er zelf helemaal klaar voor bent, lijkt elke maand wachten een maand te veel, héquote:Op zaterdag 3 januari 2009 15:20 schreef Poezebeest het volgende:
[..]
Hallo terug!
Hier nog steeds flink gerammel en de hoop dat vriendlief binnenkort overstag gaat en eerder wil beginnen dan juni. Eigenlijk duurt dat helemaal niet zo heel lang meer, maar voor mijn gevoel zijn dat nog jaaaaaren ipv een paar maanden. Ik ben er in ieder geval helemaal klaar voor!
De meeste mensen weten wel dat we er mee bezig zijn en weten ook dat het allemaal niet zomaar wil lukken. Maar er zijn altijd wel mensen die het nog niet weten. Op zo'n moment wil ik het eigenlijk ook liever niet vertellen omdat de meeste mensen dan zo'n schuldgevoel krijgen omdat ze die vraag gesteld hebben. En dat is ook voor hen niet fijnquote:@Leonieke: lijkt me best moeilijk wanneer mensen denken dat jullie kinderen willen door het aantal kamers, maar dat jullie het liefst meteen kinderkamers er van hadden kunnen maken. Weten mensen wel dat jullie bezig zijn en het allemaal niet zo makkelijk gaat? Wij hebben ook vrienden die hebben aangegeven er mee bezig te zijn, maar waar het niet wil lukken. Zij zijn er op zich heel open over, maar soms vinden zed het wel vervelend wanneer mensen vragen of ze nog niet zwanger zijn. Stiekem hoop ik heel erg dat zij voor ons zwanger zijn, ik gun het ze echt heel erg!
Tut tut, misschien best toch per trimester eens vragen of ze zeker geen kinderen willenquote:Op zaterdag 3 januari 2009 15:24 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Vrienden van mij hebben 5 slaapkamers (en 2 badkamers) in hun huis en die willen helemaal geen kinderen
Dat krijg je natuurlijk met neefjes. Die zijn gewoon té schattig.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 16:15 schreef kaatjejannie het volgende:
Een week op vakantie gaan met je neefje van 11 maanden tempert het rammelen niet...
Het is alleen maar meer geworden.....
Ja, dat vind ik ook! En het wordt misschien nog wel eerder ook! In tegenstelling tot sommige meiden hier moet ik vriendlief eerder afremmen dan stimuleren om te beginnen. Het zou me niks verbazen als we juni niet eens halen!quote:
Ja, dat is eigenlijk ook wel de reden waarom ik niet heel erg enthousiast ben. Ik vind het superleuk (al heb ik uiteraard angsten en twijfels, maar dat zal iedereen hebben!), maar het is toch nog een beetje een ver van mijn bed-show. En aangezien ik niet weet of het dat lange tijd zal blijven of misschien wel altijd, probeer ik het vooralsnog allemaal maar nuchter te bekijken! Ik weet alleen al wel hoe de kinderkamer ingericht moet wordenquote:Op dinsdag 6 januari 2009 20:08 schreef Burdie het volgende:doe mij zo'n vriend
. Nu maar hopen dat het jullie is gegeven
.
Nouja, dat is hier niet helemaal het geval hoorquote:Op dinsdag 6 januari 2009 20:19 schreef Mula het volgende:
Wel balen dat jouw vriend nog niet mee wil werken! Dat lijkt me heel erg. Als de situatie gewoon niet geschikt is voor kinderen, dan is het niet leuk. Maar als je partner gewoon nog niet wil, lijkt het me nog moeilijker.
Nah, nee hoor, dat is het niet zozeer, meer dat mijn vriend wat realistischer is dan ikquote:Op donderdag 8 januari 2009 15:29 schreef appelsap het volgende:
Burdie, ik ken je verhaal niet helemaal maar als ik het goed begrijp wil je vriend nog niet?
Lastige situatie! Weet je wel op wat voor termijn je moet gaan denken?
Edit; oeps, beetje te snel gedrukt!quote:Op donderdag 8 januari 2009 16:07 schreef Mula het volgende:
Wat fijn appelsap dat het nu allemaal wat concreter wordt!
Poezebeest wil ook een vriend met klapperende teelballen...quote:Op dinsdag 6 januari 2009 20:19 schreef Mula het volgende:
De mijne is heel erg enthousiast. Die heeft laten we zeggen de mannelijke versie van rammelende eierstokken. Klapperende teelballen????
Leuk joh!!quote:Op zondag 25 januari 2009 17:19 schreef Poezebeest het volgende:
Poezebeest verhuist eind maart naar het volgende topic! Vriendje wil vanaf dan babytjes maken
Dan zeg ik dan gewoon dat ik plaats gemaakt heb voor jouquote:Op zondag 25 januari 2009 18:05 schreef Poezebeest het volgende:
Is goedHoewel het natuurlijk goed nieuws is als jij dan al naar het volgende topic bent verhuist....
Heel fijn _aurum_, rammelen en niet weten wanneer je van start mag is niet fijn! Je verhaal is echt heel herkenbaar en ik ben ook heel blij dat ik weet dat wij over 7 weekjes kunnen beginnen. Niet dat ik nu minder rammel, maar ik weet dat we er binnekort echt voor gaan en het zwanger zijn en een kindje krijgen hopelijk echt gaat worden.quote:Op zondag 25 januari 2009 19:42 schreef _aurum_ het volgende:
ik heb vandaag met mijn vriend gebabbeld. Kans is dat we eerder gaan oefenen dan gepland, dus dat is goed nieuws
Ik vind het erg moeilijk om 't bespreekbaar te maken dat ik klapperende eierstokken hebHij's er totaal niet mee bezig en dan heb ik soms het gevoel dat ik zeur. En ik wil niet zeuren.
Uiteindelijk merkte hij dat er wat was en na wat drammen kwam het hoge woord eruit
Eerst en vooral: _aurum_ wat fijn dat je je gevoelens hebt kunnen bespreken met jouw vriend. Wat goed trouwens dat jullie die 3.5 jaar niet meer gaan afwachten. Misschien nu best even laten rusten en allebei wennen aan het idee vooraleer er gesproken wordt over een meer concrete datum.quote:Op zondag 25 januari 2009 19:53 schreef Poezebeest het volgende:
[..]
Heel fijn _aurum_, rammelen en niet weten wanneer je van start mag is niet fijn! Je verhaal is echt heel herkenbaar en ik ben ook heel blij dat ik weet dat wij over 7 weekjes kunnen beginnen. Niet dat ik nu minder rammel, maar ik weet dat we er binnekort echt voor gaan en het zwanger zijn en een kindje krijgen hopelijk echt gaat worden.
Dat heb ik inderdaad ook Leonieke. Ik rammel nog steeds en kan zonder heftig te rammelen langs babykleertjes lopen, maar het is anders. Ik weet dat ik niet lang meer hoef te wachten en dat geeft toch rust. Maar van de andere kant vind ik het wel heel erg spannend worden. Gaat het überhaupt wel lukken en hoe lang duurt het tot ik zwanger ben en hoe zou dat zijn en voelen en hoe gaat iedereen reageren.quote:Poezebeest: bij mij heb ik die laatste weken toch als 'anders' ervaren. Jij ook? Niet dat ik minder rammelde, maar ik rammelde wel op een totaal andere manier. Rustiger als ik het zo mag omschrijven. Ik heb dat trouwens als heel raar ervaren want ik dacht dat ik nog opgewondener ging zijn, maar dat was het alleszins niet.
Oh, ik dacht echt serieus dat ik de enige was die dit heeft! Ik hoef nog niet eens een baby als ik maar wel alvast mag baby-shoppen!quote:Op donderdag 29 januari 2009 11:44 schreef Burdie het volgende:
Ik wil gewoon babykleertjes kopen. Knuffels. Speeltjes. En een box neerzetten.
Die baby hoeft niet eens per sé nu erbij, ik wil me gewoon onderdompelen in de wereld van speentjes, maxicosi's, aankleedkussens, rompertjes en katoenen luiers.
Verder rammel ik niet hoor.
Een babykamer klussen lijkt me ook zo leukquote:Op vrijdag 30 januari 2009 09:53 schreef becky27 het volgende:
nee hoor je bent echt niet de enige!! hier genoeg babies in de omgeving dus babykleertjesshoppen lukt wel maar ik wil die o zo gave kinderstoel die veeeel te duur is voor mezelf kopen!
Ik heb ook écht een uberlief vriendjequote:Op woensdag 28 januari 2009 14:14 schreef leonieke het volgende:
Eerst en vooral: _aurum_ wat fijn dat je je gevoelens hebt kunnen bespreken met jouw vriend. Wat goed trouwens dat jullie die 3.5 jaar niet meer gaan afwachten. Misschien nu best even laten rusten en allebei wennen aan het idee vooraleer er gesproken wordt over een meer concrete datum.
Poezebeest: bij mij heb ik die laatste weken toch als 'anders' ervaren. Jij ook? Niet dat ik minder rammelde, maar ik rammelde wel op een totaal andere manier. Rustiger als ik het zo mag omschrijven. Ik heb dat trouwens als heel raar ervaren want ik dacht dat ik nog opgewondener ging zijn, maar dat was het alleszins niet.
Wil je ook een tripp trapp???quote:Op vrijdag 30 januari 2009 09:53 schreef becky27 het volgende:
nee hoor je bent echt niet de enige!! hier genoeg babies in de omgeving dus babykleertjesshoppen lukt wel maar ik wil die o zo gave kinderstoel die veeeel te duur is voor mezelf kopen!
ik weet al precies hoe de babykamer er uit zou moeten komen te zien!quote:Op vrijdag 30 januari 2009 11:42 schreef Burdie het volgende:
[..]
Een babykamer klussen lijkt me ook zo leuk.
Ledikantjes uitzoeken*zwijmel*.
Oeh, die kende ik helemaal niet! Die is mooi zeg!! Ik houd zelf wel van strak en design (vooral in combinatie met niet-strak en niet-design, als je begrijpt wat ik bedoel), maar vriend helemaal niet. Nog iets om uit te vechten straks.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 22:02 schreef becky27 het volgende:
@ mula, ik ben helemaal weg van de Bloom Fresco, onwijze designstoel maar wel leuk, past wel bij ons!
Oh, jij koopt ook al echt dingen? Ik geloof niet dat ik dat zou durven hoor! Het blijft bij mij dus echt alleen maar bij kijken. Ik vond het al heel wat dat ik een tijdje geleden een lijstje met leuke namen ben gaan bijhouden in een oud notitieboekje. Dat voelde al alsof ik iets deed wat eigenlijk niet "mocht" ofzo. Trouwens, een tip; houd je lijstje met leuke namen niet bij in een oud notitieboekje. Die eindigt op een gegeven moment namelijk bij het afval. Daaag leuke namen-lijstje.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 19:44 schreef Poppejans het volgende:
Hahaha Mula en Becky, dat heb ik ook hoor, ik weet al helemaal hoe ik wil dat de babykamer eruit komt te zien![]()
En koop geregeld leuke accesoires voor in dat kamertje! Laatste weken eigenlijk niet meer gedaan.
met babykleertjes previes hetzelfde, sommige zeer leuke unieke dingetjes kan ik echt niet laten liggen, zo heb ik een heel leuk oranje vintage jurkje van marktplaats met knoopjes voorop in de vorm van eendjes
quote:Op zaterdag 31 januari 2009 21:37 schreef Poezebeest het volgende:
Vind het wel fijn om hier te lezen dat ik niet de enige ben die in mijn hoofd zo erg bezig ben met baby's en alles er om heen. Ik vond mezelf al raar dat ik soms op internet op baby sites kijk welke spulletjes er allemaal te koop zijn. Maar dan is het niet zo tastbaar als in de winkel. Wanneer ik door de Hema loop of langs de prenatal moet ik mezelf echt in bedwang houden en mag ik absoluut niet gaan kijken naar al die leuke dingetjes. Ik heb ook nog nooit iets gekocht en zal dat ook niet doen tot ik zeker weet dat ik zwanger ben. Wanneer ik weet dat ik zwanger ben mag ik van mezelf naar de stad om iets te kopen en daarna moet ik wachten tot ik het geslacht weet. Wil namelijk wel graag gericht spulletjes kopen.
Voor het kamertje heb ik ook al allemaal ideetjes enzo, maar daar doe ik ook nog niets mee want voor hetzelfde geld wil ik over een tijdje weer wat anders. Ik ken mezelf en ben heel erg wisselvallig daarin.
Namen hebben we al, er is één naam waar lief en ik allebei verliefd op zijn. En die naam kan zowel voor een jongen als een meisje, hihi.
Bij ons is er ook veel verschil in beleving. Ik ben er echt veel meer mee bezig dan mijn vriend. Misschien is dat ook wel man-eigen. Ze hebben ook geen rammelende eierstokken, dat maakt het natuurlijk ook anders.quote:Hebben jullie trouwens ook dat jullie heel erg nadenken over de practische zaken,zoals bijv kraamvisite? Ik vind het wel grappig om te zien hoeveel verschil in beleving er is wat betreft dat soort dingen bij mij en mijn vriend. Hij denkt nergens over na, terwijl ik in grote lijnen eigenlijk wel weet hoe en wat ik zou willen met een kind.
ik heb er ook geen idee van, hou me er op dit moment ook niet mee bezig. Denk dat dat pas komt als ik zwanger ben.quote:Op zondag 1 februari 2009 16:48 schreef leonieke het volgende:
Ik heb ook nog geen idee hoor hoe we de kinderkamer gaan inrichten, noch heb ik zin om in winkels te gaan rondsnuisteren. Zal wel aan mijn teveel aan testosteron liggen...
mweehquote:Vandaag trouwens vernomen dat mijn schoonzus weer zwanger is. En daar had ik nou écht geen zin in. En nu maar tranen ophouden of het wordt nog ruzie hier thuis ook... Al bij al een kutdag dus.
Ik kan me voorstellen dat je het er moeilijk mee hebt. Op een dag ben jij ook aan de beurtquote:Op zondag 1 februari 2009 17:24 schreef leonieke het volgende:
heel verhaal over schoonzus
Je hoeft ook niets te zeggen, hoorquote:Op zondag 1 februari 2009 18:06 schreef Poppejans het volgende:
Jemig Leonieke,![]()
meer weet ik effe niet te zeggen
Ooit is het onze beurt, héquote:Op zondag 1 februari 2009 17:57 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat je het er moeilijk mee hebt. Op een dag ben jij ook aan de beurt![]()
en ik zou toch lekker een potje gaan janken, ook al was het maar onder de douche...
quote:Op zondag 1 februari 2009 18:25 schreef leonieke het volgende:
[..]
Ooit is het onze beurt, hé![]()
Was dat niet 2009 dat we hier met z'n allen hadden afgesproken? Nog 11 maand te gaan dus
Ik probeer alvast een voorzetje te gevenquote:Op zondag 1 februari 2009 18:25 schreef leonieke het volgende:
[..]
Ooit is het onze beurt, hé![]()
Was dat niet 2009 dat we hier met z'n allen hadden afgesproken? Nog 11 maand te gaan dus
Ah, ik heb toch geluk dat ik door het advies van de dokter mezelf kan vertroetelen met een stuk fruit ofzoquote:Op zondag 1 februari 2009 19:47 schreef Mula het volgende:
Leonieke, ook ik wil je even een hart onder de riem steken. Je schoonzus klinkt echt verschrikkelijk en ik kan me helemaal voorstellen dat je niet zo lekker reageert op het nieuws van haar zwangerschap. Probeer vandaag zo goed mogelijk te ontspannen en even lekker jezelf te vertroetelen! En ook ik hoop dat het in 2009 gewoon raak gaat zijn voor jullie! Een hele dikke knuffel vanaf hier!
Asyniur, begrijp ik nou goed dat je over een week gaat testen??? Spannend!!
Logisch, maar dit lijkt me typisch iets wat je (vooral als familie!) tegen elkaar moet kunnen zeggen, zonder dat er gelijk hele familievetes ontstaan.quote:Op maandag 2 februari 2009 10:20 schreef leonieke het volgende:
Mijn man wil (en dat begrijp ik maar al te goed) geen ruzie met zijn familie.
Zie 2e streepjestopicquote:Op zaterdag 7 februari 2009 14:44 schreef Poezebeest het volgende:
Wat een vervelende situatie Leonieke! Kan me heel goed voorstellen dat je zulke opmerkingen niet op prijs stelt, wat een stom mens ook. Wel goed dat je het er met je man over hebt kunnen hebben. Ik hoop voor jullie dat 2009 in het kader komt te staan van gezinsuitbreiding!
Asyniur: wat moet je voelen dan??
Ah, duidelijk! Spannend, I'll keep my fingers crossed.quote:
Nee, daar heb je gelijk in. Die regel gaan wij ook maar hanteren.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 10:50 schreef RockabeIIa het volgende:
flowerbox, er zitten voor- en nadelen aan maar dat weet je zelf vast ook.
Bij twijfel niet doen! Althans, dat hebben wij gehanteerd.
Ik heb vandaag een baby van een paar maand oud gezien. Ging allemaal prima, vond het hartstikke leuk en lief en schattig en fantastisch. Tot ik alleen thuis was. Nu wil ik het liefste alleen maar heel erg hard huilen.quote:Op donderdag 26 maart 2009 18:13 schreef kaatjejannie het volgende:
Sterkte Mula...
Vandaag een meisje van 6 weken op de arm gehad..... RAMMEL!
Dat is ook zo, vind t ook niet onwijs erg ofzo, maar af en toe... Ik ben iig al lang blij dat hij kinderen wil tzt.quote:Op zondag 24 mei 2009 11:11 schreef prinseszondererwt het volgende:
Rammelen kan heel fijn zijn Sonnetje, maar het is natuurlijk nog fijner als jullie binnenkort samen aan de rammel kunnen gaan... Maar soms is het voor een van beiden gewoon nog te vroeg.
Is inderdaaad voor het goede doel. Doe mijn kinderen ook geen plezier door ze nu te krijgen. En dat is een goede (de beste) reden om nog even te wachten, en idd te genieten van die mooie koppies in het fototopicquote:Op maandag 25 mei 2009 20:04 schreef becky27 het volgende:
balen dat je nog moet wachten maar als het voor een goed doel is.........en oh als ik hier op het kinderfototopic kijk rammel ik nog veel erger!
ik vind 't eigenlijk nog wel meevallen (En da's maar goed ook....anders zou het een erg lange zit wordenquote:
Nog gefeliciteerd met je huwelijk!quote:Op woensdag 22 juli 2009 16:35 schreef kaatjejannie het volgende:
Leonieke, ik wil toch nog even zeggen dat ik het o leuk en fijn voor je vind!!!!
Ik rammel nog volop, van de week getrouwd en krijg nu van alle kanten opmerkingen erover. Hoe graag ik ook wil, het kan gewoon nog niet. .....Denk dat het december/januari gaat worden.
Dank je!!quote:Op woensdag 22 juli 2009 16:52 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Nog gefeliciteerd met je huwelijk!![]()
En wat Marjolein al zegt: echt het is zo december, heus...
Lief en ik kennen elkaar nog niet zo lang, pas een paar maanden. En als versgebakken moeder wil ze haar kind ook nog niet delen, met niemand, dus ook niet met mij. Dus ik mag meehelpen, maar ben op dit moment geen mama, en ook geen "mee-mama". Ik zou het wel willen, maar moet haar gevoelens respecteren. En momenteel heeft ze dus alleen maar heeeeeeeel veel gevoelens voor B, en de prille gevoelens die ze voor mij had (en ik voor haar), ook al waren ze nog zo diep en heftig, liggen daar dus ver onder.quote:Op donderdag 23 juli 2009 10:27 schreef RockabeIIa het volgende:
Maar effe serieus he... waarom wil je er dan 1 helemaal alleen van jezelf terwijl (correct me if I'm wrong) degene van wie je het allermeest houdt hier op de wereld er net 1 heeft. Dat is dan toch ook gevoelsmatig van jezelf?
Voel je jaloezie?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |