abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64816791
Mula: welkom

Appelsap: je hoeft je nergens voor te excuseren, hoor Maar wat fijn om zo'n nieuws te lezen! Zo goooeeedd!!

En Burdie: zodra we eraan toe zijn, kan misschien vlugger komen dan je nu verwacht
pi_64817722
tvp ik rammel er af en toe ook flink op los
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  † In Memoriam † donderdag 8 januari 2009 @ 21:17:17 #163
240917 Mula
pi_64826895
Ik begin me echt af te vragen hoe lang ik hier in dit topic zal rondhangen. Nu ik het "wereldkundig" heb gemaakt (hiervoor wist eigenlijk alleen mijn vriend het), lijkt het wel of ik nog veel meer rammel. Ik heb voor mezelf de datum al verschoven van juni naar april. Geef me nog een week en we beginnen morgen!
  donderdag 8 januari 2009 @ 21:40:45 #164
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_64827990
ha ha mula, dat is bekend hoor, eerst was het bij ons april, toen mijn verjaardag en toen 1 januari. uiteindelijk werd het 1 december......en nog steeds niet ongesteld maar ook niet zwanger. raaaar lichaam!
  † In Memoriam † donderdag 8 januari 2009 @ 22:38:29 #165
240917 Mula
pi_64831354
Becky, heb je niet gewoon te vroeg getest? Of is je cyclus gewoon nog niet goed op gang gekomen na de anti-conceptie?

Ik ben echt lijstjes aan het make met "voor" en "tegen" mbt nu beginnen. Ik lig dubbel van het lachen om mezelf. Ik voel me nu al een muts. Grote probleem is dat er eerst nog verhuisd moet worden en als we nu zouden beginnen, zou in theorie de kans bestaan dat ik zwanger zou zijn tijdens het verhuizen. En dat lijkt me niet handig. Maar aan de andere kant: verhuishulp is zo geregeld...
pi_64832145
Mula, lastig met je ouders maar ze zullen vast blij voor je zijn, al is dat misschien niet de eerste reactie.
Uiteindelijk moet je toch zelf kiezen waar je voor wil gaan.
Zwanger tijdens het verhuizen lijkt me niet echt een groot probleem hoor! Komt vaak genoeg voor en dat komt allemaal goed.
Welke kant van je lijstje is groter?
  † In Memoriam † donderdag 8 januari 2009 @ 23:07:02 #167
240917 Mula
pi_64832723
Ik heb het lijstje-maken maar opgegeven. Voor elk tegen-argument heb ik het perfecte voor-argument, nl. IK WIL!

Dat werkt dus niet. Gewoon maar even afwachten en kijken hoe lang ik het trek...
pi_64841838
Zo grappig toch dat je voor jezelf altijd wel een voor-argument vindt Had ik ook hoor Alleen was mijn man soms net iets nuchterder dan ik.
Maar persoonlijk zie ik jou april niet halen, hoor, Mula

En dat verhuizen? Ah, je zou niet de eerste zwangere vrouw zijn die verhuist. Dan doe je het toch gewoon iets rustiger aan?
pi_64844349
Verhuizen als je zwanger bent is ideaal, hoef je lekker zelf niet te sjouwen
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_64845641
Ah, dan ben ik niet alleen in mijn wens
Ik had namelijk gehoopt om zwanger te zijn tijdens de bouw/verhuis (uiteraard niet alleen om de reden die volgt, maar voornamelijk om het feit dat het zou gelukt zijn ) zodat ik niet te veel moest helpen met de zware dingen Het is me helaas niet gelukt en dus mocht ik met verhuisdozen sleuren, laminaatpakken naar boven brengen, poetsen, ... Kzou zeggen: volgende keer beter, maar ik ben natuurlijk niet van plan om te wachten met zwanger zijn tot we eventueel misschien ooit wel nog eens zouden verhuizen
pi_64846601
Haha nee, erop wachten zou ik niet doen nee... maar voor de mensen die een voor en tegen lijstje aan het maken zijn, kan verhuizen dus lekker op het voor lijstje haha!
En Leonieke, ik wist niet dat jullie al verhuist waren! Goed zeg!
(wij gaan zelf eind van de maand verhuizen )
pi_64846677
Spannend tessie
We zitten idd eindelijk in ons huis (persoonlijk zou ik het niet omschrijven als "al" ) en het is zalig Er staan nog een hoop dozen onuitgepakt, maar ik zweer plechtig dat op het moment dat ik een positieve test in mijn handen heb ik als de bliksem die kamer begin leeg te maken (nu heb ik er eerlijk gezegd gewoon geen zin in )
pi_64847654
Toen ik mijn eigen post teruglas, vond ik dat ´al´ eigenlijk ook een beetje misplaatst, maar goed, je snapt vast wel wat ik bedoel
Kan me voorstellen dat je nu nog niet zo´n zin hebt om die kamer leeg te maken. Ik blijf gewoon duimen dat je snel echt een rede hebt om hem leeg te maken en dan opnineuw in te richten.
  † In Memoriam † vrijdag 9 januari 2009 @ 13:56:29 #174
240917 Mula
pi_64850149
Hey, dat niet niet hoeven sjouwen is eigenlijk best een goede! Tessie, ik gooi verhuizen op de voor-kant van het lijstje! Ik zat me meer zorgen te maken over het verven. Ik ben nogal een pietje precies daarmee en wil het gewoon netjes hebben (aka: ik wil het gewoon zelf doen!), maar.... het is een nieuwbouwhuis waar volgens mij kunstofdeuren inzitten die niet geverfd hoeven te worden. En muren latexen mag toch als je zwanger bent??

Ik ga zooooooooo april niet halen! Naast verhuizen is er alleen nog afmaken studie (evt heel erg misselijk zijn bij schrijven scriptie dus) en een concert waar ik in april graag heen wil (en vooraan wil staan tussen de duwende en trekkende mensen). Ik vind voor beide nog wel tegenargumenten!

Leoniek, ik heb je blog gezien en je huis ziet er echt mooi uit! Fijn dat jullie eindelijk verhuisd zijn! En inderdaad nu maar hopen dat je snel aan het werk moet/mag in die extra kamer!
pi_64982293
Tuurlijk snap ik wat je bedoelt, tessie Ik kon het gewoon niet laten om het te zeggen (slecht vel hé? )

Thx voor het compliment, Mula
Btw, bij een nieuwbouwhuis hebben ze ons het advies gegeven om het een jaar te laten uitdrogen (na de pleisterwerken dus) vooraleer we iets zouden schilderen of behangen. Misschien ben je tegen dan al bevallen
  woensdag 14 januari 2009 @ 15:15:30 #176
63367 Jdee
diep ademhalen... hou vast...
pi_65031868
<ontlurk>
hmm... vanochtend bij de gyn om te kijken of mn spiraaltje stiekum er niet was uitgevallen (draadjes onvindbaar door huisarts bij uitstrijkje 2 weken terug), maar de echo was vrij duidelijk: die spiraal zit er nog (en verder zag t er ook goed uit, handig meteen een APK). en dan heel stiekum een beetje het jammer vinden... hmm... maar ik zou toch eerst mn studie afmaken... hmm... * Jdee realiseert zich dat een kindje wel welkom zou zijn, maar dat het ook ok is als het er nu nog niet is. Nog ff die studie en misschien is het verstandig als<vul hier diverse voorwaarden in die er eigenlijk niet heel erg toe doen>.
<lurkt weer verder, dat verslag moet toch eens af >
..en laat gaan...
pi_65033486
Heel herkenbaar
pi_65037790
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 20:19 schreef Mula het volgende:

De mijne is heel erg enthousiast. Die heeft laten we zeggen de mannelijke versie van rammelende eierstokken. Klapperende teelballen????
Poezebeest wil ook een vriend met klapperende teelballen...
pi_65390908
Poezebeest verhuist eind maart naar het volgende topic! Vriendje wil vanaf dan babytjes maken
  zondag 25 januari 2009 @ 17:54:47 #180
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_65392200
quote:
Op zondag 25 januari 2009 17:19 schreef Poezebeest het volgende:
Poezebeest verhuist eind maart naar het volgende topic! Vriendje wil vanaf dan babytjes maken
Leuk joh!!
Ik hou een plaatsje voor je vrij
pi_65392551
Is goed Hoewel het natuurlijk goed nieuws is als jij dan al naar het volgende topic bent verhuist....
  zondag 25 januari 2009 @ 19:05:30 #182
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_65394453
quote:
Op zondag 25 januari 2009 18:05 schreef Poezebeest het volgende:
Is goed Hoewel het natuurlijk goed nieuws is als jij dan al naar het volgende topic bent verhuist....
Dan zeg ik dan gewoon dat ik plaats gemaakt heb voor jou
en dan hou ik dan weer een plekje voor je vrij in Z&G
pi_65395407
Deal
pi_65395710
ik heb vandaag met mijn vriend gebabbeld. Kans is dat we eerder gaan oefenen dan gepland, dus dat is goed nieuws

Ik vind het erg moeilijk om 't bespreekbaar te maken dat ik klapperende eierstokken heb Hij's er totaal niet mee bezig en dan heb ik soms het gevoel dat ik zeur. En ik wil niet zeuren.

Uiteindelijk merkte hij dat er wat was en na wat drammen kwam het hoge woord eruit
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_65396158
quote:
Op zondag 25 januari 2009 19:42 schreef _aurum_ het volgende:
ik heb vandaag met mijn vriend gebabbeld. Kans is dat we eerder gaan oefenen dan gepland, dus dat is goed nieuws

Ik vind het erg moeilijk om 't bespreekbaar te maken dat ik klapperende eierstokken heb Hij's er totaal niet mee bezig en dan heb ik soms het gevoel dat ik zeur. En ik wil niet zeuren.

Uiteindelijk merkte hij dat er wat was en na wat drammen kwam het hoge woord eruit
Heel fijn _aurum_, rammelen en niet weten wanneer je van start mag is niet fijn! Je verhaal is echt heel herkenbaar en ik ben ook heel blij dat ik weet dat wij over 7 weekjes kunnen beginnen. Niet dat ik nu minder rammel, maar ik weet dat we er binnekort echt voor gaan en het zwanger zijn en een kindje krijgen hopelijk echt gaat worden.
pi_65398786
Nou, we hebben nog steeds geen concrete datum. Maar de officiele planning was pas over 3,5 jaar Mijn vriend is net met een nieuwe studie begonnen. Het is nu iig bespreekbaar dat we eerder dan zijn afstuderen beginnen met oefenen.

Ik werk al een aantal jaar en ben kostwinnaar, dus het is niet dat we het onszelf supermoeilijk maken als we eerder gaan oefenen. Het zal alleen wat meer planning vereisen....denk ik/denken we
pi_65399643
Geen concrete datum is ook lastig, zelfs als je een concrete datum hebt en die duurt nog veeeeeel te lang voor jouw gevoel is dat niet fijn.
Kan me ook wel voorstellen dat je vriend wil wachten tot zijn studie klaar is. Maar van de andere kant, als dat het enige is waarom jullie er mee wachten. En je moet maar zo denken, overal is een oplossing voor!
pi_65491609
quote:
Op zondag 25 januari 2009 19:53 schreef Poezebeest het volgende:

[..]

Heel fijn _aurum_, rammelen en niet weten wanneer je van start mag is niet fijn! Je verhaal is echt heel herkenbaar en ik ben ook heel blij dat ik weet dat wij over 7 weekjes kunnen beginnen. Niet dat ik nu minder rammel, maar ik weet dat we er binnekort echt voor gaan en het zwanger zijn en een kindje krijgen hopelijk echt gaat worden.
Eerst en vooral: _aurum_ wat fijn dat je je gevoelens hebt kunnen bespreken met jouw vriend. Wat goed trouwens dat jullie die 3.5 jaar niet meer gaan afwachten. Misschien nu best even laten rusten en allebei wennen aan het idee vooraleer er gesproken wordt over een meer concrete datum.

Poezebeest: bij mij heb ik die laatste weken toch als 'anders' ervaren. Jij ook? Niet dat ik minder rammelde, maar ik rammelde wel op een totaal andere manier. Rustiger als ik het zo mag omschrijven. Ik heb dat trouwens als heel raar ervaren want ik dacht dat ik nog opgewondener ging zijn, maar dat was het alleszins niet.
pi_65505873
quote:
Poezebeest: bij mij heb ik die laatste weken toch als 'anders' ervaren. Jij ook? Niet dat ik minder rammelde, maar ik rammelde wel op een totaal andere manier. Rustiger als ik het zo mag omschrijven. Ik heb dat trouwens als heel raar ervaren want ik dacht dat ik nog opgewondener ging zijn, maar dat was het alleszins niet.
Dat heb ik inderdaad ook Leonieke. Ik rammel nog steeds en kan zonder heftig te rammelen langs babykleertjes lopen, maar het is anders. Ik weet dat ik niet lang meer hoef te wachten en dat geeft toch rust. Maar van de andere kant vind ik het wel heel erg spannend worden. Gaat het überhaupt wel lukken en hoe lang duurt het tot ik zwanger ben en hoe zou dat zijn en voelen en hoe gaat iedereen reageren.
  † In Memoriam † woensdag 28 januari 2009 @ 22:07:21 #190
240917 Mula
pi_65509143
Poezebeest, wat spannend joh, nog maar 7 weekjes!! Ik hoop dat het heel snel gaat lukken!

Leonieke, ik snap wel wat je bedoeld met het "anders" ervaren van de laatste weken. Ik rammelde een paar weken geleden heel erg, maar nu ik weet dat het geen abstract onderwerp voor de toekomst meer is, ben ik er veel rustiger onder. Het lijkt me nog steeds super, maar alles staat even een beetje meer in perspectief ofzo. Dacht ik eerst dat we april niet zouden halen, zo denk ik nu dat het misschien nog wel na de zomervakantie kan worden. Al het gedoe van de verhuizing enigszins laten bezinken en dan verder kijken. Zelfs mijn vriend is tot deze conclusie gekomen. Helemaal goed dus!
pi_65510054
Fijn Mula, dat het bij jullie weer rustiger is en jullie je er allebei in kunnen berusten dat het pas later in het jaar zal worden.
pi_65522527
Ik ben al blij dat ik niet de enige ben die het zo ervaart.
Weet je dat ik in het begin zelfs schrok van mezelf? Die rust had ik al lange tijd niet meer gekend en opeens viel het als een blok van mijn schouders. Ik heb zelf op een bepaald moment gedacht dat ik misschien geen kinderen meer wou omdat het zo totaal anders aanvoelde. Nu die gedachte heeft denk ik maar 2 seconden in mijn hoofd rondgespookt hoor

Spannend is het natuurlijk, Poezebeest En dan al die vragen die opduiken. Die horen er allemaal gewoon bij Bij mij ging het zelfs verder als in: zal ik wel een goede moeder zijn?
Maar ook die gedachte ging vlug weg gezien mijn medische toestand (toestand is zo'n zwaar beladen woord, maar ik vind er geen ander). Eerst zien dat het lukt en dan heb ik nog 9 maand de tijd om me zorgen te maken of ik een goede moeder zou zijn of niet

Mula wat fijn dat je je zo goed voelt. Zouden die mannen nu eindelijk beginnen geloven dat we eigenlijk gewoon concrete afspraken moeten kunnen maken ipv altijd in het ijle bezig te zijn?
  donderdag 29 januari 2009 @ 11:44:58 #193
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_65522629
Ik wil gewoon babykleertjes kopen. Knuffels. Speeltjes. En een box neerzetten.
Die baby hoeft niet eens per sé nu erbij, ik wil me gewoon onderdompelen in de wereld van speentjes, maxicosi's, aankleedkussens, rompertjes en katoenen luiers.
Verder rammel ik niet hoor .
KuikenGuppy
  † In Memoriam † donderdag 29 januari 2009 @ 21:04:28 #194
240917 Mula
pi_65544510
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 11:44 schreef Burdie het volgende:
Ik wil gewoon babykleertjes kopen. Knuffels. Speeltjes. En een box neerzetten.
Die baby hoeft niet eens per sé nu erbij, ik wil me gewoon onderdompelen in de wereld van speentjes, maxicosi's, aankleedkussens, rompertjes en katoenen luiers.
Verder rammel ik niet hoor .
Oh, ik dacht echt serieus dat ik de enige was die dit heeft! Ik hoef nog niet eens een baby als ik maar wel alvast mag baby-shoppen! Ik heb nooit bij de babyafdeling gekeken, maar sinds mijn heftige rammelperiode van een paar weken geleden kijk ik stiekem af en toe even bij de babyspullen. Zo leuk! En dat zijn alleen nog maar kleertjes! Dan moet er ook nog een kinderwagen uitgezocht worden.En een kinderstoel. En een loopauto!
  vrijdag 30 januari 2009 @ 09:53:05 #195
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_65557232
nee hoor je bent echt niet de enige!! hier genoeg babies in de omgeving dus babykleertjesshoppen lukt wel maar ik wil die o zo gave kinderstoel die veeeel te duur is voor mezelf kopen!
  vrijdag 30 januari 2009 @ 11:33:40 #196
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_65560744
Leuk die nieuwe rammelaars hier!

Mijn ervaring is dat toen ik een 'startdatum' had, het in mijn lijf en hoofd meteen wat rustiger werd.
Nu we eenmaal 'begonnen' zijn, ben ik er nauwelijks meer mee bezig. Althans niet bij mezelf (buiten het posten bijvoorbeeld in het 2e streepjestopic in tegenstelling tot
  vrijdag 30 januari 2009 @ 11:42:45 #197
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_65561084
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 09:53 schreef becky27 het volgende:
nee hoor je bent echt niet de enige!! hier genoeg babies in de omgeving dus babykleertjesshoppen lukt wel maar ik wil die o zo gave kinderstoel die veeeel te duur is voor mezelf kopen!
Een babykamer klussen lijkt me ook zo leuk .
Ledikantjes uitzoeken *zwijmel*.
KuikenGuppy
pi_65561117
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:14 schreef leonieke het volgende:

Eerst en vooral: _aurum_ wat fijn dat je je gevoelens hebt kunnen bespreken met jouw vriend. Wat goed trouwens dat jullie die 3.5 jaar niet meer gaan afwachten. Misschien nu best even laten rusten en allebei wennen aan het idee vooraleer er gesproken wordt over een meer concrete datum.

Ik heb ook écht een uberlief vriendje Het is bij mij nu ook een stuk rustiger nu ik weet dat ik niet meer zo lang _hoef_ te wachten en dat als het te erg wordt met rammelen dat het bespreekbaar is.

Mij zat 't vooral dwars dat ik hem niet het vaderschap in wil pushen, hij moet 't ook willen. Krijg ik heel droog te horen:
Hoe zie jij dat dan later voor je als ons kind vraagt hoe 't zo gekomen is dat 't er is?

Dat ik zeg: Van ja, je moeder was zo aan het zeuren om een kind, dus ik heb d'r maar d'r zin gegeven.

Je hebt toch wel door hoe belachelijk dat klinkt

Toen had ik wel ff een moment.
  vrijdag 30 januari 2009 @ 14:08:23 #199
56471 pinquit
oh my lama!
pi_65565971
* pinquit meldt
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  † In Memoriam † vrijdag 30 januari 2009 @ 18:10:43 #200
240917 Mula
pi_65574314
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 09:53 schreef becky27 het volgende:
Wil je ook een tripp trapp??? Ik vind ze zo mooi!
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 11:42 schreef Burdie het volgende:

[..]

Een babykamer klussen lijkt me ook zo leuk .
Ledikantjes uitzoeken *zwijmel*.
ik weet al precies hoe de babykamer er uit zou moeten komen te zien! Vriend maakte zich nog een beetje zorgen over wat zo`n babykamer zou moeten gaan kosten, maar nadat we even bij de Ikea langs zijn geweest, viel het hem toch wel heel erg mee qua prijs. Uiteraard stond hij wel enthousiast bij een ledikantje die ik echt niet mooi vond, maar dat vechten we later nog wel uit.
  vrijdag 30 januari 2009 @ 22:02:42 #201
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_65581716
@ mula, ik ben helemaal weg van de Bloom Fresco, onwijze designstoel maar wel leuk, past wel bij ons!
  † In Memoriam † vrijdag 30 januari 2009 @ 23:10:02 #202
240917 Mula
pi_65583468
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 22:02 schreef becky27 het volgende:
@ mula, ik ben helemaal weg van de Bloom Fresco, onwijze designstoel maar wel leuk, past wel bij ons!
Oeh, die kende ik helemaal niet! Die is mooi zeg!! Ik houd zelf wel van strak en design (vooral in combinatie met niet-strak en niet-design, als je begrijpt wat ik bedoel), maar vriend helemaal niet. Nog iets om uit te vechten straks.

Edit: Ok, die kinderstoel googlen was geen goed idee. Leuke kleurtjes kinderwagens! Hebbuh Hebbuh Hebbuh!!!

[ Bericht 13% gewijzigd door Mula op 30-01-2009 23:15:39 ]
  zaterdag 31 januari 2009 @ 11:19:41 #203
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_65590832
erg he, ach mag eerst bij twee zusjes afkijken (die van mijn vriend en die van mij) hoe het daar allemaal gaat.
pi_65603947
Hahaha Mula en Becky, dat heb ik ook hoor, ik weet al helemaal hoe ik wil dat de babykamer eruit komt te zien
En koop geregeld leuke accesoires voor in dat kamertje! Laatste weken eigenlijk niet meer gedaan.
met babykleertjes previes hetzelfde, sommige zeer leuke unieke dingetjes kan ik echt niet laten liggen, zo heb ik een heel leuk oranje vintage jurkje van marktplaats met knoopjes voorop in de vorm van eendjes
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  † In Memoriam † zaterdag 31 januari 2009 @ 20:29:58 #206
240917 Mula
pi_65605447
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 19:44 schreef Poppejans het volgende:
Hahaha Mula en Becky, dat heb ik ook hoor, ik weet al helemaal hoe ik wil dat de babykamer eruit komt te zien
En koop geregeld leuke accesoires voor in dat kamertje! Laatste weken eigenlijk niet meer gedaan.
met babykleertjes previes hetzelfde, sommige zeer leuke unieke dingetjes kan ik echt niet laten liggen, zo heb ik een heel leuk oranje vintage jurkje van marktplaats met knoopjes voorop in de vorm van eendjes
Oh, jij koopt ook al echt dingen? Ik geloof niet dat ik dat zou durven hoor! Het blijft bij mij dus echt alleen maar bij kijken. Ik vond het al heel wat dat ik een tijdje geleden een lijstje met leuke namen ben gaan bijhouden in een oud notitieboekje. Dat voelde al alsof ik iets deed wat eigenlijk niet "mocht" ofzo. Trouwens, een tip; houd je lijstje met leuke namen niet bij in een oud notitieboekje. Die eindigt op een gegeven moment namelijk bij het afval. Daaag leuke namen-lijstje.
pi_65607434
Vind het wel fijn om hier te lezen dat ik niet de enige ben die in mijn hoofd zo erg bezig ben met baby's en alles er om heen. Ik vond mezelf al raar dat ik soms op internet op baby sites kijk welke spulletjes er allemaal te koop zijn. Maar dan is het niet zo tastbaar als in de winkel. Wanneer ik door de Hema loop of langs de prenatal moet ik mezelf echt in bedwang houden en mag ik absoluut niet gaan kijken naar al die leuke dingetjes. Ik heb ook nog nooit iets gekocht en zal dat ook niet doen tot ik zeker weet dat ik zwanger ben. Wanneer ik weet dat ik zwanger ben mag ik van mezelf naar de stad om iets te kopen en daarna moet ik wachten tot ik het geslacht weet. Wil namelijk wel graag gericht spulletjes kopen.
Voor het kamertje heb ik ook al allemaal ideetjes enzo, maar daar doe ik ook nog niets mee want voor hetzelfde geld wil ik over een tijdje weer wat anders. Ik ken mezelf en ben heel erg wisselvallig daarin.
Namen hebben we al, er is één naam waar lief en ik allebei verliefd op zijn. En die naam kan zowel voor een jongen als een meisje, hihi.
  † In Memoriam † zaterdag 31 januari 2009 @ 22:43:32 #208
240917 Mula
pi_65609804
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 21:37 schreef Poezebeest het volgende:
Vind het wel fijn om hier te lezen dat ik niet de enige ben die in mijn hoofd zo erg bezig ben met baby's en alles er om heen. Ik vond mezelf al raar dat ik soms op internet op baby sites kijk welke spulletjes er allemaal te koop zijn. Maar dan is het niet zo tastbaar als in de winkel. Wanneer ik door de Hema loop of langs de prenatal moet ik mezelf echt in bedwang houden en mag ik absoluut niet gaan kijken naar al die leuke dingetjes. Ik heb ook nog nooit iets gekocht en zal dat ook niet doen tot ik zeker weet dat ik zwanger ben. Wanneer ik weet dat ik zwanger ben mag ik van mezelf naar de stad om iets te kopen en daarna moet ik wachten tot ik het geslacht weet. Wil namelijk wel graag gericht spulletjes kopen.
Voor het kamertje heb ik ook al allemaal ideetjes enzo, maar daar doe ik ook nog niets mee want voor hetzelfde geld wil ik over een tijdje weer wat anders. Ik ken mezelf en ben heel erg wisselvallig daarin.
Namen hebben we al, er is één naam waar lief en ik allebei verliefd op zijn. En die naam kan zowel voor een jongen als een meisje, hihi.

Oh, handig dat jullie het eens zijn over een uni-sex-naam! Scheelt weer discussies later!

De ideeen die ik heb voor de kinderkamer beperken zich meer tot algemene zaken, zoals wat voor soort commode, wat voor soort bedje, een wandschildering etc. Ik ben niet bezig met details ofzo. Eerst afwachten of en wanneer het zwangerworden ooit gaat lukken. Ik ken iemand die nog nooit een serieuze relatie heeft gehad, maar ondertussen wel al dozen met babyspullen in de garage heeft staan. Dat lijkt me zo moeilijk! Elke keer maar met iets geconfronteerd worden dat misschien nooit gaat plaatsvinden maar dat je wel erg graag wilt. Ik denk dat ik iets heel erg bijzonders ook niet zou laten liggen, maar om nou al rompertjes in 3 maten op voorraad te hebben liggen?

Hebben jullie trouwens ook dat jullie heel erg nadenken over de practische zaken,zoals bijv kraamvisite? Ik vind het wel grappig om te zien hoeveel verschil in beleving er is wat betreft dat soort dingen bij mij en mijn vriend. Hij denkt nergens over na, terwijl ik in grote lijnen eigenlijk wel weet hoe en wat ik zou willen met een kind.
pi_65620089
quote:
Hebben jullie trouwens ook dat jullie heel erg nadenken over de practische zaken,zoals bijv kraamvisite? Ik vind het wel grappig om te zien hoeveel verschil in beleving er is wat betreft dat soort dingen bij mij en mijn vriend. Hij denkt nergens over na, terwijl ik in grote lijnen eigenlijk wel weet hoe en wat ik zou willen met een kind.
Bij ons is er ook veel verschil in beleving. Ik ben er echt veel meer mee bezig dan mijn vriend. Misschien is dat ook wel man-eigen. Ze hebben ook geen rammelende eierstokken, dat maakt het natuurlijk ook anders.

Het enige waar mijn vriend al over na denkt is het ouderschapsverlof en kinderopvang. De leuke bijkomstigheden zoals kamer inrichten, uitzet zoeken enzo is hij nog echt niet mee bezig. Hij wil graag kinderen, maar het leeft nog niet zo als bij mij. Waarschijnlijk komt dat pas wanneer we echt zwanger zijn. En dan wil ik hem overal bij betrekken zodat het voor hem ook speciaal is en het niet alleen mijn ding is.
pi_65628431
Ik heb ook nog geen idee hoor hoe we de kinderkamer gaan inrichten, noch heb ik zin om in winkels te gaan rondsnuisteren. Zal wel aan mijn teveel aan testosteron liggen...

Vandaag trouwens vernomen dat mijn schoonzus weer zwanger is. En daar had ik nou écht geen zin in. En nu maar tranen ophouden of het wordt nog ruzie hier thuis ook... Al bij al een kutdag dus.
pi_65629155
quote:
Op zondag 1 februari 2009 16:48 schreef leonieke het volgende:
Ik heb ook nog geen idee hoor hoe we de kinderkamer gaan inrichten, noch heb ik zin om in winkels te gaan rondsnuisteren. Zal wel aan mijn teveel aan testosteron liggen...
ik heb er ook geen idee van, hou me er op dit moment ook niet mee bezig. Denk dat dat pas komt als ik zwanger ben.

Heb al wel wat ideetjes, maar niks concreets.
quote:
Vandaag trouwens vernomen dat mijn schoonzus weer zwanger is. En daar had ik nou écht geen zin in. En nu maar tranen ophouden of het wordt nog ruzie hier thuis ook... Al bij al een kutdag dus.
mweeh Sterkte!! Hopelijk zal 't voor jullie ook snel raak zijn

Ik vind 't wel vreemd om te lezen dat je je tranen op moet houden. Lijkt mij begrijpelijk voor je partner dat je het er moeilijk mee hebt. Hoe is hij er op zo'n moment dan onder, vraag ik me dan af ?

Is de kinderwens bij jou sterker dan bij hem ?
pi_65629524
Ik kom niet overeen met mijn schoonzus en kan haar een aantal van haar uitspraken en gedragingen niet vergeven, mijn echtgenoot wel (het is ook de vrouw van zijn broer). Ik heb het liefst nul niks nada contact met haar en haar echtgenoot en eerste kind, maar begrijp wel dat alle contact vermijden niet haalbaar is.

Een paar voorbeelden van uitspraken en gedragingen?
- het is normaal dat ik geen kinderen kan krijgen omdat ik een 'schonere' job heb dan haar (lees: blijkbaar is het dus mijn fout... jaja, het IS ook mijn schuld want ik ben onvruchtbaar... je moet het er niet extra inwrijven )
- "moest ik binnen een maand niet zwanger zijn dan zou ik naar de dokter gaan want dan is er iets mis met mijn lichaam" bla bla bla.. uiteraard is ze al twee keer op rij van de eerste keer zwanger...
- zij, haar echtgenoot en haar ouders zijn na het voorgerecht op ons huwelijksfeest weggegaan om hun kind naar huis te brengen (ze hadden een oppas geregeld, maar hebben die tijdens de receptie afgezegd en geregeld dat haar ouders (waarvoor we dus betaald hadden en die aan de eretafel zaten) voor hun kind gingen zorgen. Een uur later zijn zij en haar man teruggekomen zonder enige uitleg of wat dan ook.
- voor de hele familie vragen hoeveel kinderen wij eigenlijk gaan hebben terwijl ze weet welke problemen we hebben.

Mijn man vind dat ik overdrijf dat ik het hen niet vergeef, ik weiger iets te vergeven waarvoor ze zich zelfs nog niet komen excuseren en dus als normaal beschouwen.

Snel raak bij ons? Zelfs al is het binnen de zes maand raak (wat een utopie is natuurlijk want wie weet of ik binnen de zes maand met een behandeling mag beginnen) is het in mijn ogen nog niet snel aangezien we nu al meer dan een jaar bezig zijn geweest met behandelingen.

Ik wil echt niet kortaf zijn tegen jou, maar ik heb het er zo moeilijk mee vandaag...

Misschien toch nog even kaderen dat mijn man voor de rest wel een grote kinderwens heeft en het vreselijk vindt dat het bij ons niet lukt. Over heel het gedoe rond mijn schoonzus zitten we gewoon niet op dezelfde lijn. Ik kan het haar gewoon niet vergeven (en dan voornamelijk omdat ze haar gedrag blijkbaar als OK beschouwt) en kan haar om die reden eigenlijk ook niet uitstaan. Ik vrees dat dit iets is wat nooit goed zal komen. Zelfs al zou ik zwanger worden en zouden we een kind hebben dan nog zou ik haar niet willen zien.

[ Bericht 11% gewijzigd door leonieke op 01-02-2009 17:33:30 ]
  zondag 1 februari 2009 @ 17:57:14 #213
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_65630421
quote:
Op zondag 1 februari 2009 17:24 schreef leonieke het volgende:
heel verhaal over schoonzus
Ik kan me voorstellen dat je het er moeilijk mee hebt. Op een dag ben jij ook aan de beurt
en ik zou toch lekker een potje gaan janken, ook al was het maar onder de douche...
pi_65630693
Jemig Leonieke,
meer weet ik effe niet te zeggen
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_65631222
quote:
Op zondag 1 februari 2009 18:06 schreef Poppejans het volgende:
Jemig Leonieke,
meer weet ik effe niet te zeggen
Je hoeft ook niets te zeggen, hoor
Ik heb je daarnet een PM gestuurd. Had het nog maar net gezien dat je ge-PM'd had (met die text-only layout krijg je daar geen 'bericht' van)
pi_65631246
quote:
Op zondag 1 februari 2009 17:57 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Ik kan me voorstellen dat je het er moeilijk mee hebt. Op een dag ben jij ook aan de beurt
en ik zou toch lekker een potje gaan janken, ook al was het maar onder de douche...
Ooit is het onze beurt, hé
Was dat niet 2009 dat we hier met z'n allen hadden afgesproken? Nog 11 maand te gaan dus
pi_65631855
quote:
Op zondag 1 februari 2009 18:25 schreef leonieke het volgende:

[..]

Was dat niet 2009 dat we hier met z'n allen hadden afgesproken? Nog 11 maand te gaan dus

Ik doe ook hard mn best!! Positief blijven denken hoor
  zondag 1 februari 2009 @ 19:31:50 #218
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_65633100
quote:
Op zondag 1 februari 2009 18:25 schreef leonieke het volgende:

[..]

Ik probeer alvast een voorzetje te geven
nog ruim een week geduldig wachten
  † In Memoriam † zondag 1 februari 2009 @ 19:47:02 #219
240917 Mula
pi_65633545
Leonieke, ook ik wil je even een hart onder de riem steken. Je schoonzus klinkt echt verschrikkelijk en ik kan me helemaal voorstellen dat je niet zo lekker reageert op het nieuws van haar zwangerschap. Probeer vandaag zo goed mogelijk te ontspannen en even lekker jezelf te vertroetelen! En ook ik hoop dat het in 2009 gewoon raak gaat zijn voor jullie! Een hele dikke knuffel vanaf hier!

Asyniur, begrijp ik nou goed dat je over een week gaat testen??? Spannend!!
pi_65633705
quote:
Op zondag 1 februari 2009 19:47 schreef Mula het volgende:
Leonieke, ook ik wil je even een hart onder de riem steken. Je schoonzus klinkt echt verschrikkelijk en ik kan me helemaal voorstellen dat je niet zo lekker reageert op het nieuws van haar zwangerschap. Probeer vandaag zo goed mogelijk te ontspannen en even lekker jezelf te vertroetelen! En ook ik hoop dat het in 2009 gewoon raak gaat zijn voor jullie! Een hele dikke knuffel vanaf hier!

Asyniur, begrijp ik nou goed dat je over een week gaat testen??? Spannend!!
Ah, ik heb toch geluk dat ik door het advies van de dokter mezelf kan vertroetelen met een stuk fruit ofzo (daar heb je mijn sarcastische ik weer ) Thx voor de knuffel

Ja Asyniur, vertel eens... voel je al iets?
  maandag 2 februari 2009 @ 09:48:15 #221
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_65647288
leonieke.
Heeft je man trouwens nooit iets gezegd tegen zijn schoonzus of tegen zijn broer, over hoe pijnlijk die opmerkingen voor jullie zijn?
KuikenGuppy
pi_65648205
Mijn man wil (en dat begrijp ik maar al te goed) geen ruzie met zijn familie. Het blijft hoe dan ook zijn familie en hij heeft maar één broer.

Ik heb het er gisterenavond wel nog eens over gehad (ik kon het niet laten, het zat te hoog voor mij ) en heb hem gezegd dat ik het eigenlijk nooit meer zie goed komen Er is voor mij te veel gebeurd en al die zaken zien zij als normaal (aangezien ze er zich nog nooit voor geëxcuseerd hebben).
We hebben er rustig over gesproken, kennen elkaars standpunten en dat zal hopelijk voldoende zijn

En nu ga ik mij misschien gewoon beter op mijn werk storten en al de rest proberen te vergeten. En hopen dat 2009 toch nog iets positiefs zal brengen.
  maandag 2 februari 2009 @ 10:21:45 #223
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_65648246
quote:
Op maandag 2 februari 2009 10:20 schreef leonieke het volgende:
Mijn man wil (en dat begrijp ik maar al te goed) geen ruzie met zijn familie.
Logisch, maar dit lijkt me typisch iets wat je (vooral als familie!) tegen elkaar moet kunnen zeggen, zonder dat er gelijk hele familievetes ontstaan.
Misschien weet je broer niet dat z'n vrouw zich zo uitlaat tegen jullie? Misschien zien ze zelf niet dat het jullie enorm kwetst?
KuikenGuppy
pi_65654749
Ik kan me ook wel in Burdie's gedachtengang vinden. Aan de andere kant het is makkelijk zeggen voor ons, wij zitten er niet middenin

Iig heel veel sterkte! 2009 is net begonnen dus laat ajb de moed niet zakken!
  maandag 2 februari 2009 @ 23:20:34 #225
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_65677476
Ik voel (nog) niks
pi_65828647
Wat een vervelende situatie Leonieke! Kan me heel goed voorstellen dat je zulke opmerkingen niet op prijs stelt, wat een stom mens ook. Wel goed dat je het er met je man over hebt kunnen hebben. Ik hoop voor jullie dat 2009 in het kader komt te staan van gezinsuitbreiding!

Asyniur: wat moet je voelen dan??
  zaterdag 7 februari 2009 @ 18:16:04 #227
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_65832261
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 14:44 schreef Poezebeest het volgende:
Wat een vervelende situatie Leonieke! Kan me heel goed voorstellen dat je zulke opmerkingen niet op prijs stelt, wat een stom mens ook. Wel goed dat je het er met je man over hebt kunnen hebben. Ik hoop voor jullie dat 2009 in het kader komt te staan van gezinsuitbreiding!

Asyniur: wat moet je voelen dan??
Zie 2e streepjestopic
pi_65833649
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 18:16 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Zie 2e streepjestopic
Ah, duidelijk! Spannend, I'll keep my fingers crossed.
Nog maar 6 weekjes en dan kom ik ook die kant op!
pi_65835491
Ooooooh ik rammel (natuurlijk, anders zit ik niet al jaren in het als zwanger worden topic ) al jaren! Maar nu van de week bij vriendin geweest en die heeft zooooooo'n poepig zoontje gekregen

Nu wil ik nog meer (kon ik me niet voorstellen!! Maar het kan dus écht!) !!!!!!

Volgens mij kunnen ze me in de wijk hiernaast horen
~Geluk, is beseffen dat het geluk in je zit~
pi_66546882
Oeh, ik rammel...en niet zo'n beetje ook. Een v.d. moeders van onze zwangerschapsclub is alweer zwanger van haar tweede. En stiekem heb ik daar ook alweer zin in. Maar ik geniet ook zo van onze kleine, grote meid.

Allemaal vragen in mijn hoofd; zitten ze dan niet te dicht op elkaar? Of is dat juist leuk?
*zucht* ik weet het niet hoor.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
  zaterdag 28 februari 2009 @ 10:50:36 #231
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_66546977
flowerbox, er zitten voor- en nadelen aan maar dat weet je zelf vast ook.
Bij twijfel niet doen! Althans, dat hebben wij gehanteerd.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_66549108
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 10:50 schreef RockabeIIa het volgende:
flowerbox, er zitten voor- en nadelen aan maar dat weet je zelf vast ook.
Bij twijfel niet doen! Althans, dat hebben wij gehanteerd.
Nee, daar heb je gelijk in. Die regel gaan wij ook maar hanteren.

Maar 't rammelen blijft.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 21:55:13 #233
61183 leonieke
Dan toch?
pi_66669723
Weet je, ik zou eigenlijk graag uitgerammeld zijn Er zijn momenten waar het wel redelijk goed meevalt, maar nu ben ik het echt eventjes beu
  woensdag 4 maart 2009 @ 14:29:51 #234
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_66690355
ach leonieke, ik kan me helemaal voorstellen dat je er af en toe helemaal klaar mee bent. Ik word helemaal gek van mijn zus met haar 'hysterische' zwangerschapsverhalen. Ik vind het leuk voor ze hoor, maaaaaar.......rammeldebammel.
pi_67420503
Gister schrok ik even. Mijn vriend en ik hadden al eerder zo ongeveer afgesproken er dit najaar voor te gaan. Liever nu al, maar dat kan even niet ( mijn gebit gaat gerenoveerd worden in het ziekenhuis). Dus als dat klaar is kunnen we er voor gaan.
Gister zaten we in de kroeg te kletsen over spaarloon en toen hadden we het erover dat het makkelijk zou zijn voor als er kinderen zouden zijn. Toen liet mijn vriend vallen dat dat misschien nog niet volgend jaar was omdat we dan al helemaal niet hoeven sparen.
Ik schrok me te pleuris... op de terugweg op de fiets toch maar een balletje opgegooid. Wat ie daar nou toch mee bedoelde. Maar gelukkig had ik het verkeerd begrepen.
Ik merk nu wel dat nu we het er vaker over hebben dat ik ook wel een beetje aan het doordraven ben. Ik heb maar tegen mijn vriend gezegd dat ie me moet stoppen als ik te ver doordraaf.
*poef* nu is het weg
  † In Memoriam † donderdag 26 maart 2009 @ 10:56:21 #236
240917 Mula
pi_67422553
Slecht nieuws hier...

Onze plannen zijn voorlopig voor onbepaalde tijd opgeschort. Ik kan niet al te zeer in details gaan vanwege herkenbaarheid, maar het komt er op neer dat onze wereld op het moment even helemaal op zijn kop staat en dat opschorten momenteel de enige optie is. Ik ben volkomen numb.
pi_67424068
kaatjejannie: wat goed dat je het er direct over had. Anders is het toch maar piekeren dat je doet en dat zou nu toch wel voor niets zijn geweest. Fijn dat jullie er tegenwoordig wat regelmatiger kunnen over spreken

Mula: wat jammer dat jullie wereld zo op z'n kop staat. Ik hoop alvast dat alles terug in orde komt Veel sterkte met alles terug op orde te krijgen.
pi_67431277
sterkte mula.
  donderdag 26 maart 2009 @ 16:46:35 #239
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_67435170
he mula wat jammer. Heel veel sterkte toegewenst met alles wat je te wachten staat.
pi_67437970
Sterkte Mula...

Vandaag een meisje van 6 weken op de arm gehad..... RAMMEL!
*poef* nu is het weg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')