abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 14 november 2008 @ 18:24:14 #1
14844 TiGG
Giraffe DNA detected
pi_63226745
Vorige is dicht dus maar meteen een nieuwe.

Nummer 15!
Dit topic gaat over genderdysforie: een discrepantie tussen je fysieke geslacht en je belevingsgeslacht (gender). De bekendste vorm hiervan is transseksualiteit, waarbij mensen zich echt niet thuisvoelen in het lichaam dat ze bij hun geboorte kregen en daar vaak (niet altijd) iets aan laten doen door middel van hormonen en operaties. Maar er zijn ook mildere vormen die zich anders uiten. Voor meer informatie kun je terecht op bijvoorbeeld wikipedia: http://nl.wikipedia.org/wiki/Genderdysforie

Hier kletsen we gewoon weer verder over de dingen die ons bezighouden.

Niet kunnen zijn wie je werkelijk bent
Genderdysforie - deel 2
Genderdysforie - deel 3
Genderdysforie - deel 4
Genderdysforie - deel 5
Genderdysforie - deel 6
Genderdysforie - deel 7
Genderdysforie - deel 8
Genderdysforie - deel 9
Genderdysforie - deel 10
Genderdysforie - deel 11
Genderdysforie - deel 12
Genderdysforie - deel 13
Genderdysforie - deel 14

[ Bericht 49% gewijzigd door TiGG op 14-11-2008 18:34:35 ]
Don't take everything for granted but question and educate...
  vrijdag 14 november 2008 @ 18:26:23 #2
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_63226786
TransVindPost
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_63226848
* Twinky blijft hier ook maar rondhangen
  vrijdag 14 november 2008 @ 18:36:59 #4
14844 TiGG
Giraffe DNA detected
pi_63227012
Zooo... linkjes er ook weer netjes in

(en meteen in een text file gezet voor de volgende keer, scheelt een hoop werk )
Don't take everything for granted but question and educate...
  vrijdag 14 november 2008 @ 18:55:53 #5
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_63227421
heb je goed gedaan TiGG ...die linkjes

en ja sowieso succes op je werk dan, en vergeet niet in het verleden behaalde resultaten vormen geen garantie voor de toekomst, dus misschien kan je afdeling je nog blij verrassen
une vie en rêve est une vie sans scrupule
pi_63234706
Ik zal me even voorstellen.
Ik ben * BlueBanana en ik ben lichamelijk een meisje,
maar voel me een jongen. Een paar weken geleden heb ik het mijn ouders verteld en al een paar weken daarvoor aan iemand van het "zorgteam" van school, waar ik nu regelmatig mee praat.
Het mens van het zorgteam gaat zorgen dat ik eerst bij een jeugdarts kom en daarna wordt doorverwezen naar het genderteam. Een paar kinderen uit de klas weten het, omdat ze aan mij vroegen of ik nou een jongen of een meisje was en aangezien ik hun wel kon vertrouwen heb ik het aan hun vertelt.
Nouja, een groot probleem dus op dit moment wat er speelt.

Naja, verder ben ik nogal sprakeloos (of moet ik zeggen typloos:P)
Groetjes BB
pi_63235176
goed ook ik blijf hier hangen....

had donderdag al verteld dat ik naar de psygoloog moest.
zij heeft verstand van genderdysforie maar is net wat laagdrempeliger als het genderteam.
we hebben gisteren gesproken en zij komt tot de diagnose zeg maar dat ik transseksueel ben.
nu ben ik dus doorverwezen naar het genderteam in amsterdam en heb me daar vanmorgen aangemeld.

het gesprek donderdag heeft me opgelucht maar heeft wel zeer veel energie gevreeten....ben supermoe en heb totaal geen behoefte om na te denken.

om nog even op het dochen terug te komen van vorige week ofzo....kreeg de raad om een handdoek over de spiegel te hangen zodat je jezelf niet hoeft te zien.
het op de tast afdrogen is wel erg wennen en onpraktisch nog maar omdat ik het vandaag toch erg koud had heb ik lang in de badkamer gestaan.

blij met het weekend het hele weekend geen zij te horen.
het vreet om op het werk nog niet om te zijn.....al ben ik altijd als man naar het werk gegaan door mijn ID weten ze dat ze mij volgens hun als zij moeten aanspreken.
van mij mag dat zo snel mogelijk afgelopen zijn.
ook transen verdienen respect.

sorry voor de typefouten trouwens....als jullie er niet doorheen lezen...vraag het ff misschien dat ik het morgen nog weet
pi_63235197
ai ik bedoelde deze met de stemming
  zaterdag 15 november 2008 @ 02:43:36 #9
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_63238199
Hey BB, welkom En goed dat je er toch al redelijk vroeg bij bent. Mij vroegen ze dat ook regelmatig, maar die link heb ik pas twee jaar geleden echt gelegd, toen heb ik er een naam aan gegeven, zeg maar.

Hoewel, op mijn tiende had ik wel zoiets van "ligt eraan" maar dan lachten ze me alleen maar uit, omdat ik het verder niet kon uitleggen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_63239950
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 02:43 schreef wonderer het volgende:
Hey BB, welkom En goed dat je er toch al redelijk vroeg bij bent. Mij vroegen ze dat ook regelmatig, maar die link heb ik pas twee jaar geleden echt gelegd, toen heb ik er een naam aan gegeven, zeg maar.

Hoewel, op mijn tiende had ik wel zoiets van "ligt eraan" maar dan lachten ze me alleen maar uit, omdat ik het verder niet kon uitleggen.
Hey Wonderer,

Eventjes voor de duidelijkheid: Ik ben nu 14 jaar
En aan mij vroegen vooral de buren enzo regelmatig, waar mijn ouders bij waren, of ik in het verkeerde lichaam zat. Dat heb ik toen wel ontkent, omdat ik toen nog niet echt wist of er zoiets bestond. Maarja, blijkbaar ben ik niet de enige . Enja, bij die gesprekken met dat mens van het zorgteam gingen ze de hele tijd van die ***vragen stellen om "te kijken" of het wel zo kon zijn en naja nog meer van dat ***gepraat.
Enja, tegenwoordig ga ik ook al niet meer naar de wc op school, kmoet naar de meisjeswc, maar alsk daar binnenstap krijg ik (bijna) altijd te horen dat de jongenwc de andere is
Naja, dit bewijst ook maar eens dat ik er als een jongen uitzie, dus dat is gelukt

Groetjes, BB
  zaterdag 15 november 2008 @ 11:15:29 #11
14844 TiGG
Giraffe DNA detected
pi_63240469
Welkom BB!

@Dropkogel;
Zondag naar weer 's ff gezellig bijkletsen en de volgende stap vieren, ik neem koekjes mee!
Don't take everything for granted but question and educate...
  zaterdag 15 november 2008 @ 12:10:11 #12
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_63241238
Het wordt nog druk hier, hoi BB

Het "wat zou u doen?" dilemma voor de Volkskrant magazine van volgende week zaterdag is trouwens erg interessant:
quote:
Op de school van mijn zoon sluiten ze de vrijdag met het thema 'Sprookjes' af en mogen de kinderen verkleed naar school komen. Als het aan mijn zoon van 4,5 jaar ligt, gaat hij in de prinsessenjurk van zijn zusje. Hij ziet er prachtig uit en voelt zich prachtig in deze roze outfit compleet met diadeem en pluche sjaal. Al eerder is hij in deze outfit buiten gaan fietsen en werd door zijn beste vriendjes uitgejouwd voor 'meisje'. Het duurde zo lang dat ik er op af ben gestapt en zijn vriendjes heb verteld dat iedereen mag dragen wat hij of zij mooi vindt. Uiteraard waren mijn zoon en ik verdrietig. Hij zei: 'Mama, maar ik ben toch een jongen?' Nu vraag ik mij af: laat ik hem naar school gaan in de prinsessenjurk of niet?
Wel jammer dan weer dat als je een reactie wil insturen je ook je geslacht op moet geven
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_63241518
hoezo jammer Joanne...zet gewoon vrouw neer niemand die je door de pc heen ziet toch.
BB welkom.
Tigg...koekjes? wel lekker en je bent ook welkom zonder koekjes hoor.
pi_63241668
Thomas Beatle is weer zwanger...zie fok frontpage.
wat vinden jullie eigenlijk van een zwangere transman?
het lijkt mij erg tegenstrijdig.

even terug naar anderhalf jaar geleden ik moest naar het ziekenhuis voor een echo.
daar heb ik voor de eerste keer de binnenboel gezien.
ik heb met groot ongeloof en verdriet gekeken,ik kon niet geloven dat dit bij mijn lichaam hoort.
en nu helemaal niet meer natuurlijk....
het iedee dat zwanger worden nog kan is echt heel schreef.......
  zaterdag 15 november 2008 @ 12:57:29 #15
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_63242146
Tegenstrijdig, misschien, maar schijnbaar is de wens om kinderen te hebben zo ontzettend groot bij hem en z'n vrouw dat die zich er overheen heeft gezet.

En als ik de situatie op mezelf betrek, een vriendin van me zei: je kunt altijd nog zo'n kind als ik adopteren (Ze is jarenlang met behulp van jeugdzorg van tehuis naar pleeggezin en vice versa gegaan. ) Toen moest ik wel even slikken.

*gaat weer verder lurken, was het topic al kwijt *
pi_63243410
Bedankt voor het Hey-en, hoi-en en welkom-en allemaal
  zaterdag 15 november 2008 @ 14:16:01 #17
14844 TiGG
Giraffe DNA detected
pi_63243542
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 14:46 schreef MuteZukini het volgende:
Ja ik heb donderdagochtend menig televisiescherm gesierd , en heb tegenover Mirella van Markus gezeten
Het was wat lastig kijken de stream deed het niet fantastich bij mij helaas. (iets met windows mediaplayer niet updaten denk ik)
Maar ik heb het wel helemaal kunnen horen, en goed werk hoor!
Schrok wel een beetje van zoveel agressie binnen Nederland, ik heb er wel over gehoord maar het zelf nog niet echt meegemaakt gelukkig, toch blijft het elke keer weer even slikken als het aangehaald word.
Don't take everything for granted but question and educate...
pi_63245258
Heey allemaal,

Kheb echt een goede docu gevonden
http://tvokay.com/redir4.(...)MjQzJmF1dG9wbGF5PTE=
Misschien hebben een paar mensen die altijd spieken op dit forum er baat bij..
pi_63246694
Hai BlueBanana van harte welkom hier! Wat goed voor je dat je nu al weet hoe het met je zit en wat je er aan wilt doen.

Tevens een TVP (nooit gedacht dat ik dat hier neer zou zetten )
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
pi_63247235
mooie video BB.
  zaterdag 15 november 2008 @ 19:15:21 #21
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_63249245
Ik had vannacht (nou ja, vanmorgen) weer zo'n droom waarvan je denkt "Ja, hallo, ik heb er overdag al last van, laat me 's nachts even met rust, ok?"
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_63249878
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 15:53 schreef BlueBanana het volgende:
Heey allemaal,

Kheb echt een goede docu gevonden
http://tvokay.com/redir4.(...)MjQzJmF1dG9wbGF5PTE=
Misschien hebben een paar mensen die altijd spieken op dit forum er baat bij..
Idd een mooie docu... bij het laatste stukje moest ik wel even een traantje wegpinken. Wat goed dat die moeder van George en de ouders van Reggie hun kind zo accepteren, steunen en begeleiden. Zeker ook in het geval van Reggie waar de ouders nogal wat te verduren hebben; Grootouders die er tenauwernood 'begrip' voor kunnen opbrengen en vrienden die je omwille van het hebben van een genderdysforisch kind verlaten. Ik wordt eigenlijk heel blij van dat soort mensen.
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
pi_63253686
Dankjewel voor alle goede reacties op de docu.
Kheb er zelf heel lang naar gezocht, uiteindelijk gevonden enk d8.. Daar moeten jullie ook iets over weten.
Dusja bij deze blijkt ie ook goed in anderen hun ogen te zijn.
  zondag 16 november 2008 @ 05:43:02 #24
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_63256294
Dat was best confronterend, die docu...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 16 november 2008 @ 09:46:58 #25
92409 Twinky
Little star.
pi_63256990
Alleen dat 'they allowed HIM to dress as a girl' enzo... Verder echt goed ook dat er eens bij stilgestaan wordt wat het met ouders doet! En heel puur en echt door de kinderen.
  zondag 16 november 2008 @ 09:54:30 #26
92409 Twinky
Little star.
pi_63257019
Michael was 16 when we first met. She couldn't bare lying anymore...

pi_63263237
quote:
Op zondag 16 november 2008 09:54 schreef Twinky het volgende:
Michael was 16 when we first met. She couldn't bare lying anymore...


daar verbaas ik me ook iedere keer over!!!
of zou het aan ons liggen?
  zondag 16 november 2008 @ 14:56:51 #28
92409 Twinky
Little star.
pi_63263350
De ouders enzo doen het wel goed maar de presentatrice elke keer...
  zondag 16 november 2008 @ 18:07:13 #29
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_63267897
quote:
Op zondag 16 november 2008 14:56 schreef Twinky het volgende:
De ouders enzo doen het wel goed maar de presentatrice elke keer...
Daar struikelde ik ook over, ja.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 16 november 2008 @ 19:08:44 #30
107792 Hexley
the Platypus
pi_63269302
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 15:53 schreef BlueBanana het volgende:
Kheb echt een goede docu gevonden
Weet niet, maar volgens mijn hebben sommige fok'ers een ban gehad voor het plaatsen van torrents.
Deze dienst ziet er nou ook niet echt legaal uit... En je weet het nooit met die vage Mods hier...

Maar deze docu stuitert ook al een tijdje als torrent rond hoor...
Gewoon op "transsexual", "transexual" en "transgender" zoeken of je neemt zo'n lijst met film en docu titels.
Goed je krijgt dan ook een lading xxx p0rn, maar er is nog wel aardig wat ander spul tussen te vinden.
Zelfs een jaren 70 docu...

Als het goed is heb ik Southern Comfort hier al eens gepost, maar voor wie hem niet gezien heeft.
Een heel aardige docu, alleen is het verhaal niet echt vrolijk te noemen...
quote:
Southern Comfort

Robert Eads, a transgender man, is dying of ovarian cancer. This documentary follows his struggle with the disease as he reveals traumatic events as well as stories of personal triumph. Highlighted are the often poor medical attention transgender people receive and the love expressed between family members faced with terminal illness.
  zondag 16 november 2008 @ 21:24:08 #31
206345 Magenta
Full of colour
pi_63272951
Zo, hier weer verder. BlueBanana; welkom gewenst!

Die documentaires word ik nooit zo vrolijk van. Heb er in het verleden wel een aantal gezien en meestal laten die wel zo'n beetje dezelfde dingen zien.

Deze week weer een afspraak in A'dam trouwens..
~Fin
  zondag 16 november 2008 @ 21:41:09 #32
14844 TiGG
Giraffe DNA detected
pi_63273447
SouthernComfort heb ik zitten kijken samen met Dropkogel een maandje terug. (en daarna in mijn eentje ook nog een keertje)
Ik vond het een heel erg indrukwekkende docu en heb wel een paar tranen moeten laten hoor, echt zwaar wat ze laten zien.
Don't take everything for granted but question and educate...
pi_63273857
een mooie ducu....vond het wel erg triest.
leuk dat het nu in dit topic staat kan ik m nog eens terug zien op een eenzame avond.

Tigg dat kijken was ondertussen ruim 2 maand geleden in het weekend voordat je te horen kreeg of je groen licht had volgens mij.

de tijd gaat best hard.........en er gebeurd altijd maar weer veel.
  zondag 16 november 2008 @ 22:13:05 #34
14844 TiGG
Giraffe DNA detected
pi_63274360
quote:
Tigg dat kijken was ondertussen ruim 2 maand geleden in het weekend voordat je te horen kreeg of je groen licht had volgens mij.

de tijd gaat best hard.........en er gebeurd altijd maar weer veel.
Ja er is sindsdien een hoop gebeurd, maar twee maanden? Zal wel kunnen hoor, dat vage geheugen van mij ook de laatste paar dagen...
Don't take everything for granted but question and educate...
pi_63291056
Foutje bedankt....
  maandag 17 november 2008 @ 16:22:50 #36
107792 Hexley
the Platypus
pi_63291850
quote:
Op zondag 16 november 2008 21:24 schreef Magenta het volgende:
Die documentaires word ik nooit zo vrolijk van. Heb er in het verleden wel een aantal gezien en meestal laten die wel zo'n beetje dezelfde dingen zien.
Kom af en toe verwijzingen naar films en docu's tegen, Venus Boyz of Gendernauts bv...
En dan heb je dat iig ook weer gezien.... Maar ik download meer dan dat ik er gezien heb, tis wel goed...

Dit zag ik net @ nu.nl



Weet niet maar in België, is men daar vermoed ik toch niet echt happy mee.
Vreemd eigenlijk dat ik er op .nl sites niets over gezien heb, kan het me iig niet herinneren.
quote:
Genres Pluriels:
Zaterdag 11 oktober: Actie ter steun van vloeiende geslachten en intersexualiteit
Brussel, De Brouckereplein, 14u-16u

Wij, activisten uit verschillende europese steden (Barcelona, Bilbao, Brussel, Donostia, Gasteiz, La Corogna, Lissabon, Madrid, Parijs en Zaragossa) eisen:

* Vrije toegang tot hormonale behandelingen en chirurgie, zonder psychiatrische voogdij
* Het opzetten van acties tegen transfobie
* Het recht op zelfbeschikking; vrije keuze van voornaam en geslacht
* De afschaffing van de normaliserende tweeledige behandeling van intersexuele personen.
* Het verwijderen van GIS uit internationale diagnostiekhandleidingen
* Het afschaffen van de vermelding van het geslacht op officiële documenten
  maandag 17 november 2008 @ 17:20:38 #37
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_63293473
En toch denk ik dat psychiatrische begeleiding wel erg prettig is bij zo'n grote verandering in je leven. Het zou alleen niet zaligmakend moeten zijn (dus als de psychiater nee zegt, dat het dan ook niet gebeurt).
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 17 november 2008 @ 17:43:09 #38
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_63294012
Gelukkig is het in NL geen psychiatrische begeleiding, enkel psychologische begeleiding, vooral van belang in de diagnostische fase. Of het nut heeft en wat de waarde van de beslissing van een psycholoog is valt lang over te discussiëren. Echter het idee dat mensen over zoiets als een sekse-operatie zelf zonder begeleiding, zonder real-life ervaring kunnen beslissen is net zo onwaarschijnlijk als banken die zichzelf kunnen reguleren. Wat ik al zei, over dat lijstje van Genres Pluriels valt behoorlijk te kibbelen.
Behalve over de geslachtsaanduiding in officiële documenten, da's pure bureaucratie, en niemand die mij wijs kan maken dat dat significant helpt bij bestrijding van wat dan ook.

In elk geval wel goed nieuws voorZweedse travestieten, wel jammer dat transseksualiteit in een zin met pedofilie genoemd wordt als zo zijnde gelijk in psychische aandoening
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  maandag 17 november 2008 @ 18:32:19 #39
92409 Twinky
Little star.
pi_63295174
quote:
Op maandag 17 november 2008 17:43 schreef MuteZukini het volgende:
In elk geval wel goed nieuws voorZweedse travestieten, wel jammer dat transseksualiteit in een zin met pedofilie genoemd wordt als zo zijnde gelijk in psychische aandoening
Maar transseksualiteit danwel genderdysforie ís toch gewoon een psychische aandoening? Ergens in je hersenen gaat er iets mis met het jongen/meisje zijn.
Al staat het wel raar naast pedofilie...
  maandag 17 november 2008 @ 19:10:42 #40
107792 Hexley
the Platypus
pi_63296257
quote:
Op maandag 17 november 2008 18:32 schreef Twinky het volgende:

[..]

Maar transseksualiteit danwel genderdysforie ís toch gewoon een psychische aandoening? Ergens in je hersenen gaat er iets mis met het jongen/meisje zijn.
Al staat het wel raar naast pedofilie...
Nee hoor, eigenlijk is het gewoon een officieel lijstje af werken...
quote:
ICD-10

F64 Gender identity disorders:
F64.0 Transsexualism
F64.1 Dual-role transvestism
F64.2 Gender identity disorder of childhood
F64.8 Other gender identity disorders
F64.9 Gender identity disorder, unspecified

F65 Disorders of sexual preference:
F65.0 Fetishism
F65.1 Fetishistic transvestism
F65.2 Exhibitionism
F65.3 Voyeurism
F65.4 Paedophilia
F65.5 Sadomasochism
F65.6 Multiple disorders of sexual preference
F65.8 Other disorders of sexual preference
F65.9 Disorder of sexual preference, unspecified
  maandag 17 november 2008 @ 19:57:21 #41
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_63297690
Op dit moment gaat het bij Dr.Phil over een transvrouw.
The American way..
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  maandag 17 november 2008 @ 20:25:21 #42
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_63298464
Jammer dat Dr. Phil er niet op in gaat dat haar dochters het allemaal walgelijk vinden. Hij gaat compleet voorbij aan het feit dat men niet snapt dat ze een vrouw is. Hij haalt er allemaal zaken bij die niets met haar genderdysforie te maken hebben.

Ah ja, jullie kennen mij niet hier. Ik ben meer een lurker. Ik ben een vrouw in het juiste lijf en heb hier dus eigenlijk niets te maken, vandaar het lurken
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  maandag 17 november 2008 @ 20:26:20 #43
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_63298487
En hij blijft haar ook maar 'hij' noemen
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  maandag 17 november 2008 @ 20:50:21 #44
92409 Twinky
Little star.
pi_63299220
Ik vind het eerlijk gezegd ook niet echt een zij en 'ze' vertelt ook weinig over hoe vrouwelijk ze is. En de show gaat ook helemaal niet om zijn sekseverandering maar om wat een klootzak het is tegenover zijn dochters, dat hij(of zij) niet inziet dat zij een vader verliezen en daar een vrouw voor terugkrijgen die ze maar moeten nemen zoals ze is. Dat zíj ze moeten aanpassen aan de megaverandering die hun vader bij ze oplegt.
  maandag 17 november 2008 @ 21:04:24 #45
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_63299660
Tsja sommige 'transseksuelen' schieten wel eens door in de mate van egoïsme die nodig is voor transitie, dat zal dan wel een (ik zou bijna zeggen mannelijke) karaktertrek zijn die ze al hadden, maar maakt zo'n proces en verwerking van andere zaken voor familie alleen maar moeilijker.

Gelukkig komen er ook mooie verhalen uit de verenigde staten, "A Boy's Life"
une vie en rêve est une vie sans scrupule
pi_63299813
dr Phil oei....iets waar ik niet graag naar kijk met zijn ik weet het beter atitude.

of GID nog in de DSM moet staan als psygische stoornis?
het is wel een feit dat we mede daardoor recht hebben op behandeling.

morgen gesprek op het werk....omdat ik vind dat ik er nooit als V geweest ben en ze me nu weleens als hij moeten gaan aanspreken.
o fhet gesprek goed verloopt....men zal er wel niet blij mee zijn.
  maandag 17 november 2008 @ 21:18:21 #47
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_63300051
Ik vraag me toch af in hoeverre het verlangen naar "roze" en barbies en zo is aangeboren... Blijkbaar spelen meisjes niet alleen met poppen omdat ze die dingen nou eenmaal krijgen, het gaat veel dieper...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 17 november 2008 @ 22:35:55 #48
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_63302817
Het spelen met poppen zal wel iets met een aangeboren drang om te 'verzorgen' te maken hebben. Of misschien denk ik nu ook weer gewoon in stereotiepen
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  dinsdag 18 november 2008 @ 01:54:42 #49
206345 Magenta
Full of colour
pi_63306838
quote:
Op maandag 17 november 2008 21:09 schreef Dropkogel het volgende:
dr Phil oei....iets waar ik niet graag naar kijk met zijn ik weet het beter atitude.

of GID nog in de DSM moet staan als psygische stoornis?
het is wel een feit dat we mede daardoor recht hebben op behandeling.

morgen gesprek op het werk....omdat ik vind dat ik er nooit als V geweest ben en ze me nu weleens als hij moeten gaan aanspreken.
o fhet gesprek goed verloopt....men zal er wel niet blij mee zijn.
Kleine moeite groot plezier zou je zeggen, maar ja. Succes iig.
~Fin
  dinsdag 18 november 2008 @ 02:06:56 #50
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_63306881
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 01:54 schreef Magenta het volgende:

[..]

Kleine moeite groot plezier zou je zeggen, maar ja. Succes iig.
Ik snap ook nooit waarom mensen dat niet zouden willen als je het vriendelijk vraagt. Ze hoeven het toch niet te snappen om je dat plezier te doen?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 18 november 2008 @ 02:16:46 #51
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_63306910
quote:
Op maandag 17 november 2008 21:04 schreef MuteZukini het volgende:
Tsja sommige 'transseksuelen' schieten wel eens door in de mate van egoïsme die nodig is voor transitie, dat zal dan wel een (ik zou bijna zeggen mannelijke) karaktertrek zijn die ze al hadden, maar maakt zo'n proces en verwerking van andere zaken voor familie alleen maar moeilijker.

Gelukkig komen er ook mooie verhalen uit de verenigde staten, "A Boy's Life"
Mooi verhaal inderdaad.
Schrijf jij nog wonderer?
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  dinsdag 18 november 2008 @ 02:35:15 #52
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_63306950
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 02:16 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Mooi verhaal inderdaad.
Schrijf jij nog wonderer?
Yup. Bezig met mijn tweede boek nu. Probeer nog steeds dat verhaal over Lot te slijten maar de uitgevers waar ik het heen stuur, mailen ineens niet meer terug
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_63324113
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 02:06 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ik snap ook nooit waarom mensen dat niet zouden willen als je het vriendelijk vraagt. Ze hoeven het toch niet te snappen om je dat plezier te doen?
nee idd je hebt gelijk...maar omdat ik met verstandelijk gehandicapten werk kan dit net wat anders liggen....is de mening van mijn teamleider.
ik heb al gezien dat dit niet klopt
  dinsdag 18 november 2008 @ 19:14:54 #54
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_63324163
VOlgens mij is het juist met verstandelijk gehandicapten makkelijker. Die accepteren je zoals je bent, niet zoals je zou moeten zijn volgens stomme maatschappelijke regeltjes.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_63324538
goed het gesprek op het werk.
ik mag een comming out brief gaan schrijven en deze ronddelen aan de mensen waar ik veel omgang mee heb.
het iedee van mijn teamlijder is als de helft het weet en accepteerd dat je hij moet zeggen dan volgt de rest vanzelf wel.

ik vond het gesprek stroef verlopen....moest zelfs gaan praten met de bedrijfsmaatschappelijk werker om te kijken hoe ik dat het best kan doen of vormgeven.
dit heb k gewijgerd heb het er al genoeg over gehad....waarom zouden we anders bij het VU en een gendertherapeutte lopen?

goed maak die brief wel maar hier is het laatste woord nog niet over gezegd!

Tigg haar comming out ging een stuk beter.
gelukkig voor haar.
Tigg gefeliciteerd!
  woensdag 19 november 2008 @ 22:15:35 #56
14844 TiGG
Giraffe DNA detected
pi_63359223
Zo, heel even een kort stukje voor het slapen van mij.

Vandaag mijn eerste dag full-time en wat is dat een opluchting zeg. (Superhappy!)
Hoewel ik zo hier en daar nog wel erg onzeker overkwam waarschijnlijk en zo onzichtbaar mogelijk de plee inglip denk ik dat het nog aardig redelijk is gegaan.
In de bus op weg naar werk had ik alleen het idee dat ik in een kooi met leeuwen stond die nogal aan de hongerige kant waren maar dat zou natuurlijk ook gewoon mijn eigen onzekerheid kunnen zijn. (Zeker weten!)
'T lijkt erop dat ik toch wat harder moet werken omwat meer lak aan die lui te krijgen om gewoon met een zeker gevoel de wereld in te gaan. (alles op z'n tijd!)

Maargoed, op werk was het gesprek afgelopen woensdag heel erg goed, de detacheerder was er ook en we hebben eigenlijk vrij gezellig zitten praten omdat het al gauw duidelijk was dat het van alle kanten gewoon geen probleem is, en als er ook maar iets is ik gewoon aan de bel kan trekken.
Ook is er geen collega van de collega's, die ik het diezelfde ochtend nog heb verteld, geweest die er moeite mee had en ook niet toen ik vandaag dus gewoon lekker als mijzelf op werk kwam.
Ik had er zelfs weer plezier in om naar werk te gaan!

Zo en nu moet ik echt gana slapen, morgen weer een supermooie nieuwe dag!

@Dropkogel; ik blj het idioot vinden hoe ze er bij jouw mee omgaan. Is er nog enige vooruitgang verder of is dit alles? Brief al geschreven?
Don't take everything for granted but question and educate...
pi_63376265
Nee Tigg nog geen brief geschreven daar moet ik vanavond even voor gaan zitten.
ik schrijf 2 versies 1 waarin ik alleen uitleg dat ze me met hij moeten aanspreken.
de 2de versie daar zal ik iets meer uitleg in geven.
mail het naar mn teamleider en dan ziet hij maar welke versie het beste is.

wedden dat ik veel vragen ga krijgen en dat ik gebruik ga maken van de heren wc voor in het gebouw.
als hij me dan op kantoor roept en een hele discussie begint weet ik genoeg.
daar ga ik maling aan hebben.
en een vervolggesprek ja daar laat ik het wel op aankomen.
  donderdag 20 november 2008 @ 17:39:13 #58
206345 Magenta
Full of colour
pi_63379375
Ik zou heel graag van de mensen die al in het traject zitten van de VU jullie ervaringen met je persoonlijke begeleider/psycholoog horen via PM. Graag de naam en je ervaring (hoeft niet uitgebreid). Hartelijk dank alvast !
~Fin
pi_63382422
quote:
Op donderdag 20 november 2008 17:39 schreef Magenta het volgende:
Ik zou heel graag van de mensen die al in het traject zitten van de VU jullie ervaringen met je persoonlijke begeleider/psycholoog horen via PM. Graag de naam en je ervaring (hoeft niet uitgebreid). Hartelijk dank alvast !
Uhm naja dat wil ik best met je bespreken maar dat doe ik liever over MSN ofzo. Om dat hier te gaan bespreken vind ik een beetje onbehoorlijk.

Edit: Oeps... Ik had even over het stukje "...via PM." heen gelezen. Maar goed... dan nog vind ik MSN iets prettiger werken.
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
pi_63382504
Overigens...

@TiGG: Wat goed dat je op je werk zoveel succes boekt! Vind het echt tof voor je!

@Dropkogel: Wat rot dat er zo moeilijik gedaan wordt. Ik hoop voor je dat het goed komt, dwars moeten doen op je werk wordt je op de lange termijn ook niet gelukkiger van lijkt me...
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
pi_63387054
ha de brief is in de mailbox van mijn teamleider aangekomen.
het had wat voeten in de aarde had een comment geschreven maar de brief niet als bijlage meegestuurd.
ik de brief na laten lezen zien we met zn 2en niet dat mijn naam er niet onder staat.
opla dat werd het 3de mailtje.
achteraf is het 1 brief geworden.....wel een hele eenvoudige.

en nee van moeilijk doen wordt ik niet blij....maar hij kan het krijgen zoals hij het hebben wil ik blijf niet aan de gang met de compromis.
  donderdag 20 november 2008 @ 23:07:40 #62
206345 Magenta
Full of colour
pi_63390004
quote:
Op donderdag 20 november 2008 19:36 schreef Nina2602 het volgende:

[..]

Uhm naja dat wil ik best met je bespreken maar dat doe ik liever over MSN ofzo. Om dat hier te gaan bespreken vind ik een beetje onbehoorlijk.
Inderdaad, om met namen te gaan strooien in het openbaar vind ik ook niet kunnen dus daarom inderdaad op zo'n manier. Bedankt, ik zal morgen wel even een PM met mn gegevens sturen
~Fin
  donderdag 20 november 2008 @ 23:09:10 #63
206345 Magenta
Full of colour
pi_63390060
quote:
Op donderdag 20 november 2008 21:50 schreef Dropkogel het volgende:
ha de brief is in de mailbox van mijn teamleider aangekomen.
het had wat voeten in de aarde had een comment geschreven maar de brief niet als bijlage meegestuurd.
ik de brief na laten lezen zien we met zn 2en niet dat mijn naam er niet onder staat.
opla dat werd het 3de mailtje.
achteraf is het 1 brief geworden.....wel een hele eenvoudige.

en nee van moeilijk doen wordt ik niet blij....maar hij kan het krijgen zoals hij het hebben wil ik blijf niet aan de gang met de compromis.
Kogel is door de kerk dus, moet toch wel een goed gevoel zijn, niet?
~Fin
pi_63414517
kogel is nog niet door de kerk moet de brief nog laten goedkeuren en daarna nog uitdelen.
het duurt me nu echt allemaal te lang het vreet om en femme naar het werk te gaan voor zover daar nog sprake van is.
wat voor een gevoel hierbij hoort.....te veel gevoelens of geen gevoelens zeg maar.
  maandag 24 november 2008 @ 23:03:29 #65
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_63493263
In Dirty Sexy Money zit wel een goeie TS verhaallijn.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 24 november 2008 @ 23:57:09 #66
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_63494705
nou las ik toevallig gisteren ergens dat ABC met die show gaat stoppen ...dus dat verhaal is geen lang leven meer beschoren
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  dinsdag 25 november 2008 @ 00:56:50 #67
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_63495968
quote:
Op maandag 24 november 2008 23:57 schreef MuteZukini het volgende:
nou las ik toevallig gisteren ergens dat ABC met die show gaat stoppen ...dus dat verhaal is geen lang leven meer beschoren
Hm. Vast te duur

Ik ben bijna bij. Ik las iets van eerste TS in een prime time tv-show of zo. Da's toch best cool. En ik vind dat ze heel sterk acteert, heel natuurlijk.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_63504085
Hier ben ik ook weer een keer...

Om niet alleen maar te tvp'en maar even een kort verhaal hoe het hier gaat.

Komende donderdag/vrijdag voor het eerst naar deeltijd therapie. Psychologe in het RPC Woerden is weer gaan twijfelen of ik wel een Bipolaire Stoornis heb of niet. Dat zal gaan blijken als ik volgende week woensdag voor het eerst naar het persoonlijk onderzoek toe mag.
Voor mezelf houd ik het nog wel even op BS omdat het anders te druk in het hoofd word met de vraagtstelling wat ik dan WEL heb. Het is misschien niet zo leuk nieuws m te lezen, maar ik ben allang blij dat er eindelijk weer wat beweging in zit na ruim anderhalve maand thuis te hebben gezeten.

Wat ik nu eigenlijk vervelend vind is dat ik niet meer kan uitslapen (luxe probleem ik weet het) En dat ik donderdag voor het eerst smorgens vroeg op de scooter kan stappen, lekker koud indd. voor een paar uutjes therapie. De warme winterlegging kan dus uit de kast, net als de motorhandschoenen en winterjas.. brrrrrrrr
pi_63606080
Hallo daar!

Eventjes een update van mij..
Gisterenochtend naar de jeugdarts gemoeten van de ggd.
Ik heel het verhaal in het kort uitgelegd, belt ze naar het UZ Gent,
aangezien dat dichter bij is dan amsterdam.
Heb ik nu toch wel al een afspraak voor 16 december.
Lekker snel, maar wel beter!

Nouja, khoor jullie wel weer ofzeuw...
Doei
pi_63610019
hai banana,

dat is alvast goed nieuws.
  zondag 30 november 2008 @ 20:01:35 #71
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_63650502
Dan zal ik ook maar even wat nieuws posten. Verleden week heb ik het intake gesprek bij de psychologe gehad. Het luchtte wel op om eindelijk eens met iemand hierover te kunnen praten. Ze heeft meteen 2 vervolg gesprekken ingepland.

En dan het belangrijkste nieuws, ik heb het dit weekend aan mijn moeder verteld. En god, dat was echt het moeilijkste dat ik ooit heb gedaan in mijn leven. Ze probeerde me eerst nog tegen te spreken maar had vrij snel door dat ik het meende en was toen ook wel overtuigd, daarna werd ze stil en kwam er geen woord meer uit. En dat deed echt pijn om te zien hoe moeilijk ze het er mee had

Vervolgens vroeg ik waar ze aan dacht, en toen zei ze "aan je toekomst" en toen wist ik dat het wel goed komt. De volgende dag vermeed ze het onderwerp door over allerlei onbelangrijke dingen te praten, maar af en toe stipte ze het wel aan dus ze is niet in denial. Ik geef haar nu maar gewoon even wat tijd om het te verwerken en dan kunnen we er wel verder over praten. Ik wil het nu ook zo snel mogelijk aan mijn zusjes vertellen zodat ze er in ieder geval onderling over kunnen spreken.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  maandag 1 december 2008 @ 02:29:05 #72
206345 Magenta
Full of colour
pi_63659079
Goed om te horen, tis toch de lastigste stap!
~Fin
pi_63665959
Niet mee eens....Maarja, dat is persoonlijk. Aan mijn ouders vertellen was 10 keer makkelijker dan het aan mijn beste maatje te vertellen.
  maandag 1 december 2008 @ 23:05:56 #74
206345 Magenta
Full of colour
pi_63683464
Fair enough, voor mij dan de lastigste stap.
~Fin
  maandag 1 december 2008 @ 23:59:05 #75
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_63684990
Mij lijkt het gesprek met mijn vader me het moeilijkst, daar zie ik wel behoorlijk tegenop. Maar misschien valt dat ook wel mee, je kan toch nooit precies voorspellen hoe het loopt.

Zojuist heb ik wel mijn moeder weer even gebeld, en ik geloof dat ik nog nooit zo'n open gesprek over van alles en nog wat met haar heb gehad, het gaat helemaal goed komen
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_63707883
goed ff een update.....
ben kapot van het slaaptekort van de afgelopen dagen.............maar heb wel de brief aan mijn collegas gegeven.
zoals ik al verwachte snapte ze het bijna allemaal,niks geen probleem dat er mensen zitten met een verstandelijke beperking.
de reacties waren positief....sommige mensen vonden altijd al dat er iets niet klopte,een ander wilde een kaart sturen.
morgen en overmorgen ben ik haast niet op het werk dus heeft het tijd om te bezinken.
moet wel zeggen....dat door de omstandigheden ik stond te trillen op mijn benen.
mijn collegas vonden mijn brief knap en getuigen van moed.
maar dit is pas de eerste reactie.....dus ik wacht af.
de kop is eraf gelukkig.

Tigg: ben een biertje aan het pakken dus chat niet meer vanavond
  dinsdag 2 december 2008 @ 21:26:54 #77
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_63708469
Goed van je, en mooi dat het goed wordt opgepakt. Weer een zorg minder!
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_63765011
hehe waarom mensen tegen iemand anders altijd wat anders moeten zeggen dan dat ze tegen jou doen snap ik niet.

maar goed...binnen een redelijk tijdsbestek kan ik nu ook full time op het werk gaan.
het idee is om iedere paar weken mijn collegas te laten wennen aan weer een nieuwe genomen stap.

moest vandaag weer naar mijn psychologe....het gesprek verliep rommelig daar we beiden tussendoor afgeleid waren door andere dingen.
en ja ik was mijn telefoon vergeten uit te zetten nadat ik tussendoor mijn voicemail afgeluisterd had.
op een bepaald moment kon ik er mijn aandacht niet meer bij houden en ben ik naar de wc gelopen.

dat was weer lang geleden dat ik uit een situatie weg liep.
ze moest er nog om lachen ook.

en o wat slaapt de trein heerlijk al is het maar voor 10 min.

eenmaal terug in utrecht ben ik schandalig cd s wezen kopen!
  donderdag 4 december 2008 @ 23:15:20 #79
92409 Twinky
Little star.
pi_63770294
hey, ik zie op tvgids.nl staan dat er nu op rtl5 'Lucy the teenage transsexual' zou zijn. Shockdoc. En dan kijk je tegen dansende mensen aan ik hoop dat het nog komt
  donderdag 4 december 2008 @ 23:29:02 #80
92409 Twinky
Little star.
pi_63770685
ja nu
  vrijdag 5 december 2008 @ 00:41:19 #81
92409 Twinky
Little star.
pi_63772266
dat was tof heel mooie, respectvolle docu. Ging over een 16 t/m 18jarig transseksueel meisje, met ouders enzo.
pi_63781602
misschien een goede docu hoor, ik heb het zelf niet gezien, maar waarom moet deze docu te zien zijn bij shockdoc? Volgens m'n vriend was er weinig schokkends aan. Het geeft mij tevens het gevoel dat ht echt heeel erg zwaar is om ts te zijn... oke het was geen pretje, maar echt heel zwaar was het ook weer niet.
  vrijdag 5 december 2008 @ 14:53:05 #83
92409 Twinky
Little star.
pi_63783996
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 13:20 schreef Meike26 het volgende:
misschien een goede docu hoor, ik heb het zelf niet gezien, maar waarom moet deze docu te zien zijn bij shockdoc? Volgens m'n vriend was er weinig schokkends aan. Het geeft mij tevens het gevoel dat ht echt heeel erg zwaar is om ts te zijn... oke het was geen pretje, maar echt heel zwaar was het ook weer niet.
ja dat shockdoc vond ik ook raar, juist omdat het zo'n prettige docu was. Helemaal niet zoals de 'normale' shockdocs. Maar ik denk dat je (en ik misschien ook) je verkijkt op hoe 'gewoon' het is om ts te zijn voor de standaard Nederlander..
pi_63784588
of ts zijn schokkend is voor de nederlander weet ik niet wel erg vreemd in ieder geval.
wat ik van de mensen rondom me heen hoor is dat ze transen acceptabel vinden als ze er eenmaal een kennen.
zo niet is het ver van de bed show.
maar idd het is een ducu waarin er heel duidelijk beeld wordt gegeven,dat kun je niet van alle ts docu s zeggen.
  vrijdag 5 december 2008 @ 21:34:21 #85
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_63793080
de 'schokkende' docu in kwestie heb ik meer dan jaar terug al eens gezien, rtl4 ofzo toen, of via google video, ach ja, in elk geval, dat shockdocks is niet toepasselijk maar ja he wat er in de hoofden van commerciele omroeplui om gaat weten we wel dus ja spijtig.
Hier is 't trouwens na te kijken en schijnbaar komt er een deel 2 want er staat "/1"
une vie en rêve est une vie sans scrupule
pi_63794154
Bedankt... ik heb net gekeken en het geeft voor nu wel een beetje energie mag ik zeggen. Dat ik weer wat aan mijn uiterlijk kan/wil/mag gaan doen. Volgende week donderdag naar Krezip in Tivoli, dus ik heb er alle reden toe
  zaterdag 6 december 2008 @ 16:12:46 #87
107792 Hexley
the Platypus
pi_63806155
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 21:34 schreef MuteZukini het volgende:
de 'schokkende' docu in kwestie heb ik meer dan jaar terug al eens gezien, rtl4 ofzo toen, of via google video, ach ja, in elk geval, dat shockdocks is niet toepasselijk maar ja he wat er in de hoofden van commerciele omroeplui om gaat weten we wel dus ja spijtig.
Hier is 't trouwens na te kijken en schijnbaar komt er een deel 2 want er staat "/1"
Volgens mij was het er in april of mei 2007 dat het op RTL4 uitgezonden is...
Het heeft ook een tijdje compleet in een stuk op YouTube gestaan.




En deel 2 heb ik al ruim een jaar op mijn harddisk staan....
  zondag 7 december 2008 @ 00:29:53 #88
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_63815900
Heb net ook deel 2 bekeken, zonder dat ik 't op m'n harddisk hoefde te zetten, maar in elk geval, was wel een mooie docu al zullen mensen met een zwakke maag daar anders over oordelen ...wel vreselijk voor haar dat ze daar bijna een maand in d'r eentje heeft gezeten tijdens haar herstel. Voor mij al een hele goede reden niet zo ver van huis te gaan voor de operatie.
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  zondag 7 december 2008 @ 00:31:51 #89
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_63815930
Hopelijk is de stream nou wat beter. Bij die ander moest ie om de minuut bufferen Heb anderhalf uur gedaan over het kijken van 55 minuten film.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_63834813
Genderdysforie is in de kern niets anders dan 'veranderen van vorm'.
En dat is een ultieme kosmische handeling en getuigd van groot bewustzijn!
De kosmos doet niet anders dan voortdurend veranderen . En op zeker ogenblik zullen ook vele zielen op Aarde ertoe over gaan om te veranderen.
Maar daarvoor heb je als ziel wel eerst een hele weg doorlopen. Leven na leven, na leven, en in elke leven vele, vele ervaringen opgedaan.
En op zeker ogenblik belandt een ziel op een punt in haar evolutie dat ze weet wat het is om man te zijn en dat ze weet wat het is om vrouw te zijn. En dan kiest een ziel op zeker ogenblik voor een leven waarin beide geslachten integraal aanwezig zijn. Oftewel de hermaphrodiet. Geloof het of niet, maar al vele jaren lang worden er tienduizenden hermaphroditen geboren per jaar. Met name in de buurt van Mexico, Haiti, Dominicaanse republiek, Cuba ed. Het is een tussenvorm, de toekomstige vorm der mensheid. Er zullen er steeds meer en meer geboren worden. Een tiental jaren geleden is deze ontwikkeling ingezet. en in het begin werden zij die geboren werden als hermaphrodite maar al te vaak vlak na de geboorte gedood, omdat men vond dat het niet levensvatbaar zou zijn in die vorm. Gelukkig gebeurt dat inmiddels steeds minder vaak. Oook omdat ze in zo grote getalen worden geboren.
Die zielen die ervoor kiezen om als zodanig geboren te willen worden hebben vaak een groot bewustzijn.
Maar evenzo is het met hen die geboren worden als man of vrouw, en tijdens het leven voelen, ervaren en een zeer grote drang hebben, om te willen veranderen van geslacht.
Het zijn vaak voorlopers in de evolutie. Zij willen komen tot verandering. Verandering van vorm. En daarvoor is heel veel moed nodig. Ze willen als ziel de ervaring opdoen om in één leven zowel man te zijn als vrouw te zijn. Juist deze personen geven snelheid aan de evolutie.
Ik heb daarvoor groot respect.
Maar ook zijn er zielen die geboren worden in een 'verkeerd' lichaam. Ach... er is geen verschil. Ook zij zullen willen veranderen van vorm. Gelukkig biedt de huidige wetenschap en technologische ontwikkeling voldoende middelen om daaraan tegemoet te komen en om daadwerkelijk van geslacht te veranderen.
Maar er is ook nog een andere methodiek om van geslacht te veranderen. Ik ben zelf energetisch therapeut en werk met een 'kosmisch' instrument. Die kent een bijzondere grote transformerende werking. Die werking is zo sterk dat het het daarmee mogelijk is om in circa 20-25 behandelingen te veranderen van geslacht. Wel blijft het noodzakelijk om daarnaast hormonen te blijven gebruiken en een andere belangrijke 'voorwaarde' is dat het ook werkelijk zal moeten passen in het karma van de ziel die de gendertransformatie wenst. Nu ik dit opschrijf besef ik terdege hoe ongelooflwaardig dit kan over komen op jou als lezer. Ik heb het als therapeut nog niet eerder in mijn praktijk toe gepast, dus heb er (nog) geen ervaring mee. Simpelweg omdat de vraag zich nog niet eerder voor heeft gedaan in mijn praktijk. Totdat ik onlangs iemand trof die sterk worstelde met de vraag zich wel of niet te transformeren. Om zeker te weten of een dergelijke transformatie ook past in het karma van de ziel, zul je tot op de bodem van je ziel moeten voelen of het klopt. En maar al te vaak zit er een programmatie vanuit de hersenen tussen. Maar er is dus gelukig een behandeling ( met het eerder genoemde instrument ) waardoor je wordt teruggeworpen op de ziel die je bent en diep in je gevoel komt. En dan komt het antwoord op een dergelijke vraag als vanzelf naar boven borrelen en weet je gewoonweg wat bij je past als ziel.
Ik had al geruime tijd de behoefte om dit te delen met hen die overwegen een gendertransformatie aan te gaan. En daarom plaats ik dit op dit forum. Zodat je weet dat er meer wegen naar Rome leiden.
In liefde en respect voor iedereen die de onbedwingbare drang in zich heeft om te willen veranderen van vorm!
  zondag 7 december 2008 @ 22:02:19 #91
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_63835201
Hermafrodieten zijn zelden vruchtbaar dus dat dat evolutionair handig is, lijkt me niet echt onderbouwd.

Ik ben wel heel benieuwd naar bewijs van die bewering van je. Heb je voor- en nafoto's van mensen die een transformatie hebben ondergaan?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 8 december 2008 @ 01:16:07 #92
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_63840811
Ik vind het ook wel een interessant verhaal

Anyhow, ik heb het mijn zusjes nu ook verteld, en ik moet zeggen dat ze het heel positief hebben opgevat.

Ik zag wel aan hun gezichten dat ze diep emotioneel geraakt waren en ze zullen ook tijd nodig hebben om het te verwerken, maar ze kwamen precies met die reactie die ik al verwacht en gehoopt had, nl. dat ze me nu eindelijk begrijpen. Nu kwam er ook meteen meer naar boven, o.a. dat ze zich al jaren ernstig zorgen over me maakten maar dat ik zo'n enorme aura van geslotenheid over me heen had dat ze me nooit direct hadden durven vragen wat nu precies het probleem was. Als ze dat wel hadden gedaan hadden ze trouwens denk ik ook een ontwijkend antwoord van me gekregen.

Wat ik ook wel interessant vond: Een vriendin van een van mijn zusjes is psychologe o.i.d. en neemt testen bij kinderen af om al vroeg stoornissen op te sporen. Ik had haar deze zomer ontmoet en ze heeft na die ontmoeting aan mijn zusje gevraagd of ik wel eens een psychologische test had afgelegd. Ik zou wel eens willen weten wat ze dan bij me gezien heeft
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  donderdag 11 december 2008 @ 02:17:38 #93
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_63923855
'Mannelijk geslacht bedreigd door chemicaliën'

Chemicalieen dus, geen evolutie.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_64159078
morgen kerstfeest bij de mannengroep van humanitas.
zal mij benieuwen want daar ben ik nog nooit geweest.
ken wel een paar mensen dus
  vrijdag 19 december 2008 @ 23:26:23 #95
14844 TiGG
Giraffe DNA detected
pi_64166864
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 19:44 schreef Dropkogel het volgende:
morgen kerstfeest bij de mannengroep van humanitas.
zal mij benieuwen want daar ben ik nog nooit geweest.
ken wel een paar mensen dus
Klinkt gezellig!
Afgezien van die kerstlunch op mijn werk heb k er geen meer gelukkig.
Vond het al eng zat om tussen 80 man te staan gelukkig viel het allemaal wel mee achteraf maar ben gewoon niet zo weg van grote groepen. (De kroeg is een ander verhaal )

Oudejaar gaat wel gezellig worden dat weet ik zeker!
Mochten er nog mensen niets te doen hebben hier van het forum op oudejaars avond breng maar wat mee, hoe meer zielen hoe meer vreugd! (Stuur dan ff een PM!)

[ Bericht 1% gewijzigd door TiGG op 21-12-2008 18:44:58 ]
Don't take everything for granted but question and educate...
pi_64173793
Tigg proost alvast op oudjaarsavond .....

grote groepen mensen brrrr ook liever niet nee.
zometeen weer treinreizen dat is nog altijd de grootste ramp,maar vandaag heb ik 2 mannen mee dus dan zal het wel meevallen.
vroeger hield ik van treinreizen nu vind ik het veel te druk....

het zal mij benieuwen hoeveel mannen er in pak komen.
en jawel er worden kerstliedjes uitgedeeld om te zingen.
haha ik ben nooit stemvast (dat is hoop ik een van de dingen die veranderd wanneer ik nu eindelijk naar heel veel wachten en nog meer wachten T. krijg)
pi_64224940
Tigg volgens mij is hetgeen je vanmiddag hier poste verdwenen.....of heb ik het mis?
pi_64225009
quote:
Op zondag 21 december 2008 22:33 schreef Dropkogel het volgende:
Tigg volgens mij is hetgeen je vanmiddag hier poste verdwenen.....of heb ik het mis?
Blond sorry.....ik zie je tussen () net staan
pi_64226268
Hi allemaal
Heb 't topic een tijdje gevolgd, niet voor mezelf, maar voor een nichtje van me.
Ze is bijna 18, en heeft me pas verteld dat ze een gigantische aversie heeft tegen haar borsten. Ze zei dat ze ze ontzettend graag wilt weg laten halen, maar dat het veel geld kost en ze is bang voor grote littekens. Ik schrok wel, had het nooit echt aan dr gezien. Ze heeft geen grote borsten ofzo, maar dat kwam doordat ze een speciaal topje droeg.
Ik vroeg of ze dan misschien niet een jongen wilde zijn, maar dit wist ze niet goed. Ze voelt zich wel lekkerder in jongenskleren en ze is altijd wel wat jongensachtig geweest. Maar ze heeft een erg problematische jeugd gehad, en was blij dat het nu wat beter ging. Ze wil dan ook niet alle vrienden kwijt raken, die ze nu eindelijk heeft.
Hebben jullie misschien tips wat ze kan doen?
Mvg
  zondag 21 december 2008 @ 23:13:46 #100
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_64226798
Ze moet goed voor zichzelf nadenken wat ze wil, wie ze is, hoe ze zich voelt. Pas als je alles voor jezelf op een rijtje hebt, kun je er met anderen over praten, goed over praten, en het ze uitleggen (zodat ze geen vrienden hoeft te verliezen).

Ze kan ook met een psycholoog gaan praten om te kijken of die aversie misschien ergens anders vandaan komt. Bijvoorbeeld het gevoel dat jongens sterker zijn en ze daar uit zelfbescherming mee associeert.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_64248756
Bedankt voor je snelle reactie wonderer
Ik heb vandaag weer met dr gepraat. Ze wil hoe dan ook, geen borsten. Niet als meisje, en natuurlijk ook niet als jongen. Ze wilde wel heeel graag jongenskleren dragen en jongenshaar hebben enz, maar niet op het moment dat ze een meisje is. Ze heeft ook verder over een gehele transformatie nagedacht, maar de vele operaties schrikken haar toch af. En het feit dat ze nog steeds geen goede penis kunnen maken, en ze weet niet precies hoe het met littekens e.d. zit.
  maandag 22 december 2008 @ 19:40:01 #102
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_64255003
Klinkt heel herkenbaar. Ze wil door de buitenwereld als jongen gezien worden dus eigenlijk? En die borsten helpen dan natuurlijk niet echt (tenzij ze zo'n topje draagt en een wijde trui of zo).
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_64279894
Nou ja, met een topje en wijde trui zie je toch nog wel wat. Ik weet niet wat voor een ze heeft, kunnen jullie misschien iets aanraden? Maar denk je dat ze misschien toch een transgender of genderdysfore is?
pi_64286043
nou om even een beeld te geven.....ik heb erg grote borsten en met topje aan zie je het als een borstkas die overdreven gespierd is.
beter als dat kan je het niet krijgen denk ik.

google ff naar Danae dan moet je de hesjes wel kunnen vinden.

veel succes.
  dinsdag 23 december 2008 @ 18:05:57 #105
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_64292141
Die hesjes van Danae zijn in inderdaad wel handig: http://danae.info/

Of ze genderdysfoor is, kunnen we natuurlijk niet met zekerheid zeggen, maar het lijkt er wel op.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_64324186
Oke bedankt, ik zal 'm aan dr doorgeven
Ik heb vanochtend nog even met dr gesproken. Ze wilt toch graag eerst weten hoe het hele veranderingsproces gaat en hoe het zit met littekens enz, voordat ze het als een 'optie' kan zien.
Zijn er site's waar je dat een beetje op kunt lezen?
  woensdag 24 december 2008 @ 18:15:14 #107
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_64332488
Je vindt hier de meest uitgebreide Nederlandstalige informatie over 'top surgery' zoals het ook wordt genoemd, op dezelfde site is nog veel meer te vinden over andere zaken die voor die vriendin van je ook interessant kan zijn.
une vie en rêve est une vie sans scrupule
pi_64474188
Een paar dagen verder.. Ik heb mn nichtje gesproken, en ze heeft nog wat verder nagedacht over wat ze eventueel zou willen. Ze vertelde dat ze ontzettend graag voor jongenskleren zou willen shoppen, en kort haar met een (gel)kuif/stekels zou willen hebben. Maar ze ziet zichzelf niet echt met andere jongens hangen, wel met meisjes.
Dus ze twijfelt en denkt nog even door
  maandag 29 december 2008 @ 19:33:05 #109
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_64474301
Sommige mannen kunnen beter met vrouwen omgaan. Ook transmannen. Waar valt ze op, of is ze daar nog niet over uit?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_64478208
Nee, ze weet het niet echt. Ze zei wel dat ze misschien verliefd was op een meisje, maar ziet zichzelf niet meisje-meisje door de stad lopen. Dus dan zou je zeggen dat ze misschien toch liever man is. Maar ook hierin een bonk twijfel.
Ze had ook nog een vraag of je nog kon groeien als je mannelijke hormonen tot je nam. 1.68 meter vond ze niet bepaald leuk voor een man.
  maandag 29 december 2008 @ 21:41:34 #111
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_64479112
Geen idee, maar volgens mij wordt groei geregeld door een ander hormoon dan testosteron.

Er zijn ook kleine mannen hoor
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_64481354
Ja, dat weet ik Maar zij zou áls man graag iets groter zijn. Ik kan er zelf niks over vinden.. Het is erg lastig voor d'r. Ze heeft denk ik ook een bepaald ideaalbeeld van hoe een man/vrouw moet zijn, en vind dat ze daar niet echt op lijkt.
  maandag 29 december 2008 @ 22:47:36 #113
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_64481956
Dan zal ze daar denk ik eerst aan moeten werken. Anders wordt ze sowieso nooit gelukkig, of ze nou wel of niet die kant op wil.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 30 december 2008 @ 13:31:37 #114
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_64496671
Bedoel je werken aan haar uiterlijk of werken aan haar zelf-acceptatie over hoe ze er nu uit ziet? Want ik denk dat een combinatie van die 2 het beste is.

Op Second Type Woman staat trouwens dat de grootte bij mannen vooral bepaald wordt door het Y-chromosoom. Een vroegtijdige start met vrouwelijke hormonen en anti-androgenen (of een castratie) kan daar hoogstens een inch vanaf snoepen. Of het de andere kant op ook werkt en testosteron bij vrouwen een extra groei van een inch kan opleveren weet ik niet.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  dinsdag 30 december 2008 @ 17:49:21 #115
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_64502087
Ik bedoel werken aan haar ideaalbeeld. Als je een beeld hebt waar je toch nooit aan kan voldoen, kun je er net zo goed niet aan beginnen, want het wordt toch nooit zoals je wil.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 4 januari 2009 @ 21:48:26 #116
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_64665706
Toch bizar hoe je je kan verkijken op hoe mensen op het nieuws zullen reageren. Ik heb het vanmiddag aan mijn vader en stiefmoeder verteld. Ik was bloednerveus, erger dan bij mijn zusjes en mijn moeder, maar dat was dus totaal niet nodig. Ze namen het op alsof het de normaalste zaak van de wereld was. Het enige dat hij belangrijk vindt is dat ik gelukkig ben, en hij vond het jammer dat ik het nooit eerder had durven vertellen (ben ik helemaal met hem eens).

En eindelijk was er eens iemand die zei: "Ik had me wel eens afgevraagd of je misschien homoseksueel was."

Maar goed, de belangrijkste mensen in mijn leven weten het nu allemaal en ze staan allemaal achter me, dus ik ben zeer tevreden
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  zondag 4 januari 2009 @ 22:00:49 #117
92409 Twinky
Little star.
pi_64666355
Pff, ik heb je verhaal gelezen op je website Joanne. Kan me voorstellen dat je na de reactie van je moeder het nog spannender vind om verder te vertellen. Wel tof dat je doorzet
  dinsdag 6 januari 2009 @ 23:43:29 #118
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_64752972
quote:
Wel tof dat je doorzet
Tja, het is dan ook niet iets wat je even van je af kan zetten dus ik moet wel

[ Bericht 51% gewijzigd door Joanne35 op 07-01-2009 19:31:11 ]
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_64762388
Edit:

Laat maar..
  donderdag 8 januari 2009 @ 00:57:32 #120
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_64796949
Yes! Zo juist eindelijk voor het eerst en-femme de straat op geweest, en dat voelt echt als een bevrijding
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_64814349
dat klinkt goed....en ga je nu steeds het tijdstip naar voren schuiven?
las je post op trav.org.
pi_64814545
dan zal ik mijn update ook ff geven LOL niet dat er veel te melden is.
maar goed morgen mag ik gewoon in de heren garderobe komen....wel kreeg ik even wat uitleg wat ik beter niet kon zeggen.
en als het goed is krijg ik ook binnenkort een nieuwe kluis.

verder jawel ik heb sinds de afgelopen vakantie een nieuwe camera waar je ook video mee kan maken....heb twee stukjes opgenomen.
het is wel onwennig je eigen stem terug te horen.
maar goed ook dat gaat wennen denk ik
  donderdag 8 januari 2009 @ 17:42:06 #123
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_64818529
Wat kan je beter niet zeggen dan?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 8 januari 2009 @ 19:12:19 #124
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_64821709
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 15:54 schreef Dropkogel het volgende:
dat klinkt goed....en ga je nu steeds het tijdstip naar voren schuiven?
Nee, want ik moet nog een beetje oppassen dat ik bekenden tegen kom en die dan een hartverlamming bezorg, eerst nog maar wat coming outs afwerken :-)
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  donderdag 8 januari 2009 @ 19:16:15 #125
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_64821844
Zouden ze je herkennen dan?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 8 januari 2009 @ 21:17:27 #126
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_64826903
quote:
Zouden ze je herkennen dan?
Hmm, goed punt, ik denk het eigenlijk niet :-)
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_64885837
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 17:42 schreef wonderer het volgende:
Wat kan je beter niet zeggen dan?
geen idee daar was ik na het gesprek nog niet uit.
naar mijn menig kun je alles zeggen mits je de ander niet bewust kwetst.
pi_64933837
Hallo allemaal. Ik ben nieuw hier. (nu nog?) meisje van 17 en mijn verhaal lijkt echt ontzettend er op het verhaal van Rekkof's nichtje. Ook ik twijfel erg aan 'mijn geslacht'. Ik heb het idee dat ik misschien veel liever een jongen zou willen zijn. Het lijkt me echt heerlijk om op de jongensafdeling tussen de rekken te neuzen, 's ochtends gel in mijn haar te smeren, mn gezichtshaar bij te werken enz. Maar ik zou dit het liefst zo 'anoniem' willen doen, zodat niet iedereen het te weten komt omdat ik me er eigenlijk wel een beetje voor schaam..
Unisex
  maandag 12 januari 2009 @ 01:18:55 #129
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_64936785
Hoi Sembam, welkom hier, volgens mij beginnen de f2m's hier inmiddels de meerderheid te vormen :-)

Je moet je niet schamen voor wie je bent, dat heb ik ook mijn hele leven lang gedaan en dat heeft mijn leven er niet leuker op gemaakt. Ik heb het nu eindelijk aan mijn directe familie verteld en ik heb er nu al spijt van dat ik dit jaren geleden niet gedaan heb. Het voelt zo bevrijdend om gewoon open met de mensen om je heen over dit soort dingen te kunnen spreken.

Maar het hangt natuurlijk wel van de mensen in je omgeving af hoe ze reageren. Dat kan je alleen zelf inschatten en zelfs dat kan niet helemaal omdat je nooit precies kan voorspellen hoe mensen reageren. Het kan zijn dat je angst terecht is en dat ze niet goed reageren. Maar dat ligt dan aan hen en niet aan jou, je moet je er vooral niet voor schamen.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  maandag 12 januari 2009 @ 01:33:45 #130
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_64937045
Wat ik ook al tegen rekkofs nichtje zei, je moet eerst goed leren verwoorden wat je voelt en wie je bent. Dan sta je ook sterker in je schoenen als iemand je lastige vragen stelt.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_64966951
Excuses voor mijn moeilijk leesbare post van gisteravond, ik zat op internetmobiel en dan kan je blijkbaar geen alinea's krijgen.

Ik denk ook niet dat het een probleem zou zijn voor mijn directe familie. Om het tegen mijn ouders te zeggen wordt wat lastiger, ouders zijn gescheiden, ik woon bij mn moeder, maar heb geen goede relatie met haar. Met mijn vader had ik wel een redelijk goede band, maar die woont ver weg.

Ik ben dus een paar jaar geleden verhuist. Dus weer een nieuwe omgeving, waar je weer nieuwe vrienden moet maken enz. En ik ken ze dus nog niet goed genoeg, om te weten of ze als ik van geslacht verander, of we nog dezelfde vrienden zijn. Daarbij komt, dat ik na dit schooljaar terugga naar mijn oude woonomgeving, maar niet (precies) dezelfde buurt al voorheen. Hier zal ik waarschijnlijk dus mijn 'oude' vrienden weer tegenkomen, en mee willen optrekken. Aangezien ik ze alleen ken totdat ze zo'n 15 waren, weet ik dus niet hun mening over dit soort zaken.

Beetje warrig en raar beschreven, hoop dat jullie het een beetje kunnen lezen/begrijpen
Unisex
  maandag 12 januari 2009 @ 21:40:25 #132
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_64967242
Mja. Zou jij je levensgeluk ophangen aan de meningen van anderen? Je gaat het moeilijk krijgen, dat is gewoon zo. Veel mensen zullen het niet (willen) begrijpen. So be it. Je moet in deze toch echt voor jezelf gaan kiezen, lijkt me.

Je zult afwegingen moeten maken. Weegt het sociale aspect zwaarder dan fysieke verandering, of is elke "hee meid, leuk je weer te zien" een steek door je ziel?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_64980868
Ja, hier heb je natuurlijk wel gelijk in
Ik moet gewoon nog even hard gaan nadenken over wat ik precies wil en voel.
Stel dat ik me vandaag aanmeld bij het VU, wanneer zou ik dan ongeveer met de RLT kunnen beginnen? Wat is de wachttijd, hoe lang duren de gesprekken enz. Ik snap dat dit afhangt van hoe zeker je van je zaak bent, maar kan iemand me ongeveer een indicatie geven?
Dit omdat ik na de zomervakantie op mezelf ga wonen, en hoop dan gelijk met een nieuwe start te kunnen beginnen.
Unisex
  dinsdag 13 januari 2009 @ 15:28:55 #134
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_64992000
zover ik van anderen weet hoe de sitautie nu is met wachttijden (al ruim 4 jaar geleden dat ik me er aanmeldde) omtrent de start van de diagnostische fase is dat bij de VUmc 6 tot 8 maanden, en dan krijg je er dus minstens 6 maanden gesprekken bij voor je met de real-life experience mag beginnen, maar het kan ook veel langer duren, ligt maar net aan je omstandigheden. Maar in principe houd niets je tegen om dus van de zomer al lekker als jezelf te gaan leven, kan juist voordelen hebben al is het natuurlijk niet ideaal. Maar je moet er natuurlijk wel klaar voor zijn naar je eigen gevoel, als je meer jongens (ftm's) wilt spreken zou je een kijke kunnen nemen op genderjongeren.nl en je daar aanmelden op de profielensite
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  dinsdag 13 januari 2009 @ 17:48:53 #135
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_64998096
Je kunt natuurlijk sowieso al gaan leven zoals je zelf wil. Naar de kapper, shoppen op de herenafdeling. Absoluut helemaal niemand die je gaat tegenhouden!
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_65007382
^^ Deze informatie is misschien ook wel handig voor m'n nichtje.
suc6 Sembam
pi_65033641
Sembam....je kunt ook nu een nieuwe start beginnen,dat gaat in je voordeel zijn als je bij het VU aanklopt.

welkom trouwens
  woensdag 14 januari 2009 @ 21:49:30 #138
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_65048959
Oh ja, gister bij Uno's kwam de manager langs. "Gentlemen, are you enjoying your meal?"

En hij verbeterde zich niet eens (dat vind ik altijd zo genant).

Was toch wel weer een leuk moment
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_65087625
dat compliment kun je in je zak steken!
reden genoeg voor blijheid de rest van de dag
pi_65133280
@ Sembam:
Hallo Sembam, van ahrte welkom hier!

Ik ben Nina, M2F, en ik zit zelf in de diagnostische fase bij het VU. Ik heb me vorige jaar ergens rond mei of juni aangemeld en kon toen begin augustus op intake komen. Na de intake heeft het behoorlijk lang geduurd voordat ik een volgende afspraak had. Pas eind oktober kon ik komen voor een psychologisch onderzoek. Mijn eerste gesprek met mijn vaste psycholoog, het begin van de diagnostische fase, had ik begin december. Volgende week kan ik voor een tweede gesprek komen. Mijn psycholoog schat zelf in dat ik ergens tussen juni en augustus groen licht zal krijgen en op bezoek mag bij de endocrinoloog voor een receptje hormonen. Vanaf dat moment moet ik uiterlijk binnen drie maanden de RLT in gaan. In mijn geval duurt het dus ongeveer een jaar van het moment van intake tot het moment van RLT.

Van wat ik van begrijpt van wat ik bij het VU hoor, is mijn 'zaak' redelijk ideaal; geen verdere psychische problemen (meer), een redelijke baan en de middelen om me te redden in het leven, geen twijfel over wie ik voor mijn gevoel ben (en dus wil zijn/worden) en de sterke wil om mezelf daar naartoe te helpen. Met ander woorden, ik neem de 'kortst mogelijke route' door het VU-traject.

Ik weet niet of het traject voor F2M's bij het VU hetzelfde is maar misschien heb je er wat aan. De 'doorlooptijd' van het traject bij het VU die in het foldertje staat genoemd, 6 maanden voor de diagnostishe fase, gaat dus pas in als je op het eerst gesprek met je vaste psycholoog mag komen. En daar bij komt dat die 6 maanden, die staan voor 6 gesprekken, een beetje utopische weergave is van de werkelijkheid (in een wereld zonder feestdagen, zomervakanties etc. zeg maar ).


@ Iedereen:

Het is al weer even terug dat ik hier iets gepost heb. 20 november zelfs... oopsie. Er gebeurde nogal veel en ik had even de behoefte mijn focus op andere dingen te leggen dan het forum. Wat grappig trouwens dat hier nu zoveel F2M's komen.

Ik zal even een updateje doen van wat er in de afgelopen tijd gebeurd is. Ik ben inmiddels door mijn proeftijd heen bij mijn nieuwe werkgever en heb nu dus een vast contract voor onbepaalde tijd. Ik heb sinds een maand ook een opdrachtgever waar ik inmiddels al redelijk mee kan komen en van de week kreeg ik het verzoek eens na te denken of ik eventueel wil job-hoppen en voor hun wil gaan werken. Dus met het werk gaat het wel goed. Ik vraag me alleen af hoe dat zal gaan als ik ook een coming out op het werk heb. Ik zit ook nog te twijfelen of ik het niet gewoon moet vertellen of dat ik er nog mee moet wachten tot de diagnose bij het VU rond is.

Verder weet nu iedereen in mijn directe omgeving wat er het komende jaar allemaal gaat gebeuren. Dat ik in augustus dus wil omgaan en naar Thailand vlieg voor een FFS-operatie. - Ohja, dat is waar ook. Ik heb een assessment met een chirurg in Thailand gehad (via de mail hoor ) En weet dus wat ik aan mijn gezicht zou kunnen vervrouwlijken met plastische chirurgie. En wat het kost natuurlijk (OMG ). Ben nu afwegingen aan het maken wat ik dan ook daadwerkelijk zou willen veranderen. - Maar goed, de coming out naar familie en vrienden zit er voor mij dus wel zo'n beetje op. En nu het bij de meesten een beetje heeft kunnen inwerken merk ik dat iedereen juist erg met me meeleeft en dat ik eigenlijk nog niemand heb hoeven kwijtraken hierdoor, wat echt een pak van mijn hart is. Natuurlijk kan dat nog wel veranderen als ik srtaks full time ga. Ik merk wel dat relaties mee veranderen met de verandering die ik doormaak, dus ik heb goede hoop.

En nu ik een vaste baan heb ben ik ook actief op zoek naar een woning. Ook iets waar ik enorm naar uitkijk, eindelijk een eigen plekje. Gek genoeg maak ik me de laatste tijd nogal druk om hoe ik het straks dan wil gaan inrichten enzo.

Naja, dat was het wel zo'n beetje. Oh ja, en ik denk dat ik griep heb. Doh!

* Nina2602 kijkt naar boven en denkt: 'Zoho, een stukje proza.
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
  zaterdag 17 januari 2009 @ 02:59:14 #141
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_65133584
Nina

Feli met je werk. Zou je een FFS eerder doen dan een SRS? Of mis ik nu iets (ik heb eind vorig jaar niet alles meegelezen).
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 17 januari 2009 @ 10:53:46 #142
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_65135886
@Nina:
Welkom terug, ik vroeg me al af waar je gebleven was, want die stukken proza van je waren we al een beetje van je gewend. Dus het begon ook al wel op te vallen dat je opeens niet meer zo actief was hier

Begrijp ik nu goed dat je gesprekken met je vorige psychologe geen enkele invloed hebben op het traject bij het VU, want zij heeft in principe toch ook al een diagnose gesteld?
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_65136959
@ Wonderer:

Dank je! Die baan is echt heel belangijk voor me want die maakt eigenlijk alles financieel mogelijk. Dus ben erg blij dat het zo goed gaat.

Ik ga inderdaad eerst voor FFS en dan pas voor SRS. (Het liefst zou ik alles in een keer doen maar daarin zijn hulpverleners nogal terughoudend, helaas.) Om voor SRS in aanmerking te komen moet ik anderhalf jaar in de RLT hebben gezeten en dat zie ik, ondanks alle lieve ,goedbedoelde en bemoedigende woorden van iedereen om me heen, niet echt zitten zonder iets aan mijn gezicht gedaan te hebben. En daar komt bij, er zijn maar erg weinig mensen die tussen je benen kijken als ze je ontmoeten maar iedereen kijkt je in je gezicht aan. En dat wormvormig aanhangseltje kan ik met wat kunst en vliegwerk wel wegwerken maar mijn gezicht niet.


@ Joanne:

Dank je Joanne, ik zal mijn best doen regelmatig een literaire bijdrage te doen aan dit forum.

Bij het VU nemen ze geen dossiers over van andere hulpverleners. Volgens mij laat het protocol waarmee ze werken dat niet toe. Mijn gendertherapeut, dezelfde als die van jou geloof ik , heeft wel een aanbevelingsbrief geschreven die onderschrijft wat ik ze bij het VU vertel. Of die aanbeveling van merkbare invloed is op het traject van het VU betwijfel ik eigenlijk. Het enige is wel dat ik nu bij het VU de kortste weg neem omdat ik gewoon al 100% zeker ben over wat ik wil, iets dat ik heb berikt bij mijn gendertherapeut.

Mijn therapeut heeft dus wel een soort van diagnose gesteld maar deze hebben we nooit officieel gemaakt omdat ik naar het VU ben gegaan voor behandeling en daar ook diagnose wordt gesteld. Misschien dat ze in jouw geval wel diagnose zou kunnen stellen en dat je daarmee helemaal om het VU heen zou kunnen? (Als je dat sowieso zou willen want dan kun je je volgens mij ook niet bij het VU laten opereren, maar goed.)

Hoe gaat het trouwens met de therapie?
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
  zaterdag 17 januari 2009 @ 13:12:00 #144
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_65139000
Ik vind het eigenlijk wel terecht dat hulpverleners zo terughoudend zijn met SRS, het is natuurlijk geen geringe ingreep. SRS en FFS tegelijk doen zou medisch gezien inderdaad wel veel beter zijn. Maar 1 keer onder narcose, maar 1 keer herstellen. Maar goed, je kan niet alles hebben in het leven, daarover kunnen we hier op dit forum wel allemaal eens zijn denk ik

Buiten het VU om gaan is inderdaad ook een mogelijkheid, maar dan moet je volgens mij wel meer uit eigen zak betalen en meer zelf regelen via huisartsen enzo. Ik vraag me ook af of je daardoor ook bepaalde know-how die ze bij het VU hebben niet misloopt.

In mijn geval wist ik eigenlijk voordat ik in therapie ging al wel wat ik wil, alleen ik twijfelde er nog over of ik het wel aan kon, aan durfde, en of ik er ook mee kan leven als het uiteindelijke resultaat tegenvalt (het blijft toch een beetje een 'leap of faith', hoe goed voorbereid je er ook aan begint). Ik heb 35 jaar lang geleefd als iemand die niet op wilde vallen, geen risico's durfde te nemen, en al bang was voor de tandarts. In feite moet ik nu exact het tegenovergestelde hiervan gaan doen, en dat kost me gewoon wat moeite.

Maar het begint me meer en meer te dagen dat ik het alternatief, gewoon doorleven als man, al helemaal niet zie zitten en dat ik stapelgek word van het elke dag maar piekeren over de vraag of ik het nu wel of niet zal doen. Ook niet bevorderlijk voor de functionaliteit op mijn werk

Bovendien heb ik zoals je kunt lezen op dit forum inmiddels de stap de straat op al durven zetten en ik heb gemerkt dat dit iets los heeft gemaakt. Het was een geweldige ervaring en ik voel een enorme aandrang om zo snel mogelijk mijn andere drempels omver te werpen. Ik zou liever vandaag dan morgen al fulltime als vrouw willen gaan leven, ook al ben ik nog duidelijk herkenbaar als man. En dat soort gevoelens zegt toch wel iets, denk ik zo

Bovendien weet ik nu dat ik die angst om niet op te vallen blijkbaar verloren ben. Nu ik mezelf eindelijk geaccepteerd heb lijkt het wel alsof ik daar tegelijkertijd een enorm zelfvertrouwen door heb gekregen. Dat wil niet zeggen dat ik nu alles aan durf, ik heb wel degelijk drempels te overwinnen maar ik denk dat dat wel goed gaat komen.

Dus ik denk niet dat het erg lang meer gaat duren voor ik die knoop eindelijk door hak.

En ik begin ook al proza af te leveren
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  zaterdag 17 januari 2009 @ 16:51:22 #145
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_65145236
Begrijpelijk. Ik zou waarschijnlijk ook eerder een topsurgery doen dan met hormonen beginnen voor een RLT... Spannend hoor.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_65154663
mmm als het aan mij zal liggen eerst top surgery en dan pas hormonen.

dat gaat nog best lang duren eerst maar eens kijken of ik aangenomen wordt voor de diagnostische fase.
  zondag 18 januari 2009 @ 22:47:39 #147
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_65191140
http://www.schorer.nl/shop7days/producten_details.asp?ID=19

In de aanbieding. Misschien interessant
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_65211121
Bedankt voor de informatie allemaal

Heb 't deze week nogal druk gehad, zowel in de agenda als in het hoofd. Ik heb deze week belangrijke en grote toetsen op school. Ik heb me hier helaas niet echt goed op kunnen concentreren. Het hele genderdysforie-gedoe bleef toch maar in mijn hoofd spoken. Dus gister heb ik in bed nog maar een keer de complete transman.nl site doorgelezen, inclusief alle links die erop stonden, heb nog een aantal webloggen gelezen en wat vorige topics.
Toen kwam ik bij de weblog van Transman Diaries en nadat ik die helemaal gelezen had, wist ik het gewoon. Ik wilde gewoon een jongen zijn. Ik voelde me zo blij. Ik dacht aan hoe ik dan in de winkel kleren stond uit te zoeken, baardgroei stond bij te werken, en zelfs hoe ik een vader kon zijn voor kinderen als die er kwamen. Ik voelde me zo gelukkig dat ik midden in de nacht mijn moeder wilde wakker maken en wilde zeggen; Mam, ik wil een jongen zijn! Gelukkig maar niet gedaan, dat mens schrikt zich het lamlasurus met

Maar toen kwam dus ineens de ommekeer. Opeens beangstigde het me allemaal. Dan zou ik afscheid moeten nemen van mijn sport en team. Het sporten en het team heeft mij tijdens een mindere tijd erg geholpen en vind het erg jammer daar afscheid van moeten nemen. Mn hartslag was ook ineens heel snel/hard en ik kreeg buikkrampen

Maar nu denk ik toch meer van, ach schijt aan alles. Toen ik namenlijk gisteravond dacht dat ik er dan eindelijk uit was, voelde ik me zó gelukkig. Ik kan dat niet laten lopen omdat ik wat aanhankelijk naar het team ben. Ik weet niet of ik nog met het team om zal gaan, als ik het verteld heb, maar het is waard. De sport kan ik natuurlijk nog wel blijven doen, weliswaar in andere mate dan voorheen.

Dus nu moet ik nog de moed verzamelen om het tegen mijn ouders te zeggen. Wat me tegenhoudt is de slechte (praat)relatie met hun en het feit dat ik straks weer door een marathon van psychologen moet (heb slechte ervaring).

Dus dat was weer even een update van mijn kant
Unisex
  maandag 19 januari 2009 @ 17:11:01 #149
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_65214496
Mooi, zo'n revelatie. En bedenk dat zo'n team toch maar tijdelijk is en je lijf en wie je bent voor de rest van je leven.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_65214504
@Sembam, misschien heb ik wat gemist? Maar welke sport doe je dan?

Zelf begin ik over een week of 3 weer met trimhockey, heb er nu al zin in

Trouwens nog meer goed nieuws uit mijn hoekje:
Na een aantal zware depresieve/manische perioden heb ik mezelf weer gevonden. Stabiel en m'n zelfvertrouwen heeft ook weer een boost gekregen. Vandaag naar Salto geweest, re-intragatie, en ook daar goede berichten. Neus is duidelijk weer de goede kant op gericht en alleen nog even deeltijd therapie in Woerden afwachten hoe dat gaat. Maar ergens heb ik nu het gevoel dat het misschien niet eens zin meer heeft. We zien het wel.
pi_65216163
Wat goed van je SB!
Met mijn nichtje wil het helaas nog niet echt vlotten. Zit helemaal met zichzelf in de knoop, weet totaal niet wat ze wilt
  maandag 19 januari 2009 @ 18:01:07 #152
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_65216237
Het is ook moeilijk. Heeft ze het gevoel dat ze moet kiezen voor het een of het ander?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_65217095
quote:
Op maandag 19 januari 2009 17:11 schreef Meike26 het volgende:
@Sembam, misschien heb ik wat gemist? Maar welke sport doe je dan?
Ik voetbal!

Ik heb zojuist mn moeder proberen duidelijk te maken, dat ik denk dat ik Asperger heb. Ik heb haar een kopie van wikipedia gegeven, met de opdracht het te lezen. Ze heeft er alleen nog niks over gezegd, terwijl ze toch echt meerdere keren de kans heeft gekregen. Ik denk dat óf ze weet niet wat ze er mee aan moet óf ze wuift het weer weg, net zoals de gewone zaken. Mijn vader heb ik een mailtje gestuurd met dezelfde taak. Hier heb ik ook nog niks over gehoord.

Ik ben van plan het schooljaar af te maken als meisje. Indien ik slaag, zal ik in de vakantie moeten gaan bedenken of ik wil studeren of gaan werken, waarna ik dan weer de keuze maak qua woning (waar, waarin, met wie). En dan zal ik dus volledig als jongen door willen. Het liefst wil ik een studie gaan starten in een andere plaats, om daar dan ook te gaan wonen. Zodat ik wel redelijk anoniem het proces kan gaan beleven. Ik hoop dat ik mezelf er snel toe kan zetten het te kunnen gaan vertellen
Unisex
pi_65217651
Een mooie planning op lange termijn mag ik wel zeggen. En bovenal nog realistisch ook.

Toen ik doelen voor mezelf stelde wist ik van mezelf dat sommige van die doelen niet direct behaald konden worden. Heb dan ook geen schaamte als je een bepaalde doelstelling niet haald, en stel het doel opnieuw voor een nieuwe periode.
pi_65219195
^^
Ja, ik vind het verbanzingwekkend ook wel realistisch Normaal ben ik een chaoot 1ste klas qua planning.
Ik heb mezelf ook voorgenomen, het in ieder geval in januari te moeten vertellen aan mn ouders. Anders blijven we maar twijfelen en doen. Gewoon de knoop doorhakken. Mocht ik er nou compleet naast zitten blijkt uit gesprekken met psychologen, dan kunnen we altijd nog stoppen. Liever dat dan dat je nog langer in confusion zit

Wat een probleem kan gaan worden, is dat ik/er geen geld heb/is voor een studie. Dan kan ik natuurlijk gaan lenen, maar dan zit ik gelijk met een schuld van een paar duizend euro, als ik ga werken. De andere optie is om te gaan werken, maar dan zal ik misschien nooit die ene leuke baan krijgen, hoog salaris e.d. + als ik eenmaal een jaar gewerkt heb, weet ik van mezelf dat ik daarna nooit meer naar school ga natuurlijk. Dus ook dat kijken we nog even aan.

Dus nu ga ik nog even lekker op internet struinen. Ik ben al helemaal enthousiast

[ Bericht 6% gewijzigd door Sembam op 19-01-2009 19:46:24 ]
Unisex
pi_65223920
^
Wauw, wat goed van je allemaal! Hoop echt dat het allemaal goed gaat komen!
heel veel succes ermee
  maandag 19 januari 2009 @ 23:08:37 #157
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_65228976
Sembam, zet je PB even aan
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_65253854
mn pb? Staat dat voor persoonlijk bericht ofzo? Hoe zet ik dat aan?
Unisex
  dinsdag 20 januari 2009 @ 18:19:19 #159
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_65254112
Vast ergens in de profiel, ik weet het niet uit mijn hoofd.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_65258910
Ik geloof dat ik 'm heb

IK zat trouwens ook te denken, over een half jaar wil ik dan als jongen gaan leven. Maar tot wanneer blijf je nou eigen meisjeskleding kopen? Ik bedoel, ik krijg kleedgeld, maar kan niet van dat geld in een x een nieuwe kledingkast inkopen.
Mijn ouders kunnen natuurlijk helpen, maar ik vind het zonde om nu 'onnodig' kleding te gaan kopen.

Daarbij nog 2 vragen. Hoe zit het met je schoenmaten. Is het nou echt zo dat je een schoenmaat groter hebt na de hormoonbehandelingen?
Heeft iemand ervaring met zo'n ding? Ik heb nu wat van danae, maar echt plat krijg je het daar niet mee.
Unisex
  dinsdag 20 januari 2009 @ 20:42:09 #161
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_65259440
Ik loop mijn hele leven zowat al in jongenskleding, dus daar kan ik niet goed antwoord op geven. Ik zou denk ik een paar dingen kopen die je makkelijk kan combineren. Overhemden, vesten, een spijkerbroek... Daar kun je je huidige truitjes wel onder dragen, denk ik. Ik weet niet waar je nu in loopt.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_65261685
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 20:42 schreef wonderer het volgende:
Ik loop mijn hele leven zowat al in jongenskleding, dus daar kan ik niet goed antwoord op geven. Ik zou denk ik een paar dingen kopen die je makkelijk kan combineren. Overhemden, vesten, een spijkerbroek... Daar kun je je huidige truitjes wel onder dragen, denk ik. Ik weet niet waar je nu in loopt.
Ik loop nu in wat wijde truien, shirts voor vrouwen (gewoon grotere maat kopen) en heel soms een jongensshirt.
Unisex
pi_65266087
@SB Doe het met je kleding zoals ik het heb gedaan, gewoon sparen en dan in een of andere vakantie kleren kopen en dan vanaf dat moment dragen =]

Overigens had ik geen last van reacties die ik liever niet wilde ofzo.
pi_65283369
@ BB. Ja, dat ga ik denk ik doen ja. In de zomervakantie flink kledingshoppen.
maar had iemand nog ervaring met dat bovenstaande ding
Unisex
  woensdag 21 januari 2009 @ 18:27:53 #165
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_65291257
Nee, ik heb alleen hesjes van Danae. Welke kleur heb jij? Ik heb namelijk het idee dat zwart strakker zit dan wit.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_65297772
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 18:27 schreef wonderer het volgende:
Nee, ik heb alleen hesjes van Danae. Welke kleur heb jij? Ik heb namelijk het idee dat zwart strakker zit dan wit.
Ik heb 2 zwarte en 1 witte korte en 1 witte lange.Die lange kruipt alleen altijd omhoog :S Ik heb niet echt een verschil kunnen merken, omdat ik alles in andere maten heb.
Ik zat er dus aan te denken dat rib-braceband ding te halen. Volgens my maakt dat alles aardig plat.
Unisex
  woensdag 21 januari 2009 @ 21:59:40 #167
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_65298524
Volgens mij zit het ook enorm kut Ik krijg bij mij zwarte hesje al amper lucht. De lange kruipt bij mij trouwens ook omhoog erg irritant.

Boxers bij de zeeman (Don, huismerk geloof ik) zijn trouwens wel een aanrader, zonder gulp en lange pijpjes.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_65299736
Bij mij zitten ze, vind ik, juist te wijd en Ik heb de kleinste maat genomen. S of XS geloof ik. Ik heb net gekeken bij danae en ze hebben allemaal nieuwe soorten. Met rits enzo, maar dat zit toch helemaal niet lekker ?
Unisex
  woensdag 21 januari 2009 @ 22:37:11 #169
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_65299965
Hm. Ik heb ze op maat laten maken. Kost iets meer maar met mijn bouw was het echt wel nodig. Die ritsen lijken me wel handig, eigenlijk. Even gluren.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 21 januari 2009 @ 22:42:01 #170
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_65300146
Hee, ze hebben de hele site aangepast... en verkopen nu ook packers
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_65300159
Ik heb ze gewoon vanaf de site besteld. Bij die ritsen zie ik voor me dat mn velletje er tussen zit of dat het gaat jeuken. Die zonder bandjes, zakt die niet ontzettend af?
Unisex
  woensdag 21 januari 2009 @ 22:50:05 #172
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_65300499
Ik ben vorig jaar langsgeweest en heb me op laten meten. Zit toch iets beter (had een XL gepast maar die zat dus niet goed). Misschien ga ik weer eens langs om te kijken en te proberen als ik in Nederland ben. Danae is sowieso wel een tof wijf
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_65334265
ohja, je woont natuurlijk niet in nl. Was t alweer vergeten. ik houd t wel gewoon bij online bestellen. Sowieso is t te ver weg en ik durf niet . Ik ben van plan van t weekend mn vader in te lichten, maar er is een grote kans dat het niet doorgaat, omdat ik echt 7 kleuren schijt! :p
Unisex
  donderdag 22 januari 2009 @ 23:26:27 #174
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_65334353
Ik heb een blog geschreven een paar jaar geleden. Maar het kwam niet echt als een verrassing, het verduidelijkte alleen wat.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_65352590
sembam ik kan me niet voorstellen dat je ouders nog helemaal van niks weten.
wat je jezelf wel kunt bedenken is of je het erg genoeg vind om zo als je nu doet verder te leven.
als het antwoord echt ja is gaat het vanzelf wringen en kun je niet anders als het aan je vader vertellen.
want er gaan natuurlijk dingen opvallen bv als je post van een genderteam krijgt
pi_65352680
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 20:29 schreef Sembam het volgende:
Ik geloof dat ik 'm heb

IK zat trouwens ook te denken, over een half jaar wil ik dan als jongen gaan leven. Maar tot wanneer blijf je nou eigen meisjeskleding kopen? Ik bedoel, ik krijg kleedgeld, maar kan niet van dat geld in een x een nieuwe kledingkast inkopen.
Mijn ouders kunnen natuurlijk helpen, maar ik vind het zonde om nu 'onnodig' kleding te gaan kopen.

Daarbij nog 2 vragen. Hoe zit het met je schoenmaten. Is het nou echt zo dat je een schoenmaat groter hebt na de hormoonbehandelingen?
[ afbeelding ] Heeft iemand ervaring met zo'n ding? Ik heb nu wat van danae, maar echt plat krijg je het daar niet mee.
ja daar heb ik wel ervaring mee het jeukt,drukt het niet beter verdeeld plat als een hesje van Danae,en zakt af.
en als je de band omdoet zie je het door je kleding heen zitten waardoor je altijd een dikke truii aanmoet wil je het niet laten opvallen.
pi_65353045
Ja, ik moet 't gewoon doen! Gewoon even wat quality time en dan hop gaan

Bedankt voor het melden. dan hoef ik die dus niet te proberen
Unisex
pi_65371411
Er is ook een Duitse site met hesjes, die zijn beter dan die van Danae

www.transtoys.de

De verzendkosten zijn helaas wat duurder dan hier in Nederland, maar dan heb je wel wat van kwaliteit.
Overigens heb ik zelf hier ook een hesje van Danae liggen, het zit niet echt bepaald lekker, hij is te groot (en heb xs) en ze pletten niet goed.
pi_65394475
Hoeveel zijn de verzendkosten. ik kan 't niet vinden

Ik wilde t gister gaan vertellen, maar ging toch ontzettend twijfelen of ik wel echt wilde enz. Het is toch een lang en zwaar proces. Uiteindelijk was er toch niet echt een moment waarop ik de kans kreeg om het uberhaupt te zeggen, dus we gaan nog een weekje heeeeel hard denken

[ Bericht 0% gewijzigd door Sembam op 25-01-2009 19:15:21 ]
Unisex
  zondag 25 januari 2009 @ 19:13:21 #180
92409 Twinky
Little star.
pi_65394687
Hoe oud ben je Sembam? Ik denk wel dat de eerste stap voordat je het gaat vertellen het 100% zeker zijn van jezelf en van wat je gaat vertellen..
  zondag 25 januari 2009 @ 19:15:16 #181
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_65394748
Ik denk niet dat er een "juist moment" is. Dus gewoon plompverloren werkt denk ik het best.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_65394960
17.

Nee, dat weet ik. maar er was uberhaupt geen moment om 1 op 1 te praten. Volgende week een nieuwe kans. Deze week gelukkig geen drukke agenda, dus kan ik er rustig over na gaan denken. Anders kan ik ook gewoon zeggen dat ik eraan twijfel of ik een meisje wil zijn. Dan weten zie iig wat er ongeveer speelt.
Unisex
pi_65395351
De verzendkosten zijn iets van 15 euro, kweet het is duur, maar je hebt er wel wat voor terug
pi_65395424
@SB
Hmm.. Ik ben 14, heb het tegen me ouders vertelt, en ze vatten het redelijk goed op.
Mijn vader het beste, mijn moeder minder...
Maar toch heb ik nog redelijk veel geluk met mijn ouders.
Ook vinden ze het helemaal niet erg dat ik een jongen word.
Ik zou het gewoon vertellen tegen je ouders, hoe dan ook, probeer het zo vlug mogelijk te doen,
ander zou je spijt kunnen krijgen... (wat ik dus wel heb, ik wist het al heel lang, maar durfde het niet te vertellen)
pi_65399110
Hey ik ben Alex, 19 jaar en een transman. Sinds september zit ik aan de testo en woensdag krijg ik t ehoren of ik in april word geopereerd (ik hoop het).
Dat zijn de enige positieve dingen. Mijn ouders en werk aanvaarden het totaal niet. Mijn ouders weigeren mij aan te spreken met mijn mannennaam en mijn baas zegt dat ik in mijn vrije tijd kan doen wat ik wil , maar dat ik op het werk niet de travestie moet uithangen
Dus ik hoop op wat meer begrip in de toekomst. Grtz Alex
pi_65399404
@ Alex

Welkom
  zondag 25 januari 2009 @ 21:57:57 #187
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_65400526
Hey Alex, wat klote voor je, dat het niet geaccepteerd wordt Tijd voor ander werk?

Wat ik me trouwens afvraag, weten de mannen hier al waar ze op vallen? Ik ben wel benieuwd of ik de enige homo ben namelijk
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_65403445
@ hermanfrodiet: welkom! Ontzettend vervelend van je ouders+werk. Suc6 ermee @ wonderer: ik val op meisjes
Unisex
pi_65403665
@ BB: mijn ouders zijn ook wel redelijk ruimdenkend. Mn moeder ook iets minder dan mn vader. Ik ga het binnenkort vertellen aan mn vader (betere band). Ik denk dat het door de tel moet, want zie hem, onverwachts, binnenkort niet. Hij zou miss toch net dat steuntje in de rug kunnen zijn, om het door te zetten. Iemand tips hoe te beginnen?
Unisex
pi_65405592
@SB
Hmm.. Om eerlijk te zijn kun je hem beter een brief schrijven en dan op de post doen.
Recht voor zijn raap zijn, maar toch wel soft beginnen in de brief.
Ik denk dat hij ook wel tijd nodig heeft om het op zich in te laten werken.
En het zou ook zo kunnen zijn dat hij anders de telefoon uit zijn handen laat kletteren.
Dus ik zou gaan voor een brief in jou geval.
Maar bij mij ging de 'coming out' makkelijker. Ik stond in de keuken en me moeder vroeg het zelf of ik een jongen wou zijn. Ik zei 'Ja'. En sinds dien niet meer over gesproken.
Me vader is ook echt de enige thuis die me ziet als jongen (alhoewel me zus ook, maar daar praat ik bijna nooit tegen)

@wonderer
Kben nog nooit verliefd geweest. En maar goed ook!
pi_65432578
Ik heb net een mailtje gestuurd naar mn pa. Met de boodschap dat ik iets belangrijks aan 'm moest vertellen, maar niet wist hoe en of ik het uberhaupt wel durfde te vertellen. we wachten af.

Ik val dus op meisjes. Ik dacht eerder dat ik misschien lesbisch was, maar vond dat totaal niet bij me passen. ik zag mezelf niet meisje met meisje. en toen begon het hele proces van, ben ik misschien niet een jongen enz enz
Als ik terugdenk aan vroeger, waren er eigenlijk al best veel signalen. Ik vind het jammer dat mn ouders dit niet gezien hebben of gewoon genegeerd hebben, wat niet de eerste keer voor iets zou zijn
Unisex
pi_65437074
quote:
Op zondag 25 januari 2009 21:57 schreef wonderer het volgende:
Hey Alex, wat klote voor je, dat het niet geaccepteerd wordt Tijd voor ander werk?

Wat ik me trouwens afvraag, weten de mannen hier al waar ze op vallen? Ik ben wel benieuwd of ik de enige homo ben namelijk
ik val op hetero vrouwen en op homo mannen.....dus omdat het een en ander niet werkt ben ik praktiserend homo
pi_65466756
Ik heb net een mailtje gestuurd. Een brief schrijven is door mijn slechte handschrift geen optie.
Ik ben op van de stress, omdat ik twijfel of ik er wel goed aan heb gedaan. Is het niet een opwelling?
Het enige dat ik weet is dat ik ontzettend snel van die &$%@borsten af wil. Eventueel betaal ik ze uit eigen zak.
Dus ik stress even lekker door
Unisex
pi_65469267
^^
Goed van je! Ik hoop hij goed gaat reageren. Heel veel succes.
pi_65469812
quote:
Op zondag 25 januari 2009 21:57 schreef wonderer het volgende:
Hey Alex, wat klote voor je, dat het niet geaccepteerd wordt Tijd voor ander werk?

Wat ik me trouwens afvraag, weten de mannen hier al waar ze op vallen? Ik ben wel benieuwd of ik de enige homo ben namelijk
tijd voor ander werk: nee want in september ga ik terug studeren
en nee je bent niet de enige homo, ik ook... En ik weet niet meer of dat zo leuk is want bij homo's: size does matter! en aangezien je maar 10cm krijgt, dat is weinig
  dinsdag 27 januari 2009 @ 21:36:33 #196
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_65471181
Tenzij je rond wil sletten, lijkt me dat ook niet al te vervelend, toch? Als iemand door het feit heen kan kijken dat je transman bent, zal de lengte van je pik er ook wel niet meer toe doen

Enne, je bent Vlaming? Is het daar anders geregeld dan in Nederland?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_65471205
@SB
Goedzo

@Alex
Ik weet =)
(voor de mensen die het nog niet wisten: Ik ken Alex)

@ al de rest
Hallo
pi_65471294
@wonderer
Ja, het is daar wel anders geregeld
Ik lig er nu ook mee overhoop

pi_65471452
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 21:36 schreef wonderer het volgende:
Tenzij je rond wil sletten, lijkt me dat ook niet al te vervelend, toch? Als iemand door het feit heen kan kijken dat je transman bent, zal de lengte van je pik er ook wel niet meer toe doen

Enne, je bent Vlaming? Is het daar anders geregeld dan in Nederland?
ja de wachttijd voor intake is onbestaande. Wel doe je er 1,5jaar over eer je hormonen hebt (ik loop echt voor op schema, na 1,2jaar testo) en dan vanaf dat je 9maand testo hebt opereren ze en ik wacht nu op een datum in april en als ik die heb opereren ze mij na 7,5maand testo
pi_65471906
@Alex
Ik sta op de wachtlijst

Maarja xD
  dinsdag 27 januari 2009 @ 22:04:33 #201
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_65472400
Houden jullie een blog bij? Vind het allemaal wel interessant.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_65475803
ik houd geen blog bij...maar wat niet kan misschien nog komen
pi_65476105
Ik houd ook geen blog bij...
Kzou niet weten wt ik er dan allemaal in moet zetten xD
Maarja.. houd jij er een bij wonderer?
  dinsdag 27 januari 2009 @ 23:39:55 #204
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_65476280
Ja, maar voor mij is er weinig te melden, omdat ik niet "in het traject" zit
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_65485560
in het traject zitten do eik ook nog niet wacht op de intake.....tja en daarna kunnen ze je nog weigeren he.
ik spaar hard om evt als het nodig is een alternatieve route zelf te kunnen bekostigen,maar hoop dat dit niet nodig is en het VU gewoon ja zegt voor diagnostische fase en natuurlijk een positief licht.
dus van mijn kant ook lang niks te melden.
pi_65486358
@ wonderen. Wat bedoel je precies met 'in het traject'?

update van mijn kant:
Er werd ontzettend goed gereageerd! Dus het proces gaat nu dan echt lopen. misschien dat ik vandaag het vumc nog bel. Ik denk dat ik toch probeer een vroege borstoperatie uit eigen zak te betalen. Heb er over na zitten denken, maar zo kan het echt niet door. Op hoeveel kan ik ongeveer rekenen, zo'n 5000?
Unisex
pi_65487648
op wel wat meer als 5000 denk ik.....wat ik hoorde was tussen de 6 en 8000.

als ik het vervroegd zou kunnen doen zou ik het ook zelf betalen
pi_65493218
een tegenvaller....kom net van de GGZ.....waar er een autisme onderzoek heeft plaatsgevonden (ter info ze hebben alleen oude gegevens onderzocht) nu blijk ik naast GID ook nog PDD-NOSS te hebben.
zucht dit wordt weer lekker VU traject vertragend
  woensdag 28 januari 2009 @ 17:11:19 #209
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_65498341
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 11:56 schreef Sembam het volgende:
@ wonderen. Wat bedoel je precies met 'in het traject'?

update van mijn kant:
Er werd ontzettend goed gereageerd! Dus het proces gaat nu dan echt lopen. misschien dat ik vandaag het vumc nog bel. Ik denk dat ik toch probeer een vroege borstoperatie uit eigen zak te betalen. Heb er over na zitten denken, maar zo kan het echt niet door. Op hoeveel kan ik ongeveer rekenen, zo'n 5000?
De (gedeeltelijke) geslachtsverandering. Ik doe dat namelijk niet. Geen testosteron, geen topsurgery, een RLT, geen psychologen.

Dus ik vind het interessant om te lezen hoe jullie dat meemaken.

Droppie, da's klote... Gaan ze nu denken dat je niet eens TS bent maar dat het een bijwerking is of zo?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_65499791
ja idd dat het een bijwerking kan zijn....
of dat het in ieder geval vanuit een autistisch beeld komt.
maar goed....het hele verhaal wordt ergens anders neergelegd zodat zij er ook naar kan kijken.
  donderdag 29 januari 2009 @ 12:39:53 #211
14844 TiGG
Giraffe DNA detected
pi_65524757
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 17:53 schreef Dropkogel het volgende:
ja idd dat het een bijwerking kan zijn....
of dat het in ieder geval vanuit een autistisch beeld komt.
maar goed....het hele verhaal wordt ergens anders neergelegd zodat zij er ook naar kan kijken.
Dat is dan wel een verdomd hardnekkige "bijwerking".
Ik ben geen psychologe maar ik ken je lang genoeg, en weet het lang genoeg, om te zeggen dat ik niet denk dat het een "bijwerking" zou kunnen zijn van autsme/asperger/borderline.
Verder heb ik bar weinig kunnen vinden over genderdysforie die ge-triggered wordt door autisme, en ik weet dat de boeken die ze gebruiken voor de diagnostiek wel degelijk een stuk bevatten van autisme (in de breedste zin van het woord) in combinatie met genderdysforie maar er is vrijwel niets over te vinden verder.
Ook ben ik van mening dat diagnostiek op basis van oude gegevens gewoon weg achterlijk is, zeker als die gegevens dermate oud zijn dat het duidelijk is dat er een nieuw onderzoek nodig is.
Ze schijnen maar niet te begrijpen dat mensen veranderen door de jaren heen...

Kortom ik denk dat ze hun werk gewoon niet goed doen.
Maargoed zoals ik al zei, ik ben dan ook geen psychologe.
Don't take everything for granted but question and educate...
pi_65536943
@dk. dat meen je niet! Ik word binnenkort ook getest op autisme. Ik hoop niet dat dat een probleem gaat worden.

Ik zat trouwens te denken. Ik wil graag zo snel mogelijk een borstoperatie. Maar gaan ze dan niet juist weer groeien als je aan de hormonen gaat?
Unisex
  donderdag 29 januari 2009 @ 17:55:24 #213
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_65537446
Als je aan de vrouwelijke hormonen gaat, wel Maar dat lijkt me niet.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_65539298
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 17:55 schreef wonderer het volgende:
Als je aan de vrouwelijke hormonen gaat, wel Maar dat lijkt me niet.
Ik had ergens gelezen dat als je aan de testosteron gaat je borsten iets zullen groeien?
Maar jij zegt dat dat niet zo is? Een groooote opluchting
Unisex
  donderdag 29 januari 2009 @ 19:08:40 #215
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_65539790
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 18:54 schreef Sembam het volgende:

[..]

Ik had ergens gelezen dat als je aan de testosteron gaat je borsten iets zullen groeien?
Maar jij zegt dat dat niet zo is? Een groooote opluchting
Ik weet het niet zeker hoor... Maar het lijkt me erg onlogisch, aangezien biomannen het dan ook zouden moeten hebben. Zoals ik al zei, ik heb er geen ervaring mee.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_65540520
nee je borsten schijnen zelfs iets te gaan krimpen.
pi_65540683
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 12:39 schreef TiGG het volgende:

[..]

Dat is dan wel een verdomd hardnekkige "bijwerking".
Ik ben geen psychologe maar ik ken je lang genoeg, en weet het lang genoeg, om te zeggen dat ik niet denk dat het een "bijwerking" zou kunnen zijn van autsme/asperger/borderline.
Verder heb ik bar weinig kunnen vinden over genderdysforie die ge-triggered wordt door autisme, en ik weet dat de boeken die ze gebruiken voor de diagnostiek wel degelijk een stuk bevatten van autisme (in de breedste zin van het woord) in combinatie met genderdysforie maar er is vrijwel niets over te vinden verder.
Ook ben ik van mening dat diagnostiek op basis van oude gegevens gewoon weg achterlijk is, zeker als die gegevens dermate oud zijn dat het duidelijk is dat er een nieuw onderzoek nodig is.
Ze schijnen maar niet te begrijpen dat mensen veranderen door de jaren heen...

Kortom ik denk dat ze hun werk gewoon niet goed doen.
Maargoed zoals ik al zei, ik ben dan ook geen psychologe.



Tigg ik ken je standpunt! en jij de mijne als het goed is.
wat autisme betreft....ik heb de vergelijking elders gepost en antwoord van een van de mensen van transvisie gehad.
wel een antwoord met inhoud dus.
als ik bij jou ben of jij bij mij mag je het antwoord uit mijn mailbox lezen.
hier wil ik alleen melden dat de GGZ blijkbaar alleen goede info qua autisme heeft maar niet van GID. en daarom is het GGZ met een opmerkelijk voorstel gekomen.
pi_65541175
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 19:26 schreef Dropkogel het volgende:
nee je borsten schijnen zelfs iets te gaan krimpen.
Unisex
pi_65541268
haha ja.....jammer genoeg blijft er wel een operatie nodig
  donderdag 29 januari 2009 @ 19:59:15 #220
14844 TiGG
Giraffe DNA detected
pi_65541869
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 19:30 schreef Dropkogel het volgende:
[..]
Tigg ik ken je standpunt! en jij de mijne als het goed is.
...
Dat weet ik maar, just joining the discussion and sharing my thoughts with the rest of us...
quote:
[..]
hier wil ik alleen melden dat de GGZ blijkbaar alleen goede info qua autisme heeft maar niet van GID. en daarom is het GGZ met een opmerkelijk voorstel gekomen.
Waarom verbaast mij dit niks...
Don't take everything for granted but question and educate...
pi_65542011
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 19:44 schreef Dropkogel het volgende:
haha ja.....jammer genoeg blijft er wel een operatie nodig
Ja, weet ik. Maar ik zat in mn hoofd met de gedachten dat ze juist gingen groeien. Dus dat is dan weer een kleine meevaller l
Unisex
pi_65545728
Sembem dat is dan zeker een meevaller.

Tigg ik kan hier niet helemaal openbaar posten iedereen die het wil kan hier on-ingelogd meelezen...grrrrr.
zie je morgen
  vrijdag 30 januari 2009 @ 11:46:52 #223
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_65561251
Ik dacht, ik ga maar weer eens reageren, een update geven over mijn situatie:

Mijn ouders hebben het er nog steeds moeilijk mee, maar m'n moeder ziet me steeds meer als dochter ipv zoon. We zijn ondertussen al een keertje wezen winkelen en heb ik van haar een jasje gekregen.

Mijn vader weigert tot nu toe elke conversatie, maar ik heb ondertussen zoiets van: prima, not much of a loss.
En ik heb een vriendinnetje gekregen in de tussentijd ^^ Inmiddels alweer iets meer dan 2 maanden, lief meisje, ook lotgenote, maar al wat verder in het traject dan ik. Als het goed is wordt ze dan waarschijnlijk volgend jaar geopereerd. ( *bang is* )
Ondertussen ook op 09/01/09 te horen gekregen dat ik groen heb En sinds gisteren heb ik mijn hormonen (4mg progynova p/d.). Dus binnenkort ga ik voelen hoe biologische vrouwen hun periode hebben, ongeveer 3 weken lang.....
Maar misschien gebeurt er ook niks.
Nog steeds zit ik zonder werk en in de bijstand. De laatste keer dat ik vrijwilligerswerk had gedaan was niet echt goed gegaan. Het werk zélf ging wel goed, ik kon het alleen mentaal niet aan Gelukkig hebben ze bij sociale zaken het ook wel in de gaten dat het nog even niet gaat. Maar als het met die hormonen goed gaat wil ik wel weer gauw aan de slag.

De reden dat ik overigens niet vaak meer postte was eigenlijk omdat ik er geen behoefte meer aan had om alles te delen. Het ging over het algemeen ook veel beter, dus gevoelsmatig hoefde ik de problemen ook niet meer te delen hier. Ik heb ook steeds minder en minder behoefte om actief te zijn op fora met dit onderwerp (no offence btw, het heeft me namelijk in eerste instantie enorm geholpen.) Het enige wat ik deed was nog wat lezen en daarna verdergaan met leven, voor zover ik dat kon.
Hetgeen waar ik nu nog het meeste mee zit zijn dus niet meer hormonen krijgen (die drempel heb ik overwonnen), maar te kijken of ik nu wel of niet een operatie wil, dat is voor mij nog het moeilijkste van allemaal.

Ik ben waarschijnlijk nog een heleboel dingen vergeten te vertellen maargoed misschien post ik het later alsnog......

Groetjes,
pi_65569119
in ieder geval gefeli met je groen
pi_65574455
wat Dropkogel zei.

Bij het vumc is er een wachtijd van 5 maanden voor het eerste gesprek! en dan duurt het nog 6-8 maanden onderzoek. dus dan zijn we een jaar verder voordat we aan de hormonen kunnen!
Ik twijfel of ik wel moet gaan studeren. misschien nog een jaartje er tussen uit, beetje werken enz. Als ik pas na een jaar er een beetje als jongen uit kan zien
Unisex
  vrijdag 30 januari 2009 @ 18:31:43 #226
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_65574897
Studeren is wel DE stap om opnieuw te beginnen natuurlijk, maar of je dat jaar wil weggooien?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_65575640
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 18:31 schreef wonderer het volgende:
Studeren is wel DE stap om opnieuw te beginnen natuurlijk, maar of je dat jaar wil weggooien?
Ik snap wat je bedoeld. En daarom twijfel ik ook. Het is natuurlijk wel een heel jaar dat je 'weggooit', maar ik weet niet of ik zeker genoeg ben/de guts heb om zonder hormonen e.d. als jongen door het leven te gaan. Het klinkt nogal tegenstrijdig met wat ik hiervoor gezegd heb, maar Ik wil gewoon zo snel mogelijk echt als jongen kunnen doorgaan.
Unisex
  vrijdag 30 januari 2009 @ 19:18:39 #228
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_65576236
Hormonen werken toch sowieso niet zo snel? Dus dan zou je twee mjaar moeten wachten. Maar ik kan me wel voorstellen dat het moeilijk is. Ik heb er zelf ook last van. En hoe meer mensen je leren kennen als meisje, hoe lastiger het wordt.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_65576438
hormonen werken wel snel!!! En hoe jonger je bent, hoe sneller ze werken. Ik had na 3 weken gel smeren al een lagere stem. Nu ben ik overgeschakeld op spuiten (ik krijg een halve spuit om de 2 weken) en nu gaat het nog sneller! Ik zag gisteren zelfs de eerste haartjes op mijn kin staan en dat na 4 maand testo.
  vrijdag 30 januari 2009 @ 19:28:40 #230
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_65576529
Oh, wow.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_65579516
=)
pi_65580715
gaat de werking van testo ook sneller als je nu pre testo eigenlijk al 2x per week je baarddons af moet scheren?

niet dat ik dit altijd doe hoor
  vrijdag 30 januari 2009 @ 22:33:06 #233
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_65582459
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 12:39 schreef TiGG het volgende:
Verder heb ik bar weinig kunnen vinden over genderdysforie die ge-triggered wordt door autisme, en ik weet dat de boeken die ze gebruiken voor de diagnostiek wel degelijk een stuk bevatten van autisme (in de breedste zin van het woord) in combinatie met genderdysforie maar er is vrijwel niets over te vinden verder.
Zeggen die boeken ook iets over neurose? Volgens mijn psychotherapeute heb ik een neurotische persoonlijkheid. Dat verklaart ook waarom ik zo zit te treuzelen en te aarzelen en me nog niet bij de VU heb aangemeld, want neuroten zijn bang voor verandering, twijfelen te veel en hebben de neiging alles op de lange termijn te plannen

En ik las ook ergens dat neurotische persoonlijkheden bang zijn voor de vergankelijkheid en daarom de neiging hebben om dingen te verzamelen. Nu weet ik eindelijk waarom ik zoveel kasten vol met nutteloze rommel heb
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_65603201
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 21:31 schreef Dropkogel het volgende:
gaat de werking van testo ook sneller als je nu pre testo eigenlijk al 2x per week je baarddons af moet scheren?

niet dat ik dit altijd doe hoor
als je nu al veel testo hebt dan gaan de veranderingen niet zo heel veel zijn. Je kan altijd eens bij je huisdokter langsgaan die zal bloed nemen en kan je testosteronwaarden bepalen. en wss gaan die hoog zijn als je nu al zoveel dons hebt *jaloers*
  zaterdag 31 januari 2009 @ 20:22:35 #235
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_65605219
Ik wou dat er hormonen bestonden die niet ALLE bijwerkingen van testo hadden Ik hoef alleen een lagere stem en een andere vetverdeling. Kaalheid, lichaamshaar en een groeiende klit heb ik niet zo'n behoefte aan.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 31 januari 2009 @ 22:26:13 #236
92409 Twinky
Little star.
pi_65609142
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 22:33 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Zeggen die boeken ook iets over neurose? Volgens mijn psychotherapeute heb ik een neurotische persoonlijkheid. Dat verklaart ook waarom ik zo zit te treuzelen en te aarzelen en me nog niet bij de VU heb aangemeld, want neuroten zijn bang voor verandering, twijfelen te veel en hebben de neiging alles op de lange termijn te plannen

En ik las ook ergens dat neurotische persoonlijkheden bang zijn voor de vergankelijkheid en daarom de neiging hebben om dingen te verzamelen. Nu weet ik eindelijk waarom ik zoveel kasten vol met nutteloze rommel heb
Bijzondere diagnose, een neurotische persoonlijkheid. Elke persoonlijkheid, ieder mens, is namelijk aan de neurotische kant, alleen de extreme gevallen krijgen andere diagnose, een psychiatrische stoornis.
Ieder mens stelt vervelende dingen uit, iedereen houdt niet van veranderingen en ga zo maar door.

Ook jammer dat je je er zo bij neerlegt, dat is al helemaal nergens voor nodig. Neurosen zijn erg goed te veranderen al is er wel nodig dat vanuit de client zelf een duidelijke vraag naar verandering is. Het toverwoord hierbij is dan ook 'actie'.
pi_65610311
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 19:23 schreef hermanfrodiet het volgende:

[..]

als je nu al veel testo hebt dan gaan de veranderingen niet zo heel veel zijn. Je kan altijd eens bij je huisdokter langsgaan die zal bloed nemen en kan je testosteronwaarden bepalen. en wss gaan die hoog zijn als je nu al zoveel dons hebt *jaloers*
heb dat laten meten en mijn testo level was gewoon voor een (vrouw) dus het blijft me een ?
  zondag 1 februari 2009 @ 12:48:30 #238
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_65619773
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 22:26 schreef Twinky het volgende:
Bijzondere diagnose, een neurotische persoonlijkheid. Elke persoonlijkheid, ieder mens, is namelijk aan de neurotische kant, alleen de extreme gevallen krijgen andere diagnose, een psychiatrische stoornis.
Ieder mens stelt vervelende dingen uit, iedereen houdt niet van veranderingen en ga zo maar door.
Het was ook geen diagnose, ze zei inderdaad dat het om een soort basis van je persoonlijkheid ging (en dat je b.v. ook een borderline persoonlijkheid als basis kan hebben). Ik denk wel dat het bij mij behoorlijk extreem was, misschien wel extreem genoeg om het een stoornis te noemen, en het een behoorlijke negatieve invloed op mijn (sociale en werkzame) leven en de kwaliteit daar van heeft gehad.
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 22:26 schreef Twinky het volgende:

Ook jammer dat je je er zo bij neerlegt, dat is al helemaal nergens voor nodig. Neurosen zijn erg goed te veranderen al is er wel nodig dat vanuit de client zelf een duidelijke vraag naar verandering is. Het toverwoord hierbij is dan ook 'actie'.
Oh, maar nu begrijp je me verkeerd, ik heb me er zeker niet bij neergelegd. Ik ben me nu veel bewuster van mijn gedrag en probeer het nu ook bij te sturen. En al die nutteloze verzamelingen staan inmiddels op marktplaats
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  zondag 1 februari 2009 @ 13:55:35 #239
14844 TiGG
Giraffe DNA detected
pi_65622332
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 22:33 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Zeggen die boeken ook iets over neurose?
Die boeken zullen ongetwijfelt wel iets zeggen over neurose maar zoals Twinky al aangaf beschrijven deze boeken bergen met zaken waar wij allemaal in meer of mindere mate 'iets' van hebben.
Zo kan ik zo'n boek openslaan op een vrijwel willekeurige bladzijde met een stoornis en zijn er meestal wel een aantal zaken waar ik aan zou kunnen voldoen, dat zegt echter niet dat ik dan ook direct die stoornis heb!

De boeken zijn dan ook bedoelt voor mensen die zich bezig houden met het diagnostiseren van deze stoornissen als een richtlijn voor de extremen en je kan je dus voorstellen dat iemand die datgene wat er in zo'n boek staat letterlijk neemt, zeg iemand die de richtlijnen dus totaal verkeerd interpreteert omdat hij/zij er niet voor "geleerd" heeft, zichzelf erg bizarre dingen kan aanpraten. (wat uiteraard geenzins de bedoeling is). Ik ben dan ook van mening dat, hoewel het bijster interresant leesmateriaal is in mijn ogen, je je beter ver van dat soort boeken kan houden en je niet teveel laat aan praten.

Mocht je alsnog geinterreseert zijn dan zullen ze vast wel een kopie ergens in de boekhandel hebben liggen maar neem dan wel het bovenstaande en wat Twinky zei in acht.
Don't take everything for granted but question and educate...
pi_65628282
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 22:57 schreef Dropkogel het volgende:

[..]

heb dat laten meten en mijn testo level was gewoon voor een (vrouw) dus het blijft me een ?
hm dat is idd raar... Alé in feite niet ik ken ook vrouwen met een snor enzo, meestal gewoon doordat ze de pil nemen.

EN ja het verschijnsel: een vergootte klit is idd niet leuk, zeker niet als ge hobby mountenbiken is XD
pi_65635191
quote:
Op zondag 1 februari 2009 16:43 schreef hermanfrodiet het volgende:

[..]

hm dat is idd raar... Alé in feite niet ik ken ook vrouwen met een snor enzo, meestal gewoon doordat ze de pil nemen.

EN ja het verschijnsel: een vergootte klit is idd niet leuk, zeker niet als ge hobby mountenbiken is XD
Dan mag ik gaan oppassen
pi_65701935
hoe groot is groot bij een vergrootte klit

Gaan/hebben jullie ook je naam veranderd? Of hebben jullie ook een unisex naam? Ik zat erover te denken.
Mijn naam kan voor zowel meisjes als jongens, dus ik twijfel nog
Unisex
pi_65702817
Wat grappig toch die gesprekken tussen ftm's. Het is zo tegengesteld van wat ik ervaar maar tegelijkertijd heeft het ontzettend veel raakvlak. Want uiteindelijk is iedere transseksueel uit op hetzelfde; Verandering!

Ik heb even een kleine update:
Ik heb inmiddels een woning gevonden en krijg donderdag de sleutel. Echt super vind ik het, ben zaterdag met mijn moeder en zusje wezen shoppen en heb mijn inrichting zo ongeveer wel bij elkaar gezocht. En het is lekker fris, en kleurrijk geworden.
En verder kan ik melden dat ik waarschijnlijk het geld voor mijn gezichtsoperatie bij elkaar ga krijgen dus dat kan gelukkig doorgaan. Dus aan het eind van deze zomer zit ik waarschijnlijk met een bont en blauw gezicht en ben ik aan het herstellen om dan eindelijk ook een tevreden naar mezelf in de spiegel te kunnen kijken. Ben erg happy met hoe het gaat.

@Sembam:
Wat goed van je dat je het hebt besproken met je vader en wat fijn dat hij zo goed reageerde.
En wat betreft je transitie... of dat nu op school is of op het werk, het blijft een crime want je zit nu eenmaal veel tijd bij je collega's of medestudenten op de lip. Het enige is wel dat een werkgever moeilijk kan gaan doen ivm de vrees voor grootschalig ziekteverzuim en ik denk dat zoiets op een opleiding minder speelt. Maar hoe dan ook, geen van beide is een makkie. (Daarmee wil ik je niet ontmoedigen hoor Ik probeer alleen maar even met je mee te denken.)
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
  dinsdag 3 februari 2009 @ 19:12:30 #244
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_65702908
Nina, gefeliciteerd met je huisje Veel roze zeker?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_65703224
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 19:12 schreef wonderer het volgende:
Nina, gefeliciteerd met je huisje Veel roze zeker?
Haha, neej eigenlijk niet, roze en paars heb ik bewaard voor de slaapkamer

Nee het is eigenlijk wit als basis geworden met een warme eiken vloer, qua meubilair is het een mix van roomwit, zwart, rood, limegroen en dat alles top ik af met een aantal chrome accessoires. Oh en ik het echt een leuke bonte retro bank aangeschaft Om een beetje leven in het geheel te brengen.
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
  dinsdag 3 februari 2009 @ 19:23:51 #246
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_65703364
Dat vraagt om foto's
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_65703572
Mja foto's heb ik nu alleen maar uit de catalogus... Ik weet neit of je die wilde zien? Anders zul je toch even een paar weken moeten wachten tot alles af is.
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
  dinsdag 3 februari 2009 @ 19:37:56 #248
92409 Twinky
Little star.
pi_65703806
alle foto's zijn okay voor nu
pi_65704999
Nou om een beetje een beeld te krijgen...

Dit is mijn mooie bonte retro bank, daarvan heb ik ook nog een zwarte besteld. Het kleed dat onder de salontafel komt is limegroen ipv rood zoals op de foto en het witte bijzettafeltje dat op de foto staat is bij mij rood.

Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
  dinsdag 3 februari 2009 @ 20:20:56 #250
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_65705349
Heftig
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 3 februari 2009 @ 20:25:42 #251
92409 Twinky
Little star.
pi_65705560
zoho! Dat is wel heftig! Maar wat ik van je weet is het wel echt iets voor jou
pi_65710886
Gefeliciteerd Nina Klinkt goed, we kletsen snel wel weer een keer bij
pi_65713072
gefeliciteerd nina en nog bedankt voor je reactie
Unisex
pi_65749107
Bedankt allemaal! Het is idd wel heftig... dat is ook de reactie die ik van sommige vrienden krijg. Mijn beste vriendin, mijn moeder en mijn zusje vinden het alledrie iig erg gaaf.

@ Meike: Dat moeten we idd weer eens gaan doen. Ik moet alleen eens even gaan kijken wanneer ik tijd vrij ga maken... Met mijn nieuwe baan, nieuwe huisje, regelen van financiele zaken omtrent mijn gezichtsoperatie, maandelijkse afspraak bij het VUmc en bij mijn huidtherapeut blijft er bijzonder weinig vrije tijd over, laat staan dat ik gewoon even een vrije dag kan nemen (die heb ik deze zomer namelijk hard nodig!). Misschien een keertje in de avond doen zodra ik in mijn nieuwe huisje woon? X

@ Sembam: geen dank hoor... zoals ik al schreef, ik denk graag met mensen mee.
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
pi_65757392
Ohwww... spannend!! Zo meteen de sleutel in ontvangst nemen.
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
pi_65770722
Daar moet op gedronken worden hie ha ho.....
pi_65893705
Een updatetje van deze kant:

Een paar uit de familie weten er nu van, hebben gelukkig heel goed gereageerd. was er echt blij mee, dacht niet dat het een probleem zou worden, maar toch
Inmiddels nog steeds lang wachtende op het intake gesprek op het vumc. Waarom duurt dat zo lang?
Verder heb ik echt enorm veel zin in de transformatie dalijk. Ik kan echt niet wachten

Ik heb trouwens ergens gelezen dat er binnenkort transseksuelen bij Sophie op 3 komen. Dat komt op zondag zo rond 11'en. Misschien interessant om te zien
Unisex
  maandag 9 februari 2009 @ 22:40:39 #258
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_65897663
quote:
Op maandag 9 februari 2009 21:08 schreef Sembam het volgende:
Een updatetje van deze kant:

Een paar uit de familie weten er nu van, hebben gelukkig heel goed gereageerd. was er echt blij mee, dacht niet dat het een probleem zou worden, maar toch
Inmiddels nog steeds lang wachtende op het intake gesprek op het vumc. Waarom duurt dat zo lang?
Verder heb ik echt enorm veel zin in de transformatie dalijk. Ik kan echt niet wachten
Ja dat wachten duurt echt ellendig lang maar in de tussentijd kan je al heel veel doen waardoor het daarna wel eens een stuk korter kan duren. Ow en ik zal mijn best doen om donderdag m'n therapeute bij de VU te overtuigen dat de resterende 2 maanden officiële reallife experience overbodig zijn en ik nu wel op die wachtlijst voor de srs geknikkerd kan worden, heeft veel voordelen, ook voor anderen op die diagnostiek wachtlijst
quote:
Ik heb trouwens ergens gelezen dat er binnenkort transseksuelen bij Sophie op 3 komen. Dat komt op zondag zo rond 11'en. Misschien interessant om te zien
Ja ga zeker kijken, want stiekem is Sophie Hilbrand niet de enige Sophie aan die tafel , en er worden zeker interessante dingen verteld, al weet ik niet wat er van wat er allemaal door mij en de anderen is gezegd de uitzending gaat halen.
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  dinsdag 10 februari 2009 @ 06:50:15 #259
92409 Twinky
Little star.
pi_65902854
Kom je weer op tv
  dinsdag 10 februari 2009 @ 10:32:46 #260
14844 TiGG
Giraffe DNA detected
pi_65905879
quote:
Op maandag 9 februari 2009 22:40 schreef MuteZukini het volgende:
[..]
Ja ga zeker kijken, want stiekem is Sophie Hilbrand niet de enige Sophie aan die tafel , en er worden zeker interessante dingen verteld, al weet ik niet wat er van wat er allemaal door mij en de anderen is gezegd de uitzending gaat halen.
Gaaf joh dat je weer op TV bent

Maarre, hoelaat en waar is dat te zien dan enzovoorts?
Ik kijk namelijk amper TV en weet nog maar net hoe dat ding aangaat.

En deze keer wil ik het natuurlijk niet missen.

Liefs,

TiGG
Don't take everything for granted but question and educate...
pi_65907109
ik dacht 15 februari om 23h tot 23h45...
Ik ga er dus LouisLouise voor aan de kant schuiven hé...
  dinsdag 10 februari 2009 @ 11:38:23 #262
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_65907663
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 11:20 schreef hermanfrodiet het volgende:
ik dacht 15 februari om 23h tot 23h45...
Inderdaad, op Nederland 3
en het is op internet terug te kijken op de site van het programma
quote:
Ik ga er dus LouisLouise voor aan de kant schuiven hé...
Ik kan je gerust stellen ook in 'Sophie op 3' zit dan toevallig een Louis


Als je hyves hebt kan je trouwens m'n blogje lezen over de opname van afgelopen vrijdag
une vie en rêve est une vie sans scrupule
pi_65910381
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 11:20 schreef hermanfrodiet het volgende:
ik dacht 15 februari om 23h tot 23h45...
Ik ga er dus LouisLouise voor aan de kant schuiven hé...
zondag dus al, moooooi
quote:
Op maandag 9 februari 2009 22:40 schreef MuteZukini het volgende:

[..]

Ja dat wachten duurt echt ellendig lang maar in de tussentijd kan je al heel veel doen waardoor het daarna wel eens een stuk korter kan duren.
Zoals wat?
Unisex
  dinsdag 10 februari 2009 @ 13:22:39 #264
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_65910678
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 13:13 schreef Sembam het volgende:

Zoals wat?
nou zoals het aantal diagnostische gesprekken dat je nodig hebt voor je groen ligt krijgt, de diagnostische fase is namelijk niet alleen veel vertellen maar ook uitstralen dat je op de goede weg bent door al bepaalde stappen ondernomen te hebben. Dat kan al gauw een paar maanden diagnostiek schelen, waardoor je dus eerder met de reallife experience en hormonen kan beginnen.
une vie en rêve est une vie sans scrupule
pi_65915398
Oh oke. Ja, ik ben er wel al wat mee bezig. Ik ben zelfs al aan het denken voor een nieuwe naam
Wat voor andere dingen zou ik eventueel kunnen doen?
Unisex
  dinsdag 10 februari 2009 @ 17:17:51 #266
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_65919241
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 15:41 schreef Sembam het volgende:
Oh oke. Ja, ik ben er wel al wat mee bezig. Ik ben zelfs al aan het denken voor een nieuwe naam
Wat voor andere dingen zou ik eventueel kunnen doen?
wat nog meer, nou laat ik kort opsommen:
- iedereen op de hoogte stellen waarvan je denkt 'tis wel handig/prettig als die het weten
daar ben je dus al mee bezig...heel goed
- de inhoud van je kledingkast aanpassen (gaat vast en zeker gebeuren )
- die naam is ook belangrijk, niet mee overhaasten, maar scheelt wel als je zeker bent van een nieuwe zodra je om gaat zeg maar
- luisteren naar hoe mannen spreken, en je eigen stem opnemen en zo al wat aan je borststem werken (als je 't nodig vindt), daarbij vooral advies vragen van andere jongens en op transman.nl staat er volgens mij ook wat over
- en je bij al die dingen zeker en goed voelen bij dat het 't juiste moment is om die stap te nemen (want dan straal je dat ook uit en kan je andermans twijfel aan jou makkelijker en zelfbewuster pareren )
- en algemeen gewoon trots zijn op wie je bent en je daar vooral niet voor schamen
une vie en rêve est une vie sans scrupule
pi_65921312
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 17:17 schreef MuteZukini het volgende:

[..]

wat nog meer, nou laat ik kort opsommen:
- iedereen op de hoogte stellen waarvan je denkt 'tis wel handig/prettig als die het weten
daar ben je dus al mee bezig...heel goed
- de inhoud van je kledingkast aanpassen (gaat vast en zeker gebeuren ) Heb al wat kleren, maar wacht toch nog een beetje voor als mn lichaamsverhoudingen anders zijn
- die naam is ook belangrijk, niet mee overhaasten, maar scheelt wel als je zeker bent van een nieuwe zodra je om gaat zeg maar
- luisteren naar hoe mannen spreken, en je eigen stem opnemen en zo al wat aan je borststem werken (als je 't nodig vindt), daarbij vooral advies vragen van andere jongens en op transman.nl staat er volgens mij ook wat over Daar kan ik misschien inderdaad alvast wat mee doen
- en je bij al die dingen zeker en goed voelen bij dat het 't juiste moment is om die stap te nemen (want dan straal je dat ook uit en kan je andermans twijfel aan jou makkelijker en zelfbewuster pareren ) check
- en algemeen gewoon trots zijn op wie je bent en je daar vooral niet voor schamen dubbel check
Unisex
  dinsdag 10 februari 2009 @ 18:19:32 #268
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_65921380
Je kunt ook vast met fitness beginnen (als je dat al niet doet). Spieren kweken!
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 10 februari 2009 @ 18:30:03 #269
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_65921699
inderdaad!
aan zoiets denk ik dan weer niet....

* MuteZukini is blij dat ze wat minder gespierd is
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  dinsdag 10 februari 2009 @ 18:32:38 #270
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_65921784
Ik begin eindelijk weer massa te kweken. 't Is wel behelpen, zonder testo
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_65921797
^^
Ik sport nu 3x in de week zo'n 2 uur. Wilde zo ergens in de zomer inderdaad de sportschool in. Gelukkig ben ik wel redelijk gespierd voor een meisje

Ik twijfel nu nog steeds of ik top surgery eerder wil laten doen. Heeft het nadelen als ik het eerder doe?
Unisex
  dinsdag 10 februari 2009 @ 19:11:49 #272
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_65922959
Geen idee of dat voor het proces nadelen heeft of na hormonen medisch verantwoorder is, dan kan je beter eens contact opnemen met Transvisie, da's wel iets wat handig is om te bespreken met iemand die al door dat proces is gegaan.
Het nadeel is vooral dat je het niet door je verzekeraar vergoed krijgt als je het buiten de behandeling doet, maar dat is natuurlijk gewoon deel van de afweging die je maakt. En verder zal je niet snel zonder verwijzing of behandelingsaanbeveling van een therapeut een gespecialiseerde chirurg vinden die die ingreep wil uitvoeren
une vie en rêve est une vie sans scrupule
pi_65923946
Ja, ik wacht gewoon het intake gesprek af, daar vertel ik mijn verhaal en plannen en we zien wel wat wel en niet kan. Heb er in iedergeval errrug veel zin in en kan ook niet wachten
Unisex
  donderdag 12 februari 2009 @ 20:48:42 #274
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_66000015
even een update van mij

In mei zit mijn officiële reallife experience er op, ik heb de toezegging gekregen dat ik begin die maand in de maandelijkse vergadering van het specialistenteam (ofwel het genderteam) bij de VU "ingebracht" ga worden. Wat dus inhoudt dat m'n therapeut van de VU die specialisten verteld dat het koek en ei is met mij en ik wel mag gaan wachten voor de grote operatie.
Voorlopig heb ik ook geen afspraken daar waarschijnlijk pas in augustus weer, en dan mag er ook weer bloed vloeien ....in een stuk of 6 buisjes, dat hoefde dit keer namelijk niet.

Ow en dan wou ik nog melden dat ondanks de uitbreiding van operatiekamer(OK)capaciteit ze nog niet meer operaties kunnen doen en daarmee de wachtlijst zouden kunnen inlopen, het is namelijk zo dat er onvoldoende OK-personeel is.... is het niet prachtig?!? Maar men hoopt nu dat de crisis de uit de private sector ontslagen typjes weer in de armen van de publieke OK's drijft.... kijk het zou mooi zijn als dat waar zou zijn, dan zou ik misschien nog zomer 2010 onder narcose mogen, dus hoop ik mee, maar blijft wel een hoop met een grote zucht

* MuteZukini ZUCHT
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  donderdag 12 februari 2009 @ 21:48:09 #275
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_66002487
Belachelijk eigenlijk dat het zo'n ellenlang traject is. En waarom eigenlijk?

Overigens zag ik een boek van Thomas Beatty in de boekhandel liggen. Niet gekocht, maar wel grappig om te zien.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 12 februari 2009 @ 23:34:19 #276
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_66006359
Boys don't cry is trouwens wel een heftige film.

*depri is nu*
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 12 februari 2009 @ 23:45:25 #277
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_66006696
* MuteZukini troost wonderer

ik heb 'm een keer deels gezien, wel het einde, maar weet zeker dat de film me aan 't janken zou krijgen (hormoontjes tonen mijn emoties eerlijker). Het trieste van het verhaal van Brandon Teena is dat de de rechtzaak tegen de daders ook één grote wanvertoning was . ...De film wil ik eigenlijk nog wel een keer kijken, ookal staat die in bepaalde opzichten ver van Brandon Teena's transgender werkelijkheid af op bepaalde punten ...ach ja hollywood
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  donderdag 12 februari 2009 @ 23:49:31 #278
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_66006831
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 21:48 schreef wonderer het volgende:
Belachelijk eigenlijk dat het zo'n ellenlang traject is. En waarom eigenlijk?
omdat het makkelijk is om een klein groepje mensen te medisch te marginaliseren , met het gegeven dat het bij de buren niet beter is.
quote:
Overigens zag ik een boek van Thomas Beatty in de boekhandel liggen. Niet gekocht, maar wel grappig om te zien.
nog niet zien liggen, maar zal vast interessant zijn, heeft Beatty 't zelf geschreven of met een ghost-writer?
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  donderdag 12 februari 2009 @ 23:55:17 #279
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_66007008
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 23:49 schreef MuteZukini het volgende:

[..]

nog niet zien liggen, maar zal vast interessant zijn, heeft Beatty 't zelf geschreven of met een ghost-writer?
Geen flauw idee.

Overigens vond ik de film met mijn beperkte kennis best geloofwaardig op het transgender gebied.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 13 februari 2009 @ 00:04:01 #280
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_66007249
Als de film geloofwaardig was geweest zou die waarschijnlijk niet zo door de 'lesbische scene' zijn geclaimd en bejubeld, niet dat dat een zonde is maar het geeft aan dat er een lichtelijk vertekend beeld van Brandon Teena's identiteit is gegeven in de film.
Doet verder ook niet aan af dat het wel op zich een goede en aangrijpende film is
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  vrijdag 13 februari 2009 @ 00:28:46 #281
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_66007754
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 00:04 schreef MuteZukini het volgende:
Als de film geloofwaardig was geweest zou die waarschijnlijk niet zo door de 'lesbische scene' zijn geclaimd en bejubeld, niet dat dat een zonde is maar het geeft aan dat er een lichtelijk vertekend beeld van Brandon Teena's identiteit is gegeven in de film.
Doet verder ook niet aan af dat het wel op zich een goede en aangrijpende film is
Dat is alleen maar omdat ze ook niet verder kijken dan hun neus lang is en denken "het is een meisje dus ze is lesbisch".
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_66094959
nog 3 uurtjes voor sophie op 3
Unisex
  maandag 16 februari 2009 @ 12:10:58 #283
14844 TiGG
Giraffe DNA detected
pi_66114897
Zoals belooft heb ik gisteren naar NL3 gekeken en ik vond dat het alemaal supergoed werd uitgelegd voor de tijd die jullie hadden.
Vaak mis je toch bij programma's het een of ander of worden transgenders afgeschildert als mensen met 'problemen', als een zielig groepje mensen of simpelweg door het slijk getrokken.
Maar daar was helemaal niets van te zien gisteren!
Integendeel, ik vond dat niet alleen duidelijk naar voren kwam waar het nou echt om draait (Jezelf kunnen zijn no matter what) maar dat het ook liet zien dat wij helemaal geen zielig groepje mensen zijn die, zoals Carolien al aangaf, de hele tijd maar emotioneel in puin liggen.

Zowel Jos als Sophie (allebei), Carolien, Louie en jochem en uiteraard de rest van de bende
Well done!

En voor wie het met eigen ogen wil zien: http://player.omroep.nl/?aflID=8973145&kanaal=tvopjepc.nl

Liefs,

TiGG
Don't take everything for granted but question and educate...
pi_66118390
Het is inderdaad goed in beeld gebracht ! Vind dat Sophie (Hilbrand) het ook erg goed heeft gebracht, met *zover ik het heb kunnen waarnemen* oprechte intresse. Ze moest wel even 2 keer slikken bij de uitleg van Jos over de operaties... maar dat is ook wel logisch.
  maandag 16 februari 2009 @ 15:22:03 #285
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_66121207
Inderdaad Sophie (Hilbrand) was ook echt oprecht geïnteresseerd, was alleen jammer dat veel van de opname de uitzending niet gehaald heeft en het daardoor toch een beetje is blijven steken qua diepgang .
Die uitleg van Jos had van mij ook wel zonder die bloederige plaatjes gekund , ik zie de toegevoegde waarde daarvan niet in, sowieso is het laten zien van operatiebeelden en resultaten naar mijn mening toegeven aan een illustere nieuwsgierigheid. Voor het grootste deel van de kijkers is zoiets met foto's vooral shocking ipv werkelijk informatief.
une vie en rêve est une vie sans scrupule
pi_66127312
True, mutezukini.
De operatieuitleg + foto's konden ze achterwege laten en daarvoor in de plaats wat diepere info geven. Het had misschien ook wel 'leuk' geweest als sophie dan ook daadwerkelijk als man de straat op ging, ipv alleen even dat pashokje in te duiken.
Maar vind dat ze dr toch nog wel wat van gemaakt hebben
Unisex
  maandag 16 februari 2009 @ 18:07:13 #287
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_66127644
quote:
Op maandag 16 februari 2009 15:22 schreef MuteZukini het volgende:
Inderdaad Sophie (Hilbrand) was ook echt oprecht geïnteresseerd, was alleen jammer dat veel van de opname de uitzending niet gehaald heeft en het daardoor toch een beetje is blijven steken qua diepgang .
Die uitleg van Jos had van mij ook wel zonder die bloederige plaatjes gekund , ik zie de toegevoegde waarde daarvan niet in, sowieso is het laten zien van operatiebeelden en resultaten naar mijn mening toegeven aan een illustere nieuwsgierigheid. Voor het grootste deel van de kijkers is zoiets met foto's vooral shocking ipv werkelijk informatief.
Zou het niet helpen om de ernst van de situatie in te laten zien? Iets van "als ze DAT vrijwillig willen ondergaan, moet het wel heel belangrijk zijn"...

Ga straks kijken in ieder geval.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 16 februari 2009 @ 18:25:46 #288
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_66128202
quote:
Op maandag 16 februari 2009 17:55 schreef Sembam het volgende:
.... Het had misschien ook wel 'leuk' geweest als sophie dan ook daadwerkelijk als man de straat op ging, ipv alleen even dat pashokje in te duiken.
...
Mij is vertelt door een redactrice van het programma dat Sophie inderdaad als jongen de straat op was gegaan maar dat niet aan scheen te slaan bij de Amsterdammers, ze bleef te herkenbaar en dan werkt een filmploeg erbij ook niet natuurlijk
quote:
Op maandag 16 februari 2009 18:07 schreef wonderer het volgende:

[..]

Zou het niet helpen om de ernst van de situatie in te laten zien? Iets van "als ze DAT vrijwillig willen ondergaan, moet het wel heel belangrijk zijn"...

Ga straks kijken in ieder geval.
ik denk dat die invalshoek ook mogelijk is zonder bloederige plaatjes, maar die invalshoek was zowel in de uitzending als bij de opname niet bepaald aanwezig, maar op zich had ik niet het idee dat dat een gemis was.

laat vooral weten wat je van de uitzending vind, ben wel benieuwd
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  maandag 16 februari 2009 @ 18:34:15 #289
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_66128498
Eerst even saw III kijken. Over bloederig gesproken
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_66130716
Ik heb net Sophie op de herhaling gekeken. Grappig om te zien dat de 'tweede' sophie hier ook op Fok! zit, alleen je blog over de uitzending kan ik niet zien ivm alleen voor vrienden zichtbaar, wat ik me zo vlak na een uitzending wel voor kan stellen.

Toch snap ik nog niet helemaal (maar dat zal ook wel niet komen, wil je proberen het uit te leggen mag het, maar doe vooral geen moeite voor mij) wanneer die omslag komt dat je echt weet dat je een jongen bent (zou het in mijn geval zijn dan). Ik hield nooit veel van roze, ik vond macgyver ook stoer, droeg tot mijn 17e ofzo ook alleen t-shirts met spijkerbroeken, heb BH zolang mogelijk uitgesteld, en erg gescheld op mijn borsten. Nog steeds draag ik geen make-up, maar heb mijn vrouwelijkheid wel geaccepteerd, soms voel ik me zelfs best sexy, en ondanks dat ik soms op sexueel vlak wel een mannelijk geslacht zou willen hebben, lijkt me dat in de maatschappij helemaal niets.

Ik post dit alleen maar omdat die 'jongen' van 13 alleen dingen omschreef die ik ook wel had, maar verder nooit het gevoel dat ik het helemaal door moest trekken, en ik me echt afvroeg waar dan het verschil zit.

[ Bericht 0% gewijzigd door Panthera1984 op 16-02-2009 19:48:20 ]
And the druids turn to stone...
  maandag 16 februari 2009 @ 19:35:21 #291
92409 Twinky
Little star.
pi_66131040
Sophie ik vind het alweer leuk om naar je te kijken!
En die andere Sophie doet het heel netjes, respectvol en geïnteresseerd. Tof

Ik ben nog maar halverwege maar ik vind het leuk! Ook hoe jij het doet gewoon, zo duidelijk
  maandag 16 februari 2009 @ 19:40:21 #292
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_66131256
Het gaat erom waar je je mee identificeert, denk ik. Dat je andere vrouwen a ls "het andere" geslacht ziet, iets waar jij niet bij hoort.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_66134175
wel jammer dat ze vergaten dat transmannen 3 operaties moeten ondergaan...
  maandag 16 februari 2009 @ 20:47:35 #294
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_66134453
quote:
Op maandag 16 februari 2009 20:42 schreef hermanfrodiet het volgende:
wel jammer dat ze vergaten dat transmannen 3 operaties moeten ondergaan...
Hoezo dan? Jochem heeft er twee gehad en krijgt er nog een, dat zijn er toch drie?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_66135458
Ook jammer dat ze veel stotterden -_-'
En dat bleek niet aan mijn gehoor te liggen..
pi_66135535
quote:
Op maandag 16 februari 2009 20:47 schreef wonderer het volgende:

[..]

Hoezo dan? Jochem heeft er twee gehad en krijgt er nog een, dat zijn er toch drie?
dat alleen de phallo en meta werden toegelicht en dat de borstamputatie en baarmoederverwijdering vergeten werden
  maandag 16 februari 2009 @ 21:22:39 #297
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_66136521
quote:
Op maandag 16 februari 2009 21:06 schreef hermanfrodiet het volgende:

[..]

dat alleen de phallo en meta werden toegelicht en dat de borstamputatie en baarmoederverwijdering vergeten werden
Oh, qua beeld enzo. Ja.

Ben bijna klaar met kijken nu. Best heftig, ik kan me in zowel Jochem (vanwege het feit dat ie homo is) en Bastiaan (die niet "helemaal" man is) vinden. Mooi.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 16 februari 2009 @ 21:36:43 #298
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_66137400
quote:
Op maandag 16 februari 2009 19:28 schreef Panthera1984 het volgende:
Ik heb net Sophie op de herhaling gekeken. Grappig om te zien dat de 'tweede' sophie hier ook op Fok! zit, alleen je blog over de uitzending kan ik niet zien ivm alleen voor vrienden zichtbaar, wat ik me zo vlak na een uitzending wel voor kan stellen.
Ik heb m'n blog wel toegankelijk gezet voor hyvers, maar blijkbaar werkt dat niet als het profiel alleen toegankelijk is voor vrienden, en dat laatste houd ik dus liever zo. En blijkbaar snapt hyves haar eigen functioneren in dat opzicht niet, ik was eerst dus in de veronderstelling dat die gescheiden privacy instellingen voor blog en profiel wel enig nut hadden, dus niet
quote:
Toch snap ik nog niet helemaal (maar dat zal ook wel niet komen, wil je proberen het uit te leggen mag het, maar doe vooral geen moeite voor mij) wanneer die omslag komt dat je echt weet dat je een jongen bent (zou het in mijn geval zijn dan). Ik hield nooit veel van roze, ik vond macgyver ook stoer, droeg tot mijn 17e ofzo ook alleen t-shirts met spijkerbroeken, heb BH zolang mogelijk uitgesteld, en erg gescheld op mijn borsten. Nog steeds draag ik geen make-up, maar heb mijn vrouwelijkheid wel geaccepteerd, soms voel ik me zelfs best sexy, en ondanks dat ik soms op sexueel vlak wel een mannelijk geslacht zou willen hebben, lijkt me dat in de maatschappij helemaal niets.

Ik post dit alleen maar omdat die 'jongen' van 13 alleen dingen omschreef die ik ook wel had, maar verder nooit het gevoel dat ik het helemaal door moest trekken, en ik me echt afvroeg waar dan het verschil zit.
Ik vind het zelf niet vreemd dat iemand van 13 zulk een beschrijving geeft, natuurlijk zitten daar veel diepere gevoelens achter. Je gedrag is natuurlijk geen verklaring voor hoe je je voelt, het is een uiting die daar deels het gevolg van kan zijn. Het gaat bij zulke kinderen echt diep, ze ervaren hun lichaam en hoe mensen met hen omgaan als een gevangenis, een onoverkomelijke onvrede die je onmogelijk weg kan denken al zou je het nog zo hard wensen. Maar hoe dan ook wordt er dus met kinderen in die leeftijd beneden de 16 ontzettend zorgvuldig omgesprongen door de specialisten van het 18- genderteam.
En het is hoe dan ook heel persoonlijk hoe je je lichaam ervaart en hoe mensen met je omgaan als jongen of meisje, het is heel moeilijk om een vergelijking te trekken met een overkomelijke lichaamsonvrede en met een onoverkomelijke, het is niet zo dat daar een lijn tussen ligt. Althans dat is mijn mening
une vie en rêve est une vie sans scrupule
pi_66138978
heerlijk de nuchterheid waarmee we eens als transmensen zijn neergezet.
petje af voor al de geïnterviewden
  dinsdag 17 februari 2009 @ 21:17:02 #300
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_66174840
* MuteZukini had zich altijd al afgevraagd hoe Dropkogel er zonder pet uit zou zien

zo te zien is het op 1 post na tijd voor deel 16 , degene na mij heeft dus de eer te sluiten(met linkje naar de nieuwe graag ) en te openen


edit:
Mag ik het openen en doorverwijzen toch nog zelf doen
Gelukkig kon ik deze post nog wijzigen dus bij deze de link naar deel 16

[ Bericht 20% gewijzigd door MuteZukini op 17-02-2009 22:51:40 ]
une vie en rêve est une vie sans scrupule
pi_66176954
slotje
"You know why they call it the American dream? Because you'd have to be fucking asleep to believe it!"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')