abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 januari 2009 @ 22:04:33 #201
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_65472400
Houden jullie een blog bij? Vind het allemaal wel interessant.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_65475803
ik houd geen blog bij...maar wat niet kan misschien nog komen
pi_65476105
Ik houd ook geen blog bij...
Kzou niet weten wt ik er dan allemaal in moet zetten xD
Maarja.. houd jij er een bij wonderer?
  dinsdag 27 januari 2009 @ 23:39:55 #204
71919 wonderer
pi_65476280
Ja, maar voor mij is er weinig te melden, omdat ik niet "in het traject" zit
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
pi_65485560
in het traject zitten do eik ook nog niet wacht op de intake.....tja en daarna kunnen ze je nog weigeren he.
ik spaar hard om evt als het nodig is een alternatieve route zelf te kunnen bekostigen,maar hoop dat dit niet nodig is en het VU gewoon ja zegt voor diagnostische fase en natuurlijk een positief licht.
dus van mijn kant ook lang niks te melden.
pi_65486358
@ wonderen. Wat bedoel je precies met 'in het traject'?

update van mijn kant:
Er werd ontzettend goed gereageerd! Dus het proces gaat nu dan echt lopen. misschien dat ik vandaag het vumc nog bel. Ik denk dat ik toch probeer een vroege borstoperatie uit eigen zak te betalen. Heb er over na zitten denken, maar zo kan het echt niet door. Op hoeveel kan ik ongeveer rekenen, zo'n 5000?
Unisex
pi_65487648
op wel wat meer als 5000 denk ik.....wat ik hoorde was tussen de 6 en 8000.

als ik het vervroegd zou kunnen doen zou ik het ook zelf betalen
pi_65493218
een tegenvaller....kom net van de GGZ.....waar er een autisme onderzoek heeft plaatsgevonden (ter info ze hebben alleen oude gegevens onderzocht) nu blijk ik naast GID ook nog PDD-NOSS te hebben.
zucht dit wordt weer lekker VU traject vertragend
  woensdag 28 januari 2009 @ 17:11:19 #209
71919 wonderer
pi_65498341
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 11:56 schreef Sembam het volgende:
@ wonderen. Wat bedoel je precies met 'in het traject'?

update van mijn kant:
Er werd ontzettend goed gereageerd! Dus het proces gaat nu dan echt lopen. misschien dat ik vandaag het vumc nog bel. Ik denk dat ik toch probeer een vroege borstoperatie uit eigen zak te betalen. Heb er over na zitten denken, maar zo kan het echt niet door. Op hoeveel kan ik ongeveer rekenen, zo'n 5000?
De (gedeeltelijke) geslachtsverandering. Ik doe dat namelijk niet. Geen testosteron, geen topsurgery, een RLT, geen psychologen.

Dus ik vind het interessant om te lezen hoe jullie dat meemaken.

Droppie, da's klote... Gaan ze nu denken dat je niet eens TS bent maar dat het een bijwerking is of zo?
pi_65499791
ja idd dat het een bijwerking kan zijn....
of dat het in ieder geval vanuit een autistisch beeld komt.
maar goed....het hele verhaal wordt ergens anders neergelegd zodat zij er ook naar kan kijken.
  donderdag 29 januari 2009 @ 12:39:53 #211
14844 TiGG
Giraffe DNA detected
pi_65524757
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 17:53 schreef Dropkogel het volgende:
ja idd dat het een bijwerking kan zijn....
of dat het in ieder geval vanuit een autistisch beeld komt.
maar goed....het hele verhaal wordt ergens anders neergelegd zodat zij er ook naar kan kijken.
Dat is dan wel een verdomd hardnekkige "bijwerking".
Ik ben geen psychologe maar ik ken je lang genoeg, en weet het lang genoeg, om te zeggen dat ik niet denk dat het een "bijwerking" zou kunnen zijn van autsme/asperger/borderline.
Verder heb ik bar weinig kunnen vinden over genderdysforie die ge-triggered wordt door autisme, en ik weet dat de boeken die ze gebruiken voor de diagnostiek wel degelijk een stuk bevatten van autisme (in de breedste zin van het woord) in combinatie met genderdysforie maar er is vrijwel niets over te vinden verder.
Ook ben ik van mening dat diagnostiek op basis van oude gegevens gewoon weg achterlijk is, zeker als die gegevens dermate oud zijn dat het duidelijk is dat er een nieuw onderzoek nodig is.
Ze schijnen maar niet te begrijpen dat mensen veranderen door de jaren heen...

Kortom ik denk dat ze hun werk gewoon niet goed doen.
Maargoed zoals ik al zei, ik ben dan ook geen psychologe.
Don't take everything for granted but question and educate...
pi_65536943
@dk. dat meen je niet! Ik word binnenkort ook getest op autisme. Ik hoop niet dat dat een probleem gaat worden.

Ik zat trouwens te denken. Ik wil graag zo snel mogelijk een borstoperatie. Maar gaan ze dan niet juist weer groeien als je aan de hormonen gaat?
Unisex
  donderdag 29 januari 2009 @ 17:55:24 #213
71919 wonderer
pi_65537446
Als je aan de vrouwelijke hormonen gaat, wel Maar dat lijkt me niet.
pi_65539298
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 17:55 schreef wonderer het volgende:
Als je aan de vrouwelijke hormonen gaat, wel Maar dat lijkt me niet.
Ik had ergens gelezen dat als je aan de testosteron gaat je borsten iets zullen groeien?
Maar jij zegt dat dat niet zo is? Een groooote opluchting
Unisex
  donderdag 29 januari 2009 @ 19:08:40 #215
71919 wonderer
pi_65539790
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 18:54 schreef Sembam het volgende:

[..]

Ik had ergens gelezen dat als je aan de testosteron gaat je borsten iets zullen groeien?
Maar jij zegt dat dat niet zo is? Een groooote opluchting
Ik weet het niet zeker hoor... Maar het lijkt me erg onlogisch, aangezien biomannen het dan ook zouden moeten hebben. Zoals ik al zei, ik heb er geen ervaring mee.
pi_65540520
nee je borsten schijnen zelfs iets te gaan krimpen.
pi_65540683
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 12:39 schreef TiGG het volgende:

[..]

Dat is dan wel een verdomd hardnekkige "bijwerking".
Ik ben geen psychologe maar ik ken je lang genoeg, en weet het lang genoeg, om te zeggen dat ik niet denk dat het een "bijwerking" zou kunnen zijn van autsme/asperger/borderline.
Verder heb ik bar weinig kunnen vinden over genderdysforie die ge-triggered wordt door autisme, en ik weet dat de boeken die ze gebruiken voor de diagnostiek wel degelijk een stuk bevatten van autisme (in de breedste zin van het woord) in combinatie met genderdysforie maar er is vrijwel niets over te vinden verder.
Ook ben ik van mening dat diagnostiek op basis van oude gegevens gewoon weg achterlijk is, zeker als die gegevens dermate oud zijn dat het duidelijk is dat er een nieuw onderzoek nodig is.
Ze schijnen maar niet te begrijpen dat mensen veranderen door de jaren heen...

Kortom ik denk dat ze hun werk gewoon niet goed doen.
Maargoed zoals ik al zei, ik ben dan ook geen psychologe.

Tigg ik ken je standpunt! en jij de mijne als het goed is.
wat autisme betreft....ik heb de vergelijking elders gepost en antwoord van een van de mensen van transvisie gehad.
wel een antwoord met inhoud dus.
als ik bij jou ben of jij bij mij mag je het antwoord uit mijn mailbox lezen.
hier wil ik alleen melden dat de GGZ blijkbaar alleen goede info qua autisme heeft maar niet van GID. en daarom is het GGZ met een opmerkelijk voorstel gekomen.
pi_65541175
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 19:26 schreef Dropkogel het volgende:
nee je borsten schijnen zelfs iets te gaan krimpen.
Unisex
pi_65541268
haha ja.....jammer genoeg blijft er wel een operatie nodig
  donderdag 29 januari 2009 @ 19:59:15 #220
14844 TiGG
Giraffe DNA detected
pi_65541869
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 19:30 schreef Dropkogel het volgende:
[..]
Tigg ik ken je standpunt! en jij de mijne als het goed is.
...
Dat weet ik maar, just joining the discussion and sharing my thoughts with the rest of us...
quote:
[..]
hier wil ik alleen melden dat de GGZ blijkbaar alleen goede info qua autisme heeft maar niet van GID. en daarom is het GGZ met een opmerkelijk voorstel gekomen.
Waarom verbaast mij dit niks...
pi_65542011
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 19:44 schreef Dropkogel het volgende:
haha ja.....jammer genoeg blijft er wel een operatie nodig
Ja, weet ik. Maar ik zat in mn hoofd met de gedachten dat ze juist gingen groeien. Dus dat is dan weer een kleine meevaller l
Unisex
pi_65545728
Sembem dat is dan zeker een meevaller.

Tigg ik kan hier niet helemaal openbaar posten iedereen die het wil kan hier on-ingelogd meelezen...grrrrr.
zie je morgen
  vrijdag 30 januari 2009 @ 11:46:52 #223
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_65561251
Ik dacht, ik ga maar weer eens reageren, een update geven over mijn situatie:

Mijn ouders hebben het er nog steeds moeilijk mee, maar m'n moeder ziet me steeds meer als dochter ipv zoon. We zijn ondertussen al een keertje wezen winkelen en heb ik van haar een jasje gekregen.

Mijn vader weigert tot nu toe elke conversatie, maar ik heb ondertussen zoiets van: prima, not much of a loss.
En ik heb een vriendinnetje gekregen in de tussentijd ^^ Inmiddels alweer iets meer dan 2 maanden, lief meisje, ook lotgenote, maar al wat verder in het traject dan ik. Als het goed is wordt ze dan waarschijnlijk volgend jaar geopereerd. ( *bang is* )
Ondertussen ook op 09/01/09 te horen gekregen dat ik groen heb En sinds gisteren heb ik mijn hormonen (4mg progynova p/d.). Dus binnenkort ga ik voelen hoe biologische vrouwen hun periode hebben, ongeveer 3 weken lang.....
Maar misschien gebeurt er ook niks.
Nog steeds zit ik zonder werk en in de bijstand. De laatste keer dat ik vrijwilligerswerk had gedaan was niet echt goed gegaan. Het werk zélf ging wel goed, ik kon het alleen mentaal niet aan Gelukkig hebben ze bij sociale zaken het ook wel in de gaten dat het nog even niet gaat. Maar als het met die hormonen goed gaat wil ik wel weer gauw aan de slag.

De reden dat ik overigens niet vaak meer postte was eigenlijk omdat ik er geen behoefte meer aan had om alles te delen. Het ging over het algemeen ook veel beter, dus gevoelsmatig hoefde ik de problemen ook niet meer te delen hier. Ik heb ook steeds minder en minder behoefte om actief te zijn op fora met dit onderwerp (no offence btw, het heeft me namelijk in eerste instantie enorm geholpen.) Het enige wat ik deed was nog wat lezen en daarna verdergaan met leven, voor zover ik dat kon.
Hetgeen waar ik nu nog het meeste mee zit zijn dus niet meer hormonen krijgen (die drempel heb ik overwonnen), maar te kijken of ik nu wel of niet een operatie wil, dat is voor mij nog het moeilijkste van allemaal.

Ik ben waarschijnlijk nog een heleboel dingen vergeten te vertellen maargoed misschien post ik het later alsnog......

Groetjes,
pi_65569119
in ieder geval gefeli met je groen
pi_65574455
wat Dropkogel zei.

Bij het vumc is er een wachtijd van 5 maanden voor het eerste gesprek! en dan duurt het nog 6-8 maanden onderzoek. dus dan zijn we een jaar verder voordat we aan de hormonen kunnen!
Ik twijfel of ik wel moet gaan studeren. misschien nog een jaartje er tussen uit, beetje werken enz. Als ik pas na een jaar er een beetje als jongen uit kan zien
Unisex
  vrijdag 30 januari 2009 @ 18:31:43 #226
71919 wonderer
pi_65574897
Studeren is wel DE stap om opnieuw te beginnen natuurlijk, maar of je dat jaar wil weggooien?
pi_65575640
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 18:31 schreef wonderer het volgende:
Studeren is wel DE stap om opnieuw te beginnen natuurlijk, maar of je dat jaar wil weggooien?
Ik snap wat je bedoeld. En daarom twijfel ik ook. Het is natuurlijk wel een heel jaar dat je 'weggooit', maar ik weet niet of ik zeker genoeg ben/de guts heb om zonder hormonen e.d. als jongen door het leven te gaan. Het klinkt nogal tegenstrijdig met wat ik hiervoor gezegd heb, maar Ik wil gewoon zo snel mogelijk echt als jongen kunnen doorgaan.
Unisex
  vrijdag 30 januari 2009 @ 19:18:39 #228
71919 wonderer
pi_65576236
Hormonen werken toch sowieso niet zo snel? Dus dan zou je twee mjaar moeten wachten. Maar ik kan me wel voorstellen dat het moeilijk is. Ik heb er zelf ook last van. En hoe meer mensen je leren kennen als meisje, hoe lastiger het wordt.
pi_65576438
hormonen werken wel snel!!! En hoe jonger je bent, hoe sneller ze werken. Ik had na 3 weken gel smeren al een lagere stem. Nu ben ik overgeschakeld op spuiten (ik krijg een halve spuit om de 2 weken) en nu gaat het nog sneller! Ik zag gisteren zelfs de eerste haartjes op mijn kin staan en dat na 4 maand testo.
  vrijdag 30 januari 2009 @ 19:28:40 #230
71919 wonderer
pi_65576529
Oh, wow.
pi_65579516
=)
pi_65580715
gaat de werking van testo ook sneller als je nu pre testo eigenlijk al 2x per week je baarddons af moet scheren?

niet dat ik dit altijd doe hoor
  vrijdag 30 januari 2009 @ 22:33:06 #233
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_65582459
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 12:39 schreef TiGG het volgende:
Zeggen die boeken ook iets over neurose? Volgens mijn psychotherapeute heb ik een neurotische persoonlijkheid. Dat verklaart ook waarom ik zo zit te treuzelen en te aarzelen en me nog niet bij de VU heb aangemeld, want neuroten zijn bang voor verandering, twijfelen te veel en hebben de neiging alles op de lange termijn te plannen

En ik las ook ergens dat neurotische persoonlijkheden bang zijn voor de vergankelijkheid en daarom de neiging hebben om dingen te verzamelen. Nu weet ik eindelijk waarom ik zoveel kasten vol met nutteloze rommel heb
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_65603201
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 21:31 schreef Dropkogel het volgende:
gaat de werking van testo ook sneller als je nu pre testo eigenlijk al 2x per week je baarddons af moet scheren?

niet dat ik dit altijd doe hoor
als je nu al veel testo hebt dan gaan de veranderingen niet zo heel veel zijn. Je kan altijd eens bij je huisdokter langsgaan die zal bloed nemen en kan je testosteronwaarden bepalen. en wss gaan die hoog zijn als je nu al zoveel dons hebt *jaloers*
  zaterdag 31 januari 2009 @ 20:22:35 #235
71919 wonderer
pi_65605219
Ik wou dat er hormonen bestonden die niet ALLE bijwerkingen van testo hadden Ik hoef alleen een lagere stem en een andere vetverdeling. Kaalheid, lichaamshaar en een groeiende klit heb ik niet zo'n behoefte aan.
  zaterdag 31 januari 2009 @ 22:26:13 #236
92409 Twinky
Little star.
pi_65609142
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 22:33 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Zeggen die boeken ook iets over neurose? Volgens mijn psychotherapeute heb ik een neurotische persoonlijkheid. Dat verklaart ook waarom ik zo zit te treuzelen en te aarzelen en me nog niet bij de VU heb aangemeld, want neuroten zijn bang voor verandering, twijfelen te veel en hebben de neiging alles op de lange termijn te plannen

En ik las ook ergens dat neurotische persoonlijkheden bang zijn voor de vergankelijkheid en daarom de neiging hebben om dingen te verzamelen. Nu weet ik eindelijk waarom ik zoveel kasten vol met nutteloze rommel heb
Bijzondere diagnose, een neurotische persoonlijkheid. Elke persoonlijkheid, ieder mens, is namelijk aan de neurotische kant, alleen de extreme gevallen krijgen andere diagnose, een psychiatrische stoornis.
Ieder mens stelt vervelende dingen uit, iedereen houdt niet van veranderingen en ga zo maar door.

Ook jammer dat je je er zo bij neerlegt, dat is al helemaal nergens voor nodig. Neurosen zijn erg goed te veranderen al is er wel nodig dat vanuit de client zelf een duidelijke vraag naar verandering is. Het toverwoord hierbij is dan ook 'actie'.
pi_65610311
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 19:23 schreef hermanfrodiet het volgende:

[..]

als je nu al veel testo hebt dan gaan de veranderingen niet zo heel veel zijn. Je kan altijd eens bij je huisdokter langsgaan die zal bloed nemen en kan je testosteronwaarden bepalen. en wss gaan die hoog zijn als je nu al zoveel dons hebt *jaloers*
heb dat laten meten en mijn testo level was gewoon voor een (vrouw) dus het blijft me een ?
  zondag 1 februari 2009 @ 12:48:30 #238
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_65619773
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 22:26 schreef Twinky het volgende:
Bijzondere diagnose, een neurotische persoonlijkheid. Elke persoonlijkheid, ieder mens, is namelijk aan de neurotische kant, alleen de extreme gevallen krijgen andere diagnose, een psychiatrische stoornis.
Ieder mens stelt vervelende dingen uit, iedereen houdt niet van veranderingen en ga zo maar door.
Het was ook geen diagnose, ze zei inderdaad dat het om een soort basis van je persoonlijkheid ging (en dat je b.v. ook een borderline persoonlijkheid als basis kan hebben). Ik denk wel dat het bij mij behoorlijk extreem was, misschien wel extreem genoeg om het een stoornis te noemen, en het een behoorlijke negatieve invloed op mijn (sociale en werkzame) leven en de kwaliteit daar van heeft gehad.
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 22:26 schreef Twinky het volgende:

Ook jammer dat je je er zo bij neerlegt, dat is al helemaal nergens voor nodig. Neurosen zijn erg goed te veranderen al is er wel nodig dat vanuit de client zelf een duidelijke vraag naar verandering is. Het toverwoord hierbij is dan ook 'actie'.
Oh, maar nu begrijp je me verkeerd, ik heb me er zeker niet bij neergelegd. Ik ben me nu veel bewuster van mijn gedrag en probeer het nu ook bij te sturen. En al die nutteloze verzamelingen staan inmiddels op marktplaats
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  zondag 1 februari 2009 @ 13:55:35 #239
14844 TiGG
Giraffe DNA detected
pi_65622332
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 22:33 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Zeggen die boeken ook iets over neurose?
Die boeken zullen ongetwijfelt wel iets zeggen over neurose maar zoals Twinky al aangaf beschrijven deze boeken bergen met zaken waar wij allemaal in meer of mindere mate 'iets' van hebben.
Zo kan ik zo'n boek openslaan op een vrijwel willekeurige bladzijde met een stoornis en zijn er meestal wel een aantal zaken waar ik aan zou kunnen voldoen, dat zegt echter niet dat ik dan ook direct die stoornis heb!

De boeken zijn dan ook bedoelt voor mensen die zich bezig houden met het diagnostiseren van deze stoornissen als een richtlijn voor de extremen en je kan je dus voorstellen dat iemand die datgene wat er in zo'n boek staat letterlijk neemt, zeg iemand die de richtlijnen dus totaal verkeerd interpreteert omdat hij/zij er niet voor "geleerd" heeft, zichzelf erg bizarre dingen kan aanpraten. (wat uiteraard geenzins de bedoeling is). Ik ben dan ook van mening dat, hoewel het bijster interresant leesmateriaal is in mijn ogen, je je beter ver van dat soort boeken kan houden en je niet teveel laat aan praten.

Mocht je alsnog geinterreseert zijn dan zullen ze vast wel een kopie ergens in de boekhandel hebben liggen maar neem dan wel het bovenstaande en wat Twinky zei in acht.
pi_65628282
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 22:57 schreef Dropkogel het volgende:

[..]

heb dat laten meten en mijn testo level was gewoon voor een (vrouw) dus het blijft me een ?
hm dat is idd raar... Alé in feite niet ik ken ook vrouwen met een snor enzo, meestal gewoon doordat ze de pil nemen.

EN ja het verschijnsel: een vergootte klit is idd niet leuk, zeker niet als ge hobby mountenbiken is XD
pi_65635191
quote:
Op zondag 1 februari 2009 16:43 schreef hermanfrodiet het volgende:

[..]

hm dat is idd raar... Alé in feite niet ik ken ook vrouwen met een snor enzo, meestal gewoon doordat ze de pil nemen.

EN ja het verschijnsel: een vergootte klit is idd niet leuk, zeker niet als ge hobby mountenbiken is XD
Dan mag ik gaan oppassen
pi_65701935
hoe groot is groot bij een vergrootte klit

Gaan/hebben jullie ook je naam veranderd? Of hebben jullie ook een unisex naam? Ik zat erover te denken.
Mijn naam kan voor zowel meisjes als jongens, dus ik twijfel nog
Unisex
pi_65702817
Wat grappig toch die gesprekken tussen ftm's. Het is zo tegengesteld van wat ik ervaar maar tegelijkertijd heeft het ontzettend veel raakvlak. Want uiteindelijk is iedere transseksueel uit op hetzelfde; Verandering!

Ik heb even een kleine update:
Ik heb inmiddels een woning gevonden en krijg donderdag de sleutel. Echt super vind ik het, ben zaterdag met mijn moeder en zusje wezen shoppen en heb mijn inrichting zo ongeveer wel bij elkaar gezocht. En het is lekker fris, en kleurrijk geworden.
En verder kan ik melden dat ik waarschijnlijk het geld voor mijn gezichtsoperatie bij elkaar ga krijgen dus dat kan gelukkig doorgaan. Dus aan het eind van deze zomer zit ik waarschijnlijk met een bont en blauw gezicht en ben ik aan het herstellen om dan eindelijk ook een tevreden naar mezelf in de spiegel te kunnen kijken. Ben erg happy met hoe het gaat.

@Sembam:
Wat goed van je dat je het hebt besproken met je vader en wat fijn dat hij zo goed reageerde.
En wat betreft je transitie... of dat nu op school is of op het werk, het blijft een crime want je zit nu eenmaal veel tijd bij je collega's of medestudenten op de lip. Het enige is wel dat een werkgever moeilijk kan gaan doen ivm de vrees voor grootschalig ziekteverzuim en ik denk dat zoiets op een opleiding minder speelt. Maar hoe dan ook, geen van beide is een makkie. (Daarmee wil ik je niet ontmoedigen hoor Ik probeer alleen maar even met je mee te denken.)
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
  dinsdag 3 februari 2009 @ 19:12:30 #244
71919 wonderer
pi_65702908
Nina, gefeliciteerd met je huisje Veel roze zeker?
pi_65703224
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 19:12 schreef wonderer het volgende:
Nina, gefeliciteerd met je huisje Veel roze zeker?
Haha, neej eigenlijk niet, roze en paars heb ik bewaard voor de slaapkamer

Nee het is eigenlijk wit als basis geworden met een warme eiken vloer, qua meubilair is het een mix van roomwit, zwart, rood, limegroen en dat alles top ik af met een aantal chrome accessoires. Oh en ik het echt een leuke bonte retro bank aangeschaft Om een beetje leven in het geheel te brengen.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 19:23:51 #246
71919 wonderer
pi_65703364
Dat vraagt om foto's
pi_65703572
Mja foto's heb ik nu alleen maar uit de catalogus... Ik weet neit of je die wilde zien? Anders zul je toch even een paar weken moeten wachten tot alles af is.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 19:37:56 #248
92409 Twinky
Little star.
pi_65703806
alle foto's zijn okay voor nu
pi_65704999
Nou om een beetje een beeld te krijgen...

Dit is mijn mooie bonte retro bank, daarvan heb ik ook nog een zwarte besteld. Het kleed dat onder de salontafel komt is limegroen ipv rood zoals op de foto en het witte bijzettafeltje dat op de foto staat is bij mij rood.

dinsdag 3 februari 2009 @ 20:20:56 #250
71919 wonderer
pi_65705349
Heftig
  dinsdag 3 februari 2009 @ 20:25:42 #251
92409 Twinky
Little star.
pi_65705560
zoho! Dat is wel heftig! Maar wat ik van je weet is het wel echt iets voor jou
pi_65710886
Gefeliciteerd Nina Klinkt goed, we kletsen snel wel weer een keer bij
pi_65713072
gefeliciteerd nina en nog bedankt voor je reactie
Unisex
pi_65749107
Bedankt allemaal! Het is idd wel heftig... dat is ook de reactie die ik van sommige vrienden krijg. Mijn beste vriendin, mijn moeder en mijn zusje vinden het alledrie iig erg gaaf.

@ Meike: Dat moeten we idd weer eens gaan doen. Ik moet alleen eens even gaan kijken wanneer ik tijd vrij ga maken... Met mijn nieuwe baan, nieuwe huisje, regelen van financiele zaken omtrent mijn gezichtsoperatie, maandelijkse afspraak bij het VUmc en bij mijn huidtherapeut blijft er bijzonder weinig vrije tijd over, laat staan dat ik gewoon even een vrije dag kan nemen (die heb ik deze zomer namelijk hard nodig!). Misschien een keertje in de avond doen zodra ik in mijn nieuwe huisje woon? X

@ Sembam: geen dank hoor... zoals ik al schreef, ik denk graag met mensen mee.
pi_65757392
Ohwww... spannend!! Zo meteen de sleutel in ontvangst nemen.
pi_65770722
Daar moet op gedronken worden hie ha ho.....
pi_65893705
Een updatetje van deze kant:

Een paar uit de familie weten er nu van, hebben gelukkig heel goed gereageerd. was er echt blij mee, dacht niet dat het een probleem zou worden, maar toch
Inmiddels nog steeds lang wachtende op het intake gesprek op het vumc. Waarom duurt dat zo lang?
Verder heb ik echt enorm veel zin in de transformatie dalijk. Ik kan echt niet wachten

Ik heb trouwens ergens gelezen dat er binnenkort transseksuelen bij Sophie op 3 komen. Dat komt op zondag zo rond 11'en. Misschien interessant om te zien
Unisex
  maandag 9 februari 2009 @ 22:40:39 #258
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_65897663
quote:
Op maandag 9 februari 2009 21:08 schreef Sembam het volgende:
Een updatetje van deze kant:

Een paar uit de familie weten er nu van, hebben gelukkig heel goed gereageerd. was er echt blij mee, dacht niet dat het een probleem zou worden, maar toch
Inmiddels nog steeds lang wachtende op het intake gesprek op het vumc. Waarom duurt dat zo lang?
Verder heb ik echt enorm veel zin in de transformatie dalijk. Ik kan echt niet wachten
Ja dat wachten duurt echt ellendig lang maar in de tussentijd kan je al heel veel doen waardoor het daarna wel eens een stuk korter kan duren. Ow en ik zal mijn best doen om donderdag m'n therapeute bij de VU te overtuigen dat de resterende 2 maanden officiële reallife experience overbodig zijn en ik nu wel op die wachtlijst voor de srs geknikkerd kan worden, heeft veel voordelen, ook voor anderen op die diagnostiek wachtlijst
quote:
Ik heb trouwens ergens gelezen dat er binnenkort transseksuelen bij Sophie op 3 komen. Dat komt op zondag zo rond 11'en. Misschien interessant om te zien
Ja ga zeker kijken, want stiekem is Sophie Hilbrand niet de enige Sophie aan die tafel , en er worden zeker interessante dingen verteld, al weet ik niet wat er van wat er allemaal door mij en de anderen is gezegd de uitzending gaat halen.
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  dinsdag 10 februari 2009 @ 06:50:15 #259
92409 Twinky
Little star.
pi_65902854
Kom je weer op tv
  dinsdag 10 februari 2009 @ 10:32:46 #260
14844 TiGG
Giraffe DNA detected
pi_65905879
quote:
Op maandag 9 februari 2009 22:40 schreef MuteZukini het volgende:
[..]
Ja ga zeker kijken, want stiekem is Sophie Hilbrand niet de enige Sophie aan die tafel , en er worden zeker interessante dingen verteld, al weet ik niet wat er van wat er allemaal door mij en de anderen is gezegd de uitzending gaat halen.
Gaaf joh dat je weer op TV bent

Maarre, hoelaat en waar is dat te zien dan enzovoorts?
Ik kijk namelijk amper TV en weet nog maar net hoe dat ding aangaat.

En deze keer wil ik het natuurlijk niet missen.

Liefs,

TiGG
pi_65907109
ik dacht 15 februari om 23h tot 23h45...
Ik ga er dus LouisLouise voor aan de kant schuiven hé...
  dinsdag 10 februari 2009 @ 11:38:23 #262
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_65907663
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 11:20 schreef hermanfrodiet het volgende:
Inderdaad, op Nederland 3
en het is op internet terug te kijken op de site van het programma
quote:
Ik kan je gerust stellen ook in 'Sophie op 3' zit dan toevallig een Louis

Als je hyves hebt kan je trouwens m'n blogje lezen over de opname van afgelopen vrijdag
pi_65910381
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 11:20 schreef hermanfrodiet het volgende:
zondag dus al, moooooi
quote:
Op maandag 9 februari 2009 22:40 schreef MuteZukini het volgende:

[..]

Ja dat wachten duurt echt ellendig lang maar in de tussentijd kan je al heel veel doen waardoor het daarna wel eens een stuk korter kan duren.
Zoals wat?
Unisex
  dinsdag 10 februari 2009 @ 13:22:39 #264
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_65910678
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 13:13 schreef Sembam het volgende:

Zoals wat?
nou zoals het aantal diagnostische gesprekken dat je nodig hebt voor je groen ligt krijgt, de diagnostische fase is namelijk niet alleen veel vertellen maar ook uitstralen dat je op de goede weg bent door al bepaalde stappen ondernomen te hebben. Dat kan al gauw een paar maanden diagnostiek schelen, waardoor je dus eerder met de reallife experience en hormonen kan beginnen.
pi_65915398
Oh oke. Ja, ik ben er wel al wat mee bezig. Ik ben zelfs al aan het denken voor een nieuwe naam
Wat voor andere dingen zou ik eventueel kunnen doen?
Unisex
  dinsdag 10 februari 2009 @ 17:17:51 #266
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_65919241
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 15:41 schreef Sembam het volgende:
Oh oke. Ja, ik ben er wel al wat mee bezig. Ik ben zelfs al aan het denken voor een nieuwe naam
Wat voor andere dingen zou ik eventueel kunnen doen?
wat nog meer, nou laat ik kort opsommen:
- iedereen op de hoogte stellen waarvan je denkt 'tis wel handig/prettig als die het weten
daar ben je dus al mee bezig...heel goed
- de inhoud van je kledingkast aanpassen (gaat vast en zeker gebeuren )
- die naam is ook belangrijk, niet mee overhaasten, maar scheelt wel als je zeker bent van een nieuwe zodra je om gaat zeg maar
- luisteren naar hoe mannen spreken, en je eigen stem opnemen en zo al wat aan je borststem werken (als je 't nodig vindt), daarbij vooral advies vragen van andere jongens en op transman.nl staat er volgens mij ook wat over
- en je bij al die dingen zeker en goed voelen bij dat het 't juiste moment is om die stap te nemen (want dan straal je dat ook uit en kan je andermans twijfel aan jou makkelijker en zelfbewuster pareren )
- en algemeen gewoon trots zijn op wie je bent en je daar vooral niet voor schamen
pi_65921312
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 17:17 schreef MuteZukini het volgende:

[..]

wat nog meer, nou laat ik kort opsommen:
- iedereen op de hoogte stellen waarvan je denkt 'tis wel handig/prettig als die het weten
daar ben je dus al mee bezig...heel goed
- de inhoud van je kledingkast aanpassen (gaat vast en zeker gebeuren ) Heb al wat kleren, maar wacht toch nog een beetje voor als mn lichaamsverhoudingen anders zijn
- die naam is ook belangrijk, niet mee overhaasten, maar scheelt wel als je zeker bent van een nieuwe zodra je om gaat zeg maar
- luisteren naar hoe mannen spreken, en je eigen stem opnemen en zo al wat aan je borststem werken (als je 't nodig vindt), daarbij vooral advies vragen van andere jongens en op transman.nl staat er volgens mij ook wat over Daar kan ik misschien inderdaad alvast wat mee doen
- en je bij al die dingen zeker en goed voelen bij dat het 't juiste moment is om die stap te nemen (want dan straal je dat ook uit en kan je andermans twijfel aan jou makkelijker en zelfbewuster pareren ) check
- en algemeen gewoon trots zijn op wie je bent en je daar vooral niet voor schamen dubbel check
Unisex
  dinsdag 10 februari 2009 @ 18:19:32 #268
71919 wonderer
pi_65921380
Je kunt ook vast met fitness beginnen (als je dat al niet doet). Spieren kweken!
  dinsdag 10 februari 2009 @ 18:30:03 #269
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_65921699
inderdaad!
aan zoiets denk ik dan weer niet....

* MuteZukini is blij dat ze wat minder gespierd is
  dinsdag 10 februari 2009 @ 18:32:38 #270
71919 wonderer
pi_65921784
Ik begin eindelijk weer massa te kweken. 't Is wel behelpen, zonder testo
pi_65921797
^^
Ik sport nu 3x in de week zo'n 2 uur. Wilde zo ergens in de zomer inderdaad de sportschool in. Gelukkig ben ik wel redelijk gespierd voor een meisje

Ik twijfel nu nog steeds of ik top surgery eerder wil laten doen. Heeft het nadelen als ik het eerder doe?
Unisex
  dinsdag 10 februari 2009 @ 19:11:49 #272
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_65922959
Geen idee of dat voor het proces nadelen heeft of na hormonen medisch verantwoorder is, dan kan je beter eens contact opnemen met Transvisie, da's wel iets wat handig is om te bespreken met iemand die al door dat proces is gegaan.
Het nadeel is vooral dat je het niet door je verzekeraar vergoed krijgt als je het buiten de behandeling doet, maar dat is natuurlijk gewoon deel van de afweging die je maakt. En verder zal je niet snel zonder verwijzing of behandelingsaanbeveling van een therapeut een gespecialiseerde chirurg vinden die die ingreep wil uitvoeren
pi_65923946
Ja, ik wacht gewoon het intake gesprek af, daar vertel ik mijn verhaal en plannen en we zien wel wat wel en niet kan. Heb er in iedergeval errrug veel zin in en kan ook niet wachten
Unisex
  donderdag 12 februari 2009 @ 20:48:42 #274
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_66000015
even een update van mij

In mei zit mijn officiële reallife experience er op, ik heb de toezegging gekregen dat ik begin die maand in de maandelijkse vergadering van het specialistenteam (ofwel het genderteam) bij de VU "ingebracht" ga worden. Wat dus inhoudt dat m'n therapeut van de VU die specialisten verteld dat het koek en ei is met mij en ik wel mag gaan wachten voor de grote operatie.
Voorlopig heb ik ook geen afspraken daar waarschijnlijk pas in augustus weer, en dan mag er ook weer bloed vloeien ....in een stuk of 6 buisjes, dat hoefde dit keer namelijk niet.

Ow en dan wou ik nog melden dat ondanks de uitbreiding van operatiekamer(OK)capaciteit ze nog niet meer operaties kunnen doen en daarmee de wachtlijst zouden kunnen inlopen, het is namelijk zo dat er onvoldoende OK-personeel is.... is het niet prachtig?!? Maar men hoopt nu dat de crisis de uit de private sector ontslagen typjes weer in de armen van de publieke OK's drijft.... kijk het zou mooi zijn als dat waar zou zijn, dan zou ik misschien nog zomer 2010 onder narcose mogen, dus hoop ik mee, maar blijft wel een hoop met een grote zucht

* MuteZukini ZUCHT
  donderdag 12 februari 2009 @ 21:48:09 #275
71919 wonderer
pi_66002487
Belachelijk eigenlijk dat het zo'n ellenlang traject is. En waarom eigenlijk?

Overigens zag ik een boek van Thomas Beatty in de boekhandel liggen. Niet gekocht, maar wel grappig om te zien.
  donderdag 12 februari 2009 @ 23:34:19 #276
71919 wonderer
pi_66006359
Boys don't cry is trouwens wel een heftige film.

*depri is nu*
  donderdag 12 februari 2009 @ 23:45:25 #277
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_66006696
* MuteZukini troost wonderer

ik heb 'm een keer deels gezien, wel het einde, maar weet zeker dat de film me aan 't janken zou krijgen (hormoontjes tonen mijn emoties eerlijker). Het trieste van het verhaal van Brandon Teena is dat de de rechtzaak tegen de daders ook één grote wanvertoning was . ...De film wil ik eigenlijk nog wel een keer kijken, ookal staat die in bepaalde opzichten ver van Brandon Teena's transgender werkelijkheid af op bepaalde punten ...ach ja hollywood
  donderdag 12 februari 2009 @ 23:49:31 #278
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_66006831
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 21:48 schreef wonderer het volgende:
Belachelijk eigenlijk dat het zo'n ellenlang traject is. En waarom eigenlijk?
omdat het makkelijk is om een klein groepje mensen te medisch te marginaliseren , met het gegeven dat het bij de buren niet beter is.
quote:
Overigens zag ik een boek van Thomas Beatty in de boekhandel liggen. Niet gekocht, maar wel grappig om te zien.
nog niet zien liggen, maar zal vast interessant zijn, heeft Beatty 't zelf geschreven of met een ghost-writer?
  donderdag 12 februari 2009 @ 23:55:17 #279
71919 wonderer
pi_66007008
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 23:49 schreef MuteZukini het volgende:

[..]

nog niet zien liggen, maar zal vast interessant zijn, heeft Beatty 't zelf geschreven of met een ghost-writer?
Geen flauw idee.

Overigens vond ik de film met mijn beperkte kennis best geloofwaardig op het transgender gebied.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 00:04:01 #280
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_66007249
Als de film geloofwaardig was geweest zou die waarschijnlijk niet zo door de 'lesbische scene' zijn geclaimd en bejubeld, niet dat dat een zonde is maar het geeft aan dat er een lichtelijk vertekend beeld van Brandon Teena's identiteit is gegeven in de film.
Doet verder ook niet aan af dat het wel op zich een goede en aangrijpende film is
  vrijdag 13 februari 2009 @ 00:28:46 #281
71919 wonderer
pi_66007754
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 00:04 schreef MuteZukini het volgende:
Als de film geloofwaardig was geweest zou die waarschijnlijk niet zo door de 'lesbische scene' zijn geclaimd en bejubeld, niet dat dat een zonde is maar het geeft aan dat er een lichtelijk vertekend beeld van Brandon Teena's identiteit is gegeven in de film.
Doet verder ook niet aan af dat het wel op zich een goede en aangrijpende film is
Dat is alleen maar omdat ze ook niet verder kijken dan hun neus lang is en denken "het is een meisje dus ze is lesbisch".
pi_66094959
nog 3 uurtjes voor sophie op 3
Unisex
  maandag 16 februari 2009 @ 12:10:58 #283
14844 TiGG
Giraffe DNA detected
pi_66114897
Zoals belooft heb ik gisteren naar NL3 gekeken en ik vond dat het alemaal supergoed werd uitgelegd voor de tijd die jullie hadden.
Vaak mis je toch bij programma's het een of ander of worden transgenders afgeschildert als mensen met 'problemen', als een zielig groepje mensen of simpelweg door het slijk getrokken.
Maar daar was helemaal niets van te zien gisteren!
Integendeel, ik vond dat niet alleen duidelijk naar voren kwam waar het nou echt om draait (Jezelf kunnen zijn no matter what) maar dat het ook liet zien dat wij helemaal geen zielig groepje mensen zijn die, zoals Carolien al aangaf, de hele tijd maar emotioneel in puin liggen.

Zowel Jos als Sophie (allebei), Carolien, Louie en jochem en uiteraard de rest van de bende
Well done!

En voor wie het met eigen ogen wil zien: http://player.omroep.nl/?aflID=8973145&kanaal=tvopjepc.nl

Liefs,

TiGG
pi_66118390
Het is inderdaad goed in beeld gebracht ! Vind dat Sophie (Hilbrand) het ook erg goed heeft gebracht, met *zover ik het heb kunnen waarnemen* oprechte intresse. Ze moest wel even 2 keer slikken bij de uitleg van Jos over de operaties... maar dat is ook wel logisch.
  maandag 16 februari 2009 @ 15:22:03 #285
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_66121207
Inderdaad Sophie (Hilbrand) was ook echt oprecht geïnteresseerd, was alleen jammer dat veel van de opname de uitzending niet gehaald heeft en het daardoor toch een beetje is blijven steken qua diepgang .
Die uitleg van Jos had van mij ook wel zonder die bloederige plaatjes gekund , ik zie de toegevoegde waarde daarvan niet in, sowieso is het laten zien van operatiebeelden en resultaten naar mijn mening toegeven aan een illustere nieuwsgierigheid. Voor het grootste deel van de kijkers is zoiets met foto's vooral shocking ipv werkelijk informatief.
pi_66127312
True, mutezukini.
De operatieuitleg + foto's konden ze achterwege laten en daarvoor in de plaats wat diepere info geven. Het had misschien ook wel 'leuk' geweest als sophie dan ook daadwerkelijk als man de straat op ging, ipv alleen even dat pashokje in te duiken.
Maar vind dat ze dr toch nog wel wat van gemaakt hebben
Unisex
  maandag 16 februari 2009 @ 18:07:13 #287
71919 wonderer
pi_66127644
quote:
Op maandag 16 februari 2009 15:22 schreef MuteZukini het volgende:
Inderdaad Sophie (Hilbrand) was ook echt oprecht geïnteresseerd, was alleen jammer dat veel van de opname de uitzending niet gehaald heeft en het daardoor toch een beetje is blijven steken qua diepgang .
Die uitleg van Jos had van mij ook wel zonder die bloederige plaatjes gekund , ik zie de toegevoegde waarde daarvan niet in, sowieso is het laten zien van operatiebeelden en resultaten naar mijn mening toegeven aan een illustere nieuwsgierigheid. Voor het grootste deel van de kijkers is zoiets met foto's vooral shocking ipv werkelijk informatief.
Zou het niet helpen om de ernst van de situatie in te laten zien? Iets van "als ze DAT vrijwillig willen ondergaan, moet het wel heel belangrijk zijn"...

Ga straks kijken in ieder geval.
  maandag 16 februari 2009 @ 18:25:46 #288
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_66128202
quote:
Op maandag 16 februari 2009 17:55 schreef Sembam het volgende:
.... Het had misschien ook wel 'leuk' geweest als sophie dan ook daadwerkelijk als man de straat op ging, ipv alleen even dat pashokje in te duiken.
...
Mij is vertelt door een redactrice van het programma dat Sophie inderdaad als jongen de straat op was gegaan maar dat niet aan scheen te slaan bij de Amsterdammers, ze bleef te herkenbaar en dan werkt een filmploeg erbij ook niet natuurlijk
quote:
Op maandag 16 februari 2009 18:07 schreef wonderer het volgende:

[..]

Zou het niet helpen om de ernst van de situatie in te laten zien? Iets van "als ze DAT vrijwillig willen ondergaan, moet het wel heel belangrijk zijn"...

Ga straks kijken in ieder geval.
ik denk dat die invalshoek ook mogelijk is zonder bloederige plaatjes, maar die invalshoek was zowel in de uitzending als bij de opname niet bepaald aanwezig, maar op zich had ik niet het idee dat dat een gemis was.

laat vooral weten wat je van de uitzending vind, ben wel benieuwd
  maandag 16 februari 2009 @ 18:34:15 #289
71919 wonderer
pi_66128498
Eerst even saw III kijken. Over bloederig gesproken
pi_66130716
Ik heb net Sophie op de herhaling gekeken. Grappig om te zien dat de 'tweede' sophie hier ook op Fok! zit, alleen je blog over de uitzending kan ik niet zien ivm alleen voor vrienden zichtbaar, wat ik me zo vlak na een uitzending wel voor kan stellen.

Toch snap ik nog niet helemaal (maar dat zal ook wel niet komen, wil je proberen het uit te leggen mag het, maar doe vooral geen moeite voor mij) wanneer die omslag komt dat je echt weet dat je een jongen bent (zou het in mijn geval zijn dan). Ik hield nooit veel van roze, ik vond macgyver ook stoer, droeg tot mijn 17e ofzo ook alleen t-shirts met spijkerbroeken, heb BH zolang mogelijk uitgesteld, en erg gescheld op mijn borsten. Nog steeds draag ik geen make-up, maar heb mijn vrouwelijkheid wel geaccepteerd, soms voel ik me zelfs best sexy, en ondanks dat ik soms op sexueel vlak wel een mannelijk geslacht zou willen hebben, lijkt me dat in de maatschappij helemaal niets.

Ik post dit alleen maar omdat die 'jongen' van 13 alleen dingen omschreef die ik ook wel had, maar verder nooit het gevoel dat ik het helemaal door moest trekken, en ik me echt afvroeg waar dan het verschil zit.

[ Bericht 0% gewijzigd door Panthera1984 op 16-02-2009 19:48:20 ]
And the druids turn to stone...
  maandag 16 februari 2009 @ 19:35:21 #291
92409 Twinky
Little star.
pi_66131040
Sophie ik vind het alweer leuk om naar je te kijken!
En die andere Sophie doet het heel netjes, respectvol en geïnteresseerd. Tof

Ik ben nog maar halverwege maar ik vind het leuk! Ook hoe jij het doet gewoon, zo duidelijk
  maandag 16 februari 2009 @ 19:40:21 #292
71919 wonderer
pi_66131256
Het gaat erom waar je je mee identificeert, denk ik. Dat je andere vrouwen a ls "het andere" geslacht ziet, iets waar jij niet bij hoort.
pi_66134175
wel jammer dat ze vergaten dat transmannen 3 operaties moeten ondergaan...
  maandag 16 februari 2009 @ 20:47:35 #294
71919 wonderer
pi_66134453
quote:
Op maandag 16 februari 2009 20:42 schreef hermanfrodiet het volgende:
wel jammer dat ze vergaten dat transmannen 3 operaties moeten ondergaan...
Hoezo dan? Jochem heeft er twee gehad en krijgt er nog een, dat zijn er toch drie?
pi_66135458
Ook jammer dat ze veel stotterden -_-'
En dat bleek niet aan mijn gehoor te liggen..
pi_66135535
quote:
Op maandag 16 februari 2009 20:47 schreef wonderer het volgende:

[..]

Hoezo dan? Jochem heeft er twee gehad en krijgt er nog een, dat zijn er toch drie?
dat alleen de phallo en meta werden toegelicht en dat de borstamputatie en baarmoederverwijdering vergeten werden
  maandag 16 februari 2009 @ 21:22:39 #297
71919 wonderer
pi_66136521
quote:
Op maandag 16 februari 2009 21:06 schreef hermanfrodiet het volgende:

[..]

dat alleen de phallo en meta werden toegelicht en dat de borstamputatie en baarmoederverwijdering vergeten werden
Oh, qua beeld enzo. Ja.

Ben bijna klaar met kijken nu. Best heftig, ik kan me in zowel Jochem (vanwege het feit dat ie homo is) en Bastiaan (die niet "helemaal" man is) vinden. Mooi.
  maandag 16 februari 2009 @ 21:36:43 #298
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_66137400
quote:
Op maandag 16 februari 2009 19:28 schreef Panthera1984 het volgende:
Ik heb net Sophie op de herhaling gekeken. Grappig om te zien dat de 'tweede' sophie hier ook op Fok! zit, alleen je blog over de uitzending kan ik niet zien ivm alleen voor vrienden zichtbaar, wat ik me zo vlak na een uitzending wel voor kan stellen.
Ik heb m'n blog wel toegankelijk gezet voor hyvers, maar blijkbaar werkt dat niet als het profiel alleen toegankelijk is voor vrienden, en dat laatste houd ik dus liever zo. En blijkbaar snapt hyves haar eigen functioneren in dat opzicht niet, ik was eerst dus in de veronderstelling dat die gescheiden privacy instellingen voor blog en profiel wel enig nut hadden, dus niet
quote:
Toch snap ik nog niet helemaal (maar dat zal ook wel niet komen, wil je proberen het uit te leggen mag het, maar doe vooral geen moeite voor mij) wanneer die omslag komt dat je echt weet dat je een jongen bent (zou het in mijn geval zijn dan). Ik hield nooit veel van roze, ik vond macgyver ook stoer, droeg tot mijn 17e ofzo ook alleen t-shirts met spijkerbroeken, heb BH zolang mogelijk uitgesteld, en erg gescheld op mijn borsten. Nog steeds draag ik geen make-up, maar heb mijn vrouwelijkheid wel geaccepteerd, soms voel ik me zelfs best sexy, en ondanks dat ik soms op sexueel vlak wel een mannelijk geslacht zou willen hebben, lijkt me dat in de maatschappij helemaal niets.

Ik post dit alleen maar omdat die 'jongen' van 13 alleen dingen omschreef die ik ook wel had, maar verder nooit het gevoel dat ik het helemaal door moest trekken, en ik me echt afvroeg waar dan het verschil zit.
Ik vind het zelf niet vreemd dat iemand van 13 zulk een beschrijving geeft, natuurlijk zitten daar veel diepere gevoelens achter. Je gedrag is natuurlijk geen verklaring voor hoe je je voelt, het is een uiting die daar deels het gevolg van kan zijn. Het gaat bij zulke kinderen echt diep, ze ervaren hun lichaam en hoe mensen met hen omgaan als een gevangenis, een onoverkomelijke onvrede die je onmogelijk weg kan denken al zou je het nog zo hard wensen. Maar hoe dan ook wordt er dus met kinderen in die leeftijd beneden de 16 ontzettend zorgvuldig omgesprongen door de specialisten van het 18- genderteam.
En het is hoe dan ook heel persoonlijk hoe je je lichaam ervaart en hoe mensen met je omgaan als jongen of meisje, het is heel moeilijk om een vergelijking te trekken met een overkomelijke lichaamsonvrede en met een onoverkomelijke, het is niet zo dat daar een lijn tussen ligt. Althans dat is mijn mening
pi_66138978
heerlijk de nuchterheid waarmee we eens als transmensen zijn neergezet.
petje af voor al de geïnterviewden
  dinsdag 17 februari 2009 @ 21:17:02 #300
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_66174840
* MuteZukini had zich altijd al afgevraagd hoe Dropkogel er zonder pet uit zou zien

zo te zien is het op 1 post na tijd voor deel 16 , degene na mij heeft dus de eer te sluiten(met linkje naar de nieuwe graag ) en te openen

edit:
Mag ik het openen en doorverwijzen toch nog zelf doen
Gelukkig kon ik deze post nog wijzigen dus bij deze de link naar deel 16

[ Bericht 20% gewijzigd door MuteZukini op 17-02-2009 22:51:40 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')