abonnement Unibet Coolblue
pi_63196252
Aangezien ie maar niet geopend werd doe ik het zelf maar even

Wat is Roaccutane?
De werkzame stof in Roaccutane is isotretinoïne. Isotretinoïne behoort tot een groep geneesmiddelen die bekend staat onder de naam retinoïden. Retinoïden zijn afgeleid van vitamine A. Het middel wordt gebruikt bij de behandeling van moeilijk te bestrijden acne (jeugdpuistjes en meeëters). Roaccutane wordt voorgeschreven aan mensen met bepaalde ernstige vormen van acne die niet op een gebruikelijke behandeling reageren. Roaccutane is alleen verkrijgbaar op recept en wordt vaak niet door de huisarts voorgeschreven, maar door een dermatoloog (huidarts).

De meeste posters hier gebruiken waarschijnlijk een generiek van Isotretinoine, omdat Roaccutane niet standaard wordt gegeven bij de apotheek. Wil je weten over wat generiek nu eigenlijk is, dan kan je hier er wat over lezen

Roaccutane patientinformatie en bijsluiters
Officiële website van Roche (fabrikant)
Patiëntenbijsluiter (pdf-formaat)
Informatie op Achmea Health
Overzichtelijke informatie (tip)

Middelen die helpen bij droge lippen (mogelijke bijwerking Roaccutane)
Labello lippencreme (verkrijgbaar bij bv de drogist)
Blistex lip relief cream (verkrijgbaar bij bv de drogist)



Pubmed (engelstalig - wetenschappelijke publicaties)
Roacutane
Blijvende oogklachten na gebruik Roacutane

Roaccutane negatief in de publiciteit
Rechtzaken aangespannen ivm Roaccutane (google search - engelstalig)

Voorgaande topics
Het Roaccutane topic
Het Roaccutane topic #2
Het Roaccutane topic #3
Het Roaccutane topic #4
Het Roaccutane topic #5
Het Roaccutane topic #6
Het Roaccutane topic #7
Het Roaccutane topic #8
Het Roaccutane topic #9
Het Roaccutane topic #10
Het Roaccutane topic #11
Het Roaccutane topic #12
Het Roaccutane topic #13
Het Roaccutane topic #14
Het Roaccutane topic #15
Het Roaccutane topic #16
Het Roaccutane topic #17
Het Roaccutane topic #18
Het Roaccutane topic #19
Het Roaccutane topic #20
Het Roaccutane topic #21
Het Roaccutane topic #23
Het Roaccutane topic #24

Laatste post uit het vorige deel:
quote:
Op donderdag 13 november 2008 17:18 schreef Sera_sera het volgende:
Haha ja das waar, het liefst worden we morgen natuurlijk gewoon wakker met een glad huidje, maar toch mag je niet klagen hoe goed het bij jou gaat Ik ben echt verslaafd aan m'n vichy-creme en mn purol-stick, misschien dat ik daardoor weinig bijwerkingen heb. Of tenminste, dat je ze daardoor niet ziet, haha.

Ben je aan de roa, krijg je er gratis een soa bij, haha dat is niet de bedoeling natuurlijk. Een roasoa, whehe sorry *flauw*. Ik was vandaag bij de Aldi, ik dacht ga eens even groene thee kopen, nou die drink ik dus nu en die smaakt naar...VIS! Naar vis ja. Echt vreselijk smerig. Morgen maar even langs de appie dus!
Ga dan ook niet naar de aldi Chinese toko in de buurt? Voor 2euro koop je een zakje met theebladeren waar je met gemak 2 maanden mee doet als het niet langer is

[ Bericht 45% gewijzigd door Mylene op 14-11-2008 06:10:51 ]
pi_63196599
Haha ik had per ongeluk ook een nieuw topic aangemaakt, had die van jou nog niet gezien! Dus die is nu weer gesloten Hmm ik ken geen Chinese toko hier, mag ik ze ook bij de AH halen? Haha, groene thee is wel echt lekker! Ehrm, behalve die van de Aldi dan. Maar die hebben wel weer lekkere pindakaas. Offtopic, I know.

Trouwens, weet iemand hoe je smileys in een bericht in kan voegen? Ik zie die rij met smileys alleen staan als ik een bericht wil aanpassen, niet als ik er zoals nu eentje schrijf.
pi_63196710
quote:
Op donderdag 13 november 2008 17:54 schreef Sera_sera het volgende:
Haha ik had per ongeluk ook een nieuw topic aangemaakt, had die van jou nog niet gezien! Dus die is nu weer gesloten Hmm ik ken geen Chinese toko hier, mag ik ze ook bij de AH halen? Haha, groene thee is wel echt lekker! Ehrm, behalve die van de Aldi dan. Maar die hebben wel weer lekkere pindakaas. Offtopic, I know.

Trouwens, weet iemand hoe je smileys in een bericht in kan voegen? Ik zie die rij met smileys alleen staan als ik een bericht wil aanpassen, niet als ik er zoals nu eentje schrijf.
haha mag van mij best maar dat is niet the real deal hier kan je het ook online bestellen. Bij de appie heb ik nog nooit echte bladeren gezien alleen dat gruis van selestial ofzo en dat moet je dus niet hebben
pi_63206529
Jaaa das me lekker duur zeg, haha. Ik ga voor gruis uit een zakje Of ik moet toevallig een keer zo'n toko tegenkomen..

Begin me toch opeens last van m'n rug te krijgen! Wilde net iets van de grond rapen, nou ik bleef er zowat in. Dat is ook een bijwerking toch? (ik zou er bijna blij van worden..)
pi_63209650
quote:
Op donderdag 13 november 2008 22:57 schreef Sera_sera het volgende:
Jaaa das me lekker duur zeg, haha. Ik ga voor gruis uit een zakje Of ik moet toevallig een keer zo'n toko tegenkomen..

Begin me toch opeens last van m'n rug te krijgen! Wilde net iets van de grond rapen, nou ik bleef er zowat in. Dat is ook een bijwerking toch? (ik zou er bijna blij van worden..)
Spierpijn en gewoon pijn in je rug (in mijn geval bovenrug) is inderdaad veel voorkomende bijwerking, dus ik zou zeggen snijd een stuk gebak aan

en whatabout slapeloosheid?

[ Bericht 6% gewijzigd door Yuin op 14-11-2008 00:49:50 ]
pi_63212166
Ja! Daar heb ik ook last van! Tijdstip waarop jij je bericht post zegt ook wel weer genoeg Ik lig echt een uur wakker als ik in m'n bed lig, terwijl ik 'vroeger' meteen als een blok in slaap viel. En volgens mij kan ik ook slechter opstaan, of dat maak ik mezelf gewoon wijs om nog even lekker te blijven liggen, haha.
pi_63215345
Bij mij is het meer dat ik gewoon niet moe word, terwijl ik normaal echt meteen in slaap val en smorgens me bed niet uit kan komen word ik nu gewoon niet moe, en als ik dan eindelijk slaap ben ik om 7uur weer klaarwakker naast me bed
pi_63226236
Haha relaxed toch, fris en fruitig weer op! Of ben je dan overdag juist moe? Dan zou het niet zo relaxed zijn Had vandaag ook een beetje maagpijn, maar we kunnen natuurlijk niet alles op bijwerkingen gooien he, whehe..
pi_63227694
Ben nu 2,5 week gestopt met ROA kuur van 2 maanden (40 mg p/dag). Had echt 5 weken geen puistje gehad. Zijn er nu 2 terug gekomen.. Hoop dat het verder wegblijft. Mijn haar begon dunner te worden en wat uit te vallen, daarom was ik er mee gestopt.
pi_63228383
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 19:07 schreef HandyRandy het volgende:
Ben nu 2,5 week gestopt met ROA kuur van 2 maanden (40 mg p/dag). Had echt 5 weken geen puistje gehad. Zijn er nu 2 terug gekomen.. Hoop dat het verder wegblijft. Mijn haar begon dunner te worden en wat uit te vallen, daarom was ik er mee gestopt.
Let je verder wel goed op je voeding? Roaccutane blijft nog minstens 2 maanden in je bloed aanwezig nadat je gestopt bent dus het zou eventueel kunnen dat het zo'n beetje uitgewerkt is al is dat snel. Wel klote dat het terug lijkt te komen maar dat je haren beginnen uit te vallen is niet erg prettig nee dan was ik ook gestopt.
pi_63228458
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 17:58 schreef Sera_sera het volgende:
Haha relaxed toch, fris en fruitig weer op! Of ben je dan overdag juist moe? Dan zou het niet zo relaxed zijn Had vandaag ook een beetje maagpijn, maar we kunnen natuurlijk niet alles op bijwerkingen gooien he, whehe..
Nee ik ben gewoon constant klaarwakker eigenlijk, normaal echt minstens 8 uur slaap nodig nu kom ik springend me bed uit na nog geen 4 uur Heel typisch. Je kan van roaccutane zoveel bijwerkingen krijgen dat je bijna alles wel als bijwerking kan zien dus je moet daar wel voorzichtig mee zijn inderdaad

Het feit dat mijn geld bijvoorbeeld aan het eind van de maand altijd op is, ligt niet aan roaccutane
pi_63229260
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 11:06 schreef Yuin het volgende:
Bij mij is het meer dat ik gewoon niet moe word, terwijl ik normaal echt meteen in slaap val en smorgens me bed niet uit kan komen word ik nu gewoon niet moe, en als ik dan eindelijk slaap ben ik om 7uur weer klaarwakker naast me bed
He Yuin, ik heb er juist last van dat ik zo tussen 03:00 en 05:00 wakker wordt en dan niet meer kan slapen... ...echt balen! Ik wist eigenlijk niet dat dit ook een bijwerking kon zijn, maar dat verklaart een hoop. Ik heb trouwens naast geen droge lippen eigenlijk ook haast geen droge huid. Ik ben gisteren bij de dermatologe geweest en mijn dosis is verhoogd van 30mg per dag naar 40mg. Ben benieuwd of dat iets uit gaat maken. Ik hoop het wel, want zie verder ook nog weinig verbetering! Hoop niet dat ik juist weer die ene persoon ben waar dit medicijn niet bij werkt
pi_63229287
Ik heb t jaren terug gebruikt in 2 kuren en het heeft mij echt byzonder geholpen
pi_63229354
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 20:00 schreef brotherlouie98 het volgende:
Ik heb t jaren terug gebruikt in 2 kuren en het heeft mij echt byzonder geholpen
Is het daarna nooit meer terug gekomen? Ook niet in mindere mate? Hoeveel mg slikte je per dag en voor hoelang?
pi_63229440
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 19:59 schreef moppie79 het volgende:

[..]

He Yuin, ik heb er juist last van dat ik zo tussen 03:00 en 05:00 wakker wordt en dan niet meer kan slapen... ...echt balen! Ik wist eigenlijk niet dat dit ook een bijwerking kon zijn, maar dat verklaart een hoop. Ik heb trouwens naast geen droge lippen eigenlijk ook haast geen droge huid. Ik ben gisteren bij de dermatologe geweest en mijn dosis is verhoogd van 30mg per dag naar 40mg. Ben benieuwd of dat iets uit gaat maken. Ik hoop het wel, want zie verder ook nog weinig verbetering! Hoop niet dat ik juist weer die ene persoon ben waar dit medicijn niet bij werkt
Het werkt toch wel bij bijna iedereen volgens mij als je zo rondleest, alleen iedereen is anders en de een heeft genoeg aan 30mg en de ander moet meer. Blijkbaar moet jij dus meer Tis sowieso goed om laag te beginnen met het medicijn, hoe lager je dosis hoe minder schadelijk en hoe minder (extreme) bijwerkingen immers. Bovendien, ze meten wel leuk je gewicht op en naarmate daarvan bepalen ze dan wat je voor dosis krijgt, maar die dosis hoeft niet per definitie de dosis te zijn die voor jou gaat werken, dus heb geduld komt vast goed Als je leest op internationale fora lees je dat mensen soms wel 4 maanden moeten slikken voor ze verbetering zien, anderen gaan eerst door een gigantische verslechtering voor het beter word.Dat maakt al wel duidelijk dat het spul bij iedereen anders werkt, het werkt in ieder geval zeker.


Nou ik wist het ook niet dat het een bijwerking was maar blijkbaar dus wel als 3 mensen er al last van hebben Ik vond het ook al zo raar.
pi_63229846
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 20:05 schreef Yuin het volgende:

[..]

Het werkt toch wel bij bijna iedereen volgens mij als je zo rondleest, alleen iedereen is anders en de een heeft genoeg aan 30mg en de ander moet meer. Blijkbaar moet jij dus meer Tis sowieso goed om laag te beginnen met het medicijn, hoe lager je dosis hoe minder schadelijk en hoe minder (extreme) bijwerkingen immers. Bovendien, ze meten wel leuk je gewicht op en naarmate daarvan bepalen ze dan wat je voor dosis krijgt, maar die dosis hoeft niet per definitie de dosis te zijn die voor jou gaat werken, dus heb geduld komt vast goed Als je leest op internationale fora lees je dat mensen soms wel 4 maanden moeten slikken voor ze verbetering zien, anderen gaan eerst door een gigantische verslechtering voor het beter word.Dat maakt al wel duidelijk dat het spul bij iedereen anders werkt, het werkt in ieder geval zeker.


Nou ik wist het ook niet dat het een bijwerking was maar blijkbaar dus wel als 3 mensen er al last van hebben Ik vond het ook al zo raar.
Ja, je hebt wel gelijk! Ik ben nu ook pas met de vijfde week bezig, dus er valt natuurlijk nog niks met zekerheid te zeggen en ik moet gewoon wat meer geduld hebben. Las alleen van die verhalen van mensen die na het innemen van 1 pilletje al direct verbetering zagen, dus stond de volgende ochtend (en ochtenden) gelijk met m'n neus tegen de spiegel om te kijken...
Heb jij trouwens wat gehoord over dat gebruik van sudocreme? Ik lees daar heel veel over en het zou goed helpen tegen de rode vlekjes en littekens.
pi_63230432
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 20:19 schreef moppie79 het volgende:

[..]

Ja, je hebt wel gelijk! Ik ben nu ook pas met de vijfde week bezig, dus er valt natuurlijk nog niks met zekerheid te zeggen en ik moet gewoon wat meer geduld hebben. Las alleen van die verhalen van mensen die na het innemen van 1 pilletje al direct verbetering zagen, dus stond de volgende ochtend (en ochtenden) gelijk met m'n neus tegen de spiegel om te kijken...
Heb jij trouwens wat gehoord over dat gebruik van sudocreme? Ik lees daar heel veel over en het zou goed helpen tegen de rode vlekjes en littekens.
Ik heb het wel ooit gebruikt maar om nou te zeggen dat het gigantisch werkt, een goede moisterizer & facewash heb je een stuk meer aan. Maar sudocrem helpt me roodheid wel een beetje verminderen. Maar ik smeer liever geen dingen op me gezicht die er niet voor bedoeld zijn.

haha ja dat heb ik ook iedere ochtend dat ik naar de spiegel ren vol goede hoop Maar geen wonderen verwachten, ook wonderen hebben tijd nodig Bovendien gebruikte ik het al voor de tweede keer dus misschien dat het daarom sowieso al sneller gaat, dat weet ik niet maar het zou natuurlijk kunnen.
pi_63230654
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 20:39 schreef Yuin het volgende:

[..]

Ik heb het wel ooit gebruikt maar om nou te zeggen dat het gigantisch werkt, een goede moisterizer & facewash heb je een stuk meer aan. Maar sudocrem helpt me roodheid wel een beetje verminderen. Maar ik smeer liever geen dingen op me gezicht die er niet voor bedoeld zijn.

haha ja dat heb ik ook iedere ochtend dat ik naar de spiegel ren vol goede hoop Maar geen wonderen verwachten, ook wonderen hebben tijd nodig Bovendien gebruikte ik het al voor de tweede keer dus misschien dat het daarom sowieso al sneller gaat, dat weet ik niet maar het zou natuurlijk kunnen.
Eigenlijk heeft mijn dermatologe me ook aangeraden helemaal geen gezichtscreme te gebruiken tijdens de gehele duur van de kuur. Ze zegt dat je dan het medicijn tegenwerkt en je geen goed resultaat zal gaan zien. Hmmm...maar met zo'n droog gezicht naar buiten vind ik ook niet alles! Heb trouwens nog steeds verder totaal geen last van bijwerkingen, alleen misschien een beetje pijn in mijn onderrug maar daar kan ik wel mee leven. Was meer bang dat ik na een paar pilletjes plots kaal wakker zou worden, maar elk krulletje zit nog op z'n plek (geloof ik...). Wat gebruik jij eigenlijk op je lippen (ook al zijn ze dan niet echt schraal te noemen, wil toch wat smeren uit voorzorg en je weet nooit nu met die 40mg).
pi_63231466
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 20:47 schreef moppie79 het volgende:

[..]

Eigenlijk heeft mijn dermatologe me ook aangeraden helemaal geen gezichtscreme te gebruiken tijdens de gehele duur van de kuur. Ze zegt dat je dan het medicijn tegenwerkt en je geen goed resultaat zal gaan zien. Hmmm...maar met zo'n droog gezicht naar buiten vind ik ook niet alles! Heb trouwens nog steeds verder totaal geen last van bijwerkingen, alleen misschien een beetje pijn in mijn onderrug maar daar kan ik wel mee leven. Was meer bang dat ik na een paar pilletjes plots kaal wakker zou worden, maar elk krulletje zit nog op z'n plek (geloof ik...). Wat gebruik jij eigenlijk op je lippen (ook al zijn ze dan niet echt schraal te noemen, wil toch wat smeren uit voorzorg en je weet nooit nu met die 40mg).
Wat ik zelf merk qua moisterizer/creme is dat normaal als ik het niet opsmeer me gezicht heel trekkerig word, dat is nu totaal niet het geval sinds ik roaccutane slik en het is alsof het beter werkt sinds ik het niet opsmeer inderdaad, dus denk dat je dermatologe daar zeker gelijk in heeft.Vooral rond mijn mond kan je echt zien dat het droog is, als ik naar buiten moet doe ik even wat uierzalf rond me mond en verder kan ik nog wel naar buiten vind ik. Dat schilferige dat zie je namelijk niet als je er niet op let, althans bij mij dan.

Op me lippen smeer ik vooralsnog helemaal niets, ze zijn nog niet zo rampzalig droog dat ik het nodig vind om er wat op te smeren.
pi_63241836
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 21:18 schreef Yuin het volgende:

[..]

Wat ik zelf merk qua moisterizer/creme is dat normaal als ik het niet opsmeer me gezicht heel trekkerig word, dat is nu totaal niet het geval sinds ik roaccutane slik en het is alsof het beter werkt sinds ik het niet opsmeer inderdaad, dus denk dat je dermatologe daar zeker gelijk in heeft.Vooral rond mijn mond kan je echt zien dat het droog is, als ik naar buiten moet doe ik even wat uierzalf rond me mond en verder kan ik nog wel naar buiten vind ik. Dat schilferige dat zie je namelijk niet als je er niet op let, althans bij mij dan.

Op me lippen smeer ik vooralsnog helemaal niets, ze zijn nog niet zo rampzalig droog dat ik het nodig vind om er wat op te smeren.

Toen ik begon met roaccutane hoopte ik ook zo dat ik eindelijk is zo naar buiten zou durven, zonder IETS op mijn gezicht en dat ik gewoon met mensen zou kunnen praten zonder dat ik me steeds af zou vragen of ze naar mijn slechte huid aan het staren waren. Eigenlijk is dat misschien stom, want staren ze echt naar mijn huid en vinden ze me er echt 'smerig' uit zien...maar ja, dat zit toch tussen je oren (letterlijk en figuurlijk) en krijg je er moeilijk uit! Ik kan me echt niet voorstellen dat ik ineens helemaal pukkel en vlek vrij zal zijn en dat ik naar het strand of zwembad zal kunnen en lekker mijn hoofd onder water houden zonder zorgen. Als ik me niet zo zou voelen had ik ook nooit voor een middel als roaccutane gekozen, maar dit lijkt mijn enige hoop nog na maanden gebruik van antibiotica en andere zalfjes, pilletjes, smeersels en deppers. Ben echt benieuwd!!
pi_63242573
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 12:41 schreef moppie79 het volgende:

[..]

Toen ik begon met roaccutane hoopte ik ook zo dat ik eindelijk is zo naar buiten zou durven, zonder IETS op mijn gezicht en dat ik gewoon met mensen zou kunnen praten zonder dat ik me steeds af zou vragen of ze naar mijn slechte huid aan het staren waren. Eigenlijk is dat misschien stom, want staren ze echt naar mijn huid en vinden ze me er echt 'smerig' uit zien...maar ja, dat zit toch tussen je oren (letterlijk en figuurlijk) en krijg je er moeilijk uit! Ik kan me echt niet voorstellen dat ik ineens helemaal pukkel en vlek vrij zal zijn en dat ik naar het strand of zwembad zal kunnen en lekker mijn hoofd onder water houden zonder zorgen. Als ik me niet zo zou voelen had ik ook nooit voor een middel als roaccutane gekozen, maar dit lijkt mijn enige hoop nog na maanden gebruik van antibiotica en andere zalfjes, pilletjes, smeersels en deppers. Ben echt benieuwd!!
I know the feeling, ik ben vanmorgen helemaal puistloos (wel nog genoeg vlekjes) wakker geworden en als ik over straat fiets heb je nog het idee dat mensen je aanstaren dat blijf je gewoon wel even houden. Maar ik ga toch liever met een schilferige huid over straat dan een huid vol met puisten dat valt echt een stuk meer op. Moet ik er wel bij zeggen dat ik behoorlijk zeker ben van mezelf en het me dus echt niet boeit als iemand wat schilfertjes ziet, waar je trouwens nog je bestvoor moet doen ook nog. Acne daarintegen vind ik een stuk erger. Al heb je ook mensen die zeggen: "Had je zo erg last van acne dan, tis me nooit opgevallen" Die mensen zal jij ook wel kennen lijkt mij, erg raar is dat
pi_63262846
Hai!

Ik heb nooit heel erg ervaren dat mensen naar m'n huid staren of raar kijken ofzo. Soms als ik met iemand praat is het inderdaad wel zo dat er even een oog naar m'n wang schiet (waar het het ergst is), maar zelf heb ik daar niet heel veel moeite mee. Tja, het zit er toch, kan het mensen niet kwalijk nemen dat ze er naar kijken, haha. Wat ik wel echt naar vond, was al een hele tijd geleden, was ik me met een vriendin aan het opmaken, ik smeerde m'n hele gezcht vol poeder om de boel nog enigszins te camoufleren. Had een truitje met een beetje open rug aan, zegt m'n vriendin: je mag je rug ook wel poederen! Nouuuu toen had ik 'm wel even hoog zitten hoor! Maar op m'n rug is alles nu wel zo goed als weg. Hoe heerlijk als dat straks ook op m'n gezicht zo is!

@ Yuin:
Wat zijn dat je geen puistjes meer hebt! Die rode vlekjes vallen ook veel minder op dan een puistje, geen bobbeltje meer maar gewoon een effen huidje, wat fijn! Gek inderdaad dat er altijd mensen zijn die zeggen nooit iets te hebben gezien, dan denk ik echt waar heb jij die ogen van je zitten?! Valt toch wel erg op, ik ben er wel meer op gefocust natuurlijk, maar het valt zeker wel op. Maar goed, beter dan andersom

@ Moppiue79:
Hoop dat er bij jou ook snel verbetering komt! Kunnen we allemaal weer zorgeloos (eehrm, wat betreft ons huidje dan) door het leven! Ik kan echt niet wachten tot alles helemaal weg is, zou bijna een feest gaan geven ofzo, whaha
pi_63264736
Oke ik ga eens gek doen

Heb nou een week heel erg op me voeding gelet, dat wil zeggen de dingen waar ik eerst acne van kreeg heb ik wel een beetje ontweken. Ik heb nu alleen zoiets van, straks ga ik over 3 weken naar de huisarts en zegtie: Ja het is weg, mooi zo doei. En dan is het inderdaad weg maar niet in een reële situatie, immers normaal eet ik véél meer aangezien ik behoorlijk veel sport en een daarbijhorend dieet volg.

Ik ga vanaf vandaag dus gewoon dat dieet volgen, waar ik voorheen acne van kreeg. Voornamelijk melkproducten, die ik nu dus allemaal in me dieet ga stoppen, kwark, brinta etcetera. Wellicht word het dan iets erger, en moet ik een iets hogere dosis hierna maar weet ik wel zeker dat ik ALLES kan eten als ik klaar ben. En niet dat je dan alsnog moet gaan letten op alles wat je eet.
pi_63264920
Jeetje, gekkerd

Maar inderdaad daar zit wel wat in. Ben benieuwd of je echt verschil gaat merken als je al die dingen weer eet... Ik merk het zelf wel een beetje als ik pindakaas eet volgens mij... Maar een leven zonder pindakaas gaat me toch wel een beetje te ver, dus dat blijf ik mooi eten! Dan maar wat langer pillen slikken.
pi_63271179
Kun je ook roa krijgen bij de dokter. Heb geen zin om weer helemaal naar de derma te gaan. Sinds een maand gaat her steeds slechter met mijnn huid. Heb al kuur gehad waar ik in maart mmee gestopt was. Maar me kin komen weer witte puntjes en bobeltjes en me neus is gewoon helenaal roodvan de meeeters etc en me wangen die eerst helenaal schoon waren komen ook een paar op. Dus wil weer aan de roa. Al zijn mijn ouders het er niet mee eens. Maar Ik heb in maart nooit het idee gehad dat ik helenaal clean was, aangezien ik ook nog veel last had van rode huid.
pi_63275707
Ja hoor, ik heb het zelf ook via de huisarts. Wel even aan de dokter aangeven dat je roa gebruikt hebt via je derm. Zodat ie niet allerlei andere medicijnen gaat geven
pi_63282886
Haha ja krijg je eerst weer al die zalfjes mee...nee geen goed idee. Wij willen roa
pi_63293232
Gewoon wakker worden zonder puisten terwijl je de dag ervoor kwark kaas EN melk op hebt

Sera, boek je ook al wat vooruitgang? Wat drogere lippen enzo aan het krijgen?
pi_63295930
Jeetje nou dat zegt wel wat! Bij jou gaat het echt goed hee! Heb je normaal echt zo'n last dan als je zuivel eet/drinkt? Heb ik dus weer helemaal niet.. Maar dan gaat het dus echt de goede kant op bij jou

Ik moet zeggen dat ik zéker verschil merk met de dag dat ik de eerste pil innam, had toen veel meer bobbeltjes en echt puistjes óp m'n huid. Heb het idee dat ze er nu meer onder zitten ofzo, waardoor m'n huid wel wat egaler is. Ja rode vlekjes lijkt wel elke dag meer te worden haha, maar vind het allang fijn dat m'n huid zachter en egaler wordt! Over twee weken weer naar de derma, ik heb er nu al zin in, hoop stiekem dat de dosis nog een beetje verhoogd wordt (slik nu 40), aangezien ik van bijwerkingen nog NIKS merk en ik best een beetje het vermoeden heb dat deze vooruitgang gewoon komt door het slikken van de (anticonceptie)pil waar ik tegelijk met de roa aan begonnen ben... We'll see! Ik hoop nog steeds elke dag op droge lippen
pi_63296286
quote:
Op maandag 17 november 2008 18:59 schreef Sera_sera het volgende:
Jeetje nou dat zegt wel wat! Bij jou gaat het echt goed hee! Heb je normaal echt zo'n last dan als je zuivel eet/drinkt? Heb ik dus weer helemaal niet.. Maar dan gaat het dus echt de goede kant op bij jou

Ik moet zeggen dat ik zéker verschil merk met de dag dat ik de eerste pil innam, had toen veel meer bobbeltjes en echt puistjes óp m'n huid. Heb het idee dat ze er nu meer onder zitten ofzo, waardoor m'n huid wel wat egaler is. Ja rode vlekjes lijkt wel elke dag meer te worden haha, maar vind het allang fijn dat m'n huid zachter en egaler wordt! Over twee weken weer naar de derma, ik heb er nu al zin in, hoop stiekem dat de dosis nog een beetje verhoogd wordt (slik nu 40), aangezien ik van bijwerkingen nog NIKS merk en ik best een beetje het vermoeden heb dat deze vooruitgang gewoon komt door het slikken van de (anticonceptie)pil waar ik tegelijk met de roa aan begonnen ben... We'll see! Ik hoop nog steeds elke dag op droge lippen
Ja zuivel was/is voor mij echt iets waar ik vanaf moet/moest blijven, ben er gek genoeg niet allergisch voor.

Gelukkig dat het bij jou ook beetje beter aan het worden is Inderdaad niet echt handig dat je tegelijk met de pil moest beginnen, zo kan je niet echt zeggen wat nou zijn werk doet. Maar als je inderdaad geen droge lippen hebt en ook niet echt droge huid zou ik ook zeggen dat het de pil is.

Hoop dat het bij mij weg blijft, aangezien ik nu toch wel heel wat eet wat ik eigelijk niet mag. Van de andere kant mag het ook best wel beetje verergeren, weet ik tenminste zeker dat ik hogere dosis krijg en het wellicht voor altijd opgesodemietert is Het is wel heeeeeel fijn wakker worden, en dan met je hand langs je gezicht gaan en gewoon geen bobbels voelen
pi_63300774
quote:
Op zondag 16 november 2008 14:39 schreef Sera_sera het volgende:

@ Moppiue79:
Hoop dat er bij jou ook snel verbetering komt! Kunnen we allemaal weer zorgeloos (eehrm, wat betreft ons huidje dan) door het leven! Ik kan echt niet wachten tot alles helemaal weg is, zou bijna een feest gaan geven ofzo, whaha
Ik hoop het ook heel erg! Ben nu wel over op de 40mg, dus hoop nu eerder resultaat te gaan zien. Ben het trouwens erg met je eens over dat puistloos feestje geven...krijg er al helemaal zin in! En dan vooral in een ruimte met van die felle TL-buizen; we mogen eindelijk 'gezien' worden, joepie!!!
pi_63301018
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 13:20 schreef Yuin het volgende:

[..]
Al heb je ook mensen die zeggen: "Had je zo erg last van acne dan, tis me nooit opgevallen" Die mensen zal jij ook wel kennen lijkt mij, erg raar is dat
Echt raar is dat ja. Dan vraag je je echt af of ze dat gewoon zeggen om je niet te kwetsen of omdat ze niet eerlijk durven zijn. Je kan je haast niet voorstellen dat andere jou anders zijn dan jij jezelf ziet in de spiegel. Er zijn zelfs wel eens vriendinnen die tegen mij zeggen; ik zou willen dat ik jou huis had, je hebt haast nooit een pukkeltje! Dan vraag ik me af of het niet eens tijd wordt voor een (hele dikke) bril!

Ik moet zeggen dat ik nu bij die 40mg wel een beetje wat begin te merken aan mijn huid, het voelt allemaal een stuk droger en 'strakker' en heb ook niet echt veel last van pukkels op het moment. Eigenlijk heb ik het de laatste tijd sowieso veel meer in mijn hals en op mijn kaaklijn dan op de rest van mijn gezicht. En op mij rug heb ik er ook een beetje last van, maar dat is met de jaren wel minder geworden, maar toch altijd balen in de zomer met blotere kleding enzo.
pi_63308636
@ Yuin
Haha dat is ook echt het eerste wat ik doe als ik wakker wordt: voelen hoe de zaken erbij staan. Ooh das echt een mooi begin van de dag om met een heerlijk glad huidje wakker te worden lijkt me!

@Moppie79
Jaaa en dan gewoon expres de hele avond inderdaad onder de tl-buis blijven staan! Laat iedereen maar kijken Staan we mooi in de spotlight, haha. Wel fijn dat je nu wat begint te merken! Zal alleen maar beter gaan vanaf nu dan!

Ik was gister oppassen, vraagt m'n oppaskindje: "wat heb je allemaal op je gezicht? Ben je gestoken door allemaal muggen?" Haha, heel veel muggen ja!

[ Bericht 0% gewijzigd door Sera_sera op 18-11-2008 13:26:04 ]
pi_63317680
@moppie 79,
Ik heb daar ook 3-4 weken last van gehad (tussen 3-5 wakker worden) en pas wanneer daglicht is weer in slaap te vallen en dan de hele dag moe.
En over je droge huid, als het goed is zegt je derma/huisarts, dat je het beste vaseline cetocromagol tes meren. Tenminste mijn derma's zijn er erg op gehamerd om alles vet te houden. Voor mijn lippen had/heb ik een soort oogzalfbasis met wolvert erin verwerkt. En dat heeft beter geholpen dan andere smeerseltjes.
Groetjes
pi_63322384
Ik was net de Linda aan het lezen...ja echt...en de beste vochtinbrengende dagcreme is volgens een onderzoek (vraag me niet van wie) die van de Aldi voor nog geen drie euro! Misschien die eens proberen als je last hebt van (een beetje) droge huid? Als het erger is helpt vaseline denk ik wel beter ja... Maar gewoon even een tip tussendoor
pi_63344299
hai haiiii iedereen,,

update;
ik ben al 1 week bezig met roa (elke dag 30 mg slikken) en ik moet zeggen ik merk wel dat het beter gaat met mijn huid.
de puisten op mijn kin trekken weg.. mijn lippen zijn wel erg droog geworden het ging zelfs bloeden!! damn dus k snel naar de apotheek om pural stick te halen.. ik vindhet eerlijk gezegf niet echt ewerken ik smeer meer vaseline en dan een beetje purol derop:P
ik merk ook dat ik niet kan slapen ik ben op tot 3/4 uur en daarna slaap ik tot in de middag :| wat ik nog nooit heb meegemaakt wahhahahah. ook merk ik dat ik lichtjes pijn aan mijn rug hebt en soms hoor ik rare geluiden vanuit mijn buik komen wardoor ik ongerust raak:l hoop dat het nie iets erg is (bv at mijn organen worden aangetast ofso:)
over 2 weken moetik naar meneertje derma en danzien we verder wel:P
pi_63358927
Even een evaluatie van mij, ik heb 2,5 jaar geleden ongeveer aan de roaccutane gezeten, heeft super geholpen met acné, daarna hele kleine terugval gehad 1 jaar geleden, weer even aan de roaccutane gezeten, sindsdien niks aan de hand, eens in de zoveel weken weer eens een puistje, maar niks om je zorgen over te maken....

Maar de catch is.... ik zit nog steeds aan de vaseline voor me lippen, als ik het een paar uur niet gebruik hangen de vellen aan me lippen en gaat het irriteren.... Dus valt je acne mee? Begin er niet aan, want dan zit je voor de rest van je leven vast aan het smeren van je lippen met allerlei spul.......
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_63369173
quote:
Op woensdag 19 november 2008 22:07 schreef MoneyTalks het volgende:
Even een evaluatie van mij, ik heb 2,5 jaar geleden ongeveer aan de roaccutane gezeten, heeft super geholpen met acné, daarna hele kleine terugval gehad 1 jaar geleden, weer even aan de roaccutane gezeten, sindsdien niks aan de hand, eens in de zoveel weken weer eens een puistje, maar niks om je zorgen over te maken....

Maar de catch is.... ik zit nog steeds aan de vaseline voor me lippen, als ik het een paar uur niet gebruik hangen de vellen aan me lippen en gaat het irriteren.... Dus valt je acne mee? Begin er niet aan, want dan zit je voor de rest van je leven vast aan het smeren van je lippen met allerlei spul.......
Dat is niet helemaal juist en afhankelijk van een aantal factoren. Namelijk hoeveel mg nam je per dag, en nog belangrijker niet iedereen reageert hetzelfde op Roaccutane. Een vriendin van mij die heeft al 3 kuren achter de rug en heeft behalve droge lippen en droge huid geen enkele bijwerking ondervonden. Terwijl ik nu met 30 mg al gigantische spierpijn heb en last van me rug.

Er zijn ook mensen die er haaruitval van gekregen hebben, er zijn ook mensen die uitslag krijgen van aardbeien, zullen we dan ook maar geen aardbeien meer gaan eten omdat sommige er uitslag van krijgen? Beetje kort door de bocht Het kan inderdaad dat je er blijvende klachten van overhoud, maar écht niet bij iedereen

[ Bericht 7% gewijzigd door Yuin op 20-11-2008 11:25:15 ]
pi_63376865
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 09:20 schreef Sera_sera het volgende:

@Moppie79
Jaaa en dan gewoon expres de hele avond inderdaad onder de tl-buis blijven staan! Laat iedereen maar kijken Staan we mooi in de spotlight, haha. Wel fijn dat je nu wat begint te merken! Zal alleen maar beter gaan vanaf nu dan!

Ik was gister oppassen, vraagt m'n oppaskindje: "wat heb je allemaal op je gezicht? Ben je gestoken door allemaal muggen?" Haha, heel veel muggen ja!
Ik heb dat een tijd terug ook eens gehad, vroeg een van de oppaskinderen of ik soms ook de waterpokken had. Hmm...ze zeggen dat kleine kinderen altijd de waarheid spreken, dus 's avonds eerst een uur voor de spiegel gestaan die dag! Ik heb trouwens nog steeds helemaal geen last van bijwerkingen. Ik heb nu 4 weken 30mg geslikt en 1 week 40mg. De huid op mijn gezicht ziet er redelijk goed uit, maar krijg nog steeds elke dag wel een pukkel en mijn kaaklijn zit behoorlijk onder. En dat zijn al van die pijnlijke plekken!! Sera, hoe gaat het nu eigenlijk bij jou? Zie je al wat verbetering? Last van bijwerkingen?

Oh ja, nog even een vraagje aan je; smeer jij wel gewoon creme op je gezicht? En gebruik jij verder ook nog make-up of dat (nu) maar niet? Voel me zo kaal om helemaal zonder iets naar buiten te gaan!!
pi_63377092
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 15:07 schreef Japie100 het volgende:
@moppie 79,
Ik heb daar ook 3-4 weken last van gehad (tussen 3-5 wakker worden) en pas wanneer daglicht is weer in slaap te vallen en dan de hele dag moe.
En over je droge huid, als het goed is zegt je derma/huisarts, dat je het beste vaseline cetocromagol tes meren. Tenminste mijn derma's zijn er erg op gehamerd om alles vet te houden. Voor mijn lippen had/heb ik een soort oogzalfbasis met wolvert erin verwerkt. En dat heeft beter geholpen dan andere smeerseltjes.
Groetjes
Ja, die C... FNA creme heb ik ook gehad. Vind dat geen prettige creme voor overdag, eerst is je huid heel mat en na een half uurtje gaat het bij mij ontzettend glimmen. Gebruik het nu alleen 's avonds heel dun en overdag mijn eigen gezichtscreme die volgens mijn huisarts gewoon kon (Biodermal PCLE creme). Mijn dermatologe zei trouwens dat ik helemaal niks mag smeren, omdat je het medicijn anders tegenwerkt. Ik heb uiteindelijk toch deze creme gekregen omdat ik aangaf een heel droog gezicht te hebben en dat dit nogal vervelend voelt. Mijn huisarts deed er dus helemaal niet moeilijk over en in de gebruiksaanwijzing van roaccutane staat ook dat je het goed moet insmeren met vochtinbrengende creme.

Dat 's nachts wakker worden heb ik ook nog steeds last van, erg vervelend en vooral vermoeiend. Moet soms echt moeite doen om niet sagerijnig te zijn!
pi_63378729
quote:
Op donderdag 20 november 2008 16:04 schreef moppie79 het volgende:

Sera, hoe gaat het nu eigenlijk bij jou? Zie je al wat verbetering? Last van bijwerkingen?

Oh ja, nog even een vraagje aan je; smeer jij wel gewoon creme op je gezicht? En gebruik jij verder ook nog make-up of dat (nu) maar niet? Voel me zo kaal om helemaal zonder iets naar buiten te gaan!!
Ik heb nog steeds geen bijwerkingen, alleen dat ik verrot slaap. Val laat in slaap en kan m'n bed echt niet uitkomen 'smorgens. Maar droge lippen/huid...helemaal niks! Ik ben echt benieuwd of het nog gaat komen, want het resultaat dat ik merk (huid is wel wat gladder) komt volgens mij niet eens door de roa maar door de pil. Dus ik ga eens even praten met de dermatoloog voglende week Ik smeer creme van Vicky Normaderm op m'n gezicht, die gebruik ik al heel lang en vind ik fijn. M'n dermatoloog heeft niet gezegd dat ik niks op m'n huid mocht smeren, dus voor mij geen reden om hiermee te stoppen Make-up doe ik niet echt aan, alleen mascara, maar foundation en poeder enzo heel soms als ik uitga, maar normaal gesproken niet, Heb een beetje een masker-idee daarbij, alsof ik mezelf wil verstoppen ofzo, vind ik niet fijn..
pi_63379614
ben ook 1 week aan de roa,nog geen enkele bij werking vernomen.
heb wel een paar dagen al wat koppijn,zou dat ook een bij werking kunnen zijn ?
ben met 60 mg moeten starten,30 smorgens en 30 s,avond.
is dat niet een beetje veel,als ik hier zo lees?
dus over 3 weken weer naar de derma
pi_63379815
quote:
Op donderdag 20 november 2008 17:50 schreef theokuh het volgende:
ben ook 1 week aan de roa,nog geen enkele bij werking vernomen.
heb wel een paar dagen al wat koppijn,zou dat ook een bij werking kunnen zijn ?
ben met 60 mg moeten starten,30 smorgens en 30 s,avond.
is dat niet een beetje veel,als ik hier zo lees?
dus over 3 weken weer naar de derma
Volgens mij heeft elke dermatoloog een andere aanpak. De ene wil rustig aan beginnen, en de ander dus niet.. Zou me daar geen zorgen over maken, die man of vrouw weet heus wel wat hij of zij doet Na één week merkte ik ook nog niks (nog steeds niet echt trouwens haha), dat is niet zo gek. Al hoopte ik van wel, aangezien in de bijsluiter staat dat de wrking begint vanaf de eerste inname. Ik meteen hopen dat ik de volgende dag wakker zou worden met een stralende huid, whehe Niet dus. Maar ben benieuwd wanneer jij iets van bijwerkingen en verbetering gaat merken!
pi_63380846
ben zelf ook wel benieuwd,waneer t gaat werken.
en hoe lang slik jij al die roa,omdat je nog geen bijwerkingen hebt?
en weeg ook 90 kg,denk daarom dat ik wat hoog in mg zit.
pi_63381216
Ik slik het nu 1 maand en 3 weken. Vorige keer dat ik bij de dermatoloog was zag hij al verbetering, en hij zei toen dat dat meestal pas na 2 of 3 maanden te zien was. Dus nouja daar hoop ik dan maar op. Wat niet is kan nog komen Hoe zwaarder je bent hoe meer je inderdaad moet slikken volgens mij, dus dat is dan wel logisch.. Hoop dat het snel gaat werken bij jou!
pi_63409068
nou moet zeggen dat ik vandaag toch een beetje droge lippen heb en brand een beetje.
maar dan ben je al een eind op weg,begin pas,maar ga t zeker volhouden.
want loop er al jaren mee,en wil der toch vanaf.
pi_63409870
ik gebruik al 2 weken roa.. ik merk dat mijn huid begint te schilferen en rugpijn, slapeloos pff:P
maar goed
ik wil dus mijn gezicht insmeren met ietsss maar ik benbang dat bepaalde cremes tegengesteld effect zullen hebben.. kent er iemand de creme Bepanthene.. ? is die goed
pi_63415629
Even een vraag aan de mensen die last hebben gehad van haaruitval / dunner wordend haar. Is dit een tijdelijk verschijnsel of komt het vanzelf weer goed nadat je met de kuur stopt?
pi_63428149
@ Danyel
Ik ben nu ruim een maand gestopt. En ik merk nog steeds veel haaruitval. Volgens mijn derma groeit het gewoon weer terug. En mijn kapper zegt dat nadat een medicijn is uitgewerkt komen haren in principe weer terug. Ik heb er dus vertrouwen in. Maar ik denk zelf wel dat het per persoon verschilt. Bij mannen begint kaalheid vaakal vroeg (meestal erfelijk) en als ze dan ook nog ROA gebruiken kan het misschien versterken. MAar ik denk dat je eigen derma/ huisarts daar toch het beste antworod op kan geven
pi_63431354
kan je gewoon ook paracetamol gebruiken voor je hoofdpijn?
ik heb vaak hooftpijn nu,is dat ook een bij werking van t medicijn?
heb der niks over gelezen.
verders alleen droge lippen als bij werking.
zit nu op 10 dagen van 60 mg perdag.
pi_63431971
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 14:04 schreef Japie100 het volgende:
@ Danyel
Ik ben nu ruim een maand gestopt. En ik merk nog steeds veel haaruitval. Volgens mijn derma groeit het gewoon weer terug. En mijn kapper zegt dat nadat een medicijn is uitgewerkt komen haren in principe weer terug. Ik heb er dus vertrouwen in. Maar ik denk zelf wel dat het per persoon verschilt. Bij mannen begint kaalheid vaakal vroeg (meestal erfelijk) en als ze dan ook nog ROA gebruiken kan het misschien versterken. MAar ik denk dat je eigen derma/ huisarts daar toch het beste antworod op kan geven
Bedankt voor je antwoord. Ik heb volgende week pas m'n eerste afspraak sinds bijna 3 maanden
bij m'n derma. Ik heb genoeg klachten waar ik hem maar eens mee ga confronteren en ik hoop dat ik dan meteen een indicatie krijg over hoelang nog enzo. Stiekem hoop ik dat m'n dosering verlaagd wordt.
pi_63445681
quote:
maand geleden naar huisarts geweest en die heeft me op aandringen (zonder doorverwijzing naar derma) roa voorgeschreven. ik gebruik 40 mg per dag op 72 kilo gewicht. Bloedtest was goed. eerste 5 dagen nergens last van gehad. Daarna het volgende:

- wat droge lippen. Aquaphor helpt perfect tegen de droge lippen en het trekt ook snel in dus je loopt niet de hele dag met glimlippen.
- soms een bloedneus (meestal als ik uit bed kom en ik snuit hard dan gaat het bloeden).
- een wat drogere gezichtshuid. Hiertegen gebruik ik nivea for men gezichtscreme. http://drogisterij.net/Nivea_for_men_sensitive_creme/P/3193330
- sudocrem helpt tegen die droge plekjes, heel klein beetje opsmeren voor het slapen. Wat ook helpt is niveau for men summer look. Zeg maar de zonnebank in cremevorm. Met een wat bruinere kop vallen die rode plekjes niet zo op en het ziet er nog mooi uit ook ;-)

nu weer bij de huisarts geweest. 80 mg per dag voorgeschreven gekregen
Bovenstaand was al een poos terug dus tijd voor een update:

Van de 80 mg per dag ben ik afgestapt want de lippencreme die hield het niet meer bij Dus terug naar 60.

- Aquaphor is nog altijd mijn grote vriend tegen grote lippen.
- Nog steeds een enorm droge neus (ben er al aan gewend'
- Droge gezichtshuid maar ook droge plekken op rug en bovenarmen. Ben naar de vaseline overgestapt.
- Lichte spierpijn in mn onderrug. Heb er normaal geen last van, alleen met hardlopen (doordat je harder op de grond komt iedere stap dan wanneer je normaal loopt).
- Huid is zo draaog dat ik mn haarvaatjes soms gaan ontsteken na het scheren, heel vervelend want het lijkt net alsof het puisten zijn. Maarja als ik rustig en voorzichtig scheer zit het goed.

Heb even een enorme uitbraak gehad en had er toen geen zin meer in. Toch doorgegaan en het resultaat mag er zijn
  zondag 23 november 2008 @ 14:38:50 #53
230703 nobuzzer
people can change
pi_63449827
hee iedereen,
Ik had vorige week weer een afspraak bij de derma. Ze was opzich heel tevreden, maar ik krabte nog teveel. Die loszittende velletjes moeten er gewoon af bij mij. Ik had nog 10 tabletten ongeveer, maar ze heeft er 40 bij gegooid van 20 mg, dus nu kan ik weer 1,5 maand door waardoor mijn kuur dan op 2,5 maanden uitkomt. Mijn gezicht word wel veel mooier en rustiger, mijn wangen zijn gewoon glad op 2 plekjes na per wang. De rode vlekjes worden ook steeds minder dus daar ben ik wel heel blij mee.
Achteraf gezien denk ik dat ik 2 weken geleden, een outbreak had, maar die is nu zo goed als weg. Mijn neus is ook niet meer droog!! waar ik wel heel blij mee ben! Ik denk dat me lichaam even moest wennen aan de Roa, dus dat zit weer goed allemaal. Droge lippen heb ik gee last meer van sinds ik Bepanthen heb, een creme die snel intrekt, verzacht en hersteld. Werkt voor mij erg goed.
De Differin ben ik ook nog steeds mee bezig en die gaat nu uitsluitend op de plekjes waar de puistjes zitten, ik had eerst de neiging om het ook over de rode plekjes te smeren.
Ik heb wel vertrouwen dat ik met kerst helemaal een glad gezicht heb met hier en daar een paar rode vlekjes!
Iedereen veel succes!
  zondag 23 november 2008 @ 14:42:05 #54
230703 nobuzzer
people can change
pi_63449917
quote:
Op zondag 23 november 2008 12:17 schreef R__R het volgende:

[..]

Bovenstaand was al een poos terug dus tijd voor een update:

Van de 80 mg per dag ben ik afgestapt want de lippencreme die hield het niet meer bij Dus terug naar 60.

- Aquaphor is nog altijd mijn grote vriend tegen grote lippen.
- Nog steeds een enorm droge neus (ben er al aan gewend'
- Droge gezichtshuid maar ook droge plekken op rug en bovenarmen. Ben naar de vaseline overgestapt.
- Lichte spierpijn in mn onderrug. Heb er normaal geen last van, alleen met hardlopen (doordat je harder op de grond komt iedere stap dan wanneer je normaal loopt).
- Huid is zo draaog dat ik mn haarvaatjes soms gaan ontsteken na het scheren, heel vervelend want het lijkt net alsof het puisten zijn. Maarja als ik rustig en voorzichtig scheer zit het goed.

Heb even een enorme uitbraak gehad en had er toen geen zin meer in. Toch doorgegaan en het resultaat mag er zijn
wow 80 mg is best veel
Die uitbraken zijn idd echt om gek van te worden, de moed zakt je in de schoenen en denkt dat het allemaal voor niks is geweest. Maar ik hoor en lees toch dat het allemaal goed komt, dus bij jou ook. Succes nog met je kuur en hopelijk krijg je niet meer zoveel bijwerkingen
pi_63450015
Haha nou ik ben echt zowat de enige zonder bijwerkingen volgens mij Maar...nou heb ik ook ergens gelezen dat bij sommige mensen het pas begint te werken nádat je ermee gestopt bent. Zal je net zien dat dat bij mij zo is Maar ik ga het toch eens navragen bij m'n derma, die heeft vast een prachtig antwoord voor mij, haha. Van jaaruitval heb ik dus ook absoluut geen last, wel lijkt m'n haar wat droger te zijn, hoef het echt nog maar 1x per week te wassen. Scheelt weer shampoo!
pi_63462230
okee:l ik merk nu datik een outbreak krijg sochtends werd ik wakker met 3 dikke puisten normaal heb ik nooit grote puisten maar zulke grote heb ik dus nooit gejhad ik raak ze ook niet aan er zitte witte spul in wat doen jullei meestal daarmee?:P okee domme vraag
maari k hoorde ooit dat je puisten met een witte kop juist moet uitspuiten.. en rode juist weer niet
maar ik raak al jaren niet mijn puisten aan ik w8 gewoon dat zer vanzelf opdrogen er af vallen is dat wel goed of moet je het echt uitspuiten:P
pi_63465097
Het beste is om er niet aan te zitten om littekens te voorkomen en mijn dermatoloog zegt ook: voor elke puist die je uitknijpt krijg je er 3 terug doordat ze elkaar gaat besmetten enzo... Haha klinkt vaag maar zit wel wat in denk ik. Gewoon wachten tot ze uitdrogen inderdaad is het beste, maar bij mij gaat het altijd wel kriebelen om ze uit te knijpen, omdat die witte ook het lelijkste zijn

Maar gewoon proberen af te blijven dus
pi_63472758
zit vandaag op dag 11,heb wel droge lippen maar nog niet hinderlijk.
maar gister tot 2 keer toe een bloedneus gehad.
hoop niet dat dat blijft tot einde kuur.
heeft iemand hier ervaring mee,en kan je daar wat tegen doen?
en blijft dat tot einde,vind echt vervelende bij werking als dat van de roa komt.
morgen weer herhalingrecept op halen voor de volgende 14 dagen roa.
pi_63481257
quote:
Op maandag 24 november 2008 11:04 schreef theokuh het volgende:
zit vandaag op dag 11,heb wel droge lippen maar nog niet hinderlijk.
maar gister tot 2 keer toe een bloedneus gehad.
hoop niet dat dat blijft tot einde kuur.
heeft iemand hier ervaring mee,en kan je daar wat tegen doen?
en blijft dat tot einde,vind echt vervelende bij werking als dat van de roa komt.
morgen weer herhalingrecept op halen voor de volgende 14 dagen roa.
Yep, normaal helemaal nooit bloedneuzen en nu bijna dagelijks. Enige wat je er tegen kan doen is gewoon standaard met een doekje rondlopen voor het geval het weer begint. Erg irritant, maar zeker wel mee te leven volgens mij
pi_63491087
Hoe is het met jouw huidje inmiddels Yuin? Nog steeds glad? Roodheid beetje weggetrokken?
pi_63500581
thanks yuin voor de info.
gelukkig gister geen bloedneus gehad,kan ook niet zeggen dat me neus droog aan voelt van binnen.
maar ik begin t nu al goed te zien dat t echt rustig word met de acne.
ook een schilferende huid,en daar heb ik van vaseline de verlichtende en herstellende balsem van.
en dat helpt echt goed moet ik zeggen
pi_63505766
quote:
Op maandag 24 november 2008 21:57 schreef Sera_sera het volgende:
Hoe is het met jouw huidje inmiddels Yuin? Nog steeds glad? Roodheid beetje weggetrokken?
Ja gaat super hier, lippen beginnen wel extreem droog te worden dus ben heel de dag gewapend met een Labello Was als test heel veel dingen gaan eten die normaal acne zouden geven, ik heb er welgeteld 2 hele miniscule nietszeggende puistjes van gekregen, die ook gelijk weer weg waren. Morgen naar de huisarts voor vervolgrecept, als ie wil stoppen wil ik naar derma toe. Tis weliswaar nu 90% weg, maar tis ook de bedoeling dat het weg blijft, en dat geloof ik niet na 1 maandje

Trouwens lekker typisch dat ik net nu ik dit zit te typen een bloedneus krijg
pi_63507931
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 13:56 schreef Yuin het volgende:

[..]

. Tis weliswaar nu 90% weg, maar tis ook de bedoeling dat het weg blijft, en dat geloof ik niet na 1 maandje

Ik was na 1maandje roa ook puistvrij, zelfs maar 3 rode vlekken, maar na anderhalfe maand begon de ellende weer en nu na 3maanden roa begint het langzaam weg te trekken.
pi_63508080
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 15:10 schreef godkelere het volgende:

[..]

Ik was na 1maandje roa ook puistvrij, zelfs maar 3 rode vlekken, maar na anderhalfe maand begon de ellende weer en nu na 3maanden roa begint het langzaam weg te trekken.
Het spul blijft nog ongeveer 2 maanden in je bloed als je stopt, dus is heel logisch dat het daarna terug is gekomen. Een kuur is dan ook officieel minimaal 3 maanden. Ik heb alleen een dokter die niet zo graag medicijnen geeft, maar dit is al tweede keer dat ik roa slik dus als ie moelijk gaat doen ga ik ook even gezellig moeilijk doen En als het dan nog steeds een "nee" is dan wil ik dermatoloog spreken, weet vrij zeker dat die mij roa gaat geven.

Ben al wel zo tactisch geweest om nog voor anderhalve week in huis te hebben voor het geval dokter nee zegt
pi_63508113
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 15:17 schreef Yuin het volgende:

[..]

Het spul blijft nog ongeveer 2 maanden in je bloed als je stopt, dus is heel logisch dat het daarna terug is gekomen. Een kuur is dan ook officieel minimaal 3 maanden.
Ik zit er nogsteeds aan hoor, dit is dus mn 3e maand
pi_63508235
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 15:18 schreef godkelere het volgende:

[..]

Ik zit er nogsteeds aan hoor, dit is dus mn 3e maand
Ow lol ik begreep het verkeerd Hogere dosis daarna gekregen ofzo dan? Lijkt me best kut dat als ik straks maand twee inga en het juist verergert Daar ga ik maar niet vanuit. Had jou dokter niet zoiets van tis al bijna weg dus geen vervolgrecept toen je hem na 1 maand weer zag?
pi_63508298
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 15:23 schreef Yuin het volgende:

[..]

Ow lol ik begreep het verkeerd Hogere dosis daarna gekregen ofzo dan? Lijkt me best kut dat als ik straks maand twee inga en het juist verergert Daar ga ik maar niet vanuit. Had jou dokter niet zoiets van tis al bijna weg dus geen vervolgrecept toen je hem na 1 maand weer zag?
Nee zelfde dosis, en nee ik krijg gewoon vervolgrecepten mee netzolang tot er 6 of 9 maanden voorbij zijn
pi_63510044
Zijn er hier mensen die last hebben van (beetje) haaruitval / dunner worden van het haar? Of hier last van hebben gehad? Zoja hoe is dit verder verlopen tijdens de kuur en na de kuur? Hersteld het zich verder? Zijn hier ervaringen mee? Hoe lang gaat dit duren?

Ik heb 7-8 weken aan de Roa gezeten (40g), na de 5e.6e week begon ik te merken dat me er steeds wat haren in me handen zaten als ik door me haar heen ging. Dit is nu na 4 weken te zijn gestopt nog niet echt minder, ook niet meer. Maar hoop niet dat dit zo door blijft gaan... want merk wel in het haar volume dat het echt minder is geworden.
pi_63532107
Heb net recept voor 60mg Roaccutane meegekregen Zodat het ook echt wegblijft. Hoop alleen dat de bijwerkingen ook een beetje wegblijven. Wel heel blij mee dat ik verhoogde dosis krijg, zodat ik er (hopelijk) voor eens en altijd af ben
pi_63533458
ik heb ook 60 mg per dag daar ben ik mee begonnen.
en bij werkingen vallen best mee tot nu.
ben nu bijna 2 weken bezig met roa.
pi_63535120
Heb toch maar even een goede creme gekocht en een flink pak labello's just in case.

Trouwens voor degenen die denken dat Roaccutane (van Roche) hetzelfde is als de Iso-tretinoine van overige merken (die goedkoper zijn en ze je liever meegeven) Dat is dus NIET hetzelfde.

De exacte werking van Roaccutane is namelijk niet bekend, een beetje zoals met Coca Cola er zijn een groot aantal namaak-cola's en sommige komen heel dicht bij de echte smaak, maar niet een is echt exact hetzelfde. Zelfde met Roaccutane, het is zelfs zo dat het goedkopere merk vaak voor meer bijwerkingen kan zorgen dan de variant van Roche.

Aldus mijn huisarts
pi_63537179
quote:
Op woensdag 26 november 2008 13:41 schreef Yuin het volgende:
Heb toch maar even een goede creme gekocht en een flink pak labello's just in case.

Trouwens voor degenen die denken dat Roaccutane (van Roche) hetzelfde is als de Iso-tretinoine van overige merken (die goedkoper zijn en ze je liever meegeven) Dat is dus NIET hetzelfde.

De exacte werking van Roaccutane is namelijk niet bekend, een beetje zoals met Coca Cola er zijn een groot aantal namaak-cola's en sommige komen heel dicht bij de echte smaak, maar niet een is echt exact hetzelfde. Zelfde met Roaccutane, het is zelfs zo dat het goedkopere merk vaak voor meer bijwerkingen kan zorgen dan de variant van Roche.

Aldus mijn huisarts
Werking blijft hezelfde. Wie zegt dat het andere bijwerkingen heeft, misschien wel minder Ze zullen niet voor niets de meeste mensen Iso-tretinoine meegeven, dit is met een rede en niet dat het goedkoper is.
pi_63537190
quote:
Op woensdag 26 november 2008 13:41 schreef Yuin het volgende:

Trouwens voor degenen die denken dat Roaccutane (van Roche) hetzelfde is als de Iso-tretinoine van overige merken (die goedkoper zijn en ze je liever meegeven) Dat is dus NIET hetzelfde.

De exacte werking van Roaccutane is namelijk niet bekend, een beetje zoals met Coca Cola er zijn een groot aantal namaak-cola's en sommige komen heel dicht bij de echte smaak, maar niet een is echt exact hetzelfde. Zelfde met Roaccutane, het is zelfs zo dat het goedkopere merk vaak voor meer bijwerkingen kan zorgen dan de variant van Roche.

Aldus mijn huisarts
Heb je mischien ook ergens (op internet) een (betrouwbaar voor de arts) bron?
Dan kan ik dat uitprinten en meenemen aan mn huisarts volgende week
Mn armen zijn zò droog dat er op sommige plekken gewoon een 'scheur' is ontstaan,
pi_63537583
quote:
Op woensdag 26 november 2008 14:53 schreef HandyRandy het volgende:

[..]

Werking blijft hezelfde. Wie zegt dat het andere bijwerkingen heeft, misschien wel minder Ze zullen niet voor niets de meeste mensen Iso-tretinoine meegeven, dit is met een rede en niet dat het goedkoper is.
Kon zo gauw geen recent artikel vinden maar heeft te maken met het feit dat zorgverzekeraars bonussen geven wanneer zij goedkopere medicijnen geven. Dit is al tijdje zo, en sinds dit jaar krijg je behoorlijk vaak goedkopere/merkloze medicijnen mee.

En wie dat zegt, dat zegt een huisarts die schijnt er voor geleerd te hebben Bovendien merk ik het zelf ook aangezien de bijwerkingen dit keer een stuk erger zijn dan 4 jaar geleden toen ik een hogere dosis slikte die wel van Roche was.

Een "lelijk eentje" en een Mercedes zijn in principe ook gelijkwaardig: vier wielen, stuur, rem, etc

@godkolere,
op Internet lees je eigenlijk beide, de een zegt dat het hetzelfde is, de ander zegt dat het anders is. De vraag is dan weer of die persoon het inderdaad beide gebruikt heeft, dus erg veel kan je daar niet mee. Ik zou gewoon aan je huisarts vragen of het verschil uitmaakt, en gewoon een vragen of je Roche mag proberen. Ik vond het coca-cola voorbeeld in ieder geval wel aannemelijk. Het lijkt mij dat als mijn huisarts weet dat het verschllend is, dat die van jou het ook moet weten. Dus stel het eens voor.

[ Bericht 12% gewijzigd door Yuin op 26-11-2008 15:23:13 ]
pi_63540696
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 14:04 schreef Japie100 het volgende:
@ Danyel
Ik ben nu ruim een maand gestopt. En ik merk nog steeds veel haaruitval. Volgens mijn derma groeit het gewoon weer terug. En mijn kapper zegt dat nadat een medicijn is uitgewerkt komen haren in principe weer terug. Ik heb er dus vertrouwen in. Maar ik denk zelf wel dat het per persoon verschilt. Bij mannen begint kaalheid vaakal vroeg (meestal erfelijk) en als ze dan ook nog ROA gebruiken kan het misschien versterken. MAar ik denk dat je eigen derma/ huisarts daar toch het beste antworod op kan geven
Hoe lang heb je je kuur gehad? Hoe staat jouw haar er verder voor? Nog steeds last van? Valt het op bij jou?
pi_63545941
Ben toch wel blij dat mijn dermatoloog perse wilde dat ik die van Roche kreeg, dus kreeg die ook bij de apotheek meteen mee, Heb morgen een afspraak met de derma, ik wil echt 60mg ipv 40mg, slik het nu al 2 maanden en ik heb nog NIKS last van bijwerken en merk ook nog niks aan m'n huid Ik heb vast bloed dat zichzelf te snel zuivert ofzo haha. Maar het ligt toch ook aan hoe zwaar je bent? Weeg 70kg, mss dat dat ermee te maken heeft? Naja, iig, ik hoop dat m'n missie lukt
pi_63548581
quote:
Trouwens voor degenen die denken dat Roaccutane (van Roche) hetzelfde is als de Iso-tretinoine van overige merken (die goedkoper zijn en ze je liever meegeven) Dat is dus NIET hetzelfde.

De exacte werking van Roaccutane is namelijk niet bekend, een beetje zoals met Coca Cola er zijn een groot aantal namaak-cola's en sommige komen heel dicht bij de echte smaak, maar niet een is echt exact hetzelfde. Zelfde met Roaccutane, het is zelfs zo dat het goedkopere merk vaak voor meer bijwerkingen kan zorgen dan de variant van Roche.

Aldus mijn huisarts
Niet persoonlijk naar de schrijver van bovenstaand bericht maar meer een reactie op de vele negatieve berichten richting andere fabrikanten dan Roche.

Het gaat hier niet om een namaak I-pod uit China. Medicijnen worden uitvoerig getest voordat deze op de consumentenmarkt komen. Degenen die roepen dat die van Roche minder bijwerkingen geven / beter zijn geef hier eens linkjes bij van onafhankelijke wetenschappelijke studies waaruit dat blijkt want ik kan hier zelf niets over vinden.

Het is net als met de pil. Er zijn vele varianten en iedereen reageert weer een beetje anders op de verschillende varianten.

Ik ben sinds 19 aug aan de Iso en ik ben nu op 1 klein rood plekje na helemaal clean.

[ Bericht 1% gewijzigd door R__R op 26-11-2008 22:07:03 ]
pi_63549015
Dat geloof ik ook wel inderdaad. Ze zullen je geen spullen meegeven waarvan ze weten dat het niet goed werkt of gevaarlijk is, maar ik vraag me dan toch af waarom de derma met grote ogen en lage stem streng tegen mij zei: laat je mij de apotheek niet afschepen met een ander middel, je moet die van Roche hebben! Maar ik denk stiekem dat ie aandelen heeft
pi_63549246
quote:
Op woensdag 26 november 2008 22:08 schreef Sera_sera het volgende:
Dat geloof ik ook wel inderdaad. Ze zullen je geen spullen meegeven waarvan ze weten dat het niet goed werkt of gevaarlijk is, maar ik vraag me dan toch af waarom de derma met grote ogen en lage stem streng tegen mij zei: laat je mij de apotheek niet afschepen met een ander middel, je moet die van Roche hebben! Maar ik denk stiekem dat ie aandelen heeft
Haha kan jou derma vast goede vriendjes worden met mijn huisarts

Maar toen dokter het zei dat ik wel gelijk van wtf ik heb nu ook wel flink wat meer bijwerkingen, maar kan ook toeval zijn. Ze zullen het vast niet voor niets zeggen i guess. Mjah, ben benieuwd hoe het gaat met 60mg nu

Btw ik ben ook 70kg dus moet kunnen in jouw geval, tweede maand is 0.1 tot 1mg per kilo lichaamsgewicht, afhankelijk van de bijwerkingen en hoe het nu bij je werkt. Dat is dus niet zo best in jouw geval dus denk dat je wel 60mg zou kunnen krijgen. (je word nog slim van 10 minuutjes bij je huisarts zitten)
pi_63549551
Haha we kunnen onze eigen praktijk opzetten met z'n allen...we weten er meer van dan al die profi's bij elkaar Nou dan kan ik nog doorgaan tot de 70mg dus, hahaha, fijn vooruitzicht. Hij zegt zelf dat het meestal pas na 2/3 maanden gaat werken, maar hier lees ik allemaal andere dingen! Dat zal ik 'm eens even gaan vertellen. Ik keten mezelf gewoon in z'n kantoor vast en ga niet weg voor ik een recept in m'n handen heb met een grote 60 erop, whehe. De goede man weet niet wat 'ie meemaakt. En dat allemaal op de vroege ochtend...
pi_63550820
ik snap dat gedoe met 0.1 mg per kilo enso niet kan iemand mij dt uitleggen:S?
pi_63551836
quote:
Op woensdag 26 november 2008 22:56 schreef PoisionedCherry het volgende:
ik snap dat gedoe met 0.1 mg per kilo enso niet kan iemand mij dt uitleggen:S?
Als je 1mg per kilo lichaamsgewicht krijgt en je weegt 70, krijg je dus 70mg per dag
als je 0,1mg per kilo lichaamsgewicht krijgt en je weegt 70, krijg je dus 0,7mg per dag

bij 0,5 dus 35 mg en ga zo maar door


DAMN ik zal maar eens rustig aan gaan doen, dit is al me 3e bloedneus van vanavond en ik ben klaaaarwakker

[ Bericht 14% gewijzigd door Yuin op 27-11-2008 00:04:42 ]
pi_63560417
Initial breakout is duidelijk vandaag begonnen, het is wel even beetje verergerd hier. Het was zo mooi helemaal geen puistjes, en nu maarliefst een stuk of 7 rode vlekken. En dat terwijl ik vrijdag naar het theater moet, gelukkig is het donker in de zaal en kijken de mensen nara het podium en niet naar mij
pi_63560741
Haha daar zou ik me maar niet te druk om maken inderdaad. Voor je het weet zijn die vlekjes weer weg en is je huidje nóg mooier en gladder! Ik kom net bij de derm vandaan, ik heb m'n zin gekregen, heb de handboeien niet eens uit m'n tas hoeven halen, hij kwam zelf al met het voorstel om 60mg te doen! Nou ik blij En volgende maand krijg ik 70mg dus dat wordt helemaal feest, haha. Ben echt benieuwd of er nu eindelijk iets gaat gebeuren hier. Ik zei tegen hem dat ik dacht dat het niet werkte, maar hij heeft me de garantie gegeven dat het écht gaat werken en dat ik gewoon geduld moet hebben... Dus dat doen we dan maar
pi_63560958
quote:
Op donderdag 27 november 2008 11:23 schreef Sera_sera het volgende:
Haha daar zou ik me maar niet te druk om maken inderdaad. Voor je het weet zijn die vlekjes weer weg en is je huidje nóg mooier en gladder! Ik kom net bij de derm vandaan, ik heb m'n zin gekregen, heb de handboeien niet eens uit m'n tas hoeven halen, hij kwam zelf al met het voorstel om 60mg te doen! Nou ik blij En volgende maand krijg ik 70mg dus dat wordt helemaal feest, haha. Ben echt benieuwd of er nu eindelijk iets gaat gebeuren hier. Ik zei tegen hem dat ik dacht dat het niet werkte, maar hij heeft me de garantie gegeven dat het écht gaat werken en dat ik gewoon geduld moet hebben... Dus dat doen we dan maar
Dat is goed nieuws

Hopelijk gaat het voor jou nou ook goed werken Een tip, trek niet je beste piama aan, ik heb vannacht wel 7 bloedneuzen ofzo gehad. Wil niet zeggen dat jij ze ook krijgt, maar you can never be too sure
pi_63561457
Wow zo veel?! Had je daar ook wel eens last van vóór je aan de roa begon? Ik heb 1x in m'n leven een bloedneus gehad toen ik met m'n neus op de grond knalde, haha. Viel me allang mee dat 'ie niet gebroken was! Hoop dat ik daar geen last van ga krijgen, want dat is buiten dat het gewoon vervelend is, ook nog eens heel onhandig!
pi_63561684
quote:
Op donderdag 27 november 2008 11:50 schreef Sera_sera het volgende:
Wow zo veel?! Had je daar ook wel eens last van vóór je aan de roa begon? Ik heb 1x in m'n leven een bloedneus gehad toen ik met m'n neus op de grond knalde, haha. Viel me allang mee dat 'ie niet gebroken was! Hoop dat ik daar geen last van ga krijgen, want dat is buiten dat het gewoon vervelend is, ook nog eens heel onhandig!
Ik heb normaal nooit geen bloedneuzen dus is absoluut de schuld van roa. En inderdaad het is niet erg prettig als je lekker zit te werken of ligt te slapen en de boel begint uit het niets gewoon te bloeden. Het gebeurt namelijk ook nog eens gewoon uit het niets (ja duh, normaal komt er niet iemand eerst uit je neus gekropen met de boodschap van hey joh ik ga nu even bloeden ) Maar je snapt wat ik bedoel
pi_63561842
Hahaha, dat 'hey joh' ook echt Maar hmmm ik zal een doos tissues naast mn bed zetten, just in case. Gebeurt het bij jou 's nachts vaker dan overdag dan? Das wel apart... Maar ik ga toch echt eerst voor de droge lippen hoor, daarna stoom ik door naar de droge huid en dan komen die bloedneuzen wel een keer om de hoek kijken
pi_63562187
quote:
Op donderdag 27 november 2008 12:07 schreef Sera_sera het volgende:
Hahaha, dat 'hey joh' ook echt Maar hmmm ik zal een doos tissues naast mn bed zetten, just in case. Gebeurt het bij jou 's nachts vaker dan overdag dan? Das wel apart... Maar ik ga toch echt eerst voor de droge lippen hoor, daarna stoom ik door naar de droge huid en dan komen die bloedneuzen wel een keer om de hoek kijken
Bij mij voornamelijk snachts eigenlijk. Droge huid & lippen zijn inderdaad meestal de eerste verschijnselen, typisch eigenlijk dat je gewoon zit te hopen op een droge huid en droge lippen, ik denk dat wij een van de weinige zijn die daar blij mee zijn

Trouwens positive side-note, ik heb de tandarts af kunnen zeggen want krijg je mond niet ver genoeg open voor een controle vanwege droogheid van lippen

[ Bericht 13% gewijzigd door Yuin op 27-11-2008 12:38:38 ]
pi_63566180
He shit, die heb ik net vorige week achter de rug! Had ik ff wat beter moeten plannen Nou maar hopen dat je geen gaatjes hebt, haha.
  donderdag 27 november 2008 @ 22:05:19 #91
230703 nobuzzer
people can change
pi_63578952
pff, nou het gaat lekker hier hoor in deze 2 dagen alweer 3 dikke pukkels op me linkerwang gekregen en 2 op me rechterwang gaat niet echt lekker dus. Ik moet nog tot januarie die 20 mg slikken maar ik ben zo bang dat het gewoon niet helpt. aarrrhhh
pi_63582878
quote:
Op donderdag 27 november 2008 22:05 schreef nobuzzer het volgende:
pff, nou het gaat lekker hier hoor in deze 2 dagen alweer 3 dikke pukkels op me linkerwang gekregen en 2 op me rechterwang gaat niet echt lekker dus. Ik moet nog tot januarie die 20 mg slikken maar ik ben zo bang dat het gewoon niet helpt. aarrrhhh
Hoelang slik je nu al? Als je al ruime tijd slikt kan je natuurlijk altijd even naar huisarts bellen en vragen of je verhoging mag aangezien het niets doet. Als je nog geen ruime tijd slikt dan kan het ook de initial breakout periode zijn en dat is juist een teken dat het wél werkt. Ik zit nu ook met heel wat vlekken op me hoofd, dat is nou eenmaal een van de nare bijwerkingen dat het eerst even wat erger wordt.
pi_63616507
hier gaat ook alles prima.
wel gister weer een bloedneus gehad.
en heb nu die aquaphor voor mijn lippen en werkt prima moet ik zeggen.
pi_63628568
Laat ik na lang lurken ook maar eens mijn ervaringen posten! Ben nu ongeveer 5 weken bezig, eerst 20 mg, nu 30. Voor de eventuele twijfelaars die het misschien niet durven ofzo: het is de moeite echt waard. ik had de eerste 2 weken ook wat meer last van puistjes op m'n schouder (die eerst helemaal volzat), maar na ongeveer 4 weken is dat drastisch verminderd. Je merkt echt dat je huid van binnenuit 'vernieuwd' word, in tegenstelling tot al die andere zooi (dat bleekspul, ben de naam even kwijt, maar ook tetracycline (wat geen zak werkt).
That moment is a crossroads where everything you want will collide with everything standing in your way.
  zondag 30 november 2008 @ 22:00:39 #95
230703 nobuzzer
people can change
pi_63654067
quote:
Op donderdag 27 november 2008 23:46 schreef Yuin het volgende:

[..]

Hoelang slik je nu al? Als je al ruime tijd slikt kan je natuurlijk altijd even naar huisarts bellen en vragen of je verhoging mag aangezien het niets doet. Als je nog geen ruime tijd slikt dan kan het ook de initial breakout periode zijn en dat is juist een teken dat het wél werkt. Ik zit nu ook met heel wat vlekken op me hoofd, dat is nou eenmaal een van de nare bijwerkingen dat het eerst even wat erger wordt.
hoi dankje voor je reactie, ik slik het nu bijna 5 weken, het heeft zeker al geholpen in vergelijking met die weken voordat ik met de Roa begon. Ik moet zeggen dat de puisten ook weer snel weggaan, want nu zijn ze alweer weg, maar het is zo vermoeiend als je weer zo'n plek voelt aankomen. Het veranderd bij mij erg snel moet ik zeggen, de ene dag kan het slecht gaan en de volgende dag ineens heel goed. Dus erg wisselend. Nu gaat het dan weer goed, ik denk altijd maar: bij elke pil die ik slik zal het beter gaan.
  zondag 30 november 2008 @ 22:04:14 #96
230703 nobuzzer
people can change
pi_63654203
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 22:27 schreef Panzerknacker666 het volgende:
Laat ik na lang lurken ook maar eens mijn ervaringen posten! Ben nu ongeveer 5 weken bezig, eerst 20 mg, nu 30. Voor de eventuele twijfelaars die het misschien niet durven ofzo: het is de moeite echt waard. ik had de eerste 2 weken ook wat meer last van puistjes op m'n schouder (die eerst helemaal volzat), maar na ongeveer 4 weken is dat drastisch verminderd. Je merkt echt dat je huid van binnenuit 'vernieuwd' word, in tegenstelling tot al die andere zooi (dat bleekspul, ben de naam even kwijt, maar ook tetracycline (wat geen zak werkt).
heey, eindelijk iemand met dezelfde hoeveelheid mg ongeveer! haha, je haalt idd de woorden uit me mond! Dat bleekspul bedoel je zeker Benzyolperioxide, en ik heb ook tetracycline geprobeerd. 2 keer zelfs, de 1e keer hielp het goed, maar de 2e keer hielp het voor geen meter. Leuk dat je je hebt geregistreerd, hopelijk ben je er snel vanaf!
pi_63662929
Er was eens een dokter die mij benzoylperoxide gaf…
Ik bleek er zwaar allergisch voor en kreeg naast de Diane twee andere zalfjes; eryacne en salicyl/resorcinol. Hier heb ik mijn acne een aantal jaren redelijk mee onder controle kunnen houden. Tot ruim drie jaar geleden. Het werd erger en er viel gewoon niet meer tegenop te smeren. De huisarts gaf me minocycline en het werd inderdaad weer een stuk minder. Mijn huid was na een tijd zelfs helemaal gaaf! Ik was helemaal blij met het resultaat Maar nadat ik er een tijdje mee gestopt was kwam het weer terug. Er volgde nog een antibiotica kuur, en nog een, en nog een… Ik ben de tel kwijt geraakt. Inmiddels had ik het met de huisarts al over Roaccutane gehad, maar ik stelde het steeds weer uit met een nieuwe antibiotica kuur in de hoop dat het eens niet terug zou komen. Een paar maanden geleden besloot ik om dan toch maar naar de dermatoloog te stappen. Ze gaf me Differin, dat zou voor mij voldoende moeten werken. Ik heb haar bijna gesmeekt of ik er antibiotica bij mocht slikken, maar dat was volgens haar helemaal niet nodig Ik werd door haar echt als een klein kind behandeld, voelde me zo onbegrepen Na een week werd het al flink erger en dat ging weken zo door, maar ik durfde inmiddels niet meer terug naar de dermatoloog voor antibiotica. Ik besloot naar een andere dermatoloog te gaan, want zo ging het niet langer. Toen ik daar kwam ging het inmiddels gelukkig wat beter, de Differin bleek toch nog iets te doen Maar nog lang niet het resultaat wat de antibiotica had. Zij begon tot mijn verbazing meteen over der Roa en ik heb geen moment meer getwijfeld. Ik was zo opgelucht!
Nu ben ik inmiddels bijna 2 weken bezig met 20mg/dag. De Differin smeer ik alleen nog op actieve puistjes. Het lijkt redelijk stabiel, er is nog niet echt wat veranderd. Ik wacht maar geduldig af Ben ervan overtuigd dat dit gaat helpen, maar heb wel zo mn twijfels of het niet toch weer terug gaat komen.
Volgende week de 1e controle afspraak bij de derma, ben benieuwd hoe het met mn bloed gaat.
  maandag 1 december 2008 @ 13:25:01 #98
230703 nobuzzer
people can change
pi_63666504
quote:
Op maandag 1 december 2008 10:58 schreef san86 het volgende:
Er was eens een dokter die mij benzoylperoxide gaf…
Ik bleek er zwaar allergisch voor en kreeg naast de Diane twee andere zalfjes; eryacne en salicyl/resorcinol. Hier heb ik mijn acne een aantal jaren redelijk mee onder controle kunnen houden. Tot ruim drie jaar geleden. Het werd erger en er viel gewoon niet meer tegenop te smeren. De huisarts gaf me minocycline en het werd inderdaad weer een stuk minder. Mijn huid was na een tijd zelfs helemaal gaaf! Ik was helemaal blij met het resultaat Maar nadat ik er een tijdje mee gestopt was kwam het weer terug. Er volgde nog een antibiotica kuur, en nog een, en nog een… Ik ben de tel kwijt geraakt. Inmiddels had ik het met de huisarts al over Roaccutane gehad, maar ik stelde het steeds weer uit met een nieuwe antibiotica kuur in de hoop dat het eens niet terug zou komen. Een paar maanden geleden besloot ik om dan toch maar naar de dermatoloog te stappen. Ze gaf me Differin, dat zou voor mij voldoende moeten werken. Ik heb haar bijna gesmeekt of ik er antibiotica bij mocht slikken, maar dat was volgens haar helemaal niet nodig Ik werd door haar echt als een klein kind behandeld, voelde me zo onbegrepen Na een week werd het al flink erger en dat ging weken zo door, maar ik durfde inmiddels niet meer terug naar de dermatoloog voor antibiotica. Ik besloot naar een andere dermatoloog te gaan, want zo ging het niet langer. Toen ik daar kwam ging het inmiddels gelukkig wat beter, de Differin bleek toch nog iets te doen Maar nog lang niet het resultaat wat de antibiotica had. Zij begon tot mijn verbazing meteen over der Roa en ik heb geen moment meer getwijfeld. Ik was zo opgelucht!
Nu ben ik inmiddels bijna 2 weken bezig met 20mg/dag. De Differin smeer ik alleen nog op actieve puistjes. Het lijkt redelijk stabiel, er is nog niet echt wat veranderd. Ik wacht maar geduldig af Ben ervan overtuigd dat dit gaat helpen, maar heb wel zo mn twijfels of het niet toch weer terug gaat komen.
Volgende week de 1e controle afspraak bij de derma, ben benieuwd hoe het met mn bloed gaat.
wat achterlijk dat je niet serieus werd genomen door die derma Differin gebruik ik nu ook al ruim een half jaar en ik merk dat het pas na een maandje begint te werken als je het voor het eerst opsmeert, tenminste dat zijn mijn ervaringen. Ik vind het wel een hele fijne zalf omdat het niet zo aggresief is, alhoewel ik andere mensen het tegenovergestelde hoor zeggen. Maar bij mij werkt die Differin best goed, hoelang doe jij ongeveer met een tubetje Differin?
pi_63676235
ben nu 2,5 week aan de roa gaat over t algemeen goed.
alleen nu heb ik er een verkoudheid bij gekregen,en lippen zijn nu toch wel gesprongen.
heb die aquaphor,maar blijf smeren op mijn lippen.
moet over een week ongeveer weer naar de derma.
ben benieuwd of ze me op 60mg laat of dat ze t meschien nog verhoogd.
pi_63676616
Hier stond een blond berichtje

[ Bericht 88% gewijzigd door godkelere op 01-12-2008 19:59:37 ]
pi_63690899
@ godkelere
Ben nu wel heel benieuwd naar het blonde berichtje, haha.

@ san86 & nobuzzer
Differin heb ik ook gebruikt, en ik vond het vreselijk. Alsof m'n huid in de fik stond, zo rood en branderig was het. M'n hele huid was ook ontzettend droog en trekkerig, terwijl het tegen puistjes niets hielp. Daar maar snel weer mee gestopt dus, haha. Ik vond gister nog wel een tube eryacne hier, helemaal vergeten dat ik die ook eens geprobeerd had, maar ook niet het gewenste resultaat helaas.

@ theokuh
Wat fijn dat het goed gaat! En dat al na 2,5 week, ik ben jaloers op je Ik werd vandaag voor het eerst (slik het bijna 9 weken, sinds donderdag 60mg) wakker met droge lippen en ronde witte droge plekjes rond m'n puistjes. Dat is goed toch!? Lekker indrogen die hap Dus hoop echt dat het nu effe snel z'n werk gaat doen! Toen ik eraan begon was ik echt zo bang voor bijwerkingen, m'n dermatoloog zei dat de vellen erbij zouden hangen, nou merk ik dus echt nog helemaal niets van. Hoop dat ik er een beetje neutraal doorheen rol, haha
pi_63699929
@sera
ja dat hoop ik ook voor je dat t gaat werken,en hoe lang moet je slikken om aan je 1mg/kg te komen?
ik bij 60 mg half jaar,ben ik er klaar mee.
maar door de verkoudheid is tnu nog eens wat droger mijn lippen en neus pffff.
en gewoon afwachten komt wel goed hoor.
pi_63700685
Nou ik heb net mijn laatste afspraak gehad. Mei begonnen met 1 maand 30 mg, 3 maanden 60 mg en 1 maand afbouwen 30 mg. Slik het nu ongeveer anderhalve maand niet meer, en lichamelijk gaat het een stuk beter.
Derma was zeer tevreden, wel vertoonde mijn lichaam nog ontrekkingsreacties ten gevolge van ROA en hij verwachtte met 2 maanden dat dat weg zou gaan. Ook gaf hij aan dat het terug kan komen, maar meestal begint dat een jaar later. IK BLIJ. en nu maar hopen dat het helemala niet meer terugkomt.
Maar ik heb er geen soijt van gehad en ik heb het er voor over gehad, maar vond het megazwaar, het is en blijft een agressief middel. Maar ik kan nu weer gewooon ruwe dingen lansg mijn gezicht laten gfaan zonder dat het schuurt, brandt of pijn doet en alle opmerkingen hoef ik ook niet meer te horen.
Nadelen vond ik wel de droogte en moeheid. Maar met de juiste middelen was het te doen.

Voro de mensen die het gaan slikken/aan het slikken. denkk goed om je lichaam. En herken je grenzen. Succes allemaal!
  woensdag 3 december 2008 @ 14:02:32 #104
230703 nobuzzer
people can change
pi_63724901
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 17:21 schreef Japie100 het volgende:
Nou ik heb net mijn laatste afspraak gehad. Mei begonnen met 1 maand 30 mg, 3 maanden 60 mg en 1 maand afbouwen 30 mg. Slik het nu ongeveer anderhalve maand niet meer, en lichamelijk gaat het een stuk beter.
Derma was zeer tevreden, wel vertoonde mijn lichaam nog ontrekkingsreacties ten gevolge van ROA en hij verwachtte met 2 maanden dat dat weg zou gaan. Ook gaf hij aan dat het terug kan komen, maar meestal begint dat een jaar later. IK BLIJ. en nu maar hopen dat het helemala niet meer terugkomt.
Maar ik heb er geen soijt van gehad en ik heb het er voor over gehad, maar vond het megazwaar, het is en blijft een agressief middel. Maar ik kan nu weer gewooon ruwe dingen lansg mijn gezicht laten gfaan zonder dat het schuurt, brandt of pijn doet en alle opmerkingen hoef ik ook niet meer te horen.
Nadelen vond ik wel de droogte en moeheid. Maar met de juiste middelen was het te doen.

Voro de mensen die het gaan slikken/aan het slikken. denkk goed om je lichaam. En herken je grenzen. Succes allemaal!
super dat je er vanaf ben! Lijkt me ook heerlijk idd, lekker een tshirtje aan doen zonder het soms vervelend voelt, lekker hangen met je wangen op je hand niet bang hoeven te zijn dat ''de bacterien verspreidden wat het allemaal maar erger zou kunnen maken''. Hopen voor jou dat het niet meer terugkomt!
pi_63768816
die huisarts van mij is echt een prutser. Eerst geeft ie me zonder enige moeite ROA (zonder dermatoloog of eerst andere dingen te proberen) en nu dit:
ik bel voor 3 doosjes om mijn kuur af te maken, kom ik de zooi ophalen krijg ik er 12 mee... Naja misschien ga ik er wat exta slikken maar niet te veel want ik ben toch al clean en binnenkort aan de 120mg
pi_63788186
quote:
Op donderdag 4 december 2008 22:31 schreef R__R het volgende:
die huisarts van mij is echt een prutser. Eerst geeft ie me zonder enige moeite ROA (zonder dermatoloog of eerst andere dingen te proberen) en nu dit:
ik bel voor 3 doosjes om mijn kuur af te maken, kom ik de zooi ophalen krijg ik er 12 mee... Naja misschien ga ik er wat exta slikken maar niet te veel want ik ben toch al clean en binnenkort aan de 120mg
En ik dacht dat mijn huisarts er gemakkelijk mee was Ik zou me wel aan de dosering houden, die is er niet voor niets. Maar je kan natuurlijk altijd wat achter de hand houden


Hoe gaat het verder met iedereen?

Ik slik nou weekje 60mg, tis even iets erger geworden en begint nu alweer te verbeteren en de goede kant op te gaan. Me lippen vallen er bijna vanaf dat is wel een nadeel. Verder eigenlijk nergens last van, als ik savonds na het douchen geen creme opsmeer (wat ik standaard niet doe) zie je wel hoe mega droog je huid eigenlijk is.
pi_63794644
Heb zelf 1,5 jaar geleden een hele kuur afgemaakt voor mijn acne op mijn borst schouders en gezicht. Heb er zelfs een paar keloidjes op na gehouden maar alles was zo goed als weg. Sinds 8 maanden komt alles weer terug, heb het maar een paar maandjes afgewacht om te kijken of gezonder eten hielp. Maar nee dus. Mijn hele wang zit onder de littekens en op mijn borst begint het ook te komen. 1,5 maand geleden toch maar naar de dokter gegaan en die gaf me benzoyl en wat pillen mee. Zoals verwacht niks geholpen en vandaag maar weer naar de HA geweest en die heeft me op aandringen van mijzelf maar naar de dermatoloog gestuurd. Hij vond het zelf ook wel verstandig. Hij zou een brief sturen naar het ziekenhuis, iemand een idee hoelang dit kan duren voordat ik bericht thuis krijg? En ik hoop dat ik ROA meekrijg, want weet bijna zeker dat dit het enige is wat me kan helpen..
pi_63826810
Hi,

Na een maand 2x 20mg op een dag te hebben geslikt heb ik nu van de dermatoloog Dapson voorgeschreven gekregen. Iemand hier ervaringen mee?
pi_63862453
Hey,

Ik volg dit topic al een tijdje en ben zelf ongeveer inmiddels 2,5 maand gebruiker van Roaccutane. Het duurde bij mij een tijdje voordat het echt begon te werken en de eerste maand werd het voornamelijk erger. Daarna is het snel verbeterd en mijn hevige acne begint te vervagen. De grote, lelijke knobbels zijn weg en kleine rode plekken blijven over, maar het gaat in ieder geval helemaal de goede kant op, erg snel de afgelopen weken. De eerste 1,5 maand was er nauwelijks verandering en is het zo erg geweest als nooit tevoren.

De bijwerkingen vallen wel mee, de standaard droge lippen waar iedereen over praat, en af en toe een dag dat ik extreem moe ben. De laatste weken heb ik er als bijeffect bij dat alles heel erg jeukt. Mn armen, benen en rug jeuken de hele dag door enorm, hebben meer mensen hier last van want heb hier nog niemand over gehoord volgens mij?
pi_63879748
Ben nu ook ruim een maand bezig.
Bekende bijwerkingen zoals droge lippen/huid, pijn in mn rug en regelmatig wel moe en lusteloos.
Valt mee te leven tot nu toe..

Vraagje: ik slik 3 capsules per dag, en op de verpakking staat isotetrinoine 20mg, betekend dit nu dat ik 60mg per dag slik? Was het vergeten te vragen aan de derma..
pi_63883350
@Eclippy, typisch dat extreem moe en jeuk staat bij overdoseringen. Wellicht slik je teveel?

@GustavFTW, 20+20+20=60, dus ja.
pi_63901169
vandaag naar de derma geweest en vond t er goed uit zien.
had eerst 60 mg moet nu 90 mg gaan slikken.
omdat mijn gewicht 92 kg is,en ben der eerder mee klaar zo!
ben benieuwd of mijn bywerkingen meer worden..
pi_63901250
quote:
Op woensdag 10 december 2008 11:36 schreef theokuh het volgende:
vandaag naar de derma geweest en vond t er goed uit zien.
had eerst 60 mg moet nu 90 mg gaan slikken.
omdat mijn gewicht 92 kg is,en ben der eerder mee klaar zo!
ben benieuwd of mijn bywerkingen meer worden..
Dat is de maximale hoeveelheid (op 2 kilo na) voor je lichaamsgewicht, bijna 1mg per kilogram lichaamsgewicht. Dus denk dat je er wel rekening mee kan houden dat je meer bijwerkingen gaat krijgen. Ben benieuwd
  donderdag 11 december 2008 @ 20:06:19 #114
230703 nobuzzer
people can change
pi_63941833
ik ben nu 7,5 week bezig met de Roa en ik ben zéér tevreden met de resultaten die ik haal met de 20 mg, 1x keer per dag. Ik heb heel systematisch last dan ik 1 week helemaal glad ben, en dan op een maandag heb ik 2/3 pukkels erbij. Heel vreemd, die zijn dan ook wel weer binnen 3 dagen weg met de differin erbij, maar ik ben iig erg tevreden.
Voor mijn droge lippen gebruik ik Bepanthen, trekt snel in waardoor je zachte lippen hebt, en dan meteen labello erover zodat ze zacht blijven. Werkt toppie.
Ik ben zó benieuwd hoe me huid eruit ziet met de kerstdagen!!
pi_63958548
iedereen praat over de 120mg per kilo en had dat gevraagt aan mijn derma in t ziekenhuis.
en ze zei dat ze t toch liever tussen de 140 en 200mg per kg wil hebben.
ik heb nu ook al voor 4 maanden roa mee gekregen en heb al 1 maand gehad van 60 mg per dag.
dus als ik dat bij mekaar op tel is dat al 12600 dat delen door 92 zit ik al op 140 mg per kg.
moet dan wel over 3 maanden terug komen,en zit nu 2 dagen aan de 90mg roa en gaat prima tot nu toe.
geen extra bij werkingen tot nu toe.
pi_63998929
Heee! Ik ben nu net een week aan de Roa (40mg) De eerste bijwerkingen beginnen te komen. De standaard bijwerkingen allemaal.. hoofdpijn en droge/huid lippen. Ik heb ook erge last van traanogen. Loop echt de hele dag te huilen;) Heeft iemand dit ook? Wat doe je hier tegen? En gebruikt iemand ook een creme helpt tegen een droge huid zonder dat je er zo'n verschikkelijke glimkop van krijgt;)? Die is zeer welkom bij mij!

Liefs
pi_64005425
Hey Anne!,

Ik ben ook precies een week bezig, ook 40mg. Ik begin ook de bijwerkingen te merken, hoofdpijn, spierpijn, last van onderrug, en natuurlijk droge lippen. Ik heb juist last van droge ogen... Over iets tegen droge huid. Mijn dermatoloog zegt dat je het beste er helemaal niks op kan smeren. Dit werkt dan het effect van de mediceinen weer tegen. Ik mag ( als jongen), ook geen aftershave o.i.d. gebruiken..
pi_64006512
Ooh, is dat zo?! Kan ik me ook wel iets bij voorstellen. Maar op wonderbaarlijke wijze heb ik helemaal geen acne op mijn gezicht, alleen op mijn rug.. dus ik denk dat het voor mij niet zo veel kwaad kan;)

Succes met je kuur! Hou me op de hoogte;)
pi_64007029
Hallo allemaal,

Ik ben nu ook 7 dagen bezig met 20mg omdat ik nogal ondergewicht heb en de dermatoloog rustig wilde beginnen. De laatste paar dagen is mijn acne echt extreem veel erger geworden en daarbij komt dat m'n huid van m'n gezicht super droog is geworden en als een gek begint te schilferen. Ik zie er nu echt helemaal niet meer uit, maar het zou een normale reactie zijn als je begint dus ik hoop dat het vanaf volgende week beter gaat. Zijn er meer mensen waarbij het veel erger werd in het begin?

Vreemd genoeg heb ik nog geen last van droge lippen.

Ik denk dat ik nog wel even blij hangen in dit topic voor de komende maanden
pi_64007625
Hallo mensen, ik ben nieuw hier. Heb al veel posts gelezen, en ik dacht ik ga lekker meedoen.

Ik zit op nu 2 weken roaccutane (Isotretinoine). Ik merkte vanaf dag 1 al verschil, maar.. in de tweede week werd het toch wel erger, en nu nog steeds helaas.. Spier- en rugpijn ook gemerkt, droge lippen ook, ik voel me net een meisje soms, altijd met dat spul op m'n lippen haha.

Ik slik dagelijks 30 mg. Droge huid en schilfertjes merk ik ook, maar opzich vind ik dat niet zo erg, omdat ik van mezelf altijd al een heel vettige huid heb, dus door de roaccutane ziet hij er eindelijk niet meer glimmend uit.. Ik zie wel, als het echt erg wordt toch maar een vocht inbrengende creme. Ook droge ogen heb ik last van, ik vroeg me eerst af waardoor dat kwam, maar toen ik net de bijsluiter goed doorlas kwam ik erachter dat dat ook een van de bijwerkingen is, zelfs m'n zicht wordt iets minder als ik 's avonds computer. of naar de tv kijk..
pi_64011174
Toch grappig, 4 mensen die op dezelfde tijd beginnen:). Bij mij is t ook een stuk erger geworden, ineens zat mijn hele voorhoofd onder. Van droge huid merk ik opzich nog niet zo heel veel. Mijn dermatoloog had al gezegd, als je pech hebt, gaan de vellen eraan hangen. Dus tot nu toe valt dat nog mee.. Met die droge lippen valt wel te leven. Gewoon veel smeren...
pi_64011487
Blijkbaar heb ik dan pech

Ach er valt wel mee te leven. Ik zag er al jaren niet uit, dan kunnen die paar weken er ook wel bij
pi_64011818
quote:
Op zondag 14 december 2008 18:56 schreef gungnir het volgende:
Blijkbaar heb ik dan pech

Ach er valt wel mee te leven. Ik zag er al jaren niet uit, dan kunnen die paar weken er ook wel bij
Bij mij werd het vooral heel erg toen ik 60mg ging slikken, eerste twee weken waren echt verschrikkelijk, grote puisten in me nek echt vies. Tis nu week 4 van 60mg en heb de afgelopen 3 dagen niks nieuws gehad en alles wat er was is weg. Dus blijf hoop houden
pi_64012172
ff'n een update: heb van de dokter Dexeryl creme meegekregen vanwege de droge huid. Echt geniaal spul dan, dag erop smeren en je ziet direct verschil, veel minder roodheid (wat volgens mij ook gewoon door uitdroging komt) en alles voelt veel soepeler. Heb nu ook nog zo'n klein tubetje Adapalene, maar dat is rotspul vind ik.

Zie nu na 8 weken echt keiveel resultaat, ik had heel erg op m'n schouders, en dat vervaagt nu langzaam.
That moment is a crossroads where everything you want will collide with everything standing in your way.
pi_64063006
hey allemaal,
meld me weer ff
slik het nu al sinds begin september 20 mg per dag moet van me derma stoppen binnekort kijken hoe het dan gaat, begrijp het niet echt allemaal.
Het verschillende ervaringen gehad tot nu, dat het wat "rustiger" word kennen we allemaal.
Me acne is erg verminderd maar heb op me wangen littekens (rode velkjes) al bijna een jaar nu:@:( en het vervaagt gewoon niet, weet iemand hoe dit te vervagen valt (SUDOCREM HELPT NIET!!!!!!!!!!!!!!!) mischien dat bruine gedoe van axe wat je op je zelft smeert ook ben ik heel droog en heb last van schilfertjes etcetc,
ik hoop zo snel mogelijk een reactie te krijgen!!!1
succes allemaal
greetz,,
Harry!
  dinsdag 16 december 2008 @ 20:48:52 #126
238527 RocknRolla
Het antwoord is nee.
pi_64068652
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 10:59 schreef Sera_sera het volgende:

@ theokuh
Wat fijn dat het goed gaat! En dat al na 2,5 week, ik ben jaloers op je Ik werd vandaag voor het eerst (slik het bijna 9 weken, sinds donderdag 60mg) wakker met droge lippen en ronde witte droge plekjes rond m'n puistjes. Dat is goed toch!? Lekker indrogen die hap Dus hoop echt dat het nu effe snel z'n werk gaat doen! Toen ik eraan begon was ik echt zo bang voor bijwerkingen, m'n dermatoloog zei dat de vellen erbij zouden hangen, nou merk ik dus echt nog helemaal niets van. Hoop dat ik er een beetje neutraal doorheen rol, haha
Dat kan heel goed hoor! Ik heb zelf ook een half jaar Roa gebruikt en eigenlijk geen bijwerkingen gehad, op permanent kurkdroge lippen na. Dat was voor mij een 'small price to pay' voor een puist-vrije kop maar daar hoef ik jou vast niks over te vertellen .
pi_64075507
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 17:26 schreef harry16 het volgende:
hey allemaal,
meld me weer ff
slik het nu al sinds begin september 20 mg per dag moet van me derma stoppen binnekort kijken hoe het dan gaat, begrijp het niet echt allemaal.
Het verschillende ervaringen gehad tot nu, dat het wat "rustiger" word kennen we allemaal.
Me acne is erg verminderd maar heb op me wangen littekens (rode velkjes) al bijna een jaar nu:@:( en het vervaagt gewoon niet, weet iemand hoe dit te vervagen valt (SUDOCREM HELPT NIET!!!!!!!!!!!!!!!) mischien dat bruine gedoe van axe wat je op je zelft smeert ook ben ik heel droog en heb last van schilfertjes etcetc,
ik hoop zo snel mogelijk een reactie te krijgen!!!1
succes allemaal
greetz,,
Harry!
Heee! Denk je eindelijk van je acne af te zijn.. heb je nogsteeds van die vervelende rode vlekken! Ik hoor van heel veel mensen dat slakkengel (te koop bij de tuinen) heel goed helpt voor acne-littekens. Ik ben net pas met Roa begonnen, maar heb alvast 2 potjes gel ingeslagen (was in de aanbieding, misschien nu ook nog wel) Het is wel vrij prijzig spul maja als je littekens er beter van worden, vind ik het allemaal waard. Ik kan het nu nog niet echt gebruiken omdat mn acne nog niet weg is, maar ik heb een litteken op mn been dus ik heb het daar even op geprobeerd en ik moet zeggen dat het er al wel iets beter uitziet. Dus misschien is dit ook wat voor jou! Hopelijk werkt het Succes

Liefs
pi_64080203
Hee!

Ben ik ook weer eens Ik heb inderdaad ook veel positieve verhalen gehoord over die slakkengel maar dan meer tegen puistjes dan tegen littekentjes...maar ben benieuwd! Houd ons op de hoogte als je ermee begint Ik zit nu in week 11, net 3 weken aan de 60mg, en eindelijk begint het te werken! Heb vooral rond m'n mond nu wat droge plekjes, maar als ik daar wat op smeer zie je er bijna niks meer van... Verder voelt m'n huid bijna helemaal glad als ik erover wrijf met m'n hand, nog wat kleine plekjes maar zoooo'n verschil met eerst! Maarja die rode vlekjes inderdaad, die zitten er nog volop! Heel vervelend, al worden die ook wel steeds mindr hoor, maar het gaat me gewoon te langzaam, haha. Begin 29dec als het goed is nog met 70mg, hoop dat dat genoeg is om die laatste puisten weg te krijgen... Ik ben iig nu al heel blij dat het toch aanslaat!
pi_64098419
Sera_Sera, wat is jouw gewicht als ik vragen mag?

Je slikt nogal een hoge dosis, ikzelf en veel anderen slikken maar 30 mg per dag..
pi_64107914
Weeg 70 kg...mag dus nog tot 70mg/dag doorgaan Zo hoog is dat volgens mij dan niet? Ik ben ook rustig begonnen hoor... 1 maand 20, 1 maand 40 en nu dus al bijna een maand 60. Werkt prima
pi_64134362
hey hey mensennn
daar ben ik weer:P
nou ik heb dus 1e maand 30 mg geslikt per dagg
nu ben ik bezig met de 2e maand waarbij ik per dag 40 mg moet slikken..
ik moet zeggen ik heb last van droge lippen, droge huid, rondom me mond schilfert het gewon (ik weeteigenlijk niet wat ik hier moet smeren iemand tips? in het begin last van rugpijn. maar goe dik heb dus geen last gehad nog van uitbarstingen, alleen soms 1 of 2 puisten (die ook erg groot zijn, heb nog nooit zulke grote gehad hhaah) mijn derma zei volgende mand gaan we naar de 50 mg, ik weeg zelf 60 kilo, is dat niet te veel?
en wat moet ik naast roaccutane nou als creme gebruiken?
pi_64142768
@poision nee das niet te veel die 50 mg,je mag 1mg per kg hebben.
dus in jou geval mag je 60 mg hebben voor jou gewicht.
en ik gebruik gewoon nivea voor men,krijg je ook geen exsta puisten van.
ik zit nu 9 dagen op 90mg was eerst 60mg,en bijwerkingen zijn niet echt meer geworden.
iets drogere lippen en wat meer spierpijn,maaja is goed mee te leven....
en t rare is dat ik eerst last van bloedneuzen had.
en nu helemaal niet meer?ben er wel blij mee want das echt minder hoor!
  vrijdag 19 december 2008 @ 14:54:51 #133
215276 Alsmere
Ook dat nog...
pi_64151191
Eindelijk van de Roa af!!!!!
Ben 10 april dit jaar begonnen met 1 maand 30 mg en vanaf toen ruim 7 maanden 40 mg.
Op nog een paar laatste vage rode vlekken na, hoor je mij niet klagen.
Ik hoop zo dat het nu echt weg blijft!!

Succes iedereen!!!!!
  zaterdag 20 december 2008 @ 20:13:12 #134
230703 nobuzzer
people can change
pi_64186245
update van mij dan maar weer he!
Mjin rechterwang is helemaal glad en me linkerwang iets minder maar ook zo goed als glad. Alleen die rode vlekjes weg krijgen. Heel vervelend zijn die joh! Misschien maar eens kijken voor slakkencreme!
succes allemaal
pi_64214853
Yeah nog een half maandje dan ben ik eindelijk klaar met mijn 2de kuur.

Even kort mijn verhaal ik heb denk totaal 2 jaar aan de roa gezeten eerst 30 toen 40 mg
Ik heb nooit hele ernstige ance gehad veel kleine puistjes meeeters sinds mijn 16 (ben nu 20)

eerst een kuur van 8 maanden 30mg was toen helemaal weg. Helaas kwam het na een half jaar toch weer terug. wel veeeeel minder erg maar goed ik was het beu dus 2de kuur begonnen.

2de kuur 1 jaar 40 mg ik ben nu al maandje of 4 helemaal clean met af en toe een klein puistje.
Ik hoop dat nu ook voor goed wegblijft ik ben nu ook echt klaar met roa wat een kut spul is het. Het werkt super ma na 1 jaar worden bijwerkingen toch wel erg.

- Droge lippen heb ik sinds mijn eerste kuur opgelost met Aquaphor
- Droge huid met cetaphil (uit amerika die is beter als in NL en niet vet)
- Achterlijke bloedneuzen op de meest onhandige momenten
- Vermoeidheid blijft toch wel ergste probleem ik slaap gemiddeld nu 10 tot 12 uur per dag. En je voelt je vaak suffig en nooit echt fit
Verder werk ik in het ziekenhuis wat soms erg vermoeiend is omdat je veel verschillende diensten draait.
- Snel Geïrriteerd hier heb ik wel mee leren omgaan maar ik merk wel een verschil met of zonder roa.

Maar goed ik ben er nu wel clean en voel me stukken beter en zelfverzekerder
pi_64241999
Hi allemaal!

Zelf heb ik een antal jaren geleden 4 maanden roaccutane gebruikt en ik heb sindsdien een perzikhuidje Tot zover mijn successtory,

mijn vriend gaat er ook aan beginnen. Er is tegen hem echter niets gezegd over het gebruik van alcohol. Mij werd echt op het hart gedrukt door de derma dat ik geen alcohol moest drinken. Natuurlijk deed ik dit wel af en toe, maar meestal hield ik het gewoon bij een colaatje. En de keren dat ik wel flink aan de drank ging, ging het ook goed mis.

Maar goed nu vraag ik me dus af, is er iets veranderd over de opvatting mbt alcoholgebruik? In de bijsluiter van Isotretinoine staat ook niets meer... I don't get it.
pi_64251246
Hoi Laura.

Roa bevat overdosis aan vitamina A. Dit is de werkzame stof Vitamine A is een vet-oplosbaar stof . Je lever moet dit echter wel allemaal verwerken. (metaboliseren proces) Door die grote dosis tast het je lever aan. Bij een gezonde lever is dit geen probleem.

Maar je kan er acuut lever falen of lever aandoeningen van krijgen. (levercirrose) Vandaar dat er ook bloed wordt geprikt op lever waarden in de gate te houden. Te hoge lever waarde leiden tot levercirrose

Zolang deze waarde tussen de normaal waarde blijven of een beetje hoger is er niks aan de hand een gezonde lever kan dit makkelijk verwerken.

Maar alchol wordt ook afgebroken in de lever. Je lever heeft het nogal druk met verwerken van vitamina A dus als daar ook nog overmatig alchol bij komt heb je GROTERE kans op acuut lever falen/ lever aandoeningen.

Ik werk zelf in ziekenhuis dus kan mijn eigen bloedwaarde opzoeken. Als ik een keer ben uitgeweest en wat biertjes op heb kan je dat ook zien je leverwaardes zitten dan hoger.

Dus mijn tip af en toe wat alchol kan echt geen kwaad je lever kan dat wel hebben. (MIST je bloedwaardes goed zijn en je gezonde lever verder hebt)
Maar als je elk weekend je eigen helemaal lam zuipt dan loopt je dus verhoogt risco op lever aandoeningen ectra.

Mijn dermatoloog heeft mij verteld dat 1 tot 3 biertjes per week geen kwaad kan.
Ik zelf drink 1x per maand wel eens 6 biertjes daar hou ik het dan ook bij.

Het blijft een eeuwige discussie hier. Maar goed overmatig gebruik van alchol is dus wel degelijk gevaarlijk

[ Bericht 0% gewijzigd door Jeltos op 22-12-2008 18:02:13 ]
pi_64251486
Ik ben nu 6 weken bezig en houd met me keurig aan het alcoholverbod..
Maar denk dat ik met oud & nieuw wel wat ga nuttigen. Is het nou ook dat je heel snel zat bent? Want normaal kan ik wel redelijk wat hebben. Was namelijk niet van plan om me helemaal klem te zuipen..
pi_64251651
Ik merk wel dat ik normaal zeg 5 biertjes aankan, en dat ik m dan flink begin te voelen. Nu merk ik al bij 2 biertjes dat ik moet stoppen....
pi_64251675
quote:
Op maandag 22 december 2008 17:55 schreef GustavFTW het volgende:
Ik ben nu 6 weken bezig en houd met me keurig aan het alcoholverbod..
Maar denk dat ik met oud & nieuw wel wat ga nuttigen. Is het nou ook dat je heel snel zat bent? Want normaal kan ik wel redelijk wat hebben. Was namelijk niet van plan om me helemaal klem te zuipen..
hehehe ook dat is waar je bent sneller zat
Ik hoef maar 3 bier te drinken om er al wat van te voelen.

De lever haalt alcohol, medicijnen en drugs uit het bloed .
Je lever moet al hard door de roa dus als je die alcohol er nog bij doet wordt het niet snel uit je bloed gehaald.
Effect je bent dus eerder aangeschoten/dronken
pi_64254537
Drie glazen campagne is voldoende dus.. wordt goedkoop avondje zo
pi_64257080
Wat ik dan niet snap is dat het niet meer in de bijsluiter staat...?
pi_64259019
quote:
Op maandag 22 december 2008 20:32 schreef Laura 2000 het volgende:
Wat ik dan niet snap is dat het niet meer in de bijsluiter staat...?
Omdat alcoholgebruik mits gematigd niet echt invloed heeft op je Roaccutane kuur. Je bent alleen wat sneller aangeschoten
pi_64270011
Hallo allemaal,

Ik zit bijna aan het einde van mijn roaccutane-behandeling. Ik heb (bijna) 6 maanden lang 40 mg geslikt. Ik weeg 57 kg en ben 1.82. Ik heb wel redelijk veel last gehad van bijwerkingen. Vooral veel rugpijn, vermoeidheid(!), erg droge huid en lippen en veel bloedneuzen. Mijn dermatoloog heeft mij scherp in de gaten gehouden. Ik heb elke 3/4 weken bloed moeten prikken en moest elke week daarop volgende meteen weer naar het ziekenhuis voor gesprek met de dermatoloog. Mijn huid is echt stukken beter dan wat het was. Ik heb al weken geen puisten gehad! Ik ben erg benieuwd of het straks wegblijft. De dermatoloog zei dat ik geen hele zware vorm van acne had die niet over zou gaan maar dat het meer aan de leeftijd/stress etc lag. Desalniettemin had ik een erg slechte huid met wekelijks een kolonie aan puisten. Ik hoop dat ik straks als ik gestopt ben weer wat meer energie krijg en dat het weg blijft.

Hebben veel van jullie een tweede kuur moeten doen?


Groetjes,
Jb

[ Bericht 0% gewijzigd door jb1990 op 23-12-2008 01:10:42 ]
C'est moi
pi_64275200
Hoi JB

Ik had zelf ook geen erge ance na mijn eerste kuur kwam het toch terug
Wel veeel minder erg maar goed ik wou er vanaf nu 2de kuur gehad.

Ik hoop dat het nu klaar is. Wat je zegt bijwerkingen killen je zeker als je al meer al 1 jaar achter elkaar roa slikt vooral vermoeidheid
pi_64294102
Vraag aan roa gebruikers:
- Gebruiken jullie dagcreme om de droge huid te bestrijden?
- Zo ja, met welke types hebben jullie ervaring, wat deugt , wat niet?

Greetz
pi_64304006
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 19:04 schreef jos345 het volgende:
Vraag aan roa gebruikers:
- Gebruiken jullie dagcreme om de droge huid te bestrijden?
- Zo ja, met welke types hebben jullie ervaring, wat deugt , wat niet?

Greetz
M'n huidarts gaf mij een receptje mee voor dexeryl creme (grote tube kost 6 euro ongeveer), en dat is keigoed spul, ik vind het zelf beter dan je standaard nivea/kruidvat zooi.
That moment is a crossroads where everything you want will collide with everything standing in your way.
pi_64318159
Dat Dexeryl creme gebruik ik ook, werkt echt supergoed
Is gewoon op basis van vaseline en houd de huid dus iets vettig...
pi_64328662
Ik ben nu een week bezig, 30 mg per dag , ik heb sindsdien 2 puisten gekregen die wel groter lijken dan normaal, Voor de rest heb ik niet echt last van bijwerkingen behalve droge lippen dan. Ik heb nu ook zincotabs meegekregen en dermocreme ( kveronderstel dat dit hetzelfde is al sudocreme). Resultaat valt nog af te wachten.
pi_64337980
quote:
Op woensdag 24 december 2008 11:01 schreef lolMARKlol het volgende:
Dat Dexeryl creme gebruik ik ook, werkt echt supergoed
Is gewoon op basis van vaseline en houd de huid dus iets vettig...
Cetaphil vanuit de USA gehaald die in nederland is vettig vet verstopt.
Beste wat ik in die 2 jaar heb gehad.

Specifically formulated to soothe chronically dry skin.

Non-comedogenic Cetaphil® Moisturizing Lotion is an elegant, non-greasy formulation that is mild, non-irritating and long lasting. The cosmetically appealing formulation contains emollients and humectants to bind moisture to the skin. The fragrance-free moisturizer contains no lanolins or parabens that could irritate sensitive skin

pi_64338317
Ik zit nu in m'n 4e week..

En heb 2 dagen gemist, zaterdag is de apotheek gesloten, en toen ik vrijdag ging was het 17.30 uur en dan sluiten ze dus. Ik dacht dat ze om 18.00 uur pas sluiten, maar goed.

Wat ik wel merk is, het wordt steeds erger bij mij. Ik lees dat bij velen vanaf dag 1 het al beter wordt. Dat was bij mij ook zo, maar vanaf week 2 is het alleen maar verergerd.

Ik neem aan dat dat door het vettige eten komt. Al zegt m'n dermatoloog dat dat niet zo is, ik merk het gewoon zelf, want aangezien de derma zei dat eten er volkomen NIKS mee te maken heeft, ben ik ook gewoon alles gaan eten, allerlei zuivelproducten, patat, chocola, mayo, en eieren... En het heeft er dus wel degelijk invloed op, en niet zo'n beetje ook.. elke dag minstens 1 nieuwe puist erbij, niet heel erg groot, maar momenteel wel 2 hele grote puisten.. Echt verschrikkelijk, ook m'n kaaklijn is niet om aan te zien.. Iemand die dit ook heeft, of heeft gehad? Of ben ik echt de enige...??

Gelukkig volgende week afspraak bij de derma, dan kan ik m'n verhaal daar ook even kwijt..
pi_64346578
Om nog even terug te komen op het alcohol gebruik, eens in de 2 weken was ik voor de kuur behoorlijk gewend om me soms flink vol te tanken..

De derma heeft mij verteld dat als ik wou drinken de betreffende dag geen pilletje moest nemen?

1. - Wat is drinken? Voor een leuk feestje wil ik toch wel 6 a 7 biertjes, liefst nog meer.
2. - Hoe zit het dan met je lever, is die al klaar met het verwerken van de stof van de dag ervoor?

Morgen is het kerst ( Feest dus) maar ik kan mijn derma dus niet bellen, misschien dat iemand mij uit de brand kan helpen, mocht t niet echt duidelijk zijn dan wordt het morgen gewoon aan de Fristi (ook lekker ) Ik hoop de komende 50/60 jaar nog met mijn lever te kunnen doen.

Alvast bedankt.

Also, first post in this topic!
pi_64353214
Ik weet niet precies hoe het nou zit, maar ik drink wel gewoon onder de kuur.
Ook niet bepaald weinig.
Heb er nog geen problemen door ondervonden.
Dus die 6 of 7 biertjes lijkt me helemaal geen probleem.
Mja ik ben geen derma he
pi_64354169
Hallo allemaal,

Ben redelijk nieuw hier. Ben sinds 4 maanden bezig met ROA. Ik moet nog 2 weken en dan ben ik zelf klaar met mijn eerste kuur. Ik weeg ong. 65/66 kg en slik al sinds dag 1! 60 mg per dag! Bekende bijwerkingen zijn moe, droge ogen+mond+huid, in begin ook soms rugpijn maar nu niet meer. Heeft een van jullie weleens het idee dat je het sneller warm hebt/ sneller zweet??!?

Had een uitbraak na 3/4 weken, maar inmiddels al een aantal weken geen puist meer gehad!!! Ben enorm blij met roa!! Werkt enorm goed! Heb ook, waarschijnlijk zoals vele van jullie, eerst benzo en minocycline geprobeerd. Roa werkt toch veruit het beste kan ik je zeggen!!!

Overigens voor de moisturizer voor je gezicht kan je ook eventueel Eucerin 5% urea face creme gebruiken. Kost wel bijna 20 euro, maar wel gewoon verkrijgbaar bij de apotheek en een goede moisturizer (niet vettig, goed uitsmeerbaar, geen parfum etc).
Voor de lippen idd aquaphor gebruiken!!!! In mijn ogen het best werkend tegen droge lippen!

Oh ja nog iets! Voor diegene die dus aan de Roa gaan beginnen! Vraag of je ook de echte roaccutane kan krijgen van de apotheek. Dus die van Roche, en niet isotetrinoine van een ander merk! Mijn eigen dermatoloog had me er verder neits over verteld, maar toen ik een keer meeliep met een dermatoloog (als coassistent) vertelde hij me dat de beste resultaten nog altijd behaald worden met Roaccutane van Roche! De namaak werkt natuurlijk ook wel; het is heus geen placebo hoor (heb het zelf ook eerste 4 weken gebruikt voordat ik ben geswitched).

Voor de mensen die nog midden in zo'n kuur zitten of gaan beginnen! Veel succes! Wees niet bang voor de bijwerkingen, natuurlijk zijn ze vervelend maar denk aan het uiteindelijke resultaat die je zult behalen!!!

Fijne feestdagen!!
pi_64358356
Iemand trouwens een idee waarom de ene kaak er steeds slechter uitziet dan de andere ?
pi_64361257
quote:
Op donderdag 25 december 2008 17:48 schreef dr.dree het volgende:
Iemand trouwens een idee waarom de ene kaak er steeds slechter uitziet dan de andere ?
Omdat je een linker en een rechter hartklep hebt?!

nee geen idee, is vast toeval!

Maareh mensen die hun leven laten verpesten door puisten; Trek je er niet zoveel van aan plz!
ik d8 eerst ook dat ik haast geen sociaal leven had door mn krentenbolletje gezichtje!
maar ik weet nu wel beter!
sinds ik me niet meer druk maak om mn gezicht, heb ik ècht een tof sociaal leven!
Mensen nemenn je zoals je bent! Als je je maar gewoon chill gedraagd zoals ieder ander!

ennuh drink gewoon! ik ben nu ook bezopen (hihi) en mn bloed is elke x goed

doeg ik moet nu gaan (K)
pi_64369125
ik ben alleen bang op bijwerkingen die mn school examens kunnen beinvloeden
pi_64372569
ondervind je er veel last van ?
ik heb binnenkort ook examens en ondervind geen last tijdens het leren.
pi_64373430
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 17:26 schreef harry16 het volgende:
hey allemaal,
meld me weer ff
slik het nu al sinds begin september 20 mg per dag moet van me derma stoppen binnekort kijken hoe het dan gaat, begrijp het niet echt allemaal.
Het verschillende ervaringen gehad tot nu, dat het wat "rustiger" word kennen we allemaal.
Me acne is erg verminderd maar heb op me wangen littekens (rode velkjes) al bijna een jaar nu:@:( en het vervaagt gewoon niet, weet iemand hoe dit te vervagen valt (SUDOCREM HELPT NIET!!!!!!!!!!!!!!!) mischien dat bruine gedoe van axe wat je op je zelft smeert ook ben ik heel droog en heb last van schilfertjes etcetc,
ik hoop zo snel mogelijk een reactie te krijgen!!!1
succes allemaal
greetz,,
Harry!
Na je kuur lekker gaan zonnebanken tegen rode plekjes. Werkt supergoed! Niet tijdens je kuur doen en ook niet te lang.
pi_64380034
Ik ben sinds vandaag ook net een week aan de Roa en ik ben reuzeblij! Nog nooit zo gelukkig geweest als ik van de dokter terug kwam, nog nooit met zoveel plezier pillen geslikt!
Ik mag eigenlijk niet echt klagen vergeleken met sommigen, maar ik heb er wel erg weinig zelfvertrouwen door. Ik heb ook altijd het gevoel dat wie het ziet, ervan walgt en ik voel me echt slechts als het weer "erg" is en ik zo naar buiten moet. Ik ben ondertussen ook 20 geworden en na 8 jaar nooit een puistloos gezicht gehad te hebben, werd het wel eens tijd.

Ik begin al te voelen dat mijn huid droger wordt, neus en lippen moet ik al goed inwrijven. Aan de puistjes zelf is er nog niets veranderd, maar er zijn wel geen nieuwe bijgekomen.

Ik gebruik nu gewone hydraterende gezichtscrème van Nivea, maar daar staat niet op dat ze niet-comedogeen is (verstopt de poriën niet). Moet ik nog steeds producten gebruiken die niet-comedogeen zijn, of maakt dat niet meer uit nu? Welke gezichtscrèmes raden jullie aan?
pi_64382896
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 16:55 schreef Laur het volgende:
Ik ben sinds vandaag ook net een week aan de Roa en ik ben reuzeblij! Nog nooit zo gelukkig geweest als ik van de dokter terug kwam, nog nooit met zoveel plezier pillen geslikt!
Ik mag eigenlijk niet echt klagen vergeleken met sommigen, maar ik heb er wel erg weinig zelfvertrouwen door. Ik heb ook altijd het gevoel dat wie het ziet, ervan walgt en ik voel me echt slechts als het weer "erg" is en ik zo naar buiten moet. Ik ben ondertussen ook 20 geworden en na 8 jaar nooit een puistloos gezicht gehad te hebben, werd het wel eens tijd.

Ik begin al te voelen dat mijn huid droger wordt, neus en lippen moet ik al goed inwrijven. Aan de puistjes zelf is er nog niets veranderd, maar er zijn wel geen nieuwe bijgekomen.

Ik gebruik nu gewone hydraterende gezichtscrème van Nivea, maar daar staat niet op dat ze niet-comedogeen is (verstopt de poriën niet). Moet ik nog steeds producten gebruiken die niet-comedogeen zijn, of maakt dat niet meer uit nu? Welke gezichtscrèmes raden jullie aan?
deze van nivea is zeker comedogeen , dus verstopt de poriën ( niet aan te raden
pi_64407987
Ben nu bijna 4 maand onderweg. Ik merk dat het echt rotzooi is wat ik slik, maar t helpt wel. Voor het eerst in jaren heb ik een gladde huid!

Ik wordt alleen verdacht moe en humeurig van die pillen, iemand een idee hoe ik hier iets aan kan doen? voedingssupplementen misschien?
pi_64408691
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 11:26 schreef dr.dree het volgende:
ondervind je er veel last van ?
ik heb binnenkort ook examens en ondervind geen last tijdens het leren.
nee ik ben er nog niet aan begonnen
dat was de de reden ook

straks word ik ziek ervan ofzo
pi_64411932
Vraag; Ik ben inmiddels een aantal maanden gestopt met Iso (ik had 20 mg per dag, lichte acne maar niets anders hielp) maar mijn huid begint weer te pukkelen. Ben bij de huisarts geweest maar die wil me geen nieuwe kuur voorschrijven omdat dat niet goed voor mijn lijf zou zijn. Naar de derma heeft geen zin omdat ik in het buitenland woon, nu ff terugben voor de feestdagen, en hij voor de terugreisdatum geen tijd heeft. Hoe kom ik aan Roa of Iso? Want het werkte fantastisch met amper bijwerkingen!
pi_64456612
Oh, nogmaals derma gebeld en nu is er vrijdag plek Ben erg benieuwd wat die kan doen voor me! Zal gewoon fiks aandringen op Roa. En anders maar bestellen tegen die achterlijke prijzen van doktersonline oid.
pi_64470207
Ik heb sinds me 12de al veel last van acne.Het beinvloed me hele leven.Nu ben ik na een jaar Miniocycline eindelijke begonnen met Roa.Ik heb 30 mg per dag,en merk nu al dat het heel goed werkt.Voordat ik begon(halve maand geleden) stond me borstkast helemaal onder,nu is alles weg.Ook me gezicht ziet er al heel goed uit,en dat terwijl ik nog 4 a 5 maanden dit moet innemen.Iemand ook ervaringen dat het zo snel al helpt?Ben momenteel 21 jaar.
pi_64471111
@heaven7
Gewoon na derma gaan en zeggen dat je al eerder kuur hebt gehad ectra.

Ik had zelf ook lichte ance na 1 kuur kwam het ook terug nu 2de kuur bijna klaar hoop nu dat voorgoed wegblijft.

@JpvdVeeken87
Tuurlijk kan dat een vriend van mij (ook 21) had ergere ance dan ik. Heeft 5 maanden 30 mg geslikt is er nu voorgoed vanaf.
Het verschilt echt van persoon tot persoon hoe het werkt.
pi_64484136
Hoi iedereen!
Ik ben nu ongeveer 3 en een halve maand bezig met Roa en mijn gezicht ziet er stukken beter uit. Het enige waar ik nog last van heb is rode vlekjes en littekens. Mijn vraag is of iemand weet of dit na de kuur verdwijnt?
Alvast bedankt.
pi_64499672
Ik heb veel gelezen dat het na loop van tijd verdwijnt die litekens.Rode vlekjes geloofde ik ook.
pi_64501295
Ben al een maand helemaal acne-vrij
Alleen merk dat me haar wel gortdroog wordt,
denk dat ik er na deze maand mee stop, heb nog
2 weken te gaan. Heb het dan 3 weken gebruikt en
mag er toch maar 4 maar denk niet dat ik de
vierde nodig heb. Heb het gevoel dat het nu
wel goed zit.
pi_64583994
Nieuw kuurtje gekregen
pi_64584812
Mischien ook wel handig om een lijstje te maken met alle aanverwante-artikelen die verkregen zijn door een recept bij de dokter?! Dan kan je gaan googlen en evt voorleggen aan de dokter/derma?
Het is maar een idee :p

ik heb dit gekregen tegen droge plekken : vasaline/lanoline aa ad 100
pi_64600957
Godkolere net 1 wijntje op, ik dacht dat kan wel.... nou ik voel het nu al lol. 1 fukking wijntje haha
pi_64601157
Ik had met oud & nieuw ook eens wat gedronken sinds 1,5 maand.
Tien bier en 2 glazen champagne ongeveer, afgewisseld met cola over de hele avond, merkt er vrij weinig van, alleen dat ik supergaar was, maar dat was meer moeheid. Viel voor mij wel mee dus.
pi_64601381
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 00:08 schreef GustavFTW het volgende:
Ik had met oud & nieuw ook eens wat gedronken sinds 1,5 maand.
Tien bier en 2 glazen champagne ongeveer, afgewisseld met cola over de hele avond, merkt er vrij weinig van, alleen dat ik supergaar was, maar dat was meer moeheid. Viel voor mij wel mee dus.
Dat zal ik maar niet gaan proberen Hoeveel mg slik je? ik 80 nu, en einde van de maand stop
pi_64639193
Hallo Allemaal,

Laats vroeg ik jullie of iemand ervaring had met dapson na het gebruik van roaccutane. Na 1 maand 2x20mg te hebben geslikt heb ik drie weken 100mg Dapson geslikt. Ik vond dit perfect werken totdat ik in de derde week verschrikkelijke jeuk ervan kreeg. Dat is een hele vervelende bijwerking die zich kan voordoen. De volgende dag gelijk naar de dermatologg gegaan maar mijn dermatoloog was er toen niet dus bij een andere. Deze vertelde mij dat ik Dapson had gekregen omdat mijn cholesterol te hoog was maar er was alleen een cholesterolwaarde bekend van toen ik Roaccutane al een paar dagen slikte dus die waarde was niet zuiver. Ik ben inmiddels twee weken gestopt met Dapson na de afspraak van de dermatoloog en maandag moet ik bloed laten prikken. Vrijdag heb ik dan een afspraak bij de dermatoloog die mij dan waarschijnlijk 2x10mg per dag voor zal schrijven. Ik ben benieuwd

Groeten
pi_64647989
hey mensen
ik ben nu bijna 2 maanden bezig met roa.
1e maand 30 mg geslikt
2e maand 40 mg..
ik heb nu helemaal nix op mijn gezicht dus ben daar wel blij mee.. heb ook helemaal geen outbreak gehad? ik hoor van de meesten dat ze dat wel hebben is dat niet raar dan? of werkt het nie bij mij..
jik had eigenlijk ook niet echt veel acne. lichte vorm ervan.. amaar ikw as het zat al sinds mijn 14e last van acne en ben nu 21 dus sja.. maar goed ik zit dus eraan te denken om te gaan stoppen of is dit te vroeg.. zijn er mensen die ook lichte vorm hadden? hoelang hebebn jullie roa ingeslikt?
voor de roa had ik minocycline gebruikt die hgeeft echt lelijke littekens achtergelaten bij me kind ik kreeg namelijk bij de mino wel outbreak.. echt gaar en die littekens gaan echt heel langzaam weg.. hoop dat die verdwijnen
en ik hoor nog steeds van niemand een goeie creme die je tijdens de roa kan gebruiken?


alvast bedankt
pi_64649201
quote:
Op zondag 4 januari 2009 15:38 schreef PoisionedCherry het volgende:
hey mensen
ik ben nu bijna 2 maanden bezig met roa.
1e maand 30 mg geslikt
2e maand 40 mg..
ik heb nu helemaal nix op mijn gezicht dus ben daar wel blij mee.. heb ook helemaal geen outbreak gehad? ik hoor van de meesten dat ze dat wel hebben is dat niet raar dan? of werkt het nie bij mij..
jik had eigenlijk ook niet echt veel acne. lichte vorm ervan.. amaar ikw as het zat al sinds mijn 14e last van acne en ben nu 21 dus sja.. maar goed ik zit dus eraan te denken om te gaan stoppen of is dit te vroeg.. zijn er mensen die ook lichte vorm hadden? hoelang hebebn jullie roa ingeslikt?
voor de roa had ik minocycline gebruikt die hgeeft echt lelijke littekens achtergelaten bij me kind ik kreeg namelijk bij de mino wel outbreak.. echt gaar en die littekens gaan echt heel langzaam weg.. hoop dat die verdwijnen
en ik hoor nog steeds van niemand een goeie creme die je tijdens de roa kan gebruiken?


alvast bedankt
Heb al goeie ervaringen gelezen over sudocreme ( dermocreme in vlaanderen ) en het zou je rode vlekjes echt goed doen vervagen, voor andere littekens mss eens biodermal proberen.
Ik ben er allesinds zeer tevreden over , binnen 3 weken zie je ze bijna niet meer.

Probeer eens
pi_64721445
1ste kuur: 8 maanden 30 MG half jaar clean toen kwam het weer terug (veel veel minder maten)

2de kuur: 9 maanden 40 MG vandaag naar derma geweest ging opzich goed maar toch af en toe nog paar puistjes nu 1 maand stootkuur van 60 MG holy fuck

(wordt weer lekker, maar goed dan maar maandje doorzetten)
Ik zat mij net te bedenken ik zit al bijna 2 jaar aan de roa ofzo (met tussenpozen)

Best kut eigenlijk als ik bedenk dat een vriend van mij met veele malen ergere ance. een kuur van 30 mg voor 4 maanden heeft gehad en gewoon voorgoed vanaf was.

Terwijl ik redelijk milde ance heb
pi_64728678
vind het soms ook erg vreemd.Ben nu bijna 1 maand aan de roa,en werkt al erg goed,ik heb vanaf me 12de veel last van erge acne,en nu vind ik dat daar een einde aan moet komen.al die jaren heeft ook zijn tol geeist.Ik ben veel afgevallen door de stress en doordat ik vrijwel niets meer at of dronk zoals friet,cola,chocolade ect....om bang te zijn dat de acne erger wordt.Me voorruit zichten zijn erg goed,en ik hoop dat ik na de kuur(ongeveer nog 4 a 5 maanden)acne vrij ben,en meer zelfvertrouwen terug kijk,en meer ga eten.Ik ben 1.69 lang en weeg 49 kilo en krijg nu 30 mg,ben benieuwd wat ik krijg volgende week als ik terugmoet

[ Bericht 16% gewijzigd door JpvdVeeken87 op 06-01-2009 14:33:55 (meer info) ]
pi_64729598
Ik slik ook 30mg per dag en weeg 60kg. Is dat dan eigenlijk voldoende?

Ik zit nu in mijn 3de week en ik merk toch wel veranderingen. De droge huid rond mijn mond en droge lippen had ik al na 1 week. Ik merk dat de rest van mijn huid nu ook droger is; droge benen, droge armen, zelf een droge rug en dat jeukt!

Als ik nu een puistje open pruts, komt er veel sneller een soort van korstje op. Het zien er wel nogal rood uit... maar het verdwijnt vrij snel. Ik weet dat ik er af moet blijven maar in sommige gevallen lukt dat eeccht niet..
pi_64730680
Gelukkig heb ik dat altijd vermeden om aan me huid te zitten,dat heeft me heel veel littekens bespaard de afgelopen 10 jaar.De schoonheidspecialist zei dat ik 1 van de weinige ben.Vaak hoor je dat voedsel acne niet kan verergeren,maar ik zie het zo: Je kan er tegen of niet tegen.Ik kan niet tegen cola,noten en pinda's want dan merk ik dat het erger wordt,en toch wordt gezegt: Het ligt niet daaraan!Echt wel,nu vermijd ik alles waarvan ik weet of twijfel dat ik meer acne van krijg.Ik denk Laur dat je ook naar 40mg zult gaan de 2de maand.
pi_64731798
Hebben jullie ook last van beginnende neusverkoudheid? Heb dat al bijna zolang dat ik het spul slik dat ik verkouden neig te worden, het gebeurt alleen niet.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 15:57:25 #184
215531 tenenkaas
Never give up, Never back down
pi_64732191
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 14:55 schreef Laur het volgende:
Ik slik ook 30mg per dag en weeg 60kg. Is dat dan eigenlijk voldoende?

Ik zit nu in mijn 3de week en ik merk toch wel veranderingen. De droge huid rond mijn mond en droge lippen had ik al na 1 week. Ik merk dat de rest van mijn huid nu ook droger is; droge benen, droge armen, zelf een droge rug en dat jeukt!

Als ik nu een puistje open pruts, komt er veel sneller een soort van korstje op. Het zien er wel nogal rood uit... maar het verdwijnt vrij snel. Ik weet dat ik er af moet blijven maar in sommige gevallen lukt dat eeccht niet..
Ja dat is wel voldoende, ik weeg 75 kilo ongveer en slik 20 mg en had precies hetzelfde verhaal met droge armen enzo, zelfs het krabben heb ik met je gemeen. NIET krabben, het is me gelukt om een maand niet te krabben en dat zie je meteen!! echt niet doen, probeer een ergens anders aan te zitten met je vinger om aan te frummelen zodat je dat krabben vergeet!
wit-rood-wit zit in ons bloed,
we zijn de beste en zo goed,
ik spring me hele leven lang,
voor AJAX AMSTERDAM!
pi_64733089
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 15:48 schreef Yuin het volgende:
Hebben jullie ook last van beginnende neusverkoudheid? Heb dat al bijna zolang dat ik het spul slik dat ik verkouden neig te worden, het gebeurt alleen niet.
Nope,dat niet.
pi_64737779
ben nu 2 maanden bezig.
eerste maand 60 mg en 2 de maand 90 mg per dag.
heb alleen last van droge lippen en beetje pijnlijke ogen.
verder heb ik nergens last van.
moet zeggen dat t goed werkt,begin al een gladde huid te krijgen.
en neus verkouden niet echt,wel af en toe een bloed neus
pi_64787809
(sinds mijn 11de heb ik al last van middelmatige acne en ben nu 26 en de kutkop is nog steeds hetzelfde :@, ben er veel mee gepest en een vriendin heb ik zelden doordat ik MEGA onzeker ben en mezelf een gruwel vind)

Ik heb een vraag.

Ik heb 5 maanden Antibiotica geslikt wat erg goed hielp en mocht ermee stoppen.
Echter nu komt het terug maar dan erger en me huid is MEGA vet echt niet normaal meer, heb daardoor de nieuwjaars wensen ook maar ontdoken (met me smerige kop).

Nou heb me Derma gebelt en deze gaf aan dat het tijd word voor Roaccutane maar ik moest eerst even langs komen (19 jan). Hij wil me op een lage dosis zetten (20 a 30mg, ik weeg 105 kg (meer spier als vet)) omdat dat even effectief zal zijn met minder bijwerkingen (al kunnen die bijwerkingen me weinig schelen, als die kutpuisten en die vieze gorre vette kuthuid maar weggaat, verpest heel me fucking leven)


Maaaar nu las ik dat mensen vaak last hebben van verergering de eerste weken/maanden.

Is dit altijd zo dat het eerst verergert??? En hoe erg is die verergering dan???

Ik heb NOG geen littekens en als ik zo rond lees krijgen mensen een uitbraak die zijn weerga niet kent (die ze dus nog nooit gehad hebben) en krijgen dan littekens.

Zijn er toevallig meer mensen die een lage dosis krijgen?

Ik hoop echt dat dit WEL langdurig gaat werken en dat ALS ik een gerelateerde uitbraak krijg deze enigzins mee zal vallen (god help me)

Ik heb de meeste topics gelezen hier en weet dat jullie bijna allemaal zoals mij denken en hoop ook steun te halen uit dit forum eer ik ga beginnen met roa (dat zal denk ik over 2 weken zijn).


Groetjes,
Mellie

[ Bericht 0% gewijzigd door mellie187 op 07-01-2009 21:35:23 ]
dIE hARD!
pi_64793361
Hoi Mellie

Ik snap je verhaal wel ik merk dat je er kwaad en down om wordt. Als ik het zo lees?
Ik zie dat je al 26 bent ik ben zelf 20 en ance heeft toch groot deel van mijn jeugd veranderd.

Ik baal zelf enorm dat ik niet gewoon toen ik 16 was meteen naar de dermatoloog ben gegaan.
Maar goed ik kan je situatie goed begrijpen.

Hier antwoord op je vragen:
Is dit altijd zo dat het eerst verergert??? En hoe erg is die verergering dan???
- In meeste gevallen wel, veel troep zoals: mee eters diepere gelegen ance moet er toch uit.
Niet om je af te schrikken toch wel stukken erger. Dit zijn de kutste weken van de kuur.

NOG geen littekens
- Door de uitbraak zelf krijg je geen littekens MINST je eraf blijft als je gaat lopen knijpen pulken dan vergroot je kans op littekens.

-Zijn er toevallig meer mensen die een lage dosis krijgen?
Een lage dosis wil niet altijd zeggen slecht resultaat. Een vriend van mij met vele malen ergere ance als ikzelf. Kreeg 30 mg 4 maanden lang en is nu al 1,5 jaar van zijn ance af.
Ik zelf met milde ance ben nu alweer 2 jaar bezig met roa (met tussenpozen)

Ik hoop echt dat dit WEL langdurig gaat werken en dat ALS ik een gerelateerde uitbraak krijg deze enigzins mee zal vallen (god help me)
- Werking is echt van persoon tot persoon afhankelijk ik heb 8 maanden 30 mg geslikt na 6 maanden kwam ance toch terug (wel in veeeeeel mindere maten)
Nu kuur van 9 maanden (40 mg gehad) en nu nog 1 maand (60 mg)
Zoals ik al zij je kan er niks over voorspellen man het is echt gewoon afwachten hoe het werkt ectra.

Gr jelte
pi_64793608
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 15:24 schreef JpvdVeeken87 het volgende:
Je kan er tegen of niet tegen.Ik kan niet tegen cola,noten en pinda's want dan merk ik dat het erger wordt,en toch wordt gezegt: Het ligt niet daaraan!Echt wel,nu vermijd ik alles waarvan ik weet of twijfel dat ik meer acne van krijg..
100% MET JE EENS.
Ik heb zelf binnen ziekenhuis wetenschappelijke onderzoeks artikelen opgezocht. En ze claimen inderdaad (net zoals alle dermatologen) geen verband voedsel en ance.
Ook heb ik binnen ziekenhuis aan andere artsen gevraagt (ben Verpleegkundige in opleiding)
Ze zeggen allemaal zelfde zinnentje geen verband.

Ik zeg zelf zeker dus wel:
Ik heb het idee dat het bij mij erger wordt door: Drop, noten en pinda's, chocolade, mayo

Maar gekke is: Chips totaal niet, friet ook niet (als ik friet zonder mayo eet)

Dus of het nu aan vet ligt of reactie. Ik weet het niet man maar dat er geen verband is ik geloof er zelf niks van
pi_64793803
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 15:48 schreef Yuin het volgende:
Hebben jullie ook last van beginnende neusverkoudheid? Heb dat al bijna zolang dat ik het spul slik dat ik verkouden neig te worden, het gebeurt alleen niet.
Zoals zoveel mensen met (beginnende) verkoudheid heeft puur met je weerstand te maken.
Je kan naakt buiten gaan staan met -10 en niet verkouden worden als je goede weerstand hebt.
Roa verlaagt je weerstand verder niet.

Dus helaas geen verband
pi_64793912
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 14:55 schreef Laur het volgende:

Als ik nu een puistje open pruts, komt er veel sneller een soort van korstje op. Het zien er wel nogal rood uit... maar het verdwijnt vrij snel. Ik weet dat ik er af moet blijven maar in sommige gevallen lukt dat eeccht niet..
Niet doen, deed ik ook teveel door roa krijg je een erg verdunde huid hierdoor beschadig je je huid erg en je krijgt enorme rode vlek
pi_64805971
Waarom gebruik jij steeds vetgedrukt

Ik slik zelf alweer 20 mg, nooit meer geslikt dan dat en werkte uitstekend. Erg milde acne, dat wel, nu is het amper acne te noemen, slechts her en der een puistje maar omdat ik maanden glad ben geweest baal ik daar enorm van en ben ik dus weer opnieuw begonnen. Bij mij is het nooit eerst erger geworden trouwens, alleen beter.
pi_64818617
Duidelijkheid
Had ik ook na maanden glad te zijn is krijgen van puisten zwaar kut.
Suc6 verder
pi_64826585
ik vind het echt raar maar mjn hoofd is heletijd rood door die ROA.. mijn hals enso is veel lichter.. is echt k*t gewoon je ziet echt duidelijk een kleurverschil.. vooral in de zon heb k dat vaak is echt geen gezicht
gaat het na de kuur weer weg of..
pi_64826870
..
pi_64830644
nu al 1 maand aan de roa, 40 mg/dag. En moet zeggen dat het nu al aan het werken is! heb geen last gehad van verergering, het is eigenlijk alleen maar verbeterd.
wat betreft de Lippen heb ik een geniaal middel van de dermatoloog gekregen, het is een mengsel van gelijke delen lanoline-vaseline-glycerine, het is bedoelt voor (in) je neus, maar de dermatoloog zij dat het perfect werkt voor droge lippen. En dat moet ik hem wel toegeven, na 1 keer smeren gelijk van de droge/gebarsten lippen af!. Het is volgens mij alleen maar op recept verkrijgbaar, dus dat is weer een nadeel!

groetjes!
pi_64832511
hoe heet die lippenmengsel dan:P zou handig zijn
pi_64836160
staat bij mij alleen fagron op als merk, voorderest heet het mengsel gewoon lanoline-vaseline-glycerine, als je vraagt bij de apotheek weten ze het heust wel!
suc6
pi_64843228
Ik voeg mezelf ook maar even toe aan dit topic, alhoewel ik misschien verkeerd zit.

Heb nu een kuur van 31 dagen doxycycline voorgeschreven gekregen in combinatie met Inderm. Zijn er mensen die ervaringen hebben met deze producten?
pi_64845731
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 22:25 schreef whateveryoulike het volgende:
het is een mengsel van gelijke delen lanoline-vaseline-glycerine, het is bedoelt voor (in) je neus, maar de dermatoloog zij dat het perfect werkt voor droge lippen. En dat moet ik hem wel toegeven, na 1 keer smeren gelijk van de droge/gebarsten lippen af!. Het is volgens mij alleen maar op recept verkrijgbaar, dus dat is weer een nadeel!
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 00:38 schreef whateveryoulike het volgende:
voorderest heet het mengsel gewoon lanoline-vaseline-glycerine, als je vraagt bij de apotheek weten ze het heust wel!
Denk dat je het beter bij de dokter kan vragen

Mn kuur is verhoogd van 30 naar 40 bij +- 50kg, uhh overdosis ofniet?
pi_64854956
Als je 50kg weegt mag je 50mg/dag, als je 60 weegt 60 mg/dag, etc...dus aan die overdosis zit je nog niet
pi_64858368
Wat Sera zegt en heel vaak wordt er ook gekeken naar de ernst van je acne, ik ken mensen die echt geen 120kg wegen maar wel 120mg per dag moeten slikken omdat ze gewoon enorm erge acne hebben. Ik slik zelf nu ook 80 terwijl ik maar 72 weeg.

Ik nog een paar dagen en dan stop ik ermee, tis nu al een maand weg en vind ik het niet nodig om de 4de maand te gaan doen. Aangezien de bijwerkingen irritant beginnen te worden. Wel even de afspraak met dokter maken dat als er iets terugkomt, ik ook terugkomen ik naar een derma wil
pi_64860235
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 17:17 schreef Yuin het volgende:
Wat Sera zegt en heel vaak wordt er ook gekeken naar de ernst van je acne, ik ken mensen die echt geen 120kg wegen maar wel 120mg per dag moeten slikken omdat ze gewoon enorm erge acne hebben. Ik slik zelf nu ook 80 terwijl ik maar 72 weeg.

Ik nog een paar dagen en dan stop ik ermee, tis nu al een maand weg en vind ik het niet nodig om de 4de maand te gaan doen. Aangezien de bijwerkingen irritant beginnen te worden. Wel even de afspraak met dokter maken dat als er iets terugkomt, ik ook terugkomen ik naar een derma wil
ok

Ik zou gewoon ook ff dat 4de maandje doen hoor! Minder kans dat het straks weer teurgkomt en je weer/langer aan de roa moet. Of een ff dat maandje een lagere dosis nemen?
Zou zonde zijn als je weer 'opnieuw' moet beginnen terwijl het nu een kwestie van ff 'doorbijten' is !
Het is maar een tipje
pi_64861934
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 18:13 schreef godkelere het volgende:

[..]

ok

Ik zou gewoon ook ff dat 4de maandje doen hoor! Minder kans dat het straks weer teurgkomt en je weer/langer aan de roa moet. Of een ff dat maandje een lagere dosis nemen?
Zou zonde zijn als je weer 'opnieuw' moet beginnen terwijl het nu een kwestie van ff 'doorbijten' is !
Het is maar een tipje
Probleem is dat de bijwerkingen in de weg komen te staan met me werk en met me sport, en zeker sinds laatste tijd. En aangezien dit al de tweede kuur is geweest ben ik er haast van overtuigd dat het niet meer terug gaat komen. Heb de afgelopen weken al gewoon om te proberen maar 20mg gepakt en dat ging prima.

Je kan het ook altijd weer opnieuw gaan gebruiken
pi_64882789
hey sera hoe gaat het met jou trouwens? is het al weg bij jou? en heb je last van bijwerkingen?
pi_64898197
Hey!

Thanks voor asking Ik gebruik het nu 3 maanden en 2 weken, en ik moet zeggen dat het al wel veel beter gaat. Het is zeker nog niet weg, ik heb nog een aantal puistjes, die vooral op m'n kaaklijn steeds verschijnen, maar ze zijn echt veel sneller weg dan voorheen, drogen gewoon lekker uit. Verder is m'n huid wel heel erg rood geworden en de plekjes waar eerst puistjes zaten zijn nu een beetje roze/paarsig, haha. Van droogheid van lippen/huid merk ik niet heel erg veel, af en toe een beetje schilfertjes, maar nu met dit koude weer...vreselijk! M'n huid voelt heel trekkerig en is aan het barsten gewoon...bluhhh. Ik zeg op naar de zomer! Ik zit nu op de 70mg/dag, weeg zelf 69kg, dus 't is wel een beetje de max zo Ik hoop echt dat die laatste puistjes ook snel indrogen en dat vooral die rode plekjes snel verdwijnen. M'n huid is dan wel een stuk gladder, maar echt mooier nog niet echt...

Oh wat ik trouwens ook merk (denk ik...): hoe meer ik drink (water enzo dus ), hoe minder droog m'n huid is, Als ik weinig drink heb ik ook echt droge handen en zelfs oorlellen, haha. De dag dat ik weer meer drink wordt het minder, das toch wel een beetje vreemd? De roa wordt sneller m'n bloed uit gewerkt ofzo?

Ik was laatst naar een concert, bestelde een biertje, nam een slok, en kreeg een soort steek in m'n buik en het werd helemaal zwart voor m'n ogen, echt zo eng! Ik dacht ojeeee komt door de roa, maar kom op dat moet toch kunnen?! Vóór de kuur heb ik dat echt nog nooooit gehad, kan best wat hebben.

Maarja, alsnog: lang leve de roa!
pi_64923651
Water werkt hydraterend voor je huid (je hoeft het niet altijd zo ver te zoeken met die crèmes) dus het klopt absoluut dat je dat merkt. Ik drink momenteel ook veel meer, niet alleen om ervoor te zorgen dat mijn huid voldoede vocht op neemt, ik heb ook gewoon vaker dorst door de Roa.
Bij mij geen droge oorlellen, maar wel aan de "rand" van mijn oren.

Ik krijg schrik voor littekens als ik jullie zo bezig hoor dus ik probeer er nu echt wel af te blijven.. gaat al beter! Wel lastig met die examens, dan begin je al sneller te "pulken" achter je bureautje.
pi_64929328
Ik ben nu +-2 maanden aan de roa en het is echt superspul.
1e maand 20mg per dag gehad, en toen ging het al vanaf het begin erg goed.
De 2e maand verhoogd naar 40mg per dag, en ik ben er nu vrijwel helemaal vanaf.
Op de langere termijn wil ik het natuurlijk ook goed houden dus ik ga nog wel mooi even door.
Maar op dit moment helemaal geen enkel puistje meer.

Dat terwijl ik het toch wel vrij ernstig had, al zeg ik het zelf.
Wat betreft de bijwerkingen, alleen last van de droge lippen.
Ik ben er erg tevreden over.
pi_64929923
k ben 2 dagen geleden mijn 3e maand ingegaan
1e maand 30 mg , 2e maand 40 mg en nu moet ik 50 mg (ik weeg 60 kg). ik merk ook bijmezelf : droge lippen, soms rare rugpijn wat ik noit eerder heb gehad en natuurlijk droge huid vooral bij mijn mond, kin, het schilfert daar. verder heb ik alleen bij mijn kin puisten en rode vlekken (grrrr dat komt door die stomme minocycline. ik had namelijk een uitbraak gehad bij de minocycline DIE puisten gingen echt zooooo langzaam weg echt ik heb nu een puist naast me lip die is er al sinds 3 maanden hij wilmaar niet weggaan echt weird gewoon .. maar goed.. verder heb ik een rode huid echt irritant bv alsi k de verwarming aanzet word ik onwijs rood , alleenmijn gezicht echt so gaar:l maar goed ik ga proberen vol te houden moet nog 4 maanden en daarna is alles weg hopelijk:D

ik wens iedereen succe smet zijn kuur hgopelijk werkt het bij iedereen en begitn iedereen met een puistloze-leven:P
pi_64945890
Mooi om te lezen dat er vooruitgang inzit bij iedereen

Zelf zit ik nu in mijn 6e week, vanaf week 3 begon het bij mij heel snel goed te gaan en tegen week vier had ik bijna nergens nog een nieuwe puist zitten. Let wel, ik heb zes jaar met zeer ernstige acne gelopen en in de eerste twee weken had ik ook nog eens een ernstige uitbraak. Het trok echter zo snel weg dat ik gewoon stomverbaasd was. Het gaat nu nog steeds goed maar ik krijg nog steeds af een toe een puistje. Ik slik 20 mg en ik krijg zowat alle bijwerkingen al terwijl ik hier lees dat het bij sommigen pas met veel meer milligrammen gebeurt. Maar bij mij werkt het nu ook al goed dus het maakt niet uit.

Nu is het een kwestie van volhouden en afwachten, ik hoop dat deze trend voortzet en dan hoop ik dat de roodheid ook weggaat en dan kan ik dit allemaal achter me laten.

sterkte iedereen.
pi_64980428
Jeuk in de ogen? Iemand last van? Het lijkt of ik het kreeg steeds nadat ik m'n pillen heb geslikt..maar kan ook toeval zijn en een vroege vorm van hooikoorts
pi_64988968
Ik heb alleen dat mn ogen heel droog zijn (denk ik), in ieder geval dat het irriteert als ik ze niet dicht doe.
pi_65068595
mijn huis schreeuw om een scrub beurt:P damnnnn maar dat mag niet he?
pi_65068606
okee ik bedoelde dus HUID:P
pi_65072903
huis mag wel hoor! hahaahaha
en huid beter van niet,want je beschadigd je huid alleen maar.
ik merk alleen dat mijn gezicht wat droog is en me lippen.
rest gaat topie en dat met 90 mg per dag.
pi_65088027
Ik werd echt helemaal gek van die 70mg/dag dat ik weer terug ben gegaan naar 60. M'n derma weet er niet van, maar ik kon m'n mond niet eens normaal open doen of m'n wangen scheurden gewoon uit elkaar. M'n hele gezicht is ook gewoon wit, niet een paar velletje paar gewoon echt alléén maar schilfers, terwijl ik daar bij de 60 echt bijna geen last van had. Dat die 10mg zo'n verschil kan maken...
pi_65115241
lol theokuh je hebt wel ggelijk mijn kamer heeft echt een beurt nodifg ahahahhaha:D

maar goed ik slik nu dus 50 mg ik merk echt da mijn ogen ook heel droog zijn nu dat had ik niet bij 30 mg en 40 mg en mijn hoofd is de hele tijd roooooooooooooood ik haat het zo erg op school zeggen ze ook steeds zo je bent rood terwijkl mij hals en zo spierwit zijn echt totaal geen gezicht:S
en in me neus scheurt het ook damnnnnnnnnnnnn ik heb geen zin meer in dit gedoe ik wil een gave huid nuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu:P
pi_65168699
ik heb dat helemaal niet cherry,dat ik een rood hooft krijg.
ik ga ook gewoon onder de zonnebank,niks aan t handje.
word gewoon bruin en niet rood hahaahaha
en slik 90mg en heb een beetje droge gezicht en lippen.
ben nu 3 de maand bezig,zit ongeveer op de helft.
en gewoon volhouden,anders is alles voor niks geweest cherry.
pi_65247683
Zonebank durf ik nu echt niet...las ergens dat als je rood wordt door de zonnebank, dus als je vlekken krijgt, dat die dan ook niet meer weggaan. Nou weet ik niet of dat echt zo is, maar ik neem het zekere voor het onzekere

Verder zijn m'n rode vlekken wel een klein beetje aan het wegtrekken, het gaat echt steeds beter! Ik slik het nu 4 maanden en begin eigenlijk echt verschil te zien! Zit gelijk een stuk lekkerder in m'n vel ook, voel me niet meer zo 'anders dan de rest', wat ik heel erg had toen ik een hoofd vol pukkels had. Ik ben zeker nog niet helemaal clean hoor, maar ik erger me er minder aan nu het wat minder geworden is. Erg fijn!

Grappig dat het bij de één al na één begint te werken en bij mij dus pas echt na 4 maanden...zo zie je maar weer dat iedereen verschillend is. Las ook ergens dat het soms pas begint te werken na de kuur, dus pas als je niets meer slikt. Das wel apart vind ik.

Volgende week weer afspraak met derma, ben benieuwd wat 'ie gaat zeggen!
pi_65248073
Zonnebank absoluut NIET doen, je huid word dunner dus je verbrand sneller, dat ten eerste. Maar omdat je huid dunner is, érg dun is, krijg je ook veel meer schadelijke straling te voorduren. Ik weet hoe graag je huidkanker wilt, maar als je dat liever niet wilt, zou ik er mooi onderuit blijven.

Er staat niet voor niets op de verpakking, fel zonlicht vermijden. En dat geld ook voor de zonnebank.
pi_65248580
ja ga niet iedere dag eronder hoor maar net t witte er vanaf.
en ik verbrand helemaal niet gewoon bruin?
maar goed zal t niet meer doen wist niet dat je huidkanker daar door kunt krijgen.
bedankt voor de tip
maar wat ik voor al heb is overal spierpijn van die roa.
ik train normaal 3 x in de week in sportschool.
maar heb zo een spierpijn dat ik dat niet meer kan.
dus al 1 maand niet getraint kan t niet meer,en dat vind ik toch wel erg hoor!
pi_65249276
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 16:04 schreef theokuh het volgende:
ja ga niet iedere dag eronder hoor maar net t witte er vanaf.
en ik verbrand helemaal niet gewoon bruin?
maar goed zal t niet meer doen wist niet dat je huidkanker daar door kunt krijgen.
bedankt voor de tip
maar wat ik voor al heb is overal spierpijn van die roa.
ik train normaal 3 x in de week in sportschool.
maar heb zo een spierpijn dat ik dat niet meer kan.
dus al 1 maand niet getraint kan t niet meer,en dat vind ik toch wel erg hoor!
Same here, vond ik grootste probleem tijdens me kuur. Ben nou klaar, en weer langzaam aan het beginnen. Die droge lippen enzo zijn nog wel wat aan te doen, maar niet kunnen trainen is wel kut
pi_65261131
Hoi,
Ik gebruik sinds een week roaccutane,
nu zit ik met het volgende probleem: Overal lees je dat je met roaccutane
beter niet in de zon kunt gaan. Nu ga ik over een paar weken op wintersport,
alleen maar zon dus. Hebben jullie in de zon gaan als een probleem ervaren?
pi_65268019
Mijn ervaring is dat als je uit de zon komt je huid echt superdroog en zwaar geirriteerd is, dus dat het echt brandt. Ook verbrand je veel sneller en kan je er vlekken/littekens aan over houden dacht ik.
Als ik jou was zou ik gewoon sunblock meenemen met heel hoge factor en je gezicht ermee insmeren.

Ben nu zelf btw 2 maanden bezig en het helpt nog voor geen meter. Nu verhoogd naar 80mg, hopen dat dat werkt anders is al die zooi voor niets geweest...
pi_65270121
@ Gustav: blijven volhouden, bij mij was het na 2 maanden ook nog echt RUK, helemaal geen verbetering, na 3 maanden begon er een beetje wat te gebeuren en nu na 4 maanden merk ik echt verschil. Niet stoppen hoor, ooit gaat het werken, echt
pi_65285791
Ik hoop het ja.
Hij heeft me nu ook Eucerin gegeven, kan iemand mij vertellen wat dat spul precies doet?
Zorgt het alleen voor minder droge huid of helpt het ook nog ergens anders tegen. Want het spul is echt ontzettend vet terwijl het op waterbasis is..
pi_65290158
Hey allemaal!

Ben nu met mijn tweede kuur bezig. Ben begonnen begin augustus en startte op 40MG per dag. Na een maand was ik alweer clean Ik zit nu op 80MG per dag sinds een maand.

Moet tot eind februari/ half maart. Mijn dermatoloog is wel van de lange kuren, de vorige kuur duurde 9 maanden! Maar goed, hoop dat het nu écht weg is én blijft!

Hoe moet je eigenlijk berekenen hoeveel je al binnen hebt gehad? Als ik op de 120MG zit kap ik er namelijk mee
pi_65291319
Hey hey!

M'n eerste post hier op FOK! Ik kom hier af en toe voor 't zweedse dames topic, en zit verder veel op GoT.

Ik heb sinds een jaar of 3 last van acne, ik heb een maand of 3 geleden 60 dagen minocycline gehad, en daarvoor benzyolperoxide. Dit heeft allemaal niet geholpen, en dus had ik vandaag een afspraak bij de dermatoloog na een whopping maand wachten.

Hij had twee keuzes, eentje was 2 maanden tabletten + lotion, de andere was ROA.
Ik had mijn keuze al van te voren gemaakt, namelijk ROA, wel mijn alcohol matigen wat een probleem zou kunnen worden, maar dan was ik er tenminste vanaf.

Dus direct bloedgeprikt, en vrijdag krijg ik de uitslag te horen, en hopen dat het feest doorgaat
Wou hier zeg maar net als velen anderen een beetje een dagboek van maken omtrent mijn acne.
www.wiimodding.nl
pi_65291634
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 17:47 schreef Pupil het volgende:
Hey allemaal!

Ben nu met mijn tweede kuur bezig. Ben begonnen begin augustus en startte op 40MG per dag. Na een maand was ik alweer clean Ik zit nu op 80MG per dag sinds een maand.

Moet tot eind februari/ half maart. Mijn dermatoloog is wel van de lange kuren, de vorige kuur duurde 9 maanden! Maar goed, hoop dat het nu écht weg is én blijft!

Hoe moet je eigenlijk berekenen hoeveel je al binnen hebt gehad? Als ik op de 120MG zit kap ik er namelijk mee
120 mg heb je allang binnen 120 mg per kilo gaat het om. Maar hier moet je je helemaal niet blind op staren. Ieder mens is anders, de een heeft genoeg aan de 3 maanden kuur en is er vervolgens 4 jaar vanaf (zoals ik) en de ander heeft na 6 maanden nog niet eens vooruitgang. Gebruik het spul gewoon voor zolang het nodig is, en stop ermee als het niet meer nodig is. Aangezien het echt rommel is, kan je beter opnieuw beginnen dan te lang doorgaan.
pi_65296527
Ik bedoelde idd de 120 MG p/KG Moet nu twee weken stoppen.. Heb contstant bloed in mijn ontlasting sinds een paar dagen en vandaag was het alleen maar bloed. Dermatoloog net gebeld en die heeft gezegd stoppen voor twee weken, de huid van binnen is waarschijnlijk ook zo droog geworden dat er iets is gescheurd. Daarna van van de 80 MG naar de 60MG... Doe ik er nog langer over! Misschien stop ik ook wel helemaal na die twee weken, het lijkt me dan wel moeilijk om weer te beginnen!

We wachten het maar af...
pi_65329092
Hallo allemaal,

Nou daar gaan we dan
Na alle lotions, creme's en alle antibioticakuren geprobeerd te hebben die je via de huisarts en dermatoloog kan krijgen had ik de moed een beetje opgegeven. Toch maar allerlei duren producten kopen en ook een kuur neoderma peelings ondergaan.
Maar helaas bleef ik fikse ontstekingen houden op mijn gezicht en rug. Om gek van te worden.
Constant jezelf willen verbergen en altijd zorgen dat je niet in het felle licht staat zodat iedereen je mooie onuitgenodigde gasten kan zien.

Vorige week was ik het weer helemaal zat en heb weer een afspraak gemaakt bij de dermatoloog. Nu gekozen voor een andere dan waar ik eerst ben geweest. Gelukkig voelde ik mij dit keer wel serieus genomen.
En ja hoor, vandaag met mijn kuur Roaccutane begonnen. 30 mg per dag.

Hopelijk zal ik niet al teveel last krijgen van de bijwerkingen. Maar ik ben al goed voorbereid.
- tubetjes Aquaphor besteld
- potjes purol gehaald
- Van de apotheek speciale creme van Roche gekregen voor de vette huid die uitgedroogd word door medicatie
- extra vochtinbrengende bodylotion van Vaseline
- oogdruppels

Dus we zien wel hoe het allemaal gaat lopen en of ik ook over een aantal maanden met een gaaf perzikhuidje mag rondlopen

[ Bericht 93% gewijzigd door sassiebassie op 22-01-2009 20:46:39 ]
pi_65350715
Succes,

Bij mij gaat t opzich ook goed, ben nu bijna 2 maanden bezig. Ik kreeg na ongeveer 3 weken een break-out. Dat was niet zo fijn . Ik kan nog niet echt zeggen dat ik nu echt merk dat t wat doet. Het lijkt allemaal wel wat rustiger te worden in me gezicht, maar op mn rug wordt het eigenlijk alleen maar erger.. Bijwerkingen vallen bij mij allemaal nog wel mee, alleen droge lippen, en droge ogen..

Timotees
pi_65383015
zijn er hier mensen die foundation gebruiken tijden de roa?
pi_65392192
Hi PoisionedCherry,

Ben nu natuurlijk pas net bezig. Maar ik gebruik nog steeds foundation. Nu is mijn huid al wel wat droger aan het worden, dus het is de vraag of ik het blijf gebruiken. Denk dat kleine velletjes met foundation erop niet zo mooi staat.

Groetjes.
pi_65430827
Ik gebruikte in het begin ook nog steeds foundation (dat deed ik vroeger elke dag, huidskleur foundation, simpelweg om de puistjes te camoufleren..) maar ben daar al snel mee gestopt want het ziet er inderdaad niet uit. Droge plekken in je gezicht worden er alleen maar droger van en dan sta je inderdaad vol velletjes. Ik zou zeggen: gewoon even op de tanden bijten en "naakt" rondlopen, binnen een paar weken ben je van je puistjes verlost!
pi_65459887
Nou maandag word ik gebeld door de dokter om mijn akkoord te geven om te beginnen aan de kuur!
Moet natuurlijk mijn bloedtest wel positief zijn

Ik weet eigenlijk nog niet hoeveel ik per dag ga krijgen... wat raden jullie mij ongeveer aan? Ik weeg zo'n 70/71 Kg.
STILL IS!
pi_65460346
Zo, ik heb vandaag mijn medicijnen gehad.
20 MG capsules, 2 maal per dag innemen ( ik weeg 60 kilo)
Rond welke tijd nemen jullie ze in? (bij meerdere capsules) Ik was van plan 's ochtends net na het eten (van het ochtendeten moet ik aaaltijd poepen, dus ik ben bang dat het dan mijn lichaam snel verlaat? Onterecht? Of toch niet?) En 's avonds tijdens het eten.
En hoe zit het bij jullie met scheren? Is ook verboden ofniet?

Dank
www.wiimodding.nl
pi_65463233
Hey Maarten,

Ik weeg ook 60 kilo, ook 40 mg per dag. Nu 60 mg, maar oke. Ik slikte toen er een toen ik aan het ontbijten was, en eentje tijdens het avondeten. De dermatloog raadde mij dit aan.
Met scheren, daar kwam ik hier een handige tip over. In plaats van in de ochtend te scheren, scheer ik nu voordat ik naar bed ga. Dan is je huid tenminste overdag niet zo rood. Je huid heeft dan s'nachts nog een beetje de tijd om te herstellen. Sowieso scheer ik met scheerapparaat. Mesjes deed heel veel zeer op m'n puisten.


Succes, Timotees
pi_65476277
als je op 2 tijdstippen moet innemen is het zo dat tussen deze 2 tijdstippen een minimaal aantal tijd moet zitten? bv ik ontbijt meestal om 12 uur omdat ik altijd slaap tot 11 uur ofso LOL.. en avond eten meestal 6/7 uur en dan neem ik dus op deze tijdstippen ? ik d8 laastt dus zo van: hmm erzit 6 uur tussen is dat wel oke?
pi_65476660
Ik neem het altijd op compleet willekeurige tijdstippen, maar meestal rond 12u en 6u savonds.
Soms als ik geen tijd heb neem ik ze alle vier tegelijk in. Ik weet niet of het iets uitmaakt.
pi_65492041
In de bijsluiter staat dat je geen dubbele dosis mag nemen, er moet minimaal 4 uur tussen de 2 tijdstippen zitten. Het lijkt me dus niet verstandig, om ze allemaal tegelijk in te nemen, als je je lever heel wilt houden..
pi_65493166
hallo,

ik ben nu ongeveer 3.5 maand bezig met 20mg en eigenlijk zijn al mijn puisten weg en is mijn gezicht helemaal glad. alleen heb ik nu nog op mijn wangen van die vlekjes waardoor het nu nog lijkt of ik onder zit.
gaan die vlekjes ook nog weg door de pillen of moet ik daar wat anders voor doen?

ik heb van andere gehoord dat ze slakkenslijm creme of sudo creme gebruiken maar mag je dit gewoon tijdens je kuur 's avonds opsmeren aangezien het erg vet is? anders komen dalijk die puisten weer terug en daar heb ik echt geeeen zin in.
pi_65497658
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:49 schreef johnnyvegas het volgende:
hallo,

ik ben nu ongeveer 3.5 maand bezig met 20mg en eigenlijk zijn al mijn puisten weg en is mijn gezicht helemaal glad. alleen heb ik nu nog op mijn wangen van die vlekjes waardoor het nu nog lijkt of ik onder zit.
gaan die vlekjes ook nog weg door de pillen of moet ik daar wat anders voor doen?

ik heb van andere gehoord dat ze slakkenslijm creme of sudo creme gebruiken maar mag je dit gewoon tijdens je kuur 's avonds opsmeren aangezien het erg vet is? anders komen dalijk die puisten weer terug en daar heb ik echt geeeen zin in.
Ik heb precies hetzelfde! Als ik met m'n hand over mn wang ga dan voel ik gewoon geen eens bobbeltje, helemaal glad, maar daar is niks van te zien als ik in de spiegel kijk! Lijkt alsof er niks is veranderd... Ben inderdaad ook benieuwd of het vanzelf wegtrekt of dat iemand er een goede tip voor heeft
pi_65522749
Begin echt te merken dat mijn gezicht aan het werken is... de uitbraak zit er denk ik aan te komen.
Krijg weer wat onderhuidse ontstekingen die ECHT heel gevoelig en pijnlijk zijn.
Mijn lippen beginnen al echt droog te worden, dus ben echt als een malle aan het smeren.
Vanmorgen had ik al wat meer droge plekjes met velletjes enzo.

Wat gebruiken jullie eigenlijk allemaal voor creme's?? Ik ben namelijk bang dat als ik echt iets vets erop ga smeren dat je juist de werking van roac gaat tegenwerken....

Verder heb ik maandag de dermatoloog gesproken en hij zei dat ik op 30 mg er dag blijf. Dus ben nog wel dik 7 maanden bezig.
pi_65525451
Ik gebruik alleen "koelzalf zonder rozenolie". En dan, op advies van de dermatoloog, alleen op m'n lippen, neus en droge handen. Ze zei, dat het het beste was om helemaal niks op m'n puisten te smeren, aangezien het de bedoeling was dat die uitdroogde. Ze zei dat dat als je je puisten ook insmeerde, dan had dat hetzelfde effect als make-up, het sluit af.
pi_65594818
haj,
ik heb nu een aantal pagina's gelezen.. en maar besloten dat ik ook maar is een berichtje ga posten
ik slik 30 MG per dag, ik heb wel acne in me gezicht.. ik had eerst gedacht dat de dermatoloog me
een aansteller vond omdat het niet extreem veel was.. maar integendeel zelfs
ik ben veel onzekerder geworden door de acne terwijl ik eerder zo zeker was over mezelf,
maarja ik haat het om overdag buiten te zijn of als er veel licht is.. ik heb ook veel last droge huid en
velletje's op me voorhoofd en lippen echt heel leijk maarja
ik moet maandag weer bloedprikken en heb woensdag weer een afspraak met de dermatoloog
pi_65594927
Heeeeeerlijk, ik ben nu 3 weken geleden gestopt met Roaccutane na een kuur van 3 maanden en nog steeds nergens last van. Me huid begint gelukkig want minder extreem droog te worden, en beetje gezonder eruit te zien. En kan gewoon chips/chocolade/slagroom alles eten zo fantastisch haha.

Dus voor iedereen, volhouden want het komt goed
pi_65595059
hoeveel MG slikte je per dag ? ik moet nog wel maanden..
pi_65595233
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 14:28 schreef heartbreakster het volgende:
hoeveel MG slikte je per dag ? ik moet nog wel maanden..
Dit was me tweede kuur (eerste kuur was 4 jaar geleden) anyway, ik slikte nu
maand een: 30mg
maand 2&3 80 mg
pi_65600665
Hi Yuin,

Lekker hoor dat het goed gaat Zal wel genieten zijn.

Vandaag toch zo iets vreemds gehad. Ik dacht dat ik een velletje had zitten op mijn kin. Dus ik wilde die met een pincet weghalen. Nou ik voelde gewoon dat ik iets uit mijn huid trok en keek naar de pincet. Potverdorrie zat er toch een joekel van een uitgedroogde meeeter aan hahahaha. Gelukkig verder niets aan de hand

Hoe zijn jullie eigenlijk om gegaan met je outbreak?? Als je een witte kop had... liet je die dan zitten?? Of toch weghalen.
pi_65601573
Ahoi

Vijfde dag vandaag.
De eerste 3 dagen echt veeel last gehad van uitgedroogde ogen, vandaag nog maar 2 keer gedruppelt en die pijn/irritatie begint gelukkig te verminderen. Nog wel een zonnebril op als ik buiten ben/ op de fiets vanwege de koude in mijn ogen snijdende wind. Verder gisteren op een feestje 2 biertjes op ( was hier heeel voorzichtig mee), en vandaag gelukkig absoluut geen last van gehad als in rare reacties van mijn lichaam. Vond ik wel tof.

Na hoeveel dagen zagen jullie redelijke verbeteringen?
Ik heb nergens dikke puisten, maar mijn gezicht zit helemaal vol met kleine mee-eters. (dus waarschijnlijk/hopelijk niet erg veel littekens aan het einde)

@ Heartbreakster:
Hoelang ben je al bezig? En al die tijd 30mg geslikt?
www.wiimodding.nl
pi_65603696
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 17:59 schreef sassiebassie het volgende:
Hi Yuin,

Lekker hoor dat het goed gaat Zal wel genieten zijn.

Vandaag toch zo iets vreemds gehad. Ik dacht dat ik een velletje had zitten op mijn kin. Dus ik wilde die met een pincet weghalen. Nou ik voelde gewoon dat ik iets uit mijn huid trok en keek naar de pincet. Potverdorrie zat er toch een joekel van een uitgedroogde meeeter aan hahahaha. Gelukkig verder niets aan de hand

Hoe zijn jullie eigenlijk om gegaan met je outbreak?? Als je een witte kop had... liet je die dan zitten?? Of toch weghalen.
Ik vond het wel lollig om ze uit te knijpen maakte er echt me speciale momentje van Heb er niet echt littekens door gekregen ofzo, er blijft bij mij ook niet langer dan gewoonlijk een wondje ofzo. Wel op handen enzo, als je daar wondjes op krijgt dan blijven die er nog wel zitten gedurende heel je kuur
pi_65642018
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 19:38 schreef Yuin het volgende:

[..]

Ik vond het wel lollig om ze uit te knijpen maakte er echt me speciale momentje van Heb er niet echt littekens door gekregen ofzo, er blijft bij mij ook niet langer dan gewoonlijk een wondje ofzo. Wel op handen enzo, als je daar wondjes op krijgt dan blijven die er nog wel zitten gedurende heel je kuur
Dat heb ik dus ook! Ik ga regelmatig doggysitten op een puppy en hij houdt dus nog erg van handenbijten... mijn handen zitten echt onder kleine korstjes en ze gaan maar niet weg!

Ik kan het niet laten om witte puntjes uit te knijpen, al is het soms echt een dilemma: zonder wit puntje rondlopen of misschien weer een klein putje erbij.. Als ik ze nu uitduw komt er inderdaad echt een hele "sliert" (klinkt nogal wansmakelijk, haha) uit, geeft echt zo'n goed gevoel van; die is er echt volledig uit!

Ik heb mij wel laten vertellen dat kleine 'putjes' nog weggaan? Het best behandel je die door wekelijks eens te scrubben, maar dat kan ik nu natuurlijk niet maken... gebruiken jullie eventueel een specifieke zalf of zo om die toch te behandelen? Of is dat iets voor na de kuur?
pi_65660582
Ik heb vandaag de roa opgehaald en ga morgen beginnen...
Meteen ff iemand gemaild voor dat spul voor de lippen, geen zin om 'smorgens wakker te worden met kapotte lippen.. want ik lul altijd zo veel xD
STILL IS!
  maandag 2 februari 2009 @ 18:00:11 #255
215531 tenenkaas
Never give up, Never back down
pi_65663943
na een tijdje van afwezigheid meld ik me ook maar weer eens,
Mijn kuur gaat perfect, enige nadeel zijn me droge lippen maar me huis is helemaal glad. Ik moet nog even doorzetten tot april en dan mag ik afbouwen.

@sassiebassie: als het niet te groot is, en bijvoorbeeld in het weekend, dan liet ik het zeker zitten. En anders heel voorzichtig en steriel weghalen. Maar liefste laten zitten natuurlijk. Hoe moeilijk het ook is soms
wit-rood-wit zit in ons bloed,
we zijn de beste en zo goed,
ik spring me hele leven lang,
voor AJAX AMSTERDAM!
pi_65674138
Hoewel deze post niet helemaal over Roaccutane gaat, wou ik jullie toch even het volgende vragen.

Ik gebruik nu bijna een week Tretinoine + Dalacin T tegen mijn acné. Na 6 weken moet ik terugkomen en dan mag ik beslissen of ik aan de Roa ga of niet (onder overleg uiteraard).

Op dit moment verminderd mijn acné wel, heb ik het idee, alleen sinds zondag heb ik een extreem droge, rode huid (ben net een clown) en het schilverd als een gek.

Vraag me af of dit normaal is, en mocht dit niet normaal zijn, is het dan slim om aan de Roa te gaan of zal dit hetzelfde effect geven?

heb nu wel Sudocrem gekocht, misschien dat het wat uitricht.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 12:09:09 #257
244118 Anoniemo
niet lachen=niet leven
pi_65687480
heeey mensee,

uhmm jaaa waar zal ik beginnen, ik kreeg ongeveer 2 1/2 jaar last van erge acne op mijn gezicht, dat is inmiddels uitgebreid tot mijn schouders en borst, ik heb er erg onder geleden en elk puistje stond gewoon voor agressie, sommige mensen gaan huilen, sommige mense gaan zich opsluiten, nou en ik bouwde een schild om mij heen, als ik ook maar zag dat iemand naar mij keek antwoorde ik met WAT KIJK JE NOU, en stond alweeer klaar om hem een klap te verkopen, ik ben nu 17 jaar bijna 18, ik heb gelukkig wel me diploma kunnen behalen, terwijl ik er geen flikker voor heb gedaan en alleen maar liep te blowen elke dag omdie kut puisten te vergeten, ik ging toen naar ROC maar ik voelde me zo bekeken en zo down en lelijk ik vond het gewoon niet eerlijk, niet eerlijk dat mensen uit mijn klas elke pauze naar de snackbar gingen en dat ze tog de huid behouden waar ik jaren over droom, dat leiden nattuurlijk weer tot agresieve gevoelens tot gevolg dat ik van school ben getrapt... nu heb ik geen school, heb ik geen werk, heb ik geen ZIN IN HET LEVEN zolang ik puisten heb, ik was zoown vrolijke jongen altijd buite altijd voetballe sporte noem het maar op uitgaan meisjess alles waar mijn leven over gaat is gestopt.. ik zit nu elke dag binnen achter me computer, en gelukkig heb ik nog vrienden die elke dag langs komen ,genoeg vrienden heb ik, maja die komen hier even een joint roken.. mijn ouders vroegen mij natuurlijk wat er aan de hand was?? alsof dat niet duidelijk was maja ik legde ze uit, dat ik zo erg met mijn acne zat dat ik me liever een jaar opsluit op me kamer dan dat ik een jaar naar school moet met dit gezicht, ik had gewoon geen zin meer in het leven,, zoooveel dingen gebruikt middeltjes pillen you name it i done it...... zoveel dokters hebben mij dingen belooft dat ik niemand meer geloofde.. en het gevoel had van eerst zien dan geloven.!!
ik heb zelfs 3 LASERBEHANDELINGEN gedaan wat zowiezo zou helpen en er zoude helemaal geen puistjes meer komen elk klein plekje op mijn hoofdhuid was gelaserd.. maja wat denk je het hielp NIX daar ging 1000 euro weer is naar de haaien.. ook nog bij mijn derma spulletjes gekocht van 70 euro per tube dat ook voor geen flikker hielp... dus toen dacht ik ja.. ik ben bijna 18 ik heb geen zin in het leven ik ben hardstikke agressief ik blow elke dag t geen school geen baan.. ik zit ongeveer op mijn dieptepunt, ik had al eerder roacutane aangeboden gekregen maar vond dit toch eng en zag dit als mijn laatste redmiddel,, duss nu ik naar de dokter gegaan
zit nu 19 dagen aan de roacutane,, bijwerkingen:
-veel jeuk sinds de laatste tijd(maar kan ook betekenen dat het werkt)
-droge lippen (sinds 1 week)
-hele droge huid ,, schilfers enz...
-droge ogen ofzo (ik zie wat minder goed heb ik t gevoel herkent iemand dit)
-en heb al 2 outbreaks gehad,(gister waren er 15!!!!!!!! nieuwe kleine witte bijgekomen, dat 1 dag daarna al weg is!!
ik geef jullie een tip!! laat alles lekker zoals het is, zo min mogelijk creme smeren en laat alles zitten niet even uitknijpen (want het is tog maar een kleintje denk je dan) of wegvegen , dat maakt het erger en de volgende dag zitten er 3 nieuwe.
zoow dat was mijn verhaal dit is de 1e x dat ik mijn verhaal deel.. IK HOOP OP REACTIES want heb het gevoel dat ik egt in de bodem van de put zit en kan er met niemand over praten..
bedankt voor het luisteren groete ANONIEMO
pi_65688637
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 12:09 schreef Anoniemo het volgende:
heeey mensee,

uhmm jaaa waar zal ik beginnen, ik kreeg ongeveer 2 1/2 jaar last van erge acne op mijn gezicht, dat is inmiddels uitgebreid tot mijn schouders en borst, ik heb er erg onder geleden en elk puistje stond gewoon voor agressie, sommige mensen gaan huilen, sommige mense gaan zich opsluiten, nou en ik bouwde een schild om mij heen, als ik ook maar zag dat iemand naar mij keek antwoorde ik met WAT KIJK JE NOU, en stond alweeer klaar om hem een klap te verkopen, ik ben nu 17 jaar bijna 18, ik heb gelukkig wel me diploma kunnen behalen, terwijl ik er geen flikker voor heb gedaan en alleen maar liep te blowen elke dag omdie kut puisten te vergeten, ik ging toen naar ROC maar ik voelde me zo bekeken en zo down en lelijk ik vond het gewoon niet eerlijk, niet eerlijk dat mensen uit mijn klas elke pauze naar de snackbar gingen en dat ze tog de huid behouden waar ik jaren over droom, dat leiden nattuurlijk weer tot agresieve gevoelens tot gevolg dat ik van school ben getrapt... nu heb ik geen school, heb ik geen werk, heb ik geen ZIN IN HET LEVEN zolang ik puisten heb, ik was zoown vrolijke jongen altijd buite altijd voetballe sporte noem het maar op uitgaan meisjess alles waar mijn leven over gaat is gestopt.. ik zit nu elke dag binnen achter me computer, en gelukkig heb ik nog vrienden die elke dag langs komen ,genoeg vrienden heb ik, maja die komen hier even een joint roken.. mijn ouders vroegen mij natuurlijk wat er aan de hand was?? alsof dat niet duidelijk was maja ik legde ze uit, dat ik zo erg met mijn acne zat dat ik me liever een jaar opsluit op me kamer dan dat ik een jaar naar school moet met dit gezicht, ik had gewoon geen zin meer in het leven,, zoooveel dingen gebruikt middeltjes pillen you name it i done it...... zoveel dokters hebben mij dingen belooft dat ik niemand meer geloofde.. en het gevoel had van eerst zien dan geloven.!!
ik heb zelfs 3 LASERBEHANDELINGEN gedaan wat zowiezo zou helpen en er zoude helemaal geen puistjes meer komen elk klein plekje op mijn hoofdhuid was gelaserd.. maja wat denk je het hielp NIX daar ging 1000 euro weer is naar de haaien.. ook nog bij mijn derma spulletjes gekocht van 70 euro per tube dat ook voor geen flikker hielp... dus toen dacht ik ja.. ik ben bijna 18 ik heb geen zin in het leven ik ben hardstikke agressief ik blow elke dag t geen school geen baan.. ik zit ongeveer op mijn dieptepunt, ik had al eerder roacutane aangeboden gekregen maar vond dit toch eng en zag dit als mijn laatste redmiddel,, duss nu ik naar de dokter gegaan
zit nu 19 dagen aan de roacutane,, bijwerkingen:
-veel jeuk sinds de laatste tijd(maar kan ook betekenen dat het werkt)
-droge lippen (sinds 1 week)
-hele droge huid ,, schilfers enz...
-droge ogen ofzo (ik zie wat minder goed heb ik t gevoel herkent iemand dit)
-en heb al 2 outbreaks gehad,(gister waren er 15!!!!!!!! nieuwe kleine witte bijgekomen, dat 1 dag daarna al weg is!!
ik geef jullie een tip!! laat alles lekker zoals het is, zo min mogelijk creme smeren en laat alles zitten niet even uitknijpen (want het is tog maar een kleintje denk je dan) of wegvegen , dat maakt het erger en de volgende dag zitten er 3 nieuwe.
zoow dat was mijn verhaal dit is de 1e x dat ik mijn verhaal deel.. IK HOOP OP REACTIES want heb het gevoel dat ik egt in de bodem van de put zit en kan er met niemand over praten..
bedankt voor het luisteren groete ANONIEMO
Sja, het is opzich wel te begrijpen. Ik kan me van mn middelbare schooltijd nog herinneren dat mensen die veel puisten hadden zich niet altijd even fijn in hun vel voelde. En daar ook middeltjes voor kregen wat uiteraard niet goed werkten. Hopen dat de roa bij jouw wel goed werkt!
Ik zelf en mn vrienden kregen er ook last van, en dat ging na een aantal jaar bij de meeste over. Bij mij niet echt, maar ik heb nooit erg veel last gehad van acne, maar het waren bij mij altijd zware jongens, altijd max een stuk of 3 / 4 wat meer op een abces leek
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_65693379
Nou, vanaf volgende week doe ik mee. *Zucht*
Geen zin an, maar vooruit. Hopelijk van korte duur.
pi_65696117
Ik ben ook 18 jaar en zit op het ROC, ik heb opzich ook best "last" van mijn puisten.. maar het is niet zo dat ik me er voor opsluit gelukkig.
Op een gegeven moment kent toch iedereen die dicht bij je staat je als iemand met acne en gelukkig begrijpt iedereen ook dat je er niks aan kunt doen.
Toch vind ik het vooral moeilijk om nieuwe mensen te leren kennen bijv. meisjes in een discotheek...
Ik voel me dan altijd super onzeker en daar wilde ik gewoon vanaf , vandaar dat ik nu met mijn 2e dag bezig ben;)
2 x per dag een capsule van 20 mg... ik hoop dat het gaat helpen!
STILL IS!
pi_65698896
@ Anoniemo.

Heftig verhaal, in sommige delen ook wel herkenbaar.
Ik kan je wel antwoord geven op een van je vragen over de droge ogen:
Ja, heb ik ook, bij mij ging het meer op hoofdpijn vanuit m'n ogen lijken.
3 dagen nadat ik begonnen was oogdruppels gehaald bij de apotheek want het was een hel, concentratie helemaal weg enzo. Nu gaat het gelukkig wel beter. Misschien een tip: als ik naar school fiets (13 km heen, en dus ook weer terug) doe ik altijd een zonnebril op vanwege de harde koude wind die in m'n ogen blaast, helpt ook wel Verder druppel ik ze nu ongeveer 3 x per dag denk ik.

Ik heb ook een vraagje, maar ik zit nu op dag 8, 40 mg p/dag weeg 60 kilo, en m'n huid voelt zo onaangenaam, daarom de vraag: wat gebeurt er als je scrubt? Heeft iemand hier ervaring mee?

Dank
www.wiimodding.nl
  dinsdag 3 februari 2009 @ 22:28:08 #262
242480 _DeBron_
Omdat het kan.
pi_65712764
Hmm herkenbaar allemaal. Mensen, ik ben inmiddels bijna 24 maar heb ook nog steeds last van acne. "Na je 23e gaat het waarschijnlijk wel over" ja dus mooi niet. Het is eigenlijk alleen maar verergert, met name in de nek vanwege de baardgroei. Ik heb 3 jaar geleden roaccutane (40mg) gebruikt, niet via de huisarts/dermatoloog maar via een ander (duur) kanaal. Dit ga ik niet noemen omdat dit volstrekt onverantwoord was en is gezien de bijwerkingen die kunnen optreden. Ik heb dit destijds niet volledig afgemaakt volgens de geldende richtlijnen vanwege de kosten (arme student he). Nu heb ik voor 23 februari een afspraak met de dermatoloog en ik hoop dat hij/zij mij roaccutane gaat voorschrijven. Ik moet zeggen dat ik er niet als een grindtegel bijloop maar ik heb naast een erg vette huid vrijwel continu 4 of 5 puisten met daarnaast "vlekken" van net vergane acne op mijn gezicht, deze blijven ook wel vrij lang zitten ondanks alle middeltjes die er te krijgen zijn. Overigens komen en gaan ze wel met vlagen (ongeacht voeding, wel/niet aanzitten etc. etc.) Een antibiotica kuur heeft ook helemaal niets geholpen bij mij. Mensen slaan niet met schrik achterover als ze mij zien, maar jullie weten zelf ook dat een gewone, gave huid is wat je wil. Zeker als je 23-24 bent en moet gaan solliciteren voor een baan, zoals ik. Ik zal mijn bevindingen posten de komende tijd. Sterkte aan jullie allemaal, vooral anoniemo; jongen het gaat vanaf nu alleen maar beter!

[ Bericht 3% gewijzigd door _DeBron_ op 03-02-2009 22:50:47 (Onvolledig) ]
Ik ben niet zo van de pakkende oneliners.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 22:31:16 #263
244118 Anoniemo
niet lachen=niet leven
pi_65712946
bedankt voor jullie reacties het doet me goed
pi_65734046
Yeey , vandaag mijn eerste 2 tubbetjes Aquaphor binnen gekregen...
Hoewel ik ze nog niet echt nodig heb.. ( dag 3)
Ben in iedergeval goed voorbereid , moet alleen nog spul fixxen voor de droge ogen.. want ik draag contactlenzen!
Heeft iemand daar misschien een tip voor?
STILL IS!
pi_65764893
Ik zou nog niet te snel achter oogdruppels of andere middeltjes gaan hoor, ik draag ook lenzen en ik kan ze zonder problemen blijven dragen.
pi_65771447
Kom ik ook achter... Ik ben nu bij de 4e dag en heb nog helemaal geen droge lippen / ogen...
STILL IS!
pi_65773125
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 16:44 schreef JAOENT-OEN het volgende:
Kom ik ook achter... Ik ben nu bij de 4e dag en heb nog helemaal geen droge lippen / ogen...
Wat ik soms nog wel eens doe (met zachte lenzen) is 's avonds ze een keer uitdoen, vloeistof eroverheen, en dan weer indoen. Volgens mij heeft trouwens niet iedereen last van droge ogen.
That moment is a crossroads where everything you want will collide with everything standing in your way.
pi_65787319
Ik heb 8 weken aan de Roa gezeten. Lichtelijk last van mijn ogen gehad (met lenzen) maar niet zoveel dat ik ging druppelen. Het kan dus meevallen.. verder alleen droge lippen (op 40mg p/dag)

Zit nu 3 maanden na het stoppen van de Roa en de acne begint weer terug te keren Ik heb overigens nog steeds last van haaruitval na 3 maanden tijd. Mijn dermatoloog zeg dat de tijd het zal verhelpen, en dat het langzaam terug zou moeten keren.. maar de uitval duurt nog voort

Voor de mensen die het overwegen aan de Roa te beginnen, denk goed na wat de gevolgen van de bijwerkingen kunnen zijn. Overigens werkte de Roa wel bij mij na 2 weken gelijk tot een week geleden. Hat nadeel is dat mijn acne voornamelijk bestaat uit onstekingen ipv kleine puistjes.. Misschien dat ik maar de minocycline weer is moet gaan proberen..
pi_65788013
Hoe heftig moet je acné zijn voor deze kuur door te dokter in overweging wordt genomen?
pi_65791720
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 00:25 schreef Basto het volgende:
Ik heb 8 weken aan de Roa gezeten. Lichtelijk last van mijn ogen gehad (met lenzen) maar niet zoveel dat ik ging druppelen. Het kan dus meevallen.. verder alleen droge lippen (op 40mg p/dag)

Zit nu 3 maanden na het stoppen van de Roa en de acne begint weer terug te keren Ik heb overigens nog steeds last van haaruitval na 3 maanden tijd. Mijn dermatoloog zeg dat de tijd het zal verhelpen, en dat het langzaam terug zou moeten keren.. maar de uitval duurt nog voort

Voor de mensen die het overwegen aan de Roa te beginnen, denk goed na wat de gevolgen van de bijwerkingen kunnen zijn. Overigens werkte de Roa wel bij mij na 2 weken gelijk tot een week geleden. Hat nadeel is dat mijn acne voornamelijk bestaat uit onstekingen ipv kleine puistjes.. Misschien dat ik maar de minocycline weer is moet gaan proberen..

Is 8 weken voor ontstekingen niet wat kort?? Of ligt dat nou aan mij.....
pi_65792048
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 00:25 schreef Basto het volgende:
Ik heb 8 weken aan de Roa gezeten. Lichtelijk last van mijn ogen gehad (met lenzen) maar niet zoveel dat ik ging druppelen. Het kan dus meevallen.. verder alleen droge lippen (op 40mg p/dag)

Zit nu 3 maanden na het stoppen van de Roa en de acne begint weer terug te keren Ik heb overigens nog steeds last van haaruitval na 3 maanden tijd. Mijn dermatoloog zeg dat de tijd het zal verhelpen, en dat het langzaam terug zou moeten keren.. maar de uitval duurt nog voort

Voor de mensen die het overwegen aan de Roa te beginnen, denk goed na wat de gevolgen van de bijwerkingen kunnen zijn. Overigens werkte de Roa wel bij mij na 2 weken gelijk tot een week geleden. Hat nadeel is dat mijn acne voornamelijk bestaat uit onstekingen ipv kleine puistjes.. Misschien dat ik maar de minocycline weer is moet gaan proberen..
8weken is veeeeels te kort
pi_65795888
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 10:24 schreef jiah het volgende:

[..]

8weken is veeeeels te kort
Dat was ook wel te kort. Maargoed mijn acne was al voor 5 weken 100% verdwenen en had vanaf week 4 last van haaruitval wat mij deed stoppen met de kuur. Maar het haaruitval is nog steeds..
pi_65828447
mensen ik ben nu al 3 maanden bezig met ROA
ik heb geen outbreaks gehad het ging al meteen goed bij mij meteen een vermindering..
eigenlijk zou ik nu al kunne stoppen denk ik maar ik ga denk ik 4e maandook afmaken en dan kap ik ermee
he enige waar ik mee zit: ROODHEID het is gewoon GEEN gezicht mijn puisten zijn weg maar mijn wangen zijn steeds rood echt lelijk gewoon zelfs foundation dekt het niet:l
verder last van erg droge lippen (ik speel er heeletijd mee velletjes eraftrekken enzo LOL)
en droge ogen,
mijn huid schilfert niet, moet je huid schilferen wil het effect hebben?
pi_65849625
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 01:16 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Hoe heftig moet je acné zijn voor deze kuur door te dokter in overweging wordt genomen?
Wordt voorgeschreven bij (ranzige plaatjes alert) nodulocystische acne/acne conglobata OF therapieresistente acne.
In de praktijk betekent dat je in de eerste instantie benzoylperoxide gaat smeren (apotheek, vrij verkrijgbaar), dan naar de HA gaat en daar clindamycine of erytromycine krijgt (topische antibiotica, deppertjes) dan minocycline of andere tetracyclines krijgt (orale antibiotica, kuur van 3+ mnd), en DAN pas in aanmerking komt voor een doorverwijzing naar de dermatoloog en een kuur van dit spul (5+ mnd). Reden: extreem heftig medicijn, en absoluut te vermijden als het niet zwaar noodzakelijk is. Ben je een vrouw, dan kun je ook nog bepaalde orale anticonceptie overwegen (Diane-35 of Yazmin) - die hebben een anti-androgeen effect en verminderen acne dramatisch.
Enige uitzondering op bovenstaande volgorde is ongewoon zware acne waarbij de HA inschat dat de andere therapieën niet het gewenste effect zullen geven.
pi_65849877
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 14:33 schreef PoisionedCherry het volgende:
mijn huid schilfert niet, moet je huid schilferen wil het effect hebben?
Zou ik ook wel willen weten..?
quote:
Op zondag 8 februari 2009 15:16 schreef veuve_amiot het volgende:

[..]

Enige uitzondering op bovenstaande volgorde is ongewoon zware acne waarbij de HA inschat dat de andere therapieën niet het gewenste effect zullen geven.
Nee dus. Ik heb het ook van de HA en had geen hele zware acne.
Dus 'enige uitzondering' is een beetje overdreven
pi_65879731
quote:
Op zondag 8 februari 2009 15:22 schreef jiah het volgende:

[..]

Zou ik ook wel willen weten..?
[..]

Nee dus. Ik heb het ook van de HA en had geen hele zware acne.
Dus 'enige uitzondering' is een beetje overdreven
Ik zei dat zware acne de enige reden waarom je direct isotretinoine voorgeschreven krijgt, zonder daarvoor antibiotica en de hele meuk geprobeerd te hebben... Niet dat je *nooit* isotretinoine krijgt bij lichtere acne. Zie mijn opmerking over therapieresistente acne.
pi_65880501
quote:
Op maandag 9 februari 2009 14:08 schreef veuve_amiot het volgende:

[..]

Ik zei dat zware acne de enige reden waarom je direct isotretinoine voorgeschreven krijgt, zonder daarvoor antibiotica en de hele meuk geprobeerd te hebben... Niet dat je *nooit* isotretinoine krijgt bij lichtere acne. Zie mijn opmerking over therapieresistente acne.
ik heb het ook direct voorgeschreven gekregen hoor. 10 min later stond ik in de apotheek met een doosje. En geen andere zooi geprobeerd op de pil na en 1x antib maar dat was toen al 1 1/2 jaar geleden.

Dus jou 'bewering' klopt niet en ik ben nìèt de enigste die het bij lichtere acne zo '1,2,3' krijgt
pi_65884441

Dan heb je dus de pil (Diane-35, neem ik aan) en antibiotica (topisch of oraal) gehad vóór isotretinoine. Wat was je punt ook al weer?
pi_65885222
Mischien moet jij je eigen teksten nog eens doorlezen;
ik citeer
"zonder daarvoor antibiotica en de hele meuk geprobeerd te hebben"

'en de hele meuk'.. ik kan nog wel 20 medicijnen bedenken die daar bij horen en ik niet heb gebruikt.
pi_65885679
quote:
Op maandag 9 februari 2009 16:49 schreef jiah het volgende:
Mischien moet jij je eigen teksten nog eens doorlezen;
ik citeer
"zonder daarvoor antibiotica en de hele meuk geprobeerd te hebben"

'en de hele meuk'.. ik kan nog wel 20 medicijnen bedenken die daar bij horen en ik niet heb gebruikt.
Antibiotica is antibiotica, het heeft niet veel zin om allerlei soorten te gaan zitten gebruiken.
That moment is a crossroads where everything you want will collide with everything standing in your way.
pi_65887883
Kut roaccutane, bijna 2,5 jaar later nog steeds droge lippen!
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_65898617
quote:
Op maandag 9 februari 2009 18:19 schreef MoneyTalks het volgende:
Kut roaccutane, bijna 2,5 jaar later nog steeds droge lippen!
Maar ja acne is wél verdwenen?
In dat geval zou ik eens goed afwegen waar je nou het meest een hekel aan hebt / had
STILL IS!
pi_65900477
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 01:16 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Hoe heftig moet je acné zijn voor deze kuur door te dokter in overweging wordt genomen?
Wil toch nog even wat posten in dit topic!

Zelf al 8 jaar acne. Redelijk veel en het laatste half jaar van die onmundige onderhuidse puisten die niet overdreven meer als een cm. grote hadden.

Dus naar de dokter en benzoylperoxide gekregen. Ruim een maand gebruikt maar mn puisten bleven. Mee-eters vielen wel letterlijk van mn gezicht.

Weer terug en er Clindamycine (antibiotica) erbij gekregen. Ruim een maand gebruikt en het werd in het begin minder maar na een aantal weken kwam alles weer terug. Dit gecombineerd met een uitgedroogde huid zag het er compleet niet uit.

Dus weer terug en heb nu een andere antibiotica gekregen en Differin gel
Had gelezen dat je hier ook een outbreak van kreeg en dat inderdaad ook goed gemerkt omdat dat spul je hele huid "vernieuwd" en alle ontstekingen eruit drukt. Eerste maand zag het er dus echt niet uit mede omdat je huid ook nog eens moet wennen aan dat spul.. Puisten, rode huid enz enz..

Na die rot maand begon het wel langzaam aan beter te worden! Steeds minder en kleinere puistjes en nu 3 maanden later helemaal tevreden!

Zo goed als geen puisten meer Rode vlekken zijn allemaal weg en huid is heel erg "rustig". Al een aantal keren een opmerking over gehad! Spul voelt ook nog eens fijn aan als je het opsmeerd..Ondertussen ook gestopt met de antibiotica om te kijken of het dan alsnog wegblijft. Me happy

Om terug te komen op de Quote..

Heb zelf veel gelezen over acne en Roaccutane waarbij je/ik gaat denken dat het je enigste redding is maar dit is dus niet zo. Ze schijven je al die middeltjes niet voor niets voor. Niet omdat roacutane zo veel bijwerkingen kan hebben maar omdat er ook andere minder drastische producten zijn die werken!!

Niets tegen Roacutane maar ga niet denken dat het, het enigste wondermiddel is tegen acne
pi_65910620
quote:
Op maandag 2 februari 2009 16:22 schreef JAOENT-OEN het volgende:
Ik heb vandaag de roa opgehaald en ga morgen beginnen...
Meteen ff iemand gemaild voor dat spul voor de lippen, geen zin om 'smorgens wakker te worden met kapotte lippen.. want ik lul altijd zo veel xD
Grappig, ik ben gisteravond begonnen! Loop je dus een weekje voor op mij
pi_65940096
Nou mensen,

Ik zou zeggen volhouden!! Ben echt superblij dat ik eraan ben begonnen. De bijwerkingen zijn klote maar mijn gezicht is al zo aan het opknappen. Heerlijk om te zien dat ook collega's zien dat je huid aan het opknappen is
pi_65940498
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 00:10 schreef jOPIUM het volgende:
Ze schijven je al die middeltjes niet voor niets voor. Niet omdat roacutane zo veel bijwerkingen kan hebben maar omdat er ook andere minder drastische producten zijn die werken!!

Niets tegen Roacutane maar ga niet denken dat het, het enigste wondermiddel is tegen acne
Hear, hear. Roaccutane is een last resort - iets wat je alleen ondergaat als andere middelen niet werken. Het is het meest effectieve middel, maar ook het middel dat het meeste risico op de ernstigste bijwerkingen geeft. ALS je goede resultaten behaalt met andere middelen, moet je gewoon het risico (op de bijwerkingen van Roaccutane) niet nemen.
pi_65943153
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 09:56 schreef sassiebassie het volgende:
De bijwerkingen zijn klote maar mijn gezicht is al zo aan het opknappen.
Gisteravond dus voor de 2e x roa genomen, evenals de eerste avond voelde ik me 2 uur naar inname licht in m'n hoofd, beetje misselijk dus. Daarna trok het geleidelijk weg. Meer mensen dit gehad?
pi_65948631
Wat doen jullie trouwens qua alcohol tijdens de kuur? Ik kreeg te horen voorzichtig te zijn met alcohol, max 2 glazen.
pi_65950628
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 14:21 schreef roaz het volgende:
Wat doen jullie trouwens qua alcohol tijdens de kuur? Ik kreeg te horen voorzichtig te zijn met alcohol, max 2 glazen.
Oi man, mooi dat je begonnen bent met de Roa! Ik ben nu net één week bezig en het gaat opzich best goed.
Krijg nog wel soms joekels van gele puisten maar mijn wangen zijn veeel rustiger aan het worden.
Verder een goede vraag betreft je alcohol. Ik heb het iig ook gevraagd aan de derma / huisarts .. Hij zei dat er geen bekende bijwerken waren want het staat ook niet in de bijsluiter, wel zei hij dat een beetje minder niet kwaad kon
STILL IS!
pi_65955886
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 15:17 schreef JAOENT-OEN het volgende:

Verder een goede vraag betreft je alcohol. Ik heb het iig ook gevraagd aan de derma / huisarts .. Hij zei dat er geen bekende bijwerken waren want het staat ook niet in de bijsluiter, wel zei hij dat een beetje minder niet kwaad kon
Eh - er staat dat je bij alcoholinname een hogere kans op bijwerkingen loopt.
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 15:17 schreef Bijsluiter het volgende:
Wees extra voorzichtig met Roaccutane:
[...]
- wanneer u regelmatig alcohol drinkt, omdat de combinatie van alcohol en Roaccutane de kans op bijwerkingen vergroot.
[...]
Uw dokter zal bij u, voordat de behandeling begint, het bloed laten controleren. Ook 1 maand na het begin van de behandeling moet het bloed gecontroleerd worden. Daarna om de 3 maanden en na het stoppen van de behandeling. Ook als u veel alcohol drinkt, is vaker controle nodig.
[...]
U moet bedenken dat veel alcoholgebruik tijdens de behandeling met Roaccutane niet goed is voor de vetstofwisseling.
Je leverfunctie wordt niet voor niets elke maand gecheckt als je aan de Roaccutane bent. Het idee is dat zowel Roaccutane als alcohol een belasting vormen op de lever. Als bij bloedtest je leverwaarden verslechterd blijken, kan het zijn dat je dermatoloog/HA helemaal alcoholgebruik verbiedt.
Bottom line: matig alcohol mag - flink zuipen niet.
pi_65958441
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 11:30 schreef roaz het volgende:

[..]

Gisteravond dus voor de 2e x roa genomen, evenals de eerste avond voelde ik me 2 uur naar inname licht in m'n hoofd, beetje misselijk dus. Daarna trok het geleidelijk weg. Meer mensen dit gehad?
Dat heb ik ook soms, dat het een beetje voelt of je flauw gaat vallen. Merk echt dat ik dat nu meer heb dan voordat ik roa slike. Volgens de derma is ook m'n ijzergehalte gedaald sinds ik roa slik...misschien dat het daardoor kan komen?

Wat betreft alcohol voel ik 'm sneller zitten dan normaal. Na één wijntje voel ik het al, terwijl daar normaal wel meer voor nodig is, haha.
pi_65976270
Beste mensen,

Ik was benieuwd of er ook mensen zijn met Acné Inversa die ervaring hebben met dit middel?
pi_65977559
Wat is acne inversa?
pi_65977681
Acné op een plaats waar je het niet hoort te hebben. In mijn geval in mijn liezen.
pi_65984880
Het lijkt me dat je acne op geen enkele plek wilt hebben
Maar ff serieus: het werkt ook voor op je rug, dus het lijkt me dat het ook wel voor je liezen helpt. Het is niet dat je lichaam bewust al die zooi naar je hoofd doorstuurt lijkt me.
pi_65985395
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 18:57 schreef Sera_sera het volgende:
Dat heb ik ook soms, dat het een beetje voelt of je flauw gaat vallen. Merk echt dat ik dat nu meer heb dan voordat ik roa slike. Volgens de derma is ook m'n ijzergehalte gedaald sinds ik roa slik...misschien dat het daardoor kan komen?

Wat betreft alcohol voel ik 'm sneller zitten dan normaal. Na één wijntje voel ik het al, terwijl daar normaal wel meer voor nodig is, haha.
Gisteravond had ik gelukkig geen last van duizeligheid! Een laag IJzergehalte kan inderdaad voor die duizeligheid zorgen...vroeger ook wel eens bloed voor laten prikken maar toen was er niks aan de hand.

pi_66015150
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 13:54 schreef GustavFTW het volgende:
Het lijkt me dat je acne op geen enkele plek wilt hebben
Maar ff serieus: het werkt ook voor op je rug, dus het lijkt me dat het ook wel voor je liezen helpt. Het is niet dat je lichaam bewust al die zooi naar je hoofd doorstuurt lijkt me.
Daar heb je gelijk in maar ik weet dus niet of het ook dezelfde 'ziekte' is. Ik heb een heel ander behandelplan van de dermatoloog dan ik hier tegen ben gekomen. Via de huisarts heb ik ook de hele ramtam van andere anticonceptiepil, antibiotica, inderm en hibiscrub gehad maar dat had geen enkel effect. Na na vijf jaar (!) eindelijk doorverwezen te zijn naar de dermatoloog kreeg ik dus een heel ander behandelplan. Ik zit nu al drie maanden aan de Doxicicline (ook een soort antobiotica) waarna ik straks meerdere operaties krijg voor de meest hardnekkige plekken. Het punt is dat dit alles is om de boel 'onder controle' te houden zoals ze dat zo mooi zeggen maar het geneest niet. Daarom heeft de dermatoloog nu de optie van Roaccutane bij bij neergelegd na al deze behandelingen. Ik vraag mij dus af of het voor dit probleem net zo goed werkt als voor mensen met 'gewone' acné. Daarbij komt nog dat ik het voor mijn uiterlijk niet hoef te doen. Het zit op een (voor de meeste mensen ) onzichtbare plek en ik zit al zo onder de littekens dat dat nooit meer mooi gaat worden.
Mijn dilemma is dus of ik ga regelmatig aan de antibiotica en operaties, of ik ga een flinke tijd af zien met Roaccutane en ben er (misschien wel) verder helemaal vanaf. Maar die bijwerkingen schrikken me zo af!
pi_66023251
Dan zou ik gewoon voor de ROA gaan, operaties enzo lijken me nou ook niet echt prettig.
Bijwerkingen verschillen per persoon, ik zelf was er ook erg bang voor maar het valt allemaal wel mee. Alleen droge huid/lippen eigenlijk, daar valt nog mee te leven.
pi_66024368
quote:
Op zondag 8 februari 2009 15:16 schreef veuve_amiot het volgende:

[..]

Wordt voorgeschreven bij (ranzige plaatjes alert) nodulocystische acne/acne conglobata OF therapieresistente acne.
In de praktijk betekent dat je in de eerste instantie benzoylperoxide gaat smeren (apotheek, vrij verkrijgbaar), dan naar de HA gaat en daar clindamycine of erytromycine krijgt (topische antibiotica, deppertjes) dan minocycline of andere tetracyclines krijgt (orale antibiotica, kuur van 3+ mnd), en DAN pas in aanmerking komt voor een doorverwijzing naar de dermatoloog en een kuur van dit spul (5+ mnd). Reden: extreem heftig medicijn, en absoluut te vermijden als het niet zwaar noodzakelijk is. Ben je een vrouw, dan kun je ook nog bepaalde orale anticonceptie overwegen (Diane-35 of Yazmin) - die hebben een anti-androgeen effect en verminderen acne dramatisch.
Enige uitzondering op bovenstaande volgorde is ongewoon zware acne waarbij de HA inschat dat de andere therapieën niet het gewenste effect zullen geven.
Kom ik met mijn paar puistjes af en toe. Wel interessant om te volgen hoe het bij andere mensen vermindert.
pi_66033892
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 11:38 schreef martje1234 het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in maar ik weet dus niet of het ook dezelfde 'ziekte' is.

Ik vraag mij dus af of het voor dit probleem net zo goed werkt als voor mensen met 'gewone' acné.
Nee en nee, sorry.
Roaccutane werkt bij mijn weten helaas veel minder goed ij jouw probleem. Er zit wel hier in LIF een topic over wat jij hebt, met hidradenitis in de titel. Misschien zijn er daar ervaringsexperts. Gevonden!

Tonio: vooral naar de huisarts gaan als het je dwarszit! Die kan je absoluut beter spul geven dan er vrij verkrijgbaar is. Wilde alleen even illustreren dat er een heel traject aan dat Roaccutane-receptje vooraf gaat - en ook dat het geen optie is om "zomaar" even te doen.
pi_66041449
Hallo iedereen,
Ik heb net zoals jullie ook al een paar last van puisten en acne, nou heb ik ook al alles gehad wat er verkrijgbaar voor was en niets maar dan ook niets hielp. Vandaar dat ik dus op Roaccutane terecht kwam, de dermatoloog bood het een paar dagen geleden zelf aan en ik heb er gelijk mee ingestemd dus vanaf nu ben ik ook aan de Roa. Heeft iemand nog goede tips voor een gezichtscreme voor tijdens de kuur wel heb ik Aquaphor bestelt voor droge lippen. Misschien kan ik later ook nog wat foto's plaatsen.

We gaan ervoor!!!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')