Heb je behalve die droge lippen wel een droge huid? Ik slik zelf ook maar 30mg en heb eigenlijk hetzelfde als jou. Dat het nu (ben nu 22) welleens mag stoppen, maar tis niet echt gruwelijk veel. Ook geen schrale lippen maar wel een behoorlijk droge huid, rond me mond is best schraal en me wangen een klein beetje schraal.quote:Op dinsdag 11 november 2008 15:27 schreef moppie79 het volgende:
Hoi Sera!
Bedankt voor je antwoord! Goed om jou ervaring te horen, ik hoef me dus waarschijnlijk nog geen zorgen te maken dat het niet goed aanslaat. Mijn dermatologe zei namelijk tegen mij dat als ik geen schrale lippen zou krijgen de dosis waarschijnlijk niet hoog genoeg zou zijn, want dat dat een bijwerking is die je echt hoort te krijgen. Ik moet in ieder geval as donderdag voor een afspraak, dus ik zal het wel horen wat zij ervan vind. Mijn huid vind ik zelf eigenlijk niet veel veranderd, alhoewel andere zeggen van wel. Ik heb eigenlijk maar in een hele lichte vorm last van puistjes, maar gewoon al te lang om er mee door te blijven lopen. Weet jij trouwens ook nog wat te vertellen over gewichts toename bij roaccutane? Lees hier van verschillende gebruikers wat over, maar staat niks over in de bijsluiter. Bedankt alvast!!
4 jaar geleden heb ik het 3 maanden gebruikt, niet erg lang maar me acne was verdwenen. Je zou denken dat je dezelfde bijwerkingen moet krijgen wat dus niet zo is. Heb nu ineens last van me rug en ontzettende jeuk op me hoofd, als er haar in me gezicht komt dan begint het al gigantisch te kriebelen erg irritant. Positieve sidenote is dat het nu véél sneller ging, na 3 dagen zag ik al dat me gezicht er wat prettiger uit begon te zien, wel gigantisch rood vandaar dat ik me moisterizer even niet meer opsmeer en dat werkt goed. Loop nu dus rond zonder enige vorm van creme, als ik naar buiten moet doe ik even wat zalf om me mond om de hele droge plekken weg te werken.quote:Op dinsdag 11 november 2008 16:37 schreef Sera_sera het volgende:
Ik heb eigenlijk geen idee hoe lang ik het moet slikken. Haha wat stom eigenlijk. Ik denk dat de derma daar zelf wel een idee over heeft, maar nog niet naar gevraagd.. Ik slik nu 40mg, maar als ik nou over 2 weken nog niks merk dan vind ik eigenlijk dat ik wel weer aan een hogere dosis magHoe is het bij jou vier jaar geleden gegaan? Ben je snel van je puistjes afgekomen? Hoe lang duurde het voor je resultaat zag? Wel stom dat het gewoon na vier jaar weer terugkomt joh, dat is niet de bedoeling natuurlijk!
hai sera_sera en moppie79quote:Op dinsdag 11 november 2008 09:26 schreef Sera_sera het volgende:
Hoi moppie79!
Ik heb hetzelfde als jij! Ik ben nu bijna 6 weken bezig en heb heel af en toe last van een klein beetje droge lippen, maar in het algemeen is er echt niets te merken. Misschien dat het nog moet gaan werken. Mijn derma zijn ook dat je meestal pas na 2/3 maanden resultaat ziet dus wie weet. Verder is m'n huid al wel een stukje opgeknapt, minder puistjes, is al veel gladder, maar blijven wel rode vlekjes achter als er een puistje is verdwenen. Die zulen vanzelf ook wel weggaan
Mijn huisarts is ook echt niet de slimste, had het medicijn al in me handen voordat ik me bloedtest gedaan had, die moest ik in de loop van de week maar even doen mocht wel al met me medicijn beginnen. Uhhmm wat klopt hier nietquote:Op dinsdag 11 november 2008 18:19 schreef Sera_sera het volgende:
Wat vervelend dat je last van je rug en last van jeuk hebt! Dat lijkt me heel naar. Maar heeft je dokter er niets over gezegd dan dat je het nog langer door moest slikken vier jaar geleden om een blijvend resultaat te houden? Wel goed dat je het nu zegt hoor, ik ga het bij m'n volgende afspraak meteen even navragen! Wel fijn dat je na drie dagen al verschil ziet joh! Dat is wel een motivatie om het in ieder geval door te blijven slikken, dan zal het elke dag wel een stukje beter gaan! Dat is wel positief! Ik zie bij mezelf ook wel verschil, maar dat kan ook komen doordat ik sinds het begin van roa weer aan de pil ben gegaan, wat ook invloed op de hoeveelheid puistjes kan hebben. Dus waar het nou door komt weet ik niet, haha
Hoe lang gebruik jij het nu ook alweer? Dat je zo'n last hebt van droge lippen/huid.. Ben je vier jaar geleden ook niet bij een dermatoloog geweest dan? Gewoon via je huisarts gegaan? Ik vind het ergens wel prettig om onder behandeling te staan bij iemand die z'n vak van mijn 'probleem' zegmaar heeft gemaakt. Hij weet er in ieder geval wel veel vanaf en komt heel professioneel over. Maar dat komt misschien ook doordat ik gewoon een lulhannes van een huisarts heb
Heb echt al alles geprobeert ja, zo'n beetje alle mogelijke medicijnen gehad (benzoylperoxide, tretinoine creme, ery-acne (erythromicine) en toen eindelijk roaccutane. En al voor een bak geld op me gezicht gesmeerd wel een product gevonden wat het behoorlijk onderdrukt maar je zou er in de eerste plaats al geen last van moeten hebben natuurlijk. Hopelijk gaat dat deze keer lukken inderdaad.quote:Op dinsdag 11 november 2008 23:46 schreef Sera_sera het volgende:
@ Yuin:
Hmm, dat is niet helemaal de goede volgorde nee! Wat een flapdrol zeg. Ik moest eerst komen voor een bloedtest, toen kreeg ik een belletje dat die ok was en ik de roa bij de apotheek op kon halen. Prima! Zou die huisarts van jou maar goed in de gaten houdenJij hebt dus ook het hele spectrum aan medicijnen al doorlopen? Ik heb echt elk smeerseltje al op m'n huid geflatst, maar echt niks hielp. Maar nu gaat het helemaal goedkomen
Dat je na één week al allemaal bijwerkingen hebt joh! Dát gaat snel! Dat zal dan komen doordat je het voor de 2e keer gebruikt waarschijnlijk? Hopen dat je ook snel goed resultaat gaat zien dan! Zou erg fijn zijn! Door die bijwerkingen (bij mij moeten ze nog inkicken geloof ik, haha) slaan we ons ook wel weer heen.
Daar ben ik dan wel benieuwd naar waarom jouw derm persee die van Roche wilde hebben. Ik weet alleen dat de ziektekostenverzekering alleen de goedkope dekt (in mijn geval) of zoiets.Wat apart is want voorheen werd die van Roche ook gewoon gedekt dus ga navraag doen als ik weer bij dedokter ben.quote:Op woensdag 12 november 2008 22:42 schreef Sera_sera het volgende:
@ Yuin:
Haha heb ik ook allemaal geprobeerd, en m'n huisarts maar optimistisch blijven bij elk middeltje. 'En nu gaan we deze 4 maanden proberen!' Ik maar denken, weer vier maanden langer met puisten blijven lopen dus! Weet gewoon al van tevoren dat het niks is, vreselijk was dat. En na de grote failure van dat middel gewoon weer vrolijk een nieuw 'wondermiddel' voorschrijven he! Ja want nu gaan WE deze proberen! Wat nou WE, u zit hier op uw luie reet en stuurt me gewoon van het kastje naar de muur. Ben echt blij dat ik nu serieus genomen wordt bij de dermatoloog. Een product dat het van binnenuit aanpakt ipv van buiten geeft toch wel het beste resultaat denk ik... Dus we zijn goed bezig
Best goed teken dat je lippen droog zijn toch? Dan begint 't te werken!Hopelijk worden die van mij ook snel droog haha. Purol ligt al klaar.
Ik krijg alleen de roa van Roche, heb pas 2x gehad maar wel 2x zelfde merk dus. Moest perse van Roche hebben van de derma, mocht geen ander merk zijn. Geen idee waarom? Is toch wel raar lijkt me als je steeds aan de andere pillen zit! Zou het inderdaad maar navragen volgende keer...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |