Zonder de inrichting te kennen, denk ik dat de DE-3 (plan U) het meest waarschijnlijk is, DM'90 is het zeker niet gezien het interieur.quote:Op maandag 10 november 2008 20:38 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Even een vraagje voor mijn eigen materieeladministratie, welke materieel reed Zutphen - Winterwijk in 2000?
Het enige wat ik me kan herinneren is dat de bagagerekken dwars op de rijrichting stonden
Dus studenten tussen A'dam en R'dam kunnen lekker stikkenquote:Op maandag 10 november 2008 20:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
NIET waar. OV is binnenlands geldig in ICE, MITS 2 euro toeslag. HSL: Reserveringsplicht dus nooit met OV, ook niet met toeslag.
Wat ik weet is dat het me nogal oostblok aandeed, beeetje ouwe zooi vond ik het toen al. Maar als iemand gewoon weet wat er reed toen is dat ook goed, het blijven (vage) herrineringen he? Wat wel zeker is is dat het 2000 isquote:Op maandag 10 november 2008 20:40 schreef dennistd het volgende:
[..]
Zonder de inrichting te kennen, denk ik dat de DE-3 (plan U) het meest waarschijnlijk is, DM'90 is het zeker niet gezien het interieur.
nouja, via haarlem gaat het nog wel rechtstreeks dacht ikquote:Op maandag 10 november 2008 20:42 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Dus studenten tussen A'dam en R'dam kunnen lekker stikken.
Nee, die kunnen lekker normale treinen pakkenquote:Op maandag 10 november 2008 20:42 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Dus studenten tussen A'dam en R'dam kunnen lekker stikken.
Op de foto's die ik heb, voldoet NOCH plan U NOCH DE2 aan het signalement van haakse bagagerekken.quote:Op maandag 10 november 2008 20:40 schreef dennistd het volgende:
Zonder de inrichting te kennen, denk ik dat de DE-3 (plan U) het meest waarschijnlijk is, DM'90 is het zeker niet gezien het interieur.
het enige mogelijke zijn:quote:Op maandag 10 november 2008 20:45 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Wat ik weet is dat het me nogal oostblok aandeed, beeetje ouwe zooi vond ik het toen al. Maar als iemand gewoon weet wat er reed toen is dat ook goed, het blijven (vage) herrineringen he? Wat wel zeker is is dat het 2000 is
Maar dan wel met 8 tussenstops, in plaats van 3, zoals nu.quote:Op maandag 10 november 2008 20:42 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Dus studenten tussen A'dam en R'dam kunnen lekker stikken.
Maar je zit wel 15 minuten (o.i.d.) langer in de trein.quote:Op maandag 10 november 2008 20:46 schreef dennistd het volgende:
[..]
nouja, via haarlem gaat het nog wel rechtstreeks dacht ik
Of je stapt een keertje overquote:Op maandag 10 november 2008 20:51 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Maar je zit wel 15 minuten (o.i.d.) langer in de trein.
begin 2001, zie http://lint.diesel-trein.nl/teksten/aflevering.htmlquote:Op maandag 10 november 2008 20:51 schreef Dr_Flash het volgende:
wanneer kwamen de LINTen daar? dat zal zo rond 2000 geweest zijn? Ook niet erg oostblokkig, maar okee
De LINTen komen uit 2001. Een jaartje later dus.quote:Op maandag 10 november 2008 20:51 schreef Dr_Flash het volgende:
wanneer kwamen de LINTen daar? dat zal zo rond 2000 geweest zijn? Ook niet erg oostblokkig, maar okee
In die 15 minuten die je verliest kan je veel andere dingen doen, al helemaal als je dat over bijv. een jaar gaat optellen, dan gaat er toch heel wat tijd verloren.quote:Op maandag 10 november 2008 20:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Of je stapt een keertje over![]()
Sinds wanneer maken studenten zich druk om dit soort zaken?
Mooi stukje. Zo te zien op ligt de N219 volledig op het oude tracé?quote:Op maandag 10 november 2008 17:33 schreef ReisT het volgende:
[..]
Op die kaart uit 1958 zie je dat er nog een klein stukje van het oude spoor is blijven liggen, tot aan het oude station Nieuwerkerk. Dat is tot de jaren '70 nog gebruikt voor goederen.
Graag.quote:Op maandag 10 november 2008 20:56 schreef Dr_Flash het volgende:
studenten die werken in de trein. Ja.
je spreekt jezelf trouwens wel flagrant tegen natuurlijk, maar goed. Moet ik dat nog gaan uitleggen?![]()
Dat moet de Plan U zijn geweest.quote:Op maandag 10 november 2008 20:38 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Even een vraagje voor mijn eigen materieeladministratie, welke materieel reed Zutphen - Winterwijk in 2000?
Het enige wat ik me kan herinneren is dat de bagagerekken dwars op de rijrichting stonden
enquote:Als laatste traject werd Arnhem - Tiel geschikt gemaakt voor de Buffel. Alleen de trajecten Zutphen - Winterswijk en Almelo - Mariënberg werden niet 'Buffel-proof' gemaakt.
quote:Syntus is de naam van het samenwerkingsverband tussen NS Reizigers en Oostnet voor de exploitatie van het regionale openbaar vervoer in de Achterhoek. Behalve dat Syntus per 30 mei 1999 een groot aantal buslijnen van Oostnet heeft overgenomen werd ook de spoorverbinding Zutphen - Winterswijk - Doetinchem van de NS overgenomen. Voor de exploitatie van dit traject heeft Syntus een aantal treinstellen van de NS Reizigers overgenomen, waaronder een viertal Buffels, te weten de 3450 - 3453. Het gedeelte Winterswijk - Doetinchem is reeds door de NS 'Buffel-proof' gemaakt, zodat Syntus de Buffel hier kan inzetten. Tussen Zutphen en Winterswijk begon Syntus met de inzet van ouder materieel van NS Reizigers, te weten de dieseldrieën 113 - 115 en 125.
15 minuten langer in de trein zitten is zonde omdat je "wel wat beters te doen hebt"quote:Op maandag 10 november 2008 21:01 schreef von_Preussen het volgende:
Graag.
Want werken in de trein heeft een lagere waarde dan bijv. zuipen in de kroeg. Vandaar dat als je werkt in de trein, je levenskwaliteit verliest.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
quote:Op maandag 10 november 2008 21:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ouwe mopperpotJe lijkt Duvel wel, soms
Echt niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
BTW: Zp - Ww werd gereden met U'tjes. Het zou goed kunnen dat daar ook stellen tussen zaten met bagagerekken dwars, pas later zijn de stoelen opnieuw bekleed en zijn de binnenwanden geel geworden. Ik zou het willen opzoeken in mijn spoorwegbibliotheek, maar die is momenteel even ontoegankelijk omdat er een nieuwe boekenkast gebouwd gaat worden.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
Goddomme het is ook altijd wat daar he. Is het geen gevingerverfde plaatjeshost dan moet meneer "toevallig" weer zijn boekenkast laten verbouwenquote:Op maandag 10 november 2008 21:27 schreef Duvel het volgende:
die is momenteel even ontoegankelijk omdat er een nieuwe boekenkast gebouwd gaat worden.
Maar ik heb straks wel zo'n superrrrdeluxe enorme boekenkast dat ik daar al mijn boeken in kwijt kan, die van XM čn zelfs onze studieboeken, om extra geleerd te lijken.quote:Op maandag 10 november 2008 21:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Goddomme het is ook altijd wat daar he. Is het geen gevingerverfde plaatjeshost dan moet meneer "toevallig" weer zijn boekenkast laten verbouwen
Ik haal nog maar een keer sporenplan.nl erbij als 'bewijs'. Hier is te zien dat er inderdaad een passeerspoor (en zelfs een tweede perron) geweest is in Diepenveen, maar het verder wel om een enkelsporig traject ging: http://www.sporenplan.nl/(...)diepenveen_west.htmlquote:Op maandag 10 november 2008 14:01 schreef Peterselieman het volgende:
Als je bijvoorbeeld Diepenveen West neemt, wat tussen Deventer en Olst ligt, dan kun je zien dat er dubbelspoor lag op deze foto:
http://stationsweb.brinkster.net/afbeelding.asp?dir=diepenveenwest&num=4
De lijn naar Ommen en de lijn naar Zwolle lopen niet allebei via Olst. De plek waar ze van elkaar afbuigen is al voor Diepenveen, en dat licht redelijk dicht tegen Deventer aan tegenwoordig.quote:Op maandag 10 november 2008 16:34 schreef Cothen het volgende:
Overigens suggereert deze tekening van sporenplan dat er vanuit Deventer twee enkelsporige lijnen richting Olst gingen: de lijn naar Zwolle en de lijn naar Ommen. http://www.sporenplan.nl/(...)ijssel/deventer.html
De lijn naar naar Ommen is echter al vķķr de oorlog afgebroken, waardoor een enkelsporige aansluiting richting olst overblijft. Dit zou betekenen dat er geen volledige dubbelsporige lijn was.
Ik zeg het nog maar een keer: sporenplan.nl is géén bewijs.quote:Op dinsdag 11 november 2008 01:01 schreef Vloris het volgende:
[..]
Ik haal nog maar een keer sporenplan.nl erbij als 'bewijs'. Hier is te zien dat er inderdaad een passeerspoor (en zelfs een tweede perron) geweest is in Diepenveen, maar het verder wel om een enkelsporig traject ging: http://www.sporenplan.nl/(...)diepenveen_west.html
[..]
Is ATB-Vv!quote:Op dinsdag 11 november 2008 08:03 schreef James1988 het volgende:
Vraagje: bij station Tilburg, maar ook op andere plekken (zoals bij Boxtel), zie ik vlak langs de rails een kleine felgele plaat. De plaat staat scheef t.o.v. de rails, en is naar schatting 1cm dik, zo lang als een A4'tje, en half zo breed.
Wat is het nut hiervan?
Waarschijnlijk op het moment dat de OV-Chipkaart WERKEND en landelijk is ingevoerd.quote:Op dinsdag 11 november 2008 08:19 schreef At-EZ het volgende:
Ik zit op dit moment op station Tilburg, bij het spoor zie ik nergens van die gele vlakken die je beschrijft..
Anyway, weet iemand wanneer de treinen 160 km/h zullen gaan?
De NS site zegt anders dat je geen toeslag hoeft te betalen met OV-jaarkaartquote:Op maandag 10 november 2008 20:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
NIET waar. OV is binnenlands geldig in ICE, MITS 2 euro toeslag. HSL: Reserveringsplicht dus nooit met OV, ook niet met toeslag.
Ja, dat is 'm inderdaad! Merci, dat maakt dingen duidelijkquote:Op dinsdag 11 november 2008 08:56 schreef Duvel het volgende:
[..]
Is ATB-Vv!
Deze toch: [ afbeelding ]
Foto van site nicospilt.com, http://www.nicospilt.com/STS.htm.
Een OV-jaarkaart is niet gelijk aan een OV-studentenkaart, dus die toeslag geldt welquote:Op dinsdag 11 november 2008 09:15 schreef Nightshadow het volgende:
[..]
De NS site zegt anders dat je geen toeslag hoeft te betalen met OV-jaarkaart
quote:Op maandag 10 november 2008 20:38 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Even een vraagje voor mijn eigen materieeladministratie, welke materieel reed Zutphen - Winterwijk in 2000?
Het enige wat ik me kan herinneren is dat de bagagerekken dwars op de rijrichting stonden
Bagagerekken dwars op de rijrichting... Hmmz... Een verdwaalde Mat ´46 of Plan W-rijtuigen lijkt me erg onwaarschijnlijk.quote:Op maandag 10 november 2008 21:03 schreef Peterselieman het volgende:
Dat moet de Plan U zijn geweest.
Whehehquote:Op dinsdag 11 november 2008 10:29 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Moet ik toch nog met die oliebollen rit mee
Precies. En ik ging er gemakshalve even van uit dat met "OV" de OV-Studentenkaart bedoeld werdquote:Op dinsdag 11 november 2008 10:14 schreef Peterselieman het volgende:
Een OV-jaarkaart is niet gelijk aan een OV-studentenkaart, dus die toeslag geldt wel
Maar het stond er niet, met andere woorden: we hebben allemaal gelijkquote:Op dinsdag 11 november 2008 10:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Precies. En ik ging er gemakshalve even van uit dat met "OV" de OV-Studentenkaart bedoeld werd
Plan U inderdaad: http://nl.wikipedia.org/wiki/Plan_Uquote:Op maandag 10 november 2008 20:40 schreef dennistd het volgende:
Zonder de inrichting te kennen, denk ik dat de DE-3 (plan U) het meest waarschijnlijk is, DM'90 is het zeker niet gezien het interieur.
Die wordt meestal afgekort als OVSKquote:Op dinsdag 11 november 2008 10:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Precies. En ik ging er gemakshalve even van uit dat met "OV" de OV-Studentenkaart bedoeld werd
quote:Op dinsdag 11 november 2008 12:26 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Heeft iemand samples van de sytus omroep, die gast doet dat zo droog
Briljant!quote:Op dinsdag 11 november 2008 12:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het volgende station is Lichtenvoorde-Groenlo. U kunt hier overstappen op de bus naar Lichtenvoorde, en op de bus naar Groenlo.
Zijn ze waarschijnlijk in Eindhoven op de kuilwielenbank geweest.quote:Op dinsdag 11 november 2008 11:40 schreef TommyGun het volgende:
Er werden vanmorgen 2 Syntus LINT'jes weggetrokken vanuit Ehv (richting Best), wat doen die krengen hier?
Het volgende station is goorquote:
Ah graag, maar die van Goor en Lievede zijn mijn favorietquote:Op dinsdag 11 november 2008 13:08 schreef Nightshadow het volgende:
Ik wil er wel proberen op te nemen, die van lochem en die van zutphen. Weet niet of dat goed overkomt via de mobiel. Ik hoop er aan te denken in ieder geval. Als de storing tenminste voorbij is straks..
Tja ik moet in Goor opstappen, dus dat gaat net niet. En in Lievelde kom ik niet, dat is de lijn naar Winterswijk.quote:Op dinsdag 11 november 2008 13:23 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ah graag, maar die van Goor en Lievede zijn mijn favoriet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |