Wat dacht je van blaadjes op de rails?quote:Op maandag 10 november 2008 20:19 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Hmm, kan het kloppen dat sommige machinisten het moeilijk vinden om in een Plan T te rijden? Vanmorgen had ik er eentje die al hortend en stotend tot stilstand kwam bij mijn station. De voorkant van de trein was tot stilstand gekomen bij het begin van het station wat natuurlijk bij het einde moet gebeuren, waardoor we met een slakkengangetje toch alsnog het einde bereikten.
Een paar dagen geleden was een Plan T bij ditzelfde station juist een aantal meter het station voorbij geschoten waardoor de machinist de trein een paar meter de andere richting uit mocht sturen.
Blaadjes op de rails he, dat is allesquote:Op maandag 10 november 2008 20:19 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Hmm, kan het kloppen dat sommige machinisten het moeilijk vinden om in een Plan T te rijden? Vanmorgen had ik er eentje die al hortend en stotend tot stilstand kwam bij mijn station. De voorkant van de trein was tot stilstand gekomen bij het begin van het station wat natuurlijk bij het einde moet gebeuren, waardoor we met een slakkengangetje toch alsnog het einde bereikten.
Een paar dagen geleden was een Plan T bij ditzelfde station juist een aantal meter het station voorbij geschoten waardoor de machinist de trein een paar meter de andere richting uit mocht sturen.
Zonder de inrichting te kennen, denk ik dat de DE-3 (plan U) het meest waarschijnlijk is, DM'90 is het zeker niet gezien het interieur.quote:Op maandag 10 november 2008 20:38 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Even een vraagje voor mijn eigen materieeladministratie, welke materieel reed Zutphen - Winterwijk in 2000?
Het enige wat ik me kan herinneren is dat de bagagerekken dwars op de rijrichting stonden
Dus studenten tussen A'dam en R'dam kunnen lekker stikkenquote:Op maandag 10 november 2008 20:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
NIET waar. OV is binnenlands geldig in ICE, MITS 2 euro toeslag. HSL: Reserveringsplicht dus nooit met OV, ook niet met toeslag.
Wat ik weet is dat het me nogal oostblok aandeed, beeetje ouwe zooi vond ik het toen al. Maar als iemand gewoon weet wat er reed toen is dat ook goed, het blijven (vage) herrineringen he? Wat wel zeker is is dat het 2000 isquote:Op maandag 10 november 2008 20:40 schreef dennistd het volgende:
[..]
Zonder de inrichting te kennen, denk ik dat de DE-3 (plan U) het meest waarschijnlijk is, DM'90 is het zeker niet gezien het interieur.
nouja, via haarlem gaat het nog wel rechtstreeks dacht ikquote:Op maandag 10 november 2008 20:42 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Dus studenten tussen A'dam en R'dam kunnen lekker stikken.
Nee, die kunnen lekker normale treinen pakkenquote:Op maandag 10 november 2008 20:42 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Op de foto's die ik heb, voldoet NOCH plan U NOCH DE2 aan het signalement van haakse bagagerekken.quote:Op maandag 10 november 2008 20:40 schreef dennistd het volgende:
Zonder de inrichting te kennen, denk ik dat de DE-3 (plan U) het meest waarschijnlijk is, DM'90 is het zeker niet gezien het interieur.
het enige mogelijke zijn:quote:Op maandag 10 november 2008 20:45 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Wat ik weet is dat het me nogal oostblok aandeed, beeetje ouwe zooi vond ik het toen al. Maar als iemand gewoon weet wat er reed toen is dat ook goed, het blijven (vage) herrineringen he? Wat wel zeker is is dat het 2000 is
Maar dan wel met 8 tussenstops, in plaats van 3, zoals nu.quote:Op maandag 10 november 2008 20:42 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Maar je zit wel 15 minuten (o.i.d.) langer in de trein.quote:Op maandag 10 november 2008 20:46 schreef dennistd het volgende:
[..]
nouja, via haarlem gaat het nog wel rechtstreeks dacht ik
Of je stapt een keertje overquote:Op maandag 10 november 2008 20:51 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Maar je zit wel 15 minuten (o.i.d.) langer in de trein.
begin 2001, zie http://lint.diesel-trein.nl/teksten/aflevering.htmlquote:Op maandag 10 november 2008 20:51 schreef Dr_Flash het volgende:
wanneer kwamen de LINTen daar? dat zal zo rond 2000 geweest zijn? Ook niet erg oostblokkig, maar okee
De LINTen komen uit 2001. Een jaartje later dus.quote:Op maandag 10 november 2008 20:51 schreef Dr_Flash het volgende:
wanneer kwamen de LINTen daar? dat zal zo rond 2000 geweest zijn? Ook niet erg oostblokkig, maar okee
In die 15 minuten die je verliest kan je veel andere dingen doen, al helemaal als je dat over bijv. een jaar gaat optellen, dan gaat er toch heel wat tijd verloren.quote:Op maandag 10 november 2008 20:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Of je stapt een keertje over![]()
Sinds wanneer maken studenten zich druk om dit soort zaken?
Mooi stukje. Zo te zien op ligt de N219 volledig op het oude tracé?quote:Op maandag 10 november 2008 17:33 schreef ReisT het volgende:
[..]
Op die kaart uit 1958 zie je dat er nog een klein stukje van het oude spoor is blijven liggen, tot aan het oude station Nieuwerkerk. Dat is tot de jaren '70 nog gebruikt voor goederen.
Graag.quote:Op maandag 10 november 2008 20:56 schreef Dr_Flash het volgende:
studenten die werken in de trein. Ja.
je spreekt jezelf trouwens wel flagrant tegen natuurlijk, maar goed. Moet ik dat nog gaan uitleggen?![]()
Dat moet de Plan U zijn geweest.quote:Op maandag 10 november 2008 20:38 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Even een vraagje voor mijn eigen materieeladministratie, welke materieel reed Zutphen - Winterwijk in 2000?
Het enige wat ik me kan herinneren is dat de bagagerekken dwars op de rijrichting stonden
enquote:Als laatste traject werd Arnhem - Tiel geschikt gemaakt voor de Buffel. Alleen de trajecten Zutphen - Winterswijk en Almelo - Mariënberg werden niet 'Buffel-proof' gemaakt.
quote:Syntus is de naam van het samenwerkingsverband tussen NS Reizigers en Oostnet voor de exploitatie van het regionale openbaar vervoer in de Achterhoek. Behalve dat Syntus per 30 mei 1999 een groot aantal buslijnen van Oostnet heeft overgenomen werd ook de spoorverbinding Zutphen - Winterswijk - Doetinchem van de NS overgenomen. Voor de exploitatie van dit traject heeft Syntus een aantal treinstellen van de NS Reizigers overgenomen, waaronder een viertal Buffels, te weten de 3450 - 3453. Het gedeelte Winterswijk - Doetinchem is reeds door de NS 'Buffel-proof' gemaakt, zodat Syntus de Buffel hier kan inzetten. Tussen Zutphen en Winterswijk begon Syntus met de inzet van ouder materieel van NS Reizigers, te weten de dieseldrieën 113 - 115 en 125.
15 minuten langer in de trein zitten is zonde omdat je "wel wat beters te doen hebt"quote:Op maandag 10 november 2008 21:01 schreef von_Preussen het volgende:
Graag.
Want werken in de trein heeft een lagere waarde dan bijv. zuipen in de kroeg. Vandaar dat als je werkt in de trein, je levenskwaliteit verliest.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
quote:Op maandag 10 november 2008 21:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ouwe mopperpotJe lijkt Duvel wel, soms
Echt niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
BTW: Zp - Ww werd gereden met U'tjes. Het zou goed kunnen dat daar ook stellen tussen zaten met bagagerekken dwars, pas later zijn de stoelen opnieuw bekleed en zijn de binnenwanden geel geworden. Ik zou het willen opzoeken in mijn spoorwegbibliotheek, maar die is momenteel even ontoegankelijk omdat er een nieuwe boekenkast gebouwd gaat worden.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
Goddomme het is ook altijd wat daar he. Is het geen gevingerverfde plaatjeshost dan moet meneer "toevallig" weer zijn boekenkast laten verbouwenquote:Op maandag 10 november 2008 21:27 schreef Duvel het volgende:
die is momenteel even ontoegankelijk omdat er een nieuwe boekenkast gebouwd gaat worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |