abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 oktober 2008 @ 20:55:06 #76
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_62821590
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 20:52 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Kostenbesparing, zwartreizen in metro / treinen aanpakken, gebruiksvriendelijker (leg jij maar eens aan Japanse toeristen uit hoe een strippenkaart werkt).

Strippenkaart is zo'n ouderwets systeem. Telkens maar zorgen dat je genoeg strippen hebt, uitzoeken hoeveel je er nodig hebt.
Weten Japanners dan wel hoe een chipkaart werkt? Ik denk dat vooral oudere mensen geen snars van dat systeem zullen begrijpen en dat ze onmiddelijk zullen beweren dat het onnodig complex maken van bewezen systemen alleen maar een prijsverhogend effect sorteert.

Een strippenkaart kan zelfs tegen de regen, of tegen magnetisme
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_62821600
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 20:50 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Is dat voor de afwisseling deze keer het doel? Wow, nee, inderdaad, het is helemaal niet gekraakt ofzo. .
Bankbiljetten en paspoort zijn ook al vervalsbaar, gebeurd dat ook op grote schaal?
Denk je dat al die zwervers die nu op de stations slapen de middelen hebben om een chip te kraken
pi_62821664
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 20:54 schreef Houtworm het volgende:

[..]

In het huidige systeem is er ook een maximum aan tijd dat je mag reizen hoor.
Ja, meer dan een uur. Genoeg tijd om snel de stad in te duiken, of een ander kort heen en weer ritje.

Verder ben ik het helemaal met je eens dat die zones die je zelf moet stempelen verschrikkelijk zijn, ik kan nooit normaal vinden hoeveel ik er moet stempelen, zo heb je er dus er al snel te veel of te weinig.
pi_62821681
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 20:55 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Weten Japanners dan wel hoe een chipkaart werkt? Ik denk dat vooral oudere mensen geen snars van dat systeem zullen begrijpen en dat ze onmiddelijk zullen beweren dat het onnodig complex maken van bewezen systemen alleen maar een prijsverhogend effect sorteert.

Een strippenkaart kan zelfs tegen de regen, of tegen magnetisme
"here you have a pass, you can use it the whole day, just sweep you card over this reader".

Alsof het strippenkaart systeem nu zo handig en begrijpelijk is. Weet jij altijd precies hoeveel zones je moet gebruiken?
Nu hoeven die ouderen zich daar totaal niet druk over te maken.

Je kunt natuurlijk ook tot in het einde der tijde vast blijven houden aan oude systemen. Als ze dat een miljoen jaar geleden hadden gedaan, leefden we nu nog steeds in grotten...

De chipkaart is van plastic. Dat kan prima tegen regen. En magnetisme heeft geen invloed opde kaart.
pi_62821687
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 20:54 schreef Houtworm het volgende:

[..]

In het huidige systeem is er ook een maximum aan tijd dat je mag reizen hoor.
Ook 35 minuten ? Nu 1 tot 2 uur

Ga je weleens met de bus en de metro ? Veel mensen zijn meer dan 35 minuten onderweg
Met een strippenkaart betaal je altijd maar 1x het instaptarief van 0,45 cent

Nu is dat 0,70 cet en als je lang reist kan je dat nog een paar keer betalen
  donderdag 30 oktober 2008 @ 20:58:52 #81
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_62821699
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 20:52 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Kostenbesparing, zwartreizen in metro / treinen aanpakken, gebruiksvriendelijker (leg jij maar eens aan Japanse toeristen uit hoe een strippenkaart werkt).

Strippenkaart is zo'n ouderwets systeem. Telkens maar zorgen dat je genoeg strippen hebt, uitzoeken hoeveel je er nodig hebt.
Kostenbesparing: onjuist, het is duurder
zwartrijden: onjuist, het is gehackt, daarmee is zwartrijden zeer goed mogelijk, zonder dat iemand het doorheeft, maandenlang
gebruiksvriendelijker: onjuist, een strippenkaart voor een toerist is eenvoudig, namelijk: kaartje pakken, stempelen, terug geven. een Japanner kun je niet uitleggen dat hij niet moet vergeten uit te checken

Genoeg strippen bijhouden is voor ieder ontwikkeld mens geen probleem. Daarnaast is een abo ook een eenvoudige mogelijkheid.

Kortom, wat is nu het voordeel?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_62821736
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 07:37 schreef DJKoster het volgende:

[..]

Ik mag toch hopen dat gebruikers, in geval van nood, ze open kunnen maken met een noodknop..

Ow, oeps, vergeten...
Vraag ik me nog steeds af hoe het hier mee zit...

Leuk dat ze open kunnen met een chipkaart, maar als dat systeem kortsluiting heeft en de boel vliegt in de hens wil ik er toch wel zo snel mogelijk weg

Klinkt onwaarschijnlijk, zal ook niet zo snel gebeuren, maar het kan..


Ik ben benieuwd naar de proef in Rotterdam, misschien werkt het wel perfect
pi_62821740
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 20:58 schreef Houtworm het volgende:

[..]

"here you have a pass, you can use it the whole day, just sweep you card over this reader".

Alsof het strippenkaart systeem nu zo handig en begrijpelijk is. Weet jij altijd precies hoeveel zones je moet gebruiken?
Nu hoeven die ouderen zich daar totaal niet druk over te maken.

Je kunt natuurlijk ook tot in het einde der tijde vast blijven houden aan oude systemen. Als ze dat een miljoen jaar geleden hadden gedaan, leefden we nu nog steeds in grotten...
Oh yeah you have to pay 4 euro for this trip of only 1 euro but when you come back to Holland you can use it again. No sir the rest amount is not refundable
pi_62821753
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 20:55 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Weten Japanners dan wel hoe een chipkaart werkt? Ik denk dat vooral oudere mensen geen snars van dat systeem zullen begrijpen en dat ze onmiddelijk zullen beweren dat het onnodig complex maken van bewezen systemen alleen maar een prijsverhogend effect sorteert.

Een strippenkaart kan zelfs tegen de regen, of tegen magnetisme
Mijn vader (nog niet oud) die weigert gewoon nog om de metro te gaan. Die pakt gewoon de fiets, ook in de winter. Vind ik zelf een beetje overdreven, maar voor de 'oudere' generatie zal het inderdaad wel even vreemd zijn. Net als die geweldige actie van de RET toen om zo'n gratis persoonlijke chipkaart aan te vragen via internet. Ik zie mijn opa/oma al voor me met een computer (die ze nog nooit hebben aangeraakt).
pi_62821783
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 20:59 schreef DJKoster het volgende:

[..]

Vraag ik me nog steeds af hoe het hier mee zit...

Leuk dat ze open kunnen met een chipkaart, maar als dat systeem kortsluiting heeft en de boel vliegt in de hens wil ik er toch wel zo snel mogelijk weg

Klinkt onwaarschijnlijk, zal ook niet zo snel gebeuren, maar het kan..


Ik ben benieuwd naar de proef in Rotterdam, misschien werkt het wel perfect
Haha laatst bij een proef van de brandweer bleek dat bij een vol peron 10% van de reizigers zich in veiligheid kon brengen
pi_62821810
Bekijk het van de zonnige kant; nu kan de overheid exact zien hoe laat je aankomt en weggaat vanaf Rotterdam.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 21:03:00 #87
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_62821821
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 20:55 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Bankbiljetten en paspoort zijn ook al vervalsbaar, gebeurd dat ook op grote schaal?
Denk je dat al die zwervers die nu op de stations slapen de middelen hebben om een chip te kraken
Daar ga je al, op grote schaal.

Je kunt dus niet ontkennen dat het niet gebeurt. Het voorkomt dus geen zwartrijden, wat je standpunt onderuit haalt. Daarnaast zijn de kosten voor de apparatuur om een kaart na te maken belachelijk laag, namelijk goedkoper dan 150 euro. Dat is veel goedkoper dan apparatuur voor een bankbiljet of paspoort. De kosten per kaart zijn daarnaast helemaal belachelijk laag, je hoeft maar met een scanner ter grootte van een hamburger 5 minuten bij een poortje te staan en je hebt al 100 kaarten gehackt.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_62821831
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 20:54 schreef Yildiz het volgende:

[..]

- de portemonnee uit mijn zak halen, duurt dus langer (met een abo kan ik gewoon de tram inlopen)
- de kosten zijn niet direct inzichtelijk
- als het gehackt wordt, moet ik er zelf maar achter zien te komen, als ik na weken op mijn rekening ineens een flinke afschrijving zie
- ik verlies mijn privacy doordat de vervoerder veel meer data gaat bijhouden, wat het normaal niet had
- de poortjes werken zeer storend, geheel niet foutloos
- de kosten van het systeem zijn hoger dan het huidige systeem, ik betaal dus extra voor een systeem wat trager en onveiliger is. Slechte deal, al zeg ik het zelf.
- etc. etc.
1. Niet iedereen heeft een abbo dat geldig is in heel Nederland.
2. Bij chipkaart zie je ook precies wat je betaald.
3. Het automatisch incasso systeem is max 10 euro. En op de kaart kan ook niet meer te staan dan 30 euro als ik mij niet vergis. Noem ik niet bepaald flinkt. Als je je OV kaart nu kwijt raakt heb je net zo goed schade.
4. Als je een mobiele telefoon gebruikt, regelmatig pint etc heb je je privacy allang opgegeven.
5. Technische mankementen zijn er om verholpen te worden.
6. Wat zijn de kosten dan precies van de beide systemen?
pi_62821857
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 20:59 schreef macca728 het volgende:

[..]

Oh yeah you have to pay 4 euro for this trip of only 1 euro but when you come back to Holland you can use it again. No sir the rest amount is not refundable
Dagpassen.....
pi_62821903
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 21:01 schreef macca728 het volgende:

[..]

Haha laatst bij een proef van de brandweer bleek dat bij een vol peron 10% van de reizigers zich in veiligheid kon brengen
Bron? Daar ben ik wel benieuwd naar..

Het zal wel niet snel gebeuren maar Murphy ligt altijd op de loer..
Vaak genoeg een 'Seconds from disaster' aflevering gezien waar het lag aan zulke lullige dingetjes..
pi_62821910
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 21:03 schreef Houtworm het volgende:

[..]

1. Niet iedereen heeft een abbo dat geldig is in heel Nederland.
2. Bij chipkaart zie je ook precies wat je betaald.
3. Het automatisch incasso systeem is max 10 euro. En op de kaart kan ook niet meer te staan dan 30 euro als ik mij niet vergis. Noem ik niet bepaald flinkt. Als je je OV kaart nu kwijt raakt heb je net zo goed schade.
4. Als je een mobiele telefoon gebruikt, regelmatig pint etc heb je je privacy allang opgegeven.
5. Technische mankementen zijn er om verholpen te worden.
6. Wat zijn de kosten dan precies van de beide systemen?
Chipkaarten zijn ook niet geldig in heel NL want voor de trein moet je 2x apart een kaartje kopen, ok 1x voor een enkeltje

Ja 30 euro max, abonnement met bus is voor mij al 90 euro hoor

mobiele telefoon is een keuze, mijn telefoon staat uit want ik hoef niet te bellen perse
pi_62821922
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 21:05 schreef DJKoster het volgende:

[..]

Bron? Daar ben ik wel benieuwd naar..

Het zal wel niet snel gebeuren maar Murphy ligt altijd op de loer..
Vaak genoeg een 'Seconds from disaster' aflevering gezien waar het lag aan zulke lullige dingetjes..
AD, de RET beloofde maatregelen te nemen
  donderdag 30 oktober 2008 @ 21:07:15 #93
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_62821937
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 21:03 schreef Houtworm het volgende:

[..]

1. Niet iedereen heeft een abbo dat geldig is in heel Nederland.
2. Bij chipkaart zie je ook precies wat je betaald.
3. Het automatisch incasso systeem is max 10 euro. En op de kaart kan ook niet meer te staan dan 30 euro als ik mij niet vergis. Noem ik niet bepaald flinkt. Als je je OV kaart nu kwijt raakt heb je net zo goed schade.
4. Als je een mobiele telefoon gebruikt, regelmatig pint etc heb je je privacy allang opgegeven.
5. Technische mankementen zijn er om verholpen te worden.
6. Wat zijn de kosten dan precies van de beide systemen?
1: nee, iedereen heeft zijn eigen abo, wat hij noodzakelijk acht.
2: een chipkaart laat niet op zijn kaart zien wat je krediet is, daarvoor moet je inloggen of wat ook. met een strippenkaart niet
3: dus mensen kunnen niet verder dan 10 euro reizen. lekker is dat. Daarnaast doelde ik op de mogelijkheid tot hacken, het reizen op iemands anders kosten. Dat heb je niet zomaar door, ook niet door iets eenvoudigs als een kredietlimiet. Niemand gaat met zijn creditcardnummer op zijn hoofd rondlopen, ook niet als er iets op zit als een kredietlimiet om de schade klein te houden. Daarnaast lijkt mij een limiet wel debiel, wil je onderweg naar huis, heeft een hacker op jouw krediet gereisd en kun jij niet verder. Handig. Daar is echt over nagedacht.
4: ik zei dat mijn vervoerder met de chip data gaat krijgen die hij nu niet heeft. Ik ben geen basisschoolleraar dus ik ga mijzelf niet 3x herhalen.
5: kan zijn, maar dat is na 12 jaar nog niet gebeurd, vind je het erg als ik weinig hoop hebt?
6: de chip met zijn dure poortjes is duurder dan de kaart, lijkt me toch wel eenvoudig te baseren op logica
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_62821949
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 20:58 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Kostenbesparing: onjuist, het is duurder
zwartrijden: onjuist, het is gehackt, daarmee is zwartrijden zeer goed mogelijk, zonder dat iemand het doorheeft, maandenlang
gebruiksvriendelijker: onjuist, een strippenkaart voor een toerist is eenvoudig, namelijk: kaartje pakken, stempelen, terug geven. een Japanner kun je niet uitleggen dat hij niet moet vergeten uit te checken

Genoeg strippen bijhouden is voor ieder ontwikkeld mens geen probleem. Daarnaast is een abo ook een eenvoudige mogelijkheid.

Kortom, wat is nu het voordeel?
Hoe leg een toerist uit dat die rekening moet houden met zones?
En in New York, Parijs, Londen hebben ze allemaal systemen vergelijkbaar met chip. Niet bepaald steden waar alleen maar lokalen komen.

Er is niet gezegd dat het zwartrijden compleet uitbant. Maar de zwerver die anders op het perron slaap zal niet zo makkelijk meer op het perron kunnen komen.

Een abbo is handig voor de dagelijkse reis. Maar je wilt ook wel eens ergens anders heen denk ik. En niet iedereen in Nederland is zo ontwikkeld als jij.
pi_62821991
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 21:06 schreef macca728 het volgende:

[..]

Chipkaarten zijn ook niet geldig in heel NL want voor de trein moet je 2x apart een kaartje kopen, ok 1x voor een enkeltje

Ja 30 euro max, abonnement met bus is voor mij al 90 euro hoor

mobiele telefoon is een keuze, mijn telefoon staat uit want ik hoef niet te bellen perse
Waarom doe je telkens toch alsof je de domste van de klas bent en alles uitgelegd moet krijgen?
Een tegoed op je kaart is wat anders dan een abbonement op je kaart...
pi_62822026
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 21:07 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Hoe leg een toerist uit dat die rekening moet houden met zones?
En in New York, Parijs, Londen hebben ze allemaal systemen vergelijkbaar met chip. Niet bepaald steden waar alleen maar lokalen komen.

Er is niet gezegd dat het zwartrijden compleet uitbant. Maar de zwerver die anders op het perron slaap zal niet zo makkelijk meer op het perron kunnen komen.

Een abbo is handig voor de dagelijkse reis. Maar je wilt ook wel eens ergens anders heen denk ik. En niet iedereen in Nederland is zo ontwikkeld als jij.
Parijs hoef je niet uit te checken alvast

Oh ja daar slapen ook helemaal geen zwervers in de stations, je heb gelijk haha
pi_62822044
Belachelijk dat ze de strippenkaart niet gewoon in de roulatie houden. Vele reizigers willen dit liever.
Dus de mensen die willen genieten van die 'voordelen' die mogen voor die OV-chipkaart gaan, maar laat de andere mensen gewoon hun oude, vertrouwde strippenkaart en treinkaart gebruiken.
pi_62822058
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 21:11 schreef OldJeller het volgende:
Belachelijk dat ze de strippenkaart niet gewoon in de roulatie houden. Vele reizigers willen dit liever.
Dus de mensen die willen genieten van die 'voordelen' die mogen voor die OV-chipkaart gaan, maar laat de andere mensen gewoon hun oude, vertrouwde strippenkaart en treinkaart gebruiken.
Helemaal mee eens, in Parijs kan je ook gewoon een kaartje kopen, moet hier ook kunnen
pi_62822104
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 21:07 schreef Yildiz het volgende:

[..]

1: nee, iedereen heeft zijn eigen abo, wat hij noodzakelijk acht.
2: een chipkaart laat niet op zijn kaart zien wat je krediet is, daarvoor moet je inloggen of wat ook. met een strippenkaart niet
3: dus mensen kunnen niet verder dan 10 euro reizen. lekker is dat. Daarnaast doelde ik op de mogelijkheid tot hacken, het reizen op iemands anders kosten. Dat heb je niet zomaar door, ook niet door iets eenvoudigs als een kredietlimiet.
4: ik zei dat mijn vervoerder met de chip data gaat krijgen die hij nu niet heeft. Ik ben geen basisschoolleraar dus ik ga mijzelf niet 3x herhalen.
5: kan zijn, maar dat is na 12 jaar nog niet gebeurd, vind je het erg als ik weinig hoop hebt?
6: de chip met zijn dure poortjes is duurder dan de kaart, lijkt me toch wel eenvoudig te baseren op logica
1. Niet iedereen heeft een abbo. Soms willen mensen ook wel ergens anders heen met de bus.
2. Je weet dus niet eens hoe het werkt. Bij het uitchecken krijg je de kosten te zien. Op de stations zijn simpele automaten die je saldo kunnen laten zien.
3. Met 10 euro kun je verder komen dan met een strippenkaart van 6 euro. De schade door hacken wordt voor rekening genomen van de OV bedrijven.
4. Er zijn zoveel instanties die veel meer weten van jou dan het OV bedrijf zal komen te weten. Hypocriet gezeik. Als je dat niet wil zijn er anonieme kaarten te koop.
5. 12 jaar staan die poortjes er al? Lamenielachen...
6. Je vergeet dat er bij de kaart ook andere kosten nodig zijn. Controleurs op stations bijvoorbeeld.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 21:14:49 #100
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_62822111
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 21:07 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Hoe leg een toerist uit dat die rekening moet houden met zones?
En in New York, Parijs, Londen hebben ze allemaal systemen vergelijkbaar met chip. Niet bepaald steden waar alleen maar lokalen komen.

Er is niet gezegd dat het zwartrijden compleet uitbant. Maar de zwerver die anders op het perron slaap zal niet zo makkelijk meer op het perron kunnen komen.

Een abbo is handig voor de dagelijkse reis. Maar je wilt ook wel eens ergens anders heen denk ik. En niet iedereen in Nederland is zo ontwikkeld als jij.
Voor steden heb je dagpassen. Voor treinen ook. Op elk station kun je kaartjes kopen. Geen enkel probleem dus. Daarnaast is het ronduit arrogant om Nederland met uithoeken als Hendrik-Ido-Ambacht te durven vergelijken met een metropool als New York.

Het voorkomen van zwartrijden staat anders in de OP, met de woorden 'vrijwel onmogelijk'. Lijkt me pertinent onjuist.
Tevens had ik van jou begrepen dat zwervers of andere personen een vervoersbewijs moeten hebben op perrons. Daarnaast heb ik nog nooit zwervers op stations gezien, die er gingen slapen ofzo. Lijkt me dus geen argument.

Een abo is handig voor de dagelijkse reis naar het werk / studie. Ga ik een keer ergens anders heen, dan ga ik naar de automaat. Ga ik elke dag ergens anders heen, dan koop ik een groter abo. Lijkt me met de chip dus ook geen verbetering. Daarnaast zie ik mij niet als bovengemiddeld. Tevens kan iedere debiel wel een strippenkaart gebruiken.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_62822126
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 21:11 schreef OldJeller het volgende:
Belachelijk dat ze de strippenkaart niet gewoon in de roulatie houden. Vele reizigers willen dit liever.
Dus de mensen die willen genieten van die 'voordelen' die mogen voor die OV-chipkaart gaan, maar laat de andere mensen gewoon hun oude, vertrouwde strippenkaart en treinkaart gebruiken.
Dan kun je het OV chipaart systeem net zo goed weggooien. De overgangs fase in de Rotterdamse metro is een lachertje en juist een reden om de Chipkaart zo snel mogelijk in te voeren.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 21:17:36 #102
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_62822178
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 21:15 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Dan kun je het OV chipaart systeem net zo goed weggooien. De overgangs fase in de Rotterdamse metro is een lachertje en juist een reden om de Chipkaart zo snel mogelijk in te voeren.
Voor mij juist een reden om te kappen met het hele OV chipsysteem.

Ik zie niet hoe chips ineens niet gehackt worden als de strippenkaart weg is.
Ik zie niet hoe poortjes ineens wel goed werken als de strippenkaart weg is.
Ik zie niet een chipkaart ineens weergeven op de kaart zelf wat het krediet is, als de strippenkaart weg is.

Ik zie niet hoe de overgangsfase tot een sterk nadeel kan zijn.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_62822207
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 21:15 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Dan kun je het OV chipaart systeem net zo goed weggooien. De overgangs fase in de Rotterdamse metro is een lachertje en juist een reden om de Chipkaart zo snel mogelijk in te voeren.
Maar jij hebt al meerdere keren duidelijk gemaakt dat in jouw ogen de OV-chipkaart een waar geschenk is, en een hele vooruitgang. Enkel voordelen. Als dat zo is, dan kiest toch iedereen vanzelf wel voor de OV-chipkaart? Marktwerking.
pi_62822250
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 21:17 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Voor mij juist een reden om te kappen met het hele OV chipsysteem.
Voor mij een reden om het systeem gewoon in heel Nederland in te voeren. Deze tussenfase hier in Rotterdam slaat gewoon helemaal nergens en moet gewoon zo snel mogelijk stoppen.
pi_62822277
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 21:10 schreef macca728 het volgende:

[..]

Parijs hoef je niet uit te checken alvast

Oh ja daar slapen ook helemaal geen zwervers in de stations, je heb gelijk haha
Parijs moet je op veel stations wel uitchecken zoals jou ook al verteld is...
Last van selectief geheugen ofzo?
  donderdag 30 oktober 2008 @ 21:20:47 #106
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_62822279
Ik verdenk Houtworm ervan in het chipkaart-invention-team te zitten
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  donderdag 30 oktober 2008 @ 21:22:06 #107
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_62822300
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 20:58 schreef Houtworm het volgende:

[..]

"here you have a pass, you can use it the whole day, just sweep you card over this reader".

Alsof het strippenkaart systeem nu zo handig en begrijpelijk is. Weet jij altijd precies hoeveel zones je moet gebruiken?
Nu hoeven die ouderen zich daar totaal niet druk over te maken.

Je kunt natuurlijk ook tot in het einde der tijde vast blijven houden aan oude systemen. Als ze dat een miljoen jaar geleden hadden gedaan, leefden we nu nog steeds in grotten...

De chipkaart is van plastic. Dat kan prima tegen regen. En magnetisme heeft geen invloed opde kaart.

Wat ik begrijp van jouw verhaal, is dat je de weerzin van vooruitgang niet moet bestrijden, maar moet accepteren. Daarin heb je zeker zin gelijk, maar dat neemt niet weg dat het nodeloos verzinnen van nieuwe systemen er alleen maar voor verwijdering van betrokkenheid door personeel en reiziger ontstaat. Bovendien is het een verandering die niets verbetert. Een chagerijnige chauffeur met een stempel, hoe triviaal dan ook, zorgt toch voor een menselijke indruk, een poortje dat piept heeft niet die waarde.

Je weet vast ook dat de weerzin tegen digitaal stemmen er ook voor gezorgd heeft dat al die machines werden afgedankt in ruil voor houten stemhokjes die met de hand geteld worden door vrijwilligers uit de buurt, want dat is een bewezen concept dat niet gemakkelijk gevoelig is voor fraude.

Terug naar het betaalsysteem, ik vind het niet zo verkeerd dat als je reist, dat je dan ook een beetje rekening moet houden met de afstand die je aflegt en de planning die daaraan vooraf gaat. Mijn idee van een chipkaart is dat mensen er onzorgvuldig mee om zullen gaan en dat het op den duur vast wel goedkoop nagemaakt of gehacked kan worden door een Aziatisch bedrijf.
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_62822312
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 21:14 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Voor steden heb je dagpassen. Voor treinen ook. Op elk station kun je kaartjes kopen. Geen enkel probleem dus. Daarnaast is het ronduit arrogant om Nederland met uithoeken als Hendrik-Ido-Ambacht te durven vergelijken met een metropool als New York.

Het voorkomen van zwartrijden staat anders in de OP, met de woorden 'vrijwel onmogelijk'. Lijkt me pertinent onjuist.
Tevens had ik van jou begrepen dat zwervers of andere personen een vervoersbewijs moeten hebben op perrons. Daarnaast heb ik nog nooit zwervers op stations gezien, die er gingen slapen ofzo. Lijkt me dus geen argument.

Een abo is handig voor de dagelijkse reis naar het werk / studie. Ga ik een keer ergens anders heen, dan ga ik naar de automaat. Ga ik elke dag ergens anders heen, dan koop ik een groter abo. Lijkt me met de chip dus ook geen verbetering. Daarnaast zie ik mij niet als bovengemiddeld. Tevens kan iedere debiel wel een strippenkaart gebruiken.
Er komen ook dagpassen voor de OV chipkaart.
Waarom zou een systeem dat goed werkt in Amsterdam niet kunnen werken in Hendrik Ido Ambacht?

Het gaat niet alleen om zwervers, ook om zwartrijders.

Iedere debiel kan die chipkaart ook gebruiken.
pi_62822313
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 21:20 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Parijs moet je op veel stations wel uitchecken zoals jou ook al verteld is...
Last van selectief geheugen ofzo?
Ik heb nog nooit uitgecheckt, mijn vriendin woonde in Parijs en die heeft met abonnement ook nog nooit uitgecheckt

Je moet alleen bij RER door een poortje, niet bij metro, ja wel door een poortje maar die gaan automatisch open
  donderdag 30 oktober 2008 @ 21:23:51 #110
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_62822336
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 21:20 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Voor mij een reden om het systeem gewoon in heel Nederland in te voeren. Deze tussenfase hier in Rotterdam slaat gewoon helemaal nergens en moet gewoon zo snel mogelijk stoppen.
Hoe zorgt de strippenkaart er dan voor dat de chipkaart slecht werkt?

Zenden strippenkaarten een soort straling uit die het mogelijk maakt dat chips gehackt kunnen worden? Doen strippenkaarten iets waardoor de poortjes te vroeg dichtklappen, recht in de neus van die toerist die dat niet gewend was?

Vertel het me maar, ik ben benieuwd.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_62822348
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 21:20 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik verdenk Houtworm ervan in het chipkaart-invention-team te zitten
Hij is het (enige) lid van het OV chipkaart promotie team
pi_62822365
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 21:20 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Parijs moet je op veel stations wel uitchecken
Nee, dat is niet zo.
pi_62822368
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 21:18 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Maar jij hebt al meerdere keren duidelijk gemaakt dat in jouw ogen de OV-chipkaart een waar geschenk is, en een hele vooruitgang. Enkel voordelen. Als dat zo is, dan kiest toch iedereen vanzelf wel voor de OV-chipkaart? Marktwerking.
Soms moeten mensen een handje worden geholpen om nieuwe dingen te leren.
En ik denk dat de meeste mensen als ze gewend zijn niet meer anders willen dan een chipkaart. We moeten er ook niet meer aan denken om telefooncels te gebruiken bijvoorbeeld.
pi_62822373
Ik vraag me trouwens af of jullie ook daadwerkelijk met de Rotterdamse metro reizen (of überhaupt in Rotterdam reizen) of dat jullie allemaal de verhalen uit pers hebben?
  donderdag 30 oktober 2008 @ 21:25:35 #115
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_62822380
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 21:22 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Er komen ook dagpassen voor de OV chipkaart.
Waarom zou een systeem dat goed werkt in Amsterdam niet kunnen werken in Hendrik Ido Ambacht?

Het gaat niet alleen om zwervers, ook om zwartrijders.

Iedere debiel kan die chipkaart ook gebruiken.
Je springt van de hak op te de tak.

Eerst zeg je dat het huidige systeem lastig is, en de chip nodig is. Vervolgens zeg ik dat het omgekeerde het geval is, en dat de strippenkaart juist eenvoudiger is dan de chip, en dan zeg je weer dat iedere debiel die chipkaart kan gebruiken. Moet je me toch eens uitleggen waarom ik complete OV-chip teams heb zien staan op perrons, om 'verloren' mensen te helpen.
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 21:24 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Soms moeten mensen een handje worden geholpen om nieuwe dingen te leren.
En ik denk dat de meeste mensen als ze gewend zijn niet meer anders willen dan een chipkaart. We moeten er ook niet meer aan denken om telefooncels te gebruiken bijvoorbeeld.
Wennen? Leren? De chip was eerder toch juist 'erg eenvoudig aan die Japanse toerist uit te leggen'?

Goed dan je inziet dat de chip dus niet zo eenvoudig is.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_62822416
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 21:25 schreef Dennis101 het volgende:
Ik vraag me trouwens af of jullie ook daadwerkelijk met de Rotterdamse metro reizen (of überhaupt in Rotterdam reizen) of dat jullie allemaal de verhalen uit pers hebben?
Ik reis dagelijs met de metro in Rotterdam en met de bus er naar toe
Met gewoon sterabonnement
pi_62822451
Ik heb wel chipkaart, ook wel gebruikt totdat hij helaas geblokkeerd werd omdat ik bij het uitstappen niet god uitcheckte omdat de buschauffeur al wilde wegrijden

Ter verduidelijkking, ik had de kaart al 3 x voor het apparaat gehouden, maar hij bleef rood. Ik had wel ingecheckt
  donderdag 30 oktober 2008 @ 21:28:49 #118
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_62822462
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 21:25 schreef Dennis101 het volgende:
Ik vraag me trouwens af of jullie ook daadwerkelijk met de Rotterdamse metro reizen (of überhaupt in Rotterdam reizen) of dat jullie allemaal de verhalen uit pers hebben?
Elke werkdag Gouda -> R'dam Alex met de trein en dan Alex - Oostplein met de metro. En vice versa natuurlijk.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_62822531
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 21:22 schreef Aoristus het volgende:

[..]


Wat ik begrijp van jouw verhaal, is dat je de weerzin van vooruitgang niet moet bestrijden, maar moet accepteren. Daarin heb je zeker zin gelijk, maar dat neemt niet weg dat het nodeloos verzinnen van nieuwe systemen er alleen maar voor verwijdering van betrokkenheid door personeel en reiziger ontstaat. Bovendien is het een verandering die niets verbetert. Een chagerijnige chauffeur met een stempel, hoe triviaal dan ook, zorgt toch voor een menselijke indruk, een poortje dat piept heeft niet die waarde.

Je weet vast ook dat de weerzin tegen digitaal stemmen er ook voor gezorgd heeft dat al die machines werden afgedankt in ruil voor houten stemhokjes die met de hand geteld worden door vrijwilligers uit de buurt, want dat is een bewezen concept dat niet gemakkelijk gevoelig is voor fraude.

Terug naar het betaalsysteem, ik vind het niet zo verkeerd dat als je reist, dat je dan ook een beetje rekening moet houden met de afstand die je aflegt en de planning die daaraan vooraf gaat. Mijn idee van een chipkaart is dat mensen er onzorgvuldig mee om zullen gaan en dat het op den duur vast wel goedkoop nagemaakt of gehacked kan worden door een Aziatisch bedrijf.
Nou de betrokkenheid bij de mensen die nu aan het begin van het perron staan, mis ik nu al behoorlijk. Dus dat zal niks veranderen.
De chauffeur blijft gewoon zitten en die kun je gewoon goedemorgen zeggen hoor. Ook dat zal niet veel veranderen.

Die weerstand tegen machinaal stemmen is ook al zo belachelijk!!!
Alleen maar omdat mensen met een apparaatje signalen op kunnen vangen en daaraan kunnen zien dat iemand op het CDA heeft gestemd, zijn die machines nu weg!
Met die denkwijze zouden auto's nooit zijn ingevoerd, want stel je voor dat je een ongeluk krijgt met en auto, dan ga je dood. Op de fiets ga je minder snel dood.

Lekker vasthouden aan oude technieken, niet willen vernieuwen want weet je wel niet wat er allemaal zou kunnen gebeuren...

Londen heeft al tijden het systeem wat wij in Nederland gaan krijgen. Is daar al grootschalige fraude ontdekt? NEE.
pi_62822560
En als je alleen heel afentoe de trein/bus pakt. Moet je dan gelijk zo'n hele chipkaart gaan aanschaffen met de administratiekosten en zooi er bij, en dan issie maar 1 jaar geldig ofzo? Ook jammer dat je dan niet meer heen en weer mag reizen als je maar heel kort ergens bent binnen een bepaalde tijd.

Wat is eigenlijk het meest onzinnige aan deze chipkaart voor jullie?
Hoeren TNT.. Graaierige overheid..
Ik heb nergens zoveel last van Marokkanen als in het nieuws :
pi_62822568
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 21:25 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Je springt van de hak op te de tak.

Eerst zeg je dat het huidige systeem lastig is, en de chip nodig is. Vervolgens zeg ik dat het omgekeerde het geval is, en dat de strippenkaart juist eenvoudiger is dan de chip, en dan zeg je weer dat iedere debiel die chipkaart kan gebruiken. Moet je me toch eens uitleggen waarom ik complete OV-chip teams heb zien staan op perrons, om 'verloren' mensen te helpen.
[..]

Wennen? Leren? De chip was eerder toch juist 'erg eenvoudig aan die Japanse toerist uit te leggen'?

Goed dan je inziet dat de chip dus niet zo eenvoudig is.
Kun je zelf niet bedenken dat er wel een verschil is tussen iemand die strippenkaart gewend is en iemand die helemaal niet weet hoe het er in Nederland aan toegaat?

Als je zelf niet in ziet dat dat twee heel verschillende gebruikers zijn, heeft het weinig zin om een discussue met jou te voeren, want dan zul je wel meer niet snappen.
pi_62822583
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 21:23 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Hoe zorgt de strippenkaart er dan voor dat de chipkaart slecht werkt?

Zenden strippenkaarten een soort straling uit die het mogelijk maakt dat chips gehackt kunnen worden? Doen strippenkaarten iets waardoor de poortjes te vroeg dichtklappen, recht in de neus van die toerist die dat niet gewend was?

Vertel het me maar, ik ben benieuwd.
Lezen grappenmaker, ik zeg dat het dubbele systeem nadelen geeft ik heb nog niet eens ergens gezegd voor welk van de 2 systemen ik ben.

Zucht, lang verhaal.

Goed toen die mooie poortjes ineens in werking gingen kwamen er onder de stempelbakken een gleuf te zitten. In heb begin wist nagenoeg niemand hoe je normaal door die poortjes kwam. Dat moest dus door je abbo of gestempelde strippenkaart daar in te stoppen.

Ook zie ik nog met enige regelmaat mensen (die niet regelmatig met de metro gaan) hun ongestempelde kaart in de onderste gleuf (waardoor de poortjes wel open gaan maar niet wordt gestempeld) en lopen door met de veronderstelling dat ze gestempeld hebben.

Dan is er ook het feit dat de helft van de mensen niet begrijpt dat je bij het uitgaan van een perron je gewoon door de poortjes kan lopen en dat je alleen wat hoeft te doen als je met een chipkaart reist.

Naast het feit dat ze niet weten dat ze gewoon door kunnen lopen snappen ook een heleboel mensen niet dat je een poortje met een groene pijl moet gebruiken. Deze zullen er meer komen als ieder poortje met een chipkaart gaat werken

Maar het meest vervelende is dat je moet uitchecken, dat is op zich niet vervelend, maar mensen die dit niet gewend zijn vergeten dit wel eens. Hup, 4 euro weg. Ik als student kan doordeweeks met mijn ov chipkaart gewoon gratis reizen, ik check dan in, maar niet uit. In het weekend voer ik hetzelfde ritueel als de rest van de week uit (ik gebruik de metro elke dag) en ben dan zo 4 euro kwijt.

Vooral om die laatste reden alleen al is het handiger om 1 systeem te hebben.
pi_62822588
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 21:32 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Nou de betrokkenheid bij de mensen die nu aan het begin van het perron staan, mis ik nu al behoorlijk. Dus dat zal niks veranderen.
De chauffeur blijft gewoon zitten en die kun je gewoon goedemorgen zeggen hoor. Ook dat zal niet veel veranderen.

Die weerstand tegen machinaal stemmen is ook al zo belachelijk!!!
Alleen maar omdat mensen met een apparaatje signalen op kunnen vangen en daaraan kunnen zien dat iemand op het CDA heeft gestemd, zijn die machines nu weg!
Met die denkwijze zouden auto's nooit zijn ingevoerd, want stel je voor dat je een ongeluk krijgt met en auto, dan ga je dood. Op de fiets ga je minder snel dood.

Lekker vasthouden aan oude technieken, niet willen vernieuwen want weet je wel niet wat er allemaal zou kunnen gebeuren...

Londen heeft al tijden het systeem wat wij in Nederland gaan krijgen. Is daar al grootschalige fraude ontdekt? NEE.
Werkt perfect daar, laatst nog 1 miljoen kaarten die niet meer werkten ofzo ?

Ga je nou weer naar Londen ? Ja in Parijs checken ze niet uit he
pi_62822590
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 21:33 schreef Man-E-Faces het volgende:
En als je alleen heel afentoe de trein/bus pakt. Moet je dan gelijk zo'n hele chipkaart gaan aanschaffen met de administratiekosten en zooi er bij, en dan issie maar 1 jaar geldig ofzo? Ook jammer dat je dan niet meer heen en weer mag reizen als je maar heel kort ergens bent binnen een bepaalde tijd.

Wat is eigenlijk het meest onzinnige aan deze chipkaart voor jullie?
Er zijn ook "prepaid" kaarten.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 21:35:06 #125
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_62822606
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 21:32 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Nou de betrokkenheid bij de mensen die nu aan het begin van het perron staan, mis ik nu al behoorlijk. Dus dat zal niks veranderen.
De chauffeur blijft gewoon zitten en die kun je gewoon goedemorgen zeggen hoor. Ook dat zal niet veel veranderen.

Die weerstand tegen machinaal stemmen is ook al zo belachelijk!!!
Alleen maar omdat mensen met een apparaatje signalen op kunnen vangen en daaraan kunnen zien dat iemand op het CDA heeft gestemd, zijn die machines nu weg!
Met die denkwijze zouden auto's nooit zijn ingevoerd, want stel je voor dat je een ongeluk krijgt met en auto, dan ga je dood. Op de fiets ga je minder snel dood.

Lekker vasthouden aan oude technieken, niet willen vernieuwen want weet je wel niet wat er allemaal zou kunnen gebeuren...

Londen heeft al tijden het systeem wat wij in Nederland gaan krijgen. Is daar al grootschalige fraude ontdekt? NEE.
Als je niet weet waar je het over hebt, dan hoef je niet bang te zijn. Je mag je mening ook gewoon voor je houden. Met de stemmachines is namelijk vééééél meer mis.
Dat jij wil accepteren dat iemand, één persoon, honderdduizenden stemmen kan stelen, zonder dat het opvalt en zonder dat het na te trekken valt zegt meer over jou of jouw onkunde in die zaak.

Er is niets mis met oude technieken, als het beter is dan het nieuwe. Neem bijvoorbeeld een magnetron. Modern, en geschikt om alles mee te doen. Zie jij chefkoks of iemand die een béétje culinair is gelijk zijn gasfornuis wegdoen?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_62822609
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 21:34 schreef macca728 het volgende:

[..]

Werkt perfect daar, laatst nog 1 miljoen kaarten die niet meer werkten ofzo ?

Ga je nou weer naar Londen ? Ja in Parijs checken ze niet uit he
Laatst in Nederland kon niemand een kaartje kopen op de stations.
pi_62822624
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 21:24 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Soms moeten mensen een handje worden geholpen om nieuwe dingen te leren.
Nee, er wordt genoeg reclame gemaakt en wat de OV-chipkaart zoal doet/brengt, wat in jouw ogen enkel voordelen zijn, is zonneklaar. Daar is geen hulp bij nodig.
quote:
En ik denk dat de meeste mensen als ze gewend zijn niet meer anders willen dan een chipkaart. We moeten er ook niet meer aan denken om telefooncels te gebruiken bijvoorbeeld.
Ja, maar laat dat maar aan de mensen zelf over ipv een dergelijk (brak) systeem te forceren.
Mensen kozen zelf en masse voor de mobiele telefoon en daarna werden er vele telefooncellen weggehaald. Men koos dus. Maar alsnog zijn er telefooncellen bij openbare gelegenheden zoals op stations, vliegvelden, etc. De keus is er nog.

Iets wat zo massaal aanwezig is en door veel mensen wordt gebruikt krijgt ook nog eens snel mond op mond reclame. Dus dan zal iedereen de lovende verhalen over deze prachtige OV-chipkaart die ons allen zoveel meer voordelen geeft dan een strippenkaart of treinkaart (naar jou zeggen) horen, en dus snel overstag gaan en ook die OV-chipkaart gebruiken.
Vreemd genoeg lees en hoor ik enkel negatieve reacties van mensen die dit gebruiken, naast 't feit dat het gewoon een overbodig systeem is.
pi_62822650
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 21:35 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Laatst in Nederland kon niemand een kaartje kopen op de stations.
]


Wanneer dan ?
  donderdag 30 oktober 2008 @ 21:38:03 #129
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_62822674
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 21:33 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Kun je zelf niet bedenken dat er wel een verschil is tussen iemand die strippenkaart gewend is en iemand die helemaal niet weet hoe het er in Nederland aan toegaat?

Als je zelf niet in ziet dat dat twee heel verschillende gebruikers zijn, heeft het weinig zin om een discussue met jou te voeren, want dan zul je wel meer niet snappen.
We gaan wel lekker op de persoonlijke tour hè? Ik zeg met voorbeelden dat een strippenkaart voor een toerist eenvoudiger is. Dat jij er vervolgens andere beelden bij krijgt die je niet kunt verwoorden, en mij vervolgens beschuldigt van god weet wat, dan kun jij inderdaad beter ophouden.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 21:38:59 #130
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_62822694
Het consequenter inzetten van controleurs (met de strippenkaart) moet zo ongeveer goedkoper zijn inmiddels dan die hele invoering van die shitkaart
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_62822706
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 21:37 schreef macca728 het volgende:

[..]

]


Wanneer dan ?
Grote pinstoring.
je hebt gelijk, mensen met contant geld konden nog wel een kaartje kopen. Alleen hadden maar weinig mensen contant geld bij zich...
pi_62822727
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 21:38 schreef XcUZ_Me het volgende:
Het consequenter inzetten van controleurs (met de strippenkaart) moet zo ongeveer goedkoper zijn inmiddels dan die hele invoering van die shitkaart
Voor de invoering van de chipkaart lag het aantal zwartrijders een stuk lager
pi_62822738
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 21:38 schreef Yildiz het volgende:

[..]

We gaan wel lekker op de persoonlijke tour hè? Ik zeg met voorbeelden dat een strippenkaart voor een toerist eenvoudiger is. Dat jij er vervolgens andere beelden bij krijgt die je niet kunt verwoorden, en mij vervolgens beschuldigt van god weet wat, dan kun jij inderdaad beter ophouden.
Ik kan mijn mening prima verwoorden.
Maar als jij een ervaren strippenkaart gebruiker op 1 lijn gaat zetten met een toerist die nog nooit een strippenkaart heeft gezien, wil je mijn woorden blijkbaar niet snappen.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 21:40:46 #134
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_62822740
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 21:39 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Grote pinstoring.
je hebt gelijk, mensen met contant geld konden nog wel een kaartje kopen. Alleen hadden maar weinig mensen contant geld bij zich...
En een storing in het centrale OV-systeem kan natuurlijk nóóit gebeuren.

Dankjewel, nog een tegenargument. De server kan uitvallen. Die je bij strippenkaarten niet hebt.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_62822757
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 21:40 schreef macca728 het volgende:

[..]

Voor de invoering van de chipkaart lag het aantal zwartrijders een stuk lager
Overgangsfase. En ook dat is jou al vaker uitgelegd.

Zeer kinderachtig weer om telkens weer te doen alsof je van niks weet.
pi_62822768
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 21:39 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Grote pinstoring.
je hebt gelijk, mensen met contant geld konden nog wel een kaartje kopen. Alleen hadden maar weinig mensen contant geld bij zich...
Lul niet zo man, je kon gewoon bij de loketten kaartjes kopen met pinnen

Ook kon je in de trein kaartjes kopen
Met een chipkaart storing kan niemand meer reizen
pi_62822776
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 21:38 schreef XcUZ_Me het volgende:
Het consequenter inzetten van controleurs (met de strippenkaart) moet zo ongeveer goedkoper zijn inmiddels dan die hele invoering van die shitkaart
Ja, aangezien het een paar maanden geleden al meer dan 1 miljard euro kostte ipv de beoogde 130 miljoen euro, en het is nog niet eens klaar aangezien er nog allerlei gebreken inzitten...
pi_62822780
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 21:40 schreef Yildiz het volgende:

[..]

En een storing in het centrale OV-systeem kan natuurlijk nóóit gebeuren.

Dankjewel, nog een tegenargument. De server kan uitvallen. Die je bij strippenkaarten niet hebt.
In Londen hebben ze toen iedereen vrij toegang gegeven.
Elk nadeel hep z'n voordeel.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 21:42:23 #139
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_62822783
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 21:40 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Ik kan mijn mening prima verwoorden.
Maar als jij een ervaren strippenkaart gebruiker op 1 lijn gaat zetten met een toerist die nog nooit een strippenkaart heeft gezien, wil je mijn woorden blijkbaar niet snappen.
Dat doe ik helemaal niet.

Jij zegt dat een strippenkaart lastig is voor een toerist, en een chip niet. Vervolgens heb je het over grote woorden als wennen aan en leren omgaan met een chipkaart. Een tegenstrijdigheid, waar ik je even op wees.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_62822789
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 21:23 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Hoe zorgt de strippenkaart er dan voor dat de chipkaart slecht werkt?

Zenden strippenkaarten een soort straling uit die het mogelijk maakt dat chips gehackt kunnen worden? Doen strippenkaarten iets waardoor de poortjes te vroeg dichtklappen, recht in de neus van die toerist die dat niet gewend was?

Vertel het me maar, ik ben benieuwd.
Als je het papier behoudt en enkelt nieuwe poortjes plaatst die stempeltjes kunnen lezen. Hoefde je niet zoveel geld uit te geven voor onderzoek naar chips en passen en databases en die linken aan personen bla bla. Maar dat was dus ws. toch duurder geweest dan? Volgens mij is die techonolgie zelfs gewoon t ekoop. Overheid wil dus toch die chips invoeren.
Wat ik me ook afvraag is waarom vervoer dat geprivatiseerd is (?) toch geholpen wordt door de overheid met zoveel belastinggelden, wie weet dat?
Hoeren TNT.. Graaierige overheid..
Ik heb nergens zoveel last van Marokkanen als in het nieuws :
  donderdag 30 oktober 2008 @ 21:42:48 #141
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_62822794
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 21:40 schreef macca728 het volgende:

[..]

Voor de invoering van de chipkaart lag het aantal zwartrijders een stuk lager
Mwah, dat zou ik nog niet zo hard willen zeggen.

Wat wel apart is, is dat ik in de 7 jaar dat ik in R'dam heb gewoond, welgeteld 3x (!!!) ben gecontroleerd in- en rond de metro. Dat er dan veel zwart wordt gereden, ligt dan niet aan de strippenkaart, maar aan het gebrek aan controle. Eens in de zoveel tijd een boete bleek vaak goedkoper dan elke maand braaf dat abonnementje.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_62822816
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 21:42 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Dat doe ik helemaal niet.

Jij zegt dat een strippenkaart lastig is voor een toerist, en een chip niet. Vervolgens heb je het over grote woorden als wennen aan en leren omgaan met een chipkaart. Een tegenstrijdigheid, waar ik je even op wees.
Dat is helemaal geen tegenstrijdigheid. Jij vergelijkt appels met peren.
pi_62822819
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 21:41 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Overgangsfase. En ook dat is jou al vaker uitgelegd.

Zeer kinderachtig weer om telkens weer te doen alsof je van niks weet.
Het is wel een feit

Dat het na die overgangsfase weer lager wordt is maar afwachten
  donderdag 30 oktober 2008 @ 21:43:51 #144
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_62822823
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 21:32 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Nou de betrokkenheid bij de mensen die nu aan het begin van het perron staan, mis ik nu al behoorlijk. Dus dat zal niks veranderen.
De chauffeur blijft gewoon zitten en die kun je gewoon goedemorgen zeggen hoor. Ook dat zal niet veel veranderen.

Die weerstand tegen machinaal stemmen is ook al zo belachelijk!!!
Alleen maar omdat mensen met een apparaatje signalen op kunnen vangen en daaraan kunnen zien dat iemand op het CDA heeft gestemd, zijn die machines nu weg!
Met die denkwijze zouden auto's nooit zijn ingevoerd, want stel je voor dat je een ongeluk krijgt met en auto, dan ga je dood. Op de fiets ga je minder snel dood.

Lekker vasthouden aan oude technieken, niet willen vernieuwen want weet je wel niet wat er allemaal zou kunnen gebeuren...

Londen heeft al tijden het systeem wat wij in Nederland gaan krijgen. Is daar al grootschalige fraude ontdekt? NEE.
We hebben ook niets gekopieerd van de Londenaren hè ? Het moest allemaal nieuw..

De auto is een duivelse uitvinding geweest, dat is algemeen bekend
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_62822834
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 21:43 schreef macca728 het volgende:

[..]

Het is wel een feit

Dat het na die overgangsfase weer lager wordt is maar afwachten
Daar hoef je geen Jomanda voor te zijn om te voorspellen dat het aantal zwartreizigers zullen dalen. Niet zo naief doen.
pi_62822847
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 21:43 schreef Aoristus het volgende:

[..]

We hebben ook niets gekopieerd van de Londenaren hè ? Het moest allemaal nieuw..

De auto is een duivelse uitvinding geweest, dat is algemeen bekend
Maar ondertussen kunnen miljoenen mensen niet meer zonder.

We hebben precies dezelfde chip als in Londen.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 21:45:46 #147
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_62822861
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 21:42 schreef Houtworm het volgende:

[..]

In Londen hebben ze toen iedereen vrij toegang gegeven.
Elk nadeel hep z'n voordeel.
Ik neem aan dat als de server uitvalt, je ook geen commando's meer kunt versturen naar poortjes. Er zal dus maar een klein deel op dat moment uitgevallen zijn.

Een ander essentieel deel kan alsnog uitvallen. Poortjes kunnen door een storing bijvoorbeeld niet meer opengaan. Met poortjes en centrale systemen creëer je dus alleen maar extra punten, extra zwaktes, waar mensen last van kunnen gaan hebben.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 21:46:43 #148
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_62822881
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 21:44 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Daar hoef je geen Jomanda voor te zijn om te voorspellen dat het aantal zwartreizigers zullen dalen. Niet zo naief doen.
Jomanda zat er inderdaad wel vaker naast.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 21:46:49 #149
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_62822886
En dan dat inchecken, heerlijk die rijen voor die poortjes in de ochtendspits en dan maar zwaaien naar je metro.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_62822896
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 21:44 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Daar hoef je geen Jomanda voor te zijn om te voorspellen dat het aantal zwartreizigers zullen dalen. Niet zo naief doen.

Geen controleurs meer , gehackte kaarten, vervalste kaarten ?

Hoeveel mensen reizen met vervalste kaarten in Londen ? Aantal zwartrijders is echt niet gedaald hoor, dat is ook algemeen bekend
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')