Weten Japanners dan wel hoe een chipkaart werkt? Ik denk dat vooral oudere mensen geen snars van dat systeem zullen begrijpen en dat ze onmiddelijk zullen beweren dat het onnodig complex maken van bewezen systemen alleen maar een prijsverhogend effect sorteert.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 20:52 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Kostenbesparing, zwartreizen in metro / treinen aanpakken, gebruiksvriendelijker (leg jij maar eens aan Japanse toeristen uit hoe een strippenkaart werkt).
Strippenkaart is zo'n ouderwets systeem. Telkens maar zorgen dat je genoeg strippen hebt, uitzoeken hoeveel je er nodig hebt.
Bankbiljetten en paspoort zijn ook al vervalsbaar, gebeurd dat ook op grote schaal?quote:Op donderdag 30 oktober 2008 20:50 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Is dat voor de afwisseling deze keer het doel? Wow, nee, inderdaad, het is helemaal niet gekraakt ofzo..
Ja, meer dan een uur. Genoeg tijd om snel de stad in te duiken, of een ander kort heen en weer ritje.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 20:54 schreef Houtworm het volgende:
[..]
In het huidige systeem is er ook een maximum aan tijd dat je mag reizen hoor.
"here you have a pass, you can use it the whole day, just sweep you card over this reader".quote:Op donderdag 30 oktober 2008 20:55 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Weten Japanners dan wel hoe een chipkaart werkt? Ik denk dat vooral oudere mensen geen snars van dat systeem zullen begrijpen en dat ze onmiddelijk zullen beweren dat het onnodig complex maken van bewezen systemen alleen maar een prijsverhogend effect sorteert.
Een strippenkaart kan zelfs tegen de regen, of tegen magnetisme
Ook 35 minuten ? Nu 1 tot 2 uurquote:Op donderdag 30 oktober 2008 20:54 schreef Houtworm het volgende:
[..]
In het huidige systeem is er ook een maximum aan tijd dat je mag reizen hoor.
Kostenbesparing: onjuist, het is duurderquote:Op donderdag 30 oktober 2008 20:52 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Kostenbesparing, zwartreizen in metro / treinen aanpakken, gebruiksvriendelijker (leg jij maar eens aan Japanse toeristen uit hoe een strippenkaart werkt).
Strippenkaart is zo'n ouderwets systeem. Telkens maar zorgen dat je genoeg strippen hebt, uitzoeken hoeveel je er nodig hebt.
Vraag ik me nog steeds af hoe het hier mee zit...quote:Op donderdag 30 oktober 2008 07:37 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat gebruikers, in geval van nood, ze open kunnen maken met een noodknop..![]()
Ow, oeps, vergeten...![]()
Oh yeah you have to pay 4 euro for this trip of only 1 euro but when you come back to Holland you can use it again. No sir the rest amount is not refundablequote:Op donderdag 30 oktober 2008 20:58 schreef Houtworm het volgende:
[..]
"here you have a pass, you can use it the whole day, just sweep you card over this reader".
Alsof het strippenkaart systeem nu zo handig en begrijpelijk is. Weet jij altijd precies hoeveel zones je moet gebruiken?
Nu hoeven die ouderen zich daar totaal niet druk over te maken.
Je kunt natuurlijk ook tot in het einde der tijde vast blijven houden aan oude systemen. Als ze dat een miljoen jaar geleden hadden gedaan, leefden we nu nog steeds in grotten...
Mijn vader (nog niet oud) die weigert gewoon nog om de metro te gaan. Die pakt gewoon de fiets, ook in de winter. Vind ik zelf een beetje overdreven, maar voor de 'oudere' generatie zal het inderdaad wel even vreemd zijn. Net als die geweldige actie van de RET toen om zo'n gratis persoonlijke chipkaart aan te vragen via internet. Ik zie mijn opa/oma al voor me met een computer (die ze nog nooit hebben aangeraakt).quote:Op donderdag 30 oktober 2008 20:55 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Weten Japanners dan wel hoe een chipkaart werkt? Ik denk dat vooral oudere mensen geen snars van dat systeem zullen begrijpen en dat ze onmiddelijk zullen beweren dat het onnodig complex maken van bewezen systemen alleen maar een prijsverhogend effect sorteert.
Een strippenkaart kan zelfs tegen de regen, of tegen magnetisme
Haha laatst bij een proef van de brandweer bleek dat bij een vol peron 10% van de reizigers zich in veiligheid kon brengenquote:Op donderdag 30 oktober 2008 20:59 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Vraag ik me nog steeds af hoe het hier mee zit...
Leuk dat ze open kunnen met een chipkaart, maar als dat systeem kortsluiting heeft en de boel vliegt in de hens wil ik er toch wel zo snel mogelijk weg![]()
Klinkt onwaarschijnlijk, zal ook niet zo snel gebeuren, maar het kan..
Ik ben benieuwd naar de proef in Rotterdam, misschien werkt het wel perfect
Daar ga je al, op grote schaal.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 20:55 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Bankbiljetten en paspoort zijn ook al vervalsbaar, gebeurd dat ook op grote schaal?
Denk je dat al die zwervers die nu op de stations slapen de middelen hebben om een chip te kraken
1. Niet iedereen heeft een abbo dat geldig is in heel Nederland.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 20:54 schreef Yildiz het volgende:
[..]
- de portemonnee uit mijn zak halen, duurt dus langer (met een abo kan ik gewoon de tram inlopen)
- de kosten zijn niet direct inzichtelijk
- als het gehackt wordt, moet ik er zelf maar achter zien te komen, als ik na weken op mijn rekening ineens een flinke afschrijving zie
- ik verlies mijn privacy doordat de vervoerder veel meer data gaat bijhouden, wat het normaal niet had
- de poortjes werken zeer storend, geheel niet foutloos
- de kosten van het systeem zijn hoger dan het huidige systeem, ik betaal dus extra voor een systeem wat trager en onveiliger is. Slechte deal, al zeg ik het zelf.
- etc. etc.
Dagpassen.....quote:Op donderdag 30 oktober 2008 20:59 schreef macca728 het volgende:
[..]
Oh yeah you have to pay 4 euro for this trip of only 1 euro but when you come back to Holland you can use it again. No sir the rest amount is not refundable
Bron? Daar ben ik wel benieuwd naar..quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:01 schreef macca728 het volgende:
[..]
Haha laatst bij een proef van de brandweer bleek dat bij een vol peron 10% van de reizigers zich in veiligheid kon brengen
Chipkaarten zijn ook niet geldig in heel NL want voor de trein moet je 2x apart een kaartje kopen, ok 1x voor een enkeltjequote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:03 schreef Houtworm het volgende:
[..]
1. Niet iedereen heeft een abbo dat geldig is in heel Nederland.
2. Bij chipkaart zie je ook precies wat je betaald.
3. Het automatisch incasso systeem is max 10 euro. En op de kaart kan ook niet meer te staan dan 30 euro als ik mij niet vergis. Noem ik niet bepaald flinkt. Als je je OV kaart nu kwijt raakt heb je net zo goed schade.
4. Als je een mobiele telefoon gebruikt, regelmatig pint etc heb je je privacy allang opgegeven.
5. Technische mankementen zijn er om verholpen te worden.
6. Wat zijn de kosten dan precies van de beide systemen?
AD, de RET beloofde maatregelen te nemenquote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:05 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Bron? Daar ben ik wel benieuwd naar..
Het zal wel niet snel gebeuren maar Murphy ligt altijd op de loer..
Vaak genoeg een 'Seconds from disaster' aflevering gezien waar het lag aan zulke lullige dingetjes..
1: nee, iedereen heeft zijn eigen abo, wat hij noodzakelijk acht.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:03 schreef Houtworm het volgende:
[..]
1. Niet iedereen heeft een abbo dat geldig is in heel Nederland.
2. Bij chipkaart zie je ook precies wat je betaald.
3. Het automatisch incasso systeem is max 10 euro. En op de kaart kan ook niet meer te staan dan 30 euro als ik mij niet vergis. Noem ik niet bepaald flinkt. Als je je OV kaart nu kwijt raakt heb je net zo goed schade.
4. Als je een mobiele telefoon gebruikt, regelmatig pint etc heb je je privacy allang opgegeven.
5. Technische mankementen zijn er om verholpen te worden.
6. Wat zijn de kosten dan precies van de beide systemen?
Hoe leg een toerist uit dat die rekening moet houden met zones?quote:Op donderdag 30 oktober 2008 20:58 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Kostenbesparing: onjuist, het is duurder
zwartrijden: onjuist, het is gehackt, daarmee is zwartrijden zeer goed mogelijk, zonder dat iemand het doorheeft, maandenlang
gebruiksvriendelijker: onjuist, een strippenkaart voor een toerist is eenvoudig, namelijk: kaartje pakken, stempelen, terug geven. een Japanner kun je niet uitleggen dat hij niet moet vergeten uit te checken
Genoeg strippen bijhouden is voor ieder ontwikkeld mens geen probleem. Daarnaast is een abo ook een eenvoudige mogelijkheid.
Kortom, wat is nu het voordeel?
Waarom doe je telkens toch alsof je de domste van de klas bent en alles uitgelegd moet krijgen?quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:06 schreef macca728 het volgende:
[..]
Chipkaarten zijn ook niet geldig in heel NL want voor de trein moet je 2x apart een kaartje kopen, ok 1x voor een enkeltje
Ja 30 euro max, abonnement met bus is voor mij al 90 euro hoor
mobiele telefoon is een keuze, mijn telefoon staat uit want ik hoef niet te bellen perse
Parijs hoef je niet uit te checken alvastquote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:07 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Hoe leg een toerist uit dat die rekening moet houden met zones?
En in New York, Parijs, Londen hebben ze allemaal systemen vergelijkbaar met chip. Niet bepaald steden waar alleen maar lokalen komen.
Er is niet gezegd dat het zwartrijden compleet uitbant. Maar de zwerver die anders op het perron slaap zal niet zo makkelijk meer op het perron kunnen komen.
Een abbo is handig voor de dagelijkse reis. Maar je wilt ook wel eens ergens anders heen denk ik. En niet iedereen in Nederland is zo ontwikkeld als jij.
Helemaal mee eens, in Parijs kan je ook gewoon een kaartje kopen, moet hier ook kunnenquote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:11 schreef OldJeller het volgende:
Belachelijk dat ze de strippenkaart niet gewoon in de roulatie houden. Vele reizigers willen dit liever.
Dus de mensen die willen genieten van die 'voordelen' die mogen voor die OV-chipkaart gaan, maar laat de andere mensen gewoon hun oude, vertrouwde strippenkaart en treinkaart gebruiken.
1. Niet iedereen heeft een abbo. Soms willen mensen ook wel ergens anders heen met de bus.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:07 schreef Yildiz het volgende:
[..]
1: nee, iedereen heeft zijn eigen abo, wat hij noodzakelijk acht.
2: een chipkaart laat niet op zijn kaart zien wat je krediet is, daarvoor moet je inloggen of wat ook. met een strippenkaart niet
3: dus mensen kunnen niet verder dan 10 euro reizen. lekker is dat. Daarnaast doelde ik op de mogelijkheid tot hacken, het reizen op iemands anders kosten. Dat heb je niet zomaar door, ook niet door iets eenvoudigs als een kredietlimiet.
4: ik zei dat mijn vervoerder met de chip data gaat krijgen die hij nu niet heeft. Ik ben geen basisschoolleraar dus ik ga mijzelf niet 3x herhalen.
5: kan zijn, maar dat is na 12 jaar nog niet gebeurd, vind je het erg als ik weinig hoop hebt?
6: de chip met zijn dure poortjes is duurder dan de kaart, lijkt me toch wel eenvoudig te baseren op logica
Voor steden heb je dagpassen. Voor treinen ook. Op elk station kun je kaartjes kopen. Geen enkel probleem dus. Daarnaast is het ronduit arrogant om Nederland met uithoeken als Hendrik-Ido-Ambacht te durven vergelijken met een metropool als New York.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:07 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Hoe leg een toerist uit dat die rekening moet houden met zones?
En in New York, Parijs, Londen hebben ze allemaal systemen vergelijkbaar met chip. Niet bepaald steden waar alleen maar lokalen komen.
Er is niet gezegd dat het zwartrijden compleet uitbant. Maar de zwerver die anders op het perron slaap zal niet zo makkelijk meer op het perron kunnen komen.
Een abbo is handig voor de dagelijkse reis. Maar je wilt ook wel eens ergens anders heen denk ik. En niet iedereen in Nederland is zo ontwikkeld als jij.
Dan kun je het OV chipaart systeem net zo goed weggooien. De overgangs fase in de Rotterdamse metro is een lachertje en juist een reden om de Chipkaart zo snel mogelijk in te voeren.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:11 schreef OldJeller het volgende:
Belachelijk dat ze de strippenkaart niet gewoon in de roulatie houden. Vele reizigers willen dit liever.
Dus de mensen die willen genieten van die 'voordelen' die mogen voor die OV-chipkaart gaan, maar laat de andere mensen gewoon hun oude, vertrouwde strippenkaart en treinkaart gebruiken.
Voor mij juist een reden om te kappen met het hele OV chipsysteem.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:15 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Dan kun je het OV chipaart systeem net zo goed weggooien. De overgangs fase in de Rotterdamse metro is een lachertje en juist een reden om de Chipkaart zo snel mogelijk in te voeren.
Maar jij hebt al meerdere keren duidelijk gemaakt dat in jouw ogen de OV-chipkaart een waar geschenk is, en een hele vooruitgang. Enkel voordelen. Als dat zo is, dan kiest toch iedereen vanzelf wel voor de OV-chipkaart? Marktwerking.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:15 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Dan kun je het OV chipaart systeem net zo goed weggooien. De overgangs fase in de Rotterdamse metro is een lachertje en juist een reden om de Chipkaart zo snel mogelijk in te voeren.
Voor mij een reden om het systeem gewoon in heel Nederland in te voeren. Deze tussenfase hier in Rotterdam slaat gewoon helemaal nergens en moet gewoon zo snel mogelijk stoppen.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:17 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Voor mij juist een reden om te kappen met het hele OV chipsysteem.
Parijs moet je op veel stations wel uitchecken zoals jou ook al verteld is...quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:10 schreef macca728 het volgende:
[..]
Parijs hoef je niet uit te checken alvast
Oh ja daar slapen ook helemaal geen zwervers in de stations, je heb gelijk haha
quote:Op donderdag 30 oktober 2008 20:58 schreef Houtworm het volgende:
[..]
"here you have a pass, you can use it the whole day, just sweep you card over this reader".
Alsof het strippenkaart systeem nu zo handig en begrijpelijk is. Weet jij altijd precies hoeveel zones je moet gebruiken?
Nu hoeven die ouderen zich daar totaal niet druk over te maken.
Je kunt natuurlijk ook tot in het einde der tijde vast blijven houden aan oude systemen. Als ze dat een miljoen jaar geleden hadden gedaan, leefden we nu nog steeds in grotten...
De chipkaart is van plastic. Dat kan prima tegen regen. En magnetisme heeft geen invloed opde kaart.
Er komen ook dagpassen voor de OV chipkaart.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:14 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Voor steden heb je dagpassen. Voor treinen ook. Op elk station kun je kaartjes kopen. Geen enkel probleem dus. Daarnaast is het ronduit arrogant om Nederland met uithoeken als Hendrik-Ido-Ambacht te durven vergelijken met een metropool als New York.
Het voorkomen van zwartrijden staat anders in de OP, met de woorden 'vrijwel onmogelijk'. Lijkt me pertinent onjuist.
Tevens had ik van jou begrepen dat zwervers of andere personen een vervoersbewijs moeten hebben op perrons. Daarnaast heb ik nog nooit zwervers op stations gezien, die er gingen slapen ofzo. Lijkt me dus geen argument.
Een abo is handig voor de dagelijkse reis naar het werk / studie. Ga ik een keer ergens anders heen, dan ga ik naar de automaat. Ga ik elke dag ergens anders heen, dan koop ik een groter abo. Lijkt me met de chip dus ook geen verbetering. Daarnaast zie ik mij niet als bovengemiddeld. Tevens kan iedere debiel wel een strippenkaart gebruiken.
Ik heb nog nooit uitgecheckt, mijn vriendin woonde in Parijs en die heeft met abonnement ook nog nooit uitgechecktquote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:20 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Parijs moet je op veel stations wel uitchecken zoals jou ook al verteld is...
Last van selectief geheugen ofzo?
Hoe zorgt de strippenkaart er dan voor dat de chipkaart slecht werkt?quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:20 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Voor mij een reden om het systeem gewoon in heel Nederland in te voeren. Deze tussenfase hier in Rotterdam slaat gewoon helemaal nergens en moet gewoon zo snel mogelijk stoppen.
Hij is het (enige) lid van het OV chipkaart promotie teamquote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:20 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik verdenk Houtworm ervan in het chipkaart-invention-team te zitten
Nee, dat is niet zo.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:20 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Parijs moet je op veel stations wel uitchecken
Soms moeten mensen een handje worden geholpen om nieuwe dingen te leren.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:18 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Maar jij hebt al meerdere keren duidelijk gemaakt dat in jouw ogen de OV-chipkaart een waar geschenk is, en een hele vooruitgang. Enkel voordelen. Als dat zo is, dan kiest toch iedereen vanzelf wel voor de OV-chipkaart? Marktwerking.
Je springt van de hak op te de tak.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:22 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Er komen ook dagpassen voor de OV chipkaart.
Waarom zou een systeem dat goed werkt in Amsterdam niet kunnen werken in Hendrik Ido Ambacht?
Het gaat niet alleen om zwervers, ook om zwartrijders.
Iedere debiel kan die chipkaart ook gebruiken.
Wennen? Leren? De chip was eerder toch juist 'erg eenvoudig aan die Japanse toerist uit te leggen'?quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:24 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Soms moeten mensen een handje worden geholpen om nieuwe dingen te leren.
En ik denk dat de meeste mensen als ze gewend zijn niet meer anders willen dan een chipkaart. We moeten er ook niet meer aan denken om telefooncels te gebruiken bijvoorbeeld.
Ik reis dagelijs met de metro in Rotterdam en met de bus er naar toequote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:25 schreef Dennis101 het volgende:
Ik vraag me trouwens af of jullie ook daadwerkelijk met de Rotterdamse metro reizen (of überhaupt in Rotterdam reizen) of dat jullie allemaal de verhalen uit pers hebben?
Elke werkdag Gouda -> R'dam Alex met de trein en dan Alex - Oostplein met de metro. En vice versa natuurlijk.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:25 schreef Dennis101 het volgende:
Ik vraag me trouwens af of jullie ook daadwerkelijk met de Rotterdamse metro reizen (of überhaupt in Rotterdam reizen) of dat jullie allemaal de verhalen uit pers hebben?
Nou de betrokkenheid bij de mensen die nu aan het begin van het perron staan, mis ik nu al behoorlijk. Dus dat zal niks veranderen.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:22 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Wat ik begrijp van jouw verhaal, is dat je de weerzin van vooruitgang niet moet bestrijden, maar moet accepteren. Daarin heb je zeker zin gelijk, maar dat neemt niet weg dat het nodeloos verzinnen van nieuwe systemen er alleen maar voor verwijdering van betrokkenheid door personeel en reiziger ontstaat. Bovendien is het een verandering die niets verbetert. Een chagerijnige chauffeur met een stempel, hoe triviaal dan ook, zorgt toch voor een menselijke indruk, een poortje dat piept heeft niet die waarde.
Je weet vast ook dat de weerzin tegen digitaal stemmen er ook voor gezorgd heeft dat al die machines werden afgedankt in ruil voor houten stemhokjes die met de hand geteld worden door vrijwilligers uit de buurt, want dat is een bewezen concept dat niet gemakkelijk gevoelig is voor fraude.
Terug naar het betaalsysteem, ik vind het niet zo verkeerd dat als je reist, dat je dan ook een beetje rekening moet houden met de afstand die je aflegt en de planning die daaraan vooraf gaat. Mijn idee van een chipkaart is dat mensen er onzorgvuldig mee om zullen gaan en dat het op den duur vast wel goedkoop nagemaakt of gehacked kan worden door een Aziatisch bedrijf.
Kun je zelf niet bedenken dat er wel een verschil is tussen iemand die strippenkaart gewend is en iemand die helemaal niet weet hoe het er in Nederland aan toegaat?quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:25 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Je springt van de hak op te de tak.
Eerst zeg je dat het huidige systeem lastig is, en de chip nodig is. Vervolgens zeg ik dat het omgekeerde het geval is, en dat de strippenkaart juist eenvoudiger is dan de chip, en dan zeg je weer dat iedere debiel die chipkaart kan gebruiken. Moet je me toch eens uitleggen waarom ik complete OV-chip teams heb zien staan op perrons, om 'verloren' mensen te helpen.
[..]
Wennen? Leren? De chip was eerder toch juist 'erg eenvoudig aan die Japanse toerist uit te leggen'?
Goed dan je inziet dat de chip dus niet zo eenvoudig is.
Lezen grappenmaker, ik zeg dat het dubbele systeem nadelen geeft ik heb nog niet eens ergens gezegd voor welk van de 2 systemen ik ben.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:23 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Hoe zorgt de strippenkaart er dan voor dat de chipkaart slecht werkt?
Zenden strippenkaarten een soort straling uit die het mogelijk maakt dat chips gehackt kunnen worden? Doen strippenkaarten iets waardoor de poortjes te vroeg dichtklappen, recht in de neus van die toerist die dat niet gewend was?
Vertel het me maar, ik ben benieuwd.
Werkt perfect daar, laatst nog 1 miljoen kaarten die niet meer werkten ofzo ?quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:32 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Nou de betrokkenheid bij de mensen die nu aan het begin van het perron staan, mis ik nu al behoorlijk. Dus dat zal niks veranderen.
De chauffeur blijft gewoon zitten en die kun je gewoon goedemorgen zeggen hoor. Ook dat zal niet veel veranderen.
Die weerstand tegen machinaal stemmen is ook al zo belachelijk!!!
Alleen maar omdat mensen met een apparaatje signalen op kunnen vangen en daaraan kunnen zien dat iemand op het CDA heeft gestemd, zijn die machines nu weg!
Met die denkwijze zouden auto's nooit zijn ingevoerd, want stel je voor dat je een ongeluk krijgt met en auto, dan ga je dood. Op de fiets ga je minder snel dood.
Lekker vasthouden aan oude technieken, niet willen vernieuwen want weet je wel niet wat er allemaal zou kunnen gebeuren...
Londen heeft al tijden het systeem wat wij in Nederland gaan krijgen. Is daar al grootschalige fraude ontdekt? NEE.
Er zijn ook "prepaid" kaarten.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:33 schreef Man-E-Faces het volgende:
En als je alleen heel afentoe de trein/bus pakt. Moet je dan gelijk zo'n hele chipkaart gaan aanschaffen met de administratiekosten en zooi er bij, en dan issie maar 1 jaar geldig ofzo? Ook jammer dat je dan niet meer heen en weer mag reizen als je maar heel kort ergens bent binnen een bepaalde tijd.
Wat is eigenlijk het meest onzinnige aan deze chipkaart voor jullie?
Als je niet weet waar je het over hebt, dan hoef je niet bang te zijn. Je mag je mening ook gewoon voor je houden. Met de stemmachines is namelijk vééééél meer mis.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:32 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Nou de betrokkenheid bij de mensen die nu aan het begin van het perron staan, mis ik nu al behoorlijk. Dus dat zal niks veranderen.
De chauffeur blijft gewoon zitten en die kun je gewoon goedemorgen zeggen hoor. Ook dat zal niet veel veranderen.
Die weerstand tegen machinaal stemmen is ook al zo belachelijk!!!
Alleen maar omdat mensen met een apparaatje signalen op kunnen vangen en daaraan kunnen zien dat iemand op het CDA heeft gestemd, zijn die machines nu weg!
Met die denkwijze zouden auto's nooit zijn ingevoerd, want stel je voor dat je een ongeluk krijgt met en auto, dan ga je dood. Op de fiets ga je minder snel dood.
Lekker vasthouden aan oude technieken, niet willen vernieuwen want weet je wel niet wat er allemaal zou kunnen gebeuren...
Londen heeft al tijden het systeem wat wij in Nederland gaan krijgen. Is daar al grootschalige fraude ontdekt? NEE.
Laatst in Nederland kon niemand een kaartje kopen op de stations.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:34 schreef macca728 het volgende:
[..]
Werkt perfect daar, laatst nog 1 miljoen kaarten die niet meer werkten ofzo ?
Ga je nou weer naar Londen ? Ja in Parijs checken ze niet uit he
Nee, er wordt genoeg reclame gemaakt en wat de OV-chipkaart zoal doet/brengt, wat in jouw ogen enkel voordelen zijn, is zonneklaar. Daar is geen hulp bij nodig.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:24 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Soms moeten mensen een handje worden geholpen om nieuwe dingen te leren.
Ja, maar laat dat maar aan de mensen zelf over ipv een dergelijk (brak) systeem te forceren.quote:En ik denk dat de meeste mensen als ze gewend zijn niet meer anders willen dan een chipkaart. We moeten er ook niet meer aan denken om telefooncels te gebruiken bijvoorbeeld.
]quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:35 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Laatst in Nederland kon niemand een kaartje kopen op de stations.
We gaan wel lekker op de persoonlijke tour hè? Ik zeg met voorbeelden dat een strippenkaart voor een toerist eenvoudiger is. Dat jij er vervolgens andere beelden bij krijgt die je niet kunt verwoorden, en mij vervolgens beschuldigt van god weet wat, dan kun jij inderdaad beter ophouden.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:33 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Kun je zelf niet bedenken dat er wel een verschil is tussen iemand die strippenkaart gewend is en iemand die helemaal niet weet hoe het er in Nederland aan toegaat?
Als je zelf niet in ziet dat dat twee heel verschillende gebruikers zijn, heeft het weinig zin om een discussue met jou te voeren, want dan zul je wel meer niet snappen.
Grote pinstoring.quote:
Voor de invoering van de chipkaart lag het aantal zwartrijders een stuk lagerquote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:38 schreef XcUZ_Me het volgende:
Het consequenter inzetten van controleurs (met de strippenkaart) moet zo ongeveer goedkoper zijn inmiddels dan die hele invoering van die shitkaart
Ik kan mijn mening prima verwoorden.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:38 schreef Yildiz het volgende:
[..]
We gaan wel lekker op de persoonlijke tour hè? Ik zeg met voorbeelden dat een strippenkaart voor een toerist eenvoudiger is. Dat jij er vervolgens andere beelden bij krijgt die je niet kunt verwoorden, en mij vervolgens beschuldigt van god weet wat, dan kun jij inderdaad beter ophouden.
En een storing in het centrale OV-systeem kan natuurlijk nóóit gebeuren.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:39 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Grote pinstoring.
je hebt gelijk, mensen met contant geld konden nog wel een kaartje kopen. Alleen hadden maar weinig mensen contant geld bij zich...
Overgangsfase. En ook dat is jou al vaker uitgelegd.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:40 schreef macca728 het volgende:
[..]
Voor de invoering van de chipkaart lag het aantal zwartrijders een stuk lager
Lul niet zo man, je kon gewoon bij de loketten kaartjes kopen met pinnenquote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:39 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Grote pinstoring.
je hebt gelijk, mensen met contant geld konden nog wel een kaartje kopen. Alleen hadden maar weinig mensen contant geld bij zich...
Ja, aangezien het een paar maanden geleden al meer dan 1 miljard euro kostte ipv de beoogde 130 miljoen euro, en het is nog niet eens klaar aangezien er nog allerlei gebreken inzitten...quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:38 schreef XcUZ_Me het volgende:
Het consequenter inzetten van controleurs (met de strippenkaart) moet zo ongeveer goedkoper zijn inmiddels dan die hele invoering van die shitkaart
In Londen hebben ze toen iedereen vrij toegang gegeven.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:40 schreef Yildiz het volgende:
[..]
En een storing in het centrale OV-systeem kan natuurlijk nóóit gebeuren.
Dankjewel, nog een tegenargument. De server kan uitvallen. Die je bij strippenkaarten niet hebt.
Dat doe ik helemaal niet.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:40 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Ik kan mijn mening prima verwoorden.
Maar als jij een ervaren strippenkaart gebruiker op 1 lijn gaat zetten met een toerist die nog nooit een strippenkaart heeft gezien, wil je mijn woorden blijkbaar niet snappen.
Als je het papier behoudt en enkelt nieuwe poortjes plaatst die stempeltjes kunnen lezen. Hoefde je niet zoveel geld uit te geven voor onderzoek naar chips en passen en databases en die linken aan personen bla bla. Maar dat was dus ws. toch duurder geweest dan? Volgens mij is die techonolgie zelfs gewoon t ekoop. Overheid wil dus toch die chips invoeren.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:23 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Hoe zorgt de strippenkaart er dan voor dat de chipkaart slecht werkt?
Zenden strippenkaarten een soort straling uit die het mogelijk maakt dat chips gehackt kunnen worden? Doen strippenkaarten iets waardoor de poortjes te vroeg dichtklappen, recht in de neus van die toerist die dat niet gewend was?
Vertel het me maar, ik ben benieuwd.
Mwah, dat zou ik nog niet zo hard willen zeggen.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:40 schreef macca728 het volgende:
[..]
Voor de invoering van de chipkaart lag het aantal zwartrijders een stuk lager
Dat is helemaal geen tegenstrijdigheid. Jij vergelijkt appels met peren.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:42 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Dat doe ik helemaal niet.
Jij zegt dat een strippenkaart lastig is voor een toerist, en een chip niet. Vervolgens heb je het over grote woorden als wennen aan en leren omgaan met een chipkaart. Een tegenstrijdigheid, waar ik je even op wees.
Het is wel een feitquote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:41 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Overgangsfase. En ook dat is jou al vaker uitgelegd.
Zeer kinderachtig weer om telkens weer te doen alsof je van niks weet.
We hebben ook niets gekopieerd van de Londenaren hè ? Het moest allemaal nieuw..quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:32 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Nou de betrokkenheid bij de mensen die nu aan het begin van het perron staan, mis ik nu al behoorlijk. Dus dat zal niks veranderen.
De chauffeur blijft gewoon zitten en die kun je gewoon goedemorgen zeggen hoor. Ook dat zal niet veel veranderen.
Die weerstand tegen machinaal stemmen is ook al zo belachelijk!!!
Alleen maar omdat mensen met een apparaatje signalen op kunnen vangen en daaraan kunnen zien dat iemand op het CDA heeft gestemd, zijn die machines nu weg!
Met die denkwijze zouden auto's nooit zijn ingevoerd, want stel je voor dat je een ongeluk krijgt met en auto, dan ga je dood. Op de fiets ga je minder snel dood.
Lekker vasthouden aan oude technieken, niet willen vernieuwen want weet je wel niet wat er allemaal zou kunnen gebeuren...
Londen heeft al tijden het systeem wat wij in Nederland gaan krijgen. Is daar al grootschalige fraude ontdekt? NEE.
Daar hoef je geen Jomanda voor te zijn om te voorspellen dat het aantal zwartreizigers zullen dalen. Niet zo naief doen.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:43 schreef macca728 het volgende:
[..]
Het is wel een feit
Dat het na die overgangsfase weer lager wordt is maar afwachten
Maar ondertussen kunnen miljoenen mensen niet meer zonder.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:43 schreef Aoristus het volgende:
[..]
We hebben ook niets gekopieerd van de Londenaren hè ? Het moest allemaal nieuw..
De auto is een duivelse uitvinding geweest, dat is algemeen bekend
Ik neem aan dat als de server uitvalt, je ook geen commando's meer kunt versturen naar poortjes. Er zal dus maar een klein deel op dat moment uitgevallen zijn.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:42 schreef Houtworm het volgende:
[..]
In Londen hebben ze toen iedereen vrij toegang gegeven.
Elk nadeel hep z'n voordeel.
Jomanda zat er inderdaad wel vaker naast.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:44 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Daar hoef je geen Jomanda voor te zijn om te voorspellen dat het aantal zwartreizigers zullen dalen. Niet zo naief doen.
quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:44 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Daar hoef je geen Jomanda voor te zijn om te voorspellen dat het aantal zwartreizigers zullen dalen. Niet zo naief doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |