abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 oktober 2008 @ 03:15:22 #1
226867 Superfast
Keep on smiling
pi_62801495
DEN HAAG - De Rotterdamse metro krijgt de landelijke primeur van de afschaffing van de strippenkaart. Reizigers kunnen er vanaf 29 januari volgend jaar alleen nog maar gebruikmaken van de omstreden ov-chipkaart.

Staatssecretaris Tineke Huizinga (Verkeer) maakt vrijdag de definitieve invoer van de chipkaart bekend.

Rotterdam fungeert al een paar jaar als proeftuin voor de chipkaart, maar alleen zónder strippenkaart kom je er achter of het systeem echt goed werkt, redeneert Huizinga. De bedoeling is dat de chipkaart in 2009 geleidelijk in de rest van het land wordt ingevoerd.

Huizinga heeft altijd onderstreept dat zij de strippenkaart pas afschaft als de chipkaart goed werkt. Dat is volgens haar nu het geval.

De chipkaart maakt zwartrijden in de metro vrijwel onmogelijk. Zonder de kaart blijven de toegangspoortjes dicht.

Toch is er nog veel kritiek. De chip bleek eenvoudig te kraken, gebruikers klagen over onterecht afgeschreven bedragen en dubbele overstaptarieven. Consumentenorganisaties zeiden recent dat het nog te vroeg is om de strippenkaart vaarwel te zeggen.

De Rotterdamse Vervoerder RET zegt echter dat alle kinderziekten verholpen zijn. Het vervoersbedrijf zegt meer dan 600.000 chipkaarten te hebben verkocht. 35 tot 40 procent van de metroreizen wordt inmiddels met de pas gemaakt, volgens de RET. Uit een steekproef van deze krant bleek dat onlangs slechts 19 procent te zijn.

Laat ze lekker opflikkeren met die alom falende chipkaart

Andere grote steden hebben een systeem dat je gewoon papieren kaartjes kunt kopen en daarmee de poortjes kan openen maar in Nederland moeten we weer zo nodig iets vooruitstrevends doen met alle falende dingen die daarbij horen
-je avatar gaf een malware melding bij verschillende users, vandaar verwijderd-
pi_62801503
OV chipkaart
Ik snap echt niet dat ze dit nog door durven zetten.
ijs_beer fan!
  donderdag 30 oktober 2008 @ 03:18:51 #3
214279 Kali-Mist1
Bromvlieg bemiddelaar.
pi_62801506
EENSCH!!!!!!!!!!!
No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
pi_62801513
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 03:15 schreef Superfast het volgende:

De chipkaart maakt zwartrijden in de metro vrijwel onmogelijk. Zonder de kaart blijven de toegangspoortjes dicht.

Crapto1
Op zondag 9 augustus 2009 00:52 schreef yvonne het volgende:
@remake zet je jezelf er even bij op je banlijstje?
Op zondag 9 augustus 2009 00:53 schreef Remake het volgende:
Nee.
pi_62801520
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 03:23 schreef Remake het volgende:

[..]

[ afbeelding ] Crapto1
Ik denk dat ze bedoelen als de strippenkaart verdwijnt.
Nu is het idd bs
ijs_beer fan!
  donderdag 30 oktober 2008 @ 03:40:08 #6
226867 Superfast
Keep on smiling
pi_62801551
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 03:18 schreef NanKing het volgende:
OV chipkaart
Ik snap echt niet dat ze dit nog door durven zetten.
Het ergste is nog dat het wederom over de rug van de burger gaat , berekeningen tonen aan dat we met de OV kaart aanzienlijk duurder uit zijn dan met de reguliere strippenkaart.

Zoveelste ideetje om burgertje te pesten
  donderdag 30 oktober 2008 @ 03:43:15 #7
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_62801554
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 03:15 schreef Superfast het volgende:
Whehe een flinke tik tegen het poortje en hij gaat ook open. Brandveiligheid enzo
Ook geen sig dus
pi_62801556
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 03:40 schreef Superfast het volgende:

[..]

Het ergste is nog dat het wederom over de rug van de burger gaat , berekeningen tonen aan dat we met de OV kaart aanzienlijk duurder uit zijn dan met de reguliere strippenkaart.

Zoveelste ideetje om burgertje te pesten

helemaal mee eens ja
pi_62801558
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 03:43 schreef Dennis_enzo het volgende:

[..]

Whehe een flinke tik tegen het poortje en hij gaat ook open. Brandveiligheid enzo
Er komen andere poortjes. Althans ik heb dit tijden geleden gehoord.
ijs_beer fan!
  donderdag 30 oktober 2008 @ 03:48:57 #10
226867 Superfast
Keep on smiling
pi_62801563
Nu kan je ze nog met je buskaart (dus ook pinpas of douglas kortings pasje) openmaken straks gaat die alleen open als je je chipkaartje langs de scanner haalt .

Schoppen is een optie , echter overal camera's en daarnaast zitten op de meeste stations ook wat van die RET-fuckers al met al niet aan te raden tenzij je een hoop gezeik wilt want RET en politie werken vrij close samen zeg maar
pi_62801574
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 03:44 schreef NanKing het volgende:

[..]

Er komen andere poortjes. Althans ik heb dit tijden geleden gehoord.
als dat zo zou zijn is dat ook lekker handig zeg ,pff eerst het ene neerzetten en vervolgens weer andere poortjes. kost verders ook helemaal niks nee dan zijn ze echt goed bezig hoor, top man
  donderdag 30 oktober 2008 @ 03:58:26 #12
214279 Kali-Mist1
Bromvlieg bemiddelaar.
pi_62801576
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 03:56 schreef tropicalgirl het volgende:

[..]

als dat zo zou zijn is dat ook lekker handig zeg ,pff eerst het ene neerzetten en vervolgens weer andere poortjes. kost verders ook helemaal niks nee dan zijn ze echt goed bezig hoor, top man

proef ik hier de zoete smaak van sarcasme
No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 04:00:32 #13
104871 remlof
Europees federalist
pi_62801578
Ah tof, ik heb die strippenkaarten nooit begrepen
pi_62801910
quote:
Ik mag toch hopen dat gebruikers, in geval van nood, ze open kunnen maken met een noodknop..

Ow, oeps, vergeten...
pi_62802109
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 03:56 schreef tropicalgirl het volgende:

[..]

Daar zijn ze al mee bezig, op hoop een stations staan die nieuwe poortjes al. Ik moet zeggen dat ik verbaasd stond te kijken toen ik ineens al die mooie nieuwe glimmende poortjes zag staan, wil inderdaad niet weten wat dat weer heeft moeten kosten. Al moet ik wel zeggen dat ik met de nieuwe poortjes het probleem van vast komen te zitten tussen de deurtjes nog niet meegemaakt heb.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 08:18:31 #16
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_62802245
Dus vanaf 29-1 kunnen studenten die al 4 (!!) jaar wachten op een chipkaart en al 4 jaar een pasfoto kwijt zijn niet meer reizen in Rotterdam?! Gaat lekker...

Dit geintje kost miljarden, en alleen maar om uiteindelijk controlerend personeel te kunnen ontslaan... Daar zullen dan wel weer Melkertbanen voor verzonnen moeten worden...
censuur :O
pi_62802299
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 03:40 schreef Superfast het volgende:
Onzin. Alle onderzoeken tonen aan dat we met de OV chipkaart vele malen goedkoper uit zijn dan met de strippenkaart!
Lees dat stukje over het klonen van de chipkaart nog maar eens na......
pi_62802339
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 08:22 schreef Croga het volgende:

[..]

Onzin. Alle onderzoeken tonen aan dat we met de OV chipkaart vele malen goedkoper uit zijn dan met de strippenkaart!
Lees dat stukje over het klonen van de chipkaart nog maar eens na......
Het mooie van de strippenkaart was dat je binnen een uur heen en weer kon reizen, dus als jij even snel het centrum moest kon je mooi weer gratis terug. Dat kan helaas met chipkaart niet meer. Verder heb ik nog niet gemerkt dat ik duurder uit ben.
pi_62802360
Kunnen ze eigenlijk niet doen.
Het kan niet zo zijn dat je voor alleen de metro een chipkaart nodig hebt.
Je moet de strippenkaart nog kunnen gebruiken tot ij in heel NL word gelanceerd.
Iets met dubbele kosten.
Zoiso is de chipkaart ruk maar het kan ook niet zo zijn dat iemand die in den haag woont en 1 dag in rotterdam moet zijn voor een werkafspraak opeens een chipkaart aan moet schaffen en er vervolgens niets meer aan heeft.
Voices tell me I'm the shit.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 08:28:33 #20
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_62802392
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 08:25 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Het mooie van de strippenkaart was dat je binnen een uur heen en weer kon reizen, dus als jij even snel het centrum moest kon je mooi weer gratis terug. Dat kan helaas met chipkaart niet meer. Verder heb ik nog niet gemerkt dat ik duurder uit ben.
nou dat is voor mij wel veel duurder als ik even naar de bieb wil in de winter ofzo
pi_62802408
komt nog bij dat mer dan de helft van de studenten nog geen chipkaart heeft ontavngen.
Geen studies meer in rotterdam dan maar? ze zijn namelijk onbereikbaar.
pi_62802410
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  donderdag 30 oktober 2008 @ 08:35:29 #24
152894 Ex-Lekkerlander
Nee, ik woon er niet meer
pi_62802456
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 04:00 schreef remlof het volgende:
Ah tof, ik heb die strippenkaarten nooit begrepen
Als je de strippenkaart niet snapt heb je echt een IQ van hooguit 50
"In sinopel 3 vogels van goud, geplaatst 2 en 1."
Het is niet alleen maar onzin wat ik verkondig !!!!
pi_62803199
Lekker belangrijk, of je nou moet betalen met een strippenkaart (waarbij je voor de hele zone moet betalen, ookal reis je maar 1 halte mee) of met een OV-chipkaart (waarbij je alleen je daadwerkelijke ritprijs hoeft te betalen).

Het systeem is dus veel eerlijker, de ene keer zal misschien iets meer betalen, de volgende keer iets minder, maar je betaald wel voor het gene wat je daadwerkelijk gebruikt.
So we just called him Fred too
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')