Ter info:quote:Op donderdag 30 oktober 2008 12:19 schreef melanie_the_miss het volgende:
je MOET dan een chipkaart KOPEN
je betaald dus meer dan de reis namelijk op zijn minst 1 mailg 4 euro ofzo.
Maakt het metroritje wel duur vind je niet?
je betaald daar bovenop namelijk ook gewoon de reiskosten.
Ideaal dus voor de mensen die een dagje naar R'dam gaan.quote:De wegwerp OV-chipkaart
Naast de persoonlijke OV-chipkaart en de Anonieme OV-chipkaart is er ook een Wegwerp OV-chipkaart. Hier kunt u het volgende opladen: RET 2 uur reizen, RET 2 metroreizen en RET 1 dagkaart. Dit geldt voor zowel voltarief als voor reductietarief. Na gebruik van deze reisproducten is de kaart niet meer te gebruiken. Op de wegwerp OV-chipkaart kan geen saldo worden geladen . Blokkering na verlies of diefstal is niet mogelijk.
De wegwerp OV-chipkaart is te koop bij de verkoop- en oplaadautomaten op de metrostations. De prijs van deze OV-chipkaart is gratis, u Betaald alleen het product dat u op de kaart wenst te hebben.
Ja, ik bedoel 4 zones. R'dam Alexander - Oostplein is 4 strippen.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 12:47 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Als de NS jou dat combi abbo verstrekt, dan moet die jou ook in de nieuwe situatie helpen. De NS verstrekt aan de abbo houders al OV chipkaarten dus lijkt me geen probleem om jou dan ook een Chipkaart met reizen in Rotterdam te geven.
Ik zie trouwens dat dat 3 zone abbo in Rotterdam 'maar' 62 euro kost. De 4 zones/sterren kost 82 euro.
4 strippen is 3 zones.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 13:12 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ja, ik bedoel 4 zones. R'dam Alexander - Oostplein is 4 strippen.
Het combi abbo wat jij hebt wordt gewoon aangeboden op de NS site. Naast de informatie dat je abbonementen op de chipkaart komen, dus het zou me verbazen als het een probleem is.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 13:25 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik zal eens vragen, maar volgens mij verwijzen die me weer vrolijk terug naar de RET.
Ja.. maar als ik nu 3 haltes verderop snel een boek haal in de bieb kan ik 'gratis' terugreizen. Dat kan dus straks niet meer.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 09:19 schreef Cothen het volgende:
Lekker belangrijk, of je nou moet betalen met een strippenkaart (waarbij je voor de hele zone moet betalen, ookal reis je maar 1 halte mee) of met een OV-chipkaart (waarbij je alleen je daadwerkelijke ritprijs hoeft te betalen).
Het systeem is dus veel eerlijker, de ene keer zal misschien iets meer betalen, de volgende keer iets minder, maar je betaald wel voor het gene wat je daadwerkelijk gebruikt.
Achterop mijn strippenkaart staat:quote:Op donderdag 30 oktober 2008 08:28 schreef melanie_the_miss het volgende:
Kunnen ze eigenlijk niet doen.
Het kan niet zo zijn dat je voor alleen de metro een chipkaart nodig hebt.
Je moet de strippenkaart nog kunnen gebruiken tot ij in heel NL word gelanceerd.
Als je het binnen 35 minuten doet wel.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 15:01 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Ja.. maar als ik nu 3 haltes verderop snel een boek haal in de bieb kan ik 'gratis' terugreizen. Dat kan dus straks niet meer.
Maakt niet uit of het service was of niet, met de strippenkaart is dit mogelijk. Vaak heb je zelfs nog langer de tijd omdat de stempelautomaten per kwartier ofzo stempelen.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 20:28 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Als je het binnen 35 minuten doet wel.
Dat dat kon was geen extra service, maar een bijkomstigheid van het zonesysteem.
En met de strippenkaart betaalde je soms voor 2 zones terwijl je maar 2 haltes verder ging.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 20:37 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Maakt niet uit of het service was of niet, met de strippenkaart is dit mogelijk. Vaak heb je zelfs nog langer de tijd omdat de stempelautomaten per kwartier ofzo stempelen.
Ja, daarom zei ik al, over het algemeen zul je hetzelfde kwijt zijn qua pure reiskosten. Alleen de verkorting van de overstaptijd zal een hoop mensen wel wat geld kosten.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 20:41 schreef Houtworm het volgende:
[..]
En met de strippenkaart betaalde je soms voor 2 zones terwijl je maar 2 haltes verder ging.
Elk systeem heeft zo zijn voor en nadelen.
Ik heb daar in mijn leven maar 1 keer gebruik van gemaakt en ook nooit gehoord dat andere mensen daar veel gebruik van maakten. Dus ik denk dat het wel zal meevallen.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 20:45 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ja, daarom zei ik al, over het algemeen zul je hetzelfde kwijt zijn qua pure reiskosten. Alleen de verkorting van de overstaptijd zal een hoop mensen wel wat geld kosten.
Wat is er allemaal mis aan dan?quote:Op donderdag 30 oktober 2008 20:46 schreef Sender_ het volgende:
De chipkaart is KUT.
Maarja je wordt maar gedwongen er aan mee te doen.
Als je dichtbij de stad woont word daar vaak gebruik van gemaakt (waaronder ik en een hoop kennissen en vrienden van mij). Dat jij daar nooit van gehoord heb zegt natuurlijk niets. Ik gebruik dan ook mijn (studenten)ov chipkaart en strippenkaart naast elkaar.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 20:46 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Ik heb daar in mijn leven maar 1 keer gebruik van gemaakt en ook nooit gehoord dat andere mensen daar veel gebruik van maakten. Dus ik denk dat het wel zal meevallen.
Is dat voor de afwisseling deze keer het doel? Wow, nee, inderdaad, het is helemaal niet gekraakt ofzo.quote:[..] De chipkaart maakt zwartrijden in de metro vrijwel onmogelijk. [..]
Kostenbesparing, zwartreizen in metro / treinen aanpakken, gebruiksvriendelijker (leg jij maar eens aan Japanse toeristen uit hoe een strippenkaart werkt).quote:Op donderdag 30 oktober 2008 20:45 schreef Aoristus het volgende:
Erg slim hoor, wat valt er nu te kraken aan een stukje karton waarop je een stempel zetIk begrijp het niet hoor. Er is een concept dat zichzelf al jaren bewezen heeft en wat gegarandeerd er voor zorgt dat je reisgedrag niet om onverklaarbare reden gevolgd en geregistreerd moet worden in de vorm van een strippenkaart. Waarom moet dat digitaal ?
Ja dat overstaptarief opnieuw betalen na 35 mnuten is puur een prijsverhoging maar dat hebben sommige mensen niet door.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 20:49 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Als je dichtbij de stad woont word daar vaak gebruik van gemaakt (waarom ik en een hoop kennissen en vrienden van mij). Dat jij daar nooit van gehoord heb zegt natuurlijk niets. Ik gebruik dan ook mijn (studenten)ov chipkaart en strippenkaart naast elkaar.
In het huidige systeem is er ook een maximum aan tijd dat je mag reizen hoor.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 20:52 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja dat overstaptarief opnieuw betalen na 35 mnuten is puur een prijsverhoging maar dat hebben sommige mensen niet door.
- de portemonnee uit mijn zak halen, duurt dus langer (met een abo kan ik gewoon de tram inlopen)quote:Op donderdag 30 oktober 2008 20:48 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Wat is er allemaal mis aan dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |