abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62808571
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 12:19 schreef melanie_the_miss het volgende:

je MOET dan een chipkaart KOPEN
je betaald dus meer dan de reis namelijk op zijn minst 1 mailg 4 euro ofzo.
Maakt het metroritje wel duur vind je niet?
je betaald daar bovenop namelijk ook gewoon de reiskosten.
Ter info:
quote:
De wegwerp OV-chipkaart

Naast de persoonlijke OV-chipkaart en de Anonieme OV-chipkaart is er ook een Wegwerp OV-chipkaart. Hier kunt u het volgende opladen: RET 2 uur reizen, RET 2 metroreizen en RET 1 dagkaart. Dit geldt voor zowel voltarief als voor reductietarief. Na gebruik van deze reisproducten is de kaart niet meer te gebruiken. Op de wegwerp OV-chipkaart kan geen saldo worden geladen . Blokkering na verlies of diefstal is niet mogelijk.

De wegwerp OV-chipkaart is te koop bij de verkoop- en oplaadautomaten op de metrostations. De prijs van deze OV-chipkaart is gratis, u Betaald alleen het product dat u op de kaart wenst te hebben.
Ideaal dus voor de mensen die een dagje naar R'dam gaan.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 13:12:30 #52
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_62808971
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 12:47 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Als de NS jou dat combi abbo verstrekt, dan moet die jou ook in de nieuwe situatie helpen. De NS verstrekt aan de abbo houders al OV chipkaarten dus lijkt me geen probleem om jou dan ook een Chipkaart met reizen in Rotterdam te geven.

Ik zie trouwens dat dat 3 zone abbo in Rotterdam 'maar' 62 euro kost. De 4 zones/sterren kost 82 euro.
Ja, ik bedoel 4 zones. R'dam Alexander - Oostplein is 4 strippen.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_62809174
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 13:12 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ja, ik bedoel 4 zones. R'dam Alexander - Oostplein is 4 strippen.
4 strippen is 3 zones.

Hoe dan ook. De NS bied jouw dat combi abbo aan. Dus dan moet je bij de NS zijn met de overgang naar de chipkaart, niet bij het RET.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 13:25:04 #54
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_62809357
Ik zal eens vragen, maar volgens mij verwijzen die me weer vrolijk terug naar de RET.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_62809896
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 13:25 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik zal eens vragen, maar volgens mij verwijzen die me weer vrolijk terug naar de RET.
Het combi abbo wat jij hebt wordt gewoon aangeboden op de NS site. Naast de informatie dat je abbonementen op de chipkaart komen, dus het zou me verbazen als het een probleem is.
pi_62811456
Alles wat door Tineke Huizinga wordt gedaan moet worden stilgelegd, het liefst overgenomen door iemand anders.

Dit dus ook.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_62812202
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 09:19 schreef Cothen het volgende:
Lekker belangrijk, of je nou moet betalen met een strippenkaart (waarbij je voor de hele zone moet betalen, ookal reis je maar 1 halte mee) of met een OV-chipkaart (waarbij je alleen je daadwerkelijke ritprijs hoeft te betalen).

Het systeem is dus veel eerlijker, de ene keer zal misschien iets meer betalen, de volgende keer iets minder, maar je betaald wel voor het gene wat je daadwerkelijk gebruikt.
Ja.. maar als ik nu 3 haltes verderop snel een boek haal in de bieb kan ik 'gratis' terugreizen. Dat kan dus straks niet meer.
pi_62812215
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 08:28 schreef melanie_the_miss het volgende:
Kunnen ze eigenlijk niet doen.
Het kan niet zo zijn dat je voor alleen de metro een chipkaart nodig hebt.
Je moet de strippenkaart nog kunnen gebruiken tot ij in heel NL word gelanceerd.
Achterop mijn strippenkaart staat:
"Deze strippenkaart is, na invoering van de OV-chipkaart, op bepaalde lijnen niet meer geldig. Zie hiervoor de berichtgeving van de vervoerder"

Helaas
pi_62812371
Goede reden om meer met de auto te gaan.
pi_62812430
Gelukkig doen ze in Gelderland niet aan dit soort onzin
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
pi_62820873
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 15:01 schreef DJKoster het volgende:

[..]

Ja.. maar als ik nu 3 haltes verderop snel een boek haal in de bieb kan ik 'gratis' terugreizen. Dat kan dus straks niet meer.
Als je het binnen 35 minuten doet wel.
Dat dat kon was geen extra service, maar een bijkomstigheid van het zonesysteem.
pi_62821092
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 20:28 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Als je het binnen 35 minuten doet wel.
Dat dat kon was geen extra service, maar een bijkomstigheid van het zonesysteem.
Maakt niet uit of het service was of niet, met de strippenkaart is dit mogelijk. Vaak heb je zelfs nog langer de tijd omdat de stempelautomaten per kwartier ofzo stempelen.
pi_62821230
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 20:37 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Maakt niet uit of het service was of niet, met de strippenkaart is dit mogelijk. Vaak heb je zelfs nog langer de tijd omdat de stempelautomaten per kwartier ofzo stempelen.
En met de strippenkaart betaalde je soms voor 2 zones terwijl je maar 2 haltes verder ging.

Elk systeem heeft zo zijn voor en nadelen.
pi_62821282
Overstappen kan nog maar binnen 35 minuten ??
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 20:45:40 #65
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_62821341
Erg slim hoor, wat valt er nu te kraken aan een stukje karton waarop je een stempel zet Ik begrijp het niet hoor. Er is een concept dat zichzelf al jaren bewezen heeft en wat gegarandeerd er voor zorgt dat je reisgedrag niet om onverklaarbare reden gevolgd en geregistreerd moet worden in de vorm van een strippenkaart. Waarom moet dat digitaal ?
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_62821344
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 20:41 schreef Houtworm het volgende:

[..]

En met de strippenkaart betaalde je soms voor 2 zones terwijl je maar 2 haltes verder ging.

Elk systeem heeft zo zijn voor en nadelen.
Ja, daarom zei ik al, over het algemeen zul je hetzelfde kwijt zijn qua pure reiskosten. Alleen de verkorting van de overstaptijd zal een hoop mensen wel wat geld kosten.
pi_62821379
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 20:45 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Ja, daarom zei ik al, over het algemeen zul je hetzelfde kwijt zijn qua pure reiskosten. Alleen de verkorting van de overstaptijd zal een hoop mensen wel wat geld kosten.
Ik heb daar in mijn leven maar 1 keer gebruik van gemaakt en ook nooit gehoord dat andere mensen daar veel gebruik van maakten. Dus ik denk dat het wel zal meevallen.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 20:46:57 #68
124630 Sender_
Rotterdam echt wel !!
pi_62821380
De chipkaart is KUT.
Maarja je wordt maar gedwongen er aan mee te doen.
Gory Gory what a Hell of a way to Die
pi_62821433
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 20:46 schreef Sender_ het volgende:
De chipkaart is KUT.
Maarja je wordt maar gedwongen er aan mee te doen.
Wat is er allemaal mis aan dan?
pi_62821455
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 20:46 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Ik heb daar in mijn leven maar 1 keer gebruik van gemaakt en ook nooit gehoord dat andere mensen daar veel gebruik van maakten. Dus ik denk dat het wel zal meevallen.
Als je dichtbij de stad woont word daar vaak gebruik van gemaakt (waaronder ik en een hoop kennissen en vrienden van mij). Dat jij daar nooit van gehoord heb zegt natuurlijk niets. Ik gebruik dan ook mijn (studenten)ov chipkaart en strippenkaart naast elkaar.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 20:50:29 #71
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_62821487
quote:
[..] De chipkaart maakt zwartrijden in de metro vrijwel onmogelijk. [..]
Is dat voor de afwisseling deze keer het doel? Wow, nee, inderdaad, het is helemaal niet gekraakt ofzo. .
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_62821541
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 20:45 schreef Aoristus het volgende:
Erg slim hoor, wat valt er nu te kraken aan een stukje karton waarop je een stempel zet Ik begrijp het niet hoor. Er is een concept dat zichzelf al jaren bewezen heeft en wat gegarandeerd er voor zorgt dat je reisgedrag niet om onverklaarbare reden gevolgd en geregistreerd moet worden in de vorm van een strippenkaart. Waarom moet dat digitaal ?
Kostenbesparing, zwartreizen in metro / treinen aanpakken, gebruiksvriendelijker (leg jij maar eens aan Japanse toeristen uit hoe een strippenkaart werkt).

Strippenkaart is zo'n ouderwets systeem. Telkens maar zorgen dat je genoeg strippen hebt, uitzoeken hoeveel je er nodig hebt.
pi_62821544
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 20:49 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Als je dichtbij de stad woont word daar vaak gebruik van gemaakt (waarom ik en een hoop kennissen en vrienden van mij). Dat jij daar nooit van gehoord heb zegt natuurlijk niets. Ik gebruik dan ook mijn (studenten)ov chipkaart en strippenkaart naast elkaar.
Ja dat overstaptarief opnieuw betalen na 35 mnuten is puur een prijsverhoging maar dat hebben sommige mensen niet door.
pi_62821571
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 20:52 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja dat overstaptarief opnieuw betalen na 35 mnuten is puur een prijsverhoging maar dat hebben sommige mensen niet door.
In het huidige systeem is er ook een maximum aan tijd dat je mag reizen hoor.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 20:54:47 #75
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_62821588
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 20:48 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Wat is er allemaal mis aan dan?
- de portemonnee uit mijn zak halen, duurt dus langer (met een abo kan ik gewoon de tram inlopen)
- de kosten zijn niet direct inzichtelijk
- als het gehackt wordt, moet ik er zelf maar achter zien te komen, als ik na weken op mijn rekening ineens een flinke afschrijving zie
- ik verlies mijn privacy doordat de vervoerder veel meer data gaat bijhouden, wat het normaal niet had
- de poortjes werken zeer storend, geheel niet foutloos
- de kosten van het systeem zijn hoger dan het huidige systeem, ik betaal dus extra voor een systeem wat trager en onveiliger is. Slechte deal, al zeg ik het zelf.
- etc. etc.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')