abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 oktober 2008 @ 03:15:22 #1
226867 Superfast
Keep on smiling
pi_62801495
DEN HAAG - De Rotterdamse metro krijgt de landelijke primeur van de afschaffing van de strippenkaart. Reizigers kunnen er vanaf 29 januari volgend jaar alleen nog maar gebruikmaken van de omstreden ov-chipkaart.

Staatssecretaris Tineke Huizinga (Verkeer) maakt vrijdag de definitieve invoer van de chipkaart bekend.

Rotterdam fungeert al een paar jaar als proeftuin voor de chipkaart, maar alleen zónder strippenkaart kom je er achter of het systeem echt goed werkt, redeneert Huizinga. De bedoeling is dat de chipkaart in 2009 geleidelijk in de rest van het land wordt ingevoerd.

Huizinga heeft altijd onderstreept dat zij de strippenkaart pas afschaft als de chipkaart goed werkt. Dat is volgens haar nu het geval.

De chipkaart maakt zwartrijden in de metro vrijwel onmogelijk. Zonder de kaart blijven de toegangspoortjes dicht.

Toch is er nog veel kritiek. De chip bleek eenvoudig te kraken, gebruikers klagen over onterecht afgeschreven bedragen en dubbele overstaptarieven. Consumentenorganisaties zeiden recent dat het nog te vroeg is om de strippenkaart vaarwel te zeggen.

De Rotterdamse Vervoerder RET zegt echter dat alle kinderziekten verholpen zijn. Het vervoersbedrijf zegt meer dan 600.000 chipkaarten te hebben verkocht. 35 tot 40 procent van de metroreizen wordt inmiddels met de pas gemaakt, volgens de RET. Uit een steekproef van deze krant bleek dat onlangs slechts 19 procent te zijn.

Laat ze lekker opflikkeren met die alom falende chipkaart

Andere grote steden hebben een systeem dat je gewoon papieren kaartjes kunt kopen en daarmee de poortjes kan openen maar in Nederland moeten we weer zo nodig iets vooruitstrevends doen met alle falende dingen die daarbij horen
-je avatar gaf een malware melding bij verschillende users, vandaar verwijderd-
pi_62801503
OV chipkaart
Ik snap echt niet dat ze dit nog door durven zetten.
ijs_beer fan!
  donderdag 30 oktober 2008 @ 03:18:51 #3
214279 Kali-Mist1
Bromvlieg bemiddelaar.
pi_62801506
EENSCH!!!!!!!!!!!
No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
pi_62801513
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 03:15 schreef Superfast het volgende:


De chipkaart maakt zwartrijden in de metro vrijwel onmogelijk. Zonder de kaart blijven de toegangspoortjes dicht.

Crapto1
Op zondag 9 augustus 2009 00:52 schreef yvonne het volgende:
@remake zet je jezelf er even bij op je banlijstje?
Op zondag 9 augustus 2009 00:53 schreef Remake het volgende:
Nee.
pi_62801520
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 03:23 schreef Remake het volgende:

[..]

[ afbeelding ] Crapto1
Ik denk dat ze bedoelen als de strippenkaart verdwijnt.
Nu is het idd bs
ijs_beer fan!
  donderdag 30 oktober 2008 @ 03:40:08 #6
226867 Superfast
Keep on smiling
pi_62801551
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 03:18 schreef NanKing het volgende:
OV chipkaart
Ik snap echt niet dat ze dit nog door durven zetten.
Het ergste is nog dat het wederom over de rug van de burger gaat , berekeningen tonen aan dat we met de OV kaart aanzienlijk duurder uit zijn dan met de reguliere strippenkaart.

Zoveelste ideetje om burgertje te pesten
-je avatar gaf een malware melding bij verschillende users, vandaar verwijderd-
  donderdag 30 oktober 2008 @ 03:43:15 #7
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_62801554
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 03:15 schreef Superfast het volgende:
De chipkaart maakt zwartrijden in de metro vrijwel onmogelijk. Zonder de kaart blijven de toegangspoortjes dicht.
Whehe een flinke tik tegen het poortje en hij gaat ook open. Brandveiligheid enzo
Ook geen sig dus
pi_62801556
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 03:40 schreef Superfast het volgende:

[..]

Het ergste is nog dat het wederom over de rug van de burger gaat , berekeningen tonen aan dat we met de OV kaart aanzienlijk duurder uit zijn dan met de reguliere strippenkaart.

Zoveelste ideetje om burgertje te pesten

helemaal mee eens ja
pi_62801558
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 03:43 schreef Dennis_enzo het volgende:

[..]

Whehe een flinke tik tegen het poortje en hij gaat ook open. Brandveiligheid enzo
Er komen andere poortjes. Althans ik heb dit tijden geleden gehoord.
ijs_beer fan!
  donderdag 30 oktober 2008 @ 03:48:57 #10
226867 Superfast
Keep on smiling
pi_62801563
Nu kan je ze nog met je buskaart (dus ook pinpas of douglas kortings pasje) openmaken straks gaat die alleen open als je je chipkaartje langs de scanner haalt .

Schoppen is een optie , echter overal camera's en daarnaast zitten op de meeste stations ook wat van die RET-fuckers al met al niet aan te raden tenzij je een hoop gezeik wilt want RET en politie werken vrij close samen zeg maar
-je avatar gaf een malware melding bij verschillende users, vandaar verwijderd-
pi_62801574
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 03:44 schreef NanKing het volgende:

[..]

Er komen andere poortjes. Althans ik heb dit tijden geleden gehoord.
als dat zo zou zijn is dat ook lekker handig zeg ,pff eerst het ene neerzetten en vervolgens weer andere poortjes. kost verders ook helemaal niks nee dan zijn ze echt goed bezig hoor, top man
  donderdag 30 oktober 2008 @ 03:58:26 #12
214279 Kali-Mist1
Bromvlieg bemiddelaar.
pi_62801576
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 03:56 schreef tropicalgirl het volgende:

[..]

als dat zo zou zijn is dat ook lekker handig zeg ,pff eerst het ene neerzetten en vervolgens weer andere poortjes. kost verders ook helemaal niks nee dan zijn ze echt goed bezig hoor, top man

proef ik hier de zoete smaak van sarcasme
No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 04:00:32 #13
104871 remlof
Europees federalist
pi_62801578
Ah tof, ik heb die strippenkaarten nooit begrepen
pi_62801910
quote:
De chipkaart maakt zwartrijden in de metro vrijwel onmogelijk. Zonder de kaart blijven de toegangspoortjes dicht.
Ik mag toch hopen dat gebruikers, in geval van nood, ze open kunnen maken met een noodknop..

Ow, oeps, vergeten...
pi_62802109
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 03:56 schreef tropicalgirl het volgende:

[..]

als dat zo zou zijn is dat ook lekker handig zeg ,pff eerst het ene neerzetten en vervolgens weer andere poortjes. kost verders ook helemaal niks nee dan zijn ze echt goed bezig hoor, top man
Daar zijn ze al mee bezig, op hoop een stations staan die nieuwe poortjes al. Ik moet zeggen dat ik verbaasd stond te kijken toen ik ineens al die mooie nieuwe glimmende poortjes zag staan, wil inderdaad niet weten wat dat weer heeft moeten kosten. Al moet ik wel zeggen dat ik met de nieuwe poortjes het probleem van vast komen te zitten tussen de deurtjes nog niet meegemaakt heb.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 08:18:31 #16
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_62802245
Dus vanaf 29-1 kunnen studenten die al 4 (!!) jaar wachten op een chipkaart en al 4 jaar een pasfoto kwijt zijn niet meer reizen in Rotterdam?! Gaat lekker...

Dit geintje kost miljarden, en alleen maar om uiteindelijk controlerend personeel te kunnen ontslaan... Daar zullen dan wel weer Melkertbanen voor verzonnen moeten worden...
censuur :O
pi_62802299
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 03:40 schreef Superfast het volgende:
Het ergste is nog dat het wederom over de rug van de burger gaat , berekeningen tonen aan dat we met de OV kaart aanzienlijk duurder uit zijn dan met de reguliere strippenkaart.
Onzin. Alle onderzoeken tonen aan dat we met de OV chipkaart vele malen goedkoper uit zijn dan met de strippenkaart!
Lees dat stukje over het klonen van de chipkaart nog maar eens na......
pi_62802339
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 08:22 schreef Croga het volgende:

[..]

Onzin. Alle onderzoeken tonen aan dat we met de OV chipkaart vele malen goedkoper uit zijn dan met de strippenkaart!
Lees dat stukje over het klonen van de chipkaart nog maar eens na......
Het mooie van de strippenkaart was dat je binnen een uur heen en weer kon reizen, dus als jij even snel het centrum moest kon je mooi weer gratis terug. Dat kan helaas met chipkaart niet meer. Verder heb ik nog niet gemerkt dat ik duurder uit ben.
pi_62802360
Kunnen ze eigenlijk niet doen.
Het kan niet zo zijn dat je voor alleen de metro een chipkaart nodig hebt.
Je moet de strippenkaart nog kunnen gebruiken tot ij in heel NL word gelanceerd.
Iets met dubbele kosten.
Zoiso is de chipkaart ruk maar het kan ook niet zo zijn dat iemand die in den haag woont en 1 dag in rotterdam moet zijn voor een werkafspraak opeens een chipkaart aan moet schaffen en er vervolgens niets meer aan heeft.
Voices tell me I'm the shit.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 08:28:33 #20
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_62802392
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 08:25 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Het mooie van de strippenkaart was dat je binnen een uur heen en weer kon reizen, dus als jij even snel het centrum moest kon je mooi weer gratis terug. Dat kan helaas met chipkaart niet meer. Verder heb ik nog niet gemerkt dat ik duurder uit ben.
nou dat is voor mij wel veel duurder als ik even naar de bieb wil in de winter ofzo
Voices tell me I'm the shit.
pi_62802408
komt nog bij dat mer dan de helft van de studenten nog geen chipkaart heeft ontavngen.
Geen studies meer in rotterdam dan maar? ze zijn namelijk onbereikbaar.
Voices tell me I'm the shit.
pi_62802410
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  donderdag 30 oktober 2008 @ 08:35:29 #24
152894 Ex-Lekkerlander
Nee, ik woon er niet meer
pi_62802456
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 04:00 schreef remlof het volgende:
Ah tof, ik heb die strippenkaarten nooit begrepen
Als je de strippenkaart niet snapt heb je echt een IQ van hooguit 50
"In sinopel 3 vogels van goud, geplaatst 2 en 1."
Het is niet alleen maar onzin wat ik verkondig !!!!
pi_62803199
Lekker belangrijk, of je nou moet betalen met een strippenkaart (waarbij je voor de hele zone moet betalen, ookal reis je maar 1 halte mee) of met een OV-chipkaart (waarbij je alleen je daadwerkelijke ritprijs hoeft te betalen).

Het systeem is dus veel eerlijker, de ene keer zal misschien iets meer betalen, de volgende keer iets minder, maar je betaald wel voor het gene wat je daadwerkelijk gebruikt.
So we just called him Fred too
  donderdag 30 oktober 2008 @ 09:30:25 #26
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_62803423
quote:
't Zou geweldig zijn als dat met rekeningrijden ook gaat lukken!
Big Brother overheid met z'n verplaatsingsbelastingen...
censuur :O
  donderdag 30 oktober 2008 @ 09:34:24 #27
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_62803505
de strippenkaart verdwijnt

beetje jammer dat er een grafsysteem voor in de plaats komt.. dat dan weer wel
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  donderdag 30 oktober 2008 @ 09:39:09 #28
10616 werkeend
is een lief konijntje
pi_62803604
dit is toch geweldig? iedereen gratis reizen!
#things i do to people i love shouldn't be allowed#
pi_62804632
Leuk voor al die dagjesmensen die naar Rotterdam komen
pi_62804674
Wat een triestigheid.

Ik heb nu een papier OV, en in het weekend kan ik met mijn strippenkaart zowel de bus als de metro nemen door heel het land.

Nu gaan ze me beperken tot Rotterdam.
pi_62804687
Wel raar overigens dat in de bus en tram de strippenkaart gewoon geldig blijft, waarom doen ze daar niet ook de OV chipkaart verplicht maken ?
pi_62804991
Daadkrachtige politici.
pi_62805271
Hehe, eindelijk!
Goed besluit. Zeker in de metro is het een ideaal systeem. Ben benieuwd hoe het allemaal uit gaat pakken vanaf januari.
pi_62805288
quote:
De materiaal en middelen om het te maken is allemaal gratis?
pi_62805779
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 10:53 schreef Houtworm het volgende:

[..]

De materiaal en middelen om het te maken is allemaal gratis?
Je hebt het zo terugverdiend joh.
pi_62805809
Alle signalen zeggen: niet doen.

1: Het ding is gekraakt en wordt weer gekraakt.
2: het is een kutsysteem in het algemeen
3: de privacy wordt geschonden.

En tóch doorgaan. Best knap.
pi_62805861
Als er iets zou zijn als de Beurs van Rotterdam die alleen maar reageert op Rotterdamse gebeurtenissen, zou deze na deze uitspraken enorm onderuit gaan.
pi_62805989
Dus als je vanuit een andere woonplaats een keer Rotterdam bezoekt, moet je zo'n kutkaartje hebben om met de metro te kunnen?

Nu vind ik Rotterdam toch al niet zo leuk, dus mijn probleem is het niet, maar het is wel belachelijk en ondoordacht.
pi_62806144
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 11:19 schreef MarMar het volgende:
Dus als je vanuit een andere woonplaats een keer Rotterdam bezoekt, moet je zo'n kutkaartje hebben om met de metro te kunnen?

Nu vind ik Rotterdam toch al niet zo leuk, dus mijn probleem is het niet, maar het is wel belachelijk en ondoordacht.
Hoe zou een een nieuw systeem dan ingevoerd moeten worden?
Gewoon van de ene op de andere dag iedereen in Nederland de OV chipkaart laten gebruiken?

Heb je zelf wel over je reactie nagedacht...
pi_62806165
Gaan ze nu nog door met dat idiote systeem?
pi_62806170
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 11:13 schreef IHVK het volgende:

[..]

Je hebt het zo terugverdiend joh.
In London hebben ze precies hetzelfde systeem als wat we in Nederland gaan krijgen.
De critici hebben nog nooit kunnen laten zien dat er aanwijzingen zijn dat het systeem commercieel uitgebuit wordt door criminelen. Dus ik heb niet het idee dat het echt winstgevend zal zijn.
pi_62806676
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 11:25 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Hoe zou een een nieuw systeem dan ingevoerd moeten worden?
Gewoon van de ene op de andere dag iedereen in Nederland de OV chipkaart laten gebruiken?

Heb je zelf wel over je reactie nagedacht...
Ja dat heb ik

Misschien is het op zijn minst handig als het al bestaat naast het huidige systeem in het hele land om mee te beginnen! Zo groot is nederland niet en ik kan je melden, er hangen hier in de helft van de bussen wel van die apparaatjes, maar geen van allen die ik tegengekomen ben (en ik pak nogal eens een stads of streekbus) heeft er eentje die ook daadwerkelijk al in werking is gesteld, dus heb je dan automatisch ook geen drol aan zo'n kaart en is het van de belachelijke dat je er per se wel een moet hebben als je in een andere stad (Rotterdam in dit geval) eens met de metro wilt.

Ten tweede weet je zelf ook wel dat de kinderziektes nog lang niet uit dat kaartje zijn.
Het is gewoon een door willen drammen van een systeem omdat men het nou eenmaal al bedacht heeft en er al geld aan uitgeveven heeft en er niet 1 grote verliespost van wil maken als je het mij vraagt.
pi_62806883
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 11:45 schreef MarMar het volgende:

[..]

Ja dat heb ik

Misschien is het op zijn minst handig als het al bestaat naast het huidige systeem in het hele land om mee te beginnen! Zo groot is nederland niet en ik kan je melden, er hangen hier in de helft van de bussen wel van die apparaatjes, maar geen van allen die ik tegengekomen ben (en ik pak nogal eens een stads of streekbus) heeft er eentje die ook daadwerkelijk al in werking is gesteld, dus heb je dan automatisch ook geen drol aan zo'n kaart en is het van de belachelijke dat je er per se wel een moet hebben als je in een andere stad (Rotterdam in dit geval) eens met de metro wilt.

Ten tweede weet je zelf ook wel dat de kinderziektes nog lang niet uit dat kaartje zijn.
Het is gewoon een door willen drammen van een systeem omdat men het nou eenmaal al bedacht heeft en er al geld aan uitgeveven heeft en er niet 1 grote verliespost van wil maken als je het mij vraagt.
Ik snap het niet. Je weet dat het kinderziektes heeft, maar toch moet het landelijk worden ingevoerd. Wat denk jij dat goedkoper is. Een systeem op orde maken in een klein deel van het land of heel Nederland die kinderziektes laten ondervinden?
Dan kun je, naar mijn mening, beter eerst het systeem in 1 stad goed werkend krijgen en als dat goed en naar tevredenheid werkt invoeren in heel Nederland in plaats van in heel Nederland de opstart problemen hebben.

Dat mensen van buiten Rotterdam nu pers zo'n kaart moeten hebben is een nadeel ja. Maar ook makkelijk op te lossen. Je kunt ook gewoon enkele reizen chipkaarten kopen.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 12:03:45 #45
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_62807138
OV-Chipkaart
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
pi_62807516
je MOET dan een chipkaart KOPEN
je betaald dus meer dan de reis namelijk op zijn minst 1 mailg 4 euro ofzo.
Maakt het metroritje wel duur vind je niet?
je betaald daar bovenop namelijk ook gewoon de reiskosten.
Voices tell me I'm the shit.
pi_62807633
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 12:19 schreef melanie_the_miss het volgende:

je MOET dan een chipkaart KOPEN
je betaald dus meer dan de reis namelijk op zijn minst 1 mailg 4 euro ofzo.
Maakt het metroritje wel duur vind je niet?
je betaald daar bovenop namelijk ook gewoon de reiskosten.
Nee. Je kunt ook kaarten kopen voor maar een paar reizen. Daar hoef je geen aanschafkosten voor te betalen.
Je vergeet te melden dat het reizen in veel gevallen goedkoper wordt. Je bent niet meer gebonden aan zones waardoor je betaald waar je voor reist en niet binnen 2 haltes een zone verder bent.

Daarnaast is die eenmalige bijdrage waar jij het over hebt ook echt maar 1 malig. Die kaart kun je dan in heel Nederland gebruiken de jaren daarna. Als je vaste NS-reiziger bent, krijg je 'm zelfs gratis.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 12:32:33 #48
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_62807834
Dat is niet zo mooi.

Ik heb een NS maand-trajectkaart Gouda - R'dam Alexander en dan daarbij een 3-zode Maandabonnement Stad/Streek. Deze is gewoon verkrijgbaar van de NS in combi met de maandtrajectkaart. Deze is geldig in zowel de Rotterdamse zones als die in Gouda. Dit abonnement kost ¤ 54,50.

Eenzelfde abo, maar dan alleen geldig in Rotterdam (!!) voor drie zones kost bij de RET 82,55!!! Dat is dus een verschil van 28,50 per maand

Navraag bij de RET leerde me dat ik mijn NS-abo NIET op mijn ov-chipkaart kan zetten, maar dat ik dan maar het abonnement van de RET moet kopen. Ik ben geen dief van mijn eigen portemonne, mijn vervoersbewijs is geldig en ik verdom het dus ook het dure abo van de RET te kopen. Ik trap die poortjes dan dus wel gewoon open.

Echt, idioot!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_62807920
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 11:45 schreef MarMar het volgende:

[..]

Ja dat heb ik

Misschien is het op zijn minst handig als het al bestaat naast het huidige systeem in het hele land om mee te beginnen! Zo groot is nederland niet en ik kan je melden, er hangen hier in de helft van de bussen wel van die apparaatjes, maar geen van allen die ik tegengekomen ben (en ik pak nogal eens een stads of streekbus) heeft er eentje die ook daadwerkelijk al in werking is gesteld, dus heb je dan automatisch ook geen drol aan zo'n kaart en is het van de belachelijke dat je er per se wel een moet hebben als je in een andere stad (Rotterdam in dit geval) eens met de metro wilt.

Ten tweede weet je zelf ook wel dat de kinderziektes nog lang niet uit dat kaartje zijn.
Het is gewoon een door willen drammen van een systeem omdat men het nou eenmaal al bedacht heeft en er al geld aan uitgeveven heeft en er niet 1 grote verliespost van wil maken als je het mij vraagt.

Volgens de RET bestaan de kinderziektes niet meer, er is 3 jaar getest, dus lijkt mij dat als dat waar is de chipkaart zonder problemen in heel Nederland ingevoerd kan worden met evt nog 1 jaar een dubbel systeem om de mensen te laten wennen.
pi_62808247
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 12:32 schreef XcUZ_Me het volgende:
Dat is niet zo mooi.

Ik heb een NS maand-trajectkaart Gouda - R'dam Alexander en dan daarbij een 3-zode Maandabonnement Stad/Streek. Deze is gewoon verkrijgbaar van de NS in combi met de maandtrajectkaart. Deze is geldig in zowel de Rotterdamse zones als die in Gouda. Dit abonnement kost ¤ 54,50.

Eenzelfde abo, maar dan alleen geldig in Rotterdam (!!) voor drie zones kost bij de RET 82,55!!! Dat is dus een verschil van 28,50 per maand

Navraag bij de RET leerde me dat ik mijn NS-abo NIET op mijn ov-chipkaart kan zetten, maar dat ik dan maar het abonnement van de RET moet kopen. Ik ben geen dief van mijn eigen portemonne, mijn vervoersbewijs is geldig en ik verdom het dus ook het dure abo van de RET te kopen. Ik trap die poortjes dan dus wel gewoon open.

Echt, idioot!
Als de NS jou dat combi abbo verstrekt, dan moet die jou ook in de nieuwe situatie helpen. De NS verstrekt aan de abbo houders al OV chipkaarten dus lijkt me geen probleem om jou dan ook een Chipkaart met reizen in Rotterdam te geven.

Ik zie trouwens dat dat 3 zone abbo in Rotterdam 'maar' 62 euro kost. De 4 zones/sterren kost 82 euro.

[ Bericht 5% gewijzigd door Houtworm op 30-10-2008 12:54:40 ]
pi_62808571
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 12:19 schreef melanie_the_miss het volgende:

je MOET dan een chipkaart KOPEN
je betaald dus meer dan de reis namelijk op zijn minst 1 mailg 4 euro ofzo.
Maakt het metroritje wel duur vind je niet?
je betaald daar bovenop namelijk ook gewoon de reiskosten.
Ter info:
quote:
De wegwerp OV-chipkaart

Naast de persoonlijke OV-chipkaart en de Anonieme OV-chipkaart is er ook een Wegwerp OV-chipkaart. Hier kunt u het volgende opladen: RET 2 uur reizen, RET 2 metroreizen en RET 1 dagkaart. Dit geldt voor zowel voltarief als voor reductietarief. Na gebruik van deze reisproducten is de kaart niet meer te gebruiken. Op de wegwerp OV-chipkaart kan geen saldo worden geladen . Blokkering na verlies of diefstal is niet mogelijk.

De wegwerp OV-chipkaart is te koop bij de verkoop- en oplaadautomaten op de metrostations. De prijs van deze OV-chipkaart is gratis, u Betaald alleen het product dat u op de kaart wenst te hebben.
Ideaal dus voor de mensen die een dagje naar R'dam gaan.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 13:12:30 #52
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_62808971
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 12:47 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Als de NS jou dat combi abbo verstrekt, dan moet die jou ook in de nieuwe situatie helpen. De NS verstrekt aan de abbo houders al OV chipkaarten dus lijkt me geen probleem om jou dan ook een Chipkaart met reizen in Rotterdam te geven.

Ik zie trouwens dat dat 3 zone abbo in Rotterdam 'maar' 62 euro kost. De 4 zones/sterren kost 82 euro.
Ja, ik bedoel 4 zones. R'dam Alexander - Oostplein is 4 strippen.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_62809174
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 13:12 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ja, ik bedoel 4 zones. R'dam Alexander - Oostplein is 4 strippen.
4 strippen is 3 zones.

Hoe dan ook. De NS bied jouw dat combi abbo aan. Dus dan moet je bij de NS zijn met de overgang naar de chipkaart, niet bij het RET.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 13:25:04 #54
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_62809357
Ik zal eens vragen, maar volgens mij verwijzen die me weer vrolijk terug naar de RET.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_62809896
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 13:25 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik zal eens vragen, maar volgens mij verwijzen die me weer vrolijk terug naar de RET.
Het combi abbo wat jij hebt wordt gewoon aangeboden op de NS site. Naast de informatie dat je abbonementen op de chipkaart komen, dus het zou me verbazen als het een probleem is.
pi_62811456
Alles wat door Tineke Huizinga wordt gedaan moet worden stilgelegd, het liefst overgenomen door iemand anders.

Dit dus ook.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_62812202
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 09:19 schreef Cothen het volgende:
Lekker belangrijk, of je nou moet betalen met een strippenkaart (waarbij je voor de hele zone moet betalen, ookal reis je maar 1 halte mee) of met een OV-chipkaart (waarbij je alleen je daadwerkelijke ritprijs hoeft te betalen).

Het systeem is dus veel eerlijker, de ene keer zal misschien iets meer betalen, de volgende keer iets minder, maar je betaald wel voor het gene wat je daadwerkelijk gebruikt.
Ja.. maar als ik nu 3 haltes verderop snel een boek haal in de bieb kan ik 'gratis' terugreizen. Dat kan dus straks niet meer.
pi_62812215
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 08:28 schreef melanie_the_miss het volgende:
Kunnen ze eigenlijk niet doen.
Het kan niet zo zijn dat je voor alleen de metro een chipkaart nodig hebt.
Je moet de strippenkaart nog kunnen gebruiken tot ij in heel NL word gelanceerd.
Achterop mijn strippenkaart staat:
"Deze strippenkaart is, na invoering van de OV-chipkaart, op bepaalde lijnen niet meer geldig. Zie hiervoor de berichtgeving van de vervoerder"

Helaas
pi_62812371
Goede reden om meer met de auto te gaan.
pi_62812430
Gelukkig doen ze in Gelderland niet aan dit soort onzin
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
pi_62820873
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 15:01 schreef DJKoster het volgende:

[..]

Ja.. maar als ik nu 3 haltes verderop snel een boek haal in de bieb kan ik 'gratis' terugreizen. Dat kan dus straks niet meer.
Als je het binnen 35 minuten doet wel.
Dat dat kon was geen extra service, maar een bijkomstigheid van het zonesysteem.
pi_62821092
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 20:28 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Als je het binnen 35 minuten doet wel.
Dat dat kon was geen extra service, maar een bijkomstigheid van het zonesysteem.
Maakt niet uit of het service was of niet, met de strippenkaart is dit mogelijk. Vaak heb je zelfs nog langer de tijd omdat de stempelautomaten per kwartier ofzo stempelen.
pi_62821230
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 20:37 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Maakt niet uit of het service was of niet, met de strippenkaart is dit mogelijk. Vaak heb je zelfs nog langer de tijd omdat de stempelautomaten per kwartier ofzo stempelen.
En met de strippenkaart betaalde je soms voor 2 zones terwijl je maar 2 haltes verder ging.

Elk systeem heeft zo zijn voor en nadelen.
pi_62821282
Overstappen kan nog maar binnen 35 minuten ??
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 20:45:40 #65
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_62821341
Erg slim hoor, wat valt er nu te kraken aan een stukje karton waarop je een stempel zet Ik begrijp het niet hoor. Er is een concept dat zichzelf al jaren bewezen heeft en wat gegarandeerd er voor zorgt dat je reisgedrag niet om onverklaarbare reden gevolgd en geregistreerd moet worden in de vorm van een strippenkaart. Waarom moet dat digitaal ?
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_62821344
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 20:41 schreef Houtworm het volgende:

[..]

En met de strippenkaart betaalde je soms voor 2 zones terwijl je maar 2 haltes verder ging.

Elk systeem heeft zo zijn voor en nadelen.
Ja, daarom zei ik al, over het algemeen zul je hetzelfde kwijt zijn qua pure reiskosten. Alleen de verkorting van de overstaptijd zal een hoop mensen wel wat geld kosten.
pi_62821379
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 20:45 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Ja, daarom zei ik al, over het algemeen zul je hetzelfde kwijt zijn qua pure reiskosten. Alleen de verkorting van de overstaptijd zal een hoop mensen wel wat geld kosten.
Ik heb daar in mijn leven maar 1 keer gebruik van gemaakt en ook nooit gehoord dat andere mensen daar veel gebruik van maakten. Dus ik denk dat het wel zal meevallen.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 20:46:57 #68
124630 Sender_
Rotterdam echt wel !!
pi_62821380
De chipkaart is KUT.
Maarja je wordt maar gedwongen er aan mee te doen.
Gory Gory what a Hell of a way to Die
pi_62821433
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 20:46 schreef Sender_ het volgende:
De chipkaart is KUT.
Maarja je wordt maar gedwongen er aan mee te doen.
Wat is er allemaal mis aan dan?
pi_62821455
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 20:46 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Ik heb daar in mijn leven maar 1 keer gebruik van gemaakt en ook nooit gehoord dat andere mensen daar veel gebruik van maakten. Dus ik denk dat het wel zal meevallen.
Als je dichtbij de stad woont word daar vaak gebruik van gemaakt (waaronder ik en een hoop kennissen en vrienden van mij). Dat jij daar nooit van gehoord heb zegt natuurlijk niets. Ik gebruik dan ook mijn (studenten)ov chipkaart en strippenkaart naast elkaar.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 20:50:29 #71
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_62821487
quote:
[..] De chipkaart maakt zwartrijden in de metro vrijwel onmogelijk. [..]
Is dat voor de afwisseling deze keer het doel? Wow, nee, inderdaad, het is helemaal niet gekraakt ofzo. .
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_62821541
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 20:45 schreef Aoristus het volgende:
Erg slim hoor, wat valt er nu te kraken aan een stukje karton waarop je een stempel zet Ik begrijp het niet hoor. Er is een concept dat zichzelf al jaren bewezen heeft en wat gegarandeerd er voor zorgt dat je reisgedrag niet om onverklaarbare reden gevolgd en geregistreerd moet worden in de vorm van een strippenkaart. Waarom moet dat digitaal ?
Kostenbesparing, zwartreizen in metro / treinen aanpakken, gebruiksvriendelijker (leg jij maar eens aan Japanse toeristen uit hoe een strippenkaart werkt).

Strippenkaart is zo'n ouderwets systeem. Telkens maar zorgen dat je genoeg strippen hebt, uitzoeken hoeveel je er nodig hebt.
pi_62821544
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 20:49 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Als je dichtbij de stad woont word daar vaak gebruik van gemaakt (waarom ik en een hoop kennissen en vrienden van mij). Dat jij daar nooit van gehoord heb zegt natuurlijk niets. Ik gebruik dan ook mijn (studenten)ov chipkaart en strippenkaart naast elkaar.
Ja dat overstaptarief opnieuw betalen na 35 mnuten is puur een prijsverhoging maar dat hebben sommige mensen niet door.
pi_62821571
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 20:52 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja dat overstaptarief opnieuw betalen na 35 mnuten is puur een prijsverhoging maar dat hebben sommige mensen niet door.
In het huidige systeem is er ook een maximum aan tijd dat je mag reizen hoor.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 20:54:47 #75
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_62821588
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 20:48 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Wat is er allemaal mis aan dan?
- de portemonnee uit mijn zak halen, duurt dus langer (met een abo kan ik gewoon de tram inlopen)
- de kosten zijn niet direct inzichtelijk
- als het gehackt wordt, moet ik er zelf maar achter zien te komen, als ik na weken op mijn rekening ineens een flinke afschrijving zie
- ik verlies mijn privacy doordat de vervoerder veel meer data gaat bijhouden, wat het normaal niet had
- de poortjes werken zeer storend, geheel niet foutloos
- de kosten van het systeem zijn hoger dan het huidige systeem, ik betaal dus extra voor een systeem wat trager en onveiliger is. Slechte deal, al zeg ik het zelf.
- etc. etc.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 20:55:06 #76
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_62821590
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 20:52 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Kostenbesparing, zwartreizen in metro / treinen aanpakken, gebruiksvriendelijker (leg jij maar eens aan Japanse toeristen uit hoe een strippenkaart werkt).

Strippenkaart is zo'n ouderwets systeem. Telkens maar zorgen dat je genoeg strippen hebt, uitzoeken hoeveel je er nodig hebt.
Weten Japanners dan wel hoe een chipkaart werkt? Ik denk dat vooral oudere mensen geen snars van dat systeem zullen begrijpen en dat ze onmiddelijk zullen beweren dat het onnodig complex maken van bewezen systemen alleen maar een prijsverhogend effect sorteert.

Een strippenkaart kan zelfs tegen de regen, of tegen magnetisme
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_62821600
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 20:50 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Is dat voor de afwisseling deze keer het doel? Wow, nee, inderdaad, het is helemaal niet gekraakt ofzo. .
Bankbiljetten en paspoort zijn ook al vervalsbaar, gebeurd dat ook op grote schaal?
Denk je dat al die zwervers die nu op de stations slapen de middelen hebben om een chip te kraken
pi_62821664
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 20:54 schreef Houtworm het volgende:

[..]

In het huidige systeem is er ook een maximum aan tijd dat je mag reizen hoor.
Ja, meer dan een uur. Genoeg tijd om snel de stad in te duiken, of een ander kort heen en weer ritje.

Verder ben ik het helemaal met je eens dat die zones die je zelf moet stempelen verschrikkelijk zijn, ik kan nooit normaal vinden hoeveel ik er moet stempelen, zo heb je er dus er al snel te veel of te weinig.
pi_62821681
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 20:55 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Weten Japanners dan wel hoe een chipkaart werkt? Ik denk dat vooral oudere mensen geen snars van dat systeem zullen begrijpen en dat ze onmiddelijk zullen beweren dat het onnodig complex maken van bewezen systemen alleen maar een prijsverhogend effect sorteert.

Een strippenkaart kan zelfs tegen de regen, of tegen magnetisme
"here you have a pass, you can use it the whole day, just sweep you card over this reader".

Alsof het strippenkaart systeem nu zo handig en begrijpelijk is. Weet jij altijd precies hoeveel zones je moet gebruiken?
Nu hoeven die ouderen zich daar totaal niet druk over te maken.

Je kunt natuurlijk ook tot in het einde der tijde vast blijven houden aan oude systemen. Als ze dat een miljoen jaar geleden hadden gedaan, leefden we nu nog steeds in grotten...

De chipkaart is van plastic. Dat kan prima tegen regen. En magnetisme heeft geen invloed opde kaart.
pi_62821687
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 20:54 schreef Houtworm het volgende:

[..]

In het huidige systeem is er ook een maximum aan tijd dat je mag reizen hoor.
Ook 35 minuten ? Nu 1 tot 2 uur

Ga je weleens met de bus en de metro ? Veel mensen zijn meer dan 35 minuten onderweg
Met een strippenkaart betaal je altijd maar 1x het instaptarief van 0,45 cent

Nu is dat 0,70 cet en als je lang reist kan je dat nog een paar keer betalen
  donderdag 30 oktober 2008 @ 20:58:52 #81
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_62821699
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 20:52 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Kostenbesparing, zwartreizen in metro / treinen aanpakken, gebruiksvriendelijker (leg jij maar eens aan Japanse toeristen uit hoe een strippenkaart werkt).

Strippenkaart is zo'n ouderwets systeem. Telkens maar zorgen dat je genoeg strippen hebt, uitzoeken hoeveel je er nodig hebt.
Kostenbesparing: onjuist, het is duurder
zwartrijden: onjuist, het is gehackt, daarmee is zwartrijden zeer goed mogelijk, zonder dat iemand het doorheeft, maandenlang
gebruiksvriendelijker: onjuist, een strippenkaart voor een toerist is eenvoudig, namelijk: kaartje pakken, stempelen, terug geven. een Japanner kun je niet uitleggen dat hij niet moet vergeten uit te checken

Genoeg strippen bijhouden is voor ieder ontwikkeld mens geen probleem. Daarnaast is een abo ook een eenvoudige mogelijkheid.

Kortom, wat is nu het voordeel?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_62821736
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 07:37 schreef DJKoster het volgende:

[..]

Ik mag toch hopen dat gebruikers, in geval van nood, ze open kunnen maken met een noodknop..

Ow, oeps, vergeten...
Vraag ik me nog steeds af hoe het hier mee zit...

Leuk dat ze open kunnen met een chipkaart, maar als dat systeem kortsluiting heeft en de boel vliegt in de hens wil ik er toch wel zo snel mogelijk weg

Klinkt onwaarschijnlijk, zal ook niet zo snel gebeuren, maar het kan..


Ik ben benieuwd naar de proef in Rotterdam, misschien werkt het wel perfect
pi_62821740
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 20:58 schreef Houtworm het volgende:

[..]

"here you have a pass, you can use it the whole day, just sweep you card over this reader".

Alsof het strippenkaart systeem nu zo handig en begrijpelijk is. Weet jij altijd precies hoeveel zones je moet gebruiken?
Nu hoeven die ouderen zich daar totaal niet druk over te maken.

Je kunt natuurlijk ook tot in het einde der tijde vast blijven houden aan oude systemen. Als ze dat een miljoen jaar geleden hadden gedaan, leefden we nu nog steeds in grotten...
Oh yeah you have to pay 4 euro for this trip of only 1 euro but when you come back to Holland you can use it again. No sir the rest amount is not refundable
pi_62821753
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 20:55 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Weten Japanners dan wel hoe een chipkaart werkt? Ik denk dat vooral oudere mensen geen snars van dat systeem zullen begrijpen en dat ze onmiddelijk zullen beweren dat het onnodig complex maken van bewezen systemen alleen maar een prijsverhogend effect sorteert.

Een strippenkaart kan zelfs tegen de regen, of tegen magnetisme
Mijn vader (nog niet oud) die weigert gewoon nog om de metro te gaan. Die pakt gewoon de fiets, ook in de winter. Vind ik zelf een beetje overdreven, maar voor de 'oudere' generatie zal het inderdaad wel even vreemd zijn. Net als die geweldige actie van de RET toen om zo'n gratis persoonlijke chipkaart aan te vragen via internet. Ik zie mijn opa/oma al voor me met een computer (die ze nog nooit hebben aangeraakt).
pi_62821783
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 20:59 schreef DJKoster het volgende:

[..]

Vraag ik me nog steeds af hoe het hier mee zit...

Leuk dat ze open kunnen met een chipkaart, maar als dat systeem kortsluiting heeft en de boel vliegt in de hens wil ik er toch wel zo snel mogelijk weg

Klinkt onwaarschijnlijk, zal ook niet zo snel gebeuren, maar het kan..


Ik ben benieuwd naar de proef in Rotterdam, misschien werkt het wel perfect
Haha laatst bij een proef van de brandweer bleek dat bij een vol peron 10% van de reizigers zich in veiligheid kon brengen
pi_62821810
Bekijk het van de zonnige kant; nu kan de overheid exact zien hoe laat je aankomt en weggaat vanaf Rotterdam.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 21:03:00 #87
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_62821821
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 20:55 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Bankbiljetten en paspoort zijn ook al vervalsbaar, gebeurd dat ook op grote schaal?
Denk je dat al die zwervers die nu op de stations slapen de middelen hebben om een chip te kraken
Daar ga je al, op grote schaal.

Je kunt dus niet ontkennen dat het niet gebeurt. Het voorkomt dus geen zwartrijden, wat je standpunt onderuit haalt. Daarnaast zijn de kosten voor de apparatuur om een kaart na te maken belachelijk laag, namelijk goedkoper dan 150 euro. Dat is veel goedkoper dan apparatuur voor een bankbiljet of paspoort. De kosten per kaart zijn daarnaast helemaal belachelijk laag, je hoeft maar met een scanner ter grootte van een hamburger 5 minuten bij een poortje te staan en je hebt al 100 kaarten gehackt.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_62821831
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 20:54 schreef Yildiz het volgende:

[..]

- de portemonnee uit mijn zak halen, duurt dus langer (met een abo kan ik gewoon de tram inlopen)
- de kosten zijn niet direct inzichtelijk
- als het gehackt wordt, moet ik er zelf maar achter zien te komen, als ik na weken op mijn rekening ineens een flinke afschrijving zie
- ik verlies mijn privacy doordat de vervoerder veel meer data gaat bijhouden, wat het normaal niet had
- de poortjes werken zeer storend, geheel niet foutloos
- de kosten van het systeem zijn hoger dan het huidige systeem, ik betaal dus extra voor een systeem wat trager en onveiliger is. Slechte deal, al zeg ik het zelf.
- etc. etc.
1. Niet iedereen heeft een abbo dat geldig is in heel Nederland.
2. Bij chipkaart zie je ook precies wat je betaald.
3. Het automatisch incasso systeem is max 10 euro. En op de kaart kan ook niet meer te staan dan 30 euro als ik mij niet vergis. Noem ik niet bepaald flinkt. Als je je OV kaart nu kwijt raakt heb je net zo goed schade.
4. Als je een mobiele telefoon gebruikt, regelmatig pint etc heb je je privacy allang opgegeven.
5. Technische mankementen zijn er om verholpen te worden.
6. Wat zijn de kosten dan precies van de beide systemen?
pi_62821857
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 20:59 schreef macca728 het volgende:

[..]

Oh yeah you have to pay 4 euro for this trip of only 1 euro but when you come back to Holland you can use it again. No sir the rest amount is not refundable
Dagpassen.....
pi_62821903
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 21:01 schreef macca728 het volgende:

[..]

Haha laatst bij een proef van de brandweer bleek dat bij een vol peron 10% van de reizigers zich in veiligheid kon brengen
Bron? Daar ben ik wel benieuwd naar..

Het zal wel niet snel gebeuren maar Murphy ligt altijd op de loer..
Vaak genoeg een 'Seconds from disaster' aflevering gezien waar het lag aan zulke lullige dingetjes..
pi_62821910
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 21:03 schreef Houtworm het volgende:

[..]

1. Niet iedereen heeft een abbo dat geldig is in heel Nederland.
2. Bij chipkaart zie je ook precies wat je betaald.
3. Het automatisch incasso systeem is max 10 euro. En op de kaart kan ook niet meer te staan dan 30 euro als ik mij niet vergis. Noem ik niet bepaald flinkt. Als je je OV kaart nu kwijt raakt heb je net zo goed schade.
4. Als je een mobiele telefoon gebruikt, regelmatig pint etc heb je je privacy allang opgegeven.
5. Technische mankementen zijn er om verholpen te worden.
6. Wat zijn de kosten dan precies van de beide systemen?
Chipkaarten zijn ook niet geldig in heel NL want voor de trein moet je 2x apart een kaartje kopen, ok 1x voor een enkeltje

Ja 30 euro max, abonnement met bus is voor mij al 90 euro hoor

mobiele telefoon is een keuze, mijn telefoon staat uit want ik hoef niet te bellen perse
pi_62821922
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 21:05 schreef DJKoster het volgende:

[..]

Bron? Daar ben ik wel benieuwd naar..

Het zal wel niet snel gebeuren maar Murphy ligt altijd op de loer..
Vaak genoeg een 'Seconds from disaster' aflevering gezien waar het lag aan zulke lullige dingetjes..
AD, de RET beloofde maatregelen te nemen
  donderdag 30 oktober 2008 @ 21:07:15 #93
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_62821937
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 21:03 schreef Houtworm het volgende:

[..]

1. Niet iedereen heeft een abbo dat geldig is in heel Nederland.
2. Bij chipkaart zie je ook precies wat je betaald.
3. Het automatisch incasso systeem is max 10 euro. En op de kaart kan ook niet meer te staan dan 30 euro als ik mij niet vergis. Noem ik niet bepaald flinkt. Als je je OV kaart nu kwijt raakt heb je net zo goed schade.
4. Als je een mobiele telefoon gebruikt, regelmatig pint etc heb je je privacy allang opgegeven.
5. Technische mankementen zijn er om verholpen te worden.
6. Wat zijn de kosten dan precies van de beide systemen?
1: nee, iedereen heeft zijn eigen abo, wat hij noodzakelijk acht.
2: een chipkaart laat niet op zijn kaart zien wat je krediet is, daarvoor moet je inloggen of wat ook. met een strippenkaart niet
3: dus mensen kunnen niet verder dan 10 euro reizen. lekker is dat. Daarnaast doelde ik op de mogelijkheid tot hacken, het reizen op iemands anders kosten. Dat heb je niet zomaar door, ook niet door iets eenvoudigs als een kredietlimiet. Niemand gaat met zijn creditcardnummer op zijn hoofd rondlopen, ook niet als er iets op zit als een kredietlimiet om de schade klein te houden. Daarnaast lijkt mij een limiet wel debiel, wil je onderweg naar huis, heeft een hacker op jouw krediet gereisd en kun jij niet verder. Handig. Daar is echt over nagedacht.
4: ik zei dat mijn vervoerder met de chip data gaat krijgen die hij nu niet heeft. Ik ben geen basisschoolleraar dus ik ga mijzelf niet 3x herhalen.
5: kan zijn, maar dat is na 12 jaar nog niet gebeurd, vind je het erg als ik weinig hoop hebt?
6: de chip met zijn dure poortjes is duurder dan de kaart, lijkt me toch wel eenvoudig te baseren op logica
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_62821949
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 20:58 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Kostenbesparing: onjuist, het is duurder
zwartrijden: onjuist, het is gehackt, daarmee is zwartrijden zeer goed mogelijk, zonder dat iemand het doorheeft, maandenlang
gebruiksvriendelijker: onjuist, een strippenkaart voor een toerist is eenvoudig, namelijk: kaartje pakken, stempelen, terug geven. een Japanner kun je niet uitleggen dat hij niet moet vergeten uit te checken

Genoeg strippen bijhouden is voor ieder ontwikkeld mens geen probleem. Daarnaast is een abo ook een eenvoudige mogelijkheid.

Kortom, wat is nu het voordeel?
Hoe leg een toerist uit dat die rekening moet houden met zones?
En in New York, Parijs, Londen hebben ze allemaal systemen vergelijkbaar met chip. Niet bepaald steden waar alleen maar lokalen komen.

Er is niet gezegd dat het zwartrijden compleet uitbant. Maar de zwerver die anders op het perron slaap zal niet zo makkelijk meer op het perron kunnen komen.

Een abbo is handig voor de dagelijkse reis. Maar je wilt ook wel eens ergens anders heen denk ik. En niet iedereen in Nederland is zo ontwikkeld als jij.
pi_62821991
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 21:06 schreef macca728 het volgende:

[..]

Chipkaarten zijn ook niet geldig in heel NL want voor de trein moet je 2x apart een kaartje kopen, ok 1x voor een enkeltje

Ja 30 euro max, abonnement met bus is voor mij al 90 euro hoor

mobiele telefoon is een keuze, mijn telefoon staat uit want ik hoef niet te bellen perse
Waarom doe je telkens toch alsof je de domste van de klas bent en alles uitgelegd moet krijgen?
Een tegoed op je kaart is wat anders dan een abbonement op je kaart...
pi_62822026
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 21:07 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Hoe leg een toerist uit dat die rekening moet houden met zones?
En in New York, Parijs, Londen hebben ze allemaal systemen vergelijkbaar met chip. Niet bepaald steden waar alleen maar lokalen komen.

Er is niet gezegd dat het zwartrijden compleet uitbant. Maar de zwerver die anders op het perron slaap zal niet zo makkelijk meer op het perron kunnen komen.

Een abbo is handig voor de dagelijkse reis. Maar je wilt ook wel eens ergens anders heen denk ik. En niet iedereen in Nederland is zo ontwikkeld als jij.
Parijs hoef je niet uit te checken alvast

Oh ja daar slapen ook helemaal geen zwervers in de stations, je heb gelijk haha
pi_62822044
Belachelijk dat ze de strippenkaart niet gewoon in de roulatie houden. Vele reizigers willen dit liever.
Dus de mensen die willen genieten van die 'voordelen' die mogen voor die OV-chipkaart gaan, maar laat de andere mensen gewoon hun oude, vertrouwde strippenkaart en treinkaart gebruiken.
pi_62822058
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 21:11 schreef OldJeller het volgende:
Belachelijk dat ze de strippenkaart niet gewoon in de roulatie houden. Vele reizigers willen dit liever.
Dus de mensen die willen genieten van die 'voordelen' die mogen voor die OV-chipkaart gaan, maar laat de andere mensen gewoon hun oude, vertrouwde strippenkaart en treinkaart gebruiken.
Helemaal mee eens, in Parijs kan je ook gewoon een kaartje kopen, moet hier ook kunnen
pi_62822104
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 21:07 schreef Yildiz het volgende:

[..]

1: nee, iedereen heeft zijn eigen abo, wat hij noodzakelijk acht.
2: een chipkaart laat niet op zijn kaart zien wat je krediet is, daarvoor moet je inloggen of wat ook. met een strippenkaart niet
3: dus mensen kunnen niet verder dan 10 euro reizen. lekker is dat. Daarnaast doelde ik op de mogelijkheid tot hacken, het reizen op iemands anders kosten. Dat heb je niet zomaar door, ook niet door iets eenvoudigs als een kredietlimiet.
4: ik zei dat mijn vervoerder met de chip data gaat krijgen die hij nu niet heeft. Ik ben geen basisschoolleraar dus ik ga mijzelf niet 3x herhalen.
5: kan zijn, maar dat is na 12 jaar nog niet gebeurd, vind je het erg als ik weinig hoop hebt?
6: de chip met zijn dure poortjes is duurder dan de kaart, lijkt me toch wel eenvoudig te baseren op logica
1. Niet iedereen heeft een abbo. Soms willen mensen ook wel ergens anders heen met de bus.
2. Je weet dus niet eens hoe het werkt. Bij het uitchecken krijg je de kosten te zien. Op de stations zijn simpele automaten die je saldo kunnen laten zien.
3. Met 10 euro kun je verder komen dan met een strippenkaart van 6 euro. De schade door hacken wordt voor rekening genomen van de OV bedrijven.
4. Er zijn zoveel instanties die veel meer weten van jou dan het OV bedrijf zal komen te weten. Hypocriet gezeik. Als je dat niet wil zijn er anonieme kaarten te koop.
5. 12 jaar staan die poortjes er al? Lamenielachen...
6. Je vergeet dat er bij de kaart ook andere kosten nodig zijn. Controleurs op stations bijvoorbeeld.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 21:14:49 #100
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_62822111
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 21:07 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Hoe leg een toerist uit dat die rekening moet houden met zones?
En in New York, Parijs, Londen hebben ze allemaal systemen vergelijkbaar met chip. Niet bepaald steden waar alleen maar lokalen komen.

Er is niet gezegd dat het zwartrijden compleet uitbant. Maar de zwerver die anders op het perron slaap zal niet zo makkelijk meer op het perron kunnen komen.

Een abbo is handig voor de dagelijkse reis. Maar je wilt ook wel eens ergens anders heen denk ik. En niet iedereen in Nederland is zo ontwikkeld als jij.
Voor steden heb je dagpassen. Voor treinen ook. Op elk station kun je kaartjes kopen. Geen enkel probleem dus. Daarnaast is het ronduit arrogant om Nederland met uithoeken als Hendrik-Ido-Ambacht te durven vergelijken met een metropool als New York.

Het voorkomen van zwartrijden staat anders in de OP, met de woorden 'vrijwel onmogelijk'. Lijkt me pertinent onjuist.
Tevens had ik van jou begrepen dat zwervers of andere personen een vervoersbewijs moeten hebben op perrons. Daarnaast heb ik nog nooit zwervers op stations gezien, die er gingen slapen ofzo. Lijkt me dus geen argument.

Een abo is handig voor de dagelijkse reis naar het werk / studie. Ga ik een keer ergens anders heen, dan ga ik naar de automaat. Ga ik elke dag ergens anders heen, dan koop ik een groter abo. Lijkt me met de chip dus ook geen verbetering. Daarnaast zie ik mij niet als bovengemiddeld. Tevens kan iedere debiel wel een strippenkaart gebruiken.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')