abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 oktober 2008 @ 09:30:25 #26
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_62803423
quote:
't Zou geweldig zijn als dat met rekeningrijden ook gaat lukken!
Big Brother overheid met z'n verplaatsingsbelastingen...
censuur :O
  donderdag 30 oktober 2008 @ 09:34:24 #27
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_62803505
de strippenkaart verdwijnt

beetje jammer dat er een grafsysteem voor in de plaats komt.. dat dan weer wel
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  donderdag 30 oktober 2008 @ 09:39:09 #28
10616 werkeend
is een lief konijntje
pi_62803604
dit is toch geweldig? iedereen gratis reizen!
#things i do to people i love shouldn't be allowed#
pi_62804632
Leuk voor al die dagjesmensen die naar Rotterdam komen
pi_62804674
Wat een triestigheid.

Ik heb nu een papier OV, en in het weekend kan ik met mijn strippenkaart zowel de bus als de metro nemen door heel het land.

Nu gaan ze me beperken tot Rotterdam.
pi_62804687
Wel raar overigens dat in de bus en tram de strippenkaart gewoon geldig blijft, waarom doen ze daar niet ook de OV chipkaart verplicht maken ?
pi_62804991
Daadkrachtige politici.
pi_62805271
Hehe, eindelijk!
Goed besluit. Zeker in de metro is het een ideaal systeem. Ben benieuwd hoe het allemaal uit gaat pakken vanaf januari.
pi_62805288
quote:
De materiaal en middelen om het te maken is allemaal gratis?
pi_62805779
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 10:53 schreef Houtworm het volgende:

[..]

De materiaal en middelen om het te maken is allemaal gratis?
Je hebt het zo terugverdiend joh.
pi_62805809
Alle signalen zeggen: niet doen.

1: Het ding is gekraakt en wordt weer gekraakt.
2: het is een kutsysteem in het algemeen
3: de privacy wordt geschonden.

En tóch doorgaan. Best knap.
pi_62805861
Als er iets zou zijn als de Beurs van Rotterdam die alleen maar reageert op Rotterdamse gebeurtenissen, zou deze na deze uitspraken enorm onderuit gaan.
pi_62805989
Dus als je vanuit een andere woonplaats een keer Rotterdam bezoekt, moet je zo'n kutkaartje hebben om met de metro te kunnen?

Nu vind ik Rotterdam toch al niet zo leuk, dus mijn probleem is het niet, maar het is wel belachelijk en ondoordacht.
pi_62806144
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 11:19 schreef MarMar het volgende:
Dus als je vanuit een andere woonplaats een keer Rotterdam bezoekt, moet je zo'n kutkaartje hebben om met de metro te kunnen?

Nu vind ik Rotterdam toch al niet zo leuk, dus mijn probleem is het niet, maar het is wel belachelijk en ondoordacht.
Hoe zou een een nieuw systeem dan ingevoerd moeten worden?
Gewoon van de ene op de andere dag iedereen in Nederland de OV chipkaart laten gebruiken?

Heb je zelf wel over je reactie nagedacht...
pi_62806165
Gaan ze nu nog door met dat idiote systeem?
pi_62806170
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 11:13 schreef IHVK het volgende:

[..]

Je hebt het zo terugverdiend joh.
In London hebben ze precies hetzelfde systeem als wat we in Nederland gaan krijgen.
De critici hebben nog nooit kunnen laten zien dat er aanwijzingen zijn dat het systeem commercieel uitgebuit wordt door criminelen. Dus ik heb niet het idee dat het echt winstgevend zal zijn.
pi_62806676
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 11:25 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Hoe zou een een nieuw systeem dan ingevoerd moeten worden?
Gewoon van de ene op de andere dag iedereen in Nederland de OV chipkaart laten gebruiken?

Heb je zelf wel over je reactie nagedacht...
Ja dat heb ik

Misschien is het op zijn minst handig als het al bestaat naast het huidige systeem in het hele land om mee te beginnen! Zo groot is nederland niet en ik kan je melden, er hangen hier in de helft van de bussen wel van die apparaatjes, maar geen van allen die ik tegengekomen ben (en ik pak nogal eens een stads of streekbus) heeft er eentje die ook daadwerkelijk al in werking is gesteld, dus heb je dan automatisch ook geen drol aan zo'n kaart en is het van de belachelijke dat je er per se wel een moet hebben als je in een andere stad (Rotterdam in dit geval) eens met de metro wilt.

Ten tweede weet je zelf ook wel dat de kinderziektes nog lang niet uit dat kaartje zijn.
Het is gewoon een door willen drammen van een systeem omdat men het nou eenmaal al bedacht heeft en er al geld aan uitgeveven heeft en er niet 1 grote verliespost van wil maken als je het mij vraagt.
pi_62806883
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 11:45 schreef MarMar het volgende:

[..]

Ja dat heb ik

Misschien is het op zijn minst handig als het al bestaat naast het huidige systeem in het hele land om mee te beginnen! Zo groot is nederland niet en ik kan je melden, er hangen hier in de helft van de bussen wel van die apparaatjes, maar geen van allen die ik tegengekomen ben (en ik pak nogal eens een stads of streekbus) heeft er eentje die ook daadwerkelijk al in werking is gesteld, dus heb je dan automatisch ook geen drol aan zo'n kaart en is het van de belachelijke dat je er per se wel een moet hebben als je in een andere stad (Rotterdam in dit geval) eens met de metro wilt.

Ten tweede weet je zelf ook wel dat de kinderziektes nog lang niet uit dat kaartje zijn.
Het is gewoon een door willen drammen van een systeem omdat men het nou eenmaal al bedacht heeft en er al geld aan uitgeveven heeft en er niet 1 grote verliespost van wil maken als je het mij vraagt.
Ik snap het niet. Je weet dat het kinderziektes heeft, maar toch moet het landelijk worden ingevoerd. Wat denk jij dat goedkoper is. Een systeem op orde maken in een klein deel van het land of heel Nederland die kinderziektes laten ondervinden?
Dan kun je, naar mijn mening, beter eerst het systeem in 1 stad goed werkend krijgen en als dat goed en naar tevredenheid werkt invoeren in heel Nederland in plaats van in heel Nederland de opstart problemen hebben.

Dat mensen van buiten Rotterdam nu pers zo'n kaart moeten hebben is een nadeel ja. Maar ook makkelijk op te lossen. Je kunt ook gewoon enkele reizen chipkaarten kopen.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 12:03:45 #45
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_62807138
OV-Chipkaart
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
pi_62807516
je MOET dan een chipkaart KOPEN
je betaald dus meer dan de reis namelijk op zijn minst 1 mailg 4 euro ofzo.
Maakt het metroritje wel duur vind je niet?
je betaald daar bovenop namelijk ook gewoon de reiskosten.
Voices tell me I'm the shit.
pi_62807633
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 12:19 schreef melanie_the_miss het volgende:

je MOET dan een chipkaart KOPEN
je betaald dus meer dan de reis namelijk op zijn minst 1 mailg 4 euro ofzo.
Maakt het metroritje wel duur vind je niet?
je betaald daar bovenop namelijk ook gewoon de reiskosten.
Nee. Je kunt ook kaarten kopen voor maar een paar reizen. Daar hoef je geen aanschafkosten voor te betalen.
Je vergeet te melden dat het reizen in veel gevallen goedkoper wordt. Je bent niet meer gebonden aan zones waardoor je betaald waar je voor reist en niet binnen 2 haltes een zone verder bent.

Daarnaast is die eenmalige bijdrage waar jij het over hebt ook echt maar 1 malig. Die kaart kun je dan in heel Nederland gebruiken de jaren daarna. Als je vaste NS-reiziger bent, krijg je 'm zelfs gratis.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 12:32:33 #48
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_62807834
Dat is niet zo mooi.

Ik heb een NS maand-trajectkaart Gouda - R'dam Alexander en dan daarbij een 3-zode Maandabonnement Stad/Streek. Deze is gewoon verkrijgbaar van de NS in combi met de maandtrajectkaart. Deze is geldig in zowel de Rotterdamse zones als die in Gouda. Dit abonnement kost ¤ 54,50.

Eenzelfde abo, maar dan alleen geldig in Rotterdam (!!) voor drie zones kost bij de RET 82,55!!! Dat is dus een verschil van 28,50 per maand

Navraag bij de RET leerde me dat ik mijn NS-abo NIET op mijn ov-chipkaart kan zetten, maar dat ik dan maar het abonnement van de RET moet kopen. Ik ben geen dief van mijn eigen portemonne, mijn vervoersbewijs is geldig en ik verdom het dus ook het dure abo van de RET te kopen. Ik trap die poortjes dan dus wel gewoon open.

Echt, idioot!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_62807920
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 11:45 schreef MarMar het volgende:

[..]

Ja dat heb ik

Volgens de RET bestaan de kinderziektes niet meer, er is 3 jaar getest, dus lijkt mij dat als dat waar is de chipkaart zonder problemen in heel Nederland ingevoerd kan worden met evt nog 1 jaar een dubbel systeem om de mensen te laten wennen.
pi_62808247
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 12:32 schreef XcUZ_Me het volgende:
Dat is niet zo mooi.

Ik heb een NS maand-trajectkaart Gouda - R'dam Alexander en dan daarbij een 3-zode Maandabonnement Stad/Streek. Deze is gewoon verkrijgbaar van de NS in combi met de maandtrajectkaart. Deze is geldig in zowel de Rotterdamse zones als die in Gouda. Dit abonnement kost ¤ 54,50.

Eenzelfde abo, maar dan alleen geldig in Rotterdam (!!) voor drie zones kost bij de RET 82,55!!! Dat is dus een verschil van 28,50 per maand

Navraag bij de RET leerde me dat ik mijn NS-abo NIET op mijn ov-chipkaart kan zetten, maar dat ik dan maar het abonnement van de RET moet kopen. Ik ben geen dief van mijn eigen portemonne, mijn vervoersbewijs is geldig en ik verdom het dus ook het dure abo van de RET te kopen. Ik trap die poortjes dan dus wel gewoon open.

Echt, idioot!
Als de NS jou dat combi abbo verstrekt, dan moet die jou ook in de nieuwe situatie helpen. De NS verstrekt aan de abbo houders al OV chipkaarten dus lijkt me geen probleem om jou dan ook een Chipkaart met reizen in Rotterdam te geven.

Ik zie trouwens dat dat 3 zone abbo in Rotterdam 'maar' 62 euro kost. De 4 zones/sterren kost 82 euro.

[ Bericht 5% gewijzigd door Houtworm op 30-10-2008 12:54:40 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')