abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 oktober 2008 @ 20:55:06 #76
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_62821590
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 20:52 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Kostenbesparing, zwartreizen in metro / treinen aanpakken, gebruiksvriendelijker (leg jij maar eens aan Japanse toeristen uit hoe een strippenkaart werkt).

Strippenkaart is zo'n ouderwets systeem. Telkens maar zorgen dat je genoeg strippen hebt, uitzoeken hoeveel je er nodig hebt.
Weten Japanners dan wel hoe een chipkaart werkt? Ik denk dat vooral oudere mensen geen snars van dat systeem zullen begrijpen en dat ze onmiddelijk zullen beweren dat het onnodig complex maken van bewezen systemen alleen maar een prijsverhogend effect sorteert.

Een strippenkaart kan zelfs tegen de regen, of tegen magnetisme
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_62821600
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 20:50 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Is dat voor de afwisseling deze keer het doel? Wow, nee, inderdaad, het is helemaal niet gekraakt ofzo. .
Bankbiljetten en paspoort zijn ook al vervalsbaar, gebeurd dat ook op grote schaal?
Denk je dat al die zwervers die nu op de stations slapen de middelen hebben om een chip te kraken
pi_62821664
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 20:54 schreef Houtworm het volgende:

[..]

In het huidige systeem is er ook een maximum aan tijd dat je mag reizen hoor.
Ja, meer dan een uur. Genoeg tijd om snel de stad in te duiken, of een ander kort heen en weer ritje.

Verder ben ik het helemaal met je eens dat die zones die je zelf moet stempelen verschrikkelijk zijn, ik kan nooit normaal vinden hoeveel ik er moet stempelen, zo heb je er dus er al snel te veel of te weinig.
pi_62821681
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 20:55 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Weten Japanners dan wel hoe een chipkaart werkt? Ik denk dat vooral oudere mensen geen snars van dat systeem zullen begrijpen en dat ze onmiddelijk zullen beweren dat het onnodig complex maken van bewezen systemen alleen maar een prijsverhogend effect sorteert.

Een strippenkaart kan zelfs tegen de regen, of tegen magnetisme
"here you have a pass, you can use it the whole day, just sweep you card over this reader".

Alsof het strippenkaart systeem nu zo handig en begrijpelijk is. Weet jij altijd precies hoeveel zones je moet gebruiken?
Nu hoeven die ouderen zich daar totaal niet druk over te maken.

Je kunt natuurlijk ook tot in het einde der tijde vast blijven houden aan oude systemen. Als ze dat een miljoen jaar geleden hadden gedaan, leefden we nu nog steeds in grotten...

De chipkaart is van plastic. Dat kan prima tegen regen. En magnetisme heeft geen invloed opde kaart.
pi_62821687
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 20:54 schreef Houtworm het volgende:

[..]

In het huidige systeem is er ook een maximum aan tijd dat je mag reizen hoor.
Ook 35 minuten ? Nu 1 tot 2 uur

Ga je weleens met de bus en de metro ? Veel mensen zijn meer dan 35 minuten onderweg
Met een strippenkaart betaal je altijd maar 1x het instaptarief van 0,45 cent

Nu is dat 0,70 cet en als je lang reist kan je dat nog een paar keer betalen
  donderdag 30 oktober 2008 @ 20:58:52 #81
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_62821699
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 20:52 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Kostenbesparing, zwartreizen in metro / treinen aanpakken, gebruiksvriendelijker (leg jij maar eens aan Japanse toeristen uit hoe een strippenkaart werkt).

Strippenkaart is zo'n ouderwets systeem. Telkens maar zorgen dat je genoeg strippen hebt, uitzoeken hoeveel je er nodig hebt.
Kostenbesparing: onjuist, het is duurder
zwartrijden: onjuist, het is gehackt, daarmee is zwartrijden zeer goed mogelijk, zonder dat iemand het doorheeft, maandenlang
gebruiksvriendelijker: onjuist, een strippenkaart voor een toerist is eenvoudig, namelijk: kaartje pakken, stempelen, terug geven. een Japanner kun je niet uitleggen dat hij niet moet vergeten uit te checken

Genoeg strippen bijhouden is voor ieder ontwikkeld mens geen probleem. Daarnaast is een abo ook een eenvoudige mogelijkheid.

Kortom, wat is nu het voordeel?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_62821736
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 07:37 schreef DJKoster het volgende:

[..]

Ik mag toch hopen dat gebruikers, in geval van nood, ze open kunnen maken met een noodknop..

Ow, oeps, vergeten...
Vraag ik me nog steeds af hoe het hier mee zit...

Leuk dat ze open kunnen met een chipkaart, maar als dat systeem kortsluiting heeft en de boel vliegt in de hens wil ik er toch wel zo snel mogelijk weg

Klinkt onwaarschijnlijk, zal ook niet zo snel gebeuren, maar het kan..


Ik ben benieuwd naar de proef in Rotterdam, misschien werkt het wel perfect
pi_62821740
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 20:58 schreef Houtworm het volgende:

[..]

"here you have a pass, you can use it the whole day, just sweep you card over this reader".

Alsof het strippenkaart systeem nu zo handig en begrijpelijk is. Weet jij altijd precies hoeveel zones je moet gebruiken?
Nu hoeven die ouderen zich daar totaal niet druk over te maken.

Je kunt natuurlijk ook tot in het einde der tijde vast blijven houden aan oude systemen. Als ze dat een miljoen jaar geleden hadden gedaan, leefden we nu nog steeds in grotten...
Oh yeah you have to pay 4 euro for this trip of only 1 euro but when you come back to Holland you can use it again. No sir the rest amount is not refundable
pi_62821753
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 20:55 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Weten Japanners dan wel hoe een chipkaart werkt? Ik denk dat vooral oudere mensen geen snars van dat systeem zullen begrijpen en dat ze onmiddelijk zullen beweren dat het onnodig complex maken van bewezen systemen alleen maar een prijsverhogend effect sorteert.

Een strippenkaart kan zelfs tegen de regen, of tegen magnetisme
Mijn vader (nog niet oud) die weigert gewoon nog om de metro te gaan. Die pakt gewoon de fiets, ook in de winter. Vind ik zelf een beetje overdreven, maar voor de 'oudere' generatie zal het inderdaad wel even vreemd zijn. Net als die geweldige actie van de RET toen om zo'n gratis persoonlijke chipkaart aan te vragen via internet. Ik zie mijn opa/oma al voor me met een computer (die ze nog nooit hebben aangeraakt).
pi_62821783
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 20:59 schreef DJKoster het volgende:

[..]

Vraag ik me nog steeds af hoe het hier mee zit...

Leuk dat ze open kunnen met een chipkaart, maar als dat systeem kortsluiting heeft en de boel vliegt in de hens wil ik er toch wel zo snel mogelijk weg

Klinkt onwaarschijnlijk, zal ook niet zo snel gebeuren, maar het kan..


Ik ben benieuwd naar de proef in Rotterdam, misschien werkt het wel perfect
Haha laatst bij een proef van de brandweer bleek dat bij een vol peron 10% van de reizigers zich in veiligheid kon brengen
pi_62821810
Bekijk het van de zonnige kant; nu kan de overheid exact zien hoe laat je aankomt en weggaat vanaf Rotterdam.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 21:03:00 #87
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_62821821
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 20:55 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Bankbiljetten en paspoort zijn ook al vervalsbaar, gebeurd dat ook op grote schaal?
Denk je dat al die zwervers die nu op de stations slapen de middelen hebben om een chip te kraken
Daar ga je al, op grote schaal.

Je kunt dus niet ontkennen dat het niet gebeurt. Het voorkomt dus geen zwartrijden, wat je standpunt onderuit haalt. Daarnaast zijn de kosten voor de apparatuur om een kaart na te maken belachelijk laag, namelijk goedkoper dan 150 euro. Dat is veel goedkoper dan apparatuur voor een bankbiljet of paspoort. De kosten per kaart zijn daarnaast helemaal belachelijk laag, je hoeft maar met een scanner ter grootte van een hamburger 5 minuten bij een poortje te staan en je hebt al 100 kaarten gehackt.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_62821831
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 20:54 schreef Yildiz het volgende:

[..]

- de portemonnee uit mijn zak halen, duurt dus langer (met een abo kan ik gewoon de tram inlopen)
- de kosten zijn niet direct inzichtelijk
- als het gehackt wordt, moet ik er zelf maar achter zien te komen, als ik na weken op mijn rekening ineens een flinke afschrijving zie
- ik verlies mijn privacy doordat de vervoerder veel meer data gaat bijhouden, wat het normaal niet had
- de poortjes werken zeer storend, geheel niet foutloos
- de kosten van het systeem zijn hoger dan het huidige systeem, ik betaal dus extra voor een systeem wat trager en onveiliger is. Slechte deal, al zeg ik het zelf.
- etc. etc.
1. Niet iedereen heeft een abbo dat geldig is in heel Nederland.
2. Bij chipkaart zie je ook precies wat je betaald.
3. Het automatisch incasso systeem is max 10 euro. En op de kaart kan ook niet meer te staan dan 30 euro als ik mij niet vergis. Noem ik niet bepaald flinkt. Als je je OV kaart nu kwijt raakt heb je net zo goed schade.
4. Als je een mobiele telefoon gebruikt, regelmatig pint etc heb je je privacy allang opgegeven.
5. Technische mankementen zijn er om verholpen te worden.
6. Wat zijn de kosten dan precies van de beide systemen?
pi_62821857
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 20:59 schreef macca728 het volgende:

[..]

Oh yeah you have to pay 4 euro for this trip of only 1 euro but when you come back to Holland you can use it again. No sir the rest amount is not refundable
Dagpassen.....
pi_62821903
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 21:01 schreef macca728 het volgende:

[..]

Haha laatst bij een proef van de brandweer bleek dat bij een vol peron 10% van de reizigers zich in veiligheid kon brengen
Bron? Daar ben ik wel benieuwd naar..

Het zal wel niet snel gebeuren maar Murphy ligt altijd op de loer..
Vaak genoeg een 'Seconds from disaster' aflevering gezien waar het lag aan zulke lullige dingetjes..
pi_62821910
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 21:03 schreef Houtworm het volgende:

[..]

1. Niet iedereen heeft een abbo dat geldig is in heel Nederland.
2. Bij chipkaart zie je ook precies wat je betaald.
3. Het automatisch incasso systeem is max 10 euro. En op de kaart kan ook niet meer te staan dan 30 euro als ik mij niet vergis. Noem ik niet bepaald flinkt. Als je je OV kaart nu kwijt raakt heb je net zo goed schade.
4. Als je een mobiele telefoon gebruikt, regelmatig pint etc heb je je privacy allang opgegeven.
5. Technische mankementen zijn er om verholpen te worden.
6. Wat zijn de kosten dan precies van de beide systemen?
Chipkaarten zijn ook niet geldig in heel NL want voor de trein moet je 2x apart een kaartje kopen, ok 1x voor een enkeltje

Ja 30 euro max, abonnement met bus is voor mij al 90 euro hoor

mobiele telefoon is een keuze, mijn telefoon staat uit want ik hoef niet te bellen perse
pi_62821922
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 21:05 schreef DJKoster het volgende:

[..]

Bron? Daar ben ik wel benieuwd naar..

Het zal wel niet snel gebeuren maar Murphy ligt altijd op de loer..
Vaak genoeg een 'Seconds from disaster' aflevering gezien waar het lag aan zulke lullige dingetjes..
AD, de RET beloofde maatregelen te nemen
  donderdag 30 oktober 2008 @ 21:07:15 #93
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_62821937
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 21:03 schreef Houtworm het volgende:

[..]

1. Niet iedereen heeft een abbo dat geldig is in heel Nederland.
2. Bij chipkaart zie je ook precies wat je betaald.
3. Het automatisch incasso systeem is max 10 euro. En op de kaart kan ook niet meer te staan dan 30 euro als ik mij niet vergis. Noem ik niet bepaald flinkt. Als je je OV kaart nu kwijt raakt heb je net zo goed schade.
4. Als je een mobiele telefoon gebruikt, regelmatig pint etc heb je je privacy allang opgegeven.
5. Technische mankementen zijn er om verholpen te worden.
6. Wat zijn de kosten dan precies van de beide systemen?
1: nee, iedereen heeft zijn eigen abo, wat hij noodzakelijk acht.
2: een chipkaart laat niet op zijn kaart zien wat je krediet is, daarvoor moet je inloggen of wat ook. met een strippenkaart niet
3: dus mensen kunnen niet verder dan 10 euro reizen. lekker is dat. Daarnaast doelde ik op de mogelijkheid tot hacken, het reizen op iemands anders kosten. Dat heb je niet zomaar door, ook niet door iets eenvoudigs als een kredietlimiet. Niemand gaat met zijn creditcardnummer op zijn hoofd rondlopen, ook niet als er iets op zit als een kredietlimiet om de schade klein te houden. Daarnaast lijkt mij een limiet wel debiel, wil je onderweg naar huis, heeft een hacker op jouw krediet gereisd en kun jij niet verder. Handig. Daar is echt over nagedacht.
4: ik zei dat mijn vervoerder met de chip data gaat krijgen die hij nu niet heeft. Ik ben geen basisschoolleraar dus ik ga mijzelf niet 3x herhalen.
5: kan zijn, maar dat is na 12 jaar nog niet gebeurd, vind je het erg als ik weinig hoop hebt?
6: de chip met zijn dure poortjes is duurder dan de kaart, lijkt me toch wel eenvoudig te baseren op logica
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_62821949
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 20:58 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Kostenbesparing: onjuist, het is duurder
zwartrijden: onjuist, het is gehackt, daarmee is zwartrijden zeer goed mogelijk, zonder dat iemand het doorheeft, maandenlang
gebruiksvriendelijker: onjuist, een strippenkaart voor een toerist is eenvoudig, namelijk: kaartje pakken, stempelen, terug geven. een Japanner kun je niet uitleggen dat hij niet moet vergeten uit te checken

Genoeg strippen bijhouden is voor ieder ontwikkeld mens geen probleem. Daarnaast is een abo ook een eenvoudige mogelijkheid.

Kortom, wat is nu het voordeel?
Hoe leg een toerist uit dat die rekening moet houden met zones?
En in New York, Parijs, Londen hebben ze allemaal systemen vergelijkbaar met chip. Niet bepaald steden waar alleen maar lokalen komen.

Er is niet gezegd dat het zwartrijden compleet uitbant. Maar de zwerver die anders op het perron slaap zal niet zo makkelijk meer op het perron kunnen komen.

Een abbo is handig voor de dagelijkse reis. Maar je wilt ook wel eens ergens anders heen denk ik. En niet iedereen in Nederland is zo ontwikkeld als jij.
pi_62821991
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 21:06 schreef macca728 het volgende:

[..]

Chipkaarten zijn ook niet geldig in heel NL want voor de trein moet je 2x apart een kaartje kopen, ok 1x voor een enkeltje

Ja 30 euro max, abonnement met bus is voor mij al 90 euro hoor

mobiele telefoon is een keuze, mijn telefoon staat uit want ik hoef niet te bellen perse
Waarom doe je telkens toch alsof je de domste van de klas bent en alles uitgelegd moet krijgen?
Een tegoed op je kaart is wat anders dan een abbonement op je kaart...
pi_62822026
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 21:07 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Hoe leg een toerist uit dat die rekening moet houden met zones?
En in New York, Parijs, Londen hebben ze allemaal systemen vergelijkbaar met chip. Niet bepaald steden waar alleen maar lokalen komen.

Er is niet gezegd dat het zwartrijden compleet uitbant. Maar de zwerver die anders op het perron slaap zal niet zo makkelijk meer op het perron kunnen komen.

Een abbo is handig voor de dagelijkse reis. Maar je wilt ook wel eens ergens anders heen denk ik. En niet iedereen in Nederland is zo ontwikkeld als jij.
Parijs hoef je niet uit te checken alvast

Oh ja daar slapen ook helemaal geen zwervers in de stations, je heb gelijk haha
pi_62822044
Belachelijk dat ze de strippenkaart niet gewoon in de roulatie houden. Vele reizigers willen dit liever.
Dus de mensen die willen genieten van die 'voordelen' die mogen voor die OV-chipkaart gaan, maar laat de andere mensen gewoon hun oude, vertrouwde strippenkaart en treinkaart gebruiken.
pi_62822058
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 21:11 schreef OldJeller het volgende:
Belachelijk dat ze de strippenkaart niet gewoon in de roulatie houden. Vele reizigers willen dit liever.
Dus de mensen die willen genieten van die 'voordelen' die mogen voor die OV-chipkaart gaan, maar laat de andere mensen gewoon hun oude, vertrouwde strippenkaart en treinkaart gebruiken.
Helemaal mee eens, in Parijs kan je ook gewoon een kaartje kopen, moet hier ook kunnen
pi_62822104
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 21:07 schreef Yildiz het volgende:

[..]

1: nee, iedereen heeft zijn eigen abo, wat hij noodzakelijk acht.
2: een chipkaart laat niet op zijn kaart zien wat je krediet is, daarvoor moet je inloggen of wat ook. met een strippenkaart niet
3: dus mensen kunnen niet verder dan 10 euro reizen. lekker is dat. Daarnaast doelde ik op de mogelijkheid tot hacken, het reizen op iemands anders kosten. Dat heb je niet zomaar door, ook niet door iets eenvoudigs als een kredietlimiet.
4: ik zei dat mijn vervoerder met de chip data gaat krijgen die hij nu niet heeft. Ik ben geen basisschoolleraar dus ik ga mijzelf niet 3x herhalen.
5: kan zijn, maar dat is na 12 jaar nog niet gebeurd, vind je het erg als ik weinig hoop hebt?
6: de chip met zijn dure poortjes is duurder dan de kaart, lijkt me toch wel eenvoudig te baseren op logica
1. Niet iedereen heeft een abbo. Soms willen mensen ook wel ergens anders heen met de bus.
2. Je weet dus niet eens hoe het werkt. Bij het uitchecken krijg je de kosten te zien. Op de stations zijn simpele automaten die je saldo kunnen laten zien.
3. Met 10 euro kun je verder komen dan met een strippenkaart van 6 euro. De schade door hacken wordt voor rekening genomen van de OV bedrijven.
4. Er zijn zoveel instanties die veel meer weten van jou dan het OV bedrijf zal komen te weten. Hypocriet gezeik. Als je dat niet wil zijn er anonieme kaarten te koop.
5. 12 jaar staan die poortjes er al? Lamenielachen...
6. Je vergeet dat er bij de kaart ook andere kosten nodig zijn. Controleurs op stations bijvoorbeeld.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 21:14:49 #100
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_62822111
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 21:07 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Hoe leg een toerist uit dat die rekening moet houden met zones?
En in New York, Parijs, Londen hebben ze allemaal systemen vergelijkbaar met chip. Niet bepaald steden waar alleen maar lokalen komen.

Er is niet gezegd dat het zwartrijden compleet uitbant. Maar de zwerver die anders op het perron slaap zal niet zo makkelijk meer op het perron kunnen komen.

Een abbo is handig voor de dagelijkse reis. Maar je wilt ook wel eens ergens anders heen denk ik. En niet iedereen in Nederland is zo ontwikkeld als jij.
Voor steden heb je dagpassen. Voor treinen ook. Op elk station kun je kaartjes kopen. Geen enkel probleem dus. Daarnaast is het ronduit arrogant om Nederland met uithoeken als Hendrik-Ido-Ambacht te durven vergelijken met een metropool als New York.

Het voorkomen van zwartrijden staat anders in de OP, met de woorden 'vrijwel onmogelijk'. Lijkt me pertinent onjuist.
Tevens had ik van jou begrepen dat zwervers of andere personen een vervoersbewijs moeten hebben op perrons. Daarnaast heb ik nog nooit zwervers op stations gezien, die er gingen slapen ofzo. Lijkt me dus geen argument.

Een abo is handig voor de dagelijkse reis naar het werk / studie. Ga ik een keer ergens anders heen, dan ga ik naar de automaat. Ga ik elke dag ergens anders heen, dan koop ik een groter abo. Lijkt me met de chip dus ook geen verbetering. Daarnaast zie ik mij niet als bovengemiddeld. Tevens kan iedere debiel wel een strippenkaart gebruiken.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')