abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62822126
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 21:11 schreef OldJeller het volgende:
Belachelijk dat ze de strippenkaart niet gewoon in de roulatie houden. Vele reizigers willen dit liever.
Dus de mensen die willen genieten van die 'voordelen' die mogen voor die OV-chipkaart gaan, maar laat de andere mensen gewoon hun oude, vertrouwde strippenkaart en treinkaart gebruiken.
Dan kun je het OV chipaart systeem net zo goed weggooien. De overgangs fase in de Rotterdamse metro is een lachertje en juist een reden om de Chipkaart zo snel mogelijk in te voeren.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 21:17:36 #102
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_62822178
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 21:15 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Dan kun je het OV chipaart systeem net zo goed weggooien. De overgangs fase in de Rotterdamse metro is een lachertje en juist een reden om de Chipkaart zo snel mogelijk in te voeren.
Voor mij juist een reden om te kappen met het hele OV chipsysteem.

Ik zie niet hoe chips ineens niet gehackt worden als de strippenkaart weg is.
Ik zie niet hoe poortjes ineens wel goed werken als de strippenkaart weg is.
Ik zie niet een chipkaart ineens weergeven op de kaart zelf wat het krediet is, als de strippenkaart weg is.

Ik zie niet hoe de overgangsfase tot een sterk nadeel kan zijn.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_62822207
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 21:15 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Dan kun je het OV chipaart systeem net zo goed weggooien. De overgangs fase in de Rotterdamse metro is een lachertje en juist een reden om de Chipkaart zo snel mogelijk in te voeren.
Maar jij hebt al meerdere keren duidelijk gemaakt dat in jouw ogen de OV-chipkaart een waar geschenk is, en een hele vooruitgang. Enkel voordelen. Als dat zo is, dan kiest toch iedereen vanzelf wel voor de OV-chipkaart? Marktwerking.
pi_62822250
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 21:17 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Voor mij juist een reden om te kappen met het hele OV chipsysteem.
Voor mij een reden om het systeem gewoon in heel Nederland in te voeren. Deze tussenfase hier in Rotterdam slaat gewoon helemaal nergens en moet gewoon zo snel mogelijk stoppen.
pi_62822277
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 21:10 schreef macca728 het volgende:

[..]

Parijs hoef je niet uit te checken alvast

Oh ja daar slapen ook helemaal geen zwervers in de stations, je heb gelijk haha
Parijs moet je op veel stations wel uitchecken zoals jou ook al verteld is...
Last van selectief geheugen ofzo?
  donderdag 30 oktober 2008 @ 21:20:47 #106
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_62822279
Ik verdenk Houtworm ervan in het chipkaart-invention-team te zitten
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  donderdag 30 oktober 2008 @ 21:22:06 #107
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_62822300
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 20:58 schreef Houtworm het volgende:

[..]

"here you have a pass, you can use it the whole day, just sweep you card over this reader".

Alsof het strippenkaart systeem nu zo handig en begrijpelijk is. Weet jij altijd precies hoeveel zones je moet gebruiken?
Nu hoeven die ouderen zich daar totaal niet druk over te maken.

Je kunt natuurlijk ook tot in het einde der tijde vast blijven houden aan oude systemen. Als ze dat een miljoen jaar geleden hadden gedaan, leefden we nu nog steeds in grotten...

De chipkaart is van plastic. Dat kan prima tegen regen. En magnetisme heeft geen invloed opde kaart.

Wat ik begrijp van jouw verhaal, is dat je de weerzin van vooruitgang niet moet bestrijden, maar moet accepteren. Daarin heb je zeker zin gelijk, maar dat neemt niet weg dat het nodeloos verzinnen van nieuwe systemen er alleen maar voor verwijdering van betrokkenheid door personeel en reiziger ontstaat. Bovendien is het een verandering die niets verbetert. Een chagerijnige chauffeur met een stempel, hoe triviaal dan ook, zorgt toch voor een menselijke indruk, een poortje dat piept heeft niet die waarde.

Je weet vast ook dat de weerzin tegen digitaal stemmen er ook voor gezorgd heeft dat al die machines werden afgedankt in ruil voor houten stemhokjes die met de hand geteld worden door vrijwilligers uit de buurt, want dat is een bewezen concept dat niet gemakkelijk gevoelig is voor fraude.

Terug naar het betaalsysteem, ik vind het niet zo verkeerd dat als je reist, dat je dan ook een beetje rekening moet houden met de afstand die je aflegt en de planning die daaraan vooraf gaat. Mijn idee van een chipkaart is dat mensen er onzorgvuldig mee om zullen gaan en dat het op den duur vast wel goedkoop nagemaakt of gehacked kan worden door een Aziatisch bedrijf.
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_62822312
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 21:14 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Voor steden heb je dagpassen. Voor treinen ook. Op elk station kun je kaartjes kopen. Geen enkel probleem dus. Daarnaast is het ronduit arrogant om Nederland met uithoeken als Hendrik-Ido-Ambacht te durven vergelijken met een metropool als New York.

Het voorkomen van zwartrijden staat anders in de OP, met de woorden 'vrijwel onmogelijk'. Lijkt me pertinent onjuist.
Tevens had ik van jou begrepen dat zwervers of andere personen een vervoersbewijs moeten hebben op perrons. Daarnaast heb ik nog nooit zwervers op stations gezien, die er gingen slapen ofzo. Lijkt me dus geen argument.

Een abo is handig voor de dagelijkse reis naar het werk / studie. Ga ik een keer ergens anders heen, dan ga ik naar de automaat. Ga ik elke dag ergens anders heen, dan koop ik een groter abo. Lijkt me met de chip dus ook geen verbetering. Daarnaast zie ik mij niet als bovengemiddeld. Tevens kan iedere debiel wel een strippenkaart gebruiken.
Er komen ook dagpassen voor de OV chipkaart.
Waarom zou een systeem dat goed werkt in Amsterdam niet kunnen werken in Hendrik Ido Ambacht?

Het gaat niet alleen om zwervers, ook om zwartrijders.

Iedere debiel kan die chipkaart ook gebruiken.
pi_62822313
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 21:20 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Parijs moet je op veel stations wel uitchecken zoals jou ook al verteld is...
Last van selectief geheugen ofzo?
Ik heb nog nooit uitgecheckt, mijn vriendin woonde in Parijs en die heeft met abonnement ook nog nooit uitgecheckt

Je moet alleen bij RER door een poortje, niet bij metro, ja wel door een poortje maar die gaan automatisch open
  donderdag 30 oktober 2008 @ 21:23:51 #110
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_62822336
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 21:20 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Voor mij een reden om het systeem gewoon in heel Nederland in te voeren. Deze tussenfase hier in Rotterdam slaat gewoon helemaal nergens en moet gewoon zo snel mogelijk stoppen.
Hoe zorgt de strippenkaart er dan voor dat de chipkaart slecht werkt?

Zenden strippenkaarten een soort straling uit die het mogelijk maakt dat chips gehackt kunnen worden? Doen strippenkaarten iets waardoor de poortjes te vroeg dichtklappen, recht in de neus van die toerist die dat niet gewend was?

Vertel het me maar, ik ben benieuwd.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_62822348
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 21:20 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik verdenk Houtworm ervan in het chipkaart-invention-team te zitten
Hij is het (enige) lid van het OV chipkaart promotie team
pi_62822365
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 21:20 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Parijs moet je op veel stations wel uitchecken
Nee, dat is niet zo.
pi_62822368
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 21:18 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Maar jij hebt al meerdere keren duidelijk gemaakt dat in jouw ogen de OV-chipkaart een waar geschenk is, en een hele vooruitgang. Enkel voordelen. Als dat zo is, dan kiest toch iedereen vanzelf wel voor de OV-chipkaart? Marktwerking.
Soms moeten mensen een handje worden geholpen om nieuwe dingen te leren.
En ik denk dat de meeste mensen als ze gewend zijn niet meer anders willen dan een chipkaart. We moeten er ook niet meer aan denken om telefooncels te gebruiken bijvoorbeeld.
pi_62822373
Ik vraag me trouwens af of jullie ook daadwerkelijk met de Rotterdamse metro reizen (of überhaupt in Rotterdam reizen) of dat jullie allemaal de verhalen uit pers hebben?
  donderdag 30 oktober 2008 @ 21:25:35 #115
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_62822380
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 21:22 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Er komen ook dagpassen voor de OV chipkaart.
Waarom zou een systeem dat goed werkt in Amsterdam niet kunnen werken in Hendrik Ido Ambacht?

Het gaat niet alleen om zwervers, ook om zwartrijders.

Iedere debiel kan die chipkaart ook gebruiken.
Je springt van de hak op te de tak.

Eerst zeg je dat het huidige systeem lastig is, en de chip nodig is. Vervolgens zeg ik dat het omgekeerde het geval is, en dat de strippenkaart juist eenvoudiger is dan de chip, en dan zeg je weer dat iedere debiel die chipkaart kan gebruiken. Moet je me toch eens uitleggen waarom ik complete OV-chip teams heb zien staan op perrons, om 'verloren' mensen te helpen.
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 21:24 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Soms moeten mensen een handje worden geholpen om nieuwe dingen te leren.
En ik denk dat de meeste mensen als ze gewend zijn niet meer anders willen dan een chipkaart. We moeten er ook niet meer aan denken om telefooncels te gebruiken bijvoorbeeld.
Wennen? Leren? De chip was eerder toch juist 'erg eenvoudig aan die Japanse toerist uit te leggen'?

Goed dan je inziet dat de chip dus niet zo eenvoudig is.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_62822416
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 21:25 schreef Dennis101 het volgende:
Ik vraag me trouwens af of jullie ook daadwerkelijk met de Rotterdamse metro reizen (of überhaupt in Rotterdam reizen) of dat jullie allemaal de verhalen uit pers hebben?
Ik reis dagelijs met de metro in Rotterdam en met de bus er naar toe
Met gewoon sterabonnement
pi_62822451
Ik heb wel chipkaart, ook wel gebruikt totdat hij helaas geblokkeerd werd omdat ik bij het uitstappen niet god uitcheckte omdat de buschauffeur al wilde wegrijden

Ter verduidelijkking, ik had de kaart al 3 x voor het apparaat gehouden, maar hij bleef rood. Ik had wel ingecheckt
  donderdag 30 oktober 2008 @ 21:28:49 #118
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_62822462
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 21:25 schreef Dennis101 het volgende:
Ik vraag me trouwens af of jullie ook daadwerkelijk met de Rotterdamse metro reizen (of überhaupt in Rotterdam reizen) of dat jullie allemaal de verhalen uit pers hebben?
Elke werkdag Gouda -> R'dam Alex met de trein en dan Alex - Oostplein met de metro. En vice versa natuurlijk.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_62822531
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 21:22 schreef Aoristus het volgende:

[..]


Wat ik begrijp van jouw verhaal, is dat je de weerzin van vooruitgang niet moet bestrijden, maar moet accepteren. Daarin heb je zeker zin gelijk, maar dat neemt niet weg dat het nodeloos verzinnen van nieuwe systemen er alleen maar voor verwijdering van betrokkenheid door personeel en reiziger ontstaat. Bovendien is het een verandering die niets verbetert. Een chagerijnige chauffeur met een stempel, hoe triviaal dan ook, zorgt toch voor een menselijke indruk, een poortje dat piept heeft niet die waarde.

Je weet vast ook dat de weerzin tegen digitaal stemmen er ook voor gezorgd heeft dat al die machines werden afgedankt in ruil voor houten stemhokjes die met de hand geteld worden door vrijwilligers uit de buurt, want dat is een bewezen concept dat niet gemakkelijk gevoelig is voor fraude.

Terug naar het betaalsysteem, ik vind het niet zo verkeerd dat als je reist, dat je dan ook een beetje rekening moet houden met de afstand die je aflegt en de planning die daaraan vooraf gaat. Mijn idee van een chipkaart is dat mensen er onzorgvuldig mee om zullen gaan en dat het op den duur vast wel goedkoop nagemaakt of gehacked kan worden door een Aziatisch bedrijf.
Nou de betrokkenheid bij de mensen die nu aan het begin van het perron staan, mis ik nu al behoorlijk. Dus dat zal niks veranderen.
De chauffeur blijft gewoon zitten en die kun je gewoon goedemorgen zeggen hoor. Ook dat zal niet veel veranderen.

Die weerstand tegen machinaal stemmen is ook al zo belachelijk!!!
Alleen maar omdat mensen met een apparaatje signalen op kunnen vangen en daaraan kunnen zien dat iemand op het CDA heeft gestemd, zijn die machines nu weg!
Met die denkwijze zouden auto's nooit zijn ingevoerd, want stel je voor dat je een ongeluk krijgt met en auto, dan ga je dood. Op de fiets ga je minder snel dood.

Lekker vasthouden aan oude technieken, niet willen vernieuwen want weet je wel niet wat er allemaal zou kunnen gebeuren...

Londen heeft al tijden het systeem wat wij in Nederland gaan krijgen. Is daar al grootschalige fraude ontdekt? NEE.
pi_62822560
En als je alleen heel afentoe de trein/bus pakt. Moet je dan gelijk zo'n hele chipkaart gaan aanschaffen met de administratiekosten en zooi er bij, en dan issie maar 1 jaar geldig ofzo? Ook jammer dat je dan niet meer heen en weer mag reizen als je maar heel kort ergens bent binnen een bepaalde tijd.

Wat is eigenlijk het meest onzinnige aan deze chipkaart voor jullie?
Hoeren TNT.. Graaierige overheid..
Ik heb nergens zoveel last van Marokkanen als in het nieuws :
pi_62822568
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 21:25 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Je springt van de hak op te de tak.

Eerst zeg je dat het huidige systeem lastig is, en de chip nodig is. Vervolgens zeg ik dat het omgekeerde het geval is, en dat de strippenkaart juist eenvoudiger is dan de chip, en dan zeg je weer dat iedere debiel die chipkaart kan gebruiken. Moet je me toch eens uitleggen waarom ik complete OV-chip teams heb zien staan op perrons, om 'verloren' mensen te helpen.
[..]

Wennen? Leren? De chip was eerder toch juist 'erg eenvoudig aan die Japanse toerist uit te leggen'?

Goed dan je inziet dat de chip dus niet zo eenvoudig is.
Kun je zelf niet bedenken dat er wel een verschil is tussen iemand die strippenkaart gewend is en iemand die helemaal niet weet hoe het er in Nederland aan toegaat?

Als je zelf niet in ziet dat dat twee heel verschillende gebruikers zijn, heeft het weinig zin om een discussue met jou te voeren, want dan zul je wel meer niet snappen.
pi_62822583
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 21:23 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Hoe zorgt de strippenkaart er dan voor dat de chipkaart slecht werkt?

Zenden strippenkaarten een soort straling uit die het mogelijk maakt dat chips gehackt kunnen worden? Doen strippenkaarten iets waardoor de poortjes te vroeg dichtklappen, recht in de neus van die toerist die dat niet gewend was?

Vertel het me maar, ik ben benieuwd.
Lezen grappenmaker, ik zeg dat het dubbele systeem nadelen geeft ik heb nog niet eens ergens gezegd voor welk van de 2 systemen ik ben.

Zucht, lang verhaal.

Goed toen die mooie poortjes ineens in werking gingen kwamen er onder de stempelbakken een gleuf te zitten. In heb begin wist nagenoeg niemand hoe je normaal door die poortjes kwam. Dat moest dus door je abbo of gestempelde strippenkaart daar in te stoppen.

Ook zie ik nog met enige regelmaat mensen (die niet regelmatig met de metro gaan) hun ongestempelde kaart in de onderste gleuf (waardoor de poortjes wel open gaan maar niet wordt gestempeld) en lopen door met de veronderstelling dat ze gestempeld hebben.

Dan is er ook het feit dat de helft van de mensen niet begrijpt dat je bij het uitgaan van een perron je gewoon door de poortjes kan lopen en dat je alleen wat hoeft te doen als je met een chipkaart reist.

Naast het feit dat ze niet weten dat ze gewoon door kunnen lopen snappen ook een heleboel mensen niet dat je een poortje met een groene pijl moet gebruiken. Deze zullen er meer komen als ieder poortje met een chipkaart gaat werken

Maar het meest vervelende is dat je moet uitchecken, dat is op zich niet vervelend, maar mensen die dit niet gewend zijn vergeten dit wel eens. Hup, 4 euro weg. Ik als student kan doordeweeks met mijn ov chipkaart gewoon gratis reizen, ik check dan in, maar niet uit. In het weekend voer ik hetzelfde ritueel als de rest van de week uit (ik gebruik de metro elke dag) en ben dan zo 4 euro kwijt.

Vooral om die laatste reden alleen al is het handiger om 1 systeem te hebben.
pi_62822588
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 21:32 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Nou de betrokkenheid bij de mensen die nu aan het begin van het perron staan, mis ik nu al behoorlijk. Dus dat zal niks veranderen.
De chauffeur blijft gewoon zitten en die kun je gewoon goedemorgen zeggen hoor. Ook dat zal niet veel veranderen.

Die weerstand tegen machinaal stemmen is ook al zo belachelijk!!!
Alleen maar omdat mensen met een apparaatje signalen op kunnen vangen en daaraan kunnen zien dat iemand op het CDA heeft gestemd, zijn die machines nu weg!
Met die denkwijze zouden auto's nooit zijn ingevoerd, want stel je voor dat je een ongeluk krijgt met en auto, dan ga je dood. Op de fiets ga je minder snel dood.

Lekker vasthouden aan oude technieken, niet willen vernieuwen want weet je wel niet wat er allemaal zou kunnen gebeuren...

Londen heeft al tijden het systeem wat wij in Nederland gaan krijgen. Is daar al grootschalige fraude ontdekt? NEE.
Werkt perfect daar, laatst nog 1 miljoen kaarten die niet meer werkten ofzo ?

Ga je nou weer naar Londen ? Ja in Parijs checken ze niet uit he
pi_62822590
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 21:33 schreef Man-E-Faces het volgende:
En als je alleen heel afentoe de trein/bus pakt. Moet je dan gelijk zo'n hele chipkaart gaan aanschaffen met de administratiekosten en zooi er bij, en dan issie maar 1 jaar geldig ofzo? Ook jammer dat je dan niet meer heen en weer mag reizen als je maar heel kort ergens bent binnen een bepaalde tijd.

Wat is eigenlijk het meest onzinnige aan deze chipkaart voor jullie?
Er zijn ook "prepaid" kaarten.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 21:35:06 #125
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_62822606
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 21:32 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Nou de betrokkenheid bij de mensen die nu aan het begin van het perron staan, mis ik nu al behoorlijk. Dus dat zal niks veranderen.
De chauffeur blijft gewoon zitten en die kun je gewoon goedemorgen zeggen hoor. Ook dat zal niet veel veranderen.

Die weerstand tegen machinaal stemmen is ook al zo belachelijk!!!
Alleen maar omdat mensen met een apparaatje signalen op kunnen vangen en daaraan kunnen zien dat iemand op het CDA heeft gestemd, zijn die machines nu weg!
Met die denkwijze zouden auto's nooit zijn ingevoerd, want stel je voor dat je een ongeluk krijgt met en auto, dan ga je dood. Op de fiets ga je minder snel dood.

Lekker vasthouden aan oude technieken, niet willen vernieuwen want weet je wel niet wat er allemaal zou kunnen gebeuren...

Londen heeft al tijden het systeem wat wij in Nederland gaan krijgen. Is daar al grootschalige fraude ontdekt? NEE.
Als je niet weet waar je het over hebt, dan hoef je niet bang te zijn. Je mag je mening ook gewoon voor je houden. Met de stemmachines is namelijk vééééél meer mis.
Dat jij wil accepteren dat iemand, één persoon, honderdduizenden stemmen kan stelen, zonder dat het opvalt en zonder dat het na te trekken valt zegt meer over jou of jouw onkunde in die zaak.

Er is niets mis met oude technieken, als het beter is dan het nieuwe. Neem bijvoorbeeld een magnetron. Modern, en geschikt om alles mee te doen. Zie jij chefkoks of iemand die een béétje culinair is gelijk zijn gasfornuis wegdoen?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')